morgás joga 6.jpgÚj év, új élet, új intézmény. Immáron teljes kapacitással üzemel az új köznevelési rendszer új giga-meg intézménye. Legalábbis a jogszabályok szerint. De vajon milyen a netes jelenléte?

Kérdés, vajon elvárható-e ma egy, az adófizetők pénzéből létrehozott költségvetési szervezettől, hogy legyen önálló honlapja, központi meg regionális információs telefonszáma vagy akár egy központi (regionális) e-mail címe? Ha nem az internetről, akkor honnak tudjuk meg, valójában mivel foglalkozik a szervezet, van-e, és ha igen, mikor van ügyfélfogadása, melyik alkalmazottja mely területtel foglalkozik és kihez lehet fordulni, ha problémánk van? És egyáltalán, milyen ügyben ki illetékes, ki rendelkezik hatáskörrel, hol  és kinek, milyen csatornán moroghatunk, ha nagyon akarunk?

Ha a válaszunk igen, akkor bizony az ország legnagyobb munkáltatója már most, működésének első munkanapján is erős hátrányban van, pedig fél éve volt az illetékeseknek, hogy a nulláról felépítve bemutassák, igenis van létalapja a korrekt, gondosan megtervezett és felépített köznevelési reformnak. Mert egyelőre az egész egy béna kacsának tűnik - és holnap elkezdődik a tanítás nagyüzeme, és hacsak pár óra alatt valami csoda nem történik, a ma még nyitott kérdések nyitva is maradnak. Mert azok ugyebár nem részei az egységes színvonalú, mindenkinek egyformán víziónak.

Mi is történt eddig? A kormány a múlt év júliusában rendelettel hozta létre a Klebelsberg Intézményfenntartó Központot (KLIK) - melynek több, mint fél éve volt arra, hogy felkészüljön a cirka háromezer intézmény működtetésére, 1,2 millió diák oktatásának irányítására-ellenőrzésére, valamint 120 ezer pedagógus és 30 ezer iskolai alkalmazott munkáltatói jogának gyakorlására. Összehasonlításképpen: a rendelettel létrejött monstrum vagy négyszer nagyobb a MÁV-nál vagy akár a rendőrségnél, így jelenleg az ország legnagyobb állami szervezete és munkáltatója. 

Az illetékeseknek tehát volt idejük felkészülni a január elsejére - azonban ez láthatóan ez meghaladta erejüket. Most nem arról van szó, hogy sikerült-e átvenni az iskolákat december 15-ig, be lesz-e adva az összes uniós támogatási szerződés-módosítási kérelem január közepéig, vagy akár a költségvetésbe be lett-e tervezve ez vagy az a tétel. Aki sok-sok évet megtapasztalt a közigazgatásban az tudja, olyan nem volt, hogy valahogy ne legyen, az egész olyan, mint az egykori indiai társadalmak: lent a hangyák szorgosan teszik a dolgukat, bármi is történik  odafenn a politika felhőrétegeiben. A költségvetést bármikor át lehet írni, az uniós támogatási szerződések esetén lehet sírni-ríni, értse meg mindenki, a kormányzat csak jót akar. Az pedig, hogy a vízió-gyártók nem törődnek olyan apró kérdésekkel, lesz-e majd kréta, mit csinál egy igazgató január elsejétől meg ki fizeti a szakköröket, az végképp érthető - a hadvezéreknek soha nem volt feladatuk a csip-csup ügyek megoldása. Arra ott vannak a hadnagyok (a középvezetők, azaz a tankerületi igazgatók), felülről lehet őket rugdosni, alulról nyaggatni és nem utolsó sorban bármikor, bárhonnan hibáztathatók, végső esetben pedig akár nagy felhajtás közepette el is bocsáthatóak. És valójában nem kell sajnálni őket, hiszen magasan átlag feletti fizetésért tudták, mire vállalkoznak. Kb. a lehetetlenre, de csak az ellendrukkerek meg a rossz nyelvek szerint.

És aki nem munkavállalója, az valójában mit várna el egy ilyen intézménytől? Például azt, melyik járásban milyen intézmények vannak, hova iskoláztathatja be majd a gyermekét vagy milyen kínálatból választhat középfokú oktatási intézményt. Vagy ha panasza van az igazgatóra, bármelyik tanárra vagy a minősíthetetlen menzakajára, hova mehet ezután. Egy biztos, nem a KLIK honlapja az, ahol minderről tájékozódhat. Reméljük, hogy csak egyelőre.

Az új intézmény szuper-szegénységi bizonyítványt állított ki magáról, már ami a netes hivatalos megjelenését illeti. Mert ugyan van (beleidomulva a kormányzati arculatba), de azt nem lehet ráfogni, hogy agyontájékoztatná az érdeklődőket, például a 150 ezer munkavállalóját vagy azt az egy-másfél milliónyi szülőt. Az igénytelenség megmutatkozik nemcsak a helyesírási hibákban ("joszabályi háttér"), hanem az alapvető tartalomban is.  Még a kevés elérhető link közül a "joszabályi háttér" felsorolása is kifogott az alkotókon, egyedül az intézményt alapító kormányrendelet tették ki a honlapra, miközben elengedhetetlenül fontos lenne megemlíteniük például a hatályos köznevelési törvényt, mint alapjogszabályt vagy akár az államosításra vonatkozó törvényt. És akkor még nem is beszéltünk a különböző végrehajtási rendeletekről és utasításokról, amely mind-mind a köznevelés és a KLIK napi életét szabályozza.

KLIK 2013-01-02.jpg

A tankerületi igazgatók felsorolását ugyan meg lehet találni, ahogy a KLIK prominenseinek a névsorát is, de láthatóan az, hogy ki miben illetékes, az nem tartozik a kívülállókra. Az e-mail címek listája sem túl felhasználó-barát, lásd "aranka.pinter(kukac)klik.gov.hu", az elérhetőség pedig egy Google-térkép részletre korlátozódik, igaz, pontos házszámmal. Ha valaki telefonon akar érdeklődni, a munkatársak közül választhat, melyiket zaklatja régi ismeretség, netes rákeresés vagy a találomra módszer alapján (nincs megadva központi információs szám) -  és mivel semmi részletesebb tájékoztatás nincs, ki mivel foglalkozik, aki korrekt válaszra vár, az nagy eséllyel futhat majd pár felesleges kört. Az eredmény? Egyik oldalról agyonfrusztrált, leterhelt, "felesleges" kérdésekkel zaklatott KLIK-munkatársak előbb vagy utóbb félretett telefonnal, másik oldalról pedig az "itt senki sem tud semmit, mindenki csak továbbpasszol" ügyfelek. 

A honlapról különösképpen nem sok mindent nem tud meg az érdeklődő - a személyzeti rész kivételével a legtöbb oldal "fejlesztés alatt" van, például fél év alatt még egy standard bemutatkozást sem sikerült gyártani, ami pedig alapvetően nem lenne nagy feladat egy felsőfokú végzettséggel rendelkező munkatársnak. Van "GYIK" is, ahogy "dokumentumok", "sajtó megjelenések" meg "állásajánlatok" is, egytől egyig mind üresen, de a főoldal is közli velünk a fejlesztés alatt állás tényét. Arra pedig valószínűleg még hónapokat várhatunk, hogy a például a tankerületeknek önálló honlapjai legyenek, ahonnan elérhetőek lesznek majd az egyes intézmények - mondjuk ez nem lenne hátrány a beiratkozáshoz, továbbtanuláshoz. Vagy akár ahhoz, hogy egy szülő tudja, mikor kinél kell panaszkodni.

Azt sem árulja el a honlap, a tankerületi igazgatók hol székelnek - teljesen felhasználóbarát megoldásként névsorban vannak, miközben az érdeklődők nagy eséllyel inkább település szerint keresnének - melyik intézmény  mennyiben marad önkormányzati vagy teljes egészében állami lett, melyik járáshoz tartozik, annak pedig hol található a hivatala és ott ki az illetékes. Telefonos elérhetőség csak T-flottás mobil van - kérdés, például az iskola igazgatóknak is összesen ennyi áll-e rendelkezésükre, vagy azért ők mégiscsak többet tudnak. Például azt, hol van az irodája az új főnöküknek és van-e olyan kolléga, aki a személyzeti kérdésekkel foglalkozik meg bérszámfejtéssel. Ha csak a netes jelenlétet, illetve a KLIK honlapot nézzük, a tankerületek egyelőre nem léteznek.

Vajon ez a tökéletes információhiány csak felénk, adófizetők felé van, vagy mindenkivel szemben? És vajon a kormányzat részéről senki sem ellenőrizte decemberben, milyen minőségű a KLIK honlapja, az illetékes minisztériumban senkinek sem volt ez kiadva feladatnak? És vajon, miközben folyamatosan szidják-ócsárolják az elmúlt évek oktatását odafenn, a legfőbb illetékesek mit szólnak saját beosztottjaik munkavégzésének tempójához és minőségéhez? És ha már az oly gyakran emlegetett színvonalnál tartunk, a nagy nyilvánosság előtt is bemutatott, azaz a neten közzétett eredmény (KLIK-honlap) a kormányzati szférában megfelelő színvonalú, korrekt, a fejlesztőknek kifizetett összeget tekintve ár-érték arányos?

És végül, de nem utolsó sorban, érdemelnek annyit az érintettek, hogy korrekt információt kapjanak, vagy teljesen mindegy, törődjenek bele, hagyják a gondolkodást másra, ez van, az állam tuti jót akar nekik, aztán bárhogy lesz, úgy lesz?

A sajtó hetek óta hangos a vissza-visszatérő és gyakran feltett kérdésektől - egyelőre még ezek és a válaszok sem kerültek fel a KLIK-honlapra. Pedig a link már megvan hozzá ...

Aki pedig tájékozatlan köznevelési témában, annak itt van a hvg.hu értelmező szótára az új iskolarendszerhez:

Értelmező kéziszótár az államosításhoz
Egésznapos iskola: a 2013/2014-es tanévtől a tanórák és az egyéb foglalkozások egészen délután négyig tartanak azokban az általános iskolákban, amelyek vállalják az egész napos oktatás megszervezését. Ez nem egyenlő a napközivel: az intézmények nem délelőttre sűrítik össze a tanórákat, hanem délután is lesznek kötelező foglalkozások, ez alól nem kérhetnek felmentést a diákok. 
Hídprogram: felzárkóztató program azoknak, akik gyenge tanulmányi eredményeik miatt nem tudnak (vagy nem akarnak) továbbtanulni. Az egyéves programot az általános iskolai és a közép- vagy szakiskolai oktatás közé szorították be: az oktatási államtitkárság szerint a diákok a legfeljebb 15 fős osztályokban megszerezhetik a hiányzó ismereteket, felkészülhetnek a munkára vagy a továbbtanulásra.
Klebelsberg Intézményfenntartó Központ: ez a szervezet végzi a tanárok, tanítók és iskolai alkalmazottak bérének, járulékainak biztosítását, irányítják a tanfelügyeletet, valamint a „taneszköz-ellátást” – mindezt a tankerületeken keresztül. Klebelsberg Kunó egyébként az 1920-as évek vallás- és közoktatásügyi minisztere volt, leginkább a tanyasi iskolák hálózatának kiépítése miatt szoktak rá hivatkozni. 
Köznevelés: „régi” nevén közoktatás.
Pedagógiai-szakmai ellenőrzési rendszer: régi nevén tanfelügyelet, amely a 2013/2014-es tanévtől indul.
Tankerületek: a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ helyi szervei, amelyek az intézmények munkáját irányítják januártól. Összesen 198 tankerület lesz az országban, a járásiak az általános iskolákat és középiskolákat, a megyeiek pedig a szakképző iskolákat, a kollégiumokat és a pedagógiai szakszolgálatokat felügyelik. 
Tankerületi igazgatók: hasonló lesz a feladatuk, mint a nagyobb önkormányzatok oktatási osztályvezetőinek volt eddig. Irányítják az iskolák átvételét és működtetését, döntenek a pedagógusok alkalmazásáról, jelentéseket készítenek az intézményekről.

Előzmény:

Törvényileg is rajtol az iskolák államosítása

Mi lesz ebből? Államosítás KDNP-módra Fidesz-segítséggel

A KDNP és a világnézetileg semleges oktatás

Amennyiben tetszett, csatlakozz Facebook csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr994991996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ppppalika 2013.01.02. 16:39:12

"És vajon a kormányzat részéről senki sem ellenőrizte decemberben, milyen minőségű a KLIK honlapja, az illetékes minisztériumban senkinek sem volt ez kiadva feladatnak?"

Megnézték. Elégedettek. Ez Hoffmann Rózsa és Orbán Viktor szintjével tökéletesen kompatibilis.

Sőt, még visszamenőlegesen is kompatibilis hajdanvolt köztársasági elnökünkkel is.

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2013.01.02. 17:30:17

A címek konvergens evolúciója.
endresy.blogspot.hu/2013/01/nincs-kik-honlap.html

Nem baj, hiszen adja magát szinte :-)
A kormányinformatika meg megadta magát.

Szevasztok 2013.01.02. 19:37:18

Nem értem miért kell ezen meglepődni, 6 hónap alatt ennél többet elvárni az apparátustól hiú ábránd.

Majd ha a pedagógusok hó végén nem kapnak rendben fizetést, akkor majd kiderül, hogy a honlap tényleg a legkevésbé lényeges hiányosság.

Varelse 2013.01.02. 19:38:07

Csak úgy halkan jegyezném meg: ha a hónap 1. napja nem munkanapra esett, eddig mindig megjött a fizetés az előző hónap utolsó munkanapján. Most persze nem... sőt, ma sem.

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2013.01.02. 19:48:58

A honlapnak van pár apró folyománya. Ilyen az szmsz, alapító okirat, működési rend, aminek közérdekű adatként ott kéne fityegnie a doksik alatt. ld. a @GeoCracker: linkjét is. Ez alkalmasint a saját embereknek is elérhetőnek kell lennie, és a korményzati portálon bárkinek. Szülőknek is.
Lévén a korményzatnak nincs 0-24 -es telefonos ügyfélszolgálata a GYIK szintén lényeges lehet.
Úgy általában meg minősíti az egész gittegylet hozzáállását a saját vackaihoz.

kayla67 2013.01.02. 19:50:50

@Varelse:ha jól emlékszem többször több helyen ígérték, hogy semmit nem fognak érezni az érintettek az átvételből, hát kezdek kétségbe esni, hogy már nem vagyok érintett, mert az én számlámra se érkezett semmi:-((

ppppalika 2013.01.02. 20:01:15

@Varelse: a régi Mtk szerint a hónap 10. napjáig kell fizetni. (A mostaniban nem láttam.) Annak nincs jelentősége, hogy tavaly mi volt a megszokott. A mi munkahelyünkön 5-én fizetnek.

ppppalika 2013.01.02. 20:04:30

@kayla67: Megvan:
"46. § (1) A munkáltató legkésőbb a munkaviszony kezdetétől számított tizenöt napon belül írásban tájékoztatja a munkavállalót
c) a munkabérről való elszámolás módjáról, a munkabérfizetés gyakoriságáról, a kifizetés napjáról,"

Nem tudom, mikor írtátok alá az új szerződéseteket. No, onnantól kell számolni a tájékoztatást.

M_R 2013.01.02. 20:09:30

Varelse 2013.01.02. 19:38:07
" eddig mindig megjött a fizetés az előző hónap utolsó munkanapján. Most persze nem... sőt, ma sem."
kayla67 2013.01.02. 19:50:50
"mert az én számlámra se érkezett semmi:-(("

Nem értitek ti ezt. A kormány megvédi a pénzeteket. Ha megkapnátok csupa hiábavalóságra herdálnátok: élelmiszer, ruha meg cipő a gyereknek - még az is lehet hogy eltőzsdéznétek....

lucernaböde 2013.01.02. 20:12:33

@Varelse: Mi az utóbbi időben mindig 3-án kaptunk fizut, mert a törvény szerint legkésőbb addig kellett fizetni. Úgyhogy én még izgulok és reménykedek.
Azért az nekem is gyanús, hogy december elején még senki nem tudta megmondani, hogy kinek a feladata az, hogy a fizetések időben az alkalmazottak számlájára kerüljenek...

lucernaböde 2013.01.02. 20:15:12

@ppppalika: Ránk a KJT vonatkozik az illetményfizetés tekintetében is , ami a hónap 3. napját írja elő. Legkésőbb.
Szóval tkp holnap ugrik a majom a vízbe!!!

lucernaböde 2013.01.02. 20:20:18

@ppppalika: Az is érdekes, hogy semmiféle kinevezésmódosítást sem írtunk alá eddig (nem szerződés van ált, hanem kinevezés), valamint nincs semmi egyéb papír, ami arról szólna, hogy változott a munkáltató.
Mi is csak a sajtóból tájékozódunk. Holnap bemegyünk, megtartjuk az óráinkat, aztán majd kiderül valami. Valamikor.
Megjegyzem, szerintem ez teljes mértékben törvénytelen.

kayla67 2013.01.02. 20:21:30

@ppppalika: Na az szép történet lesz, mert az új egyenszerződéseket még csak holnap kajuk meg legjobb esetben, onnan 15 nap az 18-a ebbe inkább bele se gondolnék, 2 gyerekkel egyedül:-((

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.01.02. 20:29:05

@GeoCracker: elképzelem, ahogy a cég munkavállalói keresik az SZMSZ-t (például az igazgatók, hogy megtudják, milyen feladataik meg jogaik vannak ezentúl), a tájékoztatást a fizetések átutalásának rendjéről (elviekben országosan egységes lesz, vagy nem?), az üvegzseb-felületen megjelennek a jövedelmi besorolások meg a közbeszerzési kiírások, az ágazati szakszervezetek elérhetősége, a NAT-ról már nem is beszélve ... És ez még csak a több, mint 100 ezer munkavállalót érinti.

ppppalika 2013.01.02. 20:30:42

@lucernaböde: "valamint nincs semmi egyéb papír, ami arról szólna, hogy változott a munkáltató" Több pesti iskolából jelezték az ismerőseim, hogy még téli szünet előtt aláíratták az új "szerződést" - illetve eszerint kinevezést.

A Kjt.-ben néztem, de nem találtam, amit írtál, szerintem ebben a kérdésben az Mkt-t nem írja felül. Tehát ne lepődj meg, ha csak 10-én. Az még szabályos.

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2013.01.02. 20:48:34

@morgás joga mindenkit megillet: Nem tudom, hogy cinikusnak értékeljem vagy sem :-)
Azt viszont tudom, hogy amikor elmentem dolgozni új helyre, akkor (vessenek a mókusok közé) elkértem az szmsz-t, és a kollektív szerződést. Egyébként szó nélkül odaadták. Igaz nem kormányzati hely volt.
Szóval bőven el tudom képzelni, hogy bizony elérhetőnek kellene lennie.
Amúgy szülőként is ambicionáltam, hogy tudjam, kit kell kinél anyázni végszükségben.

rockjano 2013.01.02. 20:59:41

Emlékeztek még az OMG-kre amiket kitettek a hatalomváltás után a kormányzati honlapokra????

Van valakinak arról még egy screenshot-ja?

Akkor még nagyon fogadkoztak, mi történt????

lucernaböde 2013.01.02. 21:14:40

@ppppalika: Tényleg nincs bent a KJT-ben. Igazad van, de volt megállapodás a harmadikai kifizetéssel kapcsolatban. Ha jobban belegondolok, akkor azt az önkormányzattal kötötték, úgyhogy ment a levesbe...
Úgy gondolom, hogy nem ártott volna tájékoztatni a dolgozókat, hogy az államosítás milyen alapvető dolgokban hoz változást.
Lehet, hogy minden törvényes, de korántsem emberséges.

lucernaböde 2013.01.02. 21:19:58

@morgás joga mindenkit megillet: Senki nem tud semmit. Legalábbis dec. 21-én még nem tudott.
Mi lesz pl. a megszűnő kollektív szerződések helyett? Mi lesz az adható béren kívüli juttatásokkal (mondjuk nekünk arról azt, mondták, hogy ne számítsunk rá, a cafeteria a tavalyi havi 7500ft-ról nullára csökken)?
Arról, hogy milyen munkáltatói jogosítványok maradnak az igazgatóknál, csak egy sztrájkbizottsági megállapodás szól.
Káosz a köbön.

Na Persze 2013.01.02. 21:27:45

A magyarkodás azért fasza dolog, mert addig sem kell dolgozni.

Náluk azt jelenti, hogy magyarabb vagyok, mint te, hogy nekem nem kell dolgoznom - neked meg majd lesz valami, amire ráérünk arra még.

A csókákra szavaztam anno, mert megvezettek, de köbö az első civil pályázati kiíráson elvéreztek, azóta tom, hogy "túl sok nekik ez a meló".

Ezek agresszív dilettáns balekok, hőzöngeni, vezényelni tudnak meg jogászkodni, operatíve viszont nullák.

Az első pillanattól tudott dolog, hogy ezek EZT nem tudják megcsinálni, mert túl sok nekik ez a meló.

ppppalika 2013.01.02. 21:30:05

@lucernaböde:
Dehogynincs:
Magyar közlöny, 2012/164. szám, 2012.12.07
magyarkozlony.hu/pdf/15186
27434. oldal (pdf-ben a 10.)

ppppalika 2013.01.02. 21:31:45

@Na Persze: "Az első pillanattól tudott dolog, hogy ezek EZT nem tudják megcsinálni, mert túl sok nekik ez a meló. "
Mivel a dolgoknak azért mennie kell, reggel 8-kor becsöngetnek, így vagy úgy menni is fog.

Na Persze 2013.01.02. 22:01:58

@ppppalika: "Mivel a dolgoknak azért mennie kell, reggel 8-kor becsöngetnek, így vagy úgy menni is fog."

Ez a mondat mit jelent? Mi az értelme?

....... Ja HOPPÁ! ........

Bocsesz, most néztem végig a HSZ-eket.
Látom, te vagy itt a "házmester".
Király - narancskirály.
Nagyon ott van: a hablatyra bezzeg van energia.

Tényleg azt gondoljátok, hogy pont ezt rendesen meg tudjátok csinálni, pont ez a meló nem lesz túl sok nektek?

HSZ-eket HSZ-elni?

Pont ez nem, mikor eddig minden?

Hö-hö :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.01.02. 22:06:06

@rockjano: Már rég kirúgták/áthelyezték az informatikai államtitkárt.

ppppalika 2013.01.02. 22:10:22

@Na Persze:
A kijelentést cinikusnak szántam. A szülők a diákokat elküldik iskolába. A tanárok bemennek tanítani. Tehát alapvetően minden rendben fog menni. Az iskolák működését megkerülhetetlen határidők szabályozzák: általános iskolások felvételije, egyetemi jelentkezési határidő, ballagás, érettségi. Ezek nem halaszthatók el. Ez az, ami ritmust ad, ezzel zsarolhatók azok a munkaerők, akik a diákkal és szülővel találkoznak.

A jogszabályok beidézésével távolról sem védeni akartam az "államosítókat", inkább jelezni, hogy ne üsse senki feleslegesen az asztalt dühében, mert könnyen oda tolhatják az orra alá a jogszabályi hivatkozást.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.01.02. 22:10:45

@ppppalika: Én egész tankerületről tudom, hogy december 31-én még az iskolaigazgatók intézték a januári teendőket, mert nem volt kész semmilyen papírral a tankerületi igazgató. Az iskolaigazgatók kinevezését január közepére ígéri, mert addig nem lesz rá ideje, de így január 1-től az iskolaigazgatóknak már nincs joguk intézkedni, hiszen új fenntartó van, újra ki kell nevezni őket a vezetői pozícióba (ha nem lesznek leváltva...)

ppppalika 2013.01.02. 22:18:34

@Távmunkás: A korábban idézett MK 164.
"7. § (1) A 4. § (1) bekezdése szerinti beolvadás és közfeladat-ellátás átadás – az e törvényben foglalt kivétellel – nem érinti az
intézmény foglalkoztatásában állók közalkalmazotti jogviszonyát, valamint magasabb vezetõi, vezetõi megbízását."

Tehát alapvetően maradnak, bár jogosultságaik csökkennek.

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.01.02. 22:28:37

@GeoCracker: 2011. évi CXC. törvény 25. §
(1) A köznevelési intézmény működésére, belső és külső kapcsolataira vonatkozó rendelkezéseket a szervezeti és működési szabályzat (a továbbiakban: SZMSZ) határozza meg.
(4) A köznevelési intézmény SZMSZ-ét, a nevelési-oktatási intézmény házirendjét nevelési-oktatási intézményben a nevelőtestület, más köznevelési intézményben a szakalkalmazotti értekezlet az óvodaszék, iskolaszék, kollégiumi szék, továbbá az iskolai vagy a kollégiumi diákönkormányzat véleményének kikérésével fogadja el. Az SZMSZ és a házirend azon rendelkezéseinek érvénybelépéséhez, amelyekből a fenntartóra, a működtetőre többletkötelezettség hárul, a fenntartó, a működtető egyetértése szükséges. Az SZMSZ és a házirend nyilvános.

ezek mintha hiányoznának minden egyes iskolánál, hiszen megváltozott a fenntartó.

202/2012. (VII. 27.) Korm. rendelet
a Klebelsberg Intézményfenntartó Központról 2. §
(5) A megyeközponti tankerület az (6) bekezdésben foglaltakon kívül a szakképző iskolák, a kollégiumok, a
pedagógiai szakszolgálati feladatokat, valamint a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat ellátó közoktatási
intézmények fenntartásával kapcsolatosan ellátja az Intézményfenntartó Központ szervezeti és működési
szabályzatában számára meghatározott egyes fenntartói feladatokat.
(6) A tankerület az illetékességi területén működő általános iskolák, alapfokú művészeti iskolák és gimnáziumok
fenntartásával kapcsolatosan ellátja az Intézményfenntartó Központ szervezeti és működési szabályzatában számára
meghatározott egyes fenntartói feladatokat.

ez utóbbi hatályba lépése 2012. szeptember 1. - tehát azóta kell, hogy legyen SZMSZ-e a KLIK-nek.

Az államosításos törvényben nincs szó a szervezeti és működési szabályzatról csak abban az összefüggésben, hogy az intézményét (iskoláét) át kell adni az államosításkor.

És igen, nyilvánosnak kellene lennie (lásd önkormányzatoké fent van a neten), ahogy annak is, helyileg hol találhatóak a tankerületek. Hacsak nemzetbiztonsági okból nem muszáj elrejteni a szülők és tanárok elől ...

Próteszilaosz · http://pedo.blog.hu 2013.01.02. 23:05:23

@morgás joga mindenkit megillet:
Az iskolák szmsz-ei dec.31-ével megszűntek, de az előállítására a határidő márc. 31. (jelenleg még). Vagyis addig minden iskola (többek közt emiatt) törvénytelenül működik.

A dolgozók jan. 1-ével új munkahelyen dolgoznak, de sok helyen nincs aláírva az erről szóló munkaszerződés, pláne a kollektív szerződés (szintén törvényellenesen). Ráadásul a vonatkozó törvény szerint 30 nappal az átvétel előtt kell az átvevőnek írásban, mindenre kiterjedően nyilatkozni az új munkaviszonyról, ami "természetesen máig nem történt meg".

T2006 2013.01.02. 23:16:24

Ha ez marad a felállás, azt hiszem lassan be kell fejeznem közoktatási, BOCS! köznevelési tevékenységemet. Most még válthatok. Keresek egy olyan helyet, ami viszonylag kiszámítható. Sajnos szerettem ezt csinálni, de ez van.

Próteszilaosz · http://pedo.blog.hu 2013.01.02. 23:20:10

Írod a posztban: " a tankerületi igazgatók hol székelnek - teljesen felhasználóbarát megoldásként névsorban vannak, miközben az érdeklődők nagy eséllyel inkább település szerint keresnének".
Ez alapján úgy tűnik, nem láttad e honlap eredeti változatát, amit először tettek nyilvánossá. Azon még így voltak a tkig-k. Mert - noha ezt hazudták - nem volt még mindenki kinevezve, és nagyon érdekelt, hova, ki került. Az utolsó változatig nem derült ki mind a 198 név. Most kitettek egy frissített listát, amelyben csak 194 név szerepel (ctrl-c és az excel 1 mp alatt megszámolja). Tehát azért van a névsor, mert azt hiszik nem találjuk meg, hogy a tkig. még mindig hiányzik...

És a poszthoz még egy apróság: a joszabályi háttér gépelési és nem helyesírási hiba. Az a sajtó megjelenések, így két szóban.

kun andras 2013.01.02. 23:41:13

www.jaras.info.hu/20121109/kineveztek-a-tankeruleti-igazgatokat.html

Budapest Budapest 12 Fodor Gábor

Igen, az SZDSZ-es Fodor Gábort nevezték ki a régi haverok! Ennyit a fülkeforradalomról.

T2006 2013.01.02. 23:52:00

Fodor fidesz alapító tag volt! Az eltévelyedés ellenére a "mi kutyánk kölyke"! A többiek kellemes pozíciójához képest, kapott egy kis alamizsnát.

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.01.03. 00:02:34

@Próteszilaosz: és a KLIK-nek van hatályos SZMSZ-e? a honlapra nem tették ki, az oké, de egyébként, dolgozni belőlük, van olyanjuk?

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.01.03. 00:06:08

Máris összeomlott az építési engedélyek intézésének elektronikus rendszere, óriási a fejetlenség.
Egy hónapon belül megbénul az ország, a járási hivatalok, az oktatás, az egészségügy összeomlik. A rezsicsökkentési porhintés miatt mindenki rosszabbul jár, mert a nagyfogyasztók a 15 %-os emelést a népre hárítja, minden drágább lesz.

De a sunyi fideszesek által felállított fideszes ellenőrző bizottság fideszes tagjai majd szép summát kapnak!

Itt az idő, készülj a kormányváltásra!

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2013.01.03. 01:03:02

@morgás joga mindenkit megillet:
"ezek mintha hiányoznának minden egyes iskolánál, hiszen megváltozott a fenntartó. "
Hiányoznak bizony, ahogy magáé a KIK-é is vagy hiányzik, vagy titkos. Holott ez is köz-dokumentum kellene legyen.
Az iskoláknál ez alapdokumentum, ahogy az alapító okirat is. Mivel a felügyeletet gyakorló megváltozik, még ez utóbbi is necces.
Ebból a szempontból az amit írsz meg is valósulhatott akár:
"ez utóbbi hatályba lépése 2012. szeptember 1. - tehát azóta kell, hogy legyen SZMSZ-e a KLIK-nek."
De amíg nem függesztik ki, nem teszik közszemlére, addig de jure nem igazán létezik. akkor sem, ha ott porosodik valahol.
Azért is emletem ki a magam szövegében, hogy az a dokumentumok menüpont nagyon bántóan üres. Nem a beköszöntőt hiányoltam, hanem az ilyeneket.
A szülő számára mindenképpen nyilvánosnak kell lennie, hiszen bármi, iskolafenntartással, vezetéssel kapcsolatos ügyben ez kell rejtse a következő szintet. Nem lehet titkos.
Az általános jogelv is azt mondja, hogy csak az kérhető számon, ami a jogalany számára megismerhető.
Márpedig ezért is megismerhetőnek kell lennie a szülő számára. Különben az iskolaigazgató is fújhat pár esetben egy tonna tollat.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.01.03. 01:06:02

@ppppalika: A tankerületi igazgató konkrétan decemberben bement az iskolákba és azt mondta, hogy az igazgatók januári kinevezéséig ex lex állapot van, addig senki semmit nem csinálhat. Szerinted ilyenkor ki ugrál, hogy mi van a törvényben?

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2013.01.03. 01:13:56

@Próteszilaosz: Jó páran az utsó pillanatban léptek azt hiszem vissza. Úgy is eshetett, hogy egyszerűen megrémültek a feladattól.amit meg is értenék :-)

Vitéz László 2013.01.03. 01:34:14

a új hivatalok (kunó + járások + stb) elérték a céjjukat ...

a vezető/haver (bűntárs) kinevezve... fizut utajja a zállam...

a te adódból !

röhögő 2013.01.03. 05:57:16

@Varelse: Csak úgy megjegyezném, hogy ez egy 2012-es költségvetést javító trükk. Mert ha elseje után utalnak, az már a 2013-as költségvetés.

röhögő 2013.01.03. 06:01:10

Nekem egy államigazgatásban dolgozó öreg róka mondta amikor a 2010-es átszervezéseket hallotta, hogy másfél évig anarchia lesz, bénult államigazgatással. Optimista volt, mert az anarchia két és fél éve tart.

atomanti_35 2013.01.03. 08:20:10

A nejemnek ma reggelre megérkezett az állami kincstártól a fizetése. Ezt az átalakítási műveletet csak a csókos emberek miatt kellett végrehajtani, ettől se szebb, se jobb nem lesz az oktatás. Anno a tanfelügyelők mit tudtak nézni, tanmenet és napló egyezik-é, most is mivel mást nem tud, ezért egy ekkora apparátust létrehozni fideszes badarság. Én is tanítottam, de már nyugdíjas vagyok, nem volt pedagógiai végzettségem, amikor akarták, hogy legyen, otthagytam a középiskolát. Ha valaki szereti és hivatástudatból csinálja, akkor jobban megy mint annak aki undorral, de szakvégzetten. Szerintem ez az olyan, mint a kormány egész tevékenysége, koncepció csak annyi, hogy a 6almat mindenáron megtartani.

pjm 2013.01.03. 10:08:14

@Varelse: most sem fog megjönni szerintem, csoda lesz, ha 10-e körül számlán lesz

pjm 2013.01.03. 10:10:21

@fakalapács: ha megjött a fizetés, örvendj. Én is tanítottam képesítés nélkül, de hamar elműlt. A központosított államhatalom minden esetben szörnyet szül. A tanításban meg pláne. De mi a hylzet a hittan-erkölcstannal és a kéttannyelvűséggel?

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.01.03. 10:14:58

Détári Lajos is érintett a foci bundabotrányban!

De a sunyi fideszes Kubatov és Orbán kivonta a forgalomból a "mestert", mert nagyon kellemetlen lett volna a Fradinak!
Jó ideig nem tartott edzést, egyszerűen eltünt. Sokan tudják mi a helyzet, de ilyen a simlis-bóvli-nemzeti orbáni politika, egy volt világválogatott magyar focista nem keveredhet ilyen ügybe. Eltüntették, pedig már mentek érte! De ki fog ez még bukni!

Ilyen a kormányunk, a miniszterelnökünk, a Fradi vezetője, de már nem sokáig!

Varelse 2013.01.03. 10:16:25

@pjm: Hál'Istennek megjött ma. Remélem mindenki másnak is.

csipaka 2013.01.03. 10:47:15

Az egésznapos iskoláról mit lehet tudni pontosan? Értem én, hogy délután is lefoglalják a gyerekeket, szakkörök, tanórák stb ... De 3 gyerekkel még fél 5 után kell másnapra készülni, leckét írni? Járhatnak ezután is pl sportolni, táncolni vagy csak a sakk és a néptánc marad?

atomanti_35 2013.01.03. 11:16:52

@pjm: Örülünk is, és remélem mindenki megkapta a járandóságát, csupán azt nem értem, ez még a decemberi bér azt a régi fenntartónak kellene fizetnie, nem ? Világéletemben rühelltem mikor iskolai körülmények között ideologizáltak (úttörő, cserkész ) ezeket meg kellene hagyni szabadon választott szabadidő "sportnak". Hittan, az egyházi iskolába ill, külön órában szabadon választottan mehet, legfeljebb a felnövekvő gyermek számonkéri szülein, miért is. Az erkölcstan az más arra szükség lenne, de ideológia mentesen, vagy felesben, mert lehet máshogy nem menne. És főképp nem kellene ennyi szemét sem a királyi sem a kereskedelmi tv-kbe, amennyi szenny ott átjön az már bűn.

atomanti_35 2013.01.03. 11:26:21

@pjm: Kéttannyelvűség, nem tudom pontosan mit értesz alatta, ha azt hogy magyar és idegen nyelven tanítanak, akkor semmi kifogásom, ezen kár rágódni mert az egyszerű pénztelen ember gyermeke csak bice-bóca módra képes bekerülni, eddig is meg ezután is. NINCS és NEM is LESZ egyenlőség. Ha arra gondoltál, hogy melyik nyelvet (most már csak javasolják) elsőnek, akkor azt mondom, én szülő és a gyermek hagy döntsük el, a választási listából, ha ehhez nem kell regisztrálni !

Andráska8 2013.01.03. 19:11:25

A lényeg a maffiabandának a pénzszivattyú.

kayla67 2013.01.03. 19:12:20

@Varelse: Nálunk is szintén, egy cseppet nyugodtabb vagyok bár sok minden zavaros még

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2013.01.03. 19:51:47

@röhögő: Meg azért, ha elkülönítik, és egy számlán lekötik a pénzt még decemberben, akkor a a pár napos kamat is számíthat. Nagy pénzekről van szó (öszességében).

Próteszilaosz · http://pedo.blog.hu 2013.01.03. 20:06:11

@morgás joga mindenkit megillet: Nem tudom elképzelni se, hogy lenne szmszük, mert apparátusuk csak mostantól van. A 194 tkig. aligha írta meg, most viszont már alkalmazásban vannak a szakértő beosztottak, akik rohamtempóban megcsinálják az érdemi munkát.

@fakalapács: DE igen, a régi fenntartó fizette, nem történt semmi változás ebben. Éppen ezért tudták átutalni, hiszen minden munkát azok végeztek, akik korábban is, csupán közbeiktattak egy szervezetet, amelyről most kiderült, hogy nem csinált semmit - szerencsére. Pedig csinálhatott volna - kárt...
Kérdés, hogy februártól, amikor már a pénz a KIK-től jön, ami már egy picivel több munkát jelent, és a változásokat le kell követni (ez már több munka), akkor képes lesz-e erre a KIK. (Egyébként nem kételkedem, ez csak pénz kérdése, és az erre van)
A hittan azért lesz, mert a KDNP minden iskolát egyházi (=ktl, ref vagy ev.!) kézben akar tudni, hogy ez középkori szemlélet, az nem érdekli. Az erkölcstan szerintem szintén felesleges. Ha jó erkölcsre nem lehet e nélkül megtanítani a gyereket, akkor úgyis reménytelen.

atomanti_35 2013.01.04. 07:09:53

@Próteszilaosz: Az utaláshoz: eddig az utaló mindig az önkormányzat volt, a mostani (decemberi) bért az államkincstár utalta. Tulajdonképpen mi a rövidítésük, mert a buszbérlet számlát én KLIK-re kértem, de állítólag csak KIK. Az emil címeik valakine(kukac)klik.gov.hu [ ez a kukac nagyon tetszik, ennyire hülyének azért már ne nézzenek bennünket]Akkor, amikor a családok nagy részében alig van "erkölcs", a médiából csak a szenny folyik, tényleg ne csodálkozzunk. Ezen a ködönöpö házassági kényszere sem fog semmit segíteni, a jó példa, ami nagyjainktól hiányzik az egy kicsit előrébb vinné, de hát a saját és eddigi támogatóik pénztárcájának tömésével vannak elfoglalva.

Próteszilaosz · http://pedo.blog.hu 2013.01.04. 18:06:34

@fakalapács: Az utalás esetében lényeg változás azért nem történt, mert minden szükséges konkrét adatot (és pénzt) átadtak, így érdemi munka nem volt vele. Ez most már megváltozik, de ha hagyják a MÁK-ot működni és az állomány kellően bővül, akkor nem lesz probléma.
A kukac egy gyakori megoldás a robotok gátlására, nem tudom mennyire hasznos.
Egyébként megújult a honlap, de lényegileg még mindig szánalmas.
süti beállítások módosítása