morgás joga 6.jpgKözelednek az ünnepek, főhet a polgármesterek feje, hogyan tiltsák meg azokat a rendezvényeket, amelyek rossz fényt vetnek  a tündérmesénkre, illetve hova űzzék azokat a honfitársainkat, akik nem illenek bele a következő kampányba.

De a fideszes polgármesterek nem adják fel. Hogy mit? Bármit megtesznek, akár törvényt is módosíttatnak, csak ne lássanak hajléktalanokat az aluljárókban. Meg bárhol máshol a közterületeken, életvitelszerűen. Ráadásul az Alkotmánybíróság kimondta, nem lehet a jog eszközeivel megtiltani, sőt büntetni, hogy bárki is a közterületen éljen. És az eszközök, amelyekkel politikusaink megoldani kívánták a problémát, szintén a múlté - az 50 ezer forintos bírságot biztos sok hajléktalan dalolva csengette ki, de az is kétséges, milyen eredményességgel lehetett közmunkára kényszeríteni egy fedél nélkülit. Az elzárás végképp értelmetlennek tűnik még így utólag is - csak azért büntetni valakit, mert nincs saját vacka, ahova behúzódhat, különösen kegyetlen bánásmód.

A kérdés csak az, vajon politikusainkat miért zavarják ennyire a hajléktalanok, hogy szabálysértésnek minősítették még a létüket is? Hiszen a szolgálati autóból nem igazán látszik, mi is történik egy aluljáróban és hivatalos polgármesteri programokat is csak ritkán szerveznek a hajléktalanszállókra. Akkor mi velük a baj, mi készteti a választott képviselőket arra, hogy tűzzel-vassal irtsák a NER-es választópolgárok egy részét? Mert elviekben ők is választhatnak, bár ezt azért még ne kiabáljuk el ...

A legnagyobb baj az, hogy azokat, akik önszántuk ellenére nap mint nap ott járnak a hajléktalanok között, a látvány arra emlékezteti, bárki, bármikor juthat olyan helyzetbe, hogy eredeti életterét elvesztve papundekli dobozok között tengesse az életét. Nem kell hozzá sok - egy rossz válás (amikor is a lakás a másik félre marad), egy munkaképességet tartósan csökkentő betegség, esetleg  tartós munkanélküliség, mely eredményeképpen a polgár kénytelen otthagyni nehezen fizetett lakását, albérletét. Mert ugyebár bárki felélheti tartalékát, írhatja magát nullára, élhet egyedül annyi pénzből, hogy már fűtésre sem telik - és nem feltétlen kell hozzá alkoholistának vagy épp szerencsejátékosnak lennie.  Egyszerűen csak nem úgy jönnek össze a dolgok, ahogy szeretné - kérdés, ez már elegendő-e ahhoz, hogy permanens szabálysértővé nyilvánítsa őt a rendszer?

Igen, az átlagpolgár nem szívesen lát olyat, amitől a szíve mélyén retteg, ez teljesen természetes dolog - ám politikusaink nem sokat foglalkoznak azzal, hogy a törvényi tiltáson kívül más eszközökön gondolkodjanak. Mert mi is ma a helyzet? A fővárosi és a kerületi polgármesterek szerint az Alkotmánybíróság hajléktalanokkal kapcsolatos döntése elveszi az önkormányzatoktól azokat az eszközöket, amelyekkel megteremthetnék a hajléktalan emberek létbiztonságát. De miért is létbiztonság az, ha kimondják, a hajléktalan nem lakhat közterületen, büntetnek, közmunkára kényszerítenek meg elzárnak? Vajon milyen nemzeti-keresztényi hozzáállás az a politikusok részéről, hogy véleményük szerint az egyetlen eszköz a hajléktalanok ellen, ha szabálysértéssé minősítik a közterület életvitelszerű lakhatásra való használatát? És ha ez az Alkotmánybíróság szerint nem helyes, akkor ez egyben azt is jelenti, hogy a talárosok kivették az önkormányzatok kezéből azokat az eszközöket, amelyek a fővárosban lakók életkörülményeinek biztonságát, illetve a hajléktalanok létbiztonságát megteremtenék?

Természetesen az eszközök nem fogytak el teljesen - lehet továbbra is garázdaságért, stb. büntetni bárkit, akár hajléktalan, akár nem. De tudomásul kell venni azt, hogy azért, mert valaki fedél nélkül van, még nem olyan tagja a társadalomnak, akik mindenáron üldözendő.

Választott politikusaink tanúbizonyságát adták annak, hogy nem jeleskednek az emberség terén - úgy gondolják, hogy feszítő szociális problémát majd meg tudnak oldani a jog meg a tiltás eszközével. Bár az is lehet, hogy ez csak egy olcsó eszköz arra, hogy végképp eltüntessék a rendszerre rossz fényt vetőket az utcákról, terekről, aluljárókból. Arra ugyan még nem vetemedtek, hogy kötelező tartózkodási helyet jelöljenek ki számukra (gettókatt, lágereket, stb.), de láthatóan nem is akarnak foglalkozni azzal a ténnyel, miszerint egyre több honfitársunk harcol nap mint nap azért, hogy ne veszítse el lakhelyét.

ételosztás.jpgÁm közelednek az ünnepek - a karitatív szervezetek hagyományosan ilyenkor szerveznek ingyenes étel- és ruhaosztást közterületeken. Vajon ezek is elmaradnak, mint a Márton-napi Flórián téri rendezvény? És vajon milyen indokok lesznek a bizottsági határozatokban? A túl hosszú sorok bántják a "rendes középosztály" szemét? Akadályozzák a közlekedést? Rosszt fényt vetnek arra az országra, amely megszorítások nélkül leküzdötte a válságot? Esetleg kötelezik a meleg levest osztókat, hogy csak annak adjanak, aki pecsétes papírral igazolja, ő kimaradt a NER-ből?

 

Eközben karácsonyra már 200 forint lesz a krumpli kilója, a legolcsóbb tejek literje cirka 140-150 forint lesz és várhatóan az élelmiszerárak megállíthatatlanul emelkednek tovább - és ezzel együtt a sorok is egyre hosszabbak lesznek. De ez sem fog látszani a szolgálati autóból, ha jól választja meg a sofőr az útvonalat. Már csak a GPS-be kell betáplálni a hajléktalan és szegények által tömegesen látogatott gócpontokat.

Ha a hajléktalanok már nem is számítanak, kormányunk szegény-politikája is várat még magára.

 

Kép forrása itt.

 Amennyiben tetszett, csatlakozz Facebook csoportunkhoz!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr54926193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sivatagi n. 2012.11.26. 15:13:41

Zseniális.

Ezentúl a köztér az új lakásom, alkotmányos jogom ott lakni. A hajléktalanokat felrugdalom onnan a jogvédő libsik lakásába, mert zavarnak.

Kulmar 2012.11.26. 15:17:01

@sivatagi n.: mert ez egyfajta szándékod neked, hogy ott lakj? Szerintem kérdezd meg az ott lakókat, hogy erről álmodoztak-e akkor, amikor még nem voltak ott!

komplikato 2012.11.26. 15:29:00

Megjegyzés a kajaosztás képhez. Megnéztem a kaját osztók honlapján és meglepődve láttam, hogy ott NEM hajléktalanoknak osztottak kaját, ennek fényében a kép több mint súlyos. A Blaháról átkerült másik helyre és ott olvastam az infóban.

saci02 2012.11.26. 15:33:52

@sivatagi n.: nem kell rugdosni oket. Az uresen maradt lakasod maximalisan meg fog felelni nekik. Szaz szazalek, hogy cserelnenek veled. Na ez a zsenialis, ha megcsinalod, akkor megemelem a kalapom, ha nem, akkor csak a szad volt nagy...

Gera 2012.11.26. 15:41:30

Én abszolúte díjazom azokat a törekvéseket, amik a hajléktalanok utcáról eltüntetését célozzák, mert herótom van tőlük. Ilyen egy tetű náci vagyok, elismerem, de nem bírom ezeket az alkoholista félembereket. És igen, valamiféle idézőjeles gettóba zárás a megoldás, ezekből a figurákból csak kényszerrel lehetne újra embert faragni, egy jó részükből úgy se, de a többi érdekében meg kéne próbálni. A meleg étel osztása egy szép karitatív cselekedet, de ez ugye nyilvánvalóan csak tüneti kezelés, arra jó, hogy ne haljon éhen, aki az összes pénzét piára költi. Természetesen semmiféle alkotmányos lehetőség nincs a radikális megoldásokra, úgyhogy marad a mostani demokratikus megoldás: álságosan a szabadságjogokra hivatkozva vidáman hagyjuk, hogy emberek halálra igyák magukat és az utcán fagyjanak meg. Ez nyilván nagyon demokratikus, úgyhogy semmi probléma.

Szelid sunmalac 2012.11.26. 15:52:09

@Gera: Igen. Meglehetosen demokratikus, mert teged is hagynak a jo meleg lakasodban, akar a geped elott ulve, hogy halalra idd magad. Hogy neked mi a kesztetesed erre, az maganugy, de jogod van hozza. Vagy csak neked lehessen jogod, masoknak ne?
Beszelgettel te ilyen "izekkel" akikbol kenyszerrel lehetne csak embert faragni? Honnantol ember az ember? Neked ok mitol nem azok?
Nekem pl. te nem vagy ember, es sokkal jobban szurja a szemem, hogy ekkora faszok maszkalnak az utcakon, semmint mondjuk a hajlektalan.
Nem, nem! Felre ne erts! Nem akarom, hogy osszepisaljak az aluljarok, es hogy ne lehessen toluk nyugodtan elmenni a legkozelebbi plazaba karacsonyi ajandekot venni! De talan elobb meg kene teremteni az ilyen "izek"-nke a minimalis felteteleket az emberhez melto korulmenyeket, aztan amikor mindenkinek modja lenne ra, de a mocsok szemetje lazadasbol, meg polgarpukkasztasbol akkor sem akar a jo melegben zuhanyozni, hanem inkabb az aluljaroban hanyja le a normalisakat, na AKKOR lehet hozni a hasonlo torvenyeket.

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.11.26. 15:57:22

@komplikato: igen, és egyre hosszabb a sor (a tavaly karácsonyi a Blahánál minden képzeletet felülmúlt). És gondolom, ezért sem engedélyezték a Márton-napit Óbudán, mert totál gáz a NER sajtójára.

Gera 2012.11.26. 16:05:48

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Tévedsz, ha azt hiszed, hogy jelentős részük nem egy antiszociális vadember. Szállóra, ahol van tisztálkodási lehetőség, orvos, satöbbi, azért nem mennek, mert ott nem csinálhatnak, amit akarnak, az pedig a tajt részegen üvöltözés. Ez van. Amikor a különféle karitatív szervezetek annyi használt ruhát kapnak, hogy többségük a kopottasat át sem veszi(!), akkor szerinted miért mászkálnak ezek a masszív alkoholisták hót büdösen, rongyokban az utcán? Mert nem érdekli őket, bakker. Teljesen elszakadtak a társadalomtól, kizárólag kényszerrel lehetne kimozdítani őket ebből az állapotból, mert amúgy egyetlen céljuk, hogy egész napjukat delíriumban töltsék, amíg bele nem döglenek. Állîtom, hogy még az se igaz egy jó részükre, hogy nincs pénzük, csak az nem opció részükre, hogy azt a havi mittudomén 50 rongyot arra költsék, hogy hárman béreljenek egy szobát és szerényen ellegyenek, hanem elisszák az egészet. Nagyanyám havi húszezres özvegyi nyugdíjból élt 15 éve _emberként_, ezek inflációval korrigálva is többet költenek piára meg cigire, hadd ne sajnáljam már őket. Persze van köztük rengeteg normális, na, ők laknak a szállásokon.

Szelid sunmalac 2012.11.26. 16:19:21

@morgás joga mindenkit megillet: Ugyan mar! Ez nagyon gonosz es cinikus hozzaallas! Egesz egyszeruen nem akartak, hogy a hidegben olyan sokaig fagyoskodjanak annyian! Csak a joszandek vezerelte oket!

mrZ (törölt) 2012.11.26. 16:21:30

@Gera:
Nem kellene erőltetned.
Tirpák vagy és kész.
És minden további mondatoddal csak rontod a megitélésedet.

Szelid sunmalac 2012.11.26. 16:22:28

@Gera: Reszben ertek egyet. Reszben, mert sokan tengodnek valoban ugyanannyi penzbol es probalnak megleni, de hadd tegyem hozza, hogy nagymamad valoszinuleg nem vesztette el a lakasat.
Azt meg erosen ketlem, hogy a hajlektalanok tulnyomo tobbsege havi 50e-t keresne.
A szallokra meg nem azert nem mennek, mert ott nem lehet dorbezolni, hanem mert nehany mocskos gazember (akik egyebkent a nem hajlektalanok kozt is egesz surun megtalalhatok!) ellopja meg azt is, ami van nekik.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.11.26. 16:55:30

2és nem feltétlen kell hozzá alkoholistának vagy épp szerencsejátékosnak lennie"

A legtöbb esetben (90%-ban) akiket életvitelszerűen az alauljáróban látunk, az a saját hibájából került olyan mélyre, és azt is elárulhatom, hogy ezeknek eszük ágában sincs onnan kimászni.

Ugyanis aki tisztességes volt a korábbi életében, az a tisztessége OKÀN szégyellni fogja magát az aluljárókban való életvitelszerű élethez, így inkább elbújik. Ezeket láthatod az erdőben, a régi gyártelepeken, a melegedőkben stb.

Aki pedig (hangsúlyozom) az aluljárókban van életvitelszerűen, annak esze ágában sincs onnan felkapaszkodni, ugyanis neki "ez" jó.

Tehát amiről a Poszter beszél, az egy baromi nagy félrebeszéd. Balos félrebeszéd.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.11.26. 16:56:50

@morgás joga mindenkit megillet:

"és nem feltétlen kell hozzá alkoholistának vagy épp szerencsejátékosnak lennie"

A legtöbb esetben (90%-ban) akiket életvitelszerűen az alauljáróban látunk, az a saját hibájából került olyan mélyre, és azt is elárulhatom, hogy ezeknek eszük ágában sincs onnan kimászni.

Ugyanis aki tisztességes volt a korábbi életében, az a tisztessége OKÀN szégyellni fogja magát az aluljárókban való életvitelszerű élethez, így inkább elbújik. Ezeket láthatod az erdőben, a régi gyártelepeken, a melegedőkben stb.

Aki pedig (hangsúlyozom) az aluljárókban van életvitelszerűen, annak esze ágában sincs onnan felkapaszkodni, ugyanis neki "ez" jó.

Tehát amiről a Poszter beszél, az egy baromi nagy mellébeszéd. Balos mellébeszéd.

Radio Silicon 2012.11.26. 17:12:28

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: "...hogy ekkora faszok maszkalnak az utcakon" eljátszod itt a jó embert, meg a toleránst, aztán a szádból neked is csak a mocsok szól, amint alkalmat találsz rá.

Gera 2012.11.26. 17:15:10

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Nem állítom, hogy nincs ilyen, de biztos vagyok benne, hogy nagyobb szerepe van annak, hogy a szállókon vannak bizonyos viselkedési normák, amiket egy masszív alkoholista ha akarna sem tudna betartani.

Énn azt nemtudom, honnan szerzik a pénzt, de az evidens, hogy többet költenek piára, mint egy átlag szegény ételre...

Liberálész 2012.11.26. 17:30:56

Hajléktalanokat szagolni az aluljáróban jó, ugye, libsikéim?

Kámasuka 2012.11.26. 17:57:38

Figyelj már.

Voltam 1-2 helyen. Central Park, Mariahilfestrasse, Károly híd. Csövesek nem voltak a környéken se. Mindenhol tombol a diktatúra?

A közterület ugyanannyira(sőt ők még fizetik is) a nem-csöveseké, mint a csöveseké(akik nem fizetik). Szóval legyen nekik valami szabad zóna.

szemtanú 2012.11.26. 18:03:01

@morgás joga mindenkit megillet: Ha, kétszer ilyen hosszú sor lenne Márton napon, akkor megnyugodva hátradőlnél, hogy milyen rendesek vagyunk mi empatikus fővárosi polgárok? Mit old meg egy évi egyszeri vagy kétszeri ételosztás? A hajléktalan és szegény problémát biztosan nem oldja meg. Van erre talán megoldási javaslatod, vagy csak a Karácsony előtti lelkiismeret furdalás íratta a posztot?

Anyámasszony_sanyija 2012.11.26. 18:42:36

Én azt nem értem, miért nem lehet olyan szállót építeni/kialakítani, ahol mindenkinek rendesen zárható külön szobája lehet. Akkor nem tudnának lopni egymástól a hajléktalanok.
Megfelelő mennyiségű wc-t és zuhanyzót is ki kéne alakítani.
A nagytöbbségnek az a baja a hajléktalanokkal, hogy összevizelik az aluljárókat, és kibírhatatlanul büdösek.
De ez nincs mindenhol így. Egyszer láttam egy filmet japán hajléktalanokról. Ők nem büdösek, minden nap fürdenek a köztéri mosdóknál.

2012.11.26. 18:48:41

@Anyámasszony_sanyija: Az idei évben nyáron az NYME soproni épületeiben napokig nem volt áram a nagymértékű tartozás miatt. Az egyetemekkel nem foglalkoznak akkor gondolod hogy a hajléktalanok kivételek lesznek?

2012.11.26. 19:04:50

A Budapesti Módszertani Szociális Központ az egyik intézmény amely tenni tud a korlátainak megfelelően a hajléktalanokért. A honlapjuk www.bmszki.hu kevés adatot közöl vagy egyáltalán nem. Egy uniós felmérés pdf-jét találtam az EU egyik szervének oldalán, ott vannak konkrét adatok nagyon szépen összeszedve minden uniós tagállamról. Magyarországon élő hajléktalanok helyzetéről pl a BMSZK-tól szereztek adatokat...

"According to the data collected by Budapesti Módszertani Szociális Központ
on 3 February of each year,7,270 homeless people (40% of them rough
sleepers) were interviewed in 2009 in Budapest and 8,075 in 2010 (38% rough
sleepers) as against 2,539 in 1999 (only 3% being rough sleepers). Around half
of the people concerned had owned or rented their own home before
becoming homeless."

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.11.26. 19:07:42

@Plakátoltassuk ki a Lajossal, oszt jónapot...:
tehát a közterületen lévő hajléktalan az rossz hajléktalan, más ingatlanán (házában, raktárában, trafóházában) vagy erdejében dekkoló az pedig a jó hajléktalan. Igen, innentől kezdve már nem a polgármester (kormány) problémája, hanem az ingatlan tulajdonosáé. A helyzet megoldva.
Főleg, ha a tulaj a végén - más eszköz híján - fogja, és felgyújtja az egészet. Erre is volt példa, halálos áldozattal. Majd azt mondjuk, "ágyban dohányoztak".

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.11.26. 19:14:40

@szemtanú: ha az illetékesek nem veszik tudomásul a problémát, akkor megoldás sem fog rá születni. De azzal, hogy törvényileg tiltjuk őket, még nem tűnnek el a föld színéről. Ahogy a probléma sem.

kzoltana 2012.11.26. 19:16:33

Jól beszél a blogger!

szemtanú 2012.11.26. 19:35:52

@morgás joga mindenkit megillet:
1, Megoldási javaslat?
2, A probléma minimum 22 éves. Azzal mit kezdesz, aki nem hajlandó szállásra menni, akkor sem, ha ott egy rendőr is felügyeli a rendet? Persze fontos a személyiségi jog, de ha veszélybe sodorja vele saját magát, akkor mit lehet lépni? Mégis, mit kellene csinálni, mindnek lakást adni, segélyezni vagy mit?

01234567 2012.11.26. 19:46:22

@morgás joga mindenkit megillet: Erőlködtök itt, ezekkel az empátia teszt blogokkal itt. Egy másik blog egyik posztjánál, ahol egy hallássérült írta meg a munkahelyi problémáit, még nekem is elszakadt a szíj. Azóta bebizonyosodott nekem, ebben az országban, az utóbbi 10-15 évben bizony eltolódott az arány, az érzéketlen, egoista, primitív, bunkó, balfaszok irányába. Mint az életben, itt is, 10 hozzászólóból 6 ilyen. 60%. Ezek azok bizony, akik ha olyan rendszer lenne, szemet hunynának afelett, hogy a sérült embereket elpusztítsák, a csöveseket táborokba zárják, egyáltalán, aki lecsúszott, munkanélküli, szegény, beteg, tüntessék valahova el. A nyugdíjasokon simán "leverné" az utóbbi 25 év politikusainak, sleppjének minden bénaságából, tolvajlásából eredő gondot, aki ha munkás gyűlöli az értelmiségit, ha értelmiségi megveti a munkást, aki felfelé irigykedik, lefelé megvet, aki bármennyi lexikális tudással rendelkezik, a lélek intelligenciája nem adatott meg neki, aki bár maga is esetleg problémákkal küzd, lecsúszott, de leköpi aki még lentebb, és belerúg abba akinek ugyanazon a szinten, de más, ettől már számára érthetetlen a problémája. Aztán vannak a maguktól teljesen elájult egoista, szerencsétlen faszok, akik olyan nyomorultak, hogy nem ismerik el szerencséjüket, önnön szobrukban élnek, kő szívvel. Használják a nyomi, nyugger, csöves, proli kifejezéseket, olyan tartalommal, amit a zsidrákot, cigót használó náci is megirigyelne. Bár sokszor nagy az átfedés, igaz sokszor látensen :) .
És a vakok. Akik egyszerűen nem látják, nem értik, mi történik ebben az országban 25 éve, vagy nem akarják. Akik mindent, a megmagyarázhatatlant is, megmagyarázzák, csak hogy saját kis rózsaszín, piros, nemzetiszínű, narancs, zöld..stb.. ködjükben tovább tántoroghassanak, mert őket meg ez védi meg önmaguktól. Ahogy a fentebbieket érzéketlen bunkóságuk...
Reménytelen. Igazából, hogy itt valami történjen, ezeket kéne lelki átnevelőtáborba küldeni, a menthetetlenjét eltüntetni. (látod:"ki korpa közé..." :P )Mert ők minden magyar politikusok álma, a mindig megosztható, heccelhető, kihasználható tömeg, akiknek nálunk egészségtelenül magas aránya miatt, működik ez a szar, már 15 évvel túlélve önmagát, ami van. És a sötétség erejei még azt sem értik meg, ehhez szavazniuk sem kell, elég a hétköznapi viselkedésük.

2012.11.26. 19:51:13

@szemtanú: Nézd meg a számokat. '99-ben 2500 hajléktalan volt, 2010-ben már 8000. Az első a megelőzés lenne. Durván 10 év alatt több mint 5000 ember vesztette el az otthonát. Tehát nem pusztán a hajléktalansággal van a gond hanem azzal hogy lassan az átlag polgárokat is fenyegeti az elszegényedés. Bécsben nagyjából 5000 hajléktalan van, de ott nem gyarapszik olyan durván a számuk és a nagy részük bevándorló. Sok pénzt fordítanak arra hogy ne csússzanak le és vissza tudjanak illeszkedni, nem is látsz a belvárosban hajléktalant.
A hajléktalanság megnyilvánulása, látványa a legforgalmasabb helyeken egy erős kézenfekvő jele annak hogy a társadalom szarban és lecsúszófélben van. Jelenleg úgy néz ki hogy a calcuttai és nem a bécsi megoldás felé tartunk.

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.11.26. 19:56:05

@szemtanú:
vannak nemzetközi példák, tanulmányok, a problémában járatos (akár nemzetközi) szervezetek, stb. Talán meg lehetne hallgatni a véleményüket (randa szó, társadalmi egyeztetés) és az alapján kidolgozni olyan rendszert, ami előre is viszi a probléma megoldását. Amíg random önálló képviselői indítványokkal "javítják" a rendszert a NER égisze alatt, nem valószínű, hogy lesz bármilyen tényleges eredmény is.

És ha már a jogalkotás mindenhatóságánál tartunk, vajon (a most eltörölt) 50 ezres bírság mire jó, miből fizeti ki? Van bármilyen különbség is abban, hogy hányszor ötvenezer? És a közmunka? Szerinted mit szól a közmunka-felügyelő, ha a már csak azért is a szokásosnál is sokkal büdösebben megjelenik nála a hajléktalan és "munkára" jelentkezik? Az meg külön előremutató, hogy a jó drága büntetésvégrehajtási intézményeket hajléktalanokkal töltik fel - mindezt a még nem hajléktalan adófizetők pénzén.

01234567 2012.11.26. 20:21:21

Ami meg magát a posztot illeti:
Ugyan azzal a problémával állunk szemben, mint a cigányság, nyugdíjasok, munkanélküliek, csökkent munkaképességűek, parasztság, egykori ipari "fellegvárak" lakosságának esetében. 1990-ben a politikai-gazdasági elit az emberek közé dobta a gyeplőt, 2006 óta pedig még ostorral is zavarja őket.(ekkortól regnálnak azon becses politikusaink, akik ebben szocializálódtak :) )90-ben szűntek meg a munkásszállások, került utcára rengeteg elvált férfi, akinek nem volt hová mennie. Egyébként, a hajléktalan törzsgárdát, a mai napig ezek a férfiak adják. Ekkor került utcára rengeteg, sokgyermekes családjából, vidékről a városba zavart ember, az intézetekből kikerült fiatalok. És azóta a lecsúszás lehetősége csak nőtt, szélesedett, egyre több embert érint. Már felnőtt egy generáció, akinek ez természetes, egy olyan amelyik tudja ide kerül, és ha ide kerül elfogadja. Mint a cigányoknál a börtönt, a parasztoknál a lehetőség nélküli nincset, Ózdon, Miskolcon, Tatabányán, Komlón a munkátlanságot, diplomával a munkanélküliséget..stb..
Sajnos a lopás, az "urak" minden energiáját, idejét lefoglalta. De ki, és mikor fogja ezt az országot rendbe hozni, így, 20 évig szocializálódott emberanyaggal? Itt valaki(k?) megoldást kérdeznek. Mert hogy? 20 évig leszarjuk a hajléktalant, cigányt, parasztot, munkást, csökkent munkaképességűt, a nyugdíjrendszert(na jó azt azért meglopjuk néha), és most már azokat a fiatalokat, akik ebbe születve tanultak, mert azt hitték ebből az kitörés lehet,a fiatal értelmiséget. De már piac híján 40-50 éves orvos, mérnök, épitész..stb.. is menekül, ha nem sógor-koma. Mert lehet a sajnos számarányában Magyarországon erős bunkóknak olyan lózungokat a szájába idomítani:életképtelen alkesz proli(mióta?mit?közmunka esetleg?=állami szintű rabszolgatartás), dolgozni nem akaró paraszt, dettó cigány(érdekes,vidéken senki nem akar?), rühes kedvezményhalmozó nyugger(ki a fasz adta nekik?miért?átlagnyugdíj reális statisztika, vásárlóereje?),"büfédiplomások"(anyátok!hány orvos, mérnök IT-s,építész megy el innen ?)....
Összefogni kéne, gondolkodni. De a politikusok szerencséje, ez ebben az országban nem fenyeget. Egy görög, spanyol százszor intelligensebb..

dr. Balta$ár 2012.11.26. 20:25:58

banánér állnak sorba? vagy bankautomata?

rohadjmegARCgeci 2012.11.26. 20:28:04

Hatalmas vitát lehetne nyitni arról,hogy melyik az emberségesebb?A hajléktalannak tömény piát adni amitől hamar megtisztulnának az utcák és nem szenvedne,fázna tovább az a szerencsétlen,vagy melegedőket csinálni és ingyen koszton tartani,amitől a szenvedései csak jól meghosszabbodnak?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.11.26. 20:44:37

hát igen a tudomány is így működik

amit nem lehet látni az nincs
aki pedig ebben kételkedik azt mágylára kell vetni

vagy legalább diliházba, mint semmelweis ignácot

komplikato 2012.11.26. 20:56:34

@Gera: "ezekből a figurákból csak kényszerrel lehetne újra embert faragni,"

És mint az ábra mutatja van akiből azzal se?

komplikato 2012.11.26. 21:05:51

@Anyámasszony_sanyija: "Én azt nem értem, miért nem lehet olyan szállót építeni/kialakítani, ahol mindenkinek rendesen zárható külön szobája lehet."

Az ilyen szállokon (és gagyibb munkás szállókon) olyan szekrények vannak, amik a hivatali álláspont szerint megfelelnek eme célnak, gyakorlatilag egy fogpiszkálóval vagy bicskával nyitható összes, esetleg olyan lakattal vannak ellátva amiknél 2-3 kulccsal már az összes nyitható. (Mondjuk munkahelyeken, meg seregben is ilyenek voltak.)
Az összes felsorolt helyen szétlopták az ilyen szekrényeket, tehát ez illúzió, hogy csak a hajléktalan szállón.
Ismerek egy érintett személyt, elmondása alapján a munkásszállón vagy albérletben(!) ugyan úgy ellopták a cuccait. Azt hiszem van a szegénységnek egy olyan szintje, amiről nem olvashatunk az újságban vagy nem látjuk a tévében.

komplikato 2012.11.26. 21:09:34

@dr kotász: " Nézd meg a számokat. '99-ben 2500 hajléktalan volt, 2010-ben már 8000."
Jah, hivatalos "adatok"? Vajon mennyivel kell beszorozni a valóság megkapásához?

01234567 2012.11.26. 21:33:30

@komplikato: Ez mostanra lehet 12000, az reális. De milyen kategória, a fűtetlen lakásban kínlódó, napokig, hónap végén nem evő? Vagy itt van a Kürt utcai menhely-fürdő. Reggel nyitás előtt sokszor megyek el a sor mellett, akik várnak hogy nyisson. Elméletben fürdés céllal, de feltűnt, hogy arányaiban sok köztük, akin látszik nem az utcán élhet, tiszta maga is, a ruhája is. Utána érdeklődtem, és kiderült, igazából a nagy rész, a kajára vár, amit nyitáskor osztanak, sokszor tele az utca pl. virslit mustárral, kenyérrel evő emberekkel, ők a takarítónők, árufeltöltők, szórólapozók stb..akiknek havi 60-80ezer forintjába, a kaja nem férne bele, sokszor ez a napi egyetlen étkezésük. Ők milyen kategória?

01234567 2012.11.26. 21:35:42

@01234567: JA! És a sorban álló 50-60 között, bizony sokszor 20-30 közülük kerül ki.

2012.11.26. 21:44:29

@komplikato: Ezek a számok csak Budapestre vonatkoznak, az országos szám 30 ezer körül mozog. Biztosan nem pontos adatok, az összeszámolást szociális munkások csinálják, kérdőíves kitöltéssel, ha jól tudom. Valószínűleg ez a minimum, bár most a minimum biztos hogy 10 ezer körül van Bp-n.
Egy focipálya kb 8000 négyzetméter, ha minden négyzetméterére állna egy fedél nélküli ember aki Bp-n "él" akkor egy pálya sem lenne elég szinte... nagyon sok embert jelent

komplikato 2012.11.26. 21:55:23

@01234567: Még van hol laknom és még van mit ennem. Hangsúly a MÉG szón.

Én csak el akartam menni önkéntes munkára, és csodálkozva láttam a krisnások idevágó oldalán, hogy bizony ott nem hajléktalanoknak osztanak kaját. És én eddig azt hittem pesszimista vagyok, de a valós helyzet súlyossága engem is meg tudott lepni!
Ez nincs benne az MTVA/MTI hírekben az fix. Illetve ha még is, akkor véletlenül hajléktalanokról szól és tévedésből másik vallási csoport segítségéről beszélnek.

anyadmajma 2012.11.26. 22:01:48

Pedig tök egyszerű. van kb 1,5-2 MILLIÓ!!! ember, aki nagyon nagy szegénységben, vagy alatta, a "mélyszegénységben" él.

Namost, vagy javítunk a helyzetükön, hogy ne legyenek annyian, vagy egyszerűen lőjjük őket a Dunába, oszt mindjárt gazdagabbak a zországba a zemberek.
Pár gazdag ember meg a jó káderek helyzetén ugyan sokat javítottak az emúttkétévbe, de többségnek szarabb lett.
Így marad a Duna-verzió.....

01234567 2012.11.26. 22:34:15

@komplikato: Nem nézek TV-t. :), újság meg csak a Sport. A helyzet azt hiszem annál is súlyosabb, mint mi azt gondoljuk. Engem igazán az bánt, elnézve az embereket, az általam fentebb boncolgatott 60% miatt remény sincs. Én mivel semmilyen egyházban nem hiszek, bízok, ebben a kérdésben nem tudok ilyen szempontból egyet sem "favorizálni". Általánosan a római katolikust egy kicsit negatívabban ítélem meg, de azt hiszem ebben erősen szerepet játszik hogy annak kereszteltek, így őket jobban ismerem. :) Hagy legyek populáris-idealista, ha a világon az egyházak, szekták, gyülekezetek komolyan gondolnák, nem éhezne senki, ha a politikusok, és a pénzemberek akkor meg nem lenne szegénység. Akár itt Magyarországon sem. De ezt hagyjuk, messze vinne...

Gera 2012.11.27. 15:40:51

Megy itt nagyban a másik ember fikázása, de a szarban-húgyban "élő" "embertársunk" az természetesen szerencsétlen nincstelen, akin segíteni kell. Hát nem. A hajléktalanoknak egy jó része nem méltó sajnálatra és kész, mert egyszerűen semmit nem hajlandó tenni a helyzete megváltoztatásáért. Nem azt mondom, hogy minden segítséget megkapnak, mert egyszerűen nincs annyi pénz, de azért rengeteg állami, egyházi és civil szervezethez fordulhatnak ételért-ruháért-fedélért, de van egy részük, ami leszarja az egészet (szó szerint is), ezekkel van baja az embereknek, nekem is. Ők szándékosan élnek a társadalmon kívül. Vannak emberek, akik ezerszer inkább megérdemlik a segítséget, mert kezdeni is tudnak vele valamit és mivel sajnos Svájccal ellentétben nekünk szűkösek az erőforrásaink, ezért inkább azokra kellene fordítani.

Gera 2012.11.27. 15:50:13

Csak úgy mellékesen jegyezném meg, mit is jelent ma Budapesten szegénynek lenni, ha az illető egy rendes, dolgos ember, aki tenni is hajlandó valamit önmagáért: a társasházunkat takarítja egy hölgy, hetente egyszer kb két órát, ezért kap 15 ezret havonta. Többet keres, mint egynémely tanár, bakker, úgy, hogy voltaképpen nem ért semmihez, csak egy korrekt, megbízható ember. Na, az van igazán szarban, aki ezt a minimumot sem tudja/akarja hozni, mert pl egy tetű alkoholista, ilyen volt pl a takarítónőnk elődje. Persze vannak emberek, akik az egészségi állapotuk miatt nem tudnak dolgozni, ők más kategória (természetesen az alkoholisták nem).
süti beállítások módosítása