2013.02.13. 15:44
Cséfalvay szerint adórendszerünk elnyerte végleges formáját
Fellélegezhetünk - legalábbis ha elhisszük Cséfalvay Zoltánnak, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkárának kijelentését, miszerint "az adórendszer elnyerte végleges formáját, egy olyan adórendszer alakult ki a foglalkoztatást és a jövedelmeket terhelő alacsonyabb, illetve a fogyasztást terhelő magasabb adókkal, ami segítheti az ország gazdasági növekedését". És mindezt hogyan érte el az ország? Cséfalvay szerint "a stabilitás, reform és növekedés - általában ez a három legfontosabb célja a gazdaságpolitikának (...) a kormány két pillérben kezdte meg az építkezést 2010-ben, a stabilitás elősegítésére (adóreform, adósságfék), illetve a növekedés elősegítésére (munkaerőpiac, közszféra átalakítása) fókuszált."
"Az optimista kijelenti, hogy a lehetséges legjobb világban élünk, a pesszimista tart attól, hogy ez igaz. " (James Branch Cabell)
Tehát a stabilitás elősegítésére - mi lenne, ha nem ezt segítenék elő? Egyelőre valószínűleg nagyon kevesen érzik úgy, hogy évek óta bebetonozott, stabil jogszabályok alapján kellene dolgozniuk, jövedelemezőséget számolniuk, üzleti tervet készíteniük, a kiszámítható növekedéshez hitelt felvenniük. Sőt. 2011-ben átlagosan minden második héten módosították az adótörvényeket (26 adóváltozás volt), korábban 52 adónem volt, ma 63, 2010 óta pedig GDP arányosan 2,5 százalékkal nőtt az adóterhelés.
Bod Péter Ákos így jellemezte a helyzetet:
„A kormányzat művészete, hogy nem kell állandóan mindent módosítgatni, ennek az előfeltétele, hogy előtte kell számolni. Jó, ha a döntéshozók nem a lehetetlen tartományában kóborolnak” (Bod Péter Ákos)
Az örökös módosításra és lobbiharcra a legjobb példa a dohánykoncesszió kiírása, amely pályázatra kétféle üzleti tervet lehet benyújtani annak figyelembevételével, mit is dönthet majd a parlament, illetve az utolsó pillanatban olyan jogértelmezést hajtott végre a minisztérium (Némethné sk.), amely alkotmányos problémákat is felvethet a kiterjesztő jogértelmezés, illetve a pályázati kiírás mint jogalkotási forma területén (lásd önálló üzlethelyiség fogalmával a kevésbé kreatív üzletközpontok és üzletláncok kizárása)
Az adósságfék sem áll úgy, ahogy az a kormány szeretné - az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) statisztikái szerint 2013 januárjában 21.187 milliárd forint volt a magyar állam adóssága, és ennél csak 2011 novemberében volt magasabb. A növekedés az elmúlt fél évben lett látványos, június óta 565 milliárddal nőtt az államadósság, ám most nem a devizaárfolyamok alakulása, hanem a forintban történő eladósodás a felelős (ez utóbbi éves szinten 19%-kal emelkedett). Ráadásul az év végén, azaz decemberről januárra igen komolyan megugrott az államadósság szintje, 404 milliárddal nőtt csak ebben a rövid időszakban Kérdés,ezt vajon miért próbálja ezt a folyamatot úgy beállítani a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) januári 23-i közleménye, mint sikert.
Növekedés elősegítése. Ez az, aminek eredménye egyelőre nem látszik, és az előrejelzések szerint a közeljövőben még nem is fog.
"A munkavállalók nettója úgy csökkent, hogy a bruttó közben nőtt. Az átlagos álláskeresési idő másfél év, a segély három hónapig jár. A bizalom elszállt a finanszírozókban, (...) akik inkább bécsi vagy pozsonyi bankokban tartják a pénzüket ahelyett, hogy itt Magyarországon befektessék." (Bajnai Gordon)
A munkaerőpiacra fókuszálás egyelőre tragikus eredményeket hozott:a Workmania adatai szerint például tavaly 9 százalékkal kevesebb álláshirdetés jelent meg az internetes oldalukon, mint egy évvel korábban, miközben az álláskeresők száma éves szinten 17 százalékkal emelkedett. Ami viszont még nagyobb baj, hogy magas az alacsony képzettségű munkavállalók kínálata - rájuk nem igazán lehet alapozni egy erőteljes gazdasági növekedést, bárhogy is szeretné ezt a kormány.
A K&H 19-29 évesek körében végzett reprezentatív felmérése alapján a "válaszadók közel negyede azt mondta, nem érzi stabilnak a munkahelyét, és mindössze 10 százalékuk gondolja azt, hogy könnyen találna magának új munkát. Az aktív dolgozók 37 százaléka veszi fontolóra egy időre a külföldi munkavállalás lehetőségét, a diákok körében ez az arány 59 százalék." (forrás: index.hu)
Cséfalvay azonban optimizmusának adott hangot: szerinte a "kormány intézkedései a munkaerőpiacon azt eredményezték, hogy már az olasz és a spanyol munkaerőpiaci szabályozásnál is sokkal-sokkal előrébb jár Magyarország, és ugyanez vonatkozik a szakképzésre is a német mintára bevezetett duális szakképzési rendszernek köszönhetően. "A közszféra átalakításába is belekezdett a kormány, ezek a lépések együttesen lehetővé teszik, hogy az országban meginduljon a gazdasági növekedés, de további lépéseket is lehet tenni a bürokrácia leépítésében."
És valójában mit eredményeztek a kormányzati intézkedések? Meg lehet kérdezni azt a legalább 500 ezer aktív korú honfitársunkat, akik immáron más országban fizetnek adót és nyugdíjjárulékot (tehát más ország nyugdíjasait tartják el) és akik más államok számára nevelnek fel új adófizetőket. Meg azokat a fiatalokat is, akiknek szándékában sem áll itthon dolgozni vagy tanulni, pont a Fidesz intézkedései miatt, és inkább éhen dögölnek egy londoni McDonaldsban, mint itthon talpaljanak másfél évig munkahelyért.
Csak remélni lehet, hogy a közszféra átalakítása esetében az államtitkár nem a nyugdíjasok elküldésére gondol (akár szükség lenne rájuk, akár nem), illetve a funkcionális dolgozók mindenféle megfontolás nélküli "racionalizálására" - a köznevelés államosításával megduplázott státuszokat, a felesleges ilyen-olyan szintű bürokráciát meg kormányhivatal-áradatot és a vég nélküli tanácsadásos-kiszervezéses szerződéseket már nem is említve. Ezen intézkedések gazdasági haszna kétséges, morális hatása egyelőre kiszámíthatatlan, viszont tökéletesen beleillik abba a képbe, amit Bod Péter Ákos nyilatkozott a kormányzás művészetéről meg az előre számolásról.
Pesszimizmusának adott hangot a Policy Agenda is, szerintük "nem fog teljesülni a kormány reménye, hogy az év második felében felpörög a gazdaság: a tavalyi év utolsó negyedének adatait elemezve arra jutottak, hogy a magyar gazdaságban már az úgynevezett potenciális teljesítmény is lecsökkent, és emiatt a kormány által csupán 0,5%-osra becsült növekedési lehetőségtől is el fog maradni GDP bővülésünk." (forrás: fn.hir24.hu)
„A világgazdasági válság, majd a pozitív hatásaiban egyre nehezebben magyarázható hazai gazdaságpolitikai lépések következtében nyilvánvalóvá vált, hogy a következő két-három negyedévben recesszióval küzd majd a magyar gazdaság” (Policy Agenda)
Azonban nemcsak a statisztikai mutatók lesújtóak, hanem az emberek szubjektív véleménye is: a megkérdezett magyarok 12 százaléka nyilatkozott úgy, hogy személyes pénzügyi helyzete a következő tizenkét hónap során, ha nem is kiváló, de jó lesz. Negatív véleményt 84 százalék mondott, további 4 százalék pedig nem tudta eldönteni. Ha lehet, még negatívabb a kép a munkahelyi kilátásoknál, ebben az esetben többé-kevésbé jónak tartja őket az előttünk álló tizenkét hónapban a magyar válaszadók 3 százaléka. „Nem olyan jó” vagy „rossz” mondta 95 százalék. További 2 százalék nem tudja megítélni.(forrás: hvg.hu) És ha megnézzük a számokat, akkor maguk a Fidesz-KDNP törzsszavazók egy része is elégedetlen azzal, ami hazánkban zajlik, a nagy kérdés csak az, tud-e a kormány tartósan maga helyett más bűnbakkal szolgálni.
A gazdaságélénkítés kormányzati próbálkozásairól is megvan Bod Péter Ákosnak a saját véleménye, utalva a cseppet sem hízelgő korrupciós helyzetre:
„Ha a szociális, patrióta piacgazdaság elvei összekeverednek a rokonoknak juttatott támogatási rendszerrel, annál nincs rosszabb. Nagyon rossz az a politika, amikor az előző érvekkel igazolják az utóbbi magatartást.” (Bod Péter Ákos)
A legnagyobb kérdés csak az, mi lett volna, ha a kormány nem fókuszált volna erre a két területre? Jobb lenne a helyzet, vagy még rosszabbak lennének a kilátások? És mi lesz a felsőoktatás "reformja" (azaz a forráskivonások) után, ha még kevesebb képzett szakember kerül a rendszerbe, ha továbbra is alacsony marad a képzettségi szint? És mi lesz akkor, ha a fiatalok a alaptörvényi röghöz kötése miatt inkább külföldre mennek tanulni és nagy részük soha többet nem jön vissza? Ki és mikorra fogja reprodukálni az elvesztegetett félmillió minőségi munkavállalót?
Cséfalvay Zoltán előre gondolkodott:
Nekem egy fiam van, de nagy gondot fordítottam a nevelésére, ezért is vállaltam a külföldi taníttatás terheit. (HVG portré, 2012/25.sz.)
És igen, lehet hogy ez a jó megoldás: aki teheti, menjen külföldre egy jobb élet reményében, ha megteheti, taníttassa gyermekét külföldön (azaz ne itthon fizesse meg forintban a taníttatás költségét, ne támogassa a magyar felsőoktatást) - de akkor ki marad itthon, ki tartja el a nyugdíjasokat meg a közszférát?
Csak reménykedhetünk abban, a kormányzati kommunikációval ellentétben mégsem ez a "tökéletes" állapot - mert ha a kormány szerint ez a tökéletes kiindulópont gazdasági fejlődésünkhöz, akkor vajon mi, adófizetők, mire számíthatunk a közeljövőben?
És vajon meddig lesz adórendszerünk végleges formája végleges?
Amennyiben tetszett, csatlakozz Facebook csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Mandiner blogajánló 2013.02.14. 10:39:03
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Zárójelben 2013.02.13. 16:22:32
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.02.13. 16:41:31
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.02.13. 16:43:09
Rendíthetetlen Álamkatona 2013.02.14. 07:46:01
Épp, mint az alaptörvény.
VT Man 2013.02.14. 08:05:47
Hű, a szemetek!
Ahelyett, hogy maradtak volna Magyarországon, éheznének és élnének segélyből!
A szemetek kimentek és dolgoznak!
Zuzu Petás 2013.02.14. 08:29:10
nincs1itt 2013.02.14. 08:41:31
Idióta bagázs, az adórendszer ennél bonyolultabb már csak akkor lehetne, ha némi kvantum fizikával kereszteznék.
63 féle adónem... én kérek elnézést, hogy a sok setét fax, megjegyezni sem tudja...
hot-spot (törölt) 2013.02.14. 08:45:11
Marhák!
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.02.14. 08:45:23
Zabaalint (törölt) 2013.02.14. 09:11:56
Pedig milyen jól hangzott volna, hogy botkormány... :-)
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.02.14. 09:13:00
Sőt inkább összeszorul a gyomrom sajnos. :S
tede 2013.02.14. 09:22:32
Érdekes, hogy az egyik politikusnak sem jut az eszébe, hogy a kiadásokat is lehetne ám csökkenteni faszikáim, nem csak a bevételt növelni minden áron. Csak ahhoz ész meg hozzáértés kellene, adót emelni bárki tud.
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.02.14. 09:24:02
Aztán viktor fingik egyet másnap, és máris módositják...
hot-spot (törölt) 2013.02.14. 09:28:12
Marhák!
déjá vu39 2013.02.14. 09:33:22
Segítheti: feltételes mód - vagy bekövetkezik, vagy nem.
MacChicken (törölt) 2013.02.14. 09:51:21
Nos ezek az emberek akik a fent emlitett eletformat gyakoroltak nem keves penzt lapatoltak haza, amibol igen nagy bevetele volt allambacsinak. Ennek jo resze mostanaban tunt el a beveteli oldalrol. En csak a sajat ismerettsegi koromben tudok hirtelen legalabb 10 ilyen emberrol. Nem adtuk fel az otthoni elet lehetoseget, nem adtuk el ingatlanjainkat es barmikor visszaterhetunk, de az biztosan nem ez alatt vagy a kovetkezo Fidesz ciklus alatt fog megtortenni. Azt is tudjuk, hogy minel tovabb maradunk, annal nehezebb lesz a visszateres, nem magunk miatt, hanem gyerekeink miatt.
laci_52 2013.02.14. 09:54:38
Az egykulcsos szja és az adójóváírás megszüntetése nemzeti ajándék a magasabb jövedelműeknek és hatalmas pofon a szegényeknek. Eleve hibás a koncepció, hogy ez majd segíti a növekedést: ha a szegényebbek kapnának többet, azt elfogyasztanák, a gazdagabbak viszont megtakarítják. Az persze nem baj, ha ezt a megtakarítást államkötvényekbe teszik és ezzel segítik az államkasszát
A magas ÁFA-kulcsok a fogyasztást gátolják és csalásra biztatnak.
A vállalkozások adó- és járulékterhei
magasak, a feketegazdaság felé terelik őket.
A bankok adóztatása is visszaütött: óvatosabban hiteleznek és a megnövekedett terheiket áthárítják az ügyfeleikre.
Mérges 1234 2013.02.14. 09:58:47
Fidesz listás foci hulligánok, kik szerint a foci mégscsak előbre való, mint az egyetemek.
"Skeres" iskolarendszer átalkítás.
TEK-es vezérhülye, könyrgése a 20 milliós játékszerekért.
4 milliárdnyi jutalom a államú vagy önkormányzati cégek vezetőinek.
Van még egy évük, nem tudom mi lesz, de komoly a baj.
Persze nem gondolom, hogy a következő csapat jobb lenne.
Lencsés István _ 2013.02.14. 10:03:31
index.hu/gazdasag/2013/02/14/gdp2012/
"Méretes szakadékba zuhant az ország
Tavaly éves szinten 1,7 százalékkal esett vissza a gazdaság a KSH előzetes becslése szerint. Az utolsó negyedévben kiugróan magas, 2,7 százalékos volt a GDP visszaesése éves, és 0,9 százalékos negyedéves összevetésben – derült ki a KSH csütörtök reggel közzétett, az elemzői várakozásoknál rosszabb adataiból."
Megtörtént az elrugaszkodás, elkezdődött a szárnyalás!
Nem taggyűlés volt · http://coub.com/view/3zq19 2013.02.14. 10:06:42
hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:11:05
Mások meg csődbe mentek a fajtád miatt.
Rohadnál meg ahol vagy.
tomwar 2013.02.14. 10:11:28
hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:15:23
De az,hogy a kis jövedelmű 10-20 ezerrel vitt haza kevesebbet és emiatt az amúgy is gyenge belső fogyasztás befingott,na az már baj.
De ezt egy birca nyilván teljesen képtelen felfogni.
Hány és hány vállalkozás ment dögrovásba a csökkent fogyasztás miatt???????
Van erről statisztika?Kíváncsi lennék rá!
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.14. 10:15:31
Ha valakit eddig túladóztattak, majd ez megszűnik, az nem kedvezmény, hanem az igazságosság visszaállítása.
Elég az egykulcsos adó elleni marxista demagógiából!
hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:17:49
Ki a kurva isten fogja neked kitermelni a milliós fizetésedet hogy itt baromságokat irkálhass kényelmesen,miközben tömöd a pofádba a zsíros fánkot?
Élősködő féreg!
hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:19:00
Mekkorát fogok röhögni.
hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:26:23
Rohadjál meg!
TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.14. 10:28:05
hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:28:18
Jogosan gyűlöllek?
Te mit tettél le az asztalra?
Lencsés István _ 2013.02.14. 10:29:10
Hát persze, a megnövekedett fogyasztás HELYETT bekövetkezett csökkenő fogyasztás miatt bezárt boltok, vállalkozások során senki nem ment tönkre.
Gondolom, a te párhuzamos tündérmese-valóságodban állások sem szűntek meg.
A kirúgottak sem mentek tönkre, hisz tárt karokkal várják őket a 47 ezres állások.
hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:33:06
Abban a pillanatban ahogy megszűnik a fizetésed,mert a farok amit eddig szoptál nem fog tudni fizetni neked az ostobaságaidért!
Majd akkor jusson eszedbe,melyikünk az életképesebb egyed vajon?
tomwar 2013.02.14. 10:34:18
NYilvan Svedorszag, Nemetorszag, az USa, es sorolhatnam meg melyek azok, ahol tobbkulcsos, progressziv adorendszer van. Nyilvan marxistak, nem!?
Tudod, en jol jartam, a takaritonok meg nem...es nekik jobban hianyzik az a par ezres, mint nekem, amit kapok pluszban - eddig is meg tudtam oldani.
Ha ertelmezned, amit irtam, rajonnel, hogy NEM az egykulcsos ado, hanem a bevezetesenek modja es ideje az, ami ellen szoltam, hiszen elore megmondtak, hogy szar lesz. Az lett, a fogyasztas tavaly 3.9%-kal esett vissza, holott a belso fogyasztas felporgeteset vartak az egykulcsos adotol. Nem lett. Kompenzalni kell a vesztesegeket....szoval el ne add nekem ezt sikertortenetnek!
Tudom, a probalkozas nem siker, probald erosebben! Marmint a gondolkozast...
hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:35:00
A LECSÖKKENT BELSŐ FOGYASZTÁS TE SZELLEMI FOGYATÉKOS!
A NULLÁRA CSÖKKENT FOGYASZTÁS!
0 FOGYASZTÁS,0 TERMELÉSSEL JÁR EGYÜTT AMI 0 ADÓT EREDMÉNYEZ SEGGFEJ!
Miért is kapod te a fizetésedet tulajdonképpen?
A leírtakból ítélve nem lehetsz értelmesebb a kutyaszarnál.
laci_52 2013.02.14. 10:37:32
"Az egykulcsos adó pont helyes intézkedés volt."
A mostani formájában nem! Az adómentes minimálbért mindenképpen meg kellett volna tartani.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.14. 10:37:33
Vedd be a gyógyszeredet. S szólj a Fidesz titkárságán, hogy tiszteletdíjad emelését kéred.
hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:39:15
Hja, a nagy büdös semmit és a neten leírt hülyeségeidet ne számold ide!
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.14. 10:39:34
Kifejezetten gazdag államokat sorolsz, melyek nem példák Mo. számára, hiszen Mo. nincs ugyanabban a gazdasági helyzetben.
hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:41:13
Te,aki éljenzi az egykulcsos marhaságot!
Te,aki itt baromságokat irkál jó pénzekért.
Hiába próbálod kifordítani a szaros gatyát dagadék,nem fog menni.
Vágod?
De próbálkozni azt lehet persze.
Szánalmas féregnyúlvány!
Lencsés István _ 2013.02.14. 10:43:28
Mármint a keletkezett költségvetési lyuk miatti sorozatos megszorításoknak, új szopatóadóknak, az alacsonyabb fizetésűek csökkenő / megszűnő jövedelmének és megnőtt kiadásainak mi köze van a költségvetési lyukhoz?
A világon semmi. :D
Egyébként én nem jártam rosszul az egykulcsossal személy szerint, hanem azt látom, hogy minden és mindenki más járt rosszul vele. Tehát én is.
Elképesztő, hogy egyes trollok teljesen nyíltan vállalják, hogy mivel ők 200 ezerrel többet keresnek a fidesznek köszönhetően, ezáltal minden a legnagyobb rendben van, a többi 90% fűbe is haraphat országostul, mindenestül.
Mert ez így igazságos, keresztényi.
Persze legyen magyar paradicsom az asztalon, az orvost-tanárt meg kössük röghöz, mert őméltóságának JÁR az orvos-szolga havi 120-ért meg a tanár-cseléd havi 80-ért.
tomwar 2013.02.14. 10:48:42
Pedig mi is gazdag orszag vagyunk: kozpenzen epitunk magancsapatoknak stadiont, szoval elferne itt is egy tobbklcsos adorendszer....
Pl.
0-2MFt 10%
2-5MFt 15%
5- 20%
Alany jogon jaro penzek eltorlese (GYES, GYED, stb.)
Tamogatas KIZAROLAG szocialis es jovedelmi alapon. Csaladi adozas kiteljesitese.
Mi bajod ezzel?
Kivlov 2013.02.14. 10:50:08
"Az adómentes minimálbért mindenképpen meg kellett volna tartani. "
Az adómentes minimálbér Magyarországon a legnagyobb bűn. Csak adócsalásra ösztönöz. Fizessen csak adót a minimálbéres is.
Kivlov 2013.02.14. 10:51:19
"Tamogatas KIZAROLAG szocialis es jovedelmi alapon"
Marhaság! Jövedelmi alapon semmit. Mivel a tényleges és a bevallott jövedelmek között ég és föld van. Támogatásokat csak adóból leírhatóüan adni, annak aki dolgozik...
bandras 2013.02.14. 10:54:02
Miért növelné az adócsalást az adómentes minimálbér?
Mikor nem jelented be az alkalmazottad ha 0% adót kell fizetni utána vagy ha 16%-ot?
2010-ben 73500 volt a bruttó minimálbér, 2012-ben 93000. A nettója mindkettőnek azonos. Melyik ösztönöz adócsalásra?
laci_52 2013.02.14. 10:54:26
Az adómentes minimálbér nem igazságtalan, hiszen a legszegényebbeket segíti.
Ezenkívül serkenti a fogyasztást - hiszen az alacsony jövedelműek az összes pénzüket elköltik - ezáltal jót tesz a gazdasági növekedésnek is.
Az adócsalás más kérdés, arra ott van a NAV, fogja meg a csalókat.
tomwar 2013.02.14. 10:56:58
hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:59:50
Tehát a fogyasztáson meg sem látszana támogatás.
A helyzet változatlan maradna.
czjanos 2013.02.14. 11:05:20
Kivancsi 2013.02.14. 11:07:31
egyedul maradsz...
- nyugdijasokkal
- politikusokkal
- kisebbseggel
- egyeb lehutokkel
a sok sok piizeddel kitorolheted majd a seggedet mert az okasabbak leleptek, szerencstlenebbek tonkre mennek aztan lelepnek...
te meg fizetheted a 6x adot...
nezz ra e telefonszamladra a bankkivonatodra:
NE ZEMBEREK fizessek meg a valsagot!
gratula neked es hozzad hasonlo tapsikolo majomnak....
remelem jo sokaig szenvedtek mielott beledoglotok :):)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.02.14. 11:07:51
Őket az adójóváírás megszüntetése "sújtja". De ha szerinted ez gáz, és az adójóváírás rendben van, az megint felvet erköcsli kérdéseket. Mondjuk én megkérdezné, hogy nekem miért kell közel 100.000 Ft adót befizetni, amíg a másiknak semmit, mikor cserébe ugyanúgy feléli az adóból fedezett közszolgáltatást.
A Te gondolkozásod ott sántít, hogy az emberek fizetését Te közvagyonnak tekinted, amiből esetleg kaphat az is, aki megkeresi, de amúgy szociális alapon kell elosztani. Ez ellen szavaztak sokan a lábukkal úgy, hogy külföldre távoztak, mivel nehezen viselték azt, hogy műveletlen buta alakok kotorásszanak a pénztárcájukban a saját családjuk rovására.
laci_52 2013.02.14. 11:08:19
"Fizessen csak adót a minimálbéres is."
Adózik az eleget mindenképpen: áfát fizet, amikor a közértben vásárol.
hot-spot (törölt) 2013.02.14. 11:08:34
Hol is van ez a mondás?
Netuddki. 2013.02.14. 11:11:34
I_Isti 2013.02.14. 11:11:51
"Ismét változtak az adózás szabályai"
Netuddki. 2013.02.14. 11:16:19
Pl.
0-2MFt 10%
2-5MFt 15%
5- 20%
"
Szerintem el vagy tévedve. A maszopos többkulcsos adórendszer kb. így nézett ki:
0-1MFt 0%
1-5MFt 35%
5- 45%
Na egy ilyen adórendszer baromság. Ennél még az 1 kulcsos is jobb. Adót pedig mindenkinek fizetni kell. Alacsony a bruttó? Talán bele kéne gondolni miért is ilyen alacsonyak Magyarországon a fizetések...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.02.14. 11:19:31
Itt a pont. Nonszensz, hogy a fél ország minimálbéren dolgozik, és sokan csak abban látják a kiutat, hogy adómentessé kell azt tenni. Irreálisan alacsonyak Magyarországon a bérek, ezért nincs fogyasztás, ezért hal be minden termelő és szolgáltató vállalkozás.
Az, hogy ki tehet erről más kérdés.
blr 2013.02.14. 11:20:27
2010-ben egy minimálbéres teljes bérköltsége 94448 Ft volt, 2012-ben 119505. Ez 26%-os költségnövekedés, miközben a dolgozó nettó bére mindössze 1%-kal emelkedett. Na, ez az a változás, ami igazán adócsalásra, feketemunkára ösztönző, mert a munkáltató a stagnáló, illetve csökkenő fogyasztás miatt képtelen ilyen szintű áremelésre, tehát leépít vagy csal.
hot-spot (törölt) 2013.02.14. 11:23:46
Akkor beszéljünk arról,miért tartják ennyire alacsonyan a béreket mesterségesen?
És kinek jó ez?
Netuddki. 2013.02.14. 11:24:28
Érdekes módon valahogy elsikkadt az a dolog amikor az IMF a hitelfeltételek között a bérekre rakódó terhek csökkentését is említette. Ezt valahogy az orbánék nem nagyon reklámozták, pedig ez a magyar gazdaság egyik rákfenéje. A másik meg, hogy nem hajtják be az adókat. Pedig be tudnák, ha akarnák...
Netuddki. 2013.02.14. 11:29:24
Meg persze kedvező befektetési lehetőséget jelentsen az ország a külföldieknek. Ami egyenlő az állampolgárok elárulásával.
A bérek alacsonyan tartásának egyik eszköze a magas adó és újraelosztás. Csak sajnos minél nagyobb az újraelosztás annál több közpénzt lehet lenyúlni (lásd zsiga marcell). Na ezért nem fog itt semmi változni az adózás terén, addig amíg egy olyan kormányt nem ültetünk a nyakunkba amelyik kifejezetten erre "szerződik" az állampolgárokkal, hogy mindezen változtatni fog...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.02.14. 11:29:53
Hogy most miért ilyen alacsonyak... Jó kérdés. Gondolom az ok még hasonló, a költségek alacsonyan tartása.
Ebből csak egy kijárat van: A minimálbér felemelése 200.000 Ft-ra. Magától sosem fog felkúszni ilyen munkanélküliségi ráta mellett.
Kivlov 2013.02.14. 11:35:34
ÁFÁT? lóf*sz!
aprópénz. AKi meg már átlagbért keres, az fizessen 30%-os SZJA-t, mi? jó mszp-s szokás szerint. marhaság
Kivlov 2013.02.14. 11:37:27
Teljesen mind1, hogy munkavállaló csalja-e vagy a munkáltató! a lényeg: a csalás!
Meg az, hogy az ott kiesett lét a tisztességes bérükre bejelentettek fizetik.
komplikato 2013.02.14. 11:44:27
Aha.
Az egész világon mindenki hülye a több kulcsos adóval, de mi vagyunk a nagy forradalmárok. Már a szlovákoknál is visszacsinálták. Vajon miért???
tomwar 2013.02.14. 11:59:21
Kibaszottul nem tekintem az emberek keresetet kozvagyonnak, ellenben a befizetett ado KOZOS. Es KOZOSEN eldontjuk, hogy ebbel mit csinaljunk, vagy ne csinaljunk, kit tamogassunk, es kit nem.
Fentebb vazolta egy hasrautesszeru adorendszert, hol lattal abban nulla kulcsot?
tomwar 2013.02.14. 12:01:13
Nincs 0 kulcs, nincs tuladoztatas, mar csak meg kellene engem valasztani!:-)))
komplikato 2013.02.14. 12:02:14
A magas keresetűek jól jártak, vagy előtte rosszul, neki biztos jól jött. Meg ugye az adófizetők valami 5-6%-a fizeti az adó 90%-át.
De ettől még hülyeség volt, hogy az amúgy is létminimum alatt kereső milliókra rávertek még 12.000 forintnyi adót.
tomwar 2013.02.14. 12:02:54
Kivlov 2013.02.14. 12:03:26
csináljuk vissza mi is, mint a szlovákok...bruttó 900as 2. kulccsal...
endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.02.14. 12:12:00
Kis ember 2013.02.14. 12:16:39
+1
Eddig én is hazahordtam a pénzt. Most már kevesebbet hoztam haza, inkább kivittem az asszonyt.
Pár ilyen év még és haza se jövünk.
Bukott a kormány egy csomó ÁFA-t.
$pi$ 2013.02.14. 12:18:48
Úgy van. Magyarországon ez az elterjedt gondolkodásmód, mocskos bolsevik hozzáállás. Akinek van, attól vegyük el és adjuk oda annak, akinek nincs. Rohadt kommerek, rablók, útonállók, tolvaj élősködők!
Cartman (ex Cartman) 2013.02.14. 12:20:35
"Őket az adójóváírás megszüntetése "sújtja". De ha szerinted ez gáz, és az adójóváírás rendben van, az megint felvet erköcsli kérdéseket. Mondjuk én megkérdezné, hogy nekem miért kell közel 100.000 Ft adót befizetni, amíg a másiknak semmit, mikor cserébe ugyanúgy feléli az adóból fedezett közszolgáltatást."
Az adóddal te nem szolgáltatást vásárolsz, hanem közteherviselésben veszel részt. És ennek nem (csak) az a célja, hogy fenntartsuk a közjavakat, hanem hogy a gazdaságunk a lehető legoptimálisabban működjön, így _együtt_ versenyképesek legyünk. Így tehát az egész magyar gazdaságpolitika (vagymiez?), és benne külön az egykulcsos adó kudarca a friss GDP-adat.
"A Te gondolkozásod ott sántít, hogy az emberek fizetését Te közvagyonnak tekinted, amiből esetleg kaphat az is, aki megkeresi, de amúgy szociális alapon kell elosztani. Ez ellen szavaztak sokan a lábukkal úgy, hogy külföldre távoztak, mivel nehezen viselték azt, hogy műveletlen buta alakok kotorásszanak a pénztárcájukban a saját családjuk rovására."
A kivándorlási hullám orbánék idején kezdett erőteljesen felfutni, pedig ők - az egykulcsos adóval, ugye - megszűntették a kotorászást. A zemberek meg mennek mégis... Akkor most van kotorászás, vagy nincs?
lajafix1 2013.02.14. 12:23:01
A hülyeség az volt hogy a magyar adófizetési morál mellett a minbér adómentes volt. a minbér és környéke ott adómentes, ahol kevesen keresik azt, nálunk a minbér környékére van/volt és lesz bejelentve a többség.
$pi$ 2013.02.14. 12:26:37
Ennek szívesen utánanéznék, tudnál valami linket küldeni?
lajafix1 2013.02.14. 12:27:11
lehetne hosszan elemezgetni és cáfolni pl a korábbi adóteher versenyképességi hatásával de elég röviden is: hülye vagy. sírsz amiatt hogy felfut a kivándorlás de közben azt mondod hogy abafiuzetett adóért a jutalma az adózónak a coki. menj a mekibe mosogatni. Persze ne london hanem nyíregyháza legyen.
A kivándorlás (eddigi)felfutása messze nem OVnek köszönhető. (a jövőbeni már főleg neki lesz)
ursus artos 2013.02.14. 12:29:34
Az átlag feletti jövedelműek 20 éven keresztül keményen fizettek. De keményen fizetett az átlagnál egy kicsivel többet kereső is.
Az eredendő bűn az "adómentessé tettük a minimálbért" volt. Eddig tartott a minibéres jutalom.
lajafix1 2013.02.14. 12:32:12
Az a helyzet partiarcok, hogy sokkal magasabb bérről ne álmodozzatok, kb ennyit ér a K európai munka. Verseny van, sokat akartok mennek romániba meg a tótokhoz.
Azért az alacsony bérnek 1 kiemelt okozóját meg tudom említeni: az állam. 2x annyi munkarőt foglalkoztat mint amennyit kellene(a szinvonalhoz képest meg 3x annyit), a béreket alacsonyan tartja, legnagyobb munkáltatóként meghatározva a piacot. Fele annyi ember +50% fizetéssel sokkal többet jelentene és a kvalifikált munkaerő ára is emelkedne. De a többségen ez sem segítene.
sas70 2013.02.14. 12:35:07
lajafix1 2013.02.14. 12:35:14
Cartman (ex Cartman) 2013.02.14. 12:36:41
Pontos, mindenre kiterjedő statisztika nincs (vagy csak nem nyilvános). Itt vannak részadatok:
hvg.hu/velemeny/20130213_A_remenytelenseg_emigransai
tomwar 2013.02.14. 12:51:20
Az adot mindenkinek fizetni kell. A merteken lehet vitatkozni.
MacChicken (törölt) 2013.02.14. 12:55:42
Persze, el lehet menni alkalmazottnak, de akkor ne azt nezzuk, hogy 16% az SZJA, hanem azt, hogy mennyibe is kerul egy vallalkozasnak egy alkalmazott osszesen. Amit megkap az ember a szuperbruttobol - mert ezt kell nezni, nem a bruttot -, az rohej. A tobbi meg megy ingyenelok segelyezesere, soha nem dolgozott emberek nyugdijara, a legjobb esetben is 50%-ban felesleges koztisztviselok berere, az allami szfera penzszorasara. Kozben persze nyugdij az ablakban, sporolj magadnak, ha majd oreg korodban nyugit akarsz. Es mi van a horizonton? Semmi. Semmilyen remeny arra, hogy valtozni fog valami is. 3+1 eves ciklusokban dolgoznak a kormanyok, nem hosszu tavra terveznek. (3 ev megszoritas 1 ev penzszoras.)
Es akkor vajon miert is mennek el az emberek? Kapisgalod mar?
komplikato 2013.02.14. 12:56:28
ursus artos 2013.02.14. 12:57:53
Ezzel tökéletesen egyetértek.
Mérges 1234 2013.02.14. 12:59:48
Mindegy, hogy megy vagy marad Orbán, ennek az országnak lassan vége.
Nagyon sajnálom.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.14. 13:00:57
A 2009 előtti adórendszer volt a tragikus. Ugyanis a magyar irigységre és a marxizmusra épült, hogy "fosszunk ki mindenkit, legyen mindenki egyenlően szegény". Ez az ami tartahatlan. 2009 óta ebben helyes lépések történnek, s ez a helyes irány. Nem lesz az ország sosem rendben, ha az alsó középosztályt akarja kifosztani minden kormány.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.14. 13:03:07
Amit te írsz itt, az majdnem olyan, mintha egykulcsos szja lenne.
De te is tudod, hogy aki többkulcsos adózást szorgalmaz, az jellemzően nem arra gondol, amire te, hanem a 2009 előtti rendszer visszaállítására.
LEHET több kulcs, ha magasak a küszöbök, s nincs drasztikus különbség az adókulcsok között.
komplikato 2013.02.14. 13:04:38
A probléma az, hogy ez egy nem működő ország, ami korrupcióra, mutyira és kiskapuzásra épül vagy 150 éve legalább.
Tehát a legnagyobb adócsalást pont a drága milliárdosaink teszik meg, mindenféle jogkövetkezmények nélkül.
A "proli" meg kapja a létminimum alatti fizetését, a lakosság másik fele meg annyira szolidáris, hogy lesz*rják miből eteti a gyerekét, vagy tud még rezsit fizetni. Szóval erős mentális és szociális érzékenységi problémák vannak a lakossággal is.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.14. 13:06:57
Jelenleg az állm minden 100 Ft jövedelemből elvon 70-et. Ez abszurd szám, s ez már CSÖKKENÉS kicsival, hozzáteszem. Amíg ez megy, sosem fog semmi rendbe jönni.
komplikato 2013.02.14. 13:07:49
A minimálbér, ami ugye "véletlenül" sokkal kisebb mint a LÉTMINIMUM, az sajnos a legtöbb helyen tényleg minimálbér, szóval több millióan keresnek ilyen szarul.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.14. 13:10:14
Nézz utána, hogy milyen a szlovák többkulcsos adó. Meg fogsz lepődni.
Két kulcs van.
19 % havi 800 ezer Ft-ig,
25 % havi 800 ezer Ft felett.
ILYEN többkulcsossal NINCS gond. De Mo-n a többkulcsos azt jelenti, ami 2009 előtt volt. Ismered az akkori adókulcsokat?
Kivlov 2013.02.14. 13:15:26
Akkor mi változha, ha alanyi jogon adád?
Semmi. Mert elvennéd attól aki dolgozik, azért hogy odaadd a naplopónak...
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.14. 13:20:10
A @hot-spot: gyereket ezért fizetik a Fideszből, munkaköri kötelessége botrányt kelteni blogokban, ha másképp nem megy, akkor káromkodással.
tomwar 2013.02.14. 13:35:04
Ahogy a TB-t is savoznam.
Az egykulcs szamomra balta, a tobbkulcsosban van lehetoseg finomhangolni.
Orulok hogy eszrevetted, hogy NEM a 2009-es MSZP fele vonalat tamogatom, ahogy a mostani rablogazdalkodast se.
tomwar 2013.02.14. 13:38:40
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.14. 13:41:20
Pontosabban 2009 előtti vonal, melyet az ÖSSZES kormány követett, nem csak az MSZP. A 2009-2010 közti adórend már komoly lépés volt a jó irányba.
Én jelenleg BG-ban dolgozom. Itt az szja egykulcsos, a TB meg kétkulcsos.
Kis ember 2013.02.14. 13:44:40
Figyi, magyar ember nem igazán akar külföldön élni. Nyelvünk annyira ideköt, hogy sokkal többet kell nyújtania egy idegen országnak, hogy maradjunk. És mégis maradunk.
Következtetés: sokkal jobb életszínvonalat lehet kinn teremteni, mint itt.
komplikato 2013.02.14. 13:46:14
Szociknak vége 2013.02.14. 13:49:12
19 % havi 800 ezer Ft-ig,
25 % havi 800 ezer Ft felett.
A sávhatár tudtommal 3300 vagy 3000 euró, szóval feljebb van az...
komplikato 2013.02.14. 13:57:56
Úgy érted a lakosság azon képessége, hogy egész Európában mi vagyunk akik legkevésbé képesek nyelvet tanulni, még ha a túlélésünk is múlik rajta?
Egyébként akik elmentek azok se akarnak máshol élni. Csak itt nem lehet. Vagy csak olyan "szemetek", hogy nem akarják a gyerekük is itt játsszon torkos borzot.
Steve123 2013.02.14. 14:01:52
kerdezzbatran.blog.hu/2013/01/24/duja_552
Szociknak vége 2013.02.14. 14:03:39
- Arányában Mo-ról sokkal kevesebben mentek ki mint Szlovákiából, Romániából, Lengyelországból. Már ha van valami alapja a félmilliónak. Pedig Szlovákia jól áll.
Szociknak vége 2013.02.14. 14:05:15
tomwar 2013.02.14. 14:11:07
BG, mint Bulgaria? Szep hely! Reg jartam arra....
Bizonyos merteku elvonas kikenyszeriti a csalast, az emberek nem maguktol csalnak (nemtisztelet a kivetelnek)
Ado+TB max. 40% lehet, a munkaltatoival egyutt, es jo szolgaltatasokat kapsz cserebe, es SENKI sem fog csalni. Jelenleg ez nagyon messze van meg...50% koruli a teljes adoek, es utana meg befizeted a maradek penzed negyedet AFA-ban...
Nana, hogy nepi sport az adocsalas.
Szociknak vége 2013.02.14. 14:14:43
komplikato 2013.02.14. 14:19:38
tomwar 2013.02.14. 14:19:46
komplikato 2013.02.14. 14:21:42
Itt meg van az, hogy vagy simlis vagy vagy buksz se perc alatt.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.14. 14:24:19
Bulgária, igen.
Itt 2007-ben reformálták meg teljesen az adórendszert.
SZJA: 10 %, nincs se alsó, se felső határ
Tőkeadó, vállalkozási adó, kamatadó: 10 %
TB-járulék kétkulcsos:
- havi 330 ezer Ft jövedelemig 11 %
- havi 330 ezer Ft jövedelem felett 0 %
ÁFA: 20 %, egyetlen kulcs
Van külön munkaadói befizetés az alkalmazott után, ez 20 %.
Különadó nincs egy se. Egyedi adózás van, de abban nyilvánul csak meg, hogy a jövedelem hány %-a számít adóalapnak - munkbérnél ez 100 %, míg pl. szellemi szabadfoglalkozásnál meg 80 %. Vállakozásnál meg persze 100 %, azaz bevétel-költségek.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.02.14. 14:26:02
KÖZteherviselés... KÖZ... Köz.. Teher.. KÖZTEHER VISELÉS....
Ízlelgesd ezt a szót. És utána gondolkozz el azon, hogy fér ebbe bele, hogy az egyik ember semmit nem visel, míg a másik 6 számjegyű összeget.
@tomwar: No igen. Közösen eldöntjük. Itt sántít. Az nyúlkáljon a kalapba, aki tett bele.
Szociknak vége 2013.02.14. 14:31:04
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.02.14. 14:37:07
Gondolom a saját ismerőseidről, környezetedről beszélsz. Felénk egy kőműves-segéd 3 nyelven beszél (magyar, román és lóvári), De az iskolázott fiatalság is minimum angol. Az idősebbeket szólíthatod németül oroszul vagy franciául, attól függ milyen családból származik.
De állásra se nagyon jelentkezz nyelvtudás nélkül, ugyanis Magyarország az egyetlen hely európában, ahol ha csak az anyanyelveden beszélsz esélyed sincs elhelyezkedni.
Cartman (ex Cartman) 2013.02.14. 14:42:46
Semmit? Hogyhogy semmit? Ki az (egy tényleg nagyon szűk rétegtől eltekintve), aki valóban _semmit_ nem tesz a közösbe?
Láthatóan fingod sincs a gazdaság és a társadalom működéséről.
De nem is ez a baj, hanem hogy a döntéshozók ugyanezen a szinten állnak. Meg is van az eredménye. -1,7%-os gazdasági bővülés (sic!).
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.02.14. 14:43:56
Majd ha egyszer elhelyezkedsz a versenyszférában, meglátod, hogy jóval több munkáért jóval kevesebbet kapsz a nyugati kollégáidnál.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.02.14. 14:47:02
Te nagyon szétcsúsztál.
A minimálbéres 0 adója az adójóváírás vs magas keresetűek extra adósávjából indultunk. Valahol Durván lemaradtál, de már eldöntötted, hogy "fingom nincs."
tomwar 2013.02.14. 14:53:23
tomwar 2013.02.14. 14:54:08
tomwar 2013.02.14. 14:56:12
Azt tudomasul veszem, hogy letezik tarsadalmi szolidaritas, hiszen a sajat szintemen az egyeni is mukodik, csak a mertekevel van bajom.... Illetve az zavar, ha fizetek tarsadalombiztositast, akkor ha bajban vagyok, miert szarnak ram? Egeszsegugy, munkanelkuli ellatas, stb.
sas70 2013.02.14. 15:10:10
ursus artos 2013.02.14. 15:12:28
Off.
Régi elméletem erről, hogy ha "nincs Trianon" akkor ma (2013.) egy három-négy nyelvet beszélő ország vagyunk.
On.
Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.02.14. 15:21:25
ui: én is jól jártam az egykulcsossal, de nem tartom jó ötletnek, hogy a legszarabbul keresők bére csökkent az adójóváírás kivezetésével, ami az egykulcsos intézkedéssel "szerencsés" módon egybeolvadt. Alig van ismerősöm, akinek ne magyaráztam volna el már vagy HÁROMSZOR hogy ez két külön dolog és nem azért lett szarabb a fizetésük, mert egykulcsos lett az SZJA.
Kivlov 2013.02.14. 15:25:57
Az adójóváírást be sem kellett volna vezetni. Mint a 13 havi nyugdíj.
Azt se tartod jó 5letnek, hogy megszüntették 2009ben? egykutya...
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.02.14. 15:46:25
Jolka40 2013.02.14. 15:56:55
Elijah_Baley 2013.02.14. 16:07:45
Kivlov 2013.02.14. 16:09:08
Ez már nem válság. Az 2008-2009 táján volt.
Most visszatértünk a realitások talajára. Oda, hogy nem kell minden magyarnak 0% önerő mellett 2 évente új autó meg ilyesmi...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.02.14. 16:10:04
"Mit kezdenek az így megnövekedett jövedelmükkel?"
Azt azért valahol mélyen érzed, hogy ez a kérdés így önmagában a kommunista érákat idézi. Pont azt kezdi, amit akar. Az övé, Ő dolgozott érte.
Amúgy jellemzően a korábbi hiteleket fizetgetik vissza, próbálnak kimászni a szakadékból.
@Zka: Akárhogy csavarod csak nem akar kijönni, mi?
Szerinted kinek a bérére rakódik több járulékos költség? A minimálbéresére, vagy a magas keresetűére?
Cartman (ex Cartman) 2013.02.14. 16:24:30
Én vagyok szétcsúszva... :)
Na, nézzük, mit tesz be a közösbe az a bizonyos minimálbéres a 0 adójával:
- Hozzájárul a GDP-hez.
- Adót fizet. Igen, ez biztos meglepő lesz számodra, de nem csak jövedelemadó létezik a világon!
- Eltartja magát (és a családját).
És mi történik, ha jól megadóztatjuk a minimálbért:
- Egy részüket nyilván elbocsátják (nézz utána nyugodtan a foglalkoztatási adatok alakulásának, meg mondjuk - kis történelmi példa gyanánt - tekintsd át a magyar könnyűipar hanyatlásának sztoriját).
- A kirúgottakat - ahelyett, hogy szolídan bár, de tennének a közösbe(!) - eltarthatjuk segély, közmunka, stb. formájában.
- A minimálbér nem épp habzsidőzsi, tehát muszáj kompenzálni az adóemelést. Na, a végén ki fizeti akkor a révészt? Biztos nincs összefüggés a sok becsődölt cég és a minimálbér-emelés közt...
A fentieket alátámasztják a GDP, a foglalkoztatás és a fogyasztás alakulásával kapcsolatos statisztikák, de amúgy könnyen beláthatók, ha valaki tovább lép a "neazénadómból" szintű békaperspektíván.
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.02.14. 16:53:46
Nem a befizetett adók teljes összege a legfőbb probléma, hanem az, hogy ennyi különböző jogcímen szedik be.
nandras01 2013.02.14. 18:38:00
"Az egykulcsos adó pont helyes intézkedés volt."
valóban, a közgazdaságtan egyik alaptétele, hogy az egykulcsos adó ösztönzi, míg a progresszív fékezi a növekedést.
csak egy a bökkenő: ami az íróasztal mellett és elméletben igaz, az nem biztos, hogy a való életben is megállja a helyét, főleg akkor nem, ha egy amúgy is recesszióban levő gazdaság mellett vezetik be.
pontosabban, amikor nálunk a fidesz bevezette még nem volt recesszió, de már ott bujkált a láthatár mögött, és elég figyelmeztető jel volt, hogy hamarosan be fog kopogni az ajtón.
ma meg már egyértelműen gazdasági baromság a fenntartása.
ha ránézel a mellékelt térképre
en.wikipedia.org/wiki/File:Flat_tax_in_Europe.svg
akkor érdekes látvány bontakozik ki.
nyugat európában sehol sem él eme rendszer, míg kelet európában szinte egyeduralkodó.
gyanítom, hogy a tapasztaltabb, több gazdasági krízist és fellendülést megélt, az elmélet és a gyakorlat különbözőségét sokkal inkább ismerő nyugat, nem véletlenül nem él ezzel a csodaszerrel.
szóval, lehet, hogy az egykulcsos adó igazságos -még csak az sem, de ez most mellékes, mert az "igazságos" erkölcsi és nem gazdasági kérdés -, de gazdaságilag megfontoltnak semmiképpen sem tekinthető.
M. Péter 2013.02.15. 01:19:21
M. Péter 2013.02.15. 01:35:12
Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.02.15. 07:42:25
Kivlov 2013.02.15. 07:59:39
Jogos.
Annyi kéne, hogy X Ft bruttó bér, abból Y adó és kész. Persze először a munkáltatói adókat "hozzáadni" a bruttóhoz...
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.02.15. 09:35:38
Kivlov 2013.02.15. 09:55:55
persze. marhaság az összes. a 100ezerféle kedvezményről már nem is beszélve.
Csakhogy sajnos erre van társadalmi igény: hogy támogassuk a "rászorulót", a kisvállalkozást, az egyéni vállalkozót, a fiatalt, a 160 centise embert, a 1,5 méteres hajút, stb. stb.
Ahelyett hogy hagyná az állam az egész bagázst a vérbe. Kis kivételekkel oldja meg mindenki a saját problémáját, ahogy akarja és kész. Cserébe nem kéne agyonadóztatni se a munkavállalót, se a céget.