2013.01.04. 14:29
Ha regisztráció nem lehet, akkor mi lesz helyette?
Az Alkotmánybíróság az előre kiszivárogtatott híreknek megfelelően elkaszálta a választási regisztrációs törvényt, a Fidesz pedig kiállította Rogán Antalt, hogy elmondja, a következő választáson még nem lesz regisztráció. Így döntött Orbán Viktor és a Fidesz elnöksége (a KDNP-t ezek szerint senki sem kérdezte meg ...)
"A miniszterelnök úrral, a Fidesz elnökségi tagjaival folytatott konzultációk után egy dolgot biztosan tudok mondani, hogy 2014-ben nem lesz regisztráció – jelentette ki Rogán Antal azután, hogy az Alkotmánybíróság pénteken kimondta: alaptörvény-ellenes a választási eljárási törvény több pontja. A Fidesz frakcióvezetője sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott: az Ab döntését tiszteletben tartva, a végleges normaszövegre vonatkozó javaslatukat februárra, a parlamenti ülésszak kezdetére fogják kialakítani. Szólt arról is, hogy minden más kérdésben tanulmányozni fogják az Ab döntését, annak a részletes indoklását." (fidesz.hu)
Az Alkotmánybíróság ráadásul túllépett az Áder János által benyújtott indítványon és nemcsak a kifogásolt pontokat vizsgálta meg, hanem az egész törvényt:
"Áder a törvény hat pontja ellen emelt alkotmányos kifogást. A testület ezeket, az államfő által javasolt rendelkezéseket semmisítette meg:
- a választópolgár csak a lakcíme szerint illetékes jegyzőnél (okmányirodánál) intézheti el a regisztrációt;
- a Magyarországon élő, de bejelentett lakcímmel nem rendelkező választók személyesen nem kérhetik, hogy vegyék őket fel a névjegyzékbe;
- politikai hirdetéseket a választási kampány időszakában csak a közszolgálati médiában lehet publikálni;
- az utolsó 48 órában tilos az ilyen hirdetések sugárzása;
- a kampány utolsó hat napján tilos közvéleménykutatások eredményét megjelentetni;
- 2014-ig az időközi választásokon a korábbi törvény alapján kell a választói névjegyzéket összeállítani.
Az Alkotmánybíróság Áder javalatán túlmenően alkotmányellenesnek találta, hogy
- a kampányidőszak alatt a filmszínházakban tilos a politikai hirdetések közzététele." (index.hu)
Az Alkotmánybíróság döntése mindenképpen vereség a Fidesz számára, bármit is próbál kommunikációjuk hangsúlyozni ("mindenképpen kell a modernizálás", "kevesebb politikus kell", "egy modern, a XXI. század kihívásainak megfelelni képes választási rendszert alkottunk").
A nagy kérdés, hogyan tovább? A Fidesznek több lehetősége van, de ezek többsége a kormánypárt számára valójában nem lehetőség:
- elismerni a teljes vereséget, az egész regisztrációt hagyni veszni (kivéve a határon túli magyarokat, ott kell valamiféle összeírás, ki akar majd választani) és bevallani, ami elsőre jó ötletnek tűnt, az valójában nem az.
- ha alkotmányellenes a regisztráció, hát módosítani az alkotmányt (mint az átmeneti rendelkezések esetében) úgy, hogy ne kerüljenek bele azok az alapjogok, amelyeket korlátozná a regisztrációs előírás. Ez azonban nemzetközi szerződésekbe ütközhet, komoly ellenállást váltana ki nemcsak itthon, hanem külföldön is, tartósan karanténba téve politikusainkat. Rogán szavait olvasva ennek egyelőre nem sok esélye van.
- kitalálni, mi módon lehet még úgy csökkenteni a választási hajlandóságot, hogy az a kormányzó pártoknak kedvezzen: szavazóhelyiségeket csak a választók lakhelyétől minimum 20 km-es sugarú körön túl lehessen felállítani, esetleg vagyoni vagy műveltségi cenzust bevezetni. A vagyoni jó ötletnek tűnhet, hiszen a NER eddig is a felsőbb osztályoknak kedvezett, a műveltségi cenzussal majd akkor érdemes operálni, ha teljes mértékben átalakul a felsőoktatás és a köznevelési reform is beérik, minek eredményeképp sokkal kevesebben fognak majd bejutni a felsőoktatásba (lásd belépőnek olyan nyelvvizsga, amelyet nem köteles biztosítani a standard középiskola), illetve aki bejut, az már eleve meg fog felelni a vagyoni cenzus kritériumainak is.
- bűnbakot keresni - ki volt az, akinek kipattant a fejéből ez a csúfosan megbukott ötlet? Ki írta le először? Ki talált rá fantasztikusabbnál fantasztikusabb magyarázatokat, mely szerint milyen demokratikus az, ami egyáltalán nem demokratikus? Ki nem gondoskodott róla, hogy csak akkor fogadják el a törvényjavaslatot, amikor már tuti párthű katonákból áll az Alkotmánybíróság? (A Fidesz által megválasztott alkotmánybírók egységesen elutasították az Alkotmánybíróság többségi, a regisztrációt alkotmányellenesnek kimondó határozatát) Ki volt az, aki nem szólt a köztársasági elnöknek, ne kérjen normakontrollt?
Az elkövetkező napok-hetek feladata még
- leállítani a civil békemeneteseket, akik még tegnap is a regisztráció mellett törtek kardot (nekik elfelejtettek szólni, holnap már más szelek fújnak), új gumicsontot meg megvédeni valót adni nekik (diákok? felsőoktatás? jöhet vissza a karvalytőke, mint ellenség?) és arról is le kell őket beszélni, hogy nyílt színen a köztársasági elnököt mószerolják, mint aki nyomást gyakorolt az Alkotmánybíróságra.
- átprogramozni a kormány-lojális újságírókat, bloggereket, kommentelőket, ezentúl ne védjék foggal-körömmel a regisztrációt, mivel most már papír szerint az antidemokratikus intézmény, és mint olyan, rossz. Plusz nekik is új gumicsontot kell kitalálni, ezentúl miért kell harcolni.
"Orbán Viktor miniszterelnök magyarázata szerint azért volt szükség a regisztrációra, mert nem lehet másképp megoldani, hogy a kettős állampolgárok, illetve a tartósan külföldön élő és dolgozó magyarok is szavazhassanak a választásokon. Ha pedig számukra kötelezővé teszik, akkor a magyarországiak számára is azzá kell tenni, mert „nem lehet egyik ember számára ilyen, a másik számára olyan” rendszer.
Más, nem hivatalos kormánypárti magyarázatok szerint viszont azért jó a regisztráció, mert így ki lehet küszöbölni, hogy az utolsó pillanatban populista ígéretekkel, egy jól felépített botránnyal, vagy épp némi itallal mozgósítsák az egyébként el nem kötelezett szavazókat." (hvg.hu)
"(...) a regisztráció hasznos. Ha másra nem jó, hát a maszopot kitörli a történelemből."
"Hülye volt a fidesz egyből az Alk-ba kellett volna írni." (kommentelői vélemény)
- azt is meg kell magyarázni (oké, nem muszáj), hogyan lehet alkotmánybíró az a bizottságvezető, akinek bizottsága elfogadásra javasolta, ezáltal tevékenyen előkészítette ezt az óriás-fiaskót. Mert ezek után a legfőbb alaptörvény-védő taláros testületbe emelni azt, aki sorozatosan alkotmányellenes törvényeket terjeszt a parlament elé, hát elég necces személyzeti politikára vall, tuti bukó kampánytéma az "inkompetens személyek kinevezése felelős beosztásba" témakörben.
- ki kell találni valami új, nagy volumenű feladatot az önkormányzatoknak, mert ha nem fordítanak egy teljes évet a regisztráció végrehajtására, mivel fogják tölteni hirtelen felszabaduló munkaidejüket? Ez különösen a jegyzőkre igaz, akik immáron fellélegezhetnek és hátradőlhetnek.
Az, hogy hogyan tovább, már miniszterelnökünktől, illetve holdudvarától függ - kérdés, mit lépnek, miután megemésztették a mai döntést. És mi az, amit az elkövetkező hetekben-hónapokban le próbálnak nyomni a torkunkon, mint a "XXI. századnak megfelelő modern választási rendszer".
Amennyiben tetszett, csatlakozz Facebook csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Megsajnáltam Rogánt 2013.01.07. 17:45:36
Trackback: Az AB döntése után regisztráció helyett a "nem regisztráció" intézményével erősítené tovább a FIDESZ a demokráciát 2013.01.05. 17:10:02
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Lucky Larry Silverstein 2013.01.04. 17:47:55
Az mszp és az E2014 támogatottsága már decemberben csökkent, pedig ment a vita a regisztráción és a tandíjon.
Erre most megtárgyalja az új alkotmányt(WTF?) Bajnai meg az mszp. Ennyire futja, amikor a fidesz rezsicsökkent, eláll a regisztrácótól és megegyezik a diákokkal.
Én nagyon viszketnék ha mszp lennék.
Brix 2013.01.04. 17:49:20
@dagiiron: KI beszélt itt a 2010 előtti időkről? DE ha már itt tartunk, akkor nézz utána , KSH statisztika 2010 óta növekszik a szegénység Magyarországon!
Te kevered az okot és a következményeket! Azért van ennyi eltartásra szoruló ember Magyarországon, mert a politikai osztály és az elit kátyúba vitte az országot. A nagy újraelosztás amiről Te beszélsz, az a már nyugati szinten élő felső középrétegnek, meg a fideszes oligarcháknak landol a zsebében és nem a kiszolgáltatott szegény embernek. Nálunk szociális háló már nem is létezik 3 hónap után nulla segély csak a 228000 forintos keresetpótló! ha kevesebb újraelosztást akarsz akkor szólj a fideszes haveroknak hogy kevesebbet lopjanak!
2013.01.04. 17:50:14
lfleto 2013.01.04. 17:50:37
Mária 2013.01.04. 17:50:45
"A fidesz ismét megmutatta mennyivel különb mint az ellenzéke."
*
Mivel mutatta meg?
Azzal, hogy trükkösen kifarolt a regisztrációt előíró terve mögül?
Vagy azzal, hogy a kifarolós balhét az AB-vel vitetik el, nehogy be kelljen ismerniük, hogy (pillanatnyilag) nem merik keresztülverni a regisztrációt a többségi akarattal szemben?
bögöbö 2013.01.04. 17:52:30
Mária 2013.01.04. 17:54:23
"Ja, az emberek jelentős része megszabadult az adósságától és nem nőtt a munkanélküliség, viszont bővült a foglalkoztatottság. "
*
Nahát, ki hitte volna, hogy az adósságoktól csak úgy meg lehet szabadulni.
A Perpetuum Mobile feltalálásával is kísérletezel?
reszeg tengeresz 2013.01.04. 17:54:46
TheSaurus 2013.01.04. 17:56:09
Mérges 1234 2013.01.04. 17:56:10
@A fidesz végre belátta, hogy jobb egy tisztességes választási rendszerben vereséget szenvedni@
Semmit nem láttak be, ez még csak a kezdet. Viktor működése, ha nem megy elsőre, probáld nagyobb erővel.
Eztán jön csak az igazi cirkusz.
Előrehozott választás nem lesz, mivel is tudnák indokolni?????
Lucky Larry Silverstein 2013.01.04. 17:56:24
dagiiron 2013.01.04. 17:56:36
bögöbö 2013.01.04. 17:58:29
Miért, mi más lenne?
A kolléga valahogy elfelejtette a manyup pénzek lenyúlását és a többi unortodox sikert, a bankokról és a gazdaságról mondottakat pedig nem is minősíteném...
lfleto 2013.01.04. 18:01:07
Mérges 1234 2013.01.04. 18:02:26
Nem gondoltam volna, de egyet kell értsek veled. MSZp leszerepelt rájuk még akkor sem szavaznak sokan, ha a Fidesz még náluk is nagyobb tárgya.
Mi marad a Jobbik, ami nem is biztos, hogy olyan nagy baj, önmagában nem lesz korményképes erő soha, de ha annyira megerősödik, hogy valós vidéken mindenapos porblémákat nap, mint nap porondon tart, akkor talán porfitálunk belülök is.
Igen is, a rendőrség munkáját fel kell pörgetni, a segélyezés feltételeit szigorítani, az integrálódni képtelen népeket tűzzel vassal rávenni a társadalmi normák betartására, stb.....
Az MSZP-től a Fidesztől szart sem lehet már várni, de úgy tűnik megszabadulni sem lehet tölük.
Bélabácsi 2013.01.04. 18:03:50
Ha Bajnaiék nem lesznek képesek ezen változtatni, nem lesznek képesek előrébb lépni, illetve csak akkor, ha a Fidesz további hibákat vét és azokat ők ki tudják használni.
lfleto 2013.01.04. 18:04:12
Mária 2013.01.04. 18:05:52
Még egy kérdés, és nem akarom tovább ezt a csontot rágni:
Mennyiben segítené az a gazdaság növekedését, a foglalkoztatás bővítését, a feketegazdaság visszaszorulását és az adófizetési morál javulását, ha adócenzust vezetnél be?
Nos?
Tudod az a baj, hogy amit előadsz, az egy álságos képmutatás.
Azt akarod, hogy a lecsúszott, hátrányos helyzetű, magas munkanélküliségi rátával rendelkező térségek lakossága ne szavazhasson.
Ezt próbálod belecsomagolni valami másba.
Nem segíteni akarod őket, hogy jobban éljenek, hanem az összes jelenlegi bajuk mellé, még ezzel is rúgnál beléjük egy nagyot.
Miféle ember vagy te, és a hozzád hasonlók.
A kérdés költői. Ne válaszolj.
dagiiron 2013.01.04. 18:05:59
Bélabácsi 2013.01.04. 18:07:07
Oké, úgy, hogy a Fideszé a média tetemes része, úgy kurva nehéz lesz, de lásd a diáktüntetéseket: a diákoknak is csak az Internet és az a kevés ellenzáki média van, és mégis mindenki tudja hogy tüntetnek és hogy kábé mit akarnak. Ők megoldották és megoldják, klasszul, nem is kicsit.
CSENDES 2013.01.04. 18:10:51
Senkit nem érdekel,hogyan szeretnél választási cenzust előállítani, ha maga a választási cenzus jogellenes, alapvető emberi jogot sért.
Képtelen vagy felfogni???
lfleto 2013.01.04. 18:12:00
dagiiron 2013.01.04. 18:14:19
De én is megkérdezem: Milyen ember vagy TE, hogy az ország jövöjét feláldozod egyes társadalmi csoportok rövidtávú érdekeiért? Milyen ember az, akit nem érdekel, hogy a felhalmozott adóságot, amit ő vert el, az utána lévő generációnak kell visszafizetni? Milyen ember az, aki mindig a könyebb utat választja, s számára teljesen elfogadható, hogy az osztrák minimálbért kereső embereket a brutálisan megadóztassanak, miközben mások alanyi jogon kapják a folyamatosan növekvő, sokszor a jóval nagyobb állami támogatásokat, mint az átlag nettó bérjövedelem?
Mária 2013.01.04. 18:16:03
Nagyszerű.
Akkor mégis miért van 4 millió létminimum alatt élő a hivatalos KSH statisztikákban?
Nos?
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.04. 18:16:29
Azt se tudják már mit hova nyilatkoznak, szerveznek.
xvxvxv 2013.01.04. 18:17:29
és, ahogy írod, erőket csoportosítottak volna át oda, ahol rosszul állnak.
egy gyomorforgató, aljas, tetvedék banda ez - mondom ezt, mint volt szavazójuk, mint külső támogatójuk, aki még soha nem szavazott a komcsikra.
lfleto 2013.01.04. 18:18:14
Lucky Larry Silverstein 2013.01.04. 18:18:38
- Nem volt mindig így, nem lesz mindig így.
tégIagyár 2013.01.04. 18:19:06
Fogalmam sincs, mi van Portugáliában, kurvára nem is érdekel.
Csúnya IMF, tudom, biztos sokkal jobb megoldás mástól fölvenni hitelt (kötvények formájában), így eladósodni (= plusz államadósság), és ezt a jövő nemzedékével visszafizettetni 5-10 év múlva, amikor ezek lejárnak.
Magasabb kamaton.
Ez biztos jobb.
Legalább nem kell leállítani a fölösleges pénzcsapokat. Soroljam ezekez? Unom már én is.
És mindezt úgy kommunikálni, hogy 5 percenként lebukik a vezér egy hazugsággal, és ez a hazugság óriásplakátokon van hirdetve, hogy a leghülyébb is tudja, hogy hazudott a vezér?
Hát, apám, ez igen. :)
Ki a fő kommunikációs zseni? :)
Az EU kifogásolta a 3% hiányt, így hát ez sok száz milliárdos kiigazításnak nevezett (hazudott) megszorítás után kevesebb lett, és ezt a fidesz csodálatos sikernek állítja be. Vicc. :) Miközben simán lehetne ennyi is a hiány, ha lenne mellette növekedés.
De nincs növekedés.
Nincs gyarapodás.
Süllyedés van, recesszió van.
De tudod, ehhez mindhez nem kell értenem, senkinek sem kell értenie, ha egyszer egy felső 10-100 ezer ember él csak jobban 2-3 éve, és az összes többi nem. A felső 10-100 ezer biztos megszabadult az adósságaitól, ezt elhiszem neked. És?
Ennyire pofon egyszerű.
Nem a csúnya libsik menekülnek innen, hanem a cégek menekülnek tömegével, és MINDEN MÁSODIK MAGYAR FIATAL, és ez az arány emelkedik.
Erre mondtam, hogy ha ez nem így lenne, akkor mehetne tovább a pökhendi stílus, de így ez nagyon sok, együtt a nyilvánvaló kudarccal.
dagiiron 2013.01.04. 18:19:48
lfleto 2013.01.04. 18:21:21
Mária 2013.01.04. 18:22:18
Beszéljünk nyíltan, durva leszek és egyenes:
Te azon lennél, hogy elvedd a munkanélküliek, a közmunkások, a nyugdíjasok, a gyeses, gyedes kismamák, a nagykorú egyetemisták válaszójogát, különös tekintettel a borsodi, szabolcsi, somogyi, baranyai térségekben élőkre, a nyugdíjasokra és a cigány származású választópolgárokra.
Ne erőlködj, nem fog menni.
dagiiron 2013.01.04. 18:25:46
Mária 2013.01.04. 18:26:38
Na hát nekem jónak jössz a Habony-féle manipulatív, csúsztatós kamu dumával :)))
Nem húsz év volt az, hanem 22.
A következő választások idején meg már 24 év, amiből 12 jutott a bal, és szintén 12 a jobb oldali kormányokra.
Kérj Habonyéktól másik brosurát, ezt a mostanit már az ovisok is helyből cáfolják.
dagiiron 2013.01.04. 18:28:59
Én azoktól venném el a szavazati jogot, akik nem fizetnek SZJA-t. Bőrszínre, lakhelyre, nemre, életkora, vallásra stb. tekintet nélkül.
De ez nem jelenti azt, hogy olyan kormányt szavaznék meg, aki nem segít azokon, akiknek rossz a szociális helyzetük. Max. olyat szavaznék meg, aki ezeket értelmes módon teszi, s nem az ablakon dobálja ki a pénzt.
tégIagyár 2013.01.04. 18:29:47
Figyelj, én nem tudom, ha az emberek többsége szerint még mindig ez a rosszabb, akkor oké, fejet hajtok, akkor tévedek, belátom, komolyan.
Én a kétezer-tízes évek végén nem tudom, hányszor mondtam el, írtam le, hogy "ennél nincs lejjebb", "ezt már nem hiszem el", de egy héten egyszer biztos.
Ott a vastagbőr blog, az egyik legjobb krónikája volt ezeknek az éveknek, szerintem még meg is találnám a kommentjeim. :) (Más néven írtam akkor.)
De erre itt ez a két év, és nem hiszek a szememnek, hogy ennyi szint volt még lefelé. Mint egy háború, mint egy szőnyegbombázás, mint egy természeti katasztrófa.
Mi legyen? Szerinted mi lesz itt?
dagiiron 2013.01.04. 18:33:18
tégIagyár 2013.01.04. 18:34:47
... és akik mindeközben stadiont építenek, nyugdíjat emelnek, többszázmilliárdos pártmédiát tartanak fent, és az egyetlen természeti kincsükbe, amijük van, a szürkeállományukba nemhogy nem fektetnek be, hanem kivonják onnan is a pénzt, viszont osztanak a haveroknak. És így tovább...
Teljesen igazad van, még egy ilyen hülye idióta országot nem tudok mondani.
lfleto 2013.01.04. 18:35:08
CSENDES 2013.01.04. 18:36:58
lfleto 2013.01.04. 18:38:41
dagiiron 2013.01.04. 18:39:46
tégIagyár 2013.01.04. 18:46:44
Édes Istenem, szegény, szegény Magyarország.
dagiiron 2013.01.04. 18:50:29
CSENDES 2013.01.04. 18:51:55
Pl kezdjük rögtön a szociális ellátásokkal. Miért is kell alanyi jogon a családi pótlék azoknak, akik magas keresetűek és az egykulcsos Szja-ból levonják a gyermekkedvezményt?
És bizony lehet folytatni még. Új társadalmi szerződés kell, de ezt nem a cenzusos választás hozza létre, hanem normális, a választói érdeket képviselő pártok, ha már ők kerülnek az országgyűlésbe. De tök mindegy, mert te úgysem vagy hajlandó megérteni a másik logikáját.
tégIagyár 2013.01.04. 18:58:40
Szabadon zuhanunk, ebben igazad van.
A "polgári kormány"-kifejezésről meg úgy sejtem, hogy a minisztériumból kommentelsz, mivel ezt a "polgári kormányt" senki sem szopta be, még a hívek sem használják, csak a keménymag próbálkozik ilyennel, ha propagandáról van szó.
(Elárulom, árulkodó.) ;)
Érzed a bajt, és izzadsz is rendesen, látom. :)
tégIagyár 2013.01.04. 18:59:16
dagiiron 2013.01.04. 19:00:11
Így kevesebbet kell elvonni az emberektől, biiztosan a célszemély kapja a támogatást, s hasznosul is a támogatás.
Az a baj, hogy a ti koncepciótok úgy képzeli el az új társadalmi szerződést, hogy akik eddig fizettek, azok ugyanannyit fizessenek, viszont kevesebbet kapjanak a közösből, míg a kedvezményzetek folyamatosan kapják a támogatást alanyi jogon.
2013.01.04. 19:02:35
Igazad van, szar volt, hogy kivitték a nyereséget az országból. Persze most jobb, hiszen most a gyárat viszik ki az országból, de legalább a nyereséggel nem kell foglalkoznunk.
tégIagyár 2013.01.04. 19:03:25
A szocik hasonlóan korruptak, dilettánsok és ügyefogyottak, mint ti.
dagiiron 2013.01.04. 19:05:26
CSENDES 2013.01.04. 19:11:51
És azt hiszem, hogy ezek az elvek nincsenek is annyira távol egymástól.
De jelenleg egyáltalán nem ez megy és az iránya sem ez.
Kandabula 2013.01.04. 19:16:18
Brix 2013.01.04. 19:22:08
dzsugasvili 2013.01.04. 19:26:12
Vagyis vagy a közveszélyes őrültek bandája győz legközelebb, vagy a köztörvényes degenerált gazembereké.
Ha a Jobbik megerősödne, akkor a hőzöngő összeférhetetlen idióták is esélyesek lennének...
Remek kilátások.
Megfigyelo 2013.01.04. 19:31:17
Brix 2013.01.04. 19:33:37
P.Freddy 2013.01.04. 19:33:47
"Lövetni az ún. demokratikus ellenzékiek meg elődeik szoktak, úgymint MDP, MSZMP, MSZP, DK. "
Tévedsz, lövetni az ún. FIDESZ elődei szoktak, úgymint Rákosisták, kommunisták, bolsevisták, fehéroroszok, észak-koreaiak.
Megfigyelo 2013.01.04. 19:40:32
Mérges 1234 2013.01.04. 19:43:42
Jelen pillantban is a választói érdekeket képviselik így vagy úgy a pártok, de van 3 millió nyugdíjas, 1 millió segélyes, ők együtt már bőven többen vannak, mint akik eltartják őket.
Így a valódi értéket teremtő emberek dolgozók, adófietők érdeke már régen nincs képviselve ebben az országban, illetve nem úgy, ahogy megérdemelnék.
Mérges 1234 2013.01.04. 19:47:42
Az az én fönököm úgy fogalmzta meg, hogy a Fidesznek 2/3-dal lehetősége lett volna meggazdagodni és kicsit a néppel is jót tenni, segíteni az embereket, és érthetelne módon csak az első érdekli őket.
Fura de tényleg így van. Ám ez az egész szar nem feltétlenül Orbántól jön, hanem a geci sleppjétől.
P.Freddy 2013.01.04. 19:47:53
Nagyon impresszív lenne amit írsz, ha bármi alátámasztaná azon kívül, hogy a Fidesz ezt mondja.
Tudod, amikor Viktor azt mondta az elkaszált regisztráció védelmében, hogy:
"...a regisztráció nem szűkíti a lehetőségeket, hanem szélesíti..."
akkor ebből látszik, hogy mondhatsz bármit, az kurvára nagy hülyeség - is lehet. Na ez van azzal is, amit te itt próbálsz megetetni.
Ugyanis a konkrét helyzet az, hogy a Fidesz (Orbánnal az élen) olyan mocskos mértékben kúrják el az ország jövőjét mind gazdaságilag mind erkölcsileg, hogy az már simán túltesz a kommunisták negyvenéves pusztításán is. Ehhez persze kell egy félhülye Matolcsy, egy mániákus hatalommániás Orbán és társai, valamint egy kiadós munkásőr-beállítottságú kommunista-bolsevista birkatömeg. Ezek közé tartozol Te is.
Megfigyelo 2013.01.04. 19:50:48
Megfigyelo 2013.01.04. 19:52:15
Megfigyelo 2013.01.04. 19:55:27
2013.01.04. 19:56:03
"Azért nem jó a logikád, mert a lakosság nagy része az állami transzferekből él, s az ő elemi érdekük az olyan gazdaságpolitika, amiben a versenyszféra alkalmazottait, iletve a cégeket olyan elvonások terheljék, hogy az ő jutattásaik emelkedjenek."
Most jön gondolom az a rész, hogy az állami szférát a versenyszféra tartja el az adóiból, jól gondolom?
Mérges 1234 2013.01.04. 19:57:31
Elég jól látod, hasonlóan érzek én is.
Fideszesek örültek rájuk nem. Mszp-s csávók megint nyomnák a cigányokat, a nyugdíjat, és még inkább az idegen érdekeket képviselnék.
Jobbik????? Nem tudni mit kezdene, vagy nem igen.
Egyszerűen nincs választás. Ezek nem maradhatnak ha jót akarunk, az MSzp meg nem jöhet vissza.
Ámde ma voltam egy kormány ablakban, vagy mi fasz, meg kell mondja, végünk, mint a botnak innen menni kell. És nem feltétlenül a politikusok miatt, a kisebbség tönkre fogja tenni az országot, hamar, hamar.
dr. Bértollnok 2013.01.04. 20:11:48
Tisztáznád ezt hogyan érted?
Ha valaki pl, egy választási ciklusban nem fizet SZJA-t, mert nyugdíjas, vagy munkanélküli, akkor automatice kizártam a következő választásból? vagy már akkor is ha csak 2 évet fizetett? Ez hülyeség.
Pont azt zárnád ki, aki esetleg a leginkább érdekelt lenne egy változásban, aki adott esetben az aktuális rezsimnek dacellenzéke.
Aztán meg vegyük az én példámat. Kicsit sarkítok, mert én fizetek SZJA-t, nem is keveset (a hivatalos átlagjövedelem többszöröse után!). De most tételezzük fel, nem fizetek. Innentől jöjjön a valóság:
Örököltem. Nem is túl keveset. Ahhoz hogy kifizessem az illetéket el kell adnom egy ingatlant az örökségből. Ezért 20% most majd adót kell fizetnem. Most akkor én szerinted szavazhatnék, vagy nem? Befizetek milliókat illetékként és újabb milliókat SZJA címen. Mondjuk emellett nincs rendszeres jövedelmem...
Vagy ott van a fiam, aki egyetemista. 20 éven felül van, nem fizet SZJA-t. Őt is zárjuk ki?
Mégis: alapból egyet értek azzal, hogy olyan ne kapjon választójogot, aki nem Magyarországon él életvitelszerűen és nem itt adózik.
Úgy gondolom, hogy aki nem a saját bőrén tapasztalja egy esetleges választási eredmény következményeit, az nehogy már helyettem döntsön. Tudod, saját szerszám, saját csalánba...
Ide értem azt, aki Londonban mosogat és azt is aki Erdélyben él. A nemzethez tartozást nem a szavazati jog garantálja.
Ők ott adóznak, onnan kapnak ellátást, majd nyugdíjat is. Ha hazaköltözik, vagy ide jön, akkor szavazzon. De CSAK SZJA-hoz kötni botorság lenne.
misiapu71 2013.01.04. 20:12:59
misiapu71 2013.01.04. 20:21:10
gada00 2013.01.04. 20:33:50
drzsivago 2013.01.04. 20:45:10
Ez az adósság manna, (a szemkilövetős dumáról most nem is beszélek) a FIDESZ joly jokere. Mint ha minden bajunk oka ez lenne (arról nem beszélek, hogy nem emlékszem, hogy a FIDESZ ellenzékben nagyon harcolt volna ellene, sőt!).
Tegyünk egy gondolatpróbát!
Mennyivel lenne jobb a magyar versenyképesség, a gazdaság, a foglalkoztatás, az egészségügy, az oktatás, az adómorál,stb., ha mondjuk nem lenne adósságteher (ami egyébként az éves törlesztőrészleteket illetően egyébként nagyságrendekkel nem növelte meg az éves adósságszolgálatot, ez többé-kevésbé majdnem konstans.
Szóval én azt gondolom, nyilván jó lenne egy alacsonyabb eladósodottság mellett növekedni, de a probléma maga a növekedés.
A magyar gazdaság amúgy is gyenge növekedési képességét az "elmútkét" év hosszú időre legyilkolta.
Az adósságproblémát csak növekedéssel lehet kezelni.Na az itt évekig nem lesz.
gada00 2013.01.04. 20:56:34
elvégezték a nagy lépéseket.
illetve szana szét az ellenzék mint egy marék zizi (könnyű nekik menni), illetve májusig nem tudják összerakni a regisztrációt, na meg megy az osztogatás (10% rezsi, öszi pedagogus fizu, diákokkal a kiegyezés, egyskulcsos adóĺ
tony_romita 2013.01.04. 21:06:34
választójog, tökéletesen függetlenül lakóhelyétől, bejelentett lakcímétől, adózási magatartásától stb. Nem mellesleg ezért lett volna értelme a regisztrációnak, hiszen biztosítható lett volna a választási névjegyzék szempontjából problémás (tartósan külföldön élők, a nem a bejelentett lakcímükön tartózkodók, a határon túli, itteni lakcím nélküli magyarok) és a fenti szempontból nem érintett választópolgárok számára azonos eljárásrend. Megkockáztatom, hogy ez a döntés, illetve annak következménye diszkriminatív azon magyar állampolgárokkal szemben, akik nem szerepelnek a névjegyzékben, hiszen korlátozza alkotmányos alapjogukat, ők regisztráció nélkül nem szavazhatnak. Azaz pontosan a regisztráció hiánya különböztet meg egyes szavazópolgárokat egymástól.
dzsugasvili 2013.01.04. 21:20:22
Valójában nem vagyunk egyformák, és mint ilyen, egyenlőek sem. És ezt tudomásul kell venni. Valamiféle mesterséges egyenlőségre rendszert építeni ilyen közállapotokat teremt, mint ami nálunk van most.
Nekem ne jöjjön senki többet azzal, hogy az egyenlő, titkos, stb. választójog az minden normális rendszer alapja, mert ez is egy hazug baromság. Egyrészt mert az ebből következő többségi elv is csak egyetlen vélemény a sok közül, ami most éppen uralkodó, és ezt szokás követni, de amúgy semmi jogalapja nincs erre. Másrészt pedig mert szétcsalja vele magát minden komolyabb ország minden komolyabb pártja. Van ahol milliárd forintos meg dolláros kampányokkal nyomják keresztül saját magukat, máshol meg a számítógépeket hackelik meg.
Ez a rendszer így egy hányadék, és mindenféle filozofikus mentegetése felesleges.
tony_romita 2013.01.04. 21:50:16
dzsugasvili 2013.01.04. 22:00:11
tony_romita 2013.01.04. 22:14:19
Dagiiron 2013.01.04. 22:52:05
az SZJA körét kibővíthetjük, pl. az örökség után egyszerűen SZJA-t fizetsz, osztalék után, nyeremény után is fizeted az SZJA-t. tehet lehet bővíteni az SZJA alapját.
S a parlamenti választáson való részvétel alapja az lenne, hogy az előző évben fizettél-e SZJA-t. ennyi. S igen a 20 éves fiad ne szavazzon, Ugyanis nem viseli a döntésének a következményeit. Ő nem fizet adót, így nem érinti, mondjuk az ingyenes felsőoktatás költsége, míg azt, akinek emiatt emelik az adóját, azt igen. Az angliában mosogató, pont annyira viseli a szavazatának a következményét, mint a fiad. Ha szarabb lesz a helyzet, akkor nem fog hazajönni, míg a fiad ki fog menni...s egyiknek se került egy fillérébe se a szavazata..
Dagiiron 2013.01.04. 22:54:34
reszeg tengeresz 2013.01.04. 22:59:17
Na nezzuk.
IMF ugye nincs most.
Allamcsod sem volt. Akkor hogy is van ez?
Csak nem lehet, hogy a ballib ertelmiseg tevedett volna? OOO hat az hogy lehet? Hat azok mindenhez ertenek pedig.
Amugy az IMF-re a lehetoseg mindig megvan, egy olyan feltett kezzel, szetett labbal bejelentkezes, amit a veresek csinaltak mindig ott van lehetosegnek, de addig is, minden evvel idot nyerunk azokhoz kepest, akik mar imf penzbol mukodnek. Romania es Ukrajna peldaul. Mondjuk ott mintha elmaradt volna az imf utani csoda. Sot. Azota imf penzbol fizetik vissza az imf penzt. Nem is ertem.
Dagiiron 2013.01.04. 23:02:30
Dagiiron 2013.01.04. 23:13:21
Dagiiron 2013.01.04. 23:15:44
Dagiiron 2013.01.04. 23:20:53
dzsugasvili 2013.01.05. 00:15:34
Ez a vélemény-kettős megjelenik sok helyen, pl. a parlamentáris játékszabályoknál is. Magyarországon pl. nem lehet miniszterelnököt buktatni, csak konstruktív bizalmatlansági indítvánnyal, tehát ha valakit ajánlanak is a helyére. Angliában és sok más helyen viszont lehet csak úgy szimplán buktatni, aztán hogy mi lesz helyette, az más kérdés, viszont a rossz vezetést nem tűrik.
Szerintem ha ezt a mocskot elsöpörnénk kellene egy nagyszabású egyeztetés. El tudnék képzelni pl. több ezer fős népgyűlést vagy regionálisakat, ahova fizetés nélkül lehetne bekerülni, és mondjuk egy évig vitatnák, hogy mi legyen az állam működésével kapcsolatos különféle kérdésekben. És utána többlépcsős népszavazásos megoldásokkal kéne mindent jóvá hagyatni. De nem ám úgy, hogy 1 db népszavazás a végén, hanem tényleg többet, részvételi küszöbökkel, stb. De ezek csak ötletek.
dzsugasvili 2013.01.05. 00:42:12
tony_romita 2013.01.05. 00:47:49
dzsugasvili 2013.01.05. 01:14:09
Szúrófény 2013.01.05. 04:27:05
2013.01.05. 09:19:18
Értem.
Egy nyugdíjas érdekelt a minél nagyobb újraelosztásban, ah önmagáról van szó. Az összes nem.
Nekem jó lenne, ha duplájára emelkedne a fizetésem holnaptól, és gazdasági katasztrófa lenne, ha mindenkinek duplájára emelkedne, tehát én is rosszul járnék.
Az egyén rövidtávú érdeke nem egy irányú a társadalom és így végül is saját maga közép, hosszútávú érdekeivel.
Azt feltételezed, hogy mindenki egyéni érdekek szerint szavaz és nem társadalmi érdekek szerint.
Majd azt feltételezed, hogy a hatalomra jutók győzelmeik érdekében szintén nem társadalmi érdekek szerint irányítanak, hanem egyéni szerint.
Ha ez ABSZOLÚT így van, akkor miből gondolod, hogy a nyugdíjasok nem halnának éhen tömegével vagy halnának meg egyszerű betegségekben egy olyan rendszerben, ahol semmilyen szempontból nem kell figyelembe venni az érdekeiket, miközben a társadalom számára már nem igazán hasznosak és akkor enyhén fogalmaztam.
Ha ez ABSZOLÚT így van, akkor miért nem tartják a nyugdíjasok és a nevezzük csúnyán transzferesek rabszolgasorban a többieket most?
Direkt fogalmaztam szélsőségesen, hogy lásd a válasz az, hogy nincs úgy, ahogy elképzeled.
Ez a dolog nem fekete és fehér. Igazad van,hogy a szereplők nem a társadalmi érdekeket nézik, hanem inkább az egyénit. De mindenki köt azért kompromisszumot (Türkménbasit kivéve) és lehet reménykedni, hogy a kompromisszumhalmazból a végső vektor társadalmilag pozitív.
A te javaslatod ezt kizárná és elfogadná az egyéni érdekeket (természetesen sajátodat!!), majd katasztrófához vezetne, mert nem lenne szükség kompromisszumra vagy sokkal kevésbé, mint most.
GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2013.01.06. 15:47:41
Másrészt tul-képpen jobban járnak, ha nincs. Több a hatalmi csalás lehetősége.
SZDSZPistike 2013.01.29. 14:06:19
Muszáj szopkodni?
Az utolsó 100 komment: