véleménynyilvánítási szabadság6 (1).pngEgyelőre nem úgy néz ki, hogy az útdíj-projekt a kormány sikerprojektje lenneigaz pénzbeszedésre kiváló („Magyarország jobban teljesít”), ám láthatóan súlyos problémákkal is küzd a rendszer. Ha pedig a sorok között olvasunk, azt is feltételezhetjük – bár az illetékesek nem ismerik el a hibákat – még a legfelsőbb vezetéshez is eljutott egy-két kudarc híre, hiszen ma már nem azok a vezetők, akik július elsején voltak.

„Kirúgták Bakó Attilát, az Állami Autópályakezelő Zrt. (ÁAK) vezérigazgatóját és Horváth Róbert üzemeltetési igazgatót, tudta meg az Index. A hírt az ÁAK hivatalosan is megerősítette, elmondták, a vezetők péntektől nem dolgoznak a cégnél, munkaviszonyukról a tulajdonos, MFB döntött. Lapunk úgy tudja, a két vezető menesztése mögött az e-útdíj-rendszer körüli botrányok húzódnak.

Cikkünk megjelenése után az MFB közölte, "közös megegyezéssel" távozott posztjáról a két vezető. Az ÁAK vezetőinek távozása és az útdíj rendszer bevezetése között az MFB szerint nincs összefüggés, a szakemberek más területen fognak komoly szakmai tapasztalatot igénylő feladatokat kapni. "Az e-útdíj rendszer sikeres bevezetése Bakó Attila és Horváth Róbert áldozatos munkájának is köszönhető" - közölték.” (index.hu)

Tehát bár a projekt oké, a vezetők bűnösek (ha nem, akkor miért kellett ilyen gyorsan távozniuk?), de nem kell aggódni, más, felelős pozícióban még szolgálhatják országunk érdekeit.

  

Eközben mozgolódik a FUVOSZ, mint érdekvédelmi szervezet is, "magad uram, ha szolgád nincs" alapon – elnökiségük döntése alapján elindították az elektromos útdíjrendszerrel kapcsolatos panaszfórumukat. És milyen bejelentéseket várnak ide? Konkrét (pl. útvonaltervezési, útdíjkalkulációs hibát, kioszk hiányt, felesleges sorbaállást, határvárakozást, ellenőrzésnél visszatartást, duplán fizetést, bevallási közreműködő hibáját, stb.) panaszokat, észrevételeket, lehetőleg a nyomtatott bizonyítékkal együtt, hogy érdekvédő és érdekérvényesítő munkájukban felhasználják.

Körlevél is útjára indult, felvázolva a helyzetet és a reményt, ha ők segítenek, talán a kormányzat is megcsinálja (megcsináltatja) azt a munkát, amit szerintük eleve meg kellett volna – azzal a körültekintéssel, ami eleve elvárható lett volna:

Tisztelt Kollégám!
„Van egy Jó hírem, meg egy Rossz! Melyikkel kezdjem?” 
 
Kezdem a Jóval.

Az érdekvédelmi munkánk eredményességét jelzi, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium - a FUVOSZ részére küldött tájékoztatása szerint - indokoltnak érzi a jelenlegi méltánytalan, szakaszarányos ED rendszer közreműködésünkkel történő gyorsított felülvizsgálatát, a díjköteles főútvonali elemi útszakaszok tovább szétbontásához, figyelembe véve egyes elágazások, átjárók, hibaforrások elhelyezkedését. Ezek a szétbontások megoldhatják azt a FUVOSZ által folyamatosan bírált méltánytalan állapotot, hogy a fuvarozónak pár száz méteres út megtétele miatt akár 15 kilométeres elemi útszakasz teljes díját meg kell fizetnie.

Ugyebár ez eddig Jó.

A „rossz” az benne, hogy ez többletmunkával jár. 
Ezt a többletmunkát Tisztelt Tagjainknak, Olvasóinknak és nekünk kell közösen elvégeznünk.

Mi az SOS teendő?

Tisztelt Kollégám!

Írásban várjuk az észrevételeidet, a tapasztalataidat, hogy hol indokolt a megközelítésre szolgáló több kilométeres, teljes hosszában díjfizetés alá eső elemi útszakasz további kisebb részekre bontása, csökkentve a tényleges költségeidet. Az egyéb hibákat is jelezd!
Ha megírod nekünk az e-utdij.panasz@fuvosz.com címünkre, vagy a+36 1 425 2078 faxra elküldöd 2013. július 30-ig, akkor feldolgozva átadjuk a minisztériumnak intézkedésre. 
Mi legyen a leveledben? Kérlek, add meg a pontos helyiségnevet, a főútvonali út, vagy útszakasz nevét, számát, az elemi útszakasz számát, melyet 25/2013. (V. 31.) NFM rendelet 1. sz. melléklete tartalmaz (http://www.utdij.hu/letoltes/torveny/utdijkoteles-utak-listaja.pdf), és azt az indokot (pl. telephely, raktárbázis, fel- vagy lerakóhely, beruházás, gyár, stb.) ami alátámasztja az általad javasolt elemi szakasz több részre bontását, rövidítését!

Amiről nem tudunk, azt nem adhatjuk át, és nem tudjuk módosíttatni!

Együtt hatékonyabbak lehetünk! Segíts, hogy így legyen!

Ad ezt tovább azoknak, akik lehet, hogy egyébként nem értesülnek erről a lehetőségről!

Segítő közreműködésedet minden érintett nevében előre is köszönöm!

Peredi Péter
főtitkár (körlevél)

Oké, a fuvarozók társadalmi munkában majd kijavítják a rendszer hibáit – de mennyibe került is ez az adófizetőknek?

A költségvetésben erre a célra 42 milliárd forintot különítettek el. Ebbe a keretbe az i-Cell kiadásai éppen úgy belefértek, mint a rendőrség és az ÁAK fejlesztései. Azt viszont, hogy az ÁAK és az i-Cell szerződésében pontosan mekkora összeg szerepel, nem mondhatom meg, mert ezt a beruházást zárt közbeszerzés alapozta meg.” (Völner Pál államtitkár)

Magyarul, az adófizetőknek semmi köze hozzá, mennyibe is került az, ami most van (azaz a fuvarozók szerinti hibás teljesítés), meg ahhoz sem, vajon fizet-e például kötbért az i-Cell azért, amit letett (illetve nem tett le) eddig az asztalra. Bár az is lehet, a kormány szerint a teljesítés tökéletes, a fuvarozók csak feleslegesen ugrálnak meg indokolatlan pluszmunkára kényszerítik a fejlesztő szakembereit – így aztán akár új szerződést is köthetnek a plusz igények kielégítésére, plusz vállalkozói díjat fizetve, a „nép így akarta” indoklással. Ahogy egyelőre az sem publikus, mely gépjárművek kapnak kedvezményt és valójában kik látnak bele az új adatbázisba és mire használhatják az ott fellelt adatokat (nemzetbiztonsági kockázat?).

És hogyan vélekedik a helyzetről az, akit nap mint nap érint a probléma?

 „Még mindig nincs fedélzeti egységünk és regisztrálva sem vagyunk. Az úthasználati díjat megveszem benzinkúton darabonként. Ez borzasztó nyűgös, mert még mindig kevés olyan benzinkút van, ahol van úttervező masina, de egy csomó hibalehetőséget ki tudok küszöbölni, pl. az autópályák felett felüljárón történő áthaladás kockázatát. Hallottam olyan esetekről, amikor az autópálya szakaszdíja lett leemelve a számláról, pedig csak fölötte ment át felüljárón az autó, vagy a díjköteles úttal párhuzamos mezőgazdasági úton haladva is "normál" útdíjat fizettek az elektronikus rendszer pontatlansága miatt. Ezek nem első kézből származó infók, hanem csak szóbeszéd, de gondolom, hogy van igazságtartalma. Egy körlevél szerint majd a fuvarozók írják össze az ilyen hibákat és az érdekvédelmi szervezetek eljuttatják az illetékesekhez. Hát ettől a talpam is ökölbe szorul. Feltételezésem szerint valakik komoly pénzt kaptak a rendszer kiépítéséért. Akkor dolgozzanak érte meg! Nem volt pályáztatás, csak "kijelölték" a céget amelyik ezek szerint pontosan semmit (vagy nem sokat) csinált azért, hogy megteremtse a megfelelő körülményeket. Lehet, hogy "felsőbb utasításra", de beindították az útdíjszedést, pedig a rendszer isten tudja hány ponton hibázik az úttervezésben. Saját tapasztalatom volt, hogy ugyanazon két település között az oda és a visszaút nem ugyanannyiba került. Ez vicces is lehetne, ha nem lett volna 50% eltérés a kettő között, vagyis oda 800 Ft vissza 1200 Ft díjjal számolt a rendszer ugyanarra az autóra, azért mert a visszautat kerülővel tervezte akkor is ha letérdelve imádkoztam a gép előtt. Hozzáteszem, hogy szóra sem méltatnám az egészet, ha az útdíj tarifája nem lenne sokszorosan eltúlzott és a teherforgalmat nem az alsóbb rendű utakra terelné, hanem az autópályákra.” (egy fuvarozó morgása)


Vajon mennyi idő kell ahhoz, hogy az első perek beinduljanak túlszámlázás miatt?
Mert ha tévesen szednek be díjat (mégha az állam egy cége is az), akkor bizony azt előbb vagy utóbb vissza kell fizetni kamatostul-extra költségestül. Az érdekvédelmi szervezetek várhatóan felkarolják majd a tagok "átverését", ahogy szemfüles ügyvédek is szívesen szakosodnak majd az e-útdíj rendszer hibáinak forintosítására. És ki finanszírozza mindezt? Jobb híján az adófizetők ... És csak reménykedni lehet, hogy egyszer majd csak a bűnös, hanyagul dolgozó, másnak kárt okozó valaki is meglakol.

A jövő egyelőre ismeretlen, de összeesküvés-elméletek már vannak:

„Nem akarok ötleteket adni, de gondolom, hogy a következő húzása az lesz a kormánynak, hogy valamelyik hűséges pártbarátjukat kijelölik "nemzeti KRESZ-tábla gyártó"-nak, azután teleszurkálják az alsóbb rendű utakat 3,5 tonnás korlátozásokkal. Ezzel nyilván több legyet ütnek egy csapásra: a táblagyártás és kihelyezés óriási pénzt hoz majd "Valakinek", a rendőrök még több bírságot szedhetnek be a súlykorlátozások megsértéséért, a teherforgalmat meg (gyakorlatilag "erőszakkal") a magasabb díjjal használható utakra kényszerítik. A fuvarozók áthárítják az útdíjat a megrendelőkre. Aki nem tudja érvényesíteni az áremelést az nem dolgozik, így nem fog veszteséget termelni vagy "0 Ft-os" árréssel dolgozni. Szintén saját tapasztalat, hogy például a mixerbeton ára azokon a helyeken, ahol messziről hozzák az alapanyagot (sódert és cementet) kb. 30%-al emelkedett (pl. Salgótarján) azonnal az útdíjbevezetéssel egyszerre – ez biztosan jó hatással lesz az építőiparra, ami egyébként is bajban van.” (egy fuvarozó morgása)

Azt már tudjuk, a fuvarozók áthárítják a számukra kigazdálkodhatatlan többletköltséget, azaz végső soron a zemberek fizetik azt meg, bármit is próbál állítani a kormánypropaganda - azaz mindnyájan fizetjük ezt az új adónemet (oké, lehet hogy másképp nevezik ...). És már csak az a kérdés, mikor következik be az a pillanat, amikor a bevételeken felbuzdulva kiterjesztik a rendszert a 3,5 tonna alatti gépjárművekre is …

A bejegyzés trackback címe:

http://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr495422265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

doggfather · http://apengeele.blog.hu/ 2013.07.24. 12:51:29

van a kormánynak sikerprojektje egyáltalán????

Blogger Géza 2013.07.24. 12:51:50

Mondjuk azt szerintem senki nem gondolhatta komolyan, hogy Magyarországon egy ilyen, a nulláról felépített rendszer azonnal hibamentesen elkezd működni. A fuvarozók persze érdekeltek a problémák eltúlzásában és felfújásában ("Ezek nem első kézből származó infók, hanem csak szóbeszéd,"), de szerintem ez a lufi lassan leereszt, a hibákat javítgatják, szépen beletörődnek, hogy fizetni kell, és kész. És valóban az lényeg, hogy a költségvetésbe folyjon be a pénz, ezáltal továbbra is tartani tudjuk a hiányt azzal együtt, hogy pl. a pedagógusok extra béremeléseket kapnak.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2013.07.24. 13:07:18

@Blogger Géza: A pedagógusok nem kapnak extra béremelést. A beígért és törvénybe foglalt béremelés töredékét kapják úgy, hogy egyéb korábbi juttatásukat elveszik, megemelik a kötelező óraszámukat, nem fizetik ki a helyettesítéseket és sok más tekintetben is rontják a munkakörülményeiket.

dr Smittpálelnökúr 2013.07.24. 13:07:32

@Blogger Géza: A szeretett kormány komolyan gondolta. Sőt, ők most is azt mondják, nincs semmi baj, minden tökéletes. Mindenki más azt mondta, hogy legyen teszt-üzem.

Az értelmezési képességed továbbra is korlátozott. Nem az a bajuk, hogy fizetni kell, hiszen áthárítják az ügyfelekre ennek költségeit. Az a bajuk, hogy arendszer szarul működik, indokolatlanul fizettet.

A lényegnek pedig nem annak kéne lenni, hogy a költségvetésbe folyjon be a pénz. Aminek az a lényege, azt úgy hívják: ADÓ.

Gera 2013.07.24. 13:47:51

Engem az érdekelne, hogy az összes bevételből mégis mennyi az, ami tranzitforgalom után keletkezik, mert ugye az az egyetlen értelme ennek az útdíj dolognak, hogy az ország útjait masszívan használó, itt egy kanyi adót nem fizető, sokszor még üzemanyagot se tankoló külföldiek hozzájáruljanak az útjainkban okozott károk kijavításához.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.24. 13:51:49

@Blogger Géza:

"Mondjuk azt szerintem senki nem gondolhatta komolyan, hogy Magyarországon egy ilyen, a nulláról felépített rendszer azonnal hibamentesen elkezd működni."
- Más országokban hiba nélkül sikerül elindítani. Igaz ott van próbaüzem, normális tervezés, működőképes rendszert terveznek, és lesülne a bőr a pofájukról, ha ilyen körülmények között indulna be valami. A japán közlekedési miniszter kb. az indulás napján hajnal kettőkor harakirit követett volna el, a német fél háromkor lemondott volna, de még Mozambik közlekedési minisztere is kiböfögött volna magából egy elkúrtukot.
Miért kell belenyugodni abba, ha valami szarul indul? Hát még ha az is marad?
Népünk egyik bölcs vezetője mondta: Merjünk nagyot álmodni! Nos ők álmodtak. Sok-sok álom megvalósítható, feltéve ha ébredés után látnak neki a megvalósításnak.

" A fuvarozók persze érdekeltek a problémák eltúlzásában és felfújásában ("Ezek nem első kézből származó infók, hanem csak szóbeszéd,"),"
- Ebben viszont tökéletesen igazad van. A problémák felfújását úgy lehet a legjobban kiküszöbölni, ha nincsenek problémák.

" de szerintem ez a lufi lassan leereszt,"
- Túl lassan.

" a hibákat javítgatják,"
- Ne javítgassák!!! JAVÍTSÁK!!!

" szépen beletörődnek, hogy fizetni kell, és kész."
- A végén úgy is te meg én fizetjük ki majd a pénztárban. A kenyér a liszt a tej a só a cukor a répalé stb árában.

" És valóban az lényeg, hogy a költségvetésbe folyjon be a pénz, "
- Ez annyira lényeg, hogy a KRESZ is módosításra került. Tordas-Ercsi viszonylaton (bevallom nem tudom, kell-e fizetni a közvetlen út használatáért), de ha nem kell, eztán kerülni kell több kilométert, mert a KRESZ értelmében díjkötelest útszakaszt a fuvar alkalmával maximum egy alkalommal szabad keresztezni.

Mellékelve a legrövidebb és a szabályos fuvarútvonal.

maps.google.hu/maps?saddr=Ismeretlen+%C3%BAt&daddr=47.39718,18.864541+to:47.2700489,18.8839638+to:Ismeretlen+%C3%BAt+to:Ismeretlen+%C3%BAt&hl=hu&ie=UTF8&sll=47.345976,18.748941&sspn=0.008505,0.013797&geocode=Fap60gIdzgseAQ%3BFTw50wIdndkfASk_LrmR9OFBRzFC74mSx0ugZg%3BFaBI0QIdeyUgASk3DHcZcftBRzHBkOsX_bYuRA%3BFcHK0AIdVUcgAQ%3BFR550gId3w0eAQ&t=h&mra=ls&via=1,2&z=11

"ezáltal továbbra is tartani tudjuk a hiányt azzal együtt, hogy pl. a pedagógusok extra béremeléseket kapnak."
- Ez a szúrás (ami nem más mint figyelemelterelés egy valós és komoly problémáról) teljesen színvonaltalan, még tőled is.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.24. 13:58:43

Nem tudom mi igaz belőle, csak mesélték.

Herceghalom Tesco és Bia Rozália között a rendszer arra az (egyébként rövidebb) útvonalra kalkulál, ahova tehergépjárművel behajtani tilos.

A szabályos tgk útvonal:
maps.google.hu/maps?saddr=Ismeretlen+%C3%BAt&daddr=47.506643,18.7579854+to:Roz%C3%A1lia+park&hl=hu&ie=UTF8&sll=47.468892,18.852282&sspn=0.016971,0.027595&geocode=FRPa1AIdrjIeAQ%3BFdPk1AIdYTkeASkb7FOBP3NqRzF2CnqMtz0-YA%3BFfxr1AIdiYwfAQ&t=h&mra=ls&via=1&z=12

Amire állítólag tervez:
maps.google.hu/maps?saddr=Ismeretlen+%C3%BAt&daddr=Roz%C3%A1lia+park&hl=hu&ie=UTF8&sll=47.503055,18.766537&sspn=0.03392,0.055189&geocode=FRPa1AIdrjIeAQ%3BFfxr1AIdiYwfAQ&t=h&mra=ls&z=13

Továbbá:

A rendszert egy hétfő hajnalban üzemelték be. Egy kamionstoppos hétvége után. Világosan lehetett látni előre, hogy a terhelése a normálisnak a többszöröse lesz, hisz vasárnap este rengeteg kamion indul meg.

dr. trafik nomac 2013.07.24. 14:05:22

@Blogger Géza: Ja hat ez a fideszes szint. Hogy ennek tarsadalmi, es gazdsagai kara van ?! Mit szamit, csak a vezer stadionja hizzon, fasza...

VadMacs 2013.07.24. 14:13:17

@doggfather:
>van a kormánynak sikerprojektje egyáltalán????

Van hát. Szerinted ez a sok kurmánypárti bégető narancsbirka nem elég nagy siker? Lásd B. GeJza meg a komcsi haverjai. :)

Blogger Géza 2013.07.24. 14:16:15

@Frady Endre: De, megkapják az extra (az infláció kb 10-szeresét elérő) béremelésüket. Ami törvénybe is van foglalva.

Blogger Géza 2013.07.24. 14:20:00

@dr Kangörény: Értelmi képességed a bányászbéka segge alatt van. A költségvetésebe befolyó bevételeket nem csak úgy hívhatjuk, hogy adó, hanem vám, koncessziós díj, járulék stb-stb. És igen, a fő célja a bevétel. (Mindnek van másodlagos is persze.)

Persze, lehet tesztelni, húzni az időt, csak sok milliárdba kerül az időveszteség.

Gera 2013.07.24. 14:21:45

@Blogger Géza: Te mennyi béremelésnek tekintenéd, ha előbb elvennék a béren kívüli juttatásaidat és több munkát kellene végezned, majd ezután ezt nagy kegyesen kifizetnék neked? Erről szól mondjuk a béremelés fele.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2013.07.24. 14:22:09

@Blogger Géza: Ne a HírTV-ből és/vagy a Magyar Nemzetből tájékozódj, hanem beszélj pedagógusokkal! Az én feleségem középiskolai tanár és pontosan tudom, mit művelnek velük.

PEDAGÓGUS

Tanár ír a fatáblára
Krétával. Mindkettő ára
S vérnyomása is nő. Bére
Csökken csak az évvégére.

Osztályharcol s fáj a háta:
Nagy a gerinckopás ráta.
Ritkán pihenhet meg teste,
Dolgozatot javít este.

Éhbér mellett jövőt épít,
Néha mereng, miért épp itt.
S vonzza bár a Temze partja,
Túró Rudi itthon tartja.

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2011/04/pedagogus.html

Tücsök1 2013.07.24. 14:24:21

Géza,Géza!Te megint helybe jöttél a lóalkatrészekért? Rendes tőled,hogy ideállsz pofozózsáknak!Képzeld el, a fuvarosok komolyan gondolták,hogy mivel ezentúl egy valag pénz leakasztanak róluk,cserébe örüljenek,hogy gurulhatnak a gödrös úton,talán kapnak valamit a pénzükért.De esmeg nem ez történt! Az ismert sajnálatos körülmények miatt a rendszer már az indítás után beszart.Kit kell ezért okolni? Sok ötletem van,de a szereplők között a fuvarosok nincsenek.Az is elbujdoshatna szégyenében,akiben nem volt annyi szakmai becsület,hogy a parancs kihirdetése után( a rendszernek júl.1-től működni kell!)azt mondtavolna,nem kell a zsíros állás,ehhez én nem adom a nevem! Tudod,a páthűség nem helyettesíti a szakértelmet.Olvasd át még egysze azt a brossúrát,amiből a mai napon kommentelsz és szégyeld magad.Mentegeted ezt a rablóbandát,de úgylátom a te lelkesedésed is lohad.Nincs tafik a faludban,vagy már dágább a napi betevőd a fuvarköltségek miatt?

Tücsök1 2013.07.24. 14:34:23

@Blogger Géza: Éljen a Szent Bevétel!Másodlagos,mondhatni járulékos veszteség,hogy mivel a birka fuvarozónak,miután előre letejelt az államnak, nem jut bevétel,ezért belegebed.Nem fuvarozhat mindenki az épülő stadionok körül.Kívánom neked,hogy a legújabb,kasztrálásra kifejlesztett műtéti eljárást rajtad is élesben,tesztelés nélkül próbálják ki.Majd szopránban dalold el az eredményt.

M_R 2013.07.24. 14:37:09

@Blogger Géza: Ez a rendszer egyelőre vinni fogja a pénzt ha a túlszámlázásokat akár csak a jegybanki alapkamat kétszeresével visszafizetik.

A forgalom egy része elkerüli az országot, a maradék meg részben az autópályákról/autóutakról a másod és harmadrendű - részben ingyenes - utakra ment át. Perzse jó dolog hogy el lehet menni az M3-ason Bp-től Nyíregyházáig úgy hogy elvétve van egy-egy kamion..

balage_81 reloaded (törölt) 2013.07.24. 15:14:38

azért állítsunk emléket a kormány többi sikeres projektjének is:

trafiktörvény
ócsai telep
állami mobilszolgáltató
pénztárgépek nav-rendszerbe kötése
egyéni mnyp-számlák létrehozása
lenyomozott svájci bankszámlák
államilag támogatott ismerkedés

úgy néz ki, amit ezek meg akarnak védeni vagy létre akarnak hozni, az úgy csődöl be az első percben, hogy a fal adja a másikat.

és nem szóltunk a fogyasztói lehetőségek szándékos szűkítéséről, hogy a haveroknak és baráti oligarcháknak jobb legyen, pl a kiskereskedelem területén.

már csak azt várom, hogy az állami nagybanknak úgy szereznek ügyfeleket, hogy a közszolgák csakis ott vezetett számlákra kaphatják a fizetésüket.

jó lesz ez gyerekek, jó lesz..

kynorptor 2013.07.24. 15:32:40

Nem értem miért mondják, hogy nem sikeres. Ez eddig a legsikeresebb projekt szerintem. Egy hét alatt 8milliárd bevétel. Munkahelyteremtés szempontjából sem utolsó, hiszen ha vissza akarod ellenőrizni autónként a megtett útvonalat és az OBU-val leemelt pénz, legalább plusz egy embert fel kell venni, aki csak ezt csinálja egész nap, mert olyan átlátható,követhető.
Nálunk úgy indult a rendszer, hogy GPS-t beszereltük időben. Számlát nyitottunk ,amint lehet. Pénz feltölt, 2 milla előre. Szombaton még nem tudtuk, hogy megyünk e hétfőn, mert még nem lehetett a hu-go-n a rendszámhoz hozzárendelni az OBU ID_t. Pedig megkaptuk. Vasárnap délelőtt már lehetett. Hétfőn elindultunk (15 autónk van összesen). Az első nap 7 nyergesből 4-től vont, 3-tól nem. Akitől vont, hiába ugyan azt a fuvart csinálták egész nap, mindegyiktől különböző összeget vont (mindegyik nyerges, 40 tonna, euro3). Kedden plusz 2-től vont, teljesen mást (valószínűleg visszamenőlegesen az előző napi le nem vontat). Szerdától a kimaradttól is vont, valószínűleg megint visszamenőleg, mert abszolút mást, mint a többitől.
Következő héten új meló, megint 5-en ugyan azt csinálták egész nap. Már volt köztük 2-3, akik közt csak pár száz forint eltérés volt egész napra. Aztán kaptunk e-mailt, hogy átnézték az útvonalakat, jóváírtak ennyit, meg ennyit. Abszolút nem tudom visszaellenőrizni, hogy mire, milyen időszakra, milyen útvonalra.
Lényegében működik. Csak ilyen volumenben (és azért közel sem vagyunk waberers) nincs kapacitás, hogy ellenőrizzük, hogy minden szakaszt jól vont e le. Gyakorlatilag nem tudom még most, hogy hasznot, vagy veszteséget termelünk.

Egy kérdés merült fel bennem. Ki volt az a baromállat, aki kitalálta, hogy autópályára fizess többet? Miért? A napijegynél nem volt külön autópályás, meg főutas napijegy. Ugyan annyi volt, mindegy merre mentél. Mitől várják, hogy autópályára terelődjön a forgalom? Vagy ők azért építettek Nyíregytől Vajáig autópályát, hogy a 41-esen a falukat tapossák továbbra is a 40 tonnás szerelvények? Mert fizetős mindkettő, csak épp a pálya drágább és még időben sem nyersz annyit, hogy megérje felmenni rá.

Szociknak vége 2013.07.24. 15:52:06

Szlovákiában már 4 éve müködik ez a rendszer, de még mindig nem problémamentes.

Szarul csinálta, kirúgták a főnököt, hol itt a baj.

Pénzbeszedés, nem az SZJAdat emelik helyette, hol itt a baj?

Szelid sunmalac 2013.07.24. 15:56:57

@MetroGoldwinMayer: Te rettentesen hulye vagy. De meg mindig meg tudok rajtad lepodni. Ha a problemakat keresed, nagyon szepen fel vannak sorolva, akar csak itt a blogon is. Pont azert van ez a poszt.
SZJA? Szerinted a megemelt fuvardijak hol csapodnak le te nagyon egyszeru?

Szociknak vége 2013.07.24. 16:02:24

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: A megemelt fuvardíj jó részét a tranitforgalom fizeti, miről beszélünk?

Kőmíves Kelemen · http://mekk-elek.blog.hu/ 2013.07.24. 16:14:08

@Blogger Géza: @MetroGoldwinMayer:

Azért az érdekes, hogy ha valaki konkrétan érintett érkezik a témához hozzászólni (@kynorptor: ), akinek élőben vannak tapasztalatai a blogban leirtakat igazolandó, akkor őt ignoráljátok, és vele szemben nem megy a pártpropaganda...
Kurva szánalmasak vagytok, hányok tőletek.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.07.24. 16:15:58

@Kőmíves Kelemen: géza csak annyit vitázik, amennyit muszáj. aztán megy a következő blogra, miután behányta a napi kommunikációs sablont. remélem egyszer kiderül a kiléte és tele lesz az internet a fotójával.

dollarpapa 2013.07.24. 16:16:02

@kynorptor: jó első kézből való infót olvasni, köszi!

Szelid sunmalac 2013.07.24. 16:21:45

@MetroGoldwinMayer: Aha. Tehat az itthoni fuvarozoknak nem emelkedett meg a koltseguk az utdij hatasara, nem szallitanak itthon semmit, es kulonben sem kell semmit atharitani? Te magadtol vagy ilyen hulye, vagy sugnak?

Szociknak vége 2013.07.24. 16:23:51

@Kőmíves Kelemen: Ja, aki azt mondja hogy ott vót, az ott vót. Akárcsak a poszter.

Szociknak vége 2013.07.24. 16:26:01

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Nem hiszem hogy nem érted, így a magyar fogyasztó részben érintett a pénzbeszedésben, a tranzitforgalom meg a másik részben.

Meg lehet ezt másképp is oldani, volt is rá példa, 36% volt az SZJA.

Melyik volt jobb? Egyértelmü.

Blogger Géza 2013.07.24. 16:28:39

@Kőmíves Kelemen: Nekem is vannak tapasztalataim. De semmi értelme mások konkrét tapasztalatairól vitatkozni, amit ő tapasztalt, az ő tapasztalta, nem én. Miért kéne erről vitáznom bárkivel is? Én általánosságban írtam, és egy szóval nem mondtam, hogy a start tökéletes volt - nem is vártam. Lényeg a lényeg: folyik be a bevétel. Ha pedig zűr van, ki lehet korrigálni - mint az élet más területein is. (Lehet jóváírni a számlát stb.)

Tücsök1 2013.07.24. 16:52:51

@Blogger Géza: fentebb már leírtam neked Géza,de te nem olvasol,csak írsz!Általánosságban neked a szar is jó,nem is vársz mást,megjegyzem,nem is érdemelsz mást!Lényeg,hogy folyik a bevétel! Rajtad meg most már csak a proszektúrán fognak tudni korrigálni,mert "bocs,de zűr volt az indulásnál",aztán ilyenre sikeredtél.

kynorptor 2013.07.24. 17:03:36

Itt a fuvarosok között senkinek nem magával az útdíjjal volt baja. Megértettük, elfogadtuk, kicsit a mértéke mindenkit meglepett, volt egy kis félsz, hogy sokba kerül, de felfogtuk, hogy az élet nem állhat meg, valaki ki fogja fizetni. ( Csak, hogy nagyjából vázoljam a képet egy mai belföldi billencs napja kb.: keres netto 100000-et egy autó, ebből kb. 45-50 ezer netto a gázolaj. A másik feléből kell a sofőrnek bért adni, járulékot fizetni utána, műszaki, karbantartás, előre nem tervezhető hibajavítás, gumizás, kopó alkatrész csere, iparűzési adó, súlyadó, egyéb rezsiköltség telephelyre, bírságról nem is beszélek, mert ugye törvénytisztelők vagyunk, a rendőr, vámos, kpm-es nem szemét soha, plusz élni belőle, illetve tartalékolni, mert ugye az autó egy idő után kuka, úgy 1,5-2 millió km futás után illik venni újat 18 millióért, vagy használtat 8-10 misiért, és ezekre jött az e-útdíj, napi szinten plusz 12500-14200 Ft netto minusz eddigi útdíj napi 2658 Ft).
Szóval egyértelmű, ki lesz fizetve. Az, hogy előre meg kell finanszírozni, szívás, ha nem volt tőkéd, mert ígérték ugyan, de nincs kedvezményes forgóeszköz hitel még most sem (érted, az állam előre meghitelezi neked a saját bevételét alacsony kamatra, mert az elmúlt években annyit nem bírtál termelni, hogy legyen annyi tőkéd amivel előre az útdíjat meg tudod fizetni - meg kell segíteni a magyar fuvarozókat).
Na mindegy, bánhatja, aki eddig leverte az árat, majd most kihullik, reméljük.

Csak ez a nyomorult bevezetés lett volna egy kicsit rugalmasabb. Mondom, szombat este még nem tudtuk, hogy hétfő reggel megyünk e vagy sem. Semmi információ, mindenki azt kérdezte, hogy akkor hogy lesz, OBU-t nem kaptál a benzinkúton, amit első szériába eladtak, visszahívták, hogy szoftverhibás, nem jól mér, júni végén ha neten rendeltél, rendelés végén közölték, hogy szállítás leghamarabb júli 16 után.
Így indult. Jó volt. Izgalmas.

VadMacs 2013.07.24. 17:13:15

@MetroGoldwinMayer:
>Szarul csinálta, kirúgták a főnököt, hol itt a baj.

Nem szóltak még le az agitprop osztályról neked? Állítólag semmi gond nem volt a munkájukkal, közös megegyezéssel, meg ilyenek...

>Pénzbeszedés, nem az SZJAdat emelik helyette, hol itt a baj?

Amikor fél órán belül bejelenti a Wabi, hogy márpedig a 'zemberek fogják ezt akkor is fizetni, kurvára nem érdekel, hogy ezt minek nevezed, meg mennyire hiszel a birkapásztorodnak...

toportyánzsóti 2013.08.01. 06:58:11

Orbitális elqrás lehet az egész,ha lapátra tették a 2 mesügét!Azon meg már nem is csodálkozom,hogy egy újabb nagy elqrás egekbe repíti azczövekkéntállókétharmadot.A maradék 1 milka birca mindent bevesz,szerelmetesek a csuti libalegelő libaszarrugdosójába,aki 300 focit nézőnek stadiont építtet,legyen kivel szotyiznia a kert végiben.

toportyánzsóti 2013.08.01. 07:03:10

@Blogger Géza: Elárultad rezsimszolga,Magyarország le van szarva csak a bevétel a lényeg!Mentális hulladék vagytok a javából aki ellenzékben üvölt kidagadt nyaki erekkel hogy csökkenteni kell az üzemanyagok jövedéki adóját és az Áfát,majd kormányon pofátlanul emeli!Csak annyi a kérdés mikor vagytok hülyébbek,ellenzékben vagy kormányon?!