véleménynyilvánítási szabadság6 (1).pngÚgy tűnik, kormányunk nem elégszik meg az eddigi intézkedésekkel és a statisztikai másképp számolást sem tartja elegendőnek, így további lépéseket kíván tenni szaporodásunk érdekében - demográfiai programot indít az év második felében, "ha a gazdasági növekedés ezt lehetővé teszi". Orbán Viktor szerint ezzel szeretnék elősegíteni "a fiatal szülőknek azt a döntését, hogy az egyébként kívánt eggyel több gyermeket Magyarországon bátran vállalhassák".

Mert az álmokba egyszer csak befigyel a valóság.

A program részleteiről egyelőre nem tudni semmit, ahogy az sem világos, mekkora gazdasági növekedés esetén indítaná be a kormány a demográfiai csúcsrajáratást. Azt azonban már tudjuk, ki a hibás az alacsony gyermekszámért: Európában már régebben kialakult "egy nagyon erős lobbi, amely igyekszik a kontinensünket a saját, szekuláris és családellenes látomásának hálójába keríteni", nem is sikertelenül, hiszen a 20. század utolsó harmadára először alakult ki Európában olyan rendszer, amely a "rokonsági kapcsolatok fontosságát és a családot alá tudta volna aknázni", népességcsökkenést érve el.

Viszont mi, magyarok, nem hagyjuk magunkat és erre szolgál a család fogalmának új alaptörvényi meghatározása is: miniszterelnökünk szerint "a mi álláspontunk sziklaszilárd, kibillenthetetlenek vagyunk ebben az ügyben, a mi megoldásunk és alkotmányos szabályunk nem irányul senki ellen, mi egy négyezer éves hagyományt védünk", utalva az ó- és az újtestamentumi tradícióra, amely szerint a házasság férfi és nő közössége.

"(...) Magyarország jobban teljesít, de még nem elég jól"; ez utóbbinak akkor felel meg, ha "mindenki képes arra, hogy a családját biztonságosan eltarthassa a munkájából".
   
Az ország eközben példátlan teljesítményt nyújtott három év alatt: a saját lábára állt, míg egyre több uniós tagállam megy be segélyprogramokba, Magyarország ezeket, egyetlenként, épp maga mögött hagyta, a piacról sikerül ellátnia magát pénzzel, jól alakul a külkereskedelmi mérleg, az export szárnyal, az államadósság csökken" (fidesz.hu)

Valószínűleg ennek a "jobban teljesítnek" az eredménye az is, hogy soha ennyien nem léptek le tündérmesénkből, soha ennyien nem fogták batyujukat és próbáltak szerencsét idegen honban - csak tavaly és csak Németországba egy Eger városnyi ember távozott. A kivándorlók többsége valószínűleg a családalapítás korszakában vannak - ők azok, akikre az újonnan beindítandó kormányprogram már nem számíthat.

54 ezer magyar költözött Németországba tavaly

forrás: portfolio.hu

Harrach Péter is elmondta véleményét, mely szerint "mások vagyunk, mint ők, és ez az, amit nem szeretnek bennünk. Európa társadalmait megfertőzte egy dekadens eszmeiség, a szélsőséges liberalizmus, elmozdultak a helyükről a dolgok" - ám egyelőre úgy néz ki, a kivándorlók inkább megalkusznak a "dekadenciával" minthogy itthon a "jobban teljesítő" hazájukban próbálkozzanak.

De vajon mire gondol Orbán Viktor, amikor a demográfiai programról beszél, arról, hogy minden családban eggyel több gyerek legyen, mint amennyit - a realitás alapján - vállalni akarnak? Konkrétumok híján gyártsunk összeesküvés-elméleteket:

  • Arra, hogy minden szülőképes korú nő és férje kap majd olyan állást, amelyre alapozva el tud tartani még egy gyereket? Esetleg azt is garantálják, hogy a mai munkahely holnap, sőt holnapután is munkahely marad, egészen addig, amíg minimum nagykorú nem lesz a plusz egy gyerek? Az élettársak nem játszanak, ők már kiírták magukat az alaptörvény család-fogalmából.
  • Minden házasságban élő nő számára tilos lesz az abortusz, legalább addig, amíg össze nem jön a plusz egy baba? Így egy kicsit fel lehet gyorsítani az eseményeket, a kérdés csak az, mit kezdenek azzal, hogy "én egy gyereket sem akartam, de van már egy, így már teljesítettük a tervezettnél eggyel több elvárást ..." Esetleg ősszel minden házaspárnak bevallást kell készíteni, hány gyereket szerettek volna eredetileg és mennyinél tartanak jelenleg?
  • És hogyan oldják meg, hogy az a társadalmi réteg húzzon bele a babaprogramba, amelyet ők szeretnének? Mi van, ha a legszegényebb réteg fog bele a tervezett feletti szaporodásba, ki fogja majd etetni az éhes apróságokat, honnan lesz pénz a felnevelésükre? Ki lesz a felelős a mélyszegénység "bővített" újratermeléséért, a megélhetési bűnözés emelkedéséért?
  • Lesz megfelelő infrastruktúra? Mert aki már járt például egy budapesti gyermekkórház várójában, tudja milyen az, amikor sok jó ember kis helyen is elfér, ráadásul úgy, hogy az egyik fele rohangál, a másik fele meg keservesen üvölt. Lesz szakrendelésre időpont három-négy hónapon belül? Mert most bizony egy kivizsgálásra is gyakran ennyit vagy még többet kell várni. Lesz bölcsőde, óvoda, iskola, megfelelő közétkeztetés, kulturált játszótér, bababarát tömegközlekedés? Vagy a program eleve úgy képzeli, a nagymamák majd sorbanállnak a terven felüli jövevényekhez is?
  • Házaspároknak ezentúl minden vasárnap kötelező oktatás lesz az ó- és újtestamentumi tradíciókból, a hagyományos családfelépítésből, értékekből? Minden este lesznek népnevelő rövidfilmek híradó előtt és után a köztévében, milyen fantasztikus is a nagy család, ahol a nagy neveli a kicsit, mert anyu-apu a megélhetésért gályázik? És ha valaki mégsem akar plusz gyereket, mi lesz a büntetése?
  • És mi lesz az élettársi kapcsolatban élőkkel, azokkal, akik fittyet hánynak a tradíciókra és képesek "dekadensen" élni? Nekik nem kell terven felül szaporodni, ők megússzák? Vagy ha van gyerek, adminisztratív úton számíthatnak kényszerházasságra?
  • És ki fogja elhitetni az emberekkel, hogy ez nem egy múló fellángolása a kormánynak, választás előtti propaganda, "hú de jó lesz nektek" alapon? Egy gyereket nemcsak egy éven át kell etetni, nem lehet módosítani (újragondolni) kétévesen, mégsem kell, pedig eredetileg milyen jó ötletnek tűnt ... A jövevény lassan cseperedik, legalább 18-20 éven keresztül törődni kell vele, etetni, ruházni, iskolázni, szabadidőt hasznosan eltölteni. És akármit is talál ki az épp aktuális kormány, ő már ott van, számolni kell vele - ha tandíj van napirenden, akkor ugrik a felsőoktatás, ha a közlekedés drágul, akkor kevesebb jut sportolásra. 

 

Mielőtt a kormány túl sok energiát fektetne az új programba, lesz vajon olyan tanácsadó, aki felvilágosítja a politikusokat, mennyibe is kerül átlagosan havonta egy gyerek? És nem úgy számolva, hogy ruha nem kell, mert azt úgyis örökli, a tankönyvek is könyvtáriak, a szánkót is kölcsön tudják adni a nagyobb uncsitesók, bébiszitternek meg ott a nagyi. Mert ugyebár minden gyereknek kell megfelelő négyzetméter világítva-fűtve, kell tisztálkodni, egészségesen enni, inni, évszaknak megfelelően öltözködni, óvodába-iskolába járni, sportolni, néha nyaralni, meg moziba járni, olvasni, számítógéppel tanulni-játszani. Aztán ha egy kicsit cseperedik, ott vannak a különórák, a nyelvtanulás (ne feledjük, a felsőfokú képzésbe már középfokú nyelvvizsga lesz a beugró, azt meg a NAT szerint nem kell, hogy biztosítsa a középiskola), és jön a felsőoktatás tandíja is. És ha több gyerek van, bizony szorzószámokkal is dolgozni kell. Ha mindez forintosítva van, jöhet még a szülők megélhetése, lakás, kocsi részlet, hűtőgép-mosógép, telefon-tévé-internet, néha egy kis szórakozás, stb., és már lehet is tudni, milyen fizetési osztály esetén érdemes az emberekre tukmálni a plusz egy gyereket, ha nem akar a kormány tömeges mélyszegénységet. És ezt a jövedelmi szintet nem egy hónapig, hanem elviekben 10-15 évig kellene garantálni, hogy igenis legyen bátorsága a felelősen gondolkodó szülőknek a  plusz gyermekvállaláshoz.

Addig is javasolt lenne a politikusaink részére egy igazi survivor: havi átlagcsalád átlagfizetéséből éljenek meg úgy, hogy beleférjen plusz még egy gyerek is. 

 

Azonban már nincs vasfüggöny és a kérdés az, a kormány hogyan próbálja majd blokkolni a külföldről származó információkat - a rokonok, barátok beszámolóit, hogyan és miből élnek például Németországban vagy Angliában, és honvágyuk ellenére miért is nem jönnek haza? Mert bármit is talál ki a kormány, tömeges hazatelepülést és gyermekvállalást biztos nem fog eredményezni jelen gazdasági körülmények és kilátások között.

Forrás: "A család minden életképes társadalom elsőszámú erőforrása" (Orbán Viktor miniszterelnök a Keresztény Értelmiségiek Szövetsége győri szervezetének keddi kerekasztal-beszélgetésén)

 

Ha tetszett és szívesen olvasnál még több morgást, tematikus tartalomjegyzék itt.

Amennyiben tetszett, várunk Facebook-csoportunkban!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr785149479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bolsi Buster 2013.05.09. 10:54:45

@pocakos focista: Milyen kínai büfés? Összvissz 30.000 kínai van az országban, míg csak tavaly 30.000 németországi vándorolt ide. A bevándorlók 80%-a magyar anyanyelvü fiatal, a szomszédos országokból.

zsírmalac 2013.05.09. 10:55:14

@nyuggernyúzó: "Az nem megy, hogy x évig dolgozunk, majd utána napi 8 óra tévézés jön és várjuk a nyugdíjat."

Én ezt nem látom általánosnak. Sokan a gyerekeiket, unokáikat segítik.
Dolgozzanak? Hol? Mikor már 50 felett se kellesz a munkaerőpiacon?

Bolsi Buster 2013.05.09. 10:58:10

@thwarter: Rosszul látod. Mo. több embert is eltarthatna. 100 éve 2,5 mrd ember élt a fölfön, ebből több volt magyar, mint ma 7 mrd-ból.

Az nem szül gyereket aki fél a jövőtől. És aki nem szül annak van is miért félnie, ördögi kör.

zsírmalac 2013.05.09. 11:01:21

@nyuggernyúzó: "Szerintem 8 óra meló mellett nem lehet normálisan felnevelni egy gyereket."
Miért ne lehetne? Sok szülőnek sikerült már. Az első néhány évben indokolt a részmunkaidő, de amikor már valamely intézménybe (óvoda, iskola) jár a gyerek, nem elengedhetetlen.
Egyetértek azzal, hogy jó volna, ha a részmunkaidő és a távmunka elérhető opcióvá válna, de megint oda lyukadunk ki, hogy európai szintű bér... Átlagfizetés 8 órában mennyi is, nettó 120? Ennek a fele - 4 órás részmunkaidőben - 60, ebből lejönnek a költségek (bérlet stb.); végül nem sok marad...

Bolsi Buster 2013.05.09. 11:01:23

@pocakos focista: A német statisztika még fent van a portfólión, indexen, tegnapi. A kínai köztudott, 10 éve nem változik a számuk. Az elmúlt 2 évben 300.000 ember kapta vissza a magyar állampolgárságát, köztük én is. Ezekből nem mindenki vándorolt ide, én pl. igen. A Suzuki, Nokia, Audi+beszállítók munkavállalóinak a fele felvidéki.

thwarter 2013.05.09. 11:01:30

@Puskát kellett volna hozni: A feher angol fiatalok fele (amugy honnan vettel ilyen statisztikai adatot, miert csak a feherek?) nem azert nem dolgozik, mert nincs allas, hanem azert mert derogal nekik az adott munka elvegzese. A legtobb bevandorlo nem a magas kepesitest igenylo munkat latjak el, hanem azt amit meg egy betanitott majom is el tudna. A feher angol fiatalok fele egyszeruen nem akar dolgozni. Oket nem lehet majd a bevandorlas megfekezesevel munkara birni.
Baratom, amugy ha te Nagybritanniaban elsz, akkor az a gyanum, hogy teljesen felreertetted, mit akarnak es mi a bajuk. Azert akarjak megfekezni a bevandorlast, mert pont attol felnek, hogy a bevandorlok NEM dolgozni mennek oda es csak jo sok lakastamogatast, meg segelyt kernek. Az EUbol meg azert akarnak kilepni (marmint a rasszista UKIP, meg a konzervativok nacionalista szarnya), mert ezek meg mindig azt hiszik, hogy a Brit Birodalom egy letezo gazdasagi es kulturalis egyseg, es vissza lehet terni azokba az idokbe.

zsírmalac 2013.05.09. 11:03:21

@zobod: "Nem sírni kell , hanem dolgozni, tanulni, értéket teremteni amiért a piacon fizetnek. Csináltál már olyat valaha is?"

Egy elhivatott tanár nem teremt értéket? S hozzá mennyit is keres?

thwarter 2013.05.09. 11:04:37

@Puskát kellett volna hozni: Te latod rosszul, a Fold tulnepesedese mindannyiunk problemaja, nem lehet Magyarorszagot egy hermetikusan elzart egysegkent kezelni. Az lehetseges, hogy Magyarorszagon az agrariumot lehetne jobban eroltetni, de mit vesztenenk vele, biztos minden nemzeti parkunkat, a maradek erdot, esatobbi,esatobbi. Csak a vak nem latja, hogy az egyeduli megoldas a migracio engedese lehet. Arrol kene az allamnak gondoskodnia, hogy megfeleolkeppen integraloldjank a bevandorlok, nem pedig a magyar noket kene szo szerint es elvi ertelemben baszogatni.

Bolsi Buster 2013.05.09. 11:08:52

@thwarter: Természetesen hosszú távú megoldást csak a migrációs szabadság, és a hazai gyerekvállalás vonzóvá tétele jelent. A külföld problémája a külföld problémája, a miénk meg a miénk. Amikor a 3 mrd-os határt átlépte a bolygó akkor is károgtak, a technológia meg megoldotta. Engem az érdekel hogy mo. profitáljon ebből és nőjön.

Bolsi Buster 2013.05.09. 11:12:08

@thwarter: És ki mondta hogy az angol vezetés tévedhetetlen? Azzal együtt amit te mondasz, kimondott cél az origi angolok munkához juttatása. Akik mellesleg napi 900an hagyják el az országot, főleg a nagyvárosiak, a négerszag miatt(is).

látjátok feleim szümtükkel 2013.05.09. 11:16:19

"Valószínűleg ennek a "jobban teljesítnek" az eredménye az is, hogy soha ennyien nem léptek le tündérmesénkből, soha ennyien nem fogták batyujukat és próbáltak szerencsét idegen honban - csak tavaly és csak Németországba egy Eger városnyi ember távozott."

Kéretik a rémhírek terjesztését mellőzni!

Most hozta a postás ( a magyar ) a Magyarország jobban teljesít nevű kormányüzenetet. Ebben feketén-fehéren le vagyon írva: " A magyaroknak első ízben sikerült megfékezni a népességfogyást. Mindez Orbán családpolitikájának köszönhető." Mondta ezt Grzegorz Górny, lengyel újságíró 2013. február 5-én.

Hát ha valaki, akkor ő biztos tudja, nyilván megszámolta.
Azért az se kutya, hogy a politika nem a Fideszé, hanem Orbáné. Ezek szerint a pártjukban is dúl a demokrácia, a lengyel ezt is biztos közelről tapasztalta.

kifordított nagyanyó 2013.05.09. 11:17:46

Én meg a te családodban szeretnék eggyel kevesebb felnőttet viktor!
Ugye tudod kire gondolok?:))

Mészáros Laci 2013.05.09. 11:19:14

@pánpéter:

A jó blogger utálja Orbánt. Nyilván megvan rá az oka (Orbán bőségesen csinál hülyeségeket). Ám a felnőtt személyiség az érzelmek és a cselekvés közé többnyire beiktatja a megfontolást.

Az elmúlt évtizedekben több felmérés is szólt arról, hogy a fiatal párok átlagosan 2.5 gyereket szeretnének, de 10-15 évvel később megállnak átlagosan 1.5 gyereknél. Az okok kb ebben a sorrendben:
1. a gyerekvállalás el nem ismert (jelentős) költségei
2. anyák számára munkahely nehézségek (fel sem veszik vagy kirúgják)
3. a részmunkaidős foglalkoztatás hiánya (van, de ritka)
4. társadalmi megbecsülés hiánya.

Erről a szegény blogger nem tud semmit nem is tájékozódik, viszont félreolvassa / kicsavarja orbán eredeti szavait, és idetol valamit, amiből csak az jön le, hogy utálja orbánt.

Hát nem sokat tett hozzá az emberiség egyetemes tudásához. Mondjuk egy "bocsi, benéztem" sokat javítana a reputációján.

Mindfield 2013.05.09. 11:20:49

"Mindenki csináljon egy gyerekkel többet"

Ja, aztán meg vigye el szavazni, lehetőleg a Fideszre.

thwarter 2013.05.09. 11:21:05

@Puskát kellett volna hozni: Oke, most mennem kell, de akkor meg gyorsan mondok egy peldat, ami talan segit a poblema komplex termeszetenek megerteseben. Abban mind egyetertunk, hogy iden tavasszal nem volt igazan tavasz, sot. Raadaasul, effajta klimavaltozasok valojaban direkt kapcsolatban allnak az uvaghazhatasu gazak kibocsatasaval. Termeszetesen minel tobb ember van, annal tobb energiat fogyasztunk, mivel ez fosszilis forrasbol jon, ezert annal tobb szendioxidot bocsatunk is ki. Raadasul az Fold barmely pontjan kibocsatott szendioxid (metan, stb) a Fold minden pontjan erezteti a hatasat. Eppen ezert nem lehet Magyarorszagot kulonallo egysegkent kezelni, ebben a vilagban elunk mi is. Es most visszaterve a tavaszra, meglatjuk, hogy milyen hatassal lesz ez az agrariumra, nyilvanvaloan a termes mennyisege es minosege erosen fugg effajata behatasoktol. Ha Magyarorszag klimaja jobban megvaltozik, ki garantalja, hogy a magvak, amiket ma hasznalnak tudnak alkamazkodni az uj korulmenyekhez? Ki garantalja, hogy Magyarorszag el tudja latni magat (ha jol tudom, igy is tobb elelmiszert importalunk, mint exportalunk, de mindegy)?
Egy teljesen megujulo forrasokra epulo energiapolitika ma meg csak alom, es meg sokaig az lesz.
A te vilagodban Magyarorszag csak egyfelekeppen profitalhat es nohet ebben a vilagban, megpedig ha gyorsan raall a fegyvergyartasra es eladja oket azoknak az orszagoknak, ahol a vizellatas hamarosan komoly problemakba fog utkozni es a szomszedjaiknak. Ez vajon etikus? En pl. nem szeretnek egy ilyen nep resze lenni.

Mészáros Laci 2013.05.09. 11:21:36

@lavór:

Ez (mármint a három millió éhező) valószínűtlen. Nem olyan sokan vándorolnak ki és nem is olyan jó nekik kivándorolva.

Mészáros Laci 2013.05.09. 11:22:07

@Mindfield:

te sem tudsz olvasni, nem csak a poszt szerzője :-)

Flaggx 2013.05.09. 11:23:05

A francot lehet ezen a problémán ennyit gondolkodni?

Nincs munkahely, de ami van az is alulfizetett, és ha nem állnak mögötted stabil szülők, akkor jó ha 40 éves korodra összetudod spórolni egy olcsó lakás kezdőrészletét(!), és akkor még vállalj gyereket... Oh wait, már nem tudsz, mert ha nő vagy, akkor már kockázatos, férfiként meg nem éred meg a gyereked 8.-os ballagását.

22-es csapdája ma Magyarországon 20-on éves fiatalnak lenni. Múltad káosz, jelened küzdelem, jövődet meg már felélték.

Ragyás futrinka 2013.05.09. 11:23:33

@thwarter:
Igen, a túlnépesedés egy globális probléma. De Európában nem ez a jellemző, Magyarországon meg főleg nem. A népesség eloszlásán kéne változtatni. Az itthoni példa, nem normális, hogy az ország 1/4-e a fővárosban, annak közvetlen vonzáskörzetében él.

Egyébként a magyar erdőállomány szerencsére növekedőben van.

lavór 2013.05.09. 11:28:23

@Mészáros Laci:

Miért is? Ha nem lesz elég aktív befizető, miből fogják kifizetni a nyugdíjakat, miből a közszolgákat, gondozottakat? Csökken a fogyasztás, csökken a versenyszférában foglalkoztatottak száma, csökken a gyermekvállalási kedv, ezzel egyetemben a születések száma... Mikorra várjuk az első segélyszállítmányt?

zsírmalac 2013.05.09. 11:30:33

@Larry Silverstein: Tudod, az emberek nem egyformák. Van, aki főállású anyaként tud kiteljesedni (tudom, elcsépelt kifejezés), és van, aki éppen ettől lesz frusztrált - nem, nem a gyerekei társaságától, hanem attól, amiről lemondott (szakma, melyet szeretett, sikerek, melyeket elért etc.) azért, hogy otthon legyen. Ha az anyaságnak az volna az ára, hogy életem további részét háztartásbeliként élem le, nem szülnék. Illetve de, csak nem itt, hanem valahol máshol, ahol van választási lehetőségem...
Nem szeretem, amikor mások akarják megmondani, szeretem-e a tökfőzeléket. Mindenki mérlegeljen és döntsön maga.

Bolsi Buster 2013.05.09. 11:32:43

@thwarter: A történelem nem értékeli az etikát, nagyon okos terv.

pánpéter 2013.05.09. 11:34:50

@Mészáros Laci:

"Az elmúlt évtizedekben több felmérés is szólt arról, hogy a fiatal párok átlagosan 2.5 gyereket szeretnének, de 10-15 évvel később megállnak átlagosan 1.5 gyereknél."

ezt írtam én is fentebb. Vállalna, de nem vállal, mert...
erre jön a jó liberális köpködő ostoba blogger, és leírja a baromságokat.
valaki fentebb írta, és igaza is van: ha a liberális nem akar gyereket, akkor az az ő magánügye. de talán egy, a nemzetéért felelőséget érző és vállaló miniszterelnöktől (aki mellesleg nem liberális, nagyon nem),. elvárható, hogy próbálja ösztönözni a gyermekvállalást.
ezt kicsavarni, elferdíteni, és beleokoskodni olyan dolgokat, amik nincsenek benne, rettentő ostobaság.
nos, a mi jó bloggerünk éppen ezt tette.
ostoba volt.

zsírmalac 2013.05.09. 11:39:31

@Nzoltan: "Inkább a média, akik a nőknek(fejben még bőven naív lányoknak) azt sulykolják, hogy valósítsd meg önmagad, meg építs karriert."

Ugyan, miféle karrier? A legtöbb család azért küzd, hogy a felszínen maradjon.
Persze értem én, hogy te a média által közvetített ideálról beszélsz, de meggyőződésem, hogy a mai szülőkorú generáció nem ezért nem vállal "elég" gyereket.
Hozzáteszem: valóban, a képzett nők dolgozni akarnak, s nem pedig kidobni az ablakon a tudásukat. Semmire nem megyünk azzal, ha ezért megbélyegezzük őket, alkalmazkodni kellene - úgy, mint a svédek, akik nagy gondot fordítottak a nők munkaerő-piaci diszkriminációjának felszámolására. A gyerekvállalási hajlandóság lassú növekedésnek indult. (Persze nem vállalnak annyit, mint a harmadik világban, de az nem is reális cél. Az egy egész más életstratégia.)

Bolsi Buster 2013.05.09. 11:39:47

@zsírmalac: Igy van mindenki döntsön maga. A propagandát meg nyomják mind2 oldalról. A kormány most a vállalj gyereket propagandát nyomja, és ez tetszik. Bele kell húzni.
Anno a feminista mozgalom is csak úgy tudott megerősödni, hogy Rockefeller pénzelte. Nem azért mert érdekelték a nők, hanem azért mert a nők munkába állásával az adó is duplázódik, és már akkor is R adott kölcsön az államnak. Neki ettől volt 5-8 gyereke minden generációban az elmúlt 300 évben, a többieket meg leszarja ívesen. A nőknek joguk van hülyének lenni és a karriert választani.

zsírmalac 2013.05.09. 11:43:35

@Puskát kellett volna hozni: Nem igazán értem, miért lenne ettől a nő hülye. Mert kihasználják a kapitalizmus haszonélvezői? Hát a férfit nem?
Sajnálom azt, aki kényszerpályán van, és fogcsikorgatva jár be a munkahelyére, hogy a rabszolgatartójának gürcöljön, természetszerűleg beszűkül a világa és azt gondolja, ezzel mindenki így van.

Bolsi Buster 2013.05.09. 11:44:02

@zsírmalac: A nők tudása az hogy CSAK ők tudnak gyereket szülni. A többi kamu.

zsírmalac 2013.05.09. 11:45:18

@Puskát kellett volna hozni: A nők emberek is, nem csak ellő tehenek. Emberek, vágyakkal, érdeklődési körrel és célokkal.

Bolsi Buster 2013.05.09. 11:47:09

@zsírmalac: Na ez a kamu.

A nő olyan amilyenné a propaganda teszi. Ha anyukának lenni lesz a nagyonmenő, több gyerek lesz.

Bolsi Buster 2013.05.09. 11:48:57

@zsírmalac: Az hogy kinek mi a célja meg a vágya propaganda kérdése. Valósítsd meg önmagad, légy önmagad de ehhez mindenképpen vedd meg a szaromat. Ez a kamu, ez van most.

zsírmalac 2013.05.09. 11:49:30

@Puskát kellett volna hozni: Értem, tehát nő egyenlő önálló akarat nélküli, önálló mérlegelésre, döntésre képtelen ostoba biorobot. Ej, nem lennék az oldalbordád.

Zöld Disznó 2013.05.09. 11:54:03

"Konkrétumok híján gyártsunk összeesküvés-elméleteket"
Konkrétumok híján miről beszélünk?
Én értem azt, hogy nincsenek meg a feltételei +1 kölöknek, de miért gáz az, ha egy ország vezetője, célként jelöli meg, hogy ne haljon ki a nemzet, mi ebben a kivetni való?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.09. 11:57:02

@Puskát kellett volna hozni: Tévedsz. A Destatis adatai szerint pont 2006-ban volt a legalacsonyabb a bevándorlók száma az utóbbi években... 2000-2006 között jelentősen csökkent, 2006-2008 között nagyjából szinten maradt és 2008-tól megint emelkedett a bevándorlók száma.
Érdekes, hogy 2008-ban és 2009-ben többen hagyták ott Németországot, mint amennyien érkeztek, ilyen utoljára a 80-as évek elején volt.

2.4. fejezet itt:
www.destatis.de/EN/Publications/Specialized/Population/StatYearbook_Chapter2_5011001129004.pdf?__blob=publicationFile

zsírmalac 2013.05.09. 11:57:26

@pánpéter: "A legtöbbje kimegy, mert itthon nem talál munkát, mert nem tanult, és nem ért semmihez."

Ez már egy ideje nem így van, a kivándorlók gerincét egyre inkább a képzett munkaerő alkotja.

"Orbán konkrétan azt mondta, hogy a magyar emberek/családok átlagosan 1-el több gyereket szeretnének vállalni, mint amennyit na gyakorlatban vállalnak."

Ebben viszont igazad van. Régóta próbálom, próbálják sokan felhívni erre a kormány és a társadalom figyelmét - tudniillik hogy a magyar családok jelentős része nem nem akar, hanem nem mer több gyermeket vállalni -, most végre elérte az ingerküszöbüket.

koborvadász 2013.05.09. 11:59:41

@DezInf: Jajj! Mit nem modsz! :-))))

Bolsi Buster 2013.05.09. 12:00:54

@zsírmalac: Nem, a nőnek semmiről sem kell döntenie, a természet már megtette helyette.

Sok ember butább az állatnál, amikor a létfenntartást a fajfenntartás elé helyezi. Állatokra nem hat a propaganda.

pánpéter 2013.05.09. 12:01:11

@zsírmalac:

"a kivándorlók gerincét egyre inkább a képzett munkaerő alkotja"

én cizellálnám, ha lehet. nyilván egy jó része a kivándorlóknak a jól képzett munkaerő, egy másik nagy része pedig aki itthon képzetlensége miatt nem talál munkát, és kimegy dolgozni, éhbérért.
de alapvetően jogos amit írsz, és sok igazság van benne.

"Régóta próbálom, próbálják sokan felhívni erre a kormány és a társadalom figyelmét"

persze, hiszen ez nem új keletű probléma. ráadásul a ma intézkedése 10 év múlva fog gyümölcsöt hozni. az elmúlt ciklusokban ilyen témák még gondolat szinten sem merültek fel az irányítók fejáben, és azért ez nagyon nagy baj.
éppen ezért nem is értem a balliberális blogger fanyalgását.
vagy hát persze értem. csak elég visszataszító álláspont számomra...

Bolsi Buster 2013.05.09. 12:02:48

@Távmunka blog: Ez nem cáfolja azt amit írtam, tekintve a magyarok kis számát az egészben.

koborvadász 2013.05.09. 12:04:40

@Puskát kellett volna hozni:

Te milyen okos vagy!

Milyen jövő?????
Tudod mennyibe kerül ma egy gyereket felnevelni??

Nyilván sok család szeretne több gyermeket. De a mai magyar bérekből nem lehet.

2 diploma 25 év meló közalkalmazottként és nettó 100.000 fizuból nevelj már 3 gyereket.

zsírmalac 2013.05.09. 12:09:07

@Puskát kellett volna hozni: Hm. Szóval szüljünk, szüljünk és szüljünk, főzzünk, takarítsunk, és lássuk el a ház urát. Végül is, elvben megoldható volna az a családmodell, melyet vizionálsz, hiszen sokáig működött, csak hát akkor a kellemetlen velejáróit is vállalni kellene, úgymint fogamzásgátlás betiltása, válás lehetőségének megszüntetése, férfira rátestálni a nő eltartásának kötelezettségét. Tudniillik a nő - még ha tehénszerepben leledzik is - nem hülye, sőt, ösztöne is azt súgja neki, hogy bizonytalan kapcsolatba márpedig nem szülünk. Elvárni a nőtől, hogy rendelje magát alá a szaporodásnak, s anyagilag teljes mértékben függő helyzetbe kerüljön, mindemellett fenntartani a válás lehetőségét, amely Damoklész kardjaként lebeg a feje fölött - nos, finoman szólva nem fair.

Bolsi Buster 2013.05.09. 12:11:07

@koborvadász: Akkor ne nevelj, nem nekem gond.

zsírmalac 2013.05.09. 12:11:18

@pánpéter: Nem csupán az elmúlt ciklusokban nem merült fel, a jelenlegi kormány sem foglalkozott eddig ezzel, hanem a nőhibáztató propagandát nyomta. Nem tudom, mi változott most, mindenesetre örvendetes, hogy végre ébredeznek.

lavór 2013.05.09. 12:11:22

@koborvadász:

"Tudod mennyibe kerül ma egy gyereket felnevelni??"

Az hagyján, hogy ma mennyibe kerül. Mennyibe fog kerülni holnap? Egy év múlva, 10 év múlva... Pont úgy járhatnak az emberek, mint a devizahitellel. 2-3 rossz hónap(válás, betegség, munkanélküliség)és az utcára kerülhetnek pillanatok alatt.
20-25 év hoszú idő.

Bolsi Buster 2013.05.09. 12:13:39

@zsírmalac: A visszájára fordított propaganda a megoldás. Nyilván nem 2 év alatt, szétkúrni sem addig tartott.

zsírmalac 2013.05.09. 12:15:58

@Puskát kellett volna hozni: A gyakorlat nem ezt mutatja. Azokban az országokban, ahol az általad is preferált hagyományos családmodellt propagálják, visszaesett a gyermekvállalási hajlandóság.
Talán ha elvágod az embereket a külvilágtól, a nőket pedig a tanulás lehetőségétől, működhetne...

Bolsi Buster 2013.05.09. 12:16:01

@zsírmalac: Hogyne foglalkozott volna ezzel. A családi adózás erről szól, az államilag támogatott lakáshitelezés erről szól, még az egyházak komoly pénzelése is hogy csak a legfontosabbakat említsem.

lavór 2013.05.09. 12:17:08

@Puskát kellett volna hozni:

"A visszájára fordított propaganda a megoldás. "

És ugye 2 propagandáért adnak 1 kiló kenyeret a közértben. Mindenki tudja.

Bolsi Buster 2013.05.09. 12:20:48

@zsírmalac: Nem a tanulás lehetőségét, hanem a vágyát kell elvenni, ami színtiszta propaganda.

Hol csökkent a gyerekvállalás ahol a hagyományos családmodellt propagálják? Ne keverjük azzal hogy azért kezdik propagálni mert nem vállalnak gyereket(korábban nem kellett propagálni hiszen ez volt a norma, akkor az önmegvalósítást+felszabadulást kellett propagálni amit meg is tettek).

zsírmalac 2013.05.09. 12:22:41

@Puskát kellett volna hozni:
" Nem a tanulás lehetőségét, hanem a vágyát kell elvenni, ami színtiszta propaganda."

Nem az. Ha csupán az volna, akkor a nőket genetikailag korlátozott intelligenciával alkotta volna meg a természet.

Olaszországban, pl.

Mészáros Laci 2013.05.09. 12:24:26

@lavór:

"Miért is? Ha nem lesz elég aktív befizető, miből fogják kifizetni a nyugdíjakat, miből a közszolgákat, gondozottakat?"

Meglepően sokkal jobban élünk most, mint a létminimum. Szóval a tömeges éhezés nem lenne szükségszerű következménye még annak sem, ha valóban romlana az aktív / inaktív népesség aránya.

De a romlás sem szükségszerű (az öregedés ellenére sem), és erre is vannak már bevált modellek, amelyeket persze nem egyszerű átvenni (például a fix nyugdíjkorhatár helyett rugalmas nyugdíjba vonulás).

A vészmadárkodást is érdemes kontrollálni; attól, hogy én nem látok megoldást, az még létezhet.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2013.05.09. 12:27:13

@Puskát kellett volna hozni: @zsírmalac: @pánpéter:

Túl nagy feneket kerítetek ennek az egész ügynek. Szerintem senkit nem kellene azért bántani mert nem akar gyereket, és azért sem mert akar gyereket. Emberek vagyunk, szabad döntéssel és gondolkodással. Mindenki álláspontját tisztelni kellene. Nincs itt semmiféle propaganda. Mindenki maga dönt az igényei felől.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.09. 12:27:15

@Puskát kellett volna hozni: Miben volt ugrás 2006-ban? Mert sem a magyarok (lásd grafikon a posztban), sem az összes az összes bevándoló (lásd a link az előző kommentembem) számában nem volt.

zsírmalac 2013.05.09. 12:27:25

@Puskát kellett volna hozni: És közben csorbították a (kisgyermekes) anyák munkaerő-piaci jogait, lehetőségeit. Vagyis úgy tűnt, épp az általad preferált irányba próbálják terelni az embereket: kényszerítsük a nőt vissza a Kinder-Küche-Kirche háromszögbe azzal, hogy ellehetetlenítjük a munkavállalását, és akkor majd jól szaporodni fog.
Nos, ez most megváltozni látszik.

hazug fidesznyik (törölt) 2013.05.09. 12:28:05

@Fejesrob: "Liberálisok ne csináljanak és kész."

A gondolatmenetedet követve, amit érdemes volna egy kisbaltával is feltárni, már egy másik blogon is szeretettel ajánlottam neked, hogy verd teherbe anyádat, hogy elegendő nem liberális gyerek adhassa majd a vezíredre a szavazatát, úgy 20 év múlva is. Amit egyébként a nép meg is érdemel.

Bolsi Buster 2013.05.09. 12:30:04

@zsírmalac: Ahhoz nem is kell túl nagy intelligencia, hogy a nők felismerjék hogy a férfiak nem fognak gyereket szülni, így aztán nekik kell. Vagy elhagyatva szegényen halnak meg.

Mindig volt önmegvalósító nő is, 1%. Az nem volt veszélyes a társadalomra. Mióta mind elhiszi, hogy primadonna lesz a szakmában, a másik 99% meg is veszi amitől primadonnának látszik. Minél rondább/öregebb annál többet költ, amíg ki nem öregszik a reményből. Mert intelligens, ha ezt teszi..:)

Bolsi Buster 2013.05.09. 12:31:43

@Nyekenyóka.: Lószart dönt maga. A reklámszakmában vagyok. 1% sem tud dönteni, az az 1 meg propagandával foglalkozik.

lavór 2013.05.09. 12:32:17

@Mészáros Laci:

"(például a fix nyugdíjkorhatár helyett rugalmas nyugdíjba vonulás)."

Ennek csak az az akadálya, hogy a munkahelyek száma is csökken. A közmunkát meg csak statisztikailag nevezhetjük munkának. Szerintem itt az ideje "vészmadárkodni". Lassan elérhetjük az a bizonyos kritikus számot. Betelepülni is csak akkor érdemes egy országba, ha az megélhetést biztosít. Itt már alacsony képzettségű munka sincs. Nem véletlenül megy ki a magyar árut pakolni, mosogatni, takarítani.

hazug fidesznyik (törölt) 2013.05.09. 12:32:20

@Mészáros Laci: "Meglepően sokkal jobban élünk most, mint a létminimum."

Ezt minden lehető alkalommal be is bizonyítjátok, amióta hatalmon vagytok. Minden héten mutyi, haverok, buli, hanta.

Mészáros Laci 2013.05.09. 12:32:54

@pánpéter:

"ha a liberális nem akar gyereket, akkor az az ő magánügye."

A gyerekvállalás necces téma, mert nagyon könnyen politizálódik, pedig valójában egyéni lelki kérdés; a lélektanászok elég régóta (kb huszadik század eleje óta) merengenek a különféle személyiségtípusok, lelki alkatok kialakulásának hátterén.

Aki harmincas évei közepére még nem tudja magát elképzelni apaként, anyaként, annak saját érdekében érdemes megbízható pszichológushoz, mentálhigiénés szagemberhez fordulnia, mert a gyerek-nem-vállalás ekkor már egész biztosan csak tünete valamilyen ki nem mondott, fel nem ismert, sokkal mélyebb sérültségnek.

Aztán persze jó sokan inkább ideológiát keresnek a gyerek-nem-vállalás mögé, és úgy 45-50 éves korukig ezt tiszta szívvel vallják is, akkor aztán kezd kinyílni a csipájuk, csak akkor már késő. Elszomorító, de több ismerősöm jár ebben a cipőben. Valamikor harcos liberálisok voltak és élvezték a szabad életet, most temetik utolsó élő rokonaikat, már csak motiváció nélküli tíz év a munkahelyen, majd magányos öregkor vár rájuk (mivel közülük többen egyúttal egykék, még unakaöcs, unokahúg sincs, akit pátyolgathatnának). Jó nagy ár a liberális évekért.

Mészáros Laci 2013.05.09. 12:34:10

@hazug fidesznyik:

eltévesztetted a címzést, egyrészt egy személy vagyok, másrészt nem vagyok hatalmon.

Mészáros Laci 2013.05.09. 12:39:17

@lavór:

"Ennek csak az az akadálya, hogy a munkahelyek száma is csökken."

Ez sem ilyen egyszerű, de hosszú és most nincs időm.

"A közmunkát meg csak statisztikailag nevezhetjük munkának."

A közmunka nem minden szempontból valódi munka, de több fontos szempontból az: a tartós munkanélküliség nagyon mély lelki torzulást okoz, ennek a rehabilitációja nagyon sok időt igényel, és napi rendszerességgel végzett munkát olyan környezetben, ahol türelmesen elviselik az akár több hónapnyi botladozást. Erre pont jó a közmunka. Akár egy éven át is. Nem az elvégzett munkával termeli meg a bérét, hanem azzal, hogy fokozatosan alkalmassá válik tényleges munkára.

"Szerintem itt az ideje vészmadárkodni".

Szerintem meg nem, mert a nettó vészmadárkodás haszna elég jó közelítéssel nulla. Persze, a vészmadár jobban érzi magát :-)

Bolsi Buster 2013.05.09. 12:42:40

@Nyekenyóka.: Attól lehet ellene tenni. Mo-n a helyzet elég rossz, hiszen ha a romákokat kivonod alig marad épkézláb gyerek.

hazug fidesznyik (törölt) 2013.05.09. 12:43:02

@Puskát kellett volna hozni: "A családi adózás erről szól, az államilag támogatott lakáshitelezés erről szól, még az egyházak komoly pénzelése is"

Hülyék vagytok. Adjatok normális fizetést az embereknek, mert ez már működik a felsőbb körökben. Építsetek óvódákat és iskolákat, fizessétek meg a pedagógusokat, ahelyett, hogy kirúgjátok őket. Újítsátok fel a kórházakat és tartsátok itthon a szakorvosokat, ápolókat. Ne sarcoljátok állandóan a dolgozók rétegét minden szarral. Meglásd, akkor mindenki igyekszik majd gyereket vállalni, ha nem kell rettegni a holnaptól, hogy ugyan mit fognak most elvenni a kormányon levő rablók. Nézz utána, hogy az általam felsoroltakra milyen lehetőség volna, ha az elloptt manyup pénzeket, az eltőzsdézett százmilliárdokat, a haveroknak kibulizott tízmilliárdokat erre fordították volna. Elkezded számolni vagy segítsek?

lavór 2013.05.09. 12:43:32

@Mészáros Laci:

"A közmunka nem minden szempontból valódi munka, de több fontos szempontból az: a tartós munkanélküliség nagyon mély lelki torzulást okoz..."
És valóban. Csak miért is tartósan munkanélküli? Gondolom, jókedvéből.
a közmunka csak arra jó, hogy irányíthatóvá tegye a programban résztvevőt. Ha ellenáll, nem kap semmit. Munka ugye nincs. Emellett a közmunkához is lassan protekció kell. :) Tréfás ez az ország.

Bolsi Buster 2013.05.09. 12:50:49

@Nyekenyóka.: Ez hülyeség. Bajnai előadta az adóterveit, olyan mint amilyen 2010 előtt volt. 5-7%-ra elég ez.

hazug fidesznyik (törölt) 2013.05.09. 12:51:45

@Puskát kellett volna hozni: neked meg kötelet kellene hozni!

Mi van, elakadtál bazmeg?

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2013.05.09. 12:52:00

@Puskát kellett volna hozni:

Nem tudom mit akar Bajnai, nem is érdekel. De az biztos, hogy a lakosság túlnyomó többsége szarabbul él most mint évekkel ezelőtt.

Bolsi Buster 2013.05.09. 12:57:39

@Nyekenyóka.: Nem kellett volna semmire hiteleket felvenni devizában. Jó nagy barom a lakosság, tisztelet a kivételnek.

koborvadász 2013.05.09. 13:12:53

@lavór: Egyetértek!
Én nevelgetem a két gyerekemet.
Az a szerencsém, hogy 1 év múlva nagykorúak.

Irány a világ élhetőbb fele.

Dolgozni mindenhol kell. Van ahol elismerik.
Itt evidens, hogy jól dolgozol.
S örülhetsz, ha van melóhelyed.

Én is lépek jövőre. Nem maradok itthon.
Az a legnagyobb baj, hogy gyermekeink is lelépnek mert nem lehet itt élni.

Persze a politikus rétegnek és sleppjének valamint az egyéb ügyeskedőknek Kánaán eme hely!

Büszke vagyok arra, hogy Magyar vagyok! Csak a jelen korra nem lehet büszkének lenni!
Értem itt az elmúlt 20 évet.

Az előtte dolgokról kár beszélni azt elrendezte a fejlett világ kiegyezéskor.

Mészáros Laci 2013.05.09. 13:15:14

@lavór:

"És valóban. Csak miért is tartósan munkanélküli? Gondolom, jókedvéből."

Az okok maximum annyiban fontosak, hogy elkerüljük a megismétlődését. Egyébként a 80-as évekig nagyon sok munkaintenzív ágazatban dolgoztak képzetlen emberek (építőipar, stb) a cocasta ipar gyors leépülésével (piacvásárló privatizációk, stb) és a gépesítéssel egyszerűen megszűntek ezek a munkakörök, és rövid idő alatt majdnem egymillió ember maradt megélhetés nélkül. Ezt örököltük a Kádár-rendszerből.

A közmunka-rendszer megvalósítása nyilván nem tökéletes, de aki néhány év óta nem dolgozik, annak tényleg rehabilitációra van szüksége, mindenfajta fegyelmet és önfegyelmet újra kell tanulnia.

zsírmalac 2013.05.09. 14:41:17

@Mészáros Laci: "egész biztosan"
Tévedés, van, akiből egyszerűen hiányzik az ösztön. Éppen aktuális a téma, ugyanis bennem sem igen van gyerek utáni vágy.
Valószínűnek tartom, hogy ez egy veleszületett tulajdonság, ugyanis soha egy percet sem babáztam (nő vagyok, nyilván), és jól emlékszem, milyen értetlenül figyeltem azon társaimat, akik igen. Náluk már akkor jelentkezett az anyai ösztön, nálam nem. Mivel ez kezdettől fogva így volt, kevéssé valószínű, hogy holmi szingliideológia fertőzött meg.
Persze lehet, hogy csupán későn érő típus vagyok. El tudom képzelni, hogy családban élek majd, de ez inkább család iránti, s nem gyermek iránti vágy, ha érted. Mindenesetre az "x éves korodra majd megveszel érte" nem jött be.

pánpéter 2013.05.09. 15:00:29

"A Tárki háztartásmonitora szerint kevesebben vándorolnak ki Magyarországról, mint a régiós átlag.
Nincs akkora kivándorlási hullám, mint azt a média sugallja, derült ki a Tárki Háztartás Monitor 2012 kutatásából. A Tárki mérése szerint a magyarok kivándorlásának mértéke továbbra is a régiós átlag alatt van, az uniós országokban élő magyarok aránya pedig elhanyagolható a teljes magyar népességhez képest. A régiós országok közül egyedül Csehország múl minket alul ebből a szempontból."

www.origo.hu/itthon/20130509-tarki-nincs-magyar-exodus.html

akkor erről ennyit is. mondtam én hogy ostoba a blogger.

Mészáros Laci 2013.05.09. 15:34:39

@zsírmalac:

Miss Understanding!
Nem a "géntehén" elméletet propagálom.
Az ember nagyon erősen szociális lény, az egykori önző, fajfenntartó genetikai késztetéseinknél sokkal erősebb (biokémiai) mechanizmusok szolgálják az együttéléshez szükséges emberi tulajdonságokat...

Most visszamerülök az xml tag-ek közé, később még irkálok, ha érdekel.

zsírmalac 2013.05.09. 15:50:44

@Mészáros Laci: Kérlek, fejtsd majd ki, mit értesz sérülésen, sérültségen, mert valószínűleg ez vitt tévútra.
A magzatot érő hormonhatások befolyással lehetnek a személyiségre, értem ezen azt, hogy a születendő gyermek milyen arányban rendelkezik majd férfias(nak mondott) illetve nőies(nek mondott) tulajdonságokkal. Így "készülnek" a "fiús" lányok, "férfias" nők. Kevésbé anyatípusok, ugyanakkor nagyobb eséllyel szülnek fiúutódot.

hot-spot (törölt) 2013.05.09. 16:01:14

@Puskát kellett volna hozni: Azt kell mondjam,hogy felületesen ismered a nőket.

Bizton állíthatom,hogy a legnagyobb biztonságban akkor van minden nő,ha nincs mellette férfi egyáltalán.

hot-spot (törölt) 2013.05.09. 16:03:28

@zsírmalac: Spermabankot javaslok.
Na és szülni meg azért érdemes,mert csak mert és kész.:)

zsírmalac 2013.05.09. 16:07:48

@hot-spot: Kösz, de sperma, az van. Van bika a háznál. Csak vágy a pufók, rózsaszín kisbaba után, az nincs egyelőre.

zellerlevél 2013.05.09. 18:14:01

@zsírmalac:

Persze, benne van ez is. De a rossz tapasztalatok nem indokolják az előrelátás hiányát, a változó helyzethez való alkalmazkodás elutasítását, az önsorsrontást, a tudatos egészségrombolást.

zellerlevél 2013.05.09. 18:23:11

@thwarter:

Ennél azért ez bonyolultabb kérdés.
Egyrészt az ember is könnyen kihaló fajjá válhat.
Másrészt nem mindenki él, környezetszennyező módon, nem minden gyerek fenekét szállítják autóval iskolába, egyik különóráról a másikra; nem minden gyerek nő fel chipsen és kólán, és nagyon sok gyerek válik hasznos emberré.
A túlnépesedés nem az egész világra jellemző, és nem is csak mennyiségi kérdés, hanem minőségi is. (Persze nem pontosan úgy, ahogy egy amerikai kertváros lakója gondolja.)

Mészáros Laci 2013.05.09. 22:07:01

@zsírmalac:

Pár éve (amikor jómagam eléggé megreccsentem) elkezdtem intenzíven olvasni ilyesmiket, de nem vagyok piszológus, csak szőröstalpú mérnök. Talán épp emiatt leginkább Pálferi stílusát kedvelem, mert nehéz szakirodalmat is érthetően és élvezetesen tolmácsol, nyilván a saját tapasztalataival megerősítve.

Pici gyerek (csecsemő) számára általában fontos az anya közelsége, az éhség, szomjúság csillapítása belátható időn belül. Ha egy baba inkubátorban tölti első heteit, fontos kötődési minták nem alakulnak ki, de annak is nyomai maradnak, ha (egy időben divatos szokás szerint) "ne vedd fel ha sír, majd elalszik."

Relatív elhanyagoltság: ha a gyerek kicsi, mindkét szülő dolgozni kényszerül, a bölcsődében egy fásult, kiégett, rideg gondozók kezébe kerül.

Szülősítés: ha (többnyire) az apa elérhetetlen (elvált, távol dolgozik, elhidegült, és későn jár haza), és az anya olyan feladatokat ró a gyerekre, amelyet normálisan egy felnőtt emberre van méretezve. Néha szükséges, de a gyerekben tudatosítani kell, hogy ez részéről rendkívüli teljesítmény, nem kötelesség. Még rosszabb, amikor a gyerek kénytelen kezelni mamájában ébredő félelmeket, neki kell megnyugtatnia a saját anyját. Találkoztam ilyennel közvetlen közelről, hátborzongató látni is.

A teljesítménykényszer ("szeretlek, ha teljesítesz") egyik lehetséges szövődménye a csökkentértékűség-szégyen séma, a tudat, hogy nem vagyok alkalmas. Ez annyira áthatja az emberfiát-lányát, hogy ezt tartja természetesnek, sokkal inkább, minthogy ellentmondjon azoknak a tekintélyszemélyeknek, akik ezt a képet benne (merő jó szándékból) elültették, akkor, amikor ő még kiszolgáltatott volt.

Azt mondják, az "amatőr pszichológus" tipikus tünete, hogy felületes észrevételek alapján diagnosztizál másokat "nahát, neked negatív anyakomplexusod van" -- ettől szeretnék tartózkodni. Amit itt leírtam, nem diagnózis senkiről, különösen nem rólad, csak néhány példa arra, hogy (sok-sok-sok tapasztalatot gyűjtő lélektanászok, pisziáterek, szociológusok, viselkedéskutatók összegzett tudásából leszűrhetően) mi minden láthatatlan terhet hordozunk magunkkal. Van, amit ezek közül le tudunk tenni (pár év munkájával), de van, amivel a legtöbb, hogy felismerjük, és legalább nem várjuk el a többiektől, hogy váljanak olyanná, mint mi.

Mészáros Laci 2013.05.09. 22:14:08

@hot-spot:

"Bizton állíthatom,hogy a legnagyobb biztonságban akkor van minden nő,ha nincs mellette férfi egyáltalán. "

Bizton állíthatom, hogy ebből a kijelentésből legfeljebb annyi igaz, hogy te így érzed...

lavór 2013.05.10. 06:48:44

@Mészáros Laci:

Ma is sok képzett ember végez gyakorlatilag betanított munkát. Sőt, akár magasan képzettek is. Sajnos csak ismételni tud a történelem, a magyar meg pláne. A vetésforgós választási eredményeken nagyon jól látszik is.
Persze, van, akinek hasznos a közmunka, már pszichésen (egy fejlett országban). A nagyobb baj, hogy szó sincs erről. Vannak olyan magyar települések, ahol egyáltalán nincs más munka. Egy családban 1 személyt foglalkoztathatnak így, 4 órában. Komoly pszichológiai hatása van így a dolognak.

@koborvadász:

Sokan csomagolnak. De úgy látszik, ez jó a politikának. Kíváncsi leszek, meddig tartható el a hűbéresek hada és a holdudvar az egyre apadó források mellett.

Mészáros Laci 2013.05.10. 08:19:42

@lavór:

Az a helyzet, hogy a tökéletes és a semmi között vannak fokozatok. A közmunka rendszerén szerintem nagyon sokat lehetne javítani. De az, ami most van, sokkal jobb, mint a szociális segély + semmittevés. Az, hogy a családból akárcsak egy ember reggel rendszeresen elmegy dolgozni, és ezért pénzt kap, a többi családtag, és főleg a gyerekek számára is nagyon fontos tapasztalat. Viselkedési modell.

Mint ahogy az is viselkedési modell, hogy otthon ül, sorbaáll segélyért, az unalmat és feszültséget pedig a családtagok egymás vegzálásán vezetik le.

***

A kivándorlást kicsit túllihegi a sajtó. A magyarok tipikusan otthonülő nép (még országon belül is nehezen mozdulnak meg), ehhez képest persze nagy változás az, hogy vannak, akik kimentek külföldre és katartikus élményként számolnak be a nyugati munkafegyelemről, bérekről, költségekről és az "idegeneket" érintő kirekesztettségről. De a többi KKE országból nagyságrenddel többen költöztek ki (vagy járnak ki) dolgozni nyugatra. Szóval ez nem jó, tünet értéke van, de még kurva messze van a nemzethaláltól :-)

lavór 2013.05.10. 09:48:25

@Mészáros Laci:

". De az, ami most van, sokkal jobb, mint a szociális segély + semmittevés. "

Persze. Így látják, hogy mennynire kiszolgáltatottak a helyi kiskirálynak. Azt is látják, hogy mennyit is ér a munkájuk.
Na meg az is tisztán látható, hogy a megélhetéshez szükséges többletigényt lopásból fedezzék.

---

Ha messze van a nemzethaláltól, akkor jó. Én (se) már biztos nem várom meg. :) Majd elmeditálgatnak az itthon maradtak, hogy is kéne csinálni. Biztos van rá idejük, pénzük, energiájuk.

Mészáros Laci 2013.05.10. 10:46:47

@lavór:

Látom, jobban érzed magad így :-)

Gyűjts tapasztalatokat és majd mesélj.

nyuggernyúzó 2013.05.10. 12:34:59

@zsírmalac: Lehet, de nem könnyű.
Ha valaki 8 órát melózik, akkor mellé bejön napi 2 óra a közlekedésre. Mellé jön ügyintézés, vásárlás, gyerek iskolába, oviba, sportra, különórára szállítása stb. Nem sok marad a háztartásra, a gyerekkel foglalkozni.

nyuggernyúzó 2013.05.10. 12:39:45

@zsírmalac: Természetesen így gondoltam. A járulék a dolgozónál, vállalkozónál marad és majd ők ebből eltartják az öregeket állami újraelosztás nélkül.

Krumpli Bogart 2013.05.11. 10:21:51

@thwarter: Arrol kene az allamnak gondoskodnia, hogy megfeleolkeppen integraloldjank a bevandorlok, ...

Hát igen. Kérdés, hogy sikerül-e erről gondoskodni. Vagy pedig robbantgatnak, mint bostonban, londonban, stb.

Ráadásul tanulmányok sora bizonyítja, hogy nem az első generációs mozlim bevándorlók robbantgatnak (ők örültek, hogy anyagi biztonságot találtak), hanem a jólétbe beleszült kölykeik nem bírtak magukkal.

Ez a migráció elég rázós kérdés, persze publikus anyaghoz nem nagyon juthatsz hozzá, mert a PC libsi-kategóriarendszere nem engedi a "rasszista" megnyilvánulásokat. Ezeket az adatokat csak magasrangú politikusok kaphatják meg, akik már nem akarnak annyira multikultit - ismerv a várható következményeit.

Krumpli Bogart 2013.05.11. 10:44:11

Mielőtt bárki megvádolna iszlámellenességgel, pontosítani szeretnék. Azért az iszlámról írtam a példát, mert ez a probléma napjainkban.
Valójában arról van szó, hogy szerintem nem lehet a kultúrákat így egymásra szabadítani, mert kár okoznak egymásban...
Az európából kivándorolt keresztények kiirtották az indiánokat, az ausztrál őslakók családjait szétszakították.
A japán tradicionális családot szétverte a nyugatikultúra. Az angolok indiaiak millióit ölték meg.
süti beállítások módosítása