morgás joga 6.jpgAbban nagyjából mindenki egyetért, ami hazánkban a mozgássérült parkolókártya intézménye körül van, az tarthatatlan és a rendszerváltás óta bárki bármit is ígért, valójában egyetlen kormány sem tudta a kérdést megnyugtatólag megoldani. Javaslatok jönnek-mennek, a jogtalan használók elenyésző, statisztikailag szinte mérhetetlen hányada időnként lebukik, egy-két elkövetővel példát statuál a rendszer, de valójában minden marad a régiben.

Kósa Lajos, a Fidesz ügyvezető alelnöke ma reggel előállt javaslatával - fél évre el kellene venni azok autóját, akik parkoláskor visszaélnek a mozgássérülteknek járó igazolvánnyal. Az ötlet elsőre jónak hangzik, másodjára már kevésbé. 

Először is nem tekinthetünk el attól a lobbitevékenységtől, amit az ügyben a parkolási társaságok végeznek. 2011. első negyedévében például a Parking Kft. ellenőrei kiszámolták, hogy Budapesten a Teréz krt.-Andrássy út-Bajcsy Zs. út 359 fizetős parkolóhelyének 26 százalékán mozgáskorlátozott-igazolványt használó járművek álltak. Az ellenőrök becslése alapján ezeknek a járműveknek a 43,3 százaléka volt tízmillió forintnál értékesebb, vagyis csaknem a fele. A jogosulatlanul parkolók által ki nem fizetett parkolási díj joggal idegesítheti a parkolási társaságot, hiszen a lebukás ritka, bár időnként egy-egy rendőrségi razzia megteszi hatását. A "10 milliónál drágább autó" felvetés viszont demagóg - egyrészt honnan tudja az ellenőr, hogy az általa látott autó 10 milliónál többet ér, másrészt miért ne használhatna a kártyára jogosult drága autót, ha megteheti? Ha az autó márkáját is belekeverjük a sztoriba, helyesebb lenne az egész mozgássérült parkolókártya-rendszert átgondolni, és új alapokra helyezni. "Ócska" vagy "drága" autóval mozgássérültek számára fenntartott parkolóhelyre beállás nem szociális kérdés, hanem - többek között - parkolástechnikai: nagyobb hely, kényelmesebb ajtónyitási lehetőség, akadálymentes kialakítás. Aki látott már autóból kerekes székbe átszállót, az tudja, milyen problémákkal állhat szemben az, aki ilyen parkolóhelyet kíván igénybe venni. Ha átlépünk a parkolási díj megfizetésének kérdésére, már a szociális szférába tévedünk - akinek drága autója van, valószínűleg ki tudja fizetni a parkolási díjat is, de az a szöveg, miszerint "miért nem hagyta P+R parkolóban a kocsiját és jött busszal" szintén nem életszerű. Az sem elvárható magatartás, hogy kétóránként a mozgássérült sofőr két bottal kibotorkál és eteti újra meg újra a parkolóautomatát, miközben mondjuk egy orvosi vizsgálatra várakozik. A megoldás lehetne például a kártya kiváltásával egyidejűleg megfizetendő egyszeri "parkolási megváltási díj", ami alól természetesen a rászorultak felmentést kaphatnának. (A jelenlegi szabályozást lásd itt)

Azonban a közvéleményt (és reméljük a parkolótársaságokat sem) ők irritálják, hanem azok, akik rokonuk, ismerősük, esetleg számukra teljesen ismeretlen személy kártyájával ússzák meg a parkolás díj megfizetését, sőt - pofátlan módon beállnak a mozgássérültek számára fenntartott speciális helyekre is (lásd például az indafoto "parkolási szégyenfal" képeit). És mi a büntetésük?

  • Vannak olyanok, akik lebuknak, mint például az a férfi, aki a Miskolci Rendőrkapitányság előtti parkolóban parkolt egy Jaguárral és jogtalanul használt mozgássérült parkolókártyát. A rendőrök igazoltatták, és megállapították, hogy jogcím nélkül, törvénytelenül használta az engedélyt, ezért őrizetbe vették. A sofőr két napot töltött a rendőrségi fogdában, a bíróság pedig 260 ezer forintos pénzbírságot szabott ki büntetés gyanánt. 
  • Vannak olyanok, akik szintén lebuknak, igaz, nem rendőrség előtt, hanem például pártszékház előtt visszaélőkre vadászó szemfüles riporterek előtt. Az ő büntetésük youtube-videó.
Abban a többség egyetért, aki jogosult ilyen kártyára, az használja, aki nem, az pedig tartózkodjon az ilyen magatartástól és vállaljon sorsközösséget azzal a sok-sok autóvezetővel, akik nem keresve kibúvókat kifizeti a parkolási díjat, még ha bosszankodva is (más kérdés, miért kell olyan helyért fizetni, amelyet nem takarítanak, ahonnan a havat nem lapátolják el, amely kialakítása rongálja az autót vagy épp letépi a lökhárítót). Aki visszaél a kártya használatával, bűnhődjön (természetesen az arányosság elvét figyelembe véve) és a rendőrség fordítson annyi kapacitást ezeknek a jogellenes magatartásoknak a megszüntetésére, amennyit ez a kérdés megérdemel. Valószínűleg jelentősen elősegítené a jogkövető magatartást, ha a szolgáltatást használók tudnák, a pénzük átláthatóan, jó helyre vándorol (például a tömegközlekedés színvonalának emelését szolgálja), és nem fog kézen-közön eltűnve valamilyen ki tudja milyen számlán landolni. Igen, ez az a terület, amely a politikusok felelőssége - célzott jogszabályokkal megoldani, hogy a közterületért szedett pénz közpénz maradjon. Az aránytalanul magas parkolási díj sem segíti elő a jogkövető magatartást, sőt - bizonyos városrészek elnéptelenedhetnek, az üzletek lehúzhatják a rolót, ha az illetékesek tartósan ragaszkodnak a magas sarchoz.
 
Jelentős problémát vet fel azonban Kósa Lajos javaslata, miszerint vegyék el a jogsértők autóját fél évre. Ez a szankcionálási forma hihetetlen sokba kerülne az államnak: egyrészt az elszállításra, tárolásra és őrzésre megfelelő infrastruktúrát kellene kialakítani, másrészről pedig biztosítani kellene a rendszer zártságát.

A jármű elvétele ebben az esetben felelős őrzést kellene, hogy jelentsen - tehát a büntetés lejárta után az autót eredeti állapotban kellene visszaadni. A későbbi viták elkerülése érdekében alapvetően fontos lenne az autó dokumentált átvétele (külső-belső állapot felmérése hatósági tanú jelenlétében), a tárolás szakszerű megoldása, vis maior esetek kiküszöbölése (például jégverés, tűz, víz, stb.), rongálásos-lopásos bűncselekmények teljeskörű megelőzése. Az ilyen biztonsági szintű tárolás nagyon sokba kerül, hiszen nemcsak a megfelelő méretű területet kell megszerezni-kialakítani (lehetőleg fedettet), hanem a személyi őrzést és a biztonságtechnikai rendszert is (kamera, beléptető rendszer, stb.). A feladat végrehajtására nagy eséllyel magáncégeket kellene bevonni, közbeszerzési eljárást lefolytatni (esetleg lehet hivatkozni nemzetbiztonsági érdekre, és ezt a szakaszt átugrani), a feladatellátásra teljeskörű biztosítást kötni. A féléves tárolási költség elkövetőre ráterhelése nem biztos, hogy eredményes lenne - sok esetben az az autó értékét bőven meghaladná, hiszen 14 éves Suzukival is lehet minden további nélkül jogtalanul parkolni. Mi van, ha a tulajdonos azt mondja, vissza ne adják neki a kocsit, csináljon vele az állam, amit akar?  
 
Az őrzés miatt hihetetlen sok problémát venne nyakába a felelősnek kikiáltott hivatal - mi van, ha nyest költözik a telepre, és elrágja a vezetékeket? Ha az őrkutya rendszeresen ugyanazon a helyen pisilja oldalba az autót, rozsdásodási folyamatot indítva be ezzel? Ha a működőképesen leadott autó álltában tönkre megy, lemerül az akkumulátor, beáll valamilyen alkatrész? Ki fogja kezelni az ilyen vitákat ("maguknál romlott el, olyan állapotban adják vissza, ahogy elvették tőlem!"), ki tesz majd igazságot és mennyiért?
 
 
És mi lenne a sorsa a különböző adóknak, biztosításoknak, amíg a jármű igazoltan nem vehet részt a közúti közlekedésben? Ki fogja elvégezni az ezzel kapcsolatos adminisztrációs feladatokat?
 
Reméljük, Kósa Lajos mai ötlete holnap még nem lesz törvénybe iktatva - először megfontolják, átszámolják és csak utána lépnek elő politikusaink olyan végső javaslattal, amely nem ró aránytalanul nagy terhet az adófizetőkre.

A bejegyzés trackback címe:

https://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr674495768

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egy hollywoodi pszichológus megfejtette Orbán Viktor Áder horgonyságával kapcsolatos szavait 2012.05.08. 16:45:11

Mit is jelent, ha valakire azt mondják, hogy horgonyszemélyiség? Stabilitást nyújt a személye? Biztonságot ad a viharos tengeren hánykolódó hajónak, a hajó legénységének, az utasoknak? Egy hollywoodi pszichológus szavai egészen új értelmezési lehe...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rokkantnyugdíjaspornósztár 2012.05.08. 16:06:33

Aki jogosulatlanul használja, annak le kell vágni a lábát, így már minden rendben lesz, és nyugodtan használhatja tovább.

Dr. Bélus___ 2012.05.08. 16:11:04

Egyrészt be lehetne tenni a törvénybe, hogy az állam az állagmegóvás érdekében mindent megtesz, de semmit nem garantál. Oszt jó napot, 2/3-dal bármi megy.
Egyébként viszont semmi nem kéne, csak egy tucat rendőr, akik a következő fél évben BP-t járják és mindenkit igazoltatnak, aki így parkol. Aki lebukik meg azt kapja, mint a jaguáros ürge. A bünti szigorítása kevesebbet ér, mint a lebukás valószínűségének növelése.

TuskinRider 2012.05.08. 16:16:25

El lehet a rendszámot is venni, nem kell az egész autót lefoglalni...

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2012.05.08. 16:25:04

@Rokkantnyugdíjaspornósztár: A legegyszerűbb megoldások a legjobb megoldások ugye :)

A nagy összegű büntetés mellett még egy évre el lehetne venni a jogsit is.

Macskond 2012.05.08. 16:27:41

Szerintem:
1. pont a jelenlegi kártyák nem használhatóak tovább.
2. pont új kártáykat kiadni
2.1 pont új kártyát csak olyan kaphatakinek legalább az egyik lába "igazoltan hiányzik", avagy ténylegesen lebénult.

Mindenki más állhat rendes parkolóba.
Magyarul a ténylegesen fizikai mozgási nehézséggel , segédeszközzel járó emberek kaphatnának ilyen kártyát. Mert nekik valóban kellenek a speciálisan kialakított helyek.
Esetleg lenne egy "B" kártya a szivbetegeknek és hasonlóknak akik nem állhatnak a roki helyre, de mondjuk felmentést kapnak a sok helyen 2-3 órás limit alól, DE fizetniük kell..
Esetleg a C kártya külön , amivel a rokkantat szállító beállhat a roki helyre, DE ugyancsak fizetnie kell!

kvpsgb (törölt) 2012.05.08. 16:33:30

Van egy egyszerű módszer a probléma megoldására: a lefoglalt autót az állam elárverezheti.

Ennek kettős haszna lenne: 1)Bevétel az államkasszába, ami mindig jól jön. 2)Legközelebb kétszer is meggondolja a parasztja, hogy megéri-e neki az "ingyen parkolás".

joszip 2012.05.08. 16:33:34

Szerintem meg ne legyen ingyenes mozgássérült kártyával parkolni, oszt kész. A parkolójegy árát pedig utólag kell elszámolni, amit az arra jogosult a számláján megkap jóváírásként.
Ez már valószínűleg visszatartja a kamuzók 90%-át.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.05.08. 16:35:46

Ha már mozgássérültek:
Mozgássérült-parkolóban állt meg Pintér kocsija
index.hu/belfold/2012/05/08/mozgasserult-parkoloban_allt_meg_pinter_kocsija/

Pár éve még az Akadémia mellett gyakorlatilag csak mozgássérült parkolókártyás terepjárók álltak. Ott most is ez a helyzet?

Asztalos Gábor 2012.05.08. 16:35:55

egyszerűbb ha véglegesen elveszik a kocsit.

ez azért is jó, mert a fix összegű bírságot egy gazdag simán kifizet.

sieddie 2012.05.08. 16:38:03

1.Aki ki adta a kamu kártyát kirugni azonnal.
2.Kocsit lefoglalni, amit az államtól visszavásárolhat (max 1 hónapig tárolják),ha nem vásárolja meg, akkor megy zúzdába.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.05.08. 16:39:05

Be is lehetne zúzatni az elkobzott autót. Bűnismétlés - azzal a konkrét bűntárggyal - kizárva.

gombosg 2012.05.08. 16:39:20

"Esetleg lenne egy "B" kártya a szivbetegeknek és hasonlóknak akik nem állhatnak a roki helyre, de mondjuk felmentést kapnak a sok helyen 2-3 órás limit alól, DE fizetniük kell.."
Ennek maximum így van értelme. Egy szívbetegséget könnyű "igazolni", messze nem olyan egyértelmű, mint a fizikai mozgás nehézsége.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.05.08. 16:46:06

A rokkant kártyával visszaélőktől igenis el kell kobozni az autót mondjuk egy fél évre. Ha a tárolás során valami baja esik az autónak, így járt. Majd legközelebb 2szer is meggondolja, hogy mozgássérültek részére fenntartott helyen álljon meg. Én a Lehel úton látok rendszeresen egy full extrás X-60-as Volvót , aminek a vezetője gondolkodás nélkül áll meg a járdán, teszi ki a "rokikártyát" és fessen, frissen szoláriumozottan elsétál. Ja, teljesen egészséges! A vicc az egészben az, hogy a Lehel útnak azon a szakaszán még csak fizetnie sem kell a parkolásért.

Anti Anyag (törölt) 2012.05.08. 16:48:51

Ha nem úgy csinálják meg, hogy nem a vétkes fizeti az összes költséget, akkor a terv simán marhaság.

A fél év is hülyeség. Lefoglalják az autót, fél milláért kiválthatod, kell, nem kell.

Az USA-ban, vagy angliában is így van és érdekes mód működik.

Ha később váltja ki sincs gond, hiszen az ő kárára porosodik az autója a napon, ráadásul még a napi tárolási költséget is fizeti. Szóval akkor sincs olyan, hogy eredeti állapotában, kitakarítva.

Az a gond, hogy eléggé meglátszik, fideszesek agyalnak és ha a csókának kellő ereje van, vagy csak lusták vitatkozni, bevezetik a hülye ötletet.

A BKV-s dohánytilalommal is annyit értek el, hogy a dohányos nem a megálló kukájába dobja el a csikket, hanem 5 méterrel előtte.

Most persze valami okos azt fogja kitalálni, hogy ha eldobja, 50.000 FT, nem pedig azt, hogy töröljék el ezt a hülye ötletet.

Doubledeceker 2012.05.08. 16:51:49

Beszarás mennyi szó kevés tartalommal.

Nem olyan bonyolult ez a tárolási díjat fizetheti az akitől elvették a kocsit.

Felesleges ezen rágódni, tegnap 3 nagy értékű autót láttam az újpesti Tesco előtt a rokkant helyeken, azértgáz mert küönben tök üres volt a parkoló.

Bűnösöket nem mentegetni, hanem kegyetlenül szankcionálni, majd csak rend lesz itt.

Első lépésben jöhet pesze egy méretes csekk, másodikban 30 nep letöltendő.

Mert olyan nincs, hogy vaalki vletlenül használja a roki kártyát...

tarackos 2012.05.08. 16:54:53

@Macskond: Ez nem oldaná meg. Egy vidéki szegény simán odaadja pár 10 rugóért. A jogosulatlan használat nem pedig az indokolatlan kártyakibocsátás a gond. Magyarul ez is kultúra kérdése...

turulpina 2012.05.08. 16:59:08

"Reméljük, Kósa Lajos mai ötlete holnap még nem lesz törvénybe iktatva"

Pontosabban: Reméljük, Kósa Lajos mai ötlete holnap délelőtt még nem lesz törvénybe iktatva, hanem a széleskörű társadalmi egyeztetést követően csak ebéd után.

tarackos 2012.05.08. 17:00:48

Szerintem nem csak az a gond a kocsielvétellel amit a cikk taglal hanem az aránytalanság. A kára a társaságnak 3 ezer forint körül lehet. Ezért elvenni egy többmillás autót? Ne már! Már a háromszáz rugó is necces de még elfogadható. Egyébként razziázni kellene pár hónapon vagy akár egy éven át...

Viszont tényleg ott a serpenyőben a parkolási díj, a tré BKV etc. Ha pl. vki a belvárosban bérel albérletet és minimálbér környékén keres annak nem nagyon van más választása. Vagy csal vagy költözik...

zolika78 2012.05.08. 17:01:47

Szerintem egyszerűen el kellene kobozni véglegesen az autót, aztán az apeh értékesíthetné, legalább lenne egy kis bevétel (nem kellene újabb adó).
Ezzel mindenki számára arányos lenne a büntetés: a "szegény" embertől a 15 éves suzukit, a "gazdagtól" a Q7-est venné el...

okoskodo.peti 2012.05.08. 17:01:52

Ez megint egy nincs cigánybűnözés poszt.
Persze nem igaz, hogy a nagyértékű autók 100%-a nem rokkant. Persze nem igaz, hogy a kisértékű vagyonellenes, illetve az erőszakos bűncselekmények 100%-t cigányok követik el. Ettől még van cigánybűnözés és ettől még igaz, hogy a nagyértékű autók nagyrészét nem valódi rokkantak használják.

Doubledeceker 2012.05.08. 17:07:53

@tarackos:

Ki a fazst érdekel az arányosság, eddig sem volt....

Ilyet valaki nem csinál véletlenül.....

A minimálbéres belvárosi autós dolgon meg felsírtam, nem kell autót tartani ha nem tudja az ember fizetni a díjat nem a csalás a megoldás...

dr Smittpálelnökúr 2012.05.08. 17:10:25

@Macskond: húgyagyú vagy, fingod sincs a mozgássérültek életéről.
Nincs lába, az a mozgássérült, mi?

Ha lenne egy fasza gerincsérved, amivel 15 méterenként le kell ülnöd, akkor nem irkálnál hülyeségeket.

Legyen többszázezeres bírság? Kobozzák el az autót? Aki szándékosan csal, az fizessen, ha bele is döglik?

OK, de akkor ne álljunk meg itt:
aki átmegy az úton, de nem a zebrán, az kerüljön egy hónapra börtönbe, aki nem kér számlát a fagyiárusnál, attól kobozzák el a lakását, akinek akár 1 Ft köztartozása van, azt rúgják ki a munkahelyéről.

Királyság, csinljátok, aztán amikor csak ti maradtok itt, akkor élvezhetitek egymás társaságát.

tarackos 2012.05.08. 17:13:28

@Doubledeceker: Engem pl. érdekel. Sőt, a kresznél úgy tűnik a narancsokat is. A csalás nem megoldás de attól még itthon sajna legitim alternatíva. Igen nem kell tartani, lehet járni 10-el közlekedő, hetente kigyuladó metróval, szétrohadó trolival etc...

Egyébként nem a kártya mellett érvelek. Mint fentebb írtam ez kultúra kérdése. Nem ez az egyetlen terület ahol ez megy...

Doubledeceker 2012.05.08. 17:14:57

@dr Kangörény:

Ezzel nem értem mia a bajod, véletlenül ezt a fajta szabálysértés elkövetni nem lehet.

Soha a büdös életben nem fogok ilyen szabáysértés elkövetni, szerintem ez tényleg csak acsalókat veszélyezteti......

Netuddki. 2012.05.08. 17:15:11

"Ez a szankcionálási forma hihetetlen sokba kerülne az államnak:"

Na és! Majd a kötsögök vetnek ki még pár adót aztán abból fedezik a +költséget.
Persze a büntetés is fedezhetné. Meg a csődör is fedezhetné már a kósát...

Timil 2012.05.08. 17:16:00

Szerintem hagyni kellene ezt a majmoskodást a kártyával, helyette külön rokkant-rendszámtábla kéne (van rá példa más országokban). Megnézném, hány bmw-s lenne hajlandó ilyen áron is ingyér parkolni. Csak persze a kézenfekvő megoldások nem szoktak szeretve lenni ebben az országban.

penumbra1984 2012.05.08. 17:16:58

Szánalmas ez az egész. Egyrészt, hogy egy politikus ebből kovácsol politikai tőkét, másrészt egy jobbára erkölcsi és szakmai igazgatási problémát próbál politikai eszközökkel megoldani. Azt kérdezném, hogy hogyan lett ez a rokikártya ekkora biznisz? Hol lehet ezt beszerezni ilyen könnyedén? Lehet lőni a búcsúban? Nem névreszóló, nem autóra szóló? Ez valami biankó kis fecni, amit ha odalökök a szélvédő mögé, akkor mindenki bekaphatja?
Most vagy túl egyszerű hozzájutni, vagy nem elég hatékony a jogosult használat ellenőrzése. Csak annyit kérdeznék, hogy kedves rendőrségünk miért nem ezeket vegzálja??? A lejárt szav. idejű elsősegély csomag az nagyobb társadalmi probléma volt meg lesz...
Mindent lehet csak akarni kéne. Ezt is meg lehetne oldani, de ilyen lózungokkal dobálózni egyszerűbb, hogy fél évre vegyük el a kocsiját.
Csak egy példa: bármilyen autó értékét meg lehet határozni eurotax vagy milyen lista alapján. Persze ne az autó értéke legyen a mérvadó, annak eldöntésében, hogy jogosult vagy se az illető odaparkolni.

Doubledeceker 2012.05.08. 17:19:49

@tarackos:

A KRESZ egyéb eseteiben az a gond, hogy figyelmetlenségből is kaphatsz egy 50-es csekket,de ezt a fajta bűncselekményt csak szándékosan lehet elkövetni.

(Meg kell szerezni a kártyát, ki kell tenni.... )

Tényleg komolyabban kellene szankcionálni,mert így nem megyünk semmire,persze vizsgálódni is kellene...

Decca 2012.05.08. 17:24:23

Persze, el kell venni az autót. Visszamenőleg is, ha kérhetem.

Magyar Vitéz · http://objektivmagyarsag.blog.hu 2012.05.08. 17:27:05

vegre egy jo otlet amit tamogatnek!
a tarolasi stb koltseget a tulajjal kell megfizettetni termeszetesen!
mondjuk en a jogsit vennem el fel evre, annak nagyobb sulya van, abba beleorulnek ezek az urhatnam bugris parasztvezerek!

tarackos 2012.05.08. 17:30:43

@Doubledeceker: Ezt arra írtam, hogy kit érdekel az aránytalanság. Ezek szerint te sem mész el mindig mellette.

Baluci 2012.05.08. 17:36:06

Sokan keverik itt a dolgokat! Nevezetesen: a rokikártya nem autóra szól, hanem a rokkant személy fuvarozására. Tehát, ha valaki a rokkantkártya tulajdonosát szállitja, ő is használhatja a parkolót!
Éppen ezért nem fogom fel hogyan lehet ezzel lebukni?
1. ha kiszállok a kocsiból és igazoltatnak, akkor "éppen érte megyek!"
2. ha visszaérkezek a kocsihoz, akkor "őt szállitottam!"
Ki bizonyitja be az ellenkezőjét???
Bevallom én is megszegem néha a törvényt... De legalább gondolkodom!

driopios 2012.05.08. 17:39:31

@Timil: Rokkant rendszám: +1
esetleg még lehetne egy nagy kék matrica a kocsi hátuljára, mint a T-betű.

dr. Bubó 2012.05.08. 17:51:04

így van... vesse böribe dr sintér aki visszaél a mozgsérült ügyekkel...

jaaa. hogy ő a legfőbb bűnöző??? hát akkor... akkkor...

index.hu/belfold/2012/05/08/mozgasserult-parkoloban_allt_meg_pinter_kocsija/

dr. Bubó 2012.05.08. 17:53:28

@joszip: "ne legyen ingyenes mozgássérült kártyával parkolni"

ez eleve egy vicc... ijjen alapon ingyen benzin is járna nekik...

miért nem cocsegélyt kapnak...

egyáltalán miért ne tudnának fizetni a parkolásért????????

azt meg végképp nem értem hogy mi a lófaszér kell akkor az autómata mellé felfesteni a mozgsérült parkolókat, ha ugyse fizet...

debilrszág, debilpártya... debil fides... mafiakormány

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.05.08. 17:57:43

56 éves vagyok.Magas vérnyomásom,2x trombózisom volt.3x műtötték már a lábam.2x voltam a bizottság előtt,de csak rehabilitációs járadékot állapított meg.Évek óta 27 ezer ft-ot kapok!Ha a fiam nem segitene éhen halhatnék.36évet dolgoztam ,sajnos ezek a betegségek közbe jöttek.Nem tudtam dolgozni! Munkahely nincsen!!!!!Nyugdij korhatárig a fiamra kell számitani!! De vajon ő is meddig tud majd segiteni??!!Özvegy vagyok 34 éves koromtól.Két gyereket felneveltem,tanitattam,dolgoztam éjjel-nappal!! Szerintem az 50 éven felüliek nagyon kiszolgáltatott helyzetbe vannak!Nem kellünk senkinek,nem törödnek velünk!!!Nagyon szeretném tudni 27 ezer ft-ból hány miniszter tudna meg élni!!???
A felbérelt fideszes orvosok jó pénzért pillanatok alatt rúgják ki a rokkantakat.
"Köszönjük" O.Viktor!

lobster thermidor 2012.05.08. 18:02:37

A posztíró pont olyan tapló, mint a Lajos!

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.05.08. 18:09:47

Azért kurvára birom, hogy ebben az országban a "bűnözőknek" a jogai előbbrevalók...

Ki nem szarja le mi lesz az autójával, b+?

Bele kell irni a parkolási rendeletbe, hogy a szabálytalan parkolás miatt keletkezett károkért (lopóautós szállitás, tárolás a PUSZTÁN, stb) NINCS felelősség.
Basszus, csalt? Igen.
Akkor szopjon, és nehogy már a befizetett adókból még a drágalátos Mercijét/BMW-jét/stb pátyolgassa az állam.
Miért kell minden esetben azonnal átesni a ló másik oldalára? Nem érdemelnek semmiféle "védelmet" azok, akik csalnak.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.05.08. 18:10:01

Aki tízmilliós kocsival jogosulatlanul használja a kártyát és még szlovák a rendszáma is, annak minimum jár a fejlövés.

Ad Dio 2012.05.08. 18:11:21

Az ötletet jónak találom.

A felsorolt aggályok egy része jogos, de korántsem kezelhetetlen. A tilosban parkoló autókkal szemben már eddig is elszállítással járnak el.

A fél év kicsit sok talán - elsőre. Kezdetnek két hónap is megtenné. Tárolási díj 50.000Ft/hónap + 150.000Ft bírság. Megnézni mennyire tart távol. ha nem elég, növelni az elkobzás idejét. A bírság és a tárolás díja simán adóként beszedhető, mint minden más pénzbüntetés . Esetleg leülhető.

dr. Bubó 2012.05.08. 18:12:39

@Member: miért akarsz kinyírni minden parlamenti képviselőt és főfidesznyiket ?

@Mentsétek meg a rokkantakat az öngyilkosságtól!: legközelebb vedd a fáracságot és csinálj valamit hogy ne a felcsúti csodcsatár ramszesz fődakota nyerjen a választáson és alakíthasson MAFIAORMÁNYT...

ennyit csak tucc mozogni... aggyal kell... lsuta buta tohonya paraszt ne légy...

nickita 2012.05.08. 18:14:18

@Vitéziesch Hazaffyasch The Lonewolf (nem Dr.):
azért teszi ki a rokikártyát, mert azzal a járdán is szabad parkolni

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.05.08. 18:14:30

@Macskond: Az elgondolás nem rossz, csak van olyan betegség, ami nem jár végtagvesztéssel, viszont súlyos mozgáskorlátozottsággal igen. Pl. a szklerózis multiplex. Én is SM-es vagyok. Ránézésre teljesen egészséges, de bevásárlás után a nehéz bevásárló kosarat vagy szatyrokat csak rövid távon tudom elvinni. A szintén SM beteg csak elektromos scooterrel tud közlekedni házon kívül.
Tehát akkor jogosan használjuk a kártyánkat, vagy sem?

bürger 2012.05.08. 18:31:16

Nem komplikált ügy ez, csak akarat kell és máris legyőzve az orvosi-politikusi korrupció.
Rendes országokban a parkolóhelyek tíz-tizenöt százalékát kötelezően feljelölik a rokkantaknak. Erről térképet készítenek amelyet minden rokkant megkap.
Ezeken a helyeken a rokkantak ingyen parkolhatnak. Ha más helyen (fizetős) parkolnak, akkor nekik is fizetni kell.
Ilyen egyszerű.

Amatőr 2012.05.08. 18:31:42

@Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!: ""A nagy összegű büntetés mellett még egy évre el lehetne venni a jogsit is. ""

Bizonyos körökben a jogsi hiánya eddig sem jelentett akadályt; a vezetéshez a kocsi is elég.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.05.08. 18:31:50

@Magyar Vitéz: Én egyszer voltam jogosítvány bevonásból kifolyólag kötelező utánképzésen. Amikor a tanfolyam vezetője megkérdezte, hogy hányan vezettek a bevont jogosítvány ellenére a 20 emberből tizenöten jelentkeztek. A következő kérdés azt volt, hányan jöttek ide is autóval, a 20 emberből 110 tette fel a kezét. Szerinted hány rokikártyát illegálisan használó suttyót érdekelne, hogy van-e jogsija?

talicskás munkásember 2012.05.08. 18:33:25

Én magam azt gondolom, nem kedvezményt kéne adni, hanem annyival emelni a járadékot, hogy fizethessék parkolást. Ezt nehéz lenne kijátszani...
Ugyanez a nyugdíjas bérlet, a diákbérlet meg a többi. A kedvezményért mindent megtesz a fineszes (nem elírás) magyar, de a lábát azért csak nem vágatná le, hogy járadékot vagy rokkantnyugdíjat kaphasson...
Ugyanazt az összeget jelenleg a BKV meg a MÁV kapja "kompenzáció"-ként, mert a kedvezményektől ugye kisebb lesz a bevételük.
Hülye ország..

Amatőr 2012.05.08. 18:33:54

@Asztalos Gábor: ""egyszerűbb ha véglegesen elveszik a kocsit.""

...és az ittasan vezetőtől is.

butthole 2012.05.08. 18:38:27

Nagyon jó ötlet! Aki meg gyorsan hajt annak dugjanak banánt a seggébe! Aki nem csatol biztonsági övet annak 50 korbácsütést mérjenek ki a gázórához kötözött nagymamájára. Aki a záróvonalat átlépi annak rúgattassék be a hátsó szélvédője. Egyre jobban tetszik ez az ország...

____ 2012.05.08. 18:41:56

szerintem hogy igazi rend legyen vegre ebben az orszagban eloszor is jo szaftos katonai statarium kell, azaz:

lejart az ora? tarkoloves.
rossz helyen parkolsz? tarkoloves.
piros az autod? tarkoloves.
10Mnal dragabb? tarkoloves.

a helyben kivegzo osztagokat pedig parkoloorokbol lehetne kinevezni, attol majd kibaszottul rend lesz ebben a kurva orszagban.

2012.05.08. 18:45:28

@sieddie: A parkolókártyák igazolását a háziorvosok adták ki, azt hiszem ezzel el is mondtam mindent. Ugyanis az orvosok ha lehet, még a politikusoknál is korruptabb társaság. Egyébként változás van, az új kártyákhoz már orvosi bizottság által kiadott szakvélemény kell, konkrétan mozgásszervi egészségkárosodásról. (Eddig ugyanis akár agoraphobiára is kiállították, hiszen a beteg nem képes tömegközlekedési eszközt használni, még ha egyébként szabad idejében magashegyi túrázással is üti el az időt). A büntetések szigorítása nyilván fontos lenne, erre a területre nincs rálátásom.

@tarackos: A kocsi elvételét nem a parkolási társaság kára okozza, hanem a visszaélés egy hatósági bizonyítvánnyal.

@Baluci: Semmi gond, hívjunk rendőrt és várjuk meg együtt a mozgáskorlátozott személyt, akit szállítottál. Persze a rendőri beavatkozás teljes költségét is a visszaélő fizesse.

Pan Modry 2012.05.08. 18:50:03

@Baluci:
Tipikus parasztmagyar gondolkodas. Mert te jol megmondod, mi faszfejkem.

Ilyen esetnen majd neked kell bizonyitanod oszt jonapot. Amugy is hanyok a magadfajta torvenyt kijatszani probalo senkihaziktol.

Ha valaki illegalisan parkol, treler vigye ki a kocsit valami soroksari telephelyre is a tulaj visszakapaja 300 euro buntetes plusz szallitasi dij kipengetese uatan.

Remelem a magadfajta gecimagyarok meg idovel kihalnak

Amatőr 2012.05.08. 18:53:43

@butthole: ""Aki meg gyorsan hajt annak dugjanak banánt a seggébe! Aki nem csatol biztonsági övet annak 50 korbácsütést mérjenek ki a gázórához kötözött nagymamájára. Aki a záróvonalat átlépi annak rúgattassék be a hátsó szélvédője."""

Aki az övét nem csatolja be, az csak a saját életét kockáztatja, tehát tőlem akár meg is dögölhet. De aki ittasan, vagy gyorsan hajt, vagy a záróvonalat átlépi, az a többi közlekedő életét is kockáztatja. Sok a dolga a Jóistennek, ne csak tőle várjuk, hogy megóvjon.

dr. Bubó 2012.05.08. 18:55:46

@Pan Modry: "Remelem a magadfajta gecimagyarok meg idővel kihalnak"

ez pont most kulminál... ez a fides fajta kiskapus lepapírozós szép népi hagyománya...

kajaibrahim-joszikftot-drsimicska alapította szép emlékű hagyományok...

butthole 2012.05.08. 18:56:19

@Amatőr: akkor az ő esetükben a motorháztető összekarcolásával szolgáltassék igazság Isten akaratábúl!

Fishwalker 2012.05.08. 19:19:26

Nagyjából átrágtam magam a kommeneteken.
Szerintem a kocsi elkobzás felesleges, egyszerűbb a rendszám levétele.Kap egy igazolást amivel aznap még hazaviheti a kocsit. Másik megoldás: A kártya: kocsira, névre szóló kártya, amit csak az adott személy használhat. B kártya: Bárki kiteheti, de fizet mint mindenki aztán a parkolási cetlivel, és az orvosi látlelettel visszaigényelheti a parkolási költséget.

kzoltana 2012.05.08. 19:20:56

Most ez a forró téma Kósa városában:
Hallatja-e hangját Debrecen polgármestere Horthy emléktáblájának tervezett visszahelyezése ügyében?
www.vagy.hu/tartalom/cikk/2223_kosa_lajos_a_horthy_korszakrol

nu pagagyí 2012.05.08. 19:35:03

Csak gondolatkisérlet:
Elég lenne kiemelt figyelemmel ellenőrizni. Például úgy, hogy a parkolás kezdetekor SMS-t kelljen küldeni a parkolócégnek a tervezett parkolás vége időponttal, rendszám, igazolványszám stb. Ha tovább tart a várakozás, mint tervezte újabb SMS, valamint a tényleges befejezéskor is.
A parkolócég a nem jelzett, vagy a jelzett időn túl parkoló rokkantkártyás kocsikat bírságolná. Azokat akik jelezték szúrópróbaszerűen ellenőrizné, ahol be kell mutatni a rokkant nagymamát is.

schdl (törölt) 2012.05.08. 19:47:58

Elég jól összeszedted az érveket. Csak egyetlen dolog nem stimmel: Kósa egy reggeli tv-s műsorban mondta, amit. Azért ez még elég messze áll a "javaslattól" ;)

Pan Modry 2012.05.08. 19:48:45

@Fishwalker:
Az lenne szerintem a fair megoldas hogy a rokkantak regisztralhatjak a sajat kocsijukat es azzal ne kelljen fizetniuk.

Ha valaki mas szallitjamoket akkor az meg mindig kiteheti ot a rokkant megallonal es utana megall egy normal parkolohelyen.

négykarika 2012.05.08. 19:56:17

@Ad Dio: egyetértek. Az elv jó, a fél év sok. Szerintem egyetlen hónapnak is visszatartó ereje lenne, HA következetesen tartatnák be a szabályt. Értem ez alatt, hogy legalább hármas csoportokban mennek, és nincs félrenézés, nincs ötezer zsebbe, nincs gatyába fosás ha megjön a fukszos tahó. Végrehajtás van.

Kakimaki0123456789 2012.05.08. 20:00:13

Sokkal egyszerűbb lenne az összes, bizonyítottan lézerblokkolót használó képviselőt eltiltani a közélettől 10 évre.

Kakimaki0123456789 2012.05.08. 20:05:02

Talán az ingyenes parkolás, megfizethető parkolási díjak sokmindent megoldanának-
Emlékszik még egyáltalán valaki hogy miért vezették be a parkolási díjakat? Na? Valaki?

Hát azért hogy "csökentsék a zsúfoltságot"!! És, sikerült? Van elég parkolóhely? Aki munkába járna autóval az meg tud állni? Nem?

De legalább pár ember nagyon-nagyon jól járt.

négykarika 2012.05.08. 20:06:09

@Kakimaki0123456789: és azt is, aki az ezirányú törvénymódosítást elszabotálja a parlamentben.

schdl (törölt) 2012.05.08. 20:06:36

Kíváncsi lennék egy olyan precedensre, amikor egy szlovák rendszámos "vállalkozónak" elveszik a kocsiját (ami nyilván nem az övé) fél évre a kártyahasználat miatt. Egyből kiderülne, hogy minimálbéren tengődik, a kocsi nem az övé, és egyből megtalálják azt a "rokont", akit vitt magával aznap. Szerintem az is lehet megoldás, hogy egy kártyához le kellene adni a kocsik rendszámát, akik "szállíthatják" a rokkantat. Az első ingyenes, minden további 100eFt/év.

Kakimaki0123456789 2012.05.08. 20:10:08

@Pan Modry: Nehéz kérdés mert van ám olyan rokkant akinek nincs kocsija. Pld mert gyerek.
A rokkantak meg tipikusan nem mindenhova autókáznak hanem tipikusan pár helyre: munkahely, esetleg iskola, otthon, esetleg egészségügyi intézmény. Az már nagyon nagy segítség lenne ha ezeken a helyeken lenne direkt nekik (adott esetben személyre szólóan) parkoló. És akkor nem tülekedne a sok álrokkant a rokikártyáért csak hogy belvárosban a butikok előtt ingyen parkolhasson.

dr. Bubó 2012.05.08. 20:12:21

nem is értem hova mennének a rokik...

alig van középület ahova be lehet menni...
sőt már a járdán "elvéreznek"...

szerintem simán otthon .... csendben... khmmm...

dr Kósa tajgetosz lajos

Kakimaki0123456789 2012.05.08. 20:14:25

Ez a történet nagyon jó példája az amatőr kormányzásnak. Pld egy ilyen intézkedésnél mint a rokkant parkolási kedvezmény nem vették figyelembe a "korrupciós nyomást", amit pedig minden politikus első kézből ismer, nem vették figyelembe a jogi környezetet (a parkolás mint az autósok lehúzása), a rokkantkártyák kiadását a háziorvosokra bízták... és abban sem vagyok biztos hogy a rokkantak valódi élethelyzetét figyelembe vették volna.
Talán nem is akarták, talán pont a kiskapuk nyitása volt a cél? Néha nehéz elválasztani a bénázást a szándékos károkozástól...
Na és ezek gazdálkodnak a nyugdíjaddal. Saccold meg mennyire jól!

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.05.08. 20:19:34

Feháborítónak, szégyenteljesnek és embertelennek érzem a kormány ún. "rokkantpolitikáját" Védekezésre képtelen,anyagilag már amúgy is ellehetetlenített beteg embereket kényszerít képmutató, hazug módon a nemlétező "munka" világába. (Elvégre papírhajót hajtogatni a papírhajó gyárnak halálunk előtt egy órával is lehet.)Etikailag vitatható módon ehhez "orvosok" asszisztálnak a "megmaradt munkaképesség" vizsgálata nevében. Hallottam olyan történetet, hogy IV. stádiumú tüdőbetegnek a légzésrokkantságát I.stádiumba sorolták, majd tekintettel arra , hogy a bokáját meg tudja fogni, valamint az "ökölképzése teljes" - munkaképesnek nyilvánították. A korrupciót ebben a műfajban soha nem fogják felszámolni, hiszen mindkét félnek érdeke a hallgatás. Tehát a "fizetős rokkantak" továbbra is valamilyen módon megmaradnak ebben a megtépázott rendszerben, a valódi betegek végképp szakadékba zuhannak.
Milyen munka világába tereled te barom, a 10-20 éve szakmájából kiesett rokkantat akinek egyedüli bevétele a rokkantnyugdíja?

Kakimaki0123456789 2012.05.08. 20:26:01

@dr. Bubó: Mondok egy példát.
Apuka elviszi reggel rokkant gyerekét a speciális suliba. Autóval mert busszal az út 3x annyi ideig tart, nincsenek túl sűrűn speciális iskolák a városba. Saját kocsival, támogatást nem kap rá.
A sulinál le kell tennie a kocsit mert a város másik, elég távoli részén, de parkolóövezetben dolgozik (szinte az egész város parkolóövezet hogy szakadna rájuk a plafon) és ott nem tud parkolni mert nincs pénze parkolóbérletre, és rokkantsági alapon nem jár ilyen kedvezmény (mivel nem ő rokkant hanem a gyerek).
Az autó rokkant kártyával áll a suli előtt egész nap.
Délután nagyi megy a gyerekért, busszal kénytelen hazavinni mert nincsen jogsija, és nincs iskolabusz sem.
Az autó tovább parkol a suli előtt rokkantkártyával. Ha kivenné az autóból a kártyát, csak 2 órát parkolhatna ott, azt is csillagászati összegekért utána megbüntetnék újabb csillagászati összegekre. De ettől a perctől kezdve már nem jogszerű a parkolás, mert a kedvezményezett személy már nincs ott...
Apuka este munka után elmegy a kocsiért hogy hazamenjen vele, de a yard lekapcsolja mert nincs ott vele a kedvezményezett személy.
Fél évig mehetnek BKVval a suliba, nincs hétvégi kirándulás, nem mennek semmilyen speciális foglalkozásra ami busszal 10 percnél messzebb van.

Na EZ a valóság.

Kakimaki0123456789 2012.05.08. 20:29:18

@A felbérelt fideszes orvosok rokkantpolitikája!: Szerintem a munkaképes rokkantak nagy része szívesebben dolgozna mint hogy a rokkantnyugdíjából tengődjön.
Aki tud, most is dolgozik csak feketén.
Kisebb munkát terhelő adókat és járulékokat, és nem lesz annyi fekete munka, és a vállalkozások is végre meg tudják majd fizetni a munkaerőt.

De ezek a mi politikusaink nyavalyás amatőrök, akik csak az agitpropban profik. Meg a lenyúlásban.

négykarika 2012.05.08. 20:36:53

@Kakimaki0123456789: "Na EZ a valóság."

Mondok egy másikat: puccos társasház mélygarázsa.
2-3 leppukkant kocsi (karbantartók, takarítók), a többi nagyértékű, újszerű. A kocsik kb felén szlovák rendszám. A nagyobbakkal szigorúan két hely közé, a vonalra parkolás. És elég sok rokikártya. Lehet, igazából nyugdíjasotthon, nem tudom. De kinyílik a bicska a zsebemben, mikor a huszonéves nyikhaj hazaér az eshatossal (napszemcsi, redbull), és be sem veszi az ablakból a rokikártyát, mert az "szériatartozék".

Ez IS a valóság.

dr. Bubó 2012.05.08. 20:37:02

@Kakimaki0123456789: tanujjon otthon

az észteknél alanyi jogon ingyen van a wifi

évek óta...

dr. Bubó 2012.05.08. 20:39:36

@Kakimaki0123456789: "Az autó tovább parkol a suli előtt rokkantkártyával. Ha kivenné az autóból a kártyát, csak 2 órát parkolhatna ott, azt is csillagászati összegekért utána megbüntetnék újabb csillagászati összegekre. "

és szerinted én nem küzdök ezzel? qva drága és felesleges rencer... a "parkolásszabályozás"... :))) bruhhahhaha fizetőparkolás

mafiakormány

nem működő álam...

hiénaf1 2012.05.08. 21:22:06

Aki ilyen pofatlan, az barmire kepes. Helyszinen fejbeloni az osszeset, csak egy tolteny ara. Meltanyossagot egyik sem erdemel.

Macskond 2012.05.08. 21:32:05

@dr Kangörény: A válaszod téged minősít.
:-( Láthatóan jól felfogtad mind a cikk, mind az én hozzászólásom lényegét, jól hpzzámosva olyat is amit nem is én írtam. Grat!
Megpróbálkozom a lehetetlennel és lefordítom neked. Amit én írtam annak a lényege hogy a kiemelt roki parkolót olyan használhassa, akinek az autón kivüli mozgása olyan eszközhöz kötött ami a kiemelt helyet _is_ indokolja.
Tény hogy a valóban jogosultak esetében a féllábúakon kivül" még nagyon sok egyéni tragédia húzódik. Itt viszont az egész kiindulópont az volt hogy hogyan lehetne olyan szabályt hozni amivel minél kevésbé lehet visszaélni. Most tudható előre hogy olyan szabály ami elég megengedő ugyanakkor neezen kijátszható, NEM hozható. Ez amostani elég megengedő és láthatóan annyi vele a visszaélés hogy lázadozik ellene az amúgy szabálykövető közönség.
Végső soron a kommentek között volt egy olyan jó megoldás is hogy a rendszámot kell elvenni, akkor mindenki őrizgetheti a saját autóját odahaza, aki lebukott, ugyanakkor az egyedi eset elbirálást itt is meg kéne tartani.

Macskond 2012.05.08. 21:45:56

@Vitéziesch Hazaffyasch The Lonewolf (nem Dr.): Biztos voltam benne hogy rengeteg olyan eset van ami ebbe a rendszerbe nem férne bele, pedig jogos lenne. A te eseted sem kevésbé sajnálatos. Nem voltak olyan vérmes reményeim hogy a felvetésem ne lehetne tucatnyi érvvel lesöpörni. Azonban az "autoelkobzós" ötletnél megvalósíthatóbb. Időközben született erre is jobb megoldás, hogy csak a rendszámot kell elvenni. De ennek is ugyanaz a rákfenéje mint a mostani rendszernek hogy ki fogja a sok zsírnyakú kopasz X6-os álrokkantat ellenőrizgetni.
A remek közterületesek _nagyon_ ügyesen a mozgássérült ismerősömet büntették legutóbb mert nem látszott az érvényesség a kártyáján az ablakban. (egy Lacettivel)

balambher 2012.05.08. 22:06:19

@dr Kangörény: Egyetértek. Utálom a jogosulatlanul ingyen parkolókat, de ez nem megoldás. És Kósa szájából meg aztán különösen rosszul cseng.

balambher 2012.05.08. 22:08:32

@penumbra1984: Nem nagyon örülnél, ha isten ne adja, totálkárra törnék a kocsidat, és az eurotax szerinti árat kapnád érte.

Gazsi bácsi lótetű 2012.05.08. 22:12:15

Budapest, XVIII. kerület, Üllői út, Posta és Önkormányzat egymás mellett, előtte parkoló, amelyből - mint utóbb kiderült - 2 db mozgássérülteknek fenntartva. Ezt, egy táblácska jelzi - a lehető legkisebb, bár szabályos KRESZ tábla - amelynek elhelyezése erősen aggályos, mivel fa eltakarja, és az autó vezetőüléséből NEM LÁTSZIK! Roki helyre elvből nem állok, volt a családban súlyosan mozgáskorlátozott, akkor álltam, igaz jogosan, engedéllyel.
Szóval parkolóhelyre be, kipattanok, postára be, majd vár a bünticetli - amit az alatt az 5 perc alatt tettek oda, amíg a Postán voltam. Egyrészt problémás a tábla elhelyezése, másrészt a következő gondjaim vannak:
- nincs rendes felfestés. A meglévő lekopott, és "természetesen" nem pótolták. Az, hogy jól láthatóan kékre fessék a parkolóhelyet, amint az szokás normális helyen - csak illúzió.
- a hely alapterülete azonos a "normál" parkolókéval. Vagyis kicsi. Sajnos tapasztalatból mondom, hogy kerekesszékkel nem lehet egy normális méretű parkolóban két autó közé begurulni, majd a mozgásában korlátozott személyt besegíteni az autóba.
Tehát adtunk is a mozgáskorlátozottaknak, meg nem is. De legalább a többi autóst lehet büntetni, mert az, hogy 5 perc ácsorgás alatt megbüntetnek, valahol arra utal, hogy a Mélyen Tisztelt XVIII. kerületi Önkormányzatnál valakinek kurvára nincs munkája, hogy állandóan a parkolót figyeli.

Kósa elvtárs ötletét nem i kommentálom, pont olyan dilettáns mint Ő maga.

Doubledeceker 2012.05.08. 22:24:56

@A fidesz és felbérelt orvosai rokkantpolitikája!:

NEm vagy te normlis aoukám, ezer egy embert ismerek aki rokkant, sokan portán vagy recepción dolgoznak, ismerek diszpécsert, porgramozót....

Ja, hogy büdös a munka már 20 éve, hát szopcsi....

Pan Modry 2012.05.08. 22:29:43

@Kakimaki0123456789:
Rokkant gyerek eseten lehetne a szulok jarmuve a regisztralt.

Engem az basz fel hogy valamiert en siman megtudom oldani hogy megveszem a parkolojegyet sms ben vagy bemegyek egy parkolohazba. Ha ismeretlen helyen jarok akkor is kidobja a gps a parkolohazakat.
Eddig osszesen ketszer buntettek meg parkolasert, mindketszer befizettem azonnal.

Egyszeruen nem ertem hogy miert ilyen budos tolvaj sok ember, akinek nem tetszik hogy a belvarosban a parkolasert fizetni kell az jarjon gyalog vagy biciklivel vagy bkv vel, a parkolas nem alanyi jog.

Doubledeceker 2012.05.08. 22:35:32

@Pan Modry:

Óránként 400 Ft vagy több a belváros 8 tól 20-ig kell fizetni, de ha csak napi 10 órát van benn az ember, az 80 ezer egy hónapban, kb ennyiért szerezztek ezek kártyát......

Undorító az egész, pláne akkor ha valódi parkolóhelyet foglalnak el, közel a bejárathoz meg ilyesmi.....

rókafogta 2012.05.08. 22:39:22

Szerintem semmilyen autót nem kell elkobozni, hanem megfelelően ellenőrizni a jogosultságot( van erre épp elég léhűtő alkalmazva)és aki visszaél vele büntetni. Ennyi! Kósa meg inkább ne ötleteljen vannak rajta kívül épp elegen abban az idióta társaságban.Én vidéki nagyvárosban dolgozom és van olyan utca ahol egész nap szinte az összes parkolóhelyet roki papírral foglalnak és valóban nem Suzukik, a többi nem roki meg csak kering mint a gólya fos.. parkoló helyet keresve, Én még egy roki igazolvány ellenőrzést se láttam.

Stock 2012.05.08. 23:05:42

ÉLHETŐ ORSZÁGOT, EMBERI KÖZLEKEDÉSI FELTÉTELEKET!!!!!!!!
soha nem állnék, és soha nem álltam roki helyen!! DE!
ami van az abszurd, aki közlekedik annak tudnia kell!!!!!!!
biztos vannak helyzetek amikor az embernek a munkája, ügyei intézése érdekében be kell mennie, meg kell llnia a belvárosban... és ez kvzi lehetetlen!
EGYRE KEVESEBB A HELY,MR AZ EGYIRÁNYÚAK BAL OLDALN SEM LEHET TÖBBNYIRE MEGÁLLNI.....
a barátnőm aparlament mellett dolgozik.... sosincs hely... szoktam érte menni, hol kéne megállnom?? csak tilosban tudok, igaz nem akadályozoksenkit,de csak ott megy.
nem lehet szabályosan, és így roddt könnyű képviselőként ugatni!
NEKIKVAN PARLAMENTI,IRODAHÁZI,FŐVÁROSI ÖNKORIS,SIMA ÖNKORIS,INGYENES HYEL!
ÍGY KÖNNYŰ OKOSNAKLENNI,csakbe kéne látni,hogy ezzela polgárokat, a gazdaságot szopatják!!!!!!!!!!

Pan Modry 2012.05.08. 23:55:47

@Doubledeceker:

Akinek mindennap van szuksege ugyanott parkolohelyre az vehet eves vagy havi berletet parkolohazba. Nem mondom hogy ket filler, de ez az ara a parkolasnak.

Aki meg visszael a rokikartyaval valami olyan torveny kellene ami sulyosabban buntet, mondjuk egy felmillios birsag mar visszatarto ero lehetne.

Csehorszagban peldaul a rendorok gyakran ellenorzik hogy valoban rokkant parkol-e, egyszeruen kimegy egy rendor egy napra es amikor az illetok elmennenek az autoval akkor szemelyesen ellenorzi hogy ki a kartya tulaja stb.. Ha nincs egyezes akkor a buntetes nagyon komoly.

Pan Modry 2012.05.09. 00:22:14

@Stock:

A parlamenthez van kozel metro, villamos. A baratnod elmegy oda hol konnyebb felvenni.

Meg kell erteni hogy a belvarosban nagyobb az igeny a parkolohelyre mint a kinalat. Emiatt kell hogy legyen olyan ara ami kozel van az egyensulyi arhoz.

Kakimaki0123456789 2012.05.09. 04:52:50

@Pan Modry: "Nem mondom hogy ket filler, de ez az ara a parkolasnak."
Ez nem a parkolás ára, ez az ára annak hogy ilyen képviselőkre szavaztál, akik később törvényes keretek között kifosztanak.
A parkolás árát már rég kifizetted amikor a leadózott, levámol, forgalombahelyezési díjjal megdrágított autódat megvetted, megvetted bele a jövedéki adós, ÁFÁ-s benzint az SZJA-val, járadékokkal csökkentett fizudból, ugyanebből a fituból megvetted rá a kötelezőt, cascót amit már baleseti adóval (amit sohasem okoztál) drágítottak.

Kakimaki0123456789 2012.05.09. 04:53:49

@Pan Modry: Totálisan nem értetted meg mit ugatok.

Kakimaki0123456789 2012.05.09. 05:04:10

@dr. Bubó: Látszik nem nagyon ismered az oktatási törvényt :) Erre mondom aki rokkantakról, rokkant parkolásról akar beszélni, előbb ismerje meg a valós igényeiket.

@négykarika: Azért van rokikártyájuk mert a rokkant kedvezményt NEM a rokkantak igényeihez szabták hanem eleve a csalók igényeihez. Hidd el nem ugyanaz a két csoport igény. Rokkantnak nem az a legnagyobb gondja a közlekedéssel hogy nem tud a plázákban ingyen parkolni.
Vagy a jogalkotó volt béna vagy eleve a csalóknak akart kiskaput kinyitni.

Pan Modry 2012.05.09. 06:25:36

@Kakimaki0123456789:

Ez nem igaz, habar abban egyetertek hogy a parkoalsra kifizetett penz nem szolgalja egyertelmuen a koz javat, de nem megoldas hogy legyen ingyenes a parkolas.
ha ingyenes lenne akkor sem tudnal parkolni, mert nem lenne parkolohely amiatt mert az igeny sokkal nagyobb mint a kinalat.
Nekem semmi bajom a parkolasi dijjal, ugyanis annak hala ha penzert is de legalabb elfogadhato idon belul talalok parkolohelyet. Ha a befizetett penzt nem korrumpalnak el hanem transzparens modon p+r parkolokba fektetnek stb... azzal teljesen egyet is ertenek.

Void Bunkoid 2012.05.09. 06:29:37

A legegyszerűbbet mindenki elfelejtette, és nem is vette számításba, igazából Magyarországon nem is lehet sajnos.

A legegyszerűbb megoldás az lenne, ha mindenki becsületes lenne - vagy legalább a nép többsége, és nem próbálna lépten-nyomon csalni. Pláne, ha gazdag.

Addig, amíg a sunyi sumákolók többségben vannak, nemhogy kolbászból kerítés nem lesz itten, de normális körülmények sem.

Pan Modry 2012.05.09. 06:30:30

@Kakimaki0123456789:

A parkolasi dij szamomra olyasmi mint peldaul a CO2 kvotak kereskedelme.

Habar elvileg miutan megepult a rendelkezesre allasnak a marginalis koltsege nulla, azonban a hatekony felhasznalas miatt kell hogy legyen ara.

Peldaul ha valakit visszariaszt mondjuk a 400huf/ora parkolasi dij, akkor megoldja mashogy, ezzel helyet biztosit aazoknak akiknek eleg fontos a dolguk ahhoz hogy 400/orat leperkaljanak. A csalo rokikartyasok pedig olyasmik mint a rakos daganatok az emberi testben, nem magat az embert kell megolni ha javitani akarjuk a helyzetet hanem a rakos daganatot megszunetni.

Pan Modry 2012.05.09. 06:36:59

@Void Bunkoid:

Nem akkor hogy plane ha gazdag. A csalas a szegenynek sem felmentes.

Azonban alja nepek mindenhol vannak, olyan szabalyozas es vegrehajtas kell hogy az aljanepnek se erje meg csalni.

valoszinu magyarorszagon sincs lenyegesen tobb aljanep mint mashol, csak mashol a kormukre csapnak, itt meg nincsen macska es ezert cincognak az egerek.

probalj Pragaban peldaul ugy parkolni hogy kiteszed a veszvillogot, a rendorok nagyban szarnak ra, hivjak a trelert es mehetsz a kulvarosba a kocsidert amit csak akkor kapsz meg ha a buntetes, tarolas es elszallitas nem alacsony dijat kipengeted.

Jelentéktelen Hangya 2012.05.09. 07:24:51

Marha egyszerűen ki lehetne húzni az egész történet méregfogát: ha kártya kizárólag a parkolóhely igénybevételére jogosítana, de ugyanúgy fizetős maradna (van mobil parkolás, ugye).

Rögtön nem lenne annyira csábító visszaélni vele, az érintettek szvsz csekély áron sokkal jobban járnának.

Steve31 2012.05.09. 08:33:16

Azt nem értem mi a faszt tökölnének a
kocsival.
Megbukott, kártya kettétép, 500.000 bírság.
Ha valóban jogosultnak a kártyáját használta, az is kettétépés egy évig ne
is kaphasson új kártyát. Majd nem fogja odaadni legközelebb!

Kakimaki0123456789 2012.05.09. 08:55:32

@Pan Modry: "azonban a hatekony felhasznalas miatt kell hogy legyen ara."

Ez a hivatalos indoklas. A valosagban nem szunt meg a zsufoltsag, a parkolasert a felhasznaloknak csak kevesebb mint 1/2-a fizet (a tobbi helyi lakos alanyi jogon kap parkolasi engedelyt) akik valoban hasznalni szeretnek, akiknek a gazdasagi tevekenysegehez kell, nem tudjak emberi aron hasznalni.

A jelszavak szepek, jol el lehet adni oket, de elegunk van az ures igeretekbol, hazugsagokbol!

Pan Modry 2012.05.09. 09:24:02

@Kakimaki0123456789:

Mondjuk faszsag a helyi lakosoknak alanyi jogon adni, lehetne ennek egy eves dija, mondjuk 100.000HUF meltanyos ar lenne.

Ugy lonem be az arakat hogy a parkolohelyeken ugy legyen 80%-os csucsidei lefedettseg hogy mind fizetos.
süti beállítások módosítása