morgás joga 6.jpgNemcsak Orwell világában dúl a demokrácia, hanem kicsi hazánkban is. Eddig is sejtettük, hogy nem minden gyermek születik egyenlőnek, de most már tudjuk is – már az első években sem mindegy, kinek milyen (és mennyire) funkcionárius a papája vagy a mamája, a luxus együtt jár a pozícióval.

Az állam minden bölcsis és ovis gyerekre költ, a kisebbekre havi kb. 41 ezret, a nagyobbakra 16 ezret havonta. Ha viszont kormánytisztviselők csemetéiről van szó, a minisztérium bőkezűbb, kiemelt budai intézményekben akár 60 ezret is pótol az állam, csakhogy ne szenvedjenek a kicsik hiányt, meg a szülőknek se kelljen szűkölködniük a magyar átlagfizetést bőven meghaladó jövedelmükből. Mert ennyit minden kormánytisztviselő (a Miniszterelnökség, a tárcák, a kormányhivatalok dolgozóinak egy része, a közigazgatási államtitkárok és a helyettes államtitkárok) megérdemel.

Mit is kap a kormánytisztviselő olyat, amiről egy falusi, városi átlag-bölcsibe, oviba járó még csak álmodni sem mer? Cél a kormánytisztviselők életkörülményeinek javítása:

„A Humán-Mini Művész Utcai Óvoda és Bölcsőde honlapján hirdeti: a kicsikkel angolul vagy németül felső fokon beszélő nevelők foglalkoznak, s játékos keretek között oktatják őket a nyelvre. A csemeték fejlődését logopédus, pszichológus és gyermekorvos vigyázza, biztonságos játszótéren ugrálhatnak vagy sókamrában gyógyulhatnak. A foglalkozásokon balettozni, karatézni, úszni, focizni tanulhatnak. Igény esetén különbusszal szállítják a belvárosból az ősfás parkú intézménybe a gyermekeket, s nap végén ide is hozzák vissza a csöppségeket. Az óvodai tarifáról nincs információnk, de a bölcsőde 90 ezer forintba kerül a külsősöknek, a kormánytisztviselőknek pedig havi 20 ezer forint.” (blikk.hu)

Tény: a kontraszelekció már a pólyában elkezdődik – kérdés, vajon mikor lesz a célja a kormánynak, hogy ne csak a saját kádereinek és gyermekeiknek javítsa a közérzetét, hanem a zemberekét is? Vajon a kormánytisztviselők gyermekét is úgy veszik fel óvodába, „kedves anyuka, jó lenne, ha ebéd után hazavinné a kislányát”? Vajon ott is hetente egyszer kell gyümölcsöt bevinni a szülőnek, hogy lásson olyat a gyerek a tányérján? Követelik a tisztasági csomag keretében a papírzsepit, fogkefét-fogkrémet meg WC-papírt? Kell bevinni papírt, hogy legyen mire rajzolni? Vajon az elit óvoda gyermekei is idejekorán megismerkednek a polgármester haverja által összegrundolt menzakajával? Vajon lemarad a gyerek az úszásoktatásról, mert az alkalmanként egy ezres, ahogy a korcsolya is, és nemhogy ősfa, de még normális árnyékot adó fa sincs az udvaron, eu-konform játékokról már nem is beszélve?

A kérdés, miért pont azt a réteget támogatja kiemelten a kormány, amely egyébként is olyan fizetéssel rendelkezik, amely magasan az átlag fölött van? Mert az ő kutyájuk kölyke? Így élnek tovább Móricz rokonai az adófizetők pénzén? És ha a haver már nem haver, a kormánytisztviselő már nem kormánytisztviselő, akkor kirúgják a gyereket az intézményből ha nem fizeti meg a kegyvesztetté vált szülő a havi majd százezres díjat, vagy a minisztérium továbbra is fizeti a fejpénzt az intézménynek?

És milyen lehetőségeket kínálnak az óvoda után, vajon melyik iskolába járnak a politikus-csemeték, hogy egész biztosan szerezzenek érettségire legalább két nyelvvizsgát és nyugodtan, megfelelő körülmények között készülhessenek a külföldi egyetemi tanulmányaikra? És vajon mennyibe kerül az adófizetőknek az elit gyermekeinek elitté nevelése, az, hogy a porontyok még véletlenül se találkozzanak panel-gyerekekkel, a funkcionáriusok meg csóró, alacsonyabb kasztba tartozó szülőkkel?

Azt már tudjuk, az országgyűlési képviselők fizetéséből nem telik biciklire, a szegény sanyarú sorsú kormánytisztviselőknek pedig gáz az önkormányzati óvoda meg bölcsőde. Vajon milyen kiadásaikat kell még támogatnunk azért, hogy tuti ne is kelljen megtudniuk, milyen a valós élet itt, Tündérországban? Lehet, hogy nekünk, adófizetőknek kellene főhivatalnokainknak borsodi túlélő túrákat is finanszíroznunk, ahol havi 47 ezerből kell kijönni?

Egyelőre politikusaink mindent megtesznek azért, hogy ne kelljen leereszkedni közénk, választópolgárok közé. Azok közé, akik - többek között - a luxusovit is finanszírozzák. Orwell örökérvényű.

Forrás: blikk.hu

Csatlakozz a Facebook csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr734696318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MagyarHírmondó 2012.08.05. 11:44:10

Addig amíg hagyjuk ,ez lesz! Amint szervezkednénk ez ellen, Te is ÉN is mennénk a kaptárba valamiféle okkal, vagy enyhébb esetben szétkúrnák a családjainkat, a közösséget ahol élünk!

Magadnak kell eldönteni miről írsz mert az ilyen írások csak azokhoz jutnak el, akik maguk is morgolódnak! Azokat meg nem érinti akik oda járatják a gyerekeiket, mert ők nem ülnek a gép elé faszbukolni, blogolni! Nekik nincs idejük erre. Ők "CSUPÁN" csak élvezik az életet! Végtelenül kilátástalan és felháborító a helyzet!

_Hank_Moody_ 2012.08.05. 11:47:37

"A kérdés, miért pont azt a réteget támogatja kiemelten a kormány, amely egyébként is olyan fizetéssel rendelkezik, amely magasan az átlag fölött van?"

Miért, az 1kulcsos adó nem ezért lett kitalálva, orbán elmehet a pi..ába, remélhetőleg el is megy 2 év múlva...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.08.05. 12:15:48

Elitóvodák voltak régebben is. Mondjuk a Budán a Rádió és Televízió Óvoda, aminek a színvonaláról csak annyit, hogy a területének a negyedén(!) később egyszerre több angol nyelvű óvoda működött, havi 200 ezres díjért és pár éve abból volt botrány, hogy wellness szállodát akartak építeni a telekre.

tamatomi 2012.08.05. 12:22:53

A pofátlanság nem ismer határokat , ez az orbáni filozófia, ezeknek a koklerek nek minden jár másoknak meg semmi. Vérlázitó gerenctelen társaság pártoktól függetlenül. Nincs egy madár közöttük aki felállna és azt mondaná, NE TOVÁBB. Megélhetési gengszterek.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.08.05. 12:23:51

@_Hank_Moody_: Abban azért van logika, hogy az állami alkalmazottak több állami juttatást kapnak, mint a nem állami alkalmazottak.

Sajnos az beigazolódott, hogy a felzárkóztatási programokra költött százmilliárdoknak semmilyen eredménye nem volt 2000-2008 között...

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2012.08.05. 12:37:25

Kormánytisztviselők jóval az átlag felett?
Ez valami svéd cikk fordítása?

www.kozszolga.hu/illetmenyalap

Avagy a cuki kis blogger számára kormánytisztviselő=politikus
google = felesleges marhaság

nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2012.08.05. 12:47:55

Veres Miklós látnok volt a "Karrier" c. pol-beat dalával:
"Még meg sem hozta a gólya
Máris volt protekciója..."

K.Tomoceusz 2012.08.05. 12:53:45

Akurvaéletbe.

Azonnal hagyják abba a megélhetési gyerekszaporítást.

Ötösével vetik a kölköt, mint a malacot és mindet segélyből nevelik föl ?

Ne szüljön gyereket az a felcsúti fajtájuk, ha nem képes eltartani csak az adófizetők pénzén.

Hánymilliós segélyt kapnak ezek a rózsadombi segélyesek ?

lavór 2012.08.05. 13:35:59

Hiába na, a válság az válság. Szegény kormánytisztviselők gyermekeinek itthon kell bölcsibe és oviba járni, ilyen szegényes szolgáltatási szinten. Ez már a nyomor.

dr. Bubó 2012.08.05. 13:37:08

büdös rohat fidesznyik banda...

a fides mafiának lógni kell...

Csigataposó 2012.08.05. 13:42:49

@szomorutojas: Kormanytisztviselo =/ koztisztviselo. Szerinted majd hagyjak, hogy az allamtitkar gyerekei mindenfele okmanyirodai ugyintezovel egyhelyre jarjon? ;)

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2012.08.05. 14:01:04

@Csigataposó:
google a barátod

www.kozszolga.hu/kttv

36. paragrafus
díjazás 131.paragrafus

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2012.08.05. 14:02:31

@Csigataposó: okmányirodai alkalmazott nem kormánytisztviselő, minisztériumi aktaiktató igen.

-HVC- 2012.08.05. 14:03:01

Miért a mentelmi jog egy demokráciában minek van? Mert ők egyenlőbbek... Gusztustalan.

Madárfejű Lajcsika (törölt) 2012.08.05. 14:06:31

Az egykulcsos adó és a többi gazdagoknak kedvező intézkedés után ez a kis csekélység már nem tudom kit lep meg.
Nyilvánvalóan egy Dél-Amerikai tekintélyelvű diktatúra felé halad az ország, ahol a gazdagok gyerekei minden lehetőséget megkapnak, a köznép meg még egyetemre sem kerülhet be, menjen a multihoz összeszerelőnek, szalag mellé melózni.
Nem csoda, hogy tavaly sok tízezren szavaztak a lábukkal. Konkrétan elhagyták az országot, nem átmenetileg, hanem örökre. Németország, Ausztria, Anglia, Dánia. Csak egy pár ország, ahova sok ismerősöm távozott Orbán megválasztása óta.

Az ilyen óvodai, bölcsődei, iskola, egyetemi protekciós, korrupciós, vérlázító kivételezés nem is csak a Fideszhez kötődik, pártállástól függetlenül jellemző a magyarokra. Ez a protekciózás olyan tipikusan magyar... akinek nem tetszik, az menjen nyugatra, ott még vannak egyenlőbb esélyek.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.08.05. 14:17:12

Mocskos hazaáruló tetű banda.
Nehogymár keveredniük kelljen a prolikkal meg a cigányokkal!

Madárfejű Lajcsika (törölt) 2012.08.05. 14:37:22

Más téma: A felsőoktatásban a közgazdász és jogász túlképzés talán egy dologra jó volt, hogy elértéktelenítette a protekciót, mert sokan juthattak be. Ezentúl majd megint meg kell keresni egy vastag pénzes borítékkal a segítőkész tisztviselőt, tanárt, dékánt, ha be akar kerülni valaki közgázra, jogra.
Szóval visszatér a régi magyar módi, az ismerősök, haverok, rokonok előretolása.
Végül is állást már úgyis csak így lehet találni Magyarországon, miért ne kezdjük meg a protekciótlan prolik kiszűrését már az óvodánál?

jpmjpm 2012.08.05. 14:37:42

"A kérdés, miért pont azt a réteget támogatja kiemelten a kormány, amely egyébként is olyan fizetéssel rendelkezik, amely magasan az átlag fölött van?"

Ebben van a lényeg.

lavór 2012.08.05. 14:41:46

@jpmjpm:

Tévedés, nekik nincs pénzük. Az adófizetőknek van. Költik is rendesen.

minek az? 2012.08.05. 14:41:46

@online távmunkás: a valasz az irasban rejtezik

(a Miniszterelnökség, a tárcák, a kormányhivatalok dolgozóinak egy része, a közigazgatási államtitkárok és a helyettes államtitkárok)

teflonfejűrém 2012.08.05. 14:43:12

Érdemes lenne akkor használni olyan szavakat, mint a "kontraszelekció", ha úgy kb. tisztában vagyunk a jelentésével. Balfasz.

baloo112 2012.08.05. 14:50:48

Az ovódában új bútort kap a csoport. 150 ezer forint hibádzik. Ki fizeti? Hát az adófizető szülők. Saját zsebből. Fejenként 8 ezret.
Közben a fidesz seggét nyaldosók meg ingyér persze.
Éjjen a fülkeforradalom....

Kivancsi 2012.08.05. 14:54:04

kéne par uj torveny a 2/3-al meg lehet hozni:):
1. az osszes part es kozeli szervezeteket azonnal feloszlatni
2. a vagyonuk: ingo es ingatlan vissza az allamnak.
3. aki eddig az eleteben akarmilyen politikai es kozeleti szerepet vallalt az most terjen vissza a munkavilagaba. A vagyona felét (kozeli csalad vagyonat is figyelembe kell venni) fizesse be az államadoság kezelo szamlara. Ha meg is kiderulne, hogy kevesebb mint felét fizette akkor a hianyt es meg egy negyedet elkobozni tole.
4. A hatralevő eletébe tovabbá semilyen politikai es közeleti szerepet, tagsagot nem vallalhat.

csok... meg volt a rendszervaltas :):)

lavór 2012.08.05. 15:05:40

@Kivancsi:

Egy fenét, a magyar ezt szereti. Bízik benne, hogy egyszer ő vagy családtagja hasonlóan jó mutyihelyhez jut. Így soha a büdös életbe nem változik semmi.
Már Gyurcsány alatt el kellett volna indulnia a kivezető út felé. Mi történt ezzel szemben? Semmi.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.05. 15:06:26

@_Hank_Moody_:

Az egykulcsos teljesen más ügy, kár idekeverni. Az egykulcsos adó egy diszkrináció megszüntetése valójában.

-HVC- 2012.08.05. 15:11:05

@Gondolkodni Próbáló Birca: Perpill az országnak LUXUS az, hogy, az igazán gazdagok kevesebb adót fizetnek, mint a többkulcsos megoldásnál. Korán vezették be, hogy a gazdagoknak kedvezzenek.
Nem az első eset, hogy a fidesz a többséggel fizetteti meg a szavazatszerzést...

Az egykulcsos adó lehet, hogy jó dolog, de nem egy válság kellős közepén...

feiticeiro 2012.08.05. 15:16:17

@online távmunkás: voltak elitovodak, de nem is azzal van itt a baj, hnm h olyan allami felsovezetokkel kivetelezik az allam (nemtom, maganovi-e ez pl) akik egyertelmuen ki tudnak fizetni a havi 90et, ha nagyon akarnak. es nem azert jar ez a benefit merh allami alkalmazottak, hnm mer... de innen talan neked is egyertelmu mar, miert kicsit valoban duhito ez a kis sztori. aminek persze a masik fele a magyar ovodaugyi helyzet botranyos mivolta sok regioban :P sok fiatal baratomnak ez az elmeny az elso, amikor szembesulnek azzal a tennyel, h a gyerekuk n tudja ugyanazt megkapni mint xy-e csak azert mer ok nem nyaltak eleg (jelen esetben fideszes) s*gget/nem eleg gazdagok. sz*r erzes, na.

az, hogy a felzarkoztatasi programok (nemtom melyikekre gondolsz btw, ha a temahoz kapcsolodo tamopos dolgokra pl, akkor nincs igazad szimplan) 2000-2008 kozott nem hoztak meg a vart sikert az en fejemben azt jelenti, h szarul csinaltuk oket, nem azt h nem kellenek. mer ugyanis arra tenyleg vannak bizonyitekok h voltak helyek es idok ahol mukodtek.

Madárfejű Lajcsika (törölt) 2012.08.05. 15:21:24

@lavór: így van, ez nem Orbán, Gyurcsány, a fideszesek vagy a szocik jellemzője, a mutyizás magyar jelenség

külföldön is tapasztaltam, hogy ha nincsenek magyarok a közelemben, akkor jól megy minden, de ahogy 3 magyar összeverődik, máris megalakítják Kis-Magyarországot, a mutyizás, protekció, korrupció, kicseszés, kiközösítés, hátba szúrás légkörét

olyan magyarok is, akik még a politikáról sem hallottak életükben

ez valahogy a vérünkben van

nem véget vetni akar ennek a magyar, hanem bekerülni a jóba

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.05. 15:43:10

@-HVC-:

Az igazán gazdagok mindenképpen arányaiban kevesebbet adóznak, viszont az egykulcsos adó nem is érinti őket semmilyen formában. Az egykulcsos adó nem a gazdagokat érinti, hanem elsősorban az alsó középosztályt.

Kepa 2012.08.05. 15:49:48

"Vannak egyenlők és még egyenlőbbek"

Ez mar a szocializmusban is igy volt, most meg csodalkoztok amikor ezerrel tavolodunk a fiatal demokraciatol ?

2-4-6 ev mulva majd jot nevetunk ezen, hogy ilyen aprosagbol blog cikk lett !

dr. Bubó 2012.08.05. 15:51:13

@Kepa: így van... lassan 1 fidesznyik az uccán 1 parasztot bűntetlenül lelőhet... lassan itt tartunk...

Kepa 2012.08.05. 15:53:44

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Egyetertek, mindig irrital, hogy 'legazdagozzak' azokat akik 2 - 3 ezer eurot keresnek havonta ! Pedig ez az osszeg csak a megelhetesre eleg...

KaPé 2012.08.05. 15:58:02

@-HVC-: Milyen "igazán gazdagok", te szerencsétlen? Aki 200k felett keres, az már igazán gazdag? Idióta.
Az igazán gazdag pont leszarja az egykulcsos adót, mert nem fizetésből él. Az egykulcsos adó meg arról szól, hogy a nyugdíjasok meg az ingyenélő segélyesek mellett a minimálbéreseket végre nem nekem kell eltartani. Ha visszaállítják, akkor (több "igazán gazdaggal" együtt) valószínűleg búcsút veszek ettől az országtól, aztán megnézem majd a tengerentúlról, ahogy megeszitek egymást, mert senki nem fogja megtermelni nektek még a kaját sem.

lavór 2012.08.05. 16:11:28

@KaPé:

Na, kimész csórónak?

KaPé 2012.08.05. 16:17:28

@lavór: Az én szakmámban nem épp a csóróság a jellemző. Max Magyarországon, ahol az egykulcsos adó kellett hozzá, hogy azt mondjam: igen, most megélek rendesen a fizetésemből.

lavór 2012.08.05. 16:21:42

@KaPé:
Nőgyógyásznak ne menj Amerikába, nagy a fizu, de majdnem az egészet elviszi a biztosítás. :) De rajta, nem hinném, hogy olyan sokat segített az az 1 kulcsos adó. Ha olyan a szakmád valóban, akkor külföldön még inkább jobban jársz. Csak vigyázz, messziről kerüld a magyarokat!

Boka1 2012.08.05. 16:25:39

Mondjuk azt meg tudnám érteni, hogy a magasabb jövedelemmel rendelkezők kevesebbet fizessenek állami szolgáltatások után, hiszen többel járulnak hozzá a közöshöz, mint a kisjövedelműek. Azt nem tudom viszont, hogy magas jövedelmű állami dolgozót támogatnék-e így ! Akkor már szerencsésebb, ha fizetős a jobb ellátás mindenkinek, és aki nem igényli, az menjen a rosszabba. Így talán pár évtized alatt kialakul egy réteg, aki a jobb szolgáltatások miatt akar többet dolgozni, nem a lakáshitel miatt.

mirigy187 2012.08.05. 16:32:59

Hihetetlen hogy ezt az agyament ötletet is van aki támogatja ás kimagyarázza. Van pénzük a kormányzati alkalmazottaknak fizessék ki maguk szépen szépen megszedték magukat az egykulcsosból.

Mi lenne ha (törölt) 2012.08.05. 16:37:35

érdekes, hogy most is, hogy eltértek a tárgytól a kommentek.

inkább a probléma megoldásának lehetőségeivel kellene foglalkozni, azaz ötletelni.

feltette már valaki magának azt a kérdést, hogy milyen megoldások jöhetnek szóba, és azok milyen következménnyel járnának?

mi lenne ha, nem kommenteknek, hanem ötleteknek hívnánk a hozzászólásokat, melyek később projektekké válhatnának?

a fejlődés a kezetekben van :)

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.08.05. 16:38:40

Csak hogy pontosítsak: CSAK a BUDAPESTI, MINISZTÉRIUMI tisztviselőkről van szó.

(elnézést a CapsLockért)

Julian Plenti 2012.08.05. 16:40:17

@KaPé: "Az egykulcsos adó meg arról szól, hogy a nyugdíjasok meg az ingyenélő segélyesek mellett a minimálbéreseket végre nem nekem kell eltartani."
Nagyon sokan jártak rosszul az említett egykulcsos adóval, nem csak az általad említett elemek.

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.08.05. 16:42:02

@KaPé: "Idióta.
Az igazán gazdag pont leszarja az egykulcsos adót, mert nem fizetésből él."

Óvatosan az idiótázással.
Az egy kulcsos előtt az osztalékra 36% adót fizettem, azóta 16%-ot fizetek. Te vagy az idióta, ha azt hiszed hogy 20%-ot leszarok.

Visegrádi 2012.08.05. 16:42:54

A POFÁTLANSÁG CSÚCSA!!!!!!!!!!!!!!

Mi lenne ha (törölt) 2012.08.05. 16:56:29

@Boka1: ez érdekes.
sokan elfelejtik, hogy mindig lesznek jobban fizető állások melyek végesek. ezért nem lehet elvárni mindenkitől, hogy azért mert kevesebbet adózik, többel járuljon hozzá, például az óvoda költségeihez.
mi van azokkal a munkákkal melyeket lenéznek az emberek és még keveset is fizet, de attól még el kell végezni? ő mitől kevesebb mint egy igazgató? mi van azokkal akik azért vannak, hogy a többet keresőknek ne kelljen azzal foglalkozni amihez már nem fű a foga?
mitől kevesebb egy szakmunkás egy egyetemistánál?
ugyanannyit kell dolgoznia, ugyanúgy családot kell fenntartania, és még sorolhatnám. te az irodádban ülsz, nem tudod milyen kint télen, nyáron?
azért mert nem jó a rendszer, ezért más kevesebbet adózzon?

Parajpuding 2012.08.05. 16:57:53

Legkésőbb 2014-ben tessék felemelni a v*lagat, elmenni elsőször regisztrálni, aztán szépen szavazni. El lehet takarítani az orbánrezsimet.

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.08.05. 17:07:14

@Mi lenne ha:
csak annyival, hogy az sokkal többen képesek szakmunkára, mint egyetemi képzésre.

Az igazgató el tudná végezni a kukás munkát is, fordítva kicsi az esély rá.

Mi lenne ha (törölt) 2012.08.05. 17:08:58

@Parajpuding: mi van akkor ha nem arra fenné mindenki a fogát, hogy majd jön egy új vagy jobb, aki kormányt alakíthat és majd sikeres lesz? ül megint négy évig a popóján.
ha az emberek szeretnének hozzászólni akkor a kezükben van a lehetőség, hogy azt el is fogadtassa a mindenkori kormánnyal.

Mi lenne ha (törölt) 2012.08.05. 17:13:03

@régebb óta vagyok Subban mint te:
az a baj, hogy állandó verseny van azért a csekély helyért melyet megfizetnek.
igazad, van, hogy sokkal több olyan munka van, de ettől még nem értéktelenebb mint az igazgatói állás. ha ezt nézzük, hol az egyenlőség? amíg az igazgató tanult, addig ő már munkába állt és (megint a rendszer sajátossága ami miatt ez nem teljesen igaz, de normál esetben, ahol nincs adóelkerülés, vagy csak kis mértékben) adót fizetett, melyből fizették a közszolgáltatókat.

sörtelen 2012.08.05. 17:16:34

Miért a felháborodás? 1990-ben megszavaztuk.
Hogy nem ezt akartuk? És? Ki nem szarja le?

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.08.05. 17:22:23

"de ettől még nem értéktelenebb"

Dehogynem. A piac pontosan be is árazza.

babhun 2012.08.05. 17:23:30

Itt állva tapsoltak a kormánypárti képviselők egy közönséges csalónak, aki hosszas hazudozás és magyarázkodás nyomán végre eltakarodott. Ez az óvoda-ügy nem meglepő.

Boka1 2012.08.05. 17:24:51

@Mi lenne ha: Pont azzal nézed le ezeket a szakmákat, hogy aki jó iskolába járatja a gyerekét, az több is azáltal, mert többet fizet érte. Nyilván fiatalabb koromban nem irodában dolgoztam, nem sok pénzért. Ha most választanom kellene, hogy a gyerekeim iskoláztatását fizessem, vagy egy lakás hitelt, akkor az előbbit választanám szemben a többséggel.

tiborc2008 2012.08.05. 17:36:53

Ez a coccializmusban is járt tetves csinovnyikoknak, hogyne járna hitvány fos maffiagazdaságban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.08.05. 17:46:37

@feiticeiro: A kormánytisztviselők száma 100 ezer felett van, szóval nem olyan nagyon elit rétegről beszélünk.

Egyébként 3 oviról van szó és mindet az állami tulajdonú Human-Jövő 2000 Nonprofit Kft. üzemelteti.

A felzárkóztató programokban a halmozottan hátrányos helyzetű (kimondatlanul cigány) családok felemelésére elköltött százmilliárdokra gondoltam. A hivatalos kutatási eredmények már a kormányváltás előtt azt mutatták, hogy nem volt kimutatható haszna egyik intézkedésnek sem :(

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.08.05. 17:48:25

@minek az?: Több mint százezer kormánytisztviselő van...

sanyix 2012.08.05. 18:27:02

ne pofázzatok! majd 2 év múlva jól meg lesz választva újra ez a banda. Vagy a maszop és a "demokraták". Tökmindegy melyik mind2 borzalmas következményekkel jár, mégpedig azzal hogy minden marad olyan mint az elmúlt 20 évben.

-HVC- 2012.08.05. 19:29:05

@KaPé: Légy szíves ne engem nézz hülyének, ha "igazán gazdagok" alatt azt érted aki 200k-t keres... Mert a pár milliót keresők nyugodtan hozzájárulhatnának a fenejó egykulcsos előtti szinten. No mind1.

Egyébként neked is van egy igen választékos "érvelési" stílusod, meg kell hagyni.

Éhes_ló 2012.08.05. 19:30:14

A demszkíjtól kapott 1 HUF-ba kerülő telken erdőt irtó és ott egy évszázadra álig felfegyverzett szekusokkal ővott erődöt építő lauder féle zsidónevelde nem ért meg egy postot az esélyegyenlőség jegyében neked sem.

Bármi más igen.
Ennyit is érsz.

-HVC- 2012.08.05. 19:45:06

@Éhes_ló: Lehet, hogy a blogíró figyelmét most hívtad fel egy érdekes témára. Bizonyára ő sem tud mindent, főleg nem ilyeneket, hogy ahogy írod "őrzött zsidóneveldét" létesítettek. (Megkockáztatom, hogy erről a kurucinfóból értesültél.)
A hírt magát nem minősítettem.

Irókéz 2012.08.05. 19:54:45

Ezekre az egyéb juttatásokra azért van szükség, mert ha a tisztviselőkkel is úgy bánnának mint a néppel, akkor hamar elpártolnának a kormánytól, márpedig szükség van rájuk, mert ők a végrehajtói az intézkedéseknek. Sok más egyéb juttatásuk is van, érdemes lenne utánajárni.

Éhes_ló 2012.08.05. 19:55:37

Látogasd meg, első kézből szerezhetsz élményeket.

fkorbi 2012.08.05. 20:06:16

egy kicsit populista ez a cikk, mert a piaci szférában is előfordulnak béren kívüli juttatások, (és nem is csak cafeteria jelleggel - pl. egyszer én is fizetésemelés elmaradását kompenzálandón kaptam saját használatú cégautót, de megemlíthetném a céges menedzserszűréseket is magánklinikákon, stb.). És igen, van munkahely, ahol ilyen juttatások vannak, és van olyan is, ahol nincsenek, ez van.

Szerintem itt is erről van szó, ha ezt ki lehet gazdálkodni a humánköltség-keretből, akkor miért ne. Ez nem szociális kérdés, az erre fordított összegek igen nagy valséggel köszönőviszonyban sincsenek az óvodai ellátás országos szintű költségeivel.

tiborc2008 2012.08.05. 20:14:23

@fkorbi:
Apró különbség, hogy a céges juttatásokat az illető cég fizeti, míg itt az adófizetők.
Én például nem szeretném.

Bakacsin 2012.08.05. 20:20:57

@fkorbi: Ki lehet gazdálkodni? Amikor egyre másra vezetik be a különböző adókat, akkor nekem ilyet semmiből ne gazdálkodjon ki a kormány magának. Meg az állami dolgozóknak sem.

Más. Az egykulcsos adóról kár vitatkozni. Az elvileg normális dolog. Más kérdés, hogy nem válság közepén kell bevezetni, és ha már bevezetik, nem kéne vele párhuzamban ennek árát olyanokkal megfizetttetni, akik amúgy is szarul állnak. Ez a kormány a legtöbb jó célt csak pocsék módon tudja megvalósítani.

@Éhes_ló: Ne másoktól várd, hogy megírják, amiről olvasni akarsz. Vedd a fáradságot, és írj róla te blogot itt. Volt sok elítélendő tette az előző kormánynak és holdudvarának is, de ez nem legitimálja a mostaniak hülyeségét. Most ezek néznek minket birkának, szerintem ezekkel foglalkozni fontosabb. Inkább számoltatnák el a múltbéli politikus bűnözőket ahelyett, hogy folytatják a hagyományokat.

fkorbi 2012.08.05. 20:23:15

@tiborc2008: Az illető cégnek is te fizeted meg, amikor a termékét/szolgáltatásait megvásárolod :)

Az állammal szemben nyiláván más ez, mert van egy olyan elvárás, hogy ezek a költések átláthatóak legyenek, tudd, hogy mennyi személyi kiadás volt, és ha csökkentést ígértek, akkor tényleg csökkentették -e, stb. Ezeken a kereteken belül viszont igazából (nekem) mindegy, hogy milyen személyi jellegű juttatások vannak, ha ez az előre megállapított, és az ígéreteknek megfelelő keretek között történik.

(Itt sem az az érdekes, hogy béren kívüli juttatásként elitovodába járathatják a kölkeiket a közszolgák, hanem az, hogy emögött milyen sötét keresztfinanszírozási dílek lehetnek - amiről mellesleg a dolgozók nagy valséggel nem is tudnak)

Éhes_ló 2012.08.05. 20:29:40

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: nem érdekel dávidka.
Ami érdekel, az a szemmellenzős majomkodás, mikor vannak tabuk és vannak fikázandók.
A hitelesség minimuma, hogy valaki észre bírja venni az összes diszkriminatív, szegregált mocskot, ne csak a buktorét.

Éhes_ló 2012.08.05. 20:31:18

@Bakacsin: azt várom, ha valaki ír valamiről, akkor tájékozott legyen és egyenlő mércével mérjen.
Itt a postoló vagy nem tájékozódott, vagy kettős mércével mér.
Vagy mindkettő.

Mohamed 2012.08.05. 20:32:14

A mocskos repedtsarkú útszéli tetves nyomorult kurva annyukat.
Én nem adtam felhatalmazást, hogy a mocsadék tolvaj képviselők(akiket meg sem szavaztam)idejárassák a kis tetves picsagyümölcseiket.
Legszívesebben porig égetném ezeket az óvodákat (ősfákat kivéve) de komolyan mi ez a kibaszott kaszt rendszer

azok a kis tetves geci kölkek miért kaphatnak több támogatással minőségibb ellátást mint az én kisfiam(az én pénzemből)
,persze mi is beszélünk vele németül otthon de sajnos nem vagyunk együtt egésznap.
És ezek felnőve még kegyetlenebb módon nyomnak el és zsigerelek ki minket mert
ők még csk nem is találkoztak átlag magyarrala(és ide cspnám Lézer Jani szegényekkel kapcsolatos elszólását + hencegését a kölyke svájci számlájával együtt)
nem ezt már nem türhetjük legszívesebben legyílkolnám a kis rhadék porontyaikat ezzel két legyet ütve egy csapással
egyrészt megakadályozandó egy újabb agymosottabb és ezért kegyetlenebb politikus-bankár kaszt felnevelkedését
és mentesítendő ezáltal az országot(ha csak részben) is a tolvajoktól
másrészt a politkikusra ott mérve a legnagyobb csapást ahol a legérzékenyebb pontja van: a szíve a szerettei, s így jelezve egyszer s mindenkorra hogy ők is ugyan olyanok mint bárki más csak mi fizetjük.
De komolyan kár, hogy nem egy politikus porontyoknak fenn tartott óvodába tévedt be a denveri mészáros.

Mike36 2012.08.05. 20:37:35

Hogy rohadna meg az összes politikus

Bakacsin 2012.08.05. 20:42:24

@Éhes_ló: Én nem láttam ebben a posztban olyat, ami akár csak halványan utalna az előző kormányra, pláne annak bármilyen megítélésére. Miért kettős mérce neked az, ha valaki ír a mostani gaztettekről, s nem sorolja fel mellette a történelem összes ilyen cselekedetét? Ha leírná, hogy Gyurcsány is hülye volt, akkor azt hiányolnád, hogy nem szapulja eléggé Kádárt meg Rákosit?

Kopasz Szuzukis 2012.08.05. 20:50:28

@régebb óta vagyok Subban mint te:

A kukás munka mióta szakmunka? Közönséges betanított munka.
Ellenben az igazgatóm nem tudná elvégezni az én szakmunkámat. Medrt ő eredetileg közgazdász, és utána lett igazgató. Én pedig vegyésztechnikus, és a szakmámban dolgozok. Pont.

Ami meg az "alulfizetett", 3-4ezer eurónyi fizuból "tengődő" minisztériumi alkalmazottakat illeti, hát szívesen tengődnénk a feléből is. Bruttó!
Ilyen szar dumákat csak az íróasztal mögött kotló "managertípusú" aktakukacok eresztenek meg. Akik azt hiszik, hogy ők a világ közepe. Ha az alant lévők nem tolnák elé a zabálnivalót, nem csinálnának autót, házat, satöbbi, vajon mire mennének a sokdiplomás "vértizzadok14órában" munkájukkal?
Félreértés ne essék, nem a diplomásokat támadom, hanem azokat, akik azt hiszik, hogy a papír révén már az uralkodó elithez tartoznak, és mindenki más csak alárendelt.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.05. 21:13:28

@Éhes_ló: Tudom, hogy kevered, de ez csak téged minősít, no meg az egész érvkészletedet.

Éhes_ló 2012.08.05. 21:19:50

@Bakacsin: itt egyenlőkról és egyenlőbbekről mert írni a postoló.
Nos az egyenlőknél elakadt, az egyenlőbbekről nem mert írni.
Én meg megtettem, amikor felhívtam a figyelmét a lauder 1 forintért létesített gettójára.
No arrafelé lehet keresgélni "egyenlőbbeket".

Éhes_ló 2012.08.05. 21:22:22

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: szerintem te tévedsz.
A lubavicsiek nem kaptak demszkyjtól 1 forintért telket Budán, nem írottak erdőt még akkor sem, ha - szerinted is - szegregált gettóként üzemeltetik saját oktatási intézményeiket.
De ez is csak téged minősít, no meg az egész érvkészletedet a postolóval együtt.

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.08.05. 21:28:24

@Kopasz Szuzukis:
az igazgatód valószínűleg meg tudná tanulni a te szakmunkádat (hacsak nem valami készség tárgy) vagy ha ő nem, akkor sokan mások.
Ezzel szemben az ő munkáját csak kevesen tudják elvégezni.

"Ilyen szar dumákat csak az íróasztal mögött kotló "managertípusú" aktakukacok eresztenek meg. "

Igen pucukám, évekig végeztem kemény fizikai munkát napi 14 órában (5 óra rakodás, majd kiszolgálás) diplomával a zsebemben. Jól betaláltál.

Bakacsin 2012.08.05. 21:28:53

@Éhes_ló: Nyilván te is pontosan érted a cikk címét. Nyilván te is olvastad Orwel idevonatkozó könyvét. Mivel demokrácia van, elvileg mindenki egyenlő. Viktátor talpnyalói az egyenlőbbek jelenleg. Ma erről kell beszélni.
Linkeld már be kérlek azt a blog bejegyzést, amit az általad említett 1 forintos telekről írtál közvetlenül az eset tudomásodra jutása után.

kvadrillio 2012.08.05. 21:46:21

hjahh.....vannak.egyenlők...és egyenlőbbek.
VÉRSZÍVÓK ÉS KISZÍVOTTAK.

...occt tudjátok...MIT SZOKTAK A VÉRSZÍVÓKKAL CSINÁLNI ?!

BIZOOOONY...:)

kvadrillio 2012.08.05. 21:49:21

@régebb óta vagyok Subban mint te:
az ő munkáját csak kevesen tudják elvégezni.......de jót nevettem ezen !!!!!:O)))))

..mert... AKI INFARKTUST KAP...az is pótolható.

és a FÖLD...FOROG TOVÁBB............

Éhes_ló 2012.08.05. 22:00:38

@Bakacsin: szerintem én értem a cikk címét.
Te nem akarod megérteni, hogy az egyenlőbbek mocskát le sem merik írni, miközben itt fikázzák azokat akik századannyira sem szegregálnak és nem gettósodnak, nem ingyen telken rendezkednek be.
Ez te és a magadfajták agyonhallgatnátok, miközben veritek a tamtamot, amikor más próbálja ezt a példát követni.
De nem sikerül.
Nekik és nektek sem.

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.08.05. 22:10:25

@kvadrillio:
ajánlottam már fel hőbörgőnek, hogy cseréljünk.

Csupán annyi a feltétel, hogy tegye letétbe a vagyonát (ingatlan, stb.), fedezetül az esetleges nyereség csökkenésre.

Valahogy itt mindenki visszalépett.

kewcheg 2012.08.05. 22:12:24

@Irókéz: Én pl.egy magasan képzett "tisztviselő" vagyok egy oszlopos szervezetben,és semmit nem kapok az államtól az évi 12 darab fizetésemen meg az évi 160ezer ft."kafeterián" kívül. namost én akkor vagy nem vagyok magasan képzett magyar tisztviselő, vagy vagyok ugyan,de elfelejt rólam megfelelően gondoskodni a zállam...:(

Bakacsin 2012.08.05. 22:20:24

@Éhes_ló: Fajtád neked van, nekem nincs. Ráadásul gyáva is vagy, nem kicsit. Te nem mered leírni, hát írja le más? Lehet, hogy hazudsz, mint a fajtád? Nem is igaz, amit itt leírsz? Mert ha igaz, és gyáva sem vagy, akkor már rég írnod kellett volna róla. Utoljára kérem: linkled már ide amit írtál róla.

kvadrillio 2012.08.05. 22:26:06

...VAJHHH...A PARLAMENT TAGJAI KÖZÜL, KI JÁRHATOTT LUXUSZÓVODÁBA ?????:o)

...MERAZ MEGLÁCCANA RAJATUK ! :D

Éhes_ló 2012.08.05. 22:28:40

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: éles lőfegyverrel felfegyverzett szekusokról írtam.
Azok vannak a lauderben.
Nem ketten.

kvadrillio 2012.08.05. 22:32:02

..nekem...azért felettébb teccik ez a TÁRSADALOM TAGJAI-SZÉTVÁLOGATÁSI POLITIKUSI JÁTÉK.SZÉTVÁLOGATTUK-TÁK MÁR GAZDAGRA-SZEGÉNYRE, OKOSRA-HÜLYÉRE, JÓLIMFORMÁLTRA-DEZINFORMÁLTRA, DOLGOZÓRA-MUNKANÉLKÜLIRE, ELTARTOTTRA-KITARTOTTRA, DROGOSRA-ÉBERRE....roppant sokat dolgozik ez a bagázs, hogy végül is ELKÜLDJE ŐKET A NÉP, A MÉG GONDOLKODNI KÉPES TÁRSADALOM MELEGEBB ÉGHAJLATRA: ÖRÖKRE !

Borókay Sámuel 2012.08.05. 22:40:57

Szerintem egyeseknek azért több jár mint a sok büdös parasztnak. A sok jobbágynak csak a szája jár. Nem értem miért kell keseregni.

Irókéz 2012.08.05. 22:45:25

@kewcheg: elfelejt rólam megfelelően gondoskodni a zállam...:(

Pont azt vitatja ez a blogbejegyzés, hogy ez a szolgáltatás nem jár. Ha van egy korrekt havi fizetésed és még 160K éves juttatásod, akkor nagyon jól gondoskodnak rólad!

kvadrillio 2012.08.05. 22:47:39

"Ha viszont kormánytisztviselők csemetéiről van szó, a minisztérium bőkezűbb, kiemelt budai intézményekben akár 60 ezret is pótol az állam, csakhogy ne szenvedjenek a kicsik hiányt, meg a szülőknek se kelljen szűkölködniük a magyar átlagfizetést bőven meghaladó jövedelmükből."

...hmmm.... mai Magyarországon viszont a MAI MAGYAR ÁLLAM A KÖZMUNKÁSOKNAK, HAVI 47.000 FORINTOT FIZET AZ ÁLTALUK ELVÉGZETT KÖZMUNKÁÉRT !!!

.

Borókay Sámuel 2012.08.05. 22:48:52

A magyaroknak az a sajátosságuk, hogy az utolsó falatot is kinézik a Másik szájából. Mindenki boldogabb volna, ha nem irigykednének. De nem, ahelyett azt nézitek hogy a Másik hogyan él meg hova küldi a gyerekeit meg milyen autót vezet. KIT ÉRDEKEL a ti szegénységetek? Komolyan mondom, majdnem hányingerem volt ettől a sok irigy szótól amit itt volt "szerencsém" olvasni. Szégyen ahogy a magyarok gondolkodnak.

Éhes_ló 2012.08.05. 22:49:42

@Bakacsin: neked is van, nekem is van.
Le mertem írni, ezen habzol pont.
A postoló nem merte leírni, ezért írtam le én.
Fentebb olvashatod.
A lauder zsidai az egyenlőbbek bárkinél: nekik jár néma sunyi kussolás a dolgaikról, nekik jár a szegregált oktatás és a támogatás címén nekik folyatott közpénzek milliárdjai, nekik jár a demszkiféléktől a buadi ingyen telek, az ősfás telken az engedély nélküli erdőírtás, és az egyenlőbbeknek jár persze a fegyveres védelem is.

A magyaroknak mindez nem jár.
Őket nem illeti meg ingyen telek az államtól, nem tarthatják távol az életüket lehetetlenné tevőket és a nagy cégek nem adakoznak az oktatásuk támogatására sem. Fegyvrese védelemről pedig nem csak a magyar gyerekek nem álmodhatnak, hanem a szüleik, nagyszüleik és dédszüleik sem, mert a politikai hatalom és hű kutyáik a sünök akaratából prédák ők és a javaik is a cigány szavazatok megszerzésének mocskos oltárán.

Borókay Sámuel 2012.08.05. 22:51:27

Egyébként mennyit fizessenek azoknak a csőcselékeknek? Nem vagyok gyűlölködő, de mégis mennyit érdemelnének meg? Annyit kapnak, amennyi jár nekik. 47.000-ot ér az ilyeneknek a munkája. Nem véletlen hogy eleve ilyen helyzetbe kerültek. Azon nem szoktatok elgondolkodni, ti, akik véditek a "szegény" közmunkásokat.

Borókay Sámuel 2012.08.05. 22:54:25

@Éhes_ló: Belőled a ressentiment, a gyűlölködő irigység beszél. Nem lenne jobb neked is ha ezt a gondolkodásmódot elfelejtenéd? Ezzel nem ártasz a roma csőcselékeknek, hanem csak magadnak. Most ilyen dolgokon minek húzod fel magad?

lutria 2012.08.05. 22:58:57

+1 kérdés:Vajon ezektől a kormánytisztviselőktől is kérnek a bölcsik és az ovik vagyonnyilatkozatot minden ingó és ingatlan vagyonukról,mint az átlagemberektől-pont azokban a kerületekben ahol ezek a luxusintézmények vannak?
Egyébként ha többek között ezekkel az intézkedésekkel megtörtént a kormánytisztviselők életminőségének javítása,akkor most a többi állampolgár következik?

Bakacsin 2012.08.05. 23:06:56

@Éhes_ló: Sejtettem, hogy nem mertél még sha egy rendes blogot írni erről. Nem kétlem, hogy igazad van. S ha így van, akkor akkor azt is elítélem. De itt, és most a jelenlegi rezsim szemétségeiről beszélgetünk, nem másról.

Amennyiben van fajtád, és nekem is, akkor az a Homo Sapiens fajon belül az európai (nincs egységesen elfogadott tudományos rendszer). Azaz az én fajtámhoz tartozol te is vagy fordítva. Feltételezve, hogy te is fehér bőrű vagy.

Jó éjszakát!

király vagyok 2012.08.05. 23:46:50

széjjel is baszom a geci fejüket hanem engednék a pujákat oda
bemék asz kivágom a szivüket a gecibe dicsak

Riz Ottó 2012.08.05. 23:57:46

@Mohamed: neked is nyomorult lelkivilágod van, hogy más gyermekének lemészárlását kívánod...

Riz Ottó 2012.08.06. 00:09:06

Egyébként meg bírom a sok melldöngető vállalkozót, aki ott csalja az adót, ahol tudja, minden egyes magánszükségletre vásárolt termékről "kőccségszámlát" kér. Tisztelet a kivételnek, ha ugyan akad.

madarasi.abel 2012.08.06. 00:14:40

@Éhes_ló Mégis, 2012-ben, Magyarországon miért kellene gyerekeket fegyveres kommandósokkal védeni?

dr. pretender 2012.08.06. 01:01:58

azon túl, hogy a cikk fő mondanivalójával egyetértek:
1. az átlag kormánytisztviselő azért olyan nagyon sokkal nem keres az átlag fölött
2. én 20 éve, egy teljesen sima falusi óvodában tanultam angolt (jó, iszonyat gagyi szinten, de hát mégis milyen szinten tanuljon angolt egy ovis), nemrég EU-s pénzből épp ez az ovi is sószobát építtetett, szóval annyira talán nem különlegesek már ezek a dolgok...
de az államtitkár gyerekének bölcsijét valóban nem kéne fizetni. mondjuk ugyanígy nem adnék alanyi jogú juttatásokat a gazdag nagycsaládosoknak sem...

Netszamuráj 2012.08.06. 01:01:59

@madarasi.abel: Hogyhogy miért? Az éhes ló félék miatt. Mert ők bárkit lemészárolnának, aki "zsidaj", mindegy, hogy egy 8 éves gyerekről beszélünk. Mert a "zsidajok" gonoszak.

Egyébként a Lauderben való tanulásért fizetni kell, nem is keveset. Szóval nem tudom milyen ingyenességről vartyog. Kb. olyan az, mint egy magániskola. És ismerek olyan _nem_ zsidót, aki odajárt... ;) De ez biztos nem illik bele a kis összeesküvés-elméletébe az éhes ló úrnak.

Rajmundd 2012.08.06. 01:08:07

Halló EMBEREK!!!

A Blikk nem számít megbízható forrásnak! El ne higgyétek már ezt, ez nem igaz!!! Ez kamu.

Különben is, hónapok vannak hátra, és összeomlik az egész ktg.vetés, államháztartás minden, nemsokára ezreket fognak kirúgni a kormányhivatalokról!!

Jah, és a DIÁKHITELT meg ki fizeti vissza, ha az állam nem tudja a külföldön dolgozók frissdipl.októl behajtani???!

Ez a paródia fenntarthatatlan,
Hagyjuk már ezt....
leléptem én is!

Netszamuráj 2012.08.06. 01:10:59

@Borókay Sámuel: Te mi a faszról beszélsz? Milyen szegénységünk? Itt arról van szó bazmeg, hogy a FIDESZ kasztrendszert alakít ki, a csinovnyikok gyerekei majdhogynem ingyen járnak luxus bölcsődébe meg óvodába! Engem meg bazmeg elhajtanak már a harmadik helyről is a kerületben, mert nincs elég bölcsőde! Érted bazmeg, erről van szó! Persze, tudom, én meg járassam magánbölcsibe a gyerekemet...

Hát a nagy lófaszt, inkább az egész családommal odébbállok egy olyan országba, ahol a pártfunkcik nem annyira vérlázítóan szemtelenek, mint itthon.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2012.08.06. 01:25:48

"Most sokkal több szájat kellett etetniük. A négy koca ősszel körülbelül egy időben ellett meg, harmincegy kis malacot hozott a világra. A malacok mind tarkák voltak, s mivel Napóleon volt az egyetlen kandisznó a gazdaságban, könnyű volt kitalálni származásukat. Kihirdették, hogy később, amikor megveszik hozzá a téglát és az épületfát, tantermet építenek a tanya kertjében. A fiatal disznókat addig egyelőre maga Napóleon oktatja a tanya konyhájában. A süldők a kertben tornásztak és sportoltak, és megtiltották nekik, hogy a többi fiatal állattal játsszanak. Körülbelül ez idő tájt hozták be azt a közlekedési szabályt is, hogy ha egy disznó és valamilyen más állat találkozik az ösvényen, a másik állatnak félre kell állnia; meg azt az előjogot is, hogy minden disznó, rangjára való tekintet nélkül zöld szalagot viselhet vasárnap a farkán.
"

vamvend 2012.08.06. 05:25:30

Nyilván a nagyon alacsony fizetést, ezzel kompenzálják.

vamvend 2012.08.06. 05:29:09

@Riz Ottó: Azt te csak hiszed, hogy olyan egyszerű. Tipikus, nem tudok smmit egy ügyről, de okos vagyok hozzáállás.

lavór 2012.08.06. 06:29:09

@Rajmundd:

..."nemsokára ezreket fognak kirúgni a kormányhivatalokról!! "

Az kevés lesz, százezreket kell.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.06. 06:49:45

Na pont a Blikkre kell hivatkozni.

De különben jó reggelt. Ne szűkítsük kormánytagokra ezt a dolgot. KÉpviselők, spanjaik, megteszi.
Ugyanez van az eü. ellátással is, csak ugye ő alapból nem államiba járnak.

Azért én megnézném, mi lenne, ha valami főfejesre, vagy családtagjára pont szarna az ügyeletes orvos.

AoL 2012.08.06. 06:50:05

Csak a tények kedvéért jegyzem meg, hogy mezei proliként járt a gyerekem az egyik "luxusóvodába" a három közül, ami annyira nem luxus, hogy egyrészt látnotok kellene, másrészt csak azért pont azt jelölték ki, mert akkor még Oktatási Minisztérium alá, és gondolom, jelenleg is közvetlen fenntartás alá tartozik.

Igen, kell vinni tisztasági csomagot, wc-papírt, etc., és gyümölcsnap is van, azt is a szülők gazdálkodják ki, hogy minden nap legyen friss gyümölcs.

És amikor mi odajártunk, akkor került sor a térítési díj bevezetésére, egyszerűen azért, mert különben nem tudták volna kigazdálkodni a fenntartást sem.

Éppen arról híres az ovi, hogy nem különórák százaival terhelik hülyére a gyerekeket, egyedül úszni jártak, szintén térítési díjért, azt is csak azért, mert 200 m-re van a kerületi tanuszoda.

Hát ennyit a luxusról.

A kerület többi óvodája jobb állapotban van, csak hagyományosan ez szolgált az állami intézmények szolgálati óvodájául.

Valamikor az Operaház óvodája volt, és ebből annyi maradt meg, hogy sok olyan szülő hordja oda a gyerekét, aki nem reggel 8-9-től délután 5-6-ig dolgozik, ezért a kezdést kicsit rugalmasabban kezelik és nem muszáj beérni korán, cserébe elvinni a gyereket meg de. Ez a rugalmasság a legnagyobb és gyakorlatilag egyetlen "kivételes" előnye.

Ettől még a többi lehet luxusóvoda, de hogy a Bíró utcai rossz értelembe véve nem az, az hót ziher.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.06. 06:51:49

@online távmunkás: Nem az a gáz, hogy elitóvoda, hanem hogy többet fizet bele az állam, mint azokba, ahol mindjárt összedől az épület is. Ez kicsit azért így, hö.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.06. 06:53:14

@AoL: Akkor most mi is? Mert akkor ez nem luxusóvoda.

jog-ász 2012.08.06. 07:39:45

igen megint mutyi mutyi mutyi, okoskodás, helyezkedés, ügyeskedés-csak azt zavarja aki kimarad belőle, meg aki szeretne normálisan tisztességesen élni..sokan emiatt lépnek le itthonról, mert a szaros melót is megfizetik tisztességesen, és ugy keres az ember 2000 eurót hogy nem vágják a pofájába hogy gazdag vagy.

Krutzifix 2012.08.06. 07:53:59

@Gondolkodni Próbáló Birca: Nem vagyok nagy igényű, csak egy ciklus erejéig szeretnék abba az alsó középosztályba tartozni, ahol havi 2 milla a fizetés.

Hiába erőlködik, a többség, az átlagbérből élő többség - a fityeszes szólamok ellenére -, megszívta az egykulcsost, azok, akik jól jártak, azok meg nem fogyasztanak többet - itthon!
És akkor még ilyen kiváltságokat is ingyen élveznek, mint amiről a cikk is szól! Nehogy véletlenül legalább ennyivel járuljanak hozzá a fogyasztás élénkítéséhez! Bezzeg, ahogy azt az egyik hsz is írja, egy mezei óvodában a szülőkkel fizettetik meg, ha valamire - pl. a hűtőszekrény javítására - nem jut pénz!

Ne csak próbáljon gondolkozni, Birca!

Ami viszont elismerésre "méltó", hogy ők nyilvánosan csinálják... a 2/3 feljogosítja őket erre is, hiszen a zemberek ezt akarták 2010-ben, amikor megválasztották őket! Khm.

Kutchek (törölt) 2012.08.06. 07:55:30

Nem Demcsák Zsuzsának volt valami eszmefuttatása, hogy nem szeretné a pór néppel egy oviba járatni a kölykét?
Mekkora volt a felháborodás!
Ciki....

Morcos Kartal (törölt) 2012.08.06. 08:20:01

@Kivancsi: nem értem szavad. Hogyan "terjen vissza a munkavilagaba", amikor ezek a büdös életben nem dolgoztak öt percet sem? Aztán mi az, hogy a felét fizesse be? Teljes vagyonelkobzás barátom, aztán adni neki egy vidéki panelt és végzettségének megfelelő munkát egy helyi cégnél, normál átlagbérért. Közben átvilágítani, és aki bármilyen törvénytelenséget követett el, annak a maximális büntetést kiszabni.

Aki az elmúlt hatvan évben itt állami feladatot látott el, egy sem maradna szabadlábon... na ez lenne a rendszerváltás.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.06. 08:20:22

@Krutzifix:

"Nem vagyok nagy igényű, csak egy ciklus erejéig szeretnék abba az alsó középosztályba tartozni, ahol havi 2 milla a fizetés."

Komolytalan. A legnagyobb érintett rész fizetése 300-500 ezer.

"Hiába erőlködik, a többség, az átlagbérből élő többség - a fityeszes szólamok ellenére -, megszívta az egykulcsost"

Ez nem igaz. Attól, hogy XY 40 % helyett 20 %-ot adózik, miért járna rosszul az, aki korábban és később is 20 %-ot adózik?

"azok, akik jól jártak, azok meg nem fogyasztanak többet - itthon!"

Dehogynem. Elégetek a pénzüket?

"És akkor még ilyen kiváltságokat is ingyen élveznek, mint amiről a cikk is szól!"

Ennek semmi köze az egykulcsos adóhoz.

K.Tomoceusz 2012.08.06. 09:07:08

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Lázár Janó szépen elmondta.

A kölke nevén van a svájci bankszámla, amin gyűjti a pénzét.

Nem fogyasztanak, mert mindent ingyen kapnak.

Ez az egész fidesz egy bűnöző cigánybanda, és pofátlanul lop, rabol, szaporodik és élősködik.

2010-ben már 3 millióan voltak a fülkében.

Ennyien azok, akik abból élnek, amit az adófizetőktől elvesznek.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.06. 09:13:32

@K.Tomoceusz:

Komolytalan szöveg. Ez maximum pár ezer emberre igaz.

déjá vu39 2012.08.06. 09:35:25

@poszt: Hát, kérem, ami jár, az jár, Ha mégsem, akkor megszerezzük.

K.Tomoceusz 2012.08.06. 09:46:45

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Tényleg ?

Vállalkozók, mint Simicska ?
Vagy Csányi ? Vagy a CBA ?

Állami állásokon marakodnak a fidesznyik családok,
meg államiból osztogatott földeken,
meg állami cégek igazgatótanácsi tagságain,
meg kapnak saját múzeumot, akadémiát meg BKV-t.

Az egész egy rohadt maffia, amelyik még szapora is, úgyhogy a sok gyereknek majd még nagyobb állam kell, hogy legyen elég hely a mihaszna fajtájuknak.

Kivancsi 2012.08.06. 09:48:25

@Morcos Kartal: nem akartam habzo szaju komcsi szerepben tetszelegni :):)

viszont igazad van a jelenlegi nagyveziir a kinaiakat favorizalja...
szoval peldat vehetne toluk es kezdhetne a kivegzeseket elsokent elintezheti a sajat csaladjan majd parttarsain belul azokat akik a zemberektol loptak majd megfonhatna kotelet sajat maganak es meg mielott vegezne magaval:):)
elintezheti az elmult 60 ev osszes tolvajat :):)

johet a szep tisztesseges uj vilag.
csak, hogy a keviselok ne felejtsenek!! minden parlamenti szek hattamlajara kihelyezni egy elokeszitett kotelet :):)

Borókay Sámuel 2012.08.06. 09:49:06

@Netszamuráj: Igen ám, de a hozzád hasonló irigykedők sehol sem lesznek boldogok. Németországban meg az lesz a bajod hogy "b*zdmeg, azok a k*rva arabok élveznek elsőbbséget velem szemben, a legjobb bölcsi-helyeket az ő gyerekeik kapják." Szóval szerintem a Te mentalitásoddal van a baj, és nem (kizárólag) a kúrmánnyal.

Borókay Sámuel 2012.08.06. 09:51:32

@Netszamuráj: Nem vesztenénk sokat egyébként azzal, ha a hozzád hasonló Elégedetlenkedő, primitív emberek elvándorolnának. Platón is azt javasolta, hogy az alsóbb népréteget száműzetésbe kell küldeni. Anglia is ezt tette amikor Ausztráliába küldték a csőcseléket.

K.Tomoceusz 2012.08.06. 10:25:54

@Gondolkodni Próbáló Birca: Jól kereső alkalmazottak már szinte csak az állami kézből osztott állásokban vannak.

A fideszen kívüli gazdaság meghalt, vagy éppen ölik.

A 27%-os áfával nem is lehetett másként.

Adócsökkentés, mi ?

Világcsúcs forgalmi adóval ?

Csak az állami szektorban nyüzső fideszeseknek csökkent az adója.

Nyüzsögnek, mint a nyüvek és osztogatják az állásokat a semmirejó rokonyoknak.

Tehát az egykulcsossal oszott pénzt is ilyen Lázár módon spájzolják a fidesznyikek kockáról kockára.

Mert jöhet még kutyára dér.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.06. 10:30:41

@K.Tomoceusz:

Ismétlem: mindennek semmi köze az egykulcsos szja-hoz. Az egykulcsos szja pozitív lépés mindenképpen.

Egy rakás multi van Mo-n, az ottani alkalmazottak jártak a legjobban az egykulcsos adóval.

Borókay Sámuel 2012.08.06. 10:47:40

@Gondolkodni Próbáló Birca: Nem éppen a legjobb válságkezelés az egykulcsos adó. több kutatás is kimutatta, hogy semmit sem segít a gazdasági növekedésen. Az egykulcsos adó miatt kellett rengeteg más adónemet megemelni/bevezetni, hogy bepótolják a hiányzó adóbevételt. Még azt is megkockáztatnám, hogy hosszútávon árt a gazdaságnak.

K.Tomoceusz 2012.08.06. 11:41:14

@Gondolkodni Próbáló Birca:
A multiknál ?

A tesco árufeltöltők, vagy a pénztárosnők ?

Lásd be, hogy a multiknál is csak egy kis vezetőréteg kapta az előnyt. Többség valszeg nem is magyar.

Ezek csak dumák.

A gazdaságot agyonvágta a jogi bizonytalanság, a bankok üldözése, meg a sok büntetőadó.

A 27%-os áfa mellett még a csoda se segítene.

Nincs olyan gazdaság, amelyik ezeket a vidéki kócerájosokat kiheverné.

Nyertes a nyikhaj középvezető, aki csapatot épít és vállalati himnuszt irkál, és ezzel a csúcsra ért.

ketroot 2012.08.06. 11:48:48

@Netszamuráj:

Jajj ne már. Ez egy hülye troll, kár vele szarakodni.

Legalábbis remélem, hogy csak trollkodik és nem komolyan tolja, akkor nagyon szomorú lennék.

Cartman (ex Cartman) 2012.08.06. 11:53:04

@Gondolkodni Próbáló Birca:
Pozitív lépés, aha.

1. Az adójóváírás kivezetésével megdrágították az alacsonyan kvalifikált munkát, aminek az "eredménye" mostanra nagyon szépen látszik. Már a közmunkával együtt se lehet semmi pozitívat kihozni a munkaerőpiaci statisztikák alakulásából...

2. Iszonyú nagy lyukat ütöttek a költségvetésen, amit (röhejes módon) az egykulcsos céljaival szemben kontraproduktív különadókkal próbáltak / próbálnak orvosolni. (Ezzel tovább növelve az egykulcsos veszteseinek terheit, de - gondolom - ezt te nyilván leszarod. Feltételezem, részedről dögöljönmegaparasztja.)

3. A jövedelmi különbségek erősítésével növelik a társadalmi különbségeket (megnehezítve a mobilitást - ld. még felsőoktatási keretszámok csökkentése), ami viszont csak ilyen mindenféle dél-amerikai (fél)diktatúrákban számít már eredménynek. Meg nálunk... Azt hallottad, hogy Szlovákiában és (várhatóan) Romániában is kivezetik az egykulcsos adót? Pedig az ő egykulcsosuk sok szempontból más volt, mint a miénk...

4. Társadalmi szempontból a középosztály szélesítése lett volna egy modern, európai jobboldali kormány célja, ehhez képest az alsó középosztály nyomorba döntéséhez csak gratulálni tudok.

Az utóbbi 22 évben megmutattuk, mire képes Magyarország önállóan... Nyugodtan annektálhatna minket kb. bárki a szomszédok közül, mert jelenleg a térség legalja vagyunk. És ebben persze része van itt mindenkinek. Ostoba, rövidlátó szavazónak, korrupt, buta, kapzsi politikusnak, stb.

Tapsikolj, és próbálkozz nyugodtan, de ha még most se látod, mi van, akkor ti megtaláltátok egymást viktorékkal. Sok boldogságot nektek!

Macropus Rufus 2012.08.06. 11:54:53

@_Hank_Moody_: sajnos minden embere olyan szinten van bebetonozva, hogy csak 2/3-al tudod kiszedni őket onnan. Orbán elmehet, de az árnyékkormány már fel van építve. Minden lehetséges módon gáncsoskodni fognak. Aztán 2018-ban elkezdik a rizsát, hogy a hülye kormány semmire nem képes, és a barom magyar meg jól beszopja (akár csak 2010-ben... biankó ígéretekre szavazni???? Ilyet is csak a magyar tud)... Ez már ilyen. Marhák vagyunk. És ezt ők pontosan tudják.

Borókay Sámuel 2012.08.06. 12:20:26

@A félázsiai csizmadia - kinek neve ketroot: Nagyon is komolyan gondolom. Mondhatni, túlságosan is komolyan. A ti kényes hasatoknak úgy látszik túl sok az a táplálék, amit én nyújtok nektek. Minden általam megfogalmazott véleményt komolyan gondolom. És nem szégyellem.

Borókay Sámuel 2012.08.06. 12:23:19

@A félázsiai csizmadia - kinek neve ketroot: Engem meg az tenne rettenetesen szomorúvá, hogy bárkit is elszomorítottam. Egész munkásságom arról szól, hogy olyan szellemi útravalót adhassak másoknak, ami révén ők is hozzám hasonlóan boldog, megelégedett EMBERI lénnyé válhassanak, vagy legalábbis törekedhessenek az ember szintjének elérésére.

K.Tomoceusz 2012.08.06. 12:29:33

@Borókay Sámuel: Samuka próféta és az emberalatti lények balladája.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.06. 12:35:46

@Borókay Sámuel:

Mindezen lehet vitatkozni. Alapvetően azonban igazságtalan az alsó középosztály kifosztása a többkulcsos adóval. Az egykulcsos adó mindenképpen igazságosabb, egyenlőbb tehetviselést biztosít.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.06. 12:38:12

@K.Tomoceusz:

Már megint olyasmiket írsz, aminek semmi köze az egykulcsos adóhoz. A lényeg: az alsó középosztályról van szó, mely jellemzően 300-600 ezer Ft-os bruttó fizetésből él, más jövedelme nincs. Ez a rosszabb multiknál a középvezetői réteg, a jobbaknál pedig az alacsonyabb beosztásúak is.

ketroot 2012.08.06. 12:40:14

@Borókay Sámuel:

Akkor ehhez kívánok neked sok sikert!

Komolyan.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.06. 12:40:31

@Cartman (ex Cartman):

Az általad említetteknek nincs köze az egykulcsos szja-hoz.

Ami pedig a politikai vonatkozást illeti, nagyon tévedsz. Az egykulcsos szja klasszikus liberális gazdaságpolitikai lépés. Mo-n először az SZDSZ vetette fel 1998-as programjában - más kérdés, hogy aztán sosem lett megvalósítva.

K.Tomoceusz 2012.08.06. 13:06:05

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Nincs gond, bár a poszt témája nem az egykulcsos.

Ha, ahogy írod, az alsó középosztály a 300-600 ezret kereső multiknál dolgozó 25 éveske,

akkor mivel magyarázod, hogy az átlagkereset kb.120 ezer ebben az országban ?

Méghozzá úgy, hogy dolgozó sincs összesen 3 millió ....?

Vagyis középosztálynak azt neveznéd, amelyik a társadalom

keresettel rendelkező felső harmadának

a felső harmadában keres, mert nyakkendős lótifuti lehet ?

Ez kérlekszépen nem középosztály.

Ezek csicska alkalmazottak.

A középosztály egyrészt a társadalom közepe lenne, az átlag,

vagy másrészt, mint teherviselő réteg, a - tulajdonos - a maga bótjában.

A társadalom középső sávja csak adóemeléseket kapott,

a saját cégek meg tömegesen mennek tönkre.
Európa bedőlt cégeinek harmada magyar.

Mondjuk egy ilyen ország, amelyik a 25 éves csicskák fogyasztására épít,
teljesen hülye.
A fiatalok nem is vesznek magyar árut, de ha mégis,
akkor tuti, hogy nem vesznek több keresetből többet.

Vagy elképzeled, hogy a multihoz 3 tarsolytáskával és még két íjjal mennek be és uzsonnára nem egy, de 2 nemzeti görögdinnyét visznek a nyeregkápában ?

Külföldi kocsival mennek, külföldi ruha a kötelező megjelenés, külföldi kütyükkel érintkeznek, külföldön pihenik ki a hétköznapokat és pármai sonkán diétáznak.

Ezt a középosztályt kurvára benéztétek.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.06. 13:18:12

@K.Tomoceusz:

Magyarország közepesen gazdag ország, NINCS a leggazdagabb országok köztt. Az ilyen országokban az átlagkereset a rendes megélhetési szint alatt van. Ez egy tény, amit kár vitatni. S ezen nem úgy lehet változtatni, hogy mindenkit lehúzunk a szegénységbe. Ez primitív kommununista logika, mely sehová nem vezet.

K.Tomoceusz 2012.08.06. 13:27:24

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Tényleg ?

A közepesen gazdag országokban

- a megélhetési szint alatt él meg - az átlag ?

Mi lehet akkor a nyomorgó országokban ?

Nem tudom, hány éves lehetsz, de asszem mással játsszál komcsizósat kis debil.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.06. 13:37:49

@K.Tomoceusz:

Ezek a tények. Magyarország közepesen gazdag ország. A nyomorgó országokban meg a középosztály a társadalom alig 5-10 %-a. Ezek tények.

Macropus Rufus 2012.08.06. 13:43:35

@Gondolkodni Próbáló Birca: na ez a hülyeség. De nem akarom ismételni Tomoceuszt, de a kérdése jogos: akkor pl. mi a helyzet az alattunk lévőkkel?

Cartman (ex Cartman) 2012.08.06. 13:48:37

@Gondolkodni Próbáló Birca:
Dehogy nincs!

Ez egy röhej, hogy van, aki szerint értelmes dolog "időtől és tértől" (és nyilván egyéb körülményektől) függetlenül vizsgálni egy adóRENDSZERT!

Egy JÓ IDŐBEN, JÓL bevezetett egykulcsos bejött pl. Szlovákiának, de a miénket rosszkor, rosszul vezették be. Meg is lett az eredménye...

A jó (gazdaság)politika adaptív, nincs benne bebetonozva szinte semmi. Ezt nem (pontosabban ezt sem) érti a fidesz, és épp emiatt tartom őket még gyurcsánynál is nagyobb elkúrónak. Ami azért nagyon nagy szó...

Ja, és itt említeném meg a fidesz bármiféle önreflexióra való képtelenségét is, ami nagyon komoly jellemhiba. Ráadásul ez igaz külön a vezérürüre és az egész kompániára kollektíve is. Félelmetesek. Így képzelem el az '50-es évek kommunista pártját is. Csak megyünk, sarlóval, kalapáccsal a kézben, minden jó, amit mi csinálunk, és minden rossz, amit (épp) nem. Az emberi butaság csimborasszója.

Macropus Rufus 2012.08.06. 13:58:06

@Gondolkodni Próbáló Birca: sejtettem :) de ugye nálunk is rengeteg ember él minimál bér illetve létminimum könyékén. A munanélküliség olyan 10-11%-k.
Akkor egy nálunk szegényebb országnak esélye sincs a felemelkedésre. :o

mondjuk hamarosan nekünk sem lesz... :((

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.06. 14:11:18

@Macropus Rufus:

Esély mindig van. A tények azt mutatják, hogy a világban az utóbbi 50 évben drasztikusan csökkent a szegénység. Hatékony, kapitalista gazdaság kell, ez a fejlődés útja. Indiában 40 éve a lakosság 70 %-a élt szegénységben, ebből 30 % nyomorgott. Ma a szegények aránya 40 %, ebből 10 % a nyomor. Ez egy jelentős eredmény, különösen, hogy ez idő alatt India lakossága a háromszorosa lett a korábbinak.

Cartman (ex Cartman) 2012.08.06. 14:25:54

@Gondolkodni Próbáló Birca:
Az esély egy dolog, de hogy ki-hogy él vele, az egy másik. (Argentína 20. századi történelme megvan? A századelőtől számítva érdekes!!!)

És ebből a szempontból Magyarország pont a rossz példák közé tartozik, hisz a régiónak mi épp az éllovasai közé tartoztunk (kilátások terén mindenképp) a rendszerváltás után. Mára viszont abszurdba illő, ami itthon zajlik...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.06. 14:31:44

@Cartman (ex Cartman):

"És ebből a szempontból Magyarország pont a rossz példák közé tartozik, hisz a régiónak mi épp az éllovasai közé tartoztunk (kilátások terén mindenképp) a rendszerváltás után. Mára viszont abszurdba illő, ami itthon zajlik..."

Igen, ez teljesen így van. Kb. 15 év alatt sikerült a második helyről az utolsók közé kerülni.

Cartman (ex Cartman) 2012.08.06. 14:37:22

@Gondolkodni Próbáló Birca:
Akkor nyugtass meg, hogy te nem tartozol azok közé, akik meglátják az uszkve -1,5%-os GDP-növekedésben is a javuló tendenciákat!? :)

Csak mert ebben a -1,5%-ban bizony benne van az egykulcsos elkúrás hatása... (az IS, természetesen).

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.06. 14:44:32

@Cartman (ex Cartman):

Rossznak tartom a jelenlegi politikát. Ezen az nem változtat, hogy van egy pozitív részvonása, az egykulcsos szja. Ez önmagában nem jó semmire.

Borókay Sámuel 2012.08.06. 19:00:20

@Gondolkodni Próbáló Birca: MAgyarorszag 200 ország közül a 37-uk jólét tekintetében. Qatar után vagyunk közvetlenül. Az egykulcsos adóval nincs elvi bajom, csak baromi rosszkor vezettek be. Gazdasági válságban inkább gazdaságot kene élen kitenni és nem osztogatni az ingyen pénzt.

Borókay Sámuel 2012.08.06. 19:02:09

@Gondolkodni Próbáló Birca: Egyébként a kapitalizmussal vegyített szocializmusról beszélsz, ha Indiát hozod föl mint példa.

Borókay Sámuel 2012.08.06. 19:03:34

Az elmúlt 20 évben kizárólag Kínában csökkent a szegények száma.

Riz Ottó 2012.08.06. 21:19:18

@vamvend: "Tipikus, nem tudok smmit egy ügyről, de okos vagyok hozzáállás."

Mivel lövésed sincs, ki vagyok és mivel foglalkozom, ezzel most magad jellemezted találóan :D

felfordul a gyomrom 2012.08.10. 07:59:00

@KaPé: "mert senki nem fogja megtermelni nektek még a kaját sem."

gondolkodni szoktál néha? kik termelik meg a kaját? általában a minimálbéresek. akiket te állítólag eltartasz. te mennyi kaját termelsz meg? valószínűleg te halnál éhen, ha a minimálbéresek egyszer azt mondanák, hogy elég. vagy fizetnek, vagy nem dolgozunk.

felfordul a gyomrom 2012.08.10. 08:03:25

@Boka1: hol járul hozzá a magasabb fizetésű többel a közöshöz? ő legjobb esetben is ugyanannyit dolgozik, mint az alacsonyabb fizetésű, mondom, legjobb esetben, a munkája legjobb esetben van csak annyira hasznos, mint az alacsonyabb fizetésűé, kevesebb egészségi, pszichikai áldozatot hoz a közért, és ezért több lóvét vesz ki a közösből. valóban, ezek után ennek egy részét visszaadja a közösbe. de egészében kevesebbet ad bele.
süti beállítások módosítása