véleménynyilvánítási szabadság6 (1).pngA kormány újabb rezsicsökkentésre készül, cél a -30% - hiába, a kampányidőszak minden logikát felülír. De vajon kinek a szavazatára hajt? Valószínűleg a szegényekére, azokéra, akik egyébként ritkán kerülnek a kedvező intézkedések célkeresztjébe. Választás előtt azonban megnő a szerepük, hiszen egy csóró, egyébként kutyába sem vett választópolgár voksa pont ugyanannyit nyom a latba, mint az oly szívesen támogatott Fidesz-közeli vállalkozóé, vagy egy-egy újdonsült trafikosé. És azért valljuk be, a gazdagoknak nem oszt, nem szoroz, ha a villany vagy a gáz 10-20%-kal többe kerül, ettől még nem lesz két fokkal hidegebbre állítva az úszómedence, ahogy a plazmatévé képátlója sem fog csökkenni a nappaliban és a légkondi sem fog nyáron kevesebbet működni.

A kormány abból indul ki, aki szegény, annál bizony minden egyes forint nyereség hálaima elrebegését eredményezi, aztán berohan a szavazófülkébe és beikszeli a hozzá oly jóságos pártot meg annak jelöltjét. Mindezt nagyvállalatok által finanszírozva, nem pedig költségvetési pénzből, tehát dupla haszon. És hogy az indíttatás még erősebb, az ellenzék által legyőzhetetlen és eltántoríthatatlan legyen, a kormány nem áll meg 10%-nál:

"A nemzeti fejlesztési miniszter szerint a további tíz százalékos rezsicsökkentés már biztosra vehető, de szerinte akár harminc százalékos lakossági árcsökkentést is el lehet érni a gáz és az áram tekintetében. Németh Lászlóné ennek fedezetét az energiaszolgáltatók eredménytartalékainak felhasználásában, valamint az oroszokkal való gázártárgyalások kezdeményezésében látja." (index.hu)

Tehát mi is a fedezete a szavazatvásárlásnak? Egyrészről újra barátok az oroszok, majd nekünk biztos sokkal olcsóbban adják a gázt, mint bárki másnak a világpiacon. Mert megérdemeljük, és ha nem teszik meg nekünk ezt a szívességet, majd bedurculunk és veszünk gázt máshonnan. Vagy ha ez mégsem megy, másképp is elérhetünk a tárgyalások során kedvezőbb árat, bár mivel semmit sem adnak ingyen, valamit nyújtanunk is kell cserébe - mire a választók észbe kapnak, akár stratégiai iparágak is átkerülhetnek orosz kézbe. És ugye a nyugat meg az unió az borzasztó, ahogy a mindenféle multik is, de az oroszok, hát ők tuti nem fogják kizsákmányolni a magyarokat, a beruházás után nem kell haszon, ők maguk a földre szállt non-profit-megtestesülés.

A másik forrás az energiaszolgáltatók vagyona - és Némethné el is magyarázza, miért pont a nagyvállalatok eredménytartalékára vetett szemet:

„Nemrégiben megnéztem az egyik energiaszolgáltató éves beszámolóját, amelyben azt láttam, hogy miközben veszteséget könyveltek el tavaly, az előző évekhez hasonlóan most is több milliárd forintos osztalékot vittek ki az országból. A magyarázat szerint ennek a forrását az eredménytartalékból fedezték. Ha ők úgy gondolnák, hogy hosszú távon szeretnének ezen a piacon maradni, és támogatnák a kormány törekvéseit, akkor mondjuk két évet kihagyhatnának az osztalékfizetésben”  (index.hu)

Hát igen, egy cég felhalmozott eredménytartaléka arra való, hogy az állam rátegye a kezét ilyen vagy olyan módon. Mert ugyebár ezt az összeget régebben már kifizethette volna a cég osztalékként a részvényeseknek, ha akarta volna (és most már bánhatja is, hogy nem akarta), de valamilyen szempontot figyelembe véve a tulajdonosok és a menedzsment nem így döntött. Például félretették szűkösebb időre, vagy beruházásra szerették volna fordítani,  ám ez utóbbi a rezsicsökkentést és a mindenáron különadókat figyelembe véve már mindennek tűnik, csak logikus lépésnek nem. Mert miért is ruházna be egy cég olyan gazdasági környezetben, ahol az állam célja, hogy ő veszteséges legyen, esetleg nullszaldós? Hogy a tulajdonosok még a banki kamatnak megfelelő összeget se kapják meg évente befektetésük után osztalékként gyanánt? És ha nem kapnak, vajon mennyi idő kell hozzá, hogy megpróbálják kivonni a pénzüket a cégből és más, jövedelmezőbb befektetés után nézzenek?

Amennyiben az eredménytartalékra (azaz egy cég felhalmozott, ki nem vett eredményére) spekulálás az energiaszolgáltatók esetében beválik, az bizony igen káros folyamatot indíthat el, ami nem biztos, hogy megáll a gaz multiknál. Csak ugyebár a multiknak sokkal nagyobb érdekérvényesítési képességük van Brüsszelben, ha majd kártérítésért és a magyar gyakorlat megszüntettetése érdekében lobbiznak, mint Gipsz Jakab kisvállalkozónak. Ha pedig az Unió kirója saját büntetését, bizony kormány javaslata alapján az országgyűlés adó formájában kivetheti azt ránk, az alaptörvényben felhatalmazták erre magukat.

A miniszter logikáját követve, ha már most is veszteséges a cég, akkor az állam célja, hogy még veszteségesebb legyen? És mi lesz a gondolatmenetben említett két év elteltével? Hirtelen visszaáll majd a rezsi a piaci szintre (a fogyasztók meg majd hozzászoknak), utána már újra nyereségesek lesznek a cégek és lesz kedvük beruházni is? Vagy két év kivéreztetés után az állam felajánlja, nyomott áron átveszi az egészet, úgy-ahogy van, aztán kinevezi saját embereit a vezető pozíciókba, lehet osztogatni állást meg megbízási szerződéseket? Esetleg további két év múlva az állam bejelenti, húú, mégis csak veszteséges, nem éri meg ez az egész, magyar oligarcháknak adjuk el? És ha már megkapták, majd törvényileg két és félszeresére emeljük a hasznukat, hogy biztos megérje nekik? A fogyasztóknak pedig mennyivel jobb érzés lesz majd magyar energiaszolgáltató cégnek megfizetni az addigra 50-60%-kal megemelt áram- és gázdíjat, nem?

Igen ám, de van azért egy másik vetülete is az ügynek, mert azon kívül, hogy a szegények szavazatának megvásárlását elintézettnek veszi a kormány, az energiacégek meg csináljanak azt, amit akarnak, még legalább egy szektor rosszul jár az intézkedéssel, ez pedig az amúgy is agonizáló építőipar.

felmelegedés morgás joga.jpgVegyünk például egy olyan családot, amely egy igazi szocreál gázfűtéses házban él, elavult ablakokkal, vékony falakkal. Azt tudják, hogy egy számukra nagyberuházás (ablakcsere, padlás- és homlokzat szigetelés) jelentős energiamegtakarítást eredményezne, eddig fontolgatták is, hogy bele kellene vágni, vállalkozót keresni, anyagokat kiválasztani, stb. A rezsicsökkenés azonban mire készteti őket? Vajon mi a logikus lépés, ha 30%-kal csökken a gázszámla, az építőanyag ára viszont egyre csak nő, ahogy a beruházás munkadíja is? Ha elővesznek  egy kockás papírt meg ceruzát és nekiállnak számolni, bizony ki fog derülni, hogy bár a hőszigetelés egyre többe kerül, az energiaszámlában megspórolható összeg viszont egyre kevesebb, és minden egyes rezsicsökkentési lépéssel nagyobbra nyílik az olló. Ezek után extrémen környezettudatosnak kell lennie annak a családnak, amelyik úgy dönt, nem érdekes a megtérülés, legyen minél vastagabb a hőszigetelés, minél több rétegű az új nyílászáró, mert mégsem kellene felélni a saját bolygónkat.

Ha pedig sok családi meg társasház dönt úgy, minek ruházzanak be az intenzív rezsicsökkenés alatt, úgy még kevesebb megbízást kapnak az építési vállalkozók és még kevesebb megrendelést az építőanyag-kereskedők. És akkor még nem is beszéltünk olyanokról, mint napelemek, napkollektorok, passzív házak, stb., mint zöldítő beruházások elmaradása.

A kormány drasztikus rezsicsökkentése tehát egyben erőteljes lépés a környezettudatosság, az energiatakarékosság felszámolására. Mert nemcsak nem hőszigetelnünk, de miért is cseréljük le az elavult, energiazabáló, de funkciójában még mindig tökéletesen működő háztartási gépeinket, ha az új, energiatakarékosabb verzió ára a villanyszámlánkban soha nem fog megtérülni? És miért váltsuk ki LED izzókkal a spotokat, ha a rezsicsökkentés fényében ez sem tűnik racionális döntésnek?

A rezsicsökkenés eredménye tehát nemcsak az ebből adódó áfa-bevétel csökkenés, hanem újabb munkahelyek megszűnése is várható, és nemcsak az energiaszolgáltatóknál, hanem például az építőipar területén.

Már csak az a kérdés, meddig fog csökkenni a rezsi? Csak addig, amíg a kampány tart? És mi lesz utána? És vajon mikor tudjuk meg, valójában mennyibe is kerül az adófizetőknek a mindenáron rezsicsökkentés, mikor érkezik meg a számla immáron a kamatokkal növelt összegről? 

Ha tetszett és szívesen olvasnál még több morgást, tematikus tartalomjegyzék itt.

Amennyiben tetszett, várunk Facebook-csoportunkban!

A bejegyzés trackback címe:

https://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr195305926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.05.18. 20:21:37

Ma voltam egy kistelepülésen egy régi épület energetikai korszerűsitésére tanácsot adni.
A tapasztalatom az, hogy a "kisemberek":
- nem hisznek a rezsicsökkentés fenntarthatóságában
- mindenképpen menekülnek a gáztól, egyéb fűtési módokat csinálnak, legalább kiegészitő fűtésnek

Én attól tartok a leginkább, hogy a Némethné és dilettáns társai nem látják a tendenciát, és megkötnek egy magas mennyiségi átvételi kötelezettségű szerződést a gázra, ami fajlagosan olcsó ugyan (m3-re vetitve), de mivel egyre kevesebbet fogyasztunk, a nem fogyasztott mennyiséget pedig ki kell fizetnünk, máris kapunk egy kurva rossz végső árat.

gabest1 2013.05.19. 07:18:44

Rosszul van kommunikálva az egész. Mindenhol hallani, hogy így palagáz, úgy palagáz, újabb sok évre elég készleteket találnak mindenhol. Az egész szerintem arra megy ki, mint az alapkamat vagdosásánál. Ha a világban egyre olcsóbb a pénz/gáz, akkor nekünk se kell akkora kamatot adni és az oroszoknál is biztos le lehet alkudni valamennyit a gáz árából.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.19. 09:28:13

A kérdés bonyolult. A rezsi hatósági áras, értelme volt a csökkentésnek. Azonban vigyázni kell vele, nem szabad ezt túlzásban venni. Az igazi megoldás: ha valódi konkurrencia lenne ezen a piacon is, 15-20 cég részvételével.

azbesztos 2013.05.19. 14:29:24

A rezsiköltségek olyan magasak voltak, hogy 30%-os csökkentés után is bőven megéri takarékosan bánni az energiával. Az energiatakarékossággal kapcsolatos, gátlástalan, profitszerzés célzatú hazudozás és a hiszékeny fogyasztók megtévesztése, rábeszélése az értelmetlen és káros "újításokra" meg több kárt okoz, mint hasznot a bepalizott népeknek és az egész országnak.

Szociknak vége 2013.05.19. 14:52:50

1. Az ellenzék nyivákol a rezsicsökkentés miatt - ergo az országnak csak jó lehet.

2. Persze, szavazatvásárlás, az újdonság annyi hogy ezúttal nem hitelből.

Buga.Jakab 2013.05.19. 14:55:54

a fidesmaflaálam amihez ér az xarrá válik...

már az ország 2/3-ához hozzáért...

Buga.Jakab 2013.05.19. 14:57:12

@MetroGoldwinMayer: így van !

ajvékolnak nyüszítenek a libsik, akkor jo az irány...

megy mindenki aus vicc felé

_most_ 2013.05.19. 15:01:00

@MetroGoldwinMayer: xd, majd várd ki mi lesz ennek a vége, nem szokott csak úgy termni a semmiből 30%-al kisebb ár.

Szociknak vége 2013.05.19. 15:03:08

@_most_: Most sem lesz 30%-kal kisebb ár. Annyival lesz kisebb hogy meglegyen a 2/3.

draft22 2013.05.19. 15:08:40

@_most_: nem várja ki, a Fideszes bolsi magyarellenes tahót nem érdekli, őt csak az érdekli, hogy Orbánt végre seggbe dugja.

_most_ 2013.05.19. 15:14:23

@MetroGoldwinMayer: igaz, a fidesz egyetlen célja a hatalom, és ez cél mindent felülír, hogy közben tönkremegy az ország az lényegtelen.

dr Smittpálelnökúr 2013.05.19. 15:20:31

A menetrend le van írva a posztban:
1. kivéreztetni a cégeket
2. megvenni pár garasért
3. odaadni simicskának
4. garantált árrést adni az új tualjoknak

Ez jó simicskáéknak és az agyhaltoo fideszeseket sem zavarja.
A fidesznél nagyobb maffia, hazaáruló bűnbanda még nem volt a világon.
Mindegyik megérdemelné az akasztófát ezért.

sárkányfő 2013.05.19. 15:21:22

Magyar nemzeti szigetelőipar: kinyírva, pipa.

Magyar nemzeti megújulóenergia-ipar: kinyírva, pipa.

Energiatakarékosság, energiatudatosság: kinyírva, pipa.

Magyar gazdaság újabb versenyhátrányba-hozása: pipa.

Külföldi és belföldi tőke elriasztása, kiszámíthatatlanság további növelése: pipa.

Szociknak vége 2013.05.19. 15:21:38

@dr Kangörény: Ezek külföldi cégek, simicska meg belföldi. Megint lehazaárulóztad magadat.

Buga.Jakab 2013.05.19. 15:22:39

nagyon sötét fidestrollokat ne etessétek !

sárkányfő 2013.05.19. 15:26:36

@MetroGoldwinMayer:

STOP!

Simicska nem magyar hanem fideszes. Ahogy te is.

Ellenőrző QR kód (törölt) 2013.05.19. 15:28:19

@dr Kangörény:
"1. kivéreztetni a cégeket
2. megvenni pár garasért
3. odaadni simicskának
4. garantált árrést adni az új tualjoknak"

A harmadik pont kivételével ez történt a hazai iparral/mezőgazdasággal/kiskereskedelemmel. Mindezt persze a piac és a kapitalizmus nevében, sűrűn hangoztatva, hogy majd milyen jól járunk. Hiába no, jó a piacról beszélni, de csak addig, amíg nyeregben vagyunk...

draft22 2013.05.19. 15:28:43

@MetroGoldwinMayer: Te mindent tudsz ÁVÓ-s gyerek, csak hasaználhatnál dezodort, mert a neten is bűzlesz, a mocsadék fidesz-bolsi szagodtól

KopaszMercis 2013.05.19. 15:29:16

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Igen, ezt mar kb 10 eve irogatom ide, nem 4ik mobilszolgaltato kell, meg allami trafik, meg rezsicsokkentes, hanem egy mukodo versenyhivatala... de ami Matolcsy "marokmarcsa" Gyurika es hasonlo dilettans ciganyokkal van tele az orszag, addig ez mind mind pusztaba kialtott szo...

ob.szerver 2013.05.19. 15:29:36

Nahát, kíváncsi voltam, hogy érettségizett Laciné miniszter nyilatkozata kinek lépi át az ingerküszöbét.

Mit is mondott? Azt, hogy tudja, hogy 30%-os rezsicsökkentéssel veszteségesek lesznek a szolgáltatók, de nem baj, majd a saját tőkéjük felhasználásával finanszírozzák a veszteségeket.

A maffidesz ismét át fog lépni egy - már számolni sem lehet hányadik - határt. Nem elegendő, hogy a cégeket megfosztották fejlesztési forrásaiktól, most már szabályosan kirabolják őket.

Tehát semmi másra nem készülnek, mint amit eddig is csináltak, nyugdíjjal, földdel, trafikkal. Mivel a négy év alatt elért 0%-os növekedésből nem lehet osztogatni a haveroknak és nem lehet megvásárolni belőle szavazókat, a rezsim ismét a tulajdonviszonyokat rendezi át, méltóan 1938-as és 1947-es elődeihez.

Mivel azonban Európában egyelőre a jog uralkodik a maffia helyett, a tervük csak ideiglenesen fog működni, és majd kamatostul kell visszafizetni az elrabolt tulajdont. Persze, ez már a jövő évi választások után lesz esedékes.

Buga.Jakab 2013.05.19. 15:32:07

javaslom a fődakota aki minden nyugdíj és rezsi forása !
az fizese a tejjes rezsit és emejje félkézzel a nyugdíjakat duplájára!

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=r-UHlXz3Qqc

Ellenőrző QR kód (törölt) 2013.05.19. 15:32:35

Egyébként azért lettek ezek a dolgok privatizálva, hogy az államnak ne kerüljön olyan sokba, az emberek pedig jól járjanak, mert a piaci szabályzás garantálni fogja, hogy a lehető legjobb szolgáltatást kapják a lehető legolcsóbban. Aztán ebből az egészből annyi valósult meg, hogy nyakra-főre emelték a költségeket (a Eurostat szerint élen járunk a rezsiköltségek terén). Az új rendszerrel szemben eddig tartott a türelmi idő. Ha ők még 20 év után sem hozzák, azt, amiért odaengedtük őket, és csak árat tudnak emelni, akkor bizony más, drasztikusabb módszereket kell használni.

Buga.Jakab 2013.05.19. 15:33:58

@draft21: ne etesd...

szerintem felismerik és begyűjtik... ő volt a fides savazó munkásőr nyugger...

ismerem a fajtáját... szerintem az ijjen mind lógni fog...
erőszak erőszakot szűl... ki kardot rámnt kard által vész...

Le_Penseur 2013.05.19. 15:35:48

@ob.szerver:
Csak abban az esetben, ha a jövőben is az EU tagjai leszünk...

ob.szerver 2013.05.19. 15:38:28

@Le_Penseur:

Az EU tagág legnagyobb haszonélvezői (évi 1500 milliárd fejlesztési forrás) a következő családok: Orbán, Simicska, Nyerges.

Szerinted kilépünk?

_most_ 2013.05.19. 15:41:01

@Ellenőrző QR kód: csak az a különbség a külföldi cégek "extra" profitját lehet csökkenteni, de simicskáét nem.

sárkányfő 2013.05.19. 15:42:53

@ob.szerver:
Ami az ingerküszöböt illeti, Orbán most bizonyította be, hogy ha megfeszül, akkor se bír akkora kretén, tébolyult hazugságot mondani, amire bárki is felkapná a fejét.

Ezt bírta mondani a szájával:
"olyan Európában élünk, ahol létezik egy elfogadott vezérelv, ami alapvetően egyház- és vallásellenes, családellenes"

hvg.hu/itthon/20130516_Orban_viktor_interju

Nem, nem vitték el a mentők. Állítólag csontrészeg sem volt amikor nyilatkozta. Hogy drogozik-e azt nem tudom.

Mindenesetre ez már a sokadik abszurd hazugsága az EU-val szemben.

Hol Brüsszel=Moszkva, hol van élet az EU-n kívül, hol a brüsszeliek ilyen bénák olyan bénák, meg hanyatlanak, meg keleti szél, meg a többi hagymázas baromság.

Eddig is gyanús volt, de most már egyre biztosabb: Orbán ki akarja vinni hazánkat az EU-ból. A háta közepére sem kívánja az egészet, eleget lopni meg tud már itthonról is. Orbán EU-ellenes, és ezt egyre kevésbé titkolja.

Ellenőrző QR kód (törölt) 2013.05.19. 15:48:03

Egyébként pedig a rezsicsökkentés már nem csak a fidesz ötlete. A jobbik és régóta hangoztatja a magas rezsiköltségeket, és most már az MSZP-től is lehetett támogató nyilatkozatokat hallani. Ha jól tudom, ők nem 10, hanem 20%-os csökkentést látnának a legszívesebben.

A 30%-os rezsicsökkentés egyébként nem is biztos, hogy a fidesz ötlete, sokkal inkább egy független gazdasági szakértőé: Bajnai 30 százalékos rezsicsökkentést ígért

index.hu/belfold/2013/04/25/bajnai_30_szazalekos_rezsicsokkentest_igert/

Ha valamilyen ügyben a politikai paletta ilyen különböző nézeteket valló, és legtöbbször egymásnak zsigerből ellentmondó szereplői hasonló álláspontot képviselnek, akkor az már jelent valamit... Valami olyat, amit a társadalmi konszenzus névvel tudnánk illetni a legjobban.

_most_ 2013.05.19. 15:53:06

@Ellenőrző QR kód: inkább demagógiának nevezném, nyilván a politikusok azt mondják, amit a választók hallani akarnak.

sárkányfő 2013.05.19. 15:55:14

@Ellenőrző QR kód:
Ügyesen hazudsz, de aki ráklikkel az általad is belinkelt cikkre, az egyből látja hol csúsztatsz.

Míg a maffidesz egyszerűen rángatja a hatósági árat ahogy tetszik neki, mit sem törődve a reálgazdasági hatásokkal, a magyar gazdaság versenyhátrányba hozásával és a befektetők elijesztésével, az energiatudatosság rontásával, addig Bajnai megoldása fenntartható alapokra helyezné a rezsicsökkentést: szigetelésre. Ezzel meg minden normális ember egyetért. De az ami a maffidesznél fel sem merül.

Husz_János_Puszita 2013.05.19. 15:57:55

Az a röhej, hogy több nyugat-európai országban csökkentik a szolgáltatók a lakossági áram- és gázdíjakat. A háttérben szabadpiaci mechanizmusok állnak ( Marshall-kereszt ). A válság miatt csökkenő kereslet az árversenyen keresztül húzza lefelé a fogyasztói árakat.

Lehetne így is, piackonform módon, mindenki jól járna. Fogyasztó, szolgáltató, állam, társadalom.
Ugyanúgy lehetne a kormány sikereként kommunikálni. De nem, muszáj lerohasztani mindent ebben a szerencsétlen országban.

lucernaböde 2013.05.19. 16:35:35

Pont reggel gondolkodtam el azon, Lászlónét hallgatva, hogy milyen rosszul esik majd, amikor újra megemelik a rezsiköltséget a csökkentés előtti szintre. Kizárt dolog, hogy tartósan ennyire le lehet nyomni erőszakkal az árakat.
Európa boldogabbik fele és köztünk nem az a különbség, hogy mi többet fizetünk áramért, gázért, stb, hanem az, hogy mi hozzájuk képest fillérekért dolgozunk.

Buga.Jakab 2013.05.19. 16:37:38

álítólag a FŰTÉS kölcségeket radikálisan azonnal drasztikusan csökkentik (átmenetileg a nyári időszakban) !!!

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2013.05.19. 17:07:21

@MetroGoldwinMayer: "az országnak csak jó lehet"
Ezt majd akkor is mondd, amikor a fejlesztések elmaradása miatt mind gyakoribbak lesznek az áram, víz, gáz kimaradások.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2013.05.19. 17:09:43

@Ellenőrző QR kód: A differencia csak annyi, hogy Bajnai szerint az energia hatékony szigeteléseket, felújításokat kellene finanszírozni, azért, hogy jelentősen csökkenjen az enrgia felhasználásunk.

Szociknak vége 2013.05.19. 17:26:39

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára: Igen, Matolcsy is elköltötte a devizatartalékot és a forint is összeomlott!

vitamax 2013.05.19. 17:30:48

Mekkora barom ez az iro, hihetettlen ostobasagokat hord ossze.

CSENDES 2013.05.20. 08:52:41

Azért arra külön kíváncsi leszek, hogy az eredménytartalékot milyen módon próbálják meg megszerezni Lászlónéék a társaságoktól rezsicsökkentés címen. Az ugyanis a társaság saját tulajdona. Azzal pedig, hogy megfejelik a rezsicsökkentést, ugyan veszteséget okoznak, de az eredménytartalékhoz konkrétan nem nyúlhatnak. Viszont kimutathatóan vagyonvesztést okoznak a rablásukkal.Mert azért lássuk be, ez így konkrétan vagyon elleni bűncselekménnyé válik. Legjobban a kifosztásra hajaz.

Husz_János_Puszita 2013.05.20. 12:18:27

@CSENDES:

A veszteséget az eredménytartalékból tudják fedezni.
süti beállítások módosítása