véleménynyilvánítási szabadság6 (1).pngA jövő évi adóváltozásokról már annyit tudunk, hogy a luxusadó és a kedvezményes élelmiszer-áfa kimaradt a parlament elé benyújtott adótörvények tervezetéből, tehát kormányunk egyrészről nem megy szembe az unióval a több áfakulcs miatt, másrészről pedig nem vállalják be, hogy áfakulcs módosítással csökkentsék akár a hús, akár bővebb körben az alapvető élelmiszerek áfáját.

"(...) a Fidesz parlamenti képviselőcsoportja csak akkor hajlandó hozzányúlni az áfához, ha világos és egyértelmű garanciákat kap arra, hogy a kisebb áfakulcs nyomán például a hústermékek fogyasztói ára valóban csökken. Különben csak a kereskedők járnak jól." (Rogán Antal)

És akkor mi a megoldás? Rogán Antal szerint "rövid időre és korlátozott körben számomra a hatósági ár sem idegen".

Magyarul: Rogán Antal szerint az is megoldás lenne, ha maradna a 27%-os áfa, viszont a kormány mondja meg, mennyibe is kerüljön egy például egy kiló sertéscomb vagy egy kiló szalonna. A korlátozott időről meg mindenki gondoljon azt, amit akar - a bankoknak például van bőven tapasztalatuk a témában.

 

Nézzük a legneuralgikusabb témát, a húst. Vajon kinek jó a hatósági ár?

 

Ha a kormány jól be tudja lőni a hatósági áras termékek körét és árát, azzal igazi Kánaánt idéz elő a fogyasztók számára: vége a termelők és a kereskedők nyerészkedésének, a vásárlók pedig kiszámítható környezetben egészséges hústermékeket tehetnek az asztalukra. Igaz, az áfa marad továbbra is 27% (ennyi a kamara haszna), de nem kell aggódniuk, hogy máshol bezzeg sokkal olcsóbban be tudnák szerezni ugyanazt.

disznóvágás morgás joga.jpgAz árkalkulációnak azért vannak gyenge pontjai: ugyebár nem ugyanazzal etetik az ország összes malacát, ahogy a csirketartás módjában is lehetnek eltérések és az istállók állaga és felszereltsége között is nagy különbségek lehetnek. Gyártósorok is vannak csili-vili újak meg már régen leamortizálódottak, ahogy az sem elvárható, hogy minden egyes állattenyésztő és kereskedelmi egység ugyanolyan távolságra legyen a húsfeldolgozó üzemtől. 

Könnyű tehát rosszul kalkulálni - egy-két költség simán kimaradhat a szorzás-osztásból. Az is előfordulhat, hogy korrekt számolás helyett fogják, és valamelyik piaci szereplő által elfogadható ár alapján határozzák meg a hatósági árat - ebben az esetben nem mindegy, hogy a versenytársak hol állnak, képesek-e a meghatározott ár alatt előállítani termékeiket.

 

A vevőknek egyrészről jó, másrészről viszont nema hatósági árral az árak kiszámíthatóak (legalábbis addig, amíg a felsőbb hatalom nem dönt a módosításról) és nem kell aggódni az infláció és a termelési költségek alakulásának árban jelentkező hatása miatt sem - a csirke farhát ugyanannyiba fog kerülni hó elején mint jó végén, sőt elviekben három hónap múlva is. Ez fogyasztói szemmel kiváló, hiszen nincs változás sem az üzemanyagárnak, sem a járulék vagy épp a táp árváltozásának köszönhetően. Igaz, az árak nem fogják tükrözni a valós ráfordítást, de volt már jópár évtized, amikor ezzel együtt tudott élni a magyar. Meg azzal is, hogy saját háztáji híján kénytelen volt vagy egyezkedni a hentessel, vagy keddenként-péntekenként hajnali hatkor beállni a sorba, mert hétre érkezett a friss áru.

Az azonban kérdéses, hogy a hatósági árban hogyan fognak megjelenni a minőségi különbségek - hiszen egyáltalán nem mindegy, mennyire zsíros a hús, ahogy az sem, mivel volt etetve az állat, legelésző vagy istállóban tartott marhából származik-e a pörköltnek való. Ha egy ár van, akkor minek törekedjenek az állattenyésztők és feldolgozók a minőségre? Ha magasabb minőségű a termék, akkor is ugyanannyi az ára, miközben a fajlagos költség nagyobb. Vagy lesz két feldolgozósor, egy a hazai piacra ("tök mindegy milyen"), egy meg az igényesebb, versenyáras exportra? Esetleg lesznek kvóták, ki mennyit köteles termelni a magyar piacra azért, hogy kapjon engedély külföldi értékesítésre?

A vevők ma tudják, ha számukra megfelelő húst akarnak beszerezni, melyik kereskedőt keressék fel, hol vásároljanak - a kereskedők pedig belőtték az ár-érték arányt, azaz azt, hogy a fogyasztóknak az adott területen mit és mennyiért tudnak eladni. Ha ez nem sikerült, már régen csődbe mentek - vagy azért, mert túl magas volt az általuk kínált termékek árszínvonala, vagy azért, mert igaz olcsó volt a hús, de silány minőséggel, így nem vonzottak elegendő vevőt. Mert ha már kritikán aluli a termék, akkor inkább a kutyaeledel bolt, ott még olcsóbb.

Igen ám, de. Ha a hatósági árat túl alacsonyan állapítja meg a kormány, akkor ezzel termékhiányt idézhet elő: a termelők-gyártók nem fognak (és tudnak) veszteségesen üzemelni tartósan csak azért, mert a kormány épp ezúton keresi a választók kegyeit. Ha a költségeket és egy minimális hasznot nem fedez a hatósági ár, bizony vagy külföldre fognak termelni, vagy egyszerűen lehúzzák a rolót - még ez is olcsóbb, mint hónapról hónapra növelni a veszteséget. A hatósági áras hús pedig szép lassan eltűnik az üzletek polcairól.

A kereskedőknek sincs sok választásuk: ha itthon nem tudják beszerezni az adott terméket a hatósági árhoz igazodva, szerencsét próbálhatnak még az importtal, hátha brazil (vagy ki tudja milyen) csirkemellel ki tudják váltani a hazait. Ha nem megy, bizony csirkemell akkor lesz, amikor a magyar választó kishatármenti forgalom keretében magánúton beszerez (szombati bevásárlás Szlovákiában), esetleg okosba fekete vágásból hozzájut a rántott húshoz valóhoz. És a feketepiacon ugyebár senkit sem kötnek a hatósági előírások, de még az élelmiszer-egészségügyi előírások sem. 

 

A kereskedőknek sem jó a rosszul meghatározott hatósági ár: egyrészről nem akciózhatnak, másrészről fájhat a fejük, honnan tudnak beszerezni megfelelő mennyiséget a megfelelő árban. A nemzetközi láncoknak még viszonylag könnyebb dolguk van kapcsolataik révén, a kisebb hentesüzletek azonban készülhetnek az áruhiányra a hatósági áras termékekből. Vagy kitalálhatják, a hatósági árast hogyan lehet eladni szabadárasként, a kreativitás lesz a túlélésük kulcsa. A hatósági áras termékeknél azonban elfelejthetik olyan többletköltségeik érvényesítését, mint a minimálbér emelés, az útdíj, az online pénztárgép üzemeltetése, stb. Mert a hatósági árnak ugyebár az ég adta világon semmi köze sincs a valós költségekhez, versenyelőnyhöz pedig azok jutnak (azaz azoknak éri meg a hatósági áras termékek árusítása), akik kis költséggel nagy forgalmat tudnak lebonyolítani. Például a hipermarketek.

 

A termelők-gyártók végképp felköthetik a gatyájukat - beköszönt rájuk az az időszak, amikor úgy kell dolgozniuk, hogy előre meghatározzák számukra, mit mennyiért adhatnak el. Ez addig nem gond, amíg arányaiban magasra van kalibrálva a hatósági ár - de ha a szavazatvásárlás és populizmus diktálja azt, akkor ez ugyebár nehezen elképzelhető. Az alacsony árak viszont kényszerhelyzetbe hozzák a fajlagosan nagyobb költséggel működő kisebbeket (például a családi gazdaságokat), és még az is előfordulhat, hogy választhatnak az üzemszüneteltetés vagy a feketegazdaság között. A nagy húsgyárak valószínűleg tovább bírják azt, hogy a kényszer-ár nem tükrözi a ráfordításukat, de hosszabb távon ők sem fogják nagy beruházásokba vágni a fejszéjüket.

Egykor régen volt módszer a félrekalkulált árak helyrehozására - az állami vállalatok állami dotációján keresztül. De mit várhatnak vajon majd a nem állami cégek az államtól, amely képes akár meg is fojtani őket, ha rosszul számolnak valamit odafenn? Vajon milyen mentőövet kapnak majd?

 ARC 2013 Nemzeti Boltok Rendszere Mátrai I. részlet.jpg

forrás: Nemzeti Boltok Rendszere, Mátrai I. (részlet) ARC 2013

És a költségvetés? Ugyan marad a 27% áfa, ám ha a piac egy része befeketedik, abból sok haszon nem lesz - a fekete disznó fekete tápot eszik, fekete munkás eteti-vágja és feketén fuvarozzák, ahogy a végén nem lesz beütve egyetlen kilója sem online pénztárgépbe. Az élemiszer-egészségügy kajtathatja az illegális vágóhidakat, a fogyasztó pedig reménykedhet, hogy a pult alatt vásárolt termék előírásszerű körülmények között volt feldolgozva-szállítva-tárolva.

 

Az igazi nagy kérdés azonban az, vajon csak Rogán Antal nem idegenkedik a hatósági ártól, vagy az egész Fidesz-KDNP frakció egyetért vele? Ha igen, akkor már csak röpke idő kérdése, hogy fix áron vásárolhassunk a henteseknél és a hiperek hentespultjainál. Addig is marad a nosztalgia, hogyan is volt ez 30-40 évvel ezelőtt.

 

Ha tetszett és szívesen olvasnál még több morgást, tematikus tartalomjegyzék itt.

Amennyiben tetszett, várunk Facebook-csoportunkban!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr825591313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DezInf 2013.10.22. 12:57:57

@Kivlov:

Elfelejtettél válaszolni arra, hogy kiket is anyázol :))

Szerintem azzal sem vagy tisztában, hogy hová is tartozol kicsihuszár.

Döntsd már el, hogy a fidex vagy jobbik a szülőanyád :)))

Szegény kis árva :)))))
Csak az biztos, hogy az apád az MSZMP:D

Borenbukk 2013.10.22. 13:02:05

@jogalany:
1. lehetoseg: Bloffolsz, fogalmad sincs rola.
2. lehetoseg: Hazudsz.

Kivlov 2013.10.22. 13:10:42

@Fekete Dália:

az a baj, hogy az átlagmagyar semmi mást nem tud, csak sírni, a markát tartani az államnak. A politika meg ezt szolgálja ki, sajnos. Ahelyett hogy saját boldogulásásért megtenne minél többet. ezért nem lesz ebből az országból a közeljövőben semmi.

Kakimaki0123456789 2013.10.22. 13:10:45

@Kivlov: Azt hiszem a "ti" akkor nem vonatkozik az orban rezsim ellenzekere, mert ott mindig eleneklik a Himnuszt.
Mert nem a zorban mondja meg ki a magyar, hanem a magyarok hogy ki a miniszterelnokuk.

ob.szerver 2013.10.22. 13:13:53

Egészen nyilvánvaló, hogy a húsipar összefogott a magyar családok elen. Amire itt szükség van, az húsrezsicsökkentés. A kormány határozza meg, hogy 1 kg lapocka max. 500, 1 kg bélszin max. 1000 Ft lehet. Indulhat az új aláírásgyűjtés, hogy kiderüljön, hogy a magyar családok vajon támogatják-e az olcsóbb húst. Amennyiben igen, és Brüsszel, a magyar húsoligarchák valamint a multik tovább gáncsoskodnak, a parlament határozatban szólítsa fel a kormányt a húsrezsicsökkentés megvédésére.

Ha ez megvan, akkor sem dőlhetünk hátra, mert már készülünk a kenyérreszicsökkentési csata megvívására.

Fekete Dália 2013.10.22. 13:15:11

Azért az nagyon érdekes, hogy ez az a kormány amelyik a saját hibáit bróbálja állandóan korrigálni, majd úgy állítja be a dolgot, mintha azt valamilyen külső ellenség hajtotta volna végre, és azután úgy adja elő a "megoldást" mintha feltalálta volna a spanyolviaszt.
Továbbá ebből él már több mint 3 éve milliárdosan

Minek nevezik azt, aki állandóan ellenségképekeket gyárt és önmagával viaskodik?

Kivlov 2013.10.22. 13:17:48

@Kakimaki0123456789:
"Mert nem a zorban mondja meg ki a magyar"

Így van. Ahogy azt sem hogy aki náci, rasszista, fasiszta stb. illetve mondhatják, csak senkit nem érdekel, üres hiszti marad. :D

Fekete Dália 2013.10.22. 13:20:29

@Kivlov:

Én csak annyit látok, hogy orbán és csürhéje elég jól elél az én pénzemen.
Közben utazgat, nyomja a hülyeségét(elvégre elmebeteg), nevelteti velünk a kölykeit, stadionokra baxxa el a pénzt, és akkor sír, mint a füdős curva, hogy nincs pénz eü, szociális és egyéb kiadásokra, nincs pénz felsőoktatásra, óvodákra, bölcsődékre.

Ja, és ezért nincs pénze a magyarnak húsra, mert nekik mindig több kell, egyre több.

Szelid sunmalac 2013.10.22. 13:23:38

@Fekete Dália: Az egy dolog, hogy onmagaval viaskodik, de a mi penztarcankra! Felolem le is szurhatja magat, nem erdekel, de csak amig engem nem rant magaval!

Lucky Larry Silverstein 2013.10.22. 13:26:56

Tegnap szabira mentél Morgó?

Nemzeti Hentesboltról is van Mszp videó?

Fekete Dália 2013.10.22. 13:27:41

@Szelid sunmalac:
Csak az az óriási baj, hogy többszázan ezt karba tett kézzel végignézik a közvetlen környezetében és hagyják továbbműködni.
Éppen ezért ugyanolyan hibásak, mint orbán, tehát együtt vonulnak majd be a börtönbe és a Terror Házának nagykönyvébe.

Szelid sunmalac 2013.10.22. 13:27:43

@HisztiGuszti: Hadd mondjak erre egy nagyon eletszeru peldat! Nem kaptam otthon melot, ezert el kellett jonnom, ugy, hogy otthagytam csaladot, baratokat, hazat, mindent, ami addig az eletem volt.
Most egy nemet cegnek dolgozom, akik eladjak a szolgaltatast (engem) egy masik nemet cegnek, akinek viszont van egy magyar leanyvallalata, akik nem talalnak megfelelo embert az o feladatikhoz, ezert most valoszinuleg magyar cegnek fogok dolgozni, kinti berert. Mindenki jol jart, nem?

nanehogymár 2013.10.22. 13:28:07

azért nagy komcsik/fasiszták ezek a fideszesek (lehet választani). persze ez nem tűnik fel nekik. :D

Roy 2013.10.22. 13:28:13

2014 tavaszától meg jön a hús jegy, kenyér jegy, tej jegy?

Kivlov 2013.10.22. 13:29:33

@Fekete Dália:
eddig is ugyanez volt. csak ott nyugdíjasokra költöttek, kisebbségre, segélyekre nyakló nélkül, alagútra az alföldön stb.

ezért mondom: a magyar mindig mástól várja a boldogulást, ahelyett hogy saját erőfeszítést tenne.

tobeor 2013.10.22. 13:32:16

Éljen a kommunizmus éljen a Párt!
Hajrá komcsik, hajrá Viki!

Küldöm a dalt fideszbolsiknak és mindenkinek aki szereti:
www.youtube.com/watch?v=16Smd5ItBvg&list=PL9D32F9A71E21622A&index=7

"A Párttal a néppel egy az utunk/
a jelszavunk Munka és Béke...."

Fekete Dália 2013.10.22. 13:35:24

@Kivlov:

A magyar nép, mármint az itteni, az igenis dolgos és éppen eléggé lestrapált, tehát többet nem lehet sarcolni.

Erőfeszítést tegyen inkább orbán a kerti budiban, mert odavaló.

Mikk^ 2013.10.22. 13:36:42

És 2014-től lehet majd békekölcsön meg téglajegyet is kapni majd az új stadionokhoz.
Persze kötelező lesz majd kimenni építeni is ingyen bérmentve, mert az jó.

2 Ft-os kenyeret követelek!!

Kivlov 2013.10.22. 13:38:30

@Fekete Dália:
Aha, szerinted. De legyen.

Ne legyen magasabb az adó, sőt legyen kevesebb.

honnan vegyünk el a túloldalon? nyugdíjból vagy kirúgjunk pár 10ezer közszolgát? nekem mindkettő jöhet. szerinted? vagy jó szoci szokás szerint hitelből csökkentsük az adót? :D

tobeor 2013.10.22. 13:42:50

@Kivlov:
stadionstop.
önkori-adósságátvállalás stop.
simicska és haverok lop-stop.

ez simán van eddig bő félezermilliárd. ha ez megvan kérdezz még, folytatom.

ex-dr. vuk 2013.10.22. 13:46:32

De most tenyleg el kell magyarazni a fidesznek, hogy mi az a piacgazdasag es mire jo?
Na ki akar kommunizmusban elni ujra? Csak a fidesz :D

Kivlov 2013.10.22. 13:46:59

@tobeor:

1: marhaság - akkor a versenyszférából (építőiparból) zavarnának el több 10E képzetlenebb embert
2: marhaság - teljesen mind1, hogy önkoré-e az adósság vagy ténylegesen az államé, mivel az önkor is állam, csak közvetetetten
3: legyen. konkrétum és összegek. plusz ha ebben ilyen sok a lé és ebből fel lehet lendíteni az országot, akkor miért nem sikerült ezen logika alapján a 8 vörös év alatt?

tobeor 2013.10.22. 13:49:42

@Kivlov: a marhaság a te reakciód. _tényleg_ akad még olyan ember aki fel meri vállalni a stadionos őrült pénzszórás támogatását? :D

a sűrű-vastag narancs köd a szemed előtt, az...

Borenbukk 2013.10.22. 13:51:31

@Kivlov: Ujra kellene epiteni az egesz allamszervezetet. Kisebbre, hatekonyabbra. A pogarnak ne kelljen ket hivatal kozott, sot gyakran egy hivatalon belul rohangalnia mindenfele igazolasokaert. Rogton egy halommal kevesebb kozszolga es koztisztviselo kene. Igy lehetne adot csokkenteni es ezzel tenyleg novelni a versenykepessegunket.
Nem gondolom, hogy ez kivitelezheto lenne. Hianyzik a kello szakertelem, mert ha esetleg van, akkor vagy a politikabol huz el, vagy az orszagbol is. Viszont majdnem minden resztvevo ellenerdekelt az atalakitasban.
A mostani kormanynak ennek a lehetosegnek az elszalasztasa az egyik legnagyobb bune. Meg volt hozza az erejuk, de a meglevo nem tul jelentos szellemi erejuket inkabb a rablasra koncentraltak.

Borenbukk 2013.10.22. 13:56:15

@Kivlov: "1: marhaság - akkor a versenyszférából (építőiparból) zavarnának el több 10E képzetlenebb embert"

Allj, allj, allj! Akkor inkabb alkalmazzunk otezer embert godor asasra, es masik otot a betemetesere. Meg mindig olcsobb.

Kivlov 2013.10.22. 13:57:50

@Borenbukk:
ott a pont.
első körben a közszférát kéne nyírni.
utána a szoc kiadásokat. abból kéne adót csökkenteni.
csakhogy erre az összes taszos meg egyéb gittegyeleti, liberális maki az utcán hőbörögne. lásd: juhászpetya és bandája...

SemBoga 2013.10.22. 13:58:35

@Mr. Waszabi: ha nem kell importáfát fizetni, akkor mégszarabbul jár a hús importőr, mivel amikor eladja a húst, akkor viszont neki fizetnek áfát - áfa fizetési kötelezettsége pedig van így-is, úgy is

Kivlov 2013.10.22. 13:58:37

@tobeor:
ezeket 10 éve meg kellett volna építeni, itt a baj, koma. még bukarestben is sikerült. csak nálunk nem...eddig...

SemBoga 2013.10.22. 14:03:08

@♔bаtyu♔: mi lett volna, ha nem a kiskereskedelmi árát szabják meg a dinnyének, hanem azt az árat határozzák meg, amennyit a dinnye termelőnek kell kapnia a fideszes országgyűlési képviselőtől, aki egyben óriási dinnye felvásárló is - mert így csak az ő hasznát garantálták, a termelőét nem

Borenbukk 2013.10.22. 14:10:26

@Kivlov: Mert most nagyon erdekli a kormanyt, hogy ki hoborog. Ha meg ertelmes atalakitasokat vittek volna, akkor negy ev alatt mar lettek volna eredmenyek. De uradalmat epiteni sokkal konnyebb, es kevesbe frusztralo. Legfeljebb csinalunk magunknak uj gazdasagi meroszamokat, ha a regiek nem tamasztjak ala az allitasainkat.

tobeor 2013.10.22. 14:12:17

@Kivlov: hát persze... gazdag ország vagyunk, már nem is bírnánk másra költeni... fogadok neked tetszik a kormány.

Kivlov 2013.10.22. 14:15:08

@tobeor:
gazdag bizony: nálunk utazgatnak ingyen a nyugik, nálunk lehet leélni gyerekgyártásból egy életet munka nélkül, nálunk vagy 800E rokkant, meg ugyanennyi közszolga.
ha ezeket elbírjuk, az a pár stadion nem oszt, nem szoroz...

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.10.22. 14:15:19

@Kivlov: Aki szerint az elmúlt nyolc év vörös volt, a mostani meg nem, az sikhülye.

Kádár tapsolna és bólogatna arra, ami most megy, mert nála is hasonló intézkedések voltak... az MSZP 8 évét meg szidná a gátlástalan kapitalizmus miatt...

Gilinggalang 2013.10.22. 14:19:25

@SemBoga: miért járna szarabbul? ha import, akkor megveszi nettó 100-ért, eladja nettó 200ért, és fizet meg bevall 54 áfát, és keres 100at, vagy ha belföldi a szállítója akkor: megveszi bruttó 127ért, eladja ugyanúgy nettó 200ért (br:254), így is keres rajta 100at, de sokkal rosszabb a cash flowja, mivel így meg kell hiteleznie az áfát.

tobeor 2013.10.22. 14:22:07

@Kivlov:
Igazad van, akkor ebből az következik, hogy húzzunk fel minden faluban egy stadiont! Nem, inkább 3-at! nagyobbakban 10-et! Vagy tudod mit? Égessük el a pénzt szép nagy máglyákon...

fehérfarkas 2013.10.22. 14:23:40

@komplikato: "Bizony, a libsi-bolsik irányítják az USA-t, Brittaniát, az egész EU-t ... a sok komcsi tolja a kapitalista kizsákmányolók szekerét. Öööö várjunk csak ...? :D
Mondjuk mindíg letudok menni hídba, hogy van aki ezt a világ képet bekajálja. Boldogok a "lelki szegények". "

Ezen ezt a logikátlanságot én is nagyon "bírom" a fidesznyikekben, hogy vannk ők a nem komcsik, akik államosítanak, EU/bankok/multik/energiaszolgáltató ellen szabadságharcolnak, és a kereskedőket anblokk bűnözőknek nézik, akik úgyis csak elcsalnák az adócsökkentéseket, és emiatt inkább hatósági árakat és hatóságilag megszabott profitot vezetnének be;
- és vannak a komcsik, akik EU/multik/bankok/energiaszolgáltató pártiak, a vállalkozások adóit csökkentenék (vagy legalábbi nem vezetnének be ágazati büntetőadókat), és a hatósági árak és hatóságilag megszabott profit helyett inkább liberalizálnák a piacokat.

Akkor most 40 évig kapitalizmus volt és utána meg kommunizmus? Vagy fordítva? Most akkor mi van?
Most akkor a Fidesz kongresszusain díszvendégként szereplő Szűrös Mátyás és Pozsgai Imre komcsik, vagy nem komcsik?
Most akkor az MSZMP KB háttérintézetében dolgozó Kövér László komcsi vagy sem? Most akkor a KISZ titkár Orbán komcsi vagy sem? Most akkor a III/II-es Járai Zsigmond komcsi vagy sem?
Valahogy elvesztettem a fonalat, hogy akkor ki is a komcsi, és mit is értün komcsi alatt?
Mert mintha a fidesznyikeknél a komcsi az EU, bankok, energiaszolgáltatók, multik, profit, liberális gazdaságpolitika, piaci verseny oldalán állókat jelentené, akik ellen szabadszágharcolni kell.

fehérfarkas 2013.10.22. 14:34:24

@♔bаtyu♔: "Éppen azért vetődött fel egyáltalán az ÁFA csökkentés, mert a háztáji feketevágások tömegesek.
A kormány azonban "azt mondja", hogy bizonyos területeken garantálni kellene egy szabott árat, ez biztosítaná egy hazai szegmens megélhetését, másrészt ha bevezetnék a csökkentett ÁFÁ-t, azzal nem a fogyasztók járnának jól, hanem a közvetítők és árusok. "

Tisztességes piaci versenyt kell kialaktani. A hatóságok feladata meg a törvények betartásának ellenőrzése és a betartatása, hogy a tisztességtelen vállalkozásokat kiszűrjék a piacról. Ennyi. Tőlünk nyugatabbra ez működik.

Igaz, ott nem néhány oligarcha akarja rátenni a teljes belső piacra a kezét - és az ottani kormányok nem state capture állapotban vannak az oligarchákkal.

Igaz, ott a nagy állami beruházások 70%-át nem egy cégcsoport kapja (Simicska-Nyerges tulajdonába tartozó Közgép). Ott az állami földeket felét nem egyetlen cégcsoport kapja (a 34ezer hektár állami földből 18ezer hektárt Simicska-Nyerges páros 5 cége kapott meg). Ott nem osztja fel újra a kormány egy jól működő piaci szektort, hogy néhány cégcsoport kezébe kerüljön (trafikmutyi: 30ezer kisvállakozás helyett 5-6 cégcsoport kezébe került a dohányárúsítás 2/3-a; itt Simicska cégei helyett a Continental és a CBA kapta a legtöbbet).

Kakimaki0123456789 2013.10.22. 14:39:05

Ja egyebkent az AFA csokkentessel 50 milliardot veszitene az allam, de az adocsalas merteke kb 128 milliard forint, de nem csak a husra hanem az alapveto elelmiszerekre, 10% AFA mellett mar allitilag nem erne meg csinalni...
Ezzel az allam vegulis nyerne, a fogyaszto nyerne, a termelo nyerne, a jogrend nyerne, a feketezo nem - tehat nem fogjak megcsinalni.

meggyes alfonz 2013.10.22. 14:40:51

Mocskos multik, Csányi itt vagytok még?
Akkor 3,6-as kenyeret, 40 filléres kiflit, 90 ft-os karajt a népnek!
Sőt legyen még 12,2%-os rezsicsökkentés (akkor jön ki az összesen 30%-os)!

Meneküljön ki merre lát!

Kivlov 2013.10.22. 14:41:11

@tobeor:
ebből nem következik az.
max szerinted.

Kakimaki0123456789 2013.10.22. 14:46:02

@Kivlov: 2- marhasag mert az onkormanyzati adossag nem az allame. Az a helyi lakosoke akik hoztak egy dontest, szavaztak valakire, ennek ara van amit most a szonyeg ala soportek... ahol nem, mint Esztergom ott a lakosok nemigen fognak pld ujra fideszesre szavazni.

Kakimaki0123456789 2013.10.22. 14:47:20

@fehérfarkas: A kormany rosszul latja... megis mit lattak jol az elmult 3 evben, meg abbol mi jott be amit ellenzekben mondtak? Semmi!

Kakimaki0123456789 2013.10.22. 14:48:20

@fehérfarkas: Bocs nem neked irtam hanem atrra amit beideztel.

fehérfarkas 2013.10.22. 14:50:26

@Emmanuel Goldstein:

Most találtam ezt az idzetet. Vlamiért aktuálisnak érzem a Fidesszel, Békamenettel, Palcsó Tomival, Fradi B középpel, Simicska-Nyerges párossal, közmédiával, Alkotmánymódosításokkal kapcsolatban:

"Ha hagyod elszaporodni a csótányokat, (...) akkor megszületnek a csótányok jogai. Amelyek természetesen kétségbevonhatatlanok. Aztán énekeseik támadnak, és magasztalják őket előtted. Arról énekelnek, milyen megrendítő a pusztulástól fenyegetett csótányság sorsa." (Antoine de Saint-Exupéry)

Kivlov 2013.10.22. 14:51:39

@Kakimaki0123456789:
De az államé. Mivel az önkormányzat a működéséhez szükséges lé nagy részét az államtól kapja. innentől kezdve nincs miről beszélni.

tobeor 2013.10.22. 14:52:09

@Kivlov: te támogatod a pénzszórást nem én. nem tetszik amit látsz a tükörben?

randomuser1 2013.10.22. 14:55:37

@fehérfarkas: sebaj, pilótának se volt valami ügyes :)

Kakimaki0123456789 2013.10.22. 14:56:55

Tobb gond is van ezzel az intezkedessel.
Eloszor is ez egy politikai hajciho ami a nyugdijas valasztoknak szol. Na meg a rendparti szavazoknak, tehat a Jobbik fele kacsingatnak.
Masodszor olyan modszerekkel akarja atrendezni a gazdasagi eroviszonyokat (pld legyen ez meg az olcso) amikkel sokkal nagyobb csinalnak vele mint az eredeti problema.
A szegenyseget egyebkent ok okozzak az adorendszerukkel, ok tartjak fent a szegenyek folyamatos vegzalasaval.
Szoval raadasul meg alszent kepmutatok is.

Kivlov 2013.10.22. 14:57:50

@tobeor:
én nem támogatom.
nem hiányzott a nyugiknak dobott 18E Ft sem 20002ben. 4-5 stadion ára volt összességében. :D

Kakimaki0123456789 2013.10.22. 15:03:45

@Kivlov: Ebbol nem kovetkezik hogy az adossag az allame. Egyreszt az onkormanyzatoknak sajat beveteleik is vannak, eleg sok, sajattulajdona, ingatlan vagyona stb. Masreszt az allam nem vallalt automatikusan kezesseget az onkori adossagokra, ha az onkormanyzat nem tud fizetni, az allamnak nincs fizetesi kotelezettsege.
Azzal hogy atvette az adossagokat, tulajdonkeppen a jol gazdalkodo onkormanyzatokkal fizetteti ki a rosszul gazdalkodok adossagat.

Kakimaki0123456789 2013.10.22. 15:04:37

@Kivlov: akkor tamogatnad a nyugdijcsokkentest?

Kivlov 2013.10.22. 15:08:42

@Kakimaki0123456789:
egyértelmű. nem fűnyíróelven, de igen. rég azt kellett volna.
Pl miből emeltük a nyugdíjat 2009ben, amikor majd -7% volt a GDP "növekedés"? Mert azt akkor is emelték, azt mindig emelni kell! tiszta vicc.

Kivlov 2013.10.22. 15:10:01

@Kakimaki0123456789:
Oké. akkor van egy jó 5letem: az állam nem ad egy vasat sem az önkormányzatoknak: oldják meg ahogy akarják. A megmaradó pénzt a tényleges államadósság csökkentésére, adócsökkentésre, és fejlesztésekre fordítjuk. Ez csak adósság-áttolás lenne, semmi több...

dr kíváncsivagyok 2013.10.22. 15:14:49

Hát hatósági ár volt már nálunk...
Jól bevált !

nu pagagyí 2013.10.22. 15:26:18

"Legyen minden ugyanúgy, mint régen! (Orbán)".

Követeljük a háromhatvanas kenyeret, a a Terv- és Árhivatalt, a tokás párttitkárokat, Rajnák elvtársat külön is, a VOR öltönyöket, a tsz-melléküzemágak fröccsöntő műhelyeit, a még láthatóbb rendőrséget, az illegálisan terjesztett pornó lapokat és a nyugati reklámszatyrokat!

tobeor 2013.10.22. 15:26:27

@Kivlov: de támogatod. az előbb írtad a stadionstoppos javaslatomra hogy "marhaság".
kicsit zavaros vagy, találd ki mit akarsz aztán gyere vissza.

Kivlov 2013.10.22. 15:36:58

@tobeor:
nem támogatom. mert szerintem nem szórás.
inkább 10 éve elmaradt beruházás...

fehérfarkas 2013.10.22. 15:49:02

@Kakimaki0123456789: "Ja es had tegyem meg hozza hogy ez ugyanaz a kormany aki AREMELEST kert a dinnyere, mert a terlemonek nem volt eleg nagy haszna rajta.
Azert az AFA-t nem csokkentettek, azt fizesd csak meg, kell a penz stadionra!"

A dinnye más. A dinnye áremelését javasló fideszes politikus a tényleges termelőktől önköltségi ár alatt vásárolta fel a dinnyét (a politikai hatalmával megzsarolva őket), majd a többszöröséért adta el. Neki csak a fuvarozás és a könyvelő megfizetése került költségbe.
Erről a sajtó is cikkezett.

A dohánytermékeknél is amíg nem fideszesek kezében volt a trafikmutyi előtt, addig 3%-ban volt államilag megszabva az árrés. Most, hogy a többségüket elvették a korábbi vállalkozóktól és fidesz érdekeltség kezébe adták, egyből 10%-ra felemelték az árrést.

És ezt látjuk minden területen, amihez a Fidesz hozzányúl.

Van is erről egy humors videó:
cifrakaloda.blog.hu/2013/10/20/egy_oligarcha_vallomasa?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2013_10_21&utm_campaign=index
Ha kicseréljuk a párt és az oligarcha nevét Fideszre és Simicskára, akkor máris nem paródiát, hanem a valóságot kapjuk meg.

tobeor 2013.10.22. 15:52:02

@Kivlov: ha nem támogatod, akkor miért írtad a stadionstopra hogy marhaság?
szerintem te azt se tudod mit akarsz. számolj már el magadban 3-ig mielőtt válaszolsz, hátha akkor konzekvens bírsz lenni.

Kivlov 2013.10.22. 15:54:34

@tobeor:
te meg nem tudsz magyar szöveget értelmezni...

fehérfarkas 2013.10.22. 16:05:43

@Kakimaki0123456789: "Mindig abbol indul ki a jobboldal hogy az egesz kereskedelem nem mas mint egy osszeeskuves a nep kifosztasara.
Mert nincs am piaci verseny, es a versenyben nem az nyer aki olcsobban tudja ugyanazt eladni.
Mondhatjatok hogy de vannak kartellek. De az allam eszkoze a kartellel szemben nem a hatosagi ar hanem a szabad verseny, ahol barki a piacra lephet. Draga a hus a boltban a nagyker (vagy mas sotetben bujkalo) miatt?
Es a kistermelo olcsobban tudja adni a piacon akkor ez majd nem viszi le az arakat? Miert is nem?
Ja hogy a kistermelot az allam ellehetetleniti? Akkor ki is a felelos?"

Ebben igazad van, csakhogy ők saját magukból indulnak ki, hogy a Simicka-Nyerges cége, Nézőpont Intézet, Századvég, Continental Dohánygyár (ne keverjük össze a külföldi autógumigyárral), CBA hogyan intézik az az üzletet. Azt hisziik, minden vállalkozás úgy működik mint az ővéké. Elképzelni sem tudják, hogy mi a a piaci verseny, és vannak vállalkozások, amelyek a piaci verseny szabályai szerint működnek.

Meg az a verenyképtelen fideszes cégeknek nem is lenne jó, mert egy igazi piaci versenyben csődbe mennének.

multi84 2013.10.22. 16:11:41

kivételesen igazuk van, csak a kereskedők járnak azzal jól ha leviszik mondjuk 10%-ra aztán a 17% maradékot ugyan úgy kifizettetik a néppel csak nem az egyik rakja most zsebre hanem a másik.

Igen hülye az az ember aki elhiszi egy kereskedő azon szavát hogy ha kap -17% áfa könnyítést akkor majd annyival is adja olcsóbban. Talán adnának 1-2 %-ot a jelenlegi árból csak úgy tessék lássék módon...

2013.10.22. 16:20:42

Én azt gondolom,hogy mindenki fogja amije van,és fusson!
De kurva gyorsan,ki merre lát!

♔bаtyu♔ 2013.10.22. 16:31:48

@multi84: Ez bizony benne van a zsákban, ráadásul ha tényleg ez történik, a balliberális pártok ugranak Rogánéknak, hogy hol van a jelentős árcsökkentés.

Lehetne erről szó, mert egyáltalán nem hülyeség, de csak 2014 nyarától és akkor is úgy, hogy egy nagyon jelentős piaci szereplő "becsületes". A többi kénytelen követni.

christophe 2013.10.22. 16:33:08

lesz mèg hentes-mutyi,beszaràs amit ezek csinàlnak,elobb-utobb jon a kommunista szombat....

fehérfarkas 2013.10.22. 16:36:56

@jogalany: "2. mert a jövedelmek (átlagos) már nem tudták a megélhetés költségeit fedezni"

Talán nem kellett volna csökkenteni a nettó bért a 270.000 Ft/hó bruttónál kevesebbet keresőknél (= a munavállalók 70%-a) az 1 kulcsos adó bevezetésével és az adójóváírás eltörlésével, és akkor több pénz maradt volna az embereknél.
Én nem kellett volna az unortodox multi és vállalkozás ellenes politikával leállítani a gazdaságot, hogy a multik befektetés helyett inkább leépítsenek, a kkv szektorban pedig egyre több vállalkozás menjen csődbe.
Persze nem minden cég jár így: a fideszes cégek soha nem látott árbevételre tesznek szert. Pl. a Közgép 400 milliárdnyi állami közpénzre kapott megrendelést. De Nézőpont Intézethez és a Századvéghez is repdesnek a milliárdos kormányzati megrendelések.

Talán a gazdaságot nem kellett volna tönkretenni az unortodox szabadságharcos politikával. Bár a közgáz könyvekben ilyen kifejezést nem találtam, ezért úgy gondolom, hogy az unortodox szabadságharcos gazdasgpolitika valójában nem ms mint a hozzá nem értésnek és a dilettantizmusnak a fideszes elnevezése.

2013.10.22. 16:38:01

@christophe: Minek a kommunista szombat,amikor egész hónapban a fideszkommenizmust építi a nemzet közalkalmazottként,közmunkásként vagy akár vállalkozóként?

Szúnyog 2013.10.22. 16:43:46

A Morgás joga vajon mikor foglalkozik ismét a bajai videóval?
Feltehetné az aktuális kérdéseket, mivel az előzőek részben idejétmúltak
- Mesterházy is tudott-e a bizonyíték hamisításról, vagy csak a helyettese?
- Mennyit kaptak vajon a kamuvideó készítői?
- Ki vitte át a HVG-hez a videót?

Stb..

dr kíváncsivagyok 2013.10.22. 16:52:18

Szégyellni kéne , nem megrendülni ...
Meghalt , Isten nyugtassa és sirassa a családja !

A Fidesz, a KDNP és a Jobbik is mélyen megrendült a hír hallatán. Vona Gábor (Jobbik) külön kiemelte Für Lajosnak "a Magyar Gárda gárdistái melletti önzetlen és állhatatos kiállását".

dr kíváncsivagyok 2013.10.22. 16:53:13

@Szúnyog: Sőt,...Mesterházi vette fel !

2013.10.22. 17:06:01

@Szúnyog: Ha már ennyi kérdést feltettél,azt is megkérdezhetnéd hogy-
-Miért nem működik a vatera?
-Miért nem lesz holnap a Szulejmán a tv-ben?
-És ki ölte meg Laura Palmert ?
Köszike!

tobeor 2013.10.22. 17:13:37

@Kivlov: Mondd már kereken, támogatod a stadionstoppot vagy sem? Duma nem kell, csak egy egyértelmű válasz.

Chalky White 2013.10.22. 17:20:01

@multi84: mivel az áfacsökkentés azonnali csökkenést jelentene senki nem teheti meg hogy a különbözetet eltünteti. Hosszabb távon, amennyiben mindenki ugyanúgy növelné az árakat az áfacsökkentésből adódó megemelt árrés elméletileg benyelhető lenne.

És akkor most jöjjön a de.

De. Mivel verseny van, ezért ha csak a kormányzat nem szólít fel kartelezésre (lásd dinnye), vagy önszántukból nem karteleznek, az árat a kereslet-kínálat határozza meg, mint mindenhol. Ha nincs verseny, nincs fejlődés, nincs innováció, nincs minőség.

Gondolom mindenki(?) emlékszik milyen remek kis választék volt annak idején a boltokban. Remek autókat is lehetett kapni, szalonból, azonnal, a telefonra sem kellett a korszerű Matávnál/Postánál éveket várni, a műszaki cikkek is rohamtempóban fejlődtek akárcsak a többi kgst szupertermék. A Skoda is felvásárolta a Volkswagent.

Tisztára mint egy tündérmese. Csak éppen nem igaz. Wake up, Neo.

déjá vu39 2013.10.22. 17:27:56

@multi84: "Igen hülye az az ember aki elhiszi egy kereskedő azon szavát hogy ha kap -17% áfa könnyítést akkor majd annyival is adja olcsóbban. Talán adnának 1-2 %-ot a jelenlegi árból csak úgy tessék lássék módon... "

Na várjál csak. Én biztos vagyok abban, hogy a nemzeti CBA azonnal lecsökkentené az árakat, sőt még bónusz csökkentést is adna.

És akkor mindenki a CBA-ban vásárolna.

déjá vu39 2013.10.22. 17:32:39

@Chalky White: R"emek autókat is lehetett kapni, szalonból, azonnal, a telefonra sem kellett a korszerű Matávnál/Postánál éveket várni"

Ja. Az első Trabantomra 5 évet vártam, telefonra 18-at.

Csak a hozzászólók ezt vagy nem hiszik el, vagy azt gondolják, hogy az Jani bácsi hibája volt. Pedig csak rendszerhiba...

Ez van, az ébredés még hátra van. A történelem mag csak ismételgeti önmagát.

2013.10.22. 17:39:53

Azt sem értem,hogy az a nyomorult kereskedő,miért nem profitálhat?
Nem kapitalizmus van,vagy mi?
A kereskedő sem kereshet többet,mint egy közalkalmazott?
Milyen ország ez?

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.10.22. 17:44:02

@Szúnyog: ezeket a kérdéseket a rendőrségnek kellene feltenned, itt morgunk, nem tényfeltárunk.

Kerek négyszög 2013.10.22. 17:48:25

@Jóképességű Takarítónő:

"Azt sem értem,hogy az a nyomorult kereskedő,miért nem profitálhat?"

Mert a magyar néplélek alapból úgy gondolkozik, hogy mindenki csak az ő vérét szívja, mindenki rajta élősködik, ő csak rosszúl járhat mindennel. Persze ha tenni kéne valamit a jövőért, akkor azt lehetőleg más tegye, de az eredményekből ő is kér, mert ő egy igazi magyar, tehát jár neki. Az a szolgáltató, amelyiknek bármennyi nyeresége van, az csakis az ő lenyúzott bőréből lehet.

Fideszkomcsiék pedig nagyon ügyesen erősítik ezt a kádárista függést.

Kerek négyszög 2013.10.22. 17:55:35

@Chalky White:

Igazad van, csak az a baj, hogy a rezsicsökkentős elbutult (elbutított) magyar emberek fejében valami olyasmi van, hogy a kommunista múlt ócsó agyondotált agyonszabályozott világa a fejlett kapitalista rendszerek bőséges árúkinálata összeházasítható. Eszébe nem jut a békemenetes birkának, hogy ez soha, de soha nem fog létrejönni, a kettő kizárja egymást.

Chalky White 2013.10.22. 18:13:32

Szerintem válasszük ketté az országot.

A fidesz kap egy darabot, azt' ott olyan bolsevik királyságot csinál amilyet akar.
Felőlem minden pénteken rendezhet egy békemenetet. Minden egységesen 1Ft lesz. Minden az állam kezében, minden cég fideszes, minden termény fideszes földön fog nőni. A hírek mindennap a boldogságról, jólétről és persze a hanyatló nyugatról szólnak. A piszlicsáré ügyekben is maga Orbán dönt majd. A főbb pozíciókban családtagok, ismerőkök, elvtársak.

Ismerős igaz?

Mindenki más aki szeretne inkább a hanyatló nyugathoz csatlakozni meg megkapja a másik részt, a kapitalizmus és a demokrácia minden előnyével hátrányával.

Ti melyikben élnétek szívesebben?

zsg? 2013.10.22. 18:15:50

A tisztelt Blogger már megint elköveti azt a hibát, hogy egy közgazdasági analfabéta nyilvánvaló hülyeséget tartalmazó kinyilatkoztatását szakmai szemmel, de legalábbis józan paraszti ésszel próbálja értékelni. FATAL ERROR!

A józan ész súlya hibahatár alatti a fidesz kormányzatban. A szakmai érvek, egyáltalán a józan paraszti ész, pláne a négy matematikai alapművelet nem tartozik bele a fidesz kormány értelmezési tartományába. Ha valaki, mint a lelkes Blogger, szakmai okfejtéssel, netán számokkal próbálja igazolni, hogy mekkora állatság az éppen aktuális kinyilatkoztatás, a kormányprogram DATA OVERFLOW üzenettel elszáll, illetve végtelen ciklusban elindul a NEM LESZÜNK GYARMAT című szubrutin és elvon minden processzor teljesítményt.

A NEM LESZÜNK GYARMAT szubrutin önálló biológiai entitásnak látszó, de valójában távvezérelt bot sereget indít be (közismerten az "ostoba trollok", kevésbé közismerten a "szellemi honvédők"), melyek egyenként elkezdik futtani a MOCSKOS KOMCSIK, a LIBAJNAI, illetve a NEM HAGYJUK A REZSICSÖKKENTÉST programokat, majd szintúgy végtelen ciklusba kerülnek. A kifulladásig pörgő botok újraindítása a következő békemenet alkalmával történik meg (ezért is hívják békemenetnek, mert amíg a trollok az utcán menetelnek, addig a neten béke van), ekkor új üzeneteket töltenek beléjük és egy gyors karbantartás után újraindítják őket.

christophe 2013.10.22. 18:37:57

@Jóképességű Takarítónő: nosztalgia,màr csak ez hiànyzik,a kommunizmushoz M.o-n :-)

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.10.22. 20:34:14

@zsg?: ezek szerint holnap újrakalibrálják a trollokat?

látjátok feleim szümtükkel 2013.10.23. 15:33:26

@Kőmíves Kelemen:

Jogalanynak igaza van. Én magam nevelem a csirkéket, és ha az nem eszik tápot, bizony nagyon ráfizetésesen tudnám csak eladni. Persze nem teszem, nem eszik tápot, és el sem adom, mert a takarmány árát nem tudnád megfizetni. Táp nélkül a csirke két hónap alatt nem nő akkorára amekkorát te vizionálsz.

látjátok feleim szümtükkel 2013.10.23. 15:59:15

"Igaz, az árak nem fogják tükrözni a valós ráfordítást, de volt már jópár évtized, amikor ezzel együtt tudott élni a magyar."

Ezzel soha nem tudott együtt élni senki, csak kénytelen volt.
Az nem igaz, hogy a hatósági ár jó megoldás.
Emlékszem arra, amikor a szabályozott árak mellett a magyar ipar termékét kénytelenek voltak külföldön eladni azért, hogy az állam dollárhoz juthasson ( ami azért kellett, hogy a kükloiícokokn alapanyagokat vehessene ). A külföld viszont kevesebbet adott a termékért, mint amennyibe annak előállítása került. Magyarul veszteségesen adták el. Ráadásul olyan termék volt, ami a magyar piacon átlagon felüli minőségnek számított, de belföldön sehol, senki ( kivéve a könnyűipari miniszterasszonyt) nem tudott venni, mert nem forgalmazták, kellett a külföldi piacra.

Talán ezek a körülmények is vezettek a rendszerváltáshoz, és ha ilyen helyzet nem állhat ismételten elő, azért a magyar gazdaságot az árak tervezett állami szabályozása még jobban vissza nyomná a 90 előtti szintekre. Hosszú távon a piaci viszonyokba ilyen módon nem lehet beavatkozni, az a gazdaság torzulásához, összeomlásához vezet. Nem hiszem, hogy lenne az országnak erre a kísérletezésre újabb 50 éve. Nem szabad, hogy legyen.

Kivlov 2013.10.24. 08:32:47

@tobeor:
ha tudnál magyar szöveget értelmezni, leírtam: nem támogatom!

tobeor 2013.10.24. 11:25:46

@Kivlov: Akkor mit havodáltál korábban? Ha nem támogatod a stadionstoppot, akkor támogatod a stadionépítésben megtestesülő eszetlen és bűnös pénzszórást.

Kivlov 2013.10.24. 11:55:37

@tobeor:
de a pénzszórás stopot támogatom.
de az nem itt van. max szerinted.
szerintem az a segélynél van meg a nyugdíjnál.

tobeor 2013.10.24. 13:57:47

@Kivlov: HAHAHA, szóval szerinted egy ilyen helyzetben lévő országnak nincs jobb helyre tenni 140 milliárdot, mint stadionokba :DD
Hülye vagy Kivlov, és akkor még finoman fogalmaztam. De inkább agymosott hívő, aki Orbán akkor se merné kritizálni ha ezermilliárdot nyomna a stadionokba...

Kivlov 2013.10.24. 14:02:38

@tobeor:
mondom: ezeket az építkwzéseket 10 éve kellett volna megcsinálni.
Milyen helyzetben? M.o. soha nem lesz olyan helyzetben a következő 50-100 évben, hogy egy 100 mrd-s nagyságrendet farzsebből kivágjon. Ez áldozat az tény.
A "kőgazdag" románok mégis meg tudták csinálni. Sőt, kb minden ország a környezetünkben.

tobeor 2013.10.24. 14:18:10

@Kivlov: ne add az ostoba barmot Kivlov. Ebben az országban oly sok mindent meg kellett volna már rég csinálni, de ez nem érv arra hogy elszórjuk a pénzt. Ilyen alapon triplájára lehetne emelni az orvosok bérétől a tanárok béréig egymillió ember bérét. Látványosan kamu szemponttal hülyíted magad? vagy engem akarsz vele hülyíteni? magadat hülyítheted de engem nem, nem ez a pénzelosztás mércéje. nyalhatod viktor seggét napestig, ez a gátlástalan megalomán pénzszórás magyarok elleni bűncselekmény, ezer jobb helye lenne az adónknak.

Kivlov 2013.10.24. 14:20:49

@tobeor:
Ez nem hülyítés. Ott volt annó a stadionrekonstrukciós program. Nem leállítani kellett volna, hanem befejezni, kibővíteni. Ehelyett megyó szétszórta a nyugiknak 18E ft-jával.

tobeor 2013.10.24. 17:41:17

@Kivlov: Sajnállak, barnanyelvű. A magyart legyőzte benned a fideszes. A magyar érdek ellen fordultál, csak azért mert gyáva vagy szembenézni magaddal.

látjátok feleim szümtükkel 2013.10.25. 12:33:17

@Kivlov:

Aha. Tényleg ott volt a stadionrekonsturkciós program, de sajnos már fürtösfejü sem emlékszik a saját maga által elpocsékolt beléptetőrendszerére.

Tudod amikor a családban kevés a pénz, akkor a keveset előbb olyan dolgokra fordítják, ami hosszabb távra biztosítja a megélhetést. Nem a blogokon ment a vita azon, miért engedhette meg magának a népesség, hogy hitelből menjen a tengerre nyaralni, közben meg itthon munkanélküli segélyből élt a család? Nem emlékszel? Most az állam pénzköltés tekintetében nem különb a pazarló családtól.

Kivlov 2013.10.25. 15:55:27

@látjátok feleim szümtükkel:
"Most az állam pénzköltés tekintetében nem különb a pazarló családtól. "

20 éve nem különb, mert mindig hiány van a ktgvetésben.
ott kéne kezdeni, hogy csak plusszos ktgvetést lehet elfogadni. Csakhát akkor nem futná 3 millió nyugdíjasra egy 10 milliós országban...

látjátok feleim szümtükkel 2013.10.27. 21:34:33

@Kivlov:
Ja. De akkor nem kellett volna ragaszkodni a szolidaritásos nyugdíjrendszerhez, hanem hagyni kellett volna azt, hogy mindenki annyit kapjon, amennyiért megdolgozott.

Kivlov 2013.10.28. 08:42:13

@látjátok feleim szümtükkel:
Most is azt kéne.
Észre kéne venni végre, hogy a jelenlegi nagy szolidáris rendszer csak arra jó, hogy az eredetileg nem rászorulókból is rászorulót csinálunk.
süti beállítások módosítása