2013.05.03. 23:58
A kormány otthonunkba hozza a szerencsejátékot
Miután a nyerőgépek nemzetbiztonsági kockázatra hivatkozva egy nap alatt a szemétdombra kerültek, a parlament cserébe a távszerencsejátékot kívánja rászabadítani hazánkra. De vajon fel van készülve erre az ország? És vajon a remélt koncessziós díjak tudják majd ellentételezni azt a társadalmi kárt, amit az új rendszer okoz?
A parlament elé beterjesztett távszerencsejátékos törvénytervezet általános indoklásából ezúttal kimaradtak a hangzatos szlogenek - a beterjesztő Varga Mihály két fontos dolgot nevez meg a bevezetőben: a legális távszerencsejáték-szervezés törvényi feltételei mellett az illegális szervezők elleni fellépés egyik hatékony eszközét, az internetes blokkolás szabályait mint jogszabályi tartalmat. Ebből milyen következtetést vonhatunk le? Akit a kormány a piacra enged (a technikai részletszabályok még nem ismertek), az a koncessziós díj ellenében nyugodtan gerjeszthet és kihasználhat játékszenvedélyt, valamint - közvetve - döntheti romba sok-sok magyar család egzisztenciáját, aki pedig illegálisan próbálkozik ugyanezzel, az ki lesz tiltva. És nem menti a kormányt és a honatyákat az, hogy a jogszabálytervezet Brüsszelben is járt.
De vajon mi az a távszerencsejáték?
A javaslat szerint akkor távszerencsejáték a sportfogadás, a kártyajáték vagy a kaszinójáték, ha azt hírközlő eszköz és rendszer útján szervezik. A játékok típusát (azaz azt, hogy mit játszhatunk majd online) a szerencsejáték törvény definiálja:
-
- Kártyajáték: kizárólag a jelenlévők részvételével szervezett, kártyával lebonyolított szerencsejáték.
- Kaszinójáték: a játékkaszinó játéktervében jóváhagyott bármely olyan szerencsejáték, amelyet kizárólag a játékkaszinóban, az ott jelenlévők részvételével, azonnali tét- és nyereményfizetés mellett szerveznek
- Távszerencsejáték keretében szervezett sportfogadás az agár- és lóversenyre (totalizatőri és bukmékeri rendszerű fogadás), valamint sportmérkőzésre vagy sporteseményre történő fogadás lehet.
A törvénymódosítás szövegének megfogalmazása során nem bíbelődtek az átfogalmazással, így mindenki fordítsa át a "jelenlévőket" a "számítógép előtt ülőkre", hogy értelmet nyerjen a dolog.
Miért veszélyes a távszerencsejáték?
Egy szerencsejáték termék sikerességét általában két tényező befolyásolja, az egyik a gyorsaság, a másik pedig a jackpot nagysága.
Jellemzően a nagy nyereményes játék például a lottó - itt hosszabb távon ki tud alakulni stabil vevőkör, a játékosok pedig a nyeremény reményét, mint terméket vásárolják meg: megveszik a szelvényt (nem túl nagy összegért), aztán akár egy hétig is elábrándoznak arról, vajon mihez is kezdenének a számukra felfoghatatlan nagyságrendű főnyereménnyel. Ezt igazolja az is, hogy gyakran meg sem nézik, nyertek-e, mivel annak esélye olyan mértékben minimális. Az ilyen típusú játékok kis visszafizetési aránnyal is jól működnek, ráadásul társadalmilag sem károsak mivel szinte kizárt, hogy bárki is szenvedélybeteg legyen ezúton. Ha a sorsolást gyakorítják, azt a játékos áremelésnek éli meg, hiszen ugyanannyi pénzért nem egy hétig reménykedhet immáron, csak három napig - ezért van az, hogy ezeket a játékokat maximum heti kétszeri sorsolással működtetik.
Más típusú és a függőség szempontjából sokkal veszélyesebb szerencsejátékok azok, ahol a tényleges termék a nyerés élménye. Ezeknél a játékoknál a lényeg a nagy visszafizetési arány, a szervező pedig egy dologra koncentrál, arányaiban minél több pénz maradjon nála, tehát az, hogy jó beállítással maximalizálni tudja a cég eredményét.
Egyik ilyen játék például a kaparós sorsjegy: valaki megveszi 200 Ft-ért, kapar, nyer, visszamegy és kér egy másikat. Megint kapar, nyer, visszamegy, újra kér, majd ez a sorsjegy már nem nyer. A vevő elégedett, hiszen kétszer nyert, pedig valójában soha nem is volt egy pillanatig sem nyerő pozícióban, csak az történt, hogy kapartattak vele még egyet. Ez a játék azonban nem olyan pörgős - fel kell öltözni, el kell menni a lottózóba sorsjegyért, sorba kell állni meg kérni és fizetni, aztán ha nyer, megint sorban állni. Mivel a játékos ideje is korlátos, előbb-utóbb abbahagyja és megy tovább a dolgára.
Sokkal pörgősebb a pénznyerő automata, ez ráadásul nemzetbiztonsági kockázatra hivatkozva már csak a kaszinókban van hazánkban. Itt gyors a játék (sokkal gyorsabb, mint a sorsjegynél) és ez igazi táptalaja a szenvedélybetegségnek. A nyereménytartalmat itt sem érdemes növelni a játékon belül szervezőnek, mivel a játékosnak nemcsak pénz, hanem időkorlátja is van, a cél pedig az, hogy a rendelkezésre álló időn belül a lehető többet veszítse és távozáskor ne maradjon nála olyan pénz, amit akár el is költhetett volna.
És ezen piaci körülmények között érkezik meg a legális távszerencsejáték - a kormány immáron az otthonunkba, munkahelyünkre hozza a virtuális pénznyerő gépeket, ezentúl karosszékből is el lehet veszíteni sok-sok ezer forintot, akár milliókat is. Mert milyen előnyei is vannak az új online rendszernek?
- könnyen hozzáférhető, fel sem kell öltözni, egy kocsmáig vagy egy játékteremig (kaszinóig) sem kell elmenni és otthon sem kell veszekedni, "ugye már megint inni mész", ráadásul még az agórafóbiások is saját, jól ismert környezetükből játszhatnak. Arról pedig ne is beszéljünk, hogy nem kell átélni a kaszinóig való elzarándoklást, személyigazolvány lemásolást, zsetonbeváltást, stb., immáron minden sokkal egyszerűbb és gyorsabb lesz.
- sokkal nagyobb a játékok választéka az interneten, mint a sarki sörözőben - ha a játékos megunja az egyiket, válthat a másikra. És bár a játékszenvedéllyel nem bírók számára minden játék (nyerőgép) egyforma, az igazi játékos tudja, hogy nem, online pedig még kedvére válogathat is.
- az online forma kötöttségek nélküli - nem kell felállni enni, hiszen oda lehet a gép mellé készíteni a csipszet vagy elég kirohanni a konyhába két percre és azon sem kell gondolkodni, hogyan kell felöltözni és viselkedni egy kaszinóban, elegendő a papucs meg a kinyúlt mackónadrág is.
- kicsi a "lebukás" veszélye. Míg a kocsmában fel kellett vállalni a játékszenvedélyt és óhatatlanul kellett találkozni a sorstársakkal is, ezentúl ez is elkerülhető - teljesen titokban lehet a képernyő előtt hódolni a szenvedélynek és elszórni a család kajapénzét.
- új célcsoportok lépnek be az online szerencsejáték piacra - ők a fiatal felnőtt férfiak, akik lehet, hogy játékterembe soha nem tennék be a lábukat, viszont megfelelő szintű gépismerettel rendelkeznek, otthonosan mozognak a neten és vásároltak is már a világháló segítségével. Ráadásul pont a fiatal felnőtt férfiak azok, akik a szerencsejáték szempontjából a legveszélyeztetettebbek.
- a szolgáltatóknak nem kell bíbelődniük munkaerővel, helyiségbérlettel, stb. (ellentétben a bezárt játéktermekkel), a rezsijük sokkal kisebb és kevesebb az ellenőrzés meg a szerencsejáték felügyeleti macera is.
Összességében elmondhatjuk, hogy - ki tudja milyen megfontolásból - a parlament betiltotta a nyerőgépeket, majd egy ennél sokkal veszélyesebb szerencsejáték-típust legalizál. A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy külföldi szereplőket is beenged a piacra, és míg mondjuk a magyar Szerencsejáték Zrt vezetősége valószínűleg elgondolkozna azon, ha már az ötödik újságcikk jelenik meg arról, hogy az apák hogyan játszották el online a család pénzét és emiatt éheznek a gyerekek, de egy kirgiz vagy maláj céget miért is érdekelne ez? A cégek társadalmi felelőssége így lesz nulla - a haszon az államnál és a koncessziós jogokkal helyzetbe hozott szervezőknél, a kár pedig a családoknál.
Ha pedig a piac méretét nézzük, a egyes vélemények szerint az emberek több, mint felét hidegen hagyja a szerencsejáték, a reklámokra pedig úgy tekintenek, mintha még egy mosópor hirdetés ugrott volna a szemük elé. A lakosság kb. 45%-a azonban nyitottabb, ők igazi célpontjai az ilyen cégek marketingjének. Az pedig, hogy "majd korlátozom magam, és csak X. forintot költök el online rulettre" hiú remény - azoknál a szerencsejátékoknál, ahol a termék a nyerés élménye, ott nem igazán működik ez a stratégia. És az sem igaz, hogy "csak a szomszéd veszít, én tuti nyerni fogok".
Vajon végiggondolták azt a honatyák, mi lesz akkor, ha mintegy ötszázezer-egymillió magyar elcsábul az immáron legális távszerencsejátékra? Vajon megérett a társadalmunk arra, hogy az ebből adódó problémát kezelje? Nem valószínű, és nem véletlen, hogy sok országban be van tiltva ez a játékforma. A mi kormányunk viszont úgy gondolja, itt az ideje, hogy otthonunkba költözzön a kaszinó, akármi is lesz annak az eredménye. Már csak az a kérdés, az ebből befolyó adóforintot ellentételezni tudják-e majd a családok veszteségét, a rombadőlt életeket, illetve a helyzetbe hozott vállalkozások mennyit nyernek majd mindezen?
Ha tetszett és szívesen olvasnál még több morgást, tematikus tartalomjegyzék itt.
Amennyiben tetszett, várunk Facebook-csoportunkban!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.04. 10:11:48
banyanya007 2013.05.04. 14:35:31
az "elmúltam 18 éves" gombra bármelyik tini rákattinthat, tevékenységének gátja csak a szülőtől elcsórt bankkártya egyenlege...
egyébként környezetvédelmi hatása is van a dolognak: megspórolja azt a benzint a csóka, amivel elgurulna a kaszinóba; szóval a kajapénz mellett a benzinpénzt is el lehet játszani
falusi viszonylatban esetleg csökkenhet a közúti balesetek száma, de sajnos ez valószínűleg kisebb mértékű lesz, figyelembe véve a számítógépek és internetkapcsolatok számát:((
Argus 2013.05.04. 20:07:47
Fejesrob 2013.05.04. 20:15:07
Orbántakarodj!!! 2013.05.04. 20:15:14
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.04. 20:33:17
A kaszinó célközönsége egész más, mint egy onlájn teremé. Aki kaszinóba szeret járni, az nem fog kaszinóba járás helyett onlájn játszani. Ez kb. olyan, mint moziba járni és otthon filmet nézni - egész más élmény.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.04. 20:36:48
Semmi köze ennek a politikához. S nem megy tönkre sok emberélet.
Három éven keresztül az egyik nagy onlájn szerencsejátékos cégnél dolgoztam, s jellemzően a magyar ügyfelekkel foglalkoztam (a "magyar" nyelvet jelenti, nem feltétlenül csak Mo-t). Belülről ismerem az egészet.
Ami most megy, az csupán az az igyekezet, hogy az államok részt kapjanak a cégek hasznából. Mo. ugyanezt próbálja. Ennyi az egész: ez egy játék az államok és a cégek között.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.04. 20:44:23
Különösen erre a mondatra gondolok: "Összességében elmondhatjuk, hogy - ki tudja milyen megfontolásból - a parlament betiltotta a nyerőgépeket, majd egy ennél sokkal veszélyesebb szerencsejáték-típust legalizál." - ennek semmi értelme. A szerző úgy tesz, mintha a 2 alternatíva a legalizálás és a nem játszás lenne. Valójában aki ismeri ezt az üzletágat, jól tudja: a 2 alternatíva a legalizálás és az illegális játszás.
Azaz dönthet úgy az állam, hogy tiltja a játékot. Azonban ez nem fogja csökkentene a játékot, hiszen műszakilag megoldhatatlan a játék tiltása, ráadásul jogilag nem üldözhető egyetlen ilyen cég sem, hiszen mindegyik LEGÁLISAN bejegyzett vállalkozás a bejegyzés helyén. Ez lenne harcolni abszurdum, ez kb. olyan mint a KurucInfó ellen harcolni - nem sért egyetlen amerikai jogszabályt sem, az meg, hogy Mo-ról is olvassák és esetleg ez a szélsőjobbos média megsért magyar jogszabályokat, nem érdekes az amerikai hatóságok számára.
M_R 2013.05.04. 21:48:38
Nem szemétdombra, csak illegális "pince játéktermekbe"...
tobias2 2013.05.04. 22:14:35
Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.05.04. 22:59:08
Így van, mondjátok meg nekik! Éljen a bölcs Viktor. Amíg Ő véd minket, baj nem érhet.
a 17 éves Parker Schnabel 2013.05.04. 23:22:17
A régi brancsból már első látásra se néztem ki semmi jót, ez másodikra be is bizonyosodott. Így a változás2010 legénységéből kell kinéznünk, hogy egy fasza online oldalt állítsanak össze. Megjegyzendő, hogy ők se a fidesz hirtelen reagálású csoportjából jöttek, hiszen ezt már rég meg kellett volna tenni.
Tipp:
előbb-utóbb elkészülnek a munkával
gagyi lesz
de sokan ki fogják próbálni
azokból kevés lesz a nem magyar ajkú
Orbán lemond és a sleppjével együtt visszaköltözik Felcsútdobozra
néha keverem a tippjeimet az álmaimmal
nemzeti csótány írtó 2013.05.05. 00:13:45
Apukám te egy igazi ökör vagy!!!
Gondolom ma már háromszor leszoptad a z orbán, lázár és rogán hármast!
Elnök Úr 2013.05.05. 00:16:42
A postot ráadásul nettó butaságokkal is fűszerezte az író:
"a szolgáltatóknak nem kell bíbelődniük munkaerővel, helyiségbérlettel, stb. (ellentétben a bezárt játéktermekkel), a rezsijük sokkal kisebb és kevesebb az ellenőrzés meg a szerencsejáték felügyeleti macera is."
Azért kemény dolog ám úgy írni vmiről, hogy sem magát a javaslatot sem a szabályozni kívánt vállalkozások alapvető működésével nincs tisztában vki. Lényegesen nagyobb felügyeletről van szó, mint amit az említett nyerőgépek valaha is kaptak; az meg csak kicsit vicces, hogy a cikkíró szerint még magyarországi alkalmazottra sincs szükség. Persze, nem annyi foglalkoztatottról beszélünk, mint amit a betiltott gépek esetében alkalmaztak.
"A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy külföldi szereplőket is beenged a piacra, és míg mondjuk a magyar Szerencsejáték Zrt vezetősége valószínűleg elgondolkozna azon, ha már az ötödik újságcikk jelenik meg arról, hogy az apák hogyan játszották el online a család pénzét és emiatt éheznek a gyerekek, de egy kirgiz vagy maláj céget miért is érdekelne ez?"
Se kirgiz, se maláj nemzetközi szerencsejátékszervezőről nem hallottam még, ellenben mondjuk Bwinről, Unibetről, Pokerstarsról, bet365-ről, Betfairről és társaikról igen. Kivétel nélkül az összes nagy cég nagységrendekkel több lépést tett, sokkal több valóban hatásos szabályt alkalmaz, mely a játékfüggőség ellen irányul. A Szerencsejáték Zrt a fasorban nincs.
nemzeti csótány írtó 2013.05.05. 00:44:25
A pénznyerő automatákat betiltó rendelet két emberkéje, rogán és lázár.
A rogán fattyának keresztapja a pocok képű andy vajna, aki résztulajdonos egy Mo. működő Casinoban. A betiltás óta a Casinók dübörögnek és rogán talicskával tolja haza a pénzt.
lázár elvtárs pedig Hódmezővásár illetőségű emberekkel áll üzleti kapcsolatban, akiknek Szlovákiában bejegyzett onlájn szerencsejáték szervező cégük van. Azóta lecserélte az S8-as Audit egy talicskára. Meg van sértődve, mert egyesek a halálát kívánták, viszont az őt nem érdekli hogy kapzsisága miatt hányan lettek földönfutók és lettek öngyilkosok!
Most akkor mi a faszról beszélünk!!!
Zseer 2013.05.05. 06:47:51
3-4 "csalad" uralta a piacot,sokszor a helyeket is ok "vedtek".Munkatarsaik nem az oltonyos tipusok voltak.
2013.05.05. 07:18:25
Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.05.05. 07:27:42
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.05. 08:17:01
mojszipupi 2013.05.05. 08:51:39
"Ismertem a Balatonon olyan kocsmát, ahol több ember játszotta el a családja házát."
Hol van az a híres kocsma kisszivem?? No? Nyomod a faszságot amit hallottál valahol...már amúgy sincs mit eljátszania senkinek mert a fidesz elvette tőlük a segélyt, munka meg ugye nincs. Így jobb híján tőlem, tőled és mindenkitől veszik majd el, erőszakkal
Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.05.05. 09:05:12
Az a baj, hogy képmutató volt az indoklás. Ha azzal az indokkal tiltok be valamit, hogy árt, majd másnak megengedem ugyanazt, akkor kilóg a lóláb...
@Elnök Úr:
"Eddig is volt online szerencsejáték, csak épp az állam egy fillér adóforintot sem látott belőle, plusz a játékos adójogi kötelezettsége is igencsak átláthatatlan volt."
És ez ezután se fog változni. Ez külföldön jegyzett cégek. Magyarországon egyáltalán nem folytatnak üzleti tevékenységet.
@Lindalinda:
Látom, te lelkes hazugságfogyasztó vagy. Gondolom arra is van jó magyarázatod, hogy eddig a kormány szerint a szerencsejáték "káros, öl, butít, nyomorba dönt" volt, és mitől változott. Attól, hogy nem a kocsmában, hanem otthon csinálod?
Netuddki. 2013.05.05. 09:10:10
Koncessziós díjak? Mint a trasfikmutyinál? Muhaha!
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.05. 09:22:05
Ennek az egészhez az égvilágon semmi köze. Elmebetegnek kell lenni ahhoz, hogy valaki komolyan elhiggye, hogy azért lettek betiltva a félkarú rablók, mert így akartak Vajnának új ügyfeleket szerezni.
Netuddki. 2013.05.05. 09:22:47
Muhaha! Mindezt el is hiszitek? Hülyébbek vagytok mint gondoltam, tik fideszesek...
Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2013.05.05. 09:24:20
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.05. 09:25:30
"És ez ezután se fog változni. Ez külföldön jegyzett cégek. Magyarországon egyáltalán nem folytatnak üzleti tevékenységet."
Ha a szabályozás értelmes, változás lehet. Ugyanis a nagy onlájn cégek hajlamosak kiváltani az engedélyt, ha a feltételek értelmesek. Még nem ismert a magyar szabályozás, s nem tudható mik lesznek a feltételek.
Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.05.05. 09:26:55
kvadrillio 2013.05.05. 09:43:05
"""Szélsőjobbos svéd politikus menekült Magyarországra
Index
2013. április 30., kedd 17:31 | [aznap frissítve] |
Címkék
rasszista, nacionalista, svéd, bevándorló
Magyarországra költözik egy ismert szélsőjobbos svéd politikus, adta hírül az svd.se svéd híroldal. Erik Almqvist kiemelte, azért Magyarországot választotta, mert felnéz az ország nacionalista és szociálkonzervatív politikájára. Örömét fejezte ki, hogy Magyarországon nincs meg Svédország multikulturalizmusa, és a nemek egyenlősége."""""
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.05. 09:50:38
"Az a baj, hogy képmutató volt az indoklás. Ha azzal az indokkal tiltok be valamit, hogy árt, majd másnak megengedem ugyanazt, akkor kilóg a lóláb..."
Persze, ez így van, ebben nincs is vita. De a "minden károst betiltok" nem fenntartható ok, ezt mindenki tudja. S eleve kérdés káros-e az, amit károsnak mondanak. Mert miért lenne káros, hogy valaki havi 8-10 ezer Ft-ot költ játékra?
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.05. 10:13:46
Nem, ez nem így van.
A játékok ellenőrzésénél nem a játékosok ellenpőrzése a lényeg, ennek semmi értelme. Itt a forgalom ellenőrzése a lényeg.
A lényeg: a nyeremények adómentesek leszen legálisan is. (Eddig is azok voltak de facto.) S a cégek forgalma van megadóztatva. Ez a rendszer működik többek között Spanyolországban, Franciaországban, Olaszországban.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.05. 10:17:07
"Kivétel nélkül az összes nagy cég nagységrendekkel több lépést tett, sokkal több valóban hatásos szabályt alkalmaz, mely a játékfüggőség ellen irányul."
Ezt igazolni tudom. Ha egy játékos csak egyszer panaszkodik ilyen módon, a számláját azonnal lezárják és SOHA nem nyithatja újra.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.05. 10:19:22
Előre meg tudom neked jósolni: SENKI sem fog játszani a Szerencsejáték onlájn játékaiban. Miért? Mert:
- szar lesz,
- abszurdan magas jutalékok lesznek,
- ismeretlen, megbízhatatlan cég.
Karabah77 2013.05.05. 10:23:16
béla a görög (törölt) 2013.05.05. 10:28:27
1) más az online és más az élő szerencsejáték érzése. Nem vagyok benne biztos, hogy izgatja a népeket az online. Legalábbis nekem ez az érzés jött le. Azon túl, hogy internetelőfizetés kell hozzá.
2) ha online szerencsejátékot akarok játszani azt választok amit akarok.
Logikám valószínű téves, mert nem vagyok érdekelt, nem játszom életvitelszerűen sem online sem offline sem élőben. Élőben a lehetőségek száma korlátozott, de a legnagyobb élményt nyújtja.
Nem sok értelmét látom az egész törvénytervezetnek.
Mondjuk az igaz, hogy ha valaki "átcsábul" sokkal több pénzt/sokkal könnyebben el fog tudni b...ni.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.05. 10:33:57
Területfüggő.
Aki kaszinózik, az jellemzően jobban szereti az offlájn változatot. Hiszen más az élmény és jobb.
Ellenben sportfogadásban messze az onlájn a népszerűbb.
Ami pedig a pókert illeti, a két tábor egyezik. Aki az offlájn élő pókert szereti, az is játszik onlájn. S a tiszta onlájn játékos is elmegy néha élőben játszani.
Mo-n a kaszinózók száma minimális. A két nagy tábor a pókereseké és a sportfogadóké.
Karabah77 2013.05.05. 10:35:59
Karabah77 2013.05.05. 10:38:14
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.05. 10:51:18
Emlékszem pár éve a Szerencsejáték Rt. pókertermet akart indítani. Nos, már az alapelképzelések nevetségesek voltak. Többek között 40 %-os rake-et akartak szedni. Persze nem is lett az egészből semmi.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.05. 10:53:05
A Szerencsejáték Rt. alapkoncepciója: nálunk nem lehet senki játékfüggő, mert mi jó cég vagyunk, ellenben mindenki másnál mindenki játékfüggő, s ezek a cégek eleve megbízhatatlanok, mert csalnak és nem fizetik ki a nyereményeket.
Karabah77 2013.05.05. 10:57:55
Karabah77 2013.05.05. 10:57:55
Karabah77 2013.05.05. 10:58:46
Karabah77 2013.05.05. 11:03:55
Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2013.05.05. 11:04:40
Nem a játékosok ellenőrzése a cél, de ha már van egy eszköz a kezükben, akkor használni is fogják... ahogyan a cégeket tudják ellenőrizni, úgy a polgárokat is lehet. Amúgy valahol felháborító, hogy olyan szolgáltatásokat reklámoznak a tévében, amik után nulla adót fizetnek nálunk, valahol jogos a megregulázásuk. Más kérdés, az internet korában van-e erre lehetőség?
Karabah77 2013.05.05. 11:05:48
nemzeti csótány írtó 2013.05.05. 11:11:06
Akkor ugass vissza nekem köcsög, ha meg tudod cáfolni azt amit itt leírtam! Emeld ki a fejed a szarból, és nézz körbe te barom!
Egyébként voltál már Casinóban? Eddig csak elegánsan lehetett bemenni. Most már bemehetsz a disznószaros csizmádban is, csak vidd a pénzt. Szerinted miért vitték le a Casinókban üzemelő játékgépek után fizetendő játékadót?
Aláírásokat gyűjtenek, mert csökkentették a rezsit, BRAVÓ!!! Azt viszont nem írták oda a gecik, hogy az ásványvizes palackokra rátesznek 30Ft adót.
Nem kell bérkommentelőnek lenni ahhoz, hogy kiszámoljuk a szopás nagyságát!
Apropó!!! Tudsz számolni, te farok?
Karabah77 2013.05.05. 11:16:33
Karabah77 2013.05.05. 11:20:02
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.05. 11:24:33
Ellenőrizni most is lehet. Azaz ez tök mindegy. Mindenkit meg lehet figyelni, van hozzá eszköz.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.05. 11:26:56
"Amúgy valahol felháborító, hogy olyan szolgáltatásokat reklámoznak a tévében, amik után nulla adót fizetnek nálunk, valahol jogos a megregulázásuk."
Ez az internet alapproblémája. Az Amazon sem fizet adót Mo-n és elad Mo-ra is. De ugyanez igaz az összes cégre, mely X országban van bejegyezve és szolgáltat a neten máshová is.
"Más kérdés, az internet korában van-e erre lehetőség?"
Elvileg lehet, de olyan mértékű korlátozással járna, ami miatt botrány törne ki.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.05. 11:28:46
"Akkor ugass vissza nekem köcsög, ha meg tudod cáfolni azt amit itt leírtam! Emeld ki a fejed a szarból, és nézz körbe te barom!"
Írtál bármi értelmeset, amit cáfolni lehetne? Nem, idehánytál valami politikai propagandát, s ennyi.
Tom Gambler 2013.05.05. 11:29:01
Birca megszólalásaival kb 90%-ban nem értek egyet általában, de most kivételesen igaza van. Online szerencsejáték eddig is volt, Magyarországról is lehetett játszani. Az online sportfogadás egész európában egy létező, ellenőrzött üzlet, minden országban van, mégsem játszották el a vagyonukat milliónyian sem az Egyesült Királyságban, sem Franciaországban, csak hogy két konkrét országot említsek. Ráadásul ezek a nagy fogadócégek betartják az ún. Responsible Gambling szabályait, pedig ezek nem törvények, csak afféle gentleman szabályok, korlátozások, pont azért, hogy egyetlen nap alatt senki se tehesse fel a vagyonát.
Az Egyesült Államokban is azért tiltották ezt be leginkább, mert az egyes államok nem tudták ellenőrizni és adóztatni az online bevételeket. Itt Európában a szabályozással próbálkoznak, amennyire én látom, működik, ezt célozza be a magyar kísérlet is.
Más kérdés, hogy egyébként, miután elolvastam a tervezetet, azért van jó néhány gyenge pontja, amin csiszolni kell még. Hogy idekeverjem az aktuálpolitikát, amolyan tipikus fideszes kezdeményezés, jófelé kapisgálnak, de a megvalósítás rossz.
De az online szerencsejáték miatti nemzethalál vízió elég nevetséges, ez most az ellenőrzésről szól, bármelyik nagy játékoldalon lehetett játszani eddig is, magyarországról is. Nem engedik ránk most a sporfogadás-démont.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.05. 11:30:27
"Egyébként voltál már Casinóban? Eddig csak elegánsan lehetett bemenni. Most már bemehetsz a disznószaros csizmádban is, csak vidd a pénzt."
Lényegtelen. Akkor sem fog kaszinóba járni a játékgépezők 99 %-a,
Karabah77 2013.05.05. 11:35:05
2013.05.05. 11:35:20
"Most ezzel mi a baj? Aki játszott, eddig is játszott."
Ezzel az a baj, hogy aki viszont nem, az most majd lehet, hogy fog.
2013.05.05. 11:36:54
"Elovastam, de nem értem."
Akkor inkább ne is kínozd magad. Inkább kaszinózz. :-)
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.05. 11:39:08
Ez komolytalan. Azt fogja majd mondani a játék iránt nem érdeklődő ember, hogy "hűha, legális lett, akkor játszani kezdek!". Nem éppen életszerű.
Egyébként pedig állítom, hogy ez a játék az egyik legveszélytelenebb az összes hasonló közül. Egy átlag dohányos több pénzt költ, mint egy átlag játékos.
Tom Gambler 2013.05.05. 11:39:38
Kevesen tudják, én sem tudtam, de a magyar ötös lottónál is van lehetőség kombinációs szelvényen fogadni, ha jól emlékszem, az egy szelvényen elérhető maximális tét 2 millió forint.
Van még hova fejlődniük a szerencsejáték szabályozás terén, ez csak egy kiragadott példa volt.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.05. 11:41:44
Nem szeretem a kaszinót, persze próbáltam élőben is, neten is. A sportfogadás meg nem érdekel, csak kipróbáltam.
Egyedül a póker érdekelt huzamosabban, de ma már az sem. Három évig dolgoztam az egyik teremben, s éppen a póker volt a szakterületem, s ez idő alatt meguntam. Tudod, mint amikor a cipésznek lyukas a cipője, mert unja megjavítani a sajátját...
Karabah77 2013.05.05. 11:51:30
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.05. 11:59:24
Persze, van ilyen. De ilyen mindenben van.
Ismertem olyan embert, aki azt az életcélt tűzte ki, hogy 1000 elitkurvával fog szexelni, így erre költötte a pénzét, miközben nyomorgott. De éhező bélyeggyűjtőt is ismertem.
S mindez nem függ anyagi helyzettől. Las Vegasban ismertek esetek, amikor milliomosok lettek szegények a játékszenvedély miatt - szóval eleve volt pénzük, nem is a pénzért játszottak, de maga a játék vonzotta őket, s addig játszottak, míg vagyonukat el nem játszották.
Karabah77 2013.05.05. 12:02:07
tobias2 2013.05.05. 12:15:03
nemzeti csótány írtó 2013.05.05. 12:28:03
Apukám! Neked halvány gőzöd sincs semmiről. Te egy egyedül élő, unatkozó figura vagy. A feleséged elhagyott, a gyerekeid kiröhögnek és abban lelsz örömöt, hogy másokat bosszantasz.
BINGÓ???
én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.05. 12:50:20
Tom Gambler 2013.05.05. 13:19:10
én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.05. 15:04:54
Kis furfanggal minden limitet ki lehet játszani, és annyi tétet pakolhatunk, amennyit csak akarunk. Te biztos nagyon sokat akarsz pakolni, annyit már nehezebb.
Röviden: Lófaszt védi az online a túlvállalást.
Ez igaz a pókerre és a nyerőgépekre is.
Totózni, lottózni nem szoktam, de szerintem arra is.
Joaquin 2013.05.05. 15:37:40
Remélem megértitek, de egy pöttyet idegesít (hogy finoman fogalmazzak), hogy ezt a számomra és környezetem számára teljesen ártatlan szórakozást el akarjátok venni. Hagyjuk inkább dolgozni az evolúciót, nem lehet mindenkit megvédeni önmagától, mert semmi jó sem marad. Bármit túlzásba lehet vinni a sótól kezdve a cukron át akár a sportig bezárólag.
Tom Gambler 2013.05.05. 15:38:25
Ami a Bwin-t illeti, nem tudok megnyilatkozni, nem láttam, nem használtam, de azon, amin most dolgozom, és pár hónap múlva élesbe megy egy nem európai országban, a felhasználónak van lehetősége saját napi, havi és éves limitet beállítani arra, hogy mennyi pénzt tölthet fel az online számlájára. Aki nem jelöl meg ilyet, annak a szolgáltató alapértéket ad. Most fejből meg nem mondom pontosan, az alapértelmezett napi limit azt hiszem, 30 ezer forint. Ez egy átlagos, nyugati bérnek kb az egy tizede lehet. A lényeg, hogy a változtatás átfutása mindig egy nap, tehát nem tudsz hirtelen felindulásból limitet növelni és több pénzt elverni, mint amit hideg fejjel beállítottál.
Nyilván, aki hülye, az a lehetőségeit meghaladó limitet állít be, de azt sztem te is belátod, hogy ha valaki hülye, az bármivel el fogja játszani a pénzét, akár kaparós sorsjeggyel is.
Joaquin 2013.05.05. 15:46:32
Pedig én azt hittem jótékonyságból csinálják.
Tom Gambler 2013.05.05. 16:02:42
én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.05. 16:19:24
A kaparós sorsjegyes hasonlatod értelmezhetetlen egy sportfogadó számára. Azok nem basszák meg az első szembejövő cigány öregasszonyt, hogy elmondhassák ma is basztak egyet. Nem kaparnak azok semmit, se sorsjegyet, se szembejövő öregasszonyt.
Visszatérve a várható magyar online-ra. Bwinhez hasonló grafikai megjelenítést várni tőle illúzió. Az események száma is jóval kevesebb lesz, élő fogadásról és stream-ekről álmodni se merek. Aki csak teheti máshol fog játszani.
Tom Gambler 2013.05.05. 16:29:46
Ami a magyar online-t illeti, az a cég is indult a tenderen, aminek dolgozom, de akkoriban volt egy sokkal nagyobb tender is, sokkal nagyobb presztízzsel, így amennyire én tudom, nem nagyon fektettek energiát a magyar pályázatba, így nem is nyerte el a cég. Én magam csak pletykákat hallottam, de az magáért beszél, hogy jelenleg a tesztelése folyik a magyar sportfogadó rendszernek, holott tudomásom szerint az a határidő, miszerint az EB-re élesben kell mennie, már eleve a második határidő volt. Szóval cirka 1-2 éves csúszásban vannak.
A kinézet ettől még lehet csilli-villi, de arra én sem számítok, hogy live market-ek, online stream és hasonló szolgáltatások lennének. Az események száma meg általában véve inkább üzleti-marketing kérdés, nem a back-end rendszeré.
én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.05. 16:51:17
Üzleti-marketing kérdésben vitatkoznék, az események száma fontos. Nekem biztosan. Megy a hoki vébé, fogadhatok most pl. az orosz-német meccsre, hány gól lesz a 3. harmadban. Vagy hány frame-mel nyer O'Sullivan, ha egyáltalán nyer. Vagy hány szöglet lesz a MU-Chelsea első félidejében. De a tollaslabdát, a röplabdát, a kosárlabdát is említhetném. Ha nem lennének ajánlatok, nem érdekelne az egész. Biztos fontos, ha egy cég elmondhatja magáról, nálunk naponta 7456 eseményt játszhatsz kedves álmodozó fogadó. De azokból engem nem csak a napi csúcsrangadó érdekel.
Tom Gambler 2013.05.05. 17:08:31
Szóval, ha stream és live fogadás nem is lesz, annak elviekben nem lehet akadálya a magyar rendszerben sem, hogy az általad hozott példákra abban is fogadhass.
én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.05. 17:37:43
szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.05.05. 18:10:34
kivételesen (alapvetően) egyetértek veled.. :)
@Elnök Úr: "Eddig is volt online szerencsejáték, csak épp az állam egy fillér adóforintot sem látott belőle, plusz a játékos adójogi kötelezettsége is igencsak átláthatatlan volt. A legalizálástól nem fog "mintegy ötszázezer-egymillió magyar elcsábulni az immáron legális távszerencsejátékra", mivel aki akart eddig is játszott..."
igen. pontosan.
szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.05.05. 18:15:52
-------------------------------
itt van 2 fontos szempont:
1, "egyre növekedik a ellenállás az engedély nélküli szervezőkkel szemben"Ű
2, (ez lehet az intézkedés valódi oka!!)
"lassan megindul a Szerencsejáték Zrt. saját szolgáltatása, tehát elvárható módon talán megkezdődik a piac védelme is."
index.hu/gazdasag/2013/04/20/a_bwin_kivonul_magyarorszagrol/
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.06. 09:38:12
A bwin döntése mögött inkább az lehet, hogy hamarosan meg fog nyílni az amerikai piac, így pénzeket kell átcsoportosítani egyes kevésbé fontos piacokról.
kori58 2013.05.06. 11:12:04
A szerencejátékok egy része veszélyes a társadalomra. Gondolom ezzel egyetérthetünk.
A különböző játékok veszélyessége is eltérő. Ezzel is egyet kell érteni.
A polgárok egy része szeret szerencsejátékot játszani, ezt az igényt célszerű valamilyen szabályozott módon kielégíteni.
A szerencsejátékokból való bevételre a költségvetésnek szüksége van, ezek hiányában ezt a pénzt más módon kellene beszedni.
Tehát ki kell elégíteni egy igényt, úgy nagyjából, maximalizálni a bevételt és minimalizálni a kárt - ez a feladat.
Ha a társadalmi kár nagyobb mint a bevétel, akkor a feladvány biztosan rosszul van megoldva.
Az a tény, hogy jelenleg a tevékenység / az on-line szerencsejáték játszása /érdemben nem korlátozott, és ebből egy fillér állami bevétel sem származik az elgondolható legostobább változat.
A törvényjavaslat előremutató része, hogy a Magyarországon illegális szervezőkkel szembeni érdemi fellépést lehetővé teszi. Ezt már korábban meg kellett volna tenni, és ebben közös a felelősége a jelenlegi és az ezt megelöző kormányzatnak.
A kaszinó játékok veszélyessége a gyorsaságuk miatt magas, sz interneten való létük a hozzáférést teszi könnyűvé.
Igy együtt ez a játéktipús minden más játéknál több szenvedélybeteget ggenerálhat. A kérdés hogy az ebből származó bevétel vajon van e akkora, hogy ezt így fel szabad vállalni? Mert pl a kábítósszert nem legalizáljuk az alkoholt eltürjük, - itt most melyik utat kell választani?
Én egyébként most nem gondolok semmi politikai összefüggésre, de azt gondolom, hogy a megoldás rossz, ebbe az utcába nem kellene belemenni, mert ebböl sok baj lesz. Ezzel a véleményemmel egyébként nagyon ortodox vagyok, a legtöbb állam az internetes szerencsejátékokat nem engedélyezi, hitem szerint helyesen. Még két megjegyzés: Itt most nem a sportfogadásról és a kártyajátékokról van szó, bár azok internetes megjelenésén is lehetne mit javítani. A szervezők felelős játékszervezői magatartásában olyan nagyon nem kellene bízni, ezek éppen olyan ügyek amelyre az államnak kell a szabályokat megállapítani.
én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.06. 11:30:08
kori58 2013.05.06. 12:17:40
Tehát vannak olyan tevékenységek amelyek során muszáj szabályokat betartani, illetve ezt megelőzöen megállapítani. Gondolj arra, hogy ha az alkohol forgalmazás megengedett, attól még a tisztaságára, vagy a kereskedelmére vonatkozó szabályok nem mellékesek. Gondolom, te sem látnád szívesen, ha az iskolai büfében pancsolt házipálinkát árulnának. Ez nincsen másképp a szerencsejátékok vonatkozásában sem. Ez egy veszélyes tevékenység, és ez attól még igaz, hogy sokan tudnak ebben is mértéket tartani.
Tehát a játékosoket és a társadalmat védeni kell. A védelem szükséges és elégséges mértékének megállapítása azonban a nem a versengő magánszervezők dolga, hanem a jelen esetben az államé.