véleménynyilvánítási szabadság6 (1).pngVégre megtudtuk, mennyibe került az, hogy megtudjuk, "Magyarország jobban teljesít":

'Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi miniszter válasza szerint a kampány teljes költségvetése (beleértve a médiafelületek vásárlását és a kreatívok legyártását) nettó 623 841 008 forint plusz áfa volt. Ez tehát bruttó 792 278 080 forintot, vagyis majdnem 800 millió forintot jelent." (origo.hu)

De vajon miért kellett kétszázmillió híján egy milliárdot arra költeni, hogy megtudja a kedves választó, immáron mennyivel jobb neki? Miért kellett aranyárban kióriásplakátolni mindazt, amit a közszolgálati média egyébként is naponta hirdet? (A miniszteri válasz szerint a felületek darabára átlagosan nettó 64 892 forint plusz áfa volt, és összesen 8830 "felületet" vásároltak meg.)

"A reklámozás az az ár, amit azért kell megfizetnünk, mert termékünk vagy szolgáltatásunk csak középszerű." (Jeff Bezos)

Mondják, a jó bornak nem kell cégér - ha tehát jó a kormányunk teljesítménye, miért van szüksége reklámra? Vagy nem olyan jó az a bor, viszont ha sokszor halljuk, majd elhisszük, hogy a világ legjobb nedűje van a magyar választópolgárok poharában? Nosza, szakadjunk el attól, amit valóságnak érzünk és lépjünk egy magasabb, ideális szférába?

"Az ábrándozás - megfelelően alkalmazva - minden reklám lényege." John Steinbeck

A reklám jó, mert a kutya sem várja el, hogy igaz legyen. Szocializációnk része - megszoktuk, hogy nem kutatjuk, mekkora valóságértéke van a sampon vagy joghurt dicséretének és azon sem lepődünk meg, ha hangzatos szavakkal, agyoncsépelt frázisokkal átvágnak minket. Ha pedig ingerküszöbünket már nem ugorják át a valótlan-gyanús állítások, vajon miért is járnánk utána a kormányzati reklám állításainak? Például annak, miszerint az "Idén már 4,6 százalékkal emelkedett az átlagbér"? És míg a hitelreklámoknál követelmény a THM meghatározása, a közpénzből finanszírozott kormányzati hirdetések esetén senki sem követeli a csillagot meg az apróbetűt a plakát alján:

"A KSH adatai szerint az idén júliusban 2,1 százalékkal voltak magasabbak a bruttó átlagkeresetek, mint egy évvel korábban. Az átlagbér így 229 698 ezer forint volt. Ha a nettó átlagot nézzük (tehát amit a munkavállalók kézhez kapnak) akkor sem 4,6 százalékos a növekedés. A KSH szerint nettó keresetek 3,7 százalékkal voltak magasabbak nemzetgazdasági szinten, ami a júliusi 1,8 százalékos infláció mellett nagyjából 1,9 százalékos reálbér-emelkedésnek felel meg. Akkor mégis mi ez a 4,6 százalék? A KSH adatai között szerepel, hogy a versenyszférában növekedtek ennyivel a bruttó átlagbérek, a kormány tehát a hirdetésben nem vette figyelembe a közszférában dolgozók fizetését." (origo.hu)

Kétséges, hogy a fogyasztóvédelem valaha is szót emel ilyen apróság miatt.

"A reklám keverőpálca a moslékosvödörben." (Mark Twain)

A reklám azért is jó, mert nem kell bővített információval szolgálni: a terméket, azaz a kormányt egy mondattal dicsérni kell, részletekkel meg felesleges terhelni a választókat. Egy részüket úgysem érdekli (vallásos áhítat), mások úgyis tudják, hogy jó nagy csúsztatás a szlogen (tájékozott kritikusok), viszont az ingadozók még akár el is hihetik, bizony itt van a Kánaán, a kormány pedig tényleg szuperul teljesít és képviseli az ország érdekeit, mint például a "Magyarország először rendezheti meg a vizes sportok világbajnokságát" esetben:

"2021-ben valóban Budapest rendezheti az úszók, nyíltvízi úszók, műugrók, műúszók és vízilabdázók világbajnokságát, ami tényleg nagy eredmény. Eddig ugyanis csak Barcelona és Róma rendezhetett vizes vébét Európában. A győzelmünkért a végén ugyanakkor már nem kellett nagyon izgulni, két vetélytársunk ugyanis visszalépett az utolsó pillanatban, így csak az volt a kérdés, hogy a nemzetközi szövetség nekünk adja a rendezés jogát, vagy új pályázatot hirdet." (origo.hu)

Azt pedig végképp nem reklámozza a kormány, ez a sportesemény mennyibe is fog fájni az országnak (adóforintok huss ...) - hány létesítményt kell felhúzni (amik később kihasználatlanul ott állnak majd, viszont a fenntartásuk viszi a milliárdokat) és kinek is énekel a fülemüle ebben az esetben. Mert nem az átlagválasztónak, az biztos. Az csak fizetheti a számlát.

"Annyira azért nem jó az élet, mint amennyire reklámozzák." (Cserna-Szabó András)

 

A reklám azért jó, mert olyan kiváló tulajdonságot is le lehet nyomni a fogyasztók torkán, ami nemcsak az adott hirdetőt, hanem másokat is jellemezhet, a termék pedig nem egyedülálló még akkor sem, ha azt állítják róla - "Több mint 40 000 önkéntes összefogása akadályozta meg, hogy emberéletet követeljen a történelmi méretű dunai árvíz."

'Az idei rekordméretű dunai árvíz ellen a gátakon valóban közel negyvenezer önkéntes, valamint kilencezer rendőr, katona és tűzoltó dolgozott. Szerencsére valóban nem halt meg senki az árvízben, de az MTI hírarchívuma szerint ugyancsak nem történt haláleset az eddigi két legnagyobb dunai árvíz idején sem, 2002-ben és 2006-ban, amikor éppen baloldali kormányok vezették az országot." (origo.hu)

index.hu magyarország jobban államosít.jpg

forrás: index.hu

Reklámmal még az olyan kellemetlen dolgokat, mint a munkanélküliség is jobbá lehet tenni - csak arra kell vigyázni, nehogy valaki a saját bőrén tapasztalja meg, mit is jelent ma Magyarországon a munkahelykeresés: "2010 óta több mint 5 százalékkal csökkent a munkanélküliek száma Magyarországon".

"2010 május-júliusában, amikor Orbán Viktor átvette a kormányzást, a munkanélküliek száma 467 ezer fő volt. A legfrissebb KSH-adat szerint (2013 június-augusztus) jelenleg 439 és fél ezren vannak a regisztrált munkanélküliek. Ez a 27-28 ezres csökkenés valóban öt százaléknak felel meg. Az adatokat azonban torzíthatja, hogy közben megváltoztak a közmunka szabályai, illetve az idő közben külföldre távozó és ott munkát vállaló magyarok sem jelennek meg a statisztikában." (origo.hu)

De mi lenne, ha a külföldön dolgozók egyszer csak megjelennének a hazai munkaerőpiacon, akkor hogy szólna a reklám szövege? 

"Hír az, amit valaki valahol szeretne eltitkolni... minden egyéb csak hirdetés." (Lord Northcliffe)

És igen, reklámra van szükség ahhoz, hogy az érintettek torkán lenyomja a kormány, milyen jó is nekik, például hogy a Fidesz-KDNP módosította az adójogszabályokat: "Magyarországon a kormányváltás óta 24 500 Ft-tal nőtt a minimálbér."

"A minimálbér bruttó összege három év alatt valóban 73 500-ról 98 ezerre emelkedett, de ha a nettó összeget nézzük, messze nem ekkora az emelkedés. A nettó minimálbér 2010-ben 60 236 forint volt, 2011-ben 60 600 forint, 2012-ben 60 915 forint volt, az idén pedig 64 190 forintot vihet haza havonta az a gyermektelen munkavállaló, aki minimálbérért dolgozik. Vagyis csak alig négyezer forinttal kap többet kézhez a minimálbéres. (origo.hu)

A vallásos áhítattal a kormánypárton csüngők valószínűleg el is hiszik, hogy milyen jó, amikor a bruttó 24.500 valójában nettó négyezer, de aki a minimálbéresek soványka kenyerét eszi, biztos másképp számol - és egyáltalán nem repeszti szét mellkasát a büszkeség amiatt, hogy bizony mennyivel több adóval járul hozzá most már ő is társadalmunk működtetéséhez. Meg az ilyen reklámkampányokhoz, amiből megtudja, milyen jó is neki.

"Amit eléjük teszel, legyen rövid, hogy elolvassák, világos, hogy értékeljék, képekben gazdag, hogy emlékezzenek rá, de mindenekelőtt pontos, hogy a fénye vezessen." (Joseph Pulitzer)


Nem panaszkodhatunk tehát, a kormány üzenetei rövidek (hogy elolvassuk), világosak (erre nincs panasz, főleg, hogy nem zavarnak meg minket kiegészítő-pontosító információkkal), képekben gazdagok (jó sok narancssárga, hogy tudjunk mire asszociálni) - a megvilágosodás fény meg vezet minket akkor is, ha nem pontosak az információk, mert ugye egy politikai hirdetéstől ez azért mégsem várható el. Igaz, egy-két elvetemült mém is készült, dehát ilyen a mai információs társadalmunk.

Természetesen felmerülhet a kérdés, vajon a választópolgároknak bejön a kormány öntömjénezése vagy azért annyira nem? Esetleg gondolhatnak arra, ezt a 800 milliót el lehetett volna költeni olyan dolgokra is, aminek több értelme van? Ötlet valószínűleg lenne rengeteg, de egyelőre senki sem kíváncsi rá, hiszen Magyarország így is jobban teljesít. Azt meg, hogy mihez képest, inkább ne firtassuk, kormányunk sem teszi.

 

 mém forrása: galgamuscsoport.hu

 

"A reklámipar nem termékeket vagy ötleteket árusít, hanem a boldogság lenyűgöző, de hamis illúzióját." (Oliviero Toscani)

És vajon ezt teszi a kormányunk is, potom 800 millióért?

 

Ha tetszett és szívesen olvasnál még több morgást, tematikus tartalomjegyzék itt.

Amennyiben tetszett, várunk Facebook-csoportunkban!

 

A bejegyzés trackback címe:

http://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr275722023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2014.01.02. 23:22:30

Akár fel is háborodhatnék, de ez aprópénz ahhoz képest, a műjégpályát több mint 4 milliárdból tették épp tönkre.

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2014.01.03. 00:33:50

@MolnarErik: az a téma is megérne egy misét ...
- hogyan tervezték (egyáltalán ami a tervek alapján elkészíthető volt, az a célnak megfelel-e, vagy már alapjaiban el van rontva - alul van méretezve, stb. - az egész)
- hogyan kivitelezték (csak azt csinálták, ami a tervben szerepelt, vagy közben "okoskodtak", kilopták az anyagot, stb.)
- mit csinált a műszaki ellenőr (megfelelt a terveknek a kivitelezés? a megfelelő anyagok lettek beépítve?)
- az uniós pályázat keretében valaha valaki megvizsgálta-e, jók-e a tervek, illetve a terveknek megfelelő-e a kivitelezés.
Mi meg sóhajtozhatunk, bezzeg az átkosban ez is jobb volt ...

Bretschneider detektív 2014.01.03. 11:16:21

Simicska plakátbirodalmának kistafírungozása? (Pluszba. :-)

Sir Galahad 2014.01.03. 11:38:05

Propagandára MINDEN kormány költ. Az előző is költött, a következő is fog. És nem kevesebbet, mint a mostani. Lehet azt mondani, hogy ennek nem örülünk, de ez szélmalomharc volna, ezzel az eszközzel a világon minden kormány él.

Blogger Géza 2014.01.03. 11:40:05

Nettó 65 ezer Ft / felület az mitől aranyár?

"kétszázmillió híján egy milliárdot" ez elég demagóg számítás, főleg ha figyelembe vesszük, hogy az áfa közvetlenül visszafolyik a költségvetésbe, tehát a valós nettó kiadás csak 600 millió.

Persze ha valaki azt hiszi, csak ez a kormány költ a közvélemény megismerésére és befolyásolásra (kommunikációra, tanácsadásra stb.), az igencsak nagyot téved:

"A HVG kutatása szerint 2006-2010 között összesen 16,8 milliárd forintot költöttek a kormányok kommunikációs tanácsadásra, tanulmánykészítésre és közvélemény-kutatásra."

alfahir.hu/milliardokat_szakitottak_a_gyurcsany_bajnai_kormany_alatt_a_kutatocegek-20121205

citrix 2014.01.03. 11:40:37

A "Magyarország jobban teljesít" olyan jó hír,ami minden pénzt megér.Ki van plakátolva-hirdetve-dobolva,tv/rádió harsogja,internet tolja a zemberek arcába.Csak lefelejtették róla hogy minél teljesít/államosít jobban Pártunk és Kormányunk.Mondjuk Szomáliánál?Talán igen.

Netuddki. 2014.01.03. 11:45:55

Ezt papolom már mióta! Ez egyértelműen sikkasztás és hűtlen kezelés.
Egy kormány ne reklámozza a tevékenységét! Mi a célja mindezzel? Tájékoztatás? Ugyan! Arra ott az MTI, az összes média, amik egymással versengve hozzák ki ingyen (közpénzileg nézve) és bérmentve mi történik az országban.
Ha egy kormánynak reklámozni a kell magát, azt abból a célból teszi, hogy azt a pártot amelyik a kormányt adja legközelebb is megválasszák. Ezt pedig választási kampánynak hívják. Nemigaz janika? Na, ezért köztörvényes bűncselekmény több 100 milkát kidobni az ablakon. Ezeket a pénzeket a fidesznek kamnatostul be kell fizetni a költségvetésbe! Mese nincs. Ha nincs elég pénze a pártnak akkor a párttagoknak! Arányosan, mennyi hasznot húztak a fideszben a kivételezett helyzetükből...

Sörös Mérenc 2014.01.03. 11:47:08

@Blogger Géza: Megint a következetés: fidesz = mszp. Mókás, ahogy a fajtád folyton vissza "emútnyócévezik" (más érv híján) és ezzel azt mondja, hogy a fidesz hazugságokra és blöffre alapozva érdemtelenül kapott 2/3-ot. Érdekes, hogy 2006-ban a belváros égett hasonló okból (kiderült, hogy az akkori kormányerő hazudott). Ja, hogy akkor a nagy nemzeti jobboldal vezényelte a saját fővárosunk rombolását? Hogy van gyomrod férgeket védeni... vagy te is egy vagy közűlük?

Sörös Mérenc 2014.01.03. 11:51:43

Egyébként abból, hogy a fidesznek hírdetnie kell, hogy "Magyarország jobbban teljesít"... a fideszkormány irányítása alatt, egy dolog következik:

Ez a hálátlan, elégedetlenkedő nép nem érdemli meg ezt a nagyszerű vezért, ezt a brilliáns lángelmét, hiszen még csak fel sem fogja, hogy mi történik körülötte, magától észre sem veszi, hogy mennyivel jobb neki, mióta a szociaista rabigát ledobva nemzetszínű szárnyakon szabadon repkedhet. Ezért kell ilyen sok pénzt költeni erre a kommunikációra.

Netuddki. 2014.01.03. 11:54:46

@Blogger Géza: Összekevered a kutatást egy párt választási kampányával. A "Magyarország jobban teljesít" ugyanis egyértelműen fideszes választási kampány. Főleg, hogy a balfasz haverjaid mindehhez pártszíneket használtak. Így le sem tudjátok tagadni.
Van párttagkönyved? Gondolom örülnél neki ha a balfasz gazdáid miatt neked is be kéne dobni a közösbe ha ezen elsikkasztott közpénzek miatt a fidesznek kártalanítani kellene az államot!
A 8000 felület között pedig ott vannak a turistatérképekre nyomott fideszreklámok is. Bizony, még azokra is odapiszkítottak!
Mielőtt még a megszokott maszoipos csubakka védekezéssel jönnél! Igen! A maszop is csak fizesse vissza kamatostul az államnak ha közpénzt költött választási kampányra (a hivatalosan felhasználhatón kívül)!

Kámasuka 2014.01.03. 12:08:32

Gordonék hiába magyarázták a tutit az IMF lóvéjából elkergették őket a gecibe.

Chang Beer 2014.01.03. 12:08:38

Szinte biztos, hogy még ezeket a tényeket is kétségbe vonja a sok fosagyú fideSS-es, ha meg kifogynak az "érveik", előveszik a "dehát a másik ezt csinálja" óvodás szlogent. Csak azt értenék már meg egyszer, hogy az MSZP pont ebbe bukott bele. A baloldaliak eljutottak ahhoz, hogy tudjanak nemet mondani a szemét csaló politikára, ám úgy látszik a kedves fosagyúaknak a szájukba is lehet sz@rni, nekik az is jó, csak orbánék csinálják.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.01.03. 12:15:09

Ez most komoly? A tavalyi minimálbérrel kampányolnak, miközben idén a nettó több mint kétezerrel nőtt?

Blogger Géza 2014.01.03. 12:16:41

@Magyarország jobban teljesít: Én azt gondolom, hogy ugyanazzal a mércével kell mérni. Ha az MSZP idején ez szabad és lehetséges volt, akkor most miért is nem? Egyébként ez az állampolgáronként nettó 60 Ft / fő tényleg pitiáner összeg, minden szervezet költ ennyit arányaiban a saját propagandájára. A nagyobb cégek is, a EU is. Persze sokkal egyszerűbb lenne, ha a sajtó, a blogok korrekt összképet adnának, és erre már nem lenne szükség, de ez a mindenkori kormányzat szerint valahogy nem valósul meg, és ezt megpróbálja korrigálni.

www.origo.hu/itthon/20080718-tobb-milliard-forint-kozpenzbe-kerul-a-kormanyzati-kommunikacio.html

Hozzáteszem: naivitás azt hinni, hogy ettől majd drámaian megváltozik az emberek véleménye, ettől még 1990 óta - egy kivétellel - mindig az ellenzék nyert. Az örök elégedetlen magyaroknál az ellenzéki szerep elvileg hatalmas előnyt jelent. Más kérdés, hogy ezzel ki hogyan tud élni.

Blogger Géza 2014.01.03. 12:18:47

@Online Távmunkás: Te ennyire nem figyeled a világot? A kampány jóval előbb beindult, mielőtt a 2014-es minimálbérről bármiféle döntés született volna.

Blogger Géza 2014.01.03. 12:21:56

@kovi1970: Az a baj, hogy roppant nehéz szétválasztani egy ország, egy kormány és a mögötte álló pártok teljesítményét. Ennyi erővel azt is lehetne követelni, hogy ne legyen kormányszóvivő, elég a pártszóvivő - mégis mindenütt a világon van kormányszóvivő. Akit természetesen közpénzből fizetnek.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.01.03. 12:30:08

@Blogger Géza: Szóval ugyanolyan jól teljesít a marketinges-hirdetős-közvéleménykutatós pénzlenyúlás most is, mint az előző nyolc évben?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.01.03. 12:34:29

@Blogger Géza: Talán októberben kezdték ezt a kampányt (hiszen a rövid választási kampány az ország érdeke...) és december másodikán volt a minimálbéres "megállapodás", amit már korábban tudni lehetett. Ha kettőig tudna számolni a kampányfelelős, akkor a minimálbéres plakátokkal várt volna pár hetet.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.03. 12:39:18

@Sir Galahad: @Blogger Géza:

Jobb szeretem ha a kormány dolgozik, az eredményeket meg a magam bőrén érzem.

Ha valóban vannak eredmények, akkor azok önmagukért beszélnek, és nem kell őket elmagyarázni.

_most_ 2014.01.03. 12:44:05

ez abszolút az emberek hibája, a fidesz igazán nem tehet róla, hogy az emberek képtelenek észre venni a nyilvánvalót, azaz, hogy mennyivel jobban teljesít Magyarország, kivéve Blogger Gézát, ha mindenki ennyire éléslátó lenne, mint ő, nem lenne szükség ilyen drága kampányokra :D

Narancskommunista (törölt) 2014.01.03. 12:51:36

@kovi1970:
Szerintem tisztában van vele, hogy választási kampány. Az ilyen emberek meg vannak győződve róla, hogy az a jó az országnak, amit a vezérük csinál, tehát ha a vezérük a pártnak adott támogatáson túl közvetlenül állami pénzből is kampányol, az jó, mert Fidesz érdek = magyar érdek. Nekik hiába magyarázod, hogy ez nem fair, mert az agyuk már tisztára van mosva, nem látnak árnyalatokat, van a jó oldal, van a rossz oldal, a jó oldal pedig a győzelméért mindent bevethet, mert győzedelmeskedni kell a rossz felett.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.03. 12:58:16

@Blogger Géza:

Én azt gondolom, ha ez az mszp idejében is gusztustalan volt, akkor most is az.

nyuggernyúzó 2014.01.03. 13:02:52

Az adófizetők örömmel adják rá a pénzt, mi a gond?

Kámasuka 2014.01.03. 13:07:53

Ezek a faszságok mindig akkor jutnak a kriptokomcsi blogger eszébe amikor MAGYARORSZÁG JOBBAN TELJESIT

index.hu/gazdasag/2014/01/03/foglalkoztatottsag/

Blogger Géza 2014.01.03. 13:10:52

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Így is van, ezért holnaptól tiltsuk be az összes reklámot, tájékoztatót, szóvivőt, propagandafüzetet és hasonlót a világon.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.03. 13:38:53

@Blogger Géza:

A változás a fejekben kezdődik. - Nem tudom már ki mondta.

Kiegészítem annyival: A változásnak a fejekben kell elkezdődnie.

Sir Galahad 2014.01.03. 13:39:26

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Igazad van, de erről baromi nehéz volna meggyőznöd a világ összes kormányát. Azért sok sikert hozzá!

brumeszkosz 2014.01.03. 13:46:56

Sajnos elhunyt Helyey László szinművész.
Nem kerűlt időben alalpos ct vizsgálat alá mert olyan hosszú a várólista.

A rohadt mocskos kurva annyját bassza szájba a büdös cigány orbán!!!! A nyolcszáz millióból hány CT gépet lehetett volna vásárolni???
Hány ember életét lehetne megmenteni vele???
Dögöljön meg mindenki aki erre a mocskos tolvaj cigányra fog szavazni!!!

Kámasuka 2014.01.03. 13:51:29

@brumeszkosz: kertészimre meg hazajöt magát kezeltetni

hülyeez kérdezemén mer egy világsztár csilagról beszélünk

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.03. 14:41:45

@Sir Galahad:

Erről az embereket kell meggyőzni. NEKED IS a szomszédodat, barátodat, családodat.

Ha mindannyian ezen dolgozunk, akkor a nép egy idő után immunis lesz ezekre az önfényező majomságokra. Vannak országok, ahol már komoly eredményeket értek el ezen a téren.

Sörös Mérenc 2014.01.03. 17:42:54

@Blogger Géza: "Én azt gondolom, hogy ugyanazzal a mércével kell mérni. Ha az MSZP idején ez szabad és lehetséges volt, akkor most miért is nem?"

Engem az mszp idején is felháborított a közpénz herdálása. És téged?

Sörös Mérenc 2014.01.03. 18:55:21

No, kikerült a blogbejegyzés az inted főoldali blogketrecből, így gondolom már nem számíthatok Blogger Géza válaszára. Az agitprop munka a külvilágnak szól, így csak nyitólapos bejegyzéseken kommentelnek...

Sir Galahad 2014.01.04. 16:15:26

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nekem kell meggyőznöm az embereket arról, hogy neked igazad van? Maradjunk annyiban, hogy én sem kérlek arra, hogy az én vélt igazamat hirdesd az ismerőseidnek, és te se kérj engem hasonlóra. Kösz!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.04. 16:59:07

@Sir Galahad:

Elismered, hogy iagazam van, hisz magad írtad le.

Elismered, hogy erről magam nem fogom tudni a kormányokat meggyőzni.

Ezért mondom azt, hogy neked, nekem, mindenkinek aki hasonlóan gondolkodik, meg kell győznünk a többieket, hogy a kormány nem attól eredményes, hogy annak mondja/hazudja magát, hanem attól, ha az eredményei kézzelfoghatóak, érezhetőek.

Ezzel, hogy Kösz! lemondasz arról, hogy aktívan alakítsad a sorsodat, és beletörődsz abba, hogy néhány megvezetett tudatlan döntsön a te sorsodról is.

Bocs, de ez most kijött!

Gyorgy Nagy 2014.01.24. 16:44:19

Valaki nagyot kaszált! A gázszerelö milliárdos nemvolt benne?