véleménynyilvánítási szabadság6 (1).pngAki abban reménykedik, hogy a sertéshús áfájának csökkentése olcsóbb húst eredményez majd az üzletekben, az jobb, ha már most leszámol ezzel a tévképzettel - ugyanis miniszterelnökünk szerint jelenleg nem ez a célja a kormánynak:

 "Az áfacsökkentés a munkahelyvédelmi akcióterv és nem a rezsicsökkentés része. Ettől az áfacsökkentéstől munkahelyek megmentését reméljük, valamelyest és talán az ár is csökkenhet, de nem az árcsökkentés a cél" (...) Talán egyszer a pultokon is olcsóbb lesz a hús, de csak akkor, ha az áfacsökkentésnek meglátják a hatását. Akinek szike van a kezében, az ne kapkodjon" (Orbán Viktor)

Azt tényleg nem mondhatjuk, hogy a kormány elkapkodta volna ezt az áfacsökkentő intézkedést.

Orbán Viktor szavaiból kiderül, a fogyasztók jelen esetben nem érdekesek (ahogy már sokszor elhangzott, az adórendszerünk nem arra van, hogy szociális kérdéseket oldjon meg), a várható eredmény pedig valószínűleg az lesz, hogy a bruttó árak maradnak, a kisebb áfakulcsból adódó haszon pedig - az ágazatban uralkodó erőviszonyoktól függően - a termelőnél, a feldolgozónál vagy a kereskedőnél csapódik le. A rajtpisztoly a törvénymódosítás elfogadásával elsül, indulhat a szereplők közötti egyeztetés-zsarolás-marakodás, a végén pedig a vásárló nem sok számára kedvező hatást észlel. Ahogy Orbán Viktor is mondta, ez az intézkedés nem része a rezsicsökkentésnek, ezt nem fogják molinóra tűzni a békemenetesek.

A cél most a piac fehérítése illetve a parlament "most igazságot tesz, a becsületesen gazdálkodó magyaroknak megmaradhat a munkahelyük" - de vajon ha ennyire igazságra törekszünk, akkor miért kellett ehhez először 27%-ra emelni az áfát? Vajon miért kaptak sok-sok éven át ilyen extraprofittal kecsegtető, ragyogó lehetőséget a feketepiac szereplői, és hova lett, kinél csapódott le ez a rengeteg, a költségvetésből feleslegesen kifizetett pénz? És miért pont most zárult be ez a kapu? És a legfontosabb, eddig miért nem gondolt a kormány a becsületesen gazdálkodó magyarokra?

A jó hír tehát az, hogy ezentúl az áfacsalás nem éri meg. De vajon tömegével zárnak-e be majd a fekete vágóhidak? Kétséges.

"(...) a kedvezményezett termékek körébe a következő húsok tartoznak majd: fajtiszta tenyészsertés, háziasított sertés, élő, háziasított koca, házi sertés egészben vagy félben, frissen vagy hűtve, illetve fagyasztva." (hvg.hu)

A csökkentés ugyanis egyelőre úgy néz ki, csak az élő és félsertésre érvényes - a feldolgozott húsárúra (kolbász, hurka, füstölt szalonna, szalámi, stb.) viszont már nem terjed ki, az marad 27%-os sarc alatt. Ha pedig azt is végiggondoljuk, a fehér vágóhidat milyen költségek terhelik (különféle adók, járulékok, élelmiszer-egészségügyi előírások betartása, útdíj, stb.), valamint a megváltozott adókulcs milyen likviditási gondokat okozhat, akkor a "boldogan éltek míg meg nem haltak" jövő továbbra is bizonytalan a szektorban. 

Ha viszont elfogadjuk azt a verziót, hogy varázsütésre hirtelen minden fehér lesz, vajon lesz-e olyan mértékű kereslet az egyszer talán majd olcsóbb sertéshúsra, hogy az majd felpörgeti a szektor teljesítményét és új munkahelyek tömkelegét teremti? Ehhez az kellene, hogy egyrészről a fogyasztóknak hirtelen sokkal több pénz álljon rendelkezésére a vásárláshoz, illetve elhiggyék, csakis a magyar sertéshús az igazi. És még a táplálkozási szakértőknek is hadrendbe kellene állniuk, hogy a média minden csatornáján át nyomják, bizony a sertéshús az igazi éltető erő, és semmivel sem egészségtelenebb, mint a hal vagy a csirke.

A magyar húspiacon azonban nemcsak a sertés van jelen, hanem a baromfi és a marha is, nem is beszélve az olyanokról, mint például a hal meg a nyúl. Ha a rendszer egy húsfélét preferál, az bizony hosszabb távon visszaüt - és joggal lobbizhatnak a csirkések, a libások meg a marhások, velük mi lesz? Ők miért vannak diszkriminálva, nekik miért nem lehet nagyobb beépített hasznuk? Miért érdemel kivételezést a sertés és miért hátrányos helyzetű a pulyka meg a liba? 

"Az intézkedés bevételcsökkentő hatását a kormány mérlegelte, Orbán szerint "ez a kockázat csekély", ezért mertek belevágni. Arra a kérdésre, hogy miért éppen a sertéshús áfáját csökkentik, a kormányfő azt mondta: a szakértők mondták, hogy ebben az ágazatban van a legnagyobb gond." (Orbán Viktor)

Tehát ideje, hogy a baromfi, marha meg hallobbi is felkösse a gatyáját és megfelelő szakértőket alkalmazva tudassák a kormánnyal, náluk se minden rózsaillatú. És mi a jelszó? A távolságot át kell hidalni ...

"A parlament messze van a disznóólaktól, a távolságot át kell hidalni" (Orbán Viktor)

 

Ha tetszett és szívesen olvasnál még több morgást, tematikus tartalomjegyzék itt.

Amennyiben tetszett, várunk Facebook-csoportunkban!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr735620581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Netuddki. 2013.11.08. 16:47:06

@kovi1970: Ja és főleg, aki nem tud operálni ne csináljon úgy mintha tudna...

Vilmos Sándor 2013.11.08. 16:49:02

Aszongya /sic!/ ez a vlach rezidensmajom, hogy " parlament messze van a disznóólaktól..."
Könyörgöm, ha már ab ovo a Parlamentben disznók vannak, ergo a Parlament egy disznóól...

barli 2013.11.08. 17:06:15

Rohattorbán magas az áfa
Rohattorbán csökkenti az áfát
Rohattorbán nem csökkenti a zállamadósságot
Rohattorbán nem veszi fel az ájemefhitelt
Rohattorbánon nincs sapka

csak egy néző 2013.11.08. 17:16:44

"A parlament messze van a disznóólaktól, a távolságot át kell hidalni" (Orbán Viktor)
Viktorka,közelebb vagy hozzá és a trágyadombhoz is, mint gondolnád, csak nézz körül a pártodban és a munkahelyeden.

con 2013.11.08. 17:18:57

Nem is értem ezt az egészet, ettől miért csökkenne a hús ára a boltban? Ez csak annyit csinál, hogy a vágóhídaknak a vissza igénylehető áfája csökken, a belföldön értékesített utáni fizetendője nem változik. Azaz összességeben azok a cégek, akiknek eddig jelentős export forgalmuk volt és ezért összességében visszaigénylő pozícióban voltak, most valószínűleg 20.-án befizetők lesznek. Ennek a fogyasztói árra semmilyen hatása nincs. Az áfa csalásokat eddig se a nagy cégek csinálták, mert őket folyamatosan ellenőrzik a különböző hatóságok, a feketézőknek meg továbbra is megéri a 27 %-os áfával trükközni.

Az állattartók viszont rosszabb helyzetbe kerülnek, mert a takarmányok áfája 27 %, az élősertésé meg 5 % lesz. Ők most fognak áfa vissza igénylő pozícióba kerülni, amit ugye 75 napra fizet vissza a NAV, addig tehát finanszírozhatják ők az államot, hisz úgyis olyan jó a likviditás a szektorban.

Egy újabb nagyszerű döntés született, köszönjük, ezért kár volt hozzáfogni.

csak egy néző 2013.11.08. 17:18:58

"A parlament messze van a disznóólaktól, a távolságot át kell hidalni" – jelentette ki a kormányfő, hozzátéve: Fazekas Sándor a nagy megtekintő agrárminiszter folyamatos kapcsolatban van a disznókkal. DD

♔batyu♔ 2013.11.08. 17:32:15

Nem feltétlenül a hús ára lesz olcsóbb, hanem a versenyképesség nagyobb. Azzal együtt ballibsiknél láthatóan nagy a pánik.:)

♔batyu♔ 2013.11.08. 17:33:16

@kovi1970: Nehogy már te adjál tanácsot:)))))

Ben Franklin 2013.11.08. 17:37:32

Ez egy egyértelmüen pozitív intézkedés akkor is, ha a fogyasztó egy centet sem lát belőle.

Jól ki is kesergik magukat a ballibák. Még az baszna a terveiknek be ha a hús is olcsóbb lenne!

sas70 2013.11.08. 17:44:18

@♔batyu♔: Te olyan sötét vagy, hogy világít a szádban a negró! Hogy nő attól a versenyképesség, hogy a termelési kereskedelmi lánc egyik eleménél csökken az áfa? A szemináriumon mondtak neked ilyen hülyeséget, vagy magadtól találtad ki?

nemecsek ernő áruló 2013.11.08. 17:57:41

a kisebb áfakulcsból adódó haszon MINDIG a kereskedőnél csapódik le. Tehát csökkenthetnék most en bloc az összes hústermék ÁFÁ-ját, a fogyasztói árak akkor is maradnának. ÁFÁ-t csökkenteni mindíg nehezebb, mint emelni, ez általános közgazdasági axióma.

Szúnyog 2013.11.08. 17:58:41

Milyen ótvarosan primitív poszt. Tényleg ez a színvonal. Ez, ennyit is várhattok.
Sokan elmagyarázták az ágazatból is, hogy a feketézés, ÁFA elkerülés megszüntetése miatt van ez. S akkor jön a böszme-bolsi-blogger, s kezdik az ajvékolást a témához semennyiben sem tartozó kérdésekkel.
No meg az index, akinek van pofája vállalni, az ilyen szarok címlapra tételét.
A ti színvonalatoknak az 1% is sok lenne.

Pamuk 2013.11.08. 17:59:26

a magyar kormányok teljes joggal vesztették el a tekintélyüket.

Akármit is mondanak, régen elfelejtették, mi az igaz ügy. Régen elstzakadtak a választók többségétől.
Maradtak a nyuggerek, az otp, és az agymosottak.
Róluk szól e mese.

Karpati Zoltan 2013.11.08. 17:59:56

Azt elfogadom, hogy mindenkinek lehet véleménye. Ebben az esetben azért előbb meg kellene érteni, hogyan működik az ÁFA-rendszer a gazdálkodó szervezetek és termelők között. Ahogy látom, van ahol még van mit pótolni.

Szúnyog 2013.11.08. 18:00:24

@nemecsek ernő áruló: nem, még a kereskedőnél sem marad, mert ő is 27%-on veszi. Jó téma ez, sok figura, akinek fogalma sincs az ÁFA alapjaihoz se, osztja az észt. Inkább menj vissza biciklizni valamelyik közlekedős topicba!

Valóraváltógép 2013.11.08. 18:06:37

Nem volt sem elegáns, sem okos, sem vicces lépés. A libahús áfáját lecsökkenteni, na, az igen. :D

Sajnos hasznos sem volt, disznót enni gáz.

Valóraváltógép 2013.11.08. 18:07:10

@Szúnyog: Ha láttad volna délelőtt a Máriáét, nem mondanál ilyet. :)

Ben Franklin 2013.11.08. 18:09:20

@sas70: Hát attól. Nem érted? Kérdezz.

Valóraváltógép 2013.11.08. 18:09:25

@kvadrillio: Eleve elég buta dolog azt hinni, hogy az a gyerek aki rákos a nekik lökött pár filléredtől nem lesz rákos. Vagy hogy kevesebbet fog szenvedni, vagy hogy nem lesz a következő is. Vagy hogy nem az jár jól az egésszel, aki beszedi.

Valóraváltógép 2013.11.08. 18:10:12

@sas70: Többen veszik meg?.. Csak tipp.

nemecsek ernő áruló 2013.11.08. 18:17:18

@Szúnyog: Most miről is beszélünk?

Van egy termékem, tök mindegy, hogyan szereztem. 100 forint a nettó ára, és 27 forint ÁFÁ-t kell fizetnem, ha el akarom a kisbótomban adni. (A nagykerben egyébként jellemzően durván 49 forintért vettem, mindennel együtt - kurvára mindegy, hogy ott mekkora ÁFA volt rajta, az az én hasznomat nem érinti.)

Tehát vissza a példához: van egy termékem, amit 127 forintért tudok adni, ebből 27 forint az ÁFA. Abban a pillanatban, amint lecsökkentik ennek a kiskereskedelmi terméknek az ÁFÁ-ját 5%-ra, én, mint kiskereskedő továbbra is 127-ért fogom adni, a különbözetet pedig zsebre rakom. Emlékszünk Gyurcsányék idióta ötletére az ÁFA-kommandóról, hogy kötelezően megjelenjen a 2%-os ÁFA-csökkentés az árakban? Én erről beszéltem, de látom, nem csak bmw-vel jársz a budira is, de még olvasni sem megy. De te majd megmondod a tutit! :D

Ben Franklin 2013.11.08. 18:22:31

@nemecsek ernő áruló: Ja és ha netán valamelyik kereskedő 115ért fogja adni a sertést akkor megduplázza a forgalmát + a többi cuccért sem fognak más henteshez menni, amin 27% van.

Tehát nőhet a forgalom, de nem ez volt az elsődleges cél, hanem a feketézés csökkentése, ergo a tisztességes disznóvállalkozóknak esélyt ad a túlélésre.

Valóraváltógép 2013.11.08. 18:24:14

@Ben Franklin: Akkor Győzikééket megmentettük. De jó.
Miért érzem ezt az egészet bulvárhírnek?

Valóraváltógép 2013.11.08. 18:24:14

@Ben Franklin: Akkor Győzikééket megmentettük. De jó.
Miért érzem ezt az egészet bulvárhírnek?

nemecsek ernő áruló 2013.11.08. 18:27:17

@Ben Franklin: Ilyen esetben a realitás inkább az, hogy a kiskereskedő örül, hogy ezzel a kis bevétellel talán túl tud élni, a Tesco meg lecsökkenti 115-re, és még így is nagyobb haszna van. Akárhogy is nézzük, az ÁFA csökkentése hosszú távon nem, vagy nem olyan mértékben a vásárlónak jó, és egyes esetekben akár több problémát is okozhat, mint amit megoldani hivatott.

Archenemy 2013.11.08. 18:34:08

@nemecsek ernő áruló: tehát az ÁFA csökkentése rossz. Akkor inkább emelni kéne.

Mondjuk lehet egyeseknek az se tetszene, a franc se érti ezt.

Ben Franklin 2013.11.08. 18:38:52

@nemecsek ernő áruló: Nyilván ehhez, hogy több hasznot vagy kárt okoz-e, ismerni kell az ágazatot a disznótáptól a kolbászig. Én nem ismerem.

De az árverseny 27%-kal meg 5%-kal is árverseny marad, úgyhogy nem fogadnék rá hogy a kisker árak nem csökkennek.

Egyébként pedig ez is egy gazdpol eszköz. A kormány megkéri a minisztériumot, hogy térképezze fel a fokhagyma piacot. Jelentik neki hogy a fokhagyma piac 90%-a kínai import. Akkor bocsi, máshol kell ÁFÁt csökenteni, keressetek tovább.

nemecsek ernő áruló 2013.11.08. 18:40:51

@Ben Franklin: Nyilván. De azért én továbbra is emlékeztetnék Gyurcsányék elbaszott ÁFA-kommandójára. Ami (hogy ha nettó igaz lenne, amit mondasz) teljesen felesleges lett volna... Jó, így is felesleges volt, de na... érted... :D

Archenemy 2013.11.08. 18:42:56

@nemecsek ernő áruló: Na akkor: szerinted jó a disznóáfacsökkentés, vagy sem?

Igen, jó: gratulálok.

Nem, nem jó: ez esetben kizárásos alapon az ellenkezője lenne jó, azaz a nemcsökkentése. Tehát vagy így hagyjuk, vagy emeljük.

nemecsek ernő áruló 2013.11.08. 18:44:48

@Archenemy: Jó. Ez nem kérdés. Csak eső után köpönyeg. Ha nem stadionokkal kellett volna kihímezni az országot, eleve nem lett volna szükség emelésre.

Valóraváltógép 2013.11.08. 18:44:55

@Archenemy: Nem jó. Több ember fog disznót zabálni, és undorító lesz tőle. Büdös, golyvás, ízületi gyulladásos, rothadó agyú. El kéne felejteni az egész disznóevést.

Kacsura 2013.11.08. 18:45:17

@con: Végre valaki érti is, amit olvas.
Ahogy elnézem, nem sokan vannak.

Valóraváltógép 2013.11.08. 18:45:47

@nemecsek ernő áruló: NEM jó. Húgysavpóverrel előre a még hülyébb országért, vagy mi van? Ólba azzal, aki disznót eszik.

nemecsek ernő áruló 2013.11.08. 18:48:05

@Valóraváltógép: Ólba azzal, igen. Például velem is, imádom a karajt! De most csak a feldolgozatlan disznóhús ÁFÁ-ját csökkentik, abból te rohadtul nem fogsz egy petákot se látni, csak arra jó, hogy a vágóhídról ne rúgjanak ki minden második embert, mindössze megálljanak minden negyediknél! ;)

Archenemy 2013.11.08. 18:48:17

@nemecsek ernő áruló: "Jó"
@Valóraváltógép: "Nem jó"

Na erről van szó. Bármit csinál vagy nem csinál a gaz zorbán, az valakinek rossz lesz, és akkor jön vonyítani az indexre a szar blogjában, hogy diktatúra rettenet európasegíccs. Ez megy három és fél éve. Émmá kicsit unom mondjuk.

Valóraváltógép 2013.11.08. 18:48:29

@con: Hm, akkor talán mégis volt valami haszna.

Ben Franklin 2013.11.08. 18:48:44

@nemecsek ernő áruló:

1. Orbán nem ígért árváltozást, tehát óvatosan fogalmaz.

2. Gyurcsányéknak semmi nem sikerült, 2% csökkentést nem hasonlítanék össze 22%-kal. Utóbbinál a kereskedőnek van játéktere, hogy ő is és a vevő is jól járjon.

nemecsek ernő áruló 2013.11.08. 18:49:04

@Archenemy: Feltűnt, hogy fent gyurcsányoztam is?

nemecsek ernő áruló 2013.11.08. 18:50:21

@Ben Franklin: Való igaz, de most ahogy fentebb írtam kiskereskedelmi ÁFA csökkentésről szó sincs, arról csak mintegy gondolatkísérlet képpen beszéltem, amit a mercis kopasz megpróbált lecsapni.

Valóraváltógép 2013.11.08. 18:52:49

@nemecsek ernő áruló: Például veled is, igen. 15-20 év múlva a világ legtermészetesebb dolgának fogod érezni az orvosi ellátást, és még annyi eszed sem lesz, hogy tudd, magadnak csináltad a disznóevéssel.

@Archenemy: Erről szól az index. :) Lassan át lehetne nevezni Nemzeti Rémhírterjesztő és Köpködővé.

Ben Franklin 2013.11.08. 18:54:06

@nemecsek ernő áruló: Olyan nincs hogy kiskereskedelmi ÁFA. ÁFÁt egyszer kell fizetni, a kiskereskedelemben. Minden terméken 1 ÁFA van nem 2, nem 3, nem 8/by Gyurcsányferi/.

nemecsek ernő áruló 2013.11.08. 18:54:30

@Archenemy: "Émmá kicsit unom mondjuk"
Akkor minek jársz ilyen blogokra te szerencsétlen! :D

Egyébként '10 előtt meg a másik oldal vonyított, csak az meg tartalmatlan volt, és rendes kkritikát soha nem fogalmaztak meg, tárgyalóképtelennek bizonyultak, mert képtelenek kivetkőzni önnön kommunista reflexeikből.

nemecsek ernő áruló 2013.11.08. 18:56:45

@Ben Franklin: Feldolgozott hús ÁFÁ-ja tök más, mint a féldisznóé. A kettőnek köze nincs egymáshoz. Az egyik nyersanyag, a másik termék. Most a nyersanyag ÁFÁ-ja csökken, a terméké nem fog, mert ennek a célja a munkahelyek részleges megmentése, a kormány által okozott károk minimalizálása.

@Valóraváltógép: Imádom a vegákat, amikor nekilátnak hittéríteni! :DDDDD

Valóraváltógép 2013.11.08. 18:58:03

@nemecsek ernő áruló: Tényleg undorítóak vagytok, úgy egyébként. Néha elgondolkodom azon, hogy ha benéz egy külföldi ezekbe, milyen képe lesz a magyarságról. Szerintem a legalja proliknak tartanak minket, és teljes joggal.

Valóraváltógép 2013.11.08. 18:58:48

@nemecsek ernő áruló: Nem vagyok vega. Voltam, sokáig. Abbahagytam. Jól tettem. De disznót enni, az valami egészen más.

Ben Franklin 2013.11.08. 18:59:05

@nemecsek ernő áruló: Eddig is visszaigényeltek minden ÁFÁt a nyersanyagra, tehát azon valós 0% ÁFA volt eddig is.

Csakis a fogyasztón csattan az ÁFA, a ker. láncot nem érinti.

Archenemy 2013.11.08. 18:59:30

@nemecsek ernő áruló: "Akkor minek jársz ilyen blogokra te szerencsétlen! :D"

Időnként szórakoztat, csak most fáradt vagyok hozzá, és ilyenkor kesergek.

martineden 2013.11.08. 18:59:36

@barli: Te meg bekaptad arohatt orban fa...t

Valóraváltógép 2013.11.08. 19:00:49

Ezek tények, ilyen leszel. Az ízületi gyulladás, a hormonzavarok, a dülledt szem, a bűzlő test nem a kor természetes velejárója. Annak a velejárója, hogy minden szart felzabáltok. Többek között a disznót.

Szúnyog 2013.11.08. 19:03:04

@nemecsek ernő áruló: sosem volt BMW-m.
Tudod, ez az ÁFA változás a termelő és a feldolgozó közötti üzletben játszik szerepet. Szó sincs a kereskedőről. Tehát jelen esetben kereskedőről beszélni, bugyutaság.

Valóraváltógép 2013.11.08. 19:03:14

És ezzel a rakás nyavalyával feleslegesen agyonterheled az egészségügyet, és agyonidegesíted a családodat. Aki a végén nem tud majd veled mit csinálni, belök egy öregotthonba elevenen elrohadni. Ami nagyon sokáig tart majd, addig pedig csak szenvedsz majd. (És nemmellesleg egy csomó pénzbe is kerülsz.)

Mindezt miért? A disznóért.

Ben Franklin 2013.11.08. 19:03:24

@Valóraváltógép: Mondjuk abban lehet vmi hogy a húsevők büdösek. De mivel a saját és egymás szagát nem érezzük így nem zavaró.

Sőt a macska/kutya kakája is büdösebb mint a tehéné. A lúzerszerepeket viszont a természet a növényevőknek osztotta.

nemecsek ernő áruló 2013.11.08. 19:03:50

@Valóraváltógép: Véletlenül van pár külföldi haverom, és pontosan tudom, hogy tényként van kezelve, hogy Magyarország láthatóan képtelen volt levetkőzni a szocializmust, ezért választotta meg Orbánt. Nagyjából Lukasenka van egy szinten a közbeszédben a Kedves Vezetővel.

@Ben Franklin: A nyersanyagnak és a polcon megtalálható készterméknek árképzés szempontjából vajmi kevés köze van egymáshoz. A nyersanyag ÁFÁ-ja után megmaradó összeg a vágóhíd dolgozói után fizetendő bér-járulékokba csatornázódik át. És attól, hogy 5% az ÁFA a féldisznón, te még 27%-ot fogsz fizetni a darálthúsért, mert a kettő két teljesen különböző dolog.

Szúnyog 2013.11.08. 19:03:52

@Valóraváltógép: láttam, olvastam. De ott Bajnai bora óta nem nagyon ér meglepetés. :)

Valóraváltógép 2013.11.08. 19:04:15

@Szúnyog: Beszélgessünk inkább a bicajosokról. Te is randalírozol a járdákon? :)

nemecsek ernő áruló 2013.11.08. 19:05:29

@Szúnyog: Még mindig nem sikerült megtanulni olvasni. Gratulálok!

Valóraváltógép 2013.11.08. 19:06:15

@Ben Franklin: "De mivel a saját és egymás szagát nem érezzük így nem zavaró."

Ez egy nagyon komoly tévhit, hogy egymás szagát nem érezzük. Érezzük bizony, csak úgy van elcseszve a társadalom hogy ha rászólok hogy "büdös vagy vazz, ha nem bírod magadról lesikálni, legalább fedd el valamivel, vagy ne menj emberek közé", akkor én szégyenkezzek mert szólni mertem, nem az, aki büdös.

nemecsek ernő áruló 2013.11.08. 19:07:46

@Valóraváltógép: Ofkórsz! :DDDDD
Te úgy vagy húsevő, mint én miniszterelnök! :DDDDDD

Archenemy 2013.11.08. 19:08:03

@Valóraváltógép: "Mindezt miért? A disznóért. "

Megéri.

Valóraváltógép 2013.11.08. 19:09:15

@nemecsek ernő áruló: A szocializmusban nem divattá emelve a tahóság meg a deviáns viselkedés. Senki nem is kampányolt érte, hogy igenis fogadd el, hogy az a természetes.
Ez egyszerűen csak az aljanép szokása, nem kell politizálni hozzá.

nemecsek ernő áruló 2013.11.08. 19:11:18

@Valóraváltógép: Na ezt most nem tudtam dekódolni, biztos túl sok pici bocit eszek ahhoz, hogy értsem, miről beszélsz.

Szúnyog 2013.11.08. 19:11:27

@Valóraváltógép: inkább a Duna töltésén szoktam. Ügyetlen vagyok, nem megy a városon történő átbiciklizés laptoppal, meg táskával, időnként áruval. Talán ha valami uniós forrásból tanítanák ezt is...

Valóraváltógép 2013.11.08. 19:12:11

@Archenemy: Ez egy valós probléma, ha hiszed, ha nem. Nemrégiben hallottam nyilatkozni egy kedves kis doktornőt, "hogy az öreg néni elmegy az esztékába', ami milyen jó, mert nem unatkozik otthon".

Nekem meg elmegy rá két szabadnapom ha tényleg valami bajom van, mert az "öregnéni uncsizik", és ilyen eszetleg picsák kapnak orvosi diplomát.

Szúnyog 2013.11.08. 19:12:42

@Archenemy: de meg ám! Csülköt csülökkel kérek szépen! Na jó, egy kis szalonna, meg disznósajt is jöhet. :)

hümhüm 2013.11.08. 19:12:51

@kvadrillio:
"..jahhh..."SZOCIÁLIS KÉRDÉSEKET" CSAK AKKOR OLD MEG A KORMÁNY, HA VISSZA NEM TÉRÍTENDŐ TÁMOGATÁSOKAT OSZTOGAT A HAVERJAINAK !

MINT ITT IS:
Kehi: Ellopták a beteg gyerekek pénzét"

Hogy te mekkora barom vagy...!
Mondd már, mi a köze Orbánnak meg a kormánynak az ilyen senkiházi alapítványokhoz?
Ahelyett, hogy örülnél, hogy most már megfingatják ez ilyeneket...Korábban soha senki nem piszkálta őket.

Szúnyog 2013.11.08. 19:13:37

@nemecsek ernő áruló: de igen, s talán már te is rájöttél, hogy az az ÁFA ügy nem gazdagít egy kereskedőt sem.

Valóraváltógép 2013.11.08. 19:13:43

Eszetlen. Mindegy.

@Szúnyog: Helyes!

@nemecsek ernő áruló: Arról beszélek, ahogy a blogokon viselkedtek. Te nem arról?

Ben Franklin 2013.11.08. 19:14:26

@Valóraváltógép: Nem érezzük. Te/ti érzitek, így szégyenkeznetek ildomos.

A tigris sem gondolnám hogy szégyenkezik, mert a tapír szerint büdös. He he he

Valóraváltógép 2013.11.08. 19:15:02

@Szúnyog: Remélem a következő amit bevezetnek, az önköltséges egészségügy lesz... hátha akkor is így gondoljátok majd. :)

Valóraváltógép 2013.11.08. 19:16:28

@Ben Franklin: Igazad van, érzékszervi fogyatékosságra eddig nem gondoltam. Értelmire sem. De logikus. :)

Valóraváltógép 2013.11.08. 19:17:53

Esetleg ezt is lehetne bírságolni. "Büdösségi pótlék".

Szúnyog 2013.11.08. 19:18:15

@Valóraváltógép: ez most hogy jön ide? Szerintem sehogy. És nem tudom, kik azok a TI.

Valóraváltógép 2013.11.08. 19:19:33

@Szúnyog: Sehogy. Szar napom volt, felidegesített egy hülye, aki még disznóevő is, úgy hogy trollkodok.
Ez meg itt könnyű terep.

Szúnyog 2013.11.08. 19:20:43

@Valóraváltógép: a hülyeség és a disznóevés között nincs összefüggés. Minden rendes ember malackodik. :)

Valóraváltógép 2013.11.08. 19:21:33

@Szúnyog: Jah hogy ez... azt hittem egy másik. Ez úgy, hogy a disznóevés egy rakás egészségügyi problémát csinál. Amikről szeretitek úgy gondolni, hogy ez a korral jár, meg véletlen, meg istencsapása, meg kutyafasza. Közben meg felzabáljátok azt, amitől lesz. Örömmel.
Szóval akkor fizessétek ki magatoknak.

Valóraváltógép 2013.11.08. 19:23:25

Tudod, mint a bagósoknál. Azok sem értik, mitől asztmás a gyerek.

Valóraváltógép 2013.11.08. 19:24:23

Szegényke. A kedves szülei szarrámérgezik, attól. Mi meg fizessünk neki egy életen át, mert két szépséges hülyének szaporodhatnékja volt, életmódot meg lusta volt váltani.

nemecsek ernő áruló 2013.11.08. 19:27:41

@Szúnyog: Merthogy fent én is ezt írtam. Valóban nem tudsz olvasni! :DDD

Szúnyog 2013.11.08. 19:28:28

@Valóraváltógép: szerintem te iszogatsz. A varánusz sötétségében szoktak ilyenek lenni....
Remélem azzal is egyetértesz, hogy sportközben szerzett baleset csak önköltségen gyógyítható, különösen hivatásosok esetében.
Na de nem fogok ebbe belemenni, várom inkább, lesz-e még olyan morgó, akinek fingja sincs az ÁFA-ról, de ordibál még egy kicsit, mert mégiscsak index, meg morgás joga.

Valóraváltógép 2013.11.08. 19:40:19

@Szúnyog: Igen, ha már felhoztad, egyetértek vele. Levezetnéd 5 db tőmondatban, hogy ez mitől sötétség? :)

Szúnyog 2013.11.08. 19:41:44

@Valóraváltógép: az iszogatás? Nem sötétség. A varánusz a sötétség.

Muhammad Balfas 2013.11.08. 20:03:58

Úgy látszik, egyesek még egy adócsökkentésbe is képesek belekötni..Persze ha Orbánék hatósági árassá tették volna a sertéshús árárt a grarantált fogyasztói árcsökkenés érdekében, akkor meg azért menne a rinyálás..
Az ilyen Áfa csökkentések esetén soha nem garantálható hogy a fogyasztói árakban is teljes mértékben megnyilvánul a könnyítés.(Persze volt aki megpróbálta, emlékszünk még a teljesen meddő Áfa kommandós próbálkozásra Gyurcsány alatt?)
Orbán világosan fogalmazott: a fő cél a nehéz helyzetben lévő magyar sertés ágazat megsegítése ezzel az adócsökkentéssel, amelynek üdvözítő következménye lesz, hogy valamelyest csökken majd a hús ára.

lüke 2013.11.08. 20:09:57

´jelezném
Németo: 8%
Ausztria 10%
az élemiszer ÀFA
(de hát ott nem teljesítenek jobban)

Szúnyog 2013.11.08. 20:20:47

@lüke: igen okoska, csak itt nagyon régen 20-25-27%, s egy nyakig eladósított országban ezt nem lehet csak úgy lecsökkenteni.

komissarlajos 2013.11.08. 20:22:03

@Ches Desmond: Orbán világosan fogalmazott:Ti legyetek a nyomorúságban, Felcsút előbb-utóbb nagyváros lesz, legfeljebb Ferencváros mezővárosi rangot kap. És ne feledjétek: a Horthy banzáj csak egy próba volt. Mit szól majd az EU a királyválasztásra? (I. O.V. cigányfejedelem.)

Amadeus62 2013.11.08. 20:41:57

A sok ostoba narancsbirka meg szopja a fideszes maszlagot, miszerint a boltban megvett hurka, kolbász, karaj, tarja olcsóbb lesz ezáltal. orbán meg röhög rajtatok. Mindent bevesztek neki. MINDENT!

Szúnyog 2013.11.08. 20:47:42

megjöttek a komcsi trollok, s nyomják a cáfolatot a semmire, meg a témához nem tartozó hülyeségeiket.
Tényleg nem látjátok, magatokat minősítitek?

Mértékadó értelmiségi (törölt) 2013.11.08. 20:54:02

@Amadeus62: "A sok ostoba narancsbirka meg szopja a fideszes maszlagot"
Ha jól sejtem, akkor az lesz itt az alapprobléma, hogy a fideszest szopja, és nem a balliberálist.

Amadeus62 2013.11.08. 20:54:30

@Szúnyog:

Ha orbán a saját faszát kínálná fel nektek, miszerint az egy "áfacsökkentett mangalicakolbász" ti még azt is jókedvűen bevennétek! Csak mert azt hallottátok a lánchídrádióban, hogy olcsóbban lehet húst venni majd a hentesnél. Át vagytok verve mint a szar a palánkon. Idióta, agymosott narancsszoponc birkák vagytok mind!

Muhammad Balfas 2013.11.08. 21:10:59

@komissarlajos: Mindíg meglep, hogy van még alacsonyabb színvonal.
Egyszerre gyűlölöd Horthyt és vagy rasszista. Furcsa kombináció...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.11.08. 21:26:06

ezt is megértük
az index címlapos libbant blogokon már magasabb áfáért imádkoznak a hívek

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.11.08. 21:28:20

ja!
sok sikert 2014-hez elvtársak
szerintem ezekkel a posztokkal 4/4-el fogtok nyerni!

xd

Quentin vagyok Montargis-ból ! 2013.11.08. 21:50:44

@wmiki: A rezsicsökkentés bejelentésekor meg persze az volt a balos mantra, hogy miért nem az ÁFA-t csökkenti a kormány inkább.
Most akkor mi van elvtársak, ott jó megoldás lett volna, itt meg nem tetszik?:)))

Pszt! 2013.11.08. 22:47:35

Az ÁFA-t úgyis visszaigenylik, úgyhogy nem értem a csökkentés lényegét.

lüke 2013.11.09. 09:00:21

@Szúnyog:
jaj, jaj ezt nem is tudtam
/bár ott legalább 50 éve igy van,s biztos tudod-okosan- nem volt kommunizmus,bár Ausztriában próbálkoztak 1955-ig/

Valóraváltógép 2013.11.09. 11:53:41

Aztazeget, Mária kitiltott a blogjáról. :DDD

Quentin vagyok Montargis-ból ! 2013.11.09. 16:30:36

@Pszt!: Az előzetesen felszámított ÁFÁ-t igényelték vissza, ami ezután is visszaigényelnek majd. Viszont a fizetendő ÁFA csökken.
süti beállítások módosítása