véleménynyilvánítási szabadság6 (1).pngLassan itt vannak a választások és úgy látszik, ez ébredezésre (vagy inkább kapkodásra?) ösztönzi a baloldalta legfrissebb hírek szerint  az MSZP és az Együtt vezetői is felismerni látszanak azt a tényt, hogy a DK-t és Gyurcsányt nem lehet kihagyni egy baloldali összefogásból.  Hogy ki megy kihez ebben az esetben szinte lényegtelen, a valószínűsíthető közös cél pedig az, hogy senkinek se jusson eszébe a „megalkuvó” jelző.

Természetesen most felmerülhet a kérdés, vajon miért történt mindez ilyen lassan? A felismerés és a cselekvés sebessége sem volt valami imponáló (a baloldali és ingadozó választók valószínűleg olyan jelzőkre asszociálnak, mint például az inkompetencia  vagy épp az impotencia), és így utólag az sem tekintető jól megfontolt lépések sorozatának, amikor a felek marakodó kutyaként ejtettek egymáson nehezen hegedő sebeket. Ráadásul nemcsak a politikustársak, hanem a választók is képesek tartósan nem felejteni.

Ha eltekintünk attól, hogy már réges-régen egyezségre kellett volna jutni a szereplőknek amennyiben önmagukat igazi felelős baloldali politikusnak tartják, megvizsgálhatjuk, mi a jelenlegi helyzet és mi várható.

Egy esetleges háromoldalú megállapodás előnyei:

  1. Ha minden körzetben egy baloldali jelölt indul (azaz a három párt együttes jelöltet nevez be a mandátumért folyó harcba), akkor több egyéni körzetet fog a baloldal megnyerni, mintha a DK jelöltek mindenhol külön indulnának.
  2. A baloldali összefogás ténye megnöveli a nyerés esélyének érzetét a baloldali választókban,  és ennek sok pozitív hatása lehet, pl. többen mennek el választani, kormányváltó hangulat alakul ki, stb.

 

útelágazás kicsi.jpgNehézségek:

  1. Sürgősen választ kellene adni arra, hogy ki legyen a baloldal miniszterelnök-jelöltje. Az közel sem egyértelmű, hogy ez a személy Mesterházy Attila lenne, talán az MSZP tagság és a törzsszavazók gondolhatják így. Mesterházynak azzal is számolnia kell, hogy az elmúlt időszakban nagyon sok politikustársát megbántotta (természetes szövetségeseit, a párt régi nagyjait, stb.), és mára sokak számára nem túl megbízható politikussá vált. Lehetne még másodvonalból vagy kívülről hozott jelölttel kampányolni, azonban ennek a személynek széles körben ismertnek és elfogadottnak kell lennie, márcsak az idő rövidsége miatt is.
  2. Választ kellene adni arra, hogy jelenleg hogyan néz ki az egyes baloldali pártok valós támogatottsága, mert az egyes mérések nagyon eltérő adatokat produkáltak – és azért a körzetek elosztásánál a valós támogatottságot mindenképpen figyelembe kellene venni, hogy mindenki előnyösnek találja az új alkut és ne legyen folyamatos késztetés az újratárgyalásra.
  3. El kellene dönteni, hogy legyen-e közös országos lista? Most úgy néz ki, hogy inkább nem lesz, mert az MSZP és a DK több mandátumot tud önálló listák esetén szerezni, mint közös listán (ez a jelenlegi választási rendszer sajátossága). A közös lista az Együtt részére jelent biztos bejutást, a többiek számára csak azt, hogy az Együttre leadott szavazatok biztosan nem vesznek el a baloldal számára. Ráadásul a közös listánál azt is el kellene dönteni, nyerésre vagy vesztésre játszanak a résztvevők – ha például megnézzük az MSZP jelenlegi listáját, egyértelműen látszik, hogy aki összeállította azt, az vesztésre számít.
  4. Újra kellene osztani az egyéni körzeteket és jelenleg esélyesnek tűnő körzeteket kellene a DK jelöltjeinek átengedni – ez az érintettek számára  közel sem egyszerű, itt sok csatát kellene megvívni igen rövid idő alatt.
  5. A közös lista vagy a koordinált indulás a kampányra fordítható pénz összegét a külön induláshoz képest csökkenti. Ezeket a kieső forrásokat valahogyan pótolni kellene, az idő pedig egyre kevesebb.
  6. El kellene dönteni, hogy ki fogja a kampánykommunikációt meghatározni. Ez sem egyszerű, mert komoly eltérések vannak az üzenetekben és a kommunikációs stratégiában is – bár az MSZP eddig felmutatott csapnivaló kommunikációját nem lehet túl nehéz felülmúlni.  Ennek kapcsán meg kellene állapodni Gyurcsány politikai szerepvállalásának kereteiben is.

 

Milyen lehetőségek vannak?

A legegyszerűbb a koordinált indulás kiterjesztése lenne:

  • a körzetek elosztása (Együtt 27 – DK 27 – MSZP 52 arányban),
  • a legjobb 32 körzetből a DK kapja a minden hetedik és az Együtt a minden nyolcadik helyet, ebben a körben a többi az MSZP-é,
  • az MSZP jelöli a miniszterelnök-jelöltet, de a két másik pártnak vétójoga van,
  • az állami támogatást az a szervezet használja fel, aki azt kapta, azzal a megkötéssel, hogy annak egyharmadát igazoltan az közös miniszterelnök-jelölt népszerűsítéséra kell fordítania.

 

Igenám, de. Az igazi kérdés az, hogy az összefogás kapcsán milyen érdekek mentén mozognak és milyen tényleges mozgásterük van az érintett szervezeteknek és vezetőiknek.

 

DK

Gyurcsány szempontjából nem elfogadható, hogy az összefogásnak az legyen az ára, hogy ő befejezze a politikai tevékenységét. Tehát vagy a DK listáját vezeti, vagy a közös listán kell, hogy elfogadható helyet kapjon.  A közös lista garantálja, hogy ő és pártja biztosan ott vannak a következő parlamentben, de ez egyben gátja is lesz a jövőbeni erősödésüknek  és  rontani fogja alkupozíciójukat az önkormányzati választások időszakában. Tehát Gyurcsány minimális feltétele a közös lista legelső helyeinek egyike kell, hogy legyen és az, hogy a pártja a listán kapjon legalább 8 befutó helyet. Közös lista nélkül kell neki 27 körzet, ebből legalább 3 befutó hely.

Gyurcsány számára  Mesterházy kivételével bárki lehet a miniszterelnök jelölt, ha pedig ezt nem sikerül elérnie, akkor Mesterházy  jelöltsége esetén az esélyes egyéni körzetek  legalább negyedét el kell kérnie.

 

MSZP

A közös baloldali lista nem érdekük.  

A három nagy baloldali alakulat mindegyikénél kb. ugyanaz a helyzet – ha önálló listával indulnak, akkor több biztos befutó helyet szerezhetnek (pl. Együtt 8, DK 9, MSZP 25). Ha azonban közös lista lesz, a tuti listás befutók száma várhatóan nem lesz annyi, mintha összeadjuk az egyéni listákkal szerezhető mennyiséget – így lesznek olyanok, akik lemaradnak arról, amit ma még biztosnak hisznek.

Ez miért probléma? Gondoljuk csak el – ha a listán hátrébb szereplők kapnak is egyéni körzetben jelöltséget „cserébe”, egyáltalán nem biztos, hogy ott nyernek, ráadásul az egyéni mandátumok száma jelentősen lecsökken a következő ciklusban. A "sok az eszkimó kevés a fóka" érzetet tovább súlyosbítja, hogy a jelenlegi pártlistákon befutó helyen szereplők ma még biztosak benne, ha ronggyá is lesz verve a pártjuk, az ő székük biztos valamelyik frakcióban, ez pedig saját egyéni boldogságukat (karriervágyukat) akár még ki is elégítheti. Ha azonban ez a közös listának márcsak a gondolatával is veszélybe kerül, várhatóan mindent elkövetnek majd, hogy megakadályozzák a megállapodást.  


Mesterházy számára is előnyösebb az önálló lista, hiszen vereség esetén így több híve lesz a frakcióban - az elkövetkező négy évre akkor is biztosítja parlamenti pozícióját, ha esetleg a párt éléről - mint vesztes vezetőt - eltávolítják.

Együtt-PM

Cél a bejutás és nem eltűnni a történelem süllyesztőjében.

Bármit is szándékoznak tenni a szereplők, nincs sok idejük a megállapodásra – számíthatnak rá, hogy a Fidesz a lehető leghamarabbi időpontra íratja ki a választásokat Áder Jánossal. És akárhogy is nézzük, a baloldal egy újabb útelágazáshoz ért.

Előzmény: Milyen lesz a következő parlament összetétele?

Ha tetszett és szívesen olvasnál még több morgást, tematikus tartalomjegyzék itt.

Amennyiben tetszett, várunk Facebook-csoportunkban!

A bejegyzés trackback címe:

https://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr505745088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2014.01.07. 20:39:06

"És akárhogy is nézzük, a baloldal egy újabb útelágazáshoz ért."

Szerintem inkább ez egy szakadék feletti bungie-jumping. Csak kérdés hogy kötéllel, vagy kötél nélkül...

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.07. 21:14:38

A harc most arról szólt ki lesz az új SZDSZ. A balek Bajnai elbukta a csatát, a profi Gyurcsány meg megnyerte.

Jóslatom: Bajnaiék nem érik el a parlamenti küszöböt se a választásokon. Egyszerűen elfogytak mind a támogatók, mind a mondanivalók.

A "ballib" oldalon a mérsékeltebb hagyományos szavazóknak és a balosabb eszmeiségűeknek ott az MSZP, a liberálisabbaknak meg ott a DK. Bajnai meg két szék között a földre esett.

Szóval ez egy Gyurcsány-Bajnai csata valójában. Egyébként a szavazótábor nem növekszik, hanem belső átrendeződés zajlik.

ggiza 2014.01.08. 10:47:58

gyurcsányvagymesterházy mesterházyvagygyurcsány?????

Akkor már inkább Zámbó Árpi

ggiza 2014.01.08. 10:50:02

Bajnai egy talány, már a legelején sem hitt magában, sem abban, hogy lehet valami belőle, akkor meg minek járatta le magát? Mit is mondott Gyurcsány, aki hideg vagy langyos az üljön a gázsütőre? :)))

nnnnnnnn 2014.01.08. 11:03:42

nézzük ki vagyok-e még tiltva.

Sexual Harassment Panda 2014.01.08. 11:04:16

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: meg minding ugy gondolod hogy nem lesz fidesz-jobbik/mszp-jobbik?

elwood 2014.01.08. 11:06:06

nem értem én ezt. miből gondolja bárki ( pl. a poszter), hogy aki ingadozó választó, és orbánt elküldené, az most végre örömmel fog valami gyurcsány haverra szavazni.

én elküldeném orbánt, de mszp-re vagy gyurcsányra csak akkor szavaznék, ha a lapon nem lenne csak a fidesz és az mszp. pedig lesz ( a jobbikon kívül is)

eddig volt az együtt ami legalább formálisan távolságot tartott a volt mszp-től. most nem lesz ...

lehet bajnai feladta. látszott rajta, hogy púp a hátán az egész, de három hónapot még kibírhatott volna. a közv. kut. szerint nem volt meggyőző az ingadozóknak, akkor inkább megy sielni.

egyébként igaza van. megérdemli az ország a fideszt is meg gyucsányt is.

Sexual Harassment Panda 2014.01.08. 11:12:36

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: az egyszeru, vagy meggyozo tobbseg?
Esetleg 2/3-ad?
Ennyire lefutottnak latod a valasztasokat?

Sírköves Slomó 2014.01.08. 11:17:33

Ha a részvétel eléri vagy meghaladja a 2010est, ami nem valószínü, akkor sima fidesz győzelem.

Ha a részvétel 5%-al vagy többel a 2010es alatt lesz akkor nem kizárt a 2/3.

surken 2014.01.08. 11:24:29

Jól összefoglalt írás.
Egyetlen kiegészítés: az egyéni körzeteknél nem kell mind a 106-ot felosztani. A biztos fideszes körzetekben nyugodtan indulhatnak egymás ellen (így mindenkinek meglesz a min.27 körzet); ezekben ugyanis, ha egy baloldali jelölt lenne, az is veszítene.
Van 60-65 körzet, ahol mindenképpen egy baloldali jelölt kell, hogy induljon. Ezekről kell megegyezni.
3 párti közös lista nem lesz. A DK külön indul, listavezetőjük Gyurcsány.
Lesz viszont MSZP-Együtt közös lista (Bajnaiék "bementése" projekt).

vittore 2014.01.08. 11:25:09

Ha nem 2/3 akkor majd besegítenek Vonáék. A többi nem kérdés, én nem a '14 es választásokat látom "elúszni", hanem már a '18 as is minimum kérdéses. Mivel akárhogy szépítjük, jelenleg nincs életképes baloldal ma Magyarországon, nem lehet 4 év alatt összerakni egy kormányváltó pártot vagy szövetséget. Főleg a fidesz kíváló kommunikációja és lehengerlő "modora" mellett...

Balt 2014.01.08. 11:25:57

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Na jó, de ilyenből sok van, úgy sejtem :)

Az én tippem a mandátumarányra: épp meglesz a 2/3.

kamerasmobil 2014.01.08. 11:28:33

@elwood: Es mit kezdesz egy olyan helyzettel hogy vagy Orban vagy Gyurcsany? Mert ez sajnos erre futott ki.

Ha az ellenzeki osszefogason kivul barmi masra szavazol (vagy otthon marardsz) akkor az csokkenti a kormanyvaltas eselyet. Ennyi.

Utalom en is borzasztoan - de mar a kormanyvaltas utan tartottam tole hogy ez lesz a vege.

Amadeus62 2014.01.08. 11:29:13

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:

Én egyet tudok, amire biztos nem: fidesz

Azt meg hogy kire, eldöntöm aznap, haha

De ezek még egyszer nem fognak 2/3-t kapni. Ezt nem engedhetjük!

Balt 2014.01.08. 11:30:02

@vittore: "én nem a '14 es választásokat látom "elúszni", hanem már a '18 as is minimum kérdéses. Mivel akárhogy szépítjük, jelenleg nincs életképes baloldal ma Magyarországon"

Így lehet, pláne, hogy most - néhány erős gyomrú ex-lehetmással tarkítva - 1 az 1-ben a 2010-es csapat áll fel arra a térfélre.

Reméljük, az LMP nem Vág eret magán teljesen a maradék nem egész 3 hónapban...

Sexual Harassment Panda 2014.01.08. 11:33:18

@vittore: miert olyan nyilvanvalo hogy vonaek segitenek?
Egyreszt a programjuk arrol szol hogy se fidesz, se mszp, arrol nem is beszelve hogy nem is erdekuk az egyuttmukodes.
Valojaban a jobbiknak a fidesz a legnagyobb Ellenfele.

irógép 2014.01.08. 11:33:45

Újra "Együtt" a csapat!
És még el sem indultak a választáson, de már arcon köpte mind azt az ellenzék nagy része, amit az elmúlt három évben papoltak!
De háta hatalomér és a húsosfazékért mindent! Ilyenkor a nagy szavak a ködbe vésznek! Pont olyanok, mint voltak.

surken 2014.01.08. 11:40:26

@Balt: Várjuk ki; ez még csak az MSZP és az EgyüttPM megállapodása. A DK-val még senki nem tárgyalt. Nem tudni mit ajánlanak Gyurcsányéknak. Egy 3 párti közös listán kb. az első 50 hely a biztos befutó, ha ebből nem kap a DK min.12 helyet + 3 egyéni biztosnak mondható körzetet, akkor egész egyszerűen nem éri meg nekik közös listán szerepelni. Ja, meg még Mesterházy az első helyen...

bontottcsirke 2014.01.08. 11:43:19

Mivel nincs számottevő baloldal ma (szerencsére) ezért leszűkül az étlap.

Nem mondom, hogy finom a paradicsomos káposzta, de a szar rizzsel (baloldal) sem vonzó.

vittore 2014.01.08. 11:56:14

@Sexual Harassment Panda: 1: egy kis takonygerincűséget megér Vonáéknak, hogy bejussanak a kormányba.
2: Ha egyáltalán bárkire szüksége lesz a fidesznek kormány alakításhoz, mégis ki más jöhet szóba?

dr kíváncsivagyok 2014.01.08. 12:02:24

Ha egyedul csak a szomszédom félvak ,koszos , szarcsimbókos kutyája indul Orvbán ellen,...akkor arra fogok szavazni !
Ennyit az esélylatolgatásról...

dr kíváncsivagyok 2014.01.08. 12:06:14

@vittore:
"2: Ha egyáltalán bárkire szüksége lesz a fidesznek kormány alakításhoz, mégis ki más jöhet szóba? "

LMP ?

dr kíváncsivagyok 2014.01.08. 12:08:37

@bontottcsirke:
"Nem mondom, hogy finom a paradicsomos káposzta, de a szar rizzsel (baloldal) sem vonzó."

Kedves barátom....
aki éhes , az megeszi a "szar" rizst is...
és mi éhesek vagyunk..

Balt 2014.01.08. 12:08:45

@dr kíváncsivagyok: Ez tudjuk. Ezért volt 2002. De ma már ez szerencsére nagyon kevés, hiába van egyszerre több szarcsimbókos kutyátok (akiket végül sikerül közös alomba terelni). :)

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 12:11:02

@dr kíváncsivagyok:

Az esélylatolgatás nem rólad, vagy a többi párt elkötelezett szavazóiról szól, azok száma négy év alatt nem változott jelentősen.

Az esélylatolgatás tárgya a bizonytalanok, a rejtőzködők és a távolmaradók száma, és előbbi két csoport eloszlása.

Pop40 2014.01.08. 12:11:14

@surken:

" A biztos fideszes körzetekben nyugodtan indulhatnak egymás ellen (így mindenkinek meglesz a min.27 körzet); ezekben ugyanis, ha egy baloldali jelölt lenne, az is veszítene. "

Mi az, hogy "biztos fideszes körzet"?

Baja biztos fideszes körzet, ehhez képest az 5-ből 2 körzetet nyertek az uccsó időközin, ebből egyet alig pár szavazattal, egyet meg cigánybuszoztatással.

Ezzel a hozzáállással nem lehet jelöltet indítani, hogy "ez vesztes körzet" - mégis, honnan tudod, hogy az?

Pártként ezzel direktben a pofájába vágod az ottaniaknak, hogy eleve lemondtál róluk.
Innentől kezdve mire fel várnád, hogy hosszú tömött sorokban menjenek szavazni az esélytelen, szétaprózott jelöltekre?

Balt 2014.01.08. 12:12:31

@surken: Van benne vmi. Egy lehetőség Mesterházynak úgy leválasztani Gyurcsányt, hogy legalábbis kétesélyes lesz a "mer' miattatok nem lehet összefogni!"-sztori...

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 12:13:21

@Balt:

"néhány erős gyomrú ex-lehetmás"

:D

dr kíváncsivagyok 2014.01.08. 12:13:23

@elwood:
"én elküldeném orbánt, de mszp-re vagy gyurcsányra csak akkor szavaznék, ha a lapon nem lenne csak a fidesz és az mszp. pedig lesz ( a jobbikon kívül is)"

Ezzel gyakorlatilag Orvbánra szavaznál...és utána széttárnád a karod,.."pedig de el akartam kuldeni Orvbánt..."

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 12:17:38

@Pop40:

"Ezzel a hozzáállással nem lehet jelöltet indítani, hogy "ez vesztes körzet" - mégis, honnan tudod, hogy az?

Pártként ezzel direktben a pofájába vágod az ottaniaknak, hogy eleve lemondtál róluk."

Mármint az ottani pártszervezetid pofájába vágod, hogy lemondtál a mandátumuk megszerzésének esélyéről.

De ha visszakérdeznek, joggal válaszolhatod, hogy ez a valóság, basszátok meg. Akartok kormánypárt pártszervezete lenni, vagy nem? Ugyanis az, hogy még egy képviselői helyetek is legyen, az nem opció.

Mit gondolsz, a Fidesznél (vagy bárki másnál) másképp megy ez?

dr kíváncsivagyok 2014.01.08. 12:18:04

@Balt:
" Ez tudjuk. Ezért volt 2002. De ma már ez szerencsére nagyon kevés, hiába van egyszerre több szarcsimbókos kutyátok (akiket végül sikerül közös alomba terelni). :) "

Tudod,....ez a kutya "szarcsimbókos, félvek és ronda ",....DE NEM HARAPOTT MEG SOHA !
A Ti kutyátok kiállítási darab , de eroszakos , irígy es otromba !
( Már úton van a sintér érte !)

Sexual Harassment Panda 2014.01.08. 12:18:15

@vittore: aha.es megmondanad melyik part programjat fogjak megvalositani?
Leterdel a fidesz a jobbiknak??!!
Ugye ezt te sem hiszed el. .

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 12:20:03

@dr kíváncsivagyok:

"Ezzel gyakorlatilag Orvbánra szavaznál...és utána széttárnád a karod,.."pedig de el akartam kuldeni Orvbánt..." "

Nem ezzel arra szavazna, akit beikszel. Hogy ti. őrá szeretné cserélni Orbánt. Nem Mesterházyra, Bajnaira vagy Gyurcsányra.

Nem a választót kellene kárhoztatni, hanem elgondolkodni rajta, miért nem kell neki ebből a háromból egyik sem.

dr kíváncsivagyok 2014.01.08. 12:20:15

@Attitude Adjuster:
"Az esélylatolgatás nem rólad, vagy a többi párt elkötelezett szavazóiról szól, azok száma négy év alatt nem változott jelentősen."

Én csak a magam neében szóltam...(meg az átbaszott milliók nevében...)

dr kíváncsivagyok 2014.01.08. 12:24:47

@Attitude Adjuster:
Nem,..barátom,...most azt kell eldonteni , hogy akarjuk-e a Kirgízek demokráciáját , vagy inkább az Osztrákot célozzuk meg...
meg azt , hogy ne legyen 10 év múlva tobb Horty szobor , mint Kossuth...

jet set 2014.01.08. 12:26:43

Ezt a nagy összefogást mi különbözteti meg az 5 évvel ezelőtti mszp-től? Szétváltak, kiváltak, most összefognak. Remek. És nekem ettől miért lesz jobb? Ha netán nyernek, akkor majd ők lopnak? Van bármilyen értelmes program az orbán takarodjon és a helyezkedésen kívül?

dr kíváncsivagyok 2014.01.08. 12:27:03

@Attitude Adjuster:
"Nem a választót kellene kárhoztatni, hanem elgondolkodni rajta, miért nem kell neki ebből a háromból egyik sem. "

Nem kárhoztatok senkit,...én se az emeszpére szavaztam 10-ben...

surken 2014.01.08. 12:27:15

@Pop40: Kedves Pop40,
Egy I.ker,II.ker,XII.ker, Debrecen, Csorna stb. körzetekben eddig nemigen tudott nyerni a baloldal. Most sem látom azt a hihetetlen nekibuzdulást, hogy ez másképp lenne. És ne féltsd az ott élő baloldali választókat az arculcsapástól, jól tudják helyben, hogy miért lettek ezek a körzetek masszívan jobboldaliak. Talán látják benne a felelősségüket is. Van tehát munka bőven, lehet bizonyítani.

ursus artos 2014.01.08. 12:28:07

Esteleg valami program nem kéne???

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 12:28:40

@dr kíváncsivagyok:

Na und? Majd leszavazol a kedvenc szarcsimbókos kutyádra. De ennek mi jelentősége van a választás várható kimenetele szemponjából?

Meg vagy számolva, fel vagy címkézve, biztos baloldali-blokk szavazó, köszönjük, leülhetsz, behúztuk a vonalat. Ilyenből most körülbelül 1.2-1.3 millió van. A Fidesznek meg kettő.

Az egymilliárd dolláros kérdés, hogy a baloldali blokk bármifée kombinációban, de honnan kaparna össze további legalább 0.7-0.9 millió szavazatot.

Mert kormányváltásról akkor kezd értelme lenni beszélni, ha ez reálisnak látszik.

Pop40 2014.01.08. 12:29:13

@Attitude Adjuster:

Engem a pártszervezet nem érdekel, azt oldják meg maguk. Én az ottani választókról beszéltem. Mi motivációja lenne egy ellenzéki szavazónak úgy elmenni szavazni, hogy 3 ellenzéki jelölt van? És ha nem megy el, bukják ám a listás szavazatát is.

Ráadásul annak, hogy a baloldal közös jelöltet állít, pont olyan körzetben van értelme, ahol erős a fidesz. Balos körzetben, ahol amúgy is nyernek, adott esetben még úgy is nyer a legerősebb balos jelölt, ha 5-10%-ot elvisz tőle a másik balos jelölt.

Induljon csak szépen 1 jelölt MINDEN körzetben a narancsbolsik ellen.

dr kíváncsivagyok 2014.01.08. 12:29:18

"Ezt a nagy összefogást mi különbözteti meg az 5 évvel ezelőtti mszp-től? Szétváltak, kiváltak, most összefognak "

azon kéne elgondolkodnod , hogy ezt a fideszt mi kulombozteti meg a 89 - estol...

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 12:31:31

@dr kíváncsivagyok:

"azon kéne elgondolkodnod , hogy ezt a fideszt mi kulombozteti meg a 89 - estol..."

Például, hogy kevesebb, mint félmillió szavazójuk volt, most meg kettő - kettő és fél millió. Ez mondjuk egy lényegi különbség.

Sexual Harassment Panda 2014.01.08. 12:31:39

@ursus artos: ???
Minek?
Eleg az hozza, hogy rettenetes a diktatura, mert nem mi vagyunk hatalmon. .

dr kíváncsivagyok 2014.01.08. 12:31:41

@Attitude Adjuster:
"Meg vagy számolva, fel vagy címkézve, biztos baloldali-blokk szavazó, köszönjük, leülhetsz, behúztuk a vonalat. Ilyenből most körülbelül 1.2-1.3 millió van. A Fidesznek meg kettő.2

A metek mindig is az erosségetek volt,...ugye ?
Mint 2002- ben...
meg 2006 - ban...
Hahaha

ursus artos 2014.01.08. 12:31:46

@Attitude Adjuster: pedig legutóbb egyebet sem hallottam, mint: Orbán mutassa a programját...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.01.08. 12:31:57

2013 arról szólt, hogy Bajnai meg Mesterházy csatáznak, mindketten azt mondják: állj be MÖGÉM. 2014 arról fog, hogy B és M.: állj be ELÉM.

2013: majd velem lehet nyerni.
2014: majd veled bukjunk.

tobeor 2014.01.08. 12:32:43

Mindegy hogy állnak össze, a maffia szavazói többen vannak.

Ez egy ilyen ország, csak a szervezett trafiklenyúlás miatt egyedül pl. a németeknél vagy más normális népnél nem csak megbukott volna az egész kormány, de már rég börtönben is ülne. Nálunk meg megszavazzák őket újra, hátha a következő ciklusban még jobban kirabolják a magyarokat :)

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 12:32:52

@Pop40:

"Mi motivációja lenne egy ellenzéki szavazónak úgy elmenni szavazni, hogy 3 ellenzéki jelölt van?"

Mi, hát a Zorbánelkergetés!

Más motivációt sem együtt, sem külön-külön nem kínál momentán a baloldal.

dr kíváncsivagyok 2014.01.08. 12:33:08

@Attitude Adjuster:
"Például, hogy kevesebb, mint félmillió szavazójuk volt, most meg kettő - kettő és fél millió. Ez mondjuk egy lényegi különbség. 2

Ez az ! Mindent a szavazókért !

Az ideológiájukra gondoltam....

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 12:34:13

@ursus artos:

És, hogy érzed, bejött a számonkérés?

Nézzünk szembe vele, a kutyát nem érdeklik a programok, körülbelül semmiféle szerepet nem játszanak a választói döntésekben.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 12:35:46

@dr kíváncsivagyok:

"Az ideológiájukra gondoltam...."

Bármiféle változás is történt az ideológiájukban, ez láthatóan ötször annyi szavazót vonz, mint akkor.

Márpedig mi egy politikai párt célja? Minő meglepetés: az, hogy minél több szavazatot szerezzen.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 12:37:14

@dr kíváncsivagyok:

Nem értem a többesszámot, én vagyok mi. De nekem valóban nem okoz különösebb nehézséget a matek.

Pop40 2014.01.08. 12:38:17

@surken:

Kedves surken,

Ilyen hozzáállással, hogy "eddig nemigen tudott nyerni a baloldal, akkor meg se próbáljuk" felesleges nekiindulni egy választásnak.
Ne akarjanak úgy választókat elcibálni rájuk szavazni, ha esélyt sem adnak neki, hogy nem megy kárba a szavazata.

Laci A Lakli 2014.01.08. 12:39:45

Én tényleg nem értem az MSZP-t.
1. Szinte teljesen világos, hogy nincs sok esélyük megnyerni a következő választást (akármilyen összefogás is legyen). Miért nem realizálják magukban a helyzetet?
2. Ha már realizálták, Miért nem tüntetik el az összes "koncot" magukról (DK, Együtt, stb...), hogy ők maradjanak az egyedüli baloldali párt a parlamentben?
Bajnai már így is felaprította nekik az LMP-t.
3. Ha már kicsinálták az összes "erősebb" baloldali trónkövetelőt, az oldalukon békésen felkészülhetnének a 2018-as választásra, hogy rajtuk kívül tényleg nincs más "demokratikus" alternatíva Orbánékkal szemben.
Így talán még lenne esélyük is 2018-ban, hiszen a következő négy évben sem fog beköszönni az aranykor az emberek emlékezete meg fakulni fog, hogy milyen szarul kormányoztak ők is 8 évig...

ursus artos 2014.01.08. 12:40:06

@Attitude Adjuster: "És, hogy érzed, bejött a számonkérés?"
Nekem alapjában véve tetszenek a problémákra adott kormányzati válaszok.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 12:43:43

@Pop40:

Miért menne kárba a szavazata, töredékszavazatként kompenzációs listán hasznosul, a listás meg egyenesen életbevágó a választottjainak.

Akkor megy 'kárba' a szavazata, ha a zorbnelkergetős olajfához tartozó, de be nem jutó pártra adja le. Ezért kilincsel most Bajnai Mseterházynál a közös listáért.

Gyurcsányéknak viszont megérheti kockáztatni, nem kizárt, hogy egyedül is megugorhatják a küszöböt, akkor viszont egyrészt jobban járnának, másrészt viszont nagy szükségük lenne a töredékszavazatokra is. Nem kizárt, hogy ők egy-két befutó helyen kívül leginkább sok bukó körzetet kérnek most az MSZP-től.

Pop40 2014.01.08. 12:44:11

@Attitude Adjuster:

Éppen ennek a motivációnak fekszik keresztbe az, ha 3 ellenzéki jelölt indul a narancsbolsik ellen.

És ha már motiváció: a fidesz milyen motivációt is kínál? Hogy a következő 4 évben nem csak Mészáros, meg Simicska-NYerges, hanem a többi fideszes maffiózó is bekerül Mo száz leggazdagabb embere közé?
Kétségkívül vonzó alternatíva, van is egy pár százezres birkamenetes réteg, aki erre is lelkesen béget. :)

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 12:46:55

@ursus artos:

Nem erre gondoltam, hanem arra, hogy bejött-e a 'Fidesznek nincs programja", mint kommunikációs elem? Ugyanis szerintem főleg azért nem jött be, mert állatira senkit nem érdekelt sem a Fidesz, sem bárki más programja.

Egyszerűen idealista (sőt, illúzórikus) az elképzelés, hogy akad figyelemreméltó számban olyan választó, aki összeveti a programokat, és az alapján választ.

Egy választási program egy tömegdemokráciában legfeljebb sorvezető a kampányhoz.

elwood 2014.01.08. 12:47:48

@Attitude Adjuster: "Márpedig mi egy politikai párt célja? Minő meglepetés: az, hogy minél több szavazatot szerezzen."

nálunk szerencsésebb fejlődésű országokban bizonyos elvek azért vannak mögötte. liberális internacionáléból keresztény-konzervatív, abból ortodox marxista antiimperialista - ehhez kell gyomor.

Pop40 2014.01.08. 12:49:17

@Attitude Adjuster:

Igen, ez mind nagyon szép, csak feltételezi azt, hogy az ellenzéki választó ELMEGY SZAVAZNI.

Amire nem sok esély van, ha eleve 3 jelölt indulna a körzetében, azaz semmi esélyt nem látna, hogy bármire megy a szavazatával.

Aki rühelli Orbánt, lehet, hogy így is elmenne, (én elmennék) de egy csomó potenciális szavazó simán otthon maradna.
És az ő szavazata már nem hasznosulna semmilyen töredékszavazatként.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 12:50:27

@Pop40:

Dehogy, a vonzó alternatíva, amit a Fidesz kíván, az a negatív rezsi, Brüsszel fegyveres meghódítása, meg a Nagy Stabil Semmi konszolidálása úgy egy bő évtizedre.

Nekem mondjuk nem annyira vonzó, te kifejezetten intenzíven szenvedsz tőle, de nézzünk szembe vele, a választások megnyeréséhez (sőt akár egy újabb kétharmadhoz) elegendő számú szavazónak vonzó.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 12:53:50

@elwood:

"nálunk szerencsésebb fejlődésű országokban bizonyos elvek azért vannak mögötte."

Jártm-keltem nálunk szerencsésebb fejlődésű országokban, és úgy gondolom, ezt csak mi gondoljuk róluk. Nem a magasztos elvek miatt kultúráltabb a közéletük, hanem a hosszú idő alatt bejáratott viselkedési normák miatt.

Másképpen: megszokták, hogy bizonyos szabályok szerint dől el, kinek mekkora helye lesz a kondér szélén, nem folyamatosan ökölre mennek az egész kondérért.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 12:59:54

@Pop40:

"Igen, ez mind nagyon szép, csak feltételezi azt, hogy az ellenzéki választó ELMEGY SZAVAZNI."

Abban igazad van, hogy ez korántsem biztos, de lássuk be, nem sok értelme van egy olyan ellenzéki stratégiának, ami nem ezzel számol, mint minimummal.

De ez nem annyira közös vagy külön listák kérdése, mint a kampányé. Mozgosítani botrányokkal lehet.

De az is kétirányú utca, alig ültek le ezek hárman alkudozni, Pintér belügyminiszter (azt hiszem, hjoggal mondhatjuk, hogy a legfélelmetesebb magyar politikus), most lengette be, hogy terít valami titkosszolgálatit az öszödi beszéd kiszivárogtatásáról.

Szóval a következő hónapokat sem úgy kell elképzelni, hogy a baloldal egy akadályoktól mentes offenzív menetelésbe kezd.

elwood 2014.01.08. 13:01:24

@kamerasmobil: "Es mit kezdesz egy olyan helyzettel hogy vagy Orban vagy Gyurcsany? Mert ez sajnos erre futott ki. "

hát ez az én bajom.
az a hasonlatom erre, hogy ha a boltban megveszik a rohadt zöldséget akkor nem dobják ki amíg el nem fogy. ha nem venné meg senki, akkor kidobnálók és hoznának frisset.
ha két demagóg pártból kell választanom az egyiket, hogy a másikat elzavarjam akkor nem fognak változtani semmin mert nem kell. ha egyikre sem szavaznának hanem bárki másra (volt még bokros-mdf, lmp, seres mária, ... mennyi más ) akkor látnák, hogy nem csinálhatják tovább a parasztvakítást.

orbán profi politikus, mindenkinek azt hazudja amit hallani akar. ha kiderülne, hogy a nép valójában sajnálja a melegeket, akkor egy hétre rá a békemenet rózsaszín tangában vonulna fel, mert erre van igény. amíg orbán 2 millió szavazatot tudhat a háta mögött ( és biztos győzelmet ) addig semmin nem fog változtatni.

a választók felelőssége, hogy a rohadt zölséget ne vegye meg, küldje el az mszp-t és orbánt is bárki másra szavazva. egy milla lobotómiás orbánvallás hívő mellett van ott egy milla "befogom az orrom, és fideszre szavazok, mer emúnyóccé megagyurcsán", ezeknek is el kéne gondolkodni.

Pop40 2014.01.08. 13:09:22

@Attitude Adjuster:

Annak a kijelentésével, hogy ez hány szavazónak vonzó, talán várjuk meg a választást. :)

Azt elismerem, hogy a kv-kutatásokat masszívan megnyerte a fidesz, épp úgy, mint 2002-ben.
Ha 2014-ben a közvéleménykutató cégeknél is lesz választás, azt tuti a fidesz nyeri majd.:DDD

A valóságban a kormányalakítással kapcsolatban viszont megvárnám azért a választást. :)

kamerasmobil 2014.01.08. 13:09:31

@elwood: Es mar megint fantaziavilagba menekulsz ahol van alternativaja ennek a ket bunbandanak. De tenyleg nincs es ebbol lehet valasztani es kesz.

Minden massal csak a lelkiismeretedet probalhatod nyugtatni ha kormanyvaltast szeretnel.

Ez van sajnos. Tessek eldonteni hogy melyik a kisebbik rossz mert a nem donteni automatikusan a nagyobbik rosszhoz vezet.

kamerasmobil 2014.01.08. 13:10:14

@Laci A Lakli: Ha az MSZP feladja 2014-et akkor 2018-ra mar nem fog letezni.

Pop40 2014.01.08. 13:14:14

@Attitude Adjuster:

Az ellenzéki stratégia minimuma az, hogy egyetlen ellenzéki jelölt indul (lévén a fidesz is egyedül indul.)
Hogy a jobbikkal hogy marakodnak a szavazókon, az már legyen az ő bajuk, ez nem az ellenzéki fejesek gondja.

Az meg, hogy Őszödről mit terít Pintér... nagyon nagyot kell durrannia ahhoz, hogy annak hatása legyen.
Ugyanis bármennyire is szeretnék fideszék 2010-re hangolni a híveket, 14-ben a szavazó (mint eddig mindig) most is a KORMÁNY tevékenységéről szavaz elsősorban.

elwood 2014.01.08. 13:18:56

@kamerasmobil: fordítva, ha mindig elfogadom, hogy a kisebbik rosszat választom akkor mindig a két rossz közül kell majd választanom.

kamerasmobil 2014.01.08. 13:20:48

@elwood: Sajnos kurvara nem ezen mulik hogy lesz-e jo opciod.

De ha ezzel lecsillapitod a lelkedet akkor legyen. Csak aztan ne sirj ha marad Orban.

Sírköves Slomó 2014.01.08. 13:28:36

@kamerasmobil: Valószinüleg feladta és valószinüleg 2018ra már más néven fog létezni.

De azért azt ne várd hogy ezt ki is mondják.

elwood 2014.01.08. 13:32:56

@kamerasmobil: sztem az mszp stratégiája az volt, hogy 2014-ben nem nyernek, a fideszre borul a szar, és 2018-ben besétálnak gond nélkül. csak a váltópárt státuszt kellett megtartani, és ez látványosan sikerült.

az együtt-pm-et nem értem a gyurcsányba olvadással eltűnnek, ennél még egy 5% is jobb lett volna.

Balt 2014.01.08. 13:47:06

@tobeor: "Ez egy ilyen ország, csak a szervezett trafiklenyúlás miatt egyedül pl. a németeknél vagy más normális népnél"

Ugggyan, a Siemens vezérekkel évtizedekig együtt ebédelt a (mindenkori) német kormány.

irógép 2014.01.08. 13:48:59

@Pop40:
Valóban sokkal jobb, ha ha balbolsik töltik ki a száz leggazdagabbak listáját. És láttuk is milyen remekül kormányoztak!
Bírkák minden oldalon vannak, elég egy DK s tüntetést megnézni!
Hogy lett.-e valódi változás a ballib oldalon?? Hát nem!
Ugyan azok állnak ott végül is, akik 30 % növelték az ország adósságát, akik alatt a hiány teljesen elszállt stb. Gyurcsány jól tud kampányolni, de kormányzása nulla volt!
A kormány sok faszságot csinál, de mind emellett , ha nem is csökkentették, de legalább nem növelték az adósságot, bőven tartják a hiányt és egyre több rétegbe van fizetés emelés, még ha ez sosem fogja elérni a nyugati színvonalat. És ezek fedezett emelések, nem olyan, mint a száz napos program emelései, amik haza is vágták az országot.
És van még sok olyan egyéb adatok, amiken még Bolgár úrék is csak csodálkoztak a klub rádióban, hogy hogy lehetnek, mikor itt elvileg minden rossz!
Hát, mert sok faszsága mellett messze nem minden rossz. Míg eme balliba garnitúra alatt minden kizárólag romlott.
Na ezért nem nő az ellenzék tábora. Csak a hívő Orbán fóbiás birkák szavaznak arra főleg. És nekik egy gőzölgő szarkupac is jobb lenne, mint Orbán. mert csak egy személyes gyűlölet vezérli őket, ennyi!
Nem azt mondom , hogy nem lehetne egy baloldali kormány megint. Ha valóban lett volna egy komoly megújulás az más lenne, de nem volt. Ugyan azokra akik egyszer már 8 évig bizonyították alkalmatlanságukat, meg nem fognak szavazni az emberek, csak a fix hívők!

Balt 2014.01.08. 13:51:32

@Laci A Lakli: Jogos kérdések, én sem értem... Vagy ilyen balfaszok (as usual), vagy van még vmi a tarsolyukban, esetleg róluk máséban. :)

Az biztos, hogy most megint magukra véve Gyurcsány keresztjét nehezen fognak szabadulni az emlékektől...

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 13:53:58

@Pop40:

Várd csak nyugodtan, és addig is szórakoztasd magad a kvk-okban meg nem jelenő, de majd az urnánál felbukkanó baloldali rejtőzködő tömegek ábrándjával.

Épp, mint 2010-ben, ugyebár.

A valóság viszont nagyjából az, hogy a kormányváltáshoz hibádzik még úgy laza egymillió szavazó.

Akikhez három és lassan háromnegyed éve nem igazán sikerül közelebb jutni. Van még bő három hónap rá ...

Balt 2014.01.08. 13:56:06

@Attitude Adjuster: "Nem kizárt, hogy ők egy-két befutó helyen kívül leginkább sok bukó körzetet kérnek most az MSZP-től."

Nem értem ezt a logikát.
Az elég nyilvánvaló, hogy Mesterházyéknak úgy kellenek, mint púp a hátukra. A tét számukra egyedül az, hogy esetleg önállóan bejut a DK, azzal a felhanggal, hogy "miattatok bukott el a zösszefogás".

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 13:56:27

@elwood:

"sztem az mszp stratégiája az volt, hogy 2014-ben nem nyernek"

Ha valóban ez volt a stratégiájuk, akkor le a kalappal, jelenleg úgy tűnik, ezt az eredményt magabiztosan hozzák is.

Egy politikai párttól formabontó cél a választási vereség, de ha erre gyúrtak, akkor valóban szó sem lehet kudarcról, sőt!

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 13:57:55

@Balt:

"Nem értem ezt a logikát.
Az elég nyilvánvaló, hogy Mesterházyéknak úgy kellenek, mint púp a hátukra. A tét számukra egyedül az, hogy esetleg önállóan bejut a DK, azzal a felhanggal, hogy "miattatok bukott el a zösszefogás"."

Nem értem, miért írod, hogy nem érted a logikát, amikor közvetlenül utána el is magyarázod.

Balt 2014.01.08. 14:01:24

@elwood: "van ott egy milla "befogom az orrom, és fideszre szavazok, mer emúnyóccé megagyurcsán", ezeknek is el kéne gondolkodni."

Most estek épp gondolkodóba, mikor a pást másik felén megjelent a komplett előző brigád. :)

Mária 2014.01.08. 14:06:08

"Ha eltekintünk attól, hogy már réges-régen egyezségre kellett volna jutni a szereplőknek amennyiben önmagukat igazi felelős baloldali politikusnak tartják"

Nagy hiba éppen ettől eltekinteni, mert ez a lényeg.

Ezek nem felelős politikusok, hanem pitiáner megélhetésiek, akik ráadásul hülyének nézik a választókat.

Épeszű, éretten gondolkodó ember még véletlenül se szavaz rájuk. Ha a másik oldal se kell neki, akkor inkább el se megy szavazni. De ezekre nem.

Szúnyog 2014.01.08. 14:06:43

Persze, 25 hely Bajnaiéknak, meg ugyanannyi Gyurcsánynak. Ennyire az MSZP se hülye.
Bajnaiékra szükség sincsen. Csak azért vannak még ringben, mert az szdsz hold- és blogudvar nyomja őket.

Balt 2014.01.08. 14:11:04

@Attitude Adjuster: "Van még bő három hónap rá ..."

Inkább szűk. :)

Másik:
Azt nem értem, hogy miért "kérnének" sok bukó körzetet, mikor Gyurcsánynak viszont elemi érdeke, hogy - az E14 perfekt bekebelezése után - minél nagyobbat harapjon ki az MSZP-ből. (Hja, hol vannak már azok a komor idők, mikor a 10 "frakciótagot" is úgy kellett lasszóval összefogdosni...? Azt is minek. :) Hvala MSZP.) :))

Balt 2014.01.08. 14:13:08

@Mária: Maris, azé' csak szakíts a szavazásra egy fertály órát! Mondom ezt demokrácia-agitátorként :) + persze önérdekből: a részvételi aránnyal emelkedik a bejutási küszöb. :))

Mária 2014.01.08. 14:17:25

@kamerasmobil:

"Ha az ellenzeki osszefogason kivul barmi masra szavazol (vagy otthon marardsz) akkor az csokkenti a kormanyvaltas eselyet"

A jelenlegi baloldal NEM TUD kormányt váltani. Nincs értelme esélyekről beszélni, mert esélytelenek.

Ha elmész, és rájuk szavazol, az "esély miatt" akkor másnap, amikor veszítenek, köpheted magad szembe, hogy nem tudtad felvállalni a véleményedet, és a véleményvezérek nyomására leszavaztál "ezekre".

Ha nem mész el, akkor viszont nem kell szembeköpnöd magad, hiszen nem szavaztál le a hígfosra a kemény szar ellenében.

A baloldal mindenképpen veszíteni fog, a kérdés az, hogy be tudnak-e vonni, és fel tudnak-e használni, hogy asszisztálj a bukásukban, és javítsd a statisztikáikat a jobb meggyőződésed ellenére, vagy nem.

Mária 2014.01.08. 14:21:00

@Balt:

Nem fogok szavazni. Az én szavazatommal egy hülye se kerüljön be a parlamentbe, hogy utána négy évig hülyének nézzen és leszarja az életemet.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 14:24:48

@elwood:

" egy milla lobotómiás orbánvallás hívő mellett van ott egy milla "befogom az orrom, és fideszre szavazok, mer emúnyóccé megagyurcsán", ezeknek is el kéne gondolkodni."

Igen, én például el is gondolkodtam. Az orrbefogásos variációval jelen pillanatban a távolmaradás versenyez, elég jó eséllyel.

Az LMP-t szétverték, hogy Bajnainak végül Mesterházy listájára kelljen felkönyörögnie magát a kivásárolt felével Együtt, a Fideszre meg valóban egyre inkább csak orrdugóval lehetne.

De mindig is egészen döbbentem figyeltem az egymást követő szónoklatokat, amikor bajnaik meg szigetvárik szónokoltak korszakváltásról.

Az, hogy most a komplett baloldalnak sikerült végül is lefeküdni Gyurcsány lábai elé is, az meg már tényleg csak a cseresznye a tortán lévő habon.

Őszintén, baloldalon ki gondolta egy percig is komolyan, hogy ezekkel az arcokhoz bármilyen látható szállal kötődő párt megkapj a "Fideszben csalódottak" szavazatát?

elwood 2014.01.08. 14:25:56

@Attitude Adjuster: elegánsan kifelejtetted a második mondatfelet. az mszp célja max az lehetett, hogy az ellenzék vezető erejeként szerepeljenek.
ez sem volt nyilvnánvaló, de mostmár az. ez egyelőre sikerült.

nyerni (kétharmad nélkül, amire nincs esély) öngyilkosság lenne, európai gazdaságpolitika, európai adórendszer, rezsiemelés, bankadócsökkentés, adóemelés, nyakukban a 9 évre odarakott fideszalkalmazottakkal. halott ügy.
ez boruljon a fideszre.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 14:28:11

@Balt:

Mert kompenzációs listán könnyebben összekaparnak vele egy-két további mandátumot, mint ha Mesterházyéktól kéne kikönyörögni a 'biztosnak' vélt körzetek közül.

Technikai kérdés, és az eddigi cselekvései alapján messze Gyurcsány alkalmazkodik a baloldalon legracionálisabban a választási matekhoz.

(Meg most Bajnai, de hát az ugye egy számára sokkal szomorúbb történet.)

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 14:29:54

@elwood:

"elegánsan kifelejtetted a második mondatfelet."

Mivel a második mondatfél premisszája az első volt.

irógép 2014.01.08. 14:30:25

@Mária: Amúgy itt bassza el az mszp! Ahelyett, hogy megújulna valóban , (mert ott némi változások történtek, bár nem egetrengetőek ott sem), ahelyett összemossák megint magukat azokkal, akiktől el akartak határolódni, és akik egyébként pont keresztbe tettek az mszp-nek. Az mszp helyett abszolút nem közösködnék Gyurcsányékkal, hanem készülnék 2018-ra. Így meg azt érik el, hogy ugyan az maradjon a megítélésük, mint eddig.
Ha Mesterházy keményen kiállt volna az elvei mellett, akkor most is jobban állnának, de 2018-ra meg abszolút lehetnének esélyesek.
Annyira nem rajongok az mszp ért sem, nekem mindegy , de totál értelmetlen amit csinálnak szerintem.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 14:40:37

@irógép:

"Ha Mesterházy keményen kiállt volna az elvei mellett, akkor most is jobban állnának, de 2018-ra meg abszolút lehetnének esélyesek. "

Mondjuk ez rögtön egy vad fantáziából indul, hogy ti. Mesterházynak vannak elvei, amelyek mellett keményen kiállhatna.

Nem tudom, mennyi esélye lett volna a megtettnél többet keresztberakni A két creditum-janicsárnak, de szerintem ebben éppen nem teljesített rosszul.

Gyurcsányt engedte belehergelnie magát egy pártszakadásba, Bajnait meg szépen lassan felmorzsolta.

Én ugyan a Mesterházy és az elvek szavakat nehezen bírom elképzelni egy mondatban, de hatalomtechnikusnak nem ügyetlen.

tobeor 2014.01.08. 14:45:49

@Balt: És akkor már a Siemens a német kormány? Vagy közös ebédekből kiderül hogy mit csinálnak? Véded a védhetetlent?

Nem kell a kamu duma Balt, és nem kell a kamu önigazolás sem, neked nem fáj mit művel a maffidesz, neked ebből nincs morális problémád, te szépen leszavazol a maffiára, és nagyon elégedett leszel ezzel.

irógép 2014.01.08. 15:00:00

@Attitude Adjuster:
Nem ügyetlen szerintem sem. Csak pont nem mer kockáztatni. Ezt a választást akkor nyerhetik meg, ha holnap Orbán pincéjéből elásott hullákat szednek elő.
Teljesen komolytalan az ellenzék és a hívőkön kívül nem igazán szereznek új szavazókat. Viszont, ha az mszp kitart amellett amiket az elmúlt években mondtak, ugyan úgy veszítene most is, viszont egy csomó kolonctól megszabadulhatott volna 2018-ra.
Az, hogy az Együtt-PM egy év alatt totálisan másképpen viselkedik, ahogy azt harsogták, abban meg semmi meglepetés, hisz eleve puha emberek alakították meg.
Mesterházy nem ügyetlen, de nem elég tökös, ahhoz hogy valóban változtasson és megszabaduljon csomó kolonctól.
És Gyurcsány pont ezt használja ki, ezért is erősödik. Gyurcsány jól kampányol, csak lehet tudni egy lyukas garast nem ér a szava és nem tud kormányozni, ezt hat év alatt bebizonyította sokszor.

irógép 2014.01.08. 15:05:16

@tobeor:
Minden kormány maffia valahol. Minden kormánynak meg vannak az emberei. Ez így megy minden országban.
Ez a kormány is ilyen, de az előzőek is gátlástalanul mindent az övéik között osztottak szét. Az, hogy kitalálták ezt a maffia kormány kifejezést nagyon poén kampány technika, csak hát olyan mindegy, hogy Közgép vagy Strabag. Ja és akkor már inkább a magyar!
Plusz az előző kormány képtelen volt bármire is mind emellett.
A kormányok meg mindenhol korruptak, mert mindenhol a pénz és a nagy tőke irányít, és a politikusok ezen érdekek mentén táncolnak.

irógép 2014.01.08. 15:09:15

@tobeor: Ja és, ha te morális problémákról beszélsz, akkor gondolom te tuti nem mész el szavazni senkire sem. Mert olyan párt nincs a kétfarkú párton kívül, akikkel nincsenek morális problémák. Sőt az egész politikát hagyd a fenébe, ha moralitást keresel.

Pop40 2014.01.08. 15:12:20

@irógép:

Mi van a DK-s tüntetésen? Mesélj, én még sose jártam egyiken se. "Nem leszünk gyarmat" felirat alatt vonul a sok birka az ellen az eu ellen, amelyiktől a vezérük tarhálja a pénzt?:D

Növelték az adósságot? Az lehet.
10 ezer milliárddal nőtt az adósság akkoriban, ebből 3e milliárd volt a 13. havi nyugdíj, 2e milliárd a közszféra 13.havija és béremelése, 3e milliárd meg ment a manyupokba. Amit aztán a fidesz nyom nélkül ellopott.
Melyik intézkedést érzed fölöslegesnek ezekből?
Elhiszem, hogy szar, hogy a pénz a "zemberekhez" kerül, én is sokkal jobban szeretem, mikor Simicskáék zsebében landol, de ez van, mit tehetünk.
Persze loptak belőle a szocik is bőséggel, de a fidesz nagyságrendekkel veri őket.

Ha meg már adatok, hasonlítsd össze az akkori GDP-ket a mostanival.

epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&init=1&plugin=1&language=en&pcode=tec00115

Vitya az akkori átlag GDP harmadától is a plafonig ugrana örömében. Javul az adat? Még jó. Tavaly momentán negatív volt, innen egy alapvetően jó világgazdasági környezetben aztán tényleg nagy teljesítmény javulni. :DDDD

Az meg már külön röhej, hogy valamiért nem a Közgéptől várja a GDP javulását, hanem a Fletó idehozta Mercedestől.:)

Az adósságot nem növelték 3000 milliárd manyup nyom nélküli ellopása mellett? Szuper. Tényleg. Le vagyok nyűgözve.

"egyre több rétegbe van fizetés emelés, még ha ez sosem fogja elérni a nyugati színvonalat."

Az van, pl emelték a minimálbért.

www.portfolio.hu/gazdasag/munkaugy/hova_emelkedett_a_netto__minimalber.5.192495.html

"Az elmúlt évek adóváltozásai azonban azt hozták, hogy a nettó minimálbér emelkedése nem követte a bruttó összegét, a minimálbér közteher-tartalma jelentősen megnőtt. A minimálbéres dolgozó foglalkoztatása drágább lett, de a zsebben csak kicsivel marad több. "

Tényleg zseniális. Extra sarc a vállalkozásnak, a melósnak lóf#sz nem jut az emelésből, és a hülye birkamenetesnek még el is lehet adni, mint a kúrmány újabb jótéteményét.
Le a kalappal, tényleg fantasztikus.

"És nekik egy gőzölgő szarkupac is jobb lenne, mint Orbán."

Ebben az egy mondatban igazad van, valóban sokaknak, engem is beleértve, egy gőzölgő szarkupac is jobb lenne, mint Orbán. Bár az már két gőzölgő szarkupac lenne, de a kisebbet választanám, s az nem Vitya.

"Ugyan azokra akik egyszer már 8 évig bizonyították alkalmatlanságukat, meg nem fognak szavazni az emberek, csak a fix hívők!"

Ebben én is biztos vagyok. A narancsbolsi maffia bőven megmutatta, mire képes kormányzás címén 8 év alatt. Több nem kell belőle.

Pop40 2014.01.08. 15:18:00

@Attitude Adjuster:

"Várd csak nyugodtan, és addig is szórakoztasd magad a kvk-okban meg nem jelenő, de majd az urnánál felbukkanó baloldali rejtőzködő tömegek ábrándjával."

De jó szöveg. Már csak azt a rejtélyt fejtsd már meg nekem, hogy is van az, hogy a fidesz a kvk-k eredményeitől még a legjobbosabb helyeken is bőven elmarad? (hogy balos helyen sz-rrá verik, az külön történet.)
Miért is van az, hogy a fidesz a kvk-k arányait SEHOL nem képes hozni?

"Épp, mint 2010-ben, ugyebár."

Meg mint 2002-ben, ugye?:DDDD

2010-ben senki nem gondolta, hogy győz a baloldal. Csak azóta volt annyi apró változás, hogy Vitya tönkretette és szétlopta az országot. Pedig mintha azzal került volna hatalomra, hogy az elszart szoci kormányzás után ő majd megcsinálja a tutit.

A haverjainak meg is csinálta, az tény.

irógép 2014.01.08. 15:37:56

@Pop40:
Az akkori GDP-t kár alapul venni, hiszen EU szerte lement mindenhol. Viszont ahhoz képest, hogy azt mondták, itt évekig nem lesz növekedés, ahhoz képest van nagyon is. A hiányt is tartják, és közben több helyen volt béremelés is.
Ezeket kár is megkérdőjelezni. Nagyon nem jött be, amiket a ballib oldal és külföldi támogatóik vizionáltak. A gazdaság stabil és az olyan iparágakban is megindult a növekedés (autó eladás, építő ipar) amik évek óta álltak.
Ettől még sok faszságától én is eltekintettem volna ettől a kormánytól.
Én tüntetésen semelyik oldalon nem voltam csak amiket a tv közvetítésekben látok azok alapján ítélek. Mindenhol vannak rendes emberek, aki úgy érzik támogatniuk kell egy-egy oldalt és vannak kipirult arccal dühöngők.
A lopás dologban sem értek egyet! Ettől még sajnos ez a kormány is hozza a jó magyar formát, de ezek nem hitelből finanszíroznak mindent, hanem tartható bevételekből és ez nagy nagy különbség.

tobeor 2014.01.08. 15:45:04

@irógép: Ez nem igaz, a mostani maffia minőségben és nagyságrendeben is újat hozott. AZ előző inkább egy szedett-vedett tolvaj banda volt, a mostani egy nagystílű, kemény központilag szervezett maffia. Ilyen, hogy állam hatalmi eszközökkel, központilag szervezetten rabolja ki a magyarokat, országos szinten, egy egész iparágat kisajátítva és odadobva a sajátjainak, lásd dohánykereskedelem, ilyen soha nem volt még az elmúlt 25 évben. A fidesz tényleg maffia, és az egész országot fosztogatja, folyamatosan, erre rendezkedett be. És ez csak egy példa, azzal csak magadat hülyíted hogy még örülsz is neki hogy honfitárs rabolja ki a magyarokat.

elwood 2014.01.08. 15:47:08

@irógép: "de ezek nem hitelből finanszíroznak mindent, hanem tartható bevételekből "

lesz megint 3000 milliárd ? a csehek nyugdíját is felélhetjük vagy hogy ?

tobeor 2014.01.08. 15:47:09

@irógép: Dehogynem megyek szavazni, pontosan morális megfontolásból. Morális és hazafias kötelességemnek érzem az adott lehetőségek között a kisebb rosszat választani, hogy így gátoljam a legrosszabb térnyerését. Ezt diktálja az erkölcsi kötelesség.

irógép 2014.01.08. 15:54:30

@tobeor: Oké. A hazafis kötelesség nekem nem ilyenekben nyilvánul meg. Hanem, hogy én mint kis ember próbálok nem csalni és lopni. Van akinek a hazafias kötelessége az, hogy a jobbikra szavazzon. Ez nagyon néző pont kérdése.
Én nem tartom sem morális sem hazafis kötelességemnek egyik oldal támogatását sem, mert egyik sem olyan , hogy erre rászolgált volna tisztán!
Azt elfogadom, ha valaki a kisebbik rosszra szavaz!
Ez is néző pont kérdése kinek melyik az. Nekem biztos nem az a kisebbik rossz akik ugyan úgy loptak, de még kormányozni sem tudtak.

irógép 2014.01.08. 15:57:57

@elwood: Azzal én sem értettem egyet picit sem! De nem abból a pénzből tartják fent a növekedést és a hiányt, főleg ha állítólag ezt el is lopták... (most el kéne dönteni az ellenzéki propagandában, hogy azt a pénzt ellopták vagy csak amiatt van egy két jó adat, mert ez így hatalmas logikai bukfenc.)

Pop40 2014.01.08. 16:08:20

@irógép:

Több helyen volt béremelés?
Igen, az lehet. A minimálbér emeléséről az előbb már adtam linket, mennyire hasznos volt.
Volt még pl pedagógus béremelés, annál is valahogy nem hallani a pedagógusoktól, hogy eljött a kánaán. Lehet, hogy azért, mert egy csomónak nem is emeltek, akinek meg igen, annak emelkedett a bent töltendő ideje is.

Hogy az autóeladások hogy alakulnak, ahhoz speciel sokkal több köze van
Ferenc testvérnek, mint Vityának. A Mercedes átadóján pl nagyon jókat pózolt Orbán, kár, hogy köze nem volt az idejöveteléhez.

Az építőiparról meg adnék egy linket:

www.portfolio.hu/gazdasag/zsugorodott_az_epitoipar_de_a_kilatasok_egyre_jobbak.193031.html

Mondj már véleményt légyszi az első ábráról! (Építőipari termelés alakulása.) Te mit látsz rajta?
Biztos velem lehet a gond, de én azt látom, hogy bőven elmarad még a 2009-es szinttől is a mostani, pedig az masszívan egy világválság csúcsa volt.

Az meg már csak hab a tortán, hogy az abszolút mélypontról való emelkedés ennek köszönhető: (ez is ott van a cikkben) "A részletesebb számok továbbra is azt mutatják, hogy az építőipart az állami megrendelések hajtják. A KSH közlése szerint a növekedés jórészt vasút- és útépítési munkáknak, illetve kisebb mértékben a közműfejlesztéseknek köszönhető."

"tartható bevételekből" finanszíroznak?
Úgy, mint világrekord áfa, tranzakciós adó, sárgacsekk adó, közműadó, csipszadó, stb stb?
Hát ja.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 16:12:55

"Miért is van az, hogy a fidesz a kvk-k arányait SEHOL nem képes hozni?"

Azért van, mert időközik voltak, nem általános választások, és az időközi eredmények az általános választások eredményeihez, meg a kvk-hoz képest ilyen torzulástmutatnak. Kb minden kormány alatt, negyedszázada.

"2010-ben senki nem gondolta, hogy győz a baloldal."

Ó, dehogynem. Pont ugyanez az önbíztatás ment, hogy majd a "csendes többség", na az el megy, és leszavaz az elmúltnyolcra.

Az a jövendölés is pompásan teljesült.

Lebegtetheted 2002-t, de az kb statisztikai hibahatáron belül dőlt el.

Most balról egy jó egymillió szavazat hiányzik.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 16:16:18

@tobeor:

"Morális és hazafias kötelességemnek érzem az adott lehetőségek között a kisebb rosszat választani, hogy így gátoljam a legrosszabb térnyerését."

Álljunk fel tapsoljunk? Számtalan választópolgár morális és hazafias kötelességének érzi az adott lehetőségek közül a kisebb rosszat választani, hogy így gátolja a legrosszabb térnyerését. Százezrek szavaznak így az MSZP-re, Együtte, DK-ra, Fideszre és Jobbikra.

Na und?

A kérdés továbbra is ezek aránya, és finoman szólva sem többségi a véleményed.

Nem beszélve arról a három-három és fél millió választópolgárról, aki nem talál kisebb rosszat.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 16:17:46

@tobeor:

"AZ előző inkább egy szedett-vedett tolvaj banda volt, a mostani egy nagystílű, kemény központilag szervezett maffia. "

Pompás. És te hazafias, sőt morális kötelességednek érzed, hogy a két bűnbanda közül válassz.

Meg is érdemled, bármelyik lesz.

kamerasmobil 2014.01.08. 16:18:26

@Mária: Latom neked is megvan mar a mentseged...

elwood 2014.01.08. 16:18:48

@irógép: "hogy azt a pénzt ellopták vagy csak amiatt van egy két jó adat"

ha tőlünk ellopják és a közgépnek adják túlárazott beruházásokra, az az adatokon is javít, növeli a GDP-t, csökkenti a munkanélküliséget, és jut is marad is belőle a fidesz kampányra.

Pop40 2014.01.08. 16:19:12

@tobeor:

A dohány szinte (stílusosan) bagó ahhoz képest, amit a narancsbolsik ellopnak.
A nagy biznisz ilyenekben van:

www.portfolio.hu/vallalatok/penzugy/osztrak_lap_egy_pinceszetnyi_bank_nezte_ki_maganak_a_nagy_raiffeisent.4.193666.html

"Miközben azonban a bank Magyarországon nem gazdasági tényező, tulajdonosa, Töröcskei István annál inkább az: a kormánypárti Fidesz szoros bizalmasa, tulajdonos volt a pártközeli médiában, Simicska Lajos közeli barátja. Az ÁKK vezetésének 2012-es átvétele után érdekeltségei többségéből kiszállt, kivéve a Széchenyi Bankot, amelyben nagy expanziós tervekkel rendelkezik."

Azért ez mekkora már. Először bank- és egyéb adókkal tönkreteszed a konkurenciát, majd felvásárolod bagóért, arra hivatkozva, hogy átvállalod a veszteséget, (aminek jó része mellesleg miattad keletkezett. :DDD)

Az adófizetők a büdzsén keresztül majd állják a veszteséget, a bankhálózat üzemeltetéséből származó profit meg megy a Simicska-brancshoz.

Zseniális. Al Capone ministránsfiú se lehetne ennél a söpredék narancsmaffiánál.

Balt 2014.01.08. 16:23:00

@Mária: Akkor rajzolj ízlésednek megfelelő ábrát a szavazólapra. :) Csak vigyázz, nehogy bejutásesélyes párt rubrikájában messék egymást a vonalak!

Pop40 2014.01.08. 16:24:49

@Attitude Adjuster:

"Azért van, mert időközik voltak, nem általános választások, és az időközi eredmények az általános választások eredményeihez, meg a kvk-hoz képest ilyen torzulást mutatnak."

Ez nagyon így van, torzulást mutatnak.
Csak épp nem a baloldal javára.

Mert ugye abban egyetérthetünk, hogy az időközin jórészt a párthívek vesznek csak részt, a többiket nem nagyon érdekli.

Innentől kezdve azt kellene elhinnem, hogy a fidesz azért veszít az időköziken, mert a fegyelmezett birkamenetes hívei, akik minden füttyre ugranak, pont szavazni nem mennek el?
Bezzeg a balos fanatikusok, ők aztán az összes időközire teljes számban elmennek??:DD

Életszerű, tényleg. :))

"Most balról egy jó egymillió szavazat hiányzik."

Hogy honnan mi hiányzik, ezzel talán várjuk meg a választást, jó? :))

kamerasmobil 2014.01.08. 16:25:02

@irógép: Megis mi a fenebol tartottak volna fenn ha nem abbol? A GDP tobb mint 10%-a! Raadasul amiota kinyirtak az MNYP-ket azota a korabban oda befizetett penz is az allamhoz kerul ami eves szinten tovabbi tobb szaz milliard forint.

Ezek nelkul stabilan 6-7% korul lett volna az AHT hiany az aktualis ciklus minden eveben.

Balt 2014.01.08. 16:25:18

@Attitude Adjuster: Sajnos az LMP tényleg nem látszik bejutónak, de hátha. Egy próbát megér. Fogjuk fel úgy az Ertsey meg Vágó esetet, hogy további tisztulást jelent. :)

Balt 2014.01.08. 16:26:16

@Attitude Adjuster: Bár én nem csinálok titkot belőle: Fidesz szavazó vagyok, még csak nem is az abszolút kiábrándult fajtából.

kamerasmobil 2014.01.08. 16:26:53

@Attitude Adjuster: Szerintem o is nagyon szivesen szavazana egy erkolcsos es vallalhato harmadik erore. De megis mi a budos francot csinaljon ha ilyen ero egyszeruen nincs? Ilyenkor mi a helyes szerinted?

Balt 2014.01.08. 16:28:58

@Attitude Adjuster: Egyetértek. Ehhez képest nem tudom (tudjuk) mire vélni ezt a végső összeborulást.

Balt 2014.01.08. 16:30:03

@tobeor: Igazad van, abszolúte hidegen hagy a trafik: sosem dohányoztam. :)

Balt 2014.01.08. 16:36:42

@tobeor: "Ilyen, hogy állam hatalmi eszközökkel, központilag szervezetten rabolja ki a magyarokat, országos szinten, egy egész iparágat kisajátítva és odadobva a sajátjainak"

Miről beszélsz? Az egész elmúlt 25 év nem szólt másról, kezdve a pártállami "spontán privatizációval". (Ne kelljen már egy gyurcsánybajnairól szóló blogbejegyzésben pont ezt részleteznem.)

Amúgy valami WHO nívódíjat is kapott a kormány a trafikügy miatt. Már megérte. :)

tobeor 2014.01.08. 16:38:15

@Balt: Látod, mondtam én hogy leszarod a magyarok kirablását.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 16:38:59

@Pop40:

"Innentől kezdve azt kellene elhinnem, hogy a fidesz azért veszít az időköziken, mert a fegyelmezett birkamenetes hívei, akik minden füttyre ugranak, pont szavazni nem mennek el?
Bezzeg a balos fanatikusok, ők aztán az összes időközire teljes számban elmennek??:"

Ha nem is ilyen sarkosan, de pontosan erről van szó. Az időköziken a mindenkori ellenzéknek van nagyobb tétje.

Pop40 2014.01.08. 16:40:27

@Balt:

Ugye ha épp melletted b@sznak fejbe valakit fejszével, mikor az utcán mész, az is teljesen hidegen hagy?
Hisz favágó se voltál soha.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 16:41:41

@Balt:

Nem eszik olyan forrón a kását. Egyelőre Bajnaiék emésztik az ajánlatot, és Gyurcsányék sem reagáltak semmit.

tobeor 2014.01.08. 16:42:09

@Pop40: Ha fideszes csinálja, még tetszik is neki.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 16:43:11

Heh, na, tessék, elmaradtam a hírekkel:

hvg.hu/itthon/20140108_MSZP_Egyutt_DK_megallapodas#rss

Akkor Bajnai kipipálva, Bikicsunáj Attila meccselhet Gyurcsánnyal.

Pop40 2014.01.08. 16:43:25

@Balt:

"Amúgy valami WHO nívódíjat is kapott a kormány a trafikügy miatt. "

Igen, a dohányzás visszaszorítása miatt. Véletlenül sem azért, mert kiosztotta az iparágat a csókosoknak.
Nem véletlenül WHO (Egészségügyi Világszervezet) adta a díjat. Nyilván nem a módszert vizsgálták.

Ugye ezzel az erővel fejbe is lövethetnék a népességet, és dicsekedhetnének, hogy 0%-ra csökkent az országban a dohányzás.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 16:47:39

"Miután az MSZP és az Együtt-PM arról állapodott meg, hogy közös ellenzéki listát indítanak, és a Demokratikus Koalícióval is tárgyalást kezdenek, Gyurcsány a Facebookon jelentette be, hogy hazaindul külföldről.

"Most akkor hazamegyek..." – ennyit reagált Gyurcsány Ferenc, a Demokratikus Koalíció elnöke arra, hogy az MSZP és az Együtt-PM választás előtt létrehozott koalíció megkötéséről határoztak, és a buliba most már bevennék Gyurcsány Ferencet is."

Istenem, micsoda egy rossz ripacs.

Pop40 2014.01.08. 16:49:00

@tobeor:

Nincs is ezzel semmi gond. Egy magamfajta komcsilibcsiakármi nyilván nem értheti meg azt a magas fokú, keresztény-konzervatív értékrendet, amit ők képviselnek. :)

@Attitude Adjuster:

Igen, hogyne. És a füttyszóra ugrasztható birkamenetesek, akik 200 km-ket utaznak Pestre, csak hogy hallgassák a Vezért, majd pont szavazni nem mennek el. Az egyetlen aktusra, aminek 2 OGY-i választás közt bármiféle látható "tétje" van, az önkorit leszámítva.
Meggyőztél, ez tök életszerű. :)

Mária 2014.01.08. 17:33:44

@kamerasmobil:

"Mária: Latom neked is megvan mar a mentseged..."

Mi alól akarom felmenteni magam?

Az alól, hogy olyanokra szavazzak, akiket nem tartok alkalmasnak a feladatra, és egyébként se bízom bennük?

Te nyilván ellenérzés nélkül leszavazol a legalkalmatlanabbakra is, mert nincsenek elveid, de ÉN NEM, mert nekem meg vannak elveim.

kamerasmobil 2014.01.08. 17:44:04

@Mária: Igen tenyleg sokkal jobb lesz ha marad Orban. Legalabb az elveid megmaradnak.

Balt 2014.01.08. 17:58:54

@Pop40: @tobeor: Hogy a Tuskóban nem lehet dohányt kapni, az teljesen rendben van. Hogy drasztikusan csökkent az árusítóhelyek száma, az is. Hogy ezek az üzletek pont a felfúlt trafikügyből kifolyólag kvázi a baloldali bűnözők bosszúhadjáratának célpontjai lettek, az nincs rendbe... de előbb-utóbb elfogy a "fekete sereg", hosszú időkre kivonva a forgalomból... és a közügyekből.

(Ha azt firtatnád esetleg, hogy erkölcsös volt-e a koncessziók kiírását az önkormányzatokra bízni, ez más kérdés, nem tudom megítélni.)

Balt 2014.01.08. 18:00:32

@Attitude Adjuster: Nem eszik forrón, de a hírek szerint Feri lecsatolta a léceit, oszt' indul haza egyezkedni - ahogy ígérte. :)

Pop40 2014.01.08. 18:10:08

@Balt:

Igen, igazad van.
Az egész trafikügyben az egyetlen kifogásolni való pont a " a baloldali bűnözők bosszúhadjárata." (jelentsen is ez bármit.)

Meg a fideszes keresztény-konzervatív erkölcs. :)

kamerasmobil 2014.01.08. 18:18:21

@Balt:
"Hogy ezek az üzletek pont a felfúlt trafikügyből kifolyólag kvázi a baloldali bűnözők bosszúhadjáratának célpontjai lettek"

Ezt ugye nem gondoltad komolyan

Pop40 2014.01.08. 18:23:13

@kamerasmobil:

fideszes, hogyne gondolta volna komolyan.

tobeor 2014.01.08. 19:16:52

@Balt: Istenem, van pofád úgy tenni mintha halvány gőzöd se lenne mi ebben a kurva nagy maffia és magyar családok ezreinek kirablása... :) igazi fideszes vagy, hazudj csak tovább...

Balt 2014.01.08. 19:27:02

@tobeor: Ez jó kis gumicsont volt nektek, az fix, de ha politikai alapon néhány orbánfóbiás leszokott a dohányzásról, az voltaképpen siker. :)

tobeor 2014.01.08. 19:43:10

@Balt: Látod, pont az ilyen aljas cinizmus miatt vagy te egy darab szar.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 19:51:59

@Balt:

:D:D:D:D:D:D:D

"Ekkora troll még nem taposta a magyar talajt."

Igaz, ami igaz, egy szar tolvaj, ócska ripacs, elkúrta az országot, de az tagadhatatlan, hogy szórakoztatóértékben mára lazán alázza szegény Torgyán doktort.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.08. 19:54:36

@tobeor:

Ne légy durci, még te is elszegődhetsz pályázatírónak a Közgéphez. :D

Balt 2014.01.08. 19:57:48

@tobeor: Kabbe, köcsög! Semmi törvénytelent nem tudtok felmutatni a trafikügyben, csak a sértődött szexárdi exképviselőt. Még örülj, hogy csak ennyire vagyok cinikus, de áprilisra még javíthatok rajta. Élvezni fogom a vergődésetek minden percét utána. Meg persze addig is. :)

Balt 2014.01.08. 19:59:22

Azóta gyűjtöttem még. Bővebben törökgábor blogján. :) A könnyeim potyognak a röhögéstől. :)))

kamerasmobil 2014.01.08. 20:17:56

@Pop40: Igen mar latom hogy hiba volt eddig komolyan venni

Mária 2014.01.08. 20:24:20

@kamerasmobil:

Nekem tökmindegy, hogy marad, vagy nem, ha nincs olyan jelölt, akire szavazni tudnék, mert képesnek tartom a győzelemre is és a kormányzásra is.

Ezért nem fogok szavazni senkire.

Nem fogok csak azért egy rakás kretént bejuttatni a parlamentbe, mert Orbánékat nem kedvelem.

Borókay Sámuel 2014.01.10. 16:50:10

A Gyurcsótánnyal nem véletlenül nem akar összefogni senki. Annak dacára mégis el kell ismernünk amit a Kékszakállú mondott, hogy "a Villám kétszer is lecsap" (erről bővebben: my-book.hu/konyvesbolt_kiadas?product_id=67).
Tehát: visszatér az, aminek vissza kell térnie.
süti beállítások módosítása