morgás joga 6.jpgAmióta tudjuk, hogy megszorítások nélkül vészeljük át a válságot, már semmin sem csodálkozunk. Még azon sem, hogy a törvényhozóink úgy döntöttek, Budapest is megérdemli, hogy vezetőinek jövedelem-emelkedése necsak az inflációs rátát haladja meg, sőt. Igaz, az átlagpolgár reálbére zuhan, ez azonban nem gátolja meg a képviselőket, hogy a felsőbb politikusokat bőkezűen jutalmazzák közszolgálatukért. Mindezt törvénybe iktatva.

Tarlós István 2010. október 3-tól bruttó 671 ezer 550 forint havi illetményt kapott, amelyhez 201 ezer 465 forint költségátalány járt neki, tehát összesen több, mint bruttó 870 ezerért szolgálta a közt. És ebben még nincsenek benne az egyéb, a pozícióval járó juttatások (például a korlátlan, akár a pornóra is kiterjedőMert  internethasználat).

A törvény módosítás alapján 2013. január 1-jétől főpolgármesterünk

  • alapilletménye 602 ezer 940,
  • illetménykiegészítése 301 ezer 470,
  • vezetői illetménypótléka 391 ezer 911 forint lesz, tehát összesen havi bruttó 1 millió 296 ezer 321 forint jár neki.
  • és ez még nem minden, mivel az illetményének 15 százalékának megfelelő összegű költségtérítésre is jogosult, vagyis havi 194 ezer 448 forintra - mindez összesen több, mint bruttó 1 millió 490 ezer forint.

De nem járnak rosszul a helyettesei sem, mivel az ő havi javadalmazásuk megegyezik a főpolgármester illetményének 90 százalékával, valamint ők is jogosultak költségtérítésre, ami helyettesi illetményük 15 százaléka. Így tehát jövőre nemcsak Tartós István üdvözölheti jókedvűen az új esztendőt, hanem Bagdy Gábor pénzügyi, Csomós Miklós oktatási és kulturális, György István városüzemeltetési, Szeneczey Balázs városfejlesztési és Szentes Tamás egészségügyi, szociális és sportért felelős főpolgármester-helyettes is, mivel ők havi bruttó 1 millió 166 ezer 689 forintra jogosultak. (forrás: http://www.napi.hu)

Ráadásul vezetőink a szuperbruttó kivezetésével jövőre kevesebb személyi jövedelemadót fizetnek, mint eddig, bár azért meg kell említeni, a tb-plafon megszüntetése őket is érinti.

A jövő évi minimálbér még nem ismert, viszont ha az ideivel számolunk, akkor a főpolgármester havi apanázsa a minimálbér tizenhatszorosa lesz, ha pedig azt vesszük alapul, hogy szakképzettséget igénylő munkakörben dolgozik, akkor a garantált bérminimum majd tizennégyszeresét kapja meg havonta. Ha pedig azt számoljuk, hogy a teljes munkaidőben alkalmazásban állók átlagos bruttó keresete 221 300 forint volt idén szeptemberben, akkor az átlagkeresetnek is több, mint hat és félszeresét viszi haza. Mindezt az adófizetők pénzéből, nem pedig piaci körülmények között elért eredménye alapján. És aki nem rest, még azt is kiszámolhatja, a hat közszolga jövedelememeléséből hány közmunkást is lehetne finanszírozni tartósan. Mert ők is megérdemelnék.

Kérdés, vajon áll olyan helyzetben fővárosunk, hogy a főpolgármester és öt helyettese ilyen gazdagon legyen javadalmazva? Mert az oké, hogy a kormány megszavaztatta nekik azt, hogy alapilletményük csökkenésével egyidejűleg a jövedelmük majd duplájára emelkedjen, de ők maguk hogyan néznek az általuk képviselt budapesti lakosok szemébe? Azoknak, akiknek reálbérük folyamatosan csökken? Vagy mondogatják maguknak folyamatosan, ők megérdemlik, igenis minden percüket a közre áldozzák?

"Az év első hét hónapjában a nettó keresetek 2 százalékkal nőttek az egy évvel korábbihoz képest, míg az infláció 5,8 százalékos volt. Azaz a reálbérek csaknem 4 százalékkal csökkentek egy év alatt és több tízezerrel kevesebben dolgoztak a versenyszférában." (szabadfold.hu)

Eközben megy a vita az önkormányzatok adósságátvállalásáról, a BKV helyzetéről meg arról, mire nincs pénz, és hogyan kellene az önkormányzatokhoz, így a fővároshoz is befolyó adóbevétel emelkedését elérni (például az iparűzési adó emelésével).

Így lesz igazi tankönyvi példája az Orbán-kormány gazdaságpolitikájának a főpolgármesterek fizetése - a folyamatos adóemelésekből nem olyan programokat finanszíroznak, amelyek a gazdaságélénkítést szolgálnák, hanem a "minden szentnek maga felé hajlik a keze" elv alapján - többek között - saját klientúrájuk jövedelmét emelik drasztikusan. Mert megérdemlik. Bármi áron.

Amennyiben tetszett, csatlakozz Facebook csoportunkhoz!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr624921441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.23. 13:49:28

"ha pedig azt vesszük alapul, hogy szakképzettséget igénylő munkakörben dolgozik,... "

pedig nem, nem igényel szakképzettséget a főpolgármesterség, tehát marad a 16szoros.

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2012.11.23. 14:41:20

ő volt az a tag, akit országgyűlési képviselővé választottak, majd miután megválasztották főpolgármesternek azonnal vissza adta a parlamenti képviselői mandátumát. Demszky Gabriella 20 évig kapta 2 helyről a fizut, és esze ágában nem volt lemondani egyikről vagy másikról. Ma is csillió képviselő, polgmestre kap 2 vagy több helyről fizut, és nektek Tarlóssal van bajotok? komolyan???

hülyemelós (törölt) 2012.11.23. 15:07:56

@mrbloodbunny:
"és nektek Tarlóssal van bajotok?
komolyan??? "

Nem, nem csak vele.
Hanem mindegyikkel, lehet az mszpszdszfideszkdnpjobbiklmp-s.

Mindegyikkel, amelyik ilyen érdemtelenül, becstelenül és arcátlanul kap ilyen pénzeket az adófizetőktől.

EzVan:) 2012.11.23. 15:20:48

amíg ilyen trágya fizetést kap egy "politikus", addig ne is várjuk, hogy valaha is megfelelő, rátermett és alkalmas vezetőink lesznek. ennyi zsét egy felső-közép vezetői pozícióban risk free lazán össze lehet hozni egy nagyobb vállalatnál, és akkor nincs a fenekedbe a média, 10000 ellenlábas szarkeverő, meg nem buziznak összevissza a jogszabályokkal...

elég végig nézni a parlamenti képviselők önéletrajzán, 20 évvel a rendszerámítás után ugyanúgy ülnek benn szép számmal még normális munkát soha nem látott, vagy egy mezei felsőfokú végzettséggel nem rendelkező egyének. nagy részüket valószínűleg egy gyárba se vennék fel a sorra csavarozni.

amíg a kocsmában észt osztók fizetése és értelmi szintje a viszonyítási alap, addig ne is várjuk, hogy nem gerinctelen, összevissza hazudozó kis seggfejek mennek politikusnak.
meg kéne érteni végre, hogy akkor fognak ott korrekt emberek megjelenni, ha megfizetjük azt a keveset, akinek mindehhez megvan a képessége, és talán normális körülmények mellett már az ambíciója is.

cicmo 2012.11.23. 15:25:44

@mrbloodbunny:
Nem szívesen vitatkozom narancsagyú egybitesekkel, nincs értelme, de a nettó hazudozás nem hagyható szó nélkül.
Demszkyt a 20 év alatt 4x választották ogy. képviselővé, 1x EP képviselővé, minden alkalommal lemondott a mandátumról, úgyhogy csak egy helyről kapta a "fizut".
De ha 6 helyről kapta volna, az sem mentené fel a JELENLEGI hatalmat.
NER-alattvalók: 4% reáljövedelem-csökkenés.
Tarlósék: 61% reáljövedelem-emelkedés.

Globetrotter2014 2012.11.23. 15:27:13

Érdekesek a kommentek, sokkal értelmesebbek mitn gondoltam.

Igen, egy 2 milliós világváros főpolgármestere ne aprópénzen éljen.

A rendes fitu önmagában nem garancia semmire, de da milliárdokróül döntesz és közben a rendes látbiztonságod sincs meg akkor megetet a fene.

A poltikusi pályával a másik nagy gond hogyha egyszer ráléptél és ilyen magasra jutottal a BKVre sem ülhestz fel egyedül mert valamelyik idióta neked esik hogy rajtad verje le a frusztrációját.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2012.11.23. 15:41:02

"Mert az oké, hogy a kormány megszavaztatta nekik azt, hogy alapilletményük csökkenésével egyidejűleg a jövedelmük majd duplájára emelkedjen, de ők maguk hogyan néznek az általuk képviselt budapesti lakosok szemébe?"

Hahahahahhahahahhhhaa!

A válasz:
LESZARJÁK, és ki is röhögik őket, mint ahogy azt többi, az országos politikában szereplő is teszi!

hülyemelós (törölt) 2012.11.23. 15:42:48

@ZF2:
"Igen, egy 2 milliós világváros főpolgármestere ne aprópénzen éljen. "

Demagógia.

"A rendes fitu önmagában nem garancia semmire, de da milliárdokróül döntesz és közben a rendes látbiztonságod sincs meg akkor megetet a fene."

Értem.
Tehát pl az orvosok, akik emberéletekkel döntenek, nos ugye ők nem tartoznak ide. Mert hogy úgy néz ki mindegyik kormányzatnál, hogy ez a dolog, csakis valahogy a politikusi "munkavégzés" során evidens, de más szegmensben valahogy nem.
Másrészt mint mondtam, a duma itt is megy, hogy jaj milliárdok döntésére kell ilyen pénz, de valahogy, ha azon milliárdok sorsáról rosszul döntöttek, vagy ne adj isten azon milliárdok eltűntek, nos azért felelősség - bár 2 milliós világváros főpolgármestere ne aprópénzen éljen - valahogy az meg nincs.

hülyemelós (törölt) 2012.11.23. 15:44:06

@hülyemelós:
Félreérthető, ez nem CSAK Tarlósra vonatkozva értem.

mrZ (törölt) 2012.11.23. 15:48:11

>>Igen, egy 2 milliós világváros főpolgármestere ne aprópénzen éljen.
Először ezért kipróbálnám mennyivel eredményesebb lenne ha a tarlósi pénzből 5 becsületes embert alkalmaznánk. És még akkor nem vontam kétségbe a fenti összeget, mert minimum a triplája a valóságos.
>>... de da milliárdokróül döntesz és közben a rendes látbiztonságod sincs meg akkor megetet a fene.
A becsületnek nincs köze a fizuhoz. Vagy van vagy nincs. A hozzászólásod alapján úgy gondolom hogy NEKED NINCS.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.11.23. 16:06:10

A nagy magyar-nemzeti-sunyi-simlis aljas fidesz banda tagjainak és holdudvarának mind emelkedik a jövedelme, csak az egyszerű magyar polgár szopja a f.szt!

Mocskos 1 tetű banda, el kell zavarni őket.
Pécs a csőd közelében, de 10 milláért romházat vesznek terror háza múzeumnak, 23 milliót fizetnek a békamenetet szervező Bencsik szobrász apjának jutalmul egy szoborért. '00 milliókat fizetnek ki fideszbarát szakértőiknek, ügyvédeiknek, 10 szeres áron hirdetnek a saját médiáikban a közpénzből...stb.
Igen, ez a fidesz! Takarodjatok!

TTom 2012.11.23. 16:15:50

Mert megérdemli - az baz+, a szívlapátot a pofájába az is, az összes köcsög pártjómunkás emberrel együtt!

Globetrotter2014 2012.11.23. 16:19:53

@hülyemelós: az oprovosk fizetését is ki kellene fehréíteni. De az hatalmas fizetéscsökkenés jelentene nekik. Ezért eddig midneniken beletört a foga.

Ne felejtsük, hogy a cégvezetőket sem szivatják ha hazavágják a céget amíg ezt legaláis keretek között teszik. Ha hülye a vezetés az legyen a tulajdonosok/részvényesek baja.

ha pedig hülye poltikai vezetés az legyen a választók baja.

El kell választani a poltikai és a büntetújogi felelősséget. Ezért ül most hagyó előzetesben és ezért nem ül előzetsben Gyurcsány vagy Demszky.

Globetrotter2014 2012.11.23. 16:28:47

@mrZ: csak kiváncsiságból, milyen szintű munkád van? Miylen becsületed van neked? Lehúzod a napi nyolc órát és húzol haza? Az a becsület?

valéószínűleg ha odatennének 5 "becsületes" embert, akkor 1. rájönnének hogy ők eddig fele harmad annyi munkát végeztek mint egy vezető poltikus. 2. baromi gyorsan korrumpálódnának. 3. Egy ideig valszeg rebngeteg kárt okoznának alapvető tévedésekkel (ha nem szednek elő pár szuperment).

Én láttam pár komoly képességű embert, különböző életciklusban . Mind sokra vitték, kitaertással és szorgalommal.

És sokan kerülnek olyan ligába hogy millió nettóba pláne ekkora felelősségbe nem mennének át.

lobster thermidor 2012.11.23. 16:31:27

Éppen ideje volt már az emelésnek!

Tisztában vagytok ti azzal, hogy az elmúlt hónapokban mennyire felment a hózentráger(nadrágtartó) világpiaci ára.

mrZ (törölt) 2012.11.23. 17:05:52

@ZF2:
>>Miylen becsületed van neked?
Honnan tudjam? Az önbecsülést nem számítom, a little bow-t pedig nem értékelem túl.
De mennyiben érinti az én becsületem a te nem sokat érő "anyagi függő" becsületedet? Becsületesebb lettél azzal hogy mellébeszélsz? Hülyeséget írtál, és erre nemhogy (becsületesen) elnézést kérnél vagy felülvizsgálnád, átmész támadóba.
>>1. rájönnének hogy ők eddig fele harmad annyi munkát végeztek mint egy vezető poltikus.
- Akkor ők öten még mindig produktívabbak.
2. baromi gyorsan korrumpálódnának.
- Becsületes ember nem korrumpálódik.
- Kiéreztem az első pillanatban hogy nem tudod(nincs neked) mi az.
3. Egy ideig valszeg rebngeteg kárt okoznának alapvető tévedésekkel
- Ennél nagyobb kárt? Kisfiam, hol élsz te?
A többit hagyom, olyan nagy ember vagy hogy az én egyszerű féreg ligámból nem is látszik.

Globetrotter2014 2012.11.23. 17:27:16

@mrZ: nem tudom milyne világban élsz de.
1. nyilván nincs egyértelmű megfeleltetés jó fizetés és korrupcióümentesség között DE: ahol aránytalanul kevés pénzért alkalmaznak ott gyakoribb a korrupció, és általában azok az államok rendelkeznek a legjobb korrupciós adatokkal ahol rendesen megifizetik a vezetőiket. Véletlen?
2. öten nem biztos hogy hatékonyabban ellátnák és már többet fizetnél nekik mint egynek. Egyébbként nem véletlenül találták ki a kabinet intézményét. Biztos a politkai vezetők annyira pihennek hogy még kell melléjük egy vagy többjegyű szűmű segéd, hogy ők is aludjanak.
3. Gyurcsányig azt mondták hogy nincs olyan rossz vezetés hogy az ország bedőljön, Horn-Orbán-Medgyessy, az ország növekedett és gyarapodott. Aztán pár év elég volt ahhoz hogy rendesen hazavágják.

Hidd el nagyon nem mindegy hogy ki vezeti az országot. Még az ember sem biztos jel, Matolcsy 2002 előtt és most a tökletes ellentétét csinálja. A hátása is más...

Herr Glatzkopf 2012.11.23. 18:44:58

@hülyemelós: Na akkor mondok durvábbat! Családgondozóként (gyermekjóléti szolgálat) hasonló tevékenységet végeztem, mint az orvosok: igyekeztem a hozzám forduló/küldött/együttműködésre kötelezett családok életében bekövetkezett törést, szülők közötti konfliktusokatt, egyéb problémát megoldani, közben a legendásan bonyolult adminisztrációt hibamentesen, naprakészen vezetni, önjelölt gyermekjóléti szakemberekkel rendszeresen vitázni...mindezt nettó 93.000 Ft-ért (plusz BKV-bérletért)...? Az önkormányzat elvette az összes adható cafeteria-t, pedig nagyon jól jött hó végén az az 5000 Ft ételutalvány. Ehhez képest a fópolgi esetében csak a költségtérítésre kapott összeg a duplája egy diplomás szakember (=én) fizetésének. A "szakember" kifejezést nem fellengzősségből írtam, korábban 2 faluban dolgoztam egyedül, legutóbb pedig egy egész budai lakótelep volt az ellátási területem, több száz esettel (gyermekkel és családjaikkal) foglalkoztam. Én még relative fiatal vagyok, 2006-ban diplomáztam, tehát igazából az az 5 év közalkalmazotti munkavégzés még semmi, de ennyi idő után, hiába szerettem csinálni, elegem lett és váltottam. Eközben az albérlet majdnem annyi volt, mint a fizetésem, pluszmunke nem jöhetett szóba, mivel 9-től este 6-ig dolgoztam. Még szerencse, hogy jól beszélek németül, hát vállaltam szakfordítást. Mi a lényeg? Az, hogy nem a Tarlós fizetése sok, hanem a mienk szégyenletesen alacsony...éhbér.

Mariann19 2012.11.23. 19:15:38

Az eddigi kommentektől eltérően más szempontok szerint is érdemes értékelni a kérdést, mégpedig a teljesítmény és a jövedelem arányait tekintve.
Induljunk ki abból, hogy az általános gyakorlat szerint egy munkakör teljeskörű szakmai hozzáértést feltételez. Ez nem kérdés, minimum elvárás.A polgármesterek olyan szakmai háttérrel rendelkeznek, hogy a szabályszerűségi követelményeket képesek biztosítani. E tárgyban nincs feladata a pm-nek. Maradnak a döntési poziciók, melyeknél nem egyszemélyi döntésekről van szó, hanem testületi határozatokról.
Ezáltal a felelősség kollektív, ergo következmények nélküli a pm. munkája.
Ezzel szemben egy hazai munkavállaló a munkája során elkövetett hibája miatt anyagi felelősséggel bír. A bolti pénztárostól kezdve az adóbevallások elkészítéséért felelőstől, a műszaki ellenőrzéstől kezdve megállapítható a személyes felelősség és kártérítési igény.
A politikusi munka ebben a körben veszít a súlyából, mert nagy a szöveg a milliókról való döntésekről, azonban vétkes döntések következményeiért nem személyében vonhatók felelősségre.
Tarlós esetében azért hozzá kell tenni, hogy a közvélemény hatása, annak tűrése, elviselhetősége nehezebb, mert központi figura a lakosság körében, ezért munkája
nehézségi foka eltér a politikusokétól.
A személyes felelősség teóriája ebben az összefüggésben nem vonatkozik egy esetleges büntetőjogi jelenséghez.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.24. 10:12:27

Szerintem korrekt ez a fizetés. Nem látok semmilyen problémát.
süti beállítások módosítása