morgás joga 6.jpgBudapest főpolgármestere nemcsak a fővárosról szóló évkönyvekbe írja be visszavonhatatlanul a nevét, hanem az  új az BKV-szín is róla kapta (gúny)nevét: "tarlóskék". A névadó kiléte kezdetben rejtély volt, Vitézy Dávid is szerepelt a keresztapa-gyanúsak között, ám a nol.hu információi alapján a szín kérdésében belső egyeztetés után maga a főpolgármester döntött. Hát a RAL-színkatalógus 5015 "skyblue" 2x3 centimétere biztos szebb volt ... 

György István főpolgármester-helyettes véleménye, az új szín modern, esztétikus és friss, ráadásul Toscanában például Volterrában és a környékén közlekedő buszok színe ugyanilyen világoskék árnyalatú, és a mediterrán lakosok nem vonulnak csapatostul tüntetni.Tehát, ha az olaszoknak jó, majd mi is megtanuljuk szeretni. Sőt, György István teljesen biztos benne, hogy a budapestiek meg fogják szeretni - az pedig láthatóan egyetlen döntéshozóban sem merült fel, hogy legalább városképpel, dizájnnal foglalkozó szakzsűrit megkérdezzenek, mielőtt még nekiállnak a nagyüzemi  átfényezésnek, ami egyes vélemények szerint maga a vizuális környezetszennyezés.

A hiper-gyors átfestés oka, hogy jelenleg többféle színvilágú BKV-busz is kering a fővárosban, és ez a lokálpatrióta politikusok szerint zavaró lehet. Kérdés, hogy az utca népét megkérdezték-e, feltétlen szükséges-e 105 buszt átfesteni a közeljövőben bugyikékre, darabját 1 millióért, valamint arról, vajon hányszor maradtak le egy buszról, mert úgy érezték, a buszmegállóba beálló jármű színe BKV-idegen, és emiatt biztos nem arra megy, amerre ők mennének? Vajon hány utas érezte magát városképi és tájékoztatási szempontból megzavarodva, esztétikailag porig gyalázva? A füstölgő-kigyulladó, széteső, hirtelen üzemképtelenné váló járművek valószínűleg jobban idegesítik a pestieket, mint a vegyes színvilágú, hatalmas számokkal ellátott buszok ...

égszínkék BKV 2.jpgA 105 busz átfényezése csak a kezdet - a tarlóskék járművek száma jövőre tovább fog gyarapodni: a jelenleg folyó busztender alapján további 150 égszínkék jármű fogja a főváros utcáit róni, 4-5 év múltán pedig már minden busz illeszkedni fog az új arculatba.

Mi pedig akár akarjuk, akár nem, megtanuljuk megszeretni a ragyogó, "friss" színt és tudomásul vesszük, az eddigi BKV-kék márcsak egykori BKV-kék lesz. Végül is vannak előnyei az új dizájnak, korosztálytól és dioptriától függetlenül extra sebességgel észrevesszük majd a tömegközlekedési járműveket (maximum az égboltba olvadnának be, ha repülnének) és turisztikai szempontból is új jelképe lesz a fővárosnak. 

 

BKV01kicsi_1.jpgViszont ami még hátravan: mi lesz a trolik pirosával? Vajon mikor döbbennek rá politikusaink, hogy a szín és a számozás egyenesen az ötvenes éveket hozza vissza Budapest utcáira? Hogy a RAL-skálában vannak még olyan városképileg kiaknázatlan karrierű, "fiatalos", "friss" színek, mint a bugyi (Barbie) rózsaszín, banánsárga vagy libazöld? Vajon mit szólnának a pestiek narancssárga trolikhoz?

 

A fővárosi taxik esetében az egységes színt rendeletben kell meghatározni, így elviekben nem egy politikus ízlésvilága lesz a mérvadó - egyelőre befutónak a fekete-sárga vagy a kék-szürke kombináció tűnik, bár a szakma leginkább az ezüst-világoskék kombinációt preferálná környezetvédelmi és biztonságtechnikai okokból. De lehet, hogy nekik is találnak majd valami fiatalos, modern színt ...

107 komment

Címkék: Tarlós BKV

A bejegyzés trackback címe:

https://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr404703580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rasid al-Maghribi (törölt) 2012.08.10. 06:08:15

@Malachi: annyiban igazad van, hogy ízlés kérdése, van akit irritál, van akinek tetszik, és szerintem sok embernek nem is ez a baja vele, hogy milyen a színe, hanem az, hogy az egész busz egyszínű, nincs rajta egy csík, egy kis változatosság, ami megtörné a monotóniát, és ez az ami a legtöbb embernek szokatlan. Annak idején az egy színűre fényezett Combinóknál is előjött ez.

Rasid al-Maghribi (törölt) 2012.08.10. 06:08:49

@Malachi: és ha élőben nézed meg az eget, nem a monitoron? :-P

csberko 2012.08.10. 06:18:45

www.michaeltaylor.ca/bus-eu/italy/toscana/sita-3517-mt.jpg

Ha erre gondolt a főpolgármester-helyettes, hát ez sztem nem ugyanolyan, még ha a napsütést leszámoljuk sem. Ez olyan mint a Napoli focicsapat ami nekem tetszik (a színe). A BKV buszok meg nem olyanok.

nova76 2012.08.10. 06:39:58

Csak az a durva hogy 1M-ért festik le a buszt, de még azzal együtt és után sem fog 1M-ot érni egy-egy szerelvény.

VT Man 2012.08.10. 06:43:54

Sky blue

Magyarul: bili kék

Legalábbis angolul nem tudóknak.
A többiekbek égszínkék. Ki találta ki ezt a bilizést??

2012.08.10. 06:44:15

Szerintem erről megkérdezhették volna az embereket, mondjuk 3 alternatíva közül melyiket. Mindenki akkor sem lenne boldog de legalább lenne köze a demokráciához.

2012.08.10. 06:45:32

@Matkany: na ez igazán ocsmány

BékaRóka 2012.08.10. 06:56:38

Milyen bájos, amikor a buszok színéről hozott döntéstől féltik a demokráciát, de pár éve a tüntetések drasztikus szétverésétől nem féltették. Fogalmi zavarok vannak kis hazánkban.

M_R 2012.08.10. 06:58:16

@nova76: Az a szerencse hogy mint rendkívül nyereséges vállalatnak, a BKV-nak van pénze ilyesmire is...

Ez az átfestős móka bevett szokás volt a dicső Magyar Néphadseregben is: a 97%-ban rozsdából álló teherautókat lázas sietséggel festették át ha valami nagyfőnök érkezése volt várható.. Aztán már csak arra kellett ügyelni hogy a "szép új teherautónak" nehogy nekirepüljön egy nagyobb darázs mert az esetleg beszakíthatja..:)

tiborc2008 2012.08.10. 07:05:12

Barmok.
Komoly gondban lehet a fityesz káderügyben, ha ilyen szerencsétlen faszokat kellett döntési helyzetbe hozni.
Munka helyett a munka látszata.

Útjavítás helyett utcaátnevezgetés.
Korom- és füstokádó fos buszpark festegetése.
Totalcar szerint némelyik napi 20 liter motorolajat pöfékel el, kb. két havi elkörnyzetszennyezett olaj árából meglenne a motorgenerál, de azt nem lehet.
Barmok.
Nincs remény.

tiborc2008 2012.08.10. 07:07:35

Ezt a szerencsételen színt lehet buzikéknek is nevezni.
Talán nem véletlen, hogy levitézlett dávidka is szóba került ötletgazdaként.

Kaszáspók 2012.08.10. 07:07:53

Először is, akik ennek kapcsán balliberális oldalról kezdik támadni Tarlóst, és az egész főváros-vezetést, azok most csendesüljenek el, mert mellélőttek.
Ez a busz ugyanis nem "bilikék" meg "bugyikék" (ki az az állat aki ilyent kitalál), ez kérem zsidókék (Izrael állam zászlajának kékje).

A másik: Ki az a barom, aki szerint az "utca emberét" kéne megkérdezni, melyik szín tetszene?
Jó hogy nem már népszavazást kell kiírni egy ilyen kétszázad rangú kérdésről.
Illetékes eldönti, buszokat lefestik, oszt annyi...

Amúgy meg ugyanolyan sötétkékre kellett volna festeni a buszokat mint amilyen régen is volt (IMHO).

dr Smittpálelnökúr 2012.08.10. 07:18:05

@BékaRóka: Benned is zavarok vannak, azt hiszem. Tényleg millió / busz áron lefesteni a 105 buszt, ez a legfontosabb?

Tényleg a főpolgármesternek kell eldöntenie a buszok színét?

És igen, a Budapestet felgyújtó csőcselék szétverése teljesen rendben van, ez viszont nincs.

Te is csak azért szereted a randalírozó csürhét, mert szeretett vezéred, a felcsúti félázsiai bugris seggének tetsző módon romboltak.

négykarika 2012.08.10. 07:19:56

A színről lehet vitatkozni, az eljárás viszont ízlésektől és pofonoktól függetlenül vérlázító. XY elvtárs (esetleg közeli hozzátartozója) kitalálja, hogy

1. új szín kell, most azonnal
2. ilyen lesz és kész.

Emlékszik még valaki Budapest új zászlajára?

(Az egész amúgy vihar a biliben, hogy a valós problémákról elterelje a figyelmet)

belekotty 2012.08.10. 07:21:04

Hány lélegeztető gépet lehetne ebből venni?

Roy 2012.08.10. 07:23:11

A rozsdát egy ideig eltakarja.
Valami Fidesz közeli festék nagykereskedés megmaradt raktárkészletéből van ez a kék.
Ocsmány szin.

Rasid al-Maghribi (törölt) 2012.08.10. 07:30:54

@Kaszáspók:
"ez kérem zsidókék (Izrael állam zászlajának kékje)."

Az biztosan nem.

Malachi 2012.08.10. 07:32:02

@Rasid al-Maghribi: a buszt nézd meg élőben, tökfej.

indapass90210 2012.08.10. 07:32:33

"ami egyes vélemények szerint maga a vizuális környezetszennyezés."

Tudnál mondani egy olyan színt, amiben mindenkinek tetszenének a buszok? Nem? Na ugye!

Kaszáspók 2012.08.10. 07:39:32

@tiborc2008: "...Útjavítás helyett utcaátnevezgetés...."

Helyes. Nevezzék is át a Mező Imre, Kulich Gyula meg egyéb komenista szarcsomókról elnevezett utcákat, tereket minél előbb, ha már a "rendszerváltáskor" nem nevezték át.

Legyen helyettük sok-sok Horthy Miklós, Sztójay Döme, Prónay Pál és Héjjas Iván utca.

Ha csak tíz ballibet üt meg a guta, már megérte....

brahamb 2012.08.10. 07:41:44

hupikék törpikék

Malachi 2012.08.10. 07:41:51

@Rasid al-Maghribi: hát ha mindenképp az a vágyad, felőlem simán. adjak webcam linket? lustább napjaimon én se húzom el a függönyt, ha nem muszáj.

Malachi 2012.08.10. 07:42:27

@Kaszáspók: ennek amúgy mi köze a buszok színéhez?

tocibacsi 2012.08.10. 07:44:15

Szerintem erre a totalcar féle megközelítése a legjobb: strandkorlátkék... Aki ezt nem érti, ne olvassa tovább. De aki ennyiből tudja, mire gondolok, az talán azt is megérti, hogy a mivel a gyerekkorom, a nyolcvanas évek szotüdülős fílingjét hozza számomra ez a szó, így egészen együtt tudok élni a színnel is. De persze ettől még tényleg ronda, maga a fényezés minősége köpedelem, bosszantó, hogy míg a kombínókról pl. volt szavazás, erről nem... De őszintén szólva irigylem mindazokat, akiknek a kuva retkes BKV-val kapcsolatban az fáj a legjobban, hogy milyen színűek a buszok... Én konkrétan pont leszarom. Viszont az egységesítéssel egyetértek; a turistáknak biztos segít majd. A trolikkal kapcsolatban meg jelezném: nyugodtan lehet az is ugyanolyan színű, mint a többi busz, az, hogy áram hajtja a legkevésbé sem érdekli az utast, csak az számít, hogy hova megy és milyen bérlet / jegy kell rá... Összeesküvés elméleteket pedig lehet gyártani, de a lavinát azért attólmég az indította el, hogy vettek egy kupac tök összevissza színű buszt, azokat pedig valamilyenre tényleg festeni kell. Azért az mégiscsak abszurd és igénytelen dolog lenne, ha egy főváros tömegközlekedési cégének a flottájában nem volna 2 egyforma busz.

FilcTroll 2012.08.10. 07:47:31

Tarlós másodszorra kerül ilyen szerepzavarba, először a zászló, most a busszín, pedig ezek szakmák, a zászlótan meg a járműdizájn is. És bátran lehetett volna pár milliót költeni, hogy e két vàrosarculati elem ne legyen szánalmasan amatőr. De most mindkettő az.

Malachi 2012.08.10. 07:49:04

@tocibacsi: tartozom egy vallomással, nekem gyerekkorom egyik beteljesületlen, nagy álmát juttatja eszembe, a 15 (vagy 18?) sebességes Schwinn-Csepel versenybiciklit, aminek kiköpött ilyen színe volt és én soha nem kaptam meg. persze az egyik osztálytársam meg igen.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.08.10. 08:02:10

szerintem nem vészes ez a szín, az a mentás árnyalat amivel a használt buszok egy része jött sokkal rosszabb.

és igen, velem előfordult, hogy nem futottam egy fehér BKV buszhoz amin csak oda volt hányva egy tábla a szélvédő alsó sarkába, simán lehetett valami céges különjárat is.

Rasid al-Maghribi (törölt) 2012.08.10. 08:04:25

@Malachi: Jó, csak nekem az volt a bajom, hogy a RAL5015 szerintem nem égszínkék, ahhoz hiába nézem a buszt :-)

▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ 2012.08.10. 08:10:34

Faszkarikától lankadni nem tudó pénisz szederjes makkjának színét látnám viszont a buszokon. Ez lett volna a szavazatom.

tarackos 2012.08.10. 08:18:05

A jó elvtársak mindenre odafigyelnek, mindennel maguk foglalkoznak még az olyan részletekkel is mint a busz színe. A zemberekre, ezek a sertésekre még ezt sem lehet rábízni meg különben is, semmi közük hozzá!

A Pista amúgy nagyon kreatív. Fantasztikus zászókat tervez, beszédes utca- és térneveket talál ki. Nincs ezzel semmi baj, egy kreatív ember kéznyomait látjuk...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.08.10. 08:20:36

Szerintem pedig a hupikék törpikék ihlette.

@Kaszáspók:
Azért komoly elmeproblémákra utal, hogy valakinek még erről is a zsidók jutnak eszébe. Mellesleg az sokkal sötétebb kék.

bebe tv 2012.08.10. 08:21:14

@tiborc2008: Nem is ez a legcikibb.Ha figyelmesen olvastátok el az erről szóló cikket akkor abból kiderül,hogy az első x db buszt a VT Transman cég hozta be használtan nyugatról és festette át erre a színre.
Aki még nem tudná a fenti cég bizonyos Széles Gábor érdekeltségébe tartozik és már működtet járatokat Budapesten. Ezek alapján úgy néz ki, hogy Széles úrnak újabb járatokat szerveznek ki, a főváros meg majd keményen tejel neki, ami még többe kerül majd, mintha a BKV működtetné a járatokat.
Szóval egyáltalán nem a színen van a lényeg.

MA 2012.08.10. 08:23:43

Szerintem tök jó szín.

Valami lehet benne... (törölt) 2012.08.10. 08:26:37

Mindenki a színére van ráizgulva, azt fikázza. Én többször is utaztam rajta, és hadd mondjam el tapasztalataimat.
Első találkozásom velük a Csaba utcában volt, amikor az egyik a 128-asnak kikiáltva épp igyekezett átküzdeni magát a Krisztina krt-i kereszteződésen, közben sugárban ömlött belőle valami folyadék hátul a motortérből. Ha a 128-as vonalát ennyire nem bírják, mi lesz majd a 21-es vonalon velük? 1 hónap alatt elfüstöl az összes.
Mint utas, következőek az észrevételeim: egyelőre tiszták, de jól láthatóan leélt buszok. Itt lepattant egy darab műanyag, ott összekarcolva az ablaküveg, amott repedezések, a lopásbiztos üvegtörő kalapácsok sehol, és a legtöbb helyen a helyük is annyira meg van rongálva, hogy nem lehetne berakni, ésatöbbi. Az ajtókat nem lehet egyenként kinyitni, csak egyszerre (és fülrepesztő a zárásra figyelmeztető hang, de ez még akár pozitív is lehet), légkondi be van építve, de nem működött egyszer sem, amikor rákérdeztem, úgy vettem ki a sofőr válaszának hanglejtéséből, hogy nem is nagyon fog működni soha.

Konklúzióm: egy Ikarus a 400as szériából normálisan kitakarítva nézhet ki így belülről. Persze amint azt tudjuk, a tisztaság BKV járatokon -hála az utazóközönség nagy részének és a takarítók áldozatos munkájának- csak egy múló álom, szóval lényegében vettek jó drágán pár lepukkant roncsot, ami kb. 1 éven belül ugyanolyan kehes vérző torkú tragacs lesz, mint a többi 10-20-30-40 éves BKV-jármű. Az általam felsorolt hibák egy picit nagyobb aggodalomra adhatnak okok, mint az, hogy bekattant, és hupikék törpikékeset játszik a Tarlós meg a Vitézy.
Hogy mondjak valami pozitívat is: kényelmesek az ülések, és alacsony padlós.
Hurrá!

esef 2012.08.10. 08:33:20

most komolyan: nem mindegy, hogy köcsögdávidkék vagy tahópistakék, az alap attól ugyanúgy szar marad. vehetnének új buszt is ilyen színben, 4-5 év alatt az is széthullana a karbantartás hiánya miatt. tipikus látszatintézkedés, úgy mint az utcák átnevezése. alkalmatlan fideszes bagázs, az mszp-s lmp-s jobbikos csürhével együtt...

Wl 2012.08.10. 08:33:54

A hülyék, inkább kértek volna fel tucatnyi "szakembert", akik újabb és újabb tízmilliókért megállapítják, hogy ez és ez a RAL kód megfelelő lesz. Még az is lehet, hogy épp' ezt a színt hozták volna ki, mert így meg úgy harmonizál a várossal, és bizonyítottan jótékony pszichológiai hatásai vannak. A sok külföldi példáról nem is beszélve, ahol már bevált a szín :D

A használtan vett buszokat (ami pl. itt a képen is látható) a költségek szempontjából meg nem mindegy, hogy milyenre fényezik? Úgy is le kell fényezni őket, ha sima BKV kékre fényezik, akkor annyi a különbség, hogy nincs poszt belőle, sőtt nem is igen tűnik fel. Így, hogy más színű festék kerül a szórópisztolyba persze már más a helyzet...

A régi buszokat persze szerintem is hülyeség átfényezni, ezzel a fényezéssel is teljesen jól mutatnának a selejtsoron :)

lavór 2012.08.10. 08:33:59

Ez is mint minden változás, kiveri a biztosítékot néhány marék embernél. A legkisebb gond a BKV-nél a járművek színe.

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2012.08.10. 08:41:29

azért jó, hogy a veszteséges, mindig állami támogatásért kuncsorgó bkv-nak ilyen hülyeségre van pénze, ahelyett, hogy a buszok műszaki karbantartására, felújítására költene...

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2012.08.10. 08:42:28

Minden anyag, amit el lehet lopni. A buszok átfestése is egy ilyen dolog:-)

Definiálja valaki az anyag fogalmát! Első látásra egyszerűnek látszik, de még sem olyan egyszerű, ha jobban belegondolunk. Meglepett, hogy ez is legalább olyan problémát jelentett, mint a definiálja valaki Isten fogalmát feladat. Szívesen vennék humoros meghatározásokat is. A jobbak bekerülnek a gyűjteményembe.

Jelenleg az index.hu főoldalán ajánlják:

vilagnezet.blog.hu/2012/08/10/anyag_definicioi

Elijah_Baley 2012.08.10. 08:46:23

örüjjetek h nem narancssárga.

kalandfereg 2012.08.10. 08:50:31

Semmi gond ezzel a színnel. Bármilyen színű lenne, kábé ugyanennyien utálnák.
Jó kis gumicsont a népnek, hogy az igazi problémák helyett - amikből van elég, a BKV-nál meg pláne - ezzel a hülyeséggel foglalkozzon.

magua81 (törölt) 2012.08.10. 09:03:19

Láttam 1 ilyen buszt és szerintem teljesen jo a színe. Talán nembiztos hogy most ez a legfontosabb. Ti vagytok a fanyalgok az örök ktitizalok, az elégedetlenkedő, lehuzos, dogoljon meg a szomszéd tehene is réteg.

Dolgozónép 2012.08.10. 09:04:23

A valódi ok: a festési bizniszt megkapta a haver, akinek a műhelyében ebből a festékből épp volt egy csomó. Majd hülye lett volna újat venni, azzal a haszon csökken. Nesztek, jó lesz nektek ez is! A sok barom meg majd gyártani fogja az elméleteket. Gyártja is.

blah 2012.08.10. 09:05:02

pont leszarom milyen színű, ez az egész csak arra jó, hogy elbasszanak rá egy rakat pénzt... pont ezért találták ki.

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2012.08.10. 09:09:59

láccik, hogy a bkv tele van piros és narancssárga pártfunkcikkal, és felülről kapják meg, hogy épp mi a bkv "prioritása", és hogy kinek kell valamilyen átlátszó ürüggyel a bkv-n keresztül zsét kiutalni.

105 milla, nem semmi...

egy valamirevaló, nem pusztán korrupció és rablás céljából üzemeltetett tömegközlekedési vállalatnál nem a járművek színe lenne a prioritás, hanem a műszaki ellenőrzés, és a javítások.

ez a bugyikék-libafoszöld problémakör csupán annyira érdemes, hogy elfedje a valódi problémát, hogy ebben a pillanatban a bkv járműparkjának a nagy részét pusztán a frissen felhordott festék tartja össze, és hogy folyamatosan rabolják le a zsét az államból a parlament közeli vállalkozók.

tundrazuzmo (törölt) 2012.08.10. 09:10:21

Tarlósnak nem volt választása, ez a festék maradt raktáron a Közgépnél.

Tarlós üzent is, kódolt nyelvezettel: Toscanai minta = Olasz módszer = Maffia, az állam és magántulajdon összefonódása.

tundrazuzmo (törölt) 2012.08.10. 09:14:41

@IGe: "Definiálja valaki az anyag fogalmát!"

Tanult informatikus ismerőseim azt mondják, hogy a harver az, amibe bele lehet rúgni.

Ezzel a megközelítéssel anyag az, amit el lehet szívni...

gumibugyi 2012.08.10. 09:15:13

Ez a kék sokkal jobb, mint anno a honvédségnél mindent befedő és folyamatosan átfestendő kék...
És a honvédséget is túl lehetett élni végül is.

is 2012.08.10. 09:16:05

@kalapocska: nem vagy egyedül, a Totalcaron is csomóan monták, hogy neki tetszik. nekem van jobban tetsző, de ez is jó, és a sötétkéknél legalább baleseti szempontból (szürkületben jobban látszik) jobb.

@Rasid al-Maghribi: te még nem nagyon voltál déli tengerparton. ott pont ilyen az ég kékje. Magyarországon, meg a szmogban persze szürkésfehér az ég.

@lavór: +1

@Kaszáspók: Mező Imrét mondjuk fehér zászlóval a kezében lőtték agyon. érdekes a lelkivilágod, hogy neked erről a szarcsomó jut az eszedbe. biztos élvezed ilyen gonosznak lenni. te kis Gollam.

qwertzu 2012.08.10. 09:16:06

Lehet hivatkozni a RAL skálára, hogy ez Skyblue = Égszínkék. De nem.
Nem bugyikék, nem babakék, nem buzikék, nem kékosztrigakék.

Ez bizony kurvajó strandkorlátkék.

Most már csak kéne rendelni ezer Magyarországon gyártott új buszt ebben a színben.

qwertzu 2012.08.10. 09:18:15

@Rasid al-Maghribi: Kiraktam a monitorra egy skyblue hátteret, felnéztem az égre, és igen, nagyon hasonlít.

tocibacsi 2012.08.10. 09:19:25

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: egyetértek, azt kivéve, hogy nem a szarokat festik, hanem a frissen beszerzetteket... a szarokat később fogják :D

tundrazuzmo (törölt) 2012.08.10. 09:19:50

@IGe:

Még egy definíció az anyagra. A kis hercegben a róka azt mondja: "Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan."

Az anyag mindig látható. Ez alapján anyag mindaz, ami nem igazán lényeges.

déjá vu39 2012.08.10. 09:28:48

@VT Man: "Ki találta ki ezt a bilizést?? "

Aki látott már vkék bilit - az pont ilyen színű.

déjá vu39 2012.08.10. 09:32:50

@BékaRóka: "Milyen bájos, amikor a buszok színéről hozott döntéstől féltik a demokráciát, de pár éve a tüntetések drasztikus szétverésétől nem féltették. Fogalmi zavarok vannak kis hazánkban."

A kettőnek mi köze van egymáshoz?

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.08.10. 09:33:42

Aha, ez az átfestős dolog olyan mint pl. a Moszkva tér átnevezése? Kitakarítani, felújítani, átalakítani, rendet rakni természetesen nem kell, ha más színe van vagy máshogy hívjuk azonnal jobb lett, élhetőbb, frissebb, nem az a régi rakat szar amit mindenki utált, aha...

petyah1379206 (törölt) 2012.08.10. 09:37:48

és a sárga meg szürke(?) VanHool buszokhoz mit szóltok?
érdekes módon az anno senkit sem zavart.

hopptarisznya 2012.08.10. 09:41:22

Laatom az indexnel nagyon megsertodtek, hogy nem keerteek ki a veelemeenyuket.

Ees mindenhova ezt a photoshopos keepet rakjaak ki.
Pedig a busz eelooben, a forgalomban nem tuunik veeszesnek. Egy kicsit tobb szurkeet tettem volna bele, hogy az eeleenkseegeet megtorje, de nap kozepere maar lesz rajta annyi kosz, hogy a szine kellemessee valik. (amugy is fakulni fog)

Mad Mind 2012.08.10. 09:43:23

@Kaszáspók:
Ha fizeted az összes költséget, ami az átnevezésekkel jár, felőlem mehet. De amíg nekem kell mindent kifizetni csakazért mert a félázsiai fajtádnak kisebbrendűségi érzése van, addig maradjon ahogy van.

hopptarisznya 2012.08.10. 09:45:04

@csizsikpizsik - pique takarodj!:
speciel a Moszkva teer atnevezeseet jo otletnek tartom. Gzerekkoromban (az aatkosban) sosem eertettem miert kellett a mi elnyomoinknak a foovarosaarol elnevzni az egyik legforgalmasabb teret. Undorito erofitogtatsnak eereztem. Aztan persze megszokja az ember, de orulok, hogy a gzerekeimnek maar nem igy fognak raa emleekezni.

Az uj budapesti zaaszlo is nagzon szepen mutat a hidakon. A reegire mindenki azt hitte, hogy Romanaiban vagyunk. Meeg akkor is, ha tudjuk, hogy az igazabol Erdely zaaszloja volt, csak a kocsog romanok lenyultak.

Kopi3.14 2012.08.10. 09:47:09

@Hajdú Peter: fakulástól sötétedjen valami? Jártál már nem újrafényezett autók között?

@petyah1379206: mert azt nem festették újra költségtakarékossági okokból.

hopptarisznya 2012.08.10. 09:48:26

@Mad Mind: vedd ugy, hogy a ketharmad adojaabol a fizetik az aatnevezeseket. A te adod megy a voros csilagot viselo szabalyseertok kaarpotlasara, hogy boldog leegy.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.10. 09:51:11

A KurucInfóban erről azt olvastam, hogy az ok az, hogy Tarlós cionista, ezért az izraeli zászló színeire pingáltatja a buszokat.

:-)

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2012.08.10. 09:51:12

"Toscanában például Volterrában és a környékén közlekedő buszok színe – a vak véletlen folytán – pontosan ilyen világoskék árnyalatú, és az emberek nem vonulnak csapatostul tüntetni." - Örülök ennek az indoklásnak, mert ha 28 illió newyorki nem vonul az utcára tüntentni a pisisárga RAL1015 taxik miatt, meg 90 millió német se a RAL1013 fakósárgák miatt, akkor nyilván nálunk is kitűnően meg fog felelni a sárga színű taxi.

Németh András 2012.08.10. 09:51:15

@Valami lehet benne...: A 21-es vonalán a héten utaztam velük. Le nem robbant (szemben a buszhiány miatt beállított típusokkal) eddig, habár egy hét alatt nagy blama lett volna. Nem tűnik úgy hogy jobban küszködik mint bármely másik busz amivel az elmúlt 2 évben jártam itt.
A lelakottság látszik rajta, de az is hogy a magyar viszonyokhoz való süllyesztés miatt még lesz rajta munkája az utazóközönségnek (kosz, firkák, szándékos rongálás nem nagyon látszik), a légkondi ügyében pedig totál ellentétesek a tapasztalataink ugyanis amivel eddig én menten azokon minden fújták be a hideget mint állat (ráadásul jó magyar szokás szerint ha van légkondi akkor azt feltekerjük mint állat hogy az izzadtan felszálló utas biztos jól kockára fagyjon), én már valami vastag szigetelőszalag beszerzésén gondolkozom ugyanis az ülések fölött lévő befúvók pont az ember fejére fújják a hideg levegőt...
Azt soha nem fogom megérteni hogy mi a szöszért nem jók a légkondi nélküli buszok pestre? Percenként nyílik az ajtó szóval gondolom igencsak energiapazarló, amikor heringet játszik a nép akkor semmivel sincs jobb idő mint a régi nyitható ablakos buszoknál, ráadásul ha valagi elereszt egy jó kis babfőzelékes galambot az izzadó testéből akkor a légkondi szépen bekavarja és az egész járművön kellemes savanyú izzadságszaggal átitatott fingszag fogadja a felszállót. Arról ne is beszéljünk ha mosdatlan piától bűzlő emberek utaznak a járművökön. Ja és a másik hogyha épp elromlik a rendszer akkor meg tényleg megfő mindenki. Régen egyszerűen elhúzta az ember az ablakot és jött be a levegő (és nekem ne panaszkodjon senki hogy az büdöd pesti levegő, mert pont azt szívja a drága utas mielőtt felszáll és azt szívja ha leszáll.
A másik ami nekem feltűnt hogy az ajtónyitó mechanika jókora erősnek tűnő csövekből áll amik szerintem balesetveszélyesek (bedugja valaki a kezét amikor kinyílik akkor reccs), és egy magyar buszon azért megesik hogy szorulnak emberek a lépcsőre még akkor is ha nem szabadna (pláne hogy általános tapasztalat szerint egy bkv busz középső ajtajánál akár 4-5 ember is utazhat).

A szín meg tényleg dermesztő elsőre, ronda másodszorra, csúnya harmadszorra, kezded megszokni negyedszerre, és inkább nem foglalkozol vele ötödszörre...

Számomra még az is kérdés hogy egyébként kapacitásügyileg hogyan viszonyul az eddigiekhez, leginkább állóhelyben tűnik alultervezettnek a 21-es vonalára ha újra előkerülnek az iskolások, meg az épp szabadságon lévők...

vajdasagi 2012.08.10. 09:52:56

@dr Kangörény: Hát én nem szeretem a randalírozó csürhét, de ahogy a rendőrség fellépett, azt meg mélységesen elitéltem. Hiába akarjátok ezt mosdatni - ez megbocsáthatatlan bűn sokunk szemében. Pártszimpátiától függetlenül. Erről ennyit.

Amúgy meg az ember ez a bejegyzés alapján arra gondol: nem lehet nagy baj sem a BKV vezetése, sem Budapest vezetése körül, ha ezen "morogtok". Fenébe már: miért nem találtok valami jogosabb kritikát?

aaaaaaaaaaaaaaaa 2012.08.10. 09:53:04

az igazi baj az, hogy a 105-ös busznak fölösleges néhány megállója.
a szine teljesen mindegy, ha már rajta vagyok.
lényeg, hogy menjen.

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.08.10. 09:56:43

az ilyen fosblogok íróinak gyakorlatilag halálosan mindegy milyen színre festenék a buszokat, ez a poszt ugyanúgy megszületett volna.

Németh András 2012.08.10. 09:58:40

@tundrazuzmo: A zoxigén nem látható viszont lényeges. Szóval anyag-e?

Gera 2012.08.10. 10:00:21

Előrebocsátom, hogy különösebb bajom nincs ezzel a kékkel. Azt is elfogadom, hogy a használt buszokat át kell fényezni, mert nem lehet tízféle színű busz Budapesten.

A problémám csak az, hogy egységesítésre hivatkozva új színt kitalálni az vagy hihetetlen ostobaság, vagy már megint az emberek magas szintű hülyének nézése, mindkettőt nehezen viselem. A buszok ugyanis akkor lennének a legegységesebbek, ha minden újonnan vagy használtan vett olyan színű lenne, mint eddig. Az eddigi szín nem csúnya, a semmirevaló politikusokon kívül senki nem érezte szükségét a lecserélésének. Az, hogy 10 év múlva (talán) már egyszínűek lesznek a bpi buszok az minden, csak pont nem egységesség.

ca2 2012.08.10. 10:06:11

nem igazán értem, hogy mitől kéne csúnyábbnak látnom az új "tarlóskék" buszokat a régi, 30 éve festett, rozsdás sötétkékeknél??!!
nekem a tarlóskék még mindíg sokkal jobban bejön mint a demszkyrozsda

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.10. 10:06:52

Kezdjük túllihegni ezt a festékkérdést.

Meglátásom szerint ez a szín jobban észlelhető, viszont a különböző belejavítások is sokkal jobban láthatóak lesznek rajta.

Egyébként pár árnyalattal sötétebb, és már jó is lett volna.

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.08.10. 10:20:24

@ca2: mer az a trendi ha csúnyának látod, kb ennyi :)

béla a görög (törölt) 2012.08.10. 10:21:18

Hát ritka hányadék szín ezt aláírom, de ha ennyiből megúszható ezeknek az állatkodása - legyen. Legalább 20 év múlva is lesz mi emlékeztessen, hogy arrogáns falusi bandát, ne válassz egy nagyváros élére - mert olyan mint elefánt a porcelánboltba

Psyman 2012.08.10. 10:24:33

Banánsárga buszokat komolyan mondom szívesen látnék az utcákon! Tuti, feldobná a városképet :D

Dr.Démonmac1 2012.08.10. 10:34:06

Személy szerint, nekem nagyon tetszik az új busz szín.

Kopi3.14 2012.08.10. 10:43:09

Nem lehetne T-mobil, meg Telenor, meg Vodafone színü? akkor a cégek fizetnének a konstans reklámért, plusz bevételt generálva a cégnek. Ahogy fólia alatt nem mindegy a szín?

Elijah_Baley 2012.08.10. 10:46:30

amúgy gecire unalmas ez a ralkódozás már.
webkettőn vagyunk, tessék hekszázni.
sok amatőr német fényezőművész...

Kopi3.14 2012.08.10. 10:56:29

@De gustibusaut bene, aut nihil: sajna a világ nem webkettöböl áll, a színeket RAL kódokkal definiálják.

barli 2012.08.10. 11:01:07

@De gustibusaut bene, aut nihil:
Két informatikus beszélget:
-Te , olyan nöm van, 90-60-90
-Sötétlila???

Elijah_Baley 2012.08.10. 11:10:14

@Kopi3.14: máraki, márahol. nem szabvány, csak egy séma. pont mit az összes többi.

Kopi3.14 2012.08.10. 11:24:04

@De gustibusaut bene, aut nihil: Gyakorlaitlag mindenhol a nyomdaiparon kívül.

Sea-you 2012.08.10. 11:24:21

Ez nyilvan sokkal sokkal tobbet kerult volna, viszont legalabb a mai kornak megfelelo a design:

hg.hu/cikk/design/14543-we-love-bkv#

dr. Bubó 2012.08.10. 11:26:01

Fabius szerint ez volt a STARNDKORLÁT kék...
az én emlékeim szerint is... még sok hejen a rozsda alatt strandokon láccik...

én is lexarom a busz színét... nyilván meg kell változtatni... ahogyan az uccákat is... a túristák ellen (európaiak) harcolni kell...

lényeg hogy legyen új lobogó, zászló, köztér név és buszszín...
nagyon debilek....

1867-1910 között felépítették a várost nem a címerkeről meg minden más pótcselekvésekkel töltötték az időt...

szerintem 2010 től MINDEN IDŐK LEGHITVÁNYABB ormányzása és pártya van hatalmon (a fides mafia)

Elijah_Baley 2012.08.10. 11:37:18

@Kopi3.14: vagyishogy sehol, max ha német diszperziós festéket veszel, de még annak a dobozán is a ral mellett pantone kód figyel.

konrada 2012.08.10. 11:40:59

Túl van ez kérem lihegve. Azzal nem lehet vita, hogy a buszoknak egységes legyen a színük, így ha roncsokat hoznak vidékről, külhonból, azokat le kell festeni arra.
Így az a demagógia kilőve, mely a pénzre hivatkozik.

Az, milyen színre az már más kérdés. A régi valóban elegánsabb szerintem is, de az is tény, hogy aki közlekedik hajnali-esti szürkületben - s ez az általános közlekedési időszak az év felében -, az igen sokszor szívta a fogát amiatt, mert csak pár lépést kellett volna kocogni, de a sötét busz beolvadt a háttérbe, így mire észrevette, már késő.

Így ha ennyivel lesz jobb ez a feltűnőbb szín, hát pont hogy les...om, kinek mekkora fájdalom azt néznie....bár amikor tisztán esztétikai tárgyként kell nézni, a régi jobb...csak hát ezzel közlekedni kell.

(Egyébként nem véletlen cserélték le a mentők színét sem, pedig nekem a fehér hagyományos jobban tetszett: az fontos, hogy sokan vegyék észre. ...ez meg fontos a tömegközlekedési eszközöknél is.)

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2012.08.10. 11:50:27

A rozsdabarna hosszú távon praktikusabb lett volna.

dr. Bubó 2012.08.10. 12:01:06

majd amikor 50év mulva ugyanezeket a buszokat (akkor majd 110évesek) láttyuk az uccán akkor majd az unokáinknak mongyuK:

-látod kicsim akik ezeket a buszokat ijjenre festették azok voltak a 3dik évezred legcsúnyább és hitványabb komcsi náci feudális "politikusai" (=bűnözők)

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.08.10. 12:04:03

Nincs itthon és nem tud ártani a bóvli orbán, matolcsy, lázár banda!

Béke, nyugalom, aranyeső, erős forint, szeretet uralja hazánkat.
Ne is gyertek vissza, nélkületek sokkal jobb a magyarnak!

Bár már látom, hogy lovagolják meg a sikeres olimpiai szereplést. Ez lesz a választási hazugságuk fő iránya!

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.08.10. 12:06:40

@hopptarisznya: Látom átment a lényeg, mindegy mit látsz naponta Te és lát majd naponta a gyereked, hogy cigányok, csövesek, tolvajok és stricik uralják a lepukkant, húgyszagú, koszos, gusztustalan teret a fő hogy már nem Moszkva a neve. A legfontosabb ez volt ugye, nem a kitakarítása, rendbetétele, hát persze hogy ezért tartunk itt.

tiborc2008 2012.08.10. 12:13:38

Buzikék, hát buzikék.
Van, akinek ez tetszik.
:-))

dr. Bubó 2012.08.10. 12:20:18

@tiborc2008: igen először ezt akartam én is írni... csak én kulturáltan nem írtam... dávid vitéz... khm... szín-vallása... de ha már:

BUZI aki BKV-val utazik !

Kopi3.14 2012.08.10. 13:00:12

@De gustibusaut bene, aut nihil: Autóiparban mindenhol, németektöl függetlenül. De hídépítésnél is hallottam-láttam már a RAL-t, ahogy vas´ti gépeknél is.

Mad Mind 2012.08.10. 14:01:52

@hopptarisznya:
Te barom vagy. Adót én is fizetek, csak az adón felül köteleznél, hogy fizessek még pluszban az utcanévváltásért is, mert nem tetszik neked a neve. Ez csak köcsögség. Fizesd ki helyettem minden iratra és akkor meglátod, hogy mennyire poénos dolog ez. Egyébként meg csak egy kis fidesz bunkó vagy , aki a látszatintézkedésekre gerjed.
süti beállítások módosítása