véleménynyilvánítási szabadság6 (1).pngAmit eddig csak sejtettünk, azt ma már tudjuk is - a magyar sajtó többsége (50-55%-a?) nem tudósít, hanem megmondja, mi történik. Mi pedig jobb, ha beletörődünk, ha nem az történt, akkor is az történt (emlékszünk arra bizonyos hóviharra és az alternatív történelmére?). Ha nem úgy látjuk, ahogy láttatni akarják, a mi bajunk, de vegyük tudomásul, úgy kell látnunk, ahogy ők akarják, hogy lássuk:

“Ma már a média 50-55 százalékát mi uraljuk. Mi mondjuk meg, hogy mi történik.” (Stefka István, a Magyar Hírlap főszerkesztője)

Tehát aki abban a tévképzetben élt, hogy a magyar média tudósít, azaz híreket közöl objektív (vagy időnként kissé szubjektívebb) formában, az végképp leszámolhat ezzel az illúzióval - hiszen a "megmondás" igen messze áll a tájékoztatástól, és ráadásul ez nemcsak a Fidesz-közeli médiában van így, hanem a közszolgálatiban is. Különben hogyan jönne össze a több, mint fele?

forrás: 444.hu

Ezek után ne csodálkozzunk, ha honfitársaink jó része nem tudja, miről mit gondoljon, hogyan álljon ahhoz, ami a csapból is folyik a nap 24 órájában - "ezekre szavaztam, de nem erre"?

"Annak idején az x-et én is a Fidesz mellé tettem, úgyhogy aktív részese voltam a fülkeforradalomnak. És igen, örültem is, hogy nyertek, megszabadultunk a Gyurcsány-féle elmebajtól (igaz volt közte Bajnai is). És akkor jöttek a meglepetések. Az első a magánnyugdíjakkal volt kapcsolatos. Én is visszaléptem, kaptam jó nagy "osztalékot" vagy mi a fene volt a neve, úgyhogy örültem is a pénznek. Minden jó volt és remek. Aztán elkezdtem olvasni az Index blogjait, aztán a saját bőrömön is elkezdtem érezni, hogy itt valami nem stimmel (oktatási ámokfutás és a többi baromság)

És most jön a problémám:

A királyi tévében viszont sorra érkeznek a pozitív hírek, hogy pl. kikerültünk a túlzott deficit eljárás alól, meg ilyen jó dolgok történtek, meg olyan jó dolgok történtek (most hirtelen nem tudok több példát), amelyek tény és való, igazak is.

És most újból elbizonytalanodtam. Lehet, hogy mégsem olyan rossz? Lehet hogy csak az elfogult álláspontok miatt látok én is mindent negatívan? (hú de gerinces dolog ez!) Nem tudom az egészet hova tenni. Látom a pozitív híreket, melyeket még a fanyalgók sem tudnak letagadni és nem hova tenni a dolgokat. Úgyhogy most már egyre jobban utálok híradót nézni, blogokat olvasni és bármivel foglalkozni, ami politika.

Azt viszont nagyon érzem, hogy valami nem stimmel ebben az egészben. És valóban tudom osztani azt az álláspontot, amit Tóta W. fejtett ki cikkében, miszerint miért utálatos ez az egész mostani rendszer."  (egy magyar választópolgár morgása)

A pszichológiában van egy elmélet, a kognitív disszonancia elmélete

"A kognitív disszonancia egyfajta feszültségállapot, amely akkor lép fel, amikor az emberben egyidejűleg két egymással összeegyeztethetetlen tudattartalom jelenik meg (...) az ember hosszabb távon nem tudja elviselni a kognitív disszonanciát, és mindent megtesz azért, hogy csökkentse magában ezt az állapotot. Ennek érdekében a legkisebb ellenállás irányába halad. A kognitív disszonanciát okozó tudattartalmak közül módosítja (vagy esetleg teljesen száműzi) azokat, amelyeket a legkönnyebben meg tud változtatni úgy, hogy az ellentmondás megszűnjön. (Mérő László)

kognitív disszonancia.pngMi következik ebből? A mai magyar média több, mint 50%-a arra kényszeríti a hírek fogyasztóit, hogy folyamatos ellentmondás-feloldásban éljenek (vajon valaha el kell majd ezért számolniuk valahol?), ez pedig erőteljes szorongással jár együtt: én nem látom jól? Vagy jól látom, de akkor a királyi tévé miért mondja pont az ellenkezőjét? Kinek higgyek? Dugjam homokba a fejem és higgyek a tévének, nekem baromi jó, "Magyarország jobban teljesít"? Vagy higgyek a pénztárcámnak (megint újabb adók), vagy azoknak a blogoknak, amelyek posztjaiban visszaköszön a saját érzetem?

Azt el kell ismernünk, az Orbán-kormánynak is vannak eredményei:

  • vannak olyan eredmények, amelyek pozitívak,
  • vannak olyanok, amelyek "hozzáértő" tálalásban eredmények (legalábbis a társadalom egy részének), más szemszögből viszont erőteljes kudarcok,
  • és vannak olyan eredmények, amelyek bizony semmilyen körülmények között - legalábbis épeszű környezetben - nem minősülhetnek pozitívnak
  • a legszélesebb réteget érintő "eredmény" viszont a társadalmi szintre emelt kognitív disszonancia.

Csináljunk egy - nem teljeskörű - leltárt, hátha jobban megértjük, mi is okoz bennünk ellenmondást és folyamatos szorongást:

  • Egykulcsos személyi jövedelemadó: történt egy jelentős jövedelemátcsoportosítás a társadalom elesettjeitől a gazdasági elit részére.  Ez gazdaságpolitikai szempontból éppen lehet racionális döntés, társadalompolitikai szempontból viszont nagyon kevéssé szimpatikus - a választók többségét negatívan érintette még akkor is, ha azt mondják, milyen nagy vívmány részesei.
  • Munkatörvénykönyv módosítás:  versenyképesség szempontjából rendben levő lehet, mégsem rokonszenves és széles rétegben kelt ellenérzéseket. A pedagógusokat sem kíméli sem az életpályamodell, sem az államosítás - a "sikertörténet"  nem áll stabil lábakon, ráadásul a tanároknak még a szülői értekezleten is magyarázni kell a bizonyítványuk.
  • Nem leszünk gyarmatok - erőteljes bank- és multiellenes fellépés: jól hangzik, kajálja is az, akinek jól jön ez a típusú ellenségkép, azonban ennek a politikának sajnos az eredménye, hogy az országban  15 % körüli a beruházási ráta, ez a mérték pedig az elkopott eszközök pótlására sem elég, másképp fogalmazva nincsenek érdemi új beruházások, ennek pedig a munkahelyek látják a kárát.
  • Teljes jogrendszerünk gyökeres átalakítása: a multi- és bankellenes szólamok és a túl gyorsan változó, kiszámíthatatlan jogi környezet, a "ki tudja, mit államosítanak holnap" vélekedés miatt nemcsak beruházások nincsenek, hanem új munkahelyek sem, mármint olyanok, amiből meg lehet élni. És ez az egyik fő oka a társadalomban lévő biztonság hiánynak, és a megnövekedett emigrációnak is (ha itthon olyan jó, és "Magyarország jobban teljesít", miért nem jönnek tömegesen haza azok, akik elmentek?).
  • Emigráció:még Orbán Viktor is elmenne, ha fiatal lenne - jól hangzik, nem? Ráadásul inkább azok mennek el, akik elégedetlenek (kormány-ellenesek), ez a Fidesznek pedig igen jól jön a következő választáskor, és az sem hátrány, hogy a kint lévők utalnak haza pénzt, ez felettébb örvendetes a költségvetésnek. Az emigráció azonban a társadalom nagyon is értékes rétegeit érinti (fiatalok és agilis középkorúak valamint az ő gyerekeik), később nagyon fognak hiányozni, amikor nem itthon fizetik az adót és a nyugdíj járulékot.
  • Árfolyam korrekció: ennek az intézkedésnek jelentősek a pozitív hatásai, bár ezzel nem értenek egyet azok, akik benn ragadtak  a devizahitel-csapdában. Ha nincs  ez az új tipusú árfolyam politika – és persze ez a szintű munkanélküliség - a devizahitelesek nem kerültek volna bele jelenlegi katasztrófális helyzetükbe.
  • Mindenáron államadósság csökkentés: történt egy államadósság elleni fellépés, de sajnos nagyon gyenge eredménnyel. Alapvetően a magánnyugdíj rendszerben benn lévő állampapírok lettek eltüntetve, ez közgazdasági szempontból valószínűleg nem volt hülyeség, de  ez ennyi  és nem több. A jelenlegi helyzet pedig minden, csak nem rózsás, viszont nagymértékben segíti a hír pozitív beállítását az, hogyan számolják és mi a királyi tévés tálalás. Meg az, hogy elfelejtik megemlíteni, hosszabb távon hova is vezethet ez a mindenáron adósságcsökkentő gazdaságpolitika.
  • Költségvetési kiigazítás: ez megint helyes lépés volt, de. A probléma most is az, hogy kitől is vették el a pénzt. Két fő csoport volt: a szegények, (ez szimplán gazdaságpolitikai szempontból nem ostoba dolog, viszont embertelen, bár ismerjük a szlogent, a "megszorításokat nem a zemberek fizetik meg") illetve a külföldi befektetők. Ez utóbbi sem  eleve ördögtől való, de a kivitelezés során sokkal jobban kellett volna  a befektetési és munkahely teremtő hatásokra figyelni. Cserébe viszont jól lehet kommunikálni, a híresen idegengyűlölő magyarok többségénél bejön ez a demagógia, a szegények meg majd megértik, hogy havi 47 ezerből meg lehet élni (és valamit rosszul csinálnak, ha nekik nem jön össze, lehet, hogy azért, mert nincs kecskéjük?)
  • Mezőgazdaság: itt is történtek lépések az életképes birtokszerkezet kialakításáénak  irányában - ha szimplán gazdasági szempontból nézzük az ügyet, akkor az "mellékes", hogy az új nagybirtokos réteg mennyire rokonszenves személyekből áll (a többség mondjuk utálja őket és ez nem véletlen). A baj azonban az, hogy itt is szükség lenne a külföldi befektetésekre, piaci kapcsolatokra, termelési kultúrára, amely most alapvetően nem áll rendelkezésre.
  • Felsőoktatás: léteznek olyan rendszerek, ami felé a jelenlegi fideszes tandíj-politikával haladunk (például az USA-beli), de más modellek, például a finn,  a dél-koreai,  a német, az izraeli vagy az osztrák  éppen fordított irányba igyekszik és az oktatási rendszer  kiterjesztését és színvonalának emelését tűzte ki célul. "Aki tandíjat fizet az ingyen tanul, mert ott a diákhitel" szlogen bejöhet azoknál, akik nem akartak tanulni és irigyek arra, akik tanultak vagy épp most tanulnak, de hosszabb távon egyáltalán nem biztos (figyelembe véve a hazai fizetőképességet), hogy jó modellt választott kormányunk. (Jobb ma egy veréb, mint holnap egy túzok?)
  • Egészségügy: történt egy jelentős forráskivonás az egészségügyből, aminek eredményeképpen az nagyjából összeomlott. És ami kialakulni látszik, az megint egy lehetséges modell (az USA meg Kína is ilyet követ),  olyan konstrukció, amely alapvetően a színvonalas egészségügyi ellátás megteremtését a család magánügyének tekinti. Ez szigorúan gazdasági szempontból nem logikátlan, de megint csak az elesetteket sújtja. Meggyőződés kérdése, hogy erről ki mit gondol - bár az első egyhetes kórházi tartózkodás után ez a meggyőződés alapvetően módosulhat. És akkor még nem beszéltünk a hálapénz kormány által elfogadott módjával és a protekciós szolgáltatás-színvonallal.
  • Korrupció: van ma egy megnövekedett és részben központosított korrupció. Ez sohasem szép dolog, de  nem a mértéke a legnagyobb gond (a banánköztársaságok is működnek valahogy), hanem az ehhez nyújtott teljeskörű jogalkotási segédlet, illetve az, hogy ez a korrupció milyen mértékű egzisztenciális kihatással van a nem kormánypárt-hívekre (lásd trafik-mutyi).
  • Igazságszolgáltatás: van egy jó adag  bizonytalanság a bíróság és az ügyészség függetlensége körül. Ez nem jó (és a demokratikus európai alapnormáknak sem felel meg), de a legtöbb embert nem érinti, szorongást csak akkor kelt, ha a választó ilyen vagy olyan okból bekerül ebbe a speciális környezetbe.
  • Hírnevünk: van egy szétzúzott  nemzetközi reputációnk - ennek közvetlen következménye csak annyi, hogy vezető politikusainkat nem fogadják szívesen kétoldalú találkozókon, ezt pedig ki lehet bírni és az átlagszavazó becsületét sem sérti, szorongó állapotot pedig végképp nem okoz.
  • Sajtószabadság: alapvetően ebből a kérdésből indultunk ki, a mára már szinte teljeskörűen megszüntetett sajtószabadságból és a gyártott hírek világából. Az, hogy perifériás jelentőségű médiákban bármekkora ostobaságot lehet mondani, az nem jelent semmit (és nem is izgatja az átlagembereket), azonban sem a bal-, sem a jobboldali ellenzék nem fér hozzá sem a közszolgálati sem a nagy kereskedelmi tévék  híradóihoz, sem a főműsor idejű politikai adásokhoz, hogy a saját álláspontját bemutassa. Nincs pénzük a csapból is folyó kormánypropaganda ellensúlyozására,  óriásplakát-helyet Simicskától vehetnek, rendezvényeik visszhangnélküliek.  Az internetes eszközökkel a lakosság többsége nem érhető el, a nagy hírportálok -  ha állami megrendelést akarnak - alapvetően nem lehetnek kormány kritikusak, illetve helyet sem adhatnak a kormány propagandájával ellentétes véleményeknek.

álom - valóság.jpgÉs hogyan lehet feloldani azt a disszonanciát, amibe a kormánypropaganda kényszeríti a saját egykori  kétharmadát is? Miután szigorúan cenzúrázott, illetve rendelésre gyártott, ideológiailag és demagógiailag megfelelő hírek kerülnek a lakosság nagy részéhez, csak az embereken (illetve az ellenzéki pártok aktivistáin) múlik, hogy a helyzetet hogyan oldják fel:

  • a választás elkerülésével - ez nem mindig lehetséges, de azért meg lehet próbálni, milyen az, ha valaki homokba dugja a fejét;
  • a választott alternatíva felértékelésével és a nem választott leértékelésével - például a kormánypropaganda kritikátlan befogadásával és szajkózásával, a Fidesz és vezérkarának dicséretével (hálamise, imalánc, stb.), libázással, békemeneteléssel, a "szocik is ezt csinálták" felkiáltással;
  • a választott alternatíva ellen szóló érvek figyelmen kívül hagyásával - ami nem a Fidesztől és a jobboldali médiából jön, az aljas rágalom, ballibsi ferdítés, komcsi duma, stb.

A legnagyobb kérdés azonban az, hol a határ és meddig lehet megmondani, mit gondoljanak az emberek, és mikor ér el odáig a polgárok mesterségesen keltett belső feszültsége, hogy átszakad egy gát és a király meztelen lesz.

Ha tetszett és szívesen olvasnál még több morgást, tematikus tartalomjegyzék itt.

Amennyiben tetszett, várunk Facebook-csoportunkban!

A bejegyzés trackback címe:

https://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr725384268

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.07.01. 09:24:30

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.06.30. 14:05:08

Jó dolog ez a médiafölény, és az egybitesek esetében be is jön.

A többiek meg mást néznek.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.06.30. 14:38:58

Szerintem a fanatikusokon kivül nagyjából mindenki tudja, hogy a kormány hazudik (most is, régen is) egyfolytában.

Csak éppen az ellenzéki média, amelyik eljut a "köznéphez" mindig mindennek ellentmond, és mindenre ráugrik.

Nagyon kevés az olyan média, amelyik elismeri ha jót csinál a kormány (kevés ilyen van), és támadja a hülyeségeiért. Ilyenek a blogok, de abból is csak kevés.
Jellemző(bb), hogy a kormányzati sikereket elhallgatják, és felfújják a problémákat.

Ebből az egyszerű emberek csak annyit érzenek (tudat alatt is), hogy itt mindig minden szar.
Holott van (nagyon kevés) olyan dolog, aminek lehetne örülni is. Ha ezeket viszont a kormányzati média nem fújná fel...

Szóval egyik oldalról a túlfújt sikerpropaganda, másik oldalról a túlfújt "minden szar".
Középen meg légüres tér. Holott itt tartózkodna szivesen a legtöbb ember. Egyszerűen nyugalomra vágyunk.

Magustanonc 2013.06.30. 19:34:29

@Kőmíves Kelemen: Azért elég nagy kihívás lenne sok időt tölteni azzal, hogy a kormány valóban pozitív eredményeit méltassuk, amelyek az országnak, mint egésznek jelentenek jót, vagy másképp gondolod? :)

CSENDES 2013.06.30. 19:45:46

@Magustanonc: @Kőmíves Kelemen: Nekem is ez jutott eszembe.

Azokat az egy-két jó intézkedéseket szeretném már látni-hallani.

A fentiek ugyanis nem nyugtattak (győztek) meg.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.06.30. 19:49:39

@Magustanonc: @CSENDES:

Nagyon hirtelen csak egy (kis) pozitiv jut eszembe:
az iskolalátogatás családi pótlékhoz kötése.

Többet most ne várjatok, mert fáradt vagyok tűt keresni a szénakazalban :))

CSENDES 2013.06.30. 19:54:45

@Kőmíves Kelemen: Nem jó válasz, de ha most fáradt vagy nem vitatjuk meg.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.06.30. 19:58:57

@CSENDES:
A vitához nem vagyok fáradt, csak a Fidesznek annyi szar intézkedése volt, hogy ezerre jut egy olyan, ami miatt feleslegesen van támadva.
És ezek a jó intézkedések annyira aprók, hogy elvesznek a siker- és ellenpropagandában.

Számomra az elv nem szimpatikus, amit egyébként a Fidesz alkalmazott ellenzékben, hogy tök mindegy mit csinál a kormány, az csak rossz lehet.
Most hogy ők vannak hatalmon, tökmindegy mit csinálnak, az csak jó lehet, és emellé az ellenzék: tökmindegy mi, csak rossz lehet.

Husz_János_Puszita 2013.06.30. 20:30:42

Ha már pszichológia. Egy gyerekből dupla fenekű kommunikációval lehet skizofrént nevelni, amikor semmi nem azt jelenti, amit. Ismerős?

Szóval a helyzet rosszabb a sima kognitív disszonanciánál.

Libatolvaj takarodj 2013.07.01. 08:34:11

Mennyi hazugság egy rakáson.

Először is az 50% (ami fontos szegmensekben mint internet 10%) legfeljebb egy hosszú idő után verejtékes munkával elért egyenlőség.

Azért ne feledjük el, hogy 1989-ben 100% volt a ballib oldal javára aztán az első 10 év "demokráciában" nagyjából 5%-ot sikerült kicsavarni a kommunisták kezéből.

És azt továbbra is a mai napig "demokráciának", szabad választásoknak nevezzük. Hogy is lehetséges ez, ha az egész sajtó a balliberális, kommunista érzelmű oldal kezében volt? Hogy is lehet bármilyen demokráciáról beszélni?

Hát csoda, hogy az MSZMP négy rövidke év után csont nélkül visszatért a hatalomba és legitimálta magát? Hogy a saját elvtársainak mindent fillérekért elprivatizált?

No ezért kell szabad sajtó, ezért nem szabad soha többé 95-100%-os ballib sajtódominanciát megengedni. Hogy ne menjen olyan könnyen a szabad választások megcsúfolása, mint történt az a totális ballib médiauralom idején.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.01. 08:48:31

"Egykulcsos személyi jövedelemadó"

Alapvetően pozitív, ezt kár tagadni.

Snoopyka 2013.07.01. 08:50:30

"A legnagyobb kérdés azonban az, hol a határ és meddig lehet megmondani, mit gondoljanak az emberek, és mikor ér el odáig a polgárok mesterségesen keltett belső feszültsége, hogy átszakad egy gát és a király meztelen lesz."

Ez mekkora marhaság már?! Akinek a média mondja meg, hogy mit gondoljon, annak én elvenném a szavazati jogát.

Ne gyűjtsünk Isaura felszabadítására?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.01. 08:54:31

Ami pedig a médiákat illeti, mindegyik média manipulál. "Jobboldali" és "baloldali" is. Nagyon kevés a kivétel.

Évekkel ezelőtt megcsináltam, hogy egy nap az összes fontos sajtóterméket megvettem.

Napilapoknál: csak a Népszabadságot találtam objektívnek, a Magyar Nemzet, a Magyar Hírlap és a Népszava nevetséges módon manipulatív.

Más sajtótermékeknél győzött a HVG. Legkevésbé manipulatív fideszes sajtóterméknek a Heti Választ találtam, de nem éri el persze a HVG szintjét.

Azonban azt lehet mondani: kevés az olyan média, mely csak irányvonalat tükröz és kommentál, de nem manipulál. A legtöbb manipulál nagyon komolyan, azaz nem kommentálja a tényeket, hanem elhallgat vagy elferdít.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.01. 09:22:09

van az 70-75% is ha beleszámítjuk a királyi tv-t, rádiót, és miért ne tennénk. Annál durvább fidesz prop nem nagyon van.
Obersovszky ugye például...

kori58 2013.07.01. 09:43:46

@Libatolvaj takarodj:

Azt gondolom, hogy túlzottan egyszerűen közelíted meg a problémát. Először is: a jelen helyzetről beszélünk most, és nem a 24 évvel ezelőtti viszonyokról. Hogy jönnek most ide a kommunisták, meg mi a köze az MSZMP-nek az MSZP 1994-es választási győzelméhez?
Másodszor:
Igen, jelenleg Magyarországon sokat romlott a sajtószabadság állapota. A szabad sajtó társadalmi értelme, hogy folyamatos társadalmi kontrollt valósít meg a hatalom felett. Ez a kontroll 2010-ig nagyjából működött, a sajtóban az akkori kormány tevékenységével kapcsolatos kritika bőven létezett. A mostani helyzetben a média fő területein kormánypropaganda folyik.
Nem az a baj, ha egy újság vagy újságíró valamiben egyetért a kormánnyal, hanem az, hogy ha nem, akkor a véleményének számára egzisztenciális következménye lehet, a véleményének helyet adó média pedig elveszítheti a reklám megrendeléseinek nagy részét.
Ha azt gondolod, hogy egy kormánynak is joga van a saját álláspontjának a megjelenítésére akkor igazad van. Ha azt gondolod hogy ennek érdekében gazdasági nyomást gyakorolhat a média cégekre, akkor nem vagy demokrata.

Egyébként a nevedet meg kellene változtatni, mert ez így egy nagyon felületesen tájékozott, túlzottan egyszerűen gondolkodó személyiséget sejtet.

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.07.01. 10:04:28

@Snoopyka: a lakosság többsége nem atomfizikus - különben hogyan érne célba az a rengeteg demagóg szöveg? hajrá populizmus ...

"A legjobb érv a demokrácia ellen egy ötperces beszélgetés egy átlagos szavazóval." Churchill

látjátok feleim szümtükkel 2013.07.01. 10:41:52

"...ez pedig erőteljes szorongással jár együtt: én nem látom jól? Vagy jól látom, de akkor a királyi tévé miért mondja pont az ellenkezőjét? Kinek higgyek?"

akinek akarsz.

Én már a saját fülemnek sem merek hinni. Történt, hogy egy rádió riportban ( a királyin ) hótt komolyan azt találta mondani a riporter, hogy van itt minden, kukorékoló tyúk, meg stb. A tojáshéj meg gondolom a riporter seggén volt még kukorékolás közben.
Ez a műsor nem vicces, hanem valami szakmai volt. De nem nekem.

ursus artos 2013.07.01. 10:43:52

Hát, most jobboldali a médiafölény. Ez van.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.07.01. 10:44:49

@Libatolvaj takarodj:
Nincsen 50%-50%, csak a fideszkomcsi rákosista logikával, amely szerint "aki nem velünk, az ellenünk. Amikor az állítólagos baloldali médiafölény volt, akkor is az volt, hogy a média 80%-a ténylegesen nem politizáló bulvár volt, a maradék pedig nagyjából fele-fel bal és jobboldali. Közben persze a fityisz megteremtette a politikai bulvárt is, lásd Helyi téma, de a lényeg, hogy most is a többsége a médiának politika mentes bulvár, a maradékon pedig nagyon erős komcsi(értsd: fideszes) többség van.

látjátok feleim szümtükkel 2013.07.01. 10:45:25

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
az egy kulcs pozitív lenne, ha nem 27 % lenne az áfa, nem jött volna mellé száz, korábban soha nem volt újabb sarc.

Magustanonc 2013.07.01. 10:48:18

@Kőmíves Kelemen: Lehetséges, hogy nem az ellenzéki kommunikáció olyan, amit a szemükre vetsz, hanem egyszerűen nem találják a tűt a szénakazalban? :)

Sz'al ha 1000 szar dolog közt van egy jó, attól az még mindig egy rakás szar.

Egyetértek veled, hogy nem jó az, amikor minden amit a kormány csinál az ellenzék szemében csak rossz lehetne.

Viszont, amikor jóformán minden szar, amit a kormány csinál, akkor mi mást tehetne az ellenzék?

látjátok feleim szümtükkel 2013.07.01. 10:48:21

@kori58:

@Libatolvaj takarodj-nak sokadmagával hátra csavarodott a nyaka, és azt gondolja, még mindig ott vagyunk, nem látja, hogy közben 23 évet előre mentek mások.

nusica 2013.07.01. 10:49:04

1, Az "idáig Fidesz-hívő voltam, de most lett elegem" Népszava-illatú ótvarkodása ma már senkit nem képes meggyőzni, csak nevetségessé teszitek vele magatokat.
2, A balliberális oldal a kádári sajtó 100%-át örökölte meg, a jobboldal hosszú éveken át meg sem tudott mukkanni, legfeljebb Ausztráliából pénzelt szálasista szennylapokban. Erre énekelte-nyafogta-oktatta Pető és azóta elhalt szövetsége, hogy "a piac döntött". Kedves baloldal, ma pontosan úgy "döntött a piac", ahogy 20 éve, csak most a ti arcotok hullott a sárba. Ha valakinek nincs joga a vinnyogáshoz, azok ti vagytok.

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.07.01. 10:51:40

@nusica: az egyik diktatórikus felmentést ad a másik diktatórikusnak. Logikus.

nusica 2013.07.01. 10:52:22

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: nektek is volt. Aztán most megnézhetitek magatokat.
A másokat lenéző, szüntelenül kioktató stílusod egyszerűen gyomorforgató. Vedd már észre, hogy a megmondóemberi történelmi szakaszotok lezárult, átléptetek a Teli Torokból Üvöltő Bodobácsok eónjába.

nusica 2013.07.01. 10:54:14

@morgás joga mindenkit megillet: szó sem róla. Csak azt tanácsolom, húzd elő a saját, bő tíz éven át tartó nyafogásotokat a "piac" hatalmáról, amíg a jobboldal irigykedett a kádári (sajtó-) örökségetekre.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.01. 10:54:32

@látjátok feleim szümtükkel:

A mostani adórendszer nem jó, ez tény. Az első helyen van az ország az EU-ban adószintben.

Azonban az egykulcsos szja mindenképpen pozitív lépés volt.

Snoopyka 2013.07.01. 10:55:23

@morgás joga mindenkit megillet: Churchill-lel nem vitatkozom. :-)) De mélyen elborzaszt a gondolat, hogy a média által fújt szelek alapján rakja a jónép az x-et.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.01. 10:56:38

@nusica:

Tegyük a dolgot tisztába:

Nem örülök neki, ha bár,mely politikai szervezetnek "médiafölénye van, sőt már annak sem, ha médiája.

Jobban szeretem a független, kritikus sajtót.

nusica 2013.07.01. 10:57:20

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: amíg volt olyan, hogy SzDSz (Fodor elnök úr szerint már nincs), permanensen egykulcsos SzJA után kiáltozott.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.01. 10:58:33

@látjátok feleim szümtükkel:

Az egy kulcsot nem ekkor, nem így, és pár %-al magasabban kellett volna bevezetni.

Nem utolsó sorban az államnak is fel kellett volna áldoznia bizonyos dolgokat az egykulcsosért cserébe.

nusica 2013.07.01. 10:59:39

@CSENDES: a baloldali hálózatok szétszaggatása. Tudod, amiért a leghangosabban visongtok Conakrytól Seattle-ig.

nusica 2013.07.01. 11:00:46

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: helyeslem. Pótkérdés: húsz éve is ezt mondtad, vagy akkor együtt nyafogtál Petővel a "piacról"?

látjátok feleim szümtükkel 2013.07.01. 11:00:46

Többen azt mondják itt, hogy a kormány csinált jó dolgokat is, de senki nem nevesített eddig. Nos én megnevezném a közigazgatás "államosítását", amit a szocik sem tartottak egy szerencsés rendszernek, jelzem nem is ők csinálták, nem ők rakták a jegyzőt kettős hatalom alá a több ezer hatósági jogkörével együtt. Mégsem változtatták meg, egyrészről mert nem volt hozzá kétharmaduk, amikor meg volt, akkor rájöttek, hogy miután az önkormányzatok többsége szoci vezetésű, nem rossz az nekik, ha azokon keresztül az önkormányzatokat uralni tudják. Igaz, hogy most a többségében fideszes önkormányzatoknak sír a szája az átalakítás miatt, de a közigazgatás uralása így is a kormánytöbbség kezében van. Ez szerintem szakmailag nem rossz, de egy nagy baja viszont van, mert most sem az állam ural, hanem az "ispán" és ő aztán gyakorolja is a személyes tejhatalmát olyan kérdésekben is, ami nem szakmai. Így kerülhet sor esetenként olyan helyi intézkedésekre, amik ellenszenvet váltanak ki az emberekben az egyébként helyes szakmai átszervezés ellenére.

nusica 2013.07.01. 11:02:13

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "nem éri el persze a HVG szintjét" - persze...

nusica 2013.07.01. 11:04:23

@Ensiada Arkoveitie: "Amikor az állítólagos baloldali médiafölény volt, akkor is az volt, hogy a média 80%-a ténylegesen nem politizáló bulvár volt, a maradék pedig nagyjából fele-fel bal és jobboldali" - súlyos hazugság, 95 előtt alig volt bulvár, és a teljes kádári örökséget ti kaparintottátok meg. Ezt hívtátok "piac"-nak. Broáf.

látjátok feleim szümtükkel 2013.07.01. 11:05:19

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Minden képen pozitív lépés akkor lett volna, ha a pénztárca egyenlege azoknál is pozitív marad, akik nagyot nyertek az egy kulcs bevezetésével. De ha számolsz egyenleget, akkor rá jöhetsz te is, hogy az egy kulcs sem viszi a jól keresőket ötröl a hatra, mert az ő költségeik sem csökkentek az egy kulcs miatt, nem nőtt az elkölthető pénzecskéjük akkora mértékben. Jó, ha a szinten tartás biztosított. A gyengébb jövedelműekről meg még nem is beszéltünk, nekik nem akkora áldás az egy kulcs.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.01. 11:05:39

@nusica:

Szerintem 21 éve mondom.

Valahogy megérzem, mikor tömjénezik az egyik oldalt, és azt nagyon nem bírom. Még akkor sem, ha az amúgy nekem szimpi formációt magasztalják fel.
Bár azt elismerem, hogy ilyenkor az ingerküszöböm lehetséges, hogy magasabb valamivel, hiszen az ember sajna alapvetően gyarló. Magam sem lehetek kivétel.

siskalaszlo · http://vulgarian.blog.hu 2013.07.01. 11:06:41

sztem tök mind1. Az egyik oldal a saját igazát a másik meg a másik igazát mondja. Meg kell nézni mind a kettőt és olvasni a sorok között. Ez így lesz mindig, attól függően, hogy ki van hatalmon, mert annak kell nyalni...

laci_52 2013.07.01. 11:08:15

Az ellenzékről áll a cikkben:

"Nincs pénzük a csapból is folyó kormánypropaganda ellensúlyozására, óriásplakát-helyet Simicskától vehetnek, rendezvényeik visszhangnélküliek"

Van pénzük, csak nem erre költik. Hogy miből van pénzük? Abból, amit nyolc év alatt elloptak! Nyúljanak a zsebükbe azok, akik az előző kormányok ténykedésének haszonélvezői voltak!

látjátok feleim szümtükkel 2013.07.01. 11:08:49

@nusica: "Ha valakinek nincs joga a vinnyogáshoz, azok ti vagytok."

Na látod itt a baj, te is a jogot vitatod el mástól. Kár.

nusica 2013.07.01. 11:11:55

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: na ez szép volt, majd én is figyelek az ingerküszöbömre.

nusica 2013.07.01. 11:13:55

@látjátok feleim szümtükkel: aha. Például azt a jogodat is elvitatom, hogy miközben leesett az azonosítód és el is maszkíroztad magad, a fejemet rugdosd. Nohát, iszkiri Strasbourg-ba, hogy kitört rajtam a hitlerizmus.

kisQtya 2013.07.01. 11:17:49

A sajtószabadság nagyon szép dolog, de csak és kizárólag ott működik, ahol a sajtó anyagi függetlensége biztosított és (ez fontos), ahol a sajtómunkások a pártszimpátiát csak magáncélra tartogatják és szakmailag is felkészült emberek.

Ma Magyarországon nincs független sajtó. Minden sajtóorgánum valamelyik párt seggéből kandikál kifelé, bár van olyan, amelyik ezt jobban tudja álcázni.

A sajtómunkások linkóci gyorstalpalón végzett "újságírók", szakújságírás nincs is, ezek az emberek, ha akarnának sem lennének képesek objektív tájékoztatásra.

Valóságos felüdülés Magyarországról egy külföldi lapban megjelent cikket olvasni, amin érződik a teljes rálátás és a távolságtartás. Sajnos egyre kevesebb az ilyen cikk, amióta belpolitikai eszköz lett a külföldi médián keresztül történő uszítás.

Ami azt illeti, nem a média és nem a politikus mondja meg, hogy mit gondoljak. Van saját fejem, azzal gondolkodom.
OFF Pl. a teljes magyar politikai elit az uniós csatlakozás híve volt, a sajtó is ezt sulykolta, én mégis nemmel szavaztam a csatlakozási népszavazáson.
Ma már úgy látom, hogy még alul is becsültem azokat a hátrányokat, amik emiatt értek minket. Azt persze én is tudom, hogy szükség lenne egy Európai Unióra, csak éppen nem arra, ami most van (pártokkal megosztott EU parlament, hatalommániás korrupt tisztségviselőkkel, aljas háttéralkukkal, karöltve a köztörvényesek által vezetett IMF-fel, elbaszott bankmentésekkel mint görög és ciprusi ügy - rémálom!).

nusica 2013.07.01. 11:18:13

@laci_52: laci, elég emlékeztetni őket rá, hogy nekik is lenne pénzük, ha "piacképesek" lennének. Ezt nyifegték addig, amíg kádári örökségfolytán a média 100%-a az övék volt.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.07.01. 11:18:22

hát igen, eltelt húsz év és a baloldali médiablokk megbomlott, fellazult, megszűnni látszik. szerintem azért barokkos túlzás, hogy csak jobbos média van Mo-on.
emlékeztetném a kedves sápítozókat, megyó ettás örökbecsűjére
ha tévét akranak, vegyenek maguknak.
s lőn.
most meg sírás rívás?
enyje noooo.

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.07.01. 11:19:06

@laci_52: azért nemcsak szocikból áll az ellenzék, ahogy te vélelmezed ...

nusica 2013.07.01. 11:19:34

@FILTOL: a lényegről szóltál.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.07.01. 11:20:42

@nusica: kösz
szerintem cavintont kéne osztogatni...néha.

nusica 2013.07.01. 11:21:39

@kisQtya: "van olyan, amelyik ezt jobban tudja álcázni" - te kis megbocsátó. Vagy a Dörmögő Dömötörre céloztál?

nusica 2013.07.01. 11:22:22

@FILTOL: :D Állítólag hatástalan. De rájuk biztos.

kisQtya 2013.07.01. 11:29:11

A választási kampány szintén egy olyan baromság, amit betiltanék. Egy pártprogram nem termék, amit óriásplakáton kell reklámozni - közpénzen.
Minden állampolgár a bejelentett lakcímére kapjon egy levelet, amiben benne van minden induló párt egy A4-es oldal terjedelemben maximált programja (ábra nélkül, 13-as betűnagysággal), valamint a tájékoztató levél, hogy mikor, hova kell menni szavazni.
Ezen felül mindenféle agitációt keményen büntetnék.

Kivlov 2013.07.01. 11:31:36

amikor 90%-os baloldali méfis túlsúly volt, az is ennyire zavart? :D

látjátok feleim szümtükkel 2013.07.01. 11:33:09

@kisQtya:

Osztán mitől is kéne a sajtónak függtelennek lennie? Attól aki fizet érte?
Sajnos nálunk az igényes újságírásra vágyóknak nincs anyagi lehetőségük az igényes sajtó eltartására. Majd ha az egykulcsos adó, meg a reklámlehetsőégek osztogatása nem csak a hatalomban lévők pénztárcáját bőviti, akkor talán lesz.

látjátok feleim szümtükkel 2013.07.01. 11:35:53

@laci_52:
Nem azért loptak, hogy elosztogassák. Simicska sem osztogatja, neki osztogatják.

exilis 2013.07.01. 11:36:42

Az egész mit merünk kimondani és mit nem kérdésről nekem ez jut eszembe:

avakkomondor.blog.hu/2013/06/27/szavakat_fosztott_meg_ertelmetol_a_kormanytobbseg

kertesz 2013.07.01. 11:36:43

@morgás joga mindenkit megillet:
Tiszta sor.
Ha nem voltak a vörösök akkor nagylelkűek, miért várnának kíméletet most? :)

Sajnos a HVG-ből is kiveszett a hűvös távolságtartás, meredeken balra húz.

BTW. ki olvas ma komoly nyomtatott újságot?
Az átlagos szavazóknak ott vannak a bulvárlapok, az értelmesebbje pedig a neten megtalálja, amit akar.

Hol is van a médiafölény?

nusica 2013.07.01. 11:36:49

@látjátok feleim szümtükkel: még rád sem. Egyébiránt szokj le arról a demagógiátokról, hogy a földre tepert, harcképtelenné tett Mussolini fejét szabad rugdalnotok.

nusica 2013.07.01. 11:38:20

@totorohun: ez most elég gyenge volt a vakok részéről.

Szamiz67 2013.07.01. 11:39:49

@látjátok feleim szümtükkel: Budapesten éleké és még nem esett le, hogy a feleslegesen tagolt kerületi rendszer meghagyása és erre az ráépülő járási rendszer milyen közig.reformot is jelent....

CSENDES 2013.07.01. 11:39:53

@morgás joga mindenkit megillet: Eddig ők loptak, most mi jövünk. Így megy ez:-)))
Mi pedig csak üljünk a seggünkön, s várjuk türelemmel mikor ki turkál a zsebünkben.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.07.01. 11:40:09

@nusica:
Tényleg miénk a kádári örökség? Szólok asszonynak, költözünk is valami villába.

Egyébként meg nem a 95 előtti korszakról beszélek, a fityisz leginkább a kereskedelmi TV csatornák megjelenése idején hangoztatta a baloldali médiafölényt, csak mert ugye a kereskedelmi csatornáknak kellett a szenzáció, ezért nem átallottak Fideszes botrányokról tudósítani.

kertesz 2013.07.01. 11:40:48

@kisQtya:
Ott a pont.
Egyáltalán, mi az hogy én, mint adózó állampolgár fizetek olyan pártok kampányáért, amelyeket nem támogatnék amúgy????
Én adókedvezmény formájában (mint a foci támogatása), vagy 1%-os megoldással el tudnám képzelni a párttámogatást de másképpen nem.

Legyenek hivatalos lobbisták, stb. Nem kell szégyellni, hogy a lovettáért megy a harc, de legyen tiszta...

Lássuk, kik mögé állnak be a vállalkozók, stb.

kisQtya 2013.07.01. 11:41:03

@látjátok feleim szümtükkel: A sajtónak a pártoktól kellene függetlennek lennie. Merthogy az éppen kormányon lévő párt osztja az apanázst. Na, a párt-finanszírozással együtt a sajtó-finanszírozást is rendbe kellene tenni.

De legelőször a személyi állományt ....
Mert azon elakad a lélegzetem, amikor pl. Avar János mindenkori-MSZMP-kori amerikai tudósító osztja az észt pártatlanul az ATV-n demokráciából. Már gyerekkoromban is ő osztotta az észt, amikor még virágzott a szocializmus és köztudottan csak nagyon megbízható elvtársakat eresztettek el USA-ig.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.07.01. 11:42:57

@látjátok feleim szümtükkel:
Szvsz akkor lett volna jó az átalakítás, ha a kis helyi önkormányzatok helyett és nem mellette jönnek létre a járások.

Szerintem egyetlen értelmes dolog, amit csinált a jelenlegi kormány, az az egykulcsos adó bevezetése és az adójóváírás eltörlése, és egyben ezek az egyedüli jobboldali intézkedései is egyben az egyébként határozottan kommunista kormánynak.

kertesz 2013.07.01. 11:43:00

@Ensiada Arkoveitie: Aha.
És szerinted a magyar tévések hol tanulták a szakmát? Milyen kapcsolatrendszerrel rendelkeztek? :D

mahet 2013.07.01. 11:43:40

@látjátok feleim szümtükkel: csak a legfontosabb dolgot felejti el mindenki: az MTI-t

Konkurencia kinyírva, MTI fideszesítve. Innentől kezdve hiába csak 55% a Fidesz médiauralma. Az összes független-szerű média kénytelen a Fidesz propaganda MTI híreket közölni. Ez a durva, meg az, hogy állami hirdetések kizárólag jobboldali... izé fideszes médiákba jutnak. Ez a félelmetes, innentől kezdve nincs esély.

CSENDES 2013.07.01. 11:44:46

@nusica: Engem nem érdekel a médiafölény, amíg igazat írnak. Azt viszont nem tűröm, hogy a média mondja meg, hogyan érezzem, mi történt. mert itt a lényeg. Vagyok én olyan felnőtt, hogy a tényeket értelmezzem, s nem kell helyettem értelmezni a dolgokat, hogy mit gondoljak róla.
Aztán le libsibolsizhatsz, ez nem rendít meg engem különösebben, csak magadat minősíted.

Totof 2013.07.01. 11:49:21

@nusica: Az fel se merül benned, hogy valaki elítéli a rendőri túlkapásokat ugyanúgy, mint a fidesz hazugságait.

qwertzu 2013.07.01. 11:52:32

Ez egy egész jó cikk, de.

"Egykulcsos személyi jövedelemadó: történt egy jelentős jövedelemátcsoportosítás a társadalom elesettjeitől a gazdasági elit részére."

Ezt valaki matematikailag levezethetné nekem egyszer. Az hogy eddig 75%-os ado terhelte most meg csak 50%-os az nem csoportosít át jövedelmet.

Peetee 2013.07.01. 11:53:25

@Libatolvaj takarodj:

Ezek szerint, az a jó, ahogy most van?

Beszélünk csodálatos-fantasztikus-hiper-szuper-überfasza Magyarországról, aminek a fele - harmada sem igaz.

Azért azokban az általad sötétnek megélt rendszerváltás utáni években úgy nézett ki egy riport, hogy adott témában megkérdeztek 1-2 kormánypárti, aztán 1-2 ellenzéki politikust.

Ma ehhez képest az van, hogy egy Fideszes megmondja, hogy minden nagyon szép, minden nagyon jó.
Aztán kivágnak egy részt, mert arról nem szabad kérdezni, mondom erről NE kérdezzen!!!
Aztán a fideszes elmondja, hogy aki mást mond, az bisztos' hazaáruló-hülyemaszopos, köszönömszépen, kérem kapcsolja ki.

milyen szép a Vértes, ó 2013.07.01. 11:53:47

@Totof:

Aki elítéli a Fidesz csodálatos valóságformálását (azért a hazugság még nem kapta meg az új, pozitív jelentését, addig ne használjuk ezekre a csodálatos emberekre, akik csodálatosak), az értelemszerűen bajnaista, gyurcsányista, kommunista ballibsi. Azok meg, mint tudjuk ugye, személyesen lőtték ki a békés tüntetők ezertucat szemét. Logikázol itten, ehhh.

nusica 2013.07.01. 11:56:04

@CSENDES: így megy, így megy, de kicsit többről is szó van.
A szocialisták célja nem volt és nem is lehetett a jobboldali maffiahálózat szétzilálása, mert akkor ez a hálózat nem volt elég kézzelfogható és kifejezett, legalábbis a jelenlegi kifejlettségéhez képest. Erre ezért a szocialisták nem összpontosítottak. Ezzel szemben a Fidesz számára reális célkitűzés lehetett a szocialista háló széttépése. Ez a működésük leglényege, ezért visít Barroso-tól LeBorig a világproletariátus. Ebben a Fidesz visszafordíthatatlan lépéseket tett. Ez az uralmuk legszebb eredménye.

irógép 2013.07.01. 11:57:30

Hát nem is olyan rég meg a média kb 90 % volt a ballibek kezén, és akkor még internet sem volt elterjett.
Természetesen a ma "demokráciáért aggódókat" az akkor picit sem zavarta!! Sőt még az ellen a kevés jobb oldali újságok ellen is emlékszem milyen össztüzet zúdítottak!
Most a jobb oldal kiegyenlítette az erő viszonyokat, és ma már így van 50 % -sá tették a dolgot!
Hogy ez a ballibeket zavarja, az pontosan azt mutatja, hogy közük nincs a demokráciához, hisz mint sok más területen (kultúra stb.) nem kizárólag ők a megmondó emberek! És , ha nem kizárólag a ballib gondolkodás van, akkor ugye már vége is van a demokráciának!!!
Pedig nem!! Hála a jó Istennek a ballibek kizárólagos hatalmának van vége!! Az meg, hogy ők ezt nem tudják megemészteni, az meg ékes bizonyítéka, hogy fogalmuk nincs mi az, hogy demokrácia!! De eddig sem volt, miért pont most lenne:)
Fáj nekik, hogy most mások véleménye is nagy teret kap, nem csak az ő gondolkodásuk! Ez van...

J.László 2013.07.01. 11:58:30

Világbotrány. A média fele nem a ballibé.

nusica 2013.07.01. 12:00:34

@CSENDES: libsibolsiztam volna? Nahát... Ezek szerint magadra ismertél.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.07.01. 12:00:57

a baloldali-szélsőliberális média ugyanezt csinálja

milyen szép a Vértes, ó 2013.07.01. 12:01:01

@nusica:

Végre van új, a korábbinál sokkal pofátlanabb és mohóbb maffiánk, juhé, juhé! Él-jen-él-jen!

qwertzu 2013.07.01. 12:01:06

Amúgy ha már alternativ valóság...
Az összes általam olvasott/hallgatott medium képes volt kritika nélkül közölni azt a hírt, hogy az elektronikus díjfizetési rendszert túlterheléses támadás érte :)

Nem mondom, hogy nincs rá esély, de... LOL.

zengjen a dalunk fajtárs 2013.07.01. 12:02:11

Független sajtó márpedig nem létezik. Csak egyetlen olyan újságot mondjatok ami függetlennek mondható (a Füles kivételével)! Ez a blog talán független?

A lapkiadás ráfizetéses, valakinek be kell tennie a pénzt, és valamit el is fog várni cserében. Az újságíró egy utolsó repedtsarkú szajha, aki még ráadásul azt akarja beadni nekünk, hogy független és ő képviseli az érdekeinket

Ha csak 50% a kormánypártoké akkor az még mindig kisebb mint a parlamenti arányuk, tehát kiegyensúlyozottabb a sajtó mint a politika amit elvileg ellenőriznie kéne. Más kérdés hogy a magyar sajtó nem igazán alkalmas a feladatára, mert egy konstruált valóságban él, és ezen túlmenően is hiteltelen

milyen szép a Vértes, ó 2013.07.01. 12:02:16

@irógép: @J.László:

Oszt csak gyűlnek a funkcionális analfabéták.

nusica 2013.07.01. 12:02:17

@irógép: pontosan. Szép összefoglalás!

zengjen a dalunk fajtárs 2013.07.01. 12:03:06

"a magyar sajtó többsége (50-55%-a?) nem tudósít, hanem megmondja, mi történik. "

A magyar sajtó 100%-a

milyen szép a Vértes, ó 2013.07.01. 12:05:10

@nusica:

Nem én örvendeztem annak, hogy lecserélték a régi maffiát a maira.

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.07.01. 12:07:43

@kertesz: a kormánynak minden balos, ami a kormánnyal szemben kritikát fogalmaz meg, pedig lehet, hogy csak a józan ész platformján áll. Vajon a trafik-mutyi feltárás baloldali tett? És a plagizáló lebuktatása? vagy rámutatni, milyen átgondolatlan az e-útdíj bevezetése?

HomicideWatch (törölt) 2013.07.01. 12:08:23

Engem nem kényszarítenek semmire, azt olvasok amit akarok.
A legnagyobb cenzúrűval a baloldali blogokon találkozni, ott csak akkor lehet véleményed, ha megegyzik az ő názeteikkel.

Kámasuka 2013.07.01. 12:08:45

Valahogy nem hiányzik Verebes varacskos pofája a közTV-ről. Szerintem semmivel sem rosszabb a média mint korábban.

Népszavát is olvasok meg kurucot is, mindegyik feldobja a napomat.

nusica 2013.07.01. 12:08:53

@Ensiada Arkoveitie: nem világos, miért elevezaftosabb a Fidesz-botrány a szocialistánál. Mint ahogy aztán láthattuk is, mennyire nincs ez így, amikor Bajnai leszámolt Gyurcsánnyal.

HomicideWatch (törölt) 2013.07.01. 12:10:21

@irógép:
"Hát nem is olyan rég meg a média kb 90 % volt a ballibek kezén, és akkor még internet sem volt elterjett.
Természetesen a ma "demokráciáért aggódókat" az akkor picit sem zavarta!!"

Ez azért van mert nekik az a demokrácia, amikor ők hatalmon diktatúrásat játszanak a demokrácia nevében.

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.07.01. 12:11:09

@CSENDES: mint az óvodában, amikor az óvónéni megpróbálja kideríteni, ki ütött először - ott sincs olyan, aki önmérsékletet tanúsítana és abbahagyná a másik gyepálását. Csak itt százmilliók forognak, jórészt az adófizetők pénzéből megy a viadal, ráadásul cserébe még a mi agyunkat sugarazzák alternatív valóságokkal ...

nusica 2013.07.01. 12:12:02

@milyen szép a Vértes, ó: ne légy demagóg, ne sejtesd, hogy én ennek örvendtem. Én annyit mondok, hallatlan nyereség a Fidesz uralmában, hogy szétszaggatja a szocialista hálót. Még messze nem ért a végére, kell még az a következő 4 év.

milyen szép a Vértes, ó 2013.07.01. 12:12:07

@zengjen a dalunk fajtárs:

Az csak a felvetés egyik része volt, hogy a szerző szerint túlsúlyba került a műjobboldali média. A másik megemlített apróság arról szólt, hogy már a közpénzből fenntartott orgánumokat is lerabolták. (Nem mintha az ún. sajátokat nem állami pénzekből tartanák fent közvetlenül.)

HomicideWatch (törölt) 2013.07.01. 12:12:37

A fidesz kezében a TV2, RTLKlub, ATV, népszabadság stb...

Sőt beis tiltatta ezeket.... jáj,jáj szólászsabaccság. Szólhatok, ha az tetsik a baloldalnak, egyébként fidesznyik vagyok jájáj

nusica 2013.07.01. 12:14:02

@milyen szép a Vértes, ó: jó volt közszolgálatiaskodni Juszttal, Bánóval, Friderikusszal? :D

HomicideWatch (törölt) 2013.07.01. 12:15:38

@qwertzu:
"Ezt valaki matematikailag levezethetné nekem egyszer. Az hogy eddig 75%-os ado terhelte most meg csak 50%-os az nem csoportosít át jövedelmet."

Jövedelmet az csoportosít át, amikor a "gazdag" bruttó 300.000 Ft.ot kereső 40%-al adózott, hogy a minimálbéres vállakozóknak ne kelljen. Az átcsoportosítás volt.

Mindenki 16%-al adózik az igazságos, aki többet keres így is nagyobb összeggel járul hozzá a közöshöz.

milyen szép a Vértes, ó 2013.07.01. 12:17:07

@nusica:

Mivel a "szocialista háló szétszaggatásának" _egyetlen_ célja a fideszes hatalom- és forrásátvétel volt, elég macerás máshogy értelmezni.

Hogy tényleg demagógkodjunk: 'megjöttek a triádok, de jó, hogy lerombolták, amit az olasz maffiózók az elmúlt 100 évben felépítettek!'

pudliho 2013.07.01. 12:17:27

@morgás joga mindenkit megillet: "a lakosság többsége nem atomfizikus - különben hogyan érne célba az a rengeteg demagóg szöveg? hajrá populizmus ..."

Furcsa érvelés, gyak. lehülyézted a többséget... na mindegy ez a te dolgod, de nézzük a többit.

Az emberek egy része azért már nem a tévéből meg a nyomtatott újságokból tájékozódik, hogy mennyien vannak már az jó kérdés.

2013 májusában az adatszolgáltatók vezetékes szélessávú internet-előfizetéseinek becsült száma a teljes piacra vonatkozóan 2,213 millió volt --NMHH gyorsjelentése alapján.

Ha beleszámítjuk hogy az előfizetőn kívűl legalább még egy ember netezik akkor az a szavazásra jogosultak elég nagy része lesz. (fele?) Bármilyen meglepő számodra de az idősebb generáció is rendszeresen olvassa a neten a híreket.

Utána lehet nézni melyik weblapok manapság a leglátogatottabbak (pl. Alexa - The top 500 sites in Hungary.) az eredmény nem azt mutatja, hogy a jobb oldali portálok vezetnének.

(a TV nézési szokásokról semmit nem tudok, van tévém, de azon csak netről letöltött sorozatokat és filmeket nézek)

milyen szép a Vértes, ó 2013.07.01. 12:18:51

@nusica:

Jó nem volt. A mai mocsokhoz képest csak 'jobb' volt.

CSENDES 2013.07.01. 12:19:42

@nusica: Na, ez az amit nem akarunk. Uralmat. Érthető? Kormányzást akarunk és nem uralmat.
Aztán olvass utána, mi a különbség, és értelmezd, mi a bajunk ezzel.

HomicideWatch (törölt) 2013.07.01. 12:20:29

"Dugjam homokba a fejem és higgyek a tévének, nekem baromi jó, "Magyarország jobban teljesít"? Vagy higgyek a pénztárcámnak (megint újabb adók)"

Nyugi, sokan hisznek a pénztárcájuknak és látják, hogy még válság ideján is több marad benne. Jelentősen több, mint ha az egász kiigazítást a lakosság állná közvetlenül, ahogy azt Bajnai elképzeli.
Mellesleg, ha az mszp tartja a 3%-os hiánycélt, akkor egy deka kiigazytásra sem lett volna szükség. De ők inkább populáriskodtak hitelből.

kisQtya 2013.07.01. 12:20:55

@mahet: Ebben igazad van, de a mai világban ki foglalkozik MTI hírekkel?
Akit egyáltalán hír (nem bulvárhír) érdekel, az a neten tájékozódik. Minap egy öngyilkossági kísérlet mobiltelefonos fotója jelent meg a sajtóban. Az MTI még le sem ütötte a klaviatúrán az első betűt, már mindenki tud mindent.
MTI-nek nem kell különösebb jelentőséget tulajdonítani. Hála istennek, ma már nem lehet úgy adagolni az információt, mint 30 éve. És ez a helyzet csak javulni fog. A hírújságírók is felköthetik a gatyát, mert nem ők fognak társadalmi kontrollt gyakorolni, hanem maga a társadalom. (Lásd USA lehallgatási botrány .... hogy mik ki nem derülnek....)

Szabványok 2013.07.01. 12:21:31

@Husz_János_Puszita: "Egy gyerekből dupla fenekű kommunikációval lehet skizofrént nevelni, amikor semmi nem azt jelenti, amit. Ismerős?"
Nem. A gyerek számára a duplafenekű kommunikáció lesz a természetes. Én voltam kisdobos-úttörő-úttörővasutas-KISZ-tag, közben hittanra jártam és a Szabad Európa Rádiót hallgattam. Nem lettem skizofrén. (Legalábbis a jobbik énem nem lett az.)
Viszont megtanultam, hogy nem szabad a médiának hinni. Meg kell hallgatni a Kossuth rádiót is, a SZER-t is, a BBC magyar adását is, a Rádió Tirana magyar adását is, figyelni kell a pletykákra, akkor össze tudja állítani az ember a keresztrejtvényt, hogy mi van az országban.
Mert minden média torzít.
Nagyon jól jön ez a tudás ma is, mert az ilyen edzett emberek, mint én nem hisznek el mindent, csak azért, mert a tévéhíradó bemondta. Tudunk a sorok között olvasni, használunk alternatív hírforrásokat mozaikokból össze tudjuk állítani a legvalószínűbb képet.
Rögtön egy jó tanács az ifjú ellenzékieknek:
Soha ne keress abban rosszindulatot, amit ostobasággal is tudsz magyarázni!

nusica 2013.07.01. 12:22:54

Érvnek tekintem "morgás" őszintesége mellett, hogy a teljességgel magától értetődő ellenérvekre egyáltalán nem tér ki. Egy fizetett cikkben ezek hangoztatóit jóelőre le kell nácizni.

nusica 2013.07.01. 12:25:03

@milyen szép a Vértes, ó: már élvezet látni a szocialista háló szakadását, ha ennyire fáj neked.

milyen szép a Vértes, ó 2013.07.01. 12:26:07

@nusica:

Magától értetődő ellenérv: az 'eddig a tiétek, mocskos ballibsiké volt a média, de most elvettük, kussoljatok', illetve a 'nincs is semmi gond a felosztással, Frderikusz amúgy is tök gagyi volt'. Lehetőleg felváltva.

milyen szép a Vértes, ó 2013.07.01. 12:27:06

@nusica:

Ó, a szerencsétlen félanalfabéta szöveget próbál értelmezni. Sebaj, legközelebb talán sikerül.

J.László 2013.07.01. 12:28:13

@Szabványok:
"A gyerek számára a duplafenekű kommunikáció lesz a természetes. Én voltam kisdobos-úttörő-úttörővasutas-KISZ-tag, közben hittanra jártam és a Szabad Európa Rádiót hallgattam. Nem lettem skizofrén."

Igen, két generáció így nőtt fel Magyarországon. És meg kell mondjam, meglepő módon ma is használható tapasztalatokat szereztünk akkor.

old_field 2013.07.01. 12:28:30

átlátszó.hu...
"Amit eddig csak sejtettünk, azt ma már tudjuk is - a magyar sajtó többsége (50-55%-a?) nem tudósít, hanem megmondja, mi történik"
akkor mi is volt eddig ? :/
mi lett a majdnem 20 éves ballaib fölénye eredménye ? 1 béna, bűnöző ballib kormány folyamatos mosdatása után fidesz 2/3... :/ De közben a fidesz 2/3 és médián belüli erősödése sem tudja elfedni a hibákat és a bűnöket...
__
a lényeg: a ballib médiától hazugabb rendszer még diktatúrák idején is csak kevés volt !
természetesen a jobbos médiákat is erős fenntartással kell kezelni...
és persze reménytelen az a réteg, amelyik ezekből próbál tájékozódni.
__
sajnos majdnem kiveszett a valódi független értelmiségiégi réteg ill. a maradék nem kap méltó felületet,
és semmiképp sem kap irányító szerepet.
pedig az egyetlen kivezető út lenne ebből a méltatlan, pártdiktatúrák szintjére süllyedt "demokráciából", ha
a valódi, független és tisztességes gondolkodóink kerülnének irányító pozícióba...

Totof 2013.07.01. 12:28:55

@nusica: Hát nem. Te nem csak benyalod a fidesz hazugságait, hanem még terjeszted is.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.07.01. 12:29:20

@nusica:
A maszop botrányok ugyanúgy fel voltak kapva a médiában a későbbiekben, csak hát egy fideszkomcsinak csak az a jó média, amely csak a másik banda botrányát kapja fel.

nusica 2013.07.01. 12:29:23

@morgás joga mindenkit megillet: ez ivódott be a baloldali érvrendszerbe.

milyen szép a Vértes, ó 2013.07.01. 12:29:36

@nusica:

Egen, a fél méter mély pöcegödörbe beleesni jobb, mint a két méter mélybe. Neked nem akkor.

nusica 2013.07.01. 12:30:53

@CSENDES: teljesen felesleges utánaolvasnom, úgysem fognám fel.

nusica 2013.07.01. 12:32:08

@milyen szép a Vértes, ó: senki nem vett el semmit senkitől, a piac győzött. Ismerős duma, mi? :D

nusica 2013.07.01. 12:33:04

@milyen szép a Vértes, ó: jellegzetesen gyurcsányi színvonalat képviselsz, sárkányfő.

nusica 2013.07.01. 12:34:00

@Totof: biztos így van, ha te mondod.

milyen szép a Vértes, ó 2013.07.01. 12:35:29

@nusica:

[A "piac akkor győz", amikor 'piaci módszerekkel' ér el valami jobb eredményt, nem akkor, amikor pártállami módszerekkel teszik tönkre a konkurenciát. Ami 'éljen-éljen!']

És örülök, hogy sikerült majdnem felfogni, miről írtam, ennek is örülni kell.

nusica 2013.07.01. 12:36:47

@Ensiada Arkoveitie: a Bajnai-terror lényege az volt, hogy Gyurcsányt és hívőtáborát a tulajdon sajtójukkal járatta le.

nusica 2013.07.01. 12:37:44

@milyen szép a Vértes, ó: de ezt te méred a kettős mércéddel, sárkányfő.

milyen szép a Vértes, ó 2013.07.01. 12:38:44

@nusica:

Meglepően hamar kezdesz elborulni, szegényke. :)

Segítek utoljára, hogy ne kelljen szövegértelmezéssel bajlódnod: szoci maffiahálózat felszámolása jó dolog. Szoci maffiahálózat felszamolása abból a célból, hogy sokkal pofátlanabb és agresszívabb maffia vehesse át az uralmat: nem jó dolog. Ehhh. Összetett mondatok. Elnézést.

Totof 2013.07.01. 12:40:22

@nusica: Nem értem én ezt, fizetett kormányalkalmazottak "vitatkoznak" fizetett ellenzékiekkel, a többit meg elintézitek két szóval. Mi a tökömre jó ez?

nusica 2013.07.01. 12:40:26

@milyen szép a Vértes, ó: a te horrorisztikusan kiugró intellektusodhoz nem érhet fel egy porbahugyozó mucsai, sárkányfő.

milyen szép a Vértes, ó 2013.07.01. 12:41:50

@nusica:

Élmény lehet ennyire butának lenni. A műjobbosok szeretik az ilyeneket. Ez sokat megmagyaráz. Az ilyen ember ott törleszkedik, ahol nem röhögik ki egyből. :)

(Apropó, nagyon okosnak vagy szellemesnek érzed magad attól, hogy azt írod, 'sárkányfő', vagy csak beakadt egy másik tű megint? Kb. az az egyetlen közös bennem és a kényszeresen emlegetett nickben, hogy azt írjuk az ilyen idiótákra, hogy idióták.)

olcso 2013.07.01. 12:45:40

@nusica: Ha az anyádat fejeznék le az utcán, akkor sem lenne vele semmi bajod, mert "régen azt lehetett", most se pofázzon bele senki??

Fogd föl, hogy haladunk és nem lehet állandóan a rendszerváltás előtti időkre visszautalva magyarázni a hibákat.

nusica 2013.07.01. 12:46:08

@milyen szép a Vértes, ó: hiába nyökögsz ilyen kínosan, fel lesztek göngyölítve. Idomulj az új helyzethez, sárkányfő.

CSENDES 2013.07.01. 12:47:34

@nusica: Mit jelent az, hogy fel lesztek göngyölítve? Netán szőnyegnek nézed a vitapartnereidet?

nusica 2013.07.01. 12:48:09

@olcso: miről beszélsz? Állandóan olyan ósdiságokról kavartok, hogy mit csinált Orbán csütörtökön. A jelennel foglalkozz és a jövővel.

milyen szép a Vértes, ó 2013.07.01. 12:48:33

@nusica:

Már elnézést kértem az összetett mondatok miatt, de ha ennyire kiborítanak, akkor újra!

nusica 2013.07.01. 12:48:54

@CSENDES: ez a megfelelő kifejezés.

milyen szép a Vértes, ó 2013.07.01. 12:50:43

@CSENDES:

Feltételezed, hogy tudja, mit jelentenek a szavak, amelyeket használ? Megragadta a figyelmét a 'fel lesz göngyölítve' az aktuális brosúrában, most meg büszkén fitogtatja, hogy meg tudta tanulni. Azt nem írták oda, mire kell használni, jó lesz bármire. ;-)

olcso 2013.07.01. 12:51:13

@nusica:
Arról beszélek, hogy minden hozzászólásodban azzal magyarázkodsz, hogy a rendszerváltáskor mi volt. Akkor vegyél egy 30 éves autót és örülj neki, ha az elavult rendszerekre gerjedsz, de ne akard itt megmagyarázni, hogy nekünk is ezt kéne.

sas70 2013.07.01. 12:51:58

Csak a fele? M1-2, Duna 1-2, Echo, Hír tv. ehhez képest van egy ATV. Tényleg pont a fele!

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.07.01. 12:55:47

@qwertzu: az hüjeség, de azért a médiahekk-ek nagyon jól bemutatják, hgyan veszik át egymástól minden kritika nélkül a portálok ahíreket. gyorsaság a forráskritika halála.

milyen szép a Vértes, ó 2013.07.01. 12:57:05

@sas70:

Tudod, van a műjobboldali média, meg van a balos. Ez 50-50 százalék. Nincs itt semmi látnivaló.

zengjen a dalunk fajtárs 2013.07.01. 12:58:18

@milyen szép a Vértes, ó:
"már a közpénzből fenntartott orgánumokat is lerabolták."

Nebaszki, mikor volt független az MTI, MR, MTV? Mert én ilyenre nem emlékszem, még akkor sem, ha csak az elmúlt 2 évtizedet nézzük

Bafana 2013.07.01. 13:01:38

A Marsról pottyantál ide? Vagy nem emlékszel a Napkelte (egyesek szerint Pártkelte) című közszolgálati paródiára? Vagy az maga volt a BBC norma? A másik, hogy az internet világában egyre kevesebb ember tájékozódik CSAK a tévéből.

sas70 2013.07.01. 13:02:02

@milyen szép a Vértes, ó: Ja értem! És a Klub rádión kívül még melyik a balos?

milyen szép a Vértes, ó 2013.07.01. 13:02:40

@zengjen a dalunk fajtárs:

Teljesen független? Nem volt. De a 100%-os kormánypropaganda soha nem volt jellemző.

susu64 2013.07.01. 13:06:52

@kisQtya: és akkor Avar mellé tedd oda Aczélt, Bánót, Lendvait (Pált),Sas Józsit, az összes volt besúgót, ÁVÓ
- s pribéket és mai tanítványaikat, Kálmán Olgát és társaikat, észosztót és hivatásos valamint megélhetési jajongót. Bizony elég ebből, nem mintha most minden tök jó lenne, hibátlan és bűntelen, de hát a nagy példaképek: Amerika, Anglia: micsoda példát mutatnak! Lehallgatások, korrupció, mesterségesen gyártott hírek - nem kell saját magunkat gyalázni, tudom, egyes körökben pedig volna rá igény.

KopaszMercis 2013.07.01. 13:08:56

"mikor ér el odáig a polgárok mesterségesen keltett belső feszültsége, hogy átszakad egy gát és a király meztelen lesz."

Azt nem tudni, de az tuti, hogy első körben ezeket a nemzeti trafikokat fogják a gecibe felgyújtani, még a logojuk is egy céltábla... tök hülyék ezek..

Isten nyugasztalja majd a trafikosokat.

Kámasuka 2013.07.01. 13:10:23

@sas70: A klubrádió nem balos hanem zsidó. Az ATV sem balos hanem zsidó, és az amerikaiaké.

Ilyen a baloldal is, néhány zsidó bankár meg az agymosott proletárok akik hurráznak amikor amazok seggbedugják őket..:)

KopaszMercis 2013.07.01. 13:10:42

@susu64:
"Amerika, Anglia: micsoda példát mutatnak! "

Tényleg Süsü vagy... életszinvonal?
Norvégia, Svédország... demokratikus, baloldali berendezkedésű államok, ahol a világon a leges legnagyobb a jólét és az emberi szabadság.

Jó nyilván könnyű nekik, nem kell az ilyen balkánci cigányfattyakkal közösködniük, mint amilyenek ti vagytok, ez tény.

olcso 2013.07.01. 13:11:55

@susu64: Én csak azt nem értem, hogy ha rossz, amit a fidesz csinál, akkor miért van mindig magyarázatként az említve, hogy "de Amerikában sincs kolbászból a kerítés" meg, hogy "ezek besúgók voltak és ezek meg a tanítványaik" meg "ezek zsidók" meg "ezek üzletemberek, tuti rosszak". Mintha a jobboldalon mindenki a rendszerváltás után született volna...

Kámasuka 2013.07.01. 13:13:17

@KopaszMercis: Tanácsköztársaságot! Munkás bére jaz égre kiált!

milyen szép a Vértes, ó 2013.07.01. 13:13:55

@olcso:

Aki nem, az belülről bomlasztotta a rendszert. Csak azért nagyon belülről, mert onnan jobban lehet bomlasztani. (Asszem, most épp mindegyik partizán volt igazából. Vagy nem az jön? :) )

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.07.01. 13:14:15

@susu64: és ezekhez add hozzá azokat, akik 45 év felettiek és teljes erőbedobással a másik oldalon lakájkodnak. Ők is ugyanott és ugyanúgy szocializálódtak ... (a nagy jobbos újságírók közül hány is végzett a Szovjetunióban és tette magáévá a tudományos kommunizmus tanait? és kik mehettek annak idején ki tanulni Moszkvába?)
kicsi ország vagyunk ...

kori58 2013.07.01. 13:15:13

@qwertzu:

A felső és az alsó jövedelemtized arányát kell megnézned, erre visszamenőleg is találsz statisztikai adatokat.

sas70 2013.07.01. 13:18:49

@BenFranklin: Na tessék, még sem balos! Akkor most, hogy van az 50%-os matek? Nem jön ki!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.01. 13:19:20

@nusica:

Annak ideje Kóka is pozitívnak nevezte az egykulcsos bevezetését.

Libatolvaj takarodj 2013.07.01. 13:19:25

@sas70: RTL Klub (Heti Hetesestül), TV2 (Sváby Andrással stb), De Gyurcsány seggéből alig kilógó Vágó István is a kereskedelmi TV-knél szolgált, mindkettőnél ráadásul.

ATV ami egy vallási szekta kezében van (máshol dúl a vallásellenesség a baloldalon, milyen érdekes, hogy ilyenkor nem baj a szélsőséges vallásos indulat...), A Klubrádió ahol olyan "újságírók" vezetnek műsort, mint Kuncze Gábor pártfüggetlen expártelnök.

Népszabadság ami jelentős részben MSZP párt tulajdon. Tehát innen is látszik hogy független, hisz mi más lehetne egy pártújság? A Népszava...

Az index aminek ballib kötődése közismert, a 444 aminek már a megalakulása is pártfinanszírozás kérdését veti fel, az origo ahol Mong Attila tanyázik az ismert ballib.

A HVG amit elkerült a rendszerváltás szele, a Magyar Narancs, ami szélsőségességben bármelyik másikkal felveszi a versenyt a ballib oldalon.

A stop.hu portál, az fn.24, a figyelő, a 168 óra őskomcsikkal, a galamus múmiái.

A Blikk a legnagyobb példányszámú lap, akinek a ballib főszerkesztője rendszeresen az ATV vendége, és legutóbb Szárszón illegette magát elvtársaival...

Szóval hogy is van ez, a baloldali médiafölénnyel?

Lecsökkent a mértéke és ezért sír a ballib? Képtelenek elviselni az eltérő véleményeket?

Nincs véleménymonopolium, nem lehet cenzúrázni a híreket, nem lehet elhallgatni olyan könnyen?

Nem bizony, és nagyon helyes hogy így van. Nem uralkodhat mindörökké a baloldal száz százalékban mindenhol, ahogy tettétek az elmúlt 65 évben.

Sir Galahad 2013.07.01. 13:21:03

"A mai magyar média több, mint 50%-a arra kényszeríti a hírek fogyasztóit, hogy folyamatos ellentmondás-feloldásban éljenek." Ez egy borzasztó nagy probléma, tekintettel arra, hogy minden tévénéző mellett áll egy ember a kezében csőre töltött pisztollyal, és nem engedi, hogy a HírTv-ről átkapcsoljon valamelyik másik csatornára. Sőt, az újságos bódénál is fegyverrel kényszerítik az embereket, hogy Magyar Nemzetet meg Demokratát vásároljanak. És még el is olvastatják velük! Én nem is tudom, hogy lehet ilyen szörnyű diktatúrában élni.

milyen szép a Vértes, ó 2013.07.01. 13:25:01

@Sir Galahad:

A következő mondjuk lehetne az, hogy arra se kényszeríti a nézőket senki, hogy elhiggyék azt, amit látnak-hallanak.

kisQtya 2013.07.01. 13:25:15

@KopaszMercis: Nemtom fltűn-e, Svédországban éppen gyújtogatnak, Berivik sem a Margitszigeten vérengzett, iszonyatos társadalmi feszültségeket folyt le ott a jólét - most még. Ahogyan egyre inkább visszavesznek a jóléti intézkedésekből, egyre inkább kimutatja a foga fehérét a "demokrácia".
USA és Anglia indiánok és indiaiak millióinak lemészárlásával rakta le azokat a gazdasági alapokat, amire a "jóléti demokráciát" építette és amit most exportcikként szállít oda is, ahol nem igazán vevők rá.....

kisQtya 2013.07.01. 13:26:48

@kisQtya: A fojt az persze j, nem ly. :(

Libatolvaj takarodj 2013.07.01. 13:27:41

@olcso: "Én csak azt nem értem, hogy ha rossz, amit a fidesz csinál, akkor miért van mindig magyarázatként az említve, hogy "de Amerikában sincs kolbászból a kerítés" meg, hogy "ezek besúgók voltak és ezek meg a tanítványaik" meg "ezek zsidók" meg "ezek üzletemberek, tuti rosszak". Mintha a jobboldalon mindenki a rendszerváltás után született volna..."

Németország 1948: békés átmenet történt a náci pártot nem oszlatták fel, csak átnevezték, egy betűt elhagytak belőle. A náci bírók, újságírók, főszerkesztők, TV-sek mindannyian a helyükön maradtak.

Azonban vannak akik már nem akarják a nácizmust, új világot akarnak. Pártba tömörülnek és megpróbálják megverni az egy betűt megváltoztató (egy kibaszott betűt, mintha az olyan sok lenne) náci pártot a választásokon.

Egy ilyen rendszerben egyáltalán nem mindegy, hogy valaki a náci pártot támogatja vagy a náciellenes pártot.

EZ a fő választóvonal és nem az hogy annak idején párttagok voltak-e vagy sem.

kisQtya 2013.07.01. 13:29:09

@Szabványok: Azt hiszem, hogy mi egy korosztályhoz tartozunk. :))))))

sas70 2013.07.01. 13:29:46

Az RTL meg a TV2 simán csak bulvár, de ha ezt te a balos médiához sorolod hát legyen! Akkor van 4db kormányszócső tv adó és két jobbos az 6. ehhez képest van 3 elvileg balos. Ez tényleg 50 százalék a képi médiában?!

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.07.01. 13:30:04

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: hát ja, nyertek a letoltgatyás kampánnyal (hangyafasznyival) aztán maradt a 37 v. 38%

Sir Galahad 2013.07.01. 13:31:35

@milyen szép a Vértes, ó: Szerintem aki úgy érzi, hogy hazudik neki valamelyik csatorna, az megteheti, hogy másikra kapcsol, sőt azt is, hogy nem néz tévét. Így azért elég nehéz kényszeríteni a nézőt bármire.

Hihhetetlen 2013.07.01. 13:34:21

Nem olvastam kommenteket, csak az eredeti bejegyzés végének első két megjegyzéséhez (értékelések) szeretnék szólni, mert úgy látom a velejéig hazug jobb és a végzetesen ostoba és feleslegesen hazug bal propaganda valószínűleg a szerzőnek is át- meg átmosta az agyát (nem bántásból):

1) Egykulcsos személyi jövedelemadó: nem a szegények finanszírozzák a gazdagok adóhiányát, hanem a bankok, energiaszolgáltatók, telekomcégek, meg egyébként is aki nem szimpatikus. Nem az a baj hogy a középosztály kevesebb adót fizet, hanem hogy ezt a versenyszféra ötletszerű adóival kompenzálják. Az eredmény: kb. 0 beruházás 2011 óta.
2) Munkatörvénykönyv módosítás: versenyképességi szempontból jó lenne, támogatnám is. DE! Mindezt egy globális válság közepén bevezetni, amikor mindenki azt számolja, hogy melyik országban lenne olcsóbb üzemet bezárni, nem szerencsés. Fellendülő gazdaságban jó lett volna, így öngól.

Úgy foglalnám össze, hogy az Orbán kormány azon intézkedései, amik nem a saját hatalmának megerősítésére és megtartására és/vagy az állami (és sajnos magán, ld trafik, patika stb.) források lenyúlására irányultak azok az azonnali látványos de látszólagos javulás érdekében a problémákat simán kitolták a jövőben kicsit még meg is növelve.

Totof 2013.07.01. 13:34:26

@Libatolvaj takarodj: Sőt, a teljes balib médiafölényt Böröcz István, az MTVA 3/3-as besúgó elnöke teljesíti be.

olcso 2013.07.01. 13:35:09

@Libatolvaj takarodj: Aki csak a nevéig lát el a pártnak...

Reszelő Aladár 2013.07.01. 13:38:37

A disszonancia pont az ilyen blogokból ered. Amikor megpróbálják elmagyarázni, hogy ami történik, az rossz. Mégha több pénzt is keresek, attól az még rossz.

Ha te megvennéd az ország összes óriásplakát helyét pénzért/hitelből, akkor mindenki nálad akarna hirdetni. Ez a piacgazdaság.

A manyup egy jó rendszer elméletben, pont mintha jogszabály írná elő, hogy Unit-linked biztosítást kell venni minden 18 év feletti magyar dolgozó embernek. Ha pedig a pénzemet (ami sosem volt az enyém) KÖTELEZŐEN egy magáncégnél kell befektetni, hát annak a vége minimum kérdéses.

qwertzu 2013.07.01. 13:38:43

@kori58: Nem kell. Bármekkorát változik is az also felső jövedelmtized aránya, az nem jelent jövedelmtranszfert.

Kámasuka 2013.07.01. 13:38:48

@sas70: Csak az RTL+TV2 lefedi a 70%-át a nézettségnek, egyiket sem lehet kormánypártisággal vádolni. Az egy kivétel a Fábry volt anno az RTLen.

Totof 2013.07.01. 13:45:23

@Reszelő Aladár: A disszonancia egyrészt abból ered, hogy megint olyanokról dumálsz, aminek semmi köze a bloghoz.
Másrészt meg abból, hogy azt mondják, hogy pl az egykulcsosssal mindenki jobban jár. Oszt kiderült, hogy mégse. Meg abból, hogy olyan rohadt jól megy, hogy mindenki többet kap. Csak azt felejti el a kormánypropaganda, hogy minden többe is kerül, így aztán a végén mégiscsak kevesebb marad.

Makkasz 2013.07.01. 13:45:38

HALÓ, ÉBRESZTŐ.

Itt már nem a hagyományos, cinikus hazugsággyárról van szó, hanem elindult a
GÖRÖGGEL AZONOS HIVATALOS ADATHAMISÍTÁS. Két bizonyíték:
- KSH levette honlapjáról közmunkéások számát januártól, így nem lehet megismerni a valós foglalkoztatási és munkanélküliségi adatokat,
- 1. névben nőtt GDP 0,7% -ot(év-év alapon csökkent), mivel a mezőgazdaság 25%-al nőtt I. névben. tetszik érteni, mezőgazdaság, január, február, március. Ami szerintem történt valójában, papíron gazdát cseréltek gabonakészletek.

Hivatalok gyártják a hazugságot már, nem csak a média.

POSZTOLÓ is szenved a KOGNITÍV DISSZONANCIÁTÓL:
"Alapvetően a magánnyugdíj rendszerben benn lévő állampapírok lettek eltüntetve, ez közgazdasági szempontból valószínűleg nem volt hülyeség,"

Nyílván visszalépett kedves posztoló az államiba, és most ezzel takarózilk.

A magánnyugdíj államosítása hülyeség volt. A jövő felélése, ez a pénz nagyon fog hiányozni később a nyugdíjasnak, ma a tőkepiacnak (tőzsde pang). A normáli pénzügyi kultúra kialakításának és kiszámíthatóságnak a halála. A zsarolás, fenyegetés polgárok felé elismert és bevett gyakorlat lehet. De a legszembetünőbb:
MANYUPOSOK 80%-ának REÁLJÖVEDELME KELETKEZETT.
Milyen ráljövedelmet mutata fel az állam GDP 10%-ának megfelelő pénz elszarása után:
- csökkenő GDP,
- kivándorlás,
- rekord adósság (nyugdíjlopás nélkül 92%-lenne, de a 82% így is rekord),
- évente a 10%-os GDP nak megfelelő nyugdíjból átlagosan 3%-ot költve lettek a hiányok 3% alattiak (nyugodtan mindenévhez adjatok 3%-ot, akkor látjátok a vaóságot).

Tehát a manyup pénzek elrablása és elszarása közgazdasági hülyeség volt, és a kognitív disszonancia sem kéne hogy megszépítse.

Mondhatnánk hogy kényszer volt, de az is hazugság lenne. Helyette lehetett volna takarékosság. Igaz, hogy 3000 mrd-ről van szó, de éves szinten kevesebb mint 200 mrd ről. Csaká MÁV kifizetőhelyként való üzemeltetésének leállítása többet hoz...

Szóval nem fogok megbocsátani, Bűn közgazdaságilag, bűn a polgárosodás ellen, bűn a jövő nemzedékeivel szemben. Aki ezt nem érti, soha nem lesz szabad ember, polgár.

Érdeke, lelkiismerete, pénze csak az egyénnek van, az államnak egyik sincs. Aki mást állít hazudik, csaló.

Kerek négyszög 2013.07.01. 13:47:45

Nagyon egyszerű eldönteni hol hazudnak. Van ahol meghazudtolják a nyugati demokratikus jogállamok vélekedéseit, és van ahol nem. Az első kategória Rákosiék logikáját követi, csak akkor "imperialisták" voltak a jogállamok, ma ugyan ezekre zsidó világhatalom címkét ragasztanak.

A lényeg, hogy az elérendő cél Rákosiék, és a mai rezsim alatt is hajszálpontosan megegyezik. Lám lám, a módszer is hasonlóképpen alakul...

Makkasz 2013.07.01. 13:48:47

@BenFranklin: A híreket a fidesz gépezet gyártja, és monopólium az MTI. Megint hazudsz bafék.

Makkasz 2013.07.01. 13:50:25

@Reszelő Aladár: Nem egy magáncégbe kell befektetni és te hoztad meg a döntéseket.

Felháborító amiket hazudsz, leírtam a valóságot két kommenttel feljebb.

Közönséges bűncselekmány volt, megloptak és most tapsolsz balfasz.

KopaszMercis 2013.07.01. 13:50:41

@kisQtya:
Minden birodalom, (orbán által fetisizált kínai is) a rabszolgatartásra építette az erejét.

Attól mert mert norvégiában is meg tud valaki hülyülni még nem változtat azon, hogy ott a legjobb élni az egész világon, és attól mert vannak foci huligánok svédországban, még az egyfőre eső GDP és szociális háló nem változik.

Breivik mellett illene megemlíteni a legmagasabb jólétet az egész világon, az egyik legalacsonyabb társadalmi egyenlőtlenséget, az egyik legkevésbbé korrupt és abuzált berendezkedést. De lehetne azt is, hogy kisebb adókulccsal pl fűtik az utcákat, el tudják tartani az öregeket, és tisztességes körülményeket tudnak fenntartani a korházban.

Lehet, hogy ott is vannak skizofrén majmok, de ott legalább nem aminiszterelnöki székben ülnek.

Libatolvaj takarodj 2013.07.01. 13:52:00

@BenFranklin: "az RTL+TV2 lefedi a 70%-át a nézettségnek, egyiket sem lehet kormánypártisággal vádolni."

Nem az a lényeg, hogy te most épp milyen irányultságot nézel ki belőle, hanem az, hogy ezek
KÜLFÖLDI TULAJDONBAN lévő vállalkozások. NEM ÉRDEKÜK a magyar érdekek képviselete, vagy annak megfelelő tudósítás.
Ha éppen "úgy tesznek mintha" az simán lehet egy választási kampányra való felkészülés is. Semlegesnek mutatkoznak aztán a kampány finisében nyíltan kiállnak az idegen érdekeket képviselő jelölt mellet. HA úgy látják hogy ezen fog múlni. Ha lefutott a meccs akkor még ennyit sem tesznek és tovább tettetik a függetlenséget.

De ez nem valódi függetlenség, ez idegen tulajdon és ez soha nem lesz összeegyeztethető Magyarország érdekeivel.

El tudod képzelni hogy az USA-ban Kína kézben legyenek a fő TV-k? Vagy az oroszok kezében? Ugye milyen abszurd?

sas70 2013.07.01. 13:55:00

Az, hogy az emberek mit néznek és mit nem, az nem médiatúlsúly. Mert ha minden adó pártos, és az emberek nem nézik, attól a műsor, vagy a műsort készítő még lehet jobbos vagy balos.
Amúgy nekem mindegy, hogy egy műsorvezetőnek milyen a politikai nézőpontja, mindaddig amíg szakmailag jó és jó műsort csinál.
A legnagyobb baj az, hogy azt tartják nyilván, hogy ki melyik oldalhoz tartozik és nem azt, hogy jó a műsor vagy nem.

KopaszMercis 2013.07.01. 13:55:39

@BenFranklin:
Nem soká eljő a te akaratod... már a küszöbén állunk.

kori58 2013.07.01. 13:55:55

@Makkasz:
A magánnyugdíj pénztárak vagyona nagy részben magyar állampapírból állt, - cca 80 %- tehát ez a valóságban csak egy államadósság forma volt, nem több.

kisQtya 2013.07.01. 13:56:14

@Libatolvaj takarodj: Ott nincs ilyen megosztottság, mint itt. Minden német náci.

kisQtya 2013.07.01. 13:59:33

@sas70: Tök mindegy, hogy a kertv jobbos-e, vagy balos, a köztv(k)nek kellene pártatlannak lenniük.
De legjobb lenne, ha csak egy köztv lenne.
A többi szart meg tartsa el az, aki nézi.

sas70 2013.07.01. 14:03:11

@kisQtya: Miért a köz tv nem pártatlan? Mindenki adóforintjából? Akurvaéletbe!

Makkasz 2013.07.01. 14:03:53

@kori58:
Egyrészt hülyeség hogy 80% állampapírban lett volna, ennél jóval kisebb volt a kötelező arány.

Másrészt az az emberek saját keresetéből félretett magánvagyona volt, nem sok különbség van a bankban fialtatott pénz és eközött, talán annyi, hogy állam, jövőbeli kötelezettségeit csökkentendő, kötelezően rakatta félre veled, és leszabályozta hogy juthatsz hozzá.

Harmadrészt államadósság átmeneti csökkenés után ugyanúgy rekordszinten, GDP 82%-án áll mint az államoítás előtt.

Negyedrészet a kollektivista megközelítésed ostobaság, magánszámlák, amik a vagyon egy részét állampapírba fektették.

Persze ragozhatom agyhalottnak, akit sújt a kongnitív disszonancia is.

nekem tavaly 18%-ot hozott manyup. Te mennyi emelésre számítasz majd ha nyugdíjas leszel?:)
Ostoba.

kori58 2013.07.01. 14:04:11

@qwertzu: Miért mondod?

Ha az alsó - felső jövedelemtized különbsége csökken, akkor a jövedelmet csoportosítottál át a gazdagoktól a szegényekhez, ha nő akkor a szegényektől a gazdadoghoz. - Természetesen a korábbi helyzethez képest.

Kámasuka 2013.07.01. 14:05:12

@Libatolvaj takarodj: A kermédia azt szokta sulykolni amit a hirdetői kérnek.

Nem az számít, hogy maga a TV kié. Bár végső soron teljesen igazad van hogy az említett 2 TV szinte 100%-ban multik hirdetéséből él.

kisQtya 2013.07.01. 14:09:03

@KopaszMercis: Értelek, de szerintem alapvetően hibás szemlélet a GDP-n keresztül szemlélni a világot.

Nem véletlen, hogy többen foglalkoznak már az boldogságmutatóval, mert ebből a GDP-őrületből, növekedés-sóvárgásból, jólét-fetisizmusból, "mennyit kaptunk az EU-tól" szemléletből kurvanagybaj lesz hamarosan.

sas70 2013.07.01. 14:10:37

@kori58: Hát nem! Ez egy kvázi állam által támogatott megtakarítás volt (az egyéni-bérből vont- nyugdíjjárulék egy része külön intézményhez ment) és a jövőbeni nyugdíjterheket csökkentette volna. Az, hogy ez a megtakarítás is közvetve az államot finanszírozta, az meg azért volt, mert ezen keresztül is kiszívta a gazdaságból a pénzt az állam. Ha az államnak kisebb a finanszírozási igénye, lehetett volna nagyobb a részvény, ingatlan egyéb befektetés aránya, mint a privát biztosításoknál is van.

Libatolvaj takarodj 2013.07.01. 14:11:18

"Nem az számít, hogy maga a TV kié."

Hát hogyne számítana. Csak nézz meg pár ballib sajtóterméket, hogy fossák össze a bokájukat. Egyből, amint jön egy pletyka, hogy egy magyar vállalkozó megvenné ezt vagy azt a TV-t.

És ettől halálra rémülnek. Nem a ténytől, hanem csak a puszta lehetőségtől! Tehát nagyon is számít a tulajdonos, és jelenleg ez 100%-ban idegen tulajdon, 0% magyar tulajdon.

kisQtya 2013.07.01. 14:13:25

@sas70: Nem pártatlan, mert mindig az aktuális kormány seggét nyalja. Ami nem csoda, hiszen az állam csöcsén lóg. Ballib kormány hányszor mentette meg a csődtől a köztévét? Naná, hogy hálásak voltak. A Fidesz-kormány meg pártkatonákkal rakta tele, hát persze, hogy hálásak.

qwertzu 2013.07.01. 14:20:09

@kori58: Hát szerintem nem. Jövedelmtranszfer az ha konkrétan pénz áramlik. Nem a pénz áram valahanyadik deriváltjában all be változás.

Ha Átlag Béla összesen +10ezer HUF-ot kap az államtól (állami támogatások - adók), míg Gazdag Gézának -100ezer HUF egyenlege van, akkor jövedelmet csoportosítunk át gazdagok jövedelmét tranferálja a szegényekhez, csak a transfer nagysága változik, az iránya nem.

Ha megfelezzük mindkét összeget, akkor az állam még mindig a gazdagok

qwertzu 2013.07.01. 14:21:49

@qwertzu: Ha Átlag Béla összesen +10ezer HUF-ot kap az államtól (állami támogatások - adók), míg Gazdag Gézának -100ezer HUF egyenlege van, akkor jövedelmet csoportosítunk át gazdagok jövedelmét tranferálja a szegényekhez.

Ha megfelezzük mindkét összeget, akkor az állam még mindig a gazdagok csak a transfer nagysága változik, az iránya nem.

susu64 2013.07.01. 14:26:53

@KopaszMercis: nana, azért kicsit lassbban: hol is történt nemrégiben valami tömegmészárlás féle? Nemde Norvégiában? Azután: index.hu/kulfold/2013/05/22/nem_csillapodnak_az_etnikai_zavargasok_svedorszagban/
Azt gondolom, semmivel sem rosszabb itthon a helyzet, mint bárhol máshol: itt nem gyújtottak föl zsinagógékat (Franciaország), nem vertek meg zsidókat az utcán, stb. Ez nem jelenti azt, hogy itt nincsenek szélsőséges nézetek, cselekedetek. Az életszivonalat illetően, ezek az országok, ellentétben velünk, megúsztak 45 év kommunizmust.

Kámasuka 2013.07.01. 14:28:22

@qwertzu: Ez igy van.

De a 0%-ot adózó vállalkozó is úgy okoskodik, hogy minden munkavállalója után fizetett teher az ő adója....

....mert ha ő nincs, adó sincs. Mindenki úgy szeret értelmezni, ahogy neki jaó, és az így szép és jaó.

kisQtya 2013.07.01. 14:35:17

@susu64: Teljesen igazad van.
Nálunk meg a demokratikus baloldal lobbizik a Goj Motorosok Adj gázt! című rendezvényéért, azzal a hátsó szándékkal, hogy aztán a nemzetközi sajtóban címlapon hozott vágóképekhez picsoghassanak, hogy itt mekkora az antiszemitizmus.
Szánalom....

buddha 2013.07.01. 14:59:37

jó cikk,hűen összefoglalja a csőcselék 3 éves rablását és az ország ledózerolását

kisQtya 2013.07.01. 15:02:19

@buddha: 3 éves rablását.... :)))))
mert ugye előtte meg az irgalmasrendi nővérek kormányoztak.... :))))

Elijah_Baley 2013.07.01. 15:08:34

ez azt jelenti, média fele még mindig komcsi propagandát tolja
ez nem helyes.

Kámasuka 2013.07.01. 15:22:23

@Makkasz: Aha, 90 óta a fidesz monopóliuma az MTI, ugye?

hümhüm 2013.07.01. 15:29:20

@morgás joga mindenkit megillet:
"A jobboldali média mondja meg, hogy mi történik?"
Miért, a baloldalinak kellene megmondania?
Szerintem Stefka szavaiba ("megmondja") való beleakaszkodás épp olyam marhaság, mint amikor Kósát lehomofóbozták a Vidnyánszkynak címzett üzenete miatt( ha nagyon meleg lesz a helyzet Pesten, akkor...) Stefka nem azt mondta, hogy "majd mi mondjuk meg, hogy mit hogyan kell értelmezni", hanem egy olyan kifejezést használt, nem túl szerencsésen, a "bemond" szó szinonimájaként, amit könnyű félremagyarázni - amint a poszt is mutatja.
A kognitív disszonanciát okozni vélő dolgok felsorolása nagyon gagyi, főleg a hozzá fűzött "kifejtések", amik felszínesek és csúsztatósak (pl. egykulcsos adó, munka törvénykönyve, ...) egy részük meg marhaság(nem leszünk gyarmat, árfolyam korrekció, sajtószabadság, ...)

látjátok feleim szümtükkel 2013.07.01. 16:14:32

@Szamiz67:
Kérdezd meg a jegyzőt, mennyi hatáskör volt hozzá telepítve, és mennyi maradt neki.

látjátok feleim szümtükkel 2013.07.01. 16:30:24

@milyen szép a Vértes, ó:
Hagyd, úgy sem érti meg, hogy ötvehat nem a nagy hazafiasság miatt tört ki, hanem azért, mert a termelő embereknek elegük volt a beszolgáltatásból. Ezt nyápicka úgy sem fogja fel, csak azt tudja értelmezni, amit a fejébe kongatnak. Majd egyszer ő is rájön az igazságra, mint ahogy az ötvehatos változást akaró emberek, akik megunták az üres dumát, mert az nem töltötte meg a hasukat.

látjátok feleim szümtükkel 2013.07.01. 16:33:53

@nusica: "...miről beszélsz? Állandóan olyan ósdiságokról kavartok, hogy mit csinált Orbán csütörtökön."

Tudod mi már voltunk a gödör alján, és nem akarunk még egyszer oda esni, és talán még azt sem akarjuk, hogy te, meg elvtársaid oda essenek. Kurva nehéz, és hosszú idő onnan kimászni.

látjátok feleim szümtükkel 2013.07.01. 16:38:16

@Libatolvaj takarodj:

Csintalan elvtársat el ne felejtsd megemlíteni!

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.07.01. 16:50:53

@hümhüm: a média tudósítson, ne pedig megmondja, mi történik. És akármelyik oldal befolyása alatt is áll, ezt kellene tennie. A közszolgálatiról meg ne is beszéljünk, nemcsak a kétharmadtól adójából finanszírozzák.

Szabványok 2013.07.01. 17:21:56

@J.László: "És meg kell mondjam, meglepő módon ma is használható tapasztalatokat szereztünk akkor."
Én már nem lepődöm meg.
Például a tévéhíradókban, médiában pont ugyanazokat a 'trükköket' fedezem fel, amin már 40 évvel ezelőtt megtanultam átlátni. Orbán (és a Párt) kommunikációjában is felismerek 40-50 éves elveket, sőt mondatokat: "helyre kell állítani a munka becsületét!", "Ne a spekulánsok gazdagodjanak meg, hanem a dolgozók". A kormánytévéreklám a profitot számláló tőkésről (rezsicsökkentés apropóján) tökéletesen leadható lett volna 1963-ban is.

Szabványok 2013.07.01. 17:34:57

@kisQtya: :-)
Anno volt a "Hanyas vagy, mi félszavakból értjük egymást" című írás, ami a szüleim korosztályára vonatkozott. Ezek szerint újra van ilyen generáció!

KopaszMercis 2013.07.01. 17:38:04

@susu64:
Egy fecske nem csinál nyarat... egy norvég mészáros nem norvég mészáros. Itt hányan halnak sokkal méltatlanabb halált azért mert nem tudjuk megszervezni az egészségügyünket?

Praxis blog?

Inkább egy norvég mészáros, mint a péterffy vagy a jános korház... :D

KopaszMercis 2013.07.01. 17:41:20

@kisQtya:
Akkor szemléld azon keresztül, hogy ők 30%-ot adóznak nem 50+%-ot, és abból ott fűtik az utcát és fenntartják a világ egyik legszinvonalasabb egészségügyét, és ráadásul Budapest belvárosában nehezen találsz olyan szállodát pénzért, amilyenek ott a börtönök...

Akkor ne a GDP-n hanem ezek kersztül jussál el oda, hogy mennyire kurvára igazam van. Mit érdekel engem, milyen utat teszel meg? :)
süti beállítások módosítása