2013.01.15. 22:18
A még egyenlőbb nyugdíjasok
Ha eddig abban a hitben éltünk, minden nyugdíjas egyenlő kicsiny hazánkban, hát ennél nagyobbat nem is tévedhettünk: az idős generációban is vannak egyenlők és még egyenlőbbek: azok például, akiknek nem kell lemondaniuk a nyugdíjukról, ha mellette dolgoznak. A nagyjaink, azaz a politikusok.
"A nyugdíjas parlamenti képviselőknél ugyanis a kettős juttatás tilalma sem érvényesül, vagyis ők a jelenlegi szabályozás szerint a tiszteletdíjuk mellett a nyugdíjukat is felvehetik. A Blikk számításai szerint összesen ötven képviselő lehet érintett az ügyben: 45-en már öregségi nyugdíjasok, hárman pedig idén fogják elérni a korhatárt, ketten pedig korkedvezményes nyugdíjasok. Közülük mindössze kilencen vallották be, hogy mekkora nyugellátásban részesülnek. Eszerint a legtöbb nyugdíja a KDNP-s Varga Lászlónak van, havi 330 ezer forint, párttársának Harrach Péternek 214 ezer forint jár, a fideszes Mátrai Mártának pedig havi 200 ezret visz a postás." (blikk.hu)
A tanárok meg orvosok nem ilyen szerencsések, ha idős korukban dolgozni szeretnének, netalán átadni a tudásukat az új generációknak, akkor a legújabb szabályozás alapján búcsút inthetnek az után, amiért hosszú évek során megdolgoztak. Mert miért is kapják a nyugdíjukat? Valószínűleg azért, mert végigdolgozták az életüket, fizették a járulékot hónapról hónapra és amikor elérték a megfelelő kort, az állam kiszámolta nekik, mindezért mennyit is kapnak vissza. Egyszóval ez nem ajándék, nem valamiféle kegy, ami egyeseknek jár, míg másoknak nem, hanem valami, amiért megdolgoztak és amit most egy tollvonással elvehetnek tőlük. Ez a rendszer köszöni szépen, nem tart igényt rájuk és ha nem vigyáznak, még az alaptörvénybe is belekerülhet másodrendűségük, holtversenyben a hajléktalanokkal.
A parlamenti politikusok deklarálták, sokkal többet érnek, mint bármelyik mezei orvos vagy tanár - ők nem közszolgák, nekik nem bérük van, hanem tiszteletdíjuk, éppen ezért nem kell lemondaniuk a nyugdíjukról. Igaz, ha lemondanának, akkor sem halnának éhen, hiszen képviselői jövedelmüket és mindenféle költségtérítésüket saját maguk határozzák meg, ahogy azt is, ebből mekkora százaléknyi adót kívánnak fizetni. Hiszen kinek felelősek? Maximum saját pártvezérüknek - hiszen ő az egyedüli, aki lecserélheti őket megbízásuk időtartama alatt.
Vajon van közöttük olyan, aki azt mondja, kérem, ne pitiánerkedjünk már, mi szükségünk van a sokszázezres parlamenti jövedelmünk mellett még a nyugdíjunkra is? Kenyérre kell? Vagy nyaralásra? Esetleg az unokák tandíjára? Vagy újból és újból bebizonyítani, a hatalom mindenre mentség, aki fent van, az az tehet, amit akar? Vagy egyszerűen csak fogadjuk el Selmeczi Gabriella magyarázatát?
"Nem helyes akadályokat gördíteni az elé, hogy a nyugdíjasok közéleti szerepet vállaljanak. Az állampolgároknak joguk van nyugdíjas korúakra is szavazni" (Selmeczi Gabriella)
Talán az sem helyes, ha elveszik a nyugdíjat azoktól, akik azért megdolgoztak, bár erre a kérdéskörre a szóvivő nem tért ki. Ahogy arra sem, hogy a nyugdíj jár, vagy épp a regnáló hatalom kegye dönti el, ki kaphatja meg és ki nem.
És ha lesz időnk, egy kicsit majd sajnáljuk szegény idős politikusokat, akik nyugdíjasan a köz szolgálatára adták fejüket - bőven megfizetjük őket azért, hogy dolgozzanak (elviekben ezért, gyakorlatilag sokakat csak azért, hogy a pártfegyelem szabályai alapján nyomogassák a gombokat, ráadásul ugyanannyiért, mint aktív korú társaik). Az pedig, hogy olyan szabályokat kényszerítenek rá saját kortársaikra, amit ők maguk márcsak szolidaritásból sem kívánnak követni, a kampányidőszakban igen nagy támadási felület. És mindezt számukra aprópénzért.
Amennyiben tetszett, csatlakozz Facebook csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
vitamax 2013.01.16. 06:03:25
A rengeteg politikai tolvajlas, a nemetek, utanna pedig a oroszok kiszolgalasa, soha meg ekkora koponyegforgato nep mint a magyar nem szuletett. Miert is megy el barki szvazni, talan ha egy ember nem menne el szvazni, akkor a panik utan el lehetne talan gondolkodni, az igen tisztelt tolvaj honatyaknak.
nincs1itt 2013.01.16. 08:34:58
Úgy érzem, hogy az elmúlt napokban nyilvánosságra került adatokkal kapcsolatban, egy-két kérdés tisztázásra szorul. Az sejlik, hogy 17 évvel a rendszerváltás után, még mindig nem vagy tisztában a demokrácia játékszabályaival!
Igen, 299 Ft-ért ebédelek, és 18 millió a benzinpénzem.
És?
Egyrészt faszközöd van hozzá, másrészt meg ez nekem (legálisan) jár.
Hallom a rikácsolásod a társadalmi igazságosságról, meg az elosztásról, meg a sok bugyuta, idealista blablád, hogy nekem miért igen, neked meg miért nem.
Azé’ bazmeg, mert Te egy fingszita kis pöcs vagy, én meg az elit.
Azé’ bazmeg, mert én hozom a törvényeket! Magamnak. És ha megszopod, - mert én úgy gondolom, hogy meg kell, hogy szopd - akkor így jártál. Majd négy év múlva szavazol, anyádra.
Mit cincogsz? Visszahívás? Te kis fasz! Hát azt a telibebaszott alkotmányt is én írtam, gondolod, hogy megtettem neked azt a szívességet, hogy beleírtam, hogy visszahívhass?
Négy év, kis köcsög! Négy év. Ez a rendszer a négyéves diktatúrák sorozata. Buktam már meg az elmúlt tizenöt évben, egyszer is? Tessék? Láttál Te már időközi választást, ebben a kurva országban? Nem figyelsz, kis fasz!
Tényleg, kire szavaztál tavasszal? A komcsikra, vagy a Fideszre? Tudod miért kérdezem?
Mert még azt sem vetted észre, hogy ez is kurvára mindegy. Én bazmeg, ha megyek szavazni, beviszem a fülkébe a kutyám, rászaratom a szavazólapra és azt adom be. Mert mindegy, hogy ki mellé húzod az ikszet, érvényes-e a szavazatod vagy sem. Mindenképpen rám szavazol. Mert egyedül belőlem választhatsz. Én egy vagyok. Az elit. A Z E L I T!
Szociáldemokrata, liberális, szocialista, meg konzervatív. Ezt a szart is meg lehet veled etetni? Öcsém, hogy Te mekkora fasz vagy! Szerinted a büfében van jobbos és balos szendvics? Ugyanazt a kenyeret zabáljuk, ugyanazt a tehenet fejjük, csak a székházra teszünk ki más-más logót, hogy tudjad, éppen melyikünk szónokol, napirend elõtt.
A világ nem vízszintesen van felosztva, jobb és baloldalra, hanem függõlegesen, fentre és lentre. Ja, a fent én vagyok, a lent meg Te, Te kis paraszt. „A törvény szerződés, gazdagok és szegények között.” – azt hitted vicc, mi?
Még pofáztok, hogy elkúrtuk, elkúrták az országot? És gondolod, hogy nem szarok bele vastagon? Engem addig érdekel a szaros hazád működőképessége, amíg az képes kitermelni a benzinpénzem, meg az illetményem. Az meg egyelőre nincs veszélyben. Zsé van, főnök és kontroll nincs. Ergo, szarunk bele!
Tudom, neked ez most nagyon nem tetszik. Há’ nyazsgem! Vagy tudod mit? Menj le tüntetni! Azt nem szarjuk le, gondolod? Menj le és rázd a nyálad a Kossuth téren, de ha nem tud elaludni tőled a gyerek, ígérem, szétbaszatom a fejed a Gergényivel. - Mellesleg, utálom ezt a seggnyaló csókát, de hát minden házba kell valaki, aki leviszi a szemetet. -
Visszatérve a benzinpénzemre, kurvára utálom ha a zsebembe turkálnak. Igen, öt milliárdot basztunk el, majd' négyszázan. A vizitdíj meg 10 millió emberen hoz vagy másfél milliárdot. Igen bazmeg, spórolni kell! Gondoltad, hogy majd én kuporgatok? Ne kezdj el rinyálni, hogy a nyomorult nejeddel, és a két kibaszott kölyköddel éltek 120 nettóból! Unalmas. Közlöm veled, hogy kurvára beleszarok. A két szaros gyereked is csak annyira érdekel, hogy ne dögöljön éhen. Hogy legyen majd, akivel tíz év múlva is magamra tudok szavaztatni. Egyébként meg mit ugatsz? Nem tetszik a proliélet? Neked is áll a zászló, lehetsz Te is politikus! Ha nem, akkor meg kuss! Te választottad, szavad nem lehet.
Négyszázan. Igen, ennyien vagyok. Emlékszel még, hogy ezt a kampányt is (mint mindegyiket) úgy kezdtük, hogy most aztán kisebb parlament lesz? Lett? Na látod! Hogy a saját munkahelyemen csináljak létszámleépítést? Kekeke…
Miért, szerinted mi a faszt kezdenék a Laci fiammal, ha nem tudnám betolni képviselőnek? Legyen prolimunkásköcsög, mint Te? Viccelsz, ugye?
Szóval, Kedves Köcsögmagyarválasztópolgár!
Sajnálom, hogy ilyen módon és ilyen stílusban kellett tudomásodra hoznom, amire magadtól is rájöhettél volna. Mivel nem csak birka, hanem barom is vagy, erre a megoldásra miattad kényszerültem. Nem akartalak megbántani, és az önérzeted sem akartam agyonbaszni, de minekután Te akkora pöcs vagy, hogy képtelen voltál a tények segítségével a valóságos helyzeted meghatározni liberális demokráciánkban, így ez a levél nem más, mint a Te nyelvedre lefordított helyzetelemzés. Most, hogy tudod már, hogy hová sorold magad, szeretnélek megkérni, hogy a fentiek figyelembevételével a pofádat evésre használd, és most húzzál vissza dolgozni, köcsög!
2007 Budapest, Európa
Tisztelettel:
A politikai elit.
Itt a mindenkori parlamenti képviselők névsora áll.
hot-spot (törölt) 2013.01.16. 08:36:34
Tűnjenek a picsába nyugdíjba és hagyják már a fiatalabb generációkat is dolgozni,mert azoknak még gyerekeket kell felnevelni és nincs semmi más jövedelmük amiből megéljenek!
Továbbá fejezzék be a hisztit,örüljenek hogy kapnak egyáltalán nyugdíjat!
konrada 2013.01.16. 08:37:25
Mivel ez a szabályzás a közalkalmazottakra vonatkozik.
...ettől függetlenül az igaz, hogy a szokásos víz-bor esete forog fennt, mert minimum példát mutathatnának...
Deres · http://textura.blog.hu 2013.01.16. 08:41:57
InversioN 2013.01.16. 08:51:20
Az individualitás, egyéni gondolkodás eltűnőben van, kormányzati eszközökkel megtámogatva. Kiölnek az emberekből minden önállóságot, hogy minél jobban függjenek a rendszertől. Egyre kevesebben állnak ki a jogaikért, fogalmaznak meg kritikát, hívják fel a figyelmet a negatív folyamatokra a megfélemlítéseknek, megbélyegzéseknek és az emberek elé minden lehetséges úton görgetett akadályoknak köszönhetően. Mások az országot hagyják el, hogy ne kelljen becsicskulni a rendszernek.
Minél szolgábbak vagyunk, a hatalom annál többet engedhet meg magának magyarázat nélkül. Egyre több dologgal kapcsolatban élhetnek vissza és egyre jobban vehetnek semmibe minket.
Ennek az írásnak az apropója tökéletes példája a mai magyarságnak. A párt katonái mindenki felett állnak, a többiek csak büdös SZOLGÁK. Embereket fosztanak ki, magántulajdont nem veszik figyelembe, ugyanis a szolgáknak nincs tulajdona, minden a földesúré. Teljesen lerí ez a nézet a kedves vezetők pökhendi és lekezelő nyilatkozataiból.
És a kritikus tömeg hiánya miatt azok sem fejezik ki elégedetlenségüket, akik amúgy megtennék, mivel nem látnak reményt. Azt kell mondjam, a magyarság nagy része közvetlenül vagy közvetve segédkezik a saját magának szolgává tételében.
Persze megkérdezik majd egyesek, hogy ezeket leírva mégis mit teszek én ez ellen és mi lenne a megoldás. Sajnos nem teszek sokat és a megoldásnak sem vagyok a birtokában, amit szégyellek is. Én is része lettem a rendszernek...
É2I 2013.01.16. 08:54:38
hot-spot (törölt) 2013.01.16. 08:56:59
Amatőr 2013.01.16. 09:09:29
Öngól!
A parlament leginkább a bizonytalan, nem elkötelezett szavazótól tart leginkább, ugyanis az boríthat minden előzetes tervet!
Amatőr 2013.01.16. 09:12:09
rágógumó 2013.01.16. 09:12:30
hot-spot (törölt) 2013.01.16. 09:14:50
nincs1itt 2013.01.16. 09:16:49
Kivlov 2013.01.16. 09:20:01
Aki dolgozik, az ne húzza le az államot is nyugdíjjal. Aki meg nyugdíjas, az meg ne dolgozzon…
indapass90210 2013.01.16. 09:20:27
Tárgyi tévedés. Az idézett rész helyesen:
"Tényleg, kire szavaztál tavasszal? A komcsikra, vagy a komcsikra? Tudod miért kérdezem?"
indapass90210 2013.01.16. 09:22:59
Elvégre nem kellene penalizálni azt, aki megengedhetné magának az állandó faszverést, de ehelyett valamilyen értékteremtő munkát végez.
susu64 2013.01.16. 09:26:32
konrada 2013.01.16. 09:27:40
Az viszont tényleg problémás volna.
Mert egy munkáltató meghatározhatja a foglalkoztatás feltételeit, de az állam nem írhat elő olyant, melyben az egy munkáltató szabályzását általánossá teszi és azzal vesz el szerzett jogokat.
Amatőr 2013.01.16. 09:36:18
Amatőr 2013.01.16. 09:41:32
Ezen a szinten a morál értékelhetetlen és értéktelen kategória.
napról napra 2013.01.16. 09:46:05
"csak azért hülyeség, mert a képviselő nem közalkalmazott, hanem választott képviselő."
Na, ez meg játék a szavakkal. Az én értelmezésemben a lényege az lenne, hogy ha valaki az adó/járulékfizetők pénzéből nyugdíjat kap, akkor ugyanabból a forrásból ne kapjon más címen is pénzt. Ilyen szempontból lényegtelen hogy választott képviselő vagy közalkalmazott illetve fizetés vagy tiszteletdíj. A forrás ugyanaz. És ha úgy hozzák meg a törvényt, hogy ezalól saját magukkal kivételt tesznek, akkor ez a bagázs nem más, mint egy szemét, képmutató banda.
Az, hogy bárki kaphat felmentést, ha olyan fontos a munkája, ez a képviselőkre is vonatkozhat. Ha annyira fontos a munkájuk, kérhetnek felmentést ők is. :-)
És érdekes módon az ellenzéki képviselők tiltakozását se nagyon hallom. Vajon miért???
Amatőr 2013.01.16. 09:48:41
balkon-úr 2013.01.16. 09:48:52
Amatőr 2013.01.16. 09:55:17
Azért, mert a magyar nemzet színe-java az a háromszáz valahány pótolhatatlan szakember. Oly büszkék vagyunk rájuk és ilyen szeretetteljes tisztelet utoljára a
megbecsült vezért, rákosi elvtársunkat övezte.
Bretschneider detektív 2013.01.16. 09:57:48
(Piszkos Fred közbelép, Fülig Jimmy őszinte sajnálatára)
konrada 2013.01.16. 10:03:00
Már miért volna hülyeség?
A közalkalmazott - mint a neve mutatja - alkamazott, abból is a köz alkalmazottja. Így a köz, mint alkalmazó meghatározhat olyan speciális szabályzókat, melyek az alkalmazást lehetővé, illetve kizáróvá teheti.
A képviselő viszont - mint a neve is mutatja - nem alkalmazott, hanem olyan tisztség, mellyel a választók egy csoportja (s nem általánosságban a köz) bízza meg, alkalmazza.
...de persze ettől még lehetnének példamutatóak úgy, hogy önkorlátozzák magukat.
...mert ha nem, úgy emiatt fogja elveszíteni bizalmát az alkalmazóinál: a választóknál és emiatt veszíti el állását.
napról napra 2013.01.16. 10:03:03
Pedig már a múltkor is javasolni akartam, hogy megbecsülésünk jeléül ajánljuk fel nekik a fizetésünk felét. Csak kiment a fejemből.
nincs1itt 2013.01.16. 10:07:21
napról napra 2013.01.16. 10:08:14
Persze, így is lehet nézni. De a tiszteletdíjukat mégis milyen forrásból kapják? Nem ugyanabból, mint a közalkalmazottak? Lehet, hogy csak a választók egy csoportja választotta meg őket és nem a köz, viszont ugyanúgy a köz fizeti őket.
nemecsekerno_007 2013.01.16. 10:15:31
Ugyan már kismadár :)
Csak nem mozgósítani akarsz?!
Én az ilyen varázsdumáknak már nem dőlök be. Öngól??!
3 millió nyugger dönti el a szavazást és mindegy, hogy a fideszre v. a dk-ra szavaz több az eredmény ugyanaz.
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.16. 10:16:25
nincs1itt 2013.01.16. 10:20:42
Bretschneider detektív 2013.01.16. 10:23:21
A miniszter pedig eredetileg "mini sztár", azaz kis méretű híresség. Ez módosult a nép ajkán idővel "miniszter"-ré.
tede 2013.01.16. 10:27:09
susu64 2013.01.16. 10:27:59
ok, lehetne így is, de a dolog fordítva van: mivel a képviselők jogállását egy csomó más törvény (alkotmány, válastás, képviselők jogállása)szabályozza, ezt mind meg kellene változtatni. Ettől persze még működhetne így is a dolog. Amúgy működhetne úgy is a dolog, hogy a nyugdíj melletti közalkalmazotti fizetés és a nyugdíj összege ne lehessen magasabb, mint a közalkalmazott nyugdíj előtti fizetése, feltéve persze, ha a (volt) közalkalmazott továbbra is közalkalmazottként akar dolgozni. Mert ha mondjuk egy közalkalmazott orvos nyugdíbamenetele után egy jól fizető magánrendelőben dolgozik, máris nem áll fönn a probléma. Azért ismerve népünk kreativitását, bizonyára lesz itt számtalan kinyíló kiskapu, s ez sem jó.
Amatőr 2013.01.16. 10:31:04
Bocs, de van még a jobbik, az mszmp, meg a ki tudja hány ilyen-olyan radikális, zöld és még a jófene tudja, hogy milyen pártképződmény, akik képesek legalább szálka lenni a köröm alatt. Tudod az, ami ugyan nem fáj, de qurva bosszantó tud lenni.
napról napra 2013.01.16. 10:44:48
Ami meg a többi lehetőséget illeti, igen, sok korrekt megoldás lett volna, úgy, hogy senkit nem alázunk meg. De ezek szerint nem sikerült megtalálni.
TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.01.16. 11:07:09
oc 2013.01.16. 11:25:20
Ő pl. nem nagyon szeretne, de simán lehet, hogy kell.
Úgyhogy igen, menjenek a nyugdijas dolgozók a picsába, de akkor lehet, hogy a háziorvosodhoz vagy egy vizsgálatra majd nem fél évre előre kapsz időpontot, mint most, hanem 1-2 évre.
Látni kellene azért azt is, hogy az orvos, tanár [és még ki tudja melyik] társadalom erős pilléreit alkotják azok a 45-50 évesek, akik már itthon alapozták meg az életüket és valószinűleg kis eséllyel mennek külföldre dolgozni. Nos, ha ők majd nyugdijba mennek egyszer, akkor lesz majd érdekes helyzet. De ez már más kérdés.
Ez a Nevem 2013.01.16. 11:34:45
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.01.16. 11:37:59
Ez egy hihetetlenül átgondolt kormány-intézkedés.
Ja, és akiket elbocsátanak, azoknak hivatalosan hazudni is kell, ez nem a kormányhatározat meg a Fidesz miatt történik, hanem egyedül csak azért, mert nyugdíjas (életkori diszkrimináció? alkotmányellenesség? vonatkozó törvényeknek nem megfelelés?):
hvg.hu/itthon/20130115_intezmenyvezetok_nyugdij
Tímár Mihály 2013.01.16. 11:40:37
A tanároknál hasonló a helyzet: 2012-ben 22-en (huszonketten!) jelentkeztek fizikatanár MSc-re az országban és 5-en (öten!) kémiatanár MSc-re. Forrás: nol.hu/velemeny/20130112-isaac_asimov_uzenete
A közalkalmazotti bértáblára ránézve ez nem is meglepő. Egy kezdő tanár bruttó fizetése 129500 forint és 2013-ban sem emelkedik.
www.tudosz.hu/portal/linkgyujtemeny/2012-es-kozalkalmazotti-bertabla-ft-ho.html
Szóval egészen nyugodtan ki lehet rúgni a nyugdíjas tanárokat meg orvosokat. A gyerekeidet majd tanítja egy 8 osztályt végzett közmunkás kémiára és fizikára. A vakbeledet meg majd megoperálja a takarító néni némi hálapénzért három hét várólista után, ha megéred.
(Félreértés ne essék, nem az a megoldás, hogy nyugdíjasok dolgoznak ezeken a területeken. Hanem az, hogy tisztességesen megfizetjük a tanárokat és orvosokat. De ha most megemeljük duplájára a fizetésüket, akkor 8-10 év múlva lesz elég tanár és orvos. Addig nagy segítség a nyugdíjasok munkája, kerül, amibe kerül.)
Amatőr 2013.01.16. 11:47:44
Ha a nyugdíj helyett a munkát vállalja a továbbiakban, mert szükség van rá, akkor emeljék meg a fizetését (ami a későbbi nyugdíja összegét is növeli) és dolgozzon, amíg kedve és egészsége engedi.
gyárvárosi 2013.01.16. 11:48:45
De ma már demokrácia van, és a képviselőket nem ám valami központi szervezet jelöli ki, hanem a PÁRTKÖZPONTOK!
És akár akarjuk, akár nem közülük választhatunk! Ugye micsoda különbség?!
A nyugdíjukra és a bérezésükre, bocsánat a tiszteletdíjukra visszatérve: világos, hogy ezek a szegény munkában megfáradt, szépkorú emberek, kortársaikhoz hasonlóan spórolósak, minden fillért megfognak.Hála a sorsnak,nekik van mit megfogniuk!
És az is természetes, hogy nekik, mint választott gyevi bíróknak, a többi senkiházi robotprolitól,multikulitól,semmitérő nyuggertől eltérően minden jár, mert megszavazzák, --maguknak!
Mert ha nem vennénk mi többi szerencsétlen észre, ők felsőbbrendűnek érzik magukat, néha egy -egy freudi elszólásuk kapcsán megtudhatjuk, hogy mindenki annyit ér, amennyije van.
És az ő esetükben annyija van amennyit nem szégyell kimarkolni a közösből.Bizony nem szégyenlősek!
Félre értés ne essen nem sajnálnám tőlük akár ennek a pénznek a többszörösét sem, ha valóban azt tennék, amiért állítólag ott ülnek, vagy kellene ülniük az országházban.
Vagyis gondoskodnának jó törvényekkel, adórendszerrel a gazdaság, az oktatás, az egészségügy fejlődéséről, de legalább a szinten tartásáról!
Amatőr 2013.01.16. 11:51:06
Két és fél diplomás (a harmadikra most készül)pedagógus rokonom nettó 90-ért tanít. A hülye.
Bretschneider detektív 2013.01.16. 12:12:24
Diktatúrában vagy azt csinálod, amit mondanak, vagy megdöglesz.
Demokráciában választhatsz: vagy azt csinálod, amit mondanak, vagy megdöglesz.
bpbp78 2013.01.16. 12:22:11
Családom és ismerőseim révén tudom, hogy ha a nyugdíjasként dolgozó rokonaim otthon maradnak áprilistól, akkor a helyi SZTK-ban egy csomó osztályon nem marad senki.
Nem foglalják ők senkitől a helyeket. Egyszerűen azért dolgoznak, mert nincs kivel feltölteni a helyeket. Ne csak orvosban gondolkodjunk, hanem pl nővérek, szakasszisztensek, szakápolók sincsenek. Épeszű ember nem megy ilyen pályára, hogy utána meg éhbérért dolgozzon...
Ugyanez igaz a tanárokra is. Egyszerűen nincs elég utánpótlás...
konrada 2013.01.16. 12:30:45
Nézd, ez a szabályzás nem az orvosok ellen szól, még ha arra is van kihegyezve a kommunikáció.
Itt többféle igény lép fel, adott egyszer az előző kormányzás IMF felé tett igérete a közalkalmazottak csökkentéséről és másik oldalról a munkanélküliség csökkentésének a vállalása az új kormányzattól. (Mindkettő helyes szvsz.)
Egy másik fontos adat: a nyugállományos közalkalmazottaknak egy kis csoportja csak a nélkülözhetetlen (mint az orvosok), a többsége ilyen-olyan kapcsolatokon, szerzett jogokon van.
Mivel a szabályzást nem lehet úgy kiadni, hogy "kivéve a gyevi bírót!", mert így nem csak verbálisan, de hivatalosan is támadható, ezért adták ki általánosan, úgy hogy csak külön engedéllyel lehessen kikerülni.
bpbp78 2013.01.16. 12:31:34
Ráadásul a keresetükből is vonnak TB-t meg nyugdíjjárulékot...ha most mindenki otthon marad és csak kapják a nyugdíjat, viszont a helyükre nem lesz senk,i kit felvegyenek, akkor az államkassza bevétele is csökkenni fog, nem?! Ez kinek lesz jó?!
Zak 2013.01.16. 13:12:39
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.01.16. 13:25:01
Az orvosok kivándorlása már közhely, ők akkor jönnek vissza dolgozni, ha az életkoruknak-tapasztalatuknak megfelelő hálapénzt kapnak vagy tudnak magánrendelőt nyitni és a nyugdíjat is felvehetnek mellette...
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.01.16. 13:27:46
Zak 2013.01.16. 13:31:09
Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.01.16. 13:50:31
Nem látjátok polgártársak, hogy nap mint nap mit művel ez a sunyi, aljas, gonosz, álszent műmagyar banda?
Meddig tűrjük ?? Lépni, nem kéne már....???
altimus 2013.01.16. 13:57:27
termeszetesen ez igaz, de kar idekeverni. senki se mondja azt, hogy kotelezo legyen nyugdijast alkalmazni. nem is az. ahol nyugdijast alkalmaznak ott annak oka van. peldaul az, hogy nincs aktiv dolgozo a posztra (orvos, tanar ...) vagy az, hogy annyi penzert csak nyugdijas vallalja a munkat ...
a kozalkalmazottak szamanak ehhez _semmi_ koze. annyi kozalkalmazott kell amennyi az adott feladat ellatasahoz optimalisan szukseges, egy fikarcnyival se tobb. nyugdijast meg akkor kell alkalmazni ha aktiv koru nem jelentkezik a munkara.
de a nyugdij az _jarandosag_, amit torveny szabalyoz. nem lehet az oregsegi nyugdijat elvenni arra hivatkozva, hogy az illeto dolgozik. ez abszurdum.
az egesz ugy ismet egy felesleges felhajtas valami velt, vagy ohajtott cel eleresenek az erdekeben. ertelmetlen kuzdelem, ertelmetlen dolog.
az meg, hogy azonnal megjelent a kivetelek listaja, az hogy mi van akkor ha, ebben es ebben az esetben ... eleve nevetsegesse teszi az egeszet.
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.01.16. 14:20:42
InversioN 2013.01.16. 14:28:14
Hát igen. Nem mintha örülnék a tehetetlenségemnek a leírtak ügyében. De valljuk be a legtöbb ember tehetetlen pozíciója, képességei révén. Mindig kell egy alkalmas vezető, aki koordinálni tudja az emberek akaratát és akkor ezek az emberek is szerephez juthatnak.
A szolgaiság nálam ott kezdődik, hogy a megválasztott vezetőink nem minket képviselnek, hanem magukat és ezt hagyja a magyar. Képtelenek vagyunk kitermelni egy többé-kevésbé elfogadható politikai elitet. Elfogadjuk a szart és megelégszünk vele. Persze leírni mindezt könnyű. Csak ismételni tudom magam, nem vagyok a megoldés birtokában.
nincs1itt 2013.01.16. 14:39:29
InversioN 2013.01.16. 14:52:40
Valahogy őket kéne visszaterelni az értelmiségi vérkeringésbe, a kérdés az, hogy hogyan.
kzoltana 2013.01.16. 14:56:41
www.vagy.hu/tartalom/cikk/3713_bajnai_forumanak_megzavarasara_keszulnek
nincs1itt 2013.01.16. 15:00:54
Addig semmi nem fog változni! Naponta hullanak a "csontvázak a szekrényből", hol az értelmiség, aki szót emel??
nemecsekerno_007 2013.01.16. 15:06:56
ugyan! a lényegen nem változtat. Azok vannak többségben akik kivesznek a közösből és nem gyarapítják, így ők döntenek az ország jövőjéről. A politika meg erre építi populizmusát.
Zsák a foltját effekt. :(
Csak vallásos jellege lehet annak ha valaki politikai erővel szimpatizál. Józan ésszel szemlélve egyikre se szavazna a többség.
konrada 2013.01.16. 15:08:39
Nézd, azt úgye nem gondolod, hogy a nyugdíj mellett dolgozó irodista közalkalmazott új belépő a munkaerőpiacra.;)
Így ha szemezgetnének köztük, pillanatokon belül jönne az, hogy tisztogatás és ezzel pert is lehetne nyerni.
Sokkal tisztább az, ha mindenkinek kell menni, és felmentést az kaphat, aki valóban pótolhatatlan, de ezt nem 1 db általa tökön fogott mondja meg.;)
nemecsekerno_007 2013.01.16. 15:08:56
Igazad van, de úgy tűnik nincs rá igény.
A populista politika társra talál a birka választókban :(
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.01.16. 20:45:04
morgasjoga.blog.hu/2013/01/09/amikor_a_sas_legyeket_kapdos