2013.07.10. 22:29
A Fidesz nem ezt ígérte a pedagógusoknak
Jelenlegi kormányunk egykoron belengette a pedagógusoknak a nagy fizetésemelést - egyelőre azonban úgy néz ki, még a matekszakosok sem tudják, valójában mennyi lesz a borítékban (pardon, a számlán) a NAGY emelés után. Mert ugyebár nemcsak azt kell nézni, mennyivel lesz több a bruttó alapilletmény (kb. 34 %-kal), hanem azt is, milyen juttatást vesznek el, és nem utolsó sorban azt, hány órával növekszik meg majd a ledolgozott óraszámuk. És a végén, ha az októberi fizetés majd megérkezik, a tényleges adatok alapján kiszámolják, milyen új életpályamodellt is szánt nekik a kormány. Csak ne lepődjenek meg túlságosan, ha kiderül, a nettó órabérük valójában csökken, miközben szeptember elsejétől a meló mennyisége a törvényalkotó szándékának megfelelően nőtt.
"Miután Balog Zoltán miniszter néhány hete bejelentette, hogy szeptemberben elindul az életpályamodell, és ősszel a fizetésemelés felét megkapják a tanárok, a pedagógusok számológépet ragadtak. A miniszter szerdán már azt jelentette be, hogy az emelés hatvan százalékát kapják meg a tanárok, és átlagosan 34 százalékkal növekednek a bérek, majd a következő négy évben fokozatosan emelik az összegeket. A mostani tervek szerint tehát azt a fizetésemelést, amelyet 2013 szeptemberétől törvényben rögzített a parlament, csak 2017 szeptemberétől kapják meg teljes egészében a tanárok." (origo.hu)
Röviden: a Pedagógus Életpálya részeként beígért béremelés teljes összegét nem január 1-től, hanem csak 2017-től kapják majd meg a tanárok, viszont jó hír, addig minden évben lesz béremelés. Hacsak megint nem tolják arrébb, esetleg 2020-re. Vagy 2025-re. Igaz, ehhez az újabb "aprócska" csúszáshoz még a vadiúj köznevelési törvényt is módosítani kell, de valószínűleg ez nem jelent nagy problémát, maximum buzgón sajnálkozhatunk, ha emiatt rendkívüli ülést kell összehívni és a honatyák kénytelenek lesznek megszakítani jól megérdemelt pihenésüket.
Még rövidebben: amit ígért a Fidesz-KDNP, azt nem teljesítette a Fidesz-KDNP kormány, és a közeljövőben nem is áll szándékában.
Azonban felmerülhet a nagy kérdés - vajon miért csurgattak anno oly sok mézet a madzagra? Senki sem szegezett pisztolyt a kampányolók homlokára, ígérjék be a nettó 40-60 ezer forintos növekményeket; ezt önként és tudatosan, előre megfontolt szándékból tették. A pedagógusok pedig joggal érezhetik magukat becsapottnak meg vesztesnek, hiszen már több, mint három éve nem kapták meg a választási kampány során Hoffmann Rózsa belengette „azonnali és jelentős mértékű” béremelést. A tanárok többsége is hallgatott a Fideszre és szavazott a Fideszre. De nem erre.
"A kormány az a testület, ami mindig megtartja, amit ígér. Ha pénzt ígér, azt is megtartja." (Karinthy Frigyes)
A kijózanodáshoz vezető első pofonra nem sokat kellett várni, hiszen alig pár héttel a második Orbán-kabinet megalakulása után már csak "jelképes" meg "gesztusértékűvé" soványodott az ígéret. Aztán újra jött egy kis méz a madzagra és 2012. júliusában „erőteljesebb béremelésekről” beszélt Orbán Viktor, ám a pontos dátum a ködbe veszett már a bejelentéskor. Aztán jött a 2013 szeptember majd 2014. január elseje mint ígéret, de valójában Giró-Szász Andrásra kellett volna figyelniük, aki a Magyar Televízió Az Este című műsorában 2012. októberében közvetve elismerte, „a pedagógus-életpályamodell a jövő évi költségvetésben tátongó 300-350 milliárdos lyuk miatt szükséges megszorításnak esett áldozatul. „A pedagógusi életpályamodell esetében könnyen elképzelhető, amennyiben az európai gazdasági helyzet úgy kívánja, hogy a pedagógus életpályamodellt 2013. szeptember elsejéről 2014. január elsejére tolják el” (hvg.hu)
Hát igen, azt tudjuk, Magyarország jobban teljesít. De nem a pedagógusoknak - ők futhatnak a beígért pénzük után. A cél pedig egyre távolabbra kerül, most éppen Balog Zoltán miniszter ígérte 2017-re. Hiszen milyen jól is hangzik majd a választási kampányban, "minden évben emeljük a pedagógusok fizetését és akár már 2017-re befejezzük az életpályamodell bevezetését". Már csak a tanárokat kell meggyőzni, milyen jó is nekik, hogy már legalább háromszor majdnem kaptak fizetésemelést.
Megy a skót a fiával a vásárban. Kérdi a fiú: "Édesapám, kaphatok fagyit?" Mire az apja: "Fiam, kaptál már tavaly nyáron." Mennek tovább, újra kérdez a fiú: "Édesapám, kaphatok dinnyét?" Mire az apa felháborodottan: "Fagyira dinnyét????"
És amíg nem jön el a Kánaán, a kormány addig is törődik a pedagógusokkal: lesz pótlék valamint cafeteria eltörlés, óraszámnövelés, külön nem fizetett szakkör meg helyettesítés, és akkor még nem is beszéltünk a kötelező kamarai tagságról (bónuszként kötelező kussolás) - a kormány tehát gondoskodik egy csomó "szuper" dologról, amit hangzatosan életpálya modellnek nevezett el. De nemcsak a beígért fizetésemelés érkezik sok éven át részletekben, nem készült el a tanárok minősítési rendszere sem, ugyanis még mindig hiányzik hozzá a részleteket szabályozó rendelet. Bár ha belegondolunk, amíg nincs rendelet, addig nem kell többet fizetni - akkor meg miért is sietnének vele?
"Első lépésben minden tanár fizetése egységesen emelkedik. A béreket később a tanárok minősítése húzza majd szét, ahogy felépül a pedagóguséletpálya-modell. A tanárok karrierrendszerében négy szint érhető majd el. A minőségi követelmények teljesítése magasabb fizetést is jelent majd. Ez valamelyest hasonlít a felsőoktatásban bevezetett tanársegéd, adjunktus, docens és professzor címekhez, mondta Hoffmann Rózsa államtitkár.
A Pedagógus I. és a Pedagógus II. minősítést mindenkinek meg kell szerezni, ezen kívül megpályázható lesz a mesterpedagógus és a kutató tanári cím is. Szeptembertől minden tanár Pedagógus I. besorolást kap. Ekkortól indul meg a tanárok minősítési eljárása. Három fős bizottságok értékelik majd a tanárok munkáját. A bizottságban helyet kap az iskola igazgatója, a helyi tanárképző főiskola egy szakértője és a kormányhivatal egy képviselője is." (index.hu)
A legérintettebbek, azaz a szülők és a gyerekek véleményére már megint senki sem kíváncsi - az adminisztráció kígyója önmaga körül tekereg, jó sok felesleges státuszt és tiszteletdíjat generálva a bizottságok tagjainak.
De ha az életpálya modell minden mínuszát megkapják a tanárok, a plusznak meg csak töredékét, akkor mindez hogyan fogja majd emelni az oktatás színvonalát? Pont úgy, mint ahogy az a törvényi kitétel, miszerint a tanároknak kötelező 32 órát az iskolában eltölteniük hetente, ha törik, ha szakad, ha esik, ha fúj. Akkor is, ha nincs megfelelő infrastruktúra, netalán nincs hova leülni meg letenni a dolgozatokat, olyan apróságról meg ne is beszüljünk, mint számítógép vagy szakirodalom. Ha pedig az ilyen vagy olyan okból kieső munkaerőt nem új tanár felvételével, hanem helyettesítéssel kívánják az iskolák megoldani, az bizony szintén a tanítás minőségének rovására megy - bár az összeesküvés-elmélet pártiak szerint épp ez a lényeg, ha magasabb a kötelező óraszám akkor kevesebb tanár kell, ha pedig kevesebb tanár kell, akkor a meglévők egy részét ki lehet rúgni.
Ha viszont az államosításnak nem a minőség javítása, hanem az egységes színvonal biztosítása a célja, akkor nincs semmi gond, vannak még rejtett tartalékok, a jól teljesítő iskolákat nyugodtan le lehet rontani akár a legrosszabb intézmény szintjére is. A humán tárgyak esetében pedig helyből lehet spórolni, hiszen azok csak gyönyörködtetésre meg boldogság adásra valók, értéket nem teremtenek (Klinghammer István). Ami pedig nem teremt értéket, arra minek költeni? Azokra meg pláne, akik ezeket az értékteremtésben alapvető hiányosságokat felmutató ismereteket átadják.
Oké, ezek szerint a kormány leírta a tanárokat - úgysem sztrájkolhatnak, ha pedig hivatalos tanítási napon nem tanítanak, nyáron majd pótolhatják. Egyebekben meg úgyis féltik az állásukat, nem fognak háborogni, a kötelező kamarai tagság miatt pedig el sem mondhatják, miért nem is olyan jó nekik, mert ezzel a munkaadójukra mondanának rosszat.
("A Kar tagja a tevékenysége során tudomására jutott információkat csak a Kar jogos érdekeinek, működésének, a közszolgálat érdekeinek, működésének veszélyeztetése, valamint a személyhez fűződő jogok megsértése nélkül hozhatja nyilvánosságra.")
Lehet, hogy a kormány úgy gondolja, a pedagógusok elégedjenek meg az odavetett aprópénzzel, a rezsicsökkentéssel meg azzal, hogy Magyarország jobban teljesít - és ne kérjenek a kikötőben konyakot?
Igenám, de. Ez a kormányzati magatartás világosan tudtára adja a tanároknak (és valójában az összes választói csoportnak), milyen értékrendet követ a Fidesz-KDNP: az ígéretet nem kell megtartani, ha bármilyen fal indokkal ki lehet bújni alóla. Stadionra van pénz? Van. Presztizsberuházásokra van pénz? Van. Önkormányzati adósság átvállalásra van pénz? Van. Tanárokra van pénz? Nincs, pedig az összes választópolgár rájuk bízza a legféltettebb kincsét, azaz a gyermekét.
"Balog Zoltán - 1 éve miniszter: 1.101.900 Ft
Hoffmann Rózsa - 3 éve államtitkár: 997.200 Ft
Egy 15 éve a pályán dolgozó általános iskolai pedagógus fizetése jelenleg 144.600, egy gimnáziumi tanáré pedig 163.200 forint" (fn.hir24.hu)
Azonban ne feledjük, ezek a becsapott tanárok fogják etika órán megmagyarázni a diákoknak, mit is jelent valójában az a mondás, "az ígéret szép szó, ha betartják, úgy jó", és azt is kifejthetik bővebben, hogyan kell értelmezni azt, miszerint "annyira nem vagyunk szegények, hogy ne ígérgessünk."
Ha tetszett és szívesen olvasnál még több morgást, tematikus tartalomjegyzék itt.
Amennyiben tetszett, várunk Facebook-csoportunkban!
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Mandiner blogajánló 2013.07.11. 11:39:01
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.07.10. 23:11:04
Ha ezek után is lazán nyer a Fidesz, azt mondom, hogy maguknak csinálták, egyék meg a szart a tanárok.
Egyetlen igéretet sem tartottak be eddig, de még az aláirt megállapodásokat is felrugdalták. Majd pont ezt teljesitenék...
nandras01 2013.07.11. 02:05:30
mielőtt bárki felhördül a -nem is annyira erős- megfogalmazásért, közlöm, hogy én mondhatom.
én is pedagógus vagyok. ismerem a kollegákat.
igaz, hogy néhányszor elhagytam a pályát, mert -ahogy egyszer volt szerencsém megjegyezni- elegem volt abból, hogy amikor kinyitom a tanári ajtaját, kijön a sötétség.
orbán, és kesztyűbábjai azt tesznek a pedagógusokkal, amit akarnak. némi morgáson kívül mást az sem váltana ki, ha akár a teljes fizetésüket megvonnák és napi 48 órai jelenlétre köteleznék őket.
megérdemlik, amit kapnak.
ha ahhoz nem volt bátorságuk, hogy egyszer is kifütyüljék pl. rózsa asszonyt, amikor éppen a szemükbe hazudik, akkor ne álljon sírásra a szájuk, ha sokadszor is átbasszák őket.
M_R 2013.07.11. 08:19:29
Peterpapo 2013.07.11. 08:23:26
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.07.11. 08:27:48
jancsopanza 2013.07.11. 08:28:30
Lajosforras 2013.07.11. 08:30:58
de ugyanez megy a közszféra egyéb részein is. egy szintig kitömik pénzzel a vezetőket,onnantól meg azok terrorizálják a beosztottaikat. azok meg már nem pénzért maradnak a seggükön,hanem a puszta létükért. ennyire egyszerű.
Falkbeer_ellencsel (törölt) 2013.07.11. 08:33:30
"Ha ezek után is lazán nyer a Fidesz, azt mondom, hogy maguknak csinálták, egyék meg a szart a tanárok."
Sajnos az a probléma, hogy a szavazóbázisba tartozó választópolgároknak akárki akármit mondhat, ők vallásos áhítattal csüngenek választott vezetőjük minden szaván, olyan dolgok, hogy "tények", meg "adatok", nem zavarják meg őket. Magyarországon ez pártfüggetlenül így van, csupán az a helyzet áll fenn, hogy a jelenlegi kormánypártnak van annyi vallásos fanatikusa, mint a többi pártnak összesen. Attól tartok, hogy magyarországon demokráciának álcázott teokrácia van, és ez a következő 2-4 ciklusban nem is nagyon fog megváltozni, max. amikor egy "ellenpápa" jut majd hatalomra, akkor ő teljesen másképp fog rombolni, mint a mostani.
Aztán: megszólítanak a tanarak 1 millió embert (valójában kb. 2 milliót), akiknek 80%-a még nem múlt el 18, tehát nem szavazhat (és ~60%-uk még 5 év múlva sem szavazhat majd). Sokra mennek vele.
Harmadrészt: a tanarak bő 2/3-a, 3/4-e már 2010 előtt sem hitt egyik pártnak SEM.
Negyedrészt: kire szavazzanak? Fidesz, MSZP és utódpártjai (DK, Együtt2014) kiesnek, ők már voltak hatalmon, és megmutatták mennyire érdekük, szakterületük az oktatásügy. Legyen a Jobbik, amelyik ugyanúgy vallásosan próbálja meg fanatizálni az embereket, mint a fenti 2 párt? Vagy az LMP, akik semmit sem tettek eddig, ráadásul gyanúsan hasonlítanak a beszédeik, programjaik a néhai SZDSZ-re (Magyar Bálint oktatási miniszter neve ismerősen cseng?)? Ez nem csak a tanarak, ez kb. 3-4 millió választópolgár dilemmája: nincs kire szavazni. Lehet az Ördögre, a Sátánra, esetleg az Ördög kistestvéreire, aztán ennyi a választék. Zsemle legyen a hurkában, vagy rizs legyen a hurkában, az meg senkit nem érdekel, hogy te nem szereted a hurkát, le fogják nyomni a torkodon.
Peterpapo 2013.07.11. 08:40:43
"csupán az a helyzet áll fenn, hogy a jelenlegi kormánypártnak van annyi vallásos fanatikusa, mint a többi pártnak összesen."
Akkor talán a nem fanatikusokkal is tudatosítani kellene, hogy ezt nem tűrhetik tovább. Ha azok is elmennének szavazni 2014-ben, a fidesz a fasorban sem lenne.
Blogger Géza 2013.07.11. 08:41:20
@Kőmíves Kelemen: Ja, és szerinted aki 30% feletti fizetésemelést kap, az majd elégedetlen lesz? Arról is szó volt, hogy az egészből nem lesz semmi, ehhez képest ez marha jelentős emelés. Ki kap ma Magyarországon ekkora fizetésemelést?
Pan Modry 2013.07.11. 08:42:24
Reszelő Aladár 2013.07.11. 08:49:12
A bázis vállalhatatlanuk alacsony volt 2010-ben is, ez kinek a hibája? Fletónak még az állati nagy pénzbőség időszakban sem futotta erre. Utoljára talán a 100 napos programban kaptak bármit is, azt meg tudjuk hogy megérte.
Az óraszámban pedig a 40-nel semmi gond nincs, mi is ennyit dolgozunk.
Az emelés törvényileg garantált (ide jön majd, hogy a törvényt lehet módosítani, vagyis szart sem ér. Valóban mindenki azt hisz el amit akar. Az emelést meg majd ráhazudják a számlákra, és még a boltban is elhiszik amikor a kamuval akar fizetni és tud).
Ahhoz képes, hogy szerintetek növekedés sem lesz, sőt gyorulunk lefele a lejtőn, az átlag 34% nem hangzik rosszul. Szeretnék én is ekkora emelést, bár én akkor már szupergazdad lennék...
Hallgassatok Fletóra: el lehet menni. Görögországba, mert ott nem kell melózni, sztrájk van.
nemecsek ernő áruló 2013.07.11. 08:53:57
Ilyen droidok a fidesz szavazók, bizony. Lazán lesz meg a 2/3 2014-ben is, nem kell aggódni!
Rémbódess 2013.07.11. 08:54:21
Senki. De amint láthatod, a pedagógusok sem... :-)
lavór 2013.07.11. 08:55:21
Ismét egy izgalmas kommunikációs megoldás a FIDESZ részéről.
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.07.11. 08:58:18
Te nagyon hülye...
Emelik 30%-al a fizetésüket, de elveszik a mostani túlórapénzt, és megemelik a kötelező óraszámot.
Az előzetes számitások szerint a többségnek ez csupán csak pár % emelkedést okoz (több munka mellett), de lesznek olyanok akik rosszul járnak.
M_R 2013.07.11. 08:59:45
"Ilyen droidok a fidesz szavazók, bizony. Lazán lesz meg a 2/3 2014-ben is, nem kell aggódni! "
Meg ott lesz az "annyi amennyit akarok" határontúli kamuszavazat.
Peterpapo 2013.07.11. 08:59:48
Ezt mondom. Ha nem csak a fidesz, mszp és egyéb droidok mennek el szavazni, hanem azok is, akik eddig bizonytalanok voltak, akkor a fidesznek annyi lehetne és nem azért, mert meggyőződésből szavaznak a fidesz ellen, hanem azért, mert ezek mindegyiknél aljasabbak és hazugabbak. Ha választani kell a nulla és a mínusz között, akkor az ember inkább a nullát választja.
SemBoga 2013.07.11. 09:01:20
de több pénzt kap majd egy tanár, vagy sem?
Blogger Géza 2013.07.11. 09:01:36
@Kőmíves Kelemen:
Ekkorát hazudna az index? Na neee...
index.hu/belfold/2013/07/10/35_-kal_emelik_a_tanarok_beret/
Kék az ég 2013.07.11. 09:13:42
Ezeket lehet átverni bajnaizassal, rezsicsökkentéssel stb.
Ez esetben a művelt embereket létrehozókra miért is lenne szükség?
Jozsó_ 2013.07.11. 09:14:07
És szerintem hagyjuk ebben a tekintetben a szokásos demagóg dumát, hogy keressen minden politikus minimálbért, meg állítsák le a stadion építkezéseket, mert ebből összesen sem jönne össze az 1%-a sem annak mit most, így kampány előtt el kéne osztogatni.
lavór 2013.07.11. 09:14:46
Gondolom, ez volt a kommunikáció célja: a nép egyszerű gyermeki úgy lássák, hogy mondjuk egy 2%-os valós bérnövekedést komolyan vegyenek. Már ha lesz annyi. Mert az is lehet, hogy mire kifizetésre kerül, reálértéken úgy 5%-kal kevesebbet fog keresni több ledolgozott órával. Emellett akár még 3-4 olyan nem adó is bekerülhet a képbe, amit ugye a szolgáltatók, kereskedők nem hárítanak át a fogyasztókra.
Peterpapo 2013.07.11. 09:16:35
Miért az Index hazudik? Mert közölt egy állítást, amit a miniszter mondott?? Persze később kiderült, hogy Balog hazudott megint egy jó nagyot.
ppppalika 2013.07.11. 09:26:49
Ha többet ígértek neki és ezt is csak vonakodva adták meg, igencsak elégedetlen lesz.
Nem beszélve a minősítések kidolgozatlanságáról, a kerettantervekről, a Pedagógus Karról.
politikailagnemkorrekt 2013.07.11. 09:28:56
high up! 2013.07.11. 09:30:47
Pontosan, ugyanis a Fidesz átvette az MSZMP örökségét (és embereit) és a legostobább tömegek gyűjtőpártja lett.
Itt van pl az oktatás: tök üresfejű MSZMP-s Hoffmann Rózsika meg Balogh esztergályos határozzák meg a magyar nép művelődésének, szellemi fejlődésének a korlátait.
És hát az eredményt látjuk: ez a két kókler ezt a korlátot a saját maguk szintjéhez szabta.
nnnnnnnn 2013.07.11. 09:31:17
Netuddki. 2013.07.11. 09:32:45
Netuddki. 2013.07.11. 09:35:48
nincs_nick 2013.07.11. 09:37:38
Kicsit nevetséges, hogy az állandóan kommunistázó Fidesz gáncsolja folyamatosan immár 8 éve az MSZP-vel karöltve az akták megnyitását... Persze, mert ők is "belülről bomlatszottak"...
Totof 2013.07.11. 09:39:49
Egyébként normális helyeken nem hívják béremelésnek azt, ha nagyobb bérért többet kel dolgozni.
Peterpapo 2013.07.11. 09:42:52
Stabil az államháztartás, de milyen áron, és mi lesz a hosszabb távú hatása ennek??? Az nagyon nem mindegy. Vagy úgy gondolják, hogy most jó aztán amikor szarabb lesz mint volt, akkor már úgysem ők lesznek és majd takarítson más utánuk??
A multik részleges bevonása csak duma, hazugság, mert azt is az emberek fizetik meg, vagyis az embereket vonták be még jobban a közteherviselésbe úgy, hogy a jómódúakat meg kevésbé vonták be. A PSZÁF szerint a 164 pénzügyi cégből 154 hárította át az emberekre a tranzakciós adót. Az útdíj miatt emelkedni fog az élelmiszerek ára, mert a szállítmányozó cégek bejelentették, hogy az ügyfelekkel fogják megfizettetni az útdíjat. Soroljam még?
moszkvicssluszkulcs 2013.07.11. 09:44:08
A pedagógusok NEM kapnak fizetésemelést...
Mert emelik a fizetésüket 34%al.
De az elvonások és a terhek miatt buknak 40 %-ot.
Akkor???
paveway 2013.07.11. 09:44:11
Netuddki. 2013.07.11. 09:46:45
Mert ők is és az érdekeltségi körük is nyakig benne vannak. Nem így van? Nagyon egyszerű lenne cáfolni.
Mellesleg szerintem mára már ezeknek az aktáknak a nagy része meg sincs...
Totof 2013.07.11. 09:47:38
Egyébként szomorú tény, de 1994-gyel kezdődően folyamatosan az inaktívak döntötték el a választásokat.
paveway 2013.07.11. 09:49:28
Netuddki. 2013.07.11. 09:52:07
Fideszes újbeszélül ezt hívják béremelésnek. Magyarra lefordítva növelik a tanárok óraszámát és ennek megfelelően kompenzálják őket bérügyileg. De qrva jól lehet majd a jövő évi választásokon kampányolni vele.
De kissé továbbgondolva a dolgot, ha emelik a tanárok munkaidejét, akkor egy csomó tanár lesz akik feleslegessé válnak. Ugyanis az ő bérükből fogják finanszírozni a többiek plusz óradíját. Hm...
Kék az ég 2013.07.11. 09:52:49
Ha ilyennel karriert lehet elérni, akkor minek tanulni?
Ha minek tanulni akkor minek tanár?
Tomasz_a_gozmozdony 2013.07.11. 09:55:10
Netuddki. 2013.07.11. 09:57:58
Mert vakok közt a félszemű a király. Na ezért. ;)
Csak az a probléma ha nincs, nem lesz hol tanulni...
nnnnnnnn 2013.07.11. 09:58:10
moszkvicssluszkulcs 2013.07.11. 09:59:03
Netuddki. 2013.07.11. 09:59:12
Netuddki. 2013.07.11. 10:00:23
SemBoga 2013.07.11. 10:01:15
Meg kell nézni, hogy a Klikkesedés előtt mennyi volt a tanárok bérköltsége mindennel együtt, mennyi most és mennyi lesz az állítólagos emelés után.
Egyébként ma Balog úr azt mantrázta a tv-ben, hogy idén ez 40mrd forint többletköltséget jelent (az emelés 60%-a), jövőre pedig már 170mrd forintot (az emelés további 10%-a) - nem teljesen értem, hogy tud az emelés 10%-a 170mrd lenni, míg a 60%-a még csak 40mrd...
valami nem kerek a számokkal
Én is akarok kommentelni 2013.07.11. 10:03:18
Én amíg nem hagytam el a pályát, havi átlag 25 túlórám volt, ez bruttóban olyan 40 ezret jelentett a majdnem 150 ezres bruttómra, így a többi egyéb pótlékkal együtt amit kaptam (kétszakos pótlék pl.) megvolt a 200k bruttó, és kaptunk havi 8 ezer kajautalványt.
Ez az emelés után pedig lenne bruttó 201 ezer, mert a túlóráim eltűnnének, a fent említett pótlék is törlődik és a kajacsekk is ugrik.
Tehát összegezve:
az életpályamodell bevezetésével kapott 34% bruttó béremelésnek köszönhetően a 200k bruttó + 8 ezer kajautalvány megnő majd 201 ezer bruttóra.
Értem. A gond az, hogy a baráti körömben lévő tanárok is hasonló eredményre jutottak amikor számolgattak, illetve még nagyobb egy-két embernél a szar, mert ők még kaptak pénzt szakkörök miatt is, ami most szintén ugrik majd.
Peterpapo 2013.07.11. 10:07:30
Ez már régóta így van. Azt is mondhatnám, hogy az első szabad választások óta, bár akkor még volt választék, tehát lehet, hogy csak a második óta.
Peterpapo 2013.07.11. 10:10:36
Ha azt gondolod, hogy egy tanárnak csak 28x45 perc munkája van, akkor jobb ha utána nézel mennyi idejét köti le egy tanárnak az órára való felkészülés, a dolgozat javítások és a sok más egyéb "apró" feladat, ami az óra megtartásához még szükséges! Talán nem írnál le ilyen csúsztatásnak mondható butaságot.
Totof 2013.07.11. 10:12:53
Peterpapo 2013.07.11. 10:13:36
Pedig egyszerű. Tízezernek a 60%-a az hatezer. Így lesz tizenhatezer. A tizenhatezernek a 10%-a 1600. Az 1600 több, mint a 6000. Ezt minden fidesznyik tudja.
Bolemann Lajos 2013.07.11. 10:21:24
Sandokohn - a maláj jiddis 2013.07.11. 10:21:40
Peterpapo 2013.07.11. 10:24:51
Sok nyugger van, aki nem szereti őt, és sok van, aki szereti. Ha azt nézzük, hogy mennyi funjuk van, akkor kevesebben szeretik azok közül is. Például van a savazós bácsi, meg a kézcsókos néni. Persze még lehet rajtuk kívül is. :)
Varelse 2013.07.11. 10:27:19
Totof 2013.07.11. 10:28:40
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.07.11. 10:34:32
a hagyományos matek itt már túl ortodox a probléma komplexitásának megértéséhez
Varelse 2013.07.11. 10:37:57
A pedagógusok pedig:
Nagyon sokat dolgoznak (legalábbis a tisztességesek).
Nagyon sok múlik rajtuk.
Nagyon nincsenek megbecsülve sem anyagilag, sem erkölcsileg. Na ez is baj.
Egy nem-pedagógus, nem ballibbant nem viktorfan.
Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.07.11. 10:40:50
A felsőoktatási kiéheztetése is érintett ennyi embert, a Fidesz meg továbbra is népszerűtlen maradt. Én ismerek olyan családot, ahol egy embert érintett a dolog, de a család ugyanúgy a Fidesz mellett maradt, mert nyilván ezek a dolgok érzelmi alapon dőlnek el.
Tomasz_a_gozmozdony 2013.07.11. 10:42:39
Én is akarok kommentelni 2013.07.11. 10:43:15
Nekem sem jöttek ki pont azok a számok, mert több ismeretlennel nem számoltam, de ti pár dolgot kihagytatok (szerintem):
Vegyük 100 egységnek a jelenlegi bérét a tanaraknak éves szinten.
Kapnak 34% átlagos béremelést, az 34 egység, de csak szept-okt-nov-dec kapnak belőle, azaz ennek csak a harmada jut erre az évre, vagyis a béremelés 11,3 egység.
A jövő évi alap ugye 134, ennek a 10%-a 13,4 egység, és mivel ki kell fizetni az előző évi emelést is, így összesen jövőre 47,4 egység a béremelés.
Ha az idei 11,3 egységet elfogadjuk 40 milliárdnak, akkor a jövő évi 47,4 egység 167,7 milliárd.
De sok mindent én nem vettem figyelembe (pl. a kötelező kategória lépéseket stb), de azt megmutatja, a kérdésre megadja a választ: "hogy lehet sokkal nagyobb a 10%, mint a 34%"
De szerintem csak kerekített, így lett 170 mrd.
Tomasz_a_gozmozdony 2013.07.11. 10:43:45
Peterpapo 2013.07.11. 10:45:23
Figyelj! Gyere el hozzánk füvet nyírni! Fizetek 3000 forintot a munkádért, de ha lenyírod a szomszéd füvét is, akkor megemelem a béred és adok 6000 forintot. Ugye milyen baromi rendes vagyok. Ha esetleg nem tetszik az ajánlat, akkor viszont kussoljál, Te pofátlan, hálátlan köcsög! :)
Én is akarok kommentelni 2013.07.11. 10:45:54
Lasd. @SemBoga-nak írt válaszom a matekkal kapcsolatban.
Nem védeni akarom őket, de ebbe most (ha elfogadjuk a 40 mrd idei értéket) nem igazán lehet belekötni.
Peterpapo 2013.07.11. 10:47:22
Nem kerekített. Azt a maradék 2,3 milliárdot is ki fogják fizetni, csak nem a tanároknak. :)
Varelse 2013.07.11. 10:47:35
Totof 2013.07.11. 10:47:53
Sandokohn - a maláj jiddis 2013.07.11. 10:49:41
nu pagagyí 2013.07.11. 10:51:17
Peterpapo 2013.07.11. 10:51:37
Szerintem inkább nézz utána, mert nagyon sok mindent kihagytál! Csak egy-két apróság még. Órarend összeállítása, az egész éves tananyag leadásának megtervezése, stb, stb. Szóval érdeklődj tanár embernél, aztán beszélgethetünk.
Peterpapo 2013.07.11. 10:52:42
A szomszéd kertje pont ugyanakkora, mint az enyém, így buktad a 20%-ot. A tanárok sem 100% fizeésemelést kapnak, hanem pont annyit, amennyivel többet kell dolgozniuk. Érted more? ;)
Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.07.11. 10:52:54
A probléma ott kezdődik, hogy a tanárok többségének, ugyanis a többségük nem Budapesten vagy a megyeszékhelyeken él valami puccos környéken, lehetősége sincsen korrepetálást vállalnia, mert egyszerűen nincsen a környéken erre fizetőképes kereslet. Tehát meg kell élnie abból, amit kap, függetlenül attól, hogy ezért hány órát is dolgozik. Nos, egy kezdő tanár nettóban olyan 80-85 ezer körül keres, te tőlük sajnálod ezt a béremelést, baromarcú?
SemBoga 2013.07.11. 10:53:23
igen, időközben eszembe jutott nekem is, hogy csak 3 hónapra lenne a 34%, és jövőre meg már 12 hónapra és ehhez jönne még a 10%
Én is akarok kommentelni 2013.07.11. 10:53:29
Mint mondtam, túl sok ismeretlennel kellett dolgoznom, így azokat egyszerűen nullának vettem:
- kötelező kategórialépések
- tanári állomány létszámának módosulása
- eltűnő, így kifizetésre nem kerülő túlórák száma
- elvont pótlékok
stb stb stb ...
Én ismétlem, csak levezettem, hogy jött ki a 10% hogyan lehet 170 mrd, amikor a 34% 40 mrd?!
SemBoga 2013.07.11. 10:55:42
biztos akad olyan tanár is, aki csak ennyit dolgozik, de én bizony azt láttam, hogy tanárok még este és hétvégén is dolgoznak otthon, dolgozatokat javítanak, stb...
vladimir964 2013.07.11. 10:57:11
"Kedves hallgatóink, az iménti hír helyesbítése következik: Tehát, a hír igaz, de: nem Taskentben, hanem Moszkvában, nem Volgákat hanem Ladákat és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak..."
SemBoga 2013.07.11. 10:57:55
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.07.11. 10:58:28
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.07.11. 11:04:36
a másik oldalon meg ott van X milliárd megspórolás (amit elvonnak és azok ki nem fizetett juttatása, akiket kirúgnak), így a nettó emelés-pénzszükséglet még az is lehet, negatívba fordul, ha ügyesek ...
Peterpapo 2013.07.11. 11:05:16
Ja és a pszichikai megterhelésről még nem is beszéltünk. Próbáld meg 25-30 gyermek figyelmét óráról órára folyamatosan lekötni és tartozz értük felelősséggel, ha kirándulni, színházba, egyéb elfoglaltságra viszed őket.
Én is akarok kommentelni 2013.07.11. 11:07:06
"Mint mondtam, túl sok ismeretlennel kellett dolgoznom, így azokat egyszerűen nullának vettem:
- kötelező kategórialépések
- tanári állomány létszámának módosulása
- eltűnő, így kifizetésre nem kerülő túlórák száma
- elvont pótlékok
stb stb stb ..."
A kötelező kategórialépések jelentősen torzítják felfelé az összeget, ráadásul három évente van ilyen (persze amíg el nem érik a 12-es kategóriát), így durván a harmada (legyen negyede) a tanároknak januárral lép, és egy kategórialépés pl. több, mint az átlag(!) cafetária + pótlék.
De minden esetre az látszik, hogy itt is leültek egy papír mellé egy tollal és egy számológéppel, osztottak szoroztak mint ahogy én fent, de az általam említettekkel nem foglalkoztak.
Mindig ezt csinálják, csak két példa:
1, cégautó adót annó megemelték átlag 46%-kal, tavaly 100 egység jött be? Beírtak következő évre 146-ot mint bevételt. Aztán bejött belőle 50 egység összesen, mert azzal nem számoltak, hogy rengetegen egy ekkora emelés hatására már nem fizették az adót.
2, EVA emelése 30%-ról 37%-ra, a növekménynek kijött 9,2 mrd, azonnal el is költötték stadionra stb stb.. Aztán pislogtak, hogy az emelés hatására a tervezett fele se jött be, nemhogy több, de a növekményt elköltötték, lett is vakarózás és újabbnál újabb adóemelés belőle.
Persze itt most az államháztartás oldaláról nézve jó irányba tévednek, ráadásul mocskosul csúsztatnak is (meglepődött valaki?), mert a 170 mrd bruttó bértömegnövekmény valójában kb. 111 mrd nettó kiadás, mert az a qtyát nem érdekli, hogy 170 mrd-t adnak, de azonnal (még csak ki sem fizetik) visszavonnak belőle 59 mrd-ot adók és járulék formájában.
Én is akarok kommentelni 2013.07.11. 11:09:35
Van olyan tanár ismerősöm, aki kiszámolta, hogy ha tényleg pótlékok és túlóra huss, de kap 34% emelést, akkor csökken majd a nettója kb. 10 ezerrel.
De legalább itt nem elcsúszik majd a költségvetés, hanem lesz egy kis tartalék.
68nyara 2013.07.11. 11:15:27
dezsmond 2013.07.11. 11:23:37
-Fogadd meg a tanácsomat, és nem lesz gond.
Kohn, hazamegy, megfogadja a rabbi tanácsát, de az csak nem segít. Visszamegy a rabbihoz, újabb tanács, stb. Végül:
-Rabbi, meghaltak a libáim.
-Kár pedig még annyi ötletem lett volna...
Így van ez... Amíg van liba, lesznek ötletek...
Willie 2013.07.11. 11:24:22
Ezen kivul nem ertem, hogy miert megy a morgas elore arrol, hogy majd ki mennyit fog bukni, szerintem majd meg kell nezni a szeptemberi fizetesi papirt es az alapjan mindenki megallapitja, hogy jol jart-e vagy sem. Egyebkent az egyik linkelt cikkben talalhato ez a mondat:
"az államkincstár egységes fizetési rendszerének adataiból konkrét, de névtelenné tett példákon mutatta be a tervezett intézkedések hatását, majd ismertette: 1450 olyan pedagógus van, aki nem, vagy csak minimális mértékben számíthat bérnövekedésre, ők extrém túlórapénzt, munkáltatói többletjuttatásokat vagy jutalmakat kaptak."
azaz nekem egyelore ugy tunik, hogy nem lesz tomeges poruljaras... persze lehet mondani, hogy Balog hazudik, hiszen mozog a szaja, de azert en csak megvarnam a tenyleges adatokat, mielott kiabalok...
Blogger Géza 2013.07.11. 11:25:08
Én is akarok kommentelni 2013.07.11. 11:27:39
Akkor ez a 170 mrd nettó szerinted?
Peterpapo 2013.07.11. 11:28:19
És ami még a nagyon rossz ebben az egészben azon kívül, hogy nem folyik be annyi, mint amennyit terveztek és emiatt állandóan kiigazítanak, hogy nemhogy nem fehéredik a gazdaság, hanem egyre szürkébb és feketébb lesz.
Én is akarok kommentelni 2013.07.11. 11:30:11
Persze, meg kell várni a tényleges bérpapírokat. Emlékszel még arra, amikor bejött az új SZJA rendszer az új családi adózással?
Van olyan tanár ismerősöm, aki jött hozzánk, hogyan lehetséges az, hogy 3 kicsi gyerekük van, mégis CSÖKKENT a nettója. A híradóban nem ezt mondták!
Annyit kérdeztem csak tőle, hogy még hiszel politikusnak?
vega4 2013.07.11. 11:30:20
Kedves Post Toló!
Árnyalhatná a postod mondanivalóját hogyha utána néznél, hogy mikortól van befagyasztva a közalkalmazotti bértábla, ami ugye a tanárokra is vonatkozik.
Aztán mondjuk hozzávennéd azt a néhány éves inflációt ami bekövetkezett ebben a diktatúrában.
Ezután levonnád a cafeteriát, a minőségi bérpótlékot, a hátrányos helyzetű településen tanítók bérpótlékát, az utazási költségek meg nem térítését, a ruhapénzt, helyettesítést ingyen. e.t.c.
(Kisebb vidéki iskolák tanulóinak IQ szintjét, viselkedését, szüleik hozzáállását.)
Hozzáadnád a megemelt munkaidőt.
Mindjárt másabb lenne a menyasszony fekvése.
Nos akkor mennyi is az annyi?
Amúgy tetszik a post és sok dologban egyetértek vele.
háténvagyokaz 2013.07.11. 11:33:07
Nem sokan emlékeznek az elhíresült titkos tanulmányra, ami a köznevelési törvényhez készült és mintegy 8-10000 pedagógus-munkahely megszűnését is említi. Ez ugye részben a tanköteles kor leszállítása, részben a pedagógusi óraszámok emelésének a következménye. A 16 év felettiek egy része szeptembertől eltűnik a közoktatásból: a törvénynek ez a része idén januártól hatályos, tehát a hatása az új tanévtől fog látszani.
Néhány további részlet: www.pedagogusok.hu/dokumentumtar/PL-2011-11.pdf
fn.hir24.hu/itthon/2011/10/26/a-hoffmann-terv-titkos-reszei/
vega4 2013.07.11. 11:33:56
68nyara 2013.07.11. 11:36:52
Silent Bob 2013.07.11. 11:37:15
Nyilván, hiszen eddig minden úgy volt, ahogy mondták.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 11:38:03
Willie 2013.07.11. 11:38:45
A masik dolog, amit nem ertek, hogy itt most mindenki biztosra veszi a potlekok eltorleset. ellenben a hirekben ilyeneket lehet olvasni "Az alapbér mellett a pótlékok is jelentősen megugranak: míg az osztályfőnöki pótlék jelenleg 7 és 20 ezer forint között van, az új táblázat szerint végzettségtől függően 18-53, illetve 20-59 ezer forintos keretet tartalmaz."
Szoval mi alapjan mondja valaki azt, hogy "...huss a potlekoknak..."?
Totof 2013.07.11. 11:40:46
A) gondolkodni képes embereket nevelni
B) növelni az aktívak arányát.
Az a baj, hogy ehhez a politikusoknak dolgozni is kéne, az meg rohadtul rühelli mindegyik.
vega4 2013.07.11. 11:41:28
IPetya 2013.07.11. 11:43:20
Más szempont! Ígérni könnyű, de a forint, vagy a gazdaság megingása azonnal lehetetlenné teszi az ígéret betartását, a kamatterhek növekedése miatt.
nu pagagyí 2013.07.11. 11:44:35
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 11:48:00
68nyara 2013.07.11. 11:48:09
A pótlékok listája nincs fenn valahol?
Lencsés István 2013.07.11. 11:51:41
high up! 2013.07.11. 11:59:39
A pedagógusok pont annyit kaptak, mint a magadfajta 90%-nyi prolira vett réteg: semmit. Ti csak azt kapjátok, hogy finanszírozhatjátok a 10%-os elit rétegünk dolce vitáját az egykulcsos adónak, a végtörlesztésnek, a családi adózásnak, a közbeszerzésnek, a tarfikok és földek eredeti tőkefelhalozásának köszönhetően.
deruyter 2013.07.11. 12:00:25
lucernaböde 2013.07.11. 12:02:10
Azon kívül a nevelőtestületek döntése alapján lehetett pénzecskéket kapni a kiemelt munkáért járó pénzből (havonta pedagógusonként 5250 ft, ha jól emlékszem). ezt a kollektív szerződésben rögzítették.
A túlóra pedig igazából "kötelező órán felüli kötelező óra" lehetett, illetve szakszerű helyettesítés. A számítása pedig úgy történik, hogy meghatározzák a kötelező óraszámot, ami jelenleg 22 óra/hét, majd figyelembe veszik az órakedvezményt (pl. osztályfőnököknél heti 1 óra), aztán kijelölik a túlórákat, amit meg kell tartani, és ha megtartottad annyit fizetnek, amennyit ténylegesen megtartottál. Valamint a megtartott szakszerű helyettesítést is fizetik.
deruyter 2013.07.11. 12:02:37
lucernaböde 2013.07.11. 12:06:39
Fejtsd ki részletesen légyszi, hogy mire gondolsz! Mert tényleg szeretném tudni, hogy miért lesz jobb nekem szeptembertől!
háténvagyokaz 2013.07.11. 12:06:49
Balog Zoltán az M1 Ma reggel című műsorában azt mondta: a hamarosan megjelenő kormányrendelettel tudják pontosan kiszámítani a fizetésüket a pedagógusok, a nehezebb, illetve speciális munkát teljesítőket pedig külön honorálják."
index.hu/belfold/2013/07/11/keszul_a_rendelet_a_tanarok_munkaterheleserol/
Rob67 2013.07.11. 12:09:58
Es hany hazastars? Hany fenott gyerek akik hanynak a tanar szuleik sorsa lattan?
Ez osszesen hany szavazat lehet?
Ha nem kergetitek el ezt a csurhet akkor sajnos azt kell mondjam Magyarorszag ezt erdemli.
Es adunk munkat a kovetkezo negy evre a Blogger 'Agit Prop' Gezaknak.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 12:12:22
lucernaböde 2013.07.11. 12:23:13
Mi az, hogy július végén kezdenek munkaterheket kalkulálni? Már rég meg kellett volna csinálni.
Eddig (1996 óta tanítok) az volt a rendszer, hogy minden évben február környékén elkészült egy tantárgyfelosztás tervezet (ebben szerepel, hogy ki, hány órában, milyen osztályokban és mit tanít szeptembertől). Ezen még lehetett módosítani, de júniusban kész volt a végleges változat, és úgy mentünk szabira, hogy tudtunk előre tervezni a következő tanévre.
Most még azt sem tudom, hogy valójában hány óra lesz a kötelező...
Ugrás a sötétbe.
És a bónusz az, hogy mivel megint késésben vannak mindennel a végeredmény garantáltan sz@r lesz.
Peterpapo 2013.07.11. 12:26:27
A nyugdíjasokat nem venném ebbe, mert ők azért ledolgozták a maguk idejét. A munkanélküliek egy része pedig nem önszántából nem dolgozik. A határon túliakkal teljes mértékben egyetértek. No nem azért, mert bármi bajom is lenne velük, de ne máshol élők mondják meg, hogy hogyan éljek. Mielőtt valaki ugrana erre a mondatomra, szeretném felhívni a szíves figyelmét arra, hogy az EU nagyon sok pénzt ad az országnak.
Totof 2013.07.11. 12:27:49
És még mindig ott van az, hogy ha gondolkodni tudnának a segélyesek meg a nyugdíjasok, akkor is előrébb lennénk.
na4 2013.07.11. 12:28:47
politikailagnemkorrekt 2013.07.11. 12:28:56
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 12:33:52
A múlt id nagyon helyes. Jelenleg inaktívak. Igen, fizettek be pénzt nyugdíjra, amikor aktívak voltak. Fel is élte az ő előttük lévő, akkori inaktív generáció.
"A munkanélküliek egy része pedig nem önszántából nem dolgozik"
Gazdaságilag indifferens. Inaktív.
@Totof: "ÁFA-t fizetnek a nyugdíjasok, segélyesek is,"
A nekik kiosztott pénzből, ja. Ez olyan érdekes kérdés, mint a közalkalmazott adója.
halihalo 2013.07.11. 12:39:54
s 2013.07.11. 12:42:00
Bolemann Lajos 2013.07.11. 12:44:34
Mennyit? 40 évet? Nekem 50 évet kell dolgoznom majd a nyugdíjamért (witner pl. 25 évet dolgozott és 30 éve nyugger).
Annak idején ugyan fizettek járulékot, de mennyit is? Mikor fizették be a 13. havi nyugdíjjárulékot? Miért jár az ingyen utazás? Csak?
A közszolgának 2008 óta be van fagyasztva a bére, a nyuggerét évente emelik az infláció mértékével, sokszor azt meghaladóan.
A mai nyugdíjrendszer pazarló és igazságtalan.
s 2013.07.11. 12:45:38
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 12:46:30
s 2013.07.11. 12:50:36
s 2013.07.11. 12:52:13
halihalo 2013.07.11. 12:53:21
Peterpapo 2013.07.11. 12:56:31
A vita nem erről szól, hanem arról, hogy a nyugdíjas szavazhasson-e, vagy sem, csak azért, mert most már nem aktív. Ha nyugdíjas leszel jó néven vennéd majd, hogy kussolnod kell?
Peterpapo 2013.07.11. 12:57:41
De a kormány nem csak gazdasági dolgokban dönt, tehát szerintem teljesen jogtalan a felvetésed, miszerint a nyugdíjas ne szavazhasson, csak azért, mert most már nem aktív.
Lencsés István 2013.07.11. 12:58:04
@lucernaböde: Több pénzt kapsz .
Peterpapo 2013.07.11. 12:59:00
Ha nem is pénzben hárították át, hanem úgy, hogy százakat, ezreket rúgtak ki. Tudom, mert az egyiküknél dolgozom én is. Szerencsémre engem nem rúgtak még ki. Tehát ki is szívja meg?
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.07.11. 13:04:46
Tanár ír a fatáblára
Krétával. Mindkettő ára
S vérnyomása is nő. Bére
Csökken csak az évvégére.
Osztályharcol s fáj a háta:
Nagy a gerinckopás ráta.
Ritkán pihenhet meg teste,
Dolgozatot javít este.
Éhbér mellett jövőt épít,
Néha mereng, miért épp itt.
S vonzza bár a Temze partja,
Túró Rudi itthon tartja.
illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2011/04/pedagogus.html
:)
titanvuki 2013.07.11. 13:12:51
"normális helyeken nem keresnek heti 28 x 45 percért 110nettót. "
Normális helyeken ezért kb. havi 2200-2800 EUR-t fizetnek.
Személyesen szerzett információ - osztrák földrajz/történelem szakos tanár ismerőstől.
Bolemann Lajos 2013.07.11. 13:14:25
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 13:18:36
halihalo 2013.07.11. 13:19:32
68nyara 2013.07.11. 13:22:19
lucernaböde 2013.07.11. 13:25:47
Matek szakos kolléga kiszámolta, hogy ő az idei pénzéhez képest, ha minden úgy lesz, ahogy mondják, havi 16.100 ft-tal lesz kevesebb a bére.
Mondj mást!
Bolemann Lajos 2013.07.11. 13:27:13
Peterpapo 2013.07.11. 13:29:19
Ja értem. Akkor tegyük kötelezővé, hogy a szavazófülkébe lépés előtt egy orvosi igazolást kell bemutatnia a 70 év felettieknek arról, hogy szellemileg épek. Az igazolás nem lehet egy óránál régebbi. Vagy sok ez egy óra?
Lencsés István 2013.07.11. 13:31:58
Peterpapo 2013.07.11. 13:32:17
Egyelőre semmilyen jogszabály nem mondja ki, hogy a nyugdíjasok nem szavazhatnak, hogy jogos, hogy nem tartom jogosnak a felvetést. :)
Peterpapo 2013.07.11. 13:33:18
, így jogos, hogy nem tartom jogosnak a felvetést. :)
s 2013.07.11. 13:33:23
Effektív munka. Szép kis kifejezés. Ha ott effektíve senki nem nézne TV-t, akkor effektíve senki nem jönne oda az ágyadhoz, hogy újra élesszen a szívrohamodból. Effektíve.
68nyara 2013.07.11. 13:40:53
A tanároknál a "feltételezett munkavégzés" (otthoni felkészülés, stb.) meg nem ilyen jellegű. Nem mondom, hogy nem dolgoznak 48 órát egy héten, pusztán csak azt, hogy ennek az ellenőrzése nem egyszerű.
moszkvicssluszkulcs 2013.07.11. 13:44:05
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 13:45:58
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 13:48:55
Óvatosan megpróbállak visszaterelni a valóság talajára:
Az eredeti feltevés nem a nyugdíjasokat tiltotta volna el a szavazástól, hanem csak a nettó adóbefizetőknek engedné.
És nem azt állítjuk, hogy most így van, hanem igényt támaszt, hogy így kéne lennie.
Remélem érted a különbséget. Sajnos többet nem tudok segíteni, ha még most sem érted, kérlek kérd szakember segítségét, és álj le a szintetikus drogokkal.
Peterpapo 2013.07.11. 13:49:09
Peterpapo 2013.07.11. 13:55:01
:) :) :)
Igazából csak azt nem értem, hogy mi a különbség aközött, hogy valamit nem tiltasz meg valakiknek és aközött, hogy valamit csak valakik tehetnek meg? :)
Ha ezt meg tudod magyarázni, leállok a szintetikus drogokkal! :)
Annyit még segítek, hogy azt tudom, hogy most nem így van, azon nincs mit magyarázni. ;)
gnme 2013.07.11. 13:56:54
aki esetleg nem tudná, hogy emón hány db cukros van, kopogtasson be kedden délelőtt illetve szerdán déltuán a 77-es szobába
ott felvilágosodhat
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 14:00:46
Ahol Te ki akarod fordítani, az ott van, hogy kiragadod: A NYUGDÍJASOK szavati joga be lenne tiltva. Holott nem erről van szó, hanem arról, hogy a szavazati jog nem lehetne alapvető állampolgári jog, azt bizony ki kellene érdemelni. Példám esetén a közvagyonhoz való nettó hozzájárulással.
Mielőtt még valaki megemlítené, hogy ez így nem demokratikus, megjegyezném, hogy a klasszikus demokráciákban sosem volt a szavazati jog alapvető jog.
(bár igaz egyikbe-másikba még a rabszolgatartás is belefért)
lucernaböde 2013.07.11. 14:00:59
Elfogytak az érveid, rögtön személyeskedni kezdtél. Ocsmány szokás.
Ezennel "tahótlanitalak".
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.07.11. 14:06:47
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 14:08:37
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.07.11. 14:08:42
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 14:09:56
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 14:10:38
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.07.11. 14:12:25
Sics68 2013.07.11. 14:12:34
> ha van kontraszelektált, stupid
> és végtelenül korlátolt része
> az értelmiségnek(?), akkor azok
> a pedagógusok.
Ez a jelen témában tökéletesen irreleváns: egy ígéretet attól függetlenüla "illendő" betartani, hogy az értelmifogyatékosok magyarországi gittegyletének vagy a MENSA-nak tették...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 14:16:53
Peterpapo 2013.07.11. 14:18:21
Szép elképzelés, de nagyon sántít. Például ott, hogy a mai világban sokan nem tudják kiérdemelni a szavazati jogot, mert azok, akikre szavaztak keresztbe tesznek neki azzal, hogy a különböző adókkal és mutyikkal rákényszerítik a cégeket arra, hogy rúgjanak ki embereket. És itt most nem az alapvető jogról van szó, de ha valaki önhibáján kívül nem tudja kiérdemelni, az mit tegyen? Kussoljon? Lássuk be, hogy ezt akárhonnan is nézzük eléggé igazságtalan lenne.
Ráadásul nem én ragadtam ki, hanem te írtad, hogy nyugdíjasok/segílyből élők/határontúliak. Tehát te emelted ki külön. :)
Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.07.11. 14:22:07
Kakimaki0123456789 2013.07.11. 14:22:39
Kakimaki0123456789 2013.07.11. 14:26:53
nandras01 2013.07.11. 14:27:57
" egy ígéretet attól függetlenüla "illendő" betartani, hogy az értelmifogyatékosok magyarországi gittegyletének vagy a MENSA-nak tették..."
ebben tökéletesen igazad van.
durrogásom tárgya nem is az volt, hogy alávaló bitang- e a kormány, avagy sem, hiszen erre a válasz egyértelmű igen, hanem az, hogy a pedagógustársadalom a maga töketlenségével, stupidságával és sunyításával, szinte kiprovokálja, hogy a kormány naponta csináljon majmot belőlük.
tudom, a megfelelő törvényekkel jóelőre bebiztosította magát a fidesz, hogy ne lehessen eredményesen sztrájkolni és anyagilag is rövid pórázon tartják őket, debasszameg, amikor nagynehezen összehoznak egy tüntetést, akkor azon ott kóvályog néhányszáz érintett, a többi meg lapul, mint szar a fűben.
no, ez az én morgásom tárgya.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 14:30:28
Amúgy lehet, hogy igazságtalan, de mégis csak igazságosabb, mint a mostani. Most ugyanis az inaktívak megszavazzák, hogy ki biztosít számukra több kedvezményt az aktívak kontójára.
És lássuk be, hogy a szavazati jog nem szociális létszükséglet.
Nem arról van szó, hogy vonjuk vissza a nyugdíjakat, hanem arról, hogy annak mikéntjéről mondjuk azok döntsenek, akik ezt fizetik, és ne azok szavazgassanak maguknak 13. 14. havi nyugdíjat, akik csak élvezik.
És igen, értem, hogy ők annó akár több ezer forint nyugdíjjárulékot is befizettek majd 25 éven át, teljesen jogos, hogy a mai 80-90 eFt- os nyugdíjat megkapják, de ők is értsék meg, hogy ezt sajnos mi teremtjük elő, ők ezt az előző generációnak fizették be, rajtunk nem számon kérhető. Annyit adunk, amennyi van.
Persze, sajnálatos, ha valaki kiesik az aktív körből, munkanélküli lesz. Persze, kapja el a védőháló, de az aktívak határozzák meg, milyen védőhálót tudnak feltartani, ne a segélyezett szabazzon meg magának még több segélyt.
Peterpapo 2013.07.11. 14:30:52
Ez nem csak a tanárokra vonatkozhat, hiszen volt olyan tüntetés, ahova nem csak pedagógusok mehettek és mégsem voltak annyian, mint ahányan puffognak ezekre az aljas, mocskos, szemétládákra. Például én sem voltam egyen sem, mer nem vagyok az a típus. Egyelőre.
Peterpapo 2013.07.11. 14:32:17
Érdekes lenne de aki nem állami alkalmazott és semmilyen segélyt nem vesz igénybe, az milyen pénzt kaphatott a költségvetéstől?
Kakimaki0123456789 2013.07.11. 14:33:43
"Már működésének kezdetén támogatta a Magyar Tudományos Akadémia munkáját, s törvénnyel biztosította annak politikai függetlenségét."
"3 év alatt 5000 tanyai tanterem épült Magyarországon"
"Pécsett, Szegeden, Debrecenben egyetemi építkezéseket indított, ... Sem a klinikákat, sem az egyetemek más területeit nem tudta elképzelni magas színvonalú kutató munka nélkül."
nandras01 2013.07.11. 14:34:51
de ebben a posztban speciel a pedagógusokat érintő seggbekúrásról van szó.
általánosságban, pedig az a széchenyinek (hamisan) tulajdonított mondás, hogy "minden népnek olyan kormánya van, amilyent megérdemel"
ha a fidesz '14 után is kormányon marad -márpedig erre erős sansza van-, akkor ne nyígjon itt senki, hogy "csúnyaorbán!"
J.László 2013.07.11. 14:35:01
Ebből a 2010-esnél is nagyobb bukás lesz, fiúk.
Sics68 2013.07.11. 14:35:30
Óraszám: nem érted a problémát :(
Adva van hogy mik azok a feladatok, amiket az iskolába dolgozó pedagógusoknak meg kell csinálni:
- órára készül
- órát tart
- adminisztrál ( rohadt sok hülye papírmunka, egy része papíron egy része számítógépeb... de meg kell csinálnia... talán egy részének még értelme is van... de ez is IDŐ. Mégpedig munkaidő.)
- dolgozatot javít
- napközit, tanszobát tart
- ügyel adott helyen adott időben (pld: udvaron... )
- olykor mászkál a diákjaival osztálykirándulni,múzeumba állatkerbe, szánházba, mittudoménhova.
- "ügyel" délelőtt az udvaron vagy folyosón... délután tanszobát tart..
- részt vesz értekezleteken, továbbképzéseken (amúgy ezek kötelezők is)
... namost: pípíronegyre kevesebb idő jut az "órát tart" dolgon kívül bármire is ...
A másik vicces apróság: jobb nyugati alapfokú oktatási intézményekben 5-6 diák jut egy pedagógusra átlagban... mennyi is ez a szám nálunk egy általános oskolában?!
Peterpapo 2013.07.11. 14:37:59
Én a felsorolás minden elemére reflektáltam. :) Te emelted ki. :) :) :)
Egyébként szerintem van igazság abban, amit mondasz, de abban a formában, ahogy felvetetted nem mondanám igazságosabbnak, mint ami most van. Most nincs időm arra, hogy gondolkodjak ezen, de tényleg elgondolkodtató. :)
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.07.11. 14:38:25
Sics68 2013.07.11. 14:39:16
Sajna ebben igazad van, akkor viszont ezt írt és csak ezt :) ... mást ne. Tanárként elvileg tudod miért :D
***
Jómagam tüntetni járni lusta vagyok.
Meg amúgy se dolgozom iskolában tanárként :)
Csak a szavazatommal jelzem mi tetszik mi nem tetszik, meg írkálok néha a netre.
Peterpapo 2013.07.11. 14:39:24
Szerintem azok jogosan nyígnak, akik nem rájuk szavaztak. :) Azok minden tőlük telhetőt megtettek.
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.07.11. 14:45:17
részt vettél egy államilag támogatott rendezvényen, voltál olyan múzeumban, aminek a kiállítását támogatta az állam, használtad az önkormányzat által neked is fenntartott parkban az ingyenes WC-t, stb.
jó, ha már nem itthon laksz, elfogadom, hogy nincs:)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 14:46:31
Lássuk:
- órára készül - más is felkészül a munkájára, utánanéz a problémáknak
- órát tart - a konkrét munkavégzés része
- adminisztrál ( rohadt sok hülye papírmunka, egy része papíron egy része számítógépeb... de meg kell csinálnia... talán egy részének még értelme is van... de ez is IDŐ. Mégpedig munkaidő.) - a munkavégzés része, más is adminisztrál
- dolgozatot javít - a munkavégzés része, más is hazaviszi a munkát
- napközit, tanszobát tart - munkaidőben
- ügyel adott helyen adott időben (pld: udvaron... ) - munkaidőben
- olykor mászkál a diákjaival osztálykirándulni,múzeumba állatkerbe, szánházba, mittudoménhova. - munkaidőben
- "ügyel" délelőtt az udvaron vagy folyosón... délután tanszobát tart.. - munkaidőben
- részt vesz értekezleteken, továbbképzéseken (amúgy ezek kötelezők is) - munkaidőben, más is képzi magát.
Sics68 2013.07.11. 14:49:10
Nem primitív, más a gond... Ha az ember egyszer "megvett" valamit, nem szívesen ismeri be, hogy hülyeséget csinált, hogy rossz döntést hozott ... inkább megmagyarázza magának (és másoknak is,hogy ne nézzék hülyének) hogy ő miért döntött úgy ahogy és hogy az miért volt jó, helyes, bölcs, tökös stb. döntés.
Amúgy a legutóbbi országgyűlési választásnál mégis, ki a fenére másra szavazott volna?
- a hazudósokra nyilván nem .. azok nagyom lejáratták magukat!
- hogy a JOBBIK irányítsa az országot, azt kevés épeszű ember szeretné ( én rájuk szavaztam, de azért, mert azt jónak tartom hogy ott vannak a parlamentben .. azt viszont nem tartanám jónak ha kormányra kerülnének :) ... amúgy se kormányképes erő.
- KDNP: sose volt komolyan vehető
- MDF: hataloméhes és szétesett..
- SZDSZ: már nem volt, de amúgy is sikeresen elárultak már mindent amiért a rendszerváltáskor tiszteltük őket
- LMP: ők akkor még semmit nem tettek le az asztalta... mára kicsit javult a helyzet, bár...
Szóval nem volt kire szavazni, az MSZP elleni tiltakozás volt az oka sok FIDESZ szavazatnak ... nem a FIDESZ szeretete. Ha ezzel a helyzettel a FIDESZ élt volna... de ők kicsit .. vagy nem is kicsit... jóval másképp éltek vele, mint ahogyan azt a szavazók szerették volna - mostani ténykedésük meg már nem csak gyomorforgató de egyre gyakrabban a köztörvényességet is súrolja... nem csoda hogy foggal-körömmel ragaszkodnak a hatalmukhoz.
J.László 2013.07.11. 14:54:00
" a fidesz 2002-ben rájött, hogy a gondolkodó embereket nehéz megvezetni, jobban átlátnak a parasztvakításon. Elhatározták, hogy lerohasztják az oktatási rendszert, hogy jól irányítható birkákat gyártsanak."
Ezzel csak az a probléma, hogy a közoktatást Magyar Bálint és az SZDSZ küldte tudatosan padlóra. Épp az általad említett okból.
Peterpapo 2013.07.11. 14:58:22
Az elmúlt három évben voltam kint az augusztus 20-i tűzijátékon, de előtte 20 évig nem. A többit sem vettem igénybe, pedig itt élek Magyarországon, de nem vagyok egy eljárós típus. :) Tényleg semmi. Gyógyszert nem szedek állandóan, nincs semmilyen hitelem, a gyerek után az asszony kapta a pótlékot, nem vagyunk összeházasodva, "csak" 29 éve együtt élünk, stb, stb. :)
Bolemann Lajos 2013.07.11. 15:01:03
Az átlag bérhez képest magas. Ha még azt is hozzávesszük hogy a kiadásaik jóval alacsonyabbak pl. a gyermeket nevelő, teljes áron utazó, hitelt törlesztő átlag aktívnál, akkor azt mondhatjuk, hogy nyuggernek áll a világ.
"Míg átlagosan elmondható, hogy a 65 év felettiek medián átlag jövedelme az unióban a 65 év alattiak jövedelmének kb. 85 százaléka, addig Magyarországon ez az arány 100 százalék, azaz az időskorúak medián átlagjövedelme megegyezik a fiatalabb átlagjövedelmével. A vizsgált időszakban pedig egyedül Luxemburgban volt hasonló eredmény."
www.portfolio.hu/img/upload/2013/07/65jov-20130710.png
Peterpapo 2013.07.11. 15:01:42
Ezzel csak az a probléma, hogy Viktorék pedig a földön fekvőt rugdossák, amíg még mozog, ahelyett, hogy felsegítenék. Pedig nem ezt ígérték.
Bolemann Lajos 2013.07.11. 15:03:10
Peterpapo 2013.07.11. 15:03:49
"Ha még azt is hozzávesszük hogy a kiadásaik jóval alacsonyabbak pl. a gyermeket nevelő, teljes áron utazó, hitelt törlesztő átlag aktívnál, akkor azt mondhatjuk, hogy nyuggernek áll a világ."
Hát ez baromira nem igaz. A gyógyszerek egyre drágábbak és nem csak egyfélét szednek általában és nagyon sokan vannak, akik anyagilag segítik a gyereket nevelő aktív gyerekeiket. A többi talán neked is sz eszedbe jut ezek után.
tundrazuzmo (törölt) 2013.07.11. 15:04:15
Azóta isszuk a levét a 100 napos programjának, mellyel eladósította az országot.
Kis türelmet kérni a pedagógusoktól még nem átverés. Ebből demagógiát gyártani viszont az.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 15:12:32
Peterpapo 2013.07.11. 15:12:56
'"Kis türelmet kérni a pedagógusoktól még nem átverés."
Ez igaz, csak az a baj, hogy nem kértek kis türelmet, hanem azt mondták, hogy azonnali béremelés lesz és azóta csak tolják a dátumot egyre messzebb. Na ez az átverés.
Bolemann Lajos 2013.07.11. 15:14:10
Hogy kit és mit támogatnak az részükről csupán királyi kegy.
Szerinted normális dolog, hogy Európában egyedülálló módon nálunk a 65 év felettiek átlagnyugdíja megegyezik a 65 év alattiak átlagjövedelmével?
Tényleg egy olyan társadalmi réteget kell állandóan preferálni akinek már jövőképe sincs? Ez már nekrokrácia.
Peterpapo 2013.07.11. 15:14:13
Remélem az egyikük elkapja a lábukat és magával rántja mindet!
Sics68 2013.07.11. 15:15:55
A nemzetgazdaság egészében termel GDP-t, nem csak "a vállalkozások"!
Mire alapozva is mondom ezt?
Nos: egy tetszőleges vállalkozás működéséhez szükség van az állam nyújtotta számos "háttérszolgáltatásra".
Nézzük végig:
- közutak, infrastuktúra: felépíthetet sötétafrika legeldugottabb zugában is a zöldmezős beruházást, DE akkor te építesz hozzá erőművet ami áramot termel (mert nincs paks meg bősnagymaros), te építesz utat, te tanítod meg az analfabéta helyieket (bocs, oktatás sincs, hisz nincs állami oktatás) arra hogy a munkavédelmi kesztűt ne a ...ukra húzzák.
- jogrendszert megint csak Te tartod fenn
- a dolgozóidnak annyit fizetsz, hogy ő is megéljen belőle (nyugdíjas korában is) meg a családja is míg melózik
...
Ekkor sikeresen kiváltottad az államot.
Csak hát valamiért célszerűbb úgy csinálni, hogy bizonyos feladatokat az állam végez el (méretgazdaságossal), más dolgokat meg a cégek.
De a GDP-t az egész termeli, nem a részek...
Peterpapo 2013.07.11. 15:21:06
Királyi kegy?? :) Most vagy a családod furcsa, vagy a felfogásod, vagy nincs gyereked. :) Egyikért sem irigyellek.
Nincs jövőképe? 65 év után nem élhet még valaki, akár 20 évet is? Az már nem jövő?
Tudod mekkora segítség az egy aktívnak, ha a nyugdíjas szülő be tud segíteni a gyereknevelésbe? Akár anyagilag, akár azzal, hogy vigyáz rá, ha beteg, vagy nem kell nyáron egy halom pénzt kifizetni a táborra, amíg a szülő dolgozik?
Sics68 2013.07.11. 15:23:24
otgorbebogre 2013.07.11. 15:26:57
Peterpapo 2013.07.11. 15:28:18
Ja és ne becsüld le a gyógyszert, mert több ezer forintos tétel egy hónapban! Talán több tízezres is lehet.
otgorbebogre 2013.07.11. 15:29:43
Bolemann Lajos 2013.07.11. 15:35:19
A nyugger jövőképe: legyen mindig nyugdíjemelés, támogatott gyógyszer, 0 Ft vizitdíj, ingyen utazás, szappanopcsik délelőttönként, ingyenes beutaló a termálfürdőbe.
Amit leszar: adópolitika, foglalkoztatás politika, oktatásügy, öngondoskodáson alapuló nyugdíjrendszer, szociálpolitika, sőt szabadság, demokrácia (hisz ő már egzisztenciálisan szabad)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 15:37:00
Ehhez azért nagyon meg kell számolni. Főleg, ha feltételezzük, hogy a mostani nyugdíjasok is ilyen alapon 35-40 éves korukig nettó kivevők voltak, aztán 15 év munka, majd 55 évesen nyugdíj. A bruttósítás meg csak vagy 30 éve volt, előtte nem fizettek nagyon adót sem.
Bolemann Lajos 2013.07.11. 15:37:32
otgorbebogre 2013.07.11. 15:47:40
De ha azt akarod tudni ki a hasznos tagja a tarsadalomnak NEM az aktualis penz ki/ befizetest kell szamolni. Akkor az allam nem fizethetne az iskolakat- ami tulajdonkeppen szemelyi hitel. Az egesz eletben tett befizeteseket kell nezni, AFA-stul mindenestul.
Ha ez alapjan adnal szavazati jogot megoldhato lenne hogy az atmeneti munkanelkuliek ne veszitsek el a szavazati jogukat.
De a nyugdijjasok valoban sokkal tobben szavazhatnanak mint a fiatalok.
Mondjuk az egesz hulyeseg. Ha elkezdunk szelektalni akkor egyszerubb ha azt mondjuk csak az szavazhat aki tudja tegnap mit almodott Orban Viktor. Tuti siker.
Peterpapo 2013.07.11. 15:48:07
Rendben, hagyjuk.
A nyugdíjasok jövőképére annyit, hogy nem hagysz nekik túl sok esélyt. Ez nem szép. Sokan vannak, akiknek ezeken kívül azért lenne még igénye másra is. Az kussoljon és örüljön, hogy lyuk van a seggén?
otgorbebogre 2013.07.11. 15:53:38
Ezzel szemben az elitet tamogatni adokedvezmenyekkel stb valoban karosnak tunik a leirasod alapjan. Meg presztizsberuhazasokat tenni. Talan stadion epites helyett nagyobb kozmunka berek vagy segelyek kellenenek, esetleg nagyobb tamogatas a kisebbseg es a tobbseg elhelyezkedesehez (gondolom a posztod alapjan ezzel te is egyet ertesz ) mert a legtobb melyszegenysegben elo videki ahol nincs munka lehetoseg es/ vagy kisebbsegi.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 15:56:47
"ja penzt se kaptak nagyon."
Ez az ellopták a biciklim, lopok magamnak másikat elv.
Lencsés István 2013.07.11. 15:57:04
Bolemann Lajos 2013.07.11. 16:02:24
Magyarországon a 21. században gyakorlatilag a nyuggerek döntötték és döntik el (többségben vannak, aktívak, érdekközösséget alkotnak) a választások végeredményét. A tömegpártok pedig ehhez igazódnak. Asszem inkább mi aktívak örülhetünk hogy lyuk van a seggünkön.
Sosem felejtem el azt a nyugger banyát, aki a székházfoglalóknak azt üvöltözte, hogy az ő nyugdíjából tanulnak. Van ennél lejjebb?
Peterpapo 2013.07.11. 16:05:51
Neked is felajánlom a következőt:
Gyere el hozzám és nyírd le a füvet! Ezért fizetek neked 3000 forintot és ebédet is adok. Viszont ha elvállalod a szomszédom kertjét is, akkor megemelem a béred 6000 forintra, viszont ebédet már nem adok. Korrekt az ajánlatom?
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 16:07:08
Peterpapo 2013.07.11. 16:11:26
Mivel nagy számú a nyugger állomány Magyarországon, másra nem tudnak támaszkodni. Ráadásul politikailag aktívabbak, mert nem lusták elmenni szavazni, tehát a legtöbb szavazat tőlük várható.
Én sem felejtem el, azt amelyik savat ígért az arcukba, de az ilyen gondolkodásra képtelenek miatt miért kellene mindet hátránnyal sújtani? Mindkét oldalon vannak ilyenek, de hogy szűröd ki őket? Mit tehetnének azok, akik felelősséggel, átgondoltan döntenek és nem fekszenek le a propaganda dumának? Ilyenek egyébként az aktívak között is vannak sokan. Mármint azok, akik nem gondolkodnak, hanem vakon hisznek.
Peterpapo 2013.07.11. 16:12:29
Csak a miénket, vagy a szomszédét is, aki erről semmit sem tud és nem is engedné? :)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 16:13:51
Peterpapo 2013.07.11. 16:19:44
OK de ne csodálkozz, ha mire ideérsz, már csak 1500-at fogok ígérni és nincs kaja! Ezt a jelenlegi kormánytól tanultam. :) Jó mi? :)
Peterpapo 2013.07.11. 16:20:20
Ja és ha végeztél csak egy ezrest kapsz majd, amiben benne lesz a borravaló is. :)
Peterpapo 2013.07.11. 16:20:52
Ja és a fűnyíró használatért levonok 500 forintot! :)
Lencsés István 2013.07.11. 16:24:14
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 16:27:41
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 16:28:34
Peterpapo 2013.07.11. 16:29:33
Dehogynem. Nyugodtan! Csak használat előtt be kell vizsgálnom, hogy minden rendben van-e vele. A bevizsgálás 800 forint lesz. :)
Lencsés István 2013.07.11. 16:30:24
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Kurva gyenge irónia . Komoly dolgokkal NORMÁLIS EMBER ( azaz én például ) nem viccel .
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 16:32:46
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 16:33:57
Peterpapo 2013.07.11. 16:34:04
Erről eszembe jutott egy vicc!
Reggel a rendőr a fürdőszobából kifelé jövet összetalálkozik az apjával. Azt mondja a rendőr:
- Személyt kérem ellenőrzésre átadni!
Mire az apja:
- Hülye vagy fiam? Én vagyok az apád!
- Azt bárki mondatja!
:)
Tehát én tudok olvasni, de biztos ez az igazi neved? ;)
Lencsés István 2013.07.11. 16:42:31
@Peterpapo: Ha nem hiszed el , az nem az én bajom , attól még a tény az hogy nekem ez a nevem . :) ;)
Peterpapo 2013.07.11. 16:54:15
Persze fizethetsz Szép kártyával , csak arra meg fel kell számítanom a tranzakciós díjat. :) Viszont a kertbe csak belépési díj ellenében jöhetsz be, amit csak készpénzzel fizethetsz, úgy hogy legyen nálad egy ezres! Befizeted, lenyírod, azt mehetsz is haza. :) Ha nagyon szeretnéd még a szomszédot is rábeszélem, de az plusz kétezer lesz! :)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.07.11. 16:58:51
Peterpapo 2013.07.11. 17:01:28
Hát Te tudod. Sajnálom, mert plusz 2500-ért hozhattad volna a családot is.
Totof 2013.07.11. 17:03:25
Az a baj veled, hogy nem vagy képes még gondolkodni se. Soha nem gondolkodtál azon, hogy a másiknak akár igaza is lehet, csak jöttél olyan baromságokkal, hogyneked tényeid vannak. De soha, egy valódi tényt (valódi adatot, számot) nem írtál, egy hivatkozást bármilyen honlapra, újságra, még az országgyűlés hivatalos honlapját se tartod hitelesnek. Emiatt vagy fizetett bértroll vagy, vagy ennyire hülye.
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.07.11. 17:16:57
titanvuki 2013.07.11. 18:53:19
34% hat (?) év emelés nélküli év után? Az nagy?
HgGina 2013.07.11. 21:48:56
Értem elvtárs.
titanvuki 2013.07.11. 22:06:19
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.12. 01:05:35
Nem leányálom a munkájuk, ezt a munkát szeretni kell.
Ha azon jár az eszük, miből élnek huszadika után, akkor ott valami nincs jól.
Lеncsés István 2013.07.12. 07:01:15
Lеncsés István 2013.07.12. 07:02:08
Lеncsés István 2013.07.12. 07:04:47
Lеncsés István 2013.07.12. 07:07:16
Peterpapo 2013.07.12. 07:58:24
Nem az igazság fáj, hanem néha te, de már kezdem megszokni. :) Tudom, hogy csak a saját szórakoztatásodra játszod a hülyét. :)
DFK 2013.07.12. 08:19:52
DFK 2013.07.12. 08:39:23
Totof 2013.07.12. 09:20:37
Tények? Megmaradnak a fizetésen felüli juttatások? Elő a tényekkel.
Én is akarok kommentelni 2013.07.12. 10:01:54
De bizony, hogy csökkenhetett. Nézd meg mennyit kapott az új rendszer bevezetése előtt egy 3 gyermekes, és nézd meg mennyit kapott utána.
Segítek picit: előtte fix összeget kapott, SZJA-tól függetlenül. Most pedig az SZJA bemaxolja. És hát egy pályakezdő tanárnak nem volt annyi az SZJA-ja, hogy elérje a korábbi összeget.
Ő meg csak pislogott mint hal a szatyorban, hogy neki a TVben 3 gyerek esetén olyan 90 ezer forintokat emlegettek havonta, nem értette hogy baszhatták így át az iskolában :)
Lencsés István 2013.07.12. 10:28:04
@Peterpapo: Mondhatja az igaz , de attól én nekem még tényleg ez a nevem . :)
@Totof: Tudok számolni . Nem veszik el a túlórapótlékot , meg a szakkörpótlékot sem azaz hazudsz ráadásul fosva , és ez szánalmas . A tényt nem kell bizonyítani . Ha gondolkodni nem tudnék , internetezni sem tudnék , azaz újabb hazugság . Anonimnak soha nem lehet igaza . A link nem tény . Mondok 1 példát . Csinál valaki 1 linket , tele hazugságokkal ( mint ahogy azt például velem is teszik ) attól az még nem tény , vagy mondok 1 példát ami nem hozzám köthető . Valaki belinkeli hogy tavaly nem a Győr nyerte a női kézilabda Bajnokok Ligáját , holott ő nyerte . A linkben pedig az van hogy nem , azaz a link hazugság , azaz hogy értsd nem tény . Az a hülye aki mondja . Névvel nem lehet trollnak lenni .
@titanvuki: Ha idézel , pontosan tedd , köszönöm szépen . :) Igen nagy , mert ennyi sem járna és ezek után minden évben emelik .
@Lеncsés István: Vesszővel nem kezdünk mondatot te csaló anonim fosós geci , aki tényt kapott a mocskos pofájába és ezért foglalkozik velem .
DFK 2013.07.12. 10:33:24
3 gyerekkel eggy átlagfizetés teljesen szja mentes lett, a korábbi, de kivezetett adójóváírás nem lehetett az adó 100 %!-a, csak minimálbérnél. Vagyis tanár ismerősöd minimálbért kellett kapjon. Ami ugye nem hihető.
titanvuki 2013.07.12. 10:36:05
"mert ennyi sem járna és ezek után minden évben emelik . "
Hogy mi járna, azt meg gondolom te döntöd el, mi?
34% 6 évre az kb 5%, ami jó, ha az inflációt fedezi. (Igen tudom mennyi most, de korábban jóval magasabb volt).
Szóval 34% arra jó, hogy a népet a pedagógusok ellen fodítsa, de gyakorlatilag reálértéket is alig fedezi. Ez nem sok. Én versenyszférában 67%-kal keresek többet, mint 6 évvel ezelőtt.
titanvuki 2013.07.12. 10:37:10
"@Lеncsés István: Vesszővel nem kezdünk mondatot te csaló anonim fosós geci , aki tényt kapott a mocskos pofájába és ezért foglalkozik velem ."
Itt most magadat szidod? Csak mert úgy tűnik...:-)
Lencsés István · http://lencsespityu.blog.hu/ 2013.07.12. 10:40:17
titanvuki 2013.07.12. 10:43:50
Lencsés István 2013.07.12. 11:04:19
Lencsés István · http://lencsespityu.blog.hu/ 2013.07.12. 11:07:54
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.07.12. 11:12:54
Én is akarok kommentelni 2013.07.12. 11:26:16
Akkor még egyszer:
A híradóban, rádióban, politikusi performanszon az hangzott el, hogy 3 gyerek esetén akár havi 90 ezer forinttal is többet kaphatnak az érintettek.
Ezt egy átlagember úgy fordította le magának, aki nem ért a pénzügyekhez, hogy ha 90et nem is, de 50 ezret csak kap majd.. Hát nem: csökkent a bére.
Amivel meg kevered az előző és a mostani rendszert az az, hogy az előző családtámogatási rendszernél az SZJAt csökkentette az adójóváírás, és a családtámogatás összege nem az SZJAt csökkentette tovább, hanem egyszerűen odaadták az összeget. Így bizony csökkent a nettója. És nem, 122 ezer forint volt a bruttója ha jól emlékszem.
Beütheted kalkulátorokba: ennél a bérnél csökkent 3 gyerek mellett a nettó bér.
Én is akarok kommentelni 2013.07.12. 11:27:15
Trollt mindenki csak a saját felelősségére etethet!
Totof 2013.07.12. 11:28:00
Ha gondolkodnál, meg tudnád különböztetni mi a fals weboldal és melyik valódi.
titanvuki 2013.07.12. 11:56:27
Talán olvasnál, mielőtt reagálsz! Már korábban is írtam, hogy tisztában vagyok vele, hogy az infláció jelen pillanatban 2% alatti, de nézd vissza 6 évre az adatokat!
2. Én, mint versenyszférás, többet keresek, de mi a pedagógusokról beszéltünk, ha nem dereng olvass vissza!
Lencsés István 2013.07.12. 13:11:56
titanvuki 2013.07.12. 13:38:14
1. Az interneten szörfözők 99%-a kitalált nick-nevet használ, te meg azt követeled, hogy saját néven írjon?
2. Honnan a rákból tudjuk, hogy téged nem Gipsz Jakabnak hívnak?
3. Elmebeteg vagy. Nem is érdemes tovább vitatkozni veled.