véleménynyilvánítási szabadság6 (1).pngEgy újabb kormányzati álom (vagy inkább lázálom?) fuccsolt be: immáron az illetékesek is bevallották (na jó, azért nem verték nagy dobra), az ócsai lakópark-beruházás bizony elhibázott döntés volt. Nem kicsit, nagyon.

Ha pedig számot vetünk, mi a beruházás eddigi eredménye? Az adófizetők büszke tulajdonosaivá váltak 80 darab háznak potom 2,5 milliárdért egy lucernaföld közepén, a négyzetméterenkénti ár pedig igazán jutányos - az eredetileg tervezett 140-160 ezer forint helyett félmillió forint.

Röviden? Így mulat a magyar.

Hosszabban? Valószínűleg soha az életben nem lesz felelősségre vonva az, aki ilyen felelőtlen módon költött el 2,5 milliárd forint közpénzt.


A pontosabb kép kedvéért azonban számba kell venni nemcsak a kiadásokat, hanem a bevételt is:

"(...) elviekben a 80 házba összesen 360-an költözhetnek be, tehát egy fő ideiglenes lakásmegoldása 6,556 millió forintjába kerül az adófizetőknek (29,5 millió forint/család). A lakóparkból havonta befolyó bérleti díj nem éri el a másfél millió forintot, viszont minden egyes bérlőváltás előtt kell tisztasági festés és egyéb javítási munkálatokra is lehet számítani." (Élet a magyar ugaron, 2013-02-10)

A valóságban azonban még ennél is rosszabb a helyzet pénzügyileg, hiszen mára a 80 ház alig felére akadt bérlő, és nem is lesz teltház, mivel a Máltai Szeretetszolgálatnak sem kell már több bérlőt keresnie, a területet pedig közmunkások őrzik. Ami ugyebár megint csak pénzbe kerül, bárki bárhogy is vélekedik. Méghozzá megint csak az adófizetők pénzébe

De vajon a kormányon kívül ki volt még, aki lelkesedett az ócsai gettó ("szociális lakópark") ötletéért? Mert ugyebár ez a projekt már az első pillanatban sem tűnt sikersztorinak: gondolhatta valaha valaki is komolyan azt, hogy a megszorult devizahitelesek majd tömegével jelentkeznek olyan fafűtéses  mikroházakba, amelyek a világ végén vannak a nagy magyar ugaron (napi két busz mint tömegközlekedés), elérhető munkahely pedig egy szál sem, cserébe pedig még arra is kötelezik őket, hogy megtanuljanak kertészkedni? Senki. A Morgás Joga egykori kérdéseire (Kecskével vagy kecske nélkül? 2012-03-04)  ugyan az élet lassan megadja a választ, de azok még lesújtóbbak, mint amire eredetileg bárki is számított.

És mi lesz most? Igazi paradigmaváltás:

"Katasztrófa sújtotta területekről kitelepítettek átmeneti szállásává minősítette át a kormány az ócsai szociális lakóparkot.  (...)

A pénzügyi salátatörvényhez a zárószavazás előtt benyújtott miniszteri módosító indítvány szerint a tartalék ingatlanok hasznosításának, bérbeadási feltételeinek meghatározása – különös tekintettel a bérlőkiválasztás módjára, a lakbér mértékére és a bérleti szerződés időtartamára, valamint veszélyhelyzetben való használatára – a kormány feladata, amelyre pontosan meg nem jelölt időpontban rendeletet alkot. A Belügyminisztérium nem siet oszlatni a homályt. A tárca döntéshozatalt előkészítő jelentésének elkészítésére vonatkozó határidőt többször módosították. Először az első pályázat csúfos kudarca után, majd a könnyített feltételekkel kiírt tenderek csekély eredménye láttán.

Az utolsó ismert beszámolási határidő lejártakor a projektet felügyelő tárca csupán annyit közölt lapunkkal: a szociális lakópark ügye a közeljövőben nem szerepel a kormányülések napirendjén. Majd később hozzátették: semmiféle döntés-előkészítő tanulmányról nem tudnak. Ezt állítják most is. Így a kormány a tapasztalatok összegzése nélkül döntött a több milliárd adóforintból megvalósult projektről. Végleg most rekesztették be az ócsai kísérletet." (nol.hu)



Rossz kormány.jpgTehát:

  • a kormány eldöntötte, szociális lakópark lesz a lucernaföld közepén, mindenféle hatástanulmány nélkül,
  • a tervezésre-építésre elköltött 2,5 milliárd forintot - ezen a ponton vannak nyertesei is az ügynek, méghozzá a beruházásban részt vevő cégek és azok tulajdonosai.
  • és miután befuccsolt a terv, jön a következő szuper-ötlet, legyen átmeneti szállás,
  • ehhez pedig majd újabb beruházások szükségesek, mert ugyebár a jelenlegi házak nem igazán alkalmasok ideiglenes bérlők befogadására ("gödörben van áss tovább"?)

Hogy miért? Például:

    • honnan lesz ágy, szekrény, konyhai eszköz, hűtőgép, mosógép, stb?
    • Ki fűti a házakat, ha épp nincs lakója, ki víztelenít, hogy ne fagyjanak el a vezetékek?
    • Ki gondozza a kerteket, vajon az épp ideiglenesen a házban állomásozó katasztrófamenekültek? És ha nem értenek hozzá? Azért egy 1.000 négyzetméteres kert igen nagy kihívás annak, aki soha nem művelt földet ...
    • Az ide telepítettek hogyan érik majd el a hivatalokat ügyintézésre (elveszett iratok pótlása, új élet megalapozása, stb.), ha összesen napi két busz jár arra?
    • Hogyan jut majd el innen a katasztrófasújtott a munkahelyére, iskolájába, netalán orvosi rendelőbe, esetleg szakrendelésre, hogyan intézi megmaradt vagyontárgyainak sorsát a pusztából? Esetleg valaki úgy gondolja a kormány részéről, hogy akit katasztrófa sújtotta területről kitelepítenek, annak már minden mindegy és tuti nem akar visszatérni belátható időn belül a régi életéhez? 
    • Hosszabb távon mennyibe kerül majd a szellem-telep őrzése? Vagy ez is csak egy remek alkalom az adófizetők pénzéből munkahelyteremtésre?

 

Ha pedig utánaszámolunk a költségeknek, kiderül, a 2,5 milliárdos keretből havi 80 ezer Ft-os bérleti díjjal számolva egy évre legalább 2.600 családnak lehetett volna lakást bérelni (azaz megoldani a lakhatásukat) - és azért tegyük hozzá, ennél olcsóbban is lehet fedélhez jutni, ha nem feltétlen ragaszkodunk a legfelkapottabb városrészekhez és megelégszünk például igényeknek megfelelően felújított-komfortosított munkásszállókkal.

 

Az adóforintok pazarlásának azonban még nincs vége - a telep új funkciójának teljeskörű megvalósításához újabb százmilliók kellenek majd, és az sem biztos, hogy a katasztrófa-menekültek ócsai elhelyezésének ötletét hosszabb távon a legzseniálisabb ötletek közt fogja számon tartani az utókor. Ha pedig visszatérünk a kályhához, azt is kijelenthetjük, bár a kormány elköltött 2,5 milliárdot, a megszorult devizahitelesek helyzete ugyanúgy nincs megoldva mint két évvel ezelőtt.

 

Lehet, hogy a legegyszerűbb az lenne, ha a kormány simán katasztrófa-sújtotta területnek nyilvánítaná a lakóparkot úgy, ahogy van, és örökre befejezné az ötletelést, mire is lehetne még jó sok pénzt elkölteni.

Előzmény: Kecskével vagy kecske nélkül?

                   Élet a magyar ugaron

 

Ha tetszett és szívesen olvasnál még több morgást, tematikus tartalomjegyzék itt.

Amennyiben tetszett, várunk Facebook-csoportunkban!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr375764887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bankvezér 2014.01.17. 16:32:09

Már a legelső pillanatban nyilvánvaló volt, hogy a fideszes Szűcs Lajos, a Pest Megyei Közgyűlés elnöke, aki Ócsán lakik, segített állami pénzhez juttatni a lakóvárosát. Az állam többszörös áron (építési telek áron)vásárolta meg, az Ócsa város tulajdonában lévő nagyon gyenge minőségű futóhomokos szántóföldet.
Továbbá baráti építőipari kivitelezőt juttattak jól fizető munkához.
Ennyi...

nandras01 2014.01.17. 19:05:24

"Az ócsai lakópark a Gyurcsány-korszak szimbóluma. Egy olyan kormányé, amely a magyar családokat teljesen kiszolgáltatta a külföldi bankok érdekeinek és devizacsapdába taszította őket. Az ócsai lakóparkban otthonra lelt családok, ha a Gyurcsány-kormányon múlt volna, ma földön futók lennének..."
os.mti.hu/hirek/93825/a_fidesz_kozlemenye

mai sajtóközlemény a fidesz sajtóirodájából.
azt hiszem, ehhez már tényleg nem lehet mit hozzáfűzni.

CSENDES 2014.01.18. 09:28:39

Azért kíváncsian várom, lesz-e stadion ? Az nagyon feldobná.

Pan Modry 2014.01.18. 12:23:16

Es ez csak egy kis lakopark. Ha majd a tizmilliarod euros nagysagrendben basszak el igy a penzt (paks2), na majd azt fogjak igazan a borukon erezni az adofizetok.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.01.18. 12:28:34

Így van, elhibázott döntés volt. Szerencsére van felelős is a kidobott milliárdokért, hiszen ez nem egy következmények nélküli ország. Úgy hívják: Gyurcsány Ferenc.

Rozs Döme 2014.01.18. 12:37:40

@bankvezér: A terület speciel állami tulajdon volt, Ócsa mint város nem nyert azonkívül semmit, azon kívül, hogy szitokszóvá vált a neve.

rexter 2014.01.18. 12:38:53

a legszánalmasabb h még pár hónapja is volt a tvben erről az ócsai lakóparkról valami egészen szürreális reality show szerű valami a köztévén.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2014.01.18. 12:47:01

@nandras01:

"Nem szartam be, óvónéni, hanem a Feri kakit tett a nadrágomba!"

(Zárójeles megjegyzés: az ötéves unokahúgom magasabb szellemi szinten van, mint Habony Művek.)

Amadeus62 2014.01.18. 13:00:27

A kormánytagokat beköltözhetnek havi 49 ezerrel az ócsai szellemparkba, aknazár szögesdrót és áramkerítés mögött, felcsútot beszántani, sóval behinteni. Itt forgathatnának hollywoodi filmeket.

nandras01 2014.01.18. 13:00:35

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
"az ötéves unokahúgom magasabb szellemi szinten van, mint Habony Művek"

ez igaz, de a helyzet az, hogy a sok egybites zombi bőnyállal, csámcsogva eszi ezt és a még nagyon baromságokat is.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2014.01.18. 13:18:19

@nandras01:

Persze, direkt csinálják: Barack HUSSEIN Obama egy, nem az USA területén született, kommunista, anarchista, terrorista füvező nigger. Van ez a célközönség.

Még jó, hogy itt van alternatívának a MINISZTERELNÖK ÚR, aki tegnap az Év Példaképe gálán szerényen, irulva-pirulva, de végül bevallotta, hogy ő is kibaszott sikeres volt fiatalon. :DDD Hihetetlen, hogy egyszerűen mennyire nem veszi észre magát. Nézheti levegőnek Ibra, szarhat a szájába Putyin, mosolyoghatnak rajta a kínai elvtársak (télleg, van valami hír azóta a hatalmas beömlő kínai tőkéről?) mutogathatja neki a késvillát Merkel, átbaszhatja Alijev, öltöztethetik hobbitnak: megy előre, mintha mi sem történt volna.

micsoda? 2014.01.18. 13:18:58

Ennyit a kormány szakmai stábjáról. Legalább annyit fejlődtek, hogy többet nem fordítanak a településre. Lehetne itt is perelni, mint Gyurcsány Ferenc, Sukoro- ügy eseténben.

nyünyüge 2014.01.18. 13:30:01

@micsoda?:
Attól félek, hogy nem volt ott szakmai stáb egyáltalán.
Pontosabban előbb megszületett a politikai döntés (politikai=qrvára jól kommunikálható, látványosan bemutatható, kézzelfogható megoldás egy igen bonyolult problémára, meg a gazdasági (gazdasági=jó biznisz lesz), aztán után jöttek a magyarázatok és a "szakmai" indoklások. Meg akik elbábozták az egészet őszintén vagy becsapva, mint a máltaiak és mások.

nandras01 2014.01.18. 13:37:20

@nyünyüge:
"qrvára jól kommunikálható, látványosan bemutatható, kézzelfogható megoldás egy igen bonyolult problémára"

a legbonyolultabb problémára is létezik egy mindenki számára érthető, világos és egyszerű- ámde hamis válasz...

bankvezér 2014.01.18. 13:40:20

@Rozs Hc Got Döme:
Én úgy tudom, hogy a városé volt a terület.
Miért csinálna a Fidesz maffia bármit is, ha nincs haszna belőle???

bankvezér 2014.01.18. 13:43:51

@CSENDES:
"Azért kíváncsian várom, lesz-e stadion ? Az nagyon feldobná."

Ha az ellenzék megnyeri a választást, visszajön Joachim Blumm és kaszinót épít. A közművekre már nem kell költenie. :))

nyünyüge 2014.01.18. 13:47:10

@nandras01:
A politikusok egy része talán elhitte, hogy ez jó válasz.
És mivel már rég rákaptak arra, hogy a politika választ nem szabad holmi szakmai egyeztetésekkel, véleményekkel megzavarni, késleltetni, módosítani hagyni (mert az árt az önbizalomnak és a "gyengeség" jele, ezért nem is hallották meg az ellenvéleményeket.
Sőt. Mivel leginkább az ellenzék ellenzi (hiszen a szakma és a kormányoldali politikusok kussolnak), ezért most már akkor is megcsináljuk , ha a fene fenét eszik.

Mercel 2014.01.18. 13:56:24

@Amadeus62:

"A kormánytagokat beköltözhetnek havi 49 ezerrel az ócsai szellemparkba, aknazár szögesdrót és áramkerítés mögött, felcsútot beszántani, sóval behinteni. Itt forgathatnának hollywoodi filmeket. "

Én azért társítanám melléjük az úgynevezett ellenzéki pártok tagjait is.
Kisded játékaikat egy ilyen kimenetel után bátran játszhatnák következmények nélkül is.

Na az lenne igazi "trash reality":D
Sixx pedig simán szemlézhetné a ferike, viktorka gabika cicaharcot naponta.
Uhh még leírva is szürreális:D

"Frigyes"

Mercel 2014.01.18. 13:58:01

@bankvezér:

"Azért kíváncsian várom, lesz-e stadion ? Az nagyon feldobná."

Ha az ellenzék megnyeri a választást, visszajön Joachim Blumm és kaszinót épít. A közművekre már nem kell költenie. :))

Hehe, és mennyire belenyúltál:D

"Frigyes"

lyken 2014.01.18. 14:05:58

Valamikor lesz kormányváltás 4-8-12 év múlva. Gondolom kiírják értékesítésre és egyesével eladják piaci áron. Piaci=kereslet alapján.

Vidéki falvakban ma 1-1,5 millió körül kapni a hasonló méretű és komfortfokozatú, de régi építésű házakat. Gyönyörű, hogy 2500 millióért összehoztak 80-120 millió forint forgalmi értékű ingatlant.

Most nem azért, de szerintem a komplett budapesti Kondorosi lakópark nem került ennyibe. Vagy a Nádorliget lakópark onnan nem messze. Amik ugye kvázi fél órára vannak Budapest belvárosától.

Értem, hogy politikus, értem, hogy természete a politikusoknak a baráti társaságok "foglalkoztatása". De nem lehetett volna mondjuk ésszel lopni? Mondjuk Csepelre építeni annyi lakóparki tömböt amennyi 2.500.000.000 millióból kijön?
A kecske is jól lakott volna, meg a káposzta is jó helyre került volna. Érthetetlen. Megvolt a kétharmad, megvolt a lehetőség, hogy az amit elherdálnak úgy legyen elherdálva, hogy legalább az adófizetők se járjanak nagyon szarul. De ez valamiért nem volt alternatíva. Mint mikor a betörő távozás előtt még fellocsol benzinnel és rágyújt egy cigire.

Lupiborz (törölt) 2014.01.18. 14:06:25

Csak egy kerítést/falat kell a lakópark köré húzni, meg néhány őrtornyot. És máris tökéletes lakhellyé válik a majdan elítélt tolvaj politikusok és családjaik számára.

Mercel 2014.01.18. 14:09:09

Ehh azért az akasztófahumort és cinizmust félretéve azért ez nagyon nagy baj.

Ha 2,5 milliárdot el..... izé eltapsoltak egy komoly társadalmi probléma részleges megoldásának szánva, akkor mi lehet a többi ügyben?
Mert ez így katasztrófa.
A probléma nincs megoldva, a pénznek reszeltek, a devizahiteles családok hetente havonta hitegetve vannak a kormányzati média által, de látszatmegoldásokon túl eddig nem sok minden történt.
A bankok nem lettek korrektségre kötelezve, csak brutálisan megfejve, minek következtében mindenki jól megszívta/ja a menet közben 2-3 szorosára emelkedett bankolást (számlavezetési díjak, ilyen olyan sápok, ilyen olyan módon áthárított díjak)

Most komolyan ha nem voltak képesek normális helyre, normális áron, normális lakhatási feltételeket teremteni a legrosszabb helyzetben lévő családok számára, akkor mit várhatunk tőlük az ennél is nagyobb horderejű ügyekkel kapcsolatban? Vagy bármivel kapcsolatban.

Ja csak az ízlelgetés kedvéért. A 2,5 milliárd forint az kettő ezer ötszáz millió forintnak felel meg. Lehet ízlelgetni.

"Frigyes"

Tücsök1 2014.01.18. 14:14:31

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Tegnap este akkor esett ki a kanál a kezemből,amikor a sikeres kisvállalkozásokról beszélt.Nincs kedvem most visszakeresni,hány vállalkozás szűnt meg az elmúlt évben,és hány új indult.De a havonta/negyedévente közölt számok mintha nem támasztanák alá ov sikerömlengését.Az építőipar bedöglött,új lakás csak mutatóba épül.De nekünk Mohács után most Ócsa és Paks2 kell.

Mercel 2014.01.18. 14:18:04

Azt az ovis kérdést már csak félve teszem fel, hogy kettőezerötszáz millió forintból hány teljesen földbe állt család devizahitelét lehetett volna enyhíteni/átvállalni.

Ovis ötlet de ebből a pénzből felállíthattak volna egy valóban szakmai alapon működő stábot, és 1-4 év alatt gondos válogatással rengeteg családon lehetett volna segíteni.
Közben ha már egyenként átnézik a szerződéseket a teljesen nyilvánvalóan átverésre alapozó banki szerződéseket is meg lehetett volna támadni..

Szerintem sokan még viktor lába nyomát is megcsókolták volna ezért.
És ez nem 80 családon segíthetne hanem több ezer, netán több tízezer emberen.
Ténylegesen.

Ja tudom nem arról volt szó, hogy valós segítséget adjanak, hanem arról, hogy kva drágán látszatmegoldást produkáljanak évek alatt úgy, hogy közben a haverok is jól járjanak.

Na ez a gáz.
Nem az, hogy ne adj' isten jó szándékkal de rossz döntést hoztak.
Azért csak felelősséget kellene vállalni és azt mondani, elnézést jót akartunk de el.......tuk.

"Frigyes"

nyünyüge 2014.01.18. 14:26:32

@Tücsök1:
És akkor még a "sikeres" (tehát még működő) kényszervállalkozókról nem is beszéltünk.
Amelyek létéről természetesen nemcsak ez a kormány tehet, de hogy a kkv-król ekkorát lódítani?
Ha valahol, akkor ezen a területen van a legnagyobb pazarlás-értékvesztés társadalmi szinten (amilyen szinten egy miniszterelnöknek gondolkodni kellene).

Achmed, a hitetlen 2014.01.18. 14:29:42

Fonyódi Tibor írta valahol:
"Egy nemzet tragédiájához nem kellenek harcoló tömegek, elég néhány idióta, aki a hatalmat gyakorolja."

Ez az ország a szemléltető ábra az idézethez.

Neked ugatok nem a házat őrzöm 2014.01.18. 14:32:03

Hát ez várható volt, már az első kapavágás óta. Most már csak az kérdés, hogy hogy lehetne a veszteségeket csökkenteni.

nyünyüge 2014.01.18. 14:34:27

@Mercel:
a devizahitelt bukott családok zömében nem lakhatás nélküli, "mindegyhogyholcsakvalahollegyenfedélafejünkfelett" típusú családok.
Ők megpróbáltak előbbre lépre (talán egy kicsit nagyobbat, mint amit egy konzervatív, óvatos ember lépett volna), aztán jött a válság, a munkahely-elvesztés, az árfolyam, a kamatfelár, az öregördög.
Az ilyen családok nem "világosulnak" meg hirtelenjében, hogy nekik az ócsai házikó és kiskertje néhány kapirgáló tyúkkal lesz a megoldás, a pár éve felépített-megvásárolt fővárosi, nagyvárosi ház, lakás helyett!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.18. 15:02:44

Casino és stadion! Jó ötletek:)))

Esetleg ide is kisvasutat? Vagy a 3-as metrót kihozni?

_most_ 2014.01.18. 15:54:16

a fidesz a közpénzekkel kapcsolatban két dolgot tud tenni, ellopja, vagy elpazarolja irtóztatós hülyeségekre, persze ez lesz az eredménye ha a fontos porciókba nem a szakértelem hanem a párthűség alapján választják az embereket.

Tücsök1 2014.01.18. 16:33:21

@nyünyüge: Ez a hajó már elment.El lehet gondolkozni azon,hogy 1 db hazugságot(devizahitelesek megmentése)hányféle csomagolásban lehet eladni.Szerintem itt is érvényes,hogy annyiszor és annyiféle csomagolásban,ahányszor megveszik.Felmerül a kérdés,ki fog újra a fideszre szavazni? A devizahiteles,akit átvert a kormány? A többi adófizető,akinek a pénzét herdálják f...ságokra? Nem értem én már ezt az egészet! Itt élek a fővárostól 20 km-re.A faluban évek óta szinte lehetetlen jó állapotú házakon túladni.Aki ide költözne,legalább a reménye meglenne valami emberhez méltó munkára,iskolára,lakhatásra.És nem megy a dolog.

Danubius 2014.01.18. 16:50:25

Én a felzsőzsolcai hasonló célú beruházást sem támogattam. A sajnálatos árvíz egy jó alkalom lett volna arra hogy városba költöztessék az amúgy is ingázókat. Ráadásul az állami kiadások mellett, ott lett volna a havi fejenként 20-30,000 ft bevétele az államnak, amit nem kell tömegközlekedés kompenzálására költeni.
Kolontáron ugyan az a helyzet, annyival megspékelve, hogy még 10 évig annyira a köztudatban él majd az esemény hogy gyakorlatilag eladhatatlanok az állami pénzből felhúzott házak.
Azok az államok erősek ahol vannak nagyvárosok. Németországban sem az alpesi legelőkön termelik a nyg pénzt. Az ilyen tragikus események jó alkalmat szolgáltatnak hogy a kártalanítás városok bővítésével történjen.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2014.01.18. 17:10:51

@micsoda?: A Schiffer András erre ugyanúgy rárepülhetne, és feljelenthetné az illetéskeseket, mint Sukoró ügyben. De nem akarja megharapni azt a kezet, amelyik enni ad neki.

micsoda? 2014.01.18. 17:43:12

@_most_: Szakértő nem lehet, mert a véleménye más lenne mint az előirt. Csütörtökön a Kossuth rádió ütköző műsorában, azért volt egy bátor ember (Politikai Történet Intézet)ritkaságként. Végre a müsor megfelelt a cimnek.

flort 2014.01.18. 18:00:01

@Danubius: "Kolontáron ugyan az a helyzet" Hát, ott is voltak érdekes dolgok.

index.hu/belfold/2013/10/04/beszerzes/
süti beállítások módosítása