véleménynyilvánítási szabadság6 (1).pngBalog miniszter úr újabb jogalkotási gyöngyszemmel örvendeztette meg a hazai jogtudósokat (meg úgy általában minden adófizetőt), amikor nevét adta a köznevelési intézmények random átnevezéséhez. Szokás szerint visszaható hatállyal.

Az intézmények átnevezését a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (módosításokkal egységes szerkezetben foglalt) Alapító Okiratának 1. sz. melléklete tartalmazza, időutazással egybekötve:

  • a megjelenés dátuma 2013. június 3. (Hivatalos Értesítő 27. szám)
  • az Alapító Okirat keltezése 2013. március 29
  • a hatálya pedig 2013. január 1.

Kérdés: vajon ki ült rajta több, mint két hónapig, hogy végre megjelenjen? És miért? Vajon nem érdemelnek meg annyit a magyar adófizetők, hogy korrektül tájékoztassák őket, január elsejétől milyen nevű iskolába is járatják a gyereküket? Hiszen ők finanszírozzák az egész rendszert a minisztertől kezdve az utolsó aktakukacig.

Azonban nemcsak a már megszokott visszaható hatályon csemegézhetnek a jogtudorok, hanem azon is, hogy a miniszter szembement a saját pártja és minisztériuma által gründolt köznevelési törvénnyel, semmibevéve annak rendelkezéseit:

2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről

83. § 

(2) A fenntartó

b) dönt a köznevelési intézmény nevének megállapításáról (...)

(3) A fenntartó

a) a köznevelési intézmény megszüntetésével,

b) átszervezésével,

c) feladatának megváltoztatásával,

d) nevének megállapításával,

e) vezetőjének megbízásával és megbízásának visszavonásával

összefüggő döntése vagy véleményének kialakítása előtt beszerzi a (4) bekezdésben foglaltak véleményét.

(4) A fenntartó (3) bekezdésben foglalt döntése előtt ki kell kérni:

a) az intézmény alkalmazotti közössége,

b) az óvodaszék, az iskolaszék,

c) a szülői szervezet,

d) az iskolai diákönkormányzat,

e) a nemzetiségi nevelés-oktatásban részt vevő intézmény esetén - ha nem rendelkezik egyetértési joggal - a települési nemzetiségi önkormányzat, ennek hiányában az érintett országos nemzetiségi önkormányzat,

f) szakközépiskola és szakiskola esetén a fővárosi, megyei gazdasági kamara,

g) az állami fenntartású szakképző iskola esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter,

h) a működtető önkormányzat

véleményét.

Barátok között is a Fidesz-KDNP kormány eredetileg törvényi erőre emeltette saját képviselőivel, hogyan is lehet megváltoztatni egy köznevelési intézmény nevét - majd ugyanezen kormány minisztere úgy döntött, miért is érdekelné bárki véleménye is? Legyen az tanár, diák, szülő vagy épp az épületet finanszírozó önkormányzat.

Természetesen az iskolák illetékesei nem olvasgatják a Magyar Közlönyöket és azok összes mellékletét annak érdekében, hogy kimazsolázzák, mi is vonatkozik éppen rájuk - és főleg nem keresnek olyat, amit törvényellenes. Pedig kellett volna:

"Kaptunk egy szűkszavú levelet a KLIK-től, hogy itt és itt csináltassuk meg az új bélyegzőt, mert július 1-től már azt kötelező használni. Meg utaltak rá, hogy a 27. számú Hivatalos Értesítőben található az iskola új neve. Egyből kivert a víz, ugyanis az iskolánk neve az egyik legfontosabb arculati elem, aminek alapján megismerik, azonosítják, jegyzik a szülők, gyerekek, magyar és külföldi testvériskolák. Nem is volt fölösleges az aggodalom, mivel a Hivatalos Értesítő szerint az iskola neve már meg is változott.
A listában egyébként teljes összevisszaságban voltak megadva nevek. A mi tankerületünkben is voltak iskolák, akik megmaradtak eredeti nevükön, ráadásul logikát sem találtam, például a két tanítási nyelvű iskolák közül van, ami két tanítási és van, ami kéttannyelvűként szerepelt, az egyik budapesti gimnázium neve elé odabiggyesztették a kerület nevét, a másiké elé meg nem." (egy iskolaigazgató morgása)
És vajon mit tehetnek az iskolák? Kérik a tankerületi vezetőket, ugyan, mutassák meg a törvény által felsorolt testületek véleményét? Esetleg emlékeztessék a minisztériumot, a köznevelési törvény mégsem egy átkosban készült kommunista csökevény, illene tehát betartani még odafönn, a legmagasabb pozícióban is? Vagy ha a miniszternek fogalma sincs, milyen jogszabályok vonatkoznak a tevékenységére, legalább tartson olyan alkalmazottat, aki ezt tudja helyette? Esetleg a KLIK apparátusában nem lehetne olyan személyt (tanácsadót) is tartani, aki elolvasta a törvényt meg tudja is értelmezni?
Ráadásul a törvény alapján a megkérdezetteknek csak véleményezési joguk van - bármit mondanak, attól a minisztérium még úgy dönt, ahogy akar, sutba dobathatja a régi, évtizedek alatt márkává avanzsált neveket, kitalálhat tök felesleges újakat, akár tele helyesírási hibával meg logikai következetlenségekkel. Majd az íróasztal mellett egy aktakukac eldönti, hogyan hívják ezentúl a nagy múltú iskolákat - ha a nemzetközi repteret át lehetett nevezni minden további nélkül, akkor miért ne lehetne egy szimpla iskolát? Ki meri azt mondani, hogy nem?
És akkor még nem beszéltünk a következményekről és azok anyagi vonzatáról - új bélyegző, új fejléc, adatbázis frissítések (iskola listák, szülői tájékoztató oldalak, iskolarangsorok, öregdiák klubok átfazonírozása, stb.). Mindez azért, hogy nehogy már valami úgy maradjon, mint a Fidesz-KDNP országlása előtt volt - már csak az a kérdés, mindez mennyiben segíti elő az oktatás színvonalának egységesítését.
A gyerekek valószínűleg olyan intézményektől kaptak év végi bizonyítványt, amik egy része január egy óta már nem létezik - kérdés, szeptemberben indul a felülbélyegzés (írmag-kiírtással párosulva), vagy azért a hivatalos okmányokban maradhatnak a régi nevek? És egyáltalán, mi lesz azon gyerekek és szülők büntetése, akik képesek lesznek a régi nevén nevezni az oktatási intézményt? A pedagógusokról ne beszéljünk, nekik ott lesz a kötelező kamara meg a véleménynyilvánítási szabadság totális megnyirbálása.
Mi a tanulság? Balog miniszter úr és apparátusa valójában senki véleményére sem kíváncsi. Még akkor sem, ha a legalább a morgás joga megilletné az önkormányzatokat, a tanárokat vagy esetleg azokat, akik az adófizetők pénzéből üzemeltetett szolgáltatást igénybe veszik - a gyerekeket és szüleiket.

A bejegyzés trackback címe:

https://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr515418968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nincs1itt 2013.07.23. 10:42:42

@MetroGoldwinMayer: Te is fejezd be a marhaságot! Zsidózni/románozni/cigányozni ott van a kurutty. Ott fognak szeretni a konteoidért...

Silent Bob 2013.07.23. 10:42:51

@MetroGoldwinMayer: Menj el politikusnak és intézd el. De ehhez is gyökér vagy, látod a zsidóknak mennyivel több eszük van, mint a náci fajtádnak?

Szociknak vége 2013.07.23. 10:43:40

@nincs_itt: Jogszerü volt. Visszamenőleg a hátrányosabb helyzetbe hozást szokták tiltani a jogszabályok, az előnybe hozást nem.

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.07.23. 10:44:37

@Borenbukk: bocsi, csak tudatni akarom vele, miért lesz kimoderálva (úriember módjára), aztán jöhet vissza más néven vissza ... van még neki egy pár, nem lesz kétségbe esve
van, akinek egy figyelmeztetés elég, neki több kell:(

Steve the Great 2013.07.23. 10:44:40

Nekem egy tankerületre van minimális rálátásom, ott speciel minden iskolaátnevezés kapcsán mindenki véleményét kikérték. Namost akkor melyikünk mond igazat?

Szociknak vége 2013.07.23. 10:46:01

@Silent Bob: Ne zsidózz, mert a moderálási alapelvekbe ütközik.

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.07.23. 10:47:15

@MetroGoldwinMayer: alapvetően az alaptörvény rendelkezéseit sérted. Ennyi, és nem több.

Gabi megmondja a tutit... 2013.07.23. 10:47:29

Csak a pontosítás végett:
A 4. bekezdésben az áll, hogy csak a 3. bekezdésben foglalt döntések előtt kell kikérni az érintettek véleményét.
Ettől függetlenül persze Balog Zoltán bekaphatja!

Szociknak vége 2013.07.23. 10:48:33

@morgás joga mindenkit megillet: Az alaptörvény nem tiltja, hogy azt mondjam Ron Werber zsidó. Ebben nyugodj már meg. Mert épp leszálltam a témáról.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.07.23. 10:48:33

Álljon már meg, Balogh Zoli!
Én a suttyó panelproli
Csak egy kérdést öntök kendre:
Maradhatok Frady Endre?
:)

nincs1itt 2013.07.23. 10:49:10

@MetroGoldwinMayer: Na figyelj Te fidióta! A visszamenőleges hatály akkor is tiltott, ha valakinek, valakiknek az jó. Éppen azért, mert akiket nem érint, azoknak nem jó! Mert nem kaptak olyasmit, amit egy másik csoport igen, vagyis hátrányba kerültek!!
De olyan sötét vagy, hogy éccaka a pitt bull melléd harap!!
Példa, tényleg az utolsó:
Minden politikus, 23 évre visszamenőleg adómentességet kap, ami nekik ugye jó... folytasd ha képes vagy rá!

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.07.23. 10:49:20

Álljon már meg, Balogh Zoli!
Én a suttyó panelproli
Csak egy kérdést öntök kendre:
Maradhatok Frady Endre?
:)

Szociknak vége 2013.07.23. 10:52:16

@nincs_itt: 'A visszamenőleges hatály akkor is tiltott, ha valakinek, valakiknek az jó.'

- Nyilván a jogszabályt is tudod idézni, gondolom. Visszamenőleges hatály általános tilalma a nyugati jogban nem létezik.

banurr 2013.07.23. 10:56:47

@MetroGoldwinMayer:
Esetleg ismerős oly tisztafajú árja neve, mint Finkelstein?

nincs1itt 2013.07.23. 10:56:54

@MetroGoldwinMayer: na akkor figyelj, Te sötét gyalog!

Alkotmányjogi alapfogalmak
Alkotmányjog 1 tantárgyból
a II. évfolyam nappali és levelező tagozata részére
2005/2006-os tanév I. félév

Visszaható hatály tilalma: A jogszabály a kihirdetését megelőző időre nem állapíthat meg kötelezettséget, és nem nyilváníthat valamely magatartást jogellenessé.

Szóval faxkalapocska, te kis penis vulgaris, ezt tanulta a csúti Rámszesz is!!

Szociknak vége 2013.07.23. 10:57:12

Itt rágjátok a gittet miközben fontos dolgok is történnek:

'A Portfolio.hu információi szerint két egymással "versenyző" megoldási javaslaton dolgozik a kormány a devizahitelekkel kapcsolatban: Varga Mihály és csapata az árfolyamrés-probléma megoldásán dolgozik, míg Navracsics Tibor egy jóval radikálisabb megoldásra kapott megbízást. A kormány szerdán dönthet a két forgatókönyv közül, a kimenetel pedig a bankok és a devizahitelesek szempontjából sem mindegy.'

- Borítékolható hogy az EU nemsokára aggódni kezd a demokráciáért...:)

SemBoga 2013.07.23. 10:58:00

@MetroGoldwinMayer: nem válaszoltál a kérdésemre - ha 34%-al csökken a bérük a túlóra és a helyettesítési pénzek miatt, majd a kormány 35%-al emel a béreken, akkor hogy fognak 35%-al többet hazavinni a tanárok?

tudod, a tanárok az alapbérből eddig sem tudtak megélni, így most a ténylegesen hazavitt pénzük nem nagyon fog változni

Szociknak vége 2013.07.23. 10:58:00

@banurr: Ismerős, de ne zsidózz mert kimoderálnak a nemzsidók..:)

Szociknak vége 2013.07.23. 10:59:18

@nincs_itt: A jogszabály a kihirdetését megelőző időre nem állapíthat meg kötelezettséget

- a fizetésemelés nem állapít meg kötelezettséget.

Örülök hogy segíthettem.

SemBoga 2013.07.23. 10:59:28

@MetroGoldwinMayer: a hátrány a zsidóságuk miatt érte őket, nem a tetteik miatt

az elkövetett szemétségek pedig az egyéni tettek miatt következnek be, nem a származás miatt

nincs1itt 2013.07.23. 10:59:49

@MetroGoldwinMayer: Ja és még valami:
Az Európai Unió jogának egyik alapelve a jogbiztonság garantálásának követelménye, amelynek egyik eleme a visszamenőleges hatályú jogalkotás tilalma. Ez megjelenik az Európai Bíróság igazságszolgáltatási gyakorlatában is. A visszamenőleges hatály explicit tilalma továbbá megjelenik az Emberi Jogok Európai Egyezményében (7. cikk) és a Polgári és Politikai Jogok Nemzetközi Egyezségokmányában (15. cikk) is. Minthogy az EJEE a Szerződés 6. cikke szerint aláírója az egyezménynek, és az abban lefektetett alapelvek az uniós jogrend részét képezik, a visszamenőleges hatály tilalma egyben tekinthető az EUSZ 2. cikkében lefektetett jogállamiság követelményének. A visszamenőleges hatályú törvénykezés egyben alkalmas arra, hogy megsértse a polgárok hatékony jogorvoslathoz és a tisztességes eljáráshoz való jogát, amelyet az EU Alapjogi Chartájának 47. cikke rögzít.

Szóval, ez csak a szokásos szopórollere feltérdelése egy aktív fideszesnek!

SemBoga 2013.07.23. 11:00:22

@MetroGoldwinMayer: visszamenőleges béremelés értelmetlen dolog, hisz ugyanaz, mint az egyösszegű azonnali többletpénz, mert más nem tud lenni

de a visszamenőleges hatályú szja adóemelés is tetszene?

Szociknak vége 2013.07.23. 11:01:07

@SemBoga: Nem csökken a bérük sem 34, sem más százalékkal. Ugye ilyesmire semmilyen hiteles és sok embert érintő forrás nincs.

SemBoga 2013.07.23. 11:01:34

@halaloszto: a bizonyítványodnak van azonosító száma, és az iskola, amelyik kiállította, össze tudja kötni a bizonyítványt az azonosító szám alapján a téged azonosító adatokkal

persze, ettől még vissza lehet élni egy bizonyítvánnyal

nincs1itt 2013.07.23. 11:01:47

@MetroGoldwinMayer: Tényleg nem??? Te az agyhalált lábon hordtad ki!! Jó ember, akkor ki sem kell fizetni?? Ja, az más...
A vödör korom melletted, atomvillanás!

SemBoga 2013.07.23. 11:02:19

@MetroGoldwinMayer: miután mostantól NEM FIZETIK a túlórákat, viszont azokat le kell dolgozni, így csökkennek a fizetések

ezért kompenzálnak a fizetésemeléssel

ergo, a végén kb. ugyanannyit kapnak a tanárok

Szociknak vége 2013.07.23. 11:02:24

@SemBoga: Igen ők ezt mondják, de mi közöm nekem ehhez?

Szociknak vége 2013.07.23. 11:04:06

@SemBoga: A visszamenőleges béremelés értelmetlenségét a dokiknak magyarázd, szja-t meg nem emeltek visszamenőleg, viszont a felére csökkentették.

Szociknak vége 2013.07.23. 11:06:59

@SemBoga: Annak hogy nem fizetik a túlórákat, milyen hatása van a átlagos tanár bérére?

Mert ugye ezt a Népszava blogjaiból tudjuk biztos kommentforrásokból, tehát semmi hír a valóságról.

Vagy neked van ilyened?

zengazének 2013.07.23. 11:13:49

Figyelitek? Ez a Metro... a fidesz (mint nemecsek) szóvivője! Csak most a Csányitól eltiltották!

komplikato 2013.07.23. 11:17:15

@MetroGoldwinMayer: "Izgibb a haját tépkedő zsidótok, werber, ..."

Jut eszembe és a tiéteké, Mr. (vagy Ms.?) Finkelstein egészsége, hogy szolgál? nem csuklik sokat?

komplikato 2013.07.23. 11:18:35

@MetroGoldwinMayer: De mocskosul hazudsz, nem vagy rokona a Balognak?

Szociknak vége 2013.07.23. 11:19:42

@komplikato: Minden oka megvan az örömre. Húggyá fossá gyalázza a Népfrontot 2014ben, és még dolgozni sem kell(lásd werber levele az mszp-ek)

dr. Aullah 2013.07.23. 11:20:35

Nem értem mi a fenét vitatkoztok olyanokkal, akiket egyértelműen fizetnek, hogy a fityiszt védjék. Megint jól elterelte a témát, mert csak ezt tudják.

SemBoga 2013.07.23. 11:21:18

@MetroGoldwinMayer: az átlagos tanár nem tud megélni a fizetéséből, ezért amit csak tud, próbál pluszt összehozni

na, ezt a pluszt most elveszik tőlük - és megkapják a hyper emelés részeként - de a gyakorlatban alig emelkedik a bérük - talán jobb lenne, ha a tanároknál érdeklődnél, nem pedig a pártirodában

SemBoga 2013.07.23. 11:22:38

@dr. Aullah: azért, hogyha valaki látja ezt a metró szöveget, ne gondolja, hogy ez a valóság, vagy van bármiféle igazság is benne

tömény hazugság és pártpropaganda az egész

komplikato 2013.07.23. 11:26:07

@MetroGoldwinMayer: "Annak hogy nem fizetik a túlórákat, milyen hatása van a átlagos tanár bérére?"

Csak annyi, hogy a 34%-os emelés után pont fillérel nem keres többet majd?

dr. Aullah 2013.07.23. 11:26:13

Az én volt sulimnak most egy olyan nevet adtak, amiben szerepel a város egyik térsége... csak az a gond, hogy a SULI NEM OTT VAN, SEMMI KAPCSOLAT NINCS A KÉT HELY KÖZÖTT. Akkor miért is lett az a neve?

Szociknak vége 2013.07.23. 11:27:50

@SemBoga: Tehát az átlagos fizetésemelés 34% lesz.

Erre az ellenérved egy bullshit, egy pletyka. Én is így gondoltam.

20 perc alatt sem dobott a gugli semmilyen adatot ami igazolná, ugye?

Szociknak vége 2013.07.23. 11:29:02

@komplikato: Erre ugyanannyi bizonyítékod van, mint SemBogának. Meg a Népszavának.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2013.07.23. 11:36:30

gyermekeim az úrban, amennyiben értelmes beszélgetést szeretnétek, akkor ki kell gyomlálni azokat, akik nem akarnak ilyet.

nem kell félni a moderálástól, aki nem bír viselkedni, annak nem kell 214. esélyt is adni.

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.07.23. 11:37:37

@ppppalika: Nem volt ez annyira értelmetlen pénzkidobás, mert ha jól olvasom a cikkben az iskolaigazgató szavait, akkor megmondták nekik, hogy "itt és itt" kell bélyegzőt csináltatni.

Vajon kinél?

koborvadász 2013.07.23. 11:37:48

@MetroGoldwinMayer: Tipikus fideszfaszfej vagy!

Nyilvánvaló ostobaságot, törvénytelenséget művelte, erről szól a cikk. Erre te jössz a faszságaiddal és mutogatsz másra.

Jó lenne felelősséget vállalni a tetteitekért. Belátni, hogy tévedtetek.

dr. Aullah 2013.07.23. 11:49:49

Jó lenne elfelejteni ezt a 34%-ot. Jó duma, jól hangzik, csak kár, hogy nem ez a valóság.

Dr.Bio74 2013.07.23. 11:59:19

Csak egy, egyetlen egy fidesznyik van hát talpon a vidéken? Emmegmán hogy-é lehet?

Nem igazán értem az értelmét ennek az átnevezgetésnek. Valaki így akar nyomot hagyni a történelemben,vagy ennyire kell a gumicsont?

Szociknak vége 2013.07.23. 12:15:33

@koborvadász: Lehet hogy tévedtek, egy teljesen jelentéktelen, hátrányosan senkit sem érintő ügyben.

Majd módosítanak, vagy az alkotmányt módosítják, aztán lehet pampogni azon. Végül is sokat már nem tud fogyni a maszop bázis.

Szociknak vége 2013.07.23. 12:16:37

@dr. Aullah: Akkor mi a valóság? Persze forrás mellékelj.

Rob67 2013.07.23. 12:27:46

@MetroGoldwinMayer: Mi van naribari? Uncsizol es idejossz trollkodni, esetleg ez a munkad?
Vagy szimplan egy munkanelkuli nyalgep vagy akinek ennyi ideje van.
Mert amint az latszik emellett azert rendes munkara nem jut idod 'magyar' gyerek...
Ezert tart itt a szittya orszag.

dr. Aullah 2013.07.23. 12:29:34

@MetroGoldwinMayer: Muhaha... szeretnéd ha emberszámba vennélek te kis fizetett hazudozó...

dumdum 2013.07.23. 12:29:48

Van itt még egy probléma.
A KLIK mondjuk a Kossuth Lajos Általános Iskolát és a Kossuth Lajos Szakiskolát azonos nevűnek tekinti, ugyanis az utóbbit Csornai Kossuth Lajos Szakiskolának nevezte át. Pedig nincs még egy ilyen nevű iskola az országban.
Itt lehet leellenőrizni: klik.gov.hu/wp-content/uploads/2013/07/HE_13_033_020.pdf

Tehát a KLIK-nek a névadóval van baja, azaz rosszul értelmezi a jogszabályt. A csornai szakiskolát teljesen felesleges volt átneveznie. (Nem vagyok csornai, csak találomra kiválasztottam egy sulit.)

koborvadász 2013.07.23. 12:30:32

@MetroGoldwinMayer:
Besütöttkém!
Nem a Maszop-ról van szó!

Törpetolvaj és csapatáról.
Úgy belekeveredtek a lopásba és hazugságba, hogy azt sem tudják mit csinálnak.

Demokrácia nem arról szól, hogy írott törvényeket, semmissé teszünk: Én így akarom és kész! kijelentésekkel.

Elkúrtátok! Be kéne látni! Ennyi!

Amúgy tényleg unalmas, hogy ilyen fideszbérenc tollnokok minden blogot lehúznak és a múltra mutogatnak.

Az is érdekes, hogy az elmúlt 20 év politikai tévedéseiből, hazugságaiból az általuk kormányozott 4 évet egyszer sem említik.

Dr.Bio74 2013.07.23. 12:37:09

@koborvadász:

He-he, trollt etetsz? Ez ha nem is tilos, de teljesen felesleges, kivétel ha van valamilyen pozitív vonzata a számodra.

Circus 2013.07.23. 12:46:24

Nemkem az jutott eszembe, hogy milyen jó, hogy nem számláznak az iskolák senkinek, mert most szedhetnék vissza az össze, félévig kiállított számlájukat.

@koborvadász: ha jól láttam, van itt egy "Tőle nem akarok több kommentet olvasni". Használd, én is azt teszem, mert fröcsögésre és ész nélküli propagandára nem vagyok kiváncsi.

dhrbikes 2013.07.23. 12:51:55

@SemBoga: Sajnos az alapján azonosítják őket, a jó nevű iskoláknak is a rendszerben csak annyi a neve, hogy pl. KIK 081014. Mint régen, 117.sz. Ságvári Endre Úttörőcsapat.

szabodenesnk · http://szabodenesnk.hu 2013.07.23. 12:55:43

@MetroGoldwinMayer: tévedsz. A munka több lesz, ugyanakkor nincs túlóra pénz, szakkör vezetése után sem jár pótlék, a cafetéria sok helyen megszűnt.
A jogalkotásal szemben támasztott követelmények tíltják a visszamenőleges hatályt. Azaz nem határozhat meg visszamenőlegesen jogokat és kötelezettségeket. Első éves tananyag, alkotmányjog.

joci305 2013.07.23. 12:59:34

@MetroGoldwinMayer: Kedves egybites!Annyira szeretném ha eljönne a technikai fejlődésnek az a foka,hogy vérből,vizeletből,hajszálból vagy tudomisénből megmondható legyen az egyén fajhoz,valláshoz,rasszhoz tartozása.Igen nagyot koppannál te és a hozzád hasonlóak mikor kiderülne,hogy a felmenőid közé mennyi zsidó,török,cigány,tatár,román,szlovák,német,néger,szaracén stb szórta el a magját és rondított bele abba a gyönyörű árpádházi vérvonaladba.És ebben a vizsgálatban az a gyönyörű,hogy visszamenőleges szemben a joggal ami nem lehet az!!!

na__most__akkor 2013.07.23. 13:07:50

1. Az összes troll, aki nem használ magyar ékezetet, le van szarva.
2. Aki nem ír szóközt írásjel után, az is (kicsit kevesebb szarral).
3. Jézus zsidó volt, úgyhogy vigyázzatok a zsidózással...

Ja, átnevezés, visszamenőleg ?
?

Megválasztottátok őket? Igen? Akkor mit sírtok?

SemBoga 2013.07.23. 13:19:59

@MetroGoldwinMayer: ebben a pillanatban a fizetésemelés is csak egy pletyka

de kérdezd meg a tanárokat, mit gondolnak minderről - sokkal pontosabb képet kapsz, mint a pártközpontban

koborvadász 2013.07.23. 13:27:42

@Circus:
Igaz! :-))

Nemsokára embereket szüntetnek meg így! Meg se született, nyoma sincs sehol stb.

Fasza!

Amúgy, valaki megint jól fog keresni ezeken a történéseken.

vega4 2013.07.23. 13:49:14

@koborvadász: Gondoltál már arra, hogy többek között cserélni kell a diákigazolványokat is, mert lehet, hogy ami a tanuló intézménye rovat alatt van, olyan intézmény azzal a névvel már sehol sincs ebben az "ország"-ban?

koborvadász 2013.07.23. 13:55:44

@na__most__akkor:
De okos vagy!
Hallottál már arról, hogy valaki nem a magyar nyelvű billentyűzetet használ?
Munkája vagy a lakhelye miatt. Hm?!

Most tudtad meg, hogy Jézus zsidó volt?
Most is az. Feltámadt, felment a Mennybe és ott ül az Atya mellett. ( mindenki abban hisz amiben akar, ezt tiszteletben tartom )

Na már most. Miért zsidózik sok keresztény, mikor is egy zsidót ( Jézus )magasztolnak??

Hm?!

Viktort pár besütött választotta meg.

Most itt arról van szó, hogy a hazugságaikba keveredve, törvényt sértenek!

Nem zsidóról, buzikról, cigányokról, egyéb nációról!
Sőt nem is a sok elmehunyt, fidesz fanról.

A sok gecihazug Fideszes politikus közül, erről a díszfaszról!

Szociknak vége 2013.07.23. 14:00:44

@szabodenesnk: Pontosabban nem határozhat meg kötelezettségeket visszamenőleg. Jogokat bérmikor meghatározhat. Ismételd az első évet.

Szociknak vége 2013.07.23. 14:03:36

@szabodenesnk: Na ez a bullshit, a tény a 34% átlagemelés.

Egy balliba sem tudja hogy a túlórapénz megszünése mennyiben érinti a tanárok összfizetését, csak kamuzik összevissza.

Ezt a 23 millió román, elmennek a bankok, imf nélkül csődbemegyünk és egyéb más pletyók után csak a kommunista kemény mag veszi be, ami ugye olyan 14% kb.

Szociknak vége 2013.07.23. 14:04:48

@SemBoga: Mit gondolnának? Azt gondolják amit mindenki más. Emelkedik a fidesz, ereszkedik az mszp támogatottság.

Forrás nincs, ugye?

abc 2013.07.23. 14:05:12

Minden oktatási és nevelési intézménynek van egy hatjegyű egyedi azonosítója az OM(Oktatási Minisztérium) szám. Ez alapján minden oktatási és nevelési (óvoda, pedagógiai központ stb) intézményt meg lehet különböztetni. Ezt évtizedek óta használják.
Gratulálok ismét egy feleslege s(természetesen visszamenőleges hatályú) intézkedés, amit minden szakmai hozzáértés és konzultációt nélkülöz!
Természetesen rengeteg pénz kicseréltetni a bélyegzőket, levélpapírokat, új okleveleket, névtáblát névjegyet, iskolai homlokzat feliratot csináltatni, akinek van saját honlapja új domain-t bejegyeztetni.

Hurrá ez kellet nekünk!

Valamiért a Tanú című film ugrik be nekem mindig ha a Fideszről olvasok: „A torkánál ragadta meg a kérdést Pelikán elvtárs... Angol Park? Hogy az angol imperialista világbirodalom röhögjön a markába?? Egy frászt!! Vidámpark! Ez kell a dolgozóknak!”

Szociknak vége 2013.07.23. 14:06:28

@joci305: Ne zsidózz mert moderálnak.

Vombatus Ursinus 2013.07.23. 14:12:57

@MetroGoldwinMayer: Olvasd már el a Jogalkotásról szóló törvényt (a Fidesz fogadta el), utána pampogj itt! net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1000130.TV

vega4 2013.07.23. 14:14:21

@SemBoga: No de elfelejted a "béremelés" lényegét. Milyen szépen lehet majd tele szájjal hangoztatni, hogy lám-lám megemeltük a tanárok bérét!
Igaz, hogy már 5.-éve nem kaptak egy kanyi emelést sem a közalkalmazottak, mert be volt fagyasztva a bértábla.
Ha ehhez hozzávesszük a pótlékok elvételét (Ruhapénz, szakkönyvtámogatás, cafeteria, túlórapénz, órakedvezmények, utazási költségtérítés, e.t.c) Plusz hozzáadjuk a munkaidő megemelését és az 5 éves inflációt, akkor mennyi is az annyi?
Oszd meg és uralkodj!

Szociknak vége 2013.07.23. 14:19:22

@Vombatus Ursinus: Te miért nem olvastad el?

(2) Jogszabály a hatálybalépését megelőző időre nem állapíthat meg kötelezettséget, kötelezettséget nem tehet terhesebbé, valamint nem vonhat el vagy korlátozhat jogot, és nem nyilváníthat valamely magatartást jogellenessé.

Az orvosok sem igen sírnak a visszamenőleges fizetésemelés miatt, ami, csak neked, nem kötelezettség. A pedagógusok, a HTMek, orvosok, középosztály, közszolgák, na innen már nem lesz maszop szavazó. A nyuggerekből meg egyre kevesebb.

Szociknak vége 2013.07.23. 14:20:27

@vega4: Ja, Bajnai elvette, Orbán visszaadta. Majd biztos forradalmat csinálnak a tanárok...:DD

Kan Csóka 2013.07.23. 14:23:44

Seggbe kéne rakni egy izzó műfasszal ezt a minisztert is !
Ugyis valami egyházi szemétláda volt ez is
azok bírják az ilyemsit höhhöhhh

Vombatus Ursinus 2013.07.23. 14:24:53

@MetroGoldwinMayer: "(3) A jogszabály hatálybalépésének időpontját úgy kell megállapítani, hogy elegendő idő álljon rendelkezésre a jogszabály alkalmazására való felkészülésre."

Csak eddig jutottál? Olvasd tovább... A IV. fejezetet is ajánlom a figyelmedbe!

vega4 2013.07.23. 14:25:51

@MetroGoldwinMayer: Okossal ne okoskodj, Hülyével ne hülyéskedj!
Ez tény.
Találd ki mire gondoltam!

joci305 2013.07.23. 14:31:43

@MetroGoldwinMayer: Látom sikerült a lényeget kiszűrnöd! Gratulálok!!!!
Sajnálatos,hogy visszamenőlegesen nem lehet abortuszt elrendelni....

Szociknak vége 2013.07.23. 14:35:14

@vega4: Nyugi más szoci sem tudna válaszolni.

Vombatus Ursinus 2013.07.23. 14:40:00

@MetroGoldwinMayer: Mibe buktam,be te szerencsétlen? Abba, hogy az EMMI a saját jogszabályát sem tartja be, vagy abba, hogy tökéletesen ellentétes a jogalkotási törvénnyel az, amit csináltak?

Szociknak vége 2013.07.23. 14:44:50

@Vombatus Ursinus: Irtál a visszamenőleges hatály tilalmáról, majd miután a jogszabályban ugyanaz van amit én eredetileg írtam, elkezdtél terelni.

Csak így tovább, husi!

Vombatus Ursinus 2013.07.23. 14:50:51

@MetroGoldwinMayer: Nem én írtam te majom, én csak belinkeltem neked a vonatkozó törvényt, ami egyértelműen cáfolja a marhaságaidat. Persze elolvasni és megérteni már nem szükséges az ilyen szerencsétlen birkáknak, mint amilyen te vagy, elég az is ha valamit ideböfögnek vita helyett.

Szociknak vége 2013.07.23. 14:54:56

@Vombatus Ursinus: A vonatkozó tv. téged cáfol, aranyos. A visszamenő hatály nem tiltott, de hát aki nem tud olvasni, minek próbálkozik rögtön joggal?

nu pagagyí 2013.07.23. 14:55:54

@Frady Endre:
Endre, neved közkincs
nem olyan, mint egy Balogh
bár precedens erre nincs, de
még beperelhet Kubatov

háténvagyokaz 2013.07.23. 15:00:28

A posztban szereplő dátumokhoz némi kis kiegészítés:
Az intézmények listája a HIvatalos Értesítő 2013/33. számábanm 2013 július 5-én jelent meg (ami a 2013. január 1-től érvényes Alapító okirat melléklete???)

Sajnos ugyanekkor jelent csak meg a Szervezeti és Működési Szabályzat, ami józan paraszti ész szerint már január 1-én naygon kellett volna: ez tartalmazza ugyanis a KLIK részletes felépítését, szervezeti osztályok-munkakörök felelősségi területeit, működési folyamatait (,) legalábbis említik benne. Többek között azt, hogy ki felelős az adatok kezeléséért (!!), mik a működés gazdasági szabályai, a vagyonkezelési feladatok stb.
Vagyis 6 hónapig (+ néhány hét) tökéletesen szabályok és előírások nélkül működött a KLIK, az ország legnagyobb munkáltatója, aki a teljes alap-és középfokú oktatást összefogja (vagy mi).
Mindezek mellett milliárdos közbeszerzéseket hirdet, törvénymódosítást kezdeményez, stb stb stb....
Ha egy cégnél ilyen mértékű szabályozatlanság lenne, az összes illetékes hatóság azonnali hatállyal bezáratná, lelakatolná, talán örökre.

Dehát ez a KLIK, az állam része, ahol még ezt is lehet,

Vombatus Ursinus 2013.07.23. 15:06:22

@MetroGoldwinMayer: Ha szíveskednél elolvasni a törvényt, akkor láthatnád, hogy mekkora marhaságokat beszélsz. Nem csak a visszamenőleges hatállyal van baj. A IV. Fejezetet egy az egyben figyelmen kívül hagyták.

Lehet persze mellébeszélned, de az már végképp védhetetlen, hogy az EMMI a Köznevelési törvénnyel (is) ellentétes jogszabályt hozott.

Szociknak vége 2013.07.23. 15:07:59

@Vombatus Ursinus: A nem csak, meg a véleményed, az nem érdekel.

Beleböfögtél a visszamenőleges hatályba, ráadásul hülyeséget.

Teragigamega lélek 2013.07.23. 15:28:03

No remélem, ennél nagyobb gond nem lesz az iskolák kapcsán, mint az átnevezősdi :)

lyken 2013.07.23. 15:41:19

Tipikus. Pont mint a választások után. Rendbe tenni semmit nem tudtak, erre inkább nekiálltak átnevezgetni meg maszatolni a szart.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.07.23. 15:41:45

@nu pagagyí:
Hetvenöt év múlva talán,
Ha nem leszek más, csak tetem,
Ez áll volt iskolám falán:
"Frady Endre Műegyetem".
:)

Vombatus Ursinus 2013.07.23. 15:47:51

@MetroGoldwinMayer: "A nem csak, meg a véleményed, az nem érdekel."

Akkor miafaszért kommentelsz? Beégtél haver, úgyhogy mehetsz más blogokra trollkodni!

Vombatus Ursinus 2013.07.23. 15:52:52

@lyken: Dehogyis... A KILK-nél egyetlen ember sem tudja kezelni az Excelt, vagy bármilyen más adatbázis-kezelő programot, ezért új neveket adtak az iskoláknak, a tudtuk és beleegyezésük nélkül. Bár, ha belegondolok, hogy a csútifocista sem ismeri a számítógépet (Kubatov mondta), akkor jöhet még a kockás füzet is...

Ez tényleg egy rémálom....

Vombatus Ursinus 2013.07.23. 16:04:55

@Teragigamega lélek: "No remélem, ennél nagyobb gond nem lesz az iskolák kapcsán, mint az átnevezősdi :)"

Nem az "átnevezősdi" a legnagyobb probléma, hanem AHOGY csinálták. Felrúgva minden szabályt, senkivel sem egyeztetve (holott ez kötelessége lenne a KLIK-nek a Köznevelési törvény szerint is), visszamenőlegesen, stb... Ezt így hogy?

vénkujon 2013.07.23. 16:48:22

valamelyest tiszteletreméltó, ahogy ez a századvéges gyökér elvan a jónéppel. bazmeg. nem semmi... mondjuk egy jó fizuért nekem azért rendesen meg kell dolgozni

vénkujon 2013.07.23. 17:11:45

@Vombatus Ursinus: metrogoldwin véleményem szerint egy századvéges alkalmazott, aki a nap eleji míting alkalmával megkapott útmutató szerint elvan pár óráig a blogokon. bazmeg. nincs más logikus magyarázat.:D

Gribbin János 2013.07.23. 17:25:06

Ez jó, ez nagyon jó! Kiderült a posztból, hogy a KLIK és Balog egyáltalán nem értik a saját dolgukat!

Bár ebben a kormányzatban nem ők az egyedüliek...

Vombatus Ursinus 2013.07.23. 17:57:09

@vénkujon: Egyetértünk. És repked blogról blogra, mint egy pillangó, és más-más nickeken. Sokan van. :)

Teragigamega lélek 2013.07.23. 19:21:03

@Vombatus Ursinus: Hogyhogy hogy?
Ugyanúgy, ahogy a többit.
De nem értem a stílus miatt panaszkodókat: előző Orbán-kormány stílusa ugyanez volt, sejthető volt, hogy ha kétharmad áll rendelkezésre, akkor ezt kétszer, vagy tízszer ilyen durva stílusban fogják csinálni. Én inkább azt látom, hogy egészen visszafogják magukat. Nem vicc... ahhoz képest, amit vártam... ez semmi...

Vombatus Ursinus 2013.07.23. 19:57:25

@Teragigamega lélek: Hát ja, tulajdonképpen le is dózerolhatnák az iskolákat..

vega4 2013.07.23. 20:16:41

@Vombatus Ursinus: Igaz, igaz. A kétharmadnak a szeme sem rebbenne erre a megoldásra, mint ahogy a post alaptémájára sem rebbent.
süti beállítások módosítása