2012.12.14. 19:22
Ez a Fidesz-kommunikáció mélypontja, vagy van még ennél lejjebb?
Elérte a teljes káoszt a felsőoktatással kapcsolatos kormányzati kommunikáció. Mert miket is hallottunk eddig?
Selmeczi Gabriella még kedden elmondta, hogy "a legfontosabbnak azt tartják, hogy a kormány képviselői a szakemberekkel és a diákok képviselőivel le tudjanak ülni vitázni, érvelni, hogy a hallgatók is megértsék, milyen átalakítás zajlik a felsőoktatásban. Ennek az átalakításnak a nagyobbik kormánypárt szerint a diákok nyertesei lesznek."
A valódi probléma pedig nem a tandíj, vagy az, hogy az érintett rétegek méltánytalannak tartják az egész intézkedés-kupacot, hanem a gáz "a jobboldal gyenge pontja, hogy egyből, egyszerűen megértesse az emberekkel, hogy a folyamatban lévő átalakítás hogyan érinti őket, annak mi az előnye. (...) a szakértői anyagok, előterjesztések kiszivárogatásával, az információk "idő előtti kiadásával" szemben védtelenek, mert ilyen esetekben a kormányzati kommunikáció még nincs arra felkészülve, hogy kivédje, elmagyarázza, megértesse, mit akarnak és az miért jó társadalomnak, és ilyenkor a hétfői tiltakozó akcióhoz hasonló helyzetek állnak elő."
Az EMMI közleménye sem az volt, amely csendesíteni tudta volna az indulatokat, sőt: "Megértjük, ha a diákok úgy érzik, szeretnék valahogy kifejezni, hogy tartanak a változásoktól, de bízunk abban, hogy az ellenállásból megértés lesz, mert a változások értük és nem ellenük vannak. Fontos, hogy a hallgatók megértsék a kormány új felsőoktatási stratégiáját, és felismerjék az abban rejlő lehetőségeket. Tudatosítsák, hogy ösztöndíj, részösztöndíj, diákhitel formájában az állam mindenkinek kifizeti a felsőfokú tanulmányait. A felsőoktatás megújítása arról szól, hogy hosszú távon jó minőségű, fenntartható rendszer alakuljon ki, hogy ne csak a mostani generációnak, hanem az utánuk jövőknek is legyen hol tanulni."
A kommunikációs nyilatkozatáradatba beszállt Orbán Viktor is, Brüsszelben tegnap még azt mondta, a hét végéig megoldják a felsőoktatási reformot is, Balog Zoltán pedig ma reggel a TV2 Mokka című műsorában nem zárta ki, hogy módosulhatnak a felsőoktatási hallgatói keretszámokra vonatkozó elképzelések; meghozták azokat a megalapozó döntéseket, amelyek rendezhetik a helyzetet, de nem "egyik napról a másikra" fogják a kérdést megoldani. Egyszóval sikeresen meghazudtolta a főnökét.
De valószínűleg Orbán Viktor maga sem tudja, mit tegyen - a mai sajtótájékoztatóján már kijelentette, az ügy meg van oldva, csak eleget kell magyarázni, hogy a tervezett változtatásokkal kapcsolatban mindenki megértse, milyen jó neki, ráadásul „nincs lényeges különbség a diákok és a kormány szándéka között”. Ezek szerint nem sokat olvastatták vele eddig a különféle kiáltványokat. Vagy neki is jó sokáig kellene magyarázni, hogy megértse, ha tényleg nem lenne lényeges különbség a diákok és a kormány szándéka között, akkor valószínűleg a decemberi estéket máshol is el tudnák tölteni a diákok, nem feltételen demonstrációkon tépnének össze rózsákat.
A másik oldalról viszont még ő sem biztos semmiben, a keretszámokról szóló vitákat elhamarkodottnak tartja, mivel „a jövő héten lesz a kormányrendeletnek végleges formája”, tehát „nincs döntés, így nincs mi ellen tiltakozni”. Orbán azt kérte a tiltakozóktól, hogy „legalább várják meg, hogy döntést hozhassunk, és utána mondják el a véleményüket”. Tehát olyan, mint társadalmi egyeztetés, az érintettek döntésbe bevonása, javaslatok véleményezése - úgy tűnik - ismeretlen a számára, legalábbis olyan horderejű ügyben, mint a felsőoktatás. Amit ki tudja mennyi kormányzati politikus elhatároz, az lesz kőbe vésve és kész. Aztán majd megmagyarázzák.
És valószínűleg a többség azt sem hiszi el, hogy ez egy racionális, gazdasági számításokkal alátámasztott reform a keretszámok megvágása meg az egyetemi autonómia megszüntetése, csak mert a kormányfő szerint "a gyerekeinkről van szó", jelezve, hogy saját gyermekeit is érinti majd a reform.
"Az a szerencsénk az egyetemistákkal, hogy a mi gyerekeink... és a saját gyerekeinkkel beszélünk" (Orbán Viktor)
Ezért némi jóindulatot is elvárna a kormány kritikusaitól - valószínűleg kap is olyanoktól, akik ugyanabból a kasztból (kimagasló jövedelmű osztályból, különlegesen értékes kapcsolati tőkével rendelkező szűk rétegből) származnak. A többség azonban nem tud belelépni a miniszterelnök cipőjébe - így gondolatvilágukat az határozza meg, amit tapasztalnak maguk körül. Ez pedig nem a mellényzsebből kifizetett tandíjak, a friss diplomával protekcióval megszerzett, felelősség nélküli állami munkahelyek távlata, sokkal inkább a pártprotekciótól mentes elhelyezkedés rémálma, a munkanélküliség nagy esélye és az akár 15-20 éven át fizetendő hitel nyomasztó terhe. És ez az, amit a kormányból egyetlen döntéshozó sem tapasztalt még a saját bőrén - ezt mutatja a fiatalok itthonmaradása érdekében készült kisfilm is. Hogy pontosan azokat nem ismerik a döntéshozók, akik bőréről döntenek.
Az [origo] kérdésére, hogy hogyan oldaná fel (a miniszterelnök) azt az ellentmondást, hogy miközben a kormány az eladósodás ellen harcol, a saját gyerekeinek azt mondja, ha finanszírozni szeretnék saját felsőoktatási tanulmányaikat, adósodjanak el, vegyenek fel diákhitelt, azt mondta: "Úgy oldjuk fel, hogy nem mondtunk ilyet, tehát nem is mondunk."
A lényeg, hogy műfüves pályára telik - mondaná a demagóg.
Eközben Balog Zoltán közölte, hogy Orbán Viktor miniszterelnök szombaton bejelentést tesz a felsőoktatás struktúráját érintő változásokról. A miniszter azt is megígérte, hogy a felsőoktatás új struktúráját érintő változásokat a felsőoktatásban dolgozókkal együttműködésben, velük egyeztetve szeretnék elvégezni. Tehát őt sem érdekli, ki mit javasolna, hogy lehetne a helyzetet megoldani, ő is csak a döntés végrehajtását szeretné egyeztetni. Vagyis azt, hogy az érintettek egyenes derékkal, vagy inkább hajlongva örüljenek az egyetemi autonómia végleges megszüntetésének meg a keretszámok drasztikus megvágásának.
Balog azt is elmondta, szeretné a diákokat és követeléseiket komolyan venni - lehet, hogy ő szeretné, de a főnöke mintha mást mondana: addig kell magyarázni az érintetteknek, amíg megértik, milyen jó nekik. És ez már eleve kizárja, hogy bármelyik hallgatói szervezetet, bármelyik követelést a kormányzat ténylegesen is komolyan vegyen. Cél, hogy kifárasszák a diákokat, ahogy tették a pedagógusokkal is - azok is megígérték, sztrájkolni fognak, aztán mégsem teszik, pedig minden pontosan ugyanúgy történik, ahogy a kormányzat eleve is akarta - sőt, Hoffmann Rózsa szerint országos egyetértés van az államosításban és tökéletesen haladnak hozzá az utolsó simítások is. Konklúzió? Ha sokat beszél az illetékes miniszter/államtitkár/huszonötödik egyeztető hivatalnok, akkor majd a diákok is ugyanúgy elhiszik majd, milyen jó is nekik, ahogy a nagyok, azaz a pedagógusok tették.
Azonban úgy néz ki, lehet a fiatalokkal szórakozni, de sokkal kevésbé kontrollálhatóak, mint a pedagógusok. Hiszen mivel fenyegetik őket? Nem kapnak érettségit, nem vizsgázhatnak fél évkor, esetleg ne számoljanak arra, hogy valaha is diplomát kapnak Magyarországon? Míg a tanárokat lehet zsarolni azzal, hogy januártól minden egyes iskolában ott a kormány keze, a tankerületi igazgató és felettesei pedig élet és halál urai, a diákoknál ez nem jön be - és már repedezik az az illúzió is, miszerint érdemes minél több egyházi iskolát létrehozni, hiszen azok csak hithű alattvalókat termelnek:
„Az egyetemistákkal szolidaritást vállalva a kazincbarcikai Szalézi Szent Ferenc Gimnázium tovább tanulni vágyó diákjaiként demonstrációt szervezünk a felsőoktatási keretszámok és a tandíj bevezetése ellen. Követeljük, hogy ne a hazugságok hálójába befogható halaknak tekintsenek minket, hanem mondják a teljes igazságot, illetve hagyjanak fel az egymásnak ellentmondó kommunikációval! Igenis, minket is érintenek ezek az események, a mi jövőnk is függ tőlük! Gíró-Szász András kormányszóvivő szavaira reagálva mi is tiltakozunk, és köszönjük az egyetemistáknak és főiskolásoknak, hogy gondolnak ránk és segítenek! Nem azért tanulunk, hogy ne Magyarországon szerezzünk magyar diplomát! Nem Cambridge, hanem ELTE! Nem Oxford, hanem Corvinus!” (fn.hir24.hu)
Lehet még az illetékesek részéről atárgyban is előadásokat tartani, mi lenne a helyes magatartás a fiatalok részéről, de meglehetősen hiteltelen ez annak a szájából, aki pár éve - ekézve az akkori kormányt - még harcos tandíjellenes volt, ráadásul egy katolikus lapban. Hoffmann Rózsa most emberfeletti áldozatot követel a szegény diákoktól:
„Nem fog örülni a válaszomnak, de azt tudom mondani: tanuljon olyan jól, hogy bekerüljön az állami ösztöndíjas kategóriába. Ha ez nem sikerült, és nem akar diákhitelt felvenni, a családja sem tudja támogatni, akkor tanuljon még egy évig, és próbálja újra. Két évtizeddel ezelőtt a legtöbb fiatal kétszer, háromszor, négyszer nekifutott a felvételinek, olyan szűk volt a felsőoktatás bemenete. Ha valaki nem akar diákhitelt felvenni és a családja szegény, akkor legyen annyi ambíciója, hogy megkíséreljen eljutni a csúcsokra, felmászni fél lábbal a Himalájára. Ez lenne az igazán jó mentalitás. Higgye el, nem tud ennyi képzést kifizetni az állam. És nem is helyes, ha kifizeti." (fn.hir24.hu)
De vajon mikor és ki írta akkor ezeket a szavakat?
"Sajnos megszokhattuk már, hogy négyévenként, a nyár eleji kormányváltást követően a hatalom új birtokosai első teendőik között azonnal módosítják az oktatási törvényeket. Ez a mostani törvényalkotási láz azonban sokkal fájóbb az előzőeknél. Leginkább azért, mert az indoklásra kitalált szövegek képmutatóak, hazugok. A kormány minden változtatási szándékát a reform fedőnévvel takarja, szembeállítva a koalíció "modernizáló", szárnyaló jövőt festő törekvéseit az ellenzék (...) úgymond maradiságával. Azok az emberek, akik csak egyes televíziós csatornák híradásaiból szerzik közéleti ismereteiket, könnyen be is dőlnek a hangzatos szóáradatnak. Ám a valódi történésekre is figyelőknek érteniük kell, miről van szó. A reform fogalma újraformálást, megújítást, átalakítást - pozitív tartalmánál fogva jobbítást jelent. Ezzel szemben a felsőoktatási törvénymódosítása úgyszólván nem szól másról, mint a pénzről. Valamint kapkodásról, amely bizonyossággá érleli a gyanút, hogy a beterjesztett törvényszövegek mögött nincs stratégiai gondolkodás. (...)
Ha olyan gazdag társadalomban élnénk, ahol valóban nagy a jólét és magas az életszínvonal, továbbá alapítványok kínálnak tisztes ösztöndíjakat a tehetséges, ám szegény sorsú diákoknak, mi is igazságosnak, s ennélfogva elfogadhatónak tartanánk valamilyen szerény mértékű felsőoktatási tandíjat. Ám a magyar társadalom zöme a szegénységi küszöb környékén él. Napi megélhetési gondok, hónap végén kétségbeesetten számolgatott forintok nehezítik a családok többségének életét. Ilyen körülmények között a százezres nagyságrendű tandíj számukra megfizethetetlen, a ténye pedig elfogadhatatlan."
Igen, ő is Hoffmann Rózsa, csak akkor még nem a Himaláját akarta megmászatni a féllábúakkal, hanem aggódott a szegény sorsú diákokért. Ezzel szemben ma már tudja, a hallgatók több, mint 40 százaléka ingyenélő, soha nem végző diák:
„arra nem lehet egy diákhitel konstrukciót alapozni, hogy tanulgatok négy-öt évig, és nem szerzek diplomát. Riasztó számokat hallunk, hogy az egyetemre, főiskolára beiratkozók több mint negyven százaléka nem szerez diplomát. Ez mind ablakon kidobott pénz. Felelősségvállalásra van szükség a fiatalok részéről. Ha valaki hajlandó arra, hogy néha éjt nappallá téve tanuljon, képes arra, hogy levizsgázzon. Aki ezt nem hiszi magáról, talán jobb, ha el se kezdi, mert önbizalom, ambíció, tudásvágy nélkül nem megy. Az egyetem nem olyan, hogy bejárok, mert kötelező, és majd csak lesz valami. Érdemes esetleg pár pohár sör mellett arról elmélkedni, miért megy valaki egyetemre, főiskolára.” (fn.hir24.hu)
De lehet, hogy ez a 40%-os kijelentés "az indoklásra kitalált szövegek képmutatóak, hazugok" tartományba csúszik át? Pletykákon alapszik, riasztó számokat tartalmazó hallomásokon? Egy miniszteriális szervezet vezetőjétől azért többet várnák, mint városi legendát drasztikus intézkedések indoklásaként.
Bayer Zsolt publicisztikájában azonban tovább emeli a tétet, ő már 47%-ról beszél:
„ma Magyarországon a felsőoktatási intézményekbe felvételt nyert hallgatók 47 százaléka – vagyis a fele – sohasem végzi el az egyetemet vagy főiskolát” (Bayer Zsolt)
Körösparti Péter, a Debreceni Egyetem Hallgatói Önkormányzata elnöke nyílt levelében cáfolja ezt: ilyen statisztika nincs, ha van, akkor pedig nyilvánosságra kellene hozni. Viszont számadatok vannak arról, hogy például a Debreceni Egyetemen 10-16 százalék között mozgott az utóbbi években a lemorzsolódási arány, és ez is inkább a levelező tagozatos hallgatókra jellemző, mintsem a nappalisokra.
Teljes mértékben igazat kell adni azoknak a diákoknak, akik 2014-ben már szavazni fognak: ne a hazugságok hálójába befogható halaknak tekintsék őket, hanem mondják a teljes igazságot, illetve hagyjanak fel az egymásnak ellentmondó kommunikációval!
Eközben még mindig nem hoztak nyilvánosságra gazdaságossági számításokat, mit érdemes inkább finanszírozni az adófizetőknek: ma a tandíjat vagy holnap a kamatot és a befulladt hiteleket - viszont egyre nagyobb számok keringenek arról, milyen mértékű kamattámogatás is lesz a Diákhitel2 konstrukción és milyen alacsony is lesz a havi törlesztőrészlet, garantálva az akár nyugdíjig is kitartó törlesztési futamidőt.
Kérdés, holnap lesz-e Orbán Viktor sajtótájékoztató a probléma megoldásáról - többen várják, mint gondolná. Addig is mantraként ismételgethetjük Balog szavait, nincs választásuk, cserébe az állam jót akar, amikor átalakítja az életünket:
"Ha emberszámba vesszük azokat, akikkel a változások történtek, és elmondjuk, hogy nincs más választásuk, megértik. Az állampolgárnak bíznia kell abban, hogy az állam jót akar, akkor is, amikor átalakítja az ember életét." (Balog Zoltán a Kossuth rádió Vasárnapi újság című műsorában)
P.S.
2012. december 15., szombat, 16:05
"Keretszámokról? Azok nem lesznek" - válaszolt röviden Orbán Viktor miniszterelnök a hvg.hu kérdésére szombaton kora délután, miután a budapesti Ötkert nevű szorakozóhelyen zárt körben beszélgetett fiatalokkal. Munkatársunk azt próbálta megtudni a zártkörű rendezvényről távozó kormányfőtől, hogy döntöttek-e már a felsőoktatási keretszámokról." (hvg.hu)
Ez most röviden azt jelenti, mindenki fizetős lesz?
Előzmény:
A felsőoktatásban is eljön az utasításos rendszer?
Ha elég sokat magyarázzák, akkor majd megértjük?
Amennyiben tetszett, csatlakozz Facebook csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Ne csak tüntess, politizálj! 2012.12.16. 01:28:13
Trackback: Az elhallgatott ökopárt tiszteletlen Adventtel?! 2012.12.15. 11:41:59
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
88888888 2012.12.15. 02:47:20
kzoltana 2012.12.15. 10:14:13
Kósa Lajos altat, terel - semmit nem mondott az egyetemistáknak, de jól megünnepelte a média. VIDEÓ
www.vagy.hu/tartalom/cikk/3517_kosa_lajos_altat_terel
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.12.15. 10:17:35
Kepa 2012.12.15. 10:19:02
Egyenlore (!) , meg nem tartanak ott !
Kb. : meg 10-15 evre szukseguk van. Csak bizni kell bennuk.
Jopofa..
Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.12.15. 10:31:17
Meddig tűrjük ezt a hazug, sunyi, simlis kormányt?
Semjén mikor takarodsz?
ursus artos 2012.12.15. 10:34:32
"L. Simon László szerint, Magyarországon 10-ből 9 szakdolgozat nem egyedi munka."
Vagyis az felsőfokú tanulmányokat folytatók 90%-a képtelen önálló szakdolgozati munkát végezni, azaz alkalmatlan arra, hogy oklevelet szerezzen.
The brain 2012.12.15. 10:36:33
északdakota 2012.12.15. 10:39:09
szerveződjünk, üzenjünk egymásnak, add tovább mindenkinek!
ha egyetértesz ezzel írj kommentet, mozgósíts, értesíts mindenkit!
Induljon országos tiltakozás és ellenállás!
Készüljetek! Riadó! Riadó!
SergioLeone 2012.12.15. 10:43:42
Szerintem ezt linkeljük be neki:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Jd2_BFGLhp8#!
SergioLeone 2012.12.15. 10:44:17
ursus artos 2012.12.15. 10:46:04
"Kivételesen várom az érkezésüket, remélem dolgoznak ma. "
Magyarországon katasztrófális állapotban van a felsőoktatás a minőséget illetően.
Egy felmérés szerint, amiben a pedagógusképzőkben oktatókat vizsgálták - tehát azokat, akik a jövő tanárait tanítják az egyetemeken, főiskolákon - ezt találták: "Az
elemzésben megfigyelt 430 oktató közel 80 százalékának nincs semmilyen, az
interneten elérhető publikációja, 11 százaléknak van egy-két, és mindössze hét
oktatónak van tíznél több publikációja."
Azaz az oktatói kar: fos.
Ha ennyi főiskolát és egyetemet tartunik fenn állami pénzből, mint ma, akkor nyilván, hogy nem jut minden intézménybe megfelelő számú és minőségű oktató. Azaz a minőségi tudás szétaprózódik az országban. Akkor már jobb lenne kevesebb egyetemet fenntartani, de azt minőségi oktatókkal.
És ebbe az irányba fordul a magyar felsőoktatás: Kodolányi, Zsigmond király, BKF, GDF és a többi: megy a levesbe.
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.12.15. 10:51:47
Melchi Zadok 2012.12.15. 10:51:58
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.12.15. 10:52:10
akkor ne is lepődjünk meg a Semjén-ügyön, ő is csak egy átlagos magyar egyetemista volt, aki miatt most HR szerint borítani kell a rendszert?
Melchi Zadok 2012.12.15. 10:53:30
szóval?
ursus artos 2012.12.15. 10:55:02
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.12.15. 10:55:06
"Kodolányi, Zsigmond király, BKF, GDF és a többi: megy a levesbe."
Ha jól tudom, ezek soha nem voltak állami fenntartásúak. Fizetős magániskolák, melyek tényleg nem a minőségi oktatásról híresek, de nem állami fenntartásúak és mindig is tandíjjal, vagy alapítványi hozzájárulással működtek.
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.12.15. 10:57:10
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.12.15. 10:58:14
czsolt76 2012.12.15. 11:00:41
Keresztyén és Magyar (törölt) · http://szentkoronaradio.com/ 2012.12.15. 11:01:52
clegane 2012.12.15. 11:01:55
ursus artos 2012.12.15. 11:02:01
Azon persze most lehetne vitatkozni, hogy az állam a legjobb tízezernek, vagy a legjobb ötvenezernek fizesse a tanulmányait.
A mostani tandíjnak ilyen formán, van értelme, hogy mellé van rakva egy diákhitel, amit egyrészről ha állami alkalmazott leszel az állam visszafizet, vagy ha mérnök, akkor meg lazán visszafizeted.
Pláne úgy, hogy a középsikolában a legjobban teljesítők továbbra is ingyen tanulhatnak. Egyébiránt szegényen is lehet jól tanulni. Másrészt ezeket a társadalmi különbségeket nem a felsőoktzatásnak kell kezelnie.
clegane 2012.12.15. 11:02:42
jó azért látni, hogy van még a kormánynak 2 azaz kettő támogatója a blogszférában.
avionics 2012.12.15. 11:03:26
ursus artos 2012.12.15. 11:07:04
Ettől függetlenül a szerkezetük ugyanaz, csak a mélysége más.
Van az "esszé dolgozatoknak" egy evolúciója, amit az iskolában tanulunk, sajátítunk el kábé iylen idővonalon:
Legkedvesebb nyári emlékem - Arany János: Toldi - Brecht: Kurázsi mama c. művének elemző bemutatása - ide tetszőleges szakdolgozat cím behelyettesíthető - ide meg egy phd.
Szóval így valahogy.
Jyll 2012.12.15. 11:07:54
Kedves - valószínűleg amnéziás - Hölgyem/Uram!
Ennél már csak a köpönyegforgatás mókásabb. Az adócsökkentés kormánya, amelynek feje egy volt liberális, be akarja bevezettetni azt, amit népszavazással eltöröltetett. :P
ursus artos 2012.12.15. 11:08:53
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 11:10:45
Keresztyén és Magyar (törölt) · http://szentkoronaradio.com/ 2012.12.15. 11:10:47
Egy kormány támogatottságának megítélésekor nem abból kellene kiindulni, hogy a blogszférában ki mit mond.
Mielőtt mondanád: attól, mert egy-két ezer unatkozó fiatal iskola helyett be nem jelentett, tehát illegális tüntetést tart, amiatt sem kell lemondani a kormánynak.
Sokkal nagyobb tiltakozási hullám söpört végig az országon 2006-ban és nem emlékszem, hogy Gyurcsány lemondott volna egyből.
A diáktüntetésekre visszatérve: megnéztem, hogy mit hőbörgött volna a balliberális sajtó, ha a Békemenet tartott volna egy előzetes bejelentés nélküli demonstrációt, munkanapon megbénítva Budapest egészét.
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.12.15. 11:11:06
Jyll 2012.12.15. 11:11:23
Arthur55 2012.12.15. 11:13:31
Oszt jónapot
ursus artos 2012.12.15. 11:13:55
Ez esetben így nézne ki a szakdolgozati kiírás: a hiperhajtómű alkalmazásának vizsgálata a Milenium Falcon osztályú teherhajókon.
Ez esetben a jelölt megvizsgálja a MF motorterét, hogy oda milyen átalakításokkal lehet beszerelni, számítást végez, tervrajzot készít.
ursus artos 2012.12.15. 11:14:43
2008-ban.
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 11:15:20
Mindkettőben abszolút bizonyos vagyok. Az ingyenélésnek, harmincévesen nyugdíjazott rendőröknek, álrokkantaknak, maffiózóknak, egyetemi vattaifjúságnak legyen vége egyszersmindenkorra. Ezt nem tudja elviselni egy szegény ország.
Rive 2012.12.15. 11:15:53
- vannak helyek, ahol a társadalmi különbégek (sikeresen)kezelve vannak
- ezen helyek tapasztalatai szerint pedig de: a társadalmi különbségeket a felsőoktatásnak (is) kezelnie kell.
"A mostani tandíjnak ilyen formán, van értelme, hogy mellé van rakva egy diákhitel"
- vannak helyek, ahol az efféle diákhitelek már régóta üzemelnek
- ezen helyek tapasztalatai szerint a diplomák értékének efféle számszerűsitése társadalmi szinten meglehetősen sikertelen, káros.
ursus artos 2012.12.15. 11:16:06
clegane 2012.12.15. 11:16:32
Szélmalomharcos 2012.12.15. 11:16:47
Amikor még én jártam egyetemre, 5-ből egyet vettek fel, viszont minimális volt a tandíj, sőt nekem még fizettek egy kevés ösztöndíjat is. De azóta sok minden megváltozott, egyetemre bekerülni nem nagy dicsőség, néhány szak megtartotta a színvonalát de rengeteg a gagyi képzés, divatos semmiket oktatnak töméntelen diáknak. Miért kéne ennek is ingyenesnek lennie?
Keretszámokon lehet vitatkozni, de alapelvnek sztem az fogadható el, hogy nem jár mindenkinek automatikusan szaktól és teljesítménytől függetlenül az ingyenesség
nnnnnnnn 2012.12.15. 11:16:47
egy balliberális blogszféráról beszélünk, ahol 99%ban ilyen blogok jelennk csak meg, úgyhogy ezen nincs mit csodálkozni szerintem :)
szerencsére azonban csak itt vagytok ilyen felülreprezentáltak, a valóságban a fidesznek van a legnagyobb támogatottsága minden párt közül. vajon miért lehet ez?
SergioLeone 2012.12.15. 11:16:57
egyjózsi 2012.12.15. 11:17:05
Karcolt lendület 2012.12.15. 11:17:22
"A mostani tandíjnak ilyen formán, van értelme, hogy mellé van rakva egy diákhitel, amit egyrészről ha állami alkalmazott leszel az állam visszafizet, vagy ha mérnök, akkor meg lazán visszafizeted."
Olyan magabiztossággal írjátok le ezeket a feltételeket, mintha bármennyire is kiszámítható lenne - pláne ez alatt a kormány alatt -, mi lesz 5 év múlva és a költségvetésben hatalmas terhet jelentő kamattámogatást vagy az állami szektorban dolgozó diplomások hitelvisszafizetését egy pillanat alatt nem szüntethetnék meg egy egyéni képviselői indítvánnyal, ha épp megint meg kellene védeni a nyugdíjakat vagy a stadionokat.
clegane 2012.12.15. 11:18:04
ursus artos 2012.12.15. 11:18:44
Azért már igen, hogy bár szegény, de nagyon okos.
hower 2012.12.15. 11:18:59
EMMI: "Tudatosítsák, hogy ösztöndíj, részösztöndíj, diákhitel formájában az állam mindenkinek kifizeti a felsőfokú tanulmányait."
Ja, ahogy a bank is kifizeti a lakás árát a lakáshiteles helyett.
Erre a fasságra mit lehet már mondani??
Jyll 2012.12.15. 11:19:13
Felteszem újra a kérdést. :)
Uram, 2008-ban miért gondolta Ön ezt teljesen máshogy? Avagy akkor egyetértett a mszp-s sokkal szerényebb tandíj-változat bevezetésével? :P
Remélem ezúttal választ is kapok. :)
SergioLeone 2012.12.15. 11:19:58
Szerintem ezt linkeljük be neki:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Jd2_BFGLhp8#!
HAZUDSZ ORBÁN!!!!!
2llkedő 2012.12.15. 11:20:04
Ezt egy hiteles kormányzat el is tudná fogadtatni, de hát ez a kórmány nem hiteles.
kisa 2012.12.15. 11:21:22
Segítek: annak a fideszes képviselőnek a barátjának, haverjának, rokonságának üzleti körének a kölke, aki amúgy mellényzsebből ki tudná perkálni a nemtandíjat...
A többi meg vagy talál munkát, vagy nem.
És persze mi a garancia arra, hogy x év múlva nem emelik fel a kamatát y százalékra?????????
mákos lecsó 2012.12.15. 11:21:38
"Nincs szüksége az országnak a magadfajta felforgató idegenszívű magyargyűlölő alakokra."
Elnézést mán a bocsánatért, de reggel megpróbáltam piros-fehér-zöldet produkálni a porcelánba, de nem sikerült, és a mellék hangok sem emlékeztettek a székely himnusz dallamára.
Azért még vallhatom magamat magyarnak, vagy ez már kizáró ok?
SergioLeone 2012.12.15. 11:21:47
Vegyél fel diákhitelt...
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2012.12.15. 11:22:32
csak azt nem értem, miért lepődünk meg újra és újra....
2 éve semmi másról sem szólnak az intézkedéseik, csak arról, hogy:
1. kell a pénz gyorsan, bármi áron
2. betonozzuk be magunkat örökre a hatalomba
ennek szellemében sorra születnek az átgondolatlan, sebtében összefércelt, átlátszó intézkedések, amiket nemzetiszín szalaggal átkötött, reform feliratú csomagolópapírban dobnak elénk.
ki sem kell bontanunk, mert a papír még azelőtt szétszakadozik, lefoszlik róla, hogy elénk kerülne.
marad a piros-fehér-zöld madzag, ami úgy, ahogy összefogja az egész tákolmányt, és amibe a hívők bele tudnak kapaszkodni, mert nekik ez is elég.
most tandíj ügyben egy kicsit nagyobb az ellenállás, mint gondolták. belezavarodtak a kommunikációba, ami eddig sem volt az erősségük.
valami ellen beszélni, érzelmekkel túlfűtötten, mindig is jobban ment nekik, mint valami mellett higgadtan érvelni. könnyebb azt kiabálni, hogy "nem hagyjuk!", mint megmagyarázni, hogy valami miért jó, ésszerű. pláne akkor ha elég jól látszik, hogy se nem jó, se nem ésszerű és szó sincs hosszútávú koncepcióról.
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.12.15. 11:22:32
és ne gyere az orvosokkal, mert ők azok, akik a leghamarabb meg tudnak pattanni, akár államiak, akár tandíjasok, ha nincsenek megelégedve a rendszerrel meg a fizetéssel
ursus artos 2012.12.15. 11:22:36
És igen, az jól működött. Egy tanár ismerősöm 6-7 ezer forintjábval fizeti vissza. Viszont, ha nem tudott volna felvenni havi húszezret, akkor bizony nem tudott volna tanulni a testvérével egyetemben, mivel ikrek.
georgenius 2012.12.15. 11:23:19
2. Hajrá magyarok!
3. Visszamenőleges törvénnyel el kellene törölni az összes diplomát! Mindenki adja be újra (az eredetit), és vizsgálják meg a megfelelőségét! Először persze a képviselők (kivétel egy miniszer hölgy!), állami vezető alkalmazottak diplomáját, hogy az államapparátus folyamatosan működjön.
4. Én megvizsgálnám Babák Mihály diplomáját is.
reszeg tengeresz 2012.12.15. 11:24:40
nnnnnnnn 2012.12.15. 11:25:08
ursus artos 2012.12.15. 11:25:12
nem tudom ilyen apró részletekre, hovatovább konkrét személyekre lebontva elmondani neked, hogy mi lesz azokkal.
Nem tudom. Valami biztos lesz velük.
ursus artos 2012.12.15. 11:26:44
nnnnnnnn 2012.12.15. 11:26:55
2llkedő 2012.12.15. 11:27:22
A kérdés az, hogy 2008-ban mi nem volt jó Feri koncepciójában, ha most a fideszé jó?
Szélmalomharcos 2012.12.15. 11:27:31
"mit hőbörgött volna a balliberális sajtó, ha a Békemenet tartott volna egy előzetes bejelentés nélküli demonstrációt, munkanapon megbénítva Budapest egészét.
"
Annak idején parancsba kapta a rendőrség, hogy a hídfoglalás legkisebb jelére a tüntetők ellen minden operatív eszközt be kell vetni. Most meg valahogy nem jött be a forgatókönyv, hogy mindenáron összecsapásokat provokáljanak, hogy aztán forradalmi szükségkormány alakulhasson Kunbélák meg a belvárosi forradalmi gárdák vezetésével
Ez a szörnyű mostani diktatúra valahogy mégiscsak toleránsabb, jobban a helyén tudja kezelni a dolgokat, mint a népi demokrácia kormánya
clegane 2012.12.15. 11:28:01
"mire gondolok"..., olvasd el a cikket, amihez hozzászóltál, baszki.
Rive 2012.12.15. 11:28:31
Statisztika szerint első közelitésben ezeknek kétharmada olyan családból érkezik, amelyik nem képes kifizetni a tanulmányok árát.
Az esélyegyenlőség minimumának biztositása ebben az esetben ~ 40000 fő államilag támogatott helyet jelentene, és a tanulmányok alatti megélhetés még emellett is a diákhitel vagy ösztöndij vonalon mozogna.
nnnnnnnn 2012.12.15. 11:28:40
Mária 2012.12.15. 11:29:30
Sajnos, az egyetemisták nem kétbites békemenetes droidok, velük szemben a Habony Árpi fegyverei teljesen használhatatlanok.
Ott ülhet a nyomorult Habony, izzad, szakad róla a víz, csapkodja az asztalt és ezt kiabálja:
"Mi a jó büdös bánatos hazug lófaszt tudnék én üzenni az egyetemistáknak???"
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 11:29:51
2llkedő 2012.12.15. 11:31:41
Ez a legegyszerűbb válasz akkor, amikor nem tudod megvédeni a védhetetlent.
És Orbán hazugsága nem is érdekel?
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 11:32:08
clegane 2012.12.15. 11:32:47
meg a többiek
az ugye megvan, hogy akinek elege van a Fidesz hazugságaiból, az nem az MSZP-t sírja vissza?
nnnnnnnn 2012.12.15. 11:33:14
2llkedő 2012.12.15. 11:35:36
A parlament kiváló példa rá.
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 11:35:51
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 11:36:43
ursus artos 2012.12.15. 11:36:56
Azonkívül a mostani tervezet úgy néz ki, hogy az érettségizők népességének legjobb 10%-a kerülhet be államilag finanszírozott képzésbe, azaz most kábé 10 ezer embernek nem lesz tandíj.
2llkedő 2012.12.15. 11:37:11
nnnnnnnn 2012.12.15. 11:37:14
amúgy a vitát rövidre zárnám és egyben megnyugtatnálak: az, hogy a hozzád hasonló aljas rosszindulatú balliberálisok próbálják kelteni a hisztériát (mint mindig), nem fog senkit érdekelni a jelenlegi koncepció bevezetésében. hiába ajvékoltok. az emberek többsége a fidesszel ért egyet. nektek akkor lesz újra beleszólásotok az élet dolgaiba, ha esetleg újra hatalomra kerültök, ez viszont remélhetőleg nem fordul elő többet Magyarország történelme során :)
Rive 2012.12.15. 11:37:36
Mária 2012.12.15. 11:37:58
Hagyd az ostoba fideszes paneleket.
Van agyad, gondolkodj!
A hallgatóknak JOGUK VAN tüntetni. Ha az időtényező úgy hozza, akkor bejelentés NÉLKÜL is joguk van tüntetni.
És amíg a törvény adta joguknál nagyobb mértékben nem akadályoznak másokat a saját mozgásukban, addig a kormánynak NINCS JOGA a tüntetést feloszlatni.
Márpedig a hallgatók se kukákat nem borogattak, se autókat nem gyújtogattak, se kirakatokat nem zúztak, se Molotov-koktélt nem dobáltak, se építési állványzatot nem bontottak, se úttorlaszt nem emeltek elbontott állványzatból, sőt, még rendőröket se rugdostak.
Olvasgasd a gyülekezési jogról szóló törvényt. A Fidesz-brosurákban nyilván nem tanítanak nektek ilyesmit.
Mondtam már, hogy szerintem ordas nagy seggfej az, aki a diákok békés tiltakozását össze akarja mosni a 2006-ban a Fidesz uszította, a belvárosban randalírozó csőcselék viselkedésével?
Pussy Riot (törölt) 2012.12.15. 11:38:39
Nincs mese, ezentúl tanulni is kell.
2llkedő 2012.12.15. 11:38:43
Célszerű nem feltételezgetni, nem előítéletekben gondolkodni. Hidd el, hasznos.
Ha rossz a kiindulás, akkor az egészet dobhatod a kukába.
2llkedő 2012.12.15. 11:39:58
Hogy lehet, hogy akkor igaza volt, és most is igaza van?
Hazudozunk? Hazudozunk?
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 11:40:42
Szélmalomharcos 2012.12.15. 11:41:12
"
Melyik kormány volt eddig hiteles? Egyik hiteltelenebb mint a másik
Medgyessy hitelessége már a választási kampányban elveszett. Épeszű ember nem gondolhatta, hogy az ingyenes szívgyógyszertől kezdve a több mint 200 egyéb juttatásig amit beígért az finanszírozható. Igaz Horngyula annak idején még az ingyenes repülőutazást is beígérte a nyugdíjasoknak amikor egyszer túlvodkázta magát. Gyurcsány hiteleségét felesleges volna firtatni, Bajnait meg soha nem választották meg, és nem is választották volna ha nem megy bele a szokásos választási ígérgetésbe
Nem is lesz soha hiteles választott hatalom, mert ha kimondaná az igazságot, akkor a zemberek elzavarnák
nnnnnnnn 2012.12.15. 11:41:21
2llkedő 2012.12.15. 11:41:46
Melyik pártlapban olvastad el?
Van valami, amivel tudod igazolni ezt az állítást?
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 11:41:51
Mária 2012.12.15. 11:42:13
Értem én, hogy kisebbrendűségi komplexusod van amiatt, mert vannak nálad okosabb, nehezebben, vagy sehogy nem manipulálható emberek :)
De a komplexusod legyőzésében az segítene, ha tanulnál, első körben mondjuk érveléstechnikát és vitakultúrát :)
Azzal csak neked lesz rosszabb, ha le akarod rángatni a nálad okosabbakat a saját szintedre, hiszen be kell látnod, hogy ez semmiképpen nem fog sikerülni.
2llkedő 2012.12.15. 11:42:34
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 11:43:37
dunaparti 2012.12.15. 11:44:01
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 11:44:25
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.12.15. 11:45:42
Ezért szokták behívni a papot/lelkipásztort a halálraítéltekhez, nem?
Vitéz László 2012.12.15. 11:45:56
ebben ő kiráj...
van lejjebb...
fel foglya gyújtani az országot...
nem kockáztathat rendes kormányt...
mafiakormányzás után semmi nem lesz nekik drága...
MINDENRE KÉPESEK
fel fogják GYÚJTANI A VÁROST,
ha csak így akadájozhatyák meg a ormányváltást
Mária 2012.12.15. 11:46:19
"Feltételeztem azt, hogy a kezdeti 10 ezer forintos tandíjból öt év múlva 50 ezer lesz, mint ahogyan azt gondoltam a 300 forintos vizitdíjról is, hogy mostanra kábé 1500 Ft."
*
Ez az, csapjunk bele a lecsóba, ne aprózzuk, mondjuk azt, hogy mi MOST AZONNAL akarjuk a félévente 3-800.000 ezres tandíjakat, mert az NEKÜNK JÓ!
Nem lehetne úgy csinálni, hogy a hülyeséged neked fájjon, ne azoknak, akik a kommentjeidet olvassák?
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 11:47:26
Vitéz László 2012.12.15. 11:47:31
szerintem ha magából indult ki akkor elszámolta...
100% ot akart írni...
az ő környezetében biztosan nem igaz a 90% se...
Mária 2012.12.15. 11:47:58
Szó sincs róla.
Arról van szó, hogy azon a nyelven szóltam hozzád,a melyiket beszéled.
2llkedő 2012.12.15. 11:48:28
Ettől nem lesz senki hiteltelen.
"Horngyula annak idején még az ingyenes repülőutazást"
Ez aztán a nagy hiteltelenség!
"Bajnait meg soha nem választották meg,"
De megválasztották. Az akkori parlament.
Piktor viszont egyfolytában hazudik, bár azt mondja, hogy ő sohasem hazudott.
"Gyurcsány hiteleségét felesleges volna firtatni"
Mert mondott olyat zárt körben, hogy hazzudtunk reggel...
De halovány fingod sincs arról, hogy miben hazudott.
A hazugságai kiderültek, igazolhatók. Ez a hiteltelenség.
Tudod, hazug embert hamarabb utol érik, mint a sánta kutyát.
És aki másnak vermet ás, az sírásó. A síját sírjukat ásták meg a korábbi hazugságaikkal.
Rive 2012.12.15. 11:48:56
_Nekem_ viszont némileg más fontos, és egy élhető, egészséges gazdasággal rendelkező ország létrejöttéhez kiemelt fontosságú lenne a felsőoktatás erősitése.
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 11:49:42
2llkedő 2012.12.15. 11:50:29
Ezt lehetett tudni 2010 előtt is, hogy ez lesz.
Mária 2012.12.15. 11:51:53
Én csak azt nem értem, hogy ez a közpénzekből fizetett, értéket nem teremtő büdös paraszt hogy jön ahhoz, hogy megrágalmazzon egy egész országot?
Egy jobb kocsmában hasonlóért úgy pofán vernék, hogy a véres taknyán csúszna haza.
Mária 2012.12.15. 11:53:25
Nyugi :)
Nem fog nyerni.
Ha már agresszív stílus: olvastad a fenti posztot, ami alatt terrorizálni próbálod a kommentlistát?
Olvasd el, ezt javaslom.
Szélmalomharcos 2012.12.15. 11:54:42
Hídfoglalásként volt felkonferálva, és akik próbálták irányítgatni, azok láthatóan úgy is gondolták. Már önmagában ez provokáció (ki ne emlékezne 1992-re, vagy például Budaházi hídfoglalására). Csak úgy látszik a fiatalok többsége nem vevő rá hogy mások a saját politikai céljaik érdekében felhasználják őket
Meg azért egy "spontán" felvonulás a parlament elé is elég gáz tud lenni, ha utána átugrálnak a kerítésen és égő fáklyákkal be akarnak menni az épületbe. Még egy nagy tüzet is sikerült összehozni, már csak a mindent elsöprő diákroham maradt el az előbb említett okból. A Reichstag remake most valahogy nem jött össze
De azért lehet még erőlködni, hátha összejön egy mindent elsöprő népfelkelés a szörnyűséges rendszer ellen, hogy visszajöhessen a hatalomba a nép által hőn áhított Kunbéla-Rákosi-SZDSZ vonal
Vitéz László 2012.12.15. 11:55:37
amugy tényleg nem nagyon van a környezetéből 10 ből 1 se...
azt csak "tapintatból írta" hátha van ojan az országban aki maga írta...
amugy ha az én környezetmeből indulok ki, akkor több ezer diplomából
egyet tudok amit munkanélkül és érdemtelenül kapott vki...
vezető fides alapító tag... amugy nem is értem mi a lóf@sznak nem a jogi vagy teológiai vagy mijjen sz@rokra ment... minek szopatta magát a karunkon...
Karcolt lendület 2012.12.15. 11:57:41
Az első Orbánkormányt nem ér idekeverni, akkor még tudták, hogyan teremtsék meg a hosszútávú kiszámíthatóság érzését. Jelenleg nincs semmiféle hitelességük ezen a téren.
Mizantrop 2012.12.15. 11:58:47
Halak a hálóban
Csillaghálóban hányódunk
partravont halak,
szánk a semmiségbe tátog,
száraz űrt harap.
Suttogón hiába hív az
elveszett elem,
szúró kövek, kavicsok közt
fuldokolva kell
egymás ellen élnünk-halnunk!
Szívünk megremeg.
Vergődésünk testvérünket
sebzi, fojtja meg.
Egymást túlkiáltó szónkra
visszhang sem felel;
öldökölnünk és csatáznunk
nincs miért, de kell.
Bűnhődünk, de bűnhődésünk
mégse büntetés,
nem válthat ki poklainkból
semmi szenvedés.
Roppant hálóban hányódunk
s éjfélkor talán
étek leszünk egy hatalmas
halász asztalán.
Squid 2012.12.15. 11:58:52
Ajánlom a témában a cikked további kiegészítéseképp a sírvaröhögős ultraabszurd tényt, hogy Giroszász aki TV-ben ekézi a HÖK-ös fickókat "csupán" 15 évet töltött a felsőoktatásban... :D
Szélmalomharcos 2012.12.15. 12:05:18
Több mint naív vagy, ez már inkább együgyűség. A profi hazudozót nehezebb megfogni,mint az alkalmi füllentőt
Próbáld rábizonyítani, hogy plagizálta a "Balaton felvidék szőlészete és borászata" szakdolgáját, amikor véletlenül pont az az egy hiányzik az egyetemről. Simán el fogod bukni, pedig nem nehéz kitalálni hogy mi az igazság
A kis tolvajok és plagizátorok lebuknak, a legnagyobbaknak meg kártérítést ítél a bíróság a jó hírnévhez való jog megsértéséért
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.12.15. 12:06:51
Mutatott fel bárki is a kormány részéről olyan számítást, hogy melyik esetben sáfárkodnak jobban az adófizetők pénzével? Meg milyen tényleges terhet jelent majd a következő generációknak költségvetés szinten ez az egész buli? Nem. Marad a "hallomásból tudjuk, hogy több, mint 40% lemorzsolódik", mint hiteles érv.
Valahogy csak meg kell magyarázni a drasztikus pénzkivonást, ha már költségvetési számokkal meg nettó jelenértékkel és hasonlókkal eleve nem lehet ...
aztán meg csodálkoznak, ha másik oldalról például jönnek a stadionépítésekkel meg az MLSZ műfüves projektjével, arra bezzeg telik alapon. Ha síelni szeretne a nagyfőnök, akkor havasokat építenénk?
clegane 2012.12.15. 12:08:17
a fideszesek kettős mércéje működés közben. gyurcsány tandíj rossz - fidesz tandíj jó. jobbos anyázás jó - libsi anyázás rossz.
köszönjük!
2llkedő 2012.12.15. 12:09:59
Mária 2012.12.15. 12:10:20
" amikor véletlenül pont az az egy hiányzik az egyetemről"
Ez ostoba csúsztatás.
A Gyurcsányét keresték, nem volt ott.
Ebből azonban nem következik az, hogy az összes többi ott volt.
Tanulj logikát, többre mész vele, mint a fideszes hazugságok magolásával.
2llkedő 2012.12.15. 12:13:23
Mondjuk ha ebben a témában írt szakdogát, és abban plagizált, asszem nem ért kár senkit.
Mária 2012.12.15. 12:16:55
"Marad a "hallomásból tudjuk, hogy több, mint 40% lemorzsolódik", mint hiteles érv."
Ez tudatos manipuláció, nem véletlenül sulykolják.
A kétbites célcsoportjuk sokkal könnyebben manipulálható az efféle titokzatos, bulváros, ellenőrizhetetlen kijelentésekkel, mint észérvekkel.
Amikor terjesztik egymás között, két percig úgy érezhetik tőle magukat a nyomorultak, mintha bennfentesek, beavatottak lennének a témában.
Közben meg csak kihasználják őket, mint ingyenes, viszonylag jó hatásfokkal működő, környezetbarát, könnyen lebomló anyagból készült reklámhordozókat a Fidesz hazugságpropagandájához.
$pi$ 2012.12.15. 12:17:02
A Gyurcsányét keresték, nem volt ott.
Ebből azonban nem következik az, hogy az összes többi ott volt. "
Nem következik, de tény, hogy a riportban benne volt: az egész évfolyamét megtalálták, csak ez az egy hiányzott.
A szélmalomharcos pedig nem állította, hogy a "ebből következik" tehát te csúsztattál, nem ő. Mária, már megint lebuktál. :(
Szélmalomharcos 2012.12.15. 12:17:04
Elemi business & marketing ismeret, hogy van egy bevezető ár, amin rá lehet szoktatni a zembereket egy adott termékre,vagy el lehet fogadtatni egy adott költséget, aztán fokozatosan feljebb viszik az árat. Ezt csinálja minden szolgáltató, akinek nincs hatóságilag szabott ára
Emlékeim szerint kiszivárgott annak idején egy minisztériumi tanulmány arról, hogyan lehet elfogadtatni a néppel a fizetős egészségügyet, de a kúrmány letagadta, aztán mégis
Salzburg1 2012.12.15. 12:20:18
1, Brutálisan tízezer főre lecsökken az államilag finanszírozott helyek a felsőoktatásban
2, Erre a brutálisan lecsökkentett felvételi helyekre csak nők fognak bekerülni,a kormány bevezeti,hogy aki nőnek született,születési jog alapján +20 pont a felvételin,aki meg gyerekes nő,azt bármikor,bárhová azonnal fel kell venni,minden munkahelyre+iskolába, és belölük lesznek a legjobb mérnökök.A jelenlegi 10 többletpont a felvételin gyerekes nőknek is már majdnem ezt jelenti.Svájci ismeretségem még nagyobbat fog nevetni.
3,Dupla részekkel folytatódik az adóforintokból sokmilliókból fenntartott nemzeti TV-n a "Magyarország szeretlek" című tévéműsor,ami azt fogja jelenteni a valóságban,hogy dupla annyian fognak elmenekülni Magyarországról.Habár az elmenekülési ráta már így is rekordszámú, és 1956-ot idézi.
4, Újra bejelenti a kormány,hogy világnemzet vagyunk,és hogy mindenki a magyar gazdaságpolitikát másolja,ami azt fogja jelenteni a valóságban,hogy a környező országok gazdasága továbbra is jelentősen emelkedni fog,még a magyar gazdaság jövöre is csökkeni fog,ahogy 2012-ben is már ez történt
5,A multik közül csak a stratégiai megállapodásos multik fognak Magyarországon maradni,az összes többi kivonul,hiszen minden ami külföldi csak rossz lehet
6, Azok akik nem menekültek el Magyarországról,azok 1 része boldog lesz,még a másik része majdnem éhen hal
Kandaláber 2012.12.15. 12:21:09
"egy-két ezer unatkozó fiatal iskola helyett be nem jelentett, tehát illegális tüntetést tart,"
Forrás: hu.wikipedia.org/wiki/Gy%C3%BClekez%C3%A9si_jog
"A 75/2008. (V. 29.) évi, Bukta és társai kontra Magyar Köztársaság üggyel kapcsolatosan hozott AB határozatban[3] foglaltak szerint a gyülekezési jog kiterjed továbbá az előzetes szervezés nélküli gyűlésekre is. Önmagában a késedelmes bejelentésre hivatkozva nem tiltható meg azoknak a békés rendezvényeknek a megtartása, amelyek a gyülekezésre okot adó esemény miatt nem jelenthetők be három nappal a tervezett rendezvény időpontja előtt. Nem vonatkozhat a bejelentési kötelezettség a spontán gyülekezésekre sem, mivel azokat szervező hiányában nem lehet bejelenteni."
Miért volt jogtalan a diáktüntetés?
Szélmalomharcos 2012.12.15. 12:21:51
Máriával nem érdemes vitatkozni, esettanulmányként lehet érdekes olvasni az írásait
2llkedő 2012.12.15. 12:22:30
Akkor a fidesz tandíja pár év múlva a duplájába, triplájába fog kerülni?
"hogyan lehet elfogadtatni a néppel a fizetős egészségügyet, de a kúrmány letagadta, aztán mégis"
Mi lett mégis?
$pi$ 2012.12.15. 12:23:24
georgenius 2012.12.15. 12:29:27
Szélmalomharcos 2012.12.15. 12:32:00
Egy tüntetés engedélyezésekor (pontosabban a bejelentés tudomásul vételekor) abban van mérlegelési jogköre a hatóságnak, hogy a rendezvény nem okoz-e túlzott hátrányt mások szempontjából. Ez leginkább a közlekedés akadályozása szokott lenni a gyakorlatban. Tehát ha az egyetem előtti parkban szervez valaki tüntetést, akkor nyilvánvalóan nem okoz túlzott sérelmet másoknak. De ha az egész városon végigvnul, és éppen csúcsforgalom idején a legforgalmasabb helyeken, a hidakat is beleértve, akkor a jogszerűség - jelen esetben utólag - kétségbe vonható
Én ezzel együtt nem haragszom a diákokra, van némi igazságuk, nem hiszem hogy meg kéne büntetni őket, de nem árt számbavenni hogy kik akarják mindenáron kiélezni a helyzetet, mert az már egy más kategória
2llkedő 2012.12.15. 12:34:01
Békaugrálgatás? 2006 Astória?
2llkedő 2012.12.15. 12:35:25
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.12.15. 12:37:25
Végzettség, szakmai pálya:
1996. Történelemtanári egyetemi diploma (MA in History)
1999. Történelem PhD abszolválás
2001. Politikai Szakértői másoddiploma (MA in Public Policy)
2005. Regionális politikai PhD abszolválás
Egyetemek
2002-2005. Pécsi Tudományegyetem, Politikatudományi Kar Regionális politika PhD Doktori Iskola
1998-2000. Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem-Századvég Politikai Iskola, Politikai Szakértő Szak
1996-1999. Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, Történelem PhD Doktori Iskola
1991-1996. Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, Történelem Szak
Munkák, munkahelyek
1997-2000. ELTE BTK Történelem Tanszék - megbízott előadó
1999–2002. Miniszterelnöki Hivatal – külsős politikai szakértő
2000-2004. OKTK Kormányzati Munkát Elősegítő Program - kutatásvezető
2000–2003. Századvég Alapítvány – tudományos munkatárs
2003-2010. Századvég Alapítvány – oktatási igazgató
2005-2011. Századvég Alapítvány – ügyvezető igazgató
2006-2011. Strategopolis – ügyvezető igazgató
2010-2011. Századvég Gazdaságkutató Zrt. – igazgatósági tag
kozigazgatas.magyarorszag.hu/portretar/giroszaszandras.html
a kérdés csak az, ebből mennyi államilag támogatott és mennyi fizetős ...
tomwar 2012.12.15. 12:37:52
Ahogy Nagyapam szokta mondani: a MASSZA.
Most epp narancsszinu massza. Ennyi.
Parajpuding 2012.12.15. 12:40:20
georgenius 2012.12.15. 12:44:03
És a kisebbik (k)ormánypárt mit mond? (Semjén Zsolt) plagizálásától függetlenül? Semmit! De "olcsó zuhanyjrózsát lehet kapni!(?)"
georgenius 2012.12.15. 12:48:19
Szélmalomharcos 2012.12.15. 12:49:34
Egy tüntetés bejelentésekor meg kall adni a résztvevők várható számát. Ez még jószándékkel is elég nehéz tud lenni, viszont ettől még megvan a jogi érvénye. Ha bejelent valaki 200 tüntetőt, akkor nem fogják megadni neki az engedélyt, hogy fél napra lezárjon egy főútvonalat munkanapon. Ha viszont 200 ezer résztvevő várható, akkor nyilvánvalóan más a helyzet
Csak hogy megértsed: ha 3 biciklista egymás mellett halad az úttesten, akkor megbünteti őket a rendőr. De ha 50 ezer csinálja, azt úgy hívják hogy Critical mass felvonulás. Feltéve, hogy be van jelentve előre, az útvonal megjelölésével
Csak emékeztetnélek, hogy a diáktüntetés szervezői nem voltak hajlandók elárulni az útvonalat, pedig a rendőrség együttműködő volt, hogy akkor máshova irányítsák a forgalmat onnan. Amiből az követkeezik, hogy eleve a minél nagyobb felfordulsá elérése volt a cél
2llkedő 2012.12.15. 12:55:26
Képzeld, sok helyen nincs vizitdíj.
Például a Holdon sincs.
Barakkah 2012.12.15. 12:55:36
2llkedő 2012.12.15. 12:58:38
"Vizitdíj lett"
A vizitdíj a fizetősség?
Ha elmész egy fizetős helyre laborvizsgálatra, az 8000 Ft. Ezzel szemköpszt fizettél 300 Ft-ot (egy évben max. 6000 Ft-ot) vizitdíj esetén. Van különbség! És ez csak egy egyszerű laborvizsgálat.
nnnnnnnn 2012.12.15. 12:58:51
ti kommunisták mindig ezekkel a "hozz forrást" "mivel igazolod" "mik az érvek" stb szöveggel jöttök. annak ellenére, hogy a tények mit mutatnak. javallom a közvéleménykutatásokat megnézegetni :) ki vezet toronymagasan? fidesz. szia :)
2llkedő 2012.12.15. 13:00:47
Csak emlékeztetnélek rá, hogy 2006-ban a rendőrség figyelmeztette a fidesz nagygyűlés szervezőit, hogy az Astória nem biztonságos hely.
béla a görög (törölt) 2012.12.15. 13:01:42
Amíg emberek sztrájkolnak az utcán addig nincs megoldva semmi. Hozhatsz te annyi szar törvényt amennyit akarsz de a valóságot nem érdeklik a törvények...
Játszál már egy civilizációs játékkal, hogy legalább beugró szinten értsd, hogy működik egy társadalom.
Szerencsétlen.
2llkedő 2012.12.15. 13:02:07
Mik a tények?
"ki vezet toronymagasan?"
Mihez képest?
Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.12.15. 13:05:37
Sem a szervezőkről, sem a helyéről, sem az időpontjáról, sem a számáról, sem a politikai célját illetően!
Ha a tüntetést elindítók, mert ügyebár jogilag egyik személy sem felelős a másik tettéért.. nem kívánják megadni ezeket az adatokat... akkor ez van!
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.12.15. 13:06:44
Szélmalomharcos 2012.12.15. 13:09:09
"
???
Szélmalomharcos 2012.12.15. 13:10:38
"
Vannak önmagukat beteljesítő jóslatok
Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.12.15. 13:10:48
Mária 2012.12.15. 13:14:19
Következik belőle? Nem következik belőle.
Akkor meg mit égeted itt magad?
Arról nem én tehetek, hogy az általános óvodában, ahol a fideszdroidok legmagasabb végzettségét igazoló papírt szokták kiállítani, nem tanítottak formális logikát.
A Hír TV-ben a sunyi kis picsa azt ÁLLÍTOTTA, amit állított, ez az ő dolga, meg azoké, akik nézik az efféle "oknyomozó" riportokat.
Ám attól, hogy bizonyos sunyi kis picsák hol és mit állítanak, attól még a formális logika szabányai nem változnak.
nnnnnnnn 2012.12.15. 13:18:33
2llkedő 2012.12.15. 13:20:32
Nézd meg a statisztikát.
nnnnnnnn 2012.12.15. 13:20:56
ezt gondolni csak maszopnyik vágyálom. nem tudhatod. ugyanis a kérdés nem az, hogy jó irányba mennek-e a dolgok, hanem, hogy kire szavaz. a legtöbb ember meg a fideszre szavazna. szóval erről ennyit, nem lesz ebből forradalom.
2llkedő 2012.12.15. 13:22:21
Mint ahogyan a zemberek a fidesz mögött állnak is egy vágyálom. Erre kértem volna tényeket, amit nem tudsz elővezetni.
nnnnnnnn 2012.12.15. 13:22:28
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.12.15. 13:24:08
nnnnnnnn 2012.12.15. 13:24:27
A biztos pártválasztók körében a Fidesz 40 százalékon áll.
köszönjük. egyéb kérdés van? esetleg tudnál mondani olyan pártot amire ma többen szavaznának mint a fideszre? nem. köszönjük.
nnnnnnnn 2012.12.15. 13:25:58
nem, de ha ti koalíciót köttök, akkor a fidesz majd köt a jobbikkal, aztán megintcsak nemnyertetek ;)
kormányzó 2012.12.15. 13:27:35
Az ő istenük pont olyan rakás szar,dróton rángatott bohóc,mint a másik.
Ráadásul,még gyökér cigány is.És ezt kell védeniük.Istenem! De jó,hogy nem vagyok fideszes!
rohadjmegARCgeci 2012.12.15. 13:30:13
$pi$ 2012.12.15. 13:32:30
Akkor meg mit égeted itt magad?"
Senki sem állította, hogy "következik belőle". Te mondtad, hogy "nem következik belőle, ezért hazudott az itt hozzészóló". Csakhogy sem ő, nem más nem állította, hogy következik belőle.
"Arról nem én tehetek, hogy az általános óvodában, ahol a fideszdroidok legmagasabb végzettségét igazoló papírt szokták kiállítani, nem tanítottak formális logikát."
Ennek speciel semmi köze a formális logikához, sem te, sem más nem használt semmiféle formalizmust.
"A Hír TV-ben a sunyi kis picsa azt ÁLLÍTOTTA, amit állított, ez az ő dolga, meg azoké, akik nézik az efféle "oknyomozó" riportokat."
Azt, hogy a csoporttársak dolgozatai megvannak, azt speciel az egyetem állította, olyan emberek, akiket személyesen ismerek és akiket szavahihető embereknek tartok. Jegyzőkönyvet is vettek fel, sőt azt is tudom, hogy sokkal előbb elkezdték keresni a szakdolgozatot mint a tévé.
Beszélsz össze-vissza...
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.12.15. 13:32:44
Mária 2012.12.15. 13:34:57
"Giroszászon - bár dilletáns simulékonyságát fel lehet róni neki -szerintem kár viszont ekkorát rugózni, mert azért ő ennyi év alatt nem egyetlen egyetemi képzést csinált végig, szemben a kritika tárgyait képező hallgatókkal. "
*
A kritika tárgyait képező hallgatók hány képzést csináltak végig, mennyi idő alatt?
Nos?
Honnan van a hiteles forrásod?
Giroszász mondta a saját, hiteles forrás szájával?
Bájerzsóti ír a saját, hiteles forrásnak számító két kezével?
Netán nincs is hiteles forrás, csak megint elhitettek veletek bemondásra valami ordas nagy fideszes hazugságot?
2llkedő 2012.12.15. 13:38:33
Ha tanultál volna halmazelméletet, akkor tudhatnád, hogy a biztos pártválasztók egy részhalmaza a választók halmazának. Ha három ember a biztos pártválasztó, és abból kettő a fideszre szavaznak, akkor meg van a 2/3-os többség. De a szavazók nem hárman vannak, hanem ennél jóval többen. Így ez csak kábításnak jó, másra nem.
Mária 2012.12.15. 13:42:18
"Senki sem állította, hogy "következik belőle". Te mondtad, hogy "nem következik belőle, ezért hazudott az itt hozzészóló". "
*
Dehogynem. Te állítottad úgy be, mintha következne belőle. Utaltál rá. Jogi szempontból a tény kimondása és a sejtetése ugyanaz a kategória.
1. Gyurcsány szakdolgozatát nem találták az egyetemen.
2. Ebből nem az következik, hogy nem volt ott, az egyetemen, hanem az következik, hogy nem találták.
3. Ebből nem következik az sem, hogy az összes többi ott volt, csak az következik belőle, hogy azt, amelyiket keresték, azt NEM TALÁLTÁK.
Persze te ettől még sutba dobhatod a józan eszet, és hagyhatod, hogy sunyi kis picsák manipuláljanak :)
Emiksz 2012.12.15. 13:46:24
emiksz.blog.hu/2012/12/14/113_a_kiserlet
"Reakció: Az orangután a fejét fogja. Nyilván az elektrosokk hatása."
nnnnnnnn 2012.12.15. 13:49:07
Mária 2012.12.15. 13:50:48
"Azt, hogy a csoporttársak dolgozatai megvannak, azt speciel az egyetem állította, olyan emberek, akiket személyesen ismerek és akiket szavahihető embereknek tartok. "
*
Annak, hogy TE kit tartasz úgy általában szavahihető embernek, annak semmi köze nincs ahhoz, hogy egy adott kérdésben valaki - előtted nem nyilvánvaló okok, esetleg mert nyomást gyakoroltak rá miatt - hazudott, vagy nem hazudott, vagy jogi ismeretek híján megfontolatlanul nyilatkozott.
Mindenkiről azt gondolsz, amit akarsz, a magánügyed, hogy kinek mekkora bizalmat szavazol.
A személyes megérzéseidre viszont sehol semmiféle vádat nem alapozhatnál. Ebből legfeljebb vádaskodásra futja.
"Law is reason free from passion" - ahogy már Arisztotelész is megmondta a Doktor Szösziben ;-)
2llkedő 2012.12.15. 14:00:19
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.12.15. 14:08:22
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 14:11:27
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 14:12:35
Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.12.15. 14:13:50
Mondjuk olyan sosincs, hogy egy párt a teljes lakosság körében 50+%-on áll. 2010 tavaszán, amikor a Fidesz fullon volt, akkor is csak a szavazó lakosság alig több mint harmada támogatta. A nemszavazó embereket ugyebár tisztességtelen bárhova is odavenni. Aki nem szavaz, az nem is támogat.
Most különböző mérések szerint a Fidesz maximum 25%-on, minimum (Ipsos szerint) 19%-on van.
Tehát a legerősebb pártot is csak a 18+ lakosság maximum negyede támogatja. Ez nagyon gáz, hogy a legerősebb párt is csak ennyire képes...
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 14:14:17
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 14:15:10
2llkedő 2012.12.15. 14:16:16
docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AoLnDrKA6fV8dEJvUFRBLUZ3cThkcjlMYS05eDcyemc#gid=0
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 14:16:33
Szélmalomharcos 2012.12.15. 14:16:38
Hihihi, végül csak beismerted, bár egy elszólás is kellett hozzá. Én meg csak ülök és figyelek karbatett kézzel
Mária 2012.12.15. 14:17:41
Nem. Nem veszem észre.
Azt veszem észre, hogy rettegtek attól, hogy a baloldal az udvariaskodás helyett végre kertelés nélkül a nevén nevezze a dolgaitokat.
Mária 2012.12.15. 14:18:49
" "Ebből azonban nem következik az, hogy az összes többi ott volt" - ebből nem. Másból viszont igen."
Miből másból?
Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.12.15. 14:19:18
Egyébként már megírtam sokszor, hogy én eddig mindig a Fideszre szavaztam, szóval nem értem milyen kedvenceim. Ha a Fideszre célzol, akkor nem, ők sem a kedvenceim. És a többi még annyira sem.
Nem tudom hol utaltam, vagy írtam olyat, hogy az mszp-re, vagy az lmp-re szavaznék, de ha lenne ilyen utalás, akkor másold be kérlek, addig ne vádaskodj.
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 14:19:57
Szélmalomharcos 2012.12.15. 14:20:59
A jó ég óvjon meg minket attól, hogy az ilyenek mint Mária meg dr. Furia valaha is hatalom közelébe kerüljenek. Akár még csak a holdudvar szintjén is. Akkor már inkább ez a mostani pancserkormány
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 14:21:36
Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.12.15. 14:22:10
Ha jól tudom egyedül Putyin az a vezető, akit a saját országában a legjobban, őszintén támogatnak. De szerintem neki sincs 50+% támogatása Oroszországban. Hisz 100% sosem szavaz. Meg 90 sem...
Szerintem ilyen elnök, vezető nem létezik, akit a szavazóképes lakosság több mint fele támogatna. Se Obama, se Putyin, se senki más.
Barakkah 2012.12.15. 14:22:48
Ami a konkrét kérdést illeti, nekem hivatalos statisztikai forrásaim nincsenek, de tapasztalatom van arról a szakról, ahol egykor végeztem. Ahova pedig felvettek boldog-boldogtalant, majd az 5. év végén az eredeti hallgatók számának kevesebb mint 10 százaléka diplomázott le. Mások is beszámolnak ilyen tapasztalatokról, de természetesen szükség volna egy megfelelő statisztikai kimutatásra a témában. De nekem egyértelműnek látszódott egykor és most is, hogy túl sok nem odavaló hallgató van az egyetemeken, ezen pedig előbb-utóbb változtatni kell.
Ezzel együtt a jelen tervezeti formában, részletes hatástanulmányok és hosszú szakmai egyeztetés nélkül szerintem is nagy bukta lesz.
nnnnnnnn 2012.12.15. 14:22:49
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 14:23:18
2llkedő 2012.12.15. 14:23:57
docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AoLnDrKA6fV8dEJvUFRBLUZ3cThkcjlMYS05eDcyemc#gid=0
Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.12.15. 14:25:50
De miért az? Akinek nem tetszik az egyik, az egyből a másikat szeretné? Ez hülye logika.
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 14:26:46
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 14:27:58
Mária 2012.12.15. 14:28:13
""A kétbites célcsoportjuk" - nem veszed észre, hogy ez a mocskos stílusotok visszatetszést kelt? "
*
Miért, szerinted a végletekig leegyszerűsített üzenetekkel bíró IMF-ellenes kampány, a végletekig leegyszerűsített üzenetekkel bíró békemenetes molinók, vagy éppen a végletekig leegyszerűsített üzenetekkel bíró, az egyetemisták ellen kezdett mocsokkampány kinek szól, ha nem a Fidesz végletekig leegyszerűsített idegrendszerrel bíró, stabil szimpatizánsi bázisának?
És szerintem nem baj, ha erről a bázisról az összes többi párthoz húzó ember nyíltan megmondja, hogy mit gondol róluk.
A csak a kétbites üzenetekből értő célcsoport ugyanis nem jó szimpatizánsi bázis egyik értelmes, korrekt, az ország kormányzását komolyan gondoló párt, vagy egyéb szerveződés számára sem.
Nem kell nekik, nincs szükségük rá, nem akarják elcsábítani a Fidesztől a droidjaikat.
2llkedő 2012.12.15. 14:28:59
Hogyan tudod megoldani, hogy egy szűkebb létszámba azok kerüljenek, akik tényleg oda valók?
Az pedig, hogy haszontalan az az öt év, amit ott eltöltött attól függetlenül, hogy lediplomázott-e, vagy se, téves felfogás.
Kósa Lajos se diplomázott le, viszont hasznosítja az ott szerzett tudását.
Az, hogy én nem kedvelem, nem emiatt van.
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 14:29:07
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 14:30:34
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 14:32:35
2llkedő 2012.12.15. 14:33:01
Mi volt a mocskolódás abban amit írt?
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 14:34:40
Mária 2012.12.15. 14:35:56
Az, hogy BIZONYOS felsőokattási intézmények BIZONYOS szakjaira boldog-boldogtalant felvettek, az nem azt jelenti, hogy az összes felsőoktatási intézmény összes szakjára boldog-boldogtalant felvesznek.
Éppen ebben van a Fidesz egyetemisták elleni mocsokkampányának a lényege: arara alapozva, hogy LÉTEZNEK ilyen intézmények és ilyen szakok, arra alapozva állítja azt, hogy MINDEN intézmény és szak ilyen.
Undorító.
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 14:36:43
Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.12.15. 14:38:18
"Hazudtunk reggel, délben, meg este"
Ez BŐŐŐŐVEN elég, hidd el! :))
Vagy tán nem hazudott??!! Te elhiszed, hogy ő sosem hazudott? :O
2llkedő 2012.12.15. 14:40:24
segítséget kérek a közönségtől (tőled).
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 14:41:20
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 14:42:17
Mária 2012.12.15. 14:42:38
Tudnád idézni a kommentjeim közül azt, amelyikben mocskolódtam?
Szerintem nem tudnál ilyen kommentet idézni tőlem.
Szerintem mocskos kis trükkel most éppen azon dolgozol, hogy egy címkét ragassz rám, amin az általad kitalált hazugság áll :)
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.12.15. 14:42:52
alapvetően három csoport van. Az egyiknek pártja van, aztán tök mindegy, mi történik, amellett kitart, másnem azért, mert gáz bevallani, hogy rosszul választott. Illetve vannak a vallás-pártok, ahol a hívek fanatikusok ("keresztény vagyok", "olyan szép a szeme" stb.). Nagyanyám mindig szívesen mesélt egy utcabéli öregasszonyról, aki Jézushoz imádkozott az esőért, aztán meg, ahogy változtak az idők, Sztálinhoz. Ő vajon most kihez imádkozna?
A másik csoport meg az, akiknek van szilárd világnézetük és ehhez keresnek egy olyan formációt, amely úgy-ahogy passzol, illetve az ő érdekeiket a legjobban képviseli. Nekik nem igazán róható fel, ha épp nincs az étlapon olyan, ami kívánatosnak tűnik.
Ja, és még vannak azok, akik pont lesz@rják a politikát, el sem mennek szavazni, aztán meg nyafognak hogy sz@r a rendszer.
2llkedő 2012.12.15. 14:42:54
Miben hazudott?
"Te elhiszed, hogy ő sosem hazudott?"
Ki állított ilyet?
Egyébként létezik olyan, aki sohasem hazudott? Mert szerintem nem.
"Hazudtunk reggel, délben, meg este"
Ezt inkább Piktorhoz lehet kötni. Nem felejtünk!
Mária 2012.12.15. 14:43:34
Te vagy a gyűlölködő nyomorult, és te rettegsz.
Én nem rettegek, és nem vagyok gyűlölködő nyomorult.
2llkedő 2012.12.15. 14:43:46
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 14:44:33
Barakkah 2012.12.15. 14:44:36
Farkantoán Chatpartner 2012.12.15. 14:45:11
2012.12.15. 14:51:40
$pi$ 2012.12.15. 14:52:21
Mária 2012.12.15. 14:53:10
" tavaly novemberben is volt ilyen kísérlet, Török Zsolt most is próbálkozik, Bartus lázítgat, ezek gyermeteg remények."
*
De szerencsére ott van nektek a kifogástalan stílusú, feddhetetlen erkölcsű igazság bajnoka, Bayer Zsolti, aki ezzel az SMS-sel tette a helyére a lázító Török Zsoltot:
*
"Nagyon figyelj te geci! Te parlamenti képviselő vagy, bár ember nem tudja,
hogy lehetsz az, te magadnak diplomát hazudó kételemis fasz. De ha már az vagy, nem buzdíthatsz törvénytelenségre, érted? Tavaly még csak hazudoztál
- emlékszel ugye, fideszesek lopnak az operában - , de most arról pofázol, hogy foglalják el a kormányhivatalokat, földhivatalokat, a fideszes polgármesterek irodáit és a minisztériumokat. Mi különböztet meg téged azoktól, akik szétverték a tévét 2006-ban? Talán az, hogy te még gyáva szar is vagy, és csak sunyin ugatsz hátul. Egy rohadék vagy, török zsolt, és remélem, ez még a te telefonszámod, te tetű. Üdv! Bayer Zsolt"
*
És még én mocskolódok :)))
Forrás:
varanus.blog.hu/2012/12/14/az_orban_bukas_receptje
Mate Toth 2012.12.15. 15:07:31
értem. mondd csak, önállóan át tudsz kelni egy zebrán, vagy előtte mindig el kell olvasod a magyar hírlapot?
Mate Toth 2012.12.15. 15:14:47
"Szerintem mocskos kis trükkel most éppen azon dolgozol, hogy egy címkét ragassz rám, amin az általad kitalált hazugság áll"
ne csodálkozz rajta, fideszes, ez náluk ösztönösen jön. és mivel ez a szerencsétlen tényleg fideszes, már eleve nem lehet más, mint egy nyomorult idióta.
sajnos ez ennyire egyszerű. fogalmam sincs milyen regresszív hipnotikus trükkel éri el orbán, hogy ezek gyakorlatilag bármit elhisznek neki és két perc múlva annak az ellenkezőjét is, ha ő akarja.
nyomorult, szektatudatú barmok ezek. röviden fogalmazva: fideszesek.
georgenius 2012.12.15. 15:20:03
kalandfereg 2012.12.15. 15:33:27
Lavíroznak a gyagyaömlenyhez való ragaszkodás és a tüntetések elkerülése között, ami nyilván teljesen reménytelen feladat.
Így aztán inkoherens és előre nem egyeztetett baromságokat beszélnek folyamatosan.
északdakota 2012.12.15. 15:35:22
Tímár Mihály 2012.12.15. 15:36:05
A tandíjat bevezette Bokros, én is fizettem első félévben, félévenként 10 ezer forintot. Másodikban már mentes voltam tanulmányi eredmény alapján. Ezután Orbán eltörölte.
2006-ban Gyurcsány ismét be akarta vezetni, úgy, hogy az az egyetemeknek plusz forrást jelentsen, differenciált legyen, átjárható a tandíjmentesség felé, stb. Orbán megakadályozta.
Most meg ő akarja bevezetni, többször nagyobb összegben, mindenféle kidolgozott részletszabályok (pl. átjárhatóság) és egyeztetések nélkül, úgy, hogy közben forásokat von el az egyetemektől és helyette focira, IMF ellenes harcra meg Közgépre költ ennél nagyobb összegeket.
Be lehetne vezetni tandíjat, hasznos is lenne, ha:
1. Nem vonnának el a tandíjnak megfelelő összeget az egyetemektől.
2. A tanulmányi eredmény (és esetleg a szociális helyzet) alapján differenciált lenne, és ezt folyamatosan újraértékelnék.
3. Az egyetem gyors befejezésére ösztönözne. (Pl. a 10. félév után lehetne növelni.)
4. Alacsonyabb mértékű lenne, olyan, amit a diák szükség esetén ki tud fizetni maga is, de már elég ösztönző erővel bír ahhoz, hogy sürgesse a befejezést és az egyetemnek is értelmes mértékű PLUSZ bevételt jelentsen.
5. Lehet rá diákhitelt felvenni (ez teljesült volna most, de ki hisz abban, hogy egy másik kormány majd tényleg átvállalja pl. a tanárok és orvosok diákhitelét.)
6. Mindezt megfelelő egyeztetések után, az érintettek egyetértésével egy HITELES ember vezeti be, miután elmagyarázta, hogy miért van rá szükség.
Orbán Viktor NEM HITELES, miután kétszer semmisítette meg a tandíjat korábban. Egyébként mindenkinek folyamatosan hazudik, beleértve saját magát is. Rákosi óta a legkártékonyabb magyar politikus.
georgenius 2012.12.15. 15:47:23
Más. OV megígérte (persze a győzelem után), hogy a körbetartozást megszünteti. Miért fizetett Demján (állítólag a saját pénzéből) a Prima Primissima díj átadása előtt a tüntetéssel fenyegetőzőknek?
Más. OV a múltat akarja finanszírozni (Kossuth tér, MMA, foci, stb.), és a jövőt (oktatás, fejlődő egészségügy, független művelődésügy, stb.) akarja felélni!
Más. Nézd meg mi a helyzet médiában! A Médiatanács nem igazán kiegyensúlyozott. Miért nem kaphat (törvényesen 6X!) frekvenciát a Klubrádió? A Kossuth adón meg azt hallom hogy szombaton bejelentés lesz a felsőoktatás ügyében. Most 15 óra 46 perc van, és sehol senki.
Na most ennyit!
MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.12.15. 15:56:07
Egy jogra v közgázra készülőnek milyen jól kellene ehhez tanulnia Rózsika kedves?
MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.12.15. 15:58:21
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.12.15. 16:08:44
"Egyetlen mondatot szánt a hvg.hu-ra a miniszterelnök, de egy rejtélyes találkozóról távozva elárulta: jövőre nem lesznek keretszámok a felsőoktatásban. Az elejtett mondat egyelőre nem segít tisztán látni az elmúlt napok kommunikációs káoszában."
hvg.hu/itthon/20121215_Orban_Viktor_nem_lesznek_keretszamok
erre kössön bárki csomót. Akár lehet úgy is értelmezni, hogy egytől egyig mindenki fizetős lesz ...
tomwar 2012.12.15. 16:17:46
georgenius 2012.12.15. 16:22:21
georgenius 2012.12.15. 16:28:06
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.12.15. 16:33:48
Természeten s törvényein az éj sötétje ült.
Isten szólt: - Legyen Newton! - s mindenre fény derült.
De nem soká. Az ördög jő s kiált:
- Fiat, Einstein! - s a káosz helyreállt.
John Collings Squire
draft22 2012.12.15. 16:45:39
georgenius 2012.12.15. 17:10:45
És ne bolsizz, és nem tahózz! Én megmondom, mert nem mondtad meg az eredményt: 100-40=60. Le tudnád írni római számokkal?
Szerinted Te Egyiptomban születtél, anyukád vagy apukád olasz, és Franciaországban élsz!
Más. OV: "nem lesznek keretszámok!" Ez azt jelenti, hogy mindenhol nulla lesz, vagy mindenhol tandíj?
kúrórudi 2012.12.15. 17:14:46
a tandíj ügy viktorék öszödi beszéde...
MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.12.15. 17:17:10
kúrórudi 2012.12.15. 17:17:44
teljesen egyetértek...
én is fizettem tandíjat bokros alatt.. és egyet is értettem vele...
és ahogy mondod, most nem a tandíj a probléma hanem Hazudós Viktor a probléma...
kúrórudi 2012.12.15. 17:25:29
tökéletesen igazad van..,
"Miért, szerinted a végletekig leegyszerűsített üzenetekkel bíró IMF-ellenes kampány, a végletekig leegyszerűsített üzenetekkel bíró békemenetes molinók, vagy éppen a végletekig leegyszerűsített üzenetekkel bíró, az egyetemisták ellen kezdett mocsokkampány kinek szól, ha nem a Fidesz végletekig leegyszerűsített idegrendszerrel bíró, stabil szimpatizánsi bázisának?"
ott basszák el h csak a saját végletekig leegyszerűsített híveiknek kommunikálnak... csakhogy mindenegyes fasz lépésükkel - h azt elfogadtassák - uszítanak valamilyen csoport ellen... így aztán a saját balfasz híveik között is egyre több ember utálja meg őket... ez egy lassú de biztos folyamata a bukásnak... a tandíj ügy most katalizálja ezt... ilyen lendülettel még egy maguknak összecsalt választási törvény és egy kádári szinten uralt média mellett is bukhatnak 2014ben...
érzik ezt őt... ezért fosnak bajnaitól... meg ezért olyan agresszívek a trolljaik is...
és minden okuk megvan h idegesek legyenek...
ezt a kormányt meg kell buktatni!!! ha kell az utcáról!!
RozsaNiki · http://nikkiblog.blog.hu 2012.12.15. 18:11:27
Akkor áruld el, miért fizeti mindenki az oktatást az adójával... mert ez is benne van. Tehát gyakorlatilag fizetünk érte, így jár mindenkinek. Amúgy is csak egy diplomáról van szó, a többiért most is fizetni kell. De aki ennyire szeretne tandíjat fizetni, ne fogja vissza magát, biztos örülni fog Viktor is, hogy ennyi támogatója van a tervének. Akkor ők tanuljanak csak pénzért, de aki csak tanulni szeretne (nem végigbulizni az egyetemet) és diploma után apuka nem tudja benyomni egy jól fizető állásba, azt hagyjuk már békén; ha lehetőséget kap a tanulásra és a politikusaink nem ijesztik el, hasznára lesz az országnak.
georgenius 2012.12.15. 18:11:54
electric_woman (törölt) 2012.12.15. 18:16:46
Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠ · http://stefania.blog.hu/ 2012.12.15. 18:18:38
stefania.blog.hu/2012/12/11/a_diakok_elsopro_tobbsege_a_kormany_mellett_all
RozsaNiki · http://nikkiblog.blog.hu 2012.12.15. 18:19:00
"a valóságban a fidesznek van a legnagyobb támogatottsága minden párt közül. vajon miért lehet ez?"
Aki szeretett kormányunk minden húzása ellenére is a párt kitartó rajongója, arról tényleg nincs mit mondani.
mahet 2012.12.15. 18:39:13
Eddig még reménykedhettünk, hogy nem úgy működnek a dolgok, hogy Orbán fingik egyet és a szaga alapján egyedül ő dönti el, hogy mit kezd épp a felsőoktatással, az egészségüggyel vagy bármi mással. Most már látszik, hogy tényleg ennyi. Gondol egyet, legyen fizetős... ja mégse... inkább zárjuk be azt a kórházat. Hmm csikart egyet a hasam szerintem lépjünk ki az EU-ból.
Szerintem ez beteg, szó szerint... kórházban a helye.
draft22 2012.12.15. 18:42:37
regress 2012.12.15. 18:45:05
Tímár Mihály 2012.12.15. 18:59:36
Ki az aki elhiszi ennek az embernek egyetlen szavát még???
Fideszesnek akkor hiszek, ha ló legel a sírján! (Viktornak akkor sem!)
kúrórudi 2012.12.15. 20:44:26
lehet próbálkozni azzal h a durva hazuságot további hazugságokkal leplezitek.... csak egyre kevésbé működik.. a tandíjügy pont az ahol már a nyakatokba borult a saját szarotok..