morgás joga 6.jpgFellélegezhetünk - legalábbis ha elhisszük Cséfalvay Zoltánnak, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkárának kijelentését, miszerint "az adórendszer elnyerte végleges formáját, egy olyan adórendszer alakult ki a foglalkoztatást és a jövedelmeket terhelő alacsonyabb, illetve a fogyasztást terhelő magasabb adókkal, ami segítheti az ország gazdasági növekedését". És mindezt hogyan érte el az ország? Cséfalvay szerint "a stabilitás, reform és növekedés - általában ez a három legfontosabb célja a gazdaságpolitikának (...) a kormány két pillérben kezdte meg az építkezést 2010-ben, a stabilitás elősegítésére (adóreform, adósságfék), illetve a növekedés elősegítésére (munkaerőpiac, közszféra átalakítása) fókuszált." 

"Az optimista kijelenti, hogy a lehetséges legjobb világban élünk, a pesszimista tart attól, hogy ez igaz. " (James Branch Cabell)

Tehát a stabilitás elősegítésére - mi lenne, ha nem ezt segítenék elő?  Egyelőre valószínűleg nagyon kevesen érzik úgy, hogy évek óta bebetonozott, stabil jogszabályok alapján kellene dolgozniuk, jövedelemezőséget számolniuk, üzleti tervet készíteniük, a kiszámítható növekedéshez hitelt felvenniük. Sőt. 2011-ben átlagosan minden második héten módosították az adótörvényeket (26 adóváltozás volt), korábban 52 adónem volt, ma 63, 2010 óta pedig GDP arányosan 2,5 százalékkal nőtt az adóterhelés.

Bod Péter Ákos így jellemezte a helyzetet: 

A kormányzat művészete, hogy nem kell állandóan mindent módosítgatni, ennek az előfeltétele, hogy előtte kell számolni. Jó, ha a döntéshozók nem a lehetetlen tartományában kóborolnak” (Bod Péter Ákos)

Az örökös módosításra és lobbiharcra a legjobb példa a dohánykoncesszió kiírása, amely pályázatra kétféle üzleti tervet lehet benyújtani annak figyelembevételével, mit is dönthet majd a parlament, illetve az utolsó pillanatban olyan jogértelmezést hajtott végre a minisztérium (Némethné sk.), amely alkotmányos problémákat is felvethet a kiterjesztő jogértelmezés, illetve a pályázati kiírás mint jogalkotási forma területén (lásd önálló üzlethelyiség fogalmával  a kevésbé kreatív üzletközpontok és üzletláncok kizárása)

Az adósságfék sem áll úgy, ahogy az a kormány szeretné - aÁllamadósság Kezelő Központ (ÁKK) statisztikái szerint 2013 januárjában 21.187 milliárd forint volt a magyar állam adóssága, és ennél csak 2011 novemberében volt magasabb. A növekedés az elmúlt fél évben lett látványos, június óta 565 milliárddal nőtt az államadósság, ám most nem a devizaárfolyamok alakulása, hanem a forintban történő eladósodás a felelős (ez utóbbi éves szinten 19%-kal emelkedett). Ráadásul az év végén, azaz decemberről januárra igen komolyan megugrott az államadósság szintje, 404 milliárddal nőtt csak ebben a rövid időszakban Kérdés,ezt vajon miért próbálja ezt a folyamatot úgy beállítani a  Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) januári 23-i közleménye, mint sikert.

 

Növekedés elősegítése. Ez az, aminek eredménye egyelőre nem látszik, és az előrejelzések szerint a közeljövőben még nem is fog.

"A munkavállalók nettója úgy csökkent, hogy a bruttó közben nőtt. Az átlagos álláskeresési idő másfél év, a segély három hónapig jár. A bizalom elszállt a finanszírozókban, (...) akik inkább bécsi vagy pozsonyi bankokban tartják a pénzüket ahelyett, hogy itt Magyarországon befektessék." (Bajnai Gordon)

A munkaerőpiacra fókuszálás egyelőre tragikus eredményeket hozott:a Workmania adatai szerint például tavaly 9 százalékkal kevesebb álláshirdetés jelent meg az internetes oldalukon, mint egy évvel korábban, miközben az álláskeresők száma éves szinten 17 százalékkal emelkedett. Ami viszont még nagyobb baj, hogy magas az alacsony képzettségű munkavállalók kínálata - rájuk nem igazán lehet alapozni egy erőteljes gazdasági növekedést, bárhogy is szeretné ezt a kormány.

A K&H 19-29 évesek körében végzett reprezentatív felmérése alapján a "válaszadók közel negyede azt mondta, nem érzi stabilnak a munkahelyét, és mindössze 10 százalékuk gondolja azt, hogy könnyen találna magának új munkát. Az aktív dolgozók 37 százaléka veszi fontolóra egy időre a külföldi munkavállalás lehetőségét, a diákok körében ez az arány 59 százalék." (forrás: index.hu)

Cséfalvay azonban optimizmusának adott hangot: szerinte a "kormány intézkedései a munkaerőpiacon azt eredményezték, hogy már az olasz és a spanyol munkaerőpiaci szabályozásnál is sokkal-sokkal előrébb jár Magyarország, és ugyanez vonatkozik a szakképzésre is a német mintára bevezetett duális szakképzési rendszernek köszönhetően. "A közszféra átalakításába is belekezdett a kormány, ezek a lépések együttesen lehetővé teszik, hogy az országban meginduljon a gazdasági növekedés, de további lépéseket is lehet tenni a bürokrácia leépítésében."

 

És valójában mit eredményeztek a kormányzati intézkedések? Meg lehet kérdezni azt a legalább 500 ezer aktív korú honfitársunkat, akik immáron más országban fizetnek adót és nyugdíjjárulékot (tehát más ország nyugdíjasait tartják el) és akik más államok számára nevelnek fel új adófizetőket. Meg azokat a fiatalokat is, akiknek szándékában sem áll itthon dolgozni vagy tanulni, pont a Fidesz intézkedései miatt, és inkább éhen dögölnek egy londoni McDonaldsban, mint itthon talpaljanak másfél évig munkahelyért. 

Csak remélni lehet, hogy a közszféra átalakítása esetében az államtitkár nem a nyugdíjasok elküldésére gondol (akár szükség lenne rájuk, akár nem), illetve a funkcionális dolgozók mindenféle megfontolás nélküli "racionalizálására" - a köznevelés államosításával megduplázott státuszokat, a felesleges ilyen-olyan szintű bürokráciát meg kormányhivatal-áradatot és a vég nélküli tanácsadásos-kiszervezéses szerződéseket már nem is említve. Ezen intézkedések gazdasági haszna kétséges, morális hatása egyelőre kiszámíthatatlan, viszont tökéletesen beleillik abba a képbe, amit Bod Péter Ákos nyilatkozott a kormányzás művészetéről meg az előre számolásról.

 

Pesszimizmusának adott hangot a Policy Agenda is, szerintük "nem fog teljesülni a kormány reménye, hogy az év második felében felpörög a gazdaság: a tavalyi év utolsó negyedének adatait elemezve arra jutottak, hogy a magyar gazdaságban már az úgynevezett potenciális teljesítmény is lecsökkent, és emiatt a kormány által csupán 0,5%-osra becsült növekedési lehetőségtől is el fog maradni GDP bővülésünk." (forrás: fn.hir24.hu)

„A világgazdasági válság, majd a pozitív hatásaiban egyre nehezebben magyarázható hazai gazdaságpolitikai lépések következtében nyilvánvalóvá vált, hogy a következő két-három negyedévben recesszióval küzd majd a magyar gazdaság” (Policy Agenda)

Azonban nemcsak a statisztikai mutatók lesújtóak, hanem az emberek szubjektív véleménye is: a megkérdezett magyarok 12 százaléka nyilatkozott úgy, hogy személyes pénzügyi helyzete a következő tizenkét hónap során, ha nem is kiváló, de jó lesz. Negatív véleményt 84 százalék mondott, további 4 százalék pedig nem tudta eldönteni. Ha lehet, még negatívabb a kép a munkahelyi kilátásoknál, ebben az esetben többé-kevésbé jónak tartja őket az előttünk álló tizenkét hónapban a magyar válaszadók 3 százaléka. „Nem olyan jó” vagy „rossz” mondta 95 százalék. További 2 százalék nem tudja megítélni.(forrás: hvg.hu) És ha megnézzük a számokat, akkor maguk a Fidesz-KDNP törzsszavazók egy része is elégedetlen azzal, ami hazánkban zajlik, a nagy kérdés csak az, tud-e a kormány tartósan maga helyett más bűnbakkal szolgálni. 

A gazdaságélénkítés kormányzati próbálkozásairól is megvan Bod Péter Ákosnak a saját véleménye, utalva a cseppet sem hízelgő korrupciós helyzetre:

Ha a szociális, patrióta piacgazdaság elvei összekeverednek a rokonoknak juttatott támogatási rendszerrel, annál nincs rosszabb. Nagyon rossz az a politika, amikor az előző érvekkel igazolják az utóbbi magatartást.” (Bod Péter Ákos)

A legnagyobb kérdés csak az, mi lett volna, ha a kormány nem fókuszált volna erre a két területre? Jobb lenne a helyzet, vagy még rosszabbak lennének a kilátások? És mi lesz a felsőoktatás "reformja" (azaz a forráskivonások) után, ha még kevesebb képzett szakember kerül a rendszerbe, ha továbbra is alacsony marad a képzettségi szint? És mi lesz akkor, ha a fiatalok a alaptörvényi röghöz kötése miatt inkább külföldre mennek tanulni és nagy részük soha többet nem jön vissza? Ki és mikorra fogja reprodukálni az elvesztegetett félmillió  minőségi munkavállalót?

Cséfalvay Zoltán előre gondolkodott:

Nekem egy fiam van, de nagy gondot fordítottam a nevelésére, ezért is vállaltam a külföldi taníttatás terheit. (HVG portré, 2012/25.sz.)

És igen, lehet hogy ez a jó megoldás: aki teheti, menjen külföldre egy jobb élet reményében, ha megteheti, taníttassa gyermekét külföldön (azaz ne itthon fizesse meg forintban a taníttatás költségét, ne támogassa a magyar felsőoktatást) - de akkor ki marad itthon, ki tartja el a nyugdíjasokat meg a közszférát?

Csak reménykedhetünk abban, a kormányzati kommunikációval ellentétben mégsem ez a "tökéletes" állapot - mert ha a kormány szerint ez a tökéletes kiindulópont gazdasági fejlődésünkhöz, akkor vajon mi, adófizetők, mire számíthatunk a közeljövőben?

És vajon meddig lesz adórendszerünk végleges formája végleges?

 

Amennyiben tetszett, csatlakozz Facebook csoportunkhoz!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr65077456

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.02.14. 10:39:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zárójelben 2013.02.13. 16:22:32

Nem Bot Péter Ákos, hanem Bod Péter Ákos.

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.02.13. 16:43:09

ez sem jött össze, szóval ahol el volt írva, ott javítottam ...

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.02.14. 07:46:01

"az adórendszer elnyerte végleges formáját"

Épp, mint az alaptörvény.

VT Man 2013.02.14. 08:05:47

"És valójában mit eredményeztek a kormányzati intézkedések? Meg lehet kérdezni azt a legalább 500 ezer aktív korú honfitársunkat, akik immáron más országban fizetnek adót és nyugdíjjárulékot (tehát más ország nyugdíjasait tartják el) és akik más államok számára nevelnek fel új adófizetőket."

Hű, a szemetek!

Ahelyett, hogy maradtak volna Magyarországon, éheznének és élnének segélyből!

A szemetek kimentek és dolgoznak!

Zuzu Petás 2013.02.14. 08:29:10

Szép lassan visszajön az 1920-30-as évek Magyarországa, a 4 millió koldussal, kutyabőrös műarisztokráciával, székelyhimnusszal, listázással együtt! Csak nehogy a 40-es évek is visszajöjjenek!

2013.02.14. 08:34:24

@Rendíthetetlen Álamkatona:

Gránitba vagyon vésve, és a szívekbe vagyon felülírva...

nincs1itt 2013.02.14. 08:41:31

Értjük, a fogyasztás csökkentés, az aztán a nagy ötlet! Milton Friedman forog a sírjában, átkozza a sorsát, hogy magyar származású!
Idióta bagázs, az adórendszer ennél bonyolultabb már csak akkor lehetne, ha némi kvantum fizikával kereszteznék.
63 féle adónem... én kérek elnézést, hogy a sok setét fax, megjegyezni sem tudja...

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 08:45:11

Adó az van,csak nincs aki kitermelje.
Marhák!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.02.14. 08:45:23

Érdemes Bod Péter Ákos mostani nyilatkozatait összevetni azzokkal, amit a most már történelmi "taxissztrájk" idején tett. De ez igaz az egész rendszerváltáskori kalapból előhúzott "reformerekre"

Zabaalint (törölt) 2013.02.14. 09:11:56

@Zárójelben:
Pedig milyen jól hangzott volna, hogy botkormány... :-)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.02.14. 09:13:00

Én valahogy nem tudok fellélegezni ha Cséfalvay mond valamit. :S

Sőt inkább összeszorul a gyomrom sajnos. :S

tede 2013.02.14. 09:22:32

Az hagyján, hogy a mostani adórendszer, ami mellett még mindig brutál magas a teljes elvonás. Erre jön a populista ellenzék és adót akar emelni, hogy még többen húzzanak el nyugatra.

Érdekes, hogy az egyik politikusnak sem jut az eszébe, hogy a kiadásokat is lehetne ám csökkenteni faszikáim, nem csak a bevételt növelni minden áron. Csak ahhoz ész meg hozzáértés kellene, adót emelni bárki tud.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.02.14. 09:24:02

Mindig felröhögök, amikor valamelyik fideszes hülye valamira azt mondja, hogy végleges.
Aztán viktor fingik egyet másnap, és máris módositják...

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 09:28:12

A munkanélküliek és a közmukik na meg a nyugdíjasok is,nyilván roppant módon örülnek a tökéletesített adórendszernek.
Marhák!

déjá vu39 2013.02.14. 09:33:22

Igaza van CsZ-nak, amikor azt mondja, hogy "... segítheti az ország gazdasági növekedését".
Segítheti: feltételes mód - vagy bekövetkezik, vagy nem.

MacChicken (törölt) 2013.02.14. 09:51:21

Nagyon sokan azt hiszik, hogy csak olyanok vannak kulfoldon, akik otthon elvegeztek a foiskolat vagy az egyetemet es mivel nem lett allasuk, MacDonaldsokban es pizzeriakban meloznak. Ez igy ebben a formaban nem igaz. Ez szinten csak fidesz kommunikacio. Rengetegen vagyunk olyanok, akik egy ideig ingaztak Magyarorszag es a kulfoldi munkahely kozott - pl. en volt, hetente negyszer repkedtem es ezt egy MacDonaldsos felszolgalonak nem fizeti ki a cege, a hetfo reggeli es pentek esti gepek nem veluk es turistakkal vannak (voltak) tele, hanem az ingazokkal -, es hazahordtak a penzt, otthon adoztak, mert nem akartak elkoltozni. Viszont volt egy pont, ahol sokaknal a merleg kibillent az egyensulyi helyzetbol, es a retur jegyek helyett inkabb tobb (csaladi) egyiranyu jegyet vettek, melyeknek desztinacioja nem Budapest volt. Amikor az ember zsakban hordja haza a penzt, kozben pedig a piacon soha nem dolgozott tudatlan es korlatolt senkihaziak turkalnak a zsebeben, keresnek okokat arra, hogy valamivel meg jobban lehuzhassak, megbuntetesek, akkor nagyon konnyen elszakad a cerna, foleg, hogy jovedelmenek legalabb 50%-at mar beperkalta az allamkasszaba, amikor kulfoldi adozassal ennek a felet siman megsporolhatta volna annak akinek eredetileg szanta: a csaladjanak, sajat maganak. Az is ferdites amit sok fidesztalib ismeros allit, hogy csak a penz miatt mennek el az emberek. Nem. Azert is, mert egy elhetobb helyet keresnek, ahol nem dilettansok es idiota seggnyaloncok iranyitanak mindent, hanem olyan is elobbre juthat, akinek nincsen valamilyen bennfentes ismerose. Mert sajnos Magyarorszagon nem csak az allami szferaban, de a piacon is megmaradt az uram-batyam szokasa. Akinek nincsen ismerose az akar Einstein is lehet, soha nem fog egy bizonyos szint fole kerulni.

Nos ezek az emberek akik a fent emlitett eletformat gyakoroltak nem keves penzt lapatoltak haza, amibol igen nagy bevetele volt allambacsinak. Ennek jo resze mostanaban tunt el a beveteli oldalrol. En csak a sajat ismerettsegi koromben tudok hirtelen legalabb 10 ilyen emberrol. Nem adtuk fel az otthoni elet lehetoseget, nem adtuk el ingatlanjainkat es barmikor visszaterhetunk, de az biztosan nem ez alatt vagy a kovetkezo Fidesz ciklus alatt fog megtortenni. Azt is tudjuk, hogy minel tovabb maradunk, annal nehezebb lesz a visszateres, nem magunk miatt, hanem gyerekeink miatt.

laci_52 2013.02.14. 09:54:38

Ha ez az adórendszer tényleg végleges, akkor sohasem fogunk kimászni a recesszióból.

Az egykulcsos szja és az adójóváírás megszüntetése nemzeti ajándék a magasabb jövedelműeknek és hatalmas pofon a szegényeknek. Eleve hibás a koncepció, hogy ez majd segíti a növekedést: ha a szegényebbek kapnának többet, azt elfogyasztanák, a gazdagabbak viszont megtakarítják. Az persze nem baj, ha ezt a megtakarítást államkötvényekbe teszik és ezzel segítik az államkasszát

A magas ÁFA-kulcsok a fogyasztást gátolják és csalásra biztatnak.

A vállalkozások adó- és járulékterhei
magasak, a feketegazdaság felé terelik őket.

A bankok adóztatása is visszaütött: óvatosabban hiteleznek és a megnövekedett terheiket áthárítják az ügyfeleikre.

Mérges 1234 2013.02.14. 09:58:47

Az elmúlt napok eseményeiből arra következtetnék, hogy nem ien van lejebb, ersze később mindig csalódnom kell, de lássuk csak mikre is gondolok:

Fidesz listás foci hulligánok, kik szerint a foci mégscsak előbre való, mint az egyetemek.

"Skeres" iskolarendszer átalkítás.

TEK-es vezérhülye, könyrgése a 20 milliós játékszerekért.

4 milliárdnyi jutalom a államú vagy önkormányzati cégek vezetőinek.

Van még egy évük, nem tudom mi lesz, de komoly a baj.

Persze nem gondolom, hogy a következő csapat jobb lenne.

Lencsés István _ 2013.02.14. 10:03:31

Tündérmeseország virágzó gazdasága is elnyerte végleges formáját!

index.hu/gazdasag/2013/02/14/gdp2012/

"Méretes szakadékba zuhant az ország

Tavaly éves szinten 1,7 százalékkal esett vissza a gazdaság a KSH előzetes becslése szerint. Az utolsó negyedévben kiugróan magas, 2,7 százalékos volt a GDP visszaesése éves, és 0,9 százalékos negyedéves összevetésben – derült ki a KSH csütörtök reggel közzétett, az elemzői várakozásoknál rosszabb adataiból."

Megtörtént az elrugaszkodás, elkezdődött a szárnyalás!

Nem taggyűlés volt · http://coub.com/view/3zq19 2013.02.14. 10:06:42

Ezek tényleg egy másik világban élnek.

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:11:05

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Neked,te milliókon élősködő szarláda.
Mások meg csődbe mentek a fajtád miatt.
Rohadnál meg ahol vagy.

tomwar 2013.02.14. 10:11:28

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Az egykulcsos ado jelen formajaban abszolut helytelen volt, es az is. A kisebb jovedelmu retegeket az adojovairas kivezetesevel megszivatta, az atlag feletti jovedelmueket pedig vastagon megjutalmazta. A fogyasztas nem nott az egykulcsos ado miatt, a KSH ki is mutatta szepen...

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:15:23

@tomwar: Még ha nem nőtt volna,lehet nem is lenne akkora baj.,
De az,hogy a kis jövedelmű 10-20 ezerrel vitt haza kevesebbet és emiatt az amúgy is gyenge belső fogyasztás befingott,na az már baj.
De ezt egy birca nyilván teljesen képtelen felfogni.
Hány és hány vállalkozás ment dögrovásba a csökkent fogyasztás miatt???????
Van erről statisztika?Kíváncsi lennék rá!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.14. 10:15:31

@tomwar:

Ha valakit eddig túladóztattak, majd ez megszűnik, az nem kedvezmény, hanem az igazságosság visszaállítása.

Elég az egykulcsos adó elleni marxista demagógiából!

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:17:49

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Sorban zárnak be az üzletek,már az élelmiszer boltok is te agyatlan marha.
Ki a kurva isten fogja neked kitermelni a milliós fizetésedet hogy itt baromságokat irkálhass kényelmesen,miközben tömöd a pofádba a zsíros fánkot?
Élősködő féreg!

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:19:00

Én várom már a pillanatot,amikor a fidesz holdudvar kényszerűségből elkezd zsugorodni és sorvadni.
Mekkorát fogok röhögni.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.14. 10:22:52

@hot-spot:

Értem, legyen az adó 90 % és minden bezárt bolt újranyílik!

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:26:23

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Nem bazdmeg,én vagyok a miattad és az ostoba fajtád miatt csődbe ment üzlet tulajdonosa.
Rohadjál meg!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.14. 10:28:05

Addig végleges, amíg (kb 2 héten belül) valami újabb "okos" ötlettel elő nem áll valamelyik écesz géber... Vagy cölöpteknős... ;)

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:28:18

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Én vagyok az,akitől inkaszálják a milliós fizetésedet,én vagyok az,aki két éve kitermelte neked a ki nem érdemelt jutalmat és én vagyok az,akinek a vásárló rétegét elvándoltattátok és akinek a vásárló rétegét megdöglesztettétek,szó szerint.
Jogosan gyűlöllek?
Te mit tettél le az asztalra?

Lencsés István _ 2013.02.14. 10:29:10

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Hát persze, a megnövekedett fogyasztás HELYETT bekövetkezett csökkenő fogyasztás miatt bezárt boltok, vállalkozások során senki nem ment tönkre.

Gondolom, a te párhuzamos tündérmese-valóságodban állások sem szűntek meg.

A kirúgottak sem mentek tönkre, hisz tárt karokkal várják őket a 47 ezres állások.

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:33:06

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: De veled ellentétben nem fogok éhen halni,ellenben te igen.
Abban a pillanatban ahogy megszűnik a fizetésed,mert a farok amit eddig szoptál nem fog tudni fizetni neked az ostobaságaidért!
Majd akkor jusson eszedbe,melyikünk az életképesebb egyed vajon?

tomwar 2013.02.14. 10:34:18

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
NYilvan Svedorszag, Nemetorszag, az USa, es sorolhatnam meg melyek azok, ahol tobbkulcsos, progressziv adorendszer van. Nyilvan marxistak, nem!?

Tudod, en jol jartam, a takaritonok meg nem...es nekik jobban hianyzik az a par ezres, mint nekem, amit kapok pluszban - eddig is meg tudtam oldani.

Ha ertelmezned, amit irtam, rajonnel, hogy NEM az egykulcsos ado, hanem a bevezetesenek modja es ideje az, ami ellen szoltam, hiszen elore megmondtak, hogy szar lesz. Az lett, a fogyasztas tavaly 3.9%-kal esett vissza, holott a belso fogyasztas felporgeteset vartak az egykulcsos adotol. Nem lett. Kompenzalni kell a vesztesegeket....szoval el ne add nekem ezt sikertortenetnek!

Tudom, a probalkozas nem siker, probald erosebben! Marmint a gondolkozast...

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:35:00

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
A LECSÖKKENT BELSŐ FOGYASZTÁS TE SZELLEMI FOGYATÉKOS!
A NULLÁRA CSÖKKENT FOGYASZTÁS!
0 FOGYASZTÁS,0 TERMELÉSSEL JÁR EGYÜTT AMI 0 ADÓT EREDMÉNYEZ SEGGFEJ!
Miért is kapod te a fizetésedet tulajdonképpen?
A leírtakból ítélve nem lehetsz értelmesebb a kutyaszarnál.

laci_52 2013.02.14. 10:37:32

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Az egykulcsos adó pont helyes intézkedés volt."

A mostani formájában nem! Az adómentes minimálbért mindenképpen meg kellett volna tartani.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.14. 10:37:33

@hot-spot:

Vedd be a gyógyszeredet. S szólj a Fidesz titkárságán, hogy tiszteletdíjad emelését kéred.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.14. 10:38:30

@laci_52:

Az adómentes minimálbér abszurdum. Csak az adócsalást növeli. S igazságtalan is.

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:39:15

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Mit tettél le te eddig az asztalra?
Hja, a nagy büdös semmit és a neten leírt hülyeségeidet ne számold ide!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.14. 10:39:34

@tomwar:

Kifejezetten gazdag államokat sorolsz, melyek nem példák Mo. számára, hiszen Mo. nincs ugyanabban a gazdasági helyzetben.

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:41:13

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Mindenki aki a blogokban kommentezik vagy olvassa,az tudja jól,hogy te vagy egy mocskos szarbaszó élősködő fideszes szardarab!
Te,aki éljenzi az egykulcsos marhaságot!
Te,aki itt baromságokat irkál jó pénzekért.
Hiába próbálod kifordítani a szaros gatyát dagadék,nem fog menni.
Vágod?
De próbálkozni azt lehet persze.
Szánalmas féregnyúlvány!

Lencsés István _ 2013.02.14. 10:43:28

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Mármint a keletkezett költségvetési lyuk miatti sorozatos megszorításoknak, új szopatóadóknak, az alacsonyabb fizetésűek csökkenő / megszűnő jövedelmének és megnőtt kiadásainak mi köze van a költségvetési lyukhoz?

A világon semmi. :D

Egyébként én nem jártam rosszul az egykulcsossal személy szerint, hanem azt látom, hogy minden és mindenki más járt rosszul vele. Tehát én is.

Elképesztő, hogy egyes trollok teljesen nyíltan vállalják, hogy mivel ők 200 ezerrel többet keresnek a fidesznek köszönhetően, ezáltal minden a legnagyobb rendben van, a többi 90% fűbe is haraphat országostul, mindenestül.
Mert ez így igazságos, keresztényi.

Persze legyen magyar paradicsom az asztalon, az orvost-tanárt meg kössük röghöz, mert őméltóságának JÁR az orvos-szolga havi 120-ért meg a tanár-cseléd havi 80-ért.

tomwar 2013.02.14. 10:48:42

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Max, te marxistaztad le a tobbkulcsos adot, es nem tettel melle semmi mast.

Pedig mi is gazdag orszag vagyunk: kozpenzen epitunk magancsapatoknak stadiont, szoval elferne itt is egy tobbklcsos adorendszer....

Pl.
0-2MFt 10%
2-5MFt 15%
5- 20%

Alany jogon jaro penzek eltorlese (GYES, GYED, stb.)
Tamogatas KIZAROLAG szocialis es jovedelmi alapon. Csaladi adozas kiteljesitese.

Mi bajod ezzel?

Kivlov 2013.02.14. 10:50:08

@laci_52:
"Az adómentes minimálbért mindenképpen meg kellett volna tartani. "

Az adómentes minimálbér Magyarországon a legnagyobb bűn. Csak adócsalásra ösztönöz. Fizessen csak adót a minimálbéres is.

Kivlov 2013.02.14. 10:51:19

@tomwar:
"Tamogatas KIZAROLAG szocialis es jovedelmi alapon"

Marhaság! Jövedelmi alapon semmit. Mivel a tényleges és a bevallott jövedelmek között ég és föld van. Támogatásokat csak adóból leírhatóüan adni, annak aki dolgozik...

bandras 2013.02.14. 10:54:02

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Miért növelné az adócsalást az adómentes minimálbér?
Mikor nem jelented be az alkalmazottad ha 0% adót kell fizetni utána vagy ha 16%-ot?
2010-ben 73500 volt a bruttó minimálbér, 2012-ben 93000. A nettója mindkettőnek azonos. Melyik ösztönöz adócsalásra?

laci_52 2013.02.14. 10:54:26

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Az adómentes minimálbér nem igazságtalan, hiszen a legszegényebbeket segíti.

Ezenkívül serkenti a fogyasztást - hiszen az alacsony jövedelműek az összes pénzüket elköltik - ezáltal jót tesz a gazdasági növekedésnek is.

Az adócsalás más kérdés, arra ott van a NAV, fogja meg a csalókat.

tomwar 2013.02.14. 10:56:58

@Kivlov: OKe, tekintsuk a jovedelmi alapot igy.

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 10:59:50

@Kivlov: Ezzel csak annyi az apró bibi,hogy 2,6 millió ember dolgozik összesen.
Tehát a fogyasztáson meg sem látszana támogatás.
A helyzet változatlan maradna.

czjanos 2013.02.14. 11:05:20

Ne azt nézzék, hogy mit mondok, hanem azt, amit teszek.

Kivancsi 2013.02.14. 11:07:31

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
egyedul maradsz...
- nyugdijasokkal
- politikusokkal
- kisebbseggel
- egyeb lehutokkel

a sok sok piizeddel kitorolheted majd a seggedet mert az okasabbak leleptek, szerencstlenebbek tonkre mennek aztan lelepnek...

te meg fizetheted a 6x adot...
nezz ra e telefonszamladra a bankkivonatodra:
NE ZEMBEREK fizessek meg a valsagot!

gratula neked es hozzad hasonlo tapsikolo majomnak....
remelem jo sokaig szenvedtek mielott beledoglotok :):)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.02.14. 11:07:51

@tomwar: Te nagyon kevered a szezont a fazonnal. A Kis jövedelműek NEM az egykulcsos adó bevezetése miatt kapnak kevesebbet.

Őket az adójóváírás megszüntetése "sújtja". De ha szerinted ez gáz, és az adójóváírás rendben van, az megint felvet erköcsli kérdéseket. Mondjuk én megkérdezné, hogy nekem miért kell közel 100.000 Ft adót befizetni, amíg a másiknak semmit, mikor cserébe ugyanúgy feléli az adóból fedezett közszolgáltatást.

A Te gondolkozásod ott sántít, hogy az emberek fizetését Te közvagyonnak tekinted, amiből esetleg kaphat az is, aki megkeresi, de amúgy szociális alapon kell elosztani. Ez ellen szavaztak sokan a lábukkal úgy, hogy külföldre távoztak, mivel nehezen viselték azt, hogy műveletlen buta alakok kotorásszanak a pénztárcájukban a saját családjuk rovására.

laci_52 2013.02.14. 11:08:19

@Kivlov:

"Fizessen csak adót a minimálbéres is."

Adózik az eleget mindenképpen: áfát fizet, amikor a közértben vásárol.

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 11:08:34

@czjanos: másként szólva: kevésbé kell törődnia az úttal, mint a céllal.”f [1]

Hol is van ez a mondás?

Netuddki. 2013.02.14. 11:11:34

Hát zolika, ha ez a végleges adórendszer amit ki bírtatok izzadni magatokból akkor kösz, de nem kérek belőle. Ja és belőletek se...

I_Isti 2013.02.14. 11:11:51

Az utóbbi kb 20 év legstabilabb mondata az SZJA bevalláshoz mellékelt levélben körülbelül a következő:
"Ismét változtak az adózás szabályai"

Netuddki. 2013.02.14. 11:16:19

@tomwar: "Pedig mi is gazdag orszag vagyunk: kozpenzen epitunk magancsapatoknak stadiont, szoval elferne itt is egy tobbklcsos adorendszer....
Pl.
0-2MFt 10%
2-5MFt 15%
5- 20%
"

Szerintem el vagy tévedve. A maszopos többkulcsos adórendszer kb. így nézett ki:
0-1MFt 0%
1-5MFt 35%
5- 45%

Na egy ilyen adórendszer baromság. Ennél még az 1 kulcsos is jobb. Adót pedig mindenkinek fizetni kell. Alacsony a bruttó? Talán bele kéne gondolni miért is ilyen alacsonyak Magyarországon a fizetések...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.02.14. 11:19:31

@kovi1970: "Talán bele kéne gondolni miért is ilyen alacsonyak Magyarországon a fizetések... "

Itt a pont. Nonszensz, hogy a fél ország minimálbéren dolgozik, és sokan csak abban látják a kiutat, hogy adómentessé kell azt tenni. Irreálisan alacsonyak Magyarországon a bérek, ezért nincs fogyasztás, ezért hal be minden termelő és szolgáltató vállalkozás.
Az, hogy ki tehet erről más kérdés.

blr 2013.02.14. 11:20:27

@Kivlov: Téveszme, hogy a minimálbéres munkavállaló csal adót, ugyanis nincs rá lehetősége. Trükközni csak a munkáltató tud.
2010-ben egy minimálbéres teljes bérköltsége 94448 Ft volt, 2012-ben 119505. Ez 26%-os költségnövekedés, miközben a dolgozó nettó bére mindössze 1%-kal emelkedett. Na, ez az a változás, ami igazán adócsalásra, feketemunkára ösztönző, mert a munkáltató a stagnáló, illetve csökkenő fogyasztás miatt képtelen ilyen szintű áremelésre, tehát leépít vagy csal.

hot-spot (törölt) 2013.02.14. 11:23:46

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Akkor beszéljünk arról,miért tartják ennyire alacsonyan a béreket mesterségesen?
És kinek jó ez?

Netuddki. 2013.02.14. 11:24:28

@blr: Irreálisan nagyok a magyar bérekre rakódó költségek. Nemcsak az SZJA-t kell nézni.
Érdekes módon valahogy elsikkadt az a dolog amikor az IMF a hitelfeltételek között a bérekre rakódó terhek csökkentését is említette. Ezt valahogy az orbánék nem nagyon reklámozták, pedig ez a magyar gazdaság egyik rákfenéje. A másik meg, hogy nem hajtják be az adókat. Pedig be tudnák, ha akarnák...

Netuddki. 2013.02.14. 11:29:24

@hot-spot: A béreket még a rendszerváltás után azért tartották alacsonyan, hogy a zemberek ne külföldön költsék el a pénzüket.
Meg persze kedvező befektetési lehetőséget jelentsen az ország a külföldieknek. Ami egyenlő az állampolgárok elárulásával.

A bérek alacsonyan tartásának egyik eszköze a magas adó és újraelosztás. Csak sajnos minél nagyobb az újraelosztás annál több közpénzt lehet lenyúlni (lásd zsiga marcell). Na ezért nem fog itt semmi változni az adózás terén, addig amíg egy olyan kormányt nem ültetünk a nyakunkba amelyik kifejezetten erre "szerződik" az állampolgárokkal, hogy mindezen változtatni fog...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.02.14. 11:29:53

@hot-spot: Az úgy nevezett "rendszerváltáskor" a mászóka fejű járta sorra az akkori befektetőket, Kérve őket a bérek alacsonyan tartására, hogy ne konkuráljanak az állami munkahelyekkel.
Hogy most miért ilyen alacsonyak... Jó kérdés. Gondolom az ok még hasonló, a költségek alacsonyan tartása.
Ebből csak egy kijárat van: A minimálbér felemelése 200.000 Ft-ra. Magától sosem fog felkúszni ilyen munkanélküliségi ráta mellett.

Kivlov 2013.02.14. 11:35:34

@laci_52:
ÁFÁT? lóf*sz!
aprópénz. AKi meg már átlagbért keres, az fizessen 30%-os SZJA-t, mi? jó mszp-s szokás szerint. marhaság

Kivlov 2013.02.14. 11:37:27

@blr:
Teljesen mind1, hogy munkavállaló csalja-e vagy a munkáltató! a lényeg: a csalás!
Meg az, hogy az ott kiesett lét a tisztességes bérükre bejelentettek fizetik.

komplikato 2013.02.14. 11:44:27

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Nyilván akiknek két lépcsőben 12-16.000-rel csökkent a fizetése és eddig is über szarul keresett és kint volt segge a gatyából, azoknak nem lehetett semmi gondja az "adócsökkentés" után a rezsi fizetésével vagy a kaja megvételével.
Aha.
Az egész világon mindenki hülye a több kulcsos adóval, de mi vagyunk a nagy forradalmárok. Már a szlovákoknál is visszacsinálták. Vajon miért???

tomwar 2013.02.14. 11:59:21

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Az egykulcsos ado bevezetesevel (ami akkoriban egy es fel volt...)EGYUTT toroltek el az adojovairast, ami miatt CSOKKENT az alacsony jovedelmuek netto keresete.
Kibaszottul nem tekintem az emberek keresetet kozvagyonnak, ellenben a befizetett ado KOZOS. Es KOZOSEN eldontjuk, hogy ebbel mit csinaljunk, vagy ne csinaljunk, kit tamogassunk, es kit nem.

Fentebb vazolta egy hasrautesszeru adorendszert, hol lattal abban nulla kulcsot?

tomwar 2013.02.14. 12:01:13

@kovi1970: Mi a fene kozom van a MASZOP adorendszerehez!?!?!?!? Alternativat ajanlottam birkamaxnak (nem is tudott azota se vele mit kezdeni) es szerintem nem is rosszat.
Nincs 0 kulcs, nincs tuladoztatas, mar csak meg kellene engem valasztani!:-)))

komplikato 2013.02.14. 12:02:14

@hot-spot: Azért személyeskedni nem kéne, pláne így. Azért mert szerinte az egykulcsos jó, attól még a többi Fidesz-Kdnp agymenést nem biztos, hogy támogatja.
A magas keresetűek jól jártak, vagy előtte rosszul, neki biztos jól jött. Meg ugye az adófizetők valami 5-6%-a fizeti az adó 90%-át.

De ettől még hülyeség volt, hogy az amúgy is létminimum alatt kereső milliókra rávertek még 12.000 forintnyi adót.

tomwar 2013.02.14. 12:02:54

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Viszont olcso alternativa az azsiai gyartas helyett a multiknak, nem?

Kivlov 2013.02.14. 12:03:26

@komplikato:
csináljuk vissza mi is, mint a szlovákok...bruttó 900as 2. kulccsal...

KopaszMercis 2013.02.14. 12:05:54

@hot-spot:
Tudod mi a marxista duma:
Az extraprofit
Erre varjal gombot

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.02.14. 12:12:00

hajrá magyarok, hajrá magyar értelmissség! hajrá nagy magyar disznajszocccializmus!

Kis ember 2013.02.14. 12:16:39

@MacChicken:
+1
Eddig én is hazahordtam a pénzt. Most már kevesebbet hoztam haza, inkább kivittem az asszonyt.
Pár ilyen év még és haza se jövünk.
Bukott a kormány egy csomó ÁFA-t.

$pi$ 2013.02.14. 12:18:48

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "A Te gondolkozásod ott sántít, hogy az emberek fizetését Te közvagyonnak tekinted, amiből esetleg kaphat az is, aki megkeresi, de amúgy szociális alapon kell elosztani. "

Úgy van. Magyarországon ez az elterjedt gondolkodásmód, mocskos bolsevik hozzáállás. Akinek van, attól vegyük el és adjuk oda annak, akinek nincs. Rohadt kommerek, rablók, útonállók, tolvaj élősködők!

Cartman (ex Cartman) 2013.02.14. 12:20:35

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
"Őket az adójóváírás megszüntetése "sújtja". De ha szerinted ez gáz, és az adójóváírás rendben van, az megint felvet erköcsli kérdéseket. Mondjuk én megkérdezné, hogy nekem miért kell közel 100.000 Ft adót befizetni, amíg a másiknak semmit, mikor cserébe ugyanúgy feléli az adóból fedezett közszolgáltatást."
Az adóddal te nem szolgáltatást vásárolsz, hanem közteherviselésben veszel részt. És ennek nem (csak) az a célja, hogy fenntartsuk a közjavakat, hanem hogy a gazdaságunk a lehető legoptimálisabban működjön, így _együtt_ versenyképesek legyünk. Így tehát az egész magyar gazdaságpolitika (vagymiez?), és benne külön az egykulcsos adó kudarca a friss GDP-adat.

"A Te gondolkozásod ott sántít, hogy az emberek fizetését Te közvagyonnak tekinted, amiből esetleg kaphat az is, aki megkeresi, de amúgy szociális alapon kell elosztani. Ez ellen szavaztak sokan a lábukkal úgy, hogy külföldre távoztak, mivel nehezen viselték azt, hogy műveletlen buta alakok kotorásszanak a pénztárcájukban a saját családjuk rovására."
A kivándorlási hullám orbánék idején kezdett erőteljesen felfutni, pedig ők - az egykulcsos adóval, ugye - megszűntették a kotorászást. A zemberek meg mennek mégis... Akkor most van kotorászás, vagy nincs?

lajafix1 2013.02.14. 12:23:01

@komplikato: "De ettől még hülyeség volt, hogy az amúgy is létminimum alatt kereső milliókra rávertek még 12.000 forintnyi adót. "

A hülyeség az volt hogy a magyar adófizetési morál mellett a minbér adómentes volt. a minbér és környéke ott adómentes, ahol kevesen keresik azt, nálunk a minbér környékére van/volt és lesz bejelentve a többség.

$pi$ 2013.02.14. 12:26:37

@Cartman (ex Cartman): "A kivándorlási hullám orbánék idején kezdett erőteljesen felfutni"

Ennek szívesen utánanéznék, tudnál valami linket küldeni?

lajafix1 2013.02.14. 12:27:11

@Cartman (ex Cartman): "Az adóddal te nem szolgáltatást vásárolsz, hanem közteherviselésben veszel részt. És ennek nem (csak) az a célja, hogy fenntartsuk a közjavakat, hanem hogy a gazdaságunk a lehető legoptimálisabban működjön, így _együtt_ versenyképesek legyünk."

lehetne hosszan elemezgetni és cáfolni pl a korábbi adóteher versenyképességi hatásával de elég röviden is: hülye vagy. sírsz amiatt hogy felfut a kivándorlás de közben azt mondod hogy abafiuzetett adóért a jutalma az adózónak a coki. menj a mekibe mosogatni. Persze ne london hanem nyíregyháza legyen.

A kivándorlás (eddigi)felfutása messze nem OVnek köszönhető. (a jövőbeni már főleg neki lesz)

ursus artos 2013.02.14. 12:29:34

@tomwar: ", az atlag feletti jovedelmueket pedig vastagon megjutalmazta."
Az átlag feletti jövedelműek 20 éven keresztül keményen fizettek. De keményen fizetett az átlagnál egy kicsivel többet kereső is.
Az eredendő bűn az "adómentessé tettük a minimálbért" volt. Eddig tartott a minibéres jutalom.

lajafix1 2013.02.14. 12:32:12

@hot-spot: "Akkor beszéljünk arról,miért tartják ennyire alacsonyan a béreket mesterségesen?"

Az a helyzet partiarcok, hogy sokkal magasabb bérről ne álmodozzatok, kb ennyit ér a K európai munka. Verseny van, sokat akartok mennek romániba meg a tótokhoz.
Azért az alacsony bérnek 1 kiemelt okozóját meg tudom említeni: az állam. 2x annyi munkarőt foglalkoztat mint amennyit kellene(a szinvonalhoz képest meg 3x annyit), a béreket alacsonyan tartja, legnagyobb munkáltatóként meghatározva a piacot. Fele annyi ember +50% fizetéssel sokkal többet jelentene és a kvalifikált munkaerő ára is emelkedne. De a többségen ez sem segítene.

sas70 2013.02.14. 12:35:07

Söralátét! Söralátét! Ja meg 63 adónem! Hát nem?

lajafix1 2013.02.14. 12:35:14

Kevés jó lépése van OV társulatának, ennek egyike az egykulcsossá tett szja. Pozitív hatása hogy a kommentelők többségéről azonnal eldönthető hogy mennyi realitás érzéke van.

Cartman (ex Cartman) 2013.02.14. 12:36:41

@$pi$:
Pontos, mindenre kiterjedő statisztika nincs (vagy csak nem nyilvános). Itt vannak részadatok:
hvg.hu/velemeny/20130213_A_remenytelenseg_emigransai

tomwar 2013.02.14. 12:51:20

@ursus artos: A jutalom....miert is? Szavazatert cserebe? Mint a rezsicsokkentes, ugye?

Az adot mindenkinek fizetni kell. A merteken lehet vitatkozni.

MacChicken (törölt) 2013.02.14. 12:55:42

@Cartman (ex Cartman): Nem szunt meg a kotoraszas, csak atalakult. Aki ma Magyarorszagon vallalkozo az vagy csalo, vagy mazochista, vagy hulye. A csalot ne ugy ertsd, hogy nagyban viszi, csak ugy, hogy van lehetosege a beveteleinek egy reszet szamla nelkul bezsebelni. Ha ilyen bevetel nincsen, akkor elfelejtheted a vallalkozas fejleszteset es a tovabblepest, csak vegetalni tudsz. Azokat az adonemeket amelyekert megerte maganvallalkozast mukodtetni, teljesen megszuntettek vagy ellehetetlenitettek a hasznalatukat (pl. EVA). Es akkor meg nem is beszeltunk arrol, hogy milyen atlathatatlan es ketertelmu a jogszabalyi hatter. A NAV mindent ugy fog ertelmezni, hogy neked ne legyen jo es fizess vagy igy, vagy ugy.
Persze, el lehet menni alkalmazottnak, de akkor ne azt nezzuk, hogy 16% az SZJA, hanem azt, hogy mennyibe is kerul egy vallalkozasnak egy alkalmazott osszesen. Amit megkap az ember a szuperbruttobol - mert ezt kell nezni, nem a bruttot -, az rohej. A tobbi meg megy ingyenelok segelyezesere, soha nem dolgozott emberek nyugdijara, a legjobb esetben is 50%-ban felesleges koztisztviselok berere, az allami szfera penzszorasara. Kozben persze nyugdij az ablakban, sporolj magadnak, ha majd oreg korodban nyugit akarsz. Es mi van a horizonton? Semmi. Semmilyen remeny arra, hogy valtozni fog valami is. 3+1 eves ciklusokban dolgoznak a kormanyok, nem hosszu tavra terveznek. (3 ev megszoritas 1 ev penzszoras.)
Es akkor vajon miert is mennek el az emberek? Kapisgalod mar?

komplikato 2013.02.14. 12:56:28

@Kis ember: Reggel óta te vagy a negyedik akitől ezt olvasom, pedig összesen 3 bloghoz néztem be ... ez jelent valamit.

ursus artos 2013.02.14. 12:57:53

@tomwar: "Az adot mindenkinek fizetni kell. "
Ezzel tökéletesen egyetértek.

Mérges 1234 2013.02.14. 12:59:48

Kiváncsi vagyok, hogy a kiábrándító GDP nővekedési adat mellett, mennyire lesz stabil ez az adórendszer.....

Mindegy, hogy megy vagy marad Orbán, ennek az országnak lassan vége.

Nagyon sajnálom.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.14. 13:00:57

@Lencsés István _:

A 2009 előtti adórendszer volt a tragikus. Ugyanis a magyar irigységre és a marxizmusra épült, hogy "fosszunk ki mindenkit, legyen mindenki egyenlően szegény". Ez az ami tartahatlan. 2009 óta ebben helyes lépések történnek, s ez a helyes irány. Nem lesz az ország sosem rendben, ha az alsó középosztályt akarja kifosztani minden kormány.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.14. 13:03:07

@tomwar:

Amit te írsz itt, az majdnem olyan, mintha egykulcsos szja lenne.

De te is tudod, hogy aki többkulcsos adózást szorgalmaz, az jellemzően nem arra gondol, amire te, hanem a 2009 előtti rendszer visszaállítására.

LEHET több kulcs, ha magasak a küszöbök, s nincs drasztikus különbség az adókulcsok között.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.14. 13:04:34

@bandras:

Mert igazságtalan, hiszen közismert, hogy nagyon sokan csak papíron kapnak minimálbért.

komplikato 2013.02.14. 13:04:38

@ursus artos: Nem is ezzel van a probléma, egy működő országban ez így helyes.
A probléma az, hogy ez egy nem működő ország, ami korrupcióra, mutyira és kiskapuzásra épül vagy 150 éve legalább.
Tehát a legnagyobb adócsalást pont a drága milliárdosaink teszik meg, mindenféle jogkövetkezmények nélkül.

A "proli" meg kapja a létminimum alatti fizetését, a lakosság másik fele meg annyira szolidáris, hogy lesz*rják miből eteti a gyerekét, vagy tud még rezsit fizetni. Szóval erős mentális és szociális érzékenységi problémák vannak a lakossággal is.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.14. 13:06:57

@kovi1970:

Jelenleg az állm minden 100 Ft jövedelemből elvon 70-et. Ez abszurd szám, s ez már CSÖKKENÉS kicsival, hozzáteszem. Amíg ez megy, sosem fog semmi rendbe jönni.

komplikato 2013.02.14. 13:07:49

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: "és mint minden közismert tény, ez is tévedésen alapul" - Terry Pratchet

A minimálbér, ami ugye "véletlenül" sokkal kisebb mint a LÉTMINIMUM, az sajnos a legtöbb helyen tényleg minimálbér, szóval több millióan keresnek ilyen szarul.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.14. 13:10:14

@komplikato:

Nézz utána, hogy milyen a szlovák többkulcsos adó. Meg fogsz lepődni.

Két kulcs van.

19 % havi 800 ezer Ft-ig,
25 % havi 800 ezer Ft felett.

ILYEN többkulcsossal NINCS gond. De Mo-n a többkulcsos azt jelenti, ami 2009 előtt volt. Ismered az akkori adókulcsokat?

Kivlov 2013.02.14. 13:15:26

@hot-spot:
Akkor mi változha, ha alanyi jogon adád?
Semmi. Mert elvennéd attól aki dolgozik, azért hogy odaadd a naplopónak...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.14. 13:20:10

@komplikato:

A @hot-spot: gyereket ezért fizetik a Fideszből, munkaköri kötelessége botrányt kelteni blogokban, ha másképp nem megy, akkor káromkodással.

tomwar 2013.02.14. 13:35:04

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: A tobbkulcsos adot tamogatom, akar 5 kulccsal is, amennyiben az nem lehuzas.
Ahogy a TB-t is savoznam.

Az egykulcs szamomra balta, a tobbkulcsosban van lehetoseg finomhangolni.

Orulok hogy eszrevetted, hogy NEM a 2009-es MSZP fele vonalat tamogatom, ahogy a mostani rablogazdalkodast se.

tomwar 2013.02.14. 13:38:40

@ursus artos: Keves dologban vagyunk egy velemenyen, valahol el kell kezdeni. Es szerencsere nem is kell mindenben, a kulonbsegektol szep a vilag!:-))

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.14. 13:41:20

@tomwar:

Pontosabban 2009 előtti vonal, melyet az ÖSSZES kormány követett, nem csak az MSZP. A 2009-2010 közti adórend már komoly lépés volt a jó irányba.

Én jelenleg BG-ban dolgozom. Itt az szja egykulcsos, a TB meg kétkulcsos.

Kis ember 2013.02.14. 13:44:40

@komplikato:
Figyi, magyar ember nem igazán akar külföldön élni. Nyelvünk annyira ideköt, hogy sokkal többet kell nyújtania egy idegen országnak, hogy maradjunk. És mégis maradunk.
Következtetés: sokkal jobb életszínvonalat lehet kinn teremteni, mint itt.

Szociknak vége 2013.02.14. 13:49:12

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
19 % havi 800 ezer Ft-ig,
25 % havi 800 ezer Ft felett.

A sávhatár tudtommal 3300 vagy 3000 euró, szóval feljebb van az...

komplikato 2013.02.14. 13:57:56

@Kis ember: "Nyelvünk annyira ideköt ..."
Úgy érted a lakosság azon képessége, hogy egész Európában mi vagyunk akik legkevésbé képesek nyelvet tanulni, még ha a túlélésünk is múlik rajta?

Egyébként akik elmentek azok se akarnak máshol élni. Csak itt nem lehet. Vagy csak olyan "szemetek", hogy nem akarják a gyerekük is itt játsszon torkos borzot.

Steve123 2013.02.14. 14:01:52

Érdekes bejegyzés. Az államadóssággal és adózással kapcsolatban ez is megragadott.
kerdezzbatran.blog.hu/2013/01/24/duja_552

Szociknak vége 2013.02.14. 14:03:39

@komplikato: Egyébként akik elmentek azok se akarnak máshol élni. Csak itt nem lehet. Vagy csak olyan "szemetek", hogy nem akarják a gyerekük is itt játsszon torkos borzot.

- Arányában Mo-ról sokkal kevesebben mentek ki mint Szlovákiából, Romániából, Lengyelországból. Már ha van valami alapja a félmilliónak. Pedig Szlovákia jól áll.

Szociknak vége 2013.02.14. 14:05:15

@komplikato: Az adatokat megtalálod a porfólión, magyar exodus? c. cikkben.

tomwar 2013.02.14. 14:11:07

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
BG, mint Bulgaria? Szep hely! Reg jartam arra....

Bizonyos merteku elvonas kikenyszeriti a csalast, az emberek nem maguktol csalnak (nemtisztelet a kivetelnek)
Ado+TB max. 40% lehet, a munkaltatoival egyutt, es jo szolgaltatasokat kapsz cserebe, es SENKI sem fog csalni. Jelenleg ez nagyon messze van meg...50% koruli a teljes adoek, es utana meg befizeted a maradek penzed negyedet AFA-ban...
Nana, hogy nepi sport az adocsalas.

Szociknak vége 2013.02.14. 14:14:43

@tomwar: A Te 50%-od annyival kevesebb mint a norvég 50%, amennyivel gyengébb a szolgáltatás. Szóval ezt felesleges összehasonlítani. A lopi is nagyobb, de szerintem ez nem döntő tényező.

komplikato 2013.02.14. 14:19:38

@MetroGoldwinMayer: Szlovákia fenét áll jól, a déli felén kábé lófasz munka sincs, igaz beruházások se infrastruktúra se nagyon. A lakosság jelentős része Csehországban dolgozik. Egy kis része meg lengyeleknél vagy nálunk.

komplikato 2013.02.14. 14:21:42

@tomwar: Konkrétabban fogalmazva ha pl. szlovákiai céget csinálsz kb. fele a járulék, ténylegesen leírhatsz mindent és nem szívózik az adóhivatal az áfá-n, meg nem ülnek rajta fél évet. onnan nyugatabbra meg ennél is nagyobb csodák vannak, pl. briteknél még X év adókedvezmény is.

Itt meg van az, hogy vagy simlis vagy vagy buksz se perc alatt.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.14. 14:24:19

@tomwar:

Bulgária, igen.

Itt 2007-ben reformálták meg teljesen az adórendszert.

SZJA: 10 %, nincs se alsó, se felső határ

Tőkeadó, vállalkozási adó, kamatadó: 10 %

TB-járulék kétkulcsos:
- havi 330 ezer Ft jövedelemig 11 %
- havi 330 ezer Ft jövedelem felett 0 %

ÁFA: 20 %, egyetlen kulcs

Van külön munkaadói befizetés az alkalmazott után, ez 20 %.

Különadó nincs egy se. Egyedi adózás van, de abban nyilvánul csak meg, hogy a jövedelem hány %-a számít adóalapnak - munkbérnél ez 100 %, míg pl. szellemi szabadfoglalkozásnál meg 80 %. Vállakozásnál meg persze 100 %, azaz bevétel-költségek.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.02.14. 14:26:02

@Cartman (ex Cartman):

KÖZteherviselés... KÖZ... Köz.. Teher.. KÖZTEHER VISELÉS....

Ízlelgesd ezt a szót. És utána gondolkozz el azon, hogy fér ebbe bele, hogy az egyik ember semmit nem visel, míg a másik 6 számjegyű összeget.

@tomwar: No igen. Közösen eldöntjük. Itt sántít. Az nyúlkáljon a kalapba, aki tett bele.

Szociknak vége 2013.02.14. 14:31:04

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Oroszországban is 13% egységes egyetlen adókulcs van. Nem csoda hogy lassan minden nyugati milliomos orosz akar lenni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.02.14. 14:37:07

@komplikato: "Úgy érted a lakosság azon képessége, hogy egész Európában mi vagyunk akik legkevésbé képesek nyelvet tanulni, még ha a túlélésünk is múlik rajta?"

Gondolom a saját ismerőseidről, környezetedről beszélsz. Felénk egy kőműves-segéd 3 nyelven beszél (magyar, román és lóvári), De az iskolázott fiatalság is minimum angol. Az idősebbeket szólíthatod németül oroszul vagy franciául, attól függ milyen családból származik.
De állásra se nagyon jelentkezz nyelvtudás nélkül, ugyanis Magyarország az egyetlen hely európában, ahol ha csak az anyanyelveden beszélsz esélyed sincs elhelyezkedni.

Cartman (ex Cartman) 2013.02.14. 14:42:46

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Semmit? Hogyhogy semmit? Ki az (egy tényleg nagyon szűk rétegtől eltekintve), aki valóban _semmit_ nem tesz a közösbe?

Láthatóan fingod sincs a gazdaság és a társadalom működéséről.

De nem is ez a baj, hanem hogy a döntéshozók ugyanezen a szinten állnak. Meg is van az eredménye. -1,7%-os gazdasági bővülés (sic!).

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.02.14. 14:43:56

@MetroGoldwinMayer: Gyengébb, mi?
Majd ha egyszer elhelyezkedsz a versenyszférában, meglátod, hogy jóval több munkáért jóval kevesebbet kapsz a nyugati kollégáidnál.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.02.14. 14:47:02

@Cartman (ex Cartman):

Te nagyon szétcsúsztál.
A minimálbéres 0 adója az adójóváírás vs magas keresetűek extra adósávjából indultunk. Valahol Durván lemaradtál, de már eldöntötted, hogy "fingom nincs."

tomwar 2013.02.14. 14:53:23

@komplikato: Azt latom, hogy mashol mennyi minden jobb...azt nem latom, hogy itt mitol lesz az? Mert az eddigi "csodafegyverek" sorra csodot mondanak...

tomwar 2013.02.14. 14:54:08

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Na, azt hiszem utananezek ennek a Bulgarianak, ugy is van odavalosi holgyismerosom:-))

tomwar 2013.02.14. 14:56:12

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Es az is dontson rola...

Azt tudomasul veszem, hogy letezik tarsadalmi szolidaritas, hiszen a sajat szintemen az egyeni is mukodik, csak a mertekevel van bajom.... Illetve az zavar, ha fizetek tarsadalombiztositast, akkor ha bajban vagyok, miert szarnak ram? Egeszsegugy, munkanelkuli ellatas, stb.

sas70 2013.02.14. 15:10:10

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Te nem vagy adószakértő az látszik, de gondolkodni sem próbálsz!

ursus artos 2013.02.14. 15:12:28

@komplikato: "Úgy érted a lakosság azon képessége, hogy egész Európában mi vagyunk akik legkevésbé képesek nyelvet tanulni, még ha a túlélésünk is múlik rajta?"
Off.
Régi elméletem erről, hogy ha "nincs Trianon" akkor ma (2013.) egy három-négy nyelvet beszélő ország vagyunk.
On.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.02.14. 15:21:25

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): az ugye megvan, hogy az SZJA csak egy kisebb tétel a bérre rakódó brutális adó és járuléktömegben? Ennek fényében értelmezd újra a véleményedet szerintem.

ui: én is jól jártam az egykulcsossal, de nem tartom jó ötletnek, hogy a legszarabbul keresők bére csökkent az adójóváírás kivezetésével, ami az egykulcsos intézkedéssel "szerencsés" módon egybeolvadt. Alig van ismerősöm, akinek ne magyaráztam volna el már vagy HÁROMSZOR hogy ez két külön dolog és nem azért lett szarabb a fizetésük, mert egykulcsos lett az SZJA.

Kivlov 2013.02.14. 15:25:57

@Zka:
Az adójóváírást be sem kellett volna vezetni. Mint a 13 havi nyugdíj.
Azt se tartod jó 5letnek, hogy megszüntették 2009ben? egykutya...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.02.14. 15:46:25

Fellélegezhetünk? Örüljünk, hogy minden átmeneti válságadó végleges lesz? Éljen az állandó válság!

Jolka40 2013.02.14. 15:56:55

A nagy jövedelműek tényleg jól jártak a 16%-os adóval. Mit kezdenek az így megnövekedett jövedelmükkel? Azon kívül, hogy külföldi bankokban kamatoztatják, van valamilyen ötletük? Körülnéznek az országban, hogy mire lenne kereslet? Ha igen, miért nem fektetik be a pénzüket egy nekik hasznot hozó, sok szegénynek meg munkahelyet teremtő vállalkozásba? Elég csak éltetni a nekik kedvező kormányzatot, vagy tenni is kéne az országért valamit?

Elijah_Baley 2013.02.14. 16:07:45

@Jolka40: hámer a havi plusz tíz ropiból marhasokáig tart beindítani egy vállalkozást :)

Kivlov 2013.02.14. 16:09:08

@Távmunkás:
Ez már nem válság. Az 2008-2009 táján volt.
Most visszatértünk a realitások talajára. Oda, hogy nem kell minden magyarnak 0% önerő mellett 2 évente új autó meg ilyesmi...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.02.14. 16:10:04

@Jolka40:

"Mit kezdenek az így megnövekedett jövedelmükkel?"

Azt azért valahol mélyen érzed, hogy ez a kérdés így önmagában a kommunista érákat idézi. Pont azt kezdi, amit akar. Az övé, Ő dolgozott érte.
Amúgy jellemzően a korábbi hiteleket fizetgetik vissza, próbálnak kimászni a szakadékból.

@Zka: Akárhogy csavarod csak nem akar kijönni, mi?
Szerinted kinek a bérére rakódik több járulékos költség? A minimálbéresére, vagy a magas keresetűére?

Cartman (ex Cartman) 2013.02.14. 16:24:30

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Én vagyok szétcsúszva... :)

Na, nézzük, mit tesz be a közösbe az a bizonyos minimálbéres a 0 adójával:
- Hozzájárul a GDP-hez.
- Adót fizet. Igen, ez biztos meglepő lesz számodra, de nem csak jövedelemadó létezik a világon!
- Eltartja magát (és a családját).

És mi történik, ha jól megadóztatjuk a minimálbért:
- Egy részüket nyilván elbocsátják (nézz utána nyugodtan a foglalkoztatási adatok alakulásának, meg mondjuk - kis történelmi példa gyanánt - tekintsd át a magyar könnyűipar hanyatlásának sztoriját).
- A kirúgottakat - ahelyett, hogy szolídan bár, de tennének a közösbe(!) - eltarthatjuk segély, közmunka, stb. formájában.
- A minimálbér nem épp habzsidőzsi, tehát muszáj kompenzálni az adóemelést. Na, a végén ki fizeti akkor a révészt? Biztos nincs összefüggés a sok becsődölt cég és a minimálbér-emelés közt...

A fentieket alátámasztják a GDP, a foglalkoztatás és a fogyasztás alakulásával kapcsolatos statisztikák, de amúgy könnyen beláthatók, ha valaki tovább lép a "neazénadómból" szintű békaperspektíván.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.02.14. 16:53:46

@Kivlov: A realitások talaján maradva: miért kell ennyire bonyolult adórendszer? Évente mennyi munkaórát vesz el a cégektől a százféle adóbevallás kitöltése?
Nem a befizetett adók teljes összege a legfőbb probléma, hanem az, hogy ennyi különböző jogcímen szedik be.

nandras01 2013.02.14. 18:38:00

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
"Az egykulcsos adó pont helyes intézkedés volt."
valóban, a közgazdaságtan egyik alaptétele, hogy az egykulcsos adó ösztönzi, míg a progresszív fékezi a növekedést.
csak egy a bökkenő: ami az íróasztal mellett és elméletben igaz, az nem biztos, hogy a való életben is megállja a helyét, főleg akkor nem, ha egy amúgy is recesszióban levő gazdaság mellett vezetik be.
pontosabban, amikor nálunk a fidesz bevezette még nem volt recesszió, de már ott bujkált a láthatár mögött, és elég figyelmeztető jel volt, hogy hamarosan be fog kopogni az ajtón.
ma meg már egyértelműen gazdasági baromság a fenntartása.
ha ránézel a mellékelt térképre

en.wikipedia.org/wiki/File:Flat_tax_in_Europe.svg

akkor érdekes látvány bontakozik ki.
nyugat európában sehol sem él eme rendszer, míg kelet európában szinte egyeduralkodó.
gyanítom, hogy a tapasztaltabb, több gazdasági krízist és fellendülést megélt, az elmélet és a gyakorlat különbözőségét sokkal inkább ismerő nyugat, nem véletlenül nem él ezzel a csodaszerrel.

szóval, lehet, hogy az egykulcsos adó igazságos -még csak az sem, de ez most mellékes, mert az "igazságos" erkölcsi és nem gazdasági kérdés -, de gazdaságilag megfontoltnak semmiképpen sem tekinthető.

M. Péter 2013.02.15. 01:19:21

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Szóval igazából a adókulcsok nagyságával volt a gond, nem azzal, hogy több volt belőlük.

M. Péter 2013.02.15. 01:35:12

@MetroGoldwinMayer: Az orosz milliomosok közül meg sokan költöznek külföldre, még az esetleg magasabb adók ellenére is. Az orosz állami bevételek kb. fele a kőolajból, földgázból és nyersanyagok bányászatából származik, ezt Magyarországon nem lehet lemásolni.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.02.15. 07:42:25

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): inkább az az érdekes, hogy kit érint keményebben, ha mondjuk 10%-kal csökken a reálbére.

Kivlov 2013.02.15. 07:59:39

@Távmunkás:
Jogos.
Annyi kéne, hogy X Ft bruttó bér, abból Y adó és kész. Persze először a munkáltatói adókat "hozzáadni" a bruttóhoz...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.15. 08:18:31

@M. Péter:

Ez nyilvánvaló. Az egykulcsos a problémának egy radikális megoldása valójában.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.02.15. 09:35:38

@Kivlov: És nem csak a bérre rakodó járulékokról van szó, hanem ott van még a rehabilitációs hozzájárulás, a szakképzési hozzájárulás, az iparűzési adó, a kommunális adó, a jövedéki adó, az áfa, a cégformától függően fizetendő többkulcsos társasági adó vagy eva vagy kata vagy kiva, stb.

Kivlov 2013.02.15. 09:55:55

@Távmunkás:
persze. marhaság az összes. a 100ezerféle kedvezményről már nem is beszélve.
Csakhogy sajnos erre van társadalmi igény: hogy támogassuk a "rászorulót", a kisvállalkozást, az egyéni vállalkozót, a fiatalt, a 160 centise embert, a 1,5 méteres hajút, stb. stb.
Ahelyett hogy hagyná az állam az egész bagázst a vérbe. Kis kivételekkel oldja meg mindenki a saját problémáját, ahogy akarja és kész. Cserébe nem kéne agyonadóztatni se a munkavállalót, se a céget.
süti beállítások módosítása