véleménynyilvánítási szabadság6 (1).pngVajon hány olyan nemzeti dohányboltos van ma hazánkban, aki komolyan hiszi azt, hogy az elkövetkező 20 évben tuti az övé az évszázad trafikbizniszének egy szelete? Mert ugyebár jelenleg az állam (és a kormány, azaz a kormányzó párt) foggal-körömmel védi híveit, és mindent elkövet, hogy ne lehessen őket a koncesszióból kirúgni:

"A szerződések 34. pontja szerint az államnak kártérítést kell fizetnie, ha a koncessziós szerződést úgy szünteti meg, hogy ez például nem a trafikos kihágásának következménye, vagy további trafikosokat enged a piacra. A szerződés szerint az állami kártérítés akkor is jár majd, ha egy kormány a következő 20 évben úgy dönt, megszünteti a dohány-kiskereskedelem koncessziókötelességét." (index.hu)

Igen ám, de. Mi magyarok az utóbbi három évben megtanultuk, egy iparág úgy, ahogy van, megszüntethető, például nemzetbiztonsági kockázatra hivatkozva. És teljesen ingyenesen, még kártérítést sem kell fizetni. Voltak itt Magyarországon zöldkártyások, e-cigi árusok meg nyerőgépesek is - ők érdekes módon egy fillért sem kaptak. Így aztán nem csoda, hogy a dohányosok privilegizálása ügyében már feljelentés is született ismeretlen tettesek ellen sok ezer rendbeli hűtlen vagy hanyag kezelés kísérletének megalapozott gyanúja miatt.

"... (...) egy következő kormány a 2014-es választások után belenyúlna a trafiktörvénybe, 1,9–4,6 millió forint kártérítést kellene kifizetnie trafikonként. A legtöbbet a fővárosi és a megyeszékhelyen működő trafikosok kárpótlásán veszítene az állam, ugyanis jóval több mint ezer dohányboltnak kellene kifizetni a legmagasabb összeget. Abból kiindulva, hogy július 1-jén közel 5300 nemzeti dohánybolt kezdte meg működését, az összes trafiknyertes kárpótlásának végösszege valamivel több mint 15 milliárd forint lenne." (index.hu)

Vannak azonban más módszerek is arra, hogy a mostani kedvezményezettek rövidebb-hosszabb kifáradási időszak után kikerüljenek a koncessziós jogukból ("speciális kirakás"), például:

  • sorozatos ellenőrzések - ha nem az első, majd a tizenötödik vagy százötödik alkalommal megbukik, előbb vagy utóbb úgyis le fog maradni egy aláírás a jelenléti ívről, esetleg a hűtőben marad egy lejárt szavatosságú vagy visszafagyott jégkrém, leeshet a zárjegy a piáról, a kamu vásárlásokról már ne is beszéljünk. Vajon mit érdemel az a bűnös, akinek nyáron nyitva maradt az ajtaja? Ki van bent ünnepnapon az üzletben és ténylegesen nyitva van úgy, ahogy a pályázat során vállalta?
  • a könyvelő is bejárkálhat kéthavonta az adóhivatalhoz mindenféle nyilvántartások és folyószámlák egyeztetése céljából, mutogatva az áfa analitikákat és kétszázhárom forint húsz fillérről szóló tisztítószer számlákat. Aztán az ezért meg azért kapott büntetéseket meg majd megindokolja a megbízójának.
  • felül lehet vizsgálni az üzlethelyiségeket - az önálló üzlethelyiség mégsem önálló (közös villanyóra, stb.) és ez utólag is látszik, hiába adták meg először passzátszéllel az engedélyt. Leeshetnek a feliratok, reklámnak lehet minősíteni azt a reklámot, amit nem volna szabad, de mégis kitettek és szortiment gondok is lehetnek.
  • és minden egyéb kifogásolható dolog bevethető, csak a különböző hatóságok kreativitása és a dohányboltos lobbiereje szab határt - végső esetben pedig mehet a vagyonosodási vizsgálat mint atombomba bevetése, a bt. bel- és kültagja, valamint az összes családtag vonatkozásában.

 

Az eredmény? Szép lassan az egész Fidesz-KDNP klientúrát ki lehet cserélni a következő kormány híveire. És a pályázatokat is egyesével, szép csendben lehet kiírni, feltűnés nélkül, szükséges megvalósítási idő pedig maximum egy év, de megfelelő kreatívsággal akár fél évre is leszorítható. Ja, és egy fillér sem jár a sok trehány, a szabályokat be nem tartó trafikosnak.

 

Aztán ott vannak az általános lehetőségek ("általános ellehetetlenítés"), például:

  • újraszabályozni az árrést. Ahogy egy nap alatt két és félszeresére lehetett emelni, úgy egy nap elegendő a visszacsökkentéshez is, nem? És akkor még mindig csak az eredeti koncessziós pályázatos meghirdetési állapotra áll vissza a rendszer, tehát semmi különleges nem történt.
  • ugyanez vonatkozik az árusítható termékek körére - valószínűleg minden pályázó beadta a termékkör-módosítás előtti jogszabályi állapotra vonatkozó üzleti tervet, amiben bebizonyította, bizony nemcsak alacsonyabb árréssel, hanem az eredeti dohányos termékkörrel is nagyszerűen el fog boldogulni. Mi történik, ha az új kormány csak erre ad majd lehetőséget? Megint semmi különleges.
  • elő lehet írni egy csomó új dolgot, amit teljesíteni kell, szigorúan közegészségügyi vagy épp munkaügyi szempontból és csakis a vásárlók érdekében, hogy ne lógjon ki a lóláb. Miért is lehet rendelőintézet és iskola mellett a dohánybolt? És miért árulhat piát ott éjszaka, ahol senki más nem?
  • lehet fokozni az adminisztrációs követelményeket is (csakis a fekete gazdaság és a csempészek ellen), látványosan védve a trafikosok érdekeit - a lényeg, legalább még két alkalmazott kelljen mindehhez trafikonként. Az adatszolgáltatási csúszásokat pedig meg kell torolni, már csak a többiek figyelmeztetése és a rend érdekében is.
  • jöhet a jolly joker nemzetbiztonsági kockázat - mondjuk két dohánybolt látványosan lebukik csempész cigivel, amit nem bizonyítható módon valószínűleg a minimálbéres alkalmazott vitt be, és máris lehet maffiát kiáltani. A büntetést meg majd kitalálja a jogalkotó, a nyerőgépeknél is sikerült, most miért lenne másképp?
  • tizedére lehet csökkenteni a koncessziós díjat mondjuk egy fél év erejéig, ennek megfelelően módosítani a szerződéseket tizednyi kárpótlási összegre, majd már az új számok alapján megszüntetni az egész rendszert, "mégsem vált be" alapon. A kártérítési kötelezettséget pedig teljesíti az állam, immáron egytizednyi összegben. Eredmény: tizenmilliárd megspórolása, az adófizetők pedig hallelujázhatnak. 
  • bármi más ötlet, ami a hatalmon lévőknek eszébe jut, korlát szintén a kreativitás.

Az eredmény? Tömeges csőd, ellehetetlenülés, önként visszaadott koncessziók, erre hivatkozva pedig az egész rendszer állami felszámolása, rosszabb esetben a koncessziók újraosztása.

 

Bármit is fog kitalálni a következő bármelyik kormány is az elkövetkező 20 évben, az átlagpolgár egy árva könnycseppet sem fog hullatni. Sőt, legszebb öröm a káröröm. És kiderül, mennyi is az a mai 20 év ...

Ha tetszett és szívesen olvasnál még több morgást, tematikus tartalomjegyzék itt.

Amennyiben tetszett, várunk Facebook-csoportunkban!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr115476667

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mennyi is az a húsz év? 2013.08.26. 20:03:29

A bejegyzést megosztották itt is: Coolhun.com

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toportyánzsóti 2013.08.26. 08:11:26

Röhögni fogok mikor rájönnek ezek az idióták mekkora kárt csináltak maguknak ezzel a trafikmutyival.Komcsik voltak még ennyire hülyék,hogy kilopták maguk alól az országot.Az egész történetben világosan látszik mekkora idióták,pár100 narancspolgár eszetlen gazdagításán kívül másra nem gondoltak,magyarok megélhetését is röhögve elveszik offshorkkjaik kedvéért!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.26. 09:36:42

Simán megváltoztatható a jogszabály és kész. S nincs miért kártérítésért perelni. Számtalan hasonló eset volt már ilyen 1990 óta.

Vittore. 2013.08.26. 10:02:37

Nem dohányzok már jó pár éve és felőlem felkötheti magát bármelyik párt és a hozzá tartozó klientúra is.

De az rohadtul bosszantó, hogy augusztus 20-án reggel Budapest közepén, az Egressy téren sehol nem lehetett BKV jegyet kapni.

A nyitva tartó kisboltok eddig sem foglalkoztak vele, az a 2-3 sört és cigi áruló éjjelnappali pedig nemzeti dohánybolt lett, ami sajnos nem árulhat BKV jegyet.

Végül ki kellett sétálnom a Bosnyák térre ahol persze nem működött a jegypénztár és sehol sem volt jegyárusítás, így a buszvezetőtől vettem 100 Ft-tal drágábban, 450 Ft-ért jegyet.

Így nekem csak az jött le a dologból, hogy megint sikerült a mutyin felül egy 100 éve meglévő trafikrendszert és a hozzá tartozó default árucikkeket szétverni. Amúgy az Egressy téren 2 perc sétán belül 4-5 trafik is van, úgy látszik ez lett az évszázad üzlete..

tnt 2013.08.26. 11:12:29

Ámen.....így legyen...ludas mutyi országában a gráczi fenomén döbrögijével...remélhetőleg ezt a torz rendszert mielőbb lerombolják...

Hasonlóan remélhetőleg megtorpedózzák az összes mutyijukat...bár ahhoz ellenzék kéne...

Studiosus 2013.08.26. 12:05:55

magyarországnak 23 éve semmi másra nem lenne szüksége a fejlődéshez, mint stabil törvényi háttérre. na most akkor gondolhatjátok...

CSENDES 2013.08.26. 15:44:40

És még lehet további kreatív jogi értelmezést összehozni:-))

De ne süssünk el már minden sütőport!

Csumpitáz Béla 2013.08.26. 17:55:59

Bosszú, édes bosszú! Várom már!

Baloldali érték 2013.08.26. 18:48:16

Mondogassátok még:
traaaaafikmutyi
traaaaaaafiiiiik
traaaaafffiiiikkmmuuuttyyiiii
booootrrááánnyyy
traaaaaaaafiiiikkkk
traaaaaaffffiiiiikkk

Kurvára unalmas ezen nyivákolni ennyi ideig, nem osztott még ron werber újabb témát a szociblogoknak vagy mi?

Baluci 2013.08.26. 18:48:33

Én is magasról leszarom az össszes pártot, mutyizókat, DE ami ezen a jogcímen történik az kiakaszt! Nevezetesen: azt már megszoktam, hogy ilyen-olyan adóemeléssel gyakorlatilag duplájára emelték a cigi árát pár év alatt. Most viszont egyszerűen bejelentették, hogy azért drágul 10-15 százalékkal, hogy meglegyen a tisztes haszon az új rendszerben! A KURVA ANYUJAT! Hát ki kérte ezt?... Volt választási lehetőség?...

smartdrive 2013.08.26. 18:49:41

jaj, ne idegesítsetek már. véletlenül felgyújtanak öt-hat trafikot, a hetediket már maga a tulajdonos fogja felgyújtani, mert azt tudja kontrollálni

Jock Ewing 2013.08.26. 18:58:11

@Baluci:

Van választási lehetőség: leszoksz a bagóról.

jpmjpm 2013.08.26. 18:58:29

@Baloldali érték: dolgok nem csak a jobb és a bal oldal szintjén léteznek, te széles látókörű.

Kis ember 2013.08.26. 19:12:30

... és azt nem lehet, hogy nem a "következő kormány híveire" cseréljük le ezeket az embereket, hanem egyszerűen rábízzuk a piacra? Vagy a blogíró gondolkodása ugyanolyan kommunista, mint a Fideszé?
Egyébként meg a húsz évhez:
"A Fal még 50 vagy 100 év múlva is állni fog" (Erich Honecker 1989 január)

_Molly 2013.08.26. 19:22:02

Ha jól emlékszem, a pályázati kiírás szerint kizárólag magánszemély pályázhatott. Már az is elég (jogos) lenne, ha kötelezővé tennék, hogy konkrétan az az ember álljon a pult mögé, aki megnyerte a koncessziót.

Ja, ha valaki 10-15 trafikot is nyert egyszerre? Hát pech, nem tudja teljesíteni a feltételt.

Ha valaki elvárja a (valszeg minimálbéres) alkalmazottjától, hogy napi 10 órákat ácsorogjon a pult mögött a levegőtlen, lesötétített helyiségben, de ő maga erre nem hajlandó? Hát pech... és így tovább.

Igaza van a posztírónak, vannak itt még lehetőségek.:)

Tyreo 2013.08.26. 19:23:13

Igen, ezzel sikerült megint jó mélyen az ország alá vágnia a kormánynak. Ez megint bosszúért kiállt majd a másik oldalon(mellesleg jogosan), és ezért megint törvényileg fognak tönkretenni embereket.
Ráadásul azokon akiket most tettek tönkre, ez már nem fog segíteni...
Édes Balkán! Jövünk!

nandras01 2013.08.26. 19:23:54

rendben, bebetonozták a trafikhuszárokat de úgy, hogy azon biz' rést nem nagyon találni.
és ha majd, egy másik kormány esetleg, netalántán, de odasúgja a vámosoknak, hogy nem kell annyira buzgólkodni az ukrán határon cigiügyben..?
nomeg a finánc akkor is erősen félrefigyel, amikor az utcában összefut a közismert dílerrel..?
nodepersze a koncesziós díjat kőkeményen behajtanám, valamint a koncesszió visszaadását megtiltanám, ill. ha visszaadja, akkor a 20 évből hátralevő időre egy összegben kellene kicsengetni a díjat.

megnézném, hogy merre állana a trafikhercegek szája széle :)

Kelly és a szexi dög 2013.08.26. 19:23:56

A baloldalnak ezt már nem kell tanulnia - elég visszaemlékezni...szerencsére nem csak ők emlékeznek!

xvxvxv 2013.08.26. 19:34:14

@Baloldali érték: te ilyenkor ugye egy összetekert kecskebőr-kötéses NER-Alkotmányt dugsz fel a seggedbe, hogy így vigyorogsz és örülsz a trafikosok újabb bebiztosításának? másra nem tudok gondolni.

Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2013.08.26. 19:35:37

Egyetlen dolog, ami jót tett velem ez a szemét kormány, hogy a gyalázatos trafikmutyijuk miatt 17 láncdohányzás után egy életre leraktam a bűzrudat.

Persze ettől teljesen független, hogy ahol lehet a mutyista geciket szívatni, örömmel és lelkesen teszem.

Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2013.08.26. 19:36:55

@Baloldali érték:

Te, kiccsaládod, haverjaid, szomszédaid, takarítónőd, koleszos szobatársaid hány trafikot kaptatok, kicsim?

_most_ 2013.08.26. 19:37:17

eddig is a trafikmutyi vitte a prímet a rendszerváltás utáni gusztustalanságok terén, de ez a kártérítéssel sikerült rátenni még egy lapáttal, hihetetlen meddig képes süllyedni a fidesz, mindig sikerül meglepniük :D

iovialis 2013.08.26. 19:49:08

@Kelly és a szexi dög: Emlékezés... Hm-hm.
Amikor a '40-es évek végével kezdődően a "kommunisták" kiforgatták a földvagyonból a magyar családok tekintélyes részét, szinte pontosan ugyanúgy jártak el (--> egyfajta kényszert alkalmazva), mint mai utódaik a 2/3-dal trafikügyben. Semmi sem számított, csak a saját érdek. Megengedem: más a nagyságrend, ez igaz. De az eljárás ALJASSÁGÁBAN az égvilágon semmi különbség nincsen.
Aki ezt tagadja, az vagy ostoba, vagy a saját érdekei vezérlik

Makkasz 2013.08.26. 20:06:31

Ez egy elég nehéz lelkiismereti kérdés. Megtehető-e hogy következő kormány fidesz által meghonosított módszerekkel szétszívassa a maffiatevékenységben résztvevő bűnöző trafikosokat?

A nyilvánvaló mutyi, és társtettességben elkövetett büncselekmény. Fidesztől módszerekkel:
a.) zsarolás, adják vissza a koncessziót vagy különben (magánnyugdíj államosításnál bevált az efféle "önkéntesség")
b.) amnesztia vallomásttevőknek és ügyészségi nyomás,
c.) 100-szoros koncessziós díj visszamenőleg,
d.) 1%-os engedélyezett árrés, termékkör szűkítés
e.) mindezek kombinációja).

A kérdés az, megteheti ezt az újonnan alakult, szabad, demokratikus, konzervatív kormány, vagy mást kell tennie, a nyilvánvaló bűncselekmény beszüntettetése végett?

dr kíváncsivagyok 2013.08.26. 20:08:34

"Bármit is fog kitalálni a következő bármelyik kormány is az elkövetkező 20 évben, az átlagpolgár egy árva könnycseppet sem fog hullatni. Sőt, legszebb öröm a káröröm."

Korrekten és szabályosan zajlottak a koncessziós eljárások ?
Na azért ezt a helyzetet valaki(k) előidézték,... nem ?!

lobster thermidor 2013.08.26. 20:14:33

@iovialis:

Emlékeztetnélek a magánnyugdíjak 3000 milliárdjára, a napjainkba zajló takarékszövetkezet lenyúlásra, és a különböző adójellegű büntetőintézkedésekre, amelyekkel az egész lakosságot sújtják.
Ha már a földeket említetted példaként, tudjuk, hogy volt némi piszokság az állami földek bérbeadása körül is néhány hónappal ezelőtt.
Ha összeadjuk a számokat, és sorra vesszük azokat, akiknek az életébe ilyen - olyan módon beletapostak, vagy érdeksérelmet okoztak, akkor bizony azt látjuk a végelszámolásnál, hogy az erősen közelítik a "kommunisták" által elzabrált vagyonok összegét, de megkockáztatom, hogy a társadalom szinte minden rétegét negatívan érintő intézkedések hatását tekintve akár meg is haladják az akkor okozott károkat.

replayxx 2013.08.26. 20:21:17

Már készül a bosszú népe, alig várják hogy újra a megragadják a hatalmat... Borítékolható, hogy nagyon kemény és kegyetlen bosszúra szomjaznak, hiszen ez lényükből fakad! De beképzelt jellemük ezúttal is megcsalja őket, egyre többen ismerik fel a valódi veszélyt... Isten irgalmazzon Magyarországnak!

Gera 2013.08.26. 20:31:06

Szerintem nem kell izgulniuk, ehhez a komcsik túl hülyék. Azt viszont simán el tudom képzelni, hogy csakazértis felszámolják a rendszert, a mellényzsebü(n)kből kicsengetve azt a 15 milliárdocskát.

láplidérc 2013.08.26. 20:38:12

@replayxx: te elmebeteg vagy, menj aludni.

2013.08.26. 20:45:46

@replayxx: A bosszú népe most van hatalmon. 8 év nélkülözést és mellőzöttséget többszörösen kell bepótolni. A vezért csak a személyes bosszú vezérli, szarik ő az ország népére.

kvadrillio 2013.08.26. 20:49:32

UGYAMMÁÁÁ !....HISZ DÜBÖRÖG A NEMZETI DOHÁNYBIZNISZ !... az egyik illen NEMZETI DOHÁNYBUNKERBAN MÁR VÉR IS FOLYT, EMBERT MENTETTEK.......

2013.08.26. 20:55:22

A koncessziós díjat lehet ám emelni is nem csak csökkenteni!

nevetőharmadik 2013.08.26. 21:03:58

Mindamellett, hogy a fideszes trafikos szarháziknak egyöntetűen a bús kurva anyját szerintem is, tragédiának tartanám, ha ilyen kreatív törvényalkotási módon picsáznának ki mégoly méltatlan embereket is. Hiszen pont ez a kreatív törvényalkotási picsázás az egyik, amit annyira gyűlölünk a Fideszben. Én legalábbis. Mert milyen új rendszer lenne az, ami eleve abban a bűnben fogan, amiben a Fidesz kiteljesedett?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.26. 21:24:37

Egy:

Roppant tetszetősen és részletesen felsorolja a poszt a lehetséges eszközöket, amikkel ki lehet csinálni a mutyi nyerteseit. Attól persze, hogy az újak újaknak adnák a bótot, még marad a mutyi, csak más a színe.

.

.

Kettő:

Kétharmados győzelem esetén elég egy képviselői indítvány csütörtök reggel tízkor, délután háromra már hatályba is lép az állam részéről a kártérítés nélküli felmondás lehetősége, másnap reggelre nincsenek nemzeti dohányboltok.

.

.

Három:

Egy ilyen bosszúállósdi csak erősíti a már így is túlontúl általánosan elterjedté vált revanspolitizálást, amely politizálási forma egyértelműen nemkívánatos.

.

.

Négy:

Háromból következően egy ilyen revans tovább csökkenti a jogbiztonságot és a vállalkozási kedvet. Egy trafikrevans után mi van, ha a rákövetkezők meg lágerbe zárják az előző rendszer trafikosait?

.

.

Öt:

Egy magas összegű vagyoni biztosíték letétbe helyezésének kötelezettségét a jelenlegi koncesszióbirtokosok részére mindenesetre támogatnám. Akkor nem kellene azzal bajlódni, a majdani bírságot hol hogyan és miből szedjük be, pusztán levonnánk a letét összegéből. És itt nem a pofára bírságolásra gondolok, de azt gondolom senki nem hiszi el, hogy nem lesznek szabálytalanságok, pl a foglalkoztatás terén.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.26. 21:27:25

@Baluci:

azért drágul 10-15 százalékkal, hogy meglegyen a tisztes haszon az új rendszerben! A KURVA ANYUJAT! Hát ki kérte ezt?... Volt választási lehetőség?...

- 2/3

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.26. 21:32:50

@Makkasz:

"b.) amnesztia vallomásttevőknek és ügyészségi nyomás, "

- Már több embertől hallottam, hogy a trafikpénzből valamilyen úton-módon vissza kell osztani. De ki lesz az, aki köpni fog?

Tyeplica 2013.08.26. 21:33:34

@Gera: He-he, miért kéne fizetni? Mi lenne, ha egy új kormány VISSZAMENŐLEGES hatállyal szüntetné meg a trafik-koncessziós szerződéseket? Volt már ilyen.

:-D

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.26. 21:40:03

Hat:

Mit akar tenni az ellenzék a mutyirendszerrel? Attilától erre vonatkozóan még semmit nem hallottam.

Gordon a választójog kapcsán annyit mondott: Szerzett jogot el nem veszünk. Ő tehát nem vérszomjas.

Mit akarnak tenni az Attila háta mögött állók? A Lamperthek? A Lendvaik? A Puchok? A Kapolyik? A Kissek?

nevetőharmadik 2013.08.26. 21:51:21

Igazából két normális utat látok: vagy megfizetjük egy normális jogállam árát, ami ebben 15 milliárd forint lenne. Fogcsikorgatva, de pont azok miatt, amit @Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: is ír.

Vagy meg kéne nézni, hogy a szerződés azon kitétele, hogy ha új koncessziókat adna ki az állam, akkor is jár kártérítés, normális jogi úton megtámadható-e. Mert ha ezt a részt érvényteleníteni lehetne, akkor egyszerűen csak meg kell szüntetni a koncessziók számának felső limitjét, és jelképes engedélyezési folyamattal bárkinek adni, aki igényli. Plusz a törvényi szabályozás néhány részét optimalizálni (ajtócsukvatartás, árulható áruk, árrés, stb.).

Napkutya 2013.08.26. 21:53:47

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Én úgy látom, ezt a rendszert, pont úgy fogják megszüntetni, ahogy létrehozták.

Lesz egy törvény, ami alapján, csak az árulhat, BÁRMIT trafikban, aki minimum 98 éves és az édesapja két hónapnál nem régebbi, közjegyző előtt hitelesített jóváhagyásával gyakorolhatja a tevékenységét.

MIÉRT gondolja azt bárki, hogy a szocik TELJESEN hülyék???

EZT a mutyit két hónap alatt meg lehet szüntetni!

Makkasz 2013.08.26. 21:53:51

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Ez a fogoly dilemmaként ismert jelenség.

Ha köpsz csökkentik a büntetésed (kisebb de biztosan), ha nem, lehet a társad köp és a súlyosabbat kapsz. Temészetesen előfordulhat, hogy nem köp a társ és nincs egyéb bizonyíték, de biztosan ezt nem tudhatod (pl. lehet, vallomás nélkül is megáll a vád).

Mivel itt amnesztiáról (büntetlenség esélye) és sok tettestársról (gyenge láncszemről) van szó, viszonylag egyszerű lehet a döntés.

Nem csak a "visszaosztás" a büncselekmény, hanem a pályáztatás egésze, a kiírás, a szerződések, a döntéshozatal folyamata. A trafikosokon kívül cirka 100-200 embernek lesz folt a "becsületén". Lesznek letöltendők is.

vkaresz6 2013.08.26. 22:02:00

Had vetítsem előre. Gyúlölöm a trafiktörvényt undorító mocskos húzásnak tartom de ugyan ezt fogom írni ha visszacsinálják. Ezt nem lehet visszacsinálni. Lehet sokan nyertek több 100 koncessziót de rengeteg minivállalkozás is létrejött. Ez már a múlt. Tessék hozzászokni a nemzetihez. Ennek a visszacsinálása felérne magával a trafikmutyival.

conmorientes 2013.08.26. 22:14:49

Számomra ez a rezsim azt mutatta meg mennyire törékeny is az amit demokráciának nevezünk, bár mint tudjuk az szar csak nem tudunk jobbat mutatni.

Ettől függetlenül mindegy milyen módszerekkel számoljuk fel egyszer ezt a sunyi hűbériséget, mert a hűbéresek mint a rendszer szekértolói úgyis vernyákolni fognak.

A legjobb azt gondolom européer unortodox módon legalább jószág, indokoltabb esetekben fővesztéssel kombinálni a következményt.

Aztán nem csak deklarálni hanem mondjuk a német Alkotmányhoz hasonlóan be is vezetni a szabad versenyt, az egyenlő piaci feltételeket, és azt hogy egyetlen politikai erő se vehesse semmibe az emberiességi minumum játékszabályait.

conmorientes 2013.08.26. 22:17:34

@vkaresz6:

Értem uram, korrekt álláspont.
Ezt tetszik majd gondolni a következő lépésben az alkohol államosítását követően is ?
Esetleg majd ha véletlenül az Ön személyes tulajdona (lakás, üzlet stb.) válik a zábrálás picny célpontjává ????

vkaresz6 2013.08.26. 22:41:04

@conmorientes: "Ezt tetszik majd gondolni a következő lépésben az alkohol államosítását követően is ? "
igen.

"Esetleg majd ha véletlenül az Ön személyes tulajdona (lakás, üzlet stb.) válik a zábrálás picny célpontjává ???? "
Ez azért más. Túlzásokba ne essünk. Ne essünk abba a hibéba hogy mostani fideszesek joggal hívjanak minket fanatikus szoci hívőknek. Legyünk következetesek. Nincs diktatúra (csak arra emlékeztető jegyek de attól még ez nem diktatúra),Egy akarnok, agresszív, egoista kormányunk van de nem diktatúra csak vannak arra jellemző lépései. Egy annyira agresszív lépés (mint pl a lakásom elvétele) már egy teljesen más kategória.

hot-spot (törölt) 2013.08.26. 22:43:57

Épp hogy beleszagolnak a jóba és már is mehetnek a lecsóba.
Szar ügy,de túl lehet élni.

vkaresz6 2013.08.26. 22:52:53

@vkaresz6: Had pontosítsak valamennyit. Mások személyes tulajdonának elvétele (pl az eddig is létező trafikok) A legdúrvább kommunista időket idézik. (nem a vidám barakkot hanem rákosit) Ugyanakkor ha egy kis cég nyert pár koncessziót ugyan olyan etikátlan lenne tönkretenni mint a trafikot akit ő tett tönkre. Ez egy katsztrófális hatalmas bűne a fidesz kormánynak. A politikai bosszút egy olyan dologgá emelte ami egyáltalán nem lehetetlen. Ezt meg kell akadályozni ne lehet magyarországon politikai bosszú. Undorító, gusztustalan, de tessék eltűrni mert nem lehet emberségesen visszacsinálni.

vkaresz6 2013.08.26. 22:55:52

@vkaresz6: Amúgy meg meggyőződésem hogy fidesz reklámnak szánták de had jőjjön az országban minden emberrel szemben a "trafikmutyi" gondolata akárhányszor meglát egy nemzetit és rekordárat fizet egy doboz cigiért.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.26. 23:01:09

@Napkutya:

"EZT a mutyit két hónap alatt meg lehet szüntetni!"
- Megszüntetni meg lehet két óra alatt is. Kérdés, hogy az íly módon egzisztenciájukat veszített dohánybárók mit lépnek.
Érdemes-e egy bűnt bűnnel üldözni? ( Lásd a Kemény zsaruk c. sorozat)
Szabad-e a bűnt bűnnel üldözni?

Szerintem a következő kormány (és bázisa, többsége) döntően befolyásolja Hazánk útját azzal, ahogyan a fidesz féle alattomos mutyikhoz viszonyul. Mert semmi kétségem nincs a felől, hogy egy kétharmados ellenzéki győzelem, és az ezen felhatalmazás adta joggal élve a nyertes ha a kétharmad erejével számolja fel ezt a mutyit, a fideszes papagájkommandó mindent összehord majd és diktatúrát kiált.

Ha jogállamhoz méltóan kifizetnénk ezt a 15 milliárd forintot, az ugyan nagy pofon lenne összegszerűen, ám "mindössze" egy ezreléke a költségvetésnek.

Az adók hatékony beszedésével (a becsületeseket terhelő újabbak kitalálása helyett) ez a 15 milliárd cserében hányszor lenne beszedhető?

- És innentől már a dolog messzebb vezet három trafiknál. Itt olyan dolgokat is át kellene gondolnunk, mint például az adóellenőrzések menete és mikéntje.

Adott két vállalkozó. Az egyik bejelentve, adószámmal végzi a tevékenységét. Őt kijön az APEH ellenőrizni, mert tudnak a létezéséről.
Két ajtóval arrébb egy hasonló profilú vállalkozás működik feketén, adószám nélkül. Ő biztonságban van, mert adószám híján nem tudnak hozzá kijönni az APEHosok. És amennyiben nem bolt-jelleggel árul, már tönkre is teszi a tisztességes vállalkozót, mivel elveszi előle a piacot.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.26. 23:04:53

@vkaresz6:

" Nincs diktatúra (csak arra emlékeztető jegyek de attól még ez nem diktatúra),Egy akarnok, agresszív, egoista kormányunk van de nem diktatúra csak vannak arra jellemző lépései."

- Amelyik állat úgy hápog, mint a kacsa, amelyik állat úgy totyog, mint a kacsa, amelyik állatnak olyan tolla és csőre van, mint a kacsának..... no az a kacsa.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.26. 23:06:37

@vkaresz6:

"Ezt meg kell akadályozni ne lehet magyarországon politikai bosszú. Undorító, gusztustalan, de tessék eltűrni mert nem lehet emberségesen visszacsinálni. "

- Kapjanak a trafikkárosultak Kárpótlási jegyeket ?

decsuhajja 2013.08.26. 23:06:46

Félreértések elkerülése végett! Nem 2 lityi pálinka elfogyasztása után álmodta meg girnyószász profiljára törő ősbunkó, sokat érő boldizsár jó édes "apukája" (hátha a postás volt) azt 10%-os árrést.
Annak nagy része bizony nem koncessziót nyert barnanyelvűnél fog landolni. Nyugodtan kivethetnek majd egészségügyi okokból 98%-os különadót a haszonkulcsra.

Bár, lehet, az lenne a legjobb, ha nyernének az ifjú kommunisták, nyár végére a felcsúti stadion lámpaoszlopain lógnának.

Azt se hagyjuk figyelmen kívül, hogy a 3%-os hiány is szarban van, még választások előtt jöhet túlzott deficit eljárás. Bár karácsonyra, egy 40%-os áfa megoldhatná gondokat... Valamit lépniük kell majd, az egyre valószínűbb, sokan mennek majd a centerpályára, megrángatni a lábukat, biztos megdöglött-e már a rohadék?

vkaresz6 2013.08.26. 23:11:07

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ne legyél olyan mint egy fidesznyik. Legyél kritikus. Semmi sem fekete és fehér. A szociknak is (szubjektíven szerintem egy enyhébb formában) ugyan ezek a jegyeik megvoltak. Én új arcokat akarok. Orbántól is hányok és gyúrcsánytól is. Liberálisnak vallom magam, magyarázd el fletó mitől végezte az én képviseletemet jól. (márpedig gyurcsány nem kommunista hanem extrém liberális)

vkaresz6 2013.08.26. 23:14:32

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "kapjanak kárpótlási jegyeket?"

Ne. De ne is menjünk bele kicsinyes politikai bosszúba.
Ha épeszű (fideszes néven :) ) libsibolsi vagy akkor nem akarsz egy koncessziót nyert családot ak mostanra milliókat ölt bele egy tollvonással tönkretenni miközben nem segíthetsz már azokon akik eddig az adott trafikot üzemeltették. Ez csak síma bosszú lenne. Nincs értelme.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.26. 23:15:05

@vkaresz6:

A szocik hány törvényt hoztak (százalékosan) egyéni indítvány formájában, órák alatt? - Na ebben voltak ők mások, hogy volt bennük kompromisszumkészség. Persze az ellenzékük nem érdemelte meg, ezért egy idő után látványosan lejjebb adták.

Spacecake 2013.08.26. 23:16:53

Azt gondolom,jelenlegi állás szerint lesz még minimum 4 év ezen a dolgon is filózni...de lehet lesz az 8 vagy akar 20 is...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.26. 23:17:29

@vkaresz6:

Ezt úgy gondoltam, hogy aki jogszerűen nyert koncessziót, megtarthatja, ellenben, akitől elvették a trafikját, KJ-t kap. Ahogy ez a földekkel is volt 90-ben.

vkaresz6 2013.08.26. 23:18:50

És had legyek egy kicsit troll. "A baloldalnak vége nem kár értük" Így van. Talán végre összeomlik az egész és pár év múlva helyükbe lép egy igazi baloldal.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.26. 23:20:54

@vkaresz6:

"pár év múlva helyükbe lép egy igazi baloldal. "

- Olyan jön, amilyet szavazunk.

decsuhajja 2013.08.26. 23:23:41

@Spacecake:
Bebaszna, ha annyi lenne! 2 évbe sem telne, kivonulna minden kiváró multi, itt maradnánk a szarban, Európa első kihaló nemzete lennénk.

vkaresz6 2013.08.26. 23:38:10

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "A szocik hány törvényt hoztak (százalékosan) egyéni indítvány formájában, órák alatt? " Jó lehet lassan fideszesnek fogok tűnni XD de vállalom.
Igazából nem ebben látom a különbséget.
Amit szívből gyűlölök az az egypártrendszerhez hasonló kormányzás. A kormány mond 1 et az ellenzék törvényszerűen -1 et és a kormány akarata teljesül. A parlamenti viták nevetségesek a kommunikáció pedig kimerül a propagandában.
Ez a fidesz és mszp kormánynak is alapvető hibája.

A különbség abban rejlik hogy míg a szociknak is volt 2/3 a (vagy valami hasonló), sokkal visszafogottabbak voltak. Nem "úthenger" módjára politizáltak, az egész sokkal visszafogottabb "demokratikusabb" volt.

A fidesz-től mit látunk? Mindent izomból. Ha alkotmány ellenes akkor beleírjuk az alkotmányba. Gránitszilárdságú de csak miután lezajlott a fülkeforradalom. Ha törvény ellenes az ötlet, sebaj azokon akár 1-2 napon belül is módosíthatunk.

Ez a stílus taszít, nem mellesleg kontatraproduktív is mert kizárja a vita legminimálisabb lehetőségét is különösen egy olyan pártban (nem az ország felé csak befelé esetleg a "fidesz ultrák felé")ami még a személyi kultusz jegyeit is mutatják.

A fidesz egy undorító és veszélyes párt (kb a szélső balra sorolandó) de nem látom hogy egy centivel is előrébb lennénk akár az mszp vel akár az együttel. A többiről ne is beszéljünk.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.27. 00:01:53

@vkaresz6:

Tkp egyetértünk.

Az mszp-vel az a bajom, hogy van egy Attila nevű ember, aki rohadt erősnek tűnik, de tudom, hogy születésekor ott bábáskodott a háta mögött a Puchlaci bácsi, a Lendvaiildi néni, és még sokan mások, hogy most csak két nevet említsek. Ezen túl Attila nem mond konkrétumot, vagy csak én nem hallom meg, mikor arról beszél, mit akar csinálni. A szocik a "zemút8évben" bekapták a horgot, és a fideszhez kezdték magukat pozicionálni, a fidesz ellenében kezdték magukat meghatározni (Nem arról beszéltek, mit akarnak csinálni, hanem arról, hogy ők nem azt amit a fidesz). Ez az agónia tart a mai napig. Ha magukat a fidesz ellenében szeretnék pozicionálni, akkor azt határozottan kellene tenni. Példáéul minden nap tartani egy sajtótájékoztatót, ahol minden mondatot úgy kellene kezdeni: " A hazug fidesz..." és utána megérvelni tényekkel, mitől is hazug a fidesz.

A többi pártnak csak húzónevei vannak, érdemi tagságot nem látok mögöttük (Igazából egyik párt mellett sem).

ÉRtelmes programot, jövőképet eddig egyikük sem adott, leszámítva Bajnai "Szerzett jogot el nem veszünk" mondatát.

panic_button 2013.08.27. 00:05:04

Unalmas mar ez a trafik siras, persze amikor a kommunistak loptak senki se morgott

ROTFL Manó 2013.08.27. 00:19:51

@panic_button: De, bazdmeg! Képzeld, akkor is morogtunk! De ezzel a hülye érvvel ne próbáld kendőzni a mostaniak lopását!

Az ugyanis nem mentesit téged, hogy "Hát már más is lopott!"

Volto 2013.08.27. 00:26:14

Kicsi az ország és nagy a politikus maffia! Minden cég -MINDEN- a szarházi politikusainktól függ, és ezt ki is használják, ebből a szempontból inkább feudális hűbéres rendszer a trafik. Igy nem csoda, hogy a környezetemben mindenki arra készíti fel a gyerekét, hogy külföldön fog élni, pedig ők már a rendszerváltás után születtek. De Mikszáth már 150 éve megírta ezt is.

Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2013.08.27. 00:26:45

@panic_button:

Takarodj, térdelj vissza a felcsúti cipőjére, faszkalap!

Franzi 2013.08.27. 00:46:10

@Baloldali érték:

ha unalmas, minek olvasod?

persze gerinc kellene kimondani, hogy "igen, ez egy nagy visszaélés, maffiamódszerekkel" ... sokkal könnyebb leszocizni azokat, akik gondolkodnak, akiknek nincs csőlátásuk.

Volto 2013.08.27. 00:52:24

@panic_button

Az eszedbe sem jut, hogy a politikus NE lopjon! Úgy általában. Mert a közpénzt a legkönnyebb széthordani. Eddig egyik párt sem jeleskedett a politikai korrupció elleni harcban! Vajon miért?

komplikato 2013.08.27. 00:54:14

@Kis ember: A poszt nem arról szólt milyen legyen vagy lenne egy MŰKÖDŐ rendszerben, hanem arról, hogy pont ennyire konzekvens és kiszámítható marad az egész, akkor miért kenheti hajára aki nyert ... szerintem. Ettől még igazad van.

komplikato 2013.08.27. 00:57:18

@Baloldali érték: "Kurvára unalmas ezen nyivákolni ennyi ideig ..."

Nem. Nem az. Ahogy a többi ország szétrablása eset, mutyi, közpénz lopás és osztogatás sem. És lesznek akik emlékezni fognak erre, ha most 2014-ben nem, majd legközelebb. Mások nem akkor a kisemmizett trafikosok, rokonaik, barátaik és a törzsvevők.

És sorban az összes mutyi és pénzeltalicskázás többi áldozata, érintetje is.

Franzi 2013.08.27. 01:01:09

@vkaresz6:

miért is más kategória, ha a lakásodat államosítják? miért kell pl. megszűnnie egy több, mint 50 éve, harmadik generációban működő kis trafiknak? az azért más, mert nem a tiéd?

Franzi 2013.08.27. 01:12:01

@panic_button:

miért, most nem kommunisták lopnak?

felcsutisuttyo 2013.08.27. 05:46:33

MINDEN VISSZA LESZ VONVA !!!!!!( LE LESZ SZARVA AMIT A KÉT HARMADOS TÖRVÉNNYEL CSINÁLTAK ) , AMIT EZ A NEMZETI BŰNSZÖVETKEZETBEN ELKÖVETETT A GAZEMBER FIDESZ KORMÁNY "TÁKOLT"....KINEVEZETT, stb. (Ha ők is? akkor a nép is megteheti!!!!mert ellenük tették.....
Minden meg lesz szüntetve és vissza lesz csinálva... ..és el lesznek számoltatva..és LESZÁMOLVA LESZ VELÜK. SENKI NEM MARAD KI. Egyszerűen el lesznek kapva!!!!
NE LÉGY BUTA MAGYAR NÉP...EGY ÉLETED VAN !!!!

KolompárRómeó 2013.08.27. 06:02:08

Hallottam valahol visszamenőleges hatályú törvénykezésről. Hol is? Ja! Pont a jelenlegi szarháziak csinálták, csinálják.

Na ennyi, meg van oldva a gond, innentől bárki bármikor bármilyen törvényt és rendeletet visszamenőlegesen is eltörölhet, megváltoztathat. És még csak ugatni sincs alapjuk.

KolompárRómeó 2013.08.27. 06:02:44

Hallottam valahol visszamenőleges hatályú törvénykezésről. Hol is? Ja! Pont a jelenlegi szarháziak csinálták, csinálják.

Na ennyi, meg van oldva a gond, innentől bárki bármikor bármilyen törvényt és rendeletet visszamenőlegesen is eltörölhet, megváltoztathat. És még csak ugatni sincs alapjuk.

CSENDES 2013.08.27. 06:09:22

Nem olvastam végig mindenkit. De pl mi van ha kiszélesítik a koncessziós jogot és mindenki kaphat, aki kér?
Ez piaci és szerzett jogot sem lehet elveszíteni, kivéve, ha az jogtalanul keletkezett.

CSENDES 2013.08.27. 06:20:14

@CSENDES: Nos, ez nekem máris semmis szerződési kitételnek tűnik. Állami jogot (koncesszió adásának lehetőségét) szerződés nem írhat felül.

zsírvezér 2013.08.27. 06:37:04

@toportyánzsóti: bizony, és Képzeld a komcsik meg ezek mekkorát röhögnek rajtatok adófizetőkön... Már aki még ott abban a bolhacirkuszban él, és adózik.

béla a görög (törölt) 2013.08.27. 07:11:11

Én bizom a feketepiacban és a határok közelségében és józan észben.

Továbbá miért ne lehetne kiadni további 10-30ezer koncessziót? (az mondjuk már világ röheje, hogy kockázati tőkebefejtetés egy trafik de hát ez egy ilyen beteg ország)

A versenynél jobban nem büntet semmi. És a fidesz(es) mindig alulmarad a versenyben. mindig. életképtelen.

vkaresz6 2013.08.27. 07:50:31

@Franzi: Ezeket a családokat kárpótolni kell méghozzá busásan, de lásd azt is milyen precedenst teremtene egy ilyen nyiti csuki játékba belemenni. Tényleg meg akarjuk honosítani azt a hagyományt hogy az egyik oldal híveinek egy része kormányváltáskor hagyományosan tönkremegy?
Olyat lehet csinálni pl hogy senki sem birtokolhat 4 nél több koncessziót. Ami marad azt viszont nem lenne szerencsés bántani.

Bretschneider detektív 2013.08.27. 08:06:13

1938-1958.
Ez is húsz év.
Belefért egy világháború, egy holokauszt, egy Rákosi-rendszer és egy forradalom.

vkaresz6 2013.08.27. 08:07:57

@Bretschneider detektív: Így van sok minden megtörténhet de te akarsz még egy ilyen 20 évet?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.08.27. 08:20:57

ennek azért feltétele, hogy nyerni kell 2014ben...

vagy 2018ban...

É2I 2013.08.27. 10:59:38

Én csak megemelném a koncessziós díjat havi egymillióra település függetlenül és had lássuk.

Franzi 2013.08.27. 14:54:06

@vkaresz6:

alapvetően egyetértek, de miért nem lehetne liberalizálni? elméletileg most is korlátozva van 5 koncesszióra, de mégis több van strómanokon keresztül.

conmorientes 2013.08.27. 15:13:49

@vkaresz6:

Értem, de mégsem.....
Sőt magam is optimaista vagyok és nem elvakult mindaddig amíg nem vélem látni a tendenciákat, most azonban már nem ez a helyzet.
Szeretném emlékeztetni, hogy a magántulajdon szubjektivizálása a Manyup lehalászásával kezdődött, folytatódott a MAL iszapkatasztrófa ügyével, a következő lépés a trafikügy, és már pedzegetésre került a Balettintézet kapcsán a stratégiai vagyonbevonás egyoldalú döntéssel történő sima eltulajdonításának lehetősége.
Hogy értse is: Először a nagy közös tulajdonok beadrálása után a nagyobb gazdálkodó szervezetek nincsenek biztonságban, majd ezt követően a még működő kisebb szervezetek, és végül akár az egyedi vagyontárgyak. A következő egy két lépés pedig higgye el közvetve vagy közvetlenül az egyéni vagyon körére fog kiterjedni.
Mert a megfélelmlítési taktika iránya akár akarjuk akér nem ilyen, ugyanígy a jelenleg látható szálkás bunkóval megvalósított etatizmus is.
Itt ugyanis az a cél az hogy minden életviszony át legyen szőve a végrehajtó hatalom által és annak centrális szervei oszthassák és persze büntethessék mindazokat akik bármilyen szempontból nem tetszenek.
Ez pedig véletlenszerű és mindenki boruljon imára hogy ne legyen így, de sajnos olyan rezsimmel aki hirből sem ismeri az önkontroll gondolatát nehezen elkerülhető.

birkakhoz 2013.08.27. 21:22:27

Aljas elvtelen ORBAN ES BUNTARSAI EZT CSINALJAK MINDENHOLBEBIZTOSITJAK NAGYON HOSSZU IDORE A KADEREIKET LEGYEN EZ VERSENY VAGY KOZSZFERA TELJESEN MINDEGY UNDORITO TETVES GAZEMBER MIND EGYTOL EGYIG!

birkakhoz 2013.08.27. 21:25:31

Szerencsejatek ugyben is belenyultak nagyon csunyan de ott meg nem jottek elo a farbaval kik kapjak valojaban majd a casino koncessziokat ???MEGHIVASOS TENDERNEK NEVEZIK BEHALOK MIRE NEM KEPESEK OK MAJD MEGHIVJAK AKT MEG AKARNAK A TOBBIEK MENJENEK MASOHVA KIT ERDEKEL!
süti beállítások módosítása