morgás joga 6.jpgMikor jön a feketeleves? Kérdezi sok gazdasági szakember, válasz egyelőre sehol. A kormány vetít - a költségvetési lyukakat betömő valódi megszorító intézkedéseknek még körvonala sem látszódik, helyette réteg-intézkedéseket hoz - például kedvezőbb lesz a 35 év alatti első lakáshoz jutó ingatlantulajdonosok illetékfizetési kötelezettsége, nem is beszélve a 16%-os személyi jövedelemadó véglegessé tételéről; csak ez utóbbi vagy 100 milliárd pluszt hagy az érintettek zsebében.

Matolcsy szerint minden rendben, az új "adócsokor" esetében "minden, ami a bürokráciát csökkenti, a vállalkozókról terhet vesz le, ingyen van az állam szempontjából", Varga Mihály szerint "a kormány a jövő évi költségvetést 3 százalék alatti hiánnyal, nagyon szilárdnak látja". Látványos hurráoptimizmusuk teljes mértékben érhető és igazolható, hiszen amennyiben a hiány átlépi a 3 %-ot, magunkra vonjuk az EU túlzottdeficit eljárását és annak minden következményét, például támogatás megvonást - a kormánynak tehát elemi érdeke addig csűrni-csavarni, amíg a kritériumokat nem teljesítjük. 

Sajnos egyelőre úgy néz ki, egyedül a kormány az, amely rózsaszínben látja a világot:

"... a hétfő reggel ismertté vált nyerőgép-stop, valamint a délben, Varga Mihály által jelzett egészségügyi járulékplafon, összeadva a várható növekedési ütem csökkentéssel - a jelenlegi 1,6 százalékról 0,8-ra - és az ezzel járó árfolyam-instabilitás hozzávetőleg 120 milliárdot vett ki a 2013-as költségvetésből. Ha ehhez még hozzászámoljuk a Nemzeti Bank múlt heti prognózisában szereplő 440 milliárdos lukat, a be nem tervezett deficit megközelíti a 600 milliárdot. Ez a nemzeti össztermék 1,5 százaléka, vagyis a jövőre papíron tervezett 2,2 százalékos költségvetési hiánycél egyből 4 százalék közelébe ugrik." (stop.hu, Vértes András GKI vezérigazgató)

A helyzetet tovább súlyosbítja az ésszerűtlen adósságszolgálat, illetve az ebből fakadó, az adófizetőket feleslegesen terhelő gigaméretű plusz teher:

"... nagyon óvatos becsléssel számolva az elmúlt egy évben az államadósság forintkamatain 75 milliárd forintot veszítettünk, és további 220 milliárd forint veszteséget vásároltunk be 2013-15-re a magasabb állampapírkamatok miatt. A devizaárfolyam ingadozása miatt 190 milliárd forint lehet a veszteség. (...) összesen 485 milliárd forintra rúg a veszteség, melyhez ha hozzátesszük a járulékos veszteségeket 560 milliárdra emelkedhet. Ez a lakossági fogyasztás 2,6 százaléka, vagy a beruházások 10 százaléka, és meg lehetett volna úszni egy IMF-megállapodással." (stop.hu, Vértes András GKI vezérigazgató)

Ha már az IMF szolgáltatásait nem kívánja a kormány igénybe venni, vajon mit akar tenni az előre borítékolható túlzott mértékű hiány optimális szintre szorítása érdekében? Az eddig felhasznált extra-források kifulladóban vannak (válságadók, einstandolt magánnyugdíjpénztár), konkrét lépések hiányában  pedig csak tippek (kiszivárgások) vannak, bár egyelőre egyik sem tűnik túl jó ötletnek:

 

  • újabb áfa-emelés, immáron 27%-ról 28%-ra, saját csúcsunkat megdöntve. Ez jó hír azoknak, akik belegabalyodtak a huszonhéttel és mindenféle törtszámmal való számolásba, az átlag-fogyasztó azonban félhet előre, vajon az 1%-os emelés valójában hány százalékos lesz, mire konkrét árcédulára kerül.
  • elmaradó projektek, ezek közül a legvitatottabb a pedagógus életpálya-modell bevezetésének elhalasztása. Az átütemezéssel 2013-ban 61 milliárd, 2014-ben 91 milliárd, 2015-ben pedig 229,5 milliárd forintot nem kell a költségvetésnek kifizetnie, ez pedig igen csábító lehetőség egy megszorult kormányzatnak. A kockázata? Nemcsak a leendő 150 ezres giga-intézmény fizetésemeléssel beetetett  alkalmazottainak dühe, hanem azoknak a családoké is, akiknek gyermekeit a mérges, hirtelenjében jelentősen alulmotivált pedagógusok tanítják.

"A kormány az a testület, ami mindig megtartja, amit ígér. Ha pénzt ígér, azt is megtartja." (Karinthy Frigyes)

  • célzott kamatpolitikával inflációgerjesztés 

"Minden egy százaléknyi infláció fél százalékpontos költségvetési egyenlegjavulást jelent" (Mellár Tamás)

Laboratóriumi körülmények között jól hangzik, a valóságban azonban az eredménye kétséges, különösképpen a devizában eladósodott országok esetében. Az út úgy néz ki, kikövezve, az utóbbi időben a monetáris tanács annak ellenére csökkentette az alapkamatot, hogy ezzel nyilvánvalóan növeli az inflációt. Kockázat: az infláció gyengíti a forintot, így nő a devizában fennálló adósság. Igaz, az inflációnak van költségvetési szempontból egy hatalmas előnye is - ugyanazért többet kell fizetnie a fogyasztónak, a magasabb árszínvonallal együtt pedig több forgalmi adó kerül a büdzsébe. További kockázat még a reálbérek csökkenése, ez azonban eddig sem izgatta a kormányzatot.

  • a 100 milliárd "családoknál maradó" személyi jövedelemadó fogyasztást generál a piacon, bővíti a keresletet és jelentős része visszacsorog a költségvetésbe adók formájában. Az elképzelés szép, de már az egykulcsos adó bevezetésekor is kiderült, ez nem így működik. 

"Az egykulcsos személyi jövedelemadó bevezetéséhez kapcsolódó kormányzati várakozások túlzottak voltak: mind a kereslet, mind a lakossági és az országos szintű megtakarítások növekedése elmaradt a várt mértéktől, és a kínálati hatások sem a remélt módon alakultak. Az egykulcsos adó bevezetésének keresleti hatása azért is gyenge, mert csak a jómódúak nettó jövedelme növekedett, és mivel a magyar gazdaság importfüggősége kimagaslóan nagy, az indukált keresletnövekedés nagyrészt az importot, nem pedig a belső keresletet növeli. A tehetősek megtakarítási határhajlandósága érzékeny ugyan a személyi jövedelemadó csökkentésére, de az országos szintű megtakarítási hányad mégsem emelkedik: az egykulcsos adó bevezetése miatt közel annyival nő meg az államháztartás deficitje, mint amennyivel nagyobb lett a jómódúak nettó jövedelme. Az egykulcsos adó bevezetésének kínálati hatása is nagyon erőtlen. Alig nőhet a foglalkoztatás, az adócsökkentés deficitnövelő hatása miatt bevezetett bank- és válságadók, továbbá a devizahitelek végtörlesztésének rendszere rontják a bankok hitelezési hajlandóságát és képességét." (Erdős Tibor)

  • új jegybank elnök kinevezése után a devizatartalék felhasználásával adósságcsökkentés (rosszabb esetben költségvetési lyukak betömése). A kockázat kimagasló: szakemberek szerint spekulációt indíthat el a forint ellen, ami kontrollálhatatlan inflációt eredményezhet. Ráadásul a mindenáron adósságcsökkentés politikája nem elég ahhoz, hogy a gazdasági problémák megoldódjanak:

"ha a versenyképességi problémáinkat nem oldjuk meg, hiába jön a jó tündér és engedi el az adósságunk 20-30 százalékát, az rövid időn belül újra fog termelődni. (...) Magyarország nem csak konjunkturális válságban, hanem strukturális válságban van, stagflációval: stagnál a reálgazdaság és makacsul magas az infláció." (forrás: Mellár Tamás hvg.hu

  • lehet még variálni például a nyugdíjak megvágásával (nem valószínű, "szent tehén-effektus") meg például olyan kiadáscsökkentéssel, mint az utazási kedvezmények megszüntetése (ennek nagyobb az esélye). Téma még a a rendőrökre, katonákra, köz- és kormánytisztviselőkre vonatkozó a jelenleginél sokkal ésszerűbb közszolgálati életpályamodell bevezetése, azonban kétséges, hogy ebből származhat-e rövid távon érdemi megtakarítás. A személyi jövedelemadó kétkulcsossá tétele a kormányzati kommunikáció szerint eleve kizárt, "a megszorításokat fizessék meg az elmúlt húsz év haszonélvezői" kampány-szlogen pedig értelmezhetetlen.
  • kreatív adók: csak a képzelet szab határt. Januártól biztosítási adót biztosan fizetünk és még a közműcégek is számíthatnak olyan teherre, amit majd átterhelnek a fogyasztókra.

 

A kormány egyelőre hallgat, jobb esetben pedig olyan közhelyekkel nyugtatja a kedélyeket, mint hatékonyabb adóbeszedés és a kisebb közszféra. Ráadásul ezek a projektek már évek óta terítéken vannak, nagy megtakarítások ezen a vonalon nem várhatók, 600 milliárdos lyuk befoldozása meg pláne nem.

 

A helyzetet pedig tovább rontják az olyan "apróságok", mint

  • a munkaerőpiac tömeges leépítései (Telekom, Mol, teljes nyerőgép-szektor, húsipari felszámolások, stb.),
  • a szakképzett és adófizető, valamint legproduktívabb korú munkavállalók külföldre távozása,
  • a gazdaságpolitika banán-köztársaságokat idéző kiszámíthatatlansága, ad-hoc (időnként visszamenőleges hatályú) törvényhozás, random adók, befektetői bizonytalanság, a munkahelyvédelmi tervbe vetett bizalom teljes hiánya (meddig tartanak majd a kedvezmények, lehet velük egyáltalán tervezni?)
  • hitelezés beszűkülése,
  • az aszálykár miatti drasztikus takarmány- és az ezt követő, várhatóan 30-40%-os élelmiszer-áremelkedés (ez utóbbi akár még jó is lehet a költségvetés szempontjából, extra forgalmi adó bevétel formájában), emiatt a reálbérek további drasztikus csökkenése,
  • csökkenő adó- és járulékbevételek (például játékadó-kiesés, házi pálinkafőzés és a dohánykereskedelem változásai miatt elmaradó jövedéki adó, tömeges leépítések adó- és járulékvonzata), valamint
  • a belső kereslet erősen csökkentő tandíj (bárhogy is nevezzük, a lényege az, hogy tandíj, előbb vagy utóbb ki kell fizetni), bölcsődei hozzájárulás, biztosítási adók, stb.


Az ellenség már a spájzban van - a szakemberek többségének véleménye összecseng a tekintetben, hogy hosszabb távon az állampapírok után fizetett magas kamatszint nem tartható, az szükségszerűen államcsődöt eredményez.  

A kormánynak hamarosan lépnie kell, akár tetszik, akár nem, akár kampányidőszakként éli meg az elkövetkező hónapokat, akár nem - színt kell vallania és a megszorításokat előbb-utóbb be kell vállaltatnia a zemberekkel, azaz a szavazóbázisával. 

Előzmény:

A dohány nyomában

Mit hoz az ősz?

Unokáink is fizetni fogják

Közvetve jobb, mint közvetlenül?

 

Csatlakozz Facebook csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr294817037

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szoríts meg még egyet és fogd rá a nyuszira 2012.10.04. 10:41:36

“We are not looking for more fiscal adjustment beyond what the government is already planning, there is no more austerity in our proposals,” Iryna Ivaschenko, the IMF’s representative in Budapest, said in an e-mailed response to questions. “But we th...

Trackback: "Crack"en, a mélység hendikeppes csápja 2012.10.04. 10:29:08

Miután szerencsésen túljutottunk a zsebmedence beszerző körúton, kicsit későn, de folytattuk immáron jól megszokott vízvezeték építési külön foglalkozásunkat. A méretek immáron ismertek, pontosan, így fektettük tovább a biológiai adásstruktúrával felru...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kivlov 2012.10.03. 08:56:27

kiadáscsökkentés kell, nem ÁFA meg SZJA molyolás..

nookedli 2012.10.04. 09:46:24

Felháborító, ami itt folyik. Élni szeretnének itt az emberek és nem sarcokat fizetni. Semmi közöm/közünk a mostani állami pénzügyi helyzethet. Fizessék meg azok, akik ezt kialakították, Meggyesi, Gyurcsány és társai. Orbánék is bénán kormányoznak, ők is fizessék, csökkentsék a fizetésüket, extra juttatásaikat, már is be lenne foltozva a hiány. Mi közöm nekem, mint kis dolgozó hangya az ország ügyeihez? Csak szenvedő alanya vagyok minden balfék döntésnek. Pár napja írták, mennyire pesszimisták a magyarok. Hát ezért. Milyen fika pénzekből kell megélnünk, minket súlyosan érintenek ezek a döntések a kormány részéről. Persze egy svéd vagy német, holland stb... meg sem érzi a havi 5-10 ezer többletkiadást a Forintra átszámítva milliós fizetéséből. De itt 100 ezer Forintot vagy még annyit sem keres a többség. Még több ember fog a létminimum alá süllyedni. Itt komolyan fel kell lázadni és eltiporni ezeket az elemeket.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.04. 09:48:13

Ha a mérnök, vagy a pincér Szabolcsban üldögél állás nélkül, azok miért lenne produktívak? Épp az a jó, ha kimennek, mert haza is küldenek pénzt a családtagjaiknak, továbbá egzisztenciájuk is megmarad, nem pusztulnak le.

A játék, cigi, stb. adó növekedésének hosszabbtávon csak jó hatásai vannak, mert ezek valóban csökkentik a produktivitást.

Nyilván nem várja el az ember egy index blogtól, hogy Orbánékat fényezze, de megemlítettem volna javukra pld. a vállalkozói "kisadót", amit igen jó "formában" fogadtak el és igen népszerű lesz. (Persze 2011-től kellett volna bevezetniük, nem pedig miután egy csomó EVA-st külföldre kényszerítettek.).

nookedli 2012.10.04. 09:48:33

Azt meg nem értem, miért nem fogják fel, ha az emberek zsebében több pénz maradna, többet költenének, több Áfa folyna be, több járulékokat fizetnénk még a bérből is. Az egész gazdaságot csak így lehet fellendíteni, nem erőszakosan kitépni az emberek zsebéből a maradék kis pénzt, ha marad.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.10.04. 09:52:03

az áfát meg az szjat ne piszkálják, jól van az most úgy ahogy van.
talán olyan intézkedéseket kellene hozni, hogy a termelés meginduljon,mert valahogy pénzt kellene csinálni. mondjuk az olyan intézkedések,mint a nyerőgépes történet nem éppen azt sugallják, hogy érdemes bármilyen iparba is befektetni. mert fasz se tudja jövő héten melyik iparágat nyírják ki a gecibe

elwood 2012.10.04. 09:52:40

a képlet ennél egyszerűbb.

a nyugdíjak elrablása 3000 milliárdot hozott. akkor is meg lehetett mondani hogy ebből két évig lehet bulizni. (egy évben lehet lekönyvelni, de trükkökkel sok mindent át lehet vinni a következő évre)

most fogyott el.
jöhetnek a megszorítások.

rcfan 2012.10.04. 09:57:17

Talán nem kellene annyi embert a befizetett adónkból foglalkoztatni és kevesebb lenne az állam kiadása.

Én kisebb bürokráciával rendelkező országban is tudnék élni.

Fue · http://www.english-hungarian.com 2012.10.04. 09:59:00

Szerintem ilyen körülmények között a 3 év GYES/GYED (vagy nem tudom, most hogy hívják) fenntarthatatlan. Ha felszámolnák, akkor lehetne gondolkodni a részmunkaidő meg távmunka (meg persze bölcsik) fejlesztésén.

Persze nyilván ez is szent tehén.

Sir Galahad 2012.10.04. 10:00:24

"...a megszorításokat előbb-utóbb be kell vállaltatnia a zemberekkel..." Ez szerintem nem ilyen egyszerű, és nem csupán taktikai okokból. Minden megszorítás a kereslet visszaeséséhez, ezzel együtt az adóbevételek csökkenéséhez vezet, ami megint rést üt a költségvetésen. Ha költségvetési lyukat megint megszorítással akarják betömni, ez újra és újra megismétlődik, a megszorítás mindig újabb megszorítást igénylő költségvetési hiányt eredményez. Szerintem nem kellene ragaszkodni annyira a hiánycélhoz.

Bokortalan Hajléktalan 2012.10.04. 10:01:15

Talán nem egy botcsinálta jogász és gyerekkori recskapajtásainak vízióira kellett volna bízni a dolgokat.
Azt még nem döntöttem el, hogy cinikus, harácsoló geciknek vagy komplett idiótának gondoljam őket.

The Lost Soul (törölt) 2012.10.04. 10:10:18

aha. nem tudom, melyik népcsoportra jellemző az, hogy "ha van pénzem, mulatok, ha nincs, sírok"...

dr kíváncsivagyok 2012.10.04. 10:12:25

@nookedli: "Fizessék meg azok, akik ezt kialakították, Meggyesi, Gyurcsány és társai. "

Úgy hiányzott egy kis "emúttnyócév"...mint egy falat kenyér.
Te ennyire buta vagy ? Két és fél éve Orvbán uralkodik ! Hékás !!

JT_Biopower 2012.10.04. 10:13:00

A járási hivatalok kialakítása is a bürokrácia-leépítés eszköze?
Biztosan jó sok pénzt fog az állam velük megspórolni. ;)
Hasonlóképpen a be nem töltött köztisztviselői munkahelyek megszüntetésével.

dr kíváncsivagyok 2012.10.04. 10:13:25

@Bokortalan Hajléktalan:
"Talán nem egy botcsinálta jogász és gyerekkori recskapajtásainak vízióira kellett volna bízni a dolgokat.
Azt még nem döntöttem el, hogy cinikus, harácsoló geciknek vagy komplett idiótának gondoljam őket. "

Is - is nem lehet ?

dr kíváncsivagyok 2012.10.04. 10:14:29

@JT_Biopower: "A járási hivatalok kialakítása is a bürokrácia-leépítés eszköze?
Biztosan jó sok pénzt fog az állam velük megspórolni. ;)"

Oda lesznek tolva a Jó Fideszes Elvtársak 2014 után...

dr kíváncsivagyok 2012.10.04. 10:16:37

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt):
"az áfát meg az szjat ne piszkálják, jól van az most úgy ahogy van. "

Biztosan jó neked az EU - ban lévő LEGMAGASABB ÁFA ?

Realista Polgár 2012.10.04. 10:16:52

@nookedli:
Ha nem vettél fel kölcsönt (pláne devizában) lapostv-re, kocsira, lakásra, okostelefonra, stb., akkor igazad van. Ha igen, jöhet az önvizsgálat, miért is tartunk itt. Ha nem veszel igénybe különböző utazási, családi pótlékon kívül egyéb családtámogatást, akkor igazad van. Ha igen, jöhet az önvizsgálat, miért is tartunk itt.
Ha minden adót, járulékot rendben befizetsz, akkor igazad van. Ha "kiskapuzol", jöhet az önvizsgálat, miért is tartunk itt.
Túl sokan akarnak teljesítmény nélkül, vagy kis teljesítménnyel nagyon jól élni. Az a világ 1990-ben megszűnt, akkor nem csak az útlevél nélküli utazás, meg a Lada helyett golf jött el, hanem ezek a viszonyok is. Ez van...

Kivlov 2012.10.04. 10:22:11

@dr kíváncsivagyok:
jó bizony. Azt legalább megfizeti az ingyen furikázó nyugi is, a segélyes is, meg kolompár hozé is. Nem csak az aki dolgozik és adózik, mint az SZJA-t...

kaskala 2012.10.04. 10:25:51

Sokkal több stadiont kellene építeni, és lenne millio munkahely(:

ursus artos 2012.10.04. 10:27:15

@dr kíváncsivagyok: "Két és fél éve Orvbán uralkodik ! "
Az okok ettől még ugyanazok!

fizetekmegegysort 2012.10.04. 10:27:23

@Fue: A GYES GYED rendszert nem a szenttehénsége miatt nem számolják fel, hanem mert bújtatott munkanélküliség. És baromi sokba kerülne az ovi/bölcsi építés. Volt kísérlet a Családi Napközik felfuttatására, de a 60-90 ezres költség részmunkaidős fizuból nem finanszírozható, teljes munkaidősből is nehezen. Különösen 2-3 gyerek esetén. Pontosan tudják ők is, hogy Ny-Európában a magasabb bérszínvonal miatt működnek ezek a megoldások, ezért jobb nekik a mostani rendszer. Az anyáknak nem jó, és szerintem tőbbnyire a gyerekeknek sem.

Bokortalan Hajléktalan 2012.10.04. 10:27:26

@Realista Polgár: Igaz. Nem csak a politikai rendszerünk, hanem az egész társadalmunk korrupt. Öngerjesztő, magát újratermelő és az élet számos területén megfigyelhető ez a jelenség, kezdve a dugóban cikázó és előresuttyanó "ügyes" sofőrökkel, a sorbanállókat beelőző, előrenyomuló "sietősökkel" az urambátyám kézkezetmosig. A szabálykövetők a sor végén lúzerkednek és ha nem alkalmazkodnak időben, leszakadnak. Csalással mindig könnyebb nyerni. Itt már csak a statárium segít.

qwertzu 2012.10.04. 10:27:41

@poszt: Hülyék ezek na. Ciklus közepén megszorítani? A saját frakciójuk fog minden lehetséges eszközzel alátenni a dolognak. A kormányváltás után kellett volna egyenesbe rakni a költségvetést, volt ott kb. 3 hónap, amikor bármit el lehetett volna sütni "a szocik még annál is jobban elkúrták, mint gondoltuk". Aztán meg tartani a dolgot.

@Sir Galahad: Szerintem meg ha törik ha szakad, egyszer +1%-ra belőni az egyenleget, és ott tartani. Költségvetésről név szerinti szavazás a parlamentben, és ha az év mégis veszteséges lesz, akkor a költségvetést megszavazókkal, és az összes miniszterrel és államtitkárral tarkólövés terhe mellett visszafizetettni a minimálbér feletti részt a fizetésből. A költségtérítés is beleértve természetesen.

Hosszú távon a kamat költségeit lehetne fejlesztésre fordítani. Plusz jelenleg ugye bármilyen refinanszírozásra szoruló kormány megbuktatható, ha a kamatláb 10% fölé mozdul tartósan, ettől nem kéne tartani. Magasról lehetne leszarni az adósságbesorolást.

873ujr3rk 2012.10.04. 10:28:58

A kormány megvédi a megszorításokat.
Hajrá Viktor, Hajrá Gyuri, Hajrá NER.

egyébként is mit akartok ? Gyurcsányt ?
szemkilövetést, kardlapozást ?
IMF GYÁMSÁGOT ?

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.10.04. 10:30:29

@dr kíváncsivagyok:
igen, jól van az,mert az áfa emelés nem megszorítás nol.hu/gazdasag/a_kormany_emeli_az_afat__de_matolcsy_szerint_ez_nem_megszoritas

:D:D amúgy nem!!!,csak rosszul írtam, felfele ne tolják

ursus artos 2012.10.04. 10:31:11

@JT_Biopower: "A járási hivatalok kialakítása is a bürokrácia-leépítés eszköze?"
Igen. Az állampolgárhoz térben közelebb kerül az állam. Ráadásul a rendszer lényege, hogy az ügyfélnek, az ügyei intézéséhez csak egy "interfészen" keresztül kell csatlakoznia az államhoz. Az meg majd intézi a hivatalok egymás közötti kommunikációját.

zsombordeak 2012.10.04. 10:33:47

@Bokortalan Hajléktalan: "Azt még nem döntöttem el, hogy cinikus, harácsoló geciknek vagy komplett idiótának gondoljam őket."

Bar a vegeredmeny szempontjabol nincs sok jelentosege, de ezen en is sokat gondolkodtam! Egy ideje (MANYUP-lenyulas es ehhez szukseges alkotmanymodositasok) az elso verzio fele hajlok.

Realista Polgár 2012.10.04. 10:34:21

@dr kíváncsivagyok:
Igen, 2 éve ők kormányoznak. De nézzük meg, mit örököltek (ajánlom figyelmedbe az előző hozzászólásomat is, lehet vele vitatkozni).
Azt meg tudomásul kell venni, hogy a jóléti társadalom megbukott (pláne a hitelből finanszírozott). Tanulás, teljesítmény (ezekért tűrés), utána pedig megfelelő fizettség, megfelelő életszínvonallal - ezt meg kell tanulni!
Részemről minden kiskaput, kedvezményt eltörölnék (magánszemélyeknél), kis és közepes vállalkozóknál szigorúan ellenőrizném a felhasználásukat (ne külföldi utazásra, luxuskocsira, hanem munkehelyteremtésre menjenek a támogatások). Nagyon sokan kerülik az adófizetést, ezt drasztikusan meg kell szűntetni (szigorú ellenőrzések és büntetések). Ezek után nézzük meg, mire megyünk...

Irókéz 2012.10.04. 10:36:00

Az emberek fel sem tudják becsülni mennyi pénz megy el a korrupt ügyekre, a túlszámlázott állami megrendelésekre, a pereputty állami hivatalokban való alkalmazására vagy arra, hogy a pártkasszát tömjék. A jéghegy csúcsa az ami kiderül és pont elég lenne a ktgvetési hiány csökkentésére.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.10.04. 10:44:49

Khmm eddig csak látszat megszorítások voltak?
Hát nyomorog az ország!!!! Mínusz fidesz haverok és jómódúak.

Realista Polgár 2012.10.04. 10:52:03

@Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr:
Nyáron voltam néhány strandon (10-12 alkalom), tömve voltak (bent emberekkel, kint a parkolók autókkal). Az éttermi részeken sor volt. Nézz körül egy tömegközlekedési járművön, hányan használnak drága okostelefont, hányan fizetnek elő internetre (csak szórakozásra, nem munkára vagy tanulásra). Szóval, amíg ezek a képek fogadnak, addig ne mondjuk, hogy sokan nyomorognak. Van ugyan egy kisebbség, amelyik igen, de ez a réteg a jóléti szociban sem tett meg önmaga boldogulásáért semmit. Tehát nézzük reálisan a világot.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.10.04. 10:56:38

@Kivlov:
A nyugger nem furikázik ingyen, csak neki nem adják oda eleve azt ami járna. Felültök a demagógiának mert nem gondolkoztok.
A nyugger réteg építette fel az országot háború után. Sem akkor, sem most nem fizették meg őket. Tán az elmúlt szoci éra és az elmúlt 22 év politikusait kéne megkérdezni, s utána Dunába lőni.
Mind!!!
Most is van tippem kivel kezdeném...

Az előző ovi kormány idején olvastam valahol egy kommentelőtől, /Igen! már akkor is felnőtt voltam és nem taknyos orrú fiatal kik semmit sem tudnak arról, hogy jutott az ország ide/ "hogy most kell lelőni mert később már nem lehet".
Nos, igaza volt.....

ursus artos 2012.10.04. 11:00:46

@Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr: "Az előző ovi kormány idején olvastam valahol egy kommentelőtől"
1998. és 2002. között? Hol lehetett akkor kommentelni?

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.10.04. 11:04:41

@Realista Polgár:
Ez még mindig csak egy kisebbség.
És erre is céloztam mikor valaki kérdezte, hogy melyik rétegre érvényes az, hogy ha van pénz elbasszuk, ha nincs akkor segélyért könyörgünk.
Közeli ismerőseim között senkinek nincs különösen drága telója, iPad-je. A mutogatós rétegnek is legtöbbször 1000 éves autója van, melyre a reálisnál jóval többet költ. Az éttermi rész javítsd ki nyugodtan a lángossütőre. S akkor hánynak 200 ezres telója, új kocsija? Szűk rétegnek.. Okos teló már van olcsón is.
Az internetet alpnak gondolom. Ha az nincs, elvagy zárva a világtól és csak a nagytesó szólamait ismerheted.

Kivlov 2012.10.04. 11:05:04

@Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr:
De ingyen furikázik, mert egy árva vasat nem fizetve pöffeszkedik buszon, vonaton tizenX éve!
Nem kapja meg, ami járna? Tényleg nem. Mivel 40-50E Ft/hó nyugdíjnál több nem járna, mivel erre lenne keret. Sokkal többet kap, mint ami járna!
Felépetették az országot? É??? 60 éve volt! Ha nem akartak egy romhalmazban élni, ezt kellett tenni. Ennyi. Meddig akarunk még ilyen kamudumákra hivatkozni?
Majd 40-50 év múlva gyere a harmatgyenge dumáddal, hogy "de én finanszíroztam 2012-ben (is) az országot, többek között az akkori nyugdíjasokat az én járulékomból fizették ki, én mégsem kapok nyugdíjat?" Mert nem fogsz egy árva forintot se a nagy "országépításedért" cserébe, ahogy a maiaknak sem kellene...

Realista Polgár 2012.10.04. 11:08:16

@Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr:
Most meg a 20-30-40-50-es korosztály próbálja felépíteni az adóság-romokból az országot egy, az 50-es évkenél jóval rosszabb gazdasági környezetben (bár ezért is a világ hülye polgárai a felelősek, azaz a fogyasztói társadalom). A szüleim is nyugdíjasok (közepes járandósággal), utazhatnának ingyen, de csak az ingyenességért - minek. Gyalog, bicikli, autó, igény szerint. Egyébként a gulyáskommunizmusban sem volt ingyenes utazás, ezt se felejtsük el. Javaslom a demagóg helyett a reális, higgadt gondolkodást, hidd el, jót tesz :-)

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.10.04. 11:08:21

@ursus artos: Nem hiszed el!
Index.hu ! :)
1999-ben alakult.
Az elődje az Internetto volt

rennie 2012.10.04. 11:10:05

@Realista Polgár: Nemrég jelent meg egy tanulmány, sajna nem emlékszem már hol olvastam, de a lényege ez volt: 4 millió ember él a létminimum alatt ma Magyarországon. És ugye nem egészen 10 milliónyian vagyunk. Ez kb. az ország fele. Hiába látsz okostelefonokat a buszon. Menj el vidékre, és nézz körül.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.10.04. 11:10:12

@Realista Polgár: Te nem vagy tiszta teljesen! Szedd már ki nekem, hol találtál demagógiát az írásomban?
egyáltalán tudod, hogy mit jelent?

nookedli 2012.10.04. 11:12:47

@dr kíváncsivagyok: Ezért írtam utána ezt: "Orbánék is bénán kormányoznak, ők is fizessék, csökkentsék a fizetésüket, extra juttatásaikat, már is be lenne foltozva a hiány." Nem is tudom ki a butuska.

fg56 2012.10.04. 11:13:33

Ne tegyünk már úgy, mintha eddig nem lettek volna megszorítások. Azért mert Orbánék nem nevezik nevén a dolgokat, az elmúlt 2 évben hatalmas megszorítások történtek. Hogy közvetve? Az kit érdekel, bárkire dobták is a terhet, azt az emberek fizették és most további megszorításokkal kínoznak minket. A lényeg, hogy a gazdagok tovább dőzsölhessenek, a szegények rovására.

rennie 2012.10.04. 11:13:47

@Kivlov: Marhaság. Majd ha lesz a családodban nyugdíjas, mondjuk anyád vagy apád, akkor újraértékeled ezt a süket dumát.

Kivlov 2012.10.04. 11:15:46

@rennie:
Van, több is.
És nem süket duma, szimpla racionalitás.
Annyit osszunk szét, amennyi van. Nem többet.
De amúgy is mindegy, mert saccra egy 20 év és összedől a szemétdomb: a fiatalok külhonba mennek, a kisebbség létszáma nő, a társadalom öregszik. Na, barátom, akkor majd nemhogy 40-50E nem lesz havi nyugdíjra, hanem 10-20E sem!!! Na, majd akkor okoskodjál...

Realista Polgár 2012.10.04. 11:16:54

@Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr:
Az internet nem alap, ha nem munkára vagy tanulásra használja valaki. Kommunikálni meg (főként) személyesen kell, különben beszűkül az emberfia.
Az étterem valóban éttermet, nem lángossütőt jelentett (olyan is volt persze).
Az 1000 éves autók friss rendszámmal futottak (igaz attól még külföldi roncsok), azaz most adtak ki rá több 100k-t (és nem a régit javíttaták, sokszor jóval olcsóbban). Okos teló sincs olcsón, csak ezt hiszik - pl. havi szinten csangetnek 2 évig.
Ez mind OK, ha valaki akarja, csak akkor ne mondjuk, hogy nyomorog. Azt ne várjuk, hogy úgy éljünk mint egy brit, német, az kb. 60-70 év múlva lesz, jó esetben, a mostani világgazdasági viszonyok mellett!

albirea 2012.10.04. 11:17:28

@Irókéz: Nemhogy pont elég lenne, hanem maradna is belőle...

nookedli 2012.10.04. 11:17:32

@Realista Polgár: Én nem éltem ezekkel a lehetőségekkel, nem fogom támogatni a tőkés szoclib uzsorásokat. Az én robotomból egyik se vegyen villát, terepjárót stb... Inkább élek szerényen, mint nagy lábon eladósodva. Persze nem mindig voltam bejelentve, arról meg nem a munkavállaló tehet, ha a munkáltató nem jelenti be. Emlékszem régebbi munkáltatóim büszkélkedtek, hogy megvették 3. terepjárójukat, lassan elkészül a 16 éves gyereküknek a ház, én meg kerestem feketén 35 ezret, saját kocsival jártam beszerezni anyagot. Még jó, hogy a szüleimnél éltem és eltartottak. Most ezek a vállalkozók sírnak, hogy milyen nehéz nekik és kirugdalják az éhbérért dolgozókat. Nem hinném, hogy az alkalmazott bármiért is felelős lenne. A fejétől bűzlik a hal és a terheket is így kellene viselni. A politikusokkal kezdeni és a vállalatok/vállalkozókkal folytatni. Jogszabályba foglalni a munkavállaló védelmét. De ez sosem így volt, a paraszt fizesse meg a sarcot.

Marós 2012.10.04. 11:22:10

@nookedli:

Csak részben van igazad.

Gazdaságunk gyengeségének oka:

1. A privatizációk rosszul sültek el, a tulajdonosok zöme nem tudja működtetni a privatizált vagyonát...(régóta bezárt üzemek, mg. központok, állattenyésztési majorok…stb)
A műszaki értelmiség eltűnt, ami nélkül nincs fejlődés, árutermelés. Tehát maradt a satnya, pénzügyileg előnytelen bérmunka...
2. Szégyenteljesen gyenge az adófizetői morál..(Figyeld meg magadon , hányszor kapsz blokkot a paci bevásárláskor..( zöldséges, hentes, fodrász, javítások a kisiparosoknál, fogorvosnál, nőgyógyásznál stb. stb.)
Ez csak nagyon lassan javul, vagy nem..

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.10.04. 11:23:20

@Kivlov:

"Nem kapja meg, ami járna? Tényleg nem. Mivel 40-50E Ft/hó nyugdíjnál több nem járna, mivel erre lenne keret. Sokkal többet kap, mint ami járna!"
Te miről beszélsz?
mi az, hogy ennyi járna? Vezesd már le számokkal légyszi.
A régi időkben a párt mondta meg, mennyit kereshetnek az emberek, ennek a valósághoz semmi köze nem volt. Mert volt a bújtatott munkanélküliség és voltak akik értéket állítottak elő. ez volt a szocializmus. Igazságtalan 100%-ban.
Aki dolgozott érts értéket állított elő az sem kapot többet mint aki a faszát verte egész nap.
60 éve építették az országot? igen. Te most azokat az épületeket, hidakat látod. Ha lett volna azóta hozzáértő politikus hatalmon, akkor gyárakat is látnál!
Az, hogy ki finanszírozott kit az valóban így van. De! Az viszont nem az emberek hibája, hogy a háború óta a kormányok. Igen, fletó és ovi sem nem arra költötték a pénzt amir beszedték. Az autósok is sírhatnának, mert még pár éve is volt pár százalék a benzinárban amit útfelújításra kellett volna költeni.. és mégsem. Az adórendszer bevezetésekor ezeket az említett szemontokat figyelembe vették, azóta elfelejtették. Hogy mi játr a nyuggernek? Ha dolgozott akár annyis mint amennyi mondjuk a németnek. Nem érdekel, hogy a kormány mire költötte el!

Realista Polgár 2012.10.04. 11:23:47

@rennie:
Borsodban láttam, egyébként vidéken élek, nézd a tiniket, a kőműveseket, miket használnak (mert ugye trendi - de ennek ára van, ezt tudomásul kell venni és kész, ennyivel kevesebb jut másra).
A 4 milla létmin.-ből mennyi is a kisebbség? Ezek közül hány főnek van 8 ált. fölötti végzettsége? És ezek hány évesek (ez azért fontos, mert a 80-as években már mindenki tanulhatott bármit, főleg, ha a család is ösztönözte)?

JT_Biopower 2012.10.04. 11:23:54

@ursus artos: Azt teljesen véletlenül nem kormányhivatalnak hívják (ügyfélkapu mintájára)? Azok megszűnnek?

Csak azért, hogy ne az önkormányzat járjon el az ügyekben, csinálnak még egy hivatali rendszert. Embereket is az önkormányzattól veszik(?) át (ahol a maradék feladatokra hiányozni fognak, de legalább munkahelyet teremtenek), de lesz majd felettük (legalább!) egy politikai összekötő tiszt is (megint munkahelyet teremtenek).

Egyablakos ügyintézés? Tündérmese! ;)
Az egészben nem teljesen mindegy, hogy hol van az az ablak? Önkormányzat, járás, kormányhivatal, vagy web-portál?
Nem, mert például az ügyfélkapu az elmúltnyolcév terméke!
A polgármesteri hivatal még mindig közelebb van, mint a leendő járási hivatal.

Marós 2012.10.04. 11:24:04

@Realista Polgár:

Igazad van..
Ennyi pazarlást sehol nem látsz nyugati tömegközlekedési eszközökön...

nookedli 2012.10.04. 11:24:39

@dr kíváncsivagyok: Sajnos nem említettem Horn bácsit és társait, meaculpa. Meg persze, akik kárpótlási jegyeken gazdagodtak meg. Én ezt tartom gusztustalannak, a más kárán nyerészkedőket. Azt sem értem, miért kell eltűrni és nem gyaluljuk le őket. Egy új világot kellene építeni IMF, EU és egyéb liberális paraziták nélkül. Nem kell gyávának lenni, mindig is voltak forradalmárok, hősök, veszíteni való nincsen. Ennél rosszabb nem lehet. Én legalábbis nem érzem jól magam az önhibámon kívüli kihasználtság érzésében. Nem vagyok robot, sem rabszolga. Mint okosabbak írták: "Szolga népnek nincs hazája"

JT_Biopower 2012.10.04. 11:25:24

@JT_Biopower: Bocs nem kormányhivatal, hanem kormányablak :)

Sir Galahad 2012.10.04. 11:26:50

@qwertzu: Önmagában attól, hogy hány % a hiány, szerintem semmi sem lesz jobb vagy rosszabb, ez ennél összetettebb probléma. Ezért mondom, hogy nem a hiánycélt kell mindenáron erőltetni, van egy rakás más tényező is a gazdaságban, ami fontos.

Kivlov 2012.10.04. 11:26:57

@Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr:
"Igen, fletó és ovi sem nem arra költötték a pénzt amir beszedték."

Így van. Erre a legjobb példa a nyugdíjak. Évek óta veszteséges (volt) a nyugdíjkassza, mivel a beszedett járulékok nem fedezték az aktuális kifizetéseket így a kassza pénztárát a "központi ktg.vetésből" egészítgették ki pár100 Mrd-dal évről évre...

Kivlov 2012.10.04. 11:27:59

@Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr:
"Hogy mi játr a nyuggernek?"

Felosztó-kirovó rendszerben annyi, amennyit összedobnak neki az aktívak...
Magán rendszerben igazad van.

Realista Polgár 2012.10.04. 11:28:46

@Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr:
Az a gondolat, hogy "mindenkinek minden alapból jár" (legalábbis nekem ez jött át), ezt értem demagógia alatt. Alapból mindenkinek csak a szája jár. A többiért küzdeni kell, lemondani, tűrni, felépíteni. És ne a suttyó adócsaló, VV/BB "sztár" legyen a példa az emberek, a fiatalság előtt.

fidzsi 2012.10.04. 11:29:59

Főcím a Zindexben, hogy nem kér több
megszorítást az Ájemef. Persze lehet, hogy
az igazi Européer Biz. ezt politikailag
veszélyesnek tartván, kér még egy-két
csavarkulcsos műveletet. Pusztán demokracy
féltésből kifolyólagosan. Felajzva várom.
Üdv. fidzsi, droid de Magóg.

nookedli 2012.10.04. 11:30:23

@Marós: Ez a vállalkozók keresztje, nem a munkavállaló fogyasztóé. De megértem őket is. Ismerősöm csinált egy építőipari Bt.-t. Mindent szabályosan, bejelentve, járulékokat fizetve. 2 év után felszámolta, mert pl. a téli időszakban nem volt munkája és még a járulékokat sem tudta fizetni. Kérdem én, mire fel ilyen magasak a sarcok? Miért lehetetlenít el bennünket a kormány? Nem az lenne a cél, hogy fejlődjünk, jobban éljünk, fogyasszunk, termeljünk? Az is igaz, aki nem megy le kutyába... Akik ott trónolnak a parlamentben havi 2 millióért és egyéb juttatásokért, sosem fogják megérteni, mennyire nehéz annak, aki havi 50 ezer Forintból kényszerül megélni.

Realista Polgár 2012.10.04. 11:34:07

@nookedli:
Kérdés: ha jól megfizetnének, elégedett lennél? És akkor gondolod, hogy nem használnának ki (pl. a munkáltató)?
Igaz, egy ideig motíváló tud lenni a pénz, de amikor már a magánéleted is a munkáltató uralja (napi 9-10 óra), akkor hol élvezed a pénzt, hol jut idő a családra, kikapcsolódásra? Ez sem jó, hidd el, tapasztaltam.
A globalizáció ellen kell lázadni, nem az egyes országok kormányai ellen!

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.10.04. 11:34:41

@Realista Polgár: Jó, mondjuk ezt láttad, legyen ez minden strandon, plázában, stb
Ok. De ez egy minimális réteg akkor is .
Az ország lakosaira kivetítve nem számottevő. mint ahogyan az a pár százezer igazán jómódú , havi milliókat kereső réteg sem oszt szoroz . Ami tény, hogy ha kimozdulsz a fővárosból már nem látsz jómódot sehol. Fogalmam sincs miből élnek ott az emberek. A fogyasztás országos csökkenése sem azt mutatja, hogy jaj de jól élünk. A vállalkozásoknak nyújtott kedvezmények is elvesznek a plusz kötelezettségek mellett. Nemrég kellett újra vizsgáznom, mert ezt ismételni kell pár évenként. egy példafeladatot kellett megoldani. Mondjuk én keresek Br 3 kilót, egy melós 150-et és egy titkárnő minimált.
Nos. három fő esetén,
1000000 forint a fizetések és a járulékok összege. akkor nincs még költség, nyereség.
Ha rokit alkalmazok, akkor csökkenthető a járulékok összege, de előtte regisztrálnom kell. Azzal együtt még többet kellene fizetnem.
Szóval ha a gyökerekig visszamegyün és onnan boncoljuk a tényeket, van aki még él, és van aki már alig...

qwertzu 2012.10.04. 11:38:14

@Sir Galahad: De egész egyszerűen nem szuverén az ország. Bármilyen kormány hetek alatt megbuktatható választói akarattól függetlenül.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.10.04. 11:40:36

@Realista Polgár: Ezt nem írtam, de ha ez jött le akkor rosszul fogalmaztam. Az itt leírtakkal egyetértek. Nem vagyok mai gyerek, ez már biztos kiderült. De! 36 év munkaviszonyom van és 2 napnál soha nem voltam hosszabb ideig munkanélküli.
Na ezt kéne sok embernek beleverni a fejébe, hogy ne várja a sültgalambot.
Adósságom nekem is van, de tudom finanszírozni és nem a nagytesóra várok, hogy majd ő megoldja az én életem.
Az elején ezért írtam, hogy aki életét végigdolgozta és nem csak sumáolt, annak bizony jár/na/ a tisztes nyugdíj is. Miként annak a rokinak is ki a bányában kapott szilikózist. De ez csak egy példa volt.
Örültam és lépek, mert dolgoznom is kell :)

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.10.04. 11:42:01

@Kivlov:
Hát én már kapitalizmusban gondolkodom. Az én munkám kőkemény kapitalizmusra alapul.

kifordított nagyanyó 2012.10.04. 11:49:16

Micsoda?!Megszorítások?!Megint?!
Ja,hogy eddig ezek nem azok voltak....?

mardekar 2012.10.04. 11:51:20

Jajj hol vagy Feri! Gyere vissza, kellenek a megszorítások! Na húzzatok anyátokba ballibsi seggfejek :D

Realista Polgár 2012.10.04. 11:53:12

@Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr:
Azért a vállalkozók többségéért nem hullatnék könnyet, már megbocsáss.
Szomszéd (30-as srác), 2 házzal, egyik úszómedencés, építési vállalkozó. Partikat tart, idén cserélte 4 éves (anno új) egyterűjét egy új 80-as Volvóra, asszonyét egy új VW-re.
Másik ismerős vállakozó új merci, fősulis gyerkőc Toyota (5 éves) terepjáró, nagy kéró. Harmadik (fuvarozó váll.) újonnan vett 5-ös bömös. És biztosan tudom, hogy egyik sem Fidesz közeli cimbi, már csak az elveik szerint sem. Szóval vagy Kánaán ez az ország - akkor meg mindek sírunk, vagy igen jól működik a sok kiskapu (számlagyár, ÁFA-csalás, stb.).
Ez szerinted rendjén van. Ha mindenki rendesen adózna, mindenkinek jobb lenne. Ennyi...

Marós 2012.10.04. 11:53:56

@nookedli:

De ne feledd a kormányoknak egyetlen fityingjük sincsen. Ők csak elosztják a pénzt, ami befolyik..

Vállakózni nem a kormánynak kell , hanem a vállakózóknak. Valóban, ez az ő keresztjük.
Ha lenne Email cím is a Blogg mellett, elküldeném a napi fotókat, miféle luxuskocsikon hozzák-viszik a csemetéket a szülők.
Nyilvánvaló, hogy vállakózók, mert ekkora kocsikat havi bérből nem lehet kigazdálkodni.
Több vállalkozó barátom van, aki utazik mindenfelé, villákat épít a család minden tagjának, meg nyaralókat a Balaton mellett, stb. és a gyerekek mégsem akarnak a vállalkozásban dolgozni...Nyílván büdös a munka...számukra..

Az építőipar mindig is szezonális, nyugaton , keleten és mindenhol, és minden időben. Sok függ a programozástól. Vannak beltéri munkák is… Az biztos , nagyon ügyesnek kell lenni. De valamit , valamiért…Ez ugyancsak a vállalkozók keresztje.
Most a rekonstrukciók, felújítási, karbantartási munkák következnek.., mivel új építés alig van.

A pénzelvonás a nyugati országokban nagyobb, csak a kamat jóval alacsonyabb.

Brix 2012.10.04. 11:55:40

"Mikor jön a feketeleves?" - Kérdezi a posztíró. A feketeleves az már itt van,a magyar lakosság túlnyomó része évek óta tartó trendszerű életszínvonal-csökkenésen megy keresztül. Elég csak a közalkalmazotti béreket megnézni, 6 éve semmit sem változtak, közben a hivatalos infláció közel 40%-volt. Orbánék gazdaságpolitikája totális csőd, ráadásul a külső körülmények sem kedveztek nekik. Úgy gondolták, hogy egy szűk réteg, a már nyugati szinten élő felső középosztály ( a törzsszavazóik) és hozzájuk hű nemzeti nagyvállalkozók válságból való kimentése elég lesz az országnak, hogy kievickéljen a válságból. Ehhez szabták az adórendszert is. A havi 500 ezer ft buttó felett kereső gyerekes családok, valóban jobban élnek mint 2,5 évvel ezelőtt, de az a társadalom olyan elenyésző rétege, ami szinte semmilyen gazdasági hatást nem gyakorol. Ehhez viszont óriási árat kellett fizetni a lakosság túlnyomó többségének. Akinek hozott valami plusszt az adóváltozás, jórészt elvitték a megemelt adók, az infláció. DE, a legtöbb ember, a havi 202 ezer bruttó alatt keresők, már megélhetési katasztrófa szélére kerültek az adójóváírás, műszakpótlékok eltörlése és fogyasztási adók emelése miatt. A segélyre szoruló emberek lecsökkentett támogatásairól nem is beszélve, akik éheznek és nyomorognak a kormány intézkedési miatt. A hazai fogyasztás agyon lett ütve, így a kisvállalkozói szektor, amelyik a hazai fogyasztói piacról él főképpen, és a legnagyobb foglalkoztató is egyben, szintén válságba került.
A kormány nekiment a bankoknak is, akik azóta nem biztosítanak hitelt a magyar vállalkozásoknak , csak jegelik az itteni tevékenységüket. A nagy multi céhek pedig nem ruháznak be nálunk, nem véletlenül esett le a beruházási ráta 16%-ra.
Ezekkel a feltételekkel, amelyek most vannak Magyarországon, LEHETETLEN fejlődni. Az első legfontosabb intézkedés, amit meg kellene tenniük, hogy adót csökkentsenek a kisembernek, a többségnek! Nem a gazdagoknak, akik elutazgatják külföldön az adókedvezményt, vagy szlovák rendszámú BMW-t vesznek, esetleg osztrák bankszámlát nyitnak! Ennél 1000x hasznosabb odaadni a borsodi cigánynak, aki legalább azonnal árut vesz belőle a helyi kisboltban, igy segíti a helyi gazdaságot és az államnak is rögtön visszajön az adó

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.10.04. 12:01:01

@JT_Biopower: @ursus artos:

eddig az önkormányzat közszolgái ügyintéztek, ha nem tetszett, lehetett fogadó órára menni a jegyzőhöz meg a polgihoz. Ha nagyon nem tetszett, akár az állásukba is kerülhetett (következő választás, jegyző kirúgása testület által, stb.). Most meg majd lehet menni egyenesen a kormányfőhöz, végig a szamárlétrán, ha diszfunkcionális a hivatal. A jó érdekérvényesítő pártkatonáknak szép új rendszer, a többi meg reménykedik, nem Kafkát lát 3D-ben ...
Jah, és az egész rendszer a legfőbb pártfunkcionáriusoktól függ, még a legutolsó iskolai meg bármilyen aktakukac állás ... (nem ismerős valahonnan? KB-ülés? párt titkár elvtárs?)

JT_Biopower 2012.10.04. 12:08:26

@morgás joga mindenkit megillet: Lehet, hogy a szövegeimből nem derült ki, de én is a járási hivatalok ellen vagyok :)

Realista Polgár 2012.10.04. 12:14:43

@Brix:
Akik gazdagok, azok nem az egykulcsos adó miatt lettek gazdagok, hanem az adóelkerülés miatt. Csak darabra, légyszi sorolj fel olyan ismerőseidet, akik a 16% miatt lettek hirtelen milliomosok. Az lehet, hogy sértett vagy valamilyen kedvezmény elvétele miatt, de ítélj reálisan. A bankokról pedig annyit, hogy alapvetően a kapzsiságuk, nemtörődömségük vezetett a hitelválsághoz (boldog-boldogtalannak hiteleztek, ész nélkül). A multik is megérik a magukét (egyiknél dolgozom), de még mindig jobbak, kiszámíthatóbbak, mint a hazai Kft-k, Bt-k többsége (tapasztalat).

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.10.04. 12:17:04

@Anti Anyag: "Ha a mérnök, vagy a pincér Szabolcsban üldögél állás nélkül, azok miért lenne produktívak? Épp az a jó, ha kimennek, mert haza is küldenek pénzt a családtagjaiknak, továbbá egzisztenciájuk is megmarad, nem pusztulnak le. "

Ez a román-bolgár-török-albán-mexikói "megoldás", ez lenne a cél? Ez a NER, a magyar jövő? Ennyit tudnak, ennek kellene tapsolni???

Szánalom a köbön.

Kivlov 2012.10.04. 12:17:10

@Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr:
Hát, ebből a dumából "A nyugger nem furikázik ingyen, csak neki nem adják oda eleve azt ami járna" nem az jön le, hogy te kapitalizmusban gondolkodsz...

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.10.04. 12:19:43

@mardekar:

Neeeeeem kicsi droid, Viki nem csinál megszorításokat, ő nem olyan... :DDD

Bazmeg, már sokszor tűnődtem rajta, van-e bármi ostobább a vonalas fideszdroidnál: arra jutottam, hogy nincs.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.10.04. 12:28:01

mi az, hogy mikor jön?
már itt van elég régen, csak folyamatosan jött egyre csak jött és nem tűnt fel.

Ugocsa 2012.10.04. 12:28:15

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Lehet, hogy ostobább nincs, de éppoly ostoba van. Pepitában.

s 2012.10.04. 12:29:57

Amit a szerző nem említ, pedig reális lehetőség lenne.

1.) Lakosság által vásárolt állampapírok visszafizetésének megtagadása. (Igaz, ez csak később hoz pénzt, de akkor hoz 800 milliárd HUF-ot.)

2.) Lakossági megtakarítások bizonyos összeg feletti államosítása. (A teljes lakossági betétállomány kb. 7500 milliárd HUF, ennek kb. tizede lehet deviza.) Nem egy népszerű intézkedés ennek egy részének állami tulajdonba vétele, de ha nincs máshol lóvé, hát ott van, különben meg a manyup ügy sem volt igazán úriemberhez méltó húzás.

Remélem nem tartotok sok pénzt a bankban? Én már nem, nektek is ezt javasolnám.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.10.04. 12:33:21

@s:

Nyugi, sor fog rá kerülni, de előbb még a szélbe szórjuk a MNB devizatartalékait.

Egy férfias, kemény, vidéki elmebeteg nem áll meg félúton.

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.10.04. 12:42:50

@JT_Biopower: bocsi, rosszul soroltam a címzetteket:(
gondolom ursusnak van annyi protekciója, hogy őt mindenki szeretni fogja a járásnál, ha ennyire optimista ...

nookedli 2012.10.04. 12:48:37

@Realista Polgár: Sajnos mára annyira beszűkült az emberek látása, hogy innen nehéz kimászni. Amúgy nem magamról beszéltem, mert persze kereshetnék jobban is, akkor elmehetnék nyaralni (mióta dolgozom, tizenvalahány éve, azóta nem nyaraltam). De nekem fontosabb volt, hogy tudjak félretenni lakásra. Amióta dolgozom, spórolok, szerencsére és tettem is érte, sikerült lakást, autót vennem hitel nélkül. Szóval inkább a körülöttem élő sok nyomorgó zavar engem. Valamit tenni kellene velük. Az a baj, nem látom, hogy lenne kiút, csak a süllyedés az IMF hitelörvényébe.

rohadjmegARCgeci 2012.10.04. 12:56:14

Én konkrétan arra számítok,hogy mivel kinyírták a szorgos kis hangyákat és a nép 80%-t, a nagy lusta élősködő dögök is megdöglenek.
Hát erre számítok!

rohadjmegARCgeci 2012.10.04. 12:58:58

Továbbá arra számíthatunk,hogy mint minden dolog,ez is ( a hatalmas pénzkülönbségek országok és emberek közt) a kiegyensúlyozottságra törekszik így vagy úgy.
Szóval szerintem csökkenni fognak a bérek és az emberi javak közti különbségek.
Hogy miképp,azt lehet találgatni.

s 2012.10.04. 13:01:28

@kaskala: Hitel, Világ, Stadion

belekotty 2012.10.04. 13:03:17

@s: Uncsi vagy már ezzel a riogatásoddal. Te valami betétkezelő vagy aranykereskedő fizetett bloggere vagy?

s 2012.10.04. 13:07:28

@belekotty: Nem. Én vagyok az, aki nem szopja be tövig a bucifaszt, amikor te igen. Ebből következően én nem fogok nyivákolni koloratúrszoprán hangfekvésben, amikor te igen, mert matolcsyapu, a bandzsa ökör lenyúlta a lovettádat. Hoppá. Figyeljünk egy kicsit azért erre oda . . .

Bert 2012.10.04. 13:22:22

@873ujr3rk: Igen, IMF gyámságot. Ha máshogy nem lehet visszaterelni a döntéshozókat a valósághoz.

Sir Galahad 2012.10.04. 13:25:06

@qwertzu: Ez igaz, de ezt egy százalékos többlet mellett is meg tudják tenni.

qwertzu 2012.10.04. 14:12:01

@Sir Galahad: +1 mellett előbb utóbb 0 lesz a tartozás, és akkor már nem.

Sir Galahad 2012.10.04. 22:52:17

@qwertzu: Először is, +1 mellett is jó sokára lesz 0 a tartozás, másodszor ne aggódj, megtalálják a módját akkor is, hogy azt tegyenek az országgal, amit jónak látnak.

Fue · http://www.english-hungarian.com 2012.10.05. 06:58:32

@fizetekmegegysort: Igen, de végül is az egész szocializmus egy nagy bújtatott munkanélküliség volt, mégis fel kellett számolni, nem volt fenntartható. Ez egy jól elkülöníthető megmaradt eleme, ami folyamatosan húz minket lefelé.

Az ovi/bölcsi költségei persze nehéz terhet jelentenek nyugaton, a magasabb bérszintek mellett is. Nekünk viszont van már egy működő és finanszírozott infrastruktúránk, amit bővíteni, fejleszteni talán nem lenne olyan nagy költség, mint nulláról megcsinálni.

Persze ezzel is az a baj, hogy nincsenek hatástanulmányok. Mindenki fújja a saját nótáját, az emberek meg politikai szimpátia alapján alakítják ki a véleményüket - a valós helyzetről vagy esetleges forgatókönyvekről nem nagyon tudni semmit.

NIPREDIL 2012.10.10. 21:44:50

Baromira unom már, hogy egyesek állandóan a nyugdíjas anyámat sértegetik. Gyerekorvosként 40 évet dolgozott. Élősködő? Szégyellje magát, aki ezt gondolja.
süti beállítások módosítása