morgás joga 6.jpg

Miért nem tesz a kormányzat semmit? Miért van az, hogy csak ingatják a fejüket az illetékesek, „akik elmennek, majd 5-10 év múlva visszajönnek”?  Lehet, hogy azért, mert nem érdeke, hogy az elégedetlenek itthon maradjanak?

 

 

2012 elején a felnőtt lakosság 13 százaléka tervezte, hogy néhány hétre vagy hónapra, 16 százaléka, hogy pár évre külföldre menne dolgozni. Ami ennél is riasztóbb adat, hogy a felnőtt magyar lakosság, vagyis majd 8 millió választópolgár, 7 százaléka kivándorolna. Ez több mint félmillió embert jelent, vagyis mintha Debrecen lakói mind elmennének és mindegyikük vinne magával még két embert.” (fn.hir24.hu)


Tárki 1.jpg

A migrációs potenciál iránya a tervezett migráció időtávja szerint - Forrás: Tárki

Aki elmegy és itthagyja ezt a tündérmesebeli világot, az úgy érzi, neki már semmi pluszt nem tud adni ez a rendszer. A barátok, a szülő, a Túró Rudi – egy sem olyan erős vonzás, amely a koffereket a magyar földhöz ragasztaná.  A barátok? Már mind külföldön vannak. A szülők? Sírnak, de közben reménykednek, gyermekük sorsa jobbra fordul. A Túró Rudi? Most sem telik rá.

Az ország nagy tragédiája, hogy azok mennek el, akik életük és teljesítőképességük teljében vannak. A 30 év alattiak 48%-a gondolkodik a magyarországi lét feladásával, a 31-40 évesek esetében ez a szám 35%. Ha rávetítjük a teljes népességre, akkor kiderül, nemcsak a csalódott baloldali szavazók, a Fidesz által kirúgott funkcionáriusok emigrálnának – a kivándorlók között vannak azok is, akik megválasztották a Fideszt, esélyt adtak a pártnak és reménykedtek, jobb sorsuk lesz az Orbán Viktor vezette hazájukban. Hát nem lett.

Tárki 2.jpg
Az átlagosnál magasabb migrációs hajlandóságú társadalmi csoportok - Forrás: Tárki

Ha megnézzük a statisztikát, kik mennének

  • A fiatalok. Azok, akikre leginkább számíthat a költségvetés – adót fizetnek, nem betegek, segélyt sem kérnek, családalapítással és megfelelő gyermekszámmal szolgálják a nemzetet.
  • Azok, akik egészségesnek érzik magukat. Ők azok, akik tb-járulékot fizetnek, de nem veszik igénybe a szolgáltatásokat, belőlük él a rendszer
  • A minimum gimnáziumot végzettek. Elmondhatjuk, hazánk nagytételben képzi ki más állam adófizetőit. És ez nem az országot elhagyók hibája – ők maradnának, ha az ittlétük nekik is tündérmese lenne, nem pedig egyfajta szürreális pszicho-horror, rémálom a javából: hónapról hónapra vegetálás, rezsire kuporgatás, örökös félelem a másnaptól, Móricz Rokonok világában rokon nélküli bolyongás. És semmi sincs, ami reményt adna számukra. A röghöz-kötés első eredményei 3-5 év múlva látszanak, ráadásul a felsőoktatási keretszámok drasztikus csökkentésével az oktatásból kiszorultak, illetve az eleve külföldön tanulók végképp nem látnak lehetőséget a hazai létben.
  • A munkanélküliek. Ezen nem érdemes csodálkozni – az új álláskeresési támogatási rendszer végképp senkit sem ösztönöz arra, hogy itthon keressen munkát, csak az „el innen minél hamarabb” gondolkodást ösztönzi. Látszólag az állam nem támogatja a henyélést, a munkanélkülieket gyorsan vissza akarja terelni a rendszerbe, ám nincs hova. Lehet dicsekedni a statisztikai adatokkal, többen dolgoznak most, mint két éve - a számok mögé nézve azonban kiderül, a foglalkoztatottságot nem a reálszférában keletkező új munkahelyek növelik, hanem a költségvetésből finanszírozott közmunka. Abból pedig megélni nem lehet, bármit is mondanak a politikusok. Három hónap alatt állást találni csoda, a majd egy éves keresgélést pedig nem sok ember tudja saját forrásból finanszírozni úgy, hogy előtte akár 20 évig is fizette a különböző járulékokat az államnak. A rendszer minden állástalant megbélyegzett és cserbenhagyta a frissen elbocsátott, de egyébként szorgos adó- és járulékfizető tagjait is.
  •  A roma származásúak. Vannak olyan települések, ahol a teljes népesség körében a munkanélküliségi ráta 60% feletti, az aktív korú roma lakosság 98%-ának pedig nincs rendszeres munkája, miközben közmunkaprogram sincs se közel, se távol, így a választási lehetőségük minimális.

 

A statisztikai adatok nyilvánosak, a kormányhoz is eljutottak – az pedig egyetlen lépést sem tesz az elvándorlás megakadályozásáért. Igaz, szlogen szinten hallgatjuk, miért nincs több gyerek, miért nem szaporodik kellő intenzitással a magyar, de azokat itthon tartani, akik produktív korban vannak, nem igazán sikerül. Ha 500 ezer, többségében 40 év alatti felnőtt elhagyja véglegesen az országot, az 10 év múlva mekkora népesség-fogyást fog eredményezni? 500 ezret? 600 ezret? Ki fogja kitermelni az egészségügyi rendszer fenntartásához szükséges pénzt, ha az egészségesek már nincsenek itthon? Kire fog támaszkodni a nyugdíjrendszer, ha a nyugdíjjárulékot fizetők száma erőteljesen lecsökken? És ki fogja az államot finanszírozni úgy, ahogy van, megélhetési politikusokkal, közszolgákkal, irracionális infrastruktúrával, lenyúlós közbeszerzőkkel, szőröstül-bőröstül?

Kik maradnak itthon? Kikre hárul a GDP létrehozása, a költségvetés finanszírozása, a pazarló állam,  a giga-intézmények, a főnökök főnökeinek fenntartása?

  • a mostani rendszer haszonélvezői (jól fizetett közszolgák, pártfunkcionáriusok, zsíros állami megbízatásokat elnyerők, illetve ilyen cégeknél dolgozók)
  • multiknál és a szolgáltatások területén elfogadható bérszínvonal mellett dolgozók,
  • a váltáshoz túl öregek és az inaktívak (nyugdíjasok)
  • azok, akiknek nehezen átkonvertálható végzettségük van és nem akarnak már idegen nyelven új szakmát tanulni
  • azok, akik pl. egészségügyi okokból még segédmunkára is alkalmatlanok.

És kik mennek el? Azok, akik elégedetlenek a rendszerrel, akik eleve a Fidesz ellen szavaznának. A következő választáson ők nagy eséllyel a jelenlegi kormány ellen adnák le voksukat, ha vállalnák a szavazással járó procedúrát. Ha a kormány adminisztratív úton megnehezíti a szavazatuk leadását, azzal eltüntetni őket a választók közül és már csak azt kell elérnie, hogy minél több határon túli magyar mutassa ki feltétel nélküli lojalitását a szavazófülkében is. Igazi magyar tündérmese.

Előzmény: Orbán Viktort mélyen érinti

A bejegyzés trackback címe:

https://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr394619022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yatumux 2012.06.29. 23:09:22

Kedves Harvardon tanult nagyon intelligens blog író. Mit tegyen a kormány hogy ne vándorol jön ki az a félmillió ember? Puffogni könnyű katonai mindenki tud. Meg egy kérdés. Talán nyugateuropa nem direkt az ingyen képzett kelet európai fiatalokkal akarja megoldani a demográfiai problémáit. Az arabok és a kenyaiak nem igazán karnak asszimilalodni. És meg egy kérdés. Ez egyben válasz is. A szomszéd orszagokban lehet hogy meg roszabb a statisztika? Lengyelország talán ismert mindenkinek. A majd 24 m Romániának most mekkora a népessége? Valami azt súgja hogy nem lenne ezzel gond ha Gyurcsánynak hívnak a prájmminisztert

Makkasz 2012.06.29. 23:15:55

@Zébácsi: egyet kell értsek, de mindig remélek.
Hogy felébrednek sokan a zombiságból, és újraépítünk a rendszerváltástól.
Alkotmányozunk.
Demokraták, jobb és baloldalról összefognak. Talán.
De akkor sem biztos, hogy ez megfordítható.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.06.29. 23:17:59

@tamas74:

"DEMOKRATIKUS DIKTATÚRA...."

Bocs, hogy hsz-edből csak e két szót ragadtam ki.

Asszem, a világon talán sehol nincs demokratikus demokrácia, talán ez nem is működne. Kell valami, ami túlmutat az egyenlősdin, mert különben anarchiába fulladna az egész - ennek korrigálására, kvázi mederben tartására van kitalálva a fékek és ellensúlyok rendszere, ami javít a dolgon és legalábbis deomkratikusabb színben tünteti fel magát a demokráciát.

Nálunk pont ez az ellensúlyozottság sérül(t) és ez az, ami nem tetszik itt sokaknak.
A mostani kurzus erőből old meg mindent, majd pedig kamuzik egy jót, hogy itt micsoda nemzeti egyeztetési rendszer van.

No persze, tényleg.

******
Véleményeink párhuzamosak.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.06.29. 23:24:37

@Makkasz:

Olyan mélyen van a zsigerekben a mutyi, olyan régi társadalmi tradíciói vannak a közpénz nyúlásnak (példa: Móricz-Rokonok), hogy szinte lehetetlen megfordítani a dolgot.
Sajnos szinte mindenki érintett, nemcsak a politikai/gazdasági elit.

Egy példa, miért is gondolom ezt:

Pár éve egy este a Szt. István körúton sétálva mondtam kedves legjobb barátomnak (aki séf, és tisztességes, jobboldali gondolkodású gyerek, egyébként), hogy ne nagyon szidja már oly csúnyán a szocis meg a fideszes lopókat.
Kérdezi, hogy, "de Zé, már miért ne? Hiszen mennyit lopnak! Téged nem bosszant?"
De igen, Szabcsikám - mondom erre - bosszant, de áruld már el nekem, hogy te mennyit viszel haza? Úgy saccper-cirka?
Megmondta. Cirka.
- És mennyire is vagy bejelentve?
Megmondta. Konkrétan.
Volt közöttük 2 kilo. Persze netto 2 kilo.
- Látod Szabcsi, amit te csinálsz (illetve veled csinálnak) itt lent kicsiben, azt csinálják ők ott fent nagyban. Ha itt lent senki nem csinálná, akkor lehet, hogy ott fent is más lenne a hozott attitűd. De mivel már lent és ifjúkorban beindul a kondicionálás, mire fent a nagy húsosfazékhoz érsz (mit fazék, kondér az, jókora), már csak az a vágy fűt, hogy meríts belőle, de jó nagyot.
Ilyen a rendszer. Lent is, és fent is.
Magyar Ugar.
A kivételeknek tisztelet, maximális riszpekt.

*****

Nagy a baj.

szanalmas 2012.06.29. 23:29:02

@Scaramella va alla guerra:

Nem, nem az a baj vele. Az a baj, hogy a miatta keletkezett lyukat a költségvetésben ezek a karvalytőke elleni szabadságharcosok többször verik le azokon, akik önhibájukon kívűl -de a fenti barmok hathatós tevékenysége során- kerültek a napi szopóágra, mint Lúdas Matyi Döbrögin, valamint olyan helyzet keletkezett a nyomában, ami miatt bizonyos húzó szektorok nyafognak. Ha észre vettétek volna, nem csak a csóró hülyék ajvékolnak, hanem bizonyos pénzügyi szervezetek is összevonták a szemöldöküket, de ami nagyobb baj, be is mutatták a középső ujjukat. Senki sem sajnálja tőletek a megérdemelt (erre azonban nem vennék mérget) jussotokat, bazmeg, de nagyon reméljük, hogy nem pár hónapig örülhettek neki, hogy aztán nehogy együtt ajvákolhattok a prolikkal a kenyérjegyet markolva.
És el lehet kussolni az elmúlt nyolc+x évekkel mert ezek a kutyák ugyanott vonyítottak ahol a többi, mert ha nem csak ajvékoltak volna, akkor most nem itt tartanánk. Gondolok itt arra, hogy vagy ugyanakkora barmok -ami a valószínűbb-, vagy direkt közreműködtek abban, hogy az emberek svejci hitelt vegyenek fel, és szándékosan segítették tönkremenni az országot azzal, hogy nem árulták el a válság megoldásának receptjét, hogy aztán erre hivatkozhassanak most. De hadd ne reménykedjek abban, hogy ti ezt meg is értitek.

Memnon 2012.06.29. 23:44:06

Jól mutatja az általános állapotokat, hogy sokan nem értik mi a baj az egykulcsossal. 2010-ben egy munkás nettó 90ezere a munkaadónak 156ezerbe fájt. Ma, 2012-ben ugyanez a nettó 90ezer 177 ezerbe, és akkor még nem volt szó áfa emelésről meg inflációról, a telefon meg csekkadóról nem is beszélve. Ez lenne az adócsökkentés? Nem lehet mindenki vezető beosztású, valakiknek dolgozni is kell és az egykulcsos adó ebben a körben a növelte a munkaerő költséget, ezzel párhuzamosan sikerült a költségvetési bevételeket is csökkenteni. Ez nem az az út ami munkahelyeket teremt, ugyanis ha 1 millió munkahelyet akarok teremteni akkor ebben a jövedelem sávban kell keresgélni a létrehozásának lehetőségét.

Borogy 2012.06.29. 23:47:19

Udv. Kerek mindenkit, hogy ha lesz szavazas 2014-ben, ismetlem ha lesz, akkor mindenki menjen el szavazni. Csak ne erre a kolompar brazil kiralyra...

dr. Bubó 2012.06.29. 23:49:11

@Borogy: én nem megyek...

egyik mafiához sem adom a nevem...

már amenyniben egyáltalán több mafia lenne...

NIL7 2012.06.29. 23:54:53

@Borogy: Teljesen mindegy, ez lesz utána is. Tudod, "genetikusan alattvalók"

Pan Modry 2012.06.29. 23:55:01

@Zébácsi:
En soha nem lennek benne semmilyen mutyiban, es eleg sok emberrel osszevesztem mar emiatt, aztan inkabb elhuztam a picsaba kulfoldre es ezt javaslom az osszes becsuletes embernek akinek elege van a magyar ugarbol.

zgabi 2012.06.29. 23:56:05

Ez a világválság csak a kapitalizmus teljes bukásával fog elmúlni. Vissza kell térni Marx tanaihoz, az az egyetlen járható út, különben 100 év múlva itt se emberiség se Föld nem lesz. Csakis a tervgazdaság és a szerény, visszafogott fogyasztás menthet meg bennünket. Az sem lehet, hogy a világvagyon 50 %-a a burzsujok 5 %-ának kezében van. El kell venni tőlük és szétosztani a nép között.

NIL7 2012.06.29. 23:57:29

@Pan Modry: Ez nagyon jó ötlet, a három gyerekem már ott van és csinálják nekem a helyet ...

Sírköves Slomó 2012.06.30. 00:04:42

@Memnon: Aha a költségvetési bevétel csökkent a munkavállaló meg több adót fizet. Ezt hogy számoltad ki?

Sírköves Slomó 2012.06.30. 00:05:56

@Pan Modry: Ott sem leszel benne semmilyen mutyiban mert bevándorlókkal nem ülnek le mutyizni.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.06.30. 00:06:48

@Pan Modry:

Az a baj, hogy elég kevesen vannak azok, akik elutasítják a mutyizást.
Teljesen érthető, hogy sokaknak nem veszi be a gyomra, hogy lassan már csak okosba' lehet boldogulni, de ezzel együtt az is igaz, hogy vannak olyanok, akiknek nemigen van más választása (iskolázatlanok, családi okok tartják vissza őket, stb.. ahány ember, annyi sors és életkörülmény).

De.
Elvileg szabad országban élünk, EU tagország vagyunk, mindenki ott dolgozik, él, boldogul, ahol tud.
Aki akar és van lehetősége, menjen külföldre, tanuljon nyelvet, ismerjen meg más kultúrát, szippantson be valami frisset a világból - sajnos igaza is van, ha így dönt.

Sírköves Slomó 2012.06.30. 00:08:44

@zgabi: Miért a kommunizmusban is 1% kezében volt minden, ez nem rendszerfüggő. Vagy te akkor nem éltél? Amúgy a kommunista kiáltvány említi a központi világbankot talán először. Ez okozza most a kapitalizmusban is a gondokat. Ergo most is tervgazdaság van, bár egyelőre több pólus van. De az USA-ban spec csak egy.

Makkasz 2012.06.30. 00:22:44

@Zébácsi: Fejétől bűzik a hal. Nem lehet azt elvárni, hogy először, majd egyre több ember fizessen adót (különben is, 80 % az adóék).
Először tisztességes vezetés, utána max 20% adó, járulék (ami azt jelenti, hogy a 20%osra csökkentett áfán kívül nincs más adó vagy járulék, és hogy a benzin literje 200 Ft).

Utána el lehet várni a tisztességet.

dr. Bubó 2012.06.30. 00:25:07

én egy másik félmillós tömeg problémát látok...

vessünk számot...
rájött hogy a fides egy alkalmatlan gerinctelen HITVÁNY BŰN(mafia)szervezet
2010 ig 10 000 000 - 2 706292 = 7,3 millió ember
2012 ig leilvadt a fides zombirkák száma kb 800-900 ezerre, vagyis még 1,8 millió megvilágosodott
ezek 40%-a szerint a fides rosszul ormányoz... vagyis
még mind a mai napig van 60%x900 = 540 ezer BAROM, aki azt (el)hiszi hogy a fides a kassza mexerzésén megtartásán kívül vagyis a BŰNCSELEKMÉNYEKen túl... bármire is képes lenne...

540 ezer barom az nem kevés... ennek a zországnak harangoztak...

Sírköves Slomó 2012.06.30. 00:28:03

@Makkasz: 200 forint a benzin miről ábrándozol?

Mindenhol ennyibe kerül vagy éppen többe. És csak többe és töbe fog...

Makkasz 2012.06.30. 00:33:41

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: nem, alapvetően környezetvédelmi érdekekből nem.
De a 20%os adóéknek ez egy terméke lenne. Nálunk 180 Ft egy liter benzin.

Sírköves Slomó 2012.06.30. 00:40:28

@Makkasz: Hol 180 a benzin? USA? Mi van a környezetvédelemmel?

Memnon 2012.06.30. 00:57:39

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

Kezdjük ott, hogy egyrészt munkaadói bérköltség növekedésről beszéltem nem munkavállalóiról. Másrészt az alsó jövedelmi harmadban, és nem a teljes adófizetői körben.

A költségvetés bevétele úgy csökkent, hogy a felső jövedelmi harmadnál jelentkező adóbevétel csökkenés nagyobb volt - felső kulcs eltörlése, alsó kulcs csökkentése, gyerek kedvezmény - mint az alsó jövedelmi harmad adóterhelés növekedése - jóváírás eltörlése -. (A középső harmadnál kb azonos az egyenleg)

Viszont rövid és közép távon is, nagy tömegű több 100ezer-1millió új munkahelyet csak ebben az alsó harmadban hozható létre. Ott ahol nőtt a munkaadói és munkavállalói adóterhelés.

Azzal az illúzióval mindenkinek le kellene számolnia, hogy 10 éven belül több100ezres nagyságrendben létre lehet hozni nettó 250ezres fizetést biztosító munkahelyet Magyarországon.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.06.30. 00:59:33

@Makkasz:

200 Ft-os benzin itt már soha nem lesz...

Másrészt: azoktól várjuk el a tisztességet (felsők), akiket mi, kvázi alsók választunk, kvázi magunk közül. Amíg ez a "magunk" pernyával szennyezett, addig nehéz dolgunk van.

De egyébként egyetértek, tisztességes vezetés kell.
Van?

Az adóval amúgy nincs (nem lenne) baj, ha megfelelne az adókkal kapcsolatban megfogalmazott mindenkori alapelveknek.
Nálunk sajnos nem felel meg, és a felhasználása is problémás.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.06.30. 01:02:17

@Memnon:

Amit írtál, azt sajnos ebben az országban igen sokan még mindig nem értik.

Memnon 2012.06.30. 01:22:55

@Zébácsi:

És ez a legnagyobb probléma, mivel ezek nem megértésének a következménye gyakorlatilag az összes többi gond. Az, hogy kik és milyen módon gyakorolják a hatalmat csak tünet és nem maga az alap probléma.

yatumux 2012.06.30. 01:45:00

@dr. Bubó: Drága habzószájú elvtárs.

Nem a fél MSZP ül a dutyiban és a másik fele tárgyalás, vádemelés alatt ?

Vizó bácsi vajh mely 8 év alatt nőtt olyan nagyot ? A vájténdzsöl és társai ?

Akkor lennél beszámítható ha ezekről is éértekeznél ugyanis most láthatjuk mi is történt főleg budapesten.

Egy kicsit elfogult vagy nemdebár ?

Abban a 8 évben hol blogoltál ?
Kit kritizáltál ?
Mikor halomra verték az ártatlan járókelőket, ünneplőket, turistákat, stb?

Akkor hol fröcsögtél ? Félelmetes élmény ilyen elvakult agressziv előemberrel találkozni. Vezetés közben találkoztam csak hasonlóval. Tudod miért ?
Mert azt hiszik hogy az autójuk védelmében bármit megengedhetnek maguknak. Ahogy Te az anonimitásoddal.

Kiváncsi lennék kit takar ez a proltár stílus.

Deutsch Tamás (törölt) 2012.06.30. 05:15:56

tildy, szerintem te mégiscsak kurva vagy.

lavór 2012.06.30. 07:35:36

"Félmillióan emigrálnának a tündérmeséből."

Na de mire várnak? Ha meg nem mennek, akkor minek a hangzatos cím? Ráadásul miért csak félmillió, lehetne akár feltételes módban (mint a címben) 6 millió is...

gabcigirl 2012.06.30. 08:08:54

Nemsokára vélhetőleg én is megyek. Gyurika meg mondjon csak szépen a víz alatt mesét másoknak és lubickoljon egyedül a Kárpát medencében.

Ld. Bagi-Nacsa CsiSz paródiájában, Gyurika a mesemondó kisfiú víz alatt széjp mesét mond:))

Pan Modry 2012.06.30. 08:14:01

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

de eppenhogy nem is akarok benne lenni, otthon lehettem volna, de nem tettem.

Pan Modry 2012.06.30. 08:37:24

@Deutsch Tamás:

Azert mert az anyad meg a baratnod/feleseged nem alkalmas tobbre annal hogy kurva legyen, meg nem kell ezt feltetelezned Tildyrol, bar jol mutatja az eszjarasot a verfideszesekre jellemzo korlatoltsagot.

Void Bunkoid 2012.06.30. 08:47:07

@komplikato: "Műszaki cuccok meg kb. mindenhol sokkal olcsóbbak mint nálunk, meg mondjuk autó és sok más."

Az ájpedet meg a moszkvicsot - na jó, Volvót - nem lehet MEGENNI.

A kaja meg akkor is sokkal drágább a skandináv országokban, akárhogy jössz a műszaki cuccaiddal. A kaja, lakhatás létszükséglet. Az empéháromlejátszó meg a hummer nem.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.06.30. 08:55:26

@Chicano:
Örülök ennek a véleménynek Chicano. Bár ne lenne igazad...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.06.30. 09:22:08

@Deutsch Tamás: Erdekes helyen lakhatsz, ahol a programozokat lekurvazzak. MErre van?

neoteny · http://word.blog.hu 2012.06.30. 09:25:34

@tildy:):

Ah, szóval te is az agyadat prostituálod... :))

Pan Modry 2012.06.30. 09:44:18

@Void Bunkoid:

A kaja valamennyivel dragabb, de ha valaki gourmet shopban szokott vasarolni akkor a kulonbseg minimalis.

Inkabb igy mondanam hogy a szar minosegu kaja dragabb, de en peldaul otthon sem vettem olyat, tehat kaja teren alig van kulonbseg.

laci_52 2012.06.30. 09:49:23

"Félmillióan emigrálnának a tündérmeséből"

Nem eszik azt olyan forrón. Annak a félmilliónak a negyede sem fog elmenni, csak most hőbörögnek.

A kivándorlás komoly elhatározás és sok problémát felvet. Például nem vihet mindent magával az ember, nehéz pénzzé tenni a hátrahagyott vagyonát, családi kötődései lehetnek, gyermekeinek iskoláztatása sem lesz problémamentes.

Jó nyelvtudása kevés embernek van, anélkül pedig nehéz érvényesülni külföldön.

A külföld más világ, nehéz alkalmazkodni az ottani viszonyokhoz, ezért valószínű, hogy a kitelepülők többsége rövid időn belül visszatér.

A cikk feleslegesen kongatja a vészharangot, nem fognak innen sokan elmenni. Azt persze nem bánnám, ha néhány százezer roma elhúzna innen a francba...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.06.30. 09:52:06

@Void Bunkoid: 2004ben kb 3 hónapot éltem ott. Akkor 50 ezer forintból kijöttem kajaügyileg, odahaza ez akkor nekem kb 25-31 volt. Túlzol.

@neoteny: Inkább azt, ha már lehet választani:D

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2012.06.30. 09:56:35

Nem érdemes a két dolgot összemosni. A magas emigrációs érdeklődés egyik oka lehet a mindenkori kormányzat, de hogy ez legyen az egyetlen, az erősen vitatható.

Néhány egyéb ok:
- könnyebb: a rendszerváltás óta folyamatosan mennek az emberek külföldre dolgozni mert látják, hogy ott könnyebb az élet
- infoáramlás: a net (külföldre utazós blogok) elterjedésével és a hazatérő/üzenő emberek számának növekedésével egyre többen tudnak róla
- szabad munkaerő áramlás: az EU-ba lépéssel egyre könnyebb munkát vállalni és egyre több külföldi cég viszi el innen a jól képzett embereket hosszabb/rövidebb időre(akik szintén a hazaüzenők táborát növelik)
- erős érdekellentétek az emberek között, a nagyjából egyenlő, de széthúzó pártok miatt (bal, jobb, szélső jobb)
- divat lett (ami nem baj, mert tapasztalatnak is jó)

Mivel a kormány nem osztogat, így nem lehet mindenki elégedett (eddig sem, de elhitették hitelekkel). Ha a "mindenki" csoportja több felé válik, akkor elkezdődik a széthúzás és egymás fikázása. Nyugaton az erősödő középosztály felhúzza a gyengébbet (példakép?), itt a gyengébb visszaránt (irigység).

Szerintem nem baj, ha sokan szeretnének elmenni, mert a "szerencsepróba" után a legtöbben úgy is visszajönnek. Vagy a honvágy (és ez nem a Túró-Rudi) vagy a sikertelenség miatt. Vagy egyszerűen csak, mert itthon jobb (mindent összevetve).

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.06.30. 09:57:47

@d.hardman: Valoban, viszont a jövő sokkal jobban tervezhető.

dr. trafik nomac 2012.06.30. 09:58:11

@laci_52: "Jó nyelvtudása kevés embernek van, anélkül pedig nehéz érvényesülni külföldön.

A külföld más világ, nehéz alkalmazkodni az ottani viszonyokhoz, ezért valószínű, hogy a kitelepülők többsége rövid időn belül visszatér."

Baromsag. Lehet ijesztgetnei, en mindenkinek azt mondonm hogy a jelvtudas hatranya nem akadaly ! Es elvandorlas mindig is volt, most en fokepp azt tapasztalom, hogy az idosebb korosztaly is megmozdult.
Kaliforniaban pl. egy csak magyrul tudo szakmunkas is elmondhatja, hogy jobban beszeli a nyelvet mint egy atlag mexikoi aki ott dolgozik.

dennisthemenace 2012.06.30. 10:09:27

@Makkasz: "Az államadósság nem az o bune".

Ki kezdte el rontani a forintot? Kósa?
Ki miatt vittek ki milliárdokat a magyar bankokból?

dennisthemenace 2012.06.30. 10:11:53

@laci_52: "A kulfold más világ, nehéz alkalmazkodni.."

Ja.. Nagyon nehéz volt nekem is megszokni, hogy mindenhol embernek tekintenek, a problémáimat pillanatok alatt elintézik, a rendor nem vadászik a pénztárcámra, nem fizetek százféle sarcot, stb, stb...

2012.06.30. 10:11:57

"A statisztikai adatok nyilvánosak, a kormányhoz is eljutottak – az pedig egyetlen lépést sem tesz az elvándorlás megakadályozásáért."

Kész szerencse. Még azelőtt kell elhúzni innen, mielőtt lezárják a határokat. Maradjon is így... még egy kis ideig legalább. ;-)

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.06.30. 10:15:45

@trev: Úgy hallottam, hogy falat is fognak húzni (közmunka) és Recsk is újra működni fog!

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2012.06.30. 10:18:04

@Memnon: 122.000 Ft bruttó munkáltatói költsége 2010-ben és 2012-ben is kb 156.000 Ft. A nettó csökkent (adójóváírás), amit a félszuperbruttóból finanszíroznak. Ehhez 2012-ben a 122.000 Ft-os bruttót 138.000 Ft-ra kellett növelni, de ez nem a vállalkozó pénzéből történik (idén legalábbis), hanem a többet keresők extra adójából (16% * 1,27 = 20,32%).

Ha a két év elteltével az inflációt is követte a fizetés, akkor pedig a 122.000 Ft-ból most 134.000 Ft lenne, így valójában csak 4000 Ft-tal kellett növelni a béreket, hogy tartsák a 2010-es nettó szintet. Persze ez nem boldogság (a reálbérek csökkennek mindenkinél), de most sajnos válságkezelés van.

Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.30. 10:20:23

@Zébácsi:

Egy ismerős alkalmazni akart 5 embert. Emberenként volt 300 ezer forintja.

Megkérdezte a kiválasztott jelentkezőket:
- Az egész legyen tisztán, leadózottan vagy minimimálbér + zsebben?

Mind az 5 az előbbit választotta.

Ugyanis a vállalkozónak teljesen mindegy, hogy hogyan oszlik meg a kifizetett pénz az alkalmazott és az adóhivatal között, ő se nem nyer, se nem vesz. Viszont az alkalmazottnak nagyon nem mindegy, mert ha minden fehér, akkor nagyon rosszul jár az óriási állami elvonás miatt.

Ezen az egykulcsos adó csak részben segített. (Hozzá kell tenni az egykulcsos jó intézkedés volt.) Az egyéb járulékok azonban most is nagyon sokat vesznek el.

Exploiter 2012.06.30. 10:21:20

@Naki vagyok kerdojel:

Na ez a fő gond. 16 millió adó, meg anyámfasza.

A képlet egyszerű: kapsz X forintot, ebből hány százalék marad meg nálad tisztán.
Ha P < 70%, akkor bassza meg mindenki.
Jelenleg bőven kisebb, ergo -> bassza meg mindenki.

Makkasz 2012.06.30. 10:23:46

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: KaKár volt idekevernem a benzint.
1. Itt a kúton ennyi, és a jövedéki adó elfelejtésével otthon is ennyi lehetne.
2. meg kell fizetni a negatív hatásokért is, nem csak a kitermelésért. környezetvédelmi szempontból indokolt lehet valamilyen adó (20 Ft/l), amit utána teljesen látható módon kell környezetvédelemre költeni, úgy, hogy nem az állam költi el (pl. egy alapba kerül amiből ilyen típusú oktatást finanszíroz). De ez a második nem fontos, csak úgy mondtam, tényleg kár bonyolítani.

Tiszta lappal kell mindent kezdeni.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.06.30. 10:23:56

@Max val Birca: "Megkérdezte a kiválasztott jelentkezőket:
- Az egész legyen tisztán, leadózottan vagy minimimálbér + zsebben?

Mind az 5 az előbbit választotta."
Vagyis a tisztát. Ez dicséretes! Van fejlődés! :D

Brix 2012.06.30. 10:24:47

@Scaramella va alla guerra: Tévedsz! Fidesz politika= redisztribúció
Méghozzá perverz módon a kiskeresetű emberektől, a megemelt fogyasztási adókon keresztül elrabolt adóforintok jutnak el előbb -utóbb a regnáló hatalomhoz hűséges gazdasági ás politikiai elithez
Orbán hatalomra kerülésével meghekkelte a demokráciát, és szemben az európai szociális piacgazdaság alapvető elveivel, egy új típusú társadalmi újraelosztást gondolt ki, amely fő kedvezményezettje a már nyugati szinten élő felső-középréteg és az oligarchák
Olyan ideológiával, hogy: " csökkenteni kell a munkára rakódó adókat " Igen , ez 100%-ban így van, DE!! Nem egy szűk felső rétegnek , hanem a tömegeknek kell csökkenteni, ahol növekedett a terhelés Orbán alatt!
A fogyasztási adók növelése meg a legnagyobb öngól amit be lehet lőni egy gazdaságnak, hiszen az minden ember fogyasztását csökkenti, még azokét is akiknek nincs jövedelme: munkanélküli , rokkant stb
Az egész világon sávos , progresszív adózás van kivéve a posztszoc országokban, de már ott is kezdenek kitáncolni belőle. Az USA rendszer pl: 10-35% között 6 kulcs, teljesen korrekt. Ha belföldi fogyasztás-növekedést akarunk elérni, akkor az AlACSONY KERESETŰ emberek terheit kell csökkenteni, akiknek fogyasztási deficitük van, és nem a már nyugati szeinten élő rétegek jövedelmeit növelni!
A többi gazdaságpolitikai ámokfutásról: államosítások !!! - ugye ez tényleg jobboldali piackonform lépés? már nem is érdemes beszélni...
DE, ami a legsúlyosabb dolog: Orbán nyílt osztálypolitikát deklarált! Ezzel üzenetet küldött nehéz körülmények között elő rétegeknek: EL LEHET INNEN MENNI! ( ahogy előde is ezt tette, persze) Orbán küldi folyamatosan az üzeneteit a kisember felé: új munka ( cseléd) törvénykönyv, új Alkotmányt kaptunk amiben kivettek egy csomó jogot, helyett egy csomó kötelezettség.
A DEMOKRÁCIA A TÖBBSÉG URALMÁT jelenti, de ő egy SZŰK KISEBBSÉG- AZ ELIT érdekeit képviseli, a TÖBBSÉG érdekeivel szemben. Azért választottuk meg Orbánt- Magamat is ide értve- mert plebejus politikát igért és igazságosabb társadalmat igért és munkahelyeket. Ezzel szemben mit kaptunk? Egy rohadt osztálytársadalmat amiben , egyre nagyobbak a különbségek és társadalmi mobilizáció is teljesen lecsökkent. Újabb és újabb adókat kapunk a nyakunkba, hogy ez elit fenntartsa életszínvonalát a többség kárára. Ebben a helyzetben marad a KIVÁNDORLÁS mint egyetlen alternatíva

desw 2012.06.30. 10:25:56

@laci_52:

"Nem eszik azt olyan forrón. Annak a félmilliónak a negyede sem fog elmenni, csak most hőbörögnek."

Hozzászólásod második felében te is leírtad, hogy miért lesz az elvándorlásból nagy baj, csak még nem fogtad fel.

"Jó nyelvtudása kevés embernek van, anélkül pedig nehéz érvényesülni külföldön.

Azt persze nem bánnám, ha néhány százezer roma elhúzna innen a francba... "

Nem a segélyen döglők és kamurokkantak, felesleges állami alkalmazottak, ... fognak elmenni, hanem azok a képzett vagy kevésbé képzett, de áldozatott vállaló emberek, akik ki tudnák rángatni MO-t a szarból.

Ha 100.000 fő érdemi adózó elmegy, akkor átlagot számolva min 5-600 milliárddal kevesebb direkt bevétele lesz a költségvetésnek (áfa, szja, tb,...), az indirekt hatásról nem is beszélve.

Makkasz 2012.06.30. 10:25:57

@dennisthemenace: Amint fenti irományokból kiderül, meg én véleményeimből is, nem azt mondom Orbá kormány nem részes az államadósságban, de az attól még nem az ő bűne.
Ráadásul megfeszültek hogy csökkentsék,ellopott magánvagyonok árán is, de tehetségtelenségük miatt nem sikerült. Ezért nem varrnám a nyakukba. pont ennyi adóssággal vették át az országot, amennyi van.

Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.30. 10:28:43

S valami, amit sokan elfelejtenek. A "külföld" mint olyan nem létezik. Itt mindenki Észak-Amerikára gondol vagy Nyugat-Európára.

Több ismerősöm is van, aki Romániába, Bulgáriába és Albániába ment ki dolgozni. Én ezek közül Bulgáriát ismerem a legjobban (magam is ott vagyok jelenleg). Ezekben az országokban az előnyös az, hogy bár az átlagfizetés alacsonyabb a magyarországinál, a árszint is alacsonyabb: élelmiszernél 25 %-kal, rezsiben a fele, minden egyéb 10 %-kal.

Ismerősöm aki Bulgáriában dolgozott 3 évig, majd visszament Magyarországra, mindkét helyen ugyanazt dolgozta (ügyfélszolgálat) - mondja, hogy jelenlegi 350 ezres magyarországi bruttó fizetése kevesebbet ér, mint a bulgáriai bruttó 1450 leva (= 215 ezer Ft).

Makkasz 2012.06.30. 10:30:55

@Brix: Butaság. Kinek fáj ha nőnek a különbségek, ha mindenki jobban él? A leggazdagabb országokban a legnagyobbak a "társadalmi különbségek". Ez a legbetegebb szoci szlogen.
A másik hogy eddiginél kevesebbet vesznek el a gazdagoktól (kik ezek?), az nem a támogatásukat jelenti.
80 %-os adóéknél nehéz támogatásról beszélni bármely réteg eseténn, ez szimpla rabszolgaság.

Másutt igazságosabb regresszív és egy összegű adó van (ugyanis mindenki ugyanazt kapja a pénzéért, akkor fizessen ugyanannyit (szövetségi adó), az állami adó meg regresszív, plafonnal.
Na ez igazságos.

Egyébként mindenki terhe kellene hogy csökkenjen. Összesen 20%nál tilos többet elvenni az emberektől. Ma ez 80% Moon.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.06.30. 10:33:32

@Brix: "Ebben a helyzetben marad a KIVÁNDORLÁS mint egyetlen alternatíva "
Vagy egy forradalom. Mármint igazi...

Makkasz 2012.06.30. 10:33:41

@Zébácsi: Az biztos. Miután besöprik az adót, egy bugyorba kerül, és osztogatják, fosztogatják.

Itt ha kapsz egy gépjárműadó számlát, tételesen rá van íva mennyi megy oktatásra, közlekedésre. Ha nem úgy van, mennek a dutyiba.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.06.30. 10:36:57

@dennisthemenace: Gondolom a kevésbé iskolázottakra , azaz nem az értelmiségre gondolt.

Amúgy fura ezt hallani, nekünk a kinti ismerősöknél kb 10-15-ből 1 az arány, aki hazament. És van jópár , aki ideiglenes jelleggel jött eleve ki, de kezd változni, és már kevésbé gondolja ideiglenesnek.

Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.30. 10:37:18

Egyébként bulgáriai összehasonlítás.

Az emberek 20 %-a itt teljesen feketén dolgozik, azaz teljesen szerzdődés nélkül.

Kb. 20 % teljesen fehéren - ez szinte csak az állami, önkormányzati szektorban és nagyon nagy magáncégeknél fordul elő.

Az emberek zöme 60 % szürke - azaz minimálbér + zsebbe.

Az itteni adóteher nagyon kedvező egyébként. Egykulcsos szja van: 10 %. Ezen kívül 11 % a társadalombiztosítási járulék (nyugdíj + egészségbiztosítás).

A munkaadó plusz költsége a bruttó bérre 21 %.

Tehát jelentősen kedvezőbb. 100 egységből a munkavállaló tisztán kézhez kap 65 egységet, az állam "csak" 35 %-ot vesz el. Magyarország a gond az, hogy az állam kb. a felét elveszi.

desw 2012.06.30. 10:39:46

@dr. Kóser Malac:

""Ebben a helyzetben marad a KIVÁNDORLÁS mint egyetlen alternatíva "
Vagy egy forradalom. Mármint igazi..."

Forradalom?? Az jó! Kik ellen kellene forradalmaskodni?

Brix 2012.06.30. 10:45:44

@Makkasz: "Kinek fáj ha nőnek a különbségek, ha mindenki jobban él?"- irod
Hol Magyarszágon?
Lehet választani hogy milyen társadalmat építünk, kihez akarunk hasonlítani? Dánia, Belgium, Skandinávok, ahol van igazságosabb társadalmi rendszer és adózás kisebb társadalmi különbségekkel, alacsony bűnözéssel és kiművelt emberfőkkel vagy olyan országokhoz mint Mexikó , ahol minimális a jómódúak adófizetése.
Az USA-ban is nagy probléma a társadalmi különbségek növekedése: bűnözés, dezintegráció, lappangó mélyszegénység. Bár az egykulcsos személyi jövedelem adót ott sem mernék meglépni!

Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.30. 10:56:38

@Brix:

Magyarországnak fejlődnie kell. A cél nem az úgynevezett "igazságos" társadalom, hanem a fejlődés. Az "igazságos társadalom" építése a fejlett államok luxusa. Azaz ha valaki dán-svéd-finn modelt akart Mo-n, az az ország szegényedését javasolja lényegileg. Nem lehet skandináv modelt építeni ha nincs meg az anyagi, gazdasági alap.

Mo-nak Szlovákiával, Észtországgal, Lengyelországgal, Albániával, Romániával, Bulgáriával kell magát összehasonlítania.

Mr Neanderthal 2012.06.30. 11:01:00

Az hogy ki mit tervez szerintem marhara nem jelent semmit. Lehet hogy ki akarsz vandorolni, de ha nincs meg a nyelvtudas, vagy nincs szukseg a szaktudasodra, akkor baszhatod.
Amugy siralmas a helyzet, ez igaz.

Pan Modry 2012.06.30. 11:27:05

@Brix:

A skandinavok tobbbnyire becsuletes emberek, ok hajlandoak befizatni a magasabb adokat, majd az allam kepes mindezt magas hatasfokkal hasznositani, az allami korrupcio ott minimalis.

Magyarorszagon az emberek rengeteg adobefizetest csalnak el, meg a BKV-n is egy csomoan lopnak, tovabba a beszedett adot az allam nem hatekonyan hasznalja fel, a beruhazasok nagyresze teljesen ertelmetlen, mindez parosul a magas korrupcioval.

Magyarorszag teljesen alkalmatlan a skandinav modellre.

euAgWzgmmtq7K 2012.06.30. 11:53:27

@tildy:): igen, igy van. és? irtam volna bárhol is, hogy a jövő hol tervezhető jobban?

euAgWzgmmtq7K 2012.06.30. 11:54:42

@Yatumux: "Mit tegyen a kormány hogy ne vándorol jön ki az a félmillió ember? "

Nagyon egyszerű. Például ne a Kádár-rendszert idéző egypártrendszer épüljön

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.06.30. 12:21:11

@d.hardman: Semmi es. :) Csak gondoltam leirom, hogy lehet , hogy itt sem lesz 30-35 evesen sajat lakasa az embernek, d enyugodtabb, es bizik a jovoben. Csak ennyi.

Kerek négyszög 2012.06.30. 12:36:41

Írta itt valaki, hogy nem is az a legnagyobb baj, hogy ez a kókler dilettáns banda igázta le az országot, hanem az, hogy ezen mennyire meg tudták vezetni a jónépet. Tényleg itt van a kutya elásva! Ez a nemzet (mint látjuk ) egyszerűen önsorsrontó. Persze mindig más a hibás.

Pan Modry 2012.06.30. 12:40:16

@d.hardman:

Mi a szarnak sajat ingatlan? sokkal rugalmasabb ha az ember berli csak...

ez valami magyar prolidolog hogy marpedig sajat ingatlan kell?

Kerek négyszög 2012.06.30. 12:45:00

@Brix: "Azért választottuk meg Orbánt- Magamat is ide értve- mert plebejus politikát igért és igazságosabb társadalmat igért és munkahelyeket. Ezzel szemben mit kaptunk?"

Egy kicsit vissza kellett volna emlékezni mit műveltek annak idején. Én azért nem szavaztam rájuk, mert emlékeztem. Azt már akkor tudtam, hogy ha ők kerüknek kormányra akkor valami ilyesmit fognak művelni, csak azt nem gondoltam volna, hogy ilyen mértékben szétverik az országot.

euAgWzgmmtq7K 2012.06.30. 12:45:06

@Pan Modry: ez is egy teljesen másik téma, amit nem érintettem. én se látom értelmét hogy 25 éves kortól felfelé azért szenved az ember, hogy építse a házat, és jah, szerintem is ez magyar dolog, de nem proli, hanem paraszt hagyomány inkább. "mert hogy azt nem vehetik el"...

Pan Modry 2012.06.30. 13:37:46

@d.hardman:

pedig dehogynem vehetik el, raadasul sok embert roghoz kot a sajat ingatlan, ami a munkaeropiaci mobilitas szempontjabol kifejezetten karos...

euAgWzgmmtq7K 2012.06.30. 13:47:03

@Pan Modry: jajaja, valamint folyamatosan viszi a pénzt, és hát elég jó esély van rá, hogy el se lehet adni

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.06.30. 14:40:04

@Max val Birca:

Biztosan ismered azt a történetet, amikor a faluban szüreti mulatságot rendeznek és felállítanak egy hordót, amibe minden gazdának bele kell öntenie a saját részét, majd végül az így megtelt hordót verik csapra a mulatságon.

Az egyszeri gazda így gondolkodik: "minek vigyek én drága saját bort a közösbe, abban a nagy hordóban nem fog feltűnni, ha egy kancsó vizet töltök belé."

Mikor a mulatságon csapra verik a hordót, döbbenten tapasztalják, hogy vízzel van teli.

Majdnem ez folyik ma itthon, saját magunkat lopjuk meg. Az adóelvonás mértéke magas, de ettől még az adózás, mint olyan, nem ördögtől való dolog.

A jó adórendszer ismérvei, hogy behajtható, ellenőrizhető, hozzájárul a lehető legigazságossab társadalmi közteherviseléshez.

Ez hiányzik nálunk, és ahogy valaki írta is, Kádár mintájú országuralom épülget.
A fideszes fiúkban erős a nosztalgia, s csak addig volt ok szidni azt, míg maguk nem kerültek hasonló helyzetbe.

Aki teheti menjen, nekem több ismerősöm él külföldön - nem vágyódnak nagyon haza, pedig ott se könnyű - viszont élnek, jutnak egyről kettőre.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.06.30. 14:49:11

@Pan Modry:

"ez valami magyar prolidolog hogy marpedig sajat ingatlan kell? "

Addig, amíg nincs működő bérlakásrendszer, ne várj mást. Albérletben lakni nem könnyű, ismerősök általában rossz tapasztaltokról számolnak be.

Az már egy másik kérdés, hogy vajon a kiadott lakás után szerzett pénzt feltünteti-e amagyar az adóbevallásában?

A saját ingatlanhoz jutás hiteltámogatása és a devizaalapú hitelek beveztése helyett (látjuk, hová vezetett ez) sokkal inkább azon kellett volna pezsegni, hogy állami, és/vagy önkormányzati bérlakásrendszer jöjjön létre. Ez kedvezett volna a munkaerőpiacnak (nő a munkaerő mobilitása), jó hatással lett volna az építőiparra és nem fordulhatott volna elő az, hogy szinte csak azok jártak jól, akiknek volt tőkéjük (számtalan jobb módú ismerős vett lakást kezdő egyetemista csemetéjének, majd idén röhögve végtörlesztett.

Megint nem a kisember (vagyis a tömegek)járt jól - olyan ez, mint az elhibázott Sulinet rendszer volt.
Amatőr, rövidlátó és a lobbykat szervilisen kiszolgáló politika vezetett ide is.

Alikam 2012.06.30. 14:49:41

@d.hardman: tkp. szarabb ott az élet, nem?

Hej bazd meg milyen szerencsések is vagyunk mi.

euAgWzgmmtq7K 2012.06.30. 14:53:24

@Alikam: Az ingatlanokról írtam, nem az életszínvonalról. Mi lenne, ha mindenki azzal kapcsolatban reagálna, amire én is reagálok, és amig leírok, nem ahhoz szólna hozzá, amit melléképzel?

Pan Modry 2012.06.30. 14:56:14

@Zébácsi:
Szerintem a magan berlakas rendszer a legjobb, amikor erre szakosodott cegek menedzselnek tobbezer ingatlant, amikor ilyenbe lektam es valami elromlott egy telefon volt es rogton megcsinaltak.
Egyszer a felso szomszed nem nagyon, de elaztatott es addig a ceg egy negycsillagos hotelben berelt nekem szobat.

euAgWzgmmtq7K 2012.06.30. 14:56:26

@Zébácsi: "Az már egy másik kérdés, hogy vajon a kiadott lakás után szerzett pénzt feltünteti-e amagyar az adóbevallásában?"

Általában azért fel. Legalábbis a szuperbruttó sávhatár alatti részét :)

Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.30. 14:59:05

@Zébácsi:

Az adózás egy játék valójában. Ha túl magas az adó, akkor általánossá válik az elkerülés és az államnak egy több adóellenőrt kell alkalmaznia, de még így sem éri meg.

Ha az adó alacsony, a legtöbben fizetnek. A kevés nemfizetőt jelentős részét pedig el lehet kapni.

A jó állam belövi a kellő szintet. A rossz állam meg ragaszkodik a magaa adóhoz és csodálkozik, hogy egyre kevesebb a bevétel.

Saját jelenlegi üzletágamból példa. 2012. január 1-jétől Magyarországon tilos az online szerencsejáték, engedély kell hozzá. Tudod hány cég kért azóta engedélyt. Megmondom: nulla darab. Miért: mert a feltételek nem jók, s jobban megéri nem törvénykövetőnek lenni. Ezt az állam is tudja, így meg sem próbál tenni bármit is a helyzet ellen. Ugyanez történt kicsiben az offline szerencsejátékkal. 5-szörösre növeltek az adókat, az adóbevétel meg negyedére csökkent. Mivel ott nehéz illegálisnak lenni, hát a legtöbb üzemeltető egyszerűen beszüntette a tevékenységet. A játékosok meg mennek inkább játszani a netre, ahol nincsenek hülye szabályok.

Pan Modry 2012.06.30. 14:59:09

@d.hardman:
Illetve a berles azert is jobb mert mindig epp a jovedelmed es szuksegleteidnek megfelelo ingatlanban lakhatsz, ha valami valtozik akkor konnyu alkalmazkodni.

Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.30. 15:02:05

@dr. Kóser Malac:

Forradalom? Mi ellen és milyen értékek mentén? Mert ha az egyetlen érve a "jajj de rossz a kormány", akkor ennek semmi értelme, hiszen a forrdalom után 6 hónappal az új kormány ugyanúgy "jajj de rossz" lesz a közvélekedés szerint.

Makkasz 2012.06.30. 15:08:02

@Zébácsi: Egyébként valóban az adó mértéke, ha minden elvonás nem haladja meg a 30%-ot, és tisztességesen, a polgárok érdekében van elköltve, majdnem mindegy.

és akkor indulhatna a vita az oldalak közt, hogy 10, 20 vagy 30% legyen az összes adóteher (a mostani 80%), és azt milyen adóformákból hogyan szedjék be, úgy, hogy a polgároknak a legjobb legyen.

Ehhez a mai status quot, parlament, pártok, adók, el kell felejteni, mindet ki kellene dobni, meghatározni állam feladatait (legszűkebben), önkormányzatokét és egyéb szervezetekét.

Pan Modry 2012.06.30. 15:22:25

@dr. Kóser Malac:
Nem hiszek a forradalomban, aki ott nyerne utana ugyanugy kisemmizne az atlag polgart.

Profi kormany kell, el kell jutni az emberek agyaba annak hogy ne olyanokra szavazzanak akik minden lofaszt megigernek, de a budos eletbe egy komoly versenyszferas allasuk nem volt.

Peldaul amikor oszko volt a penzugyminiszter az egy oriasi minosegi lepes matolcsyhoz vagy veresjanihoz kepest. Oszko ugyanis korabban a deloitte vezerigazgatoja volt, amihez azert tudas kell, o ugy lett miniszter hogy elotte a valodi versenyszferaban nem keveset tett le az asztalra. Szemben peldaul veresjanival vagy matolcsyval.

Makkasz 2012.06.30. 15:26:12

@Brix: Jajj.
USAban persze hogy nem lépik meg az egykulcsos adót, mert regresszív adó van, adóplafonnal, egy összeg befizetése után már semmit nem kell fizetned. A szövetségi adó még inkább antikommunista, ugyanis mindenki után ugyanazt az összeget kell fizetni, ahogy az Alkotmányban is benne van.

Vaslogika, ugyanazt kapod, ugyanannyit fizetsz.

Nőnek a társadalmi különbségek egy buta szoci mantra, legalább szemantikailag nézd meg mit jelent. Egyre nagyobb a különbség a gazdagok és a szegények között. Ez hol baj könyörgöm?

Nem az a baj hogy sok a szegény, kevés a gazdag? Ez a mantra csak az IRIGYSEGROl szol.

Szerinted a 80%-os adóék mellett kit támogatnak?

A másik durva butaság (én nem védem az álegykulcsos adót, mert szerintem szar, a 80% is szar, regresszív kéne, plafonnal), hogy a lineráis adó miatt van bajban az ország, ha progresszív adó lenne, akkor jobb lenne. Egy nagy szart.
Elképzelem ahogy a progresszív adó hírére rohanunk haza külföldről:).

Elbújva az állam mögé, abból akartok pénzt amit más tehetségével megkeres. Miért nem mész át a szomszéd Imréhez, és mondod meg neki, adjon a pénzéből mert neked kevesebb van? Szerinted adna?

A gazdagokat meg valamelyik baloldali definiálja már? ki az? Félek, hogy ti a becsületesen adózó, jól kereső, legértékesebb polgárokra gondoltok, hiszen csak attól tudod ezt beszedni.

A gazdagoknak vagyonuk van, nem valószínű hogy sokat keresnek, és nem fizetés ágon. Ami nekik számít, hogy vagyonuk gyarapodjon. Azzal mindenki jól jár (ha nőnek a különbségek, igen, akkor jár jól mindenki, ha attól nő, hogy gazdagodnak, ha szabadság van, ha lehetőség van), mert befektet. Ha el akarod venni és szétosztani akkor elmegy, másutt fektet be.

De ugyanígy elüldözöd a tehetséges polgárokat, munkavállalókat is.

Jöhetsz a példákkal EU-ból, egy kalap szar az egész. Németek, Osztrákok nem a progresszív adó miatt élnek jól, és vedd észre, ott aztán gigantikusak a társadalmi különbségek Mohoz képest.

Szerintem nem tudod befogadni, hogy a progresszív adó nem megoldás, talán azt sem érted meg hogy a lineáris is igazságtalan a többel hozzájárulókkal szemben.

Abban bízom, talán felébredtek, hogy a "nőnek a társadalmi különbségek" egy értelmetlen, szarrágó szlogen, csak az irígységről szól, tartalma, hozadéka nincsen.

Ha szabad országban meglátsz egy drága autót, szép házat, azt gondolod, egyszer talán nekem is lesz ilyen, jó lenne tudni, hogy csinálta, ügyes.

Magyarországban, a mai feudalizmusban, vagy a tehetséget ölő szoci rendszerben, a 80 %-os elvonással irigyek acsarkodnak az út széléről, biztos lopta, nem tisztességes úton szerezte.

Tragédia.

Makkasz 2012.06.30. 15:31:54

@Brix: Ha ez a két választás van, a hűbéruri fidesz a király Orbánnal, osztogatja híveinek gyerekeink, unokáink pénzét hitelből, apáink vagyonát, a mi jövedelmünket, vagy a másik lenyúlós, egyenlősdis, teljesíményt tetteket megölő, progresszív adós szocik között, bezárhat az ország.

Egyik sem kell senkinek.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.06.30. 15:36:01

@Makkasz:

Fordítva látom.

nem az adóelvonás mértéke számít, hanem az, hogy a munkajövedelmekből elvont adók után hogyan tud megélni a polgár a maradékból!

Nem véletlenül emeltem ki a munkajövedelmeket. A fogyasztási adó egyformán súlyt mindenkit, a tőkejövedelmek adója pedig általában kisebb számú adóalanyt érint (illetve kisebb mértékben).

Szóval, egy a lényeg: a polgár (ha tetszik a szavazó, választóolgár) hogyan tud megélni a nettóból?

Hunyadi Mátyás korának egyik legsarcoltatóbb uralkodója volt, mégis, valahogy pozitív kép él róla a fejekben, birodalma pedig igazi reneszánsz-virágkorát élő orszég volt.

Makkasz 2012.06.30. 15:41:36

@Zébácsi: A bérlakásrendszerre, és általában arra, hogy hogy kellett volna:

Az elmúlt 22 év elszalasztott lehetőség. Nem (csak) a tehetségtelen politikusok miatt, hanem mert kezdettől az államtól várjuk el a cselekvést, tőle akarjuk a jót. Nem lehet. Máslról dönt a politikus, saját szempontjai alapján. Ha nincs, vagy kicsi a kontorll, látjuk mi történik, ordenáré módon lopnak.

Az, hogy te állami, meg önkormányzati bérlakásokat álmodsz, nagy baj.

Vállalkozói bérlakások (itt USAban ez van), annak van értelme. Nem adóból valósul meg. Van fitnesz, medence, sportpályák. A füvet heti kétszer nyírják. Még az izzót is azonnal cserélik, mindent kijavítanak. Rendet tartanak, jó gazdák, mert vigyáznak a vagyonukra, és a vevőjükre, mert elmegy máshová.

Ennek van értelme, otthagyni az embereknél a pénzt, és az államnál csak a minimális maradjon (mi az állam feladata? Az etetés, szállás biztosan nem, talán honvédelem, rendfenntatás, alapoktatás, alkotmány és jogok védelme).

Az alaphiba ez, mindenki a kormánytól, új kormánytól várja a megoldást. Nem lehet, amíg pénzed 80%-áról ők döntenek.

A mai problémák akkor lettek volna elkerülhetőek, ha az állam kezdettől a demokrácia és szabadság védelmére, az egyének gazdagodási lehetőségeinek megteremtésére koncentrál, a nem létező, homályos "állami, társadalmi, ország" érdekek helyett.

Makkasz 2012.06.30. 15:50:42

@Zébácsi: Nem, rosszul gondolod. Nem az számít hogy mennyi a nettója, hogy tud megélni belőle.

Az addig lényeges, amíg a létminimumhoz elég. Miért kéne bárkinek az általa megtermelt produktum 80%-át másoknak adni redisztribucióra?

Nagyon szűk, proli látásmód ez.

én 10 év alatt több adót és járulékot fizettem mint 50 átlagkeresetű ember egész életében.
Ez fájdalmas. Szerettem volna még többet keresni. Ez nem bűn, ez nem mohóság, ez normális. De ha valakinek más az érékrendje, legalábbis nem elitélhető.

Valójában ahhoz hogy az emberek szívesen dolgozzanak, jól adózzanak, ahhoz hagyni kell hogy gazdagodjanak, gyarapítsák vagyonukat.

Látod, az állam 80%-os elvonás mellett sem képes arra, hogy nőjön az állam vagyona, csak az adóssága nő.

Az egyének képesek rá, ha jövedelmük nagyrésze náluk marad (szerintem 40% elvonás felett csak rabszolgaságról beszélhetünk), hogy vagyont építsenek, gyarapítsanak, ami által az ország vagyona is nőne, és egy szép spirálként növekedne a vagyon, beruházás, munkahely.

A bér, a nettó bér nem azért van hogy megélj belőle. Az a munkád ellenérétke.

A munkád értéke pedig a piacon alakul ki, tudásod, tapasztalatod értéke és egyedisége folytán.

Bérbeállításra használni a adót, szociális háló részeként hülyeség, de még nagyobb meghatározni azt, kinek mennyi az elég.

Ha adózik, akár lineárisan, keressen annyit csak amennyit bír, és legyen olyan környezete, hogy ezt Moon akarja tartani, befektetni.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.06.30. 15:56:00

@Makkasz:

Értelek és jól írod.

Én azt írtam, hogy a sikertelen hiteltámogatás /devizahitelezés HELYETT, INKÁBB bérlakásrendszerbe tolta volna állambácsi a pénzt/erőforrásait.

Persze, kell a magánszektornak teret adni, szabályozni a működését, de ha jól tudom, akkor skandináviában is létezik nem magánjellegű lakásrendszer - egész jól

Akkor, ha sok adót fizetsz be, joggal várod el az államtól/önkoritól, hogy bizonyos (és mondjuk alapvető) szolgáltatásokat fenntartson (lásd: oktatás, eü, tömegközlekedés, stb.) Mindez lehet vegyes rendszerű is és az állam lehet résztulajdonos is.

Viszont akkor, ha a adófizető korú és dolgozó lakosság szürkén, vagy feketén boldogul, milyen alapon teszi ezt?
Hm?
/Taxis ismerőseim kinevetnek, hogy mennyi adót/járulékot fizetek (verrsenyszfére). De amikor az ő gyerekeik betegek, anyáznak, ha nem megy ki az ügyeletes orvos (amit kvázi az én befizetésemből tartanak fenn, nem az övékből).
Ugye, milyen bájos?/

A lényeg: el kellett volna kezdeni egy ilyen rendszer kiépítésében. E helyett ügyesen eladósították a lakosságot, a maygar adósságteher így dupla spirálba került.

Kinek állt (áll) ez érdekében. Csak kérdezem.

Exploiter 2012.06.30. 15:58:56

@Makkasz:

Mivel a nem tisztességes úton szerezte megállapítás az esetek elsöprő részében igaz, ezért: "jó lenne tudni, hogy csinálta, ügyes".

Tetszik érteni? Itthon, akinek 10 misinél drágább kocsija van, az GARANTÁLTAN adócsalásból / kamu állami megrendelésekből / be nem jelentett emberekből / pályázatos csalásokból / feketemunkából / kenőpénzekből / politikai mutyikból / egyszerűen csak bűnözésből van.

Kivétel ez alól az, aki céges kocsival jár, vagy valami fontosabb vezető egy multinál. Elenyésző százalék. Ja, meg vannak lottónyertesek is.

Mindenki más a fenti körből kerül ki.

Ez mit sugall?
A ember: mocskos köcsög, le kéne lőni
B ember: nekem is ezt kéne csinálni

Nagyon sok embert ismerek, aki ilyen kocsival jár. Nagyon soktól nem is sajnálom, mert sokat tettek / kockáztattak érte. De egy sincs köztük, aki ezt teljesen tisztán érte volna el.
Egész pontosan 0 darab. 0!

Egyszóval mit akarsz mondani az irigységről? Ott, ahol ez nem így megy, ott más a hozzáállás is, igen.
De itt én inkább szeretnék magamnak is egy ilyen kocsit, úgyhogy teszek érte, a társadalom meg bekaphatja ott, ahol van, gyenge szar banda.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.06.30. 16:01:34

@Makkasz:

Mellé.

Proli látásmód az, hogy fizessenek a gazdagok - nem az enyém.

Nem írtam, azt, hogy mennyi legyen az adó, csak azt, hogy nem az elvonás mértéke számít, hanem a nettó bér, amit elkölthetsz.

Az egyén pedig nem képes rá, hogy a vagyonát növelje - a tömeg legalábbis szépen felél mindent, fogyasztani fog. Megtakarítások: kérdezem, hány embernek van önkéntes magánynyugdíj-pénztári vagyona? Hm?

Ehhez először rendet kellene tenni a fejekben.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.06.30. 18:46:41

@Makkasz:

"USAban persze hogy nem lépik meg az egykulcsos adót, mert regresszív adó van, adóplafonnal, egy összeg befizetése után már semmit nem kell fizetned. A szövetségi adó még inkább antikommunista, ugyanis mindenki után ugyanazt az összeget kell fizetni, ahogy az Alkotmányban is benne van."

Akkor hogyan lehetséges hogy a legfelső 1% fizeti be a szövetségi jövedelemadó ~37%-át és az alsó 50% a 2,25%-át?

ntu.org/tax-basics/who-pays-income-taxes.html

komplikato 2012.06.30. 21:59:36

@d.hardman: Nyugat Európában lehet, de pl. Californiában nem, mert még én is kapok spameket, hogy ott vegyek ingatlant, mert rohadt olcsó. :D

dennisthemenace 2012.07.01. 00:14:58

@Makkasz: "Megfeszultek, hogy torlesszék.."

Lószart. Hogy minél tobbet lophassanak el, feltunés nelkul.

Globetrotter2014 2012.07.02. 10:51:01

@pandacsökiboborján: pl nem megeded hazajönni, megbünteded ha a legálisan (illetve kötelezően) külföldön regisztrált autójával hazatér hoyg megtakarítását kishazánkban költse el, vagy mondjuk kitalálod hogy fizessen büntetést ("tandíjat") ha kint akar munkát vállalni.

blogol-ó 2012.08.30. 17:14:39

@gabcigirl:

Nemsokára mész?

MÉG ITT VAGY? :D
süti beállítások módosítása