2013.02.15. 15:06
Orbán Viktor szerint rendben van a foglalkoztatás hazánkban
Orbán Viktor szerint a magyar gazdaságban hat mutatóból öt rendben van, tehát összességében nincs min aggódni, jól állunk:
"A magyar gazdaságban 5 mutató (államadósság, hiány, külkereskedelmi mérleg, folyó fizetési mérleg, foglalkoztatás) rendben van, egy nincs, és ez a növekedés. 2013-ban az a kormány feladata, hogy a gazdasági növekedést rendbe tegye. Azt várom a gazdasági minisztériumtól, hogy beindítson olyan programokat, amelyek segítik a növekedést. Most például tízmilliárdos munkahelyteremtő támogatást kapnak a kkv-k" (hvg.hu)
(Az államadósság kérdésében ugyan lehetne kötözködni, mert rekordközeli szinten van, de ami hullámzik, azt nem érdemes nézni, legalábbis Orbán Viktor szerint, a GDP-t meg ugyebár tavaly elvitte az európai válság, abban nem lehet ludas a magyar gazdaságpolitika)
Miniszterelnökünk szerint tehát a magyar foglalkoztatás (és annak mutatója), úgy, ahogy van, rendben van, igazolva Newlan alaptörvényét, miszerint a munkanélküliség "elfogadható szintje" azt jelenti, hogy a kormányzati gazdaságpolitikusnak, aki szerint "elfogadható", még van állása.
És igen, a kormánynak és nem hibás közgazdászainak még van állása, de valószínűleg bőven található olyan aktív korú választópolgár, aki szerint a munkanélküliség-helyzet nem igazán rózsás hazánkban. És a KSH adatai sem Orbán Viktort igazolják, főleg akkor, ha a statisztikában meg sem jelenik az a kb. 500 ezer ember, aki már régen nem itthon keres munkát (tovább szaporítva a munkanélküliek amúgy is növekvő számát), hanem külföldön próbál boldogulni:
„2012 IV. negyedévében a munkanélküliek létszáma 468 ezer fő volt, ami 10,7%-os munkanélküliségi rátát eredményezett.
A munkanélküliek létszáma 468 ezer fő volt 2012 IV. negyedévében, 9 ezer fővel (2,0%-kal) több, mint 2011 azonos időszakában (...)
2012. október–decemberben a 15–74 éves munkanélküli férfiak száma 255 ezer fő volt, 12 ezer fővel több az egy évvel korábbinál, munkanélküliségi rátájuk pedig 10,8%. A munkanélküli nők száma 213 ezer fő volt, lényegében megegyezett az egy évvel korábbival. Munkanélküliségi rátájuk 10,6% volt, ami 0,2 százalékponttal alacsonyabb az előző év azonos időszakinál.
A munkanélküliek 18,6%-a a munkaerőpiacon csak kis létszámban jelenlévő 15–24 éves korosztályból került ki. A korcsoport 27,4%-os munkanélküliségi rátája 1,1 százalékponttal magasabb, mint 2011 utolsó negyedévében. A 25–54 évesek, azaz az ún. legjobb munkavállalási korúak munkanélküliségi rátája 0,1 százalékponttal 9,8%-ra nőtt, az 55–64 éveseké 1,7 százalékponttal, 7,1%-ra csökkent.
A munkanélküliek 48,9%-a egy éve vagy annál régebben keresett állást. A munkanélküliség átlagos időtartama 17,5 hónap volt.
A munkanélküliség kezelésére szolgáló eszközrendszer működtetésére és értékelésére kialakított adminisztratív nyilvántartásból származó adatok szerint (http://www.munka.hu/) 2012. december végén 569,3 ezer fő volt a nyilvántartott álláskeresők összlétszáma, 3,1%-kal több, mint 2011 decemberében. ” (ksh.hu)
A legszebb az egészben, ha Orbán Viktor szerint a foglalkoztatási mutatók jók, akkor a minisztériumban hátra lehet dőlni - a mű készen van, akár az adórendszerünk esetében.
De mi van a fiatalokkal, a legmobilabb réteggel, ahol 27,4%-os a munkanélküliség? Ez is rendben van? Jónak számít, ha minden negyedik fiatal előbb vagy utóbb - megunva a kilátástalanságot, az átlagosan 17,5 hónap keresgélést - fogja magát, elmegy éhenhalni egy londoni mekibe, később pedig már ott, idegenben alapít családot, nevel gyerekeket és fizet adót meg nyugdíjjárulékot?
És mit várhatnak az átlagpolgárok akkor, ha ami van, a kormány szerint az rendben van, pedig alulról egyáltalán nem úgy tűnik? Javulást? Hiszen a jót már nem kell javítani ... Még kilátástalanabb helyzetet? Ami jó, abba még belefér egy kis rosszabbodás, akkor sem lesz rossz, csak kevésbé jó ... A kampányra meg lehet nyomni a "bezzeg van közmunka segély helyett" meg "hű de jó a munkahelyvédelmi program" heppi szöveget.
De hogyan lesznek olyan új munkahelyek, amiből tisztességesen meg lehet élni, ha a kormány kitart amellett, hogy most minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel nagyon meg vagyunk elégedve? (Oké, kivéve a növekedést, de arra majd kitalálnak a minisztériumban valamit ...)
Csak reménykedni tudunk, hogy Orbán Viktor ma a zemberek felé fejezte ki elégedettségét, nem pedig saját apparátusa felé.
Amennyiben tetszett, csatlakozz Facebook csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Lucky Larry Silverstein 2013.02.15. 19:13:43
epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&language=en&pcode=teilm020&tableSelection=1&plugin=1
Eszerint tényleg nem a munkanélküliség a legnagyobb gond jelenleg, ez is meg az adósság is jobb mint az EU átlag.
+ az 500 ezret emlegetni demagóg, mert bevándorlóink is vannak, ugye, nem kevesen. És a környékbeli országoknak is van jóval több kivándorlója. Amúgy at 500 ezerre sem láttam forrást sehol.
Makkasz 2013.02.15. 19:19:10
A fiatalok nem tartoznak nekünk semmivel, mi tartozunk nekik sokkal.
Tessék ez átgondolni és feldolgozni, akár postról akár politika szándékról van szó. Ez az emberség egyik alaptörvénye.
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.02.15. 19:35:59
is 2013.02.15. 19:38:25
igen, a románok meg a bolgárok is kivándoroltak. a szlovákok meg a csehek nem, a lengyelek meg már mennek haza. jó hivatkozási alap neked Románia meg Bulgária? hát ha neked ez a mérce...
@poszt: most tartunk ott, mint Kádár 1985-ben. a gazdaság már összeomlott, de a XIII. pártkongresszuson még tovább szónokolt a szocializmus további építéséről, ahol minden rendben van.
Jimmy, a ne tarts egy nagy magnest, ha valaki vent 2013.02.15. 19:41:05
Az index valami olyasmit hazudott tavaly, hogy 2011 ben talan 10 vagy 20 ezrrn jottek, mar nem emlexem.
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.02.15. 19:41:20
www.hirado.hu/Hirek/2013/02/07/20/Mar_nem_igaz_hogy_a_magyar_munkavallalo_rugalmatlan.aspx
Lucky Larry Silverstein 2013.02.15. 19:41:45
A kormányzati sikerpropaganda sem hazugabb mint az ellenzéki apokalipszis vízió...
Jimmy, a ne tarts egy nagy magnest, ha valaki vent 2013.02.15. 19:44:22
Az amerikai nepszava-n olvastam.
Lucky Larry Silverstein 2013.02.15. 19:46:39
A többire meg sem próbálsz reagálni?
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.02.15. 19:56:36
Lucky Larry Silverstein 2013.02.15. 20:00:33
Na most Matolcsy semmivel meg nem alapozott külföldi munkavállalói(nem kivándorló) adatából a sajtó ezt a hírt gyártotta: a kormány miatt félmillió adózó hagyta itt Mo-t! Ebben a rövid mondatban 3-4 hazugság és egy elhallgatás van(ti. hogy mennyi a bevándorló) és máris az igazság környékén vagyunk...
Na de mind1 a zsellér szenvedni akar, hát szenvedjen!
is 2013.02.15. 20:02:46
Lucky Larry Silverstein 2013.02.15. 20:08:40
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.02.15. 20:10:00
www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_wnvn001b.html
e szerint 2012-ben összesen 205 205 külföldi tartózkodott hazánkban (aktív-inaktív, mindenféle célból).
Ez áll szemben a kiment 500 ezer aktívval (forrás Matolcsy, higgyünk neki)
Lucky Larry Silverstein 2013.02.15. 20:14:37
A fázisok:
ideiglenes tartózkodás(nem nyilvántartott, turista)
huzamos tartózkodás(nyilvántartott, diák, munkavállaló)
bevándorlás(v. letelepedés)
áp. megszerzése
KSH:hvg.hu/gazdasag/20130124_Nincs_is_itt_semmifele_kivandorlas#
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.02.15. 20:18:07
Lucky Larry Silverstein 2013.02.15. 20:20:13
Lucky Larry Silverstein 2013.02.15. 20:28:56
kitekinto.hu/karpat-medence/2012/04/21/nem_lankad_az_erdekldes_a_magyar_allampolgarsag_irant/
Persze az állampolgárságot megszerzők nagy része nem lesz soha a magyarországi népesedési statisztika része, mégis valószínübb mint a kínaiak özöne.
goAus 2013.02.15. 20:56:19
vakapad 2013.02.15. 20:56:35
1./ Közmunka nélkül 13 % lenne a munkanélküliség (kormányváltáskor 11 % volt)
2./ Manyup pénzek nélkül nagyobb lenne az államadósság, mint a kormányváltáskor.
Egy-két közmunka meg manyup intézkedés, és a statisztikáink máris brilliánsak.
Brix 2013.02.15. 21:11:12
A privát szektor álláshelyei 2010-óta folyamatosan csökkenek, az álláskereső portálok statisztikái is azt mutatják, hogy egyre kevesebb állásra, egyre több jelentkező van. Az ország keleti részén egy meghirdetett, valós állásra nem ritka hogy 500!! jelentkező van, és a fiatalok tömegével hagyják el az országot. A Wizzair most emelte heti 5 re a Debrecenből Londonba tartó járatait, akkora az érdeklődés
Attól, hogy Orbán Viktor nem akar szembenézni a keserű valósággal, az egyre növekvő munkanélküliség egy nagyon is létező folyamat!
Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.02.15. 21:34:06
Igazából én azt nem értem, hogy ezt a hétről-hétre egyre szánalmasabb makogást Viki Csimpánz végül is kinek szánja... a józanokat csak felháborítja, az agyhalottak meg így is, úgy is a fideszre szavaznak. (Az is érdekes kutatás lehetne, hogy miért van az, hogy minél hülyébb valaki, annál biztosabb, hogy fidesz-szavazó.)
J.W. Booth 2013.02.15. 21:48:39
Azért látom, hogy itt is van, aki beveszi a kincstári maszlagot.
Csatlakozom az előttem szólóhoz.
dr kíváncsivagyok 2013.02.15. 21:55:48
"Csak reménykedni tudunk, hogy Orbán Viktor ma a zemberek felé fejezte ki elégedettségét, nem pedig saját apparátusa felé."
Mert , ha a zembereknek a pofájába hazudik,...az rendben van ?
dr kíváncsivagyok 2013.02.15. 21:59:43
A Te fajtád kedvéért hazudik a vezír minden péntek reggel...mert ha nem is hiszitek el ( már az értelmesebbje) , de úgy tesztek mintha igaz lenne ! Ez a valódi hazaárulás !
Kandabula 2013.02.15. 22:08:16
fidesz = házmesterek pártja 2013.02.15. 22:20:19
Te tetves gazember!
Örülök, hogy neked nincs problémád a megélhetéssel. Lassan ideje lenne, hogy eltakarodj a kurvaanyádba vagy még inkább a megérdemelt helyedre, a sittre vagy egy lámpavasra!
P.Freddy 2013.02.15. 22:29:17
sej, derütyürütyütyü:)
Nagymagyarok, nagyonmagyarok, szlovákrendszámos Bayer-okádék-magyarok, ez van magyarok.
Hajrá Magyarország, Hajrá magyarok! :)
Armand-Jean du Plessis 2013.02.15. 22:43:02
A most következő off lesz a jelen téma szempontjából, de annyira felháborít és jellemző a mai állapotokra, hogy valahol muszáj leírnom.
Tehát: rokonom köztisztviselő, akinek hivatala a járások kialakításakor egy járási kormányhivatallá változott. A rokonom, mint sok munkatársa, magasan képzett, tapasztalt, szakmai jogi munkát végző személy. Azt most higgyétek el, hogy nem láblógatós helyen, hanem ahol hajtás van, főleg, hogy egy halom embert már kirúgtak.
Nemrég lejött fentről az ukáz, hogy minden ügyintézőnek kötelező részt venni egy féléves kormányablakos képzésen, ami kb arra készít fel, hogy ügyfélszolgálatos szerepkörben a kormányablakhoz beeső ügyfelek akármilyen problémáját legyenek képesek felvenni. Kb. jogi és közigazgatási szakvizsgás embereket, akik ma is nap mint nap ügyfelekkel találkoznak, tehát nem aktatologatók, akarnak legalsóbb szintű ügyintézővé kiképezni, levizsgáztatni kötelező módon. Ez eddig szimpla baromság és kitolás, ami ebben a pillanatban tehát kötelezőnek van beállítva.
Apró momentum, hogy aki részt vesz a fél éves képzésben, annak alá kell írnia, hogy két évig nem megy máshová dolgozni (ok, eddig olyan, mint egy szkásostanulmányi szerződés), viszont még azt is vállalja, hogy jelenlegi munkahelyéről szinte bárhová, bármikor, bármelyik kormányablak irodába átrendelhető. Ezt a vállalást, tehát egy felesleges, barom képzés kedvéért kell megtenniük tapasztalt hivatali ügyintézőknek.
Továbbá, aki jelentkezik a képzésre -naná, mindenki jelentkezik- annak ki kell töltenie egy internetes kérdőívet. A kitöltésen van némi nyomás: miután kap a jelentkező egy linket a kérdőívhez, köteles 24 órán belül kitölteni, a tesztben javítási, visszalépési lehetőség nincs. A teszt egy halom pszichológiai és a munkavégzés minőségére utaló kérdés van. A teszt nem engedi, hogy a válaszoló magát mindenből jónak értékelje. Ha valaki úgy gondolja, hogy jól végzi a munkáját és ennek megfelelően válaszol, akkor a teszt figyelmezteti, hogy ez nem ok és rosszabb minősítéseket is kell adnia magáról. Teszi ezt mondjuk akkor, amikor a jelentkező már olyan kérdéseknél jár, hogy betartja-e munkája közben a jogszabályokat; visszalépni ugye nem lehet. Gyakorlatilag előírják, hogy mindenki szolgáltasson magáról valamit, amivel saját magát lejáratja.
A tesztet személyes interjú követi, ahová rövid határidővel, a munkájukból rángatják el az embereket. Berendelt ügyfél, értekezlet nem számít; előfordult, hogy 45 percet hagytak valakinek, hogy dolgait félrehajítsa és megjelenjen rapportra Budapest másik felén. Az interjú 5-10 perc. Arra semmiképpen nem elég, hogy képet alakíthassanak ki a jelöltről, ha komoly szándék lenne az egész mögött. Feltesznek pár genya kérdést azon tesztkérdések alapján, ahol a jelentkező kényszerűen lehúzta magát, aztán mehet isten hírével.
Jelenleg itt tart a dolog.
Van olyan híresztelés, hogy az egész azért van, mert EU-s pénzt sikerült nyerni a kormányablak ügyintézők oktatására, csak nem volt elég jelentkező, ezért most megszívatják, akit lehet. Akármi is az igazság, a bunkó eljárást és a pszichológiai profil tömeges felvételét a hivatali tisztviselőkről aggályosnak tartom.
nincs1itt 2013.02.15. 22:48:11
P.Freddy 2013.02.15. 22:50:01
Erre megvana tudományos magyarázat.
Magyarországon ma a férfiak körében 10%-os az erektilisz diszfunkció. Ez 500ezer férfit jelent. Statisztikailag vegyük a felét, mert fele mindennek van, az 250ezer.
Ez a diszfunkciós stressz eszkalálódva legalább háromszor annyi, azaz 750ezer nőt is érint (most ezt nem vezetném le, de tutira biztos lehetsz benne:) Máris van 1millió ember, akinek Orbán sokkal jobban jön, mint megoldani a saját problémáit. Bájer még jobban jön, a többi hülyének meg ezekkel a hülyékkel együtt egyenes bejárása van az egymillió, előzőek miatt egyértelműen retardált birka lelkivilágába.
Ezek mellé csapódik még feleannyi (mint ahogy az elején írtam, fele mindennek van:) retardált, és máris megvan a másfélmillió fideszbirka. Rejtőznek, mert már szégyellik magukat, de megvannak. Na ezeken kellene egy szívlapát-tesztet végezni, de mégiscsak jobb, ha a többiek inkább leszavazzák ezt a rettenetes agyamenet söpredéket. Orbánnak meg adjuk oda Matolcsyt és írjanak könyvet.
Ebből aztán egy csomó vicces videó fog készülni, amitől kábé meg fognak őrülni:) Na jó, Matolcsy nem, mert ő segghülye, de orbán be fog csavarodni az tuti:)
IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2013.02.15. 22:54:39
webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:4D6nWy91BFgJ:vilagnezet.blog.hu/2013/02/08/elegtetelre_koteleztek+&cd=22&hl=hu&ct=clnk&gl=hu&client=firefox-a
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.02.15. 23:04:32
Ha tudja, hogy baj van, akkor még remény van arra, hogy valamit tenni akarnak a megoldás érdekében (nekünk jobb lesz, talán)
Ha szerintük így tökéletes, és nem kell csinálni semmit, akkor nem tesznek semmit a probléma megoldására.
Jaffar 2013.02.15. 23:18:39
A megoldás erre az ellenállás. Ha elegen teszik, akkor nem lesz kirúgva senki, ha csak 1-2 "nagypofájú" van, a többi meg lapít és inkább segget nyal, akkor meg meg is érdemlik.
Egyébk´net tudom, hogy mi a helyzet. Sok a seggnyaló. Ez mindig is így volt. Sok dolgot nem lehet tenni, de ha meg sem próbálják, akkor magukra vessenek. S ez igaz szinte mindenkire. Ott vannak a pedagógusok. Kussol mind. Akkor ezek szerint minden rendben van. nincs itt semmi látnivaló, oszoljanak kérem...
Makkasz 2013.02.16. 01:24:02
Azt hittem úgy gondolod, hogy az emigrációval csak a másutt adófizetés a gond, és hogy akár részben is felelősek a boldogságukat, boldogulásukat kereső fiatalok, és valamiféle kötelezettségüknek nem tesznek eleget.
HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2013.02.16. 02:03:21
Valahogy nem tudom sajnálni őket. Valaki feljebb meg megírta már, hogy ha magukért sem tudnak kiállni akkor nyílván ez jó nekik.
A poszt-hoz: orbán egy hülye.
Vitéz László 2013.02.16. 04:08:31
akkor nem lenne gond a kormány kontóra szórt kampány milliárdok...
amugy elképesztő hogy 23 éven (plusz az ügynökös előzményeik) át mérgezheti ALKALMATLAN GERINCTELEN (szumma: hitvány) emberek sokasága a közéletet...
simán hazudozhatnak évtizedeken át...
elképesztő birka nép a magyar...
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.02.16. 06:00:28
felcsutisuttyo 2013.02.16. 06:54:18
Mi lett a MAGYARBÓL?????
felcsutisuttyo 2013.02.16. 06:55:48
Az ember feledékeny????!
Kövér Lászlóról :" A gazdag életrajzi elemekből kár volt kihagyni a
legfontosabbat: Kövér László felvételi vizsga nélkül került be az
egyetemre.
No nem azért, mert tanulmányi versenyt nyert.
Atyai kitüntetés mentesítette a felvételi alól, (mint akkor másokat is, kiszorítva az értelmes diákokat). A kitüntetés neve: Szocialista Hazáért Érdemérem.
Indoklás:
"Az 1956-osellenforradalom leverésében szerzett elévülhetetlen érdemeiért."
A gyermek nem felelhet az apa rémtetteiért. DE!
Nem az apát vették föl az egyetemre teljesítmény nélkül, hanem a gyermekét!!!
Egyébként a köteles beszéd elhangzott Békés megyében, aztán Tatabányán az Árpád Szállóban, majd Szombathelyen. (a békési esetben pert is vesztett hazugságért a fidesz.) Ugyanúgy szólt mindhárom helyen. A www.nyugat.hu honlapról letölthető (volt) a teljes beszéd, nem szövegkörnyezetéből kiragadva a rajongó polgárok aljas röhögésétől kísérve.
Letöltöttem magam is.
Számtalanszor bukott az egyetemi vizsgákon, arra már nem terjedt ki a kitüntetés hatása.
Két alkalommal évismétlésre is kényszerült. A 2,0 átlagot elérő diák 5 éve alatt végezhetett a jogi karon,
Kövérnek ez 7 évbe került.
(Deutsch Tompika 14 és fél évéhez képest, persze,szép eredmény.)
Jutalomból került az MSZMP KB-hoz tartozó Társadalomkutató Intézetébe, közvetlenül Aczél elvtárs keze alá.
Kommunista vérétől vérátömlesztéssel sem lehet megszabadulni. Ez érvényes egykori ifjúkommunista társaira is.
Viktorkának mondta az egyetem oktatója: "Viktor, rosszabbak vagytok Kun Béla Lenin-fiúinál!
"Nem véletlen, hogy Kun Béla unokája a mai napig résztulajdonosa, főmunkatársa a Hír TV-nek. A
kommunista vérvonaltól soha nem tud a fidesz megszabadulni. A fideszesek példája (Kövér, Orbán és a többi) hasonlatos ahhoz a dakota indián-főnökhöz, aki abba őrült bele, hogy új bumerángot akart venni, de nem tudta eldobni a régit.
"Kommunista szalonnából, nem lesz demokratikus szalonna!" - ahogy a másik köztörvényes is megfogalmazta.
Más.
A debreceni huszárhadnagynak (Kósa) még mindig nem sikerült a diplomát megszerezni. A példatár kimeríthetetlen.
Nem véletlenül fogalmazták meg már régen:
"A hülyeségnek csak alsó határa van." Nyugat.hu
nadetényleg 2013.02.16. 08:01:54
félázsiai eltorzult magyar 2013.02.16. 08:10:53
Kard 2013.02.16. 08:59:43
Kard 2013.02.16. 09:06:58
MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.02.16. 09:08:36
carlo68 2013.02.16. 09:29:49
Zedder 2013.02.16. 09:41:55
Azért erre ne tegyél fel nagyobb összeget. Én a felső 1%-ba tartoztam, sose voltam narancs-fan, idéntől pedig már nem is Magyarországon élek. Sok hasonszőrű magyar honfitársammal egyetemben.
Lencsés István 2013.02.16. 09:47:20
calamites 2013.02.16. 09:48:13
A mai nap kommentje! Grat!
Szociknak vége 2013.02.16. 10:21:02
- Ha vki kap 3-8000 eurós ajánlatot az nem politikafüggően, legalább egy időre lelép. De hogy ez a réteg 2010 után nagyobb mértékben menne el? Elég valószínütlen, pont nekik kedvez az egykulcsos és a családi adókedvezmény.
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.02.16. 10:32:20
Még sok is a munka az országban, nem kevés.
Kard 2013.02.16. 10:33:10
Egy hazai jó szoftveres mérnök fizetése 600e-800e bruttó. Kint kb. a duplája.
Mivel a kinti élet drágább így ha jól mennének itthon a dolgok nem érné meg kimenni azért a kis pluszért. Mivel nem mennek jól ezért sok embernél elszakadt a cérna és inkább új életet kezd egy másik országban.
Most épp az energia cégek vannak soron, öcsém egy barátja is egy ilyennél van és épp parázik, hogy mi lesz a _nagy_ rezsicsökkentés miatt, mert küszöbön a leépítés. Ha ez az ember a Viktorka áldott tevékenysége folytán elveszti a munkáját akkor lehet a következő már nem itthon lesz.
nincs1itt 2013.02.16. 10:37:36
nadetényleg 2013.02.16. 10:41:56
_Molly 2013.02.16. 10:47:17
az adataidhoz annyit szeretnék hozzátenni, hogy a "468 ezer munkanélküli" valójában csak a REGISZTRÁLT munkanélküliek száma.
Ennek minimum a duplájával számolhatunk:
- azok ugyanis, akik átképzésen vesznek részt, a képzés tartamára kikerülnek(!) a munkanélküli ellátásból, a munkaügyi központok őket nem számolják bele a statisztikájukba;
- akik közmunkán vesznek részt, szintén kikerülnek a munkanélküli statisztikákból;
- azok a pályakezdők, akik még otthon laknak, és a családjuk továbbra is eltartja őket, szintén nem jelennek meg a regisztrált munkanélküliek számában;
- azok az állásukat elveszített nők, akik kvázi háztartásbeliként próbálják magukat otthon hasznossá tenni, és a férjük tartja el őket, valójában ők is munkanélküliek.
Tehát a félmillió regisztrált munkanélküli mellett valószínűleg mégegyszer ennyi rejtett munkanélküli van az országban.
@Lucky Larry Silverstein:
Ami a félmillió kivándoroltat illeti: ez a szám az európai külképviseletektől beérkezett adatok összesítése. (Ebből csak Angliában 300.000 magyar dolgozik.)
Az Amerikába, Indiába stb. kivándorolt magyarok Matolcsy félmilliójában még csak nincsenek is benne.
Szociknak vége 2013.02.16. 10:53:49
Ebben a szakmában a leépítés nem gond, bármikor van munka. A munkanélküliségezés meg nem egy hiteles panel: /Igaz a szocik 2002-10ben megduplázták de még így is az EU átlag alatti a munkanélküliség/
epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&language=en&pcode=teilm020&tableSelection=1&plugin=1
Szociknak vége 2013.02.16. 10:54:33
Forrás?
Szociknak vége 2013.02.16. 10:57:57
+ mikor vándoroltak ki?
+ ugyanekkor mennyien vándoroltak be?
+ ugyanekkor a környező országokból hányan vándoroltak ki v. dolgoznak tartósan külföldön?
Ha ezek mind forrással meg vannak válaszolva akkor merülhet fel egyáltalán a kormányzati felelősség kérdése.
_Molly 2013.02.16. 11:00:09
Vagy eleve láthatatlanok.
Hiszen csak azok a munkanélküliek regisztráltatják magukat, akik számítanak valamilyen ellátásra: segélyre, jövedelempótló támogatásra, vagy részt akarnak venni valamilyen támogatott képzésben/elhelyezkedést segítő programban/közmunkában.
Vitéz László 2013.02.16. 11:13:41
ad1) ha értene valamihez akkor nem álami munkahejen dolgozna...
ad2) az álami munkahejen ismerjük a hajtást pajtás ! :)))
_Molly 2013.02.16. 11:22:35
2013. január 28.-án egy kormányzati PR rendezvényen beszélt Matolcsy György arról, hogy a külképviseletek becslései alapján félmillióra tehető a külföldön szerencsét próbáló honfitársaink száma.
A net tele van a témával, magad is könnyen utánaolvashatsz, pl. akár itt is: www.sonline.hu/somogy/kozelet/majd-visszajovunk-marcali-es-siofok-mar-kiurult-volna-483173
"Mintegy 300 ezer magyar dolgozik Nagy-Britanniában (nagyrészt Londonban), így lett az angol főváros a második-harmadik legnagyobb magyar város. Mintegy százezren Németországban, ötvenezren Ausztriában dolgoznak, és további ötvenezer magyar az unió többi országában talált megélhetést, vagy próbálkozik ezzel."
Szociknak vége 2013.02.16. 11:27:18
Kard 2013.02.16. 11:46:16
Mindegy te hidd, hogy a vezetőd olyan szuper én meg azt mondom amit tapasztalok és amit a környezetemben mások tapasztalnak. Persze találhatsz munkát csak épp nem annyiért mint azelőtt és itt jön be, hogy akkor már 2x a különbség hanem 3x, 4x amiért meg tényleg megéri kimenni.
Én még senkit nem tudok aki kiment és utána visszajött volna. Mindenki így indul aztán valahogy csak kint ragad.
kifordított nagyanyó 2013.02.16. 11:48:26
A többi nem érdekli.
Brix 2013.02.16. 11:56:46
A kivándorlás felgyorsulása 2010-2011-ban indult meg, ami több okra vezethető vissza, de az egyik legfontosabb, a fidesz kormány kisember ellenes ámokfutása .
Elvették az adójóváírást, lecsökkentették a munkanélküli segély idejét, új "rabszolga" munka törvénykönyvet alkottak, alkotmányos jogokat vettek el ( munkához való jog) és közben brutális adóemelésekkel elinflálták a fizetéseket.
A többség számára nyilvánvalóvá váltak Orbán társadalompolitikai céljai: a már nyugati szinten élő, felső-középréteg és nemzeti oligarchák támogatása a társadalom többsége rovására. Sok ember felismerte, hogy az Orbán rendszerben nem fog neki sok babér teremni, így végső elkeseredésében a kivándorlás eszközét választotta, mint megoldást
buday008 2013.02.16. 12:00:58
Naxalite 2013.02.16. 12:18:13
ha értene valamihez nem "álami" mukahelyen dolgozna?
Igazi, vérbeli, suttyó gyökér vagy. És remélem ahányszor hivatali ügyet kell intézz, mindig, kivétel nélkül a magadhoz hasonlókkal találkozol majd, tudod, akik ha értenének valamihez nem "álami" munkahelyen dolgozna ;)
Vitéz László 2013.02.16. 12:22:21
szeritned alkalmas ember betud kerülni a zárt feudális XARUL működő rencerbe?
csak mer szerintem a normálisakat HAMAR KIVETIK...
totál nem működnek az álami intézmények...
sem a jogalkotás stb
minden ami álami ott lopni henyélni stb vannak a hitvány emberek...
Szociknak vége 2013.02.16. 13:07:42
Szociknak vége 2013.02.16. 13:14:35
1. Ez nem érinti az országot a hátán vivő adófizető réteget(adójóváírás, minimálbér, rabszolgamunka)
2. Munkához való jog - hahaha. 12% munkanélküliség is volt amikor még benne volt az alkotmányban(2009).
3. Az adózók brutális szja csökkentést kaptak, valóban.
4. Adóemeléssel nem lehet elinflálni semmit.
5. A fidesz most 78. hónapja vezeti a közvéleménykutatásokat nem véletlenül. A decemberi 32% után most 36%-kal.
Sírni mindig lehet ebben a magyarok világbajnokok, sőt van is miért de azt senki sem tudja értelmes embereknek bemagyarázni hogy a kormánynál jobb alternatíva is létezik Magyarországon.
Makkasz 2013.02.16. 15:36:20
"nem, szerintem nincs annál borzasztóbb, mint hogy a nagyszülők csak skype-on lássák az unokákat"
Megértettem mire gondoltál mikor nem tartod jónak az emigrációt, fiatalok elüldözését. Egyébként ma nics is más út, ha lenne munkahely akkor sem. A munkahelyi szervezetek állami esetén feudalisták, megy az urambátyámozás, legtöbb vállalati is tenkintélyelvű, és máig fizetébeli előmenetelt jelent az eltöltött idő (3-5 év után nemnő a munkatapastalat, hatékonyság).
Na most az ide becsöppenő fiatal fizessen annyi terhet, hogy eltartson négy másik embert, egy politikust, miközben megalázzák, nem veszik "felnőttszámba", látható volt diáktüntetéseken is a pedagógusok, idősebbek értetlen, ostoba reakciója. Alapítson egzisztenciát, szüljön, neveljen gyereket.
Szerintem ez olyan teher, amit nem lehet rájuk tenni. Munkahelyek már nem lesz elég az otthontartásra, az egész rendszert fel kell forgatni.
Az én EQ-m rendkívül alacsony, de had jegyezzem meg, hogy a szülőnek, ha nem végtelenül önző, örülnie kell gyermeke boldogulásának, bárhol történik az. Még mindig Afrikában lennénk, ha az ember nem keresné a lehetőséget, nem lenne kiváncsi. Ma, a skype és replőgépek korában más a helyzet mint 100 vagy 200 éve, pedig akkor is elköszöntek szülők gyermekeiktől. Aki érzelmileg zsarol, az a pusztító szeretet, megtöri a lelket, elveszi az esélyt. A kivándorlóknak ezzel szembe kell nézni.
Feleségem többet beszél szüleivel 6000 km-ről, megtanítottam őt is és szüleit is skype használatára, vettem gépeket. Utólag, hiba volt:)
Makkasz 2013.02.16. 16:25:03
Ha igazi változás lenne, akkor a befizetett 1700 évnyi adómhoz hozzáteszek még 1700 évnyit, vállalom hogy életem végéig dolgozom, ha nem leszek képes, nem kérek állami nyugdíjat, max éhhaláltól kíméljenek meg. Szerintem mások is vállalnák, gyermekeinkért. Mi már úgyis a gulyáskommunista nyugdíjasok és politikuselit kihasznált rabszolgái vagyunk.
Makkasz 2013.02.16. 19:18:41
"Míg 2010 végéig a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) csak 1400 milliárd forintot fizetett ki, addig 2013. január 29-éig megközelítőleg 3400 milliárd forint kifizetése történt meg. Némethné"
Tehát közmunka és a mesterséges EU táplálás mellett sikerül ezt a foglalkoztatást és GDP csökkenést produkálni.
A helyzet sokkal rosszabb mint látszik, az csak a jéghegy csúcsa.
Makkasz 2013.02.16. 19:21:51
Mindent sétvernek, ellopnak, a jövőt tönkreteszik, a pillanatnak élő populisták, ezért vezetik a közvéleménykutatásokat.
Meg a sok olyan világtalan ostoba miatt mint te.