morgás joga 6.jpgOrbán Viktor ma kifejtette adórendszerünkkel kapcsolatos elképzeléseit - kiderült, neki sem szólt Cséfalvay, hogy ne törje ezen a fejét, mert immáron az tökéletes. Orbán Viktor szerint nem az, sőt - ő "olyan adórendszert képzel el, amely a lehető legkevésbé bünteti a munkát, s az ezeket terhelő adókat tovább akarja csökkenteni."

„A gazdasági növekedés egy részét adócsökkentésre kell fordítani” (Orbán Viktor, 2013. március 12.)

Ezek szerint az illetékesek arról sem szóltak miniszterelnökünknek, hogy nincs olyan hazánkban, hogy gazdasági növekedés és még attól sem, hogy mindenhonnan a "Magyarország jobban teljesít" kampányszlogen köszön vissza - hiába ismételgetjük mantraként, azért ez nem így működik. És nem is várható növekedés, amíg jogbizonytalanság uralkodik ad hoc törvénykezéssel meg szabadságharccal és bármelyik befektetőt bármikor arcátlannak lehet nyilvánítani mert a nemzetközi (és hazai) költségelszámolási standardokat kíván érvényesíteni árképzésében.

Tehát ha a gazdasági növekedésünk egy részét fordítja kormányunk adócsökkentésre, akkor arra azért ne számítsunk, hogy ebből a pluszból veszünk új mosógépet vagy nyugodtan beruházhatunk és fordíthatjuk azt autónk törlesztőrészletére.

Orbán Viktor azonban nem állt meg az adócsökkentési ígéretnél - rögtön be is ígérte az adóemelést: a kormány a fogyasztási adókat szeretné emelni a jövőben, illetve magasan tartani:

„Hiányzik egy 35 százalékos áfakulcs a luxustermékekre. Az EU szabályai miatt ezt még nem tudtuk meglépni, de ezt kezdeményeztem az EU-n belül”.  (Orbán Viktor, 2013. március 12.)

Igen, tényleg hiányzik a 35%-os adó, mint egy falat kenyér - és tűkön ülve várjuk hogy kiderüljön, milyen luxusban is élünk. Mert meglepetés az biztos lesz, ha megtudjuk a parlament által luxusnak minősített termékek és szolgáltatások körét.

Mert vajon mi számít luxusnak? Oké, sokaknak lassan már az alapvető élelmiszerek is, de Orbán Viktor mai nyilatkozatából az is kiderül, kis esélye van annak is, hogy a vidékfejlesztési illetékesek áfacsökkentési javaslata célhoz érjen. Tehát a hús, a cukor, a rizs, az étolaj, stb. marad a 27%-os forgalmi adóval.

Ha a kormány szűken határozza meg a luxustermékek körét, abból nem sok bevételnövekménye lesz a költségvetésnek. Lehet extra adót kivetni a Ferrarikra meg Bentleykre - na bumm, még több szlovák meg ki tudja milyen rendszámú luxusautó fog cirkálni a magyar utakon. Lehet nagyobb adót fizettetni a világkörüli utazókkal, de miért ne lehetne Bécsből indulni egy ottani utazási iroda szervezésében? Pradáért meg Diorért is el lehet menni nem is olyan messzire, egy pár cipőn már be is jöhet az útiköltség.

A kormány szempontjából az a jó, ha kideríti, az átlagmagyar dőzsöl a luxustermékekben, így hirtelen 35%-os adós lesz például minden, ami chipszadós, plusz dohányozni meg inni sem muszáj, nem is beszélve a hosszúhétvégés wellness szállodázásról. Igaz, lehet differenciálni,  mondjuk a magyar termék nem luxus, a külföldi az, vagy egy termékkörön belül a drágább árfekvésű luxus, az olcsóbb viszont nem.

A kérdések azonban ott fognak sorakozni:

  • luxus-e a Tibi csoki vagy sem, esetleg még nem, de a Lindt már igen, vagy alapvetően a kézműves termékek legyenek csak még drágábbak? Vagy minden legyen 35%-os, kivéve a retro Sport meg Balaton szeletet?
  • a háromcsillagos szálloda a luxuskategória vagy a négy? esetleg csak azok, amelyek nemzetközi hálózat tagjai? és az éttermek? ha kifőzde, marad olcsóbb, ha dizájnkaját szolgálnak fel, akkor drágább? és ha Michelin csillagos, akkor határ a csillagos ég?
  • és mi van például a masszázzsal, mint szolgáltatással, az luxus? vagy csak az erotikus masszázs formája? 
  • luxus-e a téliszalámi? Vagy nem, mert Pick-termék, de a pármai sonka már mindenképpen megérdemli ezt a kiváltságot? és a francia sajt meg a dán vaj? 
  • luxus-e az eper télen? és tavasszal? és a trópusi gyümölcsök? mi van a biotojással meg salátával, az luxus?
  • ki által meghatározott mily módon képzett átlagártól milyen százalékos eltérés esetén minősülhet például luxusfogyasztásnak egy bélszín Budapest módra elfogyasztása? 
  • ha kocsit vesz egy család, egy Suzuki már luxus? vagy nem, ha magyar gyárban készült? és mi van az Audival meg a Mercivel? vagy csak akkor, ha sportkivitel? vajon a márkaszervíz is luxus lesz meg a 15 éves BMW alkatrésze is?

Számíthatunk arra is, hogy kormányunk sürgősen felállít egy nemzeti luxus-megállapító hivatalt, ahol munkatársak százai kutatják nap mint nap, mi is a luxus és hogyan lehet meghatározni, mi nem az. Jönnek majd az árajánlások a kategóriák meghatározásához, meg a luxus-kommandók, akik ellenőrzik, luxus-e a luxus, illetve a fapadosnak nevezett valójában ténylegesen luxus-e. 

Valószínűleg országgyűlési képviselőink másképp látják a luxust mint szociológusaink, mondjuk nem sok az esélye, hogy ez utóbbiak véleményét kikérjék a témában, így döntenek azok, akiknek napi jövedelmük annyi, mint másnak egyhavi közmunkabére. Az azonban biztos, a hazai kereskedelemnek és iparnak nagy csapás lenne a luxusadónak nevezett büntetőadó - hiszen nem vagyunk olyan nagy ország, hogy emberfeletti erőfeszítést okozna egy szomszédos országban feltölteni a készleteinket "luxus" termékekből, vagy igénybe venni olyan szolgáltatásokat, amelyek kormányunk szerint nem szükségesek a mindennapi létfenntartásunkhoz.

Az, hogy a 35%-os áfát egyelőre az unió nem engedélyezi, sovány vigasz. A tegnapi történések fényében kicsi az esélye, hogy kormányunkat érdekelné, mi van odakinn az országhatáron túl, ki mit mond és miről mi a véleménye - így nagy az esélye, hogy hónapokon belül megtudjuk, milyen luxusban is élünk. És ez az adóemelés egész biztosan többet visz el a családi büdzséből, mint amit a 10%-os rezsicsökkentés benne hagy (pláne, mivel ez utóbbi árát kamatostul megfizethetjük majd utólag).

Ha szeretnél még többet olvasni, tematikus tartalomjegyzék itt.

Előzmény:

Cséfalvay szerint adórendszerünk elérte végleges formáját

Áfacsökkentés? Az előzőt sem éreztük meg ...

 

Amennyiben tetszett, csatlakozz Facebook csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr65131180

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Áder nem megy vissza a balettba ugrálni 2013.03.12. 21:17:03

Nem csak Orbán jóindulatát veszítené el, de a másfél milliós havi tiszteletdíjáról, a külföldi kiküldetések napidíjáról és költségtérítéséről, a magánrepülőről, az elnöki rezidenciáról, a pazar bútorokról, a személyi testőrségről, a hivatali személygép...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Butuska 2013.03.12. 23:00:14

AFA csökkentésnek volt eredménye a múltban? Nem, pedig "ellenőrizték".
AFA emelésnek volt eredménye? Igen, felmentek az árak.

Mi is a vita lényege?

egysmás 2013.03.12. 23:04:04

@Larry Silverstein: Egy multi vezetője eladja az anyját 0,1% tervezhető haszonért.
Hasonló nagyságú bizonytalanság-csökkenésért pedig a lányát is.

És ugyanez visszafelé.

Vannak kevésbé kockázatos módszerei a gazdaságélénkítésnek az minimálbér- és adócsökkentésnél.
Különösen, hogy ezek a módszerek _minden_ környező országnak az eszköztárában megtalálhatók.

A luxusadó kijátszása túl könnyű, így valószínűsíthető, annak nem lesz költségvetési hozadéka.
Egyszerűen nincs olyan termék, amit nem lehet behozni az országba az EU-ból.
Az egyetlen kérdés, hogy megéri-e...

Larry Silverstein 2013.03.12. 23:20:50

@egysmás: 1. A luxusadóról semmit, az égadta világon nem tudni. Majd lesem a fejleményeket.

2. Tényleg nem tudja senki hogy az új gazdaságélénkítő eszközöknek lesz-e hatása. De attól még jobb tenni mintnem tenni. És aktivitás(és pénzis rá) van:

- munkahelyvédelmi akcióterv
- közmunka
- KKV devizaadósság kedvezményes forintosíthatósága(terv 2013)
- forintrontás egy gyengébb sávba
- új, kapitalistább Munka Tvkönyve
- luxusadó???(ez valszeg külföldi árukat terhelne inkább)

Mo-n azért 2007 óta gyakorlatilag stagnálás van, de azóta is 11% körül van a munkanélküliség(nagyobb gond az aktívak kis száma), Gör, Románia, Szlovákia ebben pl. sokkal rosszabbul áll és ebben nem is maradunk el az EU átlagtól. Persze most növekedés kell, + 1%okkal soha nem lesz belőlünk semmi.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.03.12. 23:25:12

@Larry Silverstein:
"luxusadó???(ez valszeg külföldi árukat terhelne inkább)"

Remélem ezt Orbán nem igy gondolja, mert akkor gyakorlatilag az áruk 90%-a luxusáfás lenne :)

Én meg abban a pillanatban szerzek egy buszt, és napi szintű bevásárlóköutakat inditok Szlovákiába és Romániába...

egysmás 2013.03.12. 23:27:53

@Larry Silverstein: Mivel a nyugalom fontosabb a gazdasági szereplőnek, mint egy olyan hatalom, ami folyamatosan cselekszik, a nemtenni jobb...

Olyan ez, mint a mezőgazdaság!

Ha tudom, hogy nem fog esni, tevét tenyésztek, ha tudom, hogy mindig esni fog, pontyot, ha tudom, hogy jég fog esni, akkor meg pecsenyejegesmedvét.

Ha viszont valaki dróton rángatja az időjárást, és nem tudom kiszámítani, hogy mi lesz, nem csinálok semmit, mert az a legkevésbé kockázatos.

Larry Silverstein 2013.03.12. 23:28:27

@egysmás: Azt hozzá se teszem hogy 2002ben 6% volt a munkanélküliség, nehogy még azt hidd, hogy azt sulykolom hogy Orbán körül vannak azért akik dolgoznak.

Larry Silverstein 2013.03.12. 23:30:19

@egysmás: Nem értek egyet, látva az elmútnyócév nemtevését. Annak nem lett jó vége.

egysmás 2013.03.12. 23:32:11

@Larry Silverstein: Látod a mostani három cselekvésgazdagságát is? :o

Larry Silverstein 2013.03.12. 23:35:33

@Kőmíves Kelemen: Sokkal többet kéne tudni a luxusadóról, spec. Orbán semmit nem mondott. Egyébként szerintem az ÁFÁban már nincs tartalék.

- Ennél sokkal jobb lenne a meglevő adókat beszedni, most is rengeteg a NAV kinnlevősége, meg az adócsalást (pl. elektonikus pénztárgéppel, kemény büntikkel) csökkenteni.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.03.12. 23:39:02

@Larry Silverstein:
Az a baj, hogy orbánon kivül mindenki látja, hogy az áfát tovább emelni (még igy szeparálva sem) nem lehet, nincs értelme.

De populizmusból csakazértis erőlködni fog a marhája, hiába mond neki akárki akármit.
Szerencsére az EU mutat majd neki egy fityiszt erre, mert ott legalább józan(abb)ul gondolkodnak.

Orbán Diktor (törölt) 2013.03.12. 23:51:26

@egysmás: "Egyszerűen nincs olyan termék, amit nem lehet behozni az országba az EU-ból."

Meddig?

Larry Silverstein 2013.03.12. 23:52:34

@egysmás: Persze. Megállt az adósság növekedése és a munkanélküliség növekedése. Könnyen finanszírozzuk a hiányt a piacról. A hiány 2004 óta, az infláció 2005 óta a legalacsonyabb most, az alapkamat történelmi mélyponton van és süllyed.

Ezek az életjelek.

2013.03.12. 23:56:18

@Larry Silverstein:

- munkahelyvédelmi akcióterv
- közmunka
- KKV devizaadósság kedvezményes forintosíthatósága(terv 2013)
- forintrontás egy gyengébb sávba
- új, kapitalistább Munka Tvkönyve
- luxusadó???(ez valszeg külföldi árukat terhelne inkább)"

Nem tudom, hogy sírjak-e vagy nevessek!

2013.03.12. 23:57:50

@Larry Silverstein:

"Megállt az adósság növekedése és a munkanélküliség növekedése. Könnyen finanszírozzuk a hiányt a piacról. A hiány 2004 óta, az infláció 2005 óta a legalacsonyabb most, az alapkamat történelmi mélyponton van és süllyed.

Ezek az életjelek. "

Maradjunk a sírásnál....

Larry Silverstein 2013.03.12. 23:58:13

@Kőmíves Kelemen: Hát nézd, a populizmus is kell a demokráciában mert anélkül nincs hatalom.

Szerintem ez is egy teszt, soxor csinált már a fidesz ilyet hogy bedobott dolgokat hadd csámcsogják szét. Nekem nem jön be, pedig én most épp jól járok mert mázli euróban fizetnek és mo-n költök ami neklem még úgy is megéri hogy 20% áfa van ott ahol keresek. Tiszta haszon vk. Mo-nak.

egysmás 2013.03.13. 00:03:55

@Larry Silverstein: Elment félmillió ember, plusz a közmunkaprogramba kényszerítettek foglalkoztatottnak minősülnek.

Életjel, hogy csökkent a munkanélküliség.

Elköltöttük a magánnyugdíjvagyont, aminek törtrészével csökkent az államadósság.

Életjel

Könnyen finanszírozzuk a piacról a hiányt, miközben a csődkockázat és ennek a felára a csúcson van.

Életjel

A fogyasztás visszaesése (a reálbérek csökkenése) csökkentette az inflációt

Életjel

Ha ezek az életjelek, nem lehetne inkább meghalni?

netnepper 2013.03.13. 00:11:09

A fogyasztás adóztatása nem más, mint válogatás nélkül ölő méreg a gazdaság számára.
A létező legnagyobb közgazdasági nonszensz, akár csak a jelzálog hitelezés.
Parlag fővállalkozó közben a Szeles tévében azért nyivákol, mert már alig várják a lakosság fogyasztási hajlandóságának a javulását.
Szerintem óvatosan, hogy ki ne lógjon a ló és a lába, valójában a gazdaság bedöntésére játszanak, hátha így elengedik majd az államadósságot.

vernarancs 2013.03.13. 00:15:23

Orbannak nagyon sok minden hianyzik. Pl. a szent korona a hulye fejerol. Nevetseges, hogy egyszer rezsicsokkentesrol beszelnek masnap meg 35%-os AFA-rol.

Larry Silverstein 2013.03.13. 00:21:38

@egysmás: - Igen, tízezerrel több közmuki van mint Bajnai alatt, nem tétel.

- Elment félmillió ember, csak nem 2010 óta.

Elköltöttük a magánnyugdíjvagyont, aminek törtrészével csökkent az államadósság.

- Mivel nem volt magántulajdon az állam áttette egyik zsebéből a másikba.

Könnyen finanszírozzuk a piacról a hiányt, miközben a csődkockázat és ennek a felára a csúcson van.

- Spec a csődkockázat nem érdekel csak az hogy mennyiért adják a pénzt.

A fogyasztás visszaesése (a reálbérek csökkenése) csökkentette az inflációt

- Ebben van valami.

Mákosi Rátyás 2013.03.13. 00:46:48

@Larry Silverstein:
"Megállt az adósság növekedése..."
Nem, nem állt meg. Egy kicsit csökkent aztán stagnált, most, így 305 forintos euróval szerintem megint csúcsközelben van. Azt hiszem erre egy jó mondás, hogy vajúdtak a hegyek és egeret szültek. Ja, nem mellesleg CSAK erre még eltapsoltunk 1600 milliárd forintot. Gratula.

"...és a munkanélküliség növekedése."
Igen a statisztikaszépítő közmunkások segítségével. Őket vajon ki fizeti?

"Könnyen finanszírozzuk a hiányt a piacról."
Igen, de milyen áron? A piac tele van pénzzel, minden szart megvesznek, a mi állampapírjaink pedig igencsak csábító kamatszinten vannak. De 2,7%-os GDP csökkenéssel nincs a feritél, ami ki tudná ezt termelni 5-10 év alatt.

"A hiány 2004 óta, az infláció 2005 óta a legalacsonyabb most.."

Valóban. Az ok pedig: nincs fogyasztás!!! Ja, és emiatt mostanában a legalacsonyabb az importunk is. Így persze tök jó a hiányadat is, csak ebből hogyan lesz feritél?

"az alapkamat történelmi mélyponton van és süllyed."

Ez tényleg jó, ebben az egy kérdésben egyet is értek az eddig történtekkel. Kár, hogy a teljesen balfasz (gazdaság)politikával ennek a hatását is sikerül eliminálni.

Ezek az életjelek.

blash 2013.03.13. 00:51:31

@Dörnyei József: ezzel a külföldről, de még az en-n belüli rendeléssel is csak azabaj, hogy simán kifizetteti veled az áfa különbözetet az a cég, amelytől rendelsz. Nemrég rendeltem volna a német amazonról egy 65 eurós bicskaszerű szerszámot, de csak a közvetlen fizetés előtt baszták hozzá a 65 plusz 14 (ez a szállítás lett volna) euróhoz még vagy tízet. Így összesen már 83 eurónál járt a rendelés. Ráadásul még a szállítást is beszámolták az áfa különbségbe. Lehet el is számoltam, inkább bemásolom:

Artikel: EUR 56,98
Verpackung & Versand: EUR 8,14
Gesamtsumme ohne MwSt.: EUR 65,12
MwSt.: EUR 17,58

Felbasz az egész, de az amazon is, mert mikor megadtam a magyarországi címet, akkor is még csak az áfakülönbség nélküli, a németországi 16%-os áfával növelt árat mutatta, majd csak a közvetlen fizetés előtt jött a magasabb összeggel.

És csak azért, mert nehogy már több áfát is fizessek bárminek, bárkinek, megrendeltem Bécsben lévő ismerőshöz, így csak 68 euróba került szállítással együtt. Amúgy vicc, hogy oda csak 3,5 euró a szállítás...

Magyarázatot keresve, ezt találtam, de azt nem tudtam meg, hogy hova, kihez kerül az áfakülönbözet, marad a germániába vagy elküldik az apehnak?

logout.hu/bejegyzes/kalandor/csomagok_rendelese_kulfoldrol_afa_vam/hsz_1-50.html

2./b EU-n kívül nem magánszemélyek közötti csomag esetén
- 22 euró alatt se vám, se áfa
- 22 euró felett ÁFA-t kell fizetni, mely az érték 27%-a
- 150 euró felett vám (0-12%, tipikus a 2.5%), és 27% ÁFA de 1000 euró felett több a papírmunka

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2013.03.13. 01:50:07

@blash: Nem tudom, szerintem cég függő. Az EU-n belül nincsen szabályozva az ÁFA, mindenki úgy csinálja, ahogy éppen kedve van hozzá.

A legjobb helyben venni. Németországról tudom, hogy a teljes ár a Magyar 66-80%-a, ami elég jelentős. De szvsz. érdemes körülnézni Szlovákiában is.

A garancia meg 2 év, addig ma már elműködik a legtöbb cucc. 2 év után meg a Magyar termékre sincsen garancia.

Az ÁFA olyan, mint minden adó, nem lehet büntetlenül az egekbe emelni.

Tamás Csacsicska 2013.03.13. 02:12:17

Orbán nagyjából ugyanolyan ostoba a makrogazdasághoz, mint a mikro-joghoz. Hall valamit az őt körülvevő – hozzá hasonló - amatőröktől, azt szajkózza. Ma éppen a 35 százalékos áfát hallotta…

Kivétel nélkül mindenki meg van veszve a nagy makrogazdasági elképzelésektől – azután látjuk, mire ment ezzel az ország. Sajnos, a monetáris irányításnak korlátozott hatása van: a lassuló gazdaság lassulását lehet vele fékezni, vagy a gyorsuló gazdaság növekedését serkenteni (vagy éppen hűteni), de irányváltáshoz a monetáris eszközök nem elégségesek. Egy hanyatló gazdaságot kizárólag pénzügyekkel rendbe hozni, átfordítani nem lehet. Képtelenség. Ahhoz előbb „be kellene nézni” a reál-gazdaságba, azaz a vállalkozások szintjére. A termelésbe és a szolgáltatásokba.

Egy kis kitérő: az egyiptomi, vagy dél-amerikai piramisokban nem az a zseniális, hogy merre vannak tájolva, meg milyen szögben hajlanak az oldalaik és milyen csillagképet céloznak meg az éleik. A zsenialitásuk abban van, hogy ezek a kolosszusok háromezer éve nem roskadtak magukba, de még inkább, hogy meg sem csúsztak, meg sem billentek. A tuti tehát az alapjukban van. Az alapjuk tökéletes tervezésében és kivitelezésében.

A magyar gazdaságnak is az alapjaival van baj. A szektorális egyensúly hiányával, a vállalkozási szint teljes elhanyagolásával. A vállalkozási struktúra súlypontjainak felbomlásával, amire azután ráépül – katasztrofálisan – például az oktatás. A jól működő gazdaság egy olyan puzzle, amit jól raknak össze és amiben nincsenek hiányzó, vagy gyenge elemek. Nos, Orbánnak és gazdasági csürhéjének – akik az életben nem dolgoztak, csak íróasztal mellől fossák a tanulmányokat – minderről fogalma sincs. Valaki a szájukba rágta a GDP fogalmát, meg a költségvetési hiányt – oszt jónapot!

Sajnos, az újra osztás (adóztatás) alapja, hogy legyen mit újra osztani. Az meg nem az újraosztás mértékétől és módjaitól, hanem valami egészen mástól függ.

gtri 2013.03.13. 02:45:39

@Larry Silverstein:
"Elköltöttük a magánnyugdíjvagyont, aminek törtrészével csökkent az államadósság.
- Mivel nem volt magántulajdon az állam áttette egyik zsebéből a másikba."

A magánnyugdíjpénztári vagyon magántulajdon volt:
Az 1997. évi LXXXII. törvény (a magánnyugdíjról és a magánnyugdíjpénztárakról, továbbiakban: Mpt.) 5. §-a fogalmazza meg a működési alapelveket és az alapvető rendelkezéseket.
Az 5. § (1) bekezdése alapján az önkormányzati működés elvének megfelelően a pénztárra vonatkozó alapvető döntések meghozatalára kizárólag a pénztártagok jogosultak.
Ugyanezen szakasz (4) bekezdése „ex catedra” kimondja, hogy „a pénztártag követelése – a tulajdonlás elve szerint – a pénztártag tulajdona, amely e törvényben foglalt módon örökölhető, illetve erre vonatkozóan kedvezményezett jelölhető.”

Az Alkotmány 13. § (1) bekezdése szerint „a Magyar Köztársaság biztosítja a tulajdonhoz való jogot.”
Az Alkotmánybíróság - 2003 decemberében kelt - 867/B/1997 AB határozatában így fogalmaz:

„Az Mpt. rögzíti a tulajdonlás elvét, melynek értelmében a pénztártag követelése a pénztártag tulajdona. Az Alkotmánybíróság a 43/1995. (VI. 30.) AB határozatában (ABH 1995, 195-196.) fejtette ki részletesen a tulajdonvédelem és a társadalombiztosítási rendszer összefüggéseit.
Megállapítása szerint a tulajdonvédelem a társadalombiztosítás terén sem veszíti el kapcsolatát a saját vagyonnal vagy értékteremtő munkával, ebből pedig az a következtetés adódik, hogy a magánnyugdíj pénztárba eszközölt befizetéseire nézve a pénztártag tulajdonjogát alapjogi védelem illeti meg.”

Mike36 2013.03.13. 03:06:07

@Fejesrob: milyen mínusz 10%? Amit te elképzeltél? Vagy te vagy Cigánytódor tanácsadója? Ne éld bele magad max beszélni fognak róla. Meg rákenni eu-ra imf-re hogy nem engedi megcsinálni. A gonosz imperialista nyugat!

röhögő 2013.03.13. 04:11:07

@Fejesrob: "Ez a luxusáfát éppen csökkenteni kellene 10%-ra pedig marhaság, hiszen a turista idáig sem itt vett bundát és Mercedest. "
- Hülye vagy kisöcsi. A magyar luxust vásárlókról van szó, akik a félmilliós bundáért már simán kiautóznak Bécsbe.

röhögő 2013.03.13. 04:13:19

@Fejesrob: "Jellemző, hogy jópáran "lélektelenül" fikázzák Orbánt, pedig a dolog nagyon is baloldali."
- Éppen erről van szó, te ostoba. Nem veszed észre hogy hova jutott Orbán 89 óta?

röhögő 2013.03.13. 04:14:10

@parajos tank: "„A gazdasági növekedés egy részét adócsökkentésre kell fordítani”
Szerintem érthető: negatív gazdasági növekedés -> negatív adócsökkentés vagyis adóemelés... mi a kérdés? " - Óriási meglátás. :-))

röhögő 2013.03.13. 04:16:27

@Fejesrob: "37% luxusáfa, 17% élelmiszeráfa, lehet belegondolni.

Az itt fikázóknak ekkor alapból csökken az élelmiszerköltsége 10%-al. "
- Jellemző milyen buta vagy. Ha 10 százalékot csökken az ÁFA, az nem 10 százalék költség csökkenés. Fideszes vagy. Stimmel. Eddig tart az eszed. Ezt a sok fideszes maszlagot már csak az ilyen ostobák eszik meg mint te.

röhögő 2013.03.13. 04:20:39

@Larry Silverstein: "Mo. ott baszta el az elmúlt évtizedet, hogy elfogyasztotta még a jövőjét is és nem termelt eleget."
- Pontosan.

röhögő 2013.03.13. 04:26:51

@Larry Silverstein: "A hiány 2004 óta, az infláció 2005 óta a legalacsonyabb most, az alapkamat történelmi mélyponton van és süllyed.

Ezek az életjelek."
- A hiány nem teljesen igaz, mert ezt az állami szféra istentelen megvágásával érték el. Az alapkamat pedig a forint a gazdasági válság csúcspontján való romlásával járt együtt. Amit te is meg fogsz megfizetni minden importon keresztöl.

röhögő 2013.03.13. 04:29:40

@Larry Silverstein: "- Elment félmillió ember, csak nem 2010 óta."
- 2010-ben volt 5 millió adóbevallás, 2011-ben már csak 4.75 millió.
Kíváncsi leszek a 2012-es adatra!

lobster thermidor 2013.03.13. 06:21:31

Nekem csak egy kérdésem van.
A 35% áfa vajon ráfér a söralátét méretű adóbevallásra?

hot-spot (törölt) 2013.03.13. 07:19:59

Hát ha minden kínai szarra rárakná a 50%-s adókulcsot,az lehet hogy len is lenne olyan nagy baj.
De csak a kínai cuccra!

nu pagagyí 2013.03.13. 07:22:24

Azért kell a luxus Áfa, hogy utána le lehessen zárni a határokat, megakadályozandó az áfakerülő magyarok illegális tevékenységét. Luxus árut csak a kijelölt luxusboltokban, lehet majd vásárolni a helyi pártszervezet engedélyével. A rendőrség feladata lesz, hogy érvényt szerezzen a luxusáruk illegális birtoklását büntető törvényeknek. Mindenkit el kell számoltatnia, aki nem szürke pufajkában és kenderkóc gatyában jelenik meg közterületen. Aki nem tudja bemutatni az áfabefizetést igazoló névre szóló számlát, az 6-8 év letöltendő börtönbüntetésre számíthat, ami kiváltható 12 év közmunkával a helyi földesúr birtokán. A luxustörvény hatálya alól csak a társadalmilag hasznos tevékenységet végző egyházi és pártszervezetek tagjai, a parlamenti képviselők, állami vezetők, az államhatalmi szervek dolgozói és családtagjai kapnak, valamint egyedi engedéllyel azok, akik az ország számára jelentős szolgálatot végeznek és rendelkeznek a Luxuselbíráló hivatal engedélyével. A mentesülők korlátlanul, bizonylat nélkül halmozhatnak fel luxusdolgokat.

nu pagagyí 2013.03.13. 07:24:41

@lobster thermidor: A söralátét is nagyobb lesz 35%-kal.

midnight coder 2013.03.13. 07:47:11

Van pár dolog amire azért ki lehetne vetni. Pl. városi terepjárók, és általában véve a 10 millió forint feletti személyautók. Aztán ingatlannál mondjuk 50 millió fölött.

midnight coder 2013.03.13. 07:48:02

@hot-spot: Az azt jelenti, hogy lényegében mindenre a kaja kivételével. Mert európában vagy kínai cuccot veszel, vagy olyan kínai cuccot amire ráírták hogy Adidas.

hot-spot (törölt) 2013.03.13. 07:49:31

@midnight coder: Gondolod,hogy saját magukat hasba szúrnák?
Majd kivetik a kenyérre a zsírra a tejre meg a krumplira.

hot-spot (törölt) 2013.03.13. 07:50:41

@midnight coder: Te érted,hogy miért van a tesco-ban kínai fokhagyma?
Kínai,ami tele van vegyszerrel?
Nálunk tán nem terem meg?
Na és a pakisztáni kígyóuborka?
Szerinted?

Kivancsi 2013.03.13. 07:53:41

2/3 al??

rakjuk alkotmanyba hogy mar pedig nekunk jar 35% afa...
sot irjuk azt is bele mi utan kell ezt majd fizetni!

gyerunk narancsos fiukak estere vegre is hajtjatok...
veletek vagyunk :):)

citrix 2013.03.13. 07:57:22

Nemzeti Luxusadó Hivatal.Ez időszerű lenne,ha már egyszer egy frankó időutazásba kerültünk és visszacseppent az ország az ötvenes évek elejére.Árhivatal,tervhivatal,sóhivatal,etc.Milyen kedves a Kedves Vezető:legyen 35%-os az áfa,természetesen csak az arcátlan extraprofitot bezsebelő rohadt kapitalista cégek termékeire.Arra ami luxuscikk.A nemzeti termékekre (fideszes vállalkozások portékái) természetesen ez nem vonatkozik,mert az mind finom,egészséges,kiváló minőségű és szinte nulla haszonnal előállított szolgáltatás vagy termék.A pártállam édes bája,olyan szép.

Globetrotter2014 2013.03.13. 08:06:27

@blash: csak utalok rá, mindig a helyi ÁFát fizeted (azaz egy pár év átmeneti idő után megint). Az amazon át fogja neked írni magya Áfára amitn beadod hogy magyar címre kéred.

@Tamás Csacsicska: mer a másik banda annyira jó volt. Mindenki tudta hogy mekkora faxság volt az Áfa csökkentés (bújtatott áfa emeléssel). Leaglább it a jó irányba mennének (ha lenne még hova, a 35% szerintem is extrém). A 2006os Áfa csökkentésről szólt igatzán az öszödi beszéd.

@Dörnyei József: van uniós szabályozás, de a %-ok tagállami hatáskoörben maradtak (meg persze az irányelv végrehajtása is).

@cso zsi: elvileg illene támogaást adni a dekóderre. Az álelmiszerre van alacsonyabb kulcs de nem minden esetben irányadó.Gondolom itt a fő probléma a kiesett adó, mivel az Áfa a legnagyobb adóbevétele a költsgévetésnek...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.13. 08:07:47

@zobod:

" az élelmiszerek áfacsökkentése, azaz végfogyasztónál olcsóbbodása, fogyasztásuk volumenében miért hozna olyan növekedést, ami pörgetné a gazdaságot?"
- Esetleg azért, mert jelenleg a családok ötödében nem jut elég étel az asztalra? Netán nem tudnak kiegyensúlyozottan táplálkozni, mert nem futja nekik pl húsra?

"Hidd el, ennek az intézkedésnek inkább szociális célja van, a szegény szavazórétegek helyzetének javítása a választások előtt,"
- A szegény szavazónak mitől lesz jobb, ha a LED tv áfája 35% lesz?

nem pedig a gazdaságélénkítés a cél. Pedig most már arra nagyon nagy szükség lenne. "

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.13. 08:12:33

@Cny:

Az EU-n belül nincsenek vámok, bár élet azon kívül is van.

hot-spot (törölt) 2013.03.13. 08:17:53

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az igazi rothadás az eu politikájában van azzal,hogy beengedi a kíni török pakisztáni iráni indiai holmit az eu-ba és nem rak rá akkora vámot,hogy belegebedjenek és ne érje meg behozni a szart.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.13. 08:20:37

@midnight coder:

"Van pár dolog amire azért ki lehetne vetni. Pl. városi terepjárók, és általában véve a 10 millió forint feletti személyautók. Aztán ingatlannál mondjuk 50 millió fölött. "

- Irigység rossz tanácsadó.

- Mi az a városi terepjáró?

Egy 9,5 millás Prius még OK, de ha rendelek hozzá még egy extrát, akkor már 35%?

- Ha eladom a Bel-Budai kecómat, akkor arra miért is fizessek 35%-ot?

- Sorolhatnám még, de marhaság amit mondasz. Viszont jelentkezz a demokráciaközpontban a különdíjért, mert jól megkajoltad a szöveget.

Vegyétek észre: Ez a kormány a rosszra épít, jelen javaslattal éppen az irigységre.

Globetrotter2014 2013.03.13. 08:23:14

@Cny: a vám a külkereskedelmi egyenleg miatt (is) kellett. Jelenleg a vámok minimálisak (és csak EUn kívülről érező árukra vonatkoznak).

Én azt tapasztaltam hogy pl az USÁból rendelt amazon küldemény után nem a vám volt a tétel hanem a vámkezelés díja, amit a szállító számlázott fel.

hot-spot (törölt) 2013.03.13. 08:23:21

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Sajnos nem elég nagy.
Mert még mindig megéri nekik ide elhozni.

mojszipupi 2013.03.13. 08:23:43

Valahogy úgy érzem minden fluxus lesz ami nem magyar...ennyire egyszerű lesz a logika

hot-spot (törölt) 2013.03.13. 08:24:39

@mojszipupi: Ez mondjuk tényleg nem lenne rossz ötlet.
De akkor az áfa legyen 50%.
Vagy 100%

Globetrotter2014 2013.03.13. 08:24:49

@midnight coder: erre van mindenféle egyébb adó (pl pregresszív regadó).

Sajnos a legtöbb roszűágban az autó luxuscikknek minősül, legyen az Suzuki vagy Porsche.

M_R 2013.03.13. 08:25:44

Nyugalom, csak a luxuscikkekre lesz 35%-os ÁFA: pl. tej, kenyér...

hot-spot (törölt) 2013.03.13. 08:28:37

@M_R:
JAJA!ÉN IS UGYAN EZT MONDTAM!DDD

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.13. 08:35:29

@hot-spot:

Ebben az is benne van, hogy Kína mesterségesen leértékeli a jüant. Arra nem tudsz ráhatással lenni.

hot-spot (törölt) 2013.03.13. 08:37:18

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Szerintem fordulóponthoz értek a kínaiak több téren is.
A fejlődéssel párhuzamosan együtt jár a magasabb bérigény is.

Globetrotter2014 2013.03.13. 08:43:32

@hot-spot: cserébe az EU is nyer rajta.
A kínai autópiac legnagyobb játékosa a VW csoport.

Büntetővámot csak akkor lehet bevetni ha dömping áron (előállítási ár alatt) küldenek árukat.

Kína pedg külfüldi kötvényeket vásárol hogy lerétékelja a deivázáját (mondjuk ez nekünk inkiább káros trend).

hot-spot (törölt) 2013.03.13. 08:47:03

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Engem Kínával kapcsolatban csak egy dolog aggaszt jelenleg,mégpedig az,hogy elkezdett fegyverkezni,rámaszatolva a munkahelyteremtésre a dolgot.
Ez igazán aggasztó.

hot-spot (törölt) 2013.03.13. 08:49:36

Csak nehogy oda lyukadjon ki a dolog,hogy erőszakos eszközökkel akarja majd a szarjait eladni a világba.
Mert simán ez is benne van a pakliban.
Ugyan is ég a talpuk alatt a föld,rendesen.
Szerintem.

Ökör nagyhatalmak meg csak a közel kelettel vannak elfoglalva mindig.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2013.03.13. 08:51:16

@hot-spot: Ha minden kínai cuccon rajta lenne 50% hamar azon kapnád magad hogy Ico golyóstollal írogatod gyertyafényben a kommenteket amiket a galamb lábára kötözöl (erős túlzás, de nézd egy napig hogy mi mindenen van a Made in China aztán ezek árát szorozd fel, sokminden megfizethetetlen lesz ami most olyan természetes)

hot-spot (törölt) 2013.03.13. 08:55:49

@csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj!:
Szerintem meg nem.
Ugyan is azonnal kínati hiány lépne fel,aminek a következménye az lenne,hogy megjelennének a hazai gyártók tömegével,aminek a következménye pedig az lenne,hogy sokkal több munkahely és sokkal több adóbevétel folyna be a költségvetésbe,aminek a következménye pedig az lenne,hogy nem kéne a fizetések 50% elvenni a melóstól,aminek a következménye a magasabb bér lenne,aminek a következménye a több vásárló lenne,aminek a következménye a több termelés lenne és alacsonyabb árak lennének.
Kb ennyi.

JimRaynor 2013.03.13. 08:58:48

Úgy gondolom, ez a 35% csak akkor működne, ha újra lezárnák a határokat. Így most az lesz, hogy visszalépünk 20 évet az időben: felül a polgár a buszra, elmegy a Mariahilferre, megveszi a cuccot és hazajön. Vagy ha nem tud németül, akkor Komarno is megfelel. Az eredmény pedig az lesz, hogy nem 35% nem jön be, hanem egy büdös adóforint se. Vagy megrendelheti neten, ideszállítva is olcsóbb lesz. Á, igazi hazai megoldás. Az meg sem fordul a fejekben, hogy ha kevesebb lenne az adó mint a környező országokban, akkor idejönnének a népek vásárolni. Mondjuk ha kisebb lenne a regadó, talán Szlovákiában lennének magyar rendszámos luxusautók, és nem fordítva. Nem kizárt, hogy több jönne be...

hot-spot (törölt) 2013.03.13. 09:05:20

@JimRaynor: Képzeld,ha csak annyit tennének,hogy minden magyar termékről levennék az áfát teljesen.

tonypek 2013.03.13. 09:05:20

Milyen szép is lesz hogy hazánkban gyártott Audi, Mercedes autókra rárakják a 35% Áfát. Magunkat szívatjuk ahelyett hogy valóban felpörgetnénk a fogyasztást.
A helyett hogy a szomszédos országok Áfa szintjéhez közelednénk csak ásunk egyre mélyebbre.

hot-spot (törölt) 2013.03.13. 09:08:06

@hot-spot: Azért az oda baszna rendesen a kínai fokhagymának is a tescoban.DD

room_101 2013.03.13. 09:08:34

Tök fölösleges ezeken az adókulcsokon gyökölni. Kétharmad van, szándék, akarat, lendület van, alkotmányba kell fogalni minden egyes árucikk egyedi adókulcsát, ami függhet a vásárló politikai irányultságától is. Csókosnak akár negatív is lehet.

tonypek 2013.03.13. 09:10:02

@hot-spot: Képzeld el ha nem a ötleteléssel és unortodoxivál töltenénk az időt.

hot-spot (törölt) 2013.03.13. 09:11:46

@tonypek: A szabadidőmet úgy és azzal töltöm el,amihez kedvem van.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.13. 09:15:30

@hot-spot:

Kínával más baj is van. az egy gyerekes családmodell miatt hirtelen meg fog öregedni a társadalma.

JimRaynor 2013.03.13. 09:16:30

@hot-spot: Jó, hülyén hangzik, az biztos. De ha megnézzük az 'adóparadicsom' jellegű országokat, akkor azt gondolhatnánk, hogy ha egy egy kis semmi ország minimálisra csökkenti az adóit, akkor pár hónapon belül éhen hal. A valóság ezzel szemben pont az ellenkezője: ezek az országok rövid időn belül brutális jövedelemre tesznek szert.

hot-spot (törölt) 2013.03.13. 09:17:52

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Igen,ez is egy fordulópont nekik.
De a jüant sem tarthatják az idők végezetéig mesterségesen alacsonyan.
Szóval lesznek ott nagy gondok hamarosan.
Fejlődésükkel pedig arányosan megnőnek az igényeik is a nyugati kultúrákban látottak iránt,minden téren.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.13. 09:18:11

@hot-spot:

"megjelennének a hazai gyártók tömegével"

- Még ha lenne is kapacitás (mert van), nincsen hazai tőke.

hot-spot (törölt) 2013.03.13. 09:21:51

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Jelenleg az a baj,hogy hiába van,volna tőke,nincs kinek és mit gyártani.

lobster thermidor 2013.03.13. 09:21:52

@nu pagagyí:

Az már nem fér bele a sör árába, ezért emelni kell az árát!

JimRaynor 2013.03.13. 09:26:32

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: És ha ezt bevezetik, lesz még több is. Nem tudom, valahogy újra és újra bebizonyosodik, hogy amit itt Nemzetgazdaság címszó alatt művelnek, az nagyon gáz. Nem fizetik meg az orvosokat, azok elmennek. Sok a regadó, hát máshol helyezik forgalomba a verdát. Sok az ÁFA, a drága dolgokat nem itt veszik. És még sorolhatnánk. Minderre az állam csak azt tudja megoldásként felmutatni, hogy még jobban bünteti és szorítja a polgárait. Tényleg várom, hogy Orbán mikor fogja felállítani a műszaki határzárat, a vasfüggönyt, és mikor lesz újra valutakeretünk...

redriot77 2013.03.13. 09:27:24

Legyen 35% az ÁFA mindenre! Ha ez az ára hogy Magyarországot kiszabadítsuk az imperialista karvalytőke karmai közül akkor meg kell fizetnünk! Aki nem fizet az nem magyar! Akinek ennyit nem ér meg hogy a hazája visszanyerje a szabadságát az nem becsületes magyar ember. Éljen Orbán Viktor! Mi megfizetünk mindent amit kérsz, csak vezess minket örökké, nyájad a sírig követni fog!

redriot77 2013.03.13. 09:30:53

@JimRaynor: "Tényleg várom, hogy Orbán mikor fogja felállítani a műszaki határzárat, a vasfüggönyt, és mikor lesz újra valutakeretünk..."

Az "Alkotmánymódosítás" nevű játékhoz megvan a srácoknak a god-mode cheat szóval meg lehetne oldani ezeket a dolgokat. :)

Netuddki. 2013.03.13. 09:32:05

A morgásjoga rossz oldaláról közelíted meg a dolgokat és felelőtlenül elvicceli ezt a grandiózus ötletet. Miről is van szó?
Minden 100Ft-ból amit "luxustermékre" költesz, gyakorlatilag 25.926-Ft ütné az állam markát. Vagyis minden megkeresett és már eleve agyonadóztatott nettó 100Ft-od kapásból csak 3/4-edét éri. Ebből már könnyen ki lehet számolni, hogy itt Magyarországon és máshol ugyanazért a "lusustermékért" mennyit kell dolgozni (fideszeseknek segítünk kiszámolni). Az eredmény szerintem lehangoló lesz.

Na most itt van egy balfasz politikus, aki életében még nem dolgozott. Nem tudja értékelni, hogy a pénz amit havonta felmarkol az messze sokkal több mint amit itt az átlag állampolgár kemény munkával megkeres. Ezek után bárki csodálkozik azon egyáltalán a 35%-os ÁFA eszébe jutott? A baromarcú egyáltalán tisztában van a piac alapjainak a működésével? Egyáltalán egy ilyen hogyan lehet Magyarország miniszterelnöke?

JimRaynor 2013.03.13. 09:39:41

@kovi1970: Ez a kérdés sokak agyában megfordul. És Orbán szerint: "A német gazdasági csoda megalapozójának, Ludwig Erhardnak a magyar megfelelője Matolcsy György". Nem tudom melyik a rémítőbb, hogy ha tényleg így gondolja, vagy ha hazudik.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.13. 09:50:20

@JimRaynor:

Mikor előszőr voltam Párkányban, nem értettem, hogy a fenébe tud ott hat benzinkút is megélni, mikor alig van autójuk (lakosságra kevesebb a kocsi, mint a magyar oldalon).
Azóta, ha tehetem, már én is ott tankolok, mert nem mindig olcsóbb, de még 20 Ft/liter különbséget is hajlandó vagyok benyelni (Ennyi itthon is van két kút között), mert az ottani gázolaj annyival tisztább is.

Jól látod: Nme tűzzel-vassal beszedi a magyar állam az adókat, hanrem akik jogkövetők, azoknak a nyakába rak egy újabb adagot kielégíthetetlen éhségvágyának csillapítására, miközben saját magán spórolni nem akar.

Nem védeni akarom a Zemútnyócévet, de tudom, hogy akkor kevesebb és öregebb szolgálati autó parkolt az állami intézmények előtt. Csak egy példa a sok közül.

Lencsés István 2013.03.13. 09:55:51

Adócsökkentés történt is .

JimRaynor 2013.03.13. 10:05:05

@Nyekenyóka.: Ne izéld szegényt. Dolgozik a pénzéért. Kemény meló lehet ez, akármennyit is fizetnek érte. Én biztosan inkább mennék a bányába dolgozni, semmint a Fideszt kéne fényezzem minden blogon.

Elijah_Baley 2013.03.13. 10:30:32

tudtam én, h visszajön a hétvégi párkányos bilás korszak, köszcsike, vikikirály.
akkor ott is tankolok majd, nehogymá :)

dean23 2013.03.13. 10:36:20

Mekkora komcsi réti paraszt lett Vityából!
A kenyér és a víz sztem luxustermék! 35%-os adót rá! Muhhahha....kitelik tőlük és tényleg annyi lesz...

Lencsés István 2013.03.13. 11:00:07

@room_101: Az nem lényeg , az a lényeg hogy volt adócsökkentés .

@Nyekenyóka.: MAGYARORSZÁG - on .

Elijah_Baley 2013.03.13. 12:52:18

@Lencsés István: á, hagyd, csak irigykednek, mert emeszpések és érzik, a mi pártunk sokkal jobban fizet a kommentekért, mint az övék nekik.

Lencsés István 2013.03.13. 15:43:48

@De gustibusaut bene, aut nihil: 1 . Mondatkezdés nagybetű . 2 . Nekem nem fizet senki a kommentekért .

Elijah_Baley 2013.03.13. 16:03:55

amúgy az nem úgy van, h először összeírják h mi a luxus és arra teszik rá a kulcsot, hanem a központilag az apehhez kötött pénztárgépekre random vásárlásonként kirakják a kulcsokat és onnantól kezdve az a luxuscikk, hisz nagyobb kulcssal adózik :)

Elijah_Baley 2013.03.13. 16:18:41

@Lencsés István:
1, tényleg? fáj, ha ilyet lácc? fokozzam még? akarod? he? erősebben? igen?
2, lúzer :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.13. 19:43:43

@De gustibusaut bene, aut nihil:

Már kb két éve van új nagy Billa a sétáló tengelyében kicsit tovább, valamint ott szinezni sem fogják az üzemanyagot.

Nem tudom a szinezőanyaghoz mit szólnak a modern motorok.

Lencsés István 2013.03.13. 22:35:39

@De gustibusaut bene, aut nihil: Mondatkezdés nagybetű ha ez nem változik , többet nem reagálok . Nem érdekel a véleményed .

Elijah_Baley 2013.03.14. 14:00:10

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: biztos spéci festőanyag lesz, a kipufogógázt narancsszínűre színezi, így szabad szemmel is kiszűrhetők lesznek az adócsaló, fideszellenes libsi autósok :)
süti beállítások módosítása