morgás joga 6.jpgMindegy, csak fizessen lehetőleg minél többet mindenki, aki Budapesten él, dolgozik vagy épp turista minőségben tartózkodik a fővárosban.

 A dugódíj már régen terítéken van, most újabb Tarlós-verzió került elő, a hídpénz. Lehet, hogy mégiscsak belenézett valaki a Fidesz részéről a közvélemény-kutatások eredményeibe? Bennük is tudatosult, hogy még a belvárosiak többsége is ellene van a dugódíjnak, nem is beszélve a külvárosiakról? Vagy vízióként megjelent egy kihalt City, ahol minden üzlet csak a környéken lakók vásárlóerejére támaszkodhat és a kocsmák is nyugodtan bezárhatnak két órával a hivatali munkaidő lejárta után, a sétálóutcákban pedig a turistákon kívül senki sem sétál? Hogy a dugódíj nyertesei azok a külső kerületek, amelyek gyorsan magukhoz szívják a belvárostól elpártoló fizetőképes keresletet? Hogy kétszer meggondolja a külvárosi, hogyan mutatja be gyermekeinek az állatkertet, a Csodák Palotáját vagy éppen a Városligetet, főleg, ha nemcsak dugódíjat hanem parkolási díjat is kell fizetnie? (Aki két fáradt, nyűgös gyerekkel, 30 fokban BKV-s átszállással indul haza az egész napos bóklászásból, az nyugodtan benevezhet egy survival-versenyre, akár Matolcsy baby boom hívő, akár nem …) Vagy az igazi ok az, ha a dugódíjat a most tervezett formájában vezeti be Tarlós, teljesen felesleges elindulnia a következő önkormányzati választásokon és nagy valószínűséggel soha nem lesz már főpolgármester Budapesten?

 A hídpénz tényleg sokkal egyszerűbb lenne: a lényege, mindenki maradjon ott, ahol van, vagy fizessen. Azt már eddig is sokan sejtették, hogy a túlpartra születni kell, de most már tudni is fogják. A régi-új ötlet mellett szól, hogy történelmi hagyománya van és sokkal, de sokkal egyszerűbb lenne bevezetni és ellenőrizni, mint a zónára kivetett dugódíjat. Kérdés, a külföldi rendszámú autósokon hogyan hajtanák be (fizetőkapuk?) és bedugítaná-e a várost a hídpénzfizetésre felszólító táblák miatt megrettenő és szabálytalanul megfordulók hada. Mert ugye aki átmegy, az egyszer vissza is akar jönni, a véletlen folyami átkelés pedig dupla kiadás.

 A javaslat azonban lássuk be, bizonyos szempontból előrelépés a dugódíjjal szemben – állítólag EU-konform, nem ösztönzi a külső kerületi lakosok belvárosba emigrálását (amíg nincs házszám a hidakon) és amiatt sem kell majd törni a fejét a city-polgármestereknek, hogyan szűrik ki a következő választáskor a dugódíj-megúszókat, akik a végén még képesek lennének más logika alapján szavazni, mint a kampányügyileg már oly jól kitapasztalt őslakosok.  A tranzitforgalom szempontjából az még nem derült ki, minden budapesti hidat érint-e a hídpénz, vagy csak azokat, amelyek a Belváros területén vannak.

Amiatt azonban fáj még az ötletelők feje, hozna-e annyit a hídpénz a konyhára, mint amennyit a dugódíj hozna. Ha csak bevételi oldalról közelítjük meg a dolgot, biztosan nem – hiszen jóval kevesebb jármű használja a hidakat, mint a Belváros utcáit. Kevesebb lehet azonban a mentességi jogcím (a helyben lakás már ki is lőve) és sokkal kisebb a kiépítés, fenntartás-karbantartás, az ellenőrzés, valamint az adminisztráció költsége. A tervezett zónával határos kerületek is fellélegezhetnek, a határon parkoló autók száma nem fog drasztikusan megnövekedni, a belvárosi üzletek, vendéglátóhelyek pedig számíthatnak továbbra is a külvárosi vendégekre.

 

Bármi is lesz a végleges megoldás, a budapesti autósok nem lélegezhetnek fel: 2013-ban a baleseti adó drasztikus megemelése, a fizetős parkolási zónák kiterjesztése, a gépjárműadó, az üzemanyagot terhelő egyre nagyobb mértékű fogyasztási adó és a horribilis parkolási díjak mellett még a főváros útjainak használatáért is fizetniük kell. A feneketlen zsák mindent elnyel, akár a kormányé, akár az önkormányzaté …

 

 Csatlakozz a Facebook csoportunkhoz!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr404595577

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Minden páros szervből egy a fővárost illeti! 2012.06.18. 18:27:56

Hídpénz, kapuadó, termény-beszolgáltatás, miért is ne! Sőt, éppen itt volna már az ideje! Valamiért rögtön a Monty Phyton Gyalog galoppja jutott az eszembe, mikor olvastam, hogy Tarlós főpolgármester dugódíj helyett esetleg hídpénz bevezetésén, illetve...

Trackback: Minden páros szervből egy a fővárost illeti! 2012.06.18. 18:27:24

Hídpénz, kapuadó, termény-beszolgáltatás, miért is ne! Sőt, éppen itt volna már az ideje! Valamiért rögtön a Monty Phyton Gyalog galoppja jutott az eszembe, mikor olvastam, hogy Tarlós főpolgármester dugódíj helyett esetleg hídpénz bevezetésén, illetve...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Uva 2012.06.18. 16:36:36

hídpénz, dugódíj, stb, hát a faszom nem kéne?!

nyalógép 2012.06.18. 16:47:08

Ha már mindenképp pénzt akarnak beszedni, akkor a Hídpénzt sokkal elfogadhatóbbnak tartanám.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.06.18. 16:47:41

Ha az eső...

Ha az eső szikla lenne,
Kiskertemben agyonverne,
Hogyha pedig medve volna,
Ereszünkből kibrummogna.
Netán lenne olaszrizling?
Ittasodna minden grizzlynk.
S ha mint aszfalt nyerne testet,
M0 körbeérné Pestet!

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.com/2009/08/ha-az-eso.html
:)

Brian Cohen 2012.06.18. 16:48:41

Jobban élünk mint jövőre!

ügyfélszolgálatos 2012.06.18. 16:52:29

Rohadjanak meg. Nekem a bejáráshoz kell az autó mert autóval 20 perc alatt érek be BKV-val 1 óra alatt. Letenném a kocsit mondjuk a Határ útnál és bemetróznék ha lenne ingyenes őrzött parkoló. De persze nincs. Az egyetlen placcot is eladták valami havernak aki pénzt szed érte és minden más helyre acéloszlopokat vertek le nehogy má letehessem a kocsit. És most még a behajtás ért is fizessek, de a parkolókat basznak kialakítani. Rohad ingyenélő köcsögök.

töreki 2012.06.18. 16:52:46

A sarlós-tarlós elvtárs tökéletes klónja a maós demszkynek, csak a nép zsebében tud kotorászni!

tarackos 2012.06.18. 16:55:21

Bekaphatják a dugódíjat és a hídpénzt is! Mert minden csak rohad le miközben ugyanazért egyre többet kell fizetni. Mi lenne ha megfordulna a sorrend? Látványos javulás aztán perkálás? Mert az előbbi vhogy mindig elmarad...

www80 2012.06.18. 17:05:35

mocskos egy banda ez. ha egyszer bevezetik a dugódíjat ez egy visszafordíthatatlan fejős tehén lesz. észak budáról dél budára kb havi 25000-ért lehet majd eljutni. ez egy vicc, ami itt megy, mintha Nyugat-Európában lennénk, nyugati fizetéssel, gazdagsággal. mit képzelnek ezek?! a másik vicces dolog, hogy elképzelem, ahogy mondjuk 100ezer ember kocsi helyett bkv-ra száll, úgy, hogy most is dugig van reggelente az összes járat. megvalósíthatatlan. nem beszélve arról, hogy a külső kerületiek százszorosan szopnak, az autóhadtól, a dugótól és a dugódíjtól.

{-O-} 2012.06.18. 17:07:36

Egy éve még a P+R parkolók építése volt a bevezetés feltétele, most már erről nem beszélnek.
A belvárosi autók miért nem szennyezik a levegőt, a belvárosban lekóknak miért nem kell hozzájárulniuk a BKV fenntartásához?

Uva 2012.06.18. 17:09:56

@www80:
ja. a belvárosiaktól meg eltűnik a forgalom, alig fog valaki parkolni az utcákon és ők ingyen mehetnek ide-oda a városban.

tocibacsi 2012.06.18. 17:10:18

Talán inkább a parkolócégeket küldenék el a halál véreres ló*aszába, és tenné a pénzt zsebre az önkormánzat, és nem ilyen kis szarházi fürst gyurkák...
A legfőbb baj talán nem is az a retkes 500 Ft, hanem az, hogy statisztikai alapon bátran kijelenthető, hogy ebben a gennyes szar országban ezt is úgy fogják kivitelezni, hogy csak fokozódni fog a torlódás mindenhol... ráadsáképpen a buszok is ugyanabban a dugóban fognak állni mind - l. budaörsi úti buszsáv... Plusz megint elindul a nagy össznépi "ki hova van bejelentkezve" játék...
És persze lehet példálózni, mert egész európában van vagy 2 másik város, ahol ez az agyrém talán működik is... Nézte már valaki, hogy london mekkora része érintett? Összevetette valaki százalékosan azzal, amit itt terveznek? És arról tudunk, hogy a kiskörúton belül egy elég nagy terület most is úgy kompletten behajtani tilos?

tocibacsi 2012.06.18. 17:12:29

@{-O-}: A kérdés jó, de mondjuk belátható, hogy elég nehéz lenne megmagyarázni egy kiskörúton lakó egyénnek, hogy vagy fizet napi 500 Ft-ot - esetleg kétszer - vagy hagyja a kocsiját a hungárián...

Chicano 2012.06.18. 17:13:29

Azt tartom viccesnek hogy a törvényhozók láthatólag azt hiszik hogy vidékről azért jár be az a sok tulok ember mert annyira szeret a fővárosban dagonyázni. Holott pénzt menne az ember keresni, mert a legtöbb munkahely az országban ebben a vízfej városban van. Most még majd lehúznak rólunk havi 10e forintot úgy hogy borítékolom hogy semmilyen P+R parkolót nem fognak belőle építeni, sőt a BKV színvonala sem fog egy picikét sem javulni. Elnyeli majd ezt a pénzt a városi bürokrácia. Aztán a vidék pártja majd 2014-ben marhára fog csodálkozni hogy nem rá szavaztak.

tocibacsi 2012.06.18. 17:14:37

Nem szeretnék most azok helyébe lenni, akiknek a "belső" részen van üzlete, vállalkozása...

Uva 2012.06.18. 17:15:10

@tocibacsi:
és londonban van minden sarkon egy metró vagy hév állomás. itthon meg épül a négyes, valami egészen fura koncepciónál fogva ez is pályaudvart fog összekötni pályaudvarral, úgy, hogy a kelenföldinek most kb. 16 szabályos parkolóhelye van, de lehet, hogy sokat mondtam.

Chicano 2012.06.18. 17:15:34

@ügyfélszolgálatos: El kellene kezdeni megszervezni azt a kurva blokádot. Néhány nap és a tisztelt politikusok (pártállástól függetlenül)átértékelnék kicsit az emberekhez (zemberekhez?) való viszonyukat.

www80 2012.06.18. 17:15:54

@tocibacsi: így van, itt a fél város belvárosnak fog számítani!!!lágymányosi-híd mint belváros????!!

F173 2012.06.18. 17:16:58

Tarlós egész nap azt szajkózza, hogy a dugódíj a Demszky ötlete és ha nem is írná elő a 4-es metró szerződése a dugódíj bevezetését nem is vezetné be. Ha ennyire ellenzi, miért ennyire sürgős neki a bevezetése és ha bevezeti, miért nem elég csak a fenntartási költségeket behozni, hanem ebből akarja finanszírozni a BKV-t?
A Hídpénz tiszta sarc lenne és nem csökkentené jelentősen a belvárosi forgalmat, ami a dugódíj elsődleges feladata lenne! Arról nem is beszélve hogy a hídpénz olyan egységtelen folyamatokat indítana el, amely alapján Pest és Buda gazdaságilag egyre jobban válna el és az emberek az alapján választanának munkát, hogy a folyó melyik partján laknak.

Elijah_Baley 2012.06.18. 17:17:14

bicikli, oszt jólvan. nem muszály mindeninek autóval járni, akinek nem tellik rá

Chicano 2012.06.18. 17:18:49

@De gustibusaut bene, aut nihil: Járjál te be biciklivel mondjuk Monorról. Már félúton döglött kecske lennél.

tocibacsi 2012.06.18. 17:20:20

@Chicano: bezony... nuku P+R; nuku alternatíva... sose gondol rá egyetlen zöld köcsög sem, hogy a jónép nem a budaörsi vasútállomáson éli egy padon, és nem is a déli pu. utasellátójában dolgozik... márpedig a legtöbben azért valószínűleg azért járnak kocsival, mert a lakásul környékén egyszerűen nincs helyközi tömegközlekedés, vagy irreális a menetidő; aztán pedig ahol már van BKV, ott nincs P+R, tehát végül mindenki a teljes utat kocsival teszi meg... Mindig leírom: nekem budakesziről az óbudai melóhelyre 20-30 perc kocsival, BKV esetén 75 perc... napi 2x. alsó hangon napi 1.5 óra... az összesítve évi 15 teljes nap... mivel autó meg van és kész, nem is nagyon kerül többe, mint a bérlet a környéki kiegészítővel együtt...

tocibacsi 2012.06.18. 17:21:16

@Uva: és a projektből, mikor elszaladtak a költségek, elsőként a P+R-t vették ki...

Uva 2012.06.18. 17:21:43

@De gustibusaut bene, aut nihil:
az autósok eddig is kb. 5 féle adót fizetnek (jövedéki adó, kötelező biztosítás, műszaki engedély, teljesítményadó, áfa mindenre), így én pl. elvárnám, hogy ne kelljen még egy hatodikat is. ha telik, ha nem.

{-O-} 2012.06.18. 17:22:13

@tocibacsi
Nem a Hungárián kell hagyni a kocsiját, hanem otthon, csak akkor kell fizetni, ha átlépi a zónahatárt. A Hungárián lakónak miért könnyebb elmagyarázni, hogy fizessen ha beljebbmegy a városba?

Uva 2012.06.18. 17:22:14

@tocibacsi:
mennyivel jobb lett volna a metrót kivenni és meghagyni a P+R-t

tocibacsi 2012.06.18. 17:24:49

Üzemanyag ár 2/3-a adó. Van regadó. Van gépjárműadó. Magyar pénztárcákhoz mérten drága a parkolás, de a befolyt összeget hagyják, hogy magáncégek fölözzék le... Oké, fizetünk még valamit, mert az autóson könnyű leverni, hát ez van. De ugyan, ígérjék már meg akkor cserébe, hogy saját magukat lövetik a dunába, ha ez mégse jön be, és a dugódíj újabb hungarikumként egy dugót generáló, nem pedig csökkentő valami lesz majd...

Elijah_Baley 2012.06.18. 17:25:04

@Uva: csak az kérdés h telik-e rá vagy sem. és a legtöbb mebernek lesz rá pénze, hisz az ecceri ember elöbb döglik éhen mint hogy letegye a cigit és hamarébb teszi le a cigit mint az autót. ennyire eccerű ez.

tocibacsi 2012.06.18. 17:27:35

Az már eleve egy igazi világújdonság, hogy Budapesten úgy óhajtják vonzóvá tenni a tömegközlekedést, hogy ellehetetlenítik az összes többi lehetőséget. Itt igen, elsősorban az autósokra gondolok, de a bicikliutak kialakítása is megér egy misét... További ötletem, hogy kenjük be vastagon a buszokat kutyaszarral, hátha többen választják akkor a környezetkímélőbb villamost, metrót, trolit...

Uva 2012.06.18. 17:28:27

@De gustibusaut bene, aut nihil:
mondjuk a cigi nem tudom, hogy jön ide, de arra akartam kilyukadni, hogy valamiért túl sokszor veszik elő az autósokat, ha éppen ki kell szopatni a népből egy kis zsét.

tocibacsi 2012.06.18. 17:29:18

@De gustibusaut bene, aut nihil: bezony.
l. korábbi kommentemet... 15 teljes napnyi idő kiesése igen sok pénzt megér nekem is...

{-O-} 2012.06.18. 17:31:25

Szerintem, sokkal jobb lenne, ha BKV bérlettel ingyen lehetne parkolni, így annak is megérné venni, aki autóval jár, nem kellene feltétlenül bemenni a belvárosba, ha ott van dolga, mert csak az első nagyforgalmú tömegközlekedési megállóig kellene bemenni, a városban eloszlanának az autók, a pénz közvetlenül a BKV-hoz folyik be, az emberek pedig kapnak érte valamit, ami számukra is jó.

tocibacsi 2012.06.18. 17:32:25

@Uva: túlságosan könnyű a környezetvédelemre fogni a sarcot, és túlságosan könnyű leverni rajtunk a lóvét... azért nagyot néznének ezek a faszok, ha a díj bevezetése napján ott kígyózna MINDENKI a buszmegállóban... oszt onnantól nuku jövedéki adó, nuku parkolási díj... de cserébe duplázhatnák a járműparkot...

igazi hős 2012.06.18. 17:33:39

@ügyfélszolgálatos: A Kökinél napi 320 forintért van őrzött P+R, teljesen használható. Van bérlet is, úgy egy kicsit még olcsóbb. Nem hiszem, hogy havi 6000 borítaná a kasszát, pláne ha intenzívebben használod a BKV-t, akkor a bérlet kevesebb, mint a benzin. Ha bent pénzért parkolsz, akkor P+R biztosan olcsóbb.

tocibacsi 2012.06.18. 17:35:54

@{-O-}: rengeteg jó megoldás létezne, de itt mindent fordítva akarnak... nem a BKV-t teszik vonzóvá (tiszta, gyors, pontos, átgondolt, nem csak csillagirányú útvonal stb.), hanem az egyéni közlekedést lehetetlenítik el... és még az átállás feltételei (P+R) sincsenek meg... Szerintem az egész totális bukás lesz, kár miatta aggódni... v.ö. budaörsi buszsáv...

Elijah_Baley 2012.06.18. 17:36:47

@Uva: ez tökeccerű, attól köll elvenni, akinek sok van feleslegbe. az autózás nem létszükséglet, ezért írtam a cigit is, hasonló dolog... jó meg kényelmes, van aki élvezi magában a vezetést, bár a többség még azt sem. van tömegközlekedő, tessék szépencskén felülni rá, ha túl sok pénzt visz el az autó üzemeltetése.

Uva 2012.06.18. 17:38:04

@igazi hős:
na legalább ott van. a 11-12. kerület viszonylatban tudsz ilyet? mert én sajnos nem, és nem is hallottam, hogy épülne, pedig kéne, ha már bevezetik ezt a marhaságot

tocibacsi 2012.06.18. 17:38:41

@igazi hős: idő-idő-idő... oké, biztos né vagyok az egyetlen hülye ebben az egész 4 milliós főváros+agglomeráció történetben, de valahogy mégis tudom úgy intézni/szervezni az ügyeimet, hogy pár extrém esetet leszámítva jóformán előbb érem el az úticélomat kocsival, mintsem feljutnék egy buszra...

igazi hős 2012.06.18. 17:41:06

@Chicano: Rakd le az autót itt kint, ahol lakom vagy egy kicsit beljebb, ahol még ingyenes és bőven van hely, és bringázz/BKV-z tovább. Csak akarni kell.

Uva 2012.06.18. 17:41:17

@De gustibusaut bene, aut nihil:
igen, van tömegközlekedés. Tocibácsihoz kell csatlakoznom itt, nekem autóval 20-25 perc, bkv-val meg 50-55. kipróbáltam. ezenkívül a munkahelyre minden nap viszem magammal a laptopomat, ebédemet és sportfelszerelésemet. összességében sokkal jobb a kocsi.

Pierr Kardán 2012.06.18. 17:43:53

A híddíj szerintem jobb megoldás, mint a dugódíj. Kezdjük ott, hogy valószínűleg nem sokat tud a "belváros" fogalmáról az, aki a Hungáriánál húzza meg a belváros határát.

Aztán egy csomó nagy parkoló a Hungárián belül van (Lurdy parkolója, Aréna Pláza parkolója, a Puskás Ferenc Sportcsarnok alatti P+R (!!!!) parkoló, a Wetern CiciCenter parkolója, Corvin Plaza parkolója stb.) ahol eddig a városi forgalom zavarása nélkül, könnyen és nem túl drágán meg lehetett állni.

Aztán a dugódíj figyeléséhez kell legalább 300-400 helyre kamerákat szerelni, meg olyan programot telepíteni egy b@szott nagy számítógépes rendszerre, ami a Hungáriás dugódíjrendszert felügyeli. (Persze, ha a Tarlós-Kalapácsos ember haverjának éppen van egy eladó ilyen rendszere, akkor ez tulajdonképpen előny :-))

Aztán meg mi van akkor, ha valaki úgy játssza ki a Hungáriás dugódíjat, hogy tart egy autót folyamatosan a zónán belül, egyet meg kívül? Autóval sosem lépi át a zónahatárt, szóval nem fog fizetni sosem.

Ha a híddíj kerül bevezetésre, akkor ezek a problémák nem problémák.

De mivel mindenki tudja, hogy nem a belváros védelme itt a szempont, hanem a pénzbeszedés, ezért biztos lehet mindenki, hogy nem dugódíj VAGY hídpénz lesz a megoldás, hanem dugódíj ÉS hídpénz :-((

Uva 2012.06.18. 17:46:36

és ilyenkor mindig felsejlik előttem a levegő munkacsoportos faszi feje, aki szánakozva kijelentette, hogy nem érti, minek az autó, ő már rég eladta és bringával jár. az újságíró megkérdezte, hogy hol lakik és hol dolgozik, mire a válasz az volt, hogy mindkettőt az ötödik kerületben. jakérem.

igazi hős 2012.06.18. 17:48:23

@Uva: Nem, BP-en gyakorlatilag nincsenek P+R-ek, ezt az egy üdítő kivételt azért említettem meg, mert pont megfelel ügyfélszolgálatosnak. De Tarlós már kijelentette, hogy nem baj, ha nem épülnek meg időre a P+R-ek...

@tocibacsi: Attól függ mikor és merre jársz. A legtöbb ember a reggeli és délutáni csúcsban jár (hiszen pont ezért van torlódás/dugó minden nap), nekik a BKV. Nekem is lassabb lenne az autó, ha nem bringával járnék. Ha mégis autózom, akkor igyekszem reggel 7 előtt elhagyni a Hungáriát, szerencsére a legtöbb ügyfél tolerálja.

tocibacsi 2012.06.18. 17:49:16

Egyébként a hídpénzről csak annyit, hogy ezzel a húzással odabasznak a belvárosi hidaknak... szerintetek mi lesz a lágymányosin és az árpádon ezek után? Még a tetves M0 sincs készen körbe. Meg normális formában kb. sehogy.

Uva 2012.06.18. 17:51:13

@igazi hős:
ezért lenne a logikus megoldás mondjuk kihúzni a négyes metrót a budaörsi virágpiacig meg a bosnyákig, lenyomni mindkét helyre egy-egy 3000 férőhelyes p+r-t, ezt megismételni értelemszerűen az összes többi metróvonallal, és utána lenne miről beszélni, hogy dugódíj.

de asszem erről lemaradtunk.

tede 2012.06.18. 17:52:46

Egységes, havi ezer forintos BKV adót kéne minden hat évnél idősebb pesti lakosnak fizetnie. Ezt kéne inkább bevezetni.

igazi hős 2012.06.18. 17:53:55

@Pierr Kardán: A hídpénzt sokkal egyszerűbb bevezetni, csak arra nem jó, ami miatt a pénzt kaptuk: környezetvédelemre. Mennyivel csökkentené a zsúfolt belváros forgalmát, különösen ha a külső hidakon (Lágymányosi, Árpád, de valószínűleg a Petőfi is) nem lesz díj? Eggyel sem lesz kevesebb jármű a Hungárián.

igazi hős 2012.06.18. 17:56:21

@Uva: A 4-es metrót Székesfehérvárig kellett volna kivinni, utána minden városban építeni a vonat közelében egy méretes P+R parkolót. De ugye a legendás MÁV-BKV barátság...

rockjano 2012.06.18. 17:56:58

A jegyvásárlás és hasonlók miatt rengeteg plusz teher fog mindenkire rakódni.

Ha ezt meglépik (márpedig meg) soha többet fidesz nem nyer budapesten és a következő városvezetés úgyis eltörli.

A mai benzinárakkal már nincs is dugó, ez csak pénzbeszedés és annak egy nagyon rossz formája.

Parkolók építésére nincs és nem is lesz pénz anélkül meg ennek semmi értelme. (meg még úgyis megéri az 500Ft a mai BKV jegyárak mellett).

Nagyon sok sebből vérző dolog ez. Londonban sem egyértelmű a siker.

tocibacsi 2012.06.18. 17:58:19

@igazi hős: én is korán jövök be, és ennek megfelelően korán jövök haza... Tessék, egy megoldás... kötelezni kell a bp-i cégeket a rugalmas munkaidő bevezetésére, mondjuk 10-től 14 óráig terjedő törzsidővel ;)

Egyébként természetes, hogy ha a moszkvatéren laknék, nem budakeszin, és óbuda helyett mondjuk a keletihez mennék, eszembe se jutna autóba ülni... tehát értelemszerű, hogy vannak végletek. Csak az a nagy probléma, hogy az agglomerációs lét önmagában egy véglet... budakeszi, telki, páty, tök, akármi vonalon pl eleve nincs kötöttpálya, a tömegközlekedés annyit jelent, hogy egy büdös, tömött, lassú buszon rohadsz ugyanabban a dugóban... De van egy "érdekes" megfigyelésem a bicóval kapcsolatban is: télen ugye azért nem reális, hogy az emberek tömegesen kerekezzenek. Nyáron iszonyat meleg van, megintcsak necces, főleg itt fel a a hegyre... de nyáron a forgalom is jóval kisebb, már a felsőoktatásban beköszöntő vizsgaidőszakot is drasztikusan érezni. Viszont a kettő között minden, de értsd: minden hülye megtalálja az autót, azok is, akik télen nem mernek beleülni... na akkor meg olyan "friss" még itt a hegyvidéki levegő is, hogy mehetsz egyből a tüdőszűrőbe...
De pl. sokat javítana az én helyzetemen, ha legalább 1 db normális sétaút lenne a hármashatárhegyen (mint ami pl van a normafa felé kb. bárhonnan indulva), ahol át tudok tekerni óbudára anélkül, hogy ötből kétszer defektet ne kapnék... az is meredek, de legalább nem a kiváló BKV buszok aromáját szívom... a széher út meg eső után járhatatlan...

Birkesz 2012.06.18. 18:00:24

Ejj, látom senki nem mer itt nagyban gondolkodni. Mindenki csak a balvárosi hidakról beszél, max. még hozzácsapjátok a lágymányosit. Pedig a nagy pénz nem ott van, hanem az M0-án. Ott bevezetni a dugódíjat és dől a lé. Főleg, ha az összes többi hídon tilos lesz a tranzitforgalom. Esetleg át is alakítják őket gyalogoshidaknak.
Ha megnézitek, sehol sem tesznek különbséget a hidak között a nyilatkozatokban. :)

Chicano 2012.06.18. 18:00:53

@igazi hős: Ezt csinálom most. Csak hogy ha bevezetik a dugódíjat akkor nem fogok tudni parkolni mert már most is tele van a metróhoz közeli kis ingyenes parkoló 8 körül. Ha csinálnának rendes P+R parkolókat könnyebben lemenne a dolog az emberek torkán. De így nem látom hogy hogyan fog ez működni. Ezer sebből vérzik a dolog, szerintem elementáris erejű felháborodás lesz a vége.

Chicano 2012.06.18. 18:03:31

@Pierr Kardán: "Aztán egy csomó nagy parkoló a Hungárián belül van (Lurdy parkolója, Aréna Pláza parkolója, a Puskás Ferenc Sportcsarnok alatti P+R (!!!!) parkoló, a Wetern CiciCenter parkolója, Corvin Plaza parkolója stb.) ahol eddig a városi forgalom zavarása nélkül, könnyen és nem túl drágán meg lehetett állni."

Bingó! Aki ezt a Hungária körút határt meghúzta annak lila dunsztja nincs róla hogy hogyan működik ez a rendszer most. Ha ez a rengeteg autó erről a vidékről mind kiszorulna a Hungária gyűrűn kívülre akkor már reggel 6-kor tele lenne az a kevés parkolóhely. Totál téboly...

Chicano 2012.06.18. 18:10:11

@rockjano: "Ha ezt meglépik (márpedig meg) soha többet fidesz nem nyer budapesten és a következő városvezetés úgyis eltörli."

Szerintem meg tévedésben vagy. Aki itt igazán megszívja az az agglomerációban lakó sok százezer ember aki kénytelen BP-re bejárni mert helyben nincs munka. A budapestiek lehet hogy nem is fognak dugódíjat fizetni. Nekik az elviselhetetlenül zsúfolt BKV meg a tönkremenő belvárosi üzletek miatt fájhat majd a fejük. De legalább nem kell majd havi szinten 10e forintot kipengetniük hogy dolgozni mehessenek. Viszont az tény hogy így is megfogjuk ezt hálálni a "vidék pártjának".

igazi hős 2012.06.18. 18:13:17

@Chicano: Szerintem az emberek, te is meg fogják találni a még BKV-zható és parkolható helyeket. Az Üllőin bejövőknek ott az 50-es villamos, sűrűn jár és hely is van. Reggel 1/2 8-kor egy tempót megy az autóforgalommal.
Egyébként meg semmi nem tiltja meg a BKV-nak, hogy minden 2. metró kimenjen legalább Vecsésig (akár Monorig vagy tovább, ahogy a forgalom szerint logikus), és e mentén csináljanak P+R-t.
Meg kellett volna csinálni azt a nyamvadt közlekedési holdingot, aki "házon belül" dönthetne ilyen ügyekben, de akkor nem marad játszótér Orbán unokaöccsének, aki annyira szereti a villamosokat.

tocibacsi 2012.06.18. 18:14:32

Az a gáz, hogy annak ellenére tiltakozom én itt az egész ellen, hogy valójában nem is érint... sőt... ha a velem azonos útvonalon bejövők többsége valóban letenné az autót - természetesen hatalmas szopás árán, hisz rengeteg időd buknának - akkor nekem is jutna egy lazább városi közlekedés, amikor meg alaklomszerűen mégis kénytelen vagyok bemenni, hát na bumm, 500 Ft, leszarom... Épp csak van pár dolgog
1) felháborít a hülyeség, meg hogy mindent fordítva csinálnak, pl még nincs P+R stb...
2) félek tőle, hogy a balfasz ellenőrző rendszer miatt az övezeten kívül is már dugó lesz, továbbá a kívül eső maradék helyen lesz használhatatlan a forgalom, és akkor mégis szívok én is...
3) azért délbuda felé csak-csak le kell mennem heti 1-2 alakalommal... mi lesz itt a rakparton?! Most is járhatatlan...
4) megint személygépjárműveikkel a lehetőséget az ügyeskedőknek, akik majd ellepik a belvárost; nem szükséges részletezni, milyen típusú és kategóriájú személygépjárműveikkel. Igen, pl az X6-os BMW-re gondolok ;)

igazi hős 2012.06.18. 18:15:27

@tocibacsi: Akkor mi nagyon okosak vagyunk. És persze nem szalag mellett vagy fix nyitvatartási/ügyfélfogadási időben dolgozunk. Gyereket sem viszünk reggel 8-ra suliba, oviba.
De a többiek, azokkal csak a gond van. :-D

tocibacsi 2012.06.18. 18:18:44

@igazi hős: de a villamos MÉG nem megy ki, és MÉG nincs P+R... és mindig kifelejtik, hogy mennyire sok idő megy el átszállással és a többi... Eleve nonszensz az, hogy úgy akarnak versenyképes tömegközlekedést, hogy az sokaknak egyszerűen drágább az egyéninél...
Rakják rendbe a szaros mávot, szaros békávét; aztán nézzék meg, hogy normális járműpark és normális hálózat/menetrend mellett mibe kerül a fenntartása, meg ha már normálisan működik, akkor hányan használják...

Chicano 2012.06.18. 18:18:58

@igazi hős: Szkeptikus vagyok. Annyi autóról van szó hogy nem látom hogy ezek hogyan fognak elférni a Hungária gyűrűn kívül. Viszont nem lévén más választásom majd nyomozásba kezdek. Az biztos hogy a külváros lakói sok vidám percre számíthatnak attól az autósáradattól ami oda fog a nyakukba szakadni. Ha ezek után még nekik is fizetniük kell a dugódíjat akkor velük lesz legjobban kicseszve.

Fea 2012.06.18. 18:20:32

Igazából meg forduljon fel az egész budapest ott ahol van, már komolyan. (Nem voltam lelkes vidéki, de ez már sok).

Senkinek nem hiányzik, szükséges rossz, havonta egyszer átautózni rajta is szükséges rossz, tömegközlekedjen fehérvárról egerbe a tarlós meg a sleppje úgy, hogy reggel kilencre kell ott lennie valahol... felőlem azt szednek, amit akarnak, de előtte nem lehetne végre értelmesen összegányolni azt a nyamvadt emnullást, hogy aki akarja, ki tudja kerülni butapestet?!

úgyse hiányzik, a hátam közepére se, de ahány százassal lehúznak a jövőben, esküszöm, annyi biciklisre nyitattom ki az ajtót az andrássyn (ugyanis már az is épp elég büntetés volt, hogy azokat még beterelték csalinak az autósok mellé, erre még kitalálják ezt is).

tudom, tudom, most nem voltam épp úrinő... grrrrrr

Fea 2012.06.18. 18:21:30

@Fea: és még a "nyittatom"-ot is elírtam.

tocibacsi 2012.06.18. 18:22:54

@igazi hős: nyilvánvaló, szerintem elég egyértelműen poén volt... de az is fix, hogy számítana... spec én elég hamar már egyedül mentem suliba, nem hurcolt senki autóval... az ovi meg dettó lehet rugalmas... és a kötött munkaidőben dolgozóknak meg sejtésem szerint igen jelentős hányada eleve BKV-zik...

tocibacsi 2012.06.18. 18:25:39

@Fea: írhattad volna rondábban is, nem von le semmit abból, hogy igazad van...
olyan valamiért akarnak pénzt szedni úgymond elrettentésül, amire a saját trehányságuk kényszeríti rá az autósokat... fos M0, fos bkv, fos máv, fos parkolás. és a leg dühítőbb, hogy a pénzt a fos kavargatására, nem pedig eltakarítására szedik...

tocibacsi 2012.06.18. 18:26:42

A MÁV/BKV JELENLEGI formáját nem finanszírozni, hanem megszüntetni, beszántani, besózni kéne...

Tamin 2012.06.18. 18:38:06

Taplós folyton arra hivatkozik, hogy a 4-es metró meg Demszkyék miat kell bevezetni a dugódíjat. Persze.

Mutassa már meg nekem valaki, hogy szó szerint hol van ez leírva és konkrétan mit vár el az EU!? Ki találta ki a Hungárián belüli övezetet, ki találta ki a behajtásonkénti 500 Ft-os díjat, hol van leírva, hogy az EU ezt várja el és kevesbbel nem éri be?

Vicces amúgy, hogy nagy szabadságharcot folytatunk, abban izmozunk az EU-val a végsőkig, hogy a jegybank elnöke esküdjön-e meg a nyenyire, de ha történetesen egy adót kell (állítólag) az EU miatt bevezetni, akkor azt bezzeg hanyatt-homlok igyekszünk teljesíteni, sőt túlteljesíteni, nehogymár szó érje a szabadságharcos házunk elejét. Végülis érthető, ha van kire fogni akkor a gatyát is le lehet adóztatni a zemberekről, ha épp nincs kire fogni akkor meg minden adó népnyúzás és pfúj.

Amúgy hol a várost kikerülő és körbeérő M0-ás, hol vannak a P+R parkolók, hol az 5-ös, 6-ös metró meg úgy általában a színvonalas tömegközlekedés, ami minden egyes városban régesrég létezik, ahol dugódíjat bevezettek.

töreki 2012.06.18. 18:40:36

A sarlós-tarlós elvtárs nem tudja letagadni szdsz-es múltját, olyannyira, hogy jelenleg is azt a pártot szolgálja, rohadt féreg talán neki is épül már az Adrián a villa mint maós elődjének!

igazi hős 2012.06.18. 18:43:10

@tocibacsi: "Rakják rendbe a szaros mávot, szaros békávét" Soroljam miért nem teszik? (Nem csak "ezek", de az összes elődjük sem?)
Mindkét hely remek kádertemető, az összevonással haverokat kéne kirúgni. Mindkét helyen sok, erősen szervezett ember dolgozik, az összevonás leépítést jelent, ez talán Gaskónak is szemet szúrna. Végül az összevonással sokat veszítenének azok, akik most remek pályázataikkal nyernek e remek intézményeknél.

Zorma 2012.06.18. 18:52:07

Én azt nem értem, miért a külvárosiaknak kell fizetni, a belvárosiaknak meg miért lesz ingyenes?

Pont a külváros használhatatlan tömegközledése kényszeríti az itt élőket az autó használatra, ami már így is brutális költséggel jár, de sokan még a 420 Ft-os benzinár ellenére se teszik le az autót, mert rohadtul nem mindegy, hogy 30 perc alatt érsz oda valahová, vagy 1,5/2 óra alatt.

Ezzel szemben a belvárosban jó a tömegközlekedés, ott jár mindhárom metró, villamosok, trolik, buszok dögivel, miért nem a belvárosi embert akarják inkább rászorítani a tömegközlekedésre, amikor neki amúgyis módjában állna azt használni?

Ha már mindenképp akarnak dugódíjat, fizessék meg a belvárosiak, nekik lesz jobb tőle, ne a már eddig is szopatott és alulfinanszírozott külvárosi kerületeket akarják tovább szopatni.

Nem elég a szar tömegközlekedés, mostmár fizess plusz büntetést is azért ha nem veszed igénybe, aztán még a belváros forgalmát is rádobjuk, a Hungáriára, hogy már annak is örülhess, ha eljutsz a fizetős zóna határáig. Amin belül aztán persze a parkolásért megint fizethetsz, ami az ott élőknek persze megintcsak ingyenes. Na elmentek ti az anyátok picsájába!

Durva vége lesz ennek a játéknak Pityukám, tudod egyszer elszakadnak ám húrok!

Chicano 2012.06.18. 18:59:22

@Tamin: "Vicces amúgy, hogy nagy szabadságharcot folytatunk, abban izmozunk az EU-val a végsőkig, hogy a jegybank elnöke esküdjön-e meg a nyenyire, de ha történetesen egy adót kell (állítólag) az EU miatt bevezetni, akkor azt bezzeg hanyatt-homlok igyekszünk teljesíteni, sőt túlteljesíteni, nehogymár szó érje a szabadságharcos házunk elejét. "

No, pont ezt akartam én is írni. Ölre megyünk az EU-val minden csip-csup hülyeségen de ezt csont nélkül benyeljük? Sőt, túlteljesítjük? Nagyon tele lett hirtelen a hócipőm a kormánnyal.

M_R 2012.06.18. 19:01:47

Ez a hídpénzszedés izgalamas lesz - fizetőkapuk lesznek a hidakon? Akkor a pesti oldalon valahol Vecsés környékén lesz a sor vége, a budain meg valahol Törökbálinton. Persze ha éppen a reggeli csúcs idején lesz "műszakváltás" a kapuknál, akkor ez a a Hatvan, Tata viszonylatan lesz...

Úgy tűnk Taplóspista meg Orbanescu is teljes erővel azon gyúr hogy a 2014-es választáson bányászbéka segge alatti sikereket érjenek el...

dr. Bubó 2012.06.18. 19:04:09

a hídpénz forgalomszabájozási eszköz...

a közgép pénzforgalmát szabájozza...

dr. Bubó 2012.06.18. 19:11:19

@Tamin: "Taplós folyton arra hivatkozik, hogy a 4-es metró..."

szerintem ezt is meg lehetne fides módon... ahogyan a budaörsi úti buszsávot... meg is csináltuk meg nem is...

amig az eu megnézte addig megvolt...

osztjónapot

rockjano 2012.06.18. 19:12:38

@Chicano: Jónak mondod én is agglomerációban élek bár hálistennek többnyire otthon dolgozom de be kell járnom és autó nélkül nem megy (még itt a faluban sem bírom lerakni mert a vasútállomás körül sincs egy magállóhely sem vagy csak baromi messze, meg sokszor szállítok dolgokat)

Az biztos hogy a budapestieknek is kell fizetnie különben semmi értelme az egésznek.

De hogy téma lesz a következő önkormányzati választásokon az tuti. És lehet akkor már szidni Demszkit senkit nem fog érdekelni.....

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.06.18. 19:21:45

Széchényi idejében volt utoljára hídpénz?

Chicano 2012.06.18. 19:41:11

@rockjano: Ismerős a helyzet. Demszkájt én nagyon utálom, de az adott szituációban szerintem se érdemes rá hivatkozni. Egyrészt nem tudjuk mit írt alá, másrészt nem tudjuk mekkora a városa mozgástere az ügyben. Tekintve hogy a kommunikáció elég sunyin megy (eddig semmi konkrétum, csak célozgatások) szerintem Tarlósék húzhatták meg a fizetős zóna határát, ők szabták meg ezt a díjat és most rá akarják lőcsölni a dolgot Demszkájra. Mert nagyon nem mindegy hogy a nagykörúttól beljebb van dugódíj vagy a Hungária gyűrű vonalától. Ez utóbbi szerintem rablás, a nagykörutas verziót viszont le tudnám nyelni. Meglássuk mi lesz belőle.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.06.18. 19:55:09

A kormány nem védi, hanem pusztítja a társainkat: rokkantak, elesettek, fogyatékossággal élők, idősek!

Vannak disznóságok, amiket már nem hagyhatunk annyiban. Nemcsak hogy hagyja az igen nehéz helyzetben lévő embertársainkat szenvedni, de még beléjük is rúg az intézkedéseikkel. Ezt nem hagyhatjuk, erről mindenkinek tudnia kell és követelni kell tőlük, hogy kezdjenek el valóban segíteni az embertársainkat. Minél többen tudnak erről, annál jobb.

1. Rokkantak, fogyatékossággal élők
Sokuktól elvették vagy lefaragták a támogatásukat, a nyugdíjat és a túlélésért harcolnak. A rokkant nyugdíj helyett 27 ezer Ft szociális segélyt kapnak. Ebből hogy lehet megélni?
A beteg/rokkant/ fogyatékkal élőket otthonukban ápoló családtagok megalázóan kevés , 26 550 ft-os ápolási díját most készül megvonni a kormány, arra kényszerítve ezen családokat, hogy a rokkant-járadékból / családi pótlékból éljenek meg, immáron ketten.
Sokukra az orvos csakúgy azt mondta, hogy szerintük semmi bajuk és munkába küldte. Ezek az emberek nem tudnak munkát végezni és bármikor utcára kerülhetnek. Több cukorbeteg azért nem kaphat már inzulint, mert nemhogy a drágább diétás ételt nem tudják megvenni, de még az alapvető élelmiszerekre is alig telik.
Az ,,amúgy egészségesnek tűnő! ám gyengén látás, avagy hallássérültség, siketség, esetleg epilepsia, sclerosi.muktiplex. miatt fogyatékkal élők pontosan az állapotuk miatt évek óta sehol sem kívánatos személyek a munkaerőpiacán…azaz, a jelenlegi kormány ennek tudtával, eleve,,Persona non grata”-nak és ,,nyűgnek, koloncnak” minősíti, valamint teljesen ellehetetleníti őket a felülvizsgálat során bevezetett ,jelenlegi pontrendszerrel.
Az állapot romlással is kidobják őket, hiába is fellebbeznek, miközben nincsen számukra megfelelő munkahely. Eladósodnak, kilátástalanságba lökik őket, és nem tudjuk merre hová.

Ilyen az álszent, embertelen, sunyi, simlis fideszes politika, tegyünk ellene!

Mózsi bá (törölt) 2012.06.18. 20:07:16

Egy kérdés: ha fizetem a dugódíjat, akkor papírom is lesz róla, hogy dughatok?

Chicano 2012.06.18. 20:15:45

@Mózsi bá: Félreérted pajtás: te leszel megbaxva ha nem fizetsz.

2012.06.18. 20:27:32

Ha már kör, akkor miért nem a Körút a pesti határ, mely területileg kb. megegyezik a budai körrel?
Ez a Hungária krt. határ egyértelműen jelzi, hogy ismét lehúzás az egész és nem arról szól, hogy tehermentesítsék a Belvárost.
Tündérmese, hát persze.

TARTYOM 2012.06.18. 20:28:50

Dugódíj tök érthető, mivel elég gáz amit a fővárosban egyesek közlekedésnek mernek nevezni...

Ha valaki kocsival megy be és tudja hogy villamossal vagy akármilyen tömegközlekedéssel úgy is gyorsabb lenne az igenis fizessen plusz díjat...

Sűríteném a járatokat mégjobban és kitiltanám az áruszállítás kivételével a kocsik 60-70%-át szívbaj nélkül. Kutyát nem érdekli, hogy sír pár olyan ember aki 200 méterre levő boltba is kocsival megy el.

almatermelő 2012.06.18. 20:28:51

Minek ez a dugódíj szemfényvesztés?
Egész egyszerűen vegyék el minden pénzünket és semmisítsenek meg!

Pardon...., rabszolgának még jók leszünk.

Zorma 2012.06.18. 20:52:06

@TARTYOM: Ha nem tűnt volna fel, a jelenlegi tervek szerint pont nem azok lesznek kitiltva akik a 200 méterre lévő boltba járnak, ők ponthogy felmentést kapnának majd bárminemű fizetés alól!!

Azokat akarja megsarcolni Tarlós, akiknek a város másik végére kell járniuk, úgy, hogy nemhogy gyorsabb lenne a nekik a tömegközlekedés, hanem legjobb a esetben is 2x-3x több időt vesz igénybe mint az autó!

Tájékozódj, hogy mielőtt beszélni kezdesz!

Leonhard Euler 2012.06.18. 20:52:39

én elég sokat megyek különböző hivatalokba. Ezzel sok vidéki kolléga így van. Ezek összehangolását nem tudom autó nélkül megoldani. Három helyszín csak metróval oda-vissza plusz néhány órás parkolás több ezer Ft.
Telepítsék ki az összes minisztériumot és hivatalt az MO-ás mellé. olcsóbb telkek, gyorsabb ügyintézés, egy helyen mindenki. Természetesen legyenek irodák bent a városban a fővárosiaknak.

soproni1 2012.06.18. 22:12:09

Kis hibrid cégesautó a megoldás. Kicsi a cégautó adó, a dugódíj meg elszámolható. A feleségem meg nem jöjjön ellenőzni a vizen túlra !

soproni1 2012.06.18. 22:12:46

Ellenőrizni helyesen

érdektelen 2012.06.18. 22:20:06

Kezd már elegem lenni abból, hogy lassan mindenért fizetni kell. Telefondíj, áfaemelés, dugódíj, benzin adói, kocsik adói, mi lesz, levegődíj? Ez nem az adócsökkentés kormánya.

Ez az egyik.

A másik az alternatíva hiánya. Most is azt csinálom, bejövök és otthagyom a kocsit valahol. Még van hely, de ha tömegével döntenek így az emberek, akkor nem lesz. A BKV pedig nem üti meg azt a szintet sem árban, sem színvonalban hogy használja a megnövekedett utasforgalom.

Egy fejlett tömegközlekedéssel, P+R parkolókkal a kiépítve ez lehetne az utolsó lépés.

De ez így egyszerű pénzbehajtás, nem a forgalom csökkentése, ami már a magas benzinárak miatt meg is valósult.

dr. Bubó 2012.06.18. 22:22:26

fides mafia...

közgép + sdrsimicska + drorvbán +drpintér +drlázár +drkósa +drsmit +drmatolcsi + drszíjártó.... stb

nem tudom miért érzem káromkodásnak minden egyes név leírását... nem is tudom...

bűnszervezet... a legkisebb bajuk hogy hazudnak...

államosítás ? az smafu? nemzetvesztő/hazaáruló/országrontó csürhe

igazi hős 2012.06.18. 23:02:39

@Leonhard Euler: Majdnem jó, de túlzás. Az M0 mentén nincs tömegközlekedés, ne várd el mindenkitől (ügyfél és dolgozó), hogy legyen autója. Másrészt nem hiszem, hogy Szentendréről szívesen járnál Szigetszentmiklósra vagy fordítva.
Elég lenne a Hungária gyűrűre kivinni a hivatalokat. (Minisztériumról ne is álmodj, az urak épp most vesznek maguknak egy új épületet a Kossuth téren.) A TB-t már kiköltöztették a Teve utcába, ott kivételesen jó a tömegközlekedés és ha nem akarsz 100 m-en belül parkolni, akkor autóval sem gáz. A többi maradt az öreg, elavult épületeiben.
Ha én lennék a döntéshozó, megvenném a Lurdyt bagóért (úgy is döglődik évek óta) és átalakítás után oda vinnék pár forgalmas hivatalt: új épület, jó közlekedés, sok parkoló, mi kell még? Másik lehetőségnek ott a laktanya telke a népligeti buszpályaudvar mögött, de az láthatóan kell a Fradi pálya ingatlanbizniszéhez.

ügyfélszolgálatos 2012.06.18. 23:08:34

@igazi hős: Ja persze akkor dugó díj helyett fizessek valamelyik köcsög politikus gennyláda haverjának? Nagy lófaszt. A dugódíj nem megoldás mert ettől a légszennyezettség nem fog csökkenni, ez már Londonban is kiderült, hiába is hivatkoznak erre a főköcsögök.

Rajmundd 2012.06.19. 09:23:49

Nézzétek, valahonnan pénzhez akar jutni a főváros! Kitől mint az autósoktól, nekik biztosan van pénzük!!

A LOGIKA a következő:

Nézzétek meg: a 3-as Metró füstöl. elavult már az összes metrókocsi. Nincs jó híre a tömegközlekedésnek.
> Nem fognak átszállni és metrózgatni az emberek > tovább sarcolhatók.

MEGOLDÁS: Kerékpárra kell ülni. vagy Robogóra. Vagy E-Bike-ra. Kicsit drága de nagyon korszerű.

hát nem könnyű, persze, de valahonnan pénzhez kell jutnia a fővárosnak. Hát az is milyen dolog, h ott áll a 4-es metró már mióta... Kilopták a pénzt Demszkyék, És CSAK NEM számoltatják el őket!!

Valószínűleg a háttérben lepaktáltak, h nem veszik elő őket. Hát ez a Puch (MSZP) -Simicska (FId.) pártfinanszírozási tengely. Hát EGYÜTT Teniszeznek!!!
ez maga az osztályharcelmélet megvalósulása. Igaza volt Marxnak.

Én nem tudom amúgy hülyének nézi a főváros az embereket??!! Mi a túrónak így fizetni??!!

Rajmundd 2012.06.19. 09:29:04

Miértnem azokon szedik be a szükséges pénzt akik eddig "lopikálták ki" a milliárdokat a BKV-ből??!!!!!

igazi hős 2012.06.19. 12:20:06

@ügyfélszolgálatos: "Ja persze akkor dugó díj helyett fizessek valamelyik köcsög politikus gennyláda haverjának?" Mondd, te tudsz számolni? Őrzött parkoló, azaz 3 műszak, azaz legalább 4 ember, minimálbéren is havi fél millió forint. Plusz világítás, karbantartás, jegyeket nyomtatni, mit tudom én mi mindent kell még csinálni. Ezzel szemben áll max napi 200x320 Ft, azaz ha tele a parkoló, akkor bejön havonta egy milla. Ha én egy politikus haverja lennék, nem ilyen üzletre mozdulnék rá.

MGN 2012.06.19. 15:46:44

"2013-ban a baleseti adó drasztikus megemelése"

Miről beszél a poszt írója??? Tudtommal beépül az egységes biztosítási adóba, és továbbra is 30% marad, tehát nem változik (ha pedig valaki följebb lép egy kategóriát a KGFB-ben, annak még csökken is a díja).

"az üzemanyagot terhelő egyre nagyobb mértékű fogyasztási adó"- Tudtommal azon nem változtatnak... Ráadásul a benzinár holnaptól ismét jelentősen csökken.

ügyfélszolgálatos 2012.06.19. 16:46:27

@igazi hős: Hahahaa te hogy mennyire naív vagy.

igazi hős 2012.06.19. 17:16:36

@ügyfélszolgálatos: Komoly érv. A számolás melyik részében találsz kivetnivalót, avagy mit nem értesz?

kankalyn 2012.06.19. 23:34:16

@MGN: "Ráadásul a benzinár holnaptól ismét jelentősen csökken. "

:DDDDDDDDDDDDD
GIGALOL
ROFLMAO
MUHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Ez a hónap... nem! Az év... nem is! ez egyenesen az évtized vicccccccce!

Jelenthőőőőseeeheeeehheehennnn....

bazzeg
süti beállítások módosítása