morgás joga 6.jpgEddig csak rossz viccnek tűnt a nemzeti italboltok hálózata, de úgy tűnik, valósággá válhat - sajtóértesülések szerint a trafiktörvény után előkészületben van a szeszes italok koncessziós árusításának tervezete. A Népszava szerint az elképzelés az, hogy az ilyen üzletekben a 15-20 százaléknál magasabb alkoholtartalmú italokat árusítanák, kizárólagos jelleggel. A koncessziós termékek körébe tartoznának a 38 alkoholfok feletti, kizárólag hazai gyümölcsből főzött pálinkák, az úgynevezett "szeszes" italok, valamint az alacsonyabb alkoholfokos likőrök is. 

De vajon mi lehet az indoka egy ilyen intézkedésnek?

  • az alkoholfogyasztás visszaszorítása, úgy általában - ez biztos nem, mert amennyiben ez tényleges cél lenne, a házi pálinkafőzés kerülne először napirendre, nem pedig valamiféle államosítás
  • fiatalok alkoholfogyasztásának visszaszorítása - ez megint csak a kreativitást segíti elő. Egyrészről eljöhet a hamis vagy lopott személyik igazi fénykora, másrészről a kémiaórákon hallottak hasznosítása házi pálinkafőzés keretében, ehhez szükséges eszközökhöz pedig bárhol hozzájuthatnak, mégcsak nem is kell saját maguknak összetákolni desztillálásra alkalmas berendezéseket. A gond ebben, és az előző esetben is az, hogy  a hozzáértés nélküli pancsolás eredménye sokkal károsabb lehet, mint az üzletben, szabadon megvásárolható, garantált minőségű alkohol fogyasztása.
  • munkahelyteremtés - ez már megint olyan munkahelyteremtés lenne, mint a dohányboltok esetében: az intézkedés következtében megszűnik 30 ezer, hogy aztán bejelenthessük, sikerült létrehozni 15 ezret. Ha pedig a dohányboltokra ültetnék rá a pia-koncessziót is, akkor ugyanaz a személyzet elegendő lenne mindkét árukör forgalmazására.
  • bűncselekmények visszaszorítása - ez a cél kétséges lehet erőteljesen, hiszen egyrészről az áldozattá válás lehető legszebb példája lesz majd a nagy, 18 karikás portálok mögött rejtegetett hihetetlenül csábító, kurrens árucikk, másrészről az alkoholhoz hozzájutás a házi pálinkafőzés miatt továbbra sem fog hihetetlen méretű akadályokba ütközni
  • állam bevételének növelése - ez szintén kétséges, hiszen a fekete főzés megugrása nemcsak a legális gyártók és nagykereskedelmi forgalmazók bevételének csökkenésével jár, hanem a kiskereskedők sem tudják realizálni azt a forgalmat, mint a pálinkafőzés legalizálása előtt. Ha ehhez még hozzátesszük a folyamatos jövedéki adó emelést, valamint a várható koncessziós díjak árszínvonal emelő hatását, akkor a fekete szesz még olcsóbb, így még keresettebb lesz a legális termékek kárára.
  • szeszpiac szigorúbb ellenőrzése - szép cél lehetne, ha nem lenne legális a házi pálinkafőzés, ami a valóságban ellenőrizhetetlen
  • alkoholpiac átrendezése - a dohány után a kiskereskedelmi egységeknek újabb csapás lenne a szeszes ital árusítási jogának elvesztése
  • a dohányboltok kistafírungozása - ha már úgyis csak 18 éven felüliek fogyaszthatják, miért ne lenne dohány + lottó + pia? Ha pedig még a szex-kegytárgyakat is hozzásorolják, szinte minden egy helyen lesz, ami kellhet egy 18 éven felüli magyarnak ... Ez a megoldás megszüntetné a "csak dohányból nem tudnak majd megélni a kis boltok" aggodalmat, mert bár az új javaslat szerint lottót is lehet majd árulni a dohányboltokban, nem biztos, hogy a kis helyeket el fogják tartani akár együttesen is a dohányosok és lottómániások. Ráadásul ez az árukészlet-trió már biztos megélhetést nyújthatna azoknak, akik olyan szerencsések, hogy elnyernek bárhol is bármilyen koncessziót. (lásd földbérletek)

De mi lesz vajon a hazai, teljesen legális és adómentes pálinkafőzéssel? Orbán Viktor vezetésével a pálinka-szabadságharc győzött, és 2010 szeptember 27. óta már adómentesen főzhetünk pálinkát fejenként 50 liter 86%-osig. Az EU ugyan felszólította hazánkat a házi pálinka teljeskörű jövedéki adó mentességének megszüntetésére, kormányunk azonban eltökélt a harcban, nem engedünk, a magyar vérben ott csörgedezik kulturális örökségünk részeként a pálinka szeretete is. (A napi 2,3 dl adómentes pálinkaadagunkról részletesen itt.) De vajon hogyan egyeztethető majd össze az állami monopóliumokkal az, hogy ma már kb. 50 százalékos az aránya a nem adózott szeszeknek (legalizálás előtt kb. 20% volt a feketepiac részesedése). Ha a pálinka-szabadságharc "eredményeit" a  Fidesz nem adja fel, és a bérfőzés és saját előállítás jövedéki adója továbbra is nulla marad, akkor csinálhat bármit is az állam, írhat ki akármilyen koncessziót, akkor sem fog csökkenni az alkoholfogyasztás, maximum még nagyobb lesz a "saját" befőzés aránya. 

Ha pedig minden kötél szakad, főleg a határok közelében élők minden további nélkül beindíthatják a szeszturizmust, azaz a szomszédos országokba járhatnak át majd piáért. És ha már átmennek, nemcsak szeszes italt fognak venni, hanem rágcsálni valót, sőt mindennapi élelmiszert is - ellehetetlenítve a határok közelében működő üzleteket.

Az államosítás igazi okát még nem tudjuk, de ki fog derülni, valójában mely cégek lesznek a nyertesei a piac újrafelosztásának. Az pedig biztos, hogy a monopólium kezelésére felállított cég minimum 450 milliójában fog fájni az adófizetőknek, ahogy a dohány esetében már megtörtént - csak a kérdés változik, miért kell az adófizetőknek fizetni a szeszpiac újrafelosztásának költségét?

Addig is: "bármi lesz, segít a szesz, ha lesz" ... (Hofi)

 

 

Előzmény: A vérünkben is ez csobog

                Dohányboltok: az igazi kiírás még várat magára

Amennyiben tetszett, csatlakozz Facebook csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr564916173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peetee 2012.11.20. 13:04:53

Vannak még haverok, akiknek nem jutott a cukros kosárból. Más oka nincs.

atesz 2012.11.20. 13:11:14

Emlékszem, milyen furcsa volt, hogy az Egyesült Államokban, annak is New Hampshire államában bizony nem lehetett bort és töményszeszt venni a helyi teszkóban. Sőt, az éjjel nappal nyitva tartókban este 9 és másnap reggel 8 között még sört sem.

LiberAll 2012.11.20. 13:14:25

Újabb "legalizált" lopási lehetőség a fidesz és tsa-i részére. A zenei aláfestés mellé kérném a "megyünk lopni" című örökbecsű rap számot is :P

BitPork 2012.11.20. 13:16:16

Igazán nem értem a postoló meglepődését, az ilyen fordulaton. Ha erre nem számított, akkor ne menjen el szavazni mert ott lesz még nagy meglepetés; Lukasenka lesz a díszvendég a nagy 1etértésben :D

orient 2012.11.20. 13:18:36

@atesz: igen de a 'liquor store' az nem állami tulajdonú az USA-ban. Célja valóban az hogy ellenőrizve legyen hol és KI vehet alkoholt, de nem állami tulajdonúak. A boltok magánkézben vannak mint az összes többi hagyományos bolt. Az államosítás ŐSI kommunista szokás és semmi köze ehhez.

dr Smittpálelnökúr 2012.11.20. 13:21:42

Majd jönnek a hívők és megmagyarázzák.

Én viszont annak örülnék, ha nem utólag állnának ki a fidesz agyament ötletei mellett, hanem előre felsorolnák, hogy mi mindent tartanának örvendetesnek.

Ha ugyanis a nemzeti dohánybolt, vagy nemzeti italbolt szerepelt volna a fidesz választási ígéretei között, vagy akár csak egyetlen ötletelő kiadványukban, vagy honlapon, akkor lehet, hogy nem értenék vele egyet, de azt mondanám, előre megmondták - megcsinálták.

Ilyenkor a hívők sem tűnnének elfogultnak, mert ők simán mondhatnák, hogy pont ezt szerették volna már ők is, régóta.

atesz 2012.11.20. 13:27:00

@orient: ez igaz, de szerintem ott is koncesszió alapján megy, vagyis az állam adja a jogot. No, de itthon sem ez a lényeg szerintem, hanem, hogy korrupció által lesznek-e jogtulajdonosok, vagy transzparens módon.

Sírköves Slomó 2012.11.20. 13:27:09

Bár nemigen látom át a célokat, indokokat, akárcsak a poszt írója, ez a nondat hangyányit demagóg:

miért kell az adófizetőknek fizetni a szeszpiac újrafelosztásának költségét?

-nejazemberekkel. Eddig is az adófizetők állták a szeszpiac újra-nem-felosztásának ktgeit. Szerintem.

ubu1 2012.11.20. 13:33:11

Az otthoni főzés legalizálása egy látszatintézkedés volt, amolyan gőzfelesleg leengedés. A valóságban úgyis ellenőrizhetetlen dologról van szó; nem hiszem, hogy bári is lényegesen többet főzne otthon most, mint a legalizálás előtt. Így aztán szerintem kár összefüggést keresni a főzés legalizálása és más alkohollal kapcsolatos intézkedések között.

orient 2012.11.20. 13:35:43

@atesz: jó kérdés. Természetesen transzparens módon mint az elmúlt 22 évben minden. Sőt elmúlt 100 évben minden...ez mókás volt köszi. Just made up my day :))

Squid 2012.11.20. 13:37:19

Előre mondom, hogy ha ez így lesz akkor a Svéd modell emlegetésével fogják jusztifikálni a dolgot.

Ott már ez van a pia állami monopólium, állami boltokban névreszóló nyilvántartott módon vehet csak szeszt személyivel.

A fidesz teljes state capture véghezvitelén dolgozik és nem akar semmilyen bevételi lehetőséget a parlagon hagyni. Már szerintem sejtik, hogy 2014-ben bukta lesz és ezalkalommal jól bespájzolnak bevételi forrásokból az ínséges időkre.

Kommunizmus restaurációja 2012-ben az EU-ban!

Malachi 2012.11.20. 13:38:03

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: ha azt vesszük alapul, hogy ez egy felesleges plusz költség...akkor ezt eddig senki nem fizette. egyszeri, újabb sarc a haverok zsebébe, a miénkből.

már ha tényleg meglépik ezt az agyrémet.

atesz 2012.11.20. 13:38:32

@orient: :)) természetesen nincsenek kétségeim...

Malachi 2012.11.20. 13:39:20

@orient: Just made up my day - ez azt jeleni, hogy az imént kitalálta/d a napodat.

az UP az nem kell bele

2012.11.20. 13:40:59

@orient: teljesen igaz. A posztoló kicsit el van tévedve, naív, vagy ostoba kicsit, mert ez a házi főzéses litánia gyatra. Az azért lett bevezetve, hogy a parasztok nyugodt lelkisismerettel főzzék a szeszt otthon, pont ugyanannyit, mint annak előtte, csak régen rejtegetni kellett, most meg nem. Aki járt párszor vidéken, falun, tudja, hogy minden harmadik férfiember főzött, vagy főzetett eddig is, nem lesz hirtelen lepárló minden portán, ettől nem változik semmi. Az volt a gáz, hogy Józsibá a lehullott szilvát kénytelen volt stikában pálinkásítani. Erről ennyit. Az meg nevetséges elképzelés, hogy most majd kémiarajongó diákok fognak a kisszobában szeszt főzni. Ezt komolnyak szánta az író? És azzal tisztában van, hogy pl Budapesten házi szeszfőzés gyakorlatilag nem létezik? és a nagyvárosokban is marginális? Ez tipikus falusi műfaj. Sokkal reálisabb, hogy a kölkök egy szál cigiért a legközelebbi hajléktalant küldik be a boltba piáért, ahelyett, hogy otthon főznének. A tervezet ettől még marhaság persze, de ilyen érvekkel támadni legalább akkora baromság.

2012.11.20. 13:42:42

oppá, a fenti kommentem @ubu1: -nek ment volna.

hurmazs 2012.11.20. 13:43:35

csak egy kérdés: a "svéd modellˇ" szerint kocsmában se lehet szeszt inni?Vagy hogy van?

A nyulakról · http://anyulakrol.blog.hu 2012.11.20. 13:43:35

@ubu1: "nem hiszem, hogy bári is lényegesen többet főzne otthon most, mint a legalizálás előtt."

épp ellenkezőleg: inkább lefőzeti a hivatalos főzdében, minthogy otthon pepecseljen vele.

tehát a dolog egyrészt biztonságosabbá vált, másrészt minimális pénzt is hoz a konyhára.

hát nem megérte???

vpepe 2012.11.20. 13:46:01

Sok túlinformált kommentelőnek: Svédországban alkoholmonopólium van. Ez az EU-nak persze nem is tetszik, de ez engem speciel egyáltalán nem érdekel, ugyanis Brüsszelben nem a főnökeink vannak.

A nyulakról · http://anyulakrol.blog.hu 2012.11.20. 13:46:13

@Squid: "Már szerintem sejtik, hogy 2014-ben bukta lesz"

nem lesz. ahhoz kellene 3-3,5 millió ember, aki ellenük szavaz, merthogy 2-2,5 millió szavazójuk most is van és sokáig lesz is.

mindent lerabolni - valóban így van, de ezt sokkal tovább fogják tudni csinálni, mint ahogyan szeretnénk...

Napkutya 2012.11.20. 13:46:30

E heti találós kérdésünk:

ÖN szerint, ebben az országban, még MIT lehet kiosztani a haveroknak?

A. Most már semmit.
B. Most már bármit.
C. Mindegy, nekem osztják...

A helyes válasz beküldői között kisorsolunk három egész alakos Orbán posztert.

Heti főnyereményünk egy ingyenes családi buszjegy, valamint egy négy fős virsli utalvány a következő Békemenetre.

ati27 2012.11.20. 13:47:59

@Squid: Igen, svédben valóban így van... Mondjuk a "Szeszkultúra" egy kicsit màs.. Szinte csakminöségi piàt isznak, mert meg tudjàk fizetni.. vagy àtugornak dàniàba és bevàsàrolnak... Viszont ha igaz emiatt fizetik is rendesen a büntit az EU-nak mert ugye ez a szabadkereskedelem korlàtozàsa.. Magyarul ök lehet hogy a büntivel eggyütt éppen, hogy ràfizetnek...

citrix 2012.11.20. 13:48:46

A fidesz a szabadságharcos zászlajára kitűzte a jelszót:Államosítás!

andaluzkutya 2012.11.20. 13:51:47

@hurmazs: A svéd modelt nem ismerem, de Norvégiában kocsmában/étteremben lehet inni, de igazolnod kell a korodat (és nem mellesleg piszok drága). Olyan szórakozóhelyekre, ahol töményet is árulnak, csak 21 év fölött lehet bemenni. Igaz, itt nincs nyilvántartás arról, hogy ki mit iszik, de itt is állami piaboltok vannak, minden, ami 5%-nál magasabb alkoholtartalmú, csak ott lehet beszerezni. És a söröspultokat is lezárják 8 óra után a sima közértekben. Természetesen az állami piaboltban is minden piszok drága. Pl. egy liter Jéger: kb. 18 ezer Ft.
De nem lehet otthon főzni, ez teszi az egész magyar ötletet nevetségessé...
Amúgy én Magyarországon városban éltem, és ott is megvolt a lehetőség a pálinkafőzésre... (@shitgun:-nak)

andrush 2012.11.20. 13:56:48

Nekem ezzel az ötlettel semmi bajom, ha ezzel eltűnnek az óbégató részegek és csövesek a sarki bolt elől és nem előttem szórják el kisüveges feleseiket. Ha ez nem változik, akkor semmi értelme.

Putyilov gyári melós 2012.11.20. 13:57:59

Lehet tanulmányozni Orbán mestere, Rákosi 1948as államosítását!

Evés közben jön meg az étvágy, és a Fideszes elvtársak étvágya hatalmas.

hurmazs 2012.11.20. 13:58:02

@andaluzkutya: Kösz!
Csak azon gondolkodtam mivel nekem van egy közértem is ,meg egy kávézom is,mi van ha a kocsmában adom pl normál árréssel üvegre a dolgokat.
Szóval az alapján amit írsz, ez csak úgy képzelhető el ha 3x-osára emelik a szeszárakat.

Napkutya 2012.11.20. 13:58:54

Amúgy, pont lesz@rom.

Tőlem, árulhatják az alkoholt ezután TB-kártyára is, de azért lássuk be, ez gusztustalan.

Ha a Bajnai csinálta volna, narancs zászlóba tekerve, kihajtják az utcára megint a Fradi B-közepet gyújtogatni.

Volt az a régi közgazdász poén az átkosban, hogy a kormány ABC úgy hangzik, Alkohol, Benzin, Cigaretta.

Hát, így.

Hozzák a formájukat a Fiúk.

andaluzkutya 2012.11.20. 14:07:43

@hurmazs: Gyanítom, hogy a kocsmák csak az "állami szeszforgalmazó"-tól, vagy akármitől vehetik a piát, így védik ki azt, hogy olcsóbb legyen a szórakozóhelyen, mint a piaboltban. De Norvégia nem EU tag, így megteheti:)

Kaputykin · http://kittenberger.blog.hu 2012.11.20. 14:10:48

@andrush: No para, ez meglesz, csak éppen ezzel egy időben eltűnnek majd a sarki kisboltok is.

bonafide 2012.11.20. 14:12:33

Nyilvánvaló, hogy minden ilyesmi forgalmazását a Bőség Minisztérium fennhatósága alá kell vonni. Remélem, lesz Győzelem Gin is!

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2012.11.20. 14:15:36

A jövő magyar üzlete az okosba' árult kerítésszaggató. Lesz tömény, aki piázni akar. Az okosba történő pálinkafőzés reneszánszát fogja élni, erősítve a feketegazdaságot. Ha esetleg erre a Kúrmány beleírja a Tákolmányba módosítóként a pálinkafőzés legalizálásának megszüntetését: szesztilalom reloaded:
en.wikipedia.org/wiki/Prohibition
Piaturizmus, haveri társaság kiugrik Szlovákba az egy évi töményért, kiutazás költségével együtt is megéri. Okosban árusított szlovák román ukrán piák, mint a cigi esetében.
Kamaszok kreatívak: orvosi 70%-os etilalkohol, plusz löttyintünk hozzá valamit.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.11.20. 14:15:38

Nincs új a Nap alatt.
A svédeknél ez már rég így van.
System Bolaget a neve az állami szeszbótoknak:
www.systembolaget.se/English/

atti.atti 2012.11.20. 14:18:53

Csak jelzem azoknak akik itt megint valami apokaliptikus víziókat írnak le, hogy a kormány már megint mit csinál, hogy Kanadában például cigarettát és alkoholt csak az arra jogosult és állami koncesszióval rendelkező dohányboltok és szeszboltok árulhatnak.
Több országban is van példa erre csak én Kanadát tudom biztosan mivel ott élnek rokonaim.

Lencsés István 2012.11.20. 14:20:25

" .... Eddig csak rossz viccnek tűnt a nemzeti italboltok hálózata, de úgy tűnik, valósággá válhat. .... "

Ez nem rissz vicc , hanem jó dolog , nem kell sírni ....

chabusch 2012.11.20. 14:21:43

Ezzel kinyírják a tasting klubunkat, meg a kedvenc whisky boltomat. Király! (NOT)

shushu2 2012.11.20. 14:21:45

Én azon csodálkozom hogy eddig hogy lehetett árulni egyáltalán szeszt mindenfelé, évetne több ezer vagy 10 ezer haláleset köthető ehhez a veszélyes droghoz, a bűncselekmények nagytöbbéségnél szerepet játszik az alkoholos befolyásolás, a minimum az lenne, hogy örökre be kellene tiltan ezt a kemény drogot

andaluzkutya 2012.11.20. 14:21:55

@atti.atti: Nem is lenne ezzel semmi baj, csak kicsit ellentmondásos, hogy közben annyi alkohol főzhet magának az ember otthon (nem ellenőrzött minőségben), amennyi bőven elég a májzsugorhoz... Gondolom Kanadában ez nem engedélyezett.

Malachi 2012.11.20. 14:22:14

csak jelzem azoknak, akik Kanadával meg Svédországgal jönnek, hogy elég rossz oldalról közelítik meg a problémát. nem feltétlenül az állami szeszmonopólium a gond, hanem az, hogy ez Magyarországon történik. gondolom Kanadában meg Svádországban nem a haveri mutyi az első, ami bárkinek eszébe jut, ha valami állami rendszerre gondol. itthon meg de. és, hát, mi tagadás, jogosan. na, ez a baj.

infuriated 2012.11.20. 14:22:34

A nemzeti italbolthálózat (lol) szintén valamelyik kebelbéli csókost gazdagítja majd. Case closed.

Malachi 2012.11.20. 14:23:15

Svád, Svúd, Svíd, Svéd!

Kalmár 2012.11.20. 14:25:46

Milyen természetesen kezdik el egyesek okádni a szemetet egy olyan törvényről, amihez fingjuk nincs. Se a szöveg se a koncepció nem hivatalos.
Azt sem tudni, hogy a kis vagy a nagykereskedelmet érinti.

Gratulálok az ügyeletes nyávogó kórusnak.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2012.11.20. 14:25:59

Éljen Orkbán a magyar dolgozók nagy barátja!
Éljen a Párt, nem leszünk gyarmat!
Le az IMF-el!
Le az Unióval!
Ide az Uniós pénzeket és kuss!
Éljen a megbonthatatlan magyar-azeri és magyar-ukrán barátság!
Éjen a békamenet!

Államosítást!
Megszorításokat!
Újabb adókat!

Orbán elvtárs 50. születésnapján egész népünk meg van győződve arról, hogy Orbán elvtárs vezetésével hazánk végre a helyes útra tért. Arra az útra, amely nem más népek elnyomása és leigázása felé mutat, hanem amely a szabad és a szabadságukért s a békéért és demokráciáért küzdő népekkel együttműködve hivatott biztosítani hazánk további felemelkedését még fényesebbé, még dicsőbbé tenni a világban a magyar nevet! Ez az út, amelyen Orbán elvtárs vezet bennünket – Lukasenka útja! Kerényi Imre ezekkel a gondolatokkal köszöntötte Orbán Viktort 50. születésnapján.

Via:

www.archivnet.hu/politika/rakosi_matyas_hatvanadik_szuletesnapjanak_megunneplese.html

Zabaalint (törölt) 2012.11.20. 14:26:02

Szvsz egy olyan országban, amely élen jár az alkoholizmus terén, ez nem ördögtől való ötlet, de ahogy ezek csinálják, ez nem fog működni, plusz amúgy is a zsebek töméséről van szó.

infuriated 2012.11.20. 14:28:26

@Kalmár: A baj, hogy a törvényhozóknak sincs fingjuk semmiről, egyre-másra módosítgatják a törvényeket annak szellemében, ahogy kis gazdájuk felkelt aznap. A koncepcióról meg ne is beszéljünk, inkább a hiányát kéne emlegetni.

Faszerkezet 2012.11.20. 14:31:10

Nem nagyon értem, hogy ebben mi a probléma. Az ötlet véleményem szerint nem rossz. A megvalósítását meg nem tudjuk egyelőre.

folyamatosan arról harsog mindenki, hogy az államnak valami bevételre van/lenne szüksége, mert az adók folyamatos emelésével, nem fog tudni előrébb lépni. Ha meg hoznak egy olyan tervezetet amiből bevétele lenne/lehetne, akkor ismét jön a finnyás kórus.

Mellesleg nemcsak Svédbe, ha jól emlékszem Lengyelbe is valami hasonló van. (Igaz ott nem tudom, hogy állami vagy nem)

fidesz = házmesterek pártja 2012.11.20. 14:34:00

Dír posztoló! Te ezen még meg vagy lepődve? Fogják itt még államosítani a privát bankszámlákat is, hacsak valaki be nem borul az agyába és bézbóllütővel nem kergeti el ezeket a gazembereket az országból!

fidesz = házmesterek pártja 2012.11.20. 14:37:59

Félreértések elkerülése végett: baromi magasról leszarom, hogy mit csinálnak az alkoholos szarokkal (max. akkor nem, ha a tiramisuba való likőrt is el akarják tüntetni), felőlem akár be is tilthatják.
Csak amit ez a söpredék művel az országgal és lakóival, az több, mint felháborító. Egyszerűen sitten lenne a helye az egész fideszes csürhének sikkasztás, hazaárulás, hűtlen kezelés és hasonló okokból kifolyólag.

vpepe 2012.11.20. 14:39:22

Malachi, és a jelenlegi rendszer kit gazdagít? Ha az állam nem jó gazda, a (külföldi) nagytőke az?

vpepe 2012.11.20. 14:40:05

Itt most általában az államosításra gondoltam, nem csak a szeszre...

worxland 2012.11.20. 14:40:34

@dr. phil. Sün‼ ツ: A honlapon az első mondat: "Systembolaget exists for one reason: To minimize alcohol-related problems by selling alcohol in a responsible way, without profit motive." Nem is tudtam, hogy a svédek ilyen pofátlanul képesek állami szinten hazudni. Bementem, a piros Johnny jóval drágább volt, mint itthon a fekete. Röhögtem egy jót és kijöttem. Nem véletlen járnak át a komppal/vonattal Dániába, ott a pia a magyar árnak csak másfélszeresébe került (minő meglepetés, ott se vettem).

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.11.20. 14:43:15

Nagyon helyes! Nem is értem, hogy miért nem államosítunk mindent! Rákosi hogy tapsikálna örömében, ha látná, mire vitte a legkisebb tanítványa! ;)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.11.20. 14:44:21

@vpepe: Az állam nem jó gazda. Semmiben sem. Mert nem a hatékony működésben érdekelt, hanem a lerohasztásban. Ilyen egyszerű! Az államnak nincsenek hosszútávú céljai, mert a politikusok nem látnak túl a 4 éven. Legalábbis nálunk nem!

nandras01 2012.11.20. 14:46:46

@shushu2:
"... a minimum az lenne, hogy örökre be kellene tiltan ezt a kemény drogot"

bizony be kellene tiltani.
a zusákoknak is milyen klasszul bejött :)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.11.20. 14:48:57

@munkasterror: "Nem nagyon értem, hogy ebben mi a probléma."

két aprócska probléma van benne.

az egyik, hogy 22 éve nem véletlenül akartunk az államszocializmustól jelentékeny mértékben eltérő gazdasági és társadalmi rendszert.

a másik, hogy minden ilyen intézkedés a hatalmon lévő elit pénztárcáját gyarapítja. a többi csak kacsamese.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.11.20. 14:49:59

@vpepe: "Malachi, és a jelenlegi rendszer kit gazdagít?"

az államot és nem a haverokat. és ez tűrhetetlen!

zbzbzb 2012.11.20. 14:50:12

@Squid: mégis miről beszélsz? én nem kevésszer jártam ott, vettem is italt - nagyon finom, egzotikus borokat, sőt, röviditalt is - de semmiféle nyilvántartás nem volt soha.
megkövetelik a személyi bemutatását még a láthatóan nyugdíjas papától is, igen.
de amúgy tök olyan, mint egy liquer store.
szóval? TÉNYEKET.

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2012.11.20. 14:50:41

Nem tudom, mire az a háborgás.

A skandináv országokban és Finnországban már évtizedek óta így van, ráadásul ott már sör is csak alkoholboltban kapható.

Nálunk a sör-bor ezek szerint maradna a normál élelmiszerboltokban.

Hogy ott több a masszív alkoholista?
Ez igaz. Itt is több lesz.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.11.20. 14:51:06

Na most akkor mi van, amikor heti egyszer hazamegyek muterhoz már nem csak olcsóbb lisztet, cukrot, gyümölcsöt-zöldséget, ruhát, cigit és bármi mást viszek a hanyatló nyugatról a családnak hanem piát is.

strucc007 2012.11.20. 14:57:38

@andrush: Egyetertek. Bp ejjel egy lezullot varos, tele csurhevel, akik az alkohol hatasara egyre kevesbe tudnak viselkedni. Nem tudom, h letezik meg egy olyan varos, ahol a tortenelmi kozpontban ejszakandenk a csurhek megszalljak a kozteruletet, es mindent amortizalnak maguk utan. Felujitani sincs ertelme, 1-2 even belul ugyis minden visszanyeri az eredeti, lepusztult formajat... Hat ez Bp, szerencsere engem mar nem erdekel, elhuztam egy csurhementes helyre ;)

vpepe 2012.11.20. 15:01:20

Nem igaz, hogy ami állami tulajdonban van, az rossz - ez a privatizációk megmagyarázása.

Vannak nyereséges állami cégek (MVM, Szerencsejáték Zrt, stb), de kevés, mert pont azokat adtuk el, amik garantált profitot hoznak! (E.On, Állami Biztosító, Élelmiszer-kereskedelem, stb).

Általában véve ha valami privát és külföldi kézben van, az nekünk nem jó, mivel az adott cég kiviszi a hasznot. Ezért van itt!!!

Malachi 2012.11.20. 15:05:06

@vpepe: fogadjunk, hogy ezt a kurucon olvastad. :D magyar nemzet? echo TV? demokrata? kitaláltam?

és ezek nevezik magukat jobboldalinak, még egy ilyen idióta országot nem láttam, hihetetlen. :D

andaluzkutya 2012.11.20. 15:05:29

@Budapesti Szeretkezési Vállalat: Sör kapható normál boltokban is. Az egy főre jutó alkoholfogyasztásban meg messze verjük a skandinávokat...

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.11.20. 15:09:14

Nem értem miért kell Svédországgal, Norvégiával, a finnekkel példálózni. A tény az, hogy annak ellenére, hogy ott ez az állami dolog van NINCS kevesebb alkoholista mint nálunk. Ugyanaz az alkesz nép mint mi, vagy a csehek, csak nem bort meg sört isznak, hanem töményet. Tehát aki elhiszi, hogy majd ezzel kevesebb lesz az alkoholista az hülye.
Egyébként attól még, hogy sok helyen van ez, attól még egy idióta dolog.
Hiába akarunk átvenni bizonyos dolgokat külföldtől, attól még nem lesz jó, hisz már az a bizonyos dolog külföldön is egy faszság (lsd: előzetes feliratkozás)

hurmazs 2012.11.20. 15:10:45

@Kalmár: tudod mit pöcsfej!Ha közérted lenne mint nekem nem nyávogó kórúsoznál hanem aggódnál a megélhetésedél!!

Squid 2012.11.20. 15:11:03

@zbzbzb: "mégis miről beszélsz? én nem kevésszer jártam ott, vettem is italt - nagyon finom, egzotikus borokat, sőt, röviditalt is - de semmiféle nyilvántartás nem volt soha.
megkövetelik a személyi bemutatását még a láthatóan nyugdíjas papától is, igen.
de amúgy tök olyan, mint egy liquer store.
szóval? TÉNYEKET."

Oh jejzus..

A tiédet nem tartják nyilván, mivel te nem Svéd állampolgár vagy....

Kérdezd meg valami helyi haverodat hogyan is működik az egész mielőtt ledobod az ékszíjat!

zbzbzb 2012.11.20. 15:11:17

@vpepe: nem lehet általánosítani de ez rád is igaz. nem lett volna szabad eladni a stratégiailag fontos iparágakat, de az állam nem jó gazda. sose. legfeljebb kevésbé rossz, de sosem az optimális költségek mellett termel, mert vagy motiválatlan rá (nincs verseny) vagy pedig a saját állami szabályozók teszik ezt lehetetlenné.

hogy a kedvenc sportotokkal példálózzak: öntheted a pénzt a felcsútba, számolatlanul a játékosoknak, akkor sem fognak jobban játszani. sőt, minél többet fizetsz, annál szarabbul fognak. mert nincs bennük teljesítménykényszer.
verseny, teljesítmény, innováció - több tízezer éve ezek hajtják az embert.

próbálhatod megmagyarázni, hogy nem így van, de azzal csak annyit érsz el, hogy nyilvánvalóvá teszed mindenki számára, mennyire lövésed sincs a témához.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.11.20. 15:11:34

Ha meg valaki iszákos és odavan Skandináviáért, annak Dániát javaslom, bár drága hely az is, de legalább mindenhol kapsz szeszt :))
De Svédországban aki nem Malmöben él, az szarban van, mert nem nagyon fog hetente Stockholmból átjárni Koppenhágába.

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2012.11.20. 15:11:38

@Malachi:
Nemcsak azt jelenti (hanem mondjuk azt is, hogy (f)elkészítette/d, meg hogy rendberakta/d), de azt is. :-)

Az UP viszont tényleg nem kell bele.

@shitgun:
A főzetés teljesen legális volt addig is.

@ati27:
A svédek csak minőségi piát?
Hát öcsém, ha minőségi piának nevezed azt, aminek két kritériuma van:
1. folyjon
2. legyen benne alkohol
akkor tényleg.

De lehet kapni pl. borport - berakod vízbe, és 3 hét alatt bor lesz. Szerintük.
Hát ennyit a minőségi piáról.

@biturbo s - félázsiai bunkó állat:
Orbán Viktor (mármint a magyar kormányfő) 50. születésnapja jövőre lesz.
Vagy van egy jó időgéped?
Mert akkor megírhatnád nekem a jövő heti lottószámokat, így karácsony előtt jól jön az a kis zsebpénz.
Fele a tied, ha nyerünk. :-)

vpepe 2012.11.20. 15:12:15

@Malachi: ez nem válasz részedről, csak személyeskedés. Tipikus reakció, ha már nincs jobb.

Mindenesetre én válaszolok: mindegyiket olvasom, amit említettél, és olvasom a HVG-t, Index-et, Origo-t, Világgazdaság-ot is.

zbzbzb 2012.11.20. 15:12:24

@vpepe: nem lehet általánosítani de ez rád is igaz. nem lett volna szabad eladni a stratégiailag fontos iparágakat, de az állam nem jó gazda. sose. legfeljebb kevésbé rossz, de sosem az optimális költségek mellett termel, mert vagy motiválatlan rá (nincs verseny) vagy pedig a saját állami szabályozók teszik ezt lehetetlenné.

hogy a kedvenc sportotokkal példálózzak: öntheted a pénzt a felcsútba, számolatlanul a játékosoknak, akkor sem fognak jobban játszani. sőt, minél többet fizetsz, annál szarabbul fognak. mert nincs bennük teljesítménykényszer.
verseny, teljesítmény, innováció - több tízezer éve ezek hajtják az embert.

próbálhatod megmagyarázni, hogy nem így van, de azzal csak annyit érsz el, hogy nyilvánvalóvá teszed mindenki számára, mennyire lövésed sincs a témához.

2012.11.20. 15:13:03

@Kalmár: Hopp, egy morcos fideszes. Te írod a törvényjavaslatot cimbi?

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2012.11.20. 15:13:45

@andaluzkutya:
Emlékeim szerint nem, de rég jártam arra, lehet, hogy rosszul emlékszem.

Az egy főre jutó alkoholfogyasztásban lehet, hogy verjük őket, mert a magyar mindennap iszik valamennyit, az északiak viszont digitális ivók: vagy semmit, vagy hullarészegségig. És egy héten 2 nap általában az utóbbi.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.11.20. 15:14:00

@atti.atti:

Na épp erről írtam az előbb. Attól még, hogy sok ország használ valamit, amit mi is akarunk (pardon, nem mi, hanem a kormány !), attól még baromság. A svéd, kanadai, finn modellnek SEMMI értelme alkoholügyi téren.

zbzbzb 2012.11.20. 15:14:58

@Squid: minek kérdezzem meg azt amiről látom, hogy hogyan működik?
inkább te mondj valamit amivel bizonyítod, hogy így van.
még egyszer: tetszőleges boltba betérve senki nem regisztrált, se magyar, se litván, se svéd, de még a mozambiki bevándorló sem. csak ID ellenőrzés volt és fizetés.
tehát a tények a te oldaladról?

debreceni.blog 2012.11.20. 15:15:32

"Nem veszi észre senki, hogy itt vannak az új kommunisták? Csak szeretnék belerángatni a buliba az egyházat is Semjénen keresztül."

www.vagy.hu/tartalom/cikk/3343_uj_kommunistak_amen

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2012.11.20. 15:16:32

@Nyekenyóka.:
A norvégokat nem tudom, de a svédek meg a finnek leginkább sört isznak.

Mad Mind 2012.11.20. 15:18:00

@atti.atti:
Csak jelezném, hogy nem csődközeli országban katasztrofális munkanélküliségi helyzetben államosították a cigi és pia piacot Kanadában. Bár szerintem hülyeség az államosítás, mivel semmit sem old meg, csak felesleges bürokráciát csinál, de ha már gondolkodnak rajta legalább nézzék meg hány munkahelyet szüntetnek meg vele.

steaksauce 2012.11.20. 15:18:57

nem is rossz ötlet, több fejlett nyugati országban is bevállt..

Így például a svédeknél. A szilveszteri túrám miatt beszélgettem egy svéd ismerősömmel a témával kapcsolatban pár hete, és Ő például azon az állásponton volt, hogy jó ez így, ne legyen alkohol a sajt, tej, stb melletti polcon..

Bővebb információ:

en.wikipedia.org/wiki/Systembolaget

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.11.20. 15:20:11

@Budapesti Szeretkezési Vállalat:

Én úgy tudom a finnek vodkáznak, a svédekről sok mindent nem tudok, mivel bódítják magukat, mert a söreik gyengék és gagyik, már amilyeneket ittam. A dán sörök sokkal jobbak.

Mad Mind 2012.11.20. 15:21:09

@munkasterror:
Mi a jó benne? A feketegazdaság erősítése? Az tényleg jó ha csempész vagy. Semmi haszna sincs jelenleg, csak egy újabb rúgás a döglődő kisboltokba.

vpepe 2012.11.20. 15:22:22

zbzbzb: "próbálhatod megmagyarázni, hogy nem így van, de azzal csak annyit érsz el, hogy nyilvánvalóvá teszed mindenki számára, mennyire lövésed sincs a témához."

Örülök hogy nyitott vagy. Pont ezért nem kommentelek index blogra (ez most kivételes). Mindenesetre én továbbra is tartom ezt a bődületes hülyeséget, hogy garantált piacokat privatizálni ostobaság, és itt nincs az általad leírt "DE", csak egy pont.

Föl nem foghatom, miért jobb a(z esetleges) mutyinál, ha külföldre megy a pénzünk.

Jofiu 2012.11.20. 15:22:42

@munkasterror: Két éve a lengyeleknél az éjjel-nappali kisboltok polcainak fele vodkának volt fenntartva. De egyéb, normál élelmiszerboltokban sem kellett sokat keresgélni. Szóval a lengyel szigor nem jellemző.

Ahogy @Malachi: mondja a megvalósítással lesz itt gond. A skandináv boltok nagyon jó választékban, jó minőségű és választékú termékeket tudnak árulni - kevesebb boltban -, ami részben annak is köszönhető, hogy nagy tételben tudnak tárgyalni, aki bejut az tudja olcsóbban adni és érdemes figyelnie arra, nehogy elvessze a zsíros megrendelést megbízhatatlanság miatt. A magas alkoholadó miatt (tiszta alkohol tartalomra van kivetve) nem éri meg gagyit teríteni - nem lenne sokkal olcsóbb mint a jó -, a jó minőségű borok pedig versenyképes árban állnak rendelkezésre az alkoholadóval együtt is, a világ minden tájáról. Esténként és szombat kora délután után hétvégén zárva vannak, a 21 éves korhatár ki van kényszerítve - "aki olyan szerencsés, hogy 26 alattinak néz ki, annak bizonyítania kell, hogy idősebb mint 21", a tömények ottani szemmel is nagyon drágák, de ez nem jelent megoldhatatlan problémát, átalakulnak a szokások, és talán így a jó.
Van egy olyan gyanúm, a működés Magyarországon némileg más lesz.
Állami monopóliummal tárgyalni Magyarországon biza egész más kimenetelű lehet.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.11.20. 15:23:07

@steaksauce:

De mi az, hogy bevált? Mit jelent a "bevált" szó? Kevesebb alkoholista? Na ez nem igaz, ha megnézed a statisztikákat. Az egész Skandinávia egy alkoholista társaság.

Mad Mind 2012.11.20. 15:23:20

@steaksauce:
Mivel nem ismer mást, neki megfelel. De az itteni árak mellett, ha a kormány még pluszban ráteszi a hasznát, senki sem fogja megvenni, mennek helyette feketébe, vagy a környező országokba. Van pár EU ország a határainkon, ahol megéri majd venni.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.11.20. 15:23:43

@Kalmár:

Gratulálok az orbánfasszopó rezsimkutya kórusnak. :D

rókafogta 2012.11.20. 15:26:05

@shitgun: Képzeld én falun lakom 32. éve és nem főzött és nem főz minden harmadik "paraszt "pálinkát(én pl. egyszer se)főleg mióta már szinte disznóvágás sincs!Az egész (dohány ) semmi más mint a Fidesz saját köreiben akar minden piacot ami még hasznot hoz.Tőlem egyébként ott árulják a piát ahol akarják tőlem Nemzeti szarboltot is csinálhatnak,de hogy eddig is hány kisvállalkozással basztak ki és fognak az más kérdés tehát simán lehet majd számítani újabb és újabb Matolcsy piros seggpöttyű adókra.Ennek nem lesz soha vége(ha csak nem 2014.-ben ,mert igazából Orbán Viktort és társait olyan messzire kéne zavarni ,hogy soha ne tudjanak mégegyszer ide jönni),de nem így lesz egy ilyen balfasz bírka ellenzékkel és országgal.Én már leszarom sok nincs vissza(a temetőben nics Fidesz)a gyerekeim már 50% leléptek a maradék 50% is gondolkodik.A békemenetes maradék meg majd fizesse Matolcsy újabb és újabb adóit.Bár azt se tartom lehetetlennek,hogy hamarosan szögesdrót lesz a határainkon,legalább is Európa felé.De ez kell nekünk, mert csak így érezzük magunkat "jól"Hajrá Magyarország! Hajrá Orbánisztán! Mindenki Simicskánál fog dolgozni 47.000 ért! Hajrá!

steaksauce 2012.11.20. 15:26:10

@Mad Mind: Igaz, a határmenti svédek a Norvégoknál veszik a piát, viszont a srác szerint csökkentette (a még jelenleg is nagy) az akoholizmust

zbzbzb 2012.11.20. 15:27:02

@Squid: a @steaksauce: által belinkelt (köszi!) wiki oldalon sincs egy árva betű sem a regisztrációról.
szóval hogy is van ez?

steaksauce 2012.11.20. 15:27:37

Hozzáteszem, emlékszem rá, hogy már fiatalon is milyen egyszerű volt hozzájutni a cigihez, alkoholhoz, mert a kisboltok többsége magasról leszarja hány éves vagy - ez elméletben kivédhető lehetne a trafikok/alkohol shopok bevezetésével... gyakorlatban meg fene tudja

Zabaalint (törölt) 2012.11.20. 15:27:51

@strucc007:
Gondot jelentettek az utcán hangoskodó, randalírozó emberek, mert ugyan büntethetőek lennének mindkettőért, de a rendőrség nem foglalkozott velük.

Helyette betiltották az utcai szeszesital fogyasztást. Természetesen ezt sem képesek betartatni, így most ott tartunk, hogy egyes önkormányzatok tiltják a 10 utáni szesz árusítást.

Tehát most tartunk a kényszerszabály betartatására hozott kényszerszabálynál, hová szeretnéd mindezt tovább?

Arról nem is beszélve, hogy Budapest egy zajos nagyváros, ami nem újdonság, már nem nagyon él ember aki emlékezne arra, amikor ez még nem így volt. Nem kötelező ott élni, vannak csendesebb városok is.

roka 2012.11.20. 15:29:40

Ki gondolta, hogy a nyerőautomaták eltörlése nincs összefüggésbe a dohányboltok szerencsejátékkal történő felruházásával + az alkohol árusítási joggal koncesszióba, kb. 50 évre minden fidesz fannak meg van ágyazva. A maradék 9 millió meg le van sza.va, úgyse megy el regisztrálni

vpepe 2012.11.20. 15:30:53

@zbzbzb: abban igazad van, hogy talán túloztam az általánosítással - de bizony nehéz lenne sikersztorinak nevezni a Magyarországon lezajlott privatizációkat.

zbzbzb 2012.11.20. 15:31:25

@vpepe: igen ám, csak először nem ezt írtad.
a külföldi tulajdonos azért (is) jöhetett a képbe, mert igaz ő profitot akar de a profitjának a sokszorosa folyt el a mutyiban amit végül mi, fogyasztók fizetünk meg.
persze azzal egyetértek (ha visszaolvasol) hogy nem kell mindent eladni, de a magyar mutyi olyan mértékű, hogy az isten pénze nem elég azt kiszolgálni.

leginkább nem kéne mutyizni, az volna a jó. és akkor tök jól mennének a stratégiailag fontos ágazatok is ésszerű mennyiségű állami pénzből.

a mutyival meg az a baj, hogy nem fogják fel a résztvevők, hogy ingyenebéd nincs, a végén ők mind megfizetik az okoskodás árát.

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2012.11.20. 15:34:38

@Nyekenyóka.:
Finnországban éltem kint, de kocsmában finnt leginkább sört inni láttam.
Vodkát inkább otthon (a sör mellé, hogy jobban hasson :-).

És jók a söreik is, bár leginkább két fajtát, a Lapin Kultát és a III-as erősségű Koffot lehet kapni csapolva (utóbbiból a IVB erősségűt meg csak akkor, ha a beszállókártyát felmutatod a reptéren a tax freeben - azaz ha elfele mész :-).

Jofiu 2012.11.20. 15:35:23

@worxland: Ezt úgy kell érteni, hogy az alkoholforgalmazó cég mint szervezet nonprofit. Nem megy rá a haszonra, annyit kér amennyi a költség.
Persze e mellett az államnak szép kis bevétele van az alkoholon lévő nagyon magas adón, megengedheti a nonprofitságot a saját alkoholboltján. : )
Ha az adókat elsősorban üzletnek, profitorientáltsának tekintjük akkor persze a szöveg vetítés, de ott tényleg inkább elrettentés a cél. Nincs is kivételezés házipálesszel.

zbzbzb 2012.11.20. 15:35:37

@vpepe: ebben egyetértünk! én sem örülök annak amit látok. ennek ellenére hiszek a piacban, a versenyben, az innovációban.
lásd még: zőccséges, gmk a kádár korszakban és társaik.

Atrox 2012.11.20. 15:36:22

Csak annyit tennék hozzá ahhoz, hogy igaz ugyan, hogy Kanadában és Svédországban is hasonlóan megy az ital árusítás és ezen orszáok esetleg irígylésre méltó helyzetben vannak 95%-ban hozzánk képest, de ez nem jelenti azt, hogy mindenben másolni kell őket. Ennyi erővel minden intézkedéshez lehetne hozni 1 vagy 2 példát valamelyik amúgy irigyelt országból, de szerintem mindenki tudja, hogy azokban az országokban is vannak dolgok, melyek szarok és értelmes ember nem akarja őket lemásolni (ez most független is akár az aktuális témától). Egyébként meg egy ország/nemzet életében nagy hagyománnyal rendelkező bódítószerek (hazánkban az alkohol annak számít) beszerzésének korlátozása növeli a fekete gazdaságot és a szervezett bűnözést. Ezt számtalan történelmi példa bizonyítja (ez független attól, hogy egyébként jó lenne-e, ha egy ilyen rendelkezés esetleg elérné a tényleges célját).

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.11.20. 15:37:27

@Putyilov gyári melós: Pedig a dolog nagyon egyszerű. Addig csinálja, amíg hagyjuk! Sajnos amilyen marha, akarom mondani birka a magyar, még sokáig csinálhatja.

infuriated 2012.11.20. 15:37:46

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Ja ja, mindent elfogadnak kritika nélkül (pluszban még meg is magyarázzák), amit vezérük és a szervilis végrehajtóik kiizzadnak magukból.

biobender 2012.11.20. 15:38:16

@rókafogta: "hamarosan szögesdrót lesz a határainkon,legalább is Európa felé."

A vicc az, hogy lassan minden iranyban Europa lesz koroluttunk. Korbevettek b+.

Koveteljunk magyar-belarusz kozos hatart.

zbzbzb 2012.11.20. 15:39:24

@Atrox: csak annyit tennék hozzá, hogy szerintem a szesztilalom a világ bármelyik szegletében fokozza a feketegazdaságot és a szervezett bűnözést.

atti.atti 2012.11.20. 15:40:07

@Mad Mind: Abban ráció van, hogy nehezíted a hozzájutást egészségtelen dolgokhoz, mert például a cigarettából befolyó jövedéki adó az kisebb mint az egészségügy bizonyíthatóan a cigarettára visszavezethető kezeléseinek költsége.

Egyébként szerintem ez ellenőrizhetőség szempontjából még jó is lehet, mivel a hatóság tudja, hogy pontosan hol és hány helyen árulnak cigarettát és alkoholt ezért könnyebb azt ellenőrizni, jövedéki termék lévén ez nem gond. Plusz az ellenőrizhetőség az segít, hogy a fiatalkorúak nehezebben juthassanak hozzá ezekhez a termékekhez.

Az állam jövedéki adó bevétele pedig nem valószínű, hogy csökkenne mivel a cigaretta keresleti függvénye az függőleges.

atti.atti 2012.11.20. 15:40:41

@Nyekenyóka.:
Abban ráció van, hogy nehezíted a hozzájutást egészségtelen dolgokhoz, mert például a cigarettából befolyó jövedéki adó az kisebb mint az egészségügy bizonyíthatóan a cigarettára visszavezethető kezeléseinek költsége.

Egyébként szerintem ez ellenőrizhetőség szempontjából még jó is lehet, mivel a hatóság tudja, hogy pontosan hol és hány helyen árulnak cigarettát és alkoholt ezért könnyebb azt ellenőrizni, jövedéki termék lévén ez nem gond. Plusz az ellenőrizhetőség az segít, hogy a fiatalkorúak nehezebben juthassanak hozzá ezekhez a termékekhez.

Az állam jövedéki adó bevétele pedig nem valószínű, hogy csökkenne mivel a cigaretta keresleti függvénye az függőleges.

zbzbzb 2012.11.20. 15:40:45

@biobender: ne legyél kisstílű, légy szíves. én látni akarom a magyar-japán közös határt! ha már félázsiaiak vagyunk :)

zbzbzb 2012.11.20. 15:44:17

@atti.atti: hol olvastad, hogy a cigaretta keresleti függvénye függőleges? ember! gondolkozz már, ugyanolyan kereslet-kínálati viszonyai vannak, mint bármilyen más jószágnak.
még akkor is ez lesz a helyzet, ha állami monopol boltokban fogják árulni, csak legfeljebb az s/d viszonylat el fog mozdulni.
barátom!
most jön egy kemény rész. ízlelgesd a szót: feketegazdaság. feketekereskedelem.
csinálják csak az állami boltot, sokaknak jó kis adómentes bevétel lesz a cigaretta csempészés.
és mivel a cigaretta kereslet erősen árrugalmatlan (mert hogy függőséget okoz) ezért meglesz a piac is a feketézőknek.

vissza az iskolapadba!

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.11.20. 15:44:19

@atti.atti:

Véleményem szerint amíg fizeti valaki a TB-t addig úgy bassza el az életét, ahogy akarja, és amivel akarja.

Mr. Homn 2012.11.20. 15:46:34

ehhe. érdekes látvány lesz az eccerű, hétköznapi fidesznyik választópolgár arca amikor ráébred hogy bár rájött a mulathatnék, de este/éjjel már nem jut se cigihez se piához. gondolom akkor is elmúltnyócévezik egy jót. :)

zbzbzb 2012.11.20. 15:47:07

@atti.atti: hopp, lemaradt: természetesen mivel a monopolizált és kis számú legális értékesítési hely nem fog találkozni a valós cigaretta kereslettel, ezért a legálisan (zárjegyezett, adózott) értékesített dohányáru mennyiség vissza fog esni, csökkentve az állami adóbevételt.

persze nem muszáj a közgazdászoknak hinni, élhetsz a feritélben is, mondjuk én magadra hagylak :)

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.11.20. 15:49:28

@atti.atti: Itt csak attól fél mindenki, hogx ez is úgy lesz elboltolva, hogy a haverek járjanak jól. A dohánybolt monopolizálásával is az lesz, majd a haverek, csókosok okosba megkapják a koncessziókat, mint ahogy az a földekkel történt.
Éljen a Párt! Csak a Fidesz és a haverek!

zbzbzb 2012.11.20. 15:50:44

@Nyekenyóka.: ez sem egészen igaz, bár van köze az igazsághoz.
a te üzeneted lényege, hogy ha van egy társadalmi szolidaritáson alapuló rendszer, akkor a közösen megállapodott szabály szerint a járulékot fizető jogosult lesz a szolgáltatás igénybevételére.

a gond azzal van, ha a járulékfizető magatartása olyan nagy arányú plusz költséget okoz, ami már nem fedezhető a korábban megállapodott szabályok szerinti befizetésekből.

ebben az esetben vagy a szabályokat kell megváltoztatni (járulékot emelni) vagy a járulékfizetőt kell a közösség szempontjából hátrányos cselekményeitől eltiltani.

Laciii 2012.11.20. 15:53:16

@zbzbzb:
"ugyanolyan kereslet-kínálati viszonyai vannak, mint bármilyen más jószágnak"
majd folytatod
"és mivel a cigaretta kereslet erősen árrugalmatlan"
Eldönthetnéd mit akarsz. Ja, hogy csak károgni.

Mr. Homn 2012.11.20. 15:55:20

@atti.atti: függőleges? meg bevétel? már megbocsáss, de ez faszság. szerinted milyen cigit szívok amióta ennyire megdrágult? és milyet fogok szívni ha nem lehet kapni a sarki kisboltban? na ebből nincs és nem lesz állami bevétel.
(és ne, ne gyere az eü költségeimmel. 20 éve csak privát dokik láttak, nem került az államnak egy fillérbe sem ha nagyritkán beteg voltam)

vpepe 2012.11.20. 15:55:26

@zbzbzb: én is úgy gondolom, hogy nem véletlenül került sor a privatizációkra - az eladások oka ugyanaz a mutyi volt, mint ami oda vezetett.

Csak annyit akartam az elején mondani a cikkel kapcsolatban, hogy az államosítást nem kellene gyalázni, mert annak ellenkezője még rosszabb helyzetbe hozta az országot.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.20. 15:57:41

@Squid: ne beszélj hülyeséget, nem nyilvántartás alapján megy a piavásárlás. A jogsidra vetnek egy fél pillantást, ha kicsit is esélyes, hogy 21 alattinak vagy, de semmiféle nyilvántartást nem vezetnek, hogy ki mit vesz. Svéd állampolgárként mondom. Még valami?

pdw (törölt) 2012.11.20. 15:58:38

@ati27: Minosegi pia a faszt :)
Olyan undorito szutykokat lehetett ott inni a Finneknel (najo ok nem svedek, de ketlem h nagy kulonbseg lenne), hogy mar a szagatol is orditva hanytam...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.20. 16:00:24

@Nyekenyóka.: Stockholmból Finnországba pontosan 25 korona a kompjegy és degeszre pakolhatod olcsó piával a banyatankot

Laciii 2012.11.20. 16:01:11

Nyilvántartás Kanadában sincs.
A lényeg, hogy ott figyel a kamera az eladó mögött és ezért kicsit kétséges esetben is kéri a papírt. Ez az ami sok kis sufninál nem működik.

pdw (törölt) 2012.11.20. 16:01:43

@Budapesti Szeretkezési Vállalat: ez nem igaz (kiveve ha tavaly nyar ota valtozott volna valami). Sor, cider, long drink miegymas (10% alattiak) siman kaphato a boltokban, de csak este 8-9 kornyekeig. Utana lehuzzak redonnyel a sorpultot es
"mehetsz haza felreszegen, viszlat" ahogy gangxstaek mondanak :)

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.11.20. 16:02:44

@Réka ‎:
Ugyanezt csinálják a Malmöiek, csak ők Koppenhágába mennek át. Illetve Helsingborgból is...én láttam azt a nagy piaturizmust többször is, de lehet a finnekkel is ez van, én elhiszem neked :)

zbzbzb 2012.11.20. 16:02:47

@Laciii: mi köze az árrugalmasságnak a d/s -hez?
vagy szerinted is a cigaretta keresleti függvénye függőleges egyenes?

zbzbzb 2012.11.20. 16:04:28

@Réka ‎: de hát ő megmondta, nem látod? nem is vagy te svéd, ha ezt nem tudod :)

zbzbzb 2012.11.20. 16:05:59

@zbzbzb: hülye kérdés, nyilván a meredekséget fogja befolyásolni, de ettől még a tény tény marad!

pdw (törölt) 2012.11.20. 16:06:41

@Réka ‎: Ugyanezt csinaljak a Finnek az esztekkel. Atkompoznak, 5rekesz sor meg vodka aztan buli van hazaig ;)

Viccet felreteve, ha ez itt nem magyarorszag meg I. Viktor monarchia lenne akkor ez egy jo otlet, nem bannam ha megvalosulna.
A dohanyboltokat is mindenki meg fogja szokni, a dohanyzasbetiltast is mindenki megszokta (raadasul mindenki, meg a dohanyos ismeroseim is orulnek hogy nincs fust a kocsmaban), ez sem lenne kulonb.

phoenixe 2012.11.20. 16:08:36

Hurra!

Lesz itt nekunk sved demokracia!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.20. 16:11:24

@Nyekenyóka.: @Nyekenyóka.: jaja, emlékszem, éltem ott is :) érdekes módon a norvégok a svéd Systembolagetbe járnak át piát venni, mert "annyival olcsóbb" :D

egyébként nem ördögtől való a monopólium szerintem. Igen, az adó miatt drága és elég kényelmetlen, hogy nem lehet spontán venni egy üveg bort a vacsorához, de legalább tudom, hogy ha bemegyek, akkor fantasztikus választék és hozzáértő személyzet fogad, akiknek ha elmondom, mit főzök, tudnak ajánlani megfelelő borokat hozzá. Ráadásul nincsenek akciók, amelyek a silányabb terméket akarnák rámsózni és felesleges fogyasztásra sarkallnának. A boltoknak nem érdeke, hogy minél többet fogyasszak. Ráadásul még az én viszonylag szerény fizetésemből sem megengedhetetlen a mértékletes fogyasztás, tehát az árfekvés sem zavar.

de ahogy @pdw: is írja, kétséges, hogy mindez ilyen színvonalon megvalósulna Magyarországon is az eddigi kormányintézkedéseket nézve.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.11.20. 16:16:00

@Réka ‎:

Bor/sör szaküzletek nálunk is vannak, ahol hozzáértő személyzet fogad és a választék is fantasztikus, csak azt nem értem, hogy ha bemegyek nagyvásárolni egy hyperbe akkor miért nem vehetem meg ott helyben is a bort, vagy akár koktélhoz a töményeket? Miért kell ezért arrébb mennem, hogy több üzemanyagot és időt pocsékoljak el? Ez miért, kinek jó?
Nekem természetesen nem.
Az államnak sem nyilván.
Akkor kinek?

Gyulimali 2012.11.20. 16:16:01

Érdekes, hogy én pl. a velejéig fasiszta Ausztrália Viktória tartományában is ezt láttam. Nem ám italpult a helyi Tesco sarkában, hanem külön bejáratú helyiség, ahol meg lehet venni a szeszes italokat.
Az áruházban még sört sem lehet kapni.
Sőt, ott még vannak igazi Drive Thru italboltok is, olyanok, mint egy meki, csak ott szeszes italt árulnak.
De szerintem biztos az ausztrálok rosszul fejlett demokráciai érzéke illetve a félázsiai diktatúra iránti fokozott igényük miatt van így.

Malachi 2012.11.20. 16:17:47

@Mr. Homn: renden NERtag nem piál, nem cigiz. kulturáltan szórakozik. maxszimum asszonyt ver és számolgatja a seggén a pöttyöket. szidja a rohadt multikat meg a kampósorrúakat, áldást kér a viktorra aztán pihi.

Zabaalint (törölt) 2012.11.20. 16:18:34

@Réka ‎:
"de legalább tudom, hogy ha bemegyek, akkor fantasztikus választék és hozzáértő személyzet fogad"

Pont hogy ezt eddig megtehetted egy megfelelő szakboltban, de az állami koncessziós italboltnak nem érdeke, hogy szakértőt alkalmazzon, hiszen a monopólium miatt úgyis hozzá járnak az alkeszok, elég egy minimálbéres eladó.

"Ráadásul nincsenek akciók, amelyek a silányabb terméket akarnák rámsózni és felesleges fogyasztásra sarkallnának."

Most is vannak boltok, amelyek nem akcióznak.

"A boltoknak nem érdeke, hogy minél többet fogyasszak."

Dehogynem, ez független a monopóliumtól.

"Ráadásul még az én viszonylag szerény fizetésemből sem megengedhetetlen a mértékletes fogyasztás, tehát az árfekvés sem zavar."

Miért, eddig nem?

Malachi 2012.11.20. 16:20:46

különben most jutott eszembe, hogy ezzel a lépéssel pl. annyi lenne az apró kis sörboltoknak is? mert annak nagyon nem örülnék.

Husz_János_Puszita 2012.11.20. 16:25:04

Svédországban iszonyú drága a pia, a svéd turisták reggeltől estig részegek, ha kihúzzák a lábukat otthonról. A kikötőben veszik a csempészett szeszt svarcban.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.20. 16:25:16

@Zabaalint: "
Pont hogy ezt eddig megtehetted egy megfelelő szakboltban, de az állami koncessziós italboltnak nem érdeke, hogy szakértőt alkalmazzon, hiszen a monopólium miatt úgyis hozzá járnak az alkeszok, elég egy minimálbéres eladó." - igen, esélyes, hogy el lesz mutyizva jól. Ráadásul Svédországban majd egy évszázada létezik ilyen monopólium (a negyvenes években még fejadagra adták, mint Romániában a cukrot), tehát megvan a kultúrája a modern idők kezdete óta, egy magyarországi bevezetés sokkal drasztikusabb lépésnek tűnik.

Laciii 2012.11.20. 16:25:33

@Nyekenyóka.:
Ott lesz egy külön bolt a hiperben.
Mondjuk a mocskos komunista Montreálban is zártak este 8 körül. Hétköznap, hétvégén korábban.

atti.atti 2012.11.20. 16:27:16

Én nem vagyok egy nagy blogokat bújó valaki, de miért kell itt mindenkinek csúnya szavakat használni, blogtól függetlenül a többinél is ezt látom, hogy szimplán mint egy normál szó úgy záporoznak a ronda szavak?
A fasz, bassza meg stb. stb. szavak általánosak.

mojszipupi 2012.11.20. 16:27:22

A cba-n keresztül lesz ezentúl terítve a szesz? Vagy vmi más haveron keresztül. Lesz itt kérem nagy nemzeti szesz biznisz

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.11.20. 16:27:38

@Laciii:

Biztos vagy benne? Egy kis vidéki tescóban is lesz ilyen, vagy el kell menni a város túlsó végébe borért meg konyakért?

Husz_János_Puszita 2012.11.20. 16:29:10

@Réka ‎:

"fantasztikus választék és hozzáértő személyzet fogad, akiknek ha elmondom, mit főzök, tudnak ajánlani megfelelő borokat hozzá. Ráadásul nincsenek akciók, amelyek a silányabb terméket akarnák rámsózni és felesleges fogyasztásra sarkallnának."

Teljesen reális magyar életkép :D :D Magyar háziasszony munkából hazafelé beszalad, ajánljon már valami testes vörösbort a bélszín mellé vacsorára.

zbzbzb 2012.11.20. 16:30:00

@Réka ‎: na igen, ez így meg stokiban. hungáriában viszont molyrágta otthonkás öregasszonyok igazgatják a fogukat a pultban, le se szarva, hogy van-e vevő a boltban. ha meg veszel valamit, egy élet is kevés lesz ahhoz, hogy megírja az öreglány a kézi nyugtát tintaceruzával, benyálazva.
hát ezért.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.20. 16:30:32

@Husz_János_Puszita: azt hiszem, nem írtam bélszínről (sőt, azt hiszem életemben nem főztem még bélszínt), de ez ne zavarjon.

l3v1 2012.11.20. 16:30:35

@Réka ‎: "egyébként nem ördögtől való a monopólium szerintem. Igen, az adó miatt drága és elég kényelmetlen, hogy nem lehet spontán venni egy üveg bort a vacsorához, de legalább tudom, hogy ha bemegyek, akkor fantasztikus választék és hozzáértő személyzet fogad"

Amiket itt leírtál, ahhoz egyáltalán nem kell az _állami_ monopólium. Sőt, az állami monopólium sem garantálja semmiképp az olcsóságot ill. a hozzáértést.

Kiváncsi lennék, mit szólnának az USA-ban ha Obama államosítaná pl. a BevMo-t :) Mondjuk mostmár mindegy, több választást úgysem nyerhetne :)

@Gyulimali: "Nem ám italpult a helyi Tesco sarkában, hanem külön bejáratú helyiség"

Ide is azt mondanám, hogy ezeknek a dolgoknak semmi közük nincs ahhoz, hogy állami, vagy nem állami monopólium a szesz-biznisz. Több országban több nagyáruházban is láttam már általad leírt megoldást (elkülönített pia-részlegek), ami akár még hasznos és kényelmes is lehet, de miért kell ehhez állami kézbe venni a dolgot?

Laciii 2012.11.20. 16:31:46

@Nyekenyóka.:
Nem vagyok benne biztos, lehet nem lesz bolt sehol, hanem mindenki főzzön pálinkát otthon és kész.

sárkányfő 2012.11.20. 16:33:24

Ha érdekel bárkit is, ennek az országnak a tizede alkohol-drogos. Függők. Szó szerint, orvosi értelemben. Ergo kőkemény nemzeti érdek az alkohol-droghoz való hozzáférés nehezítése.

Aki ismer engem tudja mit gondolok a Fideszről és a kormányról, hazám hóhéráról. De most kivételesen ez egy jó ötlet, még ha ők csak a mutyizásért csinálják is.

Ugyanezek okból tiltakoztam a neten amikor "szabaddá" tették a pálinkafőzést. Egy olyan országban, ahol tömegesen alkohol-betegség, ez egy nemzet-ellenes merénylet. Most ellenkező értelmű döntésre készülnek, reméljük eltörlik a barom szabad-pálinkás törvényüket is.

zbzbzb 2012.11.20. 16:33:25

@Réka ‎: nem ment át az üzenet.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.20. 16:33:59

@zbzbzb: hát, ha a kormány csak egyszer is felhozza a svéd modellt, mint indokot/magyarázatot, akkor remélem lesz, aki megemlíti, hogy akkor az itteni boltoknak megfelelő színvonal az elvárás :)

zbzbzb 2012.11.20. 16:34:50

@Laciii: ez így ok, és mi lesz a cigivel? bár elvileg azt is meg lehet termelni (mármint fizikailag) a hátsó kertben.

tök fasza kis önellátó gazdaság leszünk, 18. századi színvonalon.

Laciii 2012.11.20. 16:36:51

Amúgy fura, hogy olyan lecsúszott kommunista országokban, mint Kanada vagy Hollandia teljesen normális, hogy este 8 után már szinte minden zárva és nem kapsz bármit bármikor a sarki boltban és mégis eléldegélnek valahogy.

zbzbzb 2012.11.20. 16:37:10

@Réka ‎: ó, északi barátainkat már többször felhozta a kormány példaként, nyugdíj ügyben is.
akárhányszor elhangzik ez a szó, biztos, hogy szívás lesz belőle :)
ne is halljak inkább a svédekről :)

Laciii 2012.11.20. 16:38:31

@zbzbzb:
Bocs, legközelebb kirakom az <irónia> tageket, hogy érthető legyen.

zbzbzb 2012.11.20. 16:38:36

@Laciii: rohad a nyugat és nemsokára recsegve dől össze, megmondta a főnök.

semmiextra 2012.11.20. 16:39:10

Na ás szem én bele vágok a fű businessbe.
Ezzel más országokban is csak azt sikerült elérni hogy a fiatalok a drog hoz könnyebben hozzájutnak és inkább szívnak ivás helyez. Gratulálok előre is!

Gyulimali 2012.11.20. 16:39:50

@l3v1:
...de miért kell ehhez állami kézbe venni a dolgot? ...
Mert a kormány ezt találta megfelelőnek.
Nem tudom, olvastad-e a linkelt cikket, de abban nem államosítás szerepel, hanem koncesszió. Azaz te is pályázhatsz majd arra, hogy jogot nyerj egy ilyen üzemeltetésére. Szóval, nem értem, hol itt az államosítás?
Ráadásul ezek még csak tervek, azaz eddig minden csak találgatás. Majd, ha lesz rá törvény, akkor elég lesz ezen rugózni.

Laciii 2012.11.20. 16:40:02

@Laciii:
Gy.k.: leírtam, hogy máshol ez hogyan zajlik. Ő meg tőlem kérdezte, hogy itthon hogy lesz. Honnan tudnám?

zbzbzb 2012.11.20. 16:40:21

@Laciii: ne fikázódj már folyton, értettem én, csak azt meg te értsd meg, hogy sajnos én reális lehetőségként látom azt, amit te iróniaként. okés?

Laciii 2012.11.20. 16:41:10

@zbzbzb:
Valamelyikünk irónia detektora nagyon félre van kalibrálva.

Husz_János_Puszita 2012.11.20. 16:41:59

Függőleges keresleti függvény hihihuhuhháááháháá :D :D

zbzbzb 2012.11.20. 16:43:20

@Laciii: én már eldöntöttem melyikünké. csá, menj piát venni montreálban, mert bezár a bót.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.20. 16:44:19

@zbzbzb: egyébként ha koncessziós boltok lesznek, ott ugyanúgy megtalálható majd az olcsótól a drágáig minden, nem úgy, mint a manapság eléggé exkluzív szakboltokban. Ráadásul a kényelmetlenségért valami hozzáadott értéket is kell nyújtani, hogy az emberek ne kizárólag csempészett szeszt igyanak, ez volna ugye a szakértés, színvonalas kiszolgálás. De ez egyelőre az én fantáziálgatásom, majd meglátjuk, hogy a gyakorlatban hogy lesz.

zbzbzb 2012.11.20. 16:46:01

@Réka ‎: svéd idealizmus :) túlságosan asszimilálódtál.
menj haza kicsit igazi életet szagolni :)

Laciii 2012.11.20. 16:46:50

@zbzbzb:
Montreál nem jó biznisz, drága, messze van, keveset lehet hozni. Hollandiába akár megérheti kimenni, de inkább csokiért :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.20. 16:47:40

@zbzbzb: nem lehet, elittam a repjegy árát :D

zbzbzb 2012.11.20. 16:48:52

@Réka ‎: svéd alkoholista :) Laciii hoz majd füvet, állj át arra :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.20. 16:50:52

@zbzbzb: légy szíves, ne hozz kapcsolatba ilyen súlyos bűnökkel, még jön a NER és lerúgja az ajtómat. Vagy TEK vagy KEK vagy hogy hívják őket. :D

zbzbzb 2012.11.20. 16:52:21

@Réka ‎: mondom én, hogy svéd lettél. na majd megadom a címedet a teknősöknek :)

Laciii 2012.11.20. 16:52:50

@zbzbzb:
Ha jól tudom eladni is csak hollandoknak lehet, a németem meg nem elég rossz :)

Husz_János_Puszita 2012.11.20. 16:55:07

@Réka ‎:

Jobb is, mert a bélszín hirtelen sütve jó.:D Tudok én ajánlani bort paprikás krumplihoz is, csak nem lenne egészen életszerű.

Minden monopólium megdrágítja az adott terméket, mivel korlátozz a versenyt + ott a koncessziós díj.

semmiextra 2012.11.20. 16:56:09

@atti.atti:
Ja és az eredmény az hogy a fűvet és más drogokat használnak mert olcsóbb. Torontoba n többet szívnak mint isznak az ismerőseim. Éljen ezt megcsinálták...

zbzbzb 2012.11.20. 16:57:59

@Laciii: szerintem Réka megveszi nagy tételben, már szóltam is a tini ninjáknak, hogy megy a deal :)

Napkutya 2012.11.20. 16:59:14

Ezek, NEM nemzeti italboltok lesznek, NEM hazai értékmentők, Hungarikumokkal, -hanem durva kasza a cimboráknak, -akiknek, FIDESZ-részről be is fogják nyújtani a számlát, a választások előtt.

Nem ül majd, a bánat marta, szittya turulmadár a "Szilva Ízesítésű Szeszesital (Magyar Palackozású)" tetején, -CSUPÁN, valaki a parlamentből, épp most próbálja kiosztani az italmérési engedélyt a cimboráknak -reményei szerint, vagy hatszázhúsz évre.

Hogy állami monopólium lenne az alkohol eladása? Semmi bajom vele.
Legyen.

De, ezt most épp úgy alakítják, hogy a haver akkor is keressen vele, amikor a mai kormányoldal már nincs hatalmon.

Nyilván az a cél, hogy ha ki is dobjuk a jelenlegi kormányt, akkor a cimbora azért elég gazdag legyen a következő választásig....

Van egy-két cég, aki így lett naggyá. Talán, tejeltek is eleget a FIDESZ-nek.

MI a bánatos, homok marta, tevetüdőt gondolnak a FIDESZ-rajongók?

Netuddki. 2012.11.20. 16:59:54

@shitgun: "Aki járt párszor vidéken, falun, tudja, hogy minden harmadik férfiember főzött, vagy főzetett eddig is, nem lesz hirtelen lepárló minden portán, ettől nem változik semmi. Az volt a gáz, hogy Józsibá a lehullott szilvát kénytelen volt stikában pálinkásítani."

Lóphaszt kispofám! Az, hogy 1-szer voltál falun nem jelenti, hogy értesz is hozzá B+! Bírom ahogy onnan a nagyfaluból osztják az észt.
Régen is simán lehetett legálisan pálinkát főzetni a "lehullott" szilvából. Azt csak nektek mesélik be, hogy az orbán találta fel. 2-3 hordó szilva miatt meg szerintem senki nem vállalja fel, hogy megvakuljon, úgyhogy továbbra is viszi főzetni...

Laciii 2012.11.20. 17:00:50

@semmiextra:
Holland füveseket meg a hazai alkoholistákat elnézve lehet, hogy jobban jártak.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.20. 17:00:57

Ebben a pillanatban szembesültem a monopólium egy hátrányával: kiderült, hogy a kedvenc boromat kivették forgalomból a gyökerek (rendelésre még kapható, de ki vár heteket a szállításra), mivel pedig csak egy bolthálózat van, ez ugye azt jelenti, hogy az ország egyetlen boltjában sem kapható többé :(((((
@zbzbzb: őrmester úr kérem engem felbujtottak!

Netuddki. 2012.11.20. 17:02:36

@Napkutya: "De, ezt most épp úgy alakítják, hogy a haver akkor is keressen vele, amikor a mai kormányoldal már nincs hatalmon.

Nyilván az a cél, hogy ha ki is dobjuk a jelenlegi kormányt, akkor a cimbora azért elég gazdag legyen a következő választásig...."

Sok hűhó semmiért. A következő kormány simán kidobja a "haverokat" ezekből a biznicekből...

Napkutya 2012.11.20. 17:10:53

@kovi1970: "Sok hűhó semmiért. A következő kormány simán kidobja a "haverokat" ezekből a biznicekből..."

Igen. És, mire ezt megcsinálja, addigra simán elmegy, vagy 200-300 millió az adófizetők pénzéből az újraszabályozásra, a törvénymódosításokra, a jövedéki rendelkezések módosításaira, stb.

Nem számít ez a mostani bandának.

Ennyi pénzből egy megyényi iskolát lehetne fűteni majd két-három év múlva, de most nem számít!

OSZTANI kell, amíg még lehet!

Anti Anyag (törölt) 2012.11.20. 17:15:00

Van egy gyanúm, túl sok szesz fogy számla nélkül.

zbzbzb 2012.11.20. 17:17:46

@Réka ‎: az egy dolog, de maga meg élvezte! :)

zbzbzb 2012.11.20. 17:19:16

@Anti Anyag: aztat hogyan mérik? hogy mennyi fogyik számla nélkül?
saccolással?
részegek számolásával?

a szerény, állami (tehát mindenkori kormányok által befolyásolt) statisztika is 25%-ra teszi a szürke/feketegazdaságot (olvastam valahol, most nem tudom hol). akkor min is vagyunk meglepődve?

zbzbzb 2012.11.20. 17:19:48

@Napkutya: így van, bajnai meg riverre emel. csak éppen senki nem tudja mi van a kezében?

Dzoltán55 2012.11.20. 17:22:28

Mi lesz a szabad pálinkafőzéssel?:))))

Napkutya 2012.11.20. 17:25:37

@zbzbzb: Öhmm... MIT emelt Bajnai?

Mert, ha AZT vesszük alapnak, amit a Matolcsy nevű osztó lát az asztalon, -akkor, alighanem szarban vagyunk, mert nem érdemes reál értéken licitálni a tétért.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.11.20. 17:27:50

@kovi1970: "2-3 hordó szilva miatt meg szerintem senki nem vállalja fel, hogy megvakuljon, úgyhogy továbbra is viszi főzetni..."

az okosabbja persze úgy csinálta, hogy egy kisebb részét lefőzette hivatalosan, arról volt papírja, a többit meg lefőzte maga otthon, legfeljebb ha pechje volt és feljelentették pár év múlva, mondhatta azt, hogy "finánc úr, nem fogyik, nem fogyik, nem issza itt senki, azért van ennyi!".

de a viccet félretéve, mióta olcsón lehet hivatalosan főzetni, egyszerűen tényleg nem éri meg a macerát, meg a veszélyt.

ez persze nem jelenti azt, hogy nem maradtak, akik maguknak főznek, de hát azt is hiába mondják el évről évre, hogy szüret után ha nem muszáj, ne menjünk a pincébe, vagy ha nagyon muszáj, vigyünk gyertyát magunkkal....

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.11.20. 17:29:53

@sárkányfő: "Most ellenkező értelmű döntésre készülnek, reméljük eltörlik a barom szabad-pálinkás törvényüket is."

és a sok alkoholista egészen egyszerűen leszokik az ivásról, ha nehezebben lehet hozzáférni a piához.

hááát, ha írtál is szakdolit az addikciókról, valszeg plágium volt az egész....

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.11.20. 17:31:24

@Réka ‎: "Ráadásul a kényelmetlenségért valami hozzáadott értéket is kell nyújtani"

10 ezer forint vásárlás felett ingyen Fidesz-kitűzőt kap majd a paraszt.

infuriated 2012.11.20. 17:32:53

@Gyulimali: Ó, hát és feltételezhetően egyforma eséllyel indul minden szereplő a koncesszióért, és nem élvez előnyt az eddigiek alapján a kormányközeli oligarcha lét. Nem egy országban élünk?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.11.20. 17:34:18

@pdw: "A dohanyboltokat is mindenki meg fogja szokni"

na ja, például amiatt, mert nem sok vizet fognak zavarni. beszerezzük máshol.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.20. 17:36:59

ilyenkor jó magyarnak lenni, hogy ez a legnagyobb bajunk 2012ben.

és főleg, hogy a kormánynak is...

u4hgn 2012.11.20. 18:09:24

Ez most komoly? Kicsit izzadságszagú a lista, kémiaórán tanultakból otthon pálinkát főz a gyerek (előtte vesz százezerért pálinkafőzőt), és mindezt azért, mert 2 utcával arrébb lehet csak szeszt kapni :D Meg a fekete főzés, hiszen mennyivel egyszerűbb feketén főzni, mint 2 sarokkal messzebb menni szeszért! Meg persze a csempészet is durvulni fog, hiszen ki menne arréb 2 utcával vásárolni, ha pancsolt cseh metilt is vehet? Sőt az emberek annyira felhúzzák magukat azon, hogy 2 utcával odébb lehet csak szeszt venni, hogy inkább elmennek érte külföldre! ÁÁÁÁ!!!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.20. 18:14:37

@u4hgn: amiota bevezettek az adathordozokon a masolasi dijat, azota aki teheti, Szlovakiaban vasarolja a DVD-t, memoriakartyat, pedig azert nem is kell ket utcaval odebb menni. Aki a hatarhoz közel lakik, az ezentul piaert is atmegy majd.

Gyulimali 2012.11.20. 18:16:38

@infuriated:
...Ó, hát és feltételezhetően egyforma eséllyel indul minden szereplő a koncesszióért, és nem élvez előnyt az eddigiek alapján a kormányközeli oligarcha lét. Nem egy országban élünk? ...
Miért, Te akarsz venni koncessziót?
Ha nem, akkor mi a gond ezzel?
De most komolyan... adott egy merőben spekuláción alapuló cikk, amiben csupán találgatások szerepelnek. Erre mindenki államosítást kiált.
Én személy szerint nem vagyok hajlandó ezen magamat felidegesíteni. Majd idegeskedek akkor, ha TÉNYLEG meglépik, és emiatt tényleg sokkal DRÁGÁBB lesz a pia. Addig csak feleslegesen hergelném magam ezen.

Gyulimali 2012.11.20. 18:18:49

@Réka ‎:
..aki teheti, Szlovakiaban vasarolja a DVD-t,..
Nem, én pl. itthon veszem meg a pendrivet is, meg azt az évi 10 db DVD-t is, amire szükségem van, bár ez már nagyon nem tartozik ide.

Anti Anyag (törölt) 2012.11.20. 18:26:33

@zbzbzb: Bementek este a NAV-osok valami 20 helyre és 18-ban semmilyen számlát nem adtak.

Innen már tudnak következtetni.

Anti Anyag (törölt) 2012.11.20. 18:28:20

@Réka ‎: Kinek kell ma már DVD? Lassan ki is hal.

Memória kártyából pedig veszel kb. évente 1-2 db.-ot.

deszegregator 2012.11.20. 18:29:50

Beteges , ahogy az otthoni pálinkafőzés ellen ágálsz...Az is látszik , hogy nagyon hülye vagy hozzá. Ne röhögtesd ki magad a szánalmas érveiddel, ahogy minden bajok forrásának az otthonfőzést jelölöd meg. Tudom , sz@rt nem számít mit firkálsz össze, de sajnos a történelem azt mutatja, hogy óriási jelentősége lehet a dilettáns alakok acsarkodásainak is, hiszen könnyű megtéveszteni az olyanokat akiknek nincs kellő rálátásuk az adott témára.

mrs. white 2012.11.20. 18:32:55

Több kérdés felmerül a trafik törvény és várható szesz törvénnyel kapcsolatban.
Valóban nem könnyű kijönni a cigeretta haszonkulcsából. Ez tény. Erre lehet megoldás a legújabb ötlet, minél több terméket mellé pakolni. Rohadt nagy segítséget azért nem jelent, hogy a hasonló haszonkulcsú kaparós sorsjegyet tervezték erre. Ettől csak egy egyszerűbb módszer létezne, ha nagyobb haszonkulcs lenne a terméken. Miért nem merül fel soha, hogy vajon miért ennyi a kulcs és miért nem lehet rajta emelni? Talán baj, hogy aki kereskedik vele az megélhet belőle. Egyébként itt jön a következő probléma. Ha nagyon vonzó a trafik akkor mindenki azzal akar foglalkozni egésze a következő kormányváltásig ahol lehet, hogy az egészet visszacsinálják. Annyira viszont nem jó üzlet mert egy pár év alatt nem jön vissza a befektetés. Ha nagyon vonzó akkor mi alapján választják ki a nem kevés számú jelentkezőből az arra "legérdemesebbeket". Ha a szesz is koncesszióba kerül, akkor vajon szabott ára lesz vagy marad a rugalmas árképzés azzal a feltétellel, hogy egy faluba máshol nem lehet pl megvenni, mert akkor már most mondom, hogy vevő lennék egy pár darab jogra. Igaz, most nem lennék falusi boltos, mert miután kiszedték a cigit forgalomból + úgy lehet a szeszt is, akkor nehéz lesz a tejből kenyérből megélni, ami meg a hypereknél nyomott áron van. Már most is falvakon lehet keresztűl menni anélkül, hogy kocsma lenne és bolt is csak mutatóba. Nem nagy buli most falusi lakosnak lenni.

Jokerpofa 2012.11.20. 18:37:10

@strucc007: őőőő Krakkó, Koppenhága, Prága, csak így hirtelen ez a 3 jutott eszembe, de mások biztos kiegészítik

mbenedek 2012.11.20. 18:37:41

Egyetértek a trafikok kistafírozásával, de csak akkor, ha rekreációs füvet is lehet kapni majd az állami boltban...

hurmazs 2012.11.20. 19:03:57

@mrs. white: Végre valaki lát a pályán.
Egyébiránt ha én pályázok és a Sanyi is a másik utcából mi alapján döntik el ki részesül a zsíros biznicből?

infuriated 2012.11.20. 21:36:39

@Gyulimali: Itt nem erről van szó, hogy én akarok-e venni koncessziót. Csak fújd a magadét, felteszem direkte nem akarod érteni.

Gyulimali 2012.11.20. 23:23:40

@infuriated:
Nézd, szíved joga, hogy rettegjél. Én személy szerint teljesen feleslegesnek érzem az ezen való idegeskedést. És elárulok egy titkot. Ha meg akarják csinálni, majd meg is fogják. Nyugodtan jöhetsz itt a haverokkal, meg az oligarchiákkal, de ez a világ már csak ilyen, és nem a mostani garnitúra alatt lett ilyen, hanem már bizony előtte is ilyen volt, szóval azt pl. nem értem, hogy min csodálkozol, attól, hogy a másik oldal demokratának nevezi magát, és ezeket meg diktátorozza, nem jelenti azt, hogy ez így is van.
A te választásod, hogy boldogan élsz benne, vagy rettegésben.
A mostani kormány ebben látja a heyzet megoldását. Alapvetően egyrészt az elvvel egyet tudok érteni, másrészt, mint többen is jelezték, a világ több országában is hasonló rendszer működik, azonkívül még be is jöhet nekik.
Mivel nekem nincsen rálátásom az ő helyzetükre, illetve a motívációkra, így én csak a saját dolgommal foglalkozom, mert csak a saját egészségemet rombolnám vele. Irígykedni meg nem fogok a "haverokra", mert a saját lelkiismeretükkel maguknak kell elszámolniuk. Én személy szerint utolsó tolvajnak gondolom azokat, akik a State capture-ben részt vesznek, mert mindenki jövőjét lopják el, de ettől függetlenül sem vagyok hajlandó ezen idegesíteni magam.
süti beállítások módosítása