morgás joga 6.jpg

A kormányzatban valakinek komoly ellenérzései lehetnek a nyugdíjas pedagógusokkal szemben, a fóbia pedig kormányhatározatilag kötelezővé vált, az eredetileg beígért egérút sem tűnik most már járhatónak,

Az index.hu információi szerint a nyugdíjas tanárok továbbfoglalkoztatásáról szóló formanyomtatványokon az iskola igazgatója csak a „nem támogatom” lehetőséget választhatja, ehhez azonban szöveges indoklást kell fűznie.

Vajon kinek mi jut erről eszébe? Tisztelt az időseket? Becsüljük meg a szellemi tőkét? Bánjunk kellő alázattal az emberi erőforrásokkal? Nehogymár ötven évig taníthasson egy tanár, a végén még adni kell neki valami plusz juttatást, plecsnit, oklevelet? Vagy egyszerűen csak helyes, hogy elküldenek mindenkit nyugdíjba, aki elérte a megfelelő kort, függetlenül attól, szükség van-e rá, vagy nincs?

dasdokument

 

Oké, hogy valaki kitalálta, nyugdíjasok menjenek haza kötögetni meg kertészkedni, és erre kormányhatározatot is fabrikáltak december 29-én. Hiába, azonnal intézkedni kellett, hogy nyugdíjas pedagógusoknak még írmagja se maradjon iskolarendszerünkben, a gyerekek pedig tanulják meg, az idősebb generáció nem lehet hasznos tagja a társadalomnak csak akkor, ha otthon bébiszitteri vagy házvezetői feladatokat lát el, elősegítve a nemzet kívánatos mértékű szaporodását. Na jó, esetleg izzót cserélhet még az állólámpában, ha erre érez késztetést és a közértbe is elslattyoghat tejért. Mert tőlük tanulni már nem lehet és igazából semmi szükség sincs rájuk, legalábbis kormányzatunk szerint.

Az is oké, hogy létszámstop keretében még a státusza is megszűnik a kiutált túlkorosoknak - minek a régi rajztanár helyett másik, a kémiát meg a fizikát is tanítja majd a biológia tanár, hiszen mindhárom tantárgy természettudományos, vagy nem? Esetleg a földrajzszakos is befigyelhet, a mészkövet ő is ismeri, még a képlet is biztos megy neki és legalább tudja, a szenet hol bányásszák. Meg mennyi belőle az éves világtermelés.

Az is oké, hogy a kormány úgy tesz, mintha azért lenne neki valamiféle szociális érzéke és határozatba foglalta: közel kéthónapos papír-kóválygási procedúra után, a legfőbb tankerületi igazgató által meghatározott módon eldönti, Kispiszkos-alsó énektanárára szükség van-e, maradhat-e vagy sem, a nyugdíját meg úgyis elveszik (a költségvetésből csak egy helyről húzzon már hasznot, nem kettőből, majd elegánsan elfelejtjük neki, hány éven át fizette a nyugdíjjárulékot ... És egyébként is, tanulják meg, két helyről hasznot csak politikus húzhat ebben az országban). Aztán ha minden pecsét a helyén, majd döntenek kormányülésen, ha már megtárgyalták, mi legyen a dohánnyal

Még az sem furcsa a kormányzattól, hogy szítják a generációs ellentéteket: tényleg felháborító, hogy az öregek önző módon nem mennek el napi 12 órába a nyugdíjasklubba, hanem még mindig van türelmük a gyerekekhez - és ezzel elveszik a fiatal, tettrekész nullkilométeres pedagógusoktól az érvényesülési lehetőséget.  Pfujj. Igaz, az érvelés több ponton is sántít, mert ha a státusz is megszűnik, hova vegyék fel a fiatalt? És vajon a hiányszakok területén honnan szereznek fiatalokat, amikor semmilyen sincs, nemhogy fiatal?

A kormány mindent elkövet, hogy megalázza a nyugdíjasokat - egyrészről ígérget plusz nyugdíjat, aztán vagy megadja vagy nem, de akár megérkezik a 13. havi boríték, akár nem, az aktívakat már ráhergelte a kedvezményezett korosztályra, másrészről viszont a továbbszolgálni kívánókat mindenféle kérvény írására ösztönzi de úgy, hogy az maximum a vogon adminisztráció könyvbéli metódusának felel meg, nem pedig egy XXI. századi demokráciának és emberi erőforrás-gazdálkodásnak. (A folyamat részletes leírása itt.)

És akkor még nem is beszéltünk az igazgatókról, akiket több oldalról satuba szorítanak:

  • közölniük kell a nyugdíjas kollégákkal, fel is út, le is út, ez sok esetben olyan fíling, mintha a saját édesanyjukat küldenék el melegebb éghajlatra, önnön akaratuk ellenére. 
  • biztathatják őket, írjanak kérvényt személyesen Orbán Viktornak, ő az illetékes egyszemélyben a továbbszolgálás ügyében, nemzetünk jóságos apjaként majd ő gondoskodik a választók jövőjéről, bármilyen korosztályba is tartoznak
  • ezek után jön az index.hu által közzétett nyomtatvány kitöltése - milyen kérvény az, amin egyedül csak a "nem támogatom" szerepel? Lehet-e egyáltalán az intézményvezetőknek saját véleménye? Vagy sem nekik, sem másoknak nem lehet, mert csak bekavarnak az országjobbító vízióknak?
  • és mit írjon be az intézményvezető a nyomtatvány indoklásába? "Nem támogatom, pedig szeretném?" "Azért nem támogatom, mert azt mondták, nem támogathatom?" "Nem támogatom, mert ha támogatom, engem is kirúgnak, mint rendszeridegen, felforgató, destruktív elemet?"
  • és a végén az igazgató ott áll, ahol a part szakad: a nyugdíjas kollégát akkor sem tarthatja meg, ha akarja, fiatalt nem vehet fel a helyére, az óraszámokat meg a pedagógiai programot viszont biztosítani kell - egy dolgot tehet, kommunista szombat-szerű felajánlásban megszervezi az immáron hiányzó pedagógusok helyettesítését, aztán a gyerek vagy megtanulja a tankönyvből az anyagot, vagy nem. Maximum Hoffmann Rózsa majd panaszkodik, hogy buták a gyerekek meg nem tudnak egyetlen népdalt sem elénekelni. 

Van olyan iskola, ahol nem volt előrenyomtatott "nem támogatom", de a lényegen sokat nem változtat - hiszen a rendszerben ott van a két beépített szűrő, a tankerületi igazgató meg Marekné dr. Pintér Aranka, aki akár egy erre rendszeresített "nem javasolom" bélyegzővel láthatja el a több ezernyi kérelmet:

"A nekünk küldött verzióban a dolgozó kéri a továbbfoglalkoztatást (a kormánytól - mondjuk ez eleve vicc), majd az igazgató ezt felterjeszti a tankerülethez, a tankerületi igazgató Marekné dr. Pintér Arankához, aki, ha ő is jóváhagyja, akkor a miniszterhez, és a miniszter viszi be a kormányülésre." (egy érintett)

Egy biztos, a leendő erkölcstan könyvekben tanmeséket kell szerepeltetni, hogyan kell bánni az idősekkel - és csak remélni lehet, hogy a gyerekek nem fogják észrevenni, hogy saját tanáraikat milyen csúf módon iktatták ki a rendszerből. És mit jelent a kampány alatti idősek tisztelete és mit jelent a valóságban.

Nagy valószínűséggel valaki már írhatja a Tanú harmadik részét - csak ezúttal a tündérmese lesz a színhely, bár még nem tiszta, hogy iskolaigazgató, ellenzéki polgármester vagy csak egy egyszerű trafikos legyen a főszereplője. A költségét mi fizetjük, a forgatókönyv színeit pedig nap mint nap a saját bőrünkön éljük meg.

Az utolsó, de nem lényegtelen kérdés: Hoffmann Rózsa 1948-ban született, tehát az idén 65 éves. Rá vajon miért nem vonatkozik a kormányhatározat (akár a "nem javaslom" továbbszolgálását előre nyomtatott szöveggel)?

Előzmény:

Amikor a sas legyeket kapdos

A még egyenlőbb nyugdíjasok

Amennyiben tetszett, csatlakozz Facebook csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr325065570

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bővebben az iskoláról 2013.02.06. 17:32:13

Folyton azt hallani, hogy milyen botrányos az úgynevezett iskolarendszer átalakítása, ám a botrány ősokát senki sem érinti. A tanárok sorsa Magyarországon már jó ideje keserű sors, a tanárok jó ideje visszataszító minisztériumi rendeletek által egyre i...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flúgatlan 2013.02.06. 15:49:39

Ez az egész valóban felháborító.

A sanda gyanúm azonban az, hogy az ügy mögött Viktor "szakértő" tanácsadói állnak, meg a VOSZ, Iparkamara és egyéb nagypofájú szervezetek, akik mindenütt azt sulykolják, hogy a közalkalmazottak eltartottak. Csak innen tudom levezetni ezt a diszkriminatív intézkedést, hogy a közalkalmazott nem kaphat egyszerre nyugdíjat meg fizetést.

A vállalkozói körök nyilván nem tiltakoznak a lépés ellen, hisz csak a nyavalyás "eltartott" közalkalmazottakon srófolnak egy újabbat.

A baj persze az, hogy a kormány beveszi ezt a dumát és tényleg félig élősködőként tekint a közalkalmazottakra, akikre újabb és újabb terheket lehet tenni, méghozzá a fűnyíró-elv szerint a jól és rosszul dolgozókra egyaránt.

Unbiased 2013.02.06. 15:58:56

A legfelháborítóbb az egészben az, hogy a politikusok kivételt képeznek. Pont az a réteg, amelyik degeszre keresi magát, és akiket leginkább utálnak.

Napkutya 2013.02.06. 16:32:56

Meghagynám a pedagógiai szakmai érveket a hozzáértőknek.

Ami tény: Lenyúlták a közigazgatást, lenyúlták a törvénykezést.

FIDESZ-KDNP oktatás politika?

Ha NEM tudják a nekik ellenszenves embert kib.szni az oktatásból, -IGEN, azt, aki NEM tetszik nekik-, akkor, majd kirúgja az önkormányzati delegált narancs madár, -vagy, ha ez sem megy, hoznak törvényt.

Sokat láttunk, MIRŐL beszélünk?

Bravó fülkeforradalom!!!

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.02.06. 16:34:01

Az nem elképzelhető, hogyha támogatja, akkor áthúzza, ha pedig nem, akkor meg aláhúzza és indokolja ?

Tudom hogy utópisztikus a gondolat maga is, ilyen véres diktatúrában, de hátha.

AskmeLater30 2013.02.06. 16:41:23

Egy alapvető tévedést szeretnék kijavítani: A nyugdíjjárulékot nem azért fizeted, mert neked abból lesz nyugdíjad. A nyugdíjjárulékot azért fizeted, hogy a mostani nyugdíjasoknak legyen nyugdíja. Ezért aztán minden olyan nyugdíjas mellveregetés, hogy "márpedig én befizettem a nyugdíjjárulékot, ezért nekem nyugdíj jár", alapvetően téves. A nyugdíjas nyugdíját az épp aktuális dolgozó réteg rakja össze. Semmi köze ahhoz, hogy X éve ki mennyit fizetett be. Az a pénz már rég nincs meg, azt már elköltötték.
És egy olyan országban, ahol nem jut elegendő pénz a tanárokra, orvosokra, rendőrökre, tűzoltókra, stb, ott senki ne kapjon állami fizetést és nyugdíjat egyszerre. Mert nem jut. Még akkor se, ha járna.

szgyula 2013.02.06. 16:46:03

Lehet, hogy trehányság, de akkor is nagyon megalázó a hiba. De az is baj.
Mondjuk elfogadom, hogy az igazgató választhat, hogy nem támogatja, vagy támogatja, de akkor indokolnia kell. Azaz lemaradt a "Támogatom, ekkor indoklás" sor. Ez eleve azt feltételezi, hogy tipikusan magától értetődően nem szükséges az az ember. De még rosszabb, hogy a az igazgató nem támogatja, akkor eleve kiesett. Ha támogatja, akkor még mindig lehúzhatja a klotyón a tanárt a felügyelő. Azaz kétszer bukhat az az ember, aki dolgozni akar. És alapból két tolvonás kinyírni valakit, míg hosszas macera életben tartani...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.02.06. 16:50:55

A nyugdíjat és közalkalmazotti/kormánytisztviselői fizetést egyszerre nem kaphat senki, de mi a helyzet az állami/önkormányzati cégekkel? Ott lehet több helyről fizetést kapni?

Napkutya 2013.02.06. 16:51:16

@AskmeLater30: Ez elég jó meglátás!

De, a FIDESZNÉL, az életben nem fog menni. MINDENT ki kell osztani a cimboráknak, amíg még lehet.

Igazad van! Tudják, ha közölnék ezt az érintettekkel, rövid úton, úgy rúgnák ki őket, mint macskát eü. sétára.

Akármit is mond egy milliós fizetésű szóvivő, a lenyúlt médiában a szurkolóknak.

Mert más már nem eszi meg....

2013.02.06. 16:55:16

@AskmeLater30:

"És egy olyan országban, ahol nem jut elegendő pénz a tanárokra, orvosokra, rendőrökre, tűzoltókra, stb, ott senki ne kapjon állami fizetést és nyugdíjat egyszerre. Mert nem jut. Még akkor se, ha járna. "

Igen ám, csakhogy ha valaki nyugdíjasként dolgozik, de nem kap nyugdíjat, akkor annak szépen kalkulálják csak újra a nyugdíját, amikor végül "ismét" nyugdíjba megy.
És amikor ezt megteszi az állam, akkor szépen kifizeti neki pluszba azt a pénzt, amit kifizetett volna akkor, ha nem tesz semmit.
Na ezt az alapvető "tévedést" próbáld meg kijavítani! ;)

Egyébként segítek, hogy hol tévedsz te magad:

"ott senki ne kapjon állami fizetést és nyugdíjat egyszerre"

Ez a két dolog gyakorlatilag független egymástól, mivel a fizetését a munkájáért kapja. Hiába lesz teljesen nyugdíjas szegénykém, azt a fizetést oda kell adni másnak és így az állam egy petákot nem nyer ezen.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.02.06. 17:06:05

Retteg a fidesz a Bajnaitól, még alig csinált valamit de már pánikolnak!

- Az LMP nem lopott, csalt, hazudott mint az eddigi kormányzó pártok!
Miért nem hiszed el, hogy el kell szakadni a két moslék párttól, a fidesz-szociktól?
- Ha nem lesz IMF megállapodás, Varga Mihály miért nem takarodik, miért élősködik rajtunk?
Szerepeltetni kötelező?? a számlákon a kormány által előírt csökkentést ( az eszem megáll)
Lenne még itt pár kérdés a telefonadó és az áthárított bankadók mellett:
- Hol van-lesz feltüntetve a villanyszámlán a világcsúcs fideszes 27%-os ÁFA miatti többlet-teher összege mind havonta, mind éves összesítéseben?
- Hol van-lesz feltüntetve a boltokban az élelmiszerek, a ruhák, a benzin, a vonatjegy, MINDEN árcéduláján a 27%-ra emelt ÁFA miatti többletteher?
- Hol a kötelező autóbiztosításon feltüntetve, hogy az új fidesz-adó, a biztosítási adó miatt mennyivel kell többet fizetni?
- Hol a gyógyszeres dobozokon a felirat, hogy kedves nyugdíjasok, a megszorítások miatt ennyivel kell többet fizetni?
- Hol a fizetési papírokon a kimutatás, hogy a Fidesz miatt, az adójóváírás eltörlése miatt (azaz a bújtatott szja-emelés miatt) ennyivel és ennyivel kevesebbet kaptok?
Hol az éves összesítése annak, hogy mennyivel keresnek kevesebbet?
Szarháziak!

AskmeLater30 2013.02.06. 17:13:15

@MikeBoy: Nincs igazad. Valóban, az lenne a logikus és elfogadható, ha újrakalkulálnák a nyugdíját. De ez messze nem akkora összeg, mint kétszer fizetni valakit.
Az állam pedig nyer egy munkahelyet, amiből elég nagy hiány van mostanában.

Napkutya 2013.02.06. 17:14:41

@Bajnaitól retteg, fél Orbán, érzi a vesztét!:

A FIDESZ? Attól retteg, pláne, vidéki szinten, már hónapok óta, hogy egyszer SZÁMONKÉRIK.

Orbán megússza, Kövér megússza, de a kicsiket, a mamelukokat, regionális szinten, alighanem becsukják.

Egy éve, erről szól az összes intézkedésük, hogy megússzák.

Remélem, kevés lesz!

Muzsikok közt 2013.02.06. 17:17:09

POSZT

Te ennyire hülye vagy?

Az 'forrás' hogy az olvasónk fotózta a mobiljával? /mellékelve értékelhetetlen fotó/ Phásszeg.

mrs. white 2013.02.06. 17:39:50

Nem tom valszeg én vagyok képzetlen de ha valaki nyugdíjba megy akkor
A, vagy felvesznek valakit a helyére és akkor az egyenleg egy fizetés és egy nyugdíj (talán annyi könnyebség, hogy egy pályakezdő kevesebbet kap mint a nyugdíj előtt álló).
B, vagy nem vesznek fel senkit és akkor kvázi minden fajta ellenszolgáltatás nélkül egy nyugdíjassal "eltartottal" több lesz és ismét sikerült növelni az inproduktív személyek számát.
Ha nincs szükség a munkájára akkor menjen nyugdíjba. Nem kellene nagyon megvariálni.
Gazdaságilag a legracionálisabb a következő megoldás lenne. Minden nyugdíjaskorú (lásd pedagógus jelen esetben) dolgozhat tovább de csak a nyugdíjának csak bizonyos százalékát kapná meg. pl hasra ütve mondjuk a felét. Ez jó az államnak mert 1 nyugdíjas és egy 1 dolgozó helyett ami 1+1 az kettő (azért vagyok ilyen szájbarágos hátha Matolcsy is olvassa)1+0.5=1.5 kifizetést kellene prezentáln, ha pedig nincs szülség a munkájára akkor tipli és nem kell ilyen tiszteletköröket futni. A vicc az egészben, hogy amelyik nyugdíjas érez magában erőt az a plusz pénzért valamint az unalom miatt gondolom bevállalná, tehát neki is jó lenne nem csak a költségvetésnek. Ha valaki pedig már alkalmatlan azt a versenyszféra megoldja az államiban pedig az igazgatónak kellene megoldani.
Halkan jegyzem meg egy sávos adózásnál nem a hasra 50% dönthetne, hanem a nyugdísaok megadóztatása nyugdíj + fizetés összevonásával.
Gondolom, ilyen racionális gazdasági lépésre nem lehet számítani. Marad a vita 13. havi nyugdíjon amit 13% agyhalott akkor is támogat ha nincs rá pénz.

aleb19 2013.02.06. 18:14:53

a nyugdijjas tanarak ezt koszonjek meg a nyugdijazott biroknak
azok vertek a melluket, hogy diszkriminativ csak a birok nyugdijazasa
most igy jobb nekik hogy masokat is elkuldenek?
dogoljon meg a szomszed tehene is hozzaallas sehova nem vezet mikor tanuljak meg ezt Ma-on

2013.02.06. 18:30:15

@AskmeLater30:

"De ez messze nem akkora összeg, mint kétszer fizetni valakit."

Mint írtam a két dolog független egymástól. A nyugdíj szüneteltetésen semmit nem nyer az állam.
Meg kellene ezt végre érteni.

"Az állam pedig nyer egy munkahelyet, amiből elég nagy hiány van mostanában. "

No igen, ez lenne az egyetlen "értelme" az egésznek, ha egy munkanélkülit foglalkoztatsz a nyugdíjas tanár helyett tanárként.
Micsoda ötlet!

lüke 2013.02.06. 18:35:11

remekül bánnak
-mind az öregekkel
-mind a gyerekekkel

amit még megtehetsz 2013.02.06. 18:39:16

Óriási gondok lesznek pl. a zeneiskoláknál ahol a nyugdíjas zenekarvezetőt rakják ki, hiába építettek fel egy egész országos hírű iskolát több tízéven keresztül.
Szétverik az iskolákat.
És a kultúra is mehet a kukába.

Napkutya 2013.02.06. 18:40:11

@aleb19: Nem igazán értem.

Most, össze akarjuk ugrasztani az öreg jogászokat, az öreg pedagógusokkal?

Az öreg orvosokat, az öreg mérnökökkel?

Az öreg ápolónőt, az öreg optikussal?

A hegesztőt a az autószerelővel?

Rohadtul köcsög, Fidesz mentalitás....

nyünyüge 2013.02.06. 18:46:51

@AskmeLater30:
nana!- a társadalmi szolidaritás és a felosztó-kirovó nyugdíjrendszer azt jelenti, hogy az éppen dolgozók nyugdíjjárulékából fizetik az előző generáció nyugdíját úgy, hogy azoknak is jusson valamennyi, akinek valamilyen okból nincsen saját jogú nyugdíjhoz elegendő jogviszonya.
de arról szó nincsen, hogy ha valaki fél-egész életében a maximális mértékű nyugdíjjárulékot fizette, annak ugyanannyi jár, mint aki a minimális nyugdíjárulékot fizette egész életében (csak mert most éppen kevesen fizetnek járulékot).

picikisköcsög 2013.02.06. 18:47:55

@AskmeLater30:
Hát remélem, amikor Te nyugdíjas leszel (hozzád hasonlóan gondolkodó, "országmegváltó" 2/3 szavazó társaiddal együtt)), én már nem leszek, és Titeket fog eltartani akkor már csak kb. 100000 aktív dolgozó, akkor mekkora lesz a POFÁD?!

aleb19 2013.02.06. 18:51:50

@Napkutya: akinek van memoriaja az emlekszik arra hogy a birok straszburgik mentek ez lett belole
most jobb???

zembertelen 2013.02.06. 18:54:06

Mé' nem visznek Arankának egy kis hazait?

68nyara 2013.02.06. 18:54:39

index.hu/belfold/2013/02/06/nyomtatvany/

Pofára esések elkerülése végett: Mielőtt írsz egy ilyen posztot, egy kicsit érdemes utánajárni a témának. Nem érdekel a fidesz vs. ellenzék meccs, az sem, hogy ki a hülye, de így sikerült saját magadból azt csinálnod.

aleb19 2013.02.06. 18:58:37

@picikisköcsög: amikor en nyugdijjas leszek 50 evi melo utan akkor 70 evesen kb a minimalber alatti oszeget fogom kapni mert erre van gazdasagi fedezete egy felgyarmati orszagnak ez lesz elfogadom
olvasni kellene pl.:Santha Ferenc Sokan voltunk c. novellajat Ma-on akkor meg volt felelossegvallalas a generaciok kozot, de ez kadar fele potyaleses onzes nagyon gaz

Napkutya 2013.02.06. 19:06:57

@aleb19: Amíg, a FIDESZ diktál szabályokat, -és próbálja hatalomba helyezni a cimborákat-, addig ez nem is kérdés: ma ez SZARABB lesz, mert ez egy kontraszelekció.

Miért is?

A pártközpontban úgy látják, ha a mi kutyánk kölyke, leszarjuk, hogy hogyan műt, vagy tervez felüljárót KINEVEZZÜK.

Ugyanakkor:

Tedd a szívedre a kezedet! Te sem gondolod, hogy ez JÓ az országnak.

(Vagy, esetleg, az öt éve orvos, narancs, B kategória, (35 év) diagnosztizálja az anyádat, három éves várólistára, műtétre várva!)

GONDOLKODJ!!!!!

LallyPop 2013.02.06. 19:12:30

@Napkutya: A pártközpontban úgy látják, ha a mi kutyánk kölyke, leszarjuk, hogy hogyan műt, vagy tervez felüljárót KINEVEZZÜK.

- politikai posztokon ez normális, mindenhol így van az USAban is, ott még jobban (zsákmányrendszer).

- A mütés meg a tervezés szakmunka, oda nem nevez ki senki senkit.

Napkutya 2013.02.06. 19:15:09

@Ándi bácsi: "- A mütés meg a tervezés szakmunka, oda nem nevez ki senki senkit."

Hát, erre azért semmiképp se vegyél mérget!

Komolyan!

midnight coder 2013.02.06. 19:19:26

Egy pedagógus állásra van kb. 200 jelentkező. Biztos, hogy ilyen helyzetben az a jó megoldás, hogy a tanár addig tanít amíg oda tud menni a táblához ?

Aki nyugdíjas az örüljön hogy már nem kell dolgoznia.

LallyPop 2013.02.06. 19:21:58

@midnight coder: Az is egy barom, aki tanár akar lenni. De 200? ....:DDD

dr Smittpálelnökúr 2013.02.06. 19:22:49

@AskmeLater30: Te hülye hülye vagy, mint a csökött agyú vezéred.

A nyugdíj a sokéves szolgálati idő és az az alatt befizetett járulékok alapján jár.
A munkáért pedig munkabér jár.
A kettőnek kibaszottul nincs köze egymáshoz.

Ha a felcsúti bugris kevesebb milliárdot lopna, akkor nem kéne ilyen pofátlan módon megaláznia az embereket.

Te meg vedd ki a fejed a vezér seggéből!

Ja és rohadj meg!

aleb19 2013.02.06. 19:23:44

@Napkutya: de gondolkodtam mszp fidesz egykutyaes diszidaltam mintszinte mindenki az ismeroseim kozul az otthon maradt lemmingek pedig rikacsoljak bal jobb bal jobb mszp fidesz mszp fidesz
majd keretik hogy az utolso kapcsolja le a villanyt

LallyPop 2013.02.06. 19:24:44

@dr Kangörény: A sokév alatt befizetett járulékot a sokév alatt már kifizették az akkori nyuggereknek.

Az jár ami jut, és ha csökken azaktívak száma akkor egyre kevesebb fog jutni.

Napkutya 2013.02.06. 19:24:54

@midnight coder: "a tanár addig tanít amíg oda tud menni a táblához ?

Jó, ez sincs rendben.

De most az van, hogy a tanár addig tanít, amíg viszi a táblát, a Békemenetben a Kossuth-térre, az Orbán beszédhez.

Különben, úgy kib.sszák a FIDESZ-es önkormányzattól, hogy a taknyán csúszik.

dr Smittpálelnökúr 2013.02.06. 19:26:55

@aleb19: ha a buzeráns orbánnak nem fájt volna a foga a magánnyugdíjpénztári vagyonra, nem lenne túl nagy baj.

Így remélem éhendöglesz nyugdíjas korodban, addig fikázhatsz másokat.

Kádárféle potyalesésnek nevezed, ha valaki az évtizedes törvényi előírásoknak mindig eleget tesz, és senkiházi fideszes nyomoronc tolvaj megbélyegzi őket?

Hányok a magadfajta rohadékoktól.

dr Smittpálelnökúr 2013.02.06. 19:31:43

@Ándi bácsi: baszod, tb szakértő vagyok, nekem ne magyarázd a nyugdíjrendszert!
Tudom, hogy mi az a felosztó kirovó rendszer, és ismerem a korfát is, és ezért zavar, hogy ellopták a magánpénztárakat.

Ellenben azzal is tisztában vagyok, hogy ha valaki évtizedekig az aktuális jogszabályoknak megfelelőn járt el, akkor politikailag a legnagyobb mocsokság megbélyegezni őket.

És ez azt is jelenti, hogy nem kényszerítem ezeket az embereket egy választásba, hogy a nyugdíjából haljon éhen, vagy a fizetéséből. Mert tisztességesen megélni egyikből sem lehet.

Amit ezzel el lehet érni, hogy az egybites agyhalott fidesz szavazóknak újabb ellenséget lehet kreálni:

A rohadt nyugdíjast.

aleb19 2013.02.06. 19:33:40

@dr Kangörény: ezt a magannyugdij elvetelt nem igazan ertem
en nem adtam oda bementem es nyilatkoztam az enyem meg van az ING-nel
ha 5 evtizedes munkaviszony van valakinek az az alap

aleb19 2013.02.06. 19:42:19

@dr Kangörény: ja es leleptem Agyarorszagbol ezert nem fogok ehen halni:)
de ha a potyalesok otthon tovabb agreszivkodnak es hozongenek a szerzett jogokrol az lesz mint a gorogoknel nyugdijak allamifizuk felezodnek azonnal

2013.02.06. 19:53:55

@midnight coder:

"Egy pedagógus állásra van kb. 200 jelentkező."

A pókerben meg szoktak blöffölni is.

Mesé_lő 2013.02.06. 20:51:24

@aleb19: Ha már leléptél, akkor talán a te stílusodat utánozva: rohadtul kussban kéne lenned!!!

Mesé_lő 2013.02.06. 20:56:36

@midnight coder: Ja persze, 200 jelentkező egy pedagógus helyre. Nem kéne röhögtetned, mert kiesek az ablakon.
A környéken nincs pl elég fizika, kémia, ... tanár, akit fel lehetne venni az üres helyre.

A másik, ha olvastál volna rendesen, akkor értetted volna az elküldött nyugdíjas pedagógus helyére nem lehet felvenni senkit, még ha lenne jelentkező rá, de általában nincs, ha lenne, már régen felváltották volna az időset a fiatallal (a fiataloknak kevesebbet kell fizetni)

aleb19 2013.02.06. 20:58:27

@Mesé_lő: szabad vagyok mert szabad orszagban elek es a lelkem is szabad mert a munka is szabadda tesz
csak nem egy tanarhoz van szerencsem szereny szemelyedben lelked csendes rezdulesebol erzem hogy szeretet hianyos kornyezetben elsz es ez a fusztracio belulrol mardos

Mesé_lő 2013.02.06. 21:07:21

@aleb19: engem nem mardos semmilyen fRusztráció. (az R betűt külön a kedvedért emeltem ki :) )
Nagyon jól érzem magam itt ahol vagyok.

aleb19 2013.02.06. 21:09:13

kedves 1 napos troll en kerek elnezest

aleb19 2013.02.06. 21:15:24

@Mesé_lő: ja es mondtam mar hogy kulfoldon elve arra jottem ra a magyar nyelv tulbonyolitott, logikatlan es ez meghatarozza, torzitja a gondolkodas modot es kontra szelektiv modon olyan egyeneket -bolcseszek,jogaszok- hoz helyzetbe hatalomba
akiknel a logikatlan gondolkodas akaraterovel parosul es egy orszagot kepesek basztatni

Mesé_lő 2013.02.06. 21:23:54

@aleb19: Az utolsó mondatoddal teljesen egyetértek, de ehhez nem kell kivonulni külföldre, ez itt Magyarországon is látszik.

Nem tudom, hogy hova (melyik országba) költöztél ki és milyen nyelven beszélsz ott (nem is érdekel), de azért van még 1-2 nyelv a magyaron kívül ami túl van bonyolítva, sőt még logikátlanabb a nagy része az ún. nagy nyelveknek (angol, német, ...), mint a magyar.

Sok sikert a Magyarországon kívüli élethez (ezt szívből kívánom)!

drotosis 2013.02.06. 22:32:48

@midnight coder: Igazad van, mindenki menjen nyugdíjba aki elérte a megfelelő korhatárt, és ne járjon dolgozni,mert dolgozott már eleget.Csak ott tévedsz,hogy általában nem a hivatástudat vezérli a továbbdolgozó pedagógust,hanem a megélhetés.Tudod,hogy mennyi egy átlagos pedagógus fizetés?Tudod,hogy mennyi lesz az annak alapján kiszámított nyugdíj?Én tudom.A párom 36 évi idegőrlő tanári tevékenységgel a háta mögött 130 ezer Ft-ot hoz haza tisztán.Namármost gondolom azzal azért tisztában vagy,hogy ez mire elég manapság.Ha valamilyen okból nincs egy kicsit is jól kereső házastársa,akkor ez az éhenhaláshoz sok,de a megélhetéshez bizony édeskevés.Az a helyzet,hogy megint fordítva ülnek nagyjaink a lovon,akik ezeket a döntéseket hozzák.Nem teremtjük meg először a feltételeket és azután törvénykezünk,hanem durr bele,azután meg majd csak lesz valahogy.És ez a dilettantizmus legfőbb jellemzője.És nem emlegetek én itt sem fityeszt,sem maszopot (szándékosan kisbetűvel),mert ebből a szempontból egyik kutya a másik eb!Nem tudom, a köznapi emberek általában öt perc alatt átlátják,hogy ez vagy az nem működhet úgy ahogy nagyjaink kitalálták (ez a hozzászólásokból is kiderül általában),akkor a nagyarcú "honatyáink" miért nem képesek erre?

mirikrantz 2013.02.07. 04:05:37

Ha ezek után egy nyugdíjas is (meg általában bárki) rájuk szavaz, meg is érdemlik!
süti beállítások módosítása