véleménynyilvánítási szabadság6 (1).pngA Sólyom Air új dilemma elé állítja patriotizmusra hajlamos honfitársainkat: mennyire magyar az, ahol a tulajdonosok ugyan magyarok, de közel-keleti befektetők finanszírozzák a céget? És ez a vállalkozás mennyivel nemzetibb, mint más multi?

Ráadásul szkeptikus a magyar – nehezen hiszi el, hogy egy új, maximálisan piaci körülmények között működő, MALÉV-utódnak is kikiáltott "nemzeti" légitársaságnak van jövője itt, Európa szívében. És egyáltalán nem biztos, hogy az "állam nem tulajdonos" szavak ténylegesen is nyugtatóan hatnak a közvéleményre.

Jelen poszt nem a cég üzleti tervének megalapozottságára koncentrál és azt sem  forszírozza, vajon blöff-e ez az egész - az unortodox üzleti vállalkozás esélyeiről részletesebben például itt lehet olvasni.

A tegnapi sajtótájékoztató alapján minden tökéletes - a Sólyom Air már ugrásra kész, augusztus egytől lesz honlap és megindul a munkaerő-toborzás, augusztus 18-án pedig felszáll az első gép. Na, talán ezek a szoros határidők tényleg alapot adnak egy kis szkepticizmusra, pláne amiatt, hogy a leendő utazóközönség még azt sem tudja (és csak hetek múlva fogja megtudni), milyen irányba és mennyiért veheti majd igénybe a Sólymot. Mert ez még ma üzleti titok, az első járatok várhatóan inkább "last minut" utasokat fognak szállítani, nem pedig hónapokkal előre megtervezett utazásokon részt vevőket.

Vágó József vezérigazgató azonban optimista, „kész személyzettel, forgatókönyvvel rendelkeznek, és ha itt lenne az első gép ma, akkor holnap már fel tudnának szállni” – eszerint  már ma mindenki a helyén van és tudja a feladatát is, az újonnan felvett személyzetre pedig csak a jelenlegi tervek szerinti rohamos mértékű fejlesztés során  (után) van szükség.

„Augusztus elsején kezdik a toborzást, augusztus 18-án száll le az első gép. 2017-ig 50 repülőből álló flottát működtetnének, ebből 20 regionális jet, 20 keskenytörzsű jet, és 10 szélestörzsű jet lenne. 2013-ban 700 fő, 2014-ben pedig 1400-2000 munkavállalóval számolnak. Még idén 31 desztinációba terveznek repülőjáratot indítani, ami jövőre 51-re bővülne, 2017-ben pedig már a világ 55 országában, 96 desztináción keresztül lennének jelen.” (hvg.hu)

A cégben nincs állami tőke, viszont van a finanszírozók között ománi idegenforgalmi mecénás, illetve az egyesült arab emírségek-beli pénzügyi befektető. És miért lehet gond ez? Talán a mostanában oly sokat emlegetett nemzetbiztonsági kockázat miatt. Ez pedig megsokszorozódik, ha a kormány úgy dönt, ezentúl a Sólymot, mint magyar  nemzeti színű légitársaságot használja majd a politikusai, közszolgái meg diplomatái célba juttatására. Mert lehet a cég akár 100%-os magyar tulajdon mindörökké, ténylegesen az diktál, akinél a kassza kulcsa van. Jelen esetben pedig ezek jó része ugyebár nem magyar, és egyfajta trójai falovas érzést generálhat az összeesküvés-elmélet gyártókban.

És ott van még az adófizetők pénzéből való részesedés kérdése is: oké, hogy az állam nem tulajdonos, viszont legfőbb megrendelőként léphet fel és lefoglalhatja a kapacitások jó részét bürokratáinak, „Sólyommal száll a magyar” alapon, nehogy már a gaz multik kapják a repülőjegy árát. Magyarul az állam az adófizetők pénzéből folyamatosan finanszírozhatja a céget, vásárlásokat eszközölve, prémium kategóriát fizetve prémium áron.

Igenám, de: vajon mitől különbözik egy közel-keleti finanszírozói kör mondjuk egy franciától vagy némettől? Mert lehet azt mondani, ma még a magyarok a többségi tulajdonosok a kft-ben, ám a cég még az idén – jelentős, 6-12 millió eurós tőkeemeléssel – részvénytársasággá kíván alakulni, és abban már nem biztos, hogy honfitársaink lesznek tulajdonosi erőfölényben. De ha még a magyarok is lesznek továbbra is a többségi vagy kizárólagos tulajdonosok, vajon az adófizetők pénzével jó sáfárkodás az, ha inkább a drágább prémium Sólyommal, mint olcsóbb külföldi légitársasággal repülnek azok állami pénzen, akiknek repülni kell? Bár elképzelhető, hogy egy extra nemzeti érzelmű kormánynak megéri prémium kategóriás Álmos vezér nevű géppel repülni, bármennyibe is kerül az – nem a saját zsebükre megy.

És a névválasztás az, ami a legjobban utal arra, kiket is kíván a fedélzetre az új légitársaság: azokat, akik szívesen költenek akár többet is olyan légitársaság jegyére, amelynek a nevét csak ők tudják helyesen kimondani - nacionalista érzelmekre apellálnak, hiszen mindenképpen kell valamiféle többletet nyújtaniuk azért, hogy értékelhető piaci rést szerezzenek és rentábilis legyen a vállalkozás.

A vezérigazgató szerint „nagyon is magyar érzelmű cégről van szó, a vállalkozás tulajdonosai nem fogják offshore helyekre vagy más országba vinni a pénzüket, a hozadék itt marad. Írásban vállalták, hogy három éven belül nem vesznek ki pénzt a vállalkozásból, minden megtermelt forintot vissza fognak fordítani a fejlesztésekre.”

Csak remélni lehet, hogy a közel-keleti befektetők sem akarnak majd a pénzükért semmit cserébe és az osztalékukat örökre itt hagyják kicsiny országunkban. Mert ellenkező esetben azért nem árt azzal is tisztában lenni, hogy a bevétel (nyereség) egy része bizony a közel-keleti térségbe fog vándorolni a finanszírozókon keresztül.

És be kell vallani, csak csodálni lehet a vezérigazgató felhőtlen optimizmusát:

"Nálunk nem lesz sallang, nagybácsi vagy unokaöcs. Mi csak azokat vesszük fel, akik dolgoznak nekünk, magas bért adunk, de az egykori Malév költségeinél így is 64 százalékkal alacsonyabban fogunk működni" (Vágó József, origo.hu)

Vajon változni fog az álláspontja, ha például jön egy telefon, ugyan már, vegyétek fel a Bélát, okos fiú, cserébe az X minisztérium összes utazását ti kapjátok Y millió forint értékben? Vagy csak simán elküldi a protekciót kérőt Ománba, tárgyaljon az ottani befektetővel unokaöccse állásáról?

Természetesen a kérdés csak elméleti, ilyen ugye még soha nem történt meg és a jövőben is elképzelhetetlen.

Ha tetszett és szívesen olvasnál még több morgást, tematikus tartalomjegyzék itt.

Amennyiben tetszett, várunk Facebook-csoportunkban!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr955425552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.25. 10:18:56

Magyar cég az, mely Mo-n van bejegyezve, ennyi. Más ismérv nincs.

nandras01 2013.07.25. 16:45:24

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: de jó is lenne, ha ilyen egyszerű lenne...
de hát nem ilyen eccerű.
nem tudom, hogy mi az oka, de egyre inkább erősödik bennem a gyanú, hogy itt valami orbitális átbaszás van készülődőben, de minimum irtózatos nagyságú állami -értsd: a tiéd, az enyém, mindegyikünké- pénzek lenyúlásának előkészítése.
már csak az a kérdés, hogy kik akarják lenyúlni ezt a pénzt. mert azt senki nem gondolhatja komolyan, hogy néhány fél és egész szakember, néhány, alig pár százezer forintos tőkéjű kft- re alapozva világcéget indít el és fejleszt a megboldogult malévnél is magasabb szintre röpke néhány év alatt.
az arabok meg egyenesen arról közismertek, hogy számolatlanul szórják a pénzüket olyan cégbe, amelyben majdan sem többségi tulajdonnal, sem pedig bármilyen beleszólással az üzletmenetbe nem rendelkeznek.

igaz..?

fidesz=mszp 2013.07.25. 20:01:26

Ez csak egy gyenge szösszenet, erőlködés. A trafikmutyit a büdös életbe nem fogják felülmúlni.

Szociknak vége 2013.07.25. 20:04:21

'mennyi magyar az, ahol a tulajdonosok ugyan magyarok, de közel-keleti befektetők finanszírozzák a céget?'

- uramisten magyarázd már meg ezt a mondatot mert értelmetlen.

Szociknak vége 2013.07.25. 20:11:33

'Mert lehet azt mondani, ma még a magyarok a többségi tulajdonosok a kft-ben, ám a cég még az idén – jelentős, 6-12 milliós tőkeemeléssel – részvénytársasággá kíván alakulni'

- Ez vmi elírás? 6-12 millából 1 db gépet 1 napig nem lehet üzemeltetni.

Ja hogy ez arról szól hogy előre aggódni kell hogy túl drága lesz amikor semmit sem tudsz arról, hogy eddig mennyibe jöttek az utak, meg ezután mennyibe fognak.

Pár hete azon rettegett egy másik idióta poszter hogy Orbán saját gépet fog venni. Pl. Szlovákiában van.

kuki123 2013.07.25. 20:14:03

@MetroGoldwinMayer:

én értem arra céloz hogy bár a cégjegyzékben magyar szerepel, valójábna a pénzt nem ők hanem a szaudiak adták..(jah igen és nem zsidók mint ahogy mindenki arra tippelt)

Valószínűleg úgy forgatják majd vissza a pénzt hogy a pénzt adóknak csak az alap összeget kell visszafizetni meg valami kis kamatot.

Jah és a szaudiaknak a pénz kölcsönzők náluk kb ez napi zsebpénz, szóval ha elveszik a pénz szarnak rá.
Valószínűbbnek tartom hogy közvetlen járatokat csinálnak oda és a térségbe.
Ezért adtak pénzt is.

Szociknak vége 2013.07.25. 20:18:30

@kuki123: Akkor minek írta hogy magyar tulajdonosok vannak?

Kurva nagy önbizalma van azért aki 4. osztályos szövegértési képességgel osztja itt az ész hogy hogyan kell céget gründolni...:)

Aki adja a pénzt az a tulajdonos, v. befektető, tökmind1, ennyi. Hallod poszter, te buta szar?

ob.szerver 2013.07.25. 20:28:06

A vezérigazgató azt mondta, hogy amit kitalált, az olyan jelentőségű innováció, amilyen a low-cost modell volt.

Ebből eredően a pali vagy zseni, vagy szélhámos. Hamarosan kiderül.

nandras01 2013.07.25. 20:29:31

@fidesz=mszp: ne becsüld alá a fiúkat!

Budai Andris · http://polgarda.blog.hu 2013.07.25. 20:31:52

Irigykednek, tajtékzanak a Haza ellenségei, semmi új.

gozos 2013.07.25. 20:33:19

A sok rossz mellett azért lássuk be, még mindig jobb megoldás, mint az ADÓDBÓL finanszírozni egy veszteséges MALÉV-2 céget.

Így inkább legyen a szponzor közel-keleti magántőke, mintsem hogy az adónkból tömködjék a veszteséges céget.

És hogy hasznot fog termelni? Hát legyen sikeres. Az államnak ez a MALÉV esetén nem sikerült. Adóforintjaink százmilliárdja bánta.

Kerek négyszög 2013.07.25. 20:33:27

Nocsak, most nem szaros a nemzetközi tőke? Megint megy a differenciát mocskolódás?

nandras01 2013.07.25. 20:35:18

@kuki123:
"a szaudiaknak a pénz kölcsönzők náluk kb ez napi zsebpénz, szóval ha elveszik a pénz szarnak rá."
még ha valóban "napi zsebpénz" is lenne, akkor sem nagyon tudok olyan kőgazdag idiótáról, aki az ablakon dobálja ki a pénzét, mert annyi van neki.
gazdagékra éppen az a jellemző, hogy nagyon is megnézik, hogy hová adnak pénzmagot... vszeg éppen azért gazdagék :)

ob.szerver 2013.07.25. 20:39:12

@fidesz=mszp:

"A trafikmutyit a büdös életbe nem fogják felülmúlni."

Pofátlanságban talán nem, de erre sem vennék mérget. De jelentőségében a trafikmutyi nem egy komoly tétel, és viszonylag sokak között oszlik szét. A nagy buli az uniós száz- és ezermilliárdok lenyúlása, verseny nélkül, gazdagon felülárazva.

nandras01 2013.07.25. 20:39:43

@Budai Andris: ha valahol szélhámot lehet szimatolni, akkor talán éppen nem az a haza ellensége, aki megnyomja a vészcsengőt.
ezt a "szaúdiak adják a pénzt, mert ők olyan jófejek" c. baromságot meg el lehet felejteni, mert egyszerűen hihetetlen és hiteltelen szöveg.
próbálj meg egyszer az arab bazárban arra bazírozni egy üzletet, hogy az arab úgyis gazdag, oszt' majd ad pénzt csak úgy...

Jenyei 2013.07.25. 20:43:43

@Budai Andris: ja, bakker. Elolvasom a szöveged, és tényleg azt látom.

Szúnyog 2013.07.25. 20:51:40

Annyira biztosan magyar, mint pl. egy olyan parlamenti pár, amely magyarországi pártként 20 éven át gyilkolt mindent, ami magyar.
Amúgy meg ez a Sólyom-ügy tényleg olyan, hogy várjuk ki a végét, de legalább pár hónapot.

Vigyázz autókihajtás! (törölt) 2013.07.25. 20:55:47

Teljesen mindegy, hogy milyen légitársaság. A liberális elvtársak még a legkomolytalanabb nemzeti légitársaság próbálkozástól is hisztérikus rohamot kapnak... Ez lenne a szabad piac elve?

liebend 2013.07.25. 20:55:54

Persze, most az a baj, hogy sapka van a fejükön. Amit elkúrtak az előző ciklusban Feriék, próbálják rendbehozni a mostaniak. A légitársaságot így lehet, hogy ne nyaffogjon az EU az állami beavatkozás miatt. Örüljetek, hogy megoldották egy kis firnyákkal. Semmi se jó nektek, vazze!

nandras01 2013.07.25. 20:59:51

@liebend:
"Örüljetek, hogy megoldották egy kis firnyákkal."

hmmm... hogy is volt az a nagynemzeti felhábor, amikor valaki fel merte emlegetni a "trükkök százait"..?
vagy ha a trükk "nemzeti" trükk, akkor rendben, más esetben pedig fújjabelemjönki disznóság?

Kerek négyszög 2013.07.25. 21:06:13

Lehet hogy a maffiakormány tervezetten vitte csődbe a MALÉV -ot. Mint a földeket, takarékokat, dohánykereskedelmet is a saját talpnyalóinak játszották át, a légiközlekedést is a haverok kezébe adták.

reccs 2013.07.25. 21:13:39

@liebend: att. Örüljetek, hogy megoldották egy kis firnyákkal.

MÁrmint kik? Tegnapi interjúban Kálmán Olgánál gyakorlatilag azt mondta az igazgató, hogy a Malév azért ment tönkre, mert az állam beleszólt, ő meg nem olyan hülye, hogy beengedje az államot a cégbe.

Kerek négyszög 2013.07.25. 21:13:53

@Vigyázz autókihajtás!:

A fidesznyik elvtársak meg hirtelen milyen piacbarátak lettek. A haveroknak jöhet a karvalytőke...

zobod 2013.07.25. 21:27:47

A fidesznek, és a kormánynak semmi köze a Sólyom Airwayshez. Emlékeim szerint a Vágó József nagyon nem egy fideszes kötődésű illető.

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.07.25. 21:29:05

ugyanmár, nem ez a lényeg hanem a szeretet, hogy legyenek az embernek barátai, családja akikkel meg tudja osztani a roplémáit

realb 2013.07.25. 21:29:29

Gyenge poszt.
Ez az egész egy hatalmas kamu, valami van háttérben. Egy légitársaságot nem olyan egyszerű alapítani, mint egy sz@ros kft.-t. Beszélni is felesleges erről a "légitársaság"ról.

Teragigamega lélek 2013.07.25. 21:33:52

@fidesz=mszp: A nyugdíjpénzek lenyúlása volt durva, a trafik meg senkit nem érdekel a szocikon meg a nikotinfüggőkön kívül. Most meg már kezd unalmassá is válni a hiszti. De tényleg. Szokjon le mindenki a cigiről, basszus, úgy kell ellenzékinek lenni, nem magyarázni és menni közben a nemzeti fideszboltba cigiért... mint a hülye jobbikosok, akik magyaráznak a karvalytőkéről, meg külföldi ártó hatásokról és idegenszívűségről, de rockot hallgatnak, teszkóba járnak és bankkölcsönt vesznek föl. Szánalom.

Zsírfeka 2013.07.25. 21:37:44

én azon csodálkozom, hogy a leszállási jogokhoz hogy jutnak hozzá ilyen rövid idő alatt?
vagy majd börminghem-alsót hirdetik meg londonként?
nekem is kicsit az az érzésem, hogy egy orbitális átverés lesz az egész, vagy a pasi őrült zseni :D
amúgy a 10 milliós tőkeemelés a részvénytársasághoz váláshoz szükséges, mivel kb ennyi kell, hogy rt legyen. tökmindegy hogy van-e pénze gépre, vagy sem, ez a szabály

lobaszopiatej 2013.07.25. 21:39:32

Az állami mamutcégeknek itt nagy hagyománya van, a szomorú hogy ehhez sokan még tapsikolnak is, Kádárnak volt ekkora kultusza.

A politikusröptetésről meg annyit, hogy inkább csak ritkán használjanak magángépet, egy ekkora ország ilyen állapotban nem bír el ekkora kiadásokat!

Ha pedig riktán kell, marad a bérlés! (nem bánom, béreljen de csak ritkán és végszükségben)
De nem kell magánflotta hogy aztán minden hülye politikus azzal repkedjen!

M_R 2013.07.25. 21:46:49

Prémium légitársaság 20+ éves több mint 10 ezer cikluson túli 737 Classic-kal :) Mintha karibi luxushajóutat szervezne prémium utasoknak a Hapci motoros átkelőhajót lízingelve:)

Egyelőre a Sólyom sem az NKH-nál, sem az IATA-nál nem található...

KopaszMercis 2013.07.25. 22:00:48

@nandras01:
Nekem errol az a budapesi guns n roses koncert jut eszembe, amire csak az europark parkolojaban lehetett jegyet venni, cirka 2002 korul :))) ugyanolyan erzesem van, mint akkor.

déjá vu39 2013.07.25. 22:13:56

@MetroGoldwinMayer: "Ja hogy ez arról szól hogy előre aggódni kell hogy túl drága lesz amikor semmit sem tudsz arról, hogy eddig mennyibe jöttek az utak, meg ezután mennyibe fognak."

Pl a brüsszeli miniszterelnöki utazás költsége ismert.

déjá vu39 2013.07.25. 22:16:47

@Budai Andris: "Irigykednek, tajtékzanak a Haza ellenségei, semmi új."

Kikről tetszik beszélni?

nandras01 2013.07.25. 22:25:54

@KopaszMercis: igen, volt már errefelé egy- két nagy- és kevéssé nagy- volumenű átbaszás.
és olyan is volt, amiben az állam is jócskán benne volt, ld. frankhamisítás...

monddazigazatmar 2013.07.25. 22:37:40

Szánalom. Remélem az indexbloggerekre egy szép napon ráomlik valamelyik romkocsma.
Először amikor kijött ennek a Sólyomnak az ötlete, itt ezermillió repülésügyi szarjankó bebizonyitotta, hogy ez igy hülyeség, kamu.
Aztán csináltak kis vicces közvéleménykutatást, hogy a külföldiek aztán nem tudják kiejteni a nevet.
Aztán amikor kirakták a képet másik ezer szarjankó megmagyarázta, hogy miért izléstelen, ronda, és hogy ezzel csak éretik az országot.
Most megint kijött valami új hir, hogy lehet, hogy mégis lesz Sólyom, erre az isten marhái rögtön ugranak, és bebizonyitják, hogy miniszterek utazását fogják drágán finanszirozni.
Ez akkora baromság mint a lélegeztetőgépes hülyeség, hangulatkeltés, demagógia.
Mekkora jó országimázs már, hogy mondjuk a magyar miniszterelnök (akárki is az) fapados géppel meg helyi vasuttal megy egy uniós csúcsra, ugye?

komplikato 2013.07.25. 22:54:03

@fidesz=mszp: Hát azért én a takarékszövetkeze mutyit ezzel a kijelentéssel megvárnám. :D

komplikato 2013.07.25. 22:57:31

@gozos: Eső után köpönyeg, 2012-2013-as leépítések jelentős része BP környékén azért volt, mert a direkt jó légi közlekedés miatt idetelepült egy halom márkaszerviz EU részlege. Ezek most mind elhúztak más országokba, miután a fél EU-ba közvetlen járatok híján megnőttek rondán a szállítási költségeik.

Most lesz egy új (elég kétséges) légitársaság, oké. De ezek mikor jönnek vissza? 10-20 év múlva? Soha?

Gyűrött Papír 2013.07.25. 23:14:00

És az is jó lesz, hogy Álmos nem kerozint fogyaszt, hanem kumiszt. Mint az közismert. :)

Gyűrött Papír 2013.07.25. 23:20:44

Jelen pillanatban egy solyom szót tartalmazó domain van meghírdetés alatt, a solyomparkolo.hu

A domain kérőnek van vecsési kötődése, lehet, hogy a fapadosparkoló mintájára lesz ilyen is?

Gribbin János 2013.07.25. 23:27:47

Nekem az nem fér napok óta a fejembe, hogy milyen mesével tudtak ezek az ősmagyar urak közelkeleti befektetőket pénzük értelmetlen elherdálására rávenni? Az arab nagyon okos: ha ezek itt átverték őket, jöhet a sariya. Na és akkor mi lesz velük??? (Neem mintha különösebben érdekelne.)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.25. 23:35:27

Az gyanus lesz mindenesetre ha minden Solyom gepen lesz Nemzeti Trafik...

Ha meg lesz kozvetlen Budapest Ferihegy - Alcsut Int'l jarat akkor kilog a lolab!!!

zila5 2013.07.25. 23:53:54

@Teragigamega lélek:
Tökéletesen igazad van.
Hatalmas lehetőség világjobbításra!
Minden nemfideszes fejezze be azonnal a szívást!
Már lehet is alakítani a nemdohányzó ellenzéki csoportokat, isteni ötlet, el is hintem gyorsan felsőbb körökben.
Kampányt neki! :)

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.07.26. 00:16:40

@monddazigazatmar: igen de az interneten az van, hogy egy nagy fikagolyót kell hömbölgetni és eszegetni meg ráragasztani mert úgy jó az élet

Meridian74 2013.07.26. 01:25:18

@monddazigazatmar: megmondom miért csinálják ezt. Azért mert ez nem zsidó üzletm, hanem arab. Fáj nekik, hogy a leendő haszon nem az ő mocskos kezeik közt landol.

Elég csak megnézni azt a szarházit, aki betiltatta a kurucot. Le sem tagadhatná, hogy zsidó, több köztartozása van ezerforintokban, mint nekem hajszál a fejemen. Fehérgalléros bűnöző, akit társai a bíróságokon sosem ítélnek el.

Szárszó szépe 2013.07.26. 03:09:56

Jó lenne először megtanulni a cég nevének tárgyas ragozását: Sólyomot. Ugyanúgy, mint Sólyom Lászlót.

Utána rá lehet térni a név külföldiek általi kiejtésére. Ami Vágó szerint hallás után kapásból tökéletesen sikerült eddig mindenféle náció tagjainak.

nu pagagyí 2013.07.26. 04:13:31

Csak helyeselni lehet, ha egy magáncég megpróbál Magyarországon megélni. Amíg magánbefektetők vagyonát kockáztatva, piaci verseny körülményei közt igyekeznek jobban szolgáltatni versenytársaiknál és nem állami pénzek magánzsebekbe való transzferével foglalkoznak, addig minden tiszteletem az övék. A névválasztás azért nem túl szerencsés, a logó pedig kifejezetten taszító.

nu pagagyí 2013.07.26. 04:24:25

@Gribbin János: Az araboknak csak apróbb kikötéseik voltak, ami nem befolyásolja a cég magyaros imázsát. Annyit kértek, hogy nőket csak teljes arcot elfedő fátyolban engedjenek fel a fedélzetre.

M_R 2013.07.26. 06:19:56

Biztos nyereség a Sólyomnak az a sok prémium utas, akinek nem felel meg pl. hogy a KLM-mel menjen Amsterdamba 55 ezer forintért egy 4-5 éves B737-800-on, hanem 80 ezerért mehet egy 25 éves B737-500-on, igaz hogy nem bármelyik napon, hanem csak minden hónap második keddjén éjszaka...

Tolongani fognak.

nu pagagyí 2013.07.26. 07:12:38

@M_R: Nem lesz versenytárs a KLM. Vágó József laptopján most készül a koncessziós pályázat tervezete a LisztFerihegyi reptér kizárólagos használatára. Előnyben részesülnek majd a kezdő vállalkozások, ha testifogyatékost alkalmaznak pilótának és természetesen magas szubjektív pontokkal díjazzák majd, ki tud nagyobbat hazudni az "üzleti tervben".

M_R 2013.07.26. 08:15:12

@Gribbin János: "Nekem az nem fér napok óta a fejembe, hogy milyen mesével tudtak ezek az ősmagyar urak közelkeleti befektetőket pénzük értelmetlen elherdálására rávenni? "

Például úgy, hogy nem befektet, csak valahová el kell - papíron -

Pamuk 2013.07.26. 08:20:27

Magyar az, amire ráteszik a nemzeti lobogót, és nemmagyar az, amire nem.

És ez így van jól, mert ezzel elég nagy birka tömegeket lehet manipulálni, akik nem a minőséget, az ár/érték arányt nézik, csak a mögöttes ideológiát.

Nincs olyan, hogy magyar, vagy angol, vagy mongol. Talán tisztán észak-koreai, vagy tisztán albán volt valaha, de egy nemzetközi integrálódó világban begubózni egy 18. századi nemzeteszme mögé és drágán szart venni ahelyett, hogy az ember olcsóbban jót venne... :) No, talán ez egy igazi magyar Hungarikum.
A sólyomról meg nem szívesen írnék.

Tücsök1 2013.07.26. 08:21:43

@Gribbin János: Hogy mi lesz velük? A jobbkezesek megtanulnak bal kézzel enni és aláírni.

2013.07.26. 08:39:50

Nagy port kavar a kérdés azt látom, hát én kíváncsi vagyok mi lesz a vége. Inkább valamiféle médiahacknek tűnik de ugye az ember ne ítélkezzen előre...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.26. 08:43:06

pont annyira magyar amennyire a cigiárusítás nemzeti...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.26. 08:44:16

Amire a Nagymagyar azt mondja, hogy márpedig ez magyar, az biztosan magyar, ha a magyarok bele gebednek is.

Kék az ég 2013.07.26. 08:50:57

@Gribbin János: Nagyon igaz a kerdesed.

Ugyanis Szijjarto a nemzeti (!) tortenelmi ereklyeket (!) ajanlotta ott megvetelre!

(es a nagy melldöngető keresztény magyar oldal szépen kussolt. Ha GYF merte volna, mar keresztre feszítik Egerben érte)

Mégsem akartak befektetni. Most meg ilyenbe igen?

_____________________
www.borsonline.hu/20121122_magyar_tortenelmi_kastelyokat_tukmalunk_az_arabokra
______________________

Kék az ég 2013.07.26. 08:53:53

@M_R: Fognak a francokat!

Az über nemzeti MAGOR boltokban se vásárol(t) még az a magyar se aki egyébként Bocskaiban megy a budira is.

Pedig az azért személyesebb ügy, valóban színtiszta magyar(minőség) meg olcsóbb is.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.26. 08:54:55

Érdekes konstrukció, de miért nem Falcon a neve? Akkor az arab olajsejkeknek sem kellene magyarázni, hogy a kedvenc vadászsólymukról van szó.

Az augusztus elsején kezdődő toborzás mit jelent? Mert munkaerőt szoktak toborozni, nem utasokat...

Kék az ég 2013.07.26. 09:00:07

@monddazigazatmar: Persze, persze.

Azt is hogy kimagyaraztatok, hogy az állandóan magyar termékekért (emlékszünk meg a 599 kódos dolgot vásároljunk csak Orbáni szövegre ?), meg munkahelyért aggódó Orbán, nem itthon hanem BÉCSBEN VÁSÁROL MAGÁNAK inget. Matolcsy is ugye oda jár vásárolgatni.

Mert az nem gonosz külföld olyankor, hanem kedves magyar sógor.

_________________
www.stop.hu/belfold/orbant-neha-kiosztja-az-asszony-ne-faragd-itthon-a-szobrodat-viktor/284163/
__________________
index.hu/belfold/vonalkod0211/
_________________

v-olga 2013.07.26. 09:22:02

Az alapkérdés is hülyeség. Kit érdekel, hogy magyar vagy nem? Életképes vagy nem? Csak ez számít. A hazai piacról megélni nem fog soha. A külföldi piachoz meg magyarkodó. A nemzetközi piacon a magyarság értéke nulla, ettől semmit sem lehet jobban eladni. Esetleg rosszabbul, de ezt a sok külföldön soha nem járt, magyarul is nehezen fogalmazó mélymagyar úgysem érti.

Viszont nem értem, hogy ha már ilyen igaz magyar neveket adnak, akkor miért Sólyom Hungarian Airlines? Legyen Sólyom Magyar Légitársaság a hivatalos neve. A gépeken is. Tanulják csak meg a külföldi pribékek ha már velünk akarnak repülni. Sőt. Kössük nyelv és magyarságvizsgához a jegyvásárlást.

Anteovin 2013.07.26. 09:25:23

Nem is tudom... A logó egy papagáj. Az első gép neve meg Álmos vezér??!!! Hogy lehet egy repülőgépet elnevezni Álmos vezérről? Aztán meg jönnek a többiek? Ond, Kond, stb. Nagyon durva! Ez olyan, mint megkínozni valakit nikotin tapaszokkal! Ki lehet ennyire beteg? Nesze neked országimázs! Ha már mindenképpen össze fogják firkálni a gépeket, ajánlom, nézzék meg azt a Mi-24-es helikoptert, amire egy madarat festettek a katonák a repülőnapra annak idején. Az igen! Azt nem kell magyarázni. De ezt? Ha külföldön bemondják a hangosbemondóba külföldiül, a magyar utasok nem fogják érteni, idehaza meg a külföldiek. Fasza!

v-olga 2013.07.26. 09:36:34

@Anteovin: A papagáj mondjuk stimmel. Mostanában ez a módi. Olyan sokat ismételgetik a hülyeséget, míg a végén a nép egy része el is hiszi. Mondjuk a gazdaság törvényeinek hiába beszélnek, de erre majd rájönnek.

nu pagagyí 2013.07.26. 09:57:34

A repülőkbe a Széles Gábor féle ingyenergiával működő motor turbó változatát fogják beszerelni. Ez az adu ász, amit még nem tud a konkurencia.

Bolsi Buster 2013.07.26. 09:58:08

Öööö mennyire magyar amit teljesen külföldiek finanszíroznak?

mno.hu/belfold/mediamogulok-titkos-terve-a-korm-1174719

Les libsi vinnyogás a sajtószabadság miatt? Tipp:nem.

vladimir964 2013.07.26. 10:01:10

2013-ban irgalmatlan ostobaság bárhol a világon nemzetieskedő vállalkozásokról, cégekről beszélni, hiszen egyetlen termék sem készül 100%-ban abban az országban termelt javakból a világkereskedelem korában. Tehát: mennyire magyar a lengyel és/vagy dán disznóból készülő "hungaricum" Pick szalámi osztrák (Kotányi) fűszerekkel? Mennyire hungaricum a kalocsai és/vagy szegedi paprika, melybe meghatározott arányban Dél-amerikai paprikát kevernek? Így feltéve a kérdést butaság bármilyen nemzetisekedés. Másik oldalról megközelítve (jómagam pécsi lévén): Attól hogy arab tulajdonosa van a Zsolnai porcelán manufaktúrának, még lehet világmárka. tehát jó lenne leszokni a melldöngetésről, és kizárólag a minőségre koncentrálni, onnantól fogva teljesen mindegy, hogy valami hol készült és milyen tulajdonosa van: a minőség a lényeg. Ami a légitársaságot illeti: nem az a baj, hogy megalakul, hanem hogy utána kizárólagosságot kap bármilyen nemzetközi tender kiírása nélkül, pedig ez bizony így lenne ildomos.
A névválasztás meglehetősen szerencsétlen, hiszen könnyen félreérhető: sólyom-shalom

Bolsi Buster 2013.07.26. 10:07:50

Magyarország abban a legkirályabb hogy a kormánypárti sajtót leszámítva még a média is külföldi tulajdonban van.

Igy az emberek egy kisebb degenerált része szentül hiszi hogy a külföld aggódik a ő érdekei miatt....:)))

nu pagagyí 2013.07.26. 10:26:57

@vladimir964: A Katari Cégbíróság adatai szerint, az arab befektető cég tulajdonosa bizonyos Lajos Ben Musztafa Sim Icska. A cég titkos üzleti tervéből, melyet egy postaládámba dobott CD lemezen találtam, az derül ki, hogy a légistársaság fő profilja költségvetési szervek részére költségként elszámolható virtuális utazások szervezése lesz. Az utak dokumentálására már be is szereztek egy jogtiszta photoshop programot, valamint egy crackelt számlázó program is rendelkezésre áll.

szofter 2013.07.26. 10:34:02

Az egybites náciknak ez nem lesz dilemma. Nem fognak kiakadni, hogy arabok pénzelik, hanem egyenesen örülni fognak, hogy "legalább nem zsidók". Meg ugye ez a Fidesz keleti nyitása mellett a Jobbik keleti nyitásával is összevág, de az egybitesek egyébként is természetes szövetségesüknek tekintik az arabokat, hiszen "az ellenségem ellensége".

nu pagagyí 2013.07.26. 10:47:33

@Puskát kellett volna hozni: Az emberek közvetlenül érzékelik érdeksérelmüket nem kell hozzá média, hiszen az ő megtakarításaikat lopták el, az ő trafikjaikat lehetetlenítették el, őket zavarták el addig bérelt földjeikről, az ő takarékszövetkezeti tulajdonukat fenyegeti államosítás, az ő gyerekeikre tukmálják rá a nem kívánt hittant és vonják meg tőlük egy jogi pálya lehetőségét, az ő fizetésük vásárlóértéke csökken, őket bírságolja lépten-nyomon a rendőr, velük nem tárgyal érdemben senki. Ehhez képest a tömegmédia, valóban azt harsogja, milyen jó nekik, függetlenül a tulajdonostól. Ismert, kik szerkesztik a TV2-nél és az RTL-nél a híreket, akik azért garázdálkodhatnak, mert nyilván a tulajok féltik jól tejelő frekvenciájukat, aminek megvonása Orbanisztánban secperc alatt lezajlik.

Bolsi Buster 2013.07.26. 11:03:55

@nu pagagyí: Szó nincs róla. 10 siró-rívó vinnyogóból 9, 10 tapsikolóból 9 saját bőrén nem tapasztal semmit.

életveszélyes hogy Mo-n külföldi kézben a média.

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.07.26. 11:11:34

@Puskát kellett volna hozni: az életveszélyben igazad van - a hatalom számára mindig sokkal kedvezőbb egy hazai, erőteljesen rettegésben tartható és befolyásolható, tartalmában tematizálható média, mint egy külföldi, tőkeerős, saját üzleti érdekeit néző, műsorait a piaci igények alapján szervező

Bolsi Buster 2013.07.26. 11:21:07

@morgás joga mindenkit megillet: Ja, milyen hatalom számára?

Nem bírjátok külföldi irányító nélkül, tudom.

Bolsi Buster 2013.07.26. 11:29:09

mno.hu/belfold/mediamogulok-titkos-terve-a-korm-1174719

Összeülnek vajh a libberek az EUban sajtószabadságot siratni?

Teragigamega lélek 2013.07.26. 14:51:51

@zila5: Jobb lenne, ha mindenki befejezné végre a szívást, amivel másokat is zavar... mert rohadtul idegesítő a dohányfüst, piszkosul undorító.

legeslegujabbkor 2013.07.26. 15:37:32

@nu pagagyí: Nagyon élveztem a hozzászólásaidat :)
Szóval ez egy fedőcég lesz, ahol eltüntetik a lopott pénzt. Ez nem is jutott az eszembe :)

nu pagagyí 2013.07.26. 15:41:02

@Puskát kellett volna hozni: Szánalmas a belinkelt MNO cikk, de jól mutatja hová sűllyedt az állampárti média. Még el sem indult egy periférikus csatorna hírszolgáltatása, de máris tudni vélik, hogy ugyanolyan, de ellenkező előjelű valóságtól elrugaszkodó hírszolgáltatás készülődik, mint amilyen a sajátjuk.

Ismét a semmiből gyártanak hírt. Talán ki kellene várniuk az első adást. Mi van ha csak tényekre szorítkoznak? Vagy már ez is ártalmas lehet állampártunknak?

Persze nem vagyok naív. A Fidesz üzemi lapja fontos felvilágosító tevékenységet végez. Közli az állami forrásból gazdálkodó cégekkel, melyik TV csatorna az, amelyben véletlenül sem jelenhet meg a reklámjuk, a felhívásból fakultatív módon az állami pályázatokban reménykedő magáncégek és a Simicska-Nyerges duó alvállalkozói köre is okulhat. Felhívja továbbá az állami hatóságok és a Média Tanács figyelmét, kiket is kell megszívatni, bármilyen engedélyezési ügyben végtelen ideig hiánypótoltatni, bírságokkal elhalmozni.

A cikk burkolt ösztökélés a csatorna tulajdonosainak is, ne erőlködjenek önálló hírműsorrral, amikor ingyen is átvehetik az MTI ellenőrzött tartalmú, álhíreit egy épülő-szépülő, jobban teljesítő virtuális világról.

toportyánzsóti 2013.08.01. 07:09:27

Az Unióban már nincs akit ne loptak volna meg,azért próbálkoznak keleti embereket behúzni a narancsmaffiózók,pedig ahol saria van ott ezért praclilevágás jár.

toportyánzsóti 2013.08.01. 07:13:24

@Puskát kellett volna hozni: Gondolod érdekel bárkit az űszinteségi rohamod?Enélkül is látszik értelmes magyarnak,hogy degenerált vagy.Feleslegesen áztatod pszichopataként az értelmes becsületes magyarokat.
süti beállítások módosítása