2013.07.04. 23:12
Hogyan állhatna össze egy nyerőesélyes baloldali választási koalíció?
A választók jelentős része és a Fidesz kampánygépezete is várja, vajon hogyan alakul az ellenzéki összefogás? Képesek vajon a baloldali szereplők félretenni régi sérelmeiket, hatékonyan összefogni, egységesen fellépni és leváltani a mai kétharmadot? Ki lesz majd a húzóarc (azaz a miniszterelnök jelölt) és milyen erős másodvonal sorakozik fel mögé? Vajon lesz normális programjuk (bár 2010 óra már tudjuk, ez nem elengedhetetlen feltétele a győzelemnek), lesznek olyan üzeneteik, amik a különböző választói csoportoknál kedvező fogadtatásra talál? És nem utolsó sorban, lesz olyan baloldali összefogás, amely képes legyőzni a Fideszt?
Játsszunk el a gondolattal, milyen ismérvei is lennének egy logikus, racionális alapokra épülő ellenzéki összefogásnak. A varázsszó a logikus - tehát a mai magyar viszonyok között mondhatni nem logikus, hogy ez a forgatókönyv valósuljon meg.
1. Az MSZP, mint legnagyobb és legerősebb ellenzéki párt adja a miniszterelnök jelöltet, azaz Mesterházy Attila a húzóarc.
Elsőre logikusnak tűnik, hogy a legerősebb kutya kapja a csontot, gyakorlatilag sokan épp ennek ellenkezőjére spekulálnak és Bajnai Gordont vélik befutónak. Mindkét jelölt mellett vannak érvek és ellenérvek bőven, sőt mind a kettő be is jelentkezett a sajtóban mint potenciális induló. A logika azt mondja, Mesterházy az utolsó leheletéig harcoljon a saját miniszterelnök jelöltségéért, egyrészről mivel ezt várja el pártjának a tagsága (megingana a bizalom), másrészről Bajnai elfogadottsága azért nem olyan egyértelmű a szegfűsöknél.
részletes elemzés: Vajon milyen szerepe lesz az Együtt 2014-nek a baloldali összefogásban?
Ha Mesterházy netalán húzóarcként elveszítené a következő választást, számára az sem olyan nagy tragédia, hiszen fiatal, lesz még választás 2018-ban is ... Az viszont karrierje végét jelentené, ha átadná a jelöltséget másnak (azaz nem hinne saját magában és erejében) és úgy bukná a baloldal a választást.
2. Közös baloldali országos lista és közös egyéni jelöltek.
Az új egyfordulós választási rendszerben alapvető követelmény az előregondolkodás - nincs már lehetőség a két forduló közötti paktumozásra, mindent előre le kell játszani. Ha a baloldal nyerni akar, meg kell egyezniük, ez pedig csak úgy lehetséges, ha közös országos lista van és az egyéni jelöltek is közösek. Ne feledjük, egy országos népharag (lásd a 2010-es választásokat) akár egy lovat is képes megszavazni, ha megfelelő színekben indul.
Viszont az érdekelt feleknek sietniük kell a jelölt-állításban, mert kifutnak az időből. És valószínűleg ez az időszak az, amit a pártok holdudvarai zsarolással, taktikázással töltenek úgy, hogy kívülről az a választópolgár érzése, csak a hatalom reménye számít egyedül, nem pedig a jobbító szándék.
3. A DK-nak és vezetésének van helye a baloldali összefogásban
Ez egy neuralgikus pont, de. A DK szavazótábora hellyel közzel ugyanazt akarja, mint bármelyik baloldalra szavazó, és vezető politikusaik sem dolgoznak a baloldali összefogás ellenében. Gyurcsány személye nem mindenkinek szimpatikus, viszont ő már hátrébb állt és bejelentette, nem kíván miniszterelnök jelölt lenni, ezzel pedig totális fegyverletételt valósított meg. Ha kimaradnak a koalícióból, akkor - saját országos listát és egyéni jelölteket állítva - szétforgácsolhatják az összefogást, így erre nem irányulhat egy logikusan gondolkodó kormányváltó erő szándéka. A választók felé már nehezebb lesz elmagyarázni, mi is a DK befogadásának célja, különösen Bajnai jobbszárnya igazolhat át sértődötten az LMP-hez, ám a DK szavazói többen vannak, mint a jobbszélről valószínűsíthető eltávozók. Igaz, a Fidesz ezerrel fog gyurcsányozni, de hát bajnaizni is bajnaizik folyamatosan, ezen a baloldali szavazók nem lepődhetnek meg, akik pedig a jelenlegi hatalmat szeretnék eltüntetni, azok céljuk érdekében kénytelenek lesznek egy-két apró kompromisszumba belenyugodni. A zsigeri utálattal nem lehet mit kezdeni - csak reménykedni lehet, hogy aki változtatni akar, az tényleg változtatni akar, nem pedig csak a szája jár.
Az Együtt és a DK kapcsolatának elemzése részletesen itt.
4. Az eddigi szakpolitikai egyeztetések anyagai a további szakpolitikai tárgyalások alapjai
Ez elsőre logikusnak hangzik, másodikra is, de ettől még kiderülhet, hogy hirtelen valaki hatalmas új ötletekkel rukkol elő. A kidolgozott szakpolitikai anyagok lényege, hogy ki vannak dolgozva és valamiféle egységes koncepciót tükröznek (például nem tartalmaznak egymásnak ellentmondó ötleteket) - ezért érdemes lenne ezeket tovább folytatni és bizonyos rendszerszemléletet tanúsítva módosítgatni-alakítgatni őket.
A rendszerszemlélet egyébként is nagyon fontos lenne - az elmúlt három évben a magyar választók többsége és a piac is megtanulta milyen az, ha ez nincs. A választók sógor-koma-jóbarát szekción kívül maradt része bizony vágyik valamiféle világos és egyértelműen nyomonkövethető koncepció alapján megvalósított szakpolitikára, gondoljunk akár az agrár-, akár az egészség-, akár például az oktatáspolitikai kérdésekre.
És igen, lehet fantasztikusabbnál fantasztikusabb új ötletekkel előrukkolni, de ha nincsenek kidolgozva és nem integrálják a rendszerbe, bizony megint csak azt fogják kapni a választók, amitől jelenleg is szenvednek. Káoszt.
5. A kampánykommunikációt az érintett szervezetek folyamatosan összehangolják.
Hát igen, reménykedjünk, előbb vagy utóbb lesz az ellenzéknek normális kampánykommunikációja - mert ami eddig folyt, az nem igazán minősíthető annak. Ráadásul vannak olyan szereplők, akik szeretnek más rovására kiszólni (például Bajnai) - ez egy tényleges összefogás esetén nem lenne túl elegáns és a választókat is elborzasztja: mi lesz később, ha már a kampány idején kezdik a szereplők az acsarkodást? Példát e tekintetben a Fideszről kellene venni - akármilyen gáz is egy politikusuk, ezerrel ott állnak mögötte és védik, mert a "mi kutyánk kölyke".
A baloldalnak e téren van még mit tanulnia - egy kis időre érdemes lenne visszafogni az indulatokat és meg kellene mutatni a választóknak, bizony a jó cél, azaz a jelenlegi hatalom megbuktatása érdekében képesek összefogni és mélyen eltemetni magukban az összes vélt vagy valós sérelmet.
Természetesen nemcsak a vezetőknek kell kinyilvánítaniuk az összefogást, hanem a kampányszakembereknek is össze kell hangolni az üzeneteiket az ötletemberektől kezdve a legutolsó lótifutiig. A józan ész azt tanácsolná, hogy a kampánykommunikáció céljára rendelkezésre álló források legoptimálisabb felhasználása érdekében célszerű lenne egy központi kampányiroda felállítása, de ez valószínűleg túl nagy elvárás lenne a jelenlegi szereplőket ismerve. A jelenlegi rendszer viszont igen hatékony, legalábbis ha az a céljuk, hogy ne győzzenek.
6. Az összefogás szervezetei nem támadják egymást.
Ez szorosan összefügg a kampánykommunikációval - de nemcsak az előre megírt beszédekre meg gerillamarketinges videókra vonatkozna, hanem a mikrofonhoz jutó pártpolitikusoktól kezdve a legutolsó aktivistáig mindenkire. Nem arról szól az összefogás, hogy szeretni kell egymást, hanem arról, hogy a cél érdekében össze kell fogni és egy csipetnyi energiát sem szabad a szétforgácsolásra fordítani. A jelszó: önuralom.
Ha pedig eldurvul a kampány, bizony számolni kell arra is, hogy a Fidesz mindent el fog követni, hogy az összefogásban részt vevő szervezetek közötti bizalmat rombolja - álhírekkel, felröppentett pletykákkal, újabb és újabb korrupciós vádakkal fogják majd bombázni a médiát, és a helyzet élesedésével "pénzért is megveszik majd az átkot", hogy összeugrasszák a partnereket - ráadásul mindezt a királyi média hathatós segítségével, nagy nyilvánosság előtt. És megint csak ott tartunk, önuralom - ha minden hírt készpénznek vesznek és minden provokációra ugranak az összefogás politikusai, bizony a Fidesz malmára fogják hajtani a vizet.
7. Az összefogás szervezetei nem építkeznek egymás terhére.
Egy választási kampányban a pártaktivista nagy kincs, és nem illik egymástól elhappolni, ahogy egymás szimpatizánslistáit sem. Igaz, egy-két megállapodásnál (zsarolásnál) a szereplőknek jól jönne felmutatni, megint nőtt a saját pártjuk aktívagárdája meg népszerűsége, ám itt is önmérsékletet kellene tanúsítaniuk, legalábbis a logika alapján. És nemcsak a főnököknek, hanem a végeken is - az egymás terhére építkezés feleslegesen terheli az együttműködést és a belső harcok elveszik az erőt az igazi cél megvalósításától.
8. Minden egyéni körzetben az ott összességében legesélyesebb jelöltet indítják.
Ez az igazi meccs, ahogy a lista befutó helyeinek elosztása is. De míg a listán nincs valódi megmérettetés, az egyéni körzetekben - hacsak az előrejelzések szerint nem söpör el mindent a népharag - szimpatikus, jó munkabírású politikusokat célszerű indítani, akik meggyőzően mutatnak az óriásplakátokon és a lehető legkevesebb támadási felülettel bírnak, erkölcsileg feddhetetlenek és múltjukat sem pöttyözi mutyiféleség. Valószínűleg sokan bejelentkeznek majd a kevés helyek egyikére, a választás nehéz lesz, az összefogás szereplői pedig ezerrel huzakodnak majd, "ha itt a te embered, akkor ott az enyém" alapon. De bárkit is választanak egy-egy jelölthelyre, az összhaszon maximalizálása érdekében az a legfőbb cél, hogy a lehető legbiztosabban befutó kapjon esélyt.
9. Az egyéni körzetekben a jelöltek helyi munkáját a felek folyamatosan és közösen mérik, a nem megfelelőeket pedig haladéktalanul cserélik.
Logikus feltételezés lenne, hogy csak az maradjon talpon, aki ezért meg is dolgozik. És vannak olyanok is, akik dolgoznak, de bárcsak inkább csendben ülnének a fenekükön - nyilatkozataikkal inkább hátráltatják a pártjukat, mint nyerésre segítik. Természetesen aki vállalhatatlan, azt nem kell vállalni. A közös értékelésben meg vannak ugyan kanyarok (ki hogy látja és inkább kit szeretne ott látni), de azért vannak viszonylag egzakt mérési eszközök, amiket alkalmazni lehet.
10. Az országos listán a pártok a támogatottságuk arányában kapnak helyet.
Ez logikusnak látszik, de a szereplők nem mindig gondolják így - aki nyeregben érzi magát (bár kicsi, de nagyon kell), az hajlamos zsaroláshoz is folyamodni, hogy minél nagyobb szeletet hasítson ki magának a tortából. És a holdudvarok is ebbe az irányba próbálják noszogatni tárgyalójukat - a cél a lehető legnagyobb befolyás elérése. Önmérséklet?
A fenti felsorolás természetesen csak egy logikai eszmefuttatás-kísérlet - egyáltalán nem azt jelenti, hogy a baloldali összefogás valamiféle hasonló gondolatok mellett rendeződne egységes egésszé. Az összefogás által érintett vezetőknek, leginkább a Mesterházy-Bajnai-Gyurcsány triónak azonban tudomásul kell vennie, hogy történelmi felelősségük reális baloldali alternatívát nyújtani a választóknak 2014-ben. És ha kicsinyes okokból nem tudnak megegyezni, bizony megérdemlik, ha örökre eltűnnek a politika süllyesztőjében.
Lehet utálni a politikusokat, mondani rájuk kígyót-békát, de a végén mindig arra jutunk, ők azok, akik a legnagyobb befolyást gyakorolják mindennapi életünkre - nyakunkba sózzák az adókat, kitalálják, miért milyen büntetést kapjunk és gyártják kilószámra a hétköznapjainkat megkeserítő jogszabályokat. És a mi választásunk, hogy hajlandóak vagyunk-e választani, azaz bizalmunkat helyezni valamelyik formációba - hátha egyszer még azt is megérjük, hogy nem csalódunk ...
Addig is reménykedjünk, tényleg lesz módunk választani, hogy kit válasszunk.
Ha tetszett és szívesen olvasnál még több morgást, tematikus tartalomjegyzék itt.
Amennyiben tetszett, várunk Facebook-csoportunkban!
· 1 trackback 265 komment
Címkék: választás portfolioblogger MSZP Fidesz Gyurcsány DK Bajnai Mesterházy
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Mandiner blogajánló 2013.07.05. 11:39:04
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.05. 08:42:03
- Mesterházi nem számolta fel az mszp-ben a mamelukokat, mivel állítólag az ő kreatúrájuk. Ezért sokunk számára hiteltelen.
" Közös baloldali országos lista és közös egyéni jelöltek."
- Ha nem így lesz, akkor protestből a fideszre szavazok.
maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.05. 10:52:08
Sehogy. A baloldal nem tud alternatívát felmutatni. A Fidesznek akkor lesz vége, ha megjelenik egy új JOBBOLDALI erő, mely kiáll a jogállamiság, a szabadság, a demokrácia mellett.
Kim Jong Un 2013.07.05. 13:08:28
Kim Jong Un 2013.07.05. 13:13:42
De a baloldalon. Azt a sok hienat...ott aztan mindenki partot alapitana, hogy bejusson a penzert meg a mentelmi jogert. :D Mszp-n kivul meg frakciot se tudna alakitani senki. :D Lenne vagy 30 part, es mind egymast marna, hogy ki a liberalisabb meg ki a szocialisabb. :D Kurva jo lenne, hatalmas musor lenne!
nemsirunk 2013.07.05. 13:15:34
nnnnnnnn 2013.07.05. 13:16:57
kormányon is kb csak ennyit tudtak csinálni. csődbe is vitték az országot.
csak egy néző 2013.07.05. 13:17:05
Baromarcú, az sem lenne kisebb műsor, ha nyílt színen térdelnél le a hazudozó, felcsuti törpe gumicsizmájára közben.
Mészáros Laci 2013.07.05. 13:17:32
csak egy néző 2013.07.05. 13:18:30
"Szeptemberben leáll a munka a Sanyo Hungary Kft. dorogi napelemgyárában, az üzem mintegy 500 dolgozóját elbocsátják, közölte a Sanyo anyavállalata, a Panasonic pénteken.
A gyárat márciusig felszámolják, az ott található eszközöket pedig a Panasonic másik két, malajziai, illetve japán gyárába fogják átszállítani. A dolgozók elbocsátása szeptemberben a "magyar jogszabályoknak megfelelően" fog megtörténni, mondták a Panasonic oszakai központjában."
énisfélek 2013.07.05. 13:18:59
Sehogy.
A baloldal legfontosabb funkcióit teljesen átvette a Fidesz: látszólagos szociális érzékenység (retorikai szinten), plusz minden mozdítható forint lenyúlása. Húsz évnyi tapasztalat alapján ennél többet más baloldali pártok sem tudnának nyújtani az országnak.
Tényleges kormányváltásra alkalmas (eddig még nem korrumpálódott) szabad hely sajnos már csak a jobboldalon maradt.
Hathajó 2013.07.05. 13:22:54
2. Egy új politikai csoportnak sem szabad együttműködnie az utódpártok valamelyikével, (MSzP, Fidesz, DK) mert maga is utódpárttá válik.
3. Az MSzP-t semmilyen módon a hatalomba visszahozni nem szabad, mert azzal csak további 8 évvel toljuk ki annak lehetőségét, hogy az összes utódpárt eltűnjön a hatalomból. (Ugyanis ezzel csak Orbán helyzete lenne megszilárdítva, ellenzékből folytatná az egész pályás háború és ígérgetési kampányát, az ország egyik fele pedig fogcsikorgatva várna arra, hogy visszatérjen a vezetőjük, akitől elcsalták a jussát a magyarok vezetéséhez.
4. Bajnainak és a mögöttes agytrösztnek rá kellene jönnie, hogy az elmúlt időszak lejárt szavatosságú arcaival nem mutatkozik együtt (szárszói panoptikum), mert ezek már csak visznek szavazókat és nem hoznak. Mert ha nem így lenne, akkor nem lejárt szavatosságúak lennének, hanem a napi közélet alakítói lennének választói felhatalmazással.
5. 2014-es Fidesz győzelem esetén az MSzP végleg elsüllyedhet, míg a Fideszt normális jobboldali alternatívával, és a saját ostobaságával lehet majd legyőzni. Akkor tényleg le lehet majd zárni a rendszerváltást.
nnnnnnnn 2013.07.05. 13:23:16
nnnnnnnn 2013.07.05. 13:24:50
Atrox 2013.07.05. 13:25:07
Én is ezen a véleményen vagyok. Ebből a szartaposásból úgy lenne a legjobb kikerüni, ha megjellenne színen egy új jobboldal. Erre sajnos szinte semmi esély nincs. A mai magyar politikai helyzetben szinte nem is létezik "támogató" szavazat, csak protest szavazat. Kedvelni, igazából nagyon kevesen kedvelünk ténylegesen egy adott pártot (nem nagyon törik magukat, hogy megkedveljük őket), de legalább egyet zsigerből gyűlölünk, így ellene szavazunk, vagy egyikre sem, vagy érvénytelenül szavazunk. Nagyjából így fog lemenni a következő választás is. Sajnos.
Vigyázz autókihajtás! (törölt) 2013.07.05. 13:25:39
Nagyon egyszerűen! Ha a mostani kurzus a politikusokkal, a háttéremberekkel, és a pártokat támogató gazdasági körökkel együtt eltűnik a süllyesztőbe. A felszabaduló helyen pedig felépülne egy valóban hiteles baloldal, ami nem a bukott pártok n+1 reinkarnációja, ezért van erkölcsi alapja azt mondani hogy az Orbán ebben meg ebben a kérdésben rosszul csinálja...
Amíg a baloldal csak a "2010 előtti vezető politikusok vissza akarják szerezni a hatalmat" magánszámát nyomatja, addig sehogy...
Dolgozónép 2013.07.05. 13:26:46
1. Mesterházy teljesen alkalmatlan, nem meggyőző személyiség, süt róla, hogy egy jó kapcsolatokkal rendelkező, dúsgazdag család elkényeztetett aranyifja, s mint ilyen, akkor sem fogadnák el az emberek, ha nem egy végképp hitelét vesztett pártot vezetne.
2. Az MSZP és a DK egyaránt magán viseli a bélyeget, azért nem csapódnak hozzájuk a Fideszben csalódott szavazók, ezt vette észre Bajnai, ezért alakította a saját mozgalmát.
3. Bajnai karakterét is le fogják gyilkolni a választásig, a jelenlegi szintről nem fog tudni elmozdulni.
4. Orbánt semmilyen mutyibotránnyal nem lehet megbuktatni, mert a nép úgy gondolja, ha a balosok lophattak nyolc évig, hadd lopjon ő is, mert neki is jár valami, ilyen furcsa nép a magyar.
5. Megbuktatni csak akkor lehetne, ha előkerülne egy videó vagy hangfelvétel, amin kimondja, amit gondol az emberekről, és mondjuk kurvaországozna egyet. Itt csak a prűd álszentség tudja felkorbácsolni az indulatokat, más nem.
6. A választást már elcsalták, az új szabályok szerint csak olyan párt nyerhetne ellenük, amelyik fideszebb a Fidesznél. Akkor meg minek. Csöbörből vödörbe.
♔batyu♔ 2013.07.05. 13:27:00
Szerintem ez a balliberálisok tragédiája, hogy egy ilyen húzóarc lehet, de ha ők ennek örülnek, akkor én is.
Dolgozónép 2013.07.05. 13:27:21
csak egy néző 2013.07.05. 13:28:41
Baromarcú komám, sorolj már fel egy pár nagyobb befektetőt.
♔batyu♔ 2013.07.05. 13:28:46
Ha csak korrupt lett volna a baloldal talán semmi gáz, de még el is kúrták.
Kivlov 2013.07.05. 13:29:29
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.07.05. 13:34:12
Dolgozónép 2013.07.05. 13:37:06
nnnnnnnn 2013.07.05. 13:38:57
pástétom 2013.07.05. 13:40:35
- Ha nem így lesz, akkor protestből a fideszre szavazok."
A pártok listán külön fognak indulni. És ezért Bajnait és kapcsolt szerveit tedd felelőssé.
énisfélek 2013.07.05. 13:41:24
A Nagy Állami Húsosfazék körül tülekedők és a mögöttük a sorukra várók (tehát a mai bal- és jobboldali politikusok kb 90 százaléka) maguktól soha nem fognak leállni.
Már nem tudom, hogy kinek a mondása: "Soha nem szabadna politikai pozícióba ültetni olyan embert, aki politikus akart lenni ;)"
♔batyu♔ 2013.07.05. 13:43:01
s 2013.07.05. 13:43:46
Elmondom a lényeget röviden. Nincs demokrácia. Nem mi szüntettük meg, mi csak jóhiszeműen hatalomra segítettünk valakit, aki megszüntette. Az első tehát ennek visszaállítása. Most jön a kellemetlenebb téma. A kivégzések. Ugyanis nem lehet egy generáció jövőjét ellopni büntetlenül, ezzel nem elszámolni, és sunyin otromba módon mindent a haveroknak átjátszani. A következő hatalom azzal igazolja létjogosultságát, korrektségét, pártatlanságát és az európai értékekbe - magántulajdon szentsége, korrupció kerülése, stb. - vethető bizalom helyreállítását, hogy ezt megteszi. Legalábbis számomra. Remélem nem vagyok ezzel teljesen egyedül.
nnnnnnnn 2013.07.05. 13:48:03
nnnnnnnn 2013.07.05. 13:48:56
Kim Jong Un 2013.07.05. 13:49:57
O bazdmeg, ti ballibsik mennyire hulek vagytok.
moszkvicssluszkulcs 2013.07.05. 13:50:08
2013.07.05. 13:51:06
A kommunisták is megszavaznak egy szamarat, tehenet vagy kaméleont ha megfelelően egyszerű és populista a kampánypropaganda.
csak egy néző 2013.07.05. 13:51:15
Ugye, ugye a rezsidíjakat sem fogják áthárítani?????
s 2013.07.05. 13:54:14
nnnnnnnn 2013.07.05. 13:56:14
s 2013.07.05. 13:57:35
Pár kategóriával ezek fölött a szerencsétlenek fölött állok, anyagilag mindenképp, de attól tartok, hogy agyilag is.
tundrazuzmo (törölt) 2013.07.05. 13:59:41
s 2013.07.05. 14:00:35
s 2013.07.05. 14:03:19
rockjano 2013.07.05. 14:03:36
Ebben benne van egy fidesz vereség 14-ben akármennyire is valószínűtlennek látszik ez ma.
A nagy kérdés hogy mi lesz utána???
Kim Jong Un 2013.07.05. 14:04:06
csak egy néző 2013.07.05. 14:04:58
Néztem az Egyiptomi eseményeket és az jutott eszembe, hogy nekünk még erre sincs esélyünk. Amennyi agymosott, seggnyalóval bástyázta körbe magát ez a hazudozó felcsuti, elképzelni sem lehet, hogy Hende Csaba letartóztatja és házi őrizetbe vágja.
bgp 2013.07.05. 14:05:07
bgp 2013.07.05. 14:06:49
nnnnnnnn 2013.07.05. 14:10:46
laci_52 2013.07.05. 14:11:31
s 2013.07.05. 14:11:39
s 2013.07.05. 14:14:33
Rám már fogott rendőr töltött pisztolyt, és üvöltözött velem, miközben kibiztosította. Igaz, csak a lábamra célzott. Végül is jó fej gyerek volt.
Kim Jong Un 2013.07.05. 14:18:21
s 2013.07.05. 14:29:51
nnnnnnnn 2013.07.05. 14:29:52
nu pagagyí 2013.07.05. 14:33:08
Balt 2013.07.05. 14:38:13
is 2013.07.05. 14:38:19
Blogger Géza 2013.07.05. 14:38:22
Balt 2013.07.05. 14:40:37
sas70 2013.07.05. 14:40:56
Hobbisebész 2013.07.05. 14:41:05
1. A bolsevista terrorrezsim Biszku-szintű fő vezetőit fel kellene akasztani, a második-harmadik vonalat életük végéig tartó fegyházbüntetésre ítélni hazaárulásért.
2. A szemkilövetőket terrorizmusért kellene felelősségre vonni és elítélni.
3. A közművek kiárusítóit és családjukat minimum teljes vagyonelkobzásra kellene ítélni.
4. A volt állampárt által összeharácsolt, majd onnan átmentett vagyont a szerződések semmisségére hivatkozva vissza kell adni jogos tulajdonosaiknak.
5. Az MSZMP jogutód pártját, az MSZP-t fel kell oszlatni.
Az elszámoltatás után jöhetnek a bocsánatkérések, az aktív megbánás és a vezeklés legalább 40 éven át.
Majd utána gondolkodjanak közhatalomban a bolsevista szarháziak.
Balt 2013.07.05. 14:41:47
Balt 2013.07.05. 14:43:34
Kína felajánlotta, hogy mennyiségi korlátot és minimális árat szab meg az Európai Unióba irányuló napelem-kivitelre, hogy kompromisszumot találjanak a kínai napelem-export ügyében kirobbant kereskedelmi vitában.
Magyarországon döntően az kínai import miatt zár be szeptemberben az 500 főt foglalkoztató dorogi Panasonic napelemgyár. (...)
index.hu/gazdasag/2013/07/05/vege_a_dompingaras_kinai_napelemeknek
♔batyu♔ 2013.07.05. 14:44:47
dual824 2013.07.05. 14:45:28
Íme a jobb oldal. Nincs mit hozzáfűzni.
Balt 2013.07.05. 14:45:51
Nyugodtan ide sorolhatod Bajnait is, egyszemélyben.
nnnnnnnn 2013.07.05. 14:46:13
Rohadjmegorban 2013.07.05. 14:46:40
♔batyu♔ 2013.07.05. 14:46:47
nu pagagyí 2013.07.05. 14:46:53
- bosszút áll azok nevében, akiket igazságtalanság ért.
- ha kétharmadhoz jut, visszaállítja a korábbi alkotmányt, kijavítva azokon a pontokon, amelyekkel visszaélt a mostani kormányzat.
Hobbisebész 2013.07.05. 14:47:49
Akkor már inkább a Fidesz, amire egyébként borzasztóan haragszom, de legalább nincs közül emberek megkínzásához, kivégzéséhez, agyonveréséhez, deportálásához, félelemben tartásához, ellentétben az úgynevezett demokratikus ellenzékkel.
WhyCantITouchIt? 2013.07.05. 14:47:50
Ennél azért többre tartom magam.
Ezért is tartom elképesztőnek azt, hogy egyes embertársaim 80IQ felett képesek megerőszakolni magukat, és behúzni az X-et ezekre.
Az biztos hogy emberfeletti belső küzdelmek fognak lezajlani '14-ben a szavazófülkékben...én ebből inkább kimaradok.
dual824 2013.07.05. 14:49:54
Azok meg is érdemelték..,
Balt 2013.07.05. 14:50:55
Örülhetsz, mert kezdődik: :))
index.hu/belfold/2013/07/05/letoltendo_bortonre_iteltek_szilvasy_gyorgyot_es_galambos_lajost
Már 2010-ben mondtam, hogy ez ráér a választások előtt. :))
sas70 2013.07.05. 14:51:26
Magyarország jobban teljesít!
Te helyből vagy olyan hülye, mint más nekifutásból vagy valaki fizet ezért neked?
s 2013.07.05. 14:54:47
Blogger Géza 2013.07.05. 14:55:07
Igen, a gonosz média már meg is kezdte az aknamunkáját, nem átallotta azzal vádolni szegény ártatlan Szilvássyt (a Gyurcsány - Bajnai banda oszlopos tagját, lásd még őszödi üdülő átjátszása) hogy letöltendő börtönbüntetésre ítélték!
index.hu/belfold/2013/07/05/letoltendo_bortonre_iteltek_szilvasy_gyorgyot_es_galambos_lajost/
Balt 2013.07.05. 14:59:18
s 2013.07.05. 15:01:09
Kinek? Nekem? Biztosan nem. Nem akarok egy rablóhorda helyett egy másikat. Azt te akartad. Meg is kaptad.
Elmondom, hogy mit akarok én. KIVÉGZÉSEKET. Vissza akarom állítani a politikai munka becsületét. Nagyon lejáratott szakma lett belőle, és erre nincs igazán racionális indok, hogy ezt az állapotot fenntartsuk. Képviseleti demokráciában megengedhetetlen, hogy nemzetközi bűnözők éljenek vissza a hatalommal. Tehát semmi mszp, ne is gyere evvel. Kivégzések. Az igen.
Blogger Géza 2013.07.05. 15:01:32
Földi halandó 2013.07.05. 15:01:43
a kivégzést azért túlzásnak tartom, DE:
ez hiányzik kis hazánk politikai életéből: az elszáámoltatás, a felelősségre vonás!
ennek hiányában nyilván bármit ígérnek bármelyik oldalról, mert NINCS KÖVETKEZMÉNYE! (elszámoltatás alatt nyilván nem a BudiGyula-féle koncepciós eljárásokat értem, hanem mondjuk (alkotmány)bíróság elé vinném mindet, vagy valmi független szakértői bírósághoz)
Blogger Géza 2013.07.05. 15:03:23
Rohadjmegorban 2013.07.05. 15:04:02
Blogger Géza 2013.07.05. 15:07:13
Politikai ügyekben elszámoltat a nép, lásd Gyurcsány mélyrepülése 2009-től napjainkig.
Büntetőügyekben elszámoltat a büntetőbíróág. (Zuschlag, Hagyó, Szilvássy...)
Az AB nem "elszámoltató" szerv, pusztán a jogszabályok összhangja felett őrködik.
s 2013.07.05. 15:08:07
nu pagagyí 2013.07.05. 15:10:23
Például 0%-os szja-val ki lehet iktatni a gazdagokat támogató családikedvezmény-rendszert, a családi pótlékot meg jövedelemhatárhoz lehet kötni. Az átláthatatlan közteher-kedvezményeket ki lehet hajítani a szemétbe, helyette társaságiadót csökkenteni. Az gazdasági fejlődést gátló különadók helyett a monopolhelyzetű cégekre és a garantált hasznot biztosító koncessziókra kell különadót kivetni. Csökkenteni kell az élelmiszerek Áfáját, aminek ellentétele például a otthoni uszómedencék és a hasonló luxusvagyonok adóztatása lehet. A termőföldet is lehet adóztatni, akkora adóval, amennyi hasznot elvárhat a társadalom egy korlátozott vagyontárgy használata után (lásd frekvenciahasználati-díj).) Az új kormánynak is tabukat kell döntenie, különben egyre gyűlni fognak a sérelmek, ami előbb-utóbb kezelhetetlen lesz.
s 2013.07.05. 15:11:26
Várd ki a végét.
s 2013.07.05. 15:13:25
sas70 2013.07.05. 15:13:55
És milyen síkvidéki alagútról beszélsz? Vagy a fideszes önkormányzatok presztízsberuházásairól? Mert azok nem álltak le, csak a külvárosi utakat nem aszfaltozzák, mert az nem olyan látványos!
s 2013.07.05. 15:16:31
A kéményseprő is ezt mondja: A koromhoz képest jól nézek ki.
Hobbisebész 2013.07.05. 15:17:14
Te ezért inkább leszavazol a bolsikra, akik már megtették, méghozzá ahányszor csak hatalomhoz jutottak, kivéve Horn elvtárs második kormányzása idejét.
A "demokratikus ellenzék" gyomra nem fordul fel, amikor pufajkásokkal, kínzótisztekkel, szemkilövetőkkel "kell" koccintaniuk?
Blogger Géza 2013.07.05. 15:17:19
"2012 egészét tekintve a .. jelentős súlyú feldolgozóiparban ezzel ellentétes trend érvényesült: itt a beruházások volumene 4,9 százalékkal emelkedett."
www.kormany.hu/hu/nemzetgazdasagi-miniszterium/hirek/dinamikusan-emelkedtek-a-feldolgozoipari-beruhazasok
Földi halandó 2013.07.05. 15:17:22
a nép akkor tud elszámoltatni ilyen módon), ha megadják neki az esélyt (választási törvény átírása ezt nehezíti)
a büntetőbíróságnak lenne feladata itt: kisemmizés, hatalommal való visszaélés, és még lehetne sorolni szerintem.
alkotmánybíróság: magával az alaptörvénnyel kellene kezdeniük a jogok orvoslását és szankcionálni azokat akik átírták.
de még be lehetne vetni a GVH-t is pl. takarékok meg a trafikok miatt, és még sorolhatnám ezt is.
s 2013.07.05. 15:23:50
s 2013.07.05. 15:27:16
Blogger Géza 2013.07.05. 15:29:19
2) Ha tudsz valami konkrétumról, tedd meg a feljelentést, és csatold a bizonyítékokat, szájalni könnyű.
3) Meg kéne már érteni lassan, hogy az AB nem alkotmányoz, nem ez a feladata (a hatalmi ágak szétválasztása elvének megfelelően), pusztán alkalmazza azt más jogszabályok vizsgálatakor.
4) Nyitva vannak, tessék, menjél be.
s 2013.07.05. 15:30:12
vakapad 2013.07.05. 15:30:31
chatendeux 2013.07.05. 15:31:07
2llkedő 2013.07.05. 15:31:34
"A "demokratikus ellenzék" gyomra nem fordul fel, amikor pufajkásokkal, kínzótisztekkel, szemkilövetőkkel "kell" koccintaniuk?"
A szemkilövetőkön kívül tudsz példát említeni?
Kim Jong Un 2013.07.05. 15:32:40
2llkedő 2013.07.05. 15:32:56
sas70 2013.07.05. 15:34:09
Megint a menthetetlen próbálod menteni, te jó szoci lehettél!
Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.07.05. 15:34:23
Ha javasolhatom, akkor kezdjed az 1989 előtti időszak vezető tisztségviselőivel, főleg azokkal akik 1989-ben és utána is aktívan politizáltak, mi több, meggazdagodtak hirtelen. Van ilyen bal és jobb oldalon egyaránt!
Azután folytasd azokkal, aki ordas vesztegetésekben érintettek, és maffiás kapcsolataik vannak.
Aztán majd meglátjuk ki marad, azaz kik közül lehet választani.
DE amíg csak szítod az indulatokat, addig tök mindegy, hogy ki viszi a prímet!
A másik dolog pedig az, hogy ha a baloldal 2006-ban szépen lemond az Őszödi beszéd után, akkor nem lett volna a fityisznek 2/3-os jáccótere!
Valaki felvetette, hogy a fityisznek kötelessége lenne Kurcsány-szobrot állítania köszönetképpen, egyetértek vele, jár a szobor, a közgép is felajánlhatna néhány ezer Swarovsky kristályt hogy a szobor szépen csillogjon, a trafikosok pedig összedobhatnák az arany talapzatra valót... :-)
chatendeux 2013.07.05. 15:34:58
IMHO · http://imho.blog.hu 2013.07.05. 15:38:14
Sehogy.
Az ellenzék nem akar nyerni.
s 2013.07.05. 15:38:39
Mi a faszt képzelsz, he? Véged van, te hatökör, mert agyad nulla. Akkor veszed csak észre, hogy fejbe basztak egy csákánnyal, amikor szólnak. Fosagyú vadbarom, húzz a kurva anyádba.
s 2013.07.05. 15:41:54
Kim Jong Un 2013.07.05. 15:45:51
sterimar 2013.07.05. 15:47:25
Jujj Papóca, hol voltál te 2002-ben és 2006-ban?
nu pagagyí 2013.07.05. 15:55:40
A kommunista egy különleges embertípus. Ők állami csöcsön csüngenének életük végéig, de nem mindenkit engednének oda és a nemodaengedést a legdurvább módon szeretik kinyilvánítani. Őnző céljukat magasfokú erkölcsről való papolással leplezik, az érvényesülés kelléke a bebiflázott halandzsa tévesztés nélküli visszaböfögése, a tudást szervilizmus pótolja.
nu pagagyí 2013.07.05. 15:59:42
maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.05. 16:01:02
kynorptor 2013.07.05. 16:01:10
Ez pedig csak egyetlen módon történhetne meg, ha minél több politikust kb. válogatás nélkül lámpavasra húznánk, Dunába lőnénk, a maradékot pedig életfogytra börtönbe vetnénk és a következő generáció megértené, hogy ezt jelenti a politikai felelősség.
semmiextra 2013.07.05. 16:03:49
Kurva kemény vagy. És vicces. Látom te is tartod amit Jonny mond: Mindenki annyit ér amennyije van. (Azt elfelejtette hozzá tenni, hogy észben.)
Lencsés István 2013.07.05. 16:04:33
s 2013.07.05. 16:06:37
Én emberem. Büszke vagyok rá. Kicsit sem próbáltam meg befolyásolni, higgyétek el, . . . kicsit sem. Magától ennyire okos. Most kicsit el kell gondolkoznom, hogy ő nem én vagyok -e. Mondtam korábban, nincs már támogatás a bevált gyógyszeremre . . .
nu pagagyí 2013.07.05. 16:09:27
s 2013.07.05. 16:09:31
Kim Jong Un 2013.07.05. 16:09:38
nu pagagyí 2013.07.05. 16:12:53
Kalmár 2013.07.05. 16:13:58
Ez is roncs, az is kuka.
Ez se működik, az is leégett.
:)
Tetszik.
Apropó, ezek semmirekellő liberálkomcsi csavargók.
Ebből következően sosem fognak összefogni.
Mind más hatalom bábja, teljesíteni kell a megbízó parancsát, nincs mese.
kynorptor 2013.07.05. 16:14:14
... zöld levelecske, ... (törölt) 2013.07.05. 16:15:12
Kalmár 2013.07.05. 16:17:57
Pontosan.
Dettó a Tavares jelentés, kettős állampolgárság, Fletó mögé felsorakozás Öszöd után(most meg menekülnek előle)
s 2013.07.05. 16:19:48
s 2013.07.05. 16:23:25
pipi_NL 2013.07.05. 16:24:10
Na de, azert megsem a kadari idoket eljuk. Ha valakinek ez nagyon nem tetszik, azok elott nyitva all az ut: huszonakarhany orszagba akar mar holnap elkoltozhetsz es mar holnaputan munkat vallalhatsz. Az USA-ba persze nem konnyu, de Anglia tart karokkal var! Nincs itt semmi gond.
Blogger Géza 2013.07.05. 16:31:06
Hobbisebész 2013.07.05. 16:44:35
Miféle MSZMP-KB-sek? Ha már nem akasztófán lógnak, vagy a fegyházban senyvednek, gondolod, hogy haverkodom velük?
Az összes redves kommunistát kitakarítanám a közéletből, pedig nem vagyok híve az ilyeneknek, de ők éppen ezt csinálták. És akik beálltak a jogutód pártba, azok közösséget vállalnak a bolsevizmussal, így ők is ezt érdemlik.
Az LMP alig valamivel szimpatikusabb nekem, mint a Maszomp, de ők nem bűnözők, nem némítottak el, nem kínoztak meg, nem öltek meg senkit, nem is kollaborálnak ilyen alakokkal, így tőlem azt csinálnak, olyan ügyek mellett állnak ki, amit, amilyenek mellett csak akarnak.
De a bolsevistákra ez nem érvényes.
Ezek az átokfajzatok még elmenekülni sem hagyták az embereket.
Nincs bocsánat nekik.
Mit kommunistázol, "elvtárs"?
A fentiekkel ugye nem értesz egyet?
Akkor pláne mit kommunistázol?
Hobbisebész 2013.07.05. 16:45:51
Nem elég annyi?
Vagy a szemkilövetés még éppen belefér, ha szépen mosolyog hozzá az illető "elvtárs"?
Emberek megkínzása is belefér?
Van, ami már a fajtádnál sem fér bele a kokárdán kívül?
kigyurt álat 2013.07.05. 16:47:58
www.youtube.com/watch?v=PblX_2qP1Vo
Akkor Juhász Péter teljesen jogosan elküldte a picsába Vadai Ágnest és Szanyi Tibort, és sokmindenben igaza volt. Utóbbiak nélkül talán még lehetett is volna egy elfogadható baloldali ellenzék a következő ciklusban, amely valamikor a távoli jövőben alkalmas lehetett volna kormányzásra is.
Ehhez képest legutóbb mind együtt buliztak Farkasházy Tivadarnál, az összes régi ballib seggarcúval együtt. Így csak azt az szarszagú mocsarat fogják tudni összehozni, amelyet 2010-ben leváltottunk. Erre pedig kevesen fognak szavazni, mert a támogatóikat nem lehet összeadni.
Önállóan az E14-nek több esélye lenne hosszú távon, és úgy talán meg is tisztulna valamennyire a baloldal.
Így az egyetlen józan lehetőség egy balos számára az LMP marad, hacsak nem darálják be őket is addig.
s 2013.07.05. 16:48:05
nu pagagyí 2013.07.05. 16:50:52
A Fidesszel az a baj, hogy 2/3 birtokában magvalósíthatnák a programjukat, de nem azt csinálják, hanem pont az ellenkezőjét. Ha azt csinálnák, itt most:
- nem lenne korrupció, megszűnt volna a felesleges bürokrácia, egyszerű lenne az adórendszer, 4-5%-kal nőne a gazdaság(Járai),
- az alkotóképes időseket nem küldték volna nyugdíjba (Kopp Mária),
- félelem nélküli élet és bizalom honolna (Martonyi),
- prosperáló élhető országban élnénk (Kiss Tímea),
- olyan kormányunk lenne, amelyben bíznak a nemzetközi pénzpiacok, munkahelyek tömegei jönnének létre (Parragh),
- ahol értékek mentén szerveződnek a közösségek (Schmitt)
- támogatnák a kutatás-fejlesztést, óvnák a magyar szellemi tőkét (Vízi E.)
És a legautentikusabb szájból (Orbán):
- a kormánypolitikát nem magán- és üzleti érdekek határoznák meg,
- Az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatozata lenne a zsinórmérték.
Ezt várta saját programjától a Fidesz, aztán látjuk mi lett belőle.
Forrás:program2010.fidesz.hu/
Hobbisebész 2013.07.05. 16:53:15
Kövér semmi közhatalmat nem gyakorolt a kommunizmus idején, az eszmét sem propagálta a nyilvánosságnak, ezért nem tiltanám el a közéletből. Ellenben kiszavaznám a picsába, ha tehetném, mert a gondolkodásmódja sokszor elég bolsevik.
Az miért van, hogy amikor a bolsevik terrorról van szó, akkor sosem az MSZMP jogutódja jut a bolsevisták eszébe, nem a pufajkás, nem Rytkó elvtársnő, nem Heller elvtársnő, nem az idősebb Pető, Bauer és Gerendás, hanem valami milliomodik senki, aki húszévesen elment gyakornoknak valami pártközeli társadalomkutatóhoz, ahol aztán igen gyorsan antikommunistává vált?
Hobbisebész 2013.07.05. 16:57:13
Nektek, akik még mindig nem takarodtok el el a kurva anyátokba, hanem összefogás ürügyén, meg nem támadási szerződésekkel lehetetlenítitek el, hogy tisztességesebb közéletünk legyen.
nu pagagyí 2013.07.05. 16:57:30
nu pagagyí 2013.07.05. 17:00:02
s 2013.07.05. 17:00:08
Hobbisebész 2013.07.05. 17:00:10
Pozsgai is elmehet a bolsevik kurva anyjába vagy a pokolba, egyből a D-209-es, a pufajkás és a többi elvtársad után.
Hobbisebész 2013.07.05. 17:01:08
Nekem? Sosem szavaztak a Fideszre, bolsevik.
De ha tényleg csak a kínzótisztek és a tolvajok közül lehetne választani, és kötelező lenne a választás, rájuk szavaznék, nem a terrorista elvtársaidra.
nu pagagyí 2013.07.05. 17:03:15
Azért lehet, mert az MSZP csak anyagilag jogutódja az MSZMP-nek, szellemiségét viszont a Fidesz sajátította ki.
s 2013.07.05. 17:03:18
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.07.05. 17:04:15
Hobbisebész 2013.07.05. 17:05:44
A bolsevikok embernek is hitványak, nemhogy magyarnak vagy polgárnak.
Te sem vagy különb Rákosinál.
s 2013.07.05. 17:08:35
De szar ezt így látni leírva. Már ahhoz képest, ami lett belőle.
nu pagagyí 2013.07.05. 17:09:12
kynorptor 2013.07.05. 17:09:16
Arról nem is beszélve, hogy mint fentebb is írtam, érdemi változás nem várható, amíg a politikai felelősségnek nem lesz súlya.
s 2013.07.05. 17:09:53
Hobbisebész 2013.07.05. 17:13:27
A politikai "felelősség" mintaképe Bajnai "libás" Gordon elvtárs (bővebben róla itt: mno.hu/belfold/angyan-tuntettem-a-libatolvaj-ellen-nem-allok-ossze-vele-1117335), az Internacionálé nagy kedvelője, aki az előrelátható bukás miatt nem is mérette meg magát miniszterelnöki megbízatása után, és végigsunnyogja azóta is az azelőtti másfél-két évet, miniszterként "szolgált" az őszödi böszmének, akinek a legjobb haverja és ingatlanügynöke most került elsőfokon a helyére, a börtönbe.
nu pagagyí 2013.07.05. 17:21:01
Hobbisebész 2013.07.05. 17:21:42
Ez egyúttal az a Bajnai is, a nagy összefogó, aki magyar állami cégek és "az emberi jogok legnagyobb barátja", az USA csöcsén lóg a bukás óta.
Gyurcsányinak szerencsére nincs ilyen gondja, ő jól elvan a balatonőszödi üdülőben, amit még Szilvásy Gyurkán és gondolom Apró Piroskán keresztül intézett magának az államtól úgy, hogy a privatizációért felelős Szilvásy elvtárs az első pár évben visszabérelte tőle az üdülőt annyiért, amennyiért eladta.
Ebben az üdülőben tartotta később "szenvedélyes igazságbeszédét" a böszme, az államtól ebül megszerzett volt kormányüdülőben, ahol az elvtársai üdültek korábban, amikor ő még függetlenített párttitkárként kutatta a Balaton-felvidék borászatát az aktuális sógora könyvtárában.
Jellegzetes bolsi pofa mindegyik.
Aktuális témájuk az LMBTQP közösség "megsegítése".
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.05. 17:23:02
" Az azt mutatja, hogy megszűnt az országot az összeomlás szélre juttató. külföldi eladósodásból fedezett túlzott beruházási hullám."
- Ezt félreteszem hosszú téli estékre. :))
- Ha elvonatkoztatunk attól, amire gondoltál (és amik közül magam sem értem, miért kellett alagút a búzatábla alá pl), akkor azt látni, hogy jelenleg csökkennek a beruházások, nemcsak a munkahelyteremtők, de
a sima építkezések is.
Rengeteg ismerősöm, panaszkodik, hogy esik vissza a cégüknél a kereslet, egy-két embert elküldenek, stb...
- Ugyanakkor növekszik az államadósság. Eszméletlen ütemben zajlik a kötvénykibocsájtás, magas kamaton (Ismerősöm állampapírban 8%-ot kapott, miközben a jegybanki kamatláb megy lefele!). Lehet ezt az adatsort kozmetikázni, de a 8%-ot valamiből ki kell gazdálkodni, ami egyre nehezebben fog menni lassan 4%-os alapkamat mellett, főleg úgy, hogy plk ma olvastam, bezár a Sanyo, 500 ember kerül utcára (1millió?).
Abban igazat adok neked, hogy látszólag esztelenül sok nem termelő beruházás készült, zömük valamilyen hitelkonstrukcióban. Ugyanakkor
érdemes elgondolkodni azon, mekkora hasznot hajt egy autópálya, aminek a közepéből hiányzik 15 km. Most nem a völgyhíd mellett érvelek, mert megoldható lett volna a dolog más nyomvonallal, de egy látszólag nem termelő (azaz nem közvetlen munkahelyteremtő) beruházás valós gazdasági hasznát nehéz megbecsülni.
Régen a sok beruházás viszont élénkítette a gazdaságot, sokan kaptak lehetőséget beszállítóként. --> Igaz, hogy hitelből építettünk, de a vállalkozások termeltek adót.
Jelenleg kevés vállalkozás áll biztos lábakon, és a vállalkozásokban érdekeltek (dolgozói-tulajdonosai) változást akarnak.
Ha az ellenzék ennek a változásnak a(z általa elképzelt) menetéről adna végre egy hiteles tájékoztatást, közérthetően, logikusan elmagyarázva az összefüggéseket és a szándékokat, akkor nyert ügye van. Mindössze kb. 800 ezer-1,2 millió embert kellene megszólítaniuk és meggyőzniük.
Ezen emberek számára kellene egy nemzeti minimumot felmutatni,. és a nemzeti szó akkor itt végre helyén lenne használva.
Az ugyanis nem lehet cél, hogy a fidesz mesterségesen megerősített klientúráját tönkretegyük (a mesterséges versenyelőnyüket viszont szemrebbenés nélkül elvenném) 2014-ben. Ez csak a folyamatos revanspolitizálást erősítené.
Sajnos mesterházi képtelen arra, hogy megszólítson bárkit is.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.05. 17:24:02
"Büntetőügyekben elszámoltat a büntetőbíróág. (Zuschlag, Hagyó, Szilvássy...)"
Hagyó?
Szilvássy?
Hobbisebész 2013.07.05. 17:27:25
Ha Kövérre ennyi szót és hozzászólást áldozol, mennyit szoktál az éppen talán megbocsátásért esedező Horn elvtársadról?
Van miért szidni Kövért, de az a mostani tevékenysége. Amikor Horn már géppuskával tüzelt a magyarokra, Kövér még meg sem született.
Amikor Horn, H. Kovács és a többiek még a Rákosi-Rosenfeldék által összeharácsolt állami vagyon átmentésén szorgoskodtak, addigra Kövér már antikommunista lett.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.05. 17:28:32
Először a zsidókért jöttek, és én nem szóltam, mert nem vagyok zsidó. Azután a kommunistákért jöttek, és én nem szóltam, mert nem vagyok kommunista. Azután a szakszervezetiekért jöttek, és én nem szóltam, mert nem vagyok szakszervezeti. Azután értem jöttek, és nem maradt senki, aki szólhatott volna.
Hobbisebész 2013.07.05. 17:28:41
Szilvásy elvtárst, aki a böszmének átjátszotta anno az őszödi kormányüdülést is, most ítélték két év börtönre elsőfokon kémkedés vádjával.
Hobbisebész 2013.07.05. 17:29:57
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.05. 17:30:18
"ha eltakarodna a politikából az összes, elmúlt 23 évben és korábban szerepet vállaló egyén és jönnének helyette hiteles, elhivatott emberek, akik felfogják, hogy nekik mi az elsődleges feladatuk és ha az ország halad és még nekik is cseppen valami, mindenki jól jár. Ez nem csak a baloldalra, hanem az egész politikára érvényes."
- Nosza! Ha ilyen vagy, indulj! Ha ismersz ilyet és indul, szavazz rá!
kynorptor 2013.07.05. 17:34:14
nu pagagyí 2013.07.05. 17:39:06
kynorptor 2013.07.05. 17:41:46
Tudom álom, utópia, de nálunk amúgy sincs hagyománya a demokráciának, szerintem a szavazók nagy része nem is érti, hogy mi az. Nem érti, hogy miért kell elmenni szavazni és hogy ez a jog mit jelent, milyen felelősséggel jár.
Hobbisebész 2013.07.05. 17:44:17
Egy átlagosan normális ember sosem lenne politikus, akkora tétre megy a játék, hogy kevesen vállalják be, ami ezzel jár.
A képviselőség nem egy jól felépített életpálya csúcsa többnyire, hanem egy nagy ugrás egy átlagember életében, kb. mintha kineveznék az addigi portást a konszern vezérigazgatójának.
Hobbisebész 2013.07.05. 17:48:51
Azokat a vitákat, amiket a pártok folytatnak egymással, párton belül ugyanúgy lejátsszák, le kell játszani. Ha van 2 párt, ami nem jó rendőr - rossz rendőrt játszik, hanem igazi vetélytársak, az már demokrácia.
Én a frakciófegyelmet bombáznám szét. Amiatt van, hogy teljes konszenzusba tud kerülni az egész Ház olyan dolgokban, amiknek 90% feletti a társadalmi elutasítottsága.
Alakítsanak szépen minden törvényhez alkalmi szövetségeket, erre kellene ösztönöznie őket a rendszernek.
A visszahívhatóság is hasznos lenne, ha havonta a legocsmányabb pár pofát vissza lehetne hívni valami ésszerű szabályozás szerint.
nu pagagyí 2013.07.05. 17:51:34
Valójában nem érdekel senkinek a múltja, a ráaggatott cimkék. Horn az MSZMP-ben is a józanabbak közé tartozott. A rendszerváltás után, miniszterelnökként betartotta a demokratikus szabályokat - nem formálisan, hanem a szellemét is. Nem élt vissza a koalíciós kétharmaddal sem, a maradék egyharmadot nem tekintette levegőnek. Végrehajtotta a rendszerváltás utáni legnagyobb adósságcsökkentést, amihez képest a Fidesz első kormányának eredménye a hibahatárt súrolja.
Hobbisebész 2013.07.05. 17:51:50
Valóban nem. Al Capone adócsalási ügyére emlékeztet.
Lencsés István · http://lencsespityu.blog.hu/ 2013.07.05. 17:53:36
Hobbisebész 2013.07.05. 17:56:12
Horn fegyverrel, szovjet tankokkal a háta mögött, pufajkában rontott rá a nemzetre. Bátyja halálát sem átallotta felhasználni, hogy uszíthasson a forradalmárok ellen.
Ilyen múlttal nem lett volna szabad elindulnia sem a szabad választásokon.
Az adósságot privatizációval csökkentette, épp úgy, ahogy az eredetileg is ki lett találva. Ráadásul olyan dolgokat adott el, amiket sosem lett volna szabad.
A kétharmaddal ugyanúgy visszaélt, mint a Fidesz is többször, például amikor első dolga volt megváltoztatni az önkormányzati választásról szóló törvényt.
De ismétlem: már oda sem lett volna szabad kerülnie.
nu pagagyí 2013.07.05. 17:59:36
A potenciális kémeket viszont nem is vizsgálhatták volna a kémelhárítók, ez az UD Zrt ügy tanulsága, mert még beperelte volna őket személyiségi jogok megsértése miatt a gyanúsnak tűnő cégtulaj, aztán meg is nyeri a pert. Hála a magyar igazságszolgáltatásnak.
nu pagagyí 2013.07.05. 18:01:58
nu pagagyí 2013.07.05. 18:04:29
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.05. 18:04:32
"Horn fegyverrel, szovjet tankokkal a háta mögött, pufajkában rontott rá a nemzetre."
- Nem teljesen így volt, de van alapja.
"Ilyen múlttal nem lett volna szabad elindulnia sem a szabad választásokon."
- Ha ez az etelon, akkor nagyon sokan nem indulhattak volna. Ugyanis a pufajkásoknak valakik adták az utasításokat, a pufajkások tetteiből valakik hasznot húztak, ....
"Az adósságot privatizációval csökkentette,"
- Ez miért baj?
" Ráadásul olyan dolgokat adott el, amiket sosem lett volna szabad."
- Miket?
"A kétharmaddal ugyanúgy visszaélt, mint a Fidesz is többször, például amikor első dolga volt megváltoztatni az önkormányzati választásról szóló törvényt."
- Az ÖK választásnál nem sírok, hogy megszüntették a két fordulót. Azt valóban izomból nyomták át. Miben élt vissza a 2/3-al még?
"De ismétlem: már oda sem lett volna szabad kerülnie."
- Horn (és mások is)86 táján megláttak (felértek ésszel) valamit, és voltak annyira okosok, hogy inkább segítették a dolgokat, mintsem erőből lenyomták volna a folyamatot. Ennek a felismerésnek köszönhetjük ma, hogy Európa ezen felén is szabadság van. Az, hogy mire jutottunk vele, más tészta. A lehetőség itt van.
kisQtya 2013.07.05. 18:05:42
Azt hiszem, teljesen fölösleges hozzászólnom, hiszen előttem már sokan elmondták, hogy a baloldalt 2010-ben nem azért hajtották el a vérbe, csúfos 2/3-ot adva OVI kezébe, hogy visszajöjjön.
Tényleg nem értem, hogy miért verik a nyálukat, ha én annyit lophattam volna, mint ők a "zelmúltnyócévben", már valamelyik kellemes déltengeri szigeten szürcsölném a koktélt, miközben kigyúrt fekete pasik hűsítenének pálmalegyezővel.
kisQtya 2013.07.05. 18:12:43
- Horn (és mások is)86 táján megláttak (felértek ésszel) valamit, és voltak annyira okosok, hogy inkább segítették a dolgokat, mintsem erőből lenyomták volna a folyamatot. Ennek a felismerésnek köszönhetjük ma, hogy Európa ezen felén is szabadság van.
Ezzel nem értek egyet. Nem ismerték fel, Moszkvából szóltak, hogy elvtársak, megbuktunk, tessék átmenni a reálgazdaságba, fattyaitokat pedig osszátok szét és fedjétek le velük a politikai palettát. Hát ilyen lett a mi többpártrendszerünk.
Mindegyik pártból az MSZMP kandikál kifelé, csak különböző formában és intenzitással.
nu pagagyí 2013.07.05. 18:22:27
Hobbisebész 2013.07.05. 18:24:38
"Ha ez az etalon, akkor nagyon sokan nem indulhattak volna."
Éppen ezt mondom.
""Az adósságot privatizációval csökkentette,"
- Ez miért baj?"
Létfontosságú infrastruktúrát eladni bűn is, hiba is.
"Azt valóban izomból nyomták át."
Erről beszélek. Most ugyanez a fő gondja a Fidesszel is a bolsiknak, az izomból átnyomott, nekik kedvezőnek tűnő választási törvény.
"Miben élt vissza a 2/3-al még?"
Újraélesztette a nómenklatúrát, gátolta az ellenzéknek azt a jogát, hogy egyáltalán megjelenhessen a közéletben, a "baloldalhoz" azóta is hű olajos és gyilkosbűnözőket tenyésztettek ki, akik politikai ("baloldali") kapcsolatokkal is rendelkező bűnszervezeteket alapítottak (pl. Tasnádi, pl. Portik), és még sorolhatnám.
Csak mivel akkor gyakorlatilag nem volt ellenzéki média, ezekről ment a nagy hallgatás, a hivatalosban meg legfeljebb arról írtak a Patek Philippe-karórások, hogy hát igen, de majd csak valamit kitalálnak a szakértőink.
Olyan bűnöket intéztek el ennyikkel, amitől az ember gyomra felfordul.
Ma is ugyanezt teszik a bolsik, Tasnádi, Portik nevének hallatán fideszezésbe kezdenek, a szemkilövetést felváltva tagadják és helyeslik.
Elévülhetetlen érdemei vannak a pufajkásnak és bandájának abban (Puch, Suchman, Baja), hogy ide vezetett a helyzet.
Hogy már egyenesen példaképként állítanak be egyesek 2/3-os, 3/3-os, vagy akár III/III-as elvtársakat.
Hobbisebész 2013.07.05. 18:30:32
Eleve a másik oldalról nézed, mint kellene.
1956-ban kitört az addig terrorral visszafojtott gyűlölet a magyarokban a kommunisták ellen.
Aki el akarta kergetni a kommunistákat 1 évvel azután, hogy Ausztriából is eltakarodtak, és erre reális esélyt látott, az a kezdetektől fogva támogatta (akár fegyverrel) a forradalmat.
A bolsi lekötelezettek pedig óvták a "törvényes" "rendet". Szintén akár fegyverrel, mint Horn elvtárs, vagy Zoltai elvtárs éppen.
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.07.05. 18:34:42
Hobbisebész 2013.07.05. 18:41:05
Horn elvtársad évjárat szerint besorozott "kiskatona"* volt, vagy lelkes önkéntes?
Hát Zoltai bátyád miféle lehetett, aki a forradalom leverése után munkásőrnek állt?
Ha Horn önkéntes nemzetrerontó volt, akkor vajon miért is kezdtél el kiskatonázni?
* "kiskatona": ld. még: kisember, az igénytelen bolsi proli, aki nem felel semmiért. Szintén ld. még: "merjünk kicsik lenni".
nu pagagyí 2013.07.05. 18:43:01
Emlékeim szerint az eladásokból az Antal-kormány is derekasan kivette a részét.
Amúgy, a MÁV-ot még eladhatták volna akkor nem nekünk kéne adóból kipótolni évi többszázmilliárdot, amit a minősíthetetlen szolgáltatáson összehoz az állami pénznyelő, hanem adóbefizető lenne, mint a többi "létfontosságú" szolgáltatást nyújtó cég. Amit eladtak, az mind működik rendesen.
A Fidesz egyébként még eladni sem tud, lásd Malév esete.
Lencsés István 2013.07.05. 18:43:12
Hobbisebész 2013.07.05. 18:44:19
Ez az igazi tesztje annak, hogy ki is a bolsevik.
Amikor Biszku Béla elvtárs baloldali erőket emlegetett pár éve '56 kapcsán, akkor vajon honnan jutott eszébe éppen a baloldal szó, hívták így magukat a kommunisták valaha is, amikor 3/3-os többségben voltak?
Hobbisebész 2013.07.05. 18:48:52
Melyik létfontosságú infrastruktúrát adták el Antallék? Horn elvtársadék eladták mindegyiket. Persze garantált haszonért.
Hobbisebész 2013.07.05. 18:54:14
Ilyenekből áll a "baloldali összefogás".
agyamputáltak 2013.07.05. 19:11:09
nu pagagyí 2013.07.05. 19:16:10
Ezért nem szeretem a kétpólusú világot, az állandó ellenségkeresést, árkok ásását. Ragaszkodom a kulturált vitához, a demokráciához. Nem tetszik a hangnemed. Nem érdekel ki, mi volt. Ma legyen rendes ember.
Hobbisebész 2013.07.05. 19:22:22
Miért akarták volna akasztani a helyi párttitkárt, ha rendes ember volt?
És miért csak kommunista szemszögből tudsz 1956-ra tekinteni?
csak egy néző 2013.07.05. 19:24:00
Kiskancsó, szerintem már rádférne a pihenés, du 2-óta 25 komment? Vagy bizonyítanod kell a fidióta gazdáidnak, hogy milyen lelkesen megdolgozol a béredért. Habár még ahogy látom, próbaidős lehetsz, mert csak egy hónapja vettek fel. Kifogsz száradni, ha ennyit okádsz ide.
nu pagagyí 2013.07.05. 19:24:06
Hobbisebész 2013.07.05. 19:25:03
Nekem sem tetszik a kisemberezésed, és a kisemberkedés sem tetszik. Ők kacsintottak össze a hatalmat megragadó bolsevik csürhével, ebből lett a Rákosi-Rosenfeld-rendszer, majd a Kádár-rendszer. Nekik magyarozott Hofi is. (Gondolom, nagy tisztelője vagy.)
Isten mentse Magyarországot attól, hogy még egyszer kisemberdiktatúra, proletárdiktatúra üsse fel itt a fejét.
Hobbisebész 2013.07.05. 19:30:37
Ismerem, Mátyás király idejében még 500 évet kellett dolgozni egy mobiltelefonért, ma meg már csak egy órát.
Nem tudom, jó döntés volt-e eladni a Matávot. Nem tenném rá a nyakam, hogy az érte kapott pénznek jobb gazdája lett az akkori állam, mint a cégnek volt.
nu pagagyí 2013.07.05. 19:32:59
Hobbisebész 2013.07.05. 19:35:47
A "másik oldal" akkor nem a te oldalad?
Akik a magyar szabadságért felkeltek, azok az emberek a másik oldalhoz tartoznak, mint te?
nu pagagyí 2013.07.05. 19:37:44
csak egy néző 2013.07.05. 19:41:12
Minden tiszteletem a tied, hogy egy ilyen agymosott barommal ilyen sokáig próbálsz beszélgetni, de szerintem teljességgel reménytelen. Ez a köcsög még próbaidős lehet Takony Árpia csapatában, ennek még bizonyítani kell.
nu pagagyí 2013.07.05. 20:09:27
nu pagagyí 2013.07.05. 20:12:21
csak egy néző 2013.07.05. 20:24:04
Szerintem sem, de látod, már le is járt a munkaideje, szegénykém 2-kor kezdett.
Hobbisebész 2013.07.05. 20:25:06
"Én a nép pártján vagyok. Azt szeretném, ha nem betonozódnának be a vagyonok."
Akkor miért lépsz át azon, hogy a bolsevikok átmentették maguknak a néptől összeharácsolt vagyont?
Mint amikor Szilvásy Gyurka adta el Gyurcsányinak úgy a balatonőszödi kormányüdülőt, hogy visszabérelte arra a pár évre, amíg kifizeti az árát jó cimborájának.
Gyurcsányi már a bolsevista rendszerben is függetlenített, vagyis főállású párttitkár volt az egyetemen, többet keresett ezzel, mint "Katus".
Így mentették át a bolsik a vagyont és a hatalmat a pufajkás segítségével is.
Itt hol látod azt a nagy társadalmi mobilitást, aminek a híve lennél amúgy?
Az összes komcsi fejes minimum luxusnyugdíjas lett az új rendszerben.
Hobbisebész 2013.07.05. 20:30:02
Ötvened rangú kérdés, hogy kit jelölnek miniszterelnöknek.
csak egy néző 2013.07.05. 20:34:14
Kicskancsó.
"Akkor miért lépsz át azon, hogy a bolsevikok átmentették maguknak a néptől összeharácsolt vagyont?"
Akkor miért nem bántja a nózikádat, hogy Simlicskáék átmentik maguknak és maffiatársaiknak az emberektől elzabrált vagyont?? Földmutyi, nyugdíjvagyon,
trafik mutyi, ugye ezek mind tiszta és normális dolgok?
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.05. 21:02:49
"Létfontosságú infrastruktúrát eladni bűn is, hiba is."
- Rengeteg olyan példát tudok mondani, ahol a létfontosságú infra magánkézen van, az állam csak szabályoz. Azt viszont jól teszi. Ezek az országok jobban működnek.
"Erről beszélek. Most ugyanez a fő gondja a Fidesszel is a bolsiknak, az izomból átnyomott, nekik kedvezőnek tűnő választási törvény."
- Az ÖK kétfordulósságát meg kellett szüntetni. Az ugyanolyan helyzetbe hozott mindenkit. Az nem volt egyenlő a körzetek fideszbarát megrajzolásával.
"Újraélesztette a nómenklatúrát,"
- Mindenki ezt teszi. Ki erősebben, ki pofátlanabbul.
" gátolta az ellenzéknek azt a jogát, hogy egyáltalán megjelenhessen a közéletben,"
- Ezért kaptak a bizottságokban egyharmadot?
" a "baloldalhoz" azóta is hű olajos és gyilkosbűnözőket tenyésztettek ki, akik politikai ("baloldali") kapcsolatokkal is rendelkező bűnszervezeteket alapítottak (pl. Tasnádi, pl. Portik), és még sorolhatnám."
- Sorold!
- Tasnádi: Tasnádi cége vetélytársa a józsefvárosi piac és pár más helyszín őrzésében egy gazdag nyugdíjas ember cégének, aki mára eladta a cégeit. Amikor egyiküknek hatalmába állt, akkor koholt maffiavádakkal a kóser ebédet fogyasztót lecsukták.
Hatalmas kampánnyal és a tárgyalások alkalmából rendezett útzárakkal súlykolták a maffiavádat, de a tényleges maffiakapcsolatokról nem láttam meggyőző bizonyítékot. Ítélet tudtommal mindössze "bagatell" ügyekben született. - Ennyit Tasnádi baloldaliságáról.
"Csak mivel akkor gyakorlatilag nem volt ellenzéki média, ezekről ment a nagy hallgatás,"
- Máshol megírtam. Független médiára kell törekedni.
"Olyan bűnöket intéztek el ennyikkel, amitől az ember gyomra felfordul."
- Most nincs hányingered?
"Hogy már egyenesen példaképként állítanak be egyesek 2/3-os, 3/3-os, vagy akár III/III-as elvtársakat. "
- Az a baj, hogy nem tudod mit írsz.
- Mi volt a 2/3?
- Tudod-e, miért nem nyúl a fidesz az ügynökaktákhoz? Sok ember szerint a fideszben több egykori III/3-as ül, mint az egykori MSzMP-ben?
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.05. 21:08:19
"Vajon melyik pártra szavaznak ma azok a ma még élő bolsevik élőlénytársaink, akik '56-ban fegyverrel rárontottak a nemzetre?"
Aki 56-ban 18 éves volt, az ma 75 éves. A lakosságnak (és a választóknak) hány százalékát teszik ki a 75 évesek?
56 volt, de elmúlt.
Fel kell dolgozni, de azzal, hogy állandóan féligazságokat mondunk 56-ról, nem visz közelebb, csak a gyűlölködést erősíti.
56-ban az adta a bizonyos szikrát, hogy nem volt élelmiszer. Ezt a tankönyvekben nem találod, de a nagyapám elmesélte, hogy a nép mindenhol a boltokat fosztogatta.
Ha 56-ban van mit enni, akkor nincsen 56.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.05. 21:12:05
"garantált haszonért. "
- Azért kellett a garantált haszon, mert így lehetett a befektetéseket kierőszakolni, amelyek pl a kínálati telefonpiac létrejöttét elhozták.
Nem tudom emlékszel-e arra, hogy emberek sokszor 20-25 évet vártak telefonra.
Egy hálózatfejlesztés irdatlan költség. Ha garantált a 8%-os eszközarányos nyereség, akkor érdemes minél hamarabb, minél többet befektetni - fejleszteni.
Mindig csak azt veszitek észre, hogy eladta, meg garantált haszonért. Azzal a gondolattal miért nem játszotok el, hogy hol tartanánk ma, ha még mindig meglenne a Rotary központ a Krisztinában?
Hobbisebész 2013.07.05. 21:16:38
Ha a kétfordulósság megszüntetése teljesen pártsemleges, akkor a körzetek átrajzolása hogyhonnem?
Ha a körzetek átrajzolása baj, ha nem támogatja az ellenzék, akkor a fordulók számának változtatása miért nem baj, ha szintén ellenzi az ellenzék?
A maffiózómosdatásra nem tudok mit írni. A sósavasra. Nem a balsik kedvenc sósavasára, aki fenyegetőzött vele, hanem aki az anyósára öntette rá.
Hobbisebész 2013.07.05. 21:17:24
Nem érdekel, hányan vannak.
Szerinted akik ma élnek, és fegyvert fogtak '56-ban a nemzetre, többségükben melyik párt szavazói?
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.05. 21:17:41
Szerinted.
Kinek volt jogosultsága meghozni a privatizációs döntéseket?
Ki vette meg pl a Silvanus üdülőszállodát, állítólag 5 millió Ft-ért?
Melyik külügyminiszter fia tulajdonában állt egy műemlék épület a szívkórházzal szemben évekig, és mennyiért jutott hozzá.
Hobbisebész 2013.07.05. 21:20:35
A technikai fejlődésnek tartósan még egy vasfüggönyöket építő bolsevista terrorállam sem tud ellenállni, nemhogy egy piacgazdaság.
A hálózatfejlesztés nem segítség, nem szívesség, hanem üzlet. Szar hálózat, kis fogyasztás, nagy veszteség. Jó hálózat, nagy fogyasztás, nagy nyereség.
A gond csak ott volt, hogy az állami monopóliumot fogták, és odaadták egy az egyben egy másik tulajdonosnak, csináljon ő monopóliumot.
Ez a szocialista "verseny", a monopólium. A 45 forintos percalapú díjakkal 2G és 3G hálózaton is 2013-ban.
Hobbisebész 2013.07.05. 21:21:25
Mit tudom én, ha tudod, írd, ne túráztass, én sem túráztattalak, ha valamit tudtam, leírtam, ha nem, akkor megkérdeztem.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.05. 21:25:44
"Akkor miért lépsz át azon, hogy a bolsevikok átmentették maguknak a néptől összeharácsolt vagyont?"
- Az nem idegesít, hogy jelenleg egy párt harácsol magának?
"Mint amikor Szilvásy Gyurka adta el Gyurcsányinak úgy a balatonőszödi kormányüdülőt, hogy visszabérelte arra a pár évre, amíg kifizeti az árát jó cimborájának."
- HA ez szabálytalan volt, miért nem lettek ezért elítélve?
"Gyurcsányi már a bolsevista rendszerben is függetlenített, vagyis főállású párttitkár volt az egyetemen,"
hu.wikipedia.org/wiki/Gyurcs%C3%A1ny_Ferenc
NEm szerepel benne a 'párttitkár' szó.
" többet keresett ezzel, mint "Katus"."
- És?
"Így mentették át a bolsik a vagyont és a hatalmat a pufajkás segítségével is."
- Kezdesz baromságokat írni.
"Az összes komcsi fejes minimum luxusnyugdíjas lett az új rendszerben."
- Mi számít luxusnyugdíjnak?
- Édesanyám utolsó nyugdíja (nincs egy éve, hogy elhunyt) több, mint 230 ezer Ft volt. Nem volt komcsi fejes, mindössze tisztességesen járulékolt egész életében.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.05. 21:30:42
"Azt kellene felfognia a balsi összefogóknak, hogy amíg nem néznek szembe a múltjukkal, és nem vezekelnek meg érte, addig nem lehetnek a nemzet részei."
www.youtube.com/watch?v=usWljZ8xNIw
www.sokkaljobb.hu/content/fidesz-mszmp-tagjai
Pozsgai
Szűrös
Hobbisebész 2013.07.05. 21:36:52
De igen, ezért nem is szavazok rájuk, de még jobban idegesítene, ha a gyilkos harácsolók váltanák megint a sima harácsolókat, akik legalább rendes dolgokat hirdetnek többnyire, még ha bort is isznak sokszor.
"HA ez szabálytalan volt, miért nem lettek ezért elítélve?"
Biszku sincs elítélve, pedig őrá még az elvtársai közül sem sok mondja, hogy nem érdemelné meg a börtönt.
Nehogy már még a bűnösségét cáfolja valakinek, ha az igazságszolgáltatást is a markában tartja ("majd szól a Gyurcsányinak").
Gyurcsányi saját szavai az elvtársaktól húzott fizetéséről:
"Amikor évekkel később, a pécsi egyetemen függetlenített kari KISZ-titkár leszek, és otthon az első fizetésemből – ami akkoriban elég szép összegnek számít – meghívom anyámat és őt egy kávéra, és elmondom nekik, hogy mi történt velem, akkor ő is nagyon elégedett és büszke, és egy szóval sem mondja, hogy nem kell neki a kommunisták pénzén rendelt kávé."
mozgovilag.com/?p=2439
""Így mentették át a bolsik a vagyont és a hatalmat a pufajkás segítségével is."
- Kezdesz baromságokat írni."
Tagadod a bolsevik rendszer bűneit? Cáfold inkább, ha őket akarod mosdatni!
Nem mentették át a pártállami vagyont a Maszopba az elvtársaid?
A luxusnyugdíj az a nyugdíj, amit nem érdemel meg az illető. Például Biszku elvtársadé és a hasonlóké, akik a pártállami terrorrezsim működtetéséért kapott fizetés és a különféle balsi után kap bármennyit is a kötélen vagy a fegyházon kívül.
Hobbisebész 2013.07.05. 21:40:57
Mi a véleményed az itt megjelent baloldali politikusokról egy mondatban?
1. Kun-Kohn Béla elvtárs
2. Rákosi-Rosenfeld Mátyás elvtárs, pajtás
3. Biszku Béla elvtárs
4. Fekete-Schwarz János elvtárs
5. Rytkó Emília elvtársnő
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.05. 21:41:40
"Ha a kétfordulósság megszüntetése teljesen pártsemleges, akkor a körzetek átrajzolása hogyhonnem?"
- Merő véletlenségből olyan körzetek jöttek létre, amelyekben statisztikailag eddig mindig a fidesz győzött volna.
"Ha a körzetek átrajzolása baj, ha nem támogatja az ellenzék, akkor a fordulók számának változtatása miért nem baj, ha szintén ellenzi az ellenzék?"
- Az ÖK választásokon felesleges volt a második forduló, mivel egy-két nagyvárost leszámítva nincsen komoly tétje a második fordulós összefogásoknak, tekintve a helyi politika más, mint az országos.
Ezt párhuzamba állítani a körzethatárok fura átrajzolásával enyhén szólva is diszlexia.
"A maffiózómosdatásra nem tudok mit írni. A sósavasra. Nem a balsik kedvenc sósavasára, aki fenyegetőzött vele, hanem aki az anyósára öntette rá."
- Én is elgondolkoztam rajta néha, hogy anyósommal hypo-t itatok. Maffiózó-e vagyok?
- Ha Tasnádi Péter akkora maffiózó, mint mondják, miért mindig akkor viszik be, amikor valaki belügyminiszter lesz?
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.05. 21:44:18
"Nem érdekel, hányan vannak.
Szerinted akik ma élnek, és fegyvert fogtak '56-ban a nemzetre, többségükben melyik párt szavazói?"
- Szerintem arra a pártra szavaznak, amelyik véleményük szerint a legmegfelelőbben képviseli érdekeiket, értékrendjükhöz a legközelebb áll, azt a leghatásosabban tudja megjeleníteni.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.05. 21:55:13
"A technikai fejlődésnek tartósan még egy vasfüggönyöket építő bolsevista terrorállam sem tud ellenállni, nemhogy egy piacgazdaság."
- Cocom lista? hu.wikipedia.org/wiki/COCOM-lista
- Nézz el Észak-Koreába. Valahogy nem jutnak be oda az Euro5 besorolású dieselek. De még a common-rail rendszert sem ismerik, pedig az már lassan 15 éves.
- De ha ennyire nem zavar az elmaradottság, akkor miért is nem egy 9600baudos betárcsázós modemen keresztül netezel egy zöldmonitoros AT gépen?
"A hálózatfejlesztés nem segítség, nem szívesség, hanem üzlet."
- Neked is.
" Szar hálózat, kis fogyasztás, nagy veszteség. Jó hálózat, nagy fogyasztás, nagy nyereség."
- A kommentjeid alapján te nem ismered, milyen volt a környék egyetlen működő telefonfülkéje előtt sorba állni. Sokszor húsz-harminc percet is, hogy aztán a hívott fél ne vegye fel, mert otthon sincs.
"A gond csak ott volt, hogy az állami monopóliumot fogták, és odaadták egy az egyben egy másik tulajdonosnak, csináljon ő monopóliumot."
- Ez így van. Viszont érdekes módon ehhez a mai mindenható-kétharmados kormány sem nyúlt hozzá, míg más területeken nagyívben tettek a jogbiztonságra. No meg más területeken éppen állami monpóliumot építenek, ahol nem a tőkésnek (akit megfelelő eszközökkel lehet szabályozni) vagy kiszolgáltatva, hanem a hatalomnak. Szép Új Világ.
"Ez a szocialista "verseny", a monopólium. A 45 forintos percalapú díjakkal 2G és 3G hálózaton is 2013-ban."
- Nekem még 30 Ft sincs a percdíjam.
- 45 Ft-ból mennyi is a 27%-os ÁFA?
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.05. 21:57:38
Túrázzál, mert csak akkor fogod hitelesnek elfogadni az információt, ha magad szerzed meg hiteles forrásból.
Mindegyik párt sáros. Ki többé, ki kevésbé.
Hobbisebész 2013.07.05. 22:00:47
Mindez semmit nem változtat azon, hogy Horn Pufiék egyik korai intézkedése éppen az önkormányzati választásokról szóló törvény erőből, kétharmaddal történő módosítása volt, amit ha nem ő csinál, pláne ha a Zorbán, az diktatúra.
Egyébként tiltakozott ellene az akkor ellenzék is, igen éles szavakkal.
Horn azonnal jóságos arcot öltött, bízhatott a győzelemben. Ezért vezette be az egyfordulós választást, ezért csökkentette a kompenzációs helyek számát. Mindent vinni akart. Vitt is.
Ugyanezt csinálja most a Fidesz, csak nagyban.
Tasnádiról láttál már fotókat? Csak az arcberendezése megérne 15 évet, amiért ugye 25 éves kora után mindenki maga felel.
A barátaira, testőreire szintén kijárna 15 év.
Itt a részleges beismerő vallomása:
"Decemberben Tasnádi váratlanul részleges beismerő vallomást tett, amelyben elismerte: megbízást adott egy bérgyilkosnak felesége és annak új partnere megölésére. Vallomásában tettét elkeseredettségével magyarázta. 2004. május elsejei szabadulása előtt arra készült - mondta decemberi kihallgatásán az ügyészek előtt -, hogy kiirtja a családját, majd magával is végez."
www.nol.hu/archivum/archiv-402920
Gondolom, most jön az, hogy na jó, lehet, hogy gyilkos, de akkor viszont nem balos.
Kim Jong Un 2013.07.05. 22:07:59
Hobbisebész 2013.07.05. 22:09:14
"Nézz el Észak-Koreába. Valahogy nem jutnak be oda az Euro5 besorolású dieselek."
Addig jó nekik. Innen is ki kellene őket tiltani a picsába.
"Viszont érdekes módon ehhez a mai mindenható-kétharmados kormány sem nyúlt hozzá [ti. a monopóliumokhoz]"
Ez nem igaz. Magyar állami kézbe próbálja venni az összes monopol helyzetű külföldi szolgáltatót, ami nálunk működik.
Ez helyes is, a vízműveknek állami-önkormányzati tulajdonban kell lenniük.
"Nekem még 30 Ft sincs a percdíjam.
- 45 Ft-ból mennyi is a 27%-os ÁFA? "
Akkor te csak tízszer annyit fizetsz, mint amennyiért már megérné a szolgáltatóknak adni a perceket.
A 45 forintos percdíjon háromszor annyi az áfa, mint amennyiért akár Ausztriában is kapsz egy percet.
(Gondolom, az volt a terved, hogy a 27% áfa egészét a Zorbán nyakába varrd úgy, hogy feledésbe merüljön az is, hogy azért más országokban is van legalább 15% áfa errefelé.)
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.05. 22:15:36
"De igen, ezért nem is szavazok rájuk, de még jobban idegesítene, ha a gyilkos harácsolók váltanák"
- Kik a gyilkos harácsolók?
" akik legalább rendes dolgokat hirdetnek többnyire,"
- Mik ezek?
"Biszku sincs elítélve, pedig őrá még az elvtársai közül sem sok mondja, hogy nem érdemelné meg a börtönt."
- Biszku Bélával az a baj, hogy amikor ő büntethetővé vált, akkor egyrészt volt egy megállapodás, hogy nem lesz leszámolás. Ebbe az akkori ellenzék, későbbi kormányerők is belementek, mert ők is féltek egy későbbi, esetleg ellenük irányuló leszámolástól, no meg volt annyi eszük, hogy tudják, országot kell építeni, nem a múltba révedezni gyűlölködve.
- A másik gond: Ha Biszku Béla komoly bűnöket követett el, amiért felelősségre kell vonni, akkor már 23 éve adott a lehetőség, hogy elmenjenek érte, és kihallgassák-meggyanusítsák, és ha bizonyítást nyer a gyanú, elitéljék. Ezen idő alatt még a lakcíme sem változott meg.
"Gyurcsányi saját szavai az elvtársaktól húzott fizetéséről: "
- Olvasd el a szöveget (Megtettem!) teljesen más értelmet nyer az általad kiragadott mondat.
mozgovilag.com/?p=2439
""Így mentették át a bolsik a vagyont és a hatalmat a pufajkás segítségével is."
Kezdesz baromságokat írni."
"Tagadod a bolsevik rendszer bűneit? Cáfold inkább, ha őket akarod mosdatni!"
- Csak egy olyan esetet írjál le, ahol a pufajkás közreműködött a vagyon átmentésében.
"Nem mentették át a pártállami vagyont a Maszopba az elvtársaid?"
- Jogutód szó jelentése?
"A luxusnyugdíj az a nyugdíj, amit nem érdemel meg az illető."
- Sejtem, fingod sincs róla, hogy Magyarországon, majd a Magyar Köztársaságban a nyugdíj biztosítási alapon működött (Jelenleg Szociális hozzájárulási adót fizetsz, nem járulékot. A járulékért kötelező szolgáltatni, az adóért nem. De ez más téma).
Ha tehát Biszku Bélának magas volt a keresete, és ennek megfelelően megfizette a nyugdíjjárulékot, akkor a vonatkozó nyugdíjszámítási szabályok szerint annyi jár neki. A nyugdíjat ugyanis nem pofára osztogatják, hanem szolgálati időre és megfizetett járulékra.
.
- Szeretném, ha nem köteleznénk, mert én is tudok agyatlan sületlenségeket írni, de annak meg te nem örülnél.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.05. 22:19:31
"Gondolom, most jön az, hogy na jó, lehet, hogy gyilkos, de akkor viszont nem balos."
- Erre az jön, hogy még mindig nem maffiózó.
- A bűnözők csak a balosok közül kerülnek ki?
Hobbisebész 2013.07.05. 22:19:54
Eljutottunk oda, hogy kikristályosodott közöttünk a balsi és a magyar értékrend különbözősége.
Egyrészt Biszku nyugdíján, ami balsi mércével JÁR, magyar mércével akasztófa járna helyette.
Másrészt azon, hogy balsi vélekedés szerint a Rosenfeld által a magyaroktól összeharácsolt vagyont egy egyszerű jogutódlással ki lehet menteni a bolsevik terrorrezsimből. Mert ez így JÁR.
Hobbisebész 2013.07.05. 22:24:32
Ahogy előre megjósoltam, a szemed sem rebbent meg azon, hogy még saját beismerő vallomása szerint is bérgyilkost küldött a feleségére és annak szeretőjére.
Előbb még gyakorlatilag koncepciós eljárást emlegettél vele szemben.
Ciki, hogy gyilkosokat "kell" védeni, ha balsi akarsz lenni?
csak egy néző 2013.07.05. 22:25:35
Hobbisebész 2013.07.05. 22:27:35
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.05. 22:27:51
"Mindez semmit nem változtat azon, hogy Horn Pufiék egyik korai intézkedése éppen az önkormányzati választásokról szóló törvény erőből, kétharmaddal történő módosítása volt, amit ha nem ő csinál, pláne ha a Zorbán, az diktatúra."
- Ezáltal neked is olcsóbbá váltak a választások.
- Ha ez ekkora baj volt, akkor a mostani kétharmad miért is nem állította vissza?
"ezért csökkentette a kompenzációs helyek számát."
- És most tovább csökkentették? Nahát!
"Tasnádiról láttál már fotókat? Csak az arcberendezése megérne 15 évet, amiért ugye 25 éves kora után mindenki maga felel."
- Volt már olyan társadalmi berendezkedés, ahol biológiai jellemzők alapján akár ki is végeztek embereket.
Hobbisebész 2013.07.05. 22:38:50
Amikor a Maszomp érezte magát nyerőben, akkor ők egyszerűsítették a választásokat ("kiiktatták a fékek és ellensúlyok rendszerét költségvetési megfontolásból"), amikor most a Fidesz, akkor meg ők. Érdekes, hogy az egyik ezért diktátor, a másik meg még pénzt is megtakarít nekem.
"Volt már olyan társadalmi berendezkedés, ahol biológiai jellemzők alapján akár ki is végeztek embereket"
Főleg Izraelből hallani ilyet mostanság. Szomorú, amikor ilyenek történnek, legyen szó akár a közel-keleti eseményekről, akár az USA-ról, akár a kommunista terrorról, vagy éppen az őrjöngő karhatalmistákról.
Miért véded Tasnádit? A bérgyilkos felfogadását maga is beismerte, adtam forrást is, a szélsőjobboldali, hungarista elhajlással nem vádolható NOL cikkét.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.05. 22:40:56
"Ez nem igaz. Magyar állami kézbe próbálja venni az összes monopol helyzetű külföldi szolgáltatót, ami nálunk működik."
- Ha állami tulajdonban lesz, akkor állami monopólium lesz.
Ez helyes is, a vízműveknek állami-önkormányzati tulajdonban kell lenniük.
- Kell a f..zt! Magánkézben kell lenniük, hogy hatékonyan tudjanak működni.
"Nekem még 30 Ft sincs a percdíjam.
- 45 Ft-ból mennyi is a 27%-os ÁFA? "
"A 45 forintos percdíjon háromszor annyi az áfa, mint amennyiért akár Ausztriában is kapsz egy percet."
- Ezt én is tudom. Az ottani emberek nem is szavaznak meg leszerepelt marhákat. Ott, aki bukott választáson, nem nyer újra pártelnöki választást 99,72%-os többséggel.
"(Gondolom, az volt a terved, hogy a 27% áfa egészét a Zorbán nyakába varrd úgy, hogy feledésbe merüljön az is, hogy azért más országokban is van legalább 15% áfa errefelé.)"
- Sőt! Még 7%-os is van!
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.05. 22:49:26
"Eljutottunk oda, hogy kikristályosodott közöttünk a balsi és a magyar értékrend különbözősége."
- Én azt látom, hogy egy demokrata, és egy másmilyen értékrend vitázik. Egyikük egyre gyakrabban kötelezik, aminek szerintem nincs helye kultúrált vitában.
"Egyrészt Biszku nyugdíján, ami balsi mércével JÁR, magyar mércével akasztófa járna helyette."
- Nem balsi mércével jár, hanem azért, mert megfizette a járulékot utána. De ezt fentebb már leírtam. Kár, hogy szövegértésből időnként gyengén produkálsz.
"Másrészt azon, hogy balsi vélekedés szerint a Rosenfeld által a magyaroktól összeharácsolt vagyont egy egyszerű jogutódlással ki lehet menteni a bolsevik terrorrezsimből. Mert ez így JÁR. "
- Az MSZMP-MSZP jogutódlás nem tetszik, de törvényes volt. Ugyanakkor tudomásul kell venni, ha az ideológiában állandóan a kontinuitást sugallod, akkor ugyanez a kontinuitás a vagyon terén miért zavar?
- Ahogy az ingyen kapott székhát milliárdokért történt eladása is törvényes volt.
Hobbisebész 2013.07.05. 22:51:30
Láttunk már hatékony vízprivatizációt Bolíviában, Atlantában, Dél-Afrikában, Indiában stb. Szar ipari víz többszörös áron, csóróknak patakvíz. Persze, majd az állam szabályoz. Ezt te sem gondolhatod komolyan. Főleg az ezerhatszázadik kisországozás után.
Zorbán a Fidesz alapítója és vezetője a kezdetektől, az az ő pártja. Ezért ő ott az elnök, ez megvan? Az MSZP egy száz éves párt, generációk adták át egymásnak a mozgalmat, mint a váltófutók a stafétabotot.
Gyurcsányi, Ungár, Kuncze, Fodor stb. pártjánál is gond lesz, ha 20 évig ők maradnak az elnökei? Akkor azok nem lesznek demokratikus pártok többé?
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.05. 22:53:57
"Ahogy előre megjósoltam, a szemed sem rebbent meg azon, hogy még saját beismerő vallomása szerint is bérgyilkost küldött a feleségére és annak szeretőjére.
Előbb még gyakorlatilag koncepciós eljárást emlegettél vele szemben.
Ciki, hogy gyilkosokat "kell" védeni, ha balsi akarsz lenni?"
- Csak hogy tisztán láss: TE mondtad azt, hogy Tasnádi balos maffiózó. Tasnádit elítélték pár bűncselekményért, de sosem bizonyították be róla, hogy maffiózó. A baloldaliságáról ő meg eddig nem nyilatkozott.
Az üzleti kapcsolatairól meg leírtam, amit tudok.
Azt, hogy bűncselekményeket követett el, a bíróságon rábizonyították. Ezt nem is vitattam, ezekért a cselekményekért nem is mentegettem őt soha sehol. Amit én mondok:? Nincs rábizonyítva, hogy balos maffiózó, mindössze azt tudjuk róla sokan, hogy egyik üzleti vetélytársa nem szereti őt. Ahogy azt is tudjuk róla, hogy időnként, mikor új belügyminiszter van, lecsukják.
csak egy néző 2013.07.05. 22:54:34
Kérdezd már meg légyszives ezt a baromarcú sebészt, hogy hány éves és vajon mivel foglalkozott abban a mocskos átkosban, hogy sikerült túlélnie?
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.05. 22:55:02
"Főleg addig nem, amíg nem jogerős az ítélet. "
- Nagyon jó! Tisztában vagy az ártatlanság vélelmével!
csak egy néző 2013.07.05. 22:57:35
Azt latom, hogy nagyon hülye, de hogy élte túl az átkost, vajon mivel foglalkozhatott?
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.05. 22:58:27
"Láttunk már hatékony vízprivatizációt ...Persze, majd az állam szabályoz. Ezt te sem gondolhatod komolyan. Főleg az ezerhatszázadik kisországozás után."
- Németországban remekül működik.
Hobbisebész 2013.07.05. 22:59:02
Neked hogy-hogy nem elég a bűnösség vélelméhez, ha valaki önként beismerő vallomást tesz, és jogerősen elítélik? Haver a srác?
Hobbisebész 2013.07.05. 23:01:20
Nem nyitom meg, idézd a lényegét, és ha érdekel, megnyitom.
Én magam is így tettem, ha idéztem egy cikket.
Hobbisebész 2013.07.05. 23:02:18
Bűnözőnek tartod Tasnádit? Olyan embernek, akinek nincs keresnivalója a társadalomban?
Igen/Nem?
s 2013.07.06. 01:33:28
Elmondom akkor, hogy mi a helyzet nálam. Engem itt te, meg az észlény elvtársaid buzgón bolsiznak. Nem igazán értem miért is, mert én azokat épp olyan szívesen látnám lógó nyelvű, lila fejű akasztottként, mint emezeket. Másrészt én azzal, amit a fidesz eddig csinált, voltaképpen jól jártam. Úgy értem, hogy anyagilag. Nem vagyok fidesz közeli cégben, nem nyertem trafikot, vagy ilyesmi. Egy multinál melózok, és abba a társadalmi rétegbe tartozom, akinek e fidesz nem tudott annyit ártani. Viszont én gondolkozom is, és látom, hogy hosszú lejáratban ebből semmi jó nem fog kisülni. A gazdaság szét van rohasztva, - ebbe ne menjünk bele jobban, mert nincs kedvem alapvető tényeken vitatkozni - tehát bármilyen jó is nekem most, ezért egyszer nagyon meg fogunk fizetni. Én is, de azok is, akik egyébként már most is a szopott fasz rosszabbik végére kerültek. Tehát nem az a kérdés, hogy orbán papára végül is ráhúznak -e egy-két traktorgumit, lelocsolják benzinnel és felgyújtják, mint egy kibaszott szarmáglyát. A kérdés az, hogy mikor. Én mindezek ellenére, hogy ezt így megvallottam neked, egy rendkívül humánus alkat vagyok. Azt gondolom, hogy orbánnak nem kellene ilyen hitvány módon befejeznie dicstelen földi pályafutását. Ehhez viszont szüksége lenne az objektív helyzetértékelés képességére, amire máskülönben nem annyira hajlamos. Ti megnehezítitek az ő dolgát. Mert esetleg kiszemlézik neki a hozzászólásokat, és megkérdezi:
- janikám, hogy ityeg a fityeg? Vannak még híveink azok után is, amit itt szakmányba művelünk?
- Ó, hogy a picsába ne. Itt van ez a . . . ez a . . . Kim Jong Un. Csak ez egymaga felér ezerrel. A többiekről ne is beszéljünk.
- Akkor jó. Már azt hittem, esetleg valami homokszem csúszott a gépezetbe.
Szóval, nézz szembe a ténnyel. orbán haláláért te nagymértékben leszel felelős.
maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.06. 09:16:04
Lehet bárki a népben, de ha valaki egy törpe kisebbség mellé áll a nép egésze helyett, az kinyilvánította, hogy leszarja a népet.
maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.06. 09:40:55
Ez oké. Amikor jönnek a homokosokért, megvédem őket. De jelenleg ők jönnek értünk, minket elvinni.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.06. 10:24:19
Hobbisebész 2013.07.06. 16:57:02
Csak sunnyogtál.
A feleségére és annak szeretőjére a saját vallomása szerint is bérgyilkost uszító Tasnádi egy féreg? Igen vagy nem?
Nehéz kimondani?
Miért nem válaszolsz egyenesen?
Hobbisebész 2013.07.06. 16:59:24
A nagy demokraták. Akkora demokraták, hogy már teljesen leszarják a többségi véleményt. De azért követelik a részt a hatalomból, méghozzá az oroszlánrészét.
Ha demokrácia lenne, egy 3%-os törpepárt visítana csak a "buzijogokért" (nemcsak nálunk, máshol is), a többiek meg leszarnák őket. Ehelyett szinte mindenhol kétharmaduk van, és az a "szélsőséges", aki a többségi véleményt képviseli.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.06. 21:19:38
Figyu! A baloldali maffiózó vádadból már csak ennyi lett?
Szar neked.
Tegnap még szórakoztató voltál, mert ritka emeletes baromságokat hordtál össze időnként, de mára már csak ez az egyetlen dolog maradt, amibe kapaszkodni próbálsz.
Add fel, mert gyenge vagy.
Mi köze Tasnádinak a demokratikus ellenzékhez? Azon túl, ha nem lenne eltiltva a közügyektől, esetleg szavazna rájuk?
Vagy akire Tasnádi voksolna, az már csak szar alak lehet?