2012.08.29. 14:11
Újra napirenden a rendszámcsere
Bumerángként pattog a "legyen területi alapú a rendszám" gumicsontja - téma volt januárban, de megint napirendre került, ezúttal Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára, Győri Gyula, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) új elnökének beiktatásán fejtette ki erről szóló véleményét.
A kormányzat láthatóan nem tud lejönni a témáról - az átnevezendő közterek (úgy néz ki) elfogytak, jöhetnek az autók, abból jó sok van, és a közszféra dolgozóinak is kell adni egy kis plusz munkát (vajon mennyibe is fog kerülni mindez a költségvetésnek?). Az nem lehet a csere indoka, hogy rossz a rendszer, elfogynak a rendszámok - 22 év után ma is csak az "M" betűnél tart a kibocsátás.
Hát igen, kell az autósoknak az új rendszám, mint púp a hátukra. Boldogságunk maximalizálásához nagyon hiányzik a területi (megyei, járási) alapú rendszám, mit is kezdenénk nélküle? És hiába a helyettes államtitkár nyugtató szavai, hogy a műszaki vizsgán, egyablakos ügyintézéssel történik majd a rendszámcsere, az autótulajdonosok szerint ez sem más, mint egy újabb sarc, csak ezúttal nemcsak fizetni kell, hanem ráadásul jó sok időt és energiát is bele kell majd áldozni az ügyintézésbe.
Mert ugye az egész nem annyi csak, hogy az x évente esedékes műszaki vizsga alkalmával kapunk egy új rendszámot, oszt jó napot. Először is, azt legyártja valaki és a gépjármű tulajdonosnak meg kell vennie. Az első kérdés, ami felöltik, vajon a jelenlegi gazdasági helyzetben, a csökkenő új üzembehelyezések korában, ez az egy ötlet van arra, hogy fellendüljön a rendszámgyártó cég forgalma? És vajon a régi örök-hűbéres kapja meg a gyártási jogot, vagy az új rendszámmal új piaci szereplő is beiktatásra kerül, ha már ilyen hirtelen ilyen jó üzletté vált a dolog? Vajon mikor jelenik majd meg a közbeszerzési kiírás és milyen beadási határidővel?
Ha új rendszám, akkor új forgalmi és utána irány a többi ügyintézés - hiteles, lízinges autóknál jön a pénzintézet. Vajon a műszaki vizsgán majd a bank, lízingcég képviselőjének is meg kell jelennie, vagy elég csak bejelenteni hozzájuk, hogy immáron új rendszámon fut az érintett jármű és mennyibe kerül majd az összes szerződés átírása? Lehet hívni a biztosítót felelősség meg casco-ügyben, beszélgetni a biztosító ügyintézőjével meg papírokat kitölteni és fénymásolni az új forgalmit, mehet a brunszt az önkormányzattal új behajtási meg parkolási engedélyért-bérletért, lehet levelezni módosított sztrádamatricáért, nem is beszélve a spéci lakhelyi vagy céges engedélyek ügyintézéséről, rendszámhoz rendelt szolgáltatásokról, benzinkút-hálózatos üzemanyagkártyák cseréjéről.
Valószínűleg az önkormányzat is nagyon boldog lesz a sok átrendszámozott jármű miatt amikor jön a szokásos gépjárműadó-határozatos időszak. Kérdés, vajon kiszabhatnak majd adót olyan autóra, amely nem az adott önkormányzat területi jelét viseli a rendszámtábláján? Mi lesz akkor, ha a tulajdonos nyíregyházi, az üzembentartó állandó lakhelye Gyula, de ideiglenesen Győrben lakik? Mennyi "idegenben lakás" után kell majd átrendszámoztatni az autót? És mennyit kell majd fizetni érte? És mi lesz a flotta-tulajdonosokkal, hogyan tervezzenek, mennyibe kerül majd a teljesen felesleges procedúra és mennyi plusz adminisztráció hárul majd rájuk? Vajon egy országos hálózatnak minden egyes telephelyén (fiókjánál) külön-külön kell majd rendszámoztatni, vagy a székhely dönt? Ha már az illetékesek vizsgálják a bevezetés lehetőségét, az ördög a részletekben rejlik ...
Vajon, ha járási koncepcióban gondolkodnak az illetékesek (ez is elhangzott), akkor lesz cirka 168 különféle rendszám hazánkban, nem beleszámolva a rendőrségi, stb. rendszámokat? Ez gyakorlatilag azt jelentené, hogy például Budapesten minden egyes kerületben más rendszám lenne, a ferencvárosi már ferdén nézhetne a társasház előtt éjszaka parkoló terézvárosira? Őszintén, vagyunk olyan nagyok, hogy érdemes ennyire elaprózni?
Sokak szerint a közbiztonságot jelentősen javítaná, ha messziről látszódna, hogy a faluba valami "idegen", azaz más járásbeli kódorogna. Vajon a szomszédokat figyelő öregasszony meg fogja tudni majd mondani, az "idegen" autós a 168 járás melyikében van regisztrálva? Azt sem lesz könnyebb megjegyez, mint a három betű-három szám kombinációt, a környékbelieket eddig is ismerte, a lomizó vállalkozókat meg százméterekről autótípus alapján kiszúrja ...
De vajon merné-e valaki a későbbiekben saját autóval országszerte követni kedvenc csapatát/politikusát/művészét, ha arra számíthat, a mindenekfeletti lokálpatriotizmus vandalizmusba is fordulhat? Vajon hogyan módosulnának a már meglévő sztereotípiák ("fővárosi beképzelt bunkó", "vidéki tahó", stb.) ha az utakat róva visszatérően tudatosulna az autóvezetőkben, az előttük bénázó/szlalomozó, vagy épp az utolsó használható parkolóhelyet elfoglaló, az egy "idegen"? Vajon egyértelmű, hogy az idegenek rosszabbul vezetnek, jobban kell vigyázni rájuk, mint a helyiekre? (aki autóját törte már össze a szomszéd utcában lakó, annak biztos más a véleménye ...)
Vajon növeli vagy csökkenti a toleranciaszintet a másik rendszámilag kiplakátolt származása, nyitottabbá válnak-e a híresen zárt gondolkodású magyarok? A kérdés nemcsak közbiztonsági és közigazgatási, hanem szociológiai is, bármi is a véleménye a kormánynak a szociológusokról. Lehet mondani, máshol ez jól működik (lásd Ausztria, Németország), de azt is, a jelenlegi rendszerünkhöz hasonló jól funkcionál máshol is (pl. Svédország, Litvánia), minek azt bolygatni.
És mi lesz az egyedi, drága pénzen vett rendszámokkal? Azokról nem kell tudnunk, hova valósiak, a kormány nekik megengedi az inkognitót, esetleg kénytelenek ők is besimulni a tömegbe? Vajon visszakapják majd a pénzüket, ha már jogszabályilag nem használhatják saját, kocsiról kocsira hordozható rendszámtáblájukat?
Az új rendszám tehát nem egyszeri költséget jelentene az autósoknak, hanem rengeteg utánjárást és plusz költséget - ami ráadásul minden egyes alkalommal megismétlődik, amikor lakhelyet (telephelyet, székhelyet) vált a gépjármű tulajdonosa.
Nem lenne egyszerűbb (és olcsóbb), ha azt mondanák, egyösszegben x forintot postázzon el minden autótulajdonos a közbeszerzési tendergyőztes rendszámgyártó cégnek, és minden maradjon a régiben?
Győri Gyula, az új NKH-elnök kifejtette: az ésszerűség, a nemzeti érdek és a jogszerűség vezeti a hatóságot a határozatai meghozatala során.
Csatlakozz a Facebook csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
vénkujon 2012.08.29. 15:40:46
thomaszka 2012.08.29. 15:49:49
hannamontanna 2012.08.29. 15:51:36
dr. Bubó 2012.08.29. 15:53:58
most hogy a gazdaságot és a nagyobb rencereket már révbe kormányozta a gyorsnaszád a szentkétharmaddal...
dr. Bubó 2012.08.29. 15:55:04
hannamontanna 2012.08.29. 15:56:22
Nem Penny hajója 2012.08.29. 15:58:38
Remélem, akik anno öntudatosan leszavazták a 200 forintos vizitdíjat, mint a kizsákmányolás netovábbját, azok majd most is népszavazást kezdeményeznek.
Failer 2012.08.29. 15:59:34
Netuddki. 2012.08.29. 16:00:14
Nem B+, ha pénzt akar az állam akkor dolgozzon is meg érte!
De ha már egyszerűsíteni akarsz, akkor talán ki kellene rúgni ezt a sok megélhetésit akik ilyen baromságokat kitalálnak...
dr. Bubó 2012.08.29. 16:00:34
hogy közben MINDENT ellophasson a fides mafia...
"100-ból mindössze 1 magyar felnőtt látja úgy, hogy a magyar gazdaság jó állapotban van"
www.origo.hu/gazdasag/20120829-a-tarki-felmerese-szerint-melyponton-van-a-magyarok-gazdasagi-hangulata.html#
georgie58 2012.08.29. 16:00:51
Ebből is látszik, hogy mennyi eszük van (nincs) ezeknek a megélhetési köcsögöknek, illetve mennyi jogszerűség vezeti a kis kezüket (hogy száradna le...).
Game over, insert coin 2012.08.29. 16:01:12
Valahol meg kell húzni a határt, nem tűrhetünk el örökre mindent.
Dr.Zemberevő 2012.08.29. 16:01:24
Egy gonddal kevesebb lesz a BM-nek.
vukkarak 2012.08.29. 16:01:42
dr. Bubó 2012.08.29. 16:01:51
a kormány gazdaságpolitikája mellett...
még 1% az elég sok... 80ezren kimennek az elég hatásos...
ArGa 2012.08.29. 16:02:13
Mi lesz a gravirozott ablakokkal, lámpákkal?A mostani rendszám van benne.
Ha költözöm cseréljem ki, mert másik a rendszám?
Azt hiszem kezd megint érni a "fülkeforradalom"!
Dr.Zemberevő 2012.08.29. 16:02:42
hannamontanna 2012.08.29. 16:03:23
nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2012.08.29. 16:03:53
Valamelyik csókos cégnek köll egy kis pénz, + az állam is kaszál belőle.
Már csak az évenkénti műszaki vizsga hiányzik, ami a másik agyrém...
(úgy tudom, Fr. o-ban pl. nincs is
műszaki vizsga, csak akkor dugnak meg keményen, ha ilyen okból okozol balesetet)
dr. Bubó 2012.08.29. 16:04:10
hogy amikor a TEK visszafoglalja a területeket ne kelljen ujra rencámot gravírozni...
Sztavrosz_ (törölt) 2012.08.29. 16:04:15
gnme 2012.08.29. 16:05:40
"...Győri Gyula, az új NKH-elnök kifejtette: az ésszerűség, a nemzeti érdek és a jogszerűség vezeti a hatóságot a határozatai meghozatala során..."
lásd még:
totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/02/09/jani_jani_kellett_ez_neked/
totalcar.hu/magazin/kozelet/2012/08/08/alacsonyabb_birsagok_egyszerubb_kresz/
totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/12/07/hat_a_kisf...om_nem_kene/
dr. Bubó 2012.08.29. 16:06:11
ezek elvetemült fidesfanok lehetnek...
vagy csak a "hibahatár" azaz lehet nincsenek is...
én mindenesetre szívesen beszélnék ojjannal aki ebbe tartozik és aki szerint a magyar gazdaság qva jo... (drmatolcsival nem, mert az beszámíthatatlan)
Le_Penseur 2012.08.29. 16:06:38
"Ezek az ötletek egyébként szerintem gumicsontok, hogy rágódjunk"
Az a gond, hogy a gumicsontból egyszer csak törvény születik végrehajtási rendelettel!
A polgároknak egyébként még jobban keresztbe lehetne tenni, ha mondjuk kizárólag a fővárosban, kizárólag személyesen és kizárólag szerda délelőtt lehetne elintézni a rendszámcserét, az erre kijelölt egyetlen hivatalban! :D
Le_Penseur 2012.08.29. 16:07:54
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.08.29. 16:09:22
bucbuc 2012.08.29. 16:11:02
A többi le van szarva, majd behajtjuk valahogy.
Teljesen nyilvánvaló hogy ennek egy célja van, hogy lehet még több lóvét lehúzni azokról akikről szabad.
dr. Bubó 2012.08.29. 16:12:26
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.08.29. 16:13:05
Ez megint csak egy gumicsont lesz, mert ezt már nem fogják benyelni az autósok...
Mi a pitsának körzetesiteni egy ilyen tökömnyi országot? Zannyukat, azt.
2012.08.29. 16:13:29
sanyivagyok 2012.08.29. 16:13:34
dr. Bubó 2012.08.29. 16:15:29
dr. Bubó 2012.08.29. 16:16:16
hannamontanna 2012.08.29. 16:16:41
dr. Bubó 2012.08.29. 16:17:39
"FIDES 1" rencámot kértem rá... lemongyam ?
Amatőr 2012.08.29. 16:19:19
Minek? Egyik kutya, a másik eb.
Az egyik leszerepelt bűnbandát lecserélnéd egy hasonlóan levitézlett sittes társaságra?
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.08.29. 16:19:26
És egy ablaknál. Egy ablakos ügyintézés... :)
hannamontanna 2012.08.29. 16:19:26
hannamontanna 2012.08.29. 16:21:36
ledkerék 2012.08.29. 16:23:07
isti77 2012.08.29. 16:23:26
Tahó Sandokan 2012.08.29. 16:27:46
mim 2012.08.29. 16:29:28
Szóval.. szerintem ez a közúti díjakról szól. Minden autó tulaj amint betéved valami nem rendszámhoz köthető területre.. perkál.
A nagy rendszámreform csak előkészíti - a tulajra hárítva persze változás tetemes részét - az útsarcot.
Remélem tényleg csak gumicsont, ahogy itt pár hozzászólótól olvastam.
laci_52 2012.08.29. 16:39:08
Nekik lesz egy zsíros állami megrendelésük, az autósok fizetnek, mint a katonatiszt, az államkassza busás bevételre tesz szert.
Ennyi az értelme a rendszámcserének.
dr kíváncsivagyok 2012.08.29. 16:40:11
Jenyei 2012.08.29. 16:46:40
stefiapo 2012.08.29. 16:47:27
dr kíváncsivagyok 2012.08.29. 16:47:27
2llkedő 2012.08.29. 16:53:12
v2peti 2012.08.29. 16:54:10
Bár tőlünk nyugatra szinte mindenhol területi alapúak vannak, de érdekes módon a csehek visszatértek a nem területi alapúhoz, ráadásul a rendszámok újabban ott nem betűvel, hanem számmal kezdődnek.
Mindenesetre most ez nem aktuális, de 10 év múlva, amikor a betűk nagy része elfogy (az U eleve foglalt a motorok miatt, és nekik fenn kell tartani valószűleg a V-t is, míg az utánfutóknak az X és az Y foglalt, ezért egy jó évtized múlva eléggé megfogynak majd a betűk.
Szóval ca. 5-10 év múlva kellene bevezetni, vagy ha hamarabb vezetik be, akkor felmenő rendszerben kellene ezt csinálni. Azaz első 1-2 évben csak az új, és az import kocsik kapjanak, vagy aki kér ilyent. És utána se legyen műszakinál kötelező kicserélni, csak ha lejár a forgalmi, vagy az autóhitel.
Dandie (törölt) 2012.08.29. 16:54:35
Messzi Vetek 2012.08.29. 16:55:01
ha ezt megszűntetjük a semmiért, azzal semmivel sem lesz jobb, viszont legalább rosszabb lesz.
szeme közé, laposan! 2012.08.29. 16:56:21
Kukiság · http://browhair.blog.hu/2014/12/13/jeff_639 2012.08.29. 17:05:05
Nevezzék át hetente a köztereket. de csak olyanokat ahol csak sóhivatalok vannak a kormánynegyedben.
Az embereket meg hagyják már végre békén éhendögleni.
Ha kell még nektek mani, amit még el akartok lopni, akkor rakassanak rendszámot a cipőkre, a görkörikra, a rollerekre, a gördeszkákra, a biciklikre, a triciklikre, az tetőcsomagtartókra, a síboxokra, a nordicwalking botokra, a pedálnélküli gyerekbciklikre, a bicikli gyerekülésekre. mindenre ami mozog és mozgatható.
De inkább ne fárasszátok magatokat, csak szóljatok mennyit utaljunk a Közgép Rencám Ezüsthajó rt-nek, oszt jónapot.
misi46 2012.08.29. 17:05:51
első rendszámát, most is azzal jár. 74 éves. Kb. 13 autót szolgált ki ugyanaz a rencám.
Ja, tudom az egy rohadt, kapitalista, ország. Nem is viszik semmire, bezzeg, ha lenne egy matolcsijuk!
dr. Bubó 2012.08.29. 17:07:09
Kukiság · http://browhair.blog.hu/2014/12/13/jeff_639 2012.08.29. 17:11:11
mindenkinek jó lenne az itthoni devizahiteleseknek elsősorban. CHF is lent van ez a "szakértő" sincs itthon. Király.
CICMÓK 2012.08.29. 17:17:50
Győri Gyula, az új NKH-elnök kifejtette: az ésszerűség, a nemzeti érdek és a jogszerűség vezeti a hatóságot a határozatai meghozatala során.
ÉSSZERŰ ÉS NEMZETI ÉRDEK A CSERE!
Kanten_vagyok_Montarzsiból 2012.08.29. 17:24:47
Kellett nektek ez az orbánféreg..kiváncsi lennék hány hüje szavazott rá csak ebből a bagázsból...nesztek
na-ki 2012.08.29. 17:24:48
A kínai vicc jut eszembe az országunk nagyságáról:
- hányan is laknak Magyarországon?
- tízmillióan!
- nahát, ilyen kevesen, akkor mindenki ismeri egymást!
subtotal 2012.08.29. 17:26:20
Ha annyi lesz egy átírás (umgefahr 30EUR és 30 perc max), mint a németeknél és a táblát is helyben megcsinálják (~30EUR), akkor jöhet pár év múlva, mikor kezdünk a végére érni a mostani rendszernek.
himpellér 2012.08.29. 17:27:39
KolompárRómeó 2012.08.29. 17:29:42
"Ez kész, ezt a bandát örökre ki kell söpörni ebből az országból, 2014 után a Fideszt fel kell oszlatni, be kell tiltani, vezetőit elszámoltatni, állampolgárságukat elvenni majd kiutasítani őket az országból - takarodjanak félázsiába, oda valók.
Valahol meg kell húzni a határt, nem tűrhetünk el örökre mindent. "
Az a baj, hogy pár éve a maszop-szadesz tolvajbandára is szó szerint igaz volt ez a leírás.
tarackos 2012.08.29. 17:30:25
Nem lenne egyszerűbb lehúzni a vasfüggönyt? Ilyen árakkal lassan úgy sem megy senki sehová!
Még jó, hogy nem elmúltnyócév van, nemtom mi lenne ha megszorítanának mint azok a gaz vörösök...
blr 2012.08.29. 17:31:41
becike4 2012.08.29. 17:33:36
Teljesen ésszerű volna és abszolút memzeti érdeket képviselne,ha kiszopná....
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.08.29. 17:34:08
Ja, az NKH-é valami normális szervezetre, amelyik nem nézi a közlekedőket kifosztandó prédának.
Dr. foolproof 2012.08.29. 17:35:01
Tényleg, hol egy Lee Harvey Oswald, mikor ekkora szükség lenne rá????
becike4 2012.08.29. 17:36:14
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.08.29. 17:43:56
két amerikai NATO-pilóta gyakorlatozik Közép-Európában. azt mondja az egyik:
- te, nézd már, milyen szarul élnek ezek a románok!
- Románok? Burgenlandban?
kell a körzetesítés, nehogy eltévedjünk.
parrre 2012.08.29. 17:45:01
AutosVilli 2012.08.29. 17:45:03
Bassza meg,mondják azt hogy minden autós utaljon át 2000Ft-ot /hó azt jólvan,jobban elfogadnám mint ezt a rendszám mizériát.
worxland 2012.08.29. 17:47:04
Vigyázz, mit írsz.
Egy hajnalban arra ébredsz, hogy a TEK rátört a szomszédodra (mert még a címet se találják meg).
CICMÓK 2012.08.29. 17:47:12
Normális, Egyetértő, Emberek, Elviselhető.....Magyarországa!
dekol84 2012.08.29. 17:50:14
(300 ft volt de mindegy!)
Akik akkor leszavazták a vizitdíjat, azok nem fognak népszavazást kezdeményezni, mert mind birka! Akkor is a zorbán adta a szájukba a szót, a fejükbe (mert agyuk ugye nincs) a gondolatot. Ezek önálló gondolatra képtelen droidok, akik azt teszik és azt hiszik el amit a führer mond. Akkor azt mondta, hogy a vizitdíj nem jó és ezek elmentek és leszavazták. Most azt mondja nekik, hogy a 27%-os áfa jó és ezek becumizzák! Ahogy beszopják azt is, hogy a negatív gazdasági növekedés az siker és Európa minket másol.
Szóval erre a sok idióta fidesz droidra nem számíts népszavazás ügyben. Majd ha a führerük a sameszain keresztül felszólítja őket, hogy masírozzanak végig agyament békemenet címszóval a városon, akkor a sok barom majd végig csaholja a várost. De önálló gondolatot ettől a hordától ne várjon senki!
Kakimaki0123456789 2012.08.29. 17:52:21
Nem erre kertek ezek felhatazast???
dekol84 2012.08.29. 17:53:10
Ahogy a vállalkozásokkal megcsinálták, hogy regisztrálni kel a kamaránál 5000 Ft/év. Oszt mit adnak érte? Ingyen pályázat figyelést, magyarul lófalloszt! A seggfej parrag kitalálta, mert nem volt neki elég pénze, a zorbán meg elrendelte. Az ugyanez a szisztéma! Hogy a jó büdös qrva anyjába takarodna mind az összes fideszes pénisz, meg az a sok barom, aki ezeknek 2/3-ot szavazott!
parrre 2012.08.29. 18:04:47
bircus hungaricus 2012.08.29. 18:06:07
hamisnero 2012.08.29. 18:23:25
kicsilia 2012.08.29. 18:24:42
redriot77 2012.08.29. 18:56:09
Magyarország megújul! Európában eddig példa nélküli sikereket tudhatunk magunk mögött! A magyar kormány újabb csatát nyert! Hadat üzentünk az államadósságnak! Megvédjük a nyugdíj-megtakarításokat!
Stb.
Szarházi hazug bolsevik banda, elegem van belőlük... De azok is telibeköphetik a tükröt akik a szavazatukkal hozzájárultak a dicsőséges kétharmad születéséhez.
Game over, insert coin 2012.08.29. 19:07:14
Le én. Szar volt az is, de ezek mindenen túltesznek. Ha így megy tovább, 2014-re már Gyurcsányt is vissza fogjuk sírni.
G_P 2012.08.29. 19:08:59
Például a KP vagy BP19 rendszámú, kispesti autó, ha megjelenne Rózsadombon, egyből le lenne prolizva. De ha soproni rendszámmal menne le az ember valahová Békésbe, akkor is ferde szemmel néznének rá. Bele se merek gondolni!
Anteovin 2012.08.29. 19:13:13
Dubito 2012.08.29. 19:21:47
Nekem is lennének ötleteim, hogyan lehetne felvirágozni kis hazánkat. Pl. a házszámozást át lehetne alakítani római számokra. Nemzeti érdekileg.
paveway 2012.08.29. 19:41:45
dr. Bubó 2012.08.29. 19:44:45
a szeméjgépkocsi: 3kerekű 6ajtajú két elejű jármű...
na ugye menynivel jobb ha a rencámot b@sztattyák csak...
subtotal 2012.08.29. 19:49:16
Bár én eddig azt hittem, csak Pestről lejt vidékre az út, de akkor nyugatról keletre is?
Egyébként külföldön nem félünk attól, hogy látják rendszám alapján, hogy nem helyiek vagyunk, itthon meg igen?
dennisthemenace 2012.08.29. 19:52:55
dennisthemenace 2012.08.29. 19:55:58
nemsirunk 2012.08.29. 20:02:01
"FIDES 1" rencámot kértem rá"
Azzal csak akkor közlekedj, ha van hozzá TEK-es konvojod is, különben nem biztonságos...
Martian (törölt) 2012.08.29. 20:24:43
hamisnero 2012.08.29. 20:29:14
jocijocó 2012.08.29. 20:32:39
bohumil stejskal 2012.08.29. 20:32:46
de a lényeg, hogy szeretem a munkám!
esetleg kitanulom a rendszámgyártást is. :)
Parajpuding 2012.08.29. 20:36:54
Tiborc 2012.08.29. 20:52:40
Kepa 2012.08.29. 20:53:04
Sákif za morro? 2012.08.29. 20:58:08
Kepa 2012.08.29. 20:58:41
Kepa 2012.08.29. 21:02:59
tlantos 2012.08.29. 21:03:53
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2012.08.29. 21:27:24
StormST 2012.08.29. 21:55:19
Könnyű az autóst szopatni, mert amíg annyira a béka segge alatt van a tömegközlekedés, ahogy most, addig sokan rá vannak kényszerülve, hogy autót tartsanak fent, de ezek a szemetek erre most már kicsit túl sokszor játszanak rá...
Egyébként már látom a lelki szemeimmel, hogy a belengetett csökkenő alapvető élelmiszeres ÁFA hozni fog egy fincsi jövedéki adó emelést az üzemanyagoknál, mert valamiből vissza kell hozni a kieső pénzt és az autóson a legegyszerűbb.
Jön még az útdíj is , mert autópályára lassan a kutya se megy, csak akinek nagyon muszáj, de persze az is nemzeti érdek lesz...
De a sok droid sajnos újra meg fogja ezeket választani, mert ha kilóg a seggük a gatyából, akkor is elhiszik, hogy jól élnek és még jobban fognak...
korrektember 2012.08.29. 21:57:44
A következő, 2014-es választáson fogjátok meg egymás kezét az MSZP-vel és maradjatok otthon, ne menjetek el szavazni! Hadd szopjon az az Orbán!
Éljenek a rendszámosok!
zum trucc 2012.08.29. 21:58:49
Lehet területi rendszámot bevezetni.
Az új kocsiknál.
Meg, ha más okból szükséges a rendszámcsere.
Aztán mondjuk 12 vagy 20 év múlva, ha olyan fontos, akkor a "régi rendszámokat" szigorúan állami költségen le lehet cserélni.
De minek is?
öt görög 2012.08.29. 22:02:23
Fiesole 2012.08.29. 22:06:33
2012.08.29. 22:19:54
Dr. Trebitsch 2012.08.29. 22:48:00
antimason (törölt) 2012.09.01. 11:15:57
A területi rendszám viszont valóban pénzbehajtás.