2014.02.12. 14:16
Vajon lesz "nyílt vagyonosodási vita" Orbán és Gyurcsány között?
Az elmúlt napok eseményei rámutattak, bizony képviselői vagyonbevallás ide vagy oda, az egyáltalán nem biztos, hogy a valós helyzetet tükrözi, ha más nem annak okán, hogy a tisztelt politikus nem talált olyan rovatot, amibe tudta volna írni kósza egy-kétszázmillióját. A gondja tényleg nagy lehetett, bár a választópolgárok többsége egy cseppet sem érzi ezt valós mentségnek - aki keres, az talál, aki nem akar nagyon találni, az meg biztos nem is keres.
A történések azonban új irányt adtak a választási kampánynak - és meg is jelent a színen Gyurcsány Ferenc, aki büszkén állítja, ő bizony el tud számolni vagyona eredetével (ha a kormánypárt különböző vizsgáló bizottságai vagy a hivatalos szervek találtak volna rajta fogást, már rég a hírekben lenne a neve mint nagy vagyoneltitkoló, az biztos), de vajon más is?
„Nyílt vagyonosodási vitára” hívta ki Orbán Viktort Gyurcsány Ferenc Esztergomban. A Demokratikus Koalíció elnöke felszólította a kormányfőt, kölcsönösen tárják a nyilvánosság elé ne csak a saját nevükön lévő, hanem a házastársukén (is) lévő cégeket, értékpapírokat, bankbetéteket, részesedéseket, ingatlanokat és egyéb értéktárgyakat. Ezen kívül azt is, hogy ezeket mikor, milyen jövedelemből szerezték." (hvg.hu)
Gyurcsány Ferenc gyanút is ébresztett a választópolgárokban, bizony nem biztos, hogy minden nagyon szép, minden nagyon jó és minden a legnagyobb rendben van:
"Mint Gyurcsány Ferenc elmondta, az ő vagyonáról bárki bármilyen információt megszerezhet, ellenben Orbán Viktor meggazdagodásának körülményeiről semmit nem tudni, a kormányfő vagyonbevallása szerint csak miniszterelnöki, képviselői és pártelnöki fizetését tünteti fel jövedelemforrásként, de ebből nem lehet akkora vagyont szerezni, mint amekkora Orbánnak van." (hvg.hu)
De vajon mit fog erre reagálni miniszterelnökünk? Több lehetősége van, egy pár ezek közül:
- a füle botját sem mozgatja és reméli, a média majd leszáll az ügyről és nem jelenik meg semmilyen elemzés meg részletes számítás sem egyetlen sajtóorgánumban sem arról, hogy amit bevallott jövedelem, abból származhat-e mindaz, amije van. Sőt, a Fidesz gyorsan tematizálja a kampányt, előhúzva a cilinderből Hagyót vagy bárki mást, biztos van talonban erre alkalmas, bűnösnek gyorsba kikiáltható személy a másik táborból.
- aljas rágalmat kiállt és büntető meg polgári perrel fenyegeti elődjét, becsületsértés, rágalmazás vagy egyéb törvényi tényállás alapján, és gyorsan fel is kéri az illetékes szerveket, indítsák el a szükséges eljárásokat. Vigyáznia kell azonban, mert igen könnyen mártírt gyárthat Gyurcsányból, aki ha valamire igazán alkalmas, akkor az a politikai harc.
- felkéri az adóhivatalt, hogy haladéktalanul vizsgálja le őt (és feleségét) - a megoldás enyhe szépséghibája, hogy mint miniszterelnök végső soron teljhatalmat gyakorol az adóhivatal vezetése felett, a tettnek így kampányértéke nem sok van, maximum az örök hívek bólogatnak majd támogatóan.
- felkent riporter segítségével magyarázkodik a királyi tévében (esetleg a péntek reggeli szokásosban a rádióban), hogy ő eddig is mindent bevallott, ezután is mindent be fog vallani és csak kérdezzen nyugodtan a riporter, ő válaszol. A riporter ezek után felteszi az előre írásban számára átadott/egyeztetett kérdéseket, a spontán válasz pedig megnyugtat mindenkit, tényleg minden a legnagyobb rendben van. Az ingadozókat várhatóan ez a megoldás sem késztetni majd a fülkében a kormánypárt beikszelésére.
- bevállalja a "vagyonosodási vitát", tiszta vizet önt a pohárba, elhessenti a legkisebb gyanú árnyékát is és teríti lapjait őszintén beszámolva, melyik vagyontárgya honnan származik, és nemcsak neki, hanem mindazoknak, akikkel egy háztartásban él. Ha visszaemlékszünk a 2006-os Gyurcsány-Orbán vitára, egyáltalán nem biztos, hogy a Fidesz kampánymenedzserei javasolnák ezt a megoldást - hiszen még normál témában is kérdéses a jelenlegi miniszterelnök vita-hajlandósága, nemhogy a régi mumus vitapartnerrel szemben.
Bárhogy is reagál Orbán Viktor, ez nem azt jelenti, hogy Gyurcsány nem hívhatja lapterítésre szépen sorban és módszeresen a többi fideszes kampányarcot - országgyűlési meg különböző szintű önkormányzati képviselőket, polgármestereket, tanácsadókat és egyéb főhivatalnokokat.A választék széles, akár naponta két nevet is bedobhat a választásokig, ráadásul minél több személyt hív ki "vagyonosodási vitára", annál jobban tematizálja a kampányt és annál jobban szoríthatja a Fideszt érdemi ellenlépésre-magyarázkodásra. És Gyurcsány helyzete eleve kedvezőbb ebben az esetben, hiszen az átlagválasztó zsigeri gyűlöletet érez az összes látványosan gazdagodó politikus iránt.
(tábla egy Suzuki hátsó ablakában)
Egy biztos, a választók annyit megérdemelnének, hogy megtudják, az adójukból fizetett politikusaik beszálltak-e a "szedd meg magad" mozgalomba, vagy jól sáfárkodtak a rájuk bízott vagyonnal és abból nem csurrantottak-cseppentettek maguknak.
"Az üzleti, politikai és magánéletben egyaránt kiszélesedik a szavak és a tények között tátongó szakadék, ha személyes büszkeség is belép a képbe. (...) Sok embert magával sodor a teljesítménykényszer és a tévedhetetlenség kényszere. Ne hagyjuk magunkat megtéveszteni; mindig vizsgáljuk meg a tényeket." John Naisbitt
Vajon sor kerül majd egyszer arra, hogy valaki ténylegesen a tényeket vizsgálja, mellébeszéléstől, vádaskodástól, kampánytól leginkább ideológiától függetlenül, az állampolgárok pedig tisztán látnak majd? És lesz még, aki lemond amiatt, ami kiderül róla?
Ha tetszett és szívesen olvasnál még több morgást, tematikus tartalomjegyzék itt.
Amennyiben tetszett, várunk Facebook-csoportunkban!
· 1 trackback 203 komment
Címkék: vita politikus vagyonosodás portfolioblogger Orbán Viktor Gyurcsány
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Mandiner blogajánló 2014.02.12. 16:00:02
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Pipas 2014.02.12. 20:16:00
Fenét, csak rágugliztam, hogy "orbán cégei". Van pénzük rendesen, 100 millió az semmi nekik.
Ha közvetlen rokon ad pénzt, akkor meg még illetéket sem kell fizetni... amennyire én tudom.
Mr. Waszabi 2014.02.12. 20:16:31
120 millába fájt, ennyit ért 2003-ban.
Emlékeim szerint nem volt válság akkoron.
Mr. Waszabi 2014.02.12. 20:20:55
Anikónak még is ez a tojai biznic volt az első - ami 2003-ban már 120 millát nyomott a vagyonbevallásban. No, ezért voltam rá kíváncsi, de úgy láccik, senki se tudja. A jelek szerint kénytelen leszek megvárni, mit mond Orbán.
ob.szerver 2014.02.12. 20:21:18
Mivel látom, hogy nagyon nyugtalanít Orbán meggazdagodásának kérdése, a Mester utcai szoba-konyhából a Kígyó (?) utcai 130 nm-en keresztül a budai villáig megtett utat annak idején részletesen feldolgozta a Hócipő. Sajnos, az nem vicc volt. Szerintem lesz, aki belinkeli neked, ha nincs meg. De hát az ma már csak apró csalafintaságnak tűnik az azóta bekövetkezett gyarapodás tükrében.
Mr. Waszabi 2014.02.12. 20:24:33
Blogger Géza 2014.02.12. 20:25:38
csak egy néző 2014.02.12. 20:26:01
Akkor vajon mit kellett 10-évre titkosítani?
Hátha te tudod.
Blogger Géza 2014.02.12. 20:27:02
Mr. Waszabi 2014.02.12. 20:27:46
Mert hiába okoskodnak itten az urak a tegnapi vagyonbevallással, az időben nem konzisztens a 10-15 évvel ezelőtti állapotokkal. Ez itten a pohbléma, semmi más.
Régi magyar mondás, hogy akinek vaj van a fején, ne ugráljon, mert le talál esni, és még eltaknyolik rajta.
Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.02.12. 20:29:21
Bocs, hogy közbeszólok, de a fő számok ismertek, nem? A tervezett költségvetés, a kamat (3 sávos), hogy meddig kell törleszteni... Mi az ami titkos?
Mr. Waszabi 2014.02.12. 20:32:38
Történetesen nem sokkal kerestem kevesebbet őkelménél akkoron, és nekem nem sikerült akciósan se 120 millás fődet venni az etap végére. Még házam is csak utána lett, az is félig hitelből. Pedig nem kártyáztam, nem ittam, istenbizony:)
Azért elgondolkoztató, hogy egy ilyen eccerű kérdésre egynek sincs egyenes, számszerű válasza. Nem tudja senki, de azért a mellébeszélés az megy dögivel. Csak erre senki se kíváncsi.
toportyánzsóti 2014.02.12. 20:33:11
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.02.12. 20:35:58
Szívesen leírom megint, mert tudom, hoyg az MSZP csicskák ostovábbak az átlagtól.
Légyszi kapard elő azt az 1-2 évet, ami számodra hihetetlen mértékű vagyonosodást jelent.
Hisz Orbán minden évben leadta a vagyonosodási bevallását.
Mellesleg jelen 2014-es értéken nézed a földet a 1998-as fizuhoz mérve.
1998-ban, de még 2002-ben is, a föld értéke a mostani kb 10-edét érte.
Blogger Géza 2014.02.12. 20:36:39
Kámasuka 2014.02.12. 20:36:52
Tiszta geciség hogy a bankseggnyaló maszop pártelnökét egy osztrák bank nyomja fel, aki ugye ki nem állhatja a zorbánt mer adóznia kell.
csak egy néző 2014.02.12. 20:38:14
Erre lennék kiváncsi és nem csak én. Ugye az ördög a részletekben rejlik.
"Az ellenzék követelte az Oroszországgal kötött és 10 évre titkosított szerződés részleteinek nyilvánosságra hozatalát, de ebbe a kormány nem egyezett bele.
Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.02.12. 20:40:18
És ezt a jelen kormány elismeri, hogy titkosították a szerződést, a mostanit amit Orbán írt alá? Csak mert a fő számok azok tényleg ismertek, de akkor elismerik a kormánytagok, hogy "valami" titkosítás is van ezen kívül? Ez érdekel.
Blogger Géza 2014.02.12. 20:40:59
1) vételárat
2) addigi keresetét.
De ne a fantáziáid, hanem a valóságot.
Azt hiszed, amibe Eörsi belebukott, abban te jobb leszel? Ne röhögtess.
toportyánzsóti 2014.02.12. 20:42:03
Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2014.02.12. 20:42:11
Pártkatonaként a köz pénzéből lettek dúsgazdagok!
Ezt persze nem merik megszavazni!
martineden 2014.02.12. 20:42:54
toportyánzsóti 2014.02.12. 20:43:00
csak egy néző 2014.02.12. 20:44:05
"Egyelőre nem lehet megismerni a paksi beruházás részleteit, egészen pontosan azt a hatástanulmányt, amit a kormány tíz évre titkosított és amiből talán kiderülne, mitől az évszázad biznisze az erőműépítés. Kormánypárti politikusokat, képviselőket, államtitkárokat, minisztereket faggattunk, hogy akkor mégis miért támogatják a 3000 milliárd forintos beruházást?"
444.hu/2014/02/03/paks-azert-titkos-mert-nincs-benne-semmi-ujdonsag/
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.02.12. 20:44:40
A népszabadság archivumban találtam pár bejegyzést az akkori vásárlásokról:
www.nol.hu/archivum/archiv-366624
Lévai Anikónak, valamint Szász István Attilának és Kékessy Dezsőnek, az Orbán család barátainak már 1997-től volt a térségben szőlőbirtokuk, amely gyorsan növekedett. Abban az időben olcsón lehetett földet szerezni. Voltak olyan állami gazdasági dolgozók, nyugdíjasok vagy munkanélkülivé válók, akik a kilencvenes évek elején ingyenes juttatásként viszonylag kis területű földet kaptak, de azt nem kívánták művelni. Nagy volt a kínálat, olcsó a föld.
...
Olcsón lehetett földet szerezni az önkormányzatoktól is. Lévai Anikó például egy negyvenhárom különálló földrészletből álló, összesen öt és fél hektáros területet 100 ezer forintért vásárolt meg a sárazsadányi önkormányzattól. A Szárhegy-dűlő-Sárazsadány-Tokaj-Hegyalja Kft. 1997-ben alakult meg, a tulajdonostársak Lévai Anikó, Kékessy Dezső, Orbán miniszterelnöksége idején párizsi magyar nagykövet, Madarász László, Orbán idején a Postabank igazgatóságának elnöke, Szász István Attila és Duda Attila ügyvéd.
..
Tehát néhányszor 100ezer forintért lehetett hozzájutni, nem pedig 120 milláért.
Érti a különbséget, tisztelt MSZP csicska ?
ob.szerver 2014.02.12. 20:45:39
Komolyan azt gondolod, hogy az ország történetének eddigi legnagyobb beruházásánál, ami 10%-kal növeli az eladósodottságot, és 50-70 évre determinálja az ország energiaellátását, az nyilvánosságnak számít, hogy
1. 3000 milliárdba kerül
2. A kamat 3,9-4,9%
3. Törleszteni ettől-eddig kell.
Ugye nem?
Mr. Waszabi 2014.02.12. 20:46:02
Ha netán arra célzol a vételárral, amire én is fókuszálok, miszerint nagyon akciósan kaptak állami földet, ami valójában 120 millát ért akkor is, nem csak egy évvel később, akkor nem illett volna tisztesség szerint kifizetni a különbözetet akkor, amikor kiderült, hogy állami földet vettek imigyen? Vagy nem tudták, hogy milyen nagy üzletet csináltak véletlenül? Arra mindenesetre nem emlékszem, hogy jelentkeztek volna utóbb, hogy ki akarják fizetni a különbözetet, miután kiderült, hogy jóval ár alatt jutottak hozzá állami földhöz. Ez felveti a közpénzzel való visszaélés esetét az eladó részéről, de a tisztességesség és becsület kérdését mindenképp. Ja, nem mondtam volna, hogy az említett vagyon szerzés idején még állami tulajdonú volt a cég, akitől a földet vette Anikó? Én kérek elnézést.
Na, vége a gyereknapnak. Sztem ne forszírozd a témát, mert nem jöhetsz ki belőle jól. És még Orbánt is lejáratod, így kampány közben.
(Okos ember ilyenkor hallgat, nem tetézi:)
Az a helyzet, hogy a nagy fehér főnök semmivel sem fehérebb a többi politikusnál, erre akartam reflektálni. Hazudozni, mosdatni nem tiszta embereket, az sosem sikeres vállalkozás.
Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.02.12. 20:46:59
Köszi, csak mert van egy nadyr nevű hozzászóló a youtube videó alatt, aki azzal védi Orbánt most, hogy minden nyilvános, és nem tudom, mennyi az igazság tartalma amit leírt..
www.youtube.com/watch?v=u6xxFSXQTF0
Pipas 2014.02.12. 20:49:03
Mekkora kamu volt már, nem értették a saját maguk által idézett szöveget és azt sérelmezték, hogy a szándéknyilatkozatban miért nincs pontos ár. Azt írták, hogy az oroszok olyan árat írnak majd a szerződésbe, amilyet csak akarnak.
Nagyon gáz.
martineden 2014.02.12. 20:49:09
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.02.12. 20:50:32
Ezt beszpoptad ostoba MSZP csicska.
Maga a nol archívum hozta le, hogy akkoriban néhány szézererért lehetett több hektárt venni.
Fent megtalálod a linket, és hivatkozást.
Szóval hazudtál ahogy szoktál.
Kámasuka 2014.02.12. 20:50:39
Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.02.12. 20:51:20
De ha beindul az új erőmű, akkor azzal együtt jobban lehet majd a kamatokat fizetni, nem? Csak mert megtérül, és kevésbé "fáj" talán majd az embereknek, ennek akkor nincs realitása?
Csak mert ez nem IMF hitel, ami lyukak betömködésére van, hanem beruházási hitel. Nem ugyanaz. Aztán lehet nincs igazam, nem tudom, annyira nem értek hozzá. Viszont állítólag még ez a legjobb megoldás, az atomenergia, nincs jobb. A finnek is most építenek...
És nálunk gyorsfolyású folyók sincsenek mint mondjuk az osztrákoknál...szóval NÁLUNK az atom, vagy a geotermikus energia jöhet szóba, esetleg a szél meg a nap, de ezek mintha sokkal drágábbak lennének, és a napenergia csak akkor "él" ha süt a nap...vagy nem? :DD
Tényleg nem értek ehhez, csak próbálok logikusan gondolkodni, na mindegy ez nem a poszthoz tartozik...
csak egy néző 2014.02.12. 20:51:34
Fidióta csicska, ugye ez is hazugság?
olvass-nezz-lass.hupont.hu/17/orban-vagyonok-nyomaban-a-keszulo-ferenczy
Kámasuka 2014.02.12. 20:51:43
Mr. Waszabi 2014.02.12. 20:57:14
De ne fáraszd magad, van tippem.
Egyébiránt nekem egy MSZMP neokommunista ivadék rajongója ne mszpzzen, mert eléggé hiteltelen. Már csak azért is, mert nincs közöm az MSZP-hez. Csak egy kérdést tettem fel, amire nem sikerült egyenes választ adni. Orbánnak sem.
Mindezzel csak ki akartam buktatni a fideszes hazudozók, mellébeszélők retorikáját - szidnak, sároznak mindenkit, mint bokrot, aki nem nyalja Orbán seggét.
Sikerült a próba, szép képet rajzoltatok magatokról és a kormányfő érdekes vagyonosodási körülményeiről is egyaránt. Gondolom, olvassák páran, akik már elfeledkeztek róla, vagy esetleg nem hallottak róla sosem - jól jön ez kampányidőszakban.
További sok sikert!
Pipas 2014.02.12. 20:57:37
Az Orbán nekem szimpatikus, a Lézer, meg az a szőke nő, meg pár másik pasas rohadtul unszimpatikus.
A döntéseikből jópár szimpatikus van, a vallásos dolgok meg például rohadtul gusztustalanok nekem. Sok elmaradt dolog sem szimpatikus, mármint, hogy elmaradt.
Minap végigcsináltam azt az ominózus tesztet a neten, azt mondta, hogy a fidesz mondásainak 75% tetszik nekem, az MSzP mondásainak meg 50%-a. Fura, mert nem emlékszem, hogy ez a két párt bármiben is megegyezett volna. :)
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.02.12. 20:57:48
A földekhez pár százezerért jutottaka nol archívum szerint.
És igaz a cikk is.. Valóban kaptak néhány milla állami támogatást a Horn kormánytól.
Blogger Géza 2014.02.12. 20:58:23
Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.02.12. 21:01:30
Az a Nézőpontos? Az egy kamu.
Nekem Orbán szimpatikus volt elég sokáig, aztán a sok hazudozásait megelégeltem már.
_most_ 2014.02.12. 21:03:10
ob.szerver 2014.02.12. 21:03:36
A mélyzöldeken kívül nem az atomerőmű lett eleve elutasítva. Hanem az, hogy egy ilyen volumenű beruházásban
- indokolatlanul, 5-10 évvel korábban
- napokkal a választások előtt
- titkosított háttárszámításokkal
- szakmai és társadalmi vita nélkül
hoztak döntést, olyanok akik a szocsi olimpia költségvetését ötszörösen lépték túl, olyanokkal, akiknek minden tettéből süt a dilettantizmus és hozzá nem értés, és még akik a korrupciót is elbasszák (trafikügy).
Blogger Géza 2014.02.12. 21:07:51
Ezen kívül lehet, hogy van még más is (nem akarnak alapjövedelmet, nem akarják az összes állambiztonsági irat nyilvánosságát, 2006 októberért rendőri vezetők is felelősek, talán szocik sem akarnak ingatlanadót stb.)
Blogger Géza 2014.02.12. 21:09:30
Blogger Géza 2014.02.12. 21:11:48
Kámasuka 2014.02.12. 21:12:30
Géza, én ma arra ébredtem hogy nem akarok fidesz 2/3-ot. De az események sodrását nemtom megállítani.
Eddig úgy gondoltam dupla fidesz szavazatot nyomok, de most meg azt szeretném, hogy a fidesznek kelljen a kormányzáshoz a dzsobbik, vagy legalább 2/3 ne legyen.
Ezért listán a dzsobbikra szavazok, mit szólsz?
/amúgy thai-japán zsidó vagyok/
_most_ 2014.02.12. 21:17:39
csak egy néző 2014.02.12. 21:18:49
" Valóban kaptak néhány milla állami támogatást a Horn kormánytól"
"Ne mi nyerjük a legtöbbet"
Ugye csicska komám a kicsivel több, mint 40 milla az nálad néhány milla?
Hannibal ante portas 2014.02.12. 21:19:38
Kámasuka 2014.02.12. 21:22:45
Hannibal ante portas 2014.02.12. 21:23:23
Hannibal ante portas 2014.02.12. 21:27:36
Pipas 2014.02.12. 21:28:38
Mondjuk nem nézem a tévét, az sokat segít. :) A youtube-on szoktam megnézni ezt-azt, az eu parlamenti dolgok pl. szimpatikusak voltak.
Mondjuk a kereszténységgel nálam nem lehet jó pontokat szerezni... de mindegy.
Blogger Géza 2014.02.12. 21:28:39
Az egyéni szavazatod jobban számít, ha nálatok szoros a Fidesz-MSZP meccs.
Azt kizártnak tartom, hogy a Fidesz kormánykoalícióra lépjen a Jobbikkal. Max kisebbségi kormány külső támogatását tudom elképzelni mindkét fél részéről.
Mr. Waszabi 2014.02.12. 21:29:30
Célomat elértem, a figyelmet felhívtam az érdekes történetre. Nekem ennyi elég.
Pipas 2014.02.12. 21:30:27
Annyi jelentősége mindenképpen lenne, hogy a külföld nehezen tudna diktatúráról hadoválni. Meg mondjuk a "demokratikus ellenzék" se nagyon, de azok meg senkit nem érdekelnek.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.12. 21:31:35
Idézek az általad linkelt cikkből:
"A Hegyalján az állami vagyon lebontása során olcsó szőlőterületeket lehetett szerezni, a privatizációban olcsón állami vagyonhoz jutni, az így megszerzett javakat nagy részben állami támogatásból korszerűsíteni és versenyképessé tenni. Ebben az újrarendeződésben, amelyben eldőlt, hogy a jövőben kik termelik majd "a királyok borát", szükségszerűen fonódott össze a pénz és a politikai hatalom."
"Az Orbán-kormány hatalomra jutása után az ÁPV Rt. lecserélte a Kereskedőház korábbi menedzsmentjét, és új vezetőséget állított fel. A vezérigazgató Hegedűs Zoltán lett, általános helyettese Stumpf Miklós, Stumpf István akkori kancelláriaminiszter unokatestvére, a marketingért felelős helyettese szintén rokon, Stumpf András. A cég ismerői szerint a tényleges irányító Stumpf Miklós volt, aláírásával a felelősséget azonban a legtöbb ügyben Hegedűs Zoltán vezérigazgató vállalta. A Tokaj Kereskedőház Rt. jogi képviseletét a miniszterelnök barátjára, Lévai Anikó üzlettársára, Szász István Attilára bízták. Szász István Attila így jogtanácsosként minden lényeges dolgot belülről tudhatott a nagy állami cégről, miközben maga is tagja volt annak a gyorsan gyarapodó vállalkozói csoportnak, amelyben Orbán Viktor felesége és barátai igyekeztek - a Kereskedőház értékes darabjainak meg-szerzésével is - növelni a vagyonukat."
"A Tokaj Kereskedőház Rt. privatizációjára 2000-ben tett első kísérlet nem volt jól megtervezve, és el is bukott - döntő részben azért, mert az ÁPV Rt.-nél és a Kereskedőház irányító testületeiben olyanok is maradtak döntési pozícióban, akik meg tudták akadályozni az állami cég gyors tönkremenetelét, amelynek végén sürgetővé vált volna a privatizáció. 2000 tavaszán a Tokaj Kereskedőház Rt. felügyelőbizottsága egy vizsgálat során megállapította: összeférhetetlen, hogy Hegedűs vezérigazgató, illetve az akkori belkereskedelmi osztályvezető egyidejűleg tulajdonosai kisebb, de a Tokaj Kereskedőháznak konkurenciát jelentő kereskedelmi cégeknek. 2000 áprilisában a Kereskedőháznál fölmondtak 100 dolgozónak, amit az üzemi tanács vezetői úgy ítéltek meg, hogy pillanatok alatt szándékosan be akarják buktatni a céget, hogy fölgyorsítsák a privatizációt. A felügyelőbizottság a megállapított összeférhetetlenségre, illetve arra hivatkozva, hogy az elbocsátásokkal a cég működésképtelenné válik, kezdeményezte az igazgatóságnál, hogy vonják meg Hegedűs vezérigazgató munkáltatói jogát. Ám mielőtt erre sor kerülhetett volna, az ÁPV Rt., amely korábban még írásban is pártatlan kivizsgálásra buzdított, közbelépett: menesztették a felügyelőbizottság és az igazgatóság elnökét, valamint a vezérigazgatónak a konkurenciánál vállalt szerepét kifogásoló testületi tagokat. Az üzemi tanács elnökét és helyettesét, akik bírósághoz fordultak a tömeges elbocsátás ellen, utcára tették. Amikor megnyerték a munkaügyi perüket - melyben a Kereskedőházat Szász István Attila képviselte, eredménytelenül -, újra és újra pereskedniük kellett, mert a bíróság jogerős ítélete ellenére nem vették vissza őket a céghez."
"Lévai Anikónak, valamint Szász István Attilának és Kékessy Dezsőnek, az Orbán család barátainak már 1997-től volt a térségben szőlőbirtokuk, amely gyorsan növekedett. Abban az időben olcsón lehetett földet szerezni. Voltak olyan állami gazdasági dolgozók, nyugdíjasok vagy munkanélkülivé válók, akik a kilencvenes évek elején ingyenes juttatásként viszonylag kis területű földet kaptak, de azt nem kívánták művelni. Nagy volt a kínálat, olcsó a föld. Kicsik voltak a parcellák, a nagyobb egybefüggő birtok kialakításában segített, ha valakinek volt ismerőse a helyi földhivatalban. A térségben illetékes sátoraljaújhelyi földhivatal vezetőjét Stumpf Miklósnak hívták - ott dolgozott, míg el nem került vezérigazgató-helyettesnek a Kereskedőházba."
"Olcsón lehetett földet szerezni az önkormányzatoktól is. Lévai Anikó például egy negyvenhárom különálló földrészletből álló, összesen öt és fél hektáros területet 100 ezer forintért vásárolt meg a sárazsadányi önkormányzattól. A Szárhegy-dűlő-Sárazsadány-Tokaj-Hegyalja Kft. 1997-ben alakult meg, a tulajdonostársak Lévai Anikó, Kékessy Dezső, Orbán miniszterelnöksége idején párizsi magyar nagykövet, Madarász László, Orbán idején a Postabank igazgatóságának elnöke, Szász István Attila és Duda Attila ügyvéd."
Blogger Géza 2014.02.12. 21:31:42
Mr. Waszabi 2014.02.12. 21:33:35
Nem figyeltél eléggé, attól tartok. Néhány kőkemény Orbán-troll hívta fel a figyelmet a témára a saját okvetetlenkedésével, tagadásával. Néha hallgatni arany. Vagy egyenesen válaszolni egy kérdésre.
Gyanítom, lesz még pár ilyen intermezzo a választásokig...:)
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.12. 21:33:43
Ez a kft. Orbán Viktor miniszterelnöki hivatali ideje alatt, 2001-ben több mint 41 millió forint vissza nem térítendő állami támogatást kapott ültetvénytelepítésre. A teljes költség 50 százalékát lehetett igényelni, ha csak telepítés történt, de ha meliorációra is szükség volt, akkor a támogatás elérhette a 80 százalékot. A kilencvenes évek második felében, amikor Orbánék baráti köre földvásárlásba kezdett a Hegyalján, ha olcsón megszerezték a területet, majd állami támogatással szőlőt telepítettek rá, akkor horribilis ingatlanvagyonok jöhettek létre - jelentős részben az adófizetők pénzén. Egy körülbelül 50 hektáros ültetvény, mint amilyen a Szárhegy-dűlő, a ráköltött magántőkét és támogatást számolva 6-700 millió forintot is megér. Ennyit ma valószínűleg nem lehetne kapni érte, de ha lejár a külföldiek földvásárlására vonatkozó moratórium, akkor még többet is.
Magyarországon nem éri meg szőlőt termelni, ha valakinek nincs feldolgozója. Ezért akart Szász István Attila és Kékessy Dezső mindenáron saját feldolgozóüzemet. Enélkül ők is kénytelenek voltak ugyanis szőlőként eladni a termést. A 2000 nyarán történt botrány hatására taktikát változtattak: a Kereskedőház privatizációját nem erőltették tovább, viszont a céget kitömték közpénzzel: 2000-ben 1,5, 2001-ben 2,5 milliárd forinttal támogatták. Ezzel több legyet is ütöttek egy csapásra. Megvásárolták a hegyaljai kistermelők jóindulatát, hiszen minden szőlőt átvettek és kifizettek, a korábban kilónkénti 40-60 forint helyett átlag 100 forintot fizetett a Kereskedőház. Az állami segítséget a térség fideszes országgyűlési képviselői úgy kommunikálták, mint a helyi fideszes politikusok és a térség jótevője, Stumpf István kancelláriaminiszter sikeres lobbizásának eredményét. Egy füst alatt jól fizető keresletet teremtettek a saját szőlőjüknek is: Kékessy Dezső például 12 millió forint értékben adott el szőlőt 2000-ben a Kereskedőháznak, Stumpf Miklós és családtagjai összesen 22 millió 800 ezerért 2001-ben. Egy átlagos évben 2700 kistermelőtől vásárol szőlőt a Tokaj Kereskedőház - 2000-ben és 2001-ben 5100 személytől vásároltak. Az akkor drágán átvett szőlőből készült, magas áron nyilvántartott bor nagy részét a mai napig nem sikerült eladni. 2001-ben nem volt szép az ősz, a szőlő egy része penészes lett, alacsony cukortartalmú, de még a negyedosztályút is megvették. Emiatt a bor jó része "érzékszervileg kifogásolható", vagyis nem jó zű, ezért legfeljebb jóval az önköltség alatt lehetne eladni.
komplikato 2014.02.12. 21:34:07
"Te most komolyan azt gondolod, hogy Orbán reagálni fog a Fletó vergődésére?"
Nem, konkrétan azt gondolja mint kb. mindenki aki hallott erről. Nem mer reagálni, fosik tőle.
Blogger Géza 2014.02.12. 21:35:49
Másrészről viszont ha Fideszek sikerül megismételnie a 4 évvel ezelőtti eredményt, azt nagyon oda tudja vágni bárkinek a képébe (akár nemzetközi fronton is): hogy ha ennyire gázosak vagyunk, miért támogatnak minket ennyien? (Nem sok politikai párt van, amelyik 50-55% között kap a választásokon)
Pipas 2014.02.12. 21:36:56
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.12. 21:38:19
Nem indult nyomozás a tolcsvai "fantom-aszúszállítmány" ügyében sem: 90 hektoliter aszút vagy aszúeszenciát akartak elszállítani a Kereskedőháztól egy úti okmányok nélküli tartálykocsiban. Mivel az üzemi tanács már kirúgott elnökhelyettese riasztotta a rendészeket, a több tízmillió értékű szállítmányt három nap után visszaszállították a tolcsvai muzeális pincébe. Sohasem derült ki, hogy hová akarták vinni, és kinek az utasítására.
Egyetlen esetben kezdett nyomozni a rendőrség: a "tokaj-hegyaljai Kaya Ibrahim", egy ismeretlen, az okiratokon Szabó László néven szereplő személy 80 millió forint értékben adott el ismeretlen eredetű bort 2001 és 2003 között az Imperial Kft.-nek. Ennek az Imperial Kft.-nek első tulajdonosa Hegedűs Zoltán volt. Az ügyben folyt egy ideig nyomozás, mivel a köddé vált "Szabó László" az Imperial munkatársainak vallomása szerint azt mondta, hegyaljai termelőktől vette a bort. A nyomozás annyit kiderített, hogy az érintett termelők biztosan nem adtak el a fantomfelvásárlónak egyetlen deci bort sem, de mivel a fantomot nem sikerült megtalálni, a szerencsi ügyészség tavaly októberben megszüntette a nyomozást
Stumpf Miklós, miután elhagyta a Kereskedőházat, ismét a sátoraljaújhelyi földhivatalban dolgozik - helyettes vezetőként. Többek között tőle kérhetnének segítséget az újságírók, ha az után kutatnának, hogy melyik prominens személynek milyen helyrajzi számon mekkora birtoka van.
Orbán Viktor maga is elismerte, hogy miniszterelnöksége idején részt vett a kft. ügyeiben döntést hozó beszélgetésekben. Az Élet és Irodalom által idézett jegyzőkönyvek alapján még a vele rokonszenvezők is úgy ítélhetik meg: meghitt baráti körben teljesen ellentétesen viselkedett azzal, amit "a nemzet miniszterelnökeként" sugallni szeretne magáról. A történtek után az a kérdés, lehet-e hitele annak, amikor azt mondják: a felesége névértéken adta el tulajdonrészét a barátaival közös kft.-ben, a nevén lévő szőlőért pedig nem vesz fel bérleti díjat, tehát nem lehet beszélni anyagi gyarapodásról?
"Ehhez is politikai döntés kell"
komplikato 2014.02.12. 21:38:19
Ki a jó fenét érdekelnek még ilyen "felmérések" a 2002-e ordas nagy pofára esés után?
Kámasuka 2014.02.12. 21:39:46
Hát azt nem csodálom Fletó elmebeteg, vagy zseni, ahogy vesszük...:) Úgy hazudozik hogy ésszel nem lehet követni.
Persze ez most nem fog müködni mert egy viccpárt bohóca, nem éri meg a kockázatot.
Pipas 2014.02.12. 21:40:02
Európában a válság magasságában úgy hullottak a kormányok, hogy csak kapkodtam a fejemet, a válságkezelés nem nagyon megy úgy. Szerintem igencsak hasznos lenne egy újabb kétharmad, de persze itt mindjárt szétszednek ezért a beszólásomért. :D
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.12. 21:40:21
Az Állami támogatásról:
Szász István Attila: "Földvásárlás. A kereskedőház nem tud integrálni, a kisgazdák mószerolnak. Várható, hogy tudunk venni földterületet, hogy mindenki 4,5 hektárra jöjjön fel. Szárhegy-dűlővel szemben, Tolcsván van kb. 15 hektár telepítésű elvadult szőlős + feketeribizlivel beültetett kb. 10 hektár. Mi most 25 hektárnál tartunk, ebből 6 hektár a termő, 8 hektár az új telepítés, ez már jövőre terem. Cserére is vehetünk."
Orbán Viktor: "Megállapodás a 80 százalékos állami támogatásra."
Orbán Viktor: "Az igazi kérdés az, akarunk-e borászatot csinálni, ha igen, mit kell csinálni."
Kékessy Dezső: "Ha nem akarunk borászatot, nem tudunk mit kezdeni a szőlővel."
Szász István Attila: "Borászatot kell csinálni! Én összeszedek minden adatot, hogy minél olcsóbban összehozzuk. 40-50 százalékos támogatást össze lehet hozni + 30 százalék hitel, 20 százalék saját tőke. Tudok bankkölcsönt szerezni." (2000. szeptember 6.)
Orbán Viktor: "Ne nyerjünk annyit, amennyit kértünk, ne mi kapjuk a legtöbbet!" (2001. június 4.)
A kimazsolázásról:
Szász István Attila: "A kisgazdák le akarták szakítani a kutatóintézetet + a Szarvas-dűlőt, utoljára a tárgyaláson ott volt Horváth Mihály az ÁPV Rt.-től - meg kell szabadulni tőle. Horváth Mihály odahozta az FVM-et, hogy a kereskedőház mondjon le a kutatóról, mi nem járultunk hozzá. A kht.-t javaslom, előtte kft.-t, (Dégenfeld, Szár-hegy stb.), a hegyalján a kutatásfejlesztés biztosítva legyen, ebbe be kell emelni a kutatót és a Szarvas-dűlőt (49 százalék). A kutatás a cél, de ki lehet vásárolni."
Orbán Viktor: "Mi közvetlenül nem vehetünk meg semmit a kereskedőháztól, forgácsokat le lehet választani az ésszerű vagyongazdálkodás keretében a kereskedőháztól." (2001. június 4.)
Az "Áfész-ház" megvásárlásáról:
Kékessy Dezső: "A borfeldolgozót ki kell vinni a városon kívülre. Székház kell a cégnek Tokajban."
Szász István Attila: "Nagyon egyetértek ezzel."
Kékessy Dezső: "Majer (Tokaj polgármestere) tud nekünk segíteni, ehhez is politikai döntés kell, minket ismernek, ezért »paravánvásárlás« kell. Én az esetleges vásárlásokat egy külföldi jogi személy nevén akarom bonyolítani. Tokaj, Bethlen Gábor u. 5. lenne a megfelelő."
Szász István Attila: "ÁPV Rt.-tulajdon, 5 millió a könyv szerinti érték, Hegedűs a kereskedőháznak szeretné megszerezni."
Kékessy Dezső: "Kell az a ház!"
Orbán Viktor: "Mikor csináljuk a borászatot, mennyibe kerül, ki építi? Ezt a választások előtt nem lehet megcsinálni. A borkutatót nem lehet külön kihozni, óriási botrány lenne belőle. Ha szétszedjük az egészet, akkor ki lehet hozni a kutatót. 2002 után lesz aktuális." (2000. szeptember 6.)
Blogger Géza 2014.02.12. 21:40:48
Szerinted melyik kérdésnél kellett volna valami szokatlant választanom?
Kámasuka 2014.02.12. 21:41:01
A parlamenti helyek 1/3-a sem lesz meg az Összefogásnak, ahhoz is feljebb kell jönniük.
Blogger Géza 2014.02.12. 21:44:05
Engem speciel az lepett meg, hogy a Jobbik jött be nálam 2-nak, pedig nem vagyok oda értük annyira. De kétségtelenül moderáltabbak lettek,a szalonképtelen dolgokat kiszervezik a kurucra, a parlamentben meg általában viselkednek.
Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.02.12. 21:47:07
www.politikaiterkep.hu/survey/
Töltsd ki ezt, sokkal jobb szerintem mint a nézőpontos.
Kámasuka 2014.02.12. 21:50:23
Én pont azért ébredtem azzal hogy a fidesznek LEGYEN szüksége a Jobbikra, hogy a szalonképtelen dolgokkal is foglalkozzanak.
Teljesen nevetséges ugyanis, hogy míg a sarki rendőr, baka, okmányirodai margitka magyar állampolgár kell legyen, főnökének, a parlamenti képviselőnek az állampolgárságáról (-airól) a választóinak gőze sincs.
csak egy néző 2014.02.12. 21:50:31
Papcsák után szabadon egy "új nóvumot" is említsek, volt valamelyik blogon egy kormánypárti (finom voltam?) hozzászóló, aki azt írta, hogy most az ország 1/2 része fideszes és senki másnak sincs esélye sem. Ezt el kellett ismernem neki és miután megírtam neki, hogy az az 1/2 lesz még biza 1/3, 1/4, sőt 1/5 is, megnyugtatott, hogy bizony így lesz, nem bocsátkoztam vele vitába.
Blogger Géza 2014.02.12. 21:50:35
Blogger Géza 2014.02.12. 21:54:27
Blogger Géza 2014.02.12. 21:56:11
Blogger Géza 2014.02.12. 22:03:08
Kámasuka 2014.02.12. 22:06:26
A szlovákiai magyarok a szlovákok gondja, ha rájönnek valamire a szlovákok lefasisztázzuk őket napi 24 órában (ezt a thai-japán zsidóktól tanultam el), ez csak természetes.
Blogger Géza 2014.02.12. 22:06:52
DarthVader 2014.02.12. 22:12:46
És ha az ostoba liba vagy valamelyik másik szófosó kiáll, és bármilyen módon lepattint- márpedig le fog- akkor a nembloggergézában meg a nemwagemben felmerül ám a gyanú, hogy nono, nemtáncsak van a füle mögött valami a mindenórás tábornoknak, hogy ilyen nagy az ellenkezés! És minél inkább megy a hablaty, annál kiváncsibb lesz a zemberek. Úgyhogy van némi riadalom, azt látjuk :)
Kámasuka 2014.02.12. 22:16:09
Ez már legalább a 28adik csodafegyver ami majd megállítja a balliba választók lepusztulását.
DarthVader 2014.02.12. 22:17:49
Na látod, itt az alkalom, hogy Gyurcsány előálljon a farbával. Orbánnal párban.
Kámasuka 2014.02.12. 22:22:19
Feri úgy hazudott mint az eszement, nem lehetett ésszel felfogni...:) öreg hiba volt, most meg ő egy senki szóval Orbán nem fog kockáztatni.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.02.12. 23:08:47
JAjj!
Azt írod (egyébként arról a vitáról, ahol Feri Viktorral a padlót is felmosta), hogy Feri össze vissza hazudott, és nem lehetett ép ésszel felfogni.
- Mi lett volna, ha tényekkel és érvekkel döngölitek a földbe? Vagy azok nem voltak?
Továbbá: Ha Feri egy senki, akkor a Viktor miért is nem kockáztat? Hiszen egy megnyert vita, még ha egy hulla ellen is, de megfelelően kommunikálva hatalmas fegyvertény ám. Főleg, ha az ellenzék egyik húzónevét sikerül földbe döngölni.
- Bár te is elismered, hogy Viktor részéről hatalmasa kockázat vitába egyenledni Ferivel. Tehát Feri a jobb!
.
Köszönöm.
Kámasuka 2014.02.12. 23:32:10
2. Ennek ellenére ott-akkor a kampányban ez ártott Orbánnak. És egyenrangú ellenfelek voltak. Ma Orbán megengedheti magának azt is hogy Mesterházyval ne vitázzon, Feriről nem is beszélve, mert nem tényező.
komplikato 2014.02.12. 23:49:46
Amúgy meg statisztikára vissza térve, már volt ez egyszer téma és ott valaki ha jól tévedek azt számolta ki, hogy eddig legalább 3 szavazásnál volt brutális eltérés, nem egynél.
Kámasuka 2014.02.12. 23:58:31
Jelenleg ha az ÖF-t 10%-kal mérik alul, a Fideszt 10%-kal felül, akkor is Fidesz kormány lesz. Ennyike.
Az utolsó 100 komment: