2012.11.20. 12:00
"Bármi lesz, segít a szesz, ha lesz ..."
Eddig csak rossz viccnek tűnt a nemzeti italboltok hálózata, de úgy tűnik, valósággá válhat - sajtóértesülések szerint a trafiktörvény után előkészületben van a szeszes italok koncessziós árusításának tervezete. A Népszava szerint az elképzelés az, hogy az ilyen üzletekben a 15-20 százaléknál magasabb alkoholtartalmú italokat árusítanák, kizárólagos jelleggel. A koncessziós termékek körébe tartoznának a 38 alkoholfok feletti, kizárólag hazai gyümölcsből főzött pálinkák, az úgynevezett "szeszes" italok, valamint az alacsonyabb alkoholfokos likőrök is.
De vajon mi lehet az indoka egy ilyen intézkedésnek?
- az alkoholfogyasztás visszaszorítása, úgy általában - ez biztos nem, mert amennyiben ez tényleges cél lenne, a házi pálinkafőzés kerülne először napirendre, nem pedig valamiféle államosítás
- fiatalok alkoholfogyasztásának visszaszorítása - ez megint csak a kreativitást segíti elő. Egyrészről eljöhet a hamis vagy lopott személyik igazi fénykora, másrészről a kémiaórákon hallottak hasznosítása házi pálinkafőzés keretében, ehhez szükséges eszközökhöz pedig bárhol hozzájuthatnak, mégcsak nem is kell saját maguknak összetákolni desztillálásra alkalmas berendezéseket. A gond ebben, és az előző esetben is az, hogy a hozzáértés nélküli pancsolás eredménye sokkal károsabb lehet, mint az üzletben, szabadon megvásárolható, garantált minőségű alkohol fogyasztása.
- munkahelyteremtés - ez már megint olyan munkahelyteremtés lenne, mint a dohányboltok esetében: az intézkedés következtében megszűnik 30 ezer, hogy aztán bejelenthessük, sikerült létrehozni 15 ezret. Ha pedig a dohányboltokra ültetnék rá a pia-koncessziót is, akkor ugyanaz a személyzet elegendő lenne mindkét árukör forgalmazására.
- bűncselekmények visszaszorítása - ez a cél kétséges lehet erőteljesen, hiszen egyrészről az áldozattá válás lehető legszebb példája lesz majd a nagy, 18 karikás portálok mögött rejtegetett hihetetlenül csábító, kurrens árucikk, másrészről az alkoholhoz hozzájutás a házi pálinkafőzés miatt továbbra sem fog hihetetlen méretű akadályokba ütközni
- állam bevételének növelése - ez szintén kétséges, hiszen a fekete főzés megugrása nemcsak a legális gyártók és nagykereskedelmi forgalmazók bevételének csökkenésével jár, hanem a kiskereskedők sem tudják realizálni azt a forgalmat, mint a pálinkafőzés legalizálása előtt. Ha ehhez még hozzátesszük a folyamatos jövedéki adó emelést, valamint a várható koncessziós díjak árszínvonal emelő hatását, akkor a fekete szesz még olcsóbb, így még keresettebb lesz a legális termékek kárára.
- szeszpiac szigorúbb ellenőrzése - szép cél lehetne, ha nem lenne legális a házi pálinkafőzés, ami a valóságban ellenőrizhetetlen
- alkoholpiac átrendezése - a dohány után a kiskereskedelmi egységeknek újabb csapás lenne a szeszes ital árusítási jogának elvesztése
- a dohányboltok kistafírungozása - ha már úgyis csak 18 éven felüliek fogyaszthatják, miért ne lenne dohány + lottó + pia? Ha pedig még a szex-kegytárgyakat is hozzásorolják, szinte minden egy helyen lesz, ami kellhet egy 18 éven felüli magyarnak ... Ez a megoldás megszüntetné a "csak dohányból nem tudnak majd megélni a kis boltok" aggodalmat, mert bár az új javaslat szerint lottót is lehet majd árulni a dohányboltokban, nem biztos, hogy a kis helyeket el fogják tartani akár együttesen is a dohányosok és lottómániások. Ráadásul ez az árukészlet-trió már biztos megélhetést nyújthatna azoknak, akik olyan szerencsések, hogy elnyernek bárhol is bármilyen koncessziót. (lásd földbérletek)
De mi lesz vajon a hazai, teljesen legális és adómentes pálinkafőzéssel? Orbán Viktor vezetésével a pálinka-szabadságharc győzött, és 2010 szeptember 27. óta már adómentesen főzhetünk pálinkát fejenként 50 liter 86%-osig. Az EU ugyan felszólította hazánkat a házi pálinka teljeskörű jövedéki adó mentességének megszüntetésére, kormányunk azonban eltökélt a harcban, nem engedünk, a magyar vérben ott csörgedezik kulturális örökségünk részeként a pálinka szeretete is. (A napi 2,3 dl adómentes pálinkaadagunkról részletesen itt.) De vajon hogyan egyeztethető majd össze az állami monopóliumokkal az, hogy ma már kb. 50 százalékos az aránya a nem adózott szeszeknek (legalizálás előtt kb. 20% volt a feketepiac részesedése). Ha a pálinka-szabadságharc "eredményeit" a Fidesz nem adja fel, és a bérfőzés és saját előállítás jövedéki adója továbbra is nulla marad, akkor csinálhat bármit is az állam, írhat ki akármilyen koncessziót, akkor sem fog csökkenni az alkoholfogyasztás, maximum még nagyobb lesz a "saját" befőzés aránya.
Ha pedig minden kötél szakad, főleg a határok közelében élők minden további nélkül beindíthatják a szeszturizmust, azaz a szomszédos országokba járhatnak át majd piáért. És ha már átmennek, nemcsak szeszes italt fognak venni, hanem rágcsálni valót, sőt mindennapi élelmiszert is - ellehetetlenítve a határok közelében működő üzleteket.
Az államosítás igazi okát még nem tudjuk, de ki fog derülni, valójában mely cégek lesznek a nyertesei a piac újrafelosztásának. Az pedig biztos, hogy a monopólium kezelésére felállított cég minimum 450 milliójában fog fájni az adófizetőknek, ahogy a dohány esetében már megtörtént - csak a kérdés változik, miért kell az adófizetőknek fizetni a szeszpiac újrafelosztásának költségét?
Addig is: "bármi lesz, segít a szesz, ha lesz" ... (Hofi)
Előzmény: A vérünkben is ez csobog
Dohányboltok: az igazi kiírás még várat magára
Amennyiben tetszett, csatlakozz Facebook csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Peetee 2012.11.20. 13:04:53
atesz 2012.11.20. 13:11:14
LiberAll 2012.11.20. 13:14:25
BitPork 2012.11.20. 13:16:16
orient 2012.11.20. 13:18:36
dr Smittpálelnökúr 2012.11.20. 13:21:42
Én viszont annak örülnék, ha nem utólag állnának ki a fidesz agyament ötletei mellett, hanem előre felsorolnák, hogy mi mindent tartanának örvendetesnek.
Ha ugyanis a nemzeti dohánybolt, vagy nemzeti italbolt szerepelt volna a fidesz választási ígéretei között, vagy akár csak egyetlen ötletelő kiadványukban, vagy honlapon, akkor lehet, hogy nem értenék vele egyet, de azt mondanám, előre megmondták - megcsinálták.
Ilyenkor a hívők sem tűnnének elfogultnak, mert ők simán mondhatnák, hogy pont ezt szerették volna már ők is, régóta.
atesz 2012.11.20. 13:27:00
Sírköves Slomó 2012.11.20. 13:27:09
miért kell az adófizetőknek fizetni a szeszpiac újrafelosztásának költségét?
-nejazemberekkel. Eddig is az adófizetők állták a szeszpiac újra-nem-felosztásának ktgeit. Szerintem.
ubu1 2012.11.20. 13:33:11
orient 2012.11.20. 13:35:43
Squid 2012.11.20. 13:37:19
Ott már ez van a pia állami monopólium, állami boltokban névreszóló nyilvántartott módon vehet csak szeszt személyivel.
A fidesz teljes state capture véghezvitelén dolgozik és nem akar semmilyen bevételi lehetőséget a parlagon hagyni. Már szerintem sejtik, hogy 2014-ben bukta lesz és ezalkalommal jól bespájzolnak bevételi forrásokból az ínséges időkre.
Kommunizmus restaurációja 2012-ben az EU-ban!
Malachi 2012.11.20. 13:38:03
már ha tényleg meglépik ezt az agyrémet.
Malachi 2012.11.20. 13:39:20
az UP az nem kell bele
2012.11.20. 13:40:59
2012.11.20. 13:42:42
hurmazs 2012.11.20. 13:43:35
A nyulakról · http://anyulakrol.blog.hu 2012.11.20. 13:43:35
épp ellenkezőleg: inkább lefőzeti a hivatalos főzdében, minthogy otthon pepecseljen vele.
tehát a dolog egyrészt biztonságosabbá vált, másrészt minimális pénzt is hoz a konyhára.
hát nem megérte???
vpepe 2012.11.20. 13:46:01
A nyulakról · http://anyulakrol.blog.hu 2012.11.20. 13:46:13
nem lesz. ahhoz kellene 3-3,5 millió ember, aki ellenük szavaz, merthogy 2-2,5 millió szavazójuk most is van és sokáig lesz is.
mindent lerabolni - valóban így van, de ezt sokkal tovább fogják tudni csinálni, mint ahogyan szeretnénk...
Napkutya 2012.11.20. 13:46:30
ÖN szerint, ebben az országban, még MIT lehet kiosztani a haveroknak?
A. Most már semmit.
B. Most már bármit.
C. Mindegy, nekem osztják...
A helyes válasz beküldői között kisorsolunk három egész alakos Orbán posztert.
Heti főnyereményünk egy ingyenes családi buszjegy, valamint egy négy fős virsli utalvány a következő Békemenetre.
ati27 2012.11.20. 13:47:59
citrix 2012.11.20. 13:48:46
andaluzkutya 2012.11.20. 13:51:47
De nem lehet otthon főzni, ez teszi az egész magyar ötletet nevetségessé...
Amúgy én Magyarországon városban éltem, és ott is megvolt a lehetőség a pálinkafőzésre... (@shitgun:-nak)
andrush 2012.11.20. 13:56:48
Putyilov gyári melós 2012.11.20. 13:57:59
Evés közben jön meg az étvágy, és a Fideszes elvtársak étvágya hatalmas.
hurmazs 2012.11.20. 13:58:02
Csak azon gondolkodtam mivel nekem van egy közértem is ,meg egy kávézom is,mi van ha a kocsmában adom pl normál árréssel üvegre a dolgokat.
Szóval az alapján amit írsz, ez csak úgy képzelhető el ha 3x-osára emelik a szeszárakat.
Napkutya 2012.11.20. 13:58:54
Tőlem, árulhatják az alkoholt ezután TB-kártyára is, de azért lássuk be, ez gusztustalan.
Ha a Bajnai csinálta volna, narancs zászlóba tekerve, kihajtják az utcára megint a Fradi B-közepet gyújtogatni.
Volt az a régi közgazdász poén az átkosban, hogy a kormány ABC úgy hangzik, Alkohol, Benzin, Cigaretta.
Hát, így.
Hozzák a formájukat a Fiúk.
andaluzkutya 2012.11.20. 14:07:43
Martian (törölt) 2012.11.20. 14:09:45
Kaputykin · http://kittenberger.blog.hu 2012.11.20. 14:10:48
bonafide 2012.11.20. 14:12:33
biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2012.11.20. 14:15:36
en.wikipedia.org/wiki/Prohibition
Piaturizmus, haveri társaság kiugrik Szlovákba az egy évi töményért, kiutazás költségével együtt is megéri. Okosban árusított szlovák román ukrán piák, mint a cigi esetében.
Kamaszok kreatívak: orvosi 70%-os etilalkohol, plusz löttyintünk hozzá valamit.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.11.20. 14:15:38
A svédeknél ez már rég így van.
System Bolaget a neve az állami szeszbótoknak:
www.systembolaget.se/English/
atti.atti 2012.11.20. 14:18:53
Több országban is van példa erre csak én Kanadát tudom biztosan mivel ott élnek rokonaim.
Lencsés István 2012.11.20. 14:20:25
Ez nem rissz vicc , hanem jó dolog , nem kell sírni ....
Lencsés István 2012.11.20. 14:21:16
chabusch 2012.11.20. 14:21:43
shushu2 2012.11.20. 14:21:45
andaluzkutya 2012.11.20. 14:21:55
Malachi 2012.11.20. 14:22:14
infuriated 2012.11.20. 14:22:34
Kalmár 2012.11.20. 14:25:46
Azt sem tudni, hogy a kis vagy a nagykereskedelmet érinti.
Gratulálok az ügyeletes nyávogó kórusnak.
biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2012.11.20. 14:25:59
Éljen a Párt, nem leszünk gyarmat!
Le az IMF-el!
Le az Unióval!
Ide az Uniós pénzeket és kuss!
Éljen a megbonthatatlan magyar-azeri és magyar-ukrán barátság!
Éjen a békamenet!
Államosítást!
Megszorításokat!
Újabb adókat!
Orbán elvtárs 50. születésnapján egész népünk meg van győződve arról, hogy Orbán elvtárs vezetésével hazánk végre a helyes útra tért. Arra az útra, amely nem más népek elnyomása és leigázása felé mutat, hanem amely a szabad és a szabadságukért s a békéért és demokráciáért küzdő népekkel együttműködve hivatott biztosítani hazánk további felemelkedését még fényesebbé, még dicsőbbé tenni a világban a magyar nevet! Ez az út, amelyen Orbán elvtárs vezet bennünket – Lukasenka útja! Kerényi Imre ezekkel a gondolatokkal köszöntötte Orbán Viktort 50. születésnapján.
Via:
www.archivnet.hu/politika/rakosi_matyas_hatvanadik_szuletesnapjanak_megunneplese.html
Zabaalint (törölt) 2012.11.20. 14:26:02
infuriated 2012.11.20. 14:28:26
Faszerkezet 2012.11.20. 14:31:10
folyamatosan arról harsog mindenki, hogy az államnak valami bevételre van/lenne szüksége, mert az adók folyamatos emelésével, nem fog tudni előrébb lépni. Ha meg hoznak egy olyan tervezetet amiből bevétele lenne/lehetne, akkor ismét jön a finnyás kórus.
Mellesleg nemcsak Svédbe, ha jól emlékszem Lengyelbe is valami hasonló van. (Igaz ott nem tudom, hogy állami vagy nem)
fidesz = házmesterek pártja 2012.11.20. 14:34:00
fidesz = házmesterek pártja 2012.11.20. 14:37:59
Csak amit ez a söpredék művel az országgal és lakóival, az több, mint felháborító. Egyszerűen sitten lenne a helye az egész fideszes csürhének sikkasztás, hazaárulás, hűtlen kezelés és hasonló okokból kifolyólag.
vpepe 2012.11.20. 14:39:22
vpepe 2012.11.20. 14:40:05
worxland 2012.11.20. 14:40:34
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.11.20. 14:43:15
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.11.20. 14:44:21
nandras01 2012.11.20. 14:46:46
"... a minimum az lenne, hogy örökre be kellene tiltan ezt a kemény drogot"
bizony be kellene tiltani.
a zusákoknak is milyen klasszul bejött :)
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.11.20. 14:48:57
két aprócska probléma van benne.
az egyik, hogy 22 éve nem véletlenül akartunk az államszocializmustól jelentékeny mértékben eltérő gazdasági és társadalmi rendszert.
a másik, hogy minden ilyen intézkedés a hatalmon lévő elit pénztárcáját gyarapítja. a többi csak kacsamese.
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.11.20. 14:49:59
az államot és nem a haverokat. és ez tűrhetetlen!
zbzbzb 2012.11.20. 14:50:12
megkövetelik a személyi bemutatását még a láthatóan nyugdíjas papától is, igen.
de amúgy tök olyan, mint egy liquer store.
szóval? TÉNYEKET.
Budapesti Szeretkezési Vállalat 2012.11.20. 14:50:41
A skandináv országokban és Finnországban már évtizedek óta így van, ráadásul ott már sör is csak alkoholboltban kapható.
Nálunk a sör-bor ezek szerint maradna a normál élelmiszerboltokban.
Hogy ott több a masszív alkoholista?
Ez igaz. Itt is több lesz.
csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.11.20. 14:51:06
strucc007 2012.11.20. 14:57:38
vpepe 2012.11.20. 15:01:20
Vannak nyereséges állami cégek (MVM, Szerencsejáték Zrt, stb), de kevés, mert pont azokat adtuk el, amik garantált profitot hoznak! (E.On, Állami Biztosító, Élelmiszer-kereskedelem, stb).
Általában véve ha valami privát és külföldi kézben van, az nekünk nem jó, mivel az adott cég kiviszi a hasznot. Ezért van itt!!!
Malachi 2012.11.20. 15:05:06
és ezek nevezik magukat jobboldalinak, még egy ilyen idióta országot nem láttam, hihetetlen. :D
andaluzkutya 2012.11.20. 15:05:29
Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.11.20. 15:09:14
Egyébként attól még, hogy sok helyen van ez, attól még egy idióta dolog.
Hiába akarunk átvenni bizonyos dolgokat külföldtől, attól még nem lesz jó, hisz már az a bizonyos dolog külföldön is egy faszság (lsd: előzetes feliratkozás)
hurmazs 2012.11.20. 15:10:45
Squid 2012.11.20. 15:11:03
megkövetelik a személyi bemutatását még a láthatóan nyugdíjas papától is, igen.
de amúgy tök olyan, mint egy liquer store.
szóval? TÉNYEKET."
Oh jejzus..
A tiédet nem tartják nyilván, mivel te nem Svéd állampolgár vagy....
Kérdezd meg valami helyi haverodat hogyan is működik az egész mielőtt ledobod az ékszíjat!
zbzbzb 2012.11.20. 15:11:17
hogy a kedvenc sportotokkal példálózzak: öntheted a pénzt a felcsútba, számolatlanul a játékosoknak, akkor sem fognak jobban játszani. sőt, minél többet fizetsz, annál szarabbul fognak. mert nincs bennük teljesítménykényszer.
verseny, teljesítmény, innováció - több tízezer éve ezek hajtják az embert.
próbálhatod megmagyarázni, hogy nem így van, de azzal csak annyit érsz el, hogy nyilvánvalóvá teszed mindenki számára, mennyire lövésed sincs a témához.
Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.11.20. 15:11:34
De Svédországban aki nem Malmöben él, az szarban van, mert nem nagyon fog hetente Stockholmból átjárni Koppenhágába.
Budapesti Szeretkezési Vállalat 2012.11.20. 15:11:38
Nemcsak azt jelenti (hanem mondjuk azt is, hogy (f)elkészítette/d, meg hogy rendberakta/d), de azt is. :-)
Az UP viszont tényleg nem kell bele.
@shitgun:
A főzetés teljesen legális volt addig is.
@ati27:
A svédek csak minőségi piát?
Hát öcsém, ha minőségi piának nevezed azt, aminek két kritériuma van:
1. folyjon
2. legyen benne alkohol
akkor tényleg.
De lehet kapni pl. borport - berakod vízbe, és 3 hét alatt bor lesz. Szerintük.
Hát ennyit a minőségi piáról.
@biturbo s - félázsiai bunkó állat:
Orbán Viktor (mármint a magyar kormányfő) 50. születésnapja jövőre lesz.
Vagy van egy jó időgéped?
Mert akkor megírhatnád nekem a jövő heti lottószámokat, így karácsony előtt jól jön az a kis zsebpénz.
Fele a tied, ha nyerünk. :-)
vpepe 2012.11.20. 15:12:15
Mindenesetre én válaszolok: mindegyiket olvasom, amit említettél, és olvasom a HVG-t, Index-et, Origo-t, Világgazdaság-ot is.
zbzbzb 2012.11.20. 15:12:24
hogy a kedvenc sportotokkal példálózzak: öntheted a pénzt a felcsútba, számolatlanul a játékosoknak, akkor sem fognak jobban játszani. sőt, minél többet fizetsz, annál szarabbul fognak. mert nincs bennük teljesítménykényszer.
verseny, teljesítmény, innováció - több tízezer éve ezek hajtják az embert.
próbálhatod megmagyarázni, hogy nem így van, de azzal csak annyit érsz el, hogy nyilvánvalóvá teszed mindenki számára, mennyire lövésed sincs a témához.
2012.11.20. 15:13:03
Budapesti Szeretkezési Vállalat 2012.11.20. 15:13:45
Emlékeim szerint nem, de rég jártam arra, lehet, hogy rosszul emlékszem.
Az egy főre jutó alkoholfogyasztásban lehet, hogy verjük őket, mert a magyar mindennap iszik valamennyit, az északiak viszont digitális ivók: vagy semmit, vagy hullarészegségig. És egy héten 2 nap általában az utóbbi.
Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.11.20. 15:14:00
Na épp erről írtam az előbb. Attól még, hogy sok ország használ valamit, amit mi is akarunk (pardon, nem mi, hanem a kormány !), attól még baromság. A svéd, kanadai, finn modellnek SEMMI értelme alkoholügyi téren.
zbzbzb 2012.11.20. 15:14:58
inkább te mondj valamit amivel bizonyítod, hogy így van.
még egyszer: tetszőleges boltba betérve senki nem regisztrált, se magyar, se litván, se svéd, de még a mozambiki bevándorló sem. csak ID ellenőrzés volt és fizetés.
tehát a tények a te oldaladról?
debreceni.blog 2012.11.20. 15:15:32
www.vagy.hu/tartalom/cikk/3343_uj_kommunistak_amen
Budapesti Szeretkezési Vállalat 2012.11.20. 15:16:32
A norvégokat nem tudom, de a svédek meg a finnek leginkább sört isznak.
Mad Mind 2012.11.20. 15:18:00
Csak jelezném, hogy nem csődközeli országban katasztrofális munkanélküliségi helyzetben államosították a cigi és pia piacot Kanadában. Bár szerintem hülyeség az államosítás, mivel semmit sem old meg, csak felesleges bürokráciát csinál, de ha már gondolkodnak rajta legalább nézzék meg hány munkahelyet szüntetnek meg vele.
steaksauce 2012.11.20. 15:18:57
Így például a svédeknél. A szilveszteri túrám miatt beszélgettem egy svéd ismerősömmel a témával kapcsolatban pár hete, és Ő például azon az állásponton volt, hogy jó ez így, ne legyen alkohol a sajt, tej, stb melletti polcon..
Bővebb információ:
en.wikipedia.org/wiki/Systembolaget
Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.11.20. 15:20:11
Én úgy tudom a finnek vodkáznak, a svédekről sok mindent nem tudok, mivel bódítják magukat, mert a söreik gyengék és gagyik, már amilyeneket ittam. A dán sörök sokkal jobbak.
Mad Mind 2012.11.20. 15:21:09
Mi a jó benne? A feketegazdaság erősítése? Az tényleg jó ha csempész vagy. Semmi haszna sincs jelenleg, csak egy újabb rúgás a döglődő kisboltokba.
vpepe 2012.11.20. 15:22:22
Örülök hogy nyitott vagy. Pont ezért nem kommentelek index blogra (ez most kivételes). Mindenesetre én továbbra is tartom ezt a bődületes hülyeséget, hogy garantált piacokat privatizálni ostobaság, és itt nincs az általad leírt "DE", csak egy pont.
Föl nem foghatom, miért jobb a(z esetleges) mutyinál, ha külföldre megy a pénzünk.
Jofiu 2012.11.20. 15:22:42
Ahogy @Malachi: mondja a megvalósítással lesz itt gond. A skandináv boltok nagyon jó választékban, jó minőségű és választékú termékeket tudnak árulni - kevesebb boltban -, ami részben annak is köszönhető, hogy nagy tételben tudnak tárgyalni, aki bejut az tudja olcsóbban adni és érdemes figyelnie arra, nehogy elvessze a zsíros megrendelést megbízhatatlanság miatt. A magas alkoholadó miatt (tiszta alkohol tartalomra van kivetve) nem éri meg gagyit teríteni - nem lenne sokkal olcsóbb mint a jó -, a jó minőségű borok pedig versenyképes árban állnak rendelkezésre az alkoholadóval együtt is, a világ minden tájáról. Esténként és szombat kora délután után hétvégén zárva vannak, a 21 éves korhatár ki van kényszerítve - "aki olyan szerencsés, hogy 26 alattinak néz ki, annak bizonyítania kell, hogy idősebb mint 21", a tömények ottani szemmel is nagyon drágák, de ez nem jelent megoldhatatlan problémát, átalakulnak a szokások, és talán így a jó.
Van egy olyan gyanúm, a működés Magyarországon némileg más lesz.
Állami monopóliummal tárgyalni Magyarországon biza egész más kimenetelű lehet.
Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.11.20. 15:23:07
De mi az, hogy bevált? Mit jelent a "bevált" szó? Kevesebb alkoholista? Na ez nem igaz, ha megnézed a statisztikákat. Az egész Skandinávia egy alkoholista társaság.
Mad Mind 2012.11.20. 15:23:20
Mivel nem ismer mást, neki megfelel. De az itteni árak mellett, ha a kormány még pluszban ráteszi a hasznát, senki sem fogja megvenni, mennek helyette feketébe, vagy a környező országokba. Van pár EU ország a határainkon, ahol megéri majd venni.
rókafogta 2012.11.20. 15:26:05
steaksauce 2012.11.20. 15:26:10
zbzbzb 2012.11.20. 15:27:02
szóval hogy is van ez?
steaksauce 2012.11.20. 15:27:37
Zabaalint (törölt) 2012.11.20. 15:27:51
Gondot jelentettek az utcán hangoskodó, randalírozó emberek, mert ugyan büntethetőek lennének mindkettőért, de a rendőrség nem foglalkozott velük.
Helyette betiltották az utcai szeszesital fogyasztást. Természetesen ezt sem képesek betartatni, így most ott tartunk, hogy egyes önkormányzatok tiltják a 10 utáni szesz árusítást.
Tehát most tartunk a kényszerszabály betartatására hozott kényszerszabálynál, hová szeretnéd mindezt tovább?
Arról nem is beszélve, hogy Budapest egy zajos nagyváros, ami nem újdonság, már nem nagyon él ember aki emlékezne arra, amikor ez még nem így volt. Nem kötelező ott élni, vannak csendesebb városok is.
roka 2012.11.20. 15:29:40
vpepe 2012.11.20. 15:30:53
zbzbzb 2012.11.20. 15:31:25
a külföldi tulajdonos azért (is) jöhetett a képbe, mert igaz ő profitot akar de a profitjának a sokszorosa folyt el a mutyiban amit végül mi, fogyasztók fizetünk meg.
persze azzal egyetértek (ha visszaolvasol) hogy nem kell mindent eladni, de a magyar mutyi olyan mértékű, hogy az isten pénze nem elég azt kiszolgálni.
leginkább nem kéne mutyizni, az volna a jó. és akkor tök jól mennének a stratégiailag fontos ágazatok is ésszerű mennyiségű állami pénzből.
a mutyival meg az a baj, hogy nem fogják fel a résztvevők, hogy ingyenebéd nincs, a végén ők mind megfizetik az okoskodás árát.
Budapesti Szeretkezési Vállalat 2012.11.20. 15:34:38
Finnországban éltem kint, de kocsmában finnt leginkább sört inni láttam.
Vodkát inkább otthon (a sör mellé, hogy jobban hasson :-).
És jók a söreik is, bár leginkább két fajtát, a Lapin Kultát és a III-as erősségű Koffot lehet kapni csapolva (utóbbiból a IVB erősségűt meg csak akkor, ha a beszállókártyát felmutatod a reptéren a tax freeben - azaz ha elfele mész :-).
Jofiu 2012.11.20. 15:35:23
Persze e mellett az államnak szép kis bevétele van az alkoholon lévő nagyon magas adón, megengedheti a nonprofitságot a saját alkoholboltján. : )
Ha az adókat elsősorban üzletnek, profitorientáltsának tekintjük akkor persze a szöveg vetítés, de ott tényleg inkább elrettentés a cél. Nincs is kivételezés házipálesszel.
zbzbzb 2012.11.20. 15:35:37
lásd még: zőccséges, gmk a kádár korszakban és társaik.
Atrox 2012.11.20. 15:36:22
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.11.20. 15:37:27
infuriated 2012.11.20. 15:37:46
biobender 2012.11.20. 15:38:16
A vicc az, hogy lassan minden iranyban Europa lesz koroluttunk. Korbevettek b+.
Koveteljunk magyar-belarusz kozos hatart.
zbzbzb 2012.11.20. 15:39:24
atti.atti 2012.11.20. 15:40:07
Egyébként szerintem ez ellenőrizhetőség szempontjából még jó is lehet, mivel a hatóság tudja, hogy pontosan hol és hány helyen árulnak cigarettát és alkoholt ezért könnyebb azt ellenőrizni, jövedéki termék lévén ez nem gond. Plusz az ellenőrizhetőség az segít, hogy a fiatalkorúak nehezebben juthassanak hozzá ezekhez a termékekhez.
Az állam jövedéki adó bevétele pedig nem valószínű, hogy csökkenne mivel a cigaretta keresleti függvénye az függőleges.
atti.atti 2012.11.20. 15:40:41
Abban ráció van, hogy nehezíted a hozzájutást egészségtelen dolgokhoz, mert például a cigarettából befolyó jövedéki adó az kisebb mint az egészségügy bizonyíthatóan a cigarettára visszavezethető kezeléseinek költsége.
Egyébként szerintem ez ellenőrizhetőség szempontjából még jó is lehet, mivel a hatóság tudja, hogy pontosan hol és hány helyen árulnak cigarettát és alkoholt ezért könnyebb azt ellenőrizni, jövedéki termék lévén ez nem gond. Plusz az ellenőrizhetőség az segít, hogy a fiatalkorúak nehezebben juthassanak hozzá ezekhez a termékekhez.
Az állam jövedéki adó bevétele pedig nem valószínű, hogy csökkenne mivel a cigaretta keresleti függvénye az függőleges.
zbzbzb 2012.11.20. 15:40:45
zbzbzb 2012.11.20. 15:44:17
még akkor is ez lesz a helyzet, ha állami monopol boltokban fogják árulni, csak legfeljebb az s/d viszonylat el fog mozdulni.
barátom!
most jön egy kemény rész. ízlelgesd a szót: feketegazdaság. feketekereskedelem.
csinálják csak az állami boltot, sokaknak jó kis adómentes bevétel lesz a cigaretta csempészés.
és mivel a cigaretta kereslet erősen árrugalmatlan (mert hogy függőséget okoz) ezért meglesz a piac is a feketézőknek.
vissza az iskolapadba!
Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.11.20. 15:44:19
Véleményem szerint amíg fizeti valaki a TB-t addig úgy bassza el az életét, ahogy akarja, és amivel akarja.
Mr. Homn 2012.11.20. 15:46:34
zbzbzb 2012.11.20. 15:47:07
persze nem muszáj a közgazdászoknak hinni, élhetsz a feritélben is, mondjuk én magadra hagylak :)
The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.11.20. 15:49:28
Éljen a Párt! Csak a Fidesz és a haverek!
zbzbzb 2012.11.20. 15:50:44
a te üzeneted lényege, hogy ha van egy társadalmi szolidaritáson alapuló rendszer, akkor a közösen megállapodott szabály szerint a járulékot fizető jogosult lesz a szolgáltatás igénybevételére.
a gond azzal van, ha a járulékfizető magatartása olyan nagy arányú plusz költséget okoz, ami már nem fedezhető a korábban megállapodott szabályok szerinti befizetésekből.
ebben az esetben vagy a szabályokat kell megváltoztatni (járulékot emelni) vagy a járulékfizetőt kell a közösség szempontjából hátrányos cselekményeitől eltiltani.
Laciii 2012.11.20. 15:53:16
"ugyanolyan kereslet-kínálati viszonyai vannak, mint bármilyen más jószágnak"
majd folytatod
"és mivel a cigaretta kereslet erősen árrugalmatlan"
Eldönthetnéd mit akarsz. Ja, hogy csak károgni.
Mr. Homn 2012.11.20. 15:55:20
(és ne, ne gyere az eü költségeimmel. 20 éve csak privát dokik láttak, nem került az államnak egy fillérbe sem ha nagyritkán beteg voltam)
vpepe 2012.11.20. 15:55:26
Csak annyit akartam az elején mondani a cikkel kapcsolatban, hogy az államosítást nem kellene gyalázni, mert annak ellenkezője még rosszabb helyzetbe hozta az országot.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.20. 15:57:41
pdw (törölt) 2012.11.20. 15:58:38
Olyan undorito szutykokat lehetett ott inni a Finneknel (najo ok nem svedek, de ketlem h nagy kulonbseg lenne), hogy mar a szagatol is orditva hanytam...
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.20. 16:00:24
Laciii 2012.11.20. 16:01:11
A lényeg, hogy ott figyel a kamera az eladó mögött és ezért kicsit kétséges esetben is kéri a papírt. Ez az ami sok kis sufninál nem működik.
pdw (törölt) 2012.11.20. 16:01:43
"mehetsz haza felreszegen, viszlat" ahogy gangxstaek mondanak :)
Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.11.20. 16:02:44
Ugyanezt csinálják a Malmöiek, csak ők Koppenhágába mennek át. Illetve Helsingborgból is...én láttam azt a nagy piaturizmust többször is, de lehet a finnekkel is ez van, én elhiszem neked :)
zbzbzb 2012.11.20. 16:02:47
vagy szerinted is a cigaretta keresleti függvénye függőleges egyenes?
zbzbzb 2012.11.20. 16:03:40
zbzbzb 2012.11.20. 16:04:28
zbzbzb 2012.11.20. 16:05:59
pdw (törölt) 2012.11.20. 16:06:41
Viccet felreteve, ha ez itt nem magyarorszag meg I. Viktor monarchia lenne akkor ez egy jo otlet, nem bannam ha megvalosulna.
A dohanyboltokat is mindenki meg fogja szokni, a dohanyzasbetiltast is mindenki megszokta (raadasul mindenki, meg a dohanyos ismeroseim is orulnek hogy nincs fust a kocsmaban), ez sem lenne kulonb.
phoenixe 2012.11.20. 16:08:36
Lesz itt nekunk sved demokracia!
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.20. 16:11:24
egyébként nem ördögtől való a monopólium szerintem. Igen, az adó miatt drága és elég kényelmetlen, hogy nem lehet spontán venni egy üveg bort a vacsorához, de legalább tudom, hogy ha bemegyek, akkor fantasztikus választék és hozzáértő személyzet fogad, akiknek ha elmondom, mit főzök, tudnak ajánlani megfelelő borokat hozzá. Ráadásul nincsenek akciók, amelyek a silányabb terméket akarnák rámsózni és felesleges fogyasztásra sarkallnának. A boltoknak nem érdeke, hogy minél többet fogyasszak. Ráadásul még az én viszonylag szerény fizetésemből sem megengedhetetlen a mértékletes fogyasztás, tehát az árfekvés sem zavar.
de ahogy @pdw: is írja, kétséges, hogy mindez ilyen színvonalon megvalósulna Magyarországon is az eddigi kormányintézkedéseket nézve.
Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.11.20. 16:16:00
Bor/sör szaküzletek nálunk is vannak, ahol hozzáértő személyzet fogad és a választék is fantasztikus, csak azt nem értem, hogy ha bemegyek nagyvásárolni egy hyperbe akkor miért nem vehetem meg ott helyben is a bort, vagy akár koktélhoz a töményeket? Miért kell ezért arrébb mennem, hogy több üzemanyagot és időt pocsékoljak el? Ez miért, kinek jó?
Nekem természetesen nem.
Az államnak sem nyilván.
Akkor kinek?
Gyulimali 2012.11.20. 16:16:01
Az áruházban még sört sem lehet kapni.
Sőt, ott még vannak igazi Drive Thru italboltok is, olyanok, mint egy meki, csak ott szeszes italt árulnak.
De szerintem biztos az ausztrálok rosszul fejlett demokráciai érzéke illetve a félázsiai diktatúra iránti fokozott igényük miatt van így.
Malachi 2012.11.20. 16:17:47
Zabaalint (törölt) 2012.11.20. 16:18:34
"de legalább tudom, hogy ha bemegyek, akkor fantasztikus választék és hozzáértő személyzet fogad"
Pont hogy ezt eddig megtehetted egy megfelelő szakboltban, de az állami koncessziós italboltnak nem érdeke, hogy szakértőt alkalmazzon, hiszen a monopólium miatt úgyis hozzá járnak az alkeszok, elég egy minimálbéres eladó.
"Ráadásul nincsenek akciók, amelyek a silányabb terméket akarnák rámsózni és felesleges fogyasztásra sarkallnának."
Most is vannak boltok, amelyek nem akcióznak.
"A boltoknak nem érdeke, hogy minél többet fogyasszak."
Dehogynem, ez független a monopóliumtól.
"Ráadásul még az én viszonylag szerény fizetésemből sem megengedhetetlen a mértékletes fogyasztás, tehát az árfekvés sem zavar."
Miért, eddig nem?
Malachi 2012.11.20. 16:20:46
Husz_János_Puszita 2012.11.20. 16:25:04
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.20. 16:25:16
Pont hogy ezt eddig megtehetted egy megfelelő szakboltban, de az állami koncessziós italboltnak nem érdeke, hogy szakértőt alkalmazzon, hiszen a monopólium miatt úgyis hozzá járnak az alkeszok, elég egy minimálbéres eladó." - igen, esélyes, hogy el lesz mutyizva jól. Ráadásul Svédországban majd egy évszázada létezik ilyen monopólium (a negyvenes években még fejadagra adták, mint Romániában a cukrot), tehát megvan a kultúrája a modern idők kezdete óta, egy magyarországi bevezetés sokkal drasztikusabb lépésnek tűnik.
Laciii 2012.11.20. 16:25:33
Ott lesz egy külön bolt a hiperben.
Mondjuk a mocskos komunista Montreálban is zártak este 8 körül. Hétköznap, hétvégén korábban.
atti.atti 2012.11.20. 16:27:16
A fasz, bassza meg stb. stb. szavak általánosak.
mojszipupi 2012.11.20. 16:27:22
Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.11.20. 16:27:38
Biztos vagy benne? Egy kis vidéki tescóban is lesz ilyen, vagy el kell menni a város túlsó végébe borért meg konyakért?
Husz_János_Puszita 2012.11.20. 16:29:10
"fantasztikus választék és hozzáértő személyzet fogad, akiknek ha elmondom, mit főzök, tudnak ajánlani megfelelő borokat hozzá. Ráadásul nincsenek akciók, amelyek a silányabb terméket akarnák rámsózni és felesleges fogyasztásra sarkallnának."
Teljesen reális magyar életkép :D :D Magyar háziasszony munkából hazafelé beszalad, ajánljon már valami testes vörösbort a bélszín mellé vacsorára.
zbzbzb 2012.11.20. 16:30:00
hát ezért.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.20. 16:30:32
l3v1 2012.11.20. 16:30:35
Amiket itt leírtál, ahhoz egyáltalán nem kell az _állami_ monopólium. Sőt, az állami monopólium sem garantálja semmiképp az olcsóságot ill. a hozzáértést.
Kiváncsi lennék, mit szólnának az USA-ban ha Obama államosítaná pl. a BevMo-t :) Mondjuk mostmár mindegy, több választást úgysem nyerhetne :)
@Gyulimali: "Nem ám italpult a helyi Tesco sarkában, hanem külön bejáratú helyiség"
Ide is azt mondanám, hogy ezeknek a dolgoknak semmi közük nincs ahhoz, hogy állami, vagy nem állami monopólium a szesz-biznisz. Több országban több nagyáruházban is láttam már általad leírt megoldást (elkülönített pia-részlegek), ami akár még hasznos és kényelmes is lehet, de miért kell ehhez állami kézbe venni a dolgot?
Laciii 2012.11.20. 16:31:46
Nem vagyok benne biztos, lehet nem lesz bolt sehol, hanem mindenki főzzön pálinkát otthon és kész.
sárkányfő 2012.11.20. 16:33:24
Aki ismer engem tudja mit gondolok a Fideszről és a kormányról, hazám hóhéráról. De most kivételesen ez egy jó ötlet, még ha ők csak a mutyizásért csinálják is.
Ugyanezek okból tiltakoztam a neten amikor "szabaddá" tették a pálinkafőzést. Egy olyan országban, ahol tömegesen alkohol-betegség, ez egy nemzet-ellenes merénylet. Most ellenkező értelmű döntésre készülnek, reméljük eltörlik a barom szabad-pálinkás törvényüket is.
zbzbzb 2012.11.20. 16:33:25
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.20. 16:33:59
zbzbzb 2012.11.20. 16:34:50
tök fasza kis önellátó gazdaság leszünk, 18. századi színvonalon.
Laciii 2012.11.20. 16:36:51
zbzbzb 2012.11.20. 16:37:10
akárhányszor elhangzik ez a szó, biztos, hogy szívás lesz belőle :)
ne is halljak inkább a svédekről :)
Laciii 2012.11.20. 16:38:31
Bocs, legközelebb kirakom az <irónia> tageket, hogy érthető legyen.
zbzbzb 2012.11.20. 16:38:36
semmiextra 2012.11.20. 16:39:10
Ezzel más országokban is csak azt sikerült elérni hogy a fiatalok a drog hoz könnyebben hozzájutnak és inkább szívnak ivás helyez. Gratulálok előre is!
Gyulimali 2012.11.20. 16:39:50
...de miért kell ehhez állami kézbe venni a dolgot? ...
Mert a kormány ezt találta megfelelőnek.
Nem tudom, olvastad-e a linkelt cikket, de abban nem államosítás szerepel, hanem koncesszió. Azaz te is pályázhatsz majd arra, hogy jogot nyerj egy ilyen üzemeltetésére. Szóval, nem értem, hol itt az államosítás?
Ráadásul ezek még csak tervek, azaz eddig minden csak találgatás. Majd, ha lesz rá törvény, akkor elég lesz ezen rugózni.
Laciii 2012.11.20. 16:40:02
Gy.k.: leírtam, hogy máshol ez hogyan zajlik. Ő meg tőlem kérdezte, hogy itthon hogy lesz. Honnan tudnám?
zbzbzb 2012.11.20. 16:40:21
Laciii 2012.11.20. 16:41:10
Valamelyikünk irónia detektora nagyon félre van kalibrálva.
Husz_János_Puszita 2012.11.20. 16:41:59
zbzbzb 2012.11.20. 16:42:31
zbzbzb 2012.11.20. 16:43:20
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.20. 16:44:19
zbzbzb 2012.11.20. 16:46:01
menj haza kicsit igazi életet szagolni :)
Laciii 2012.11.20. 16:46:50
Montreál nem jó biznisz, drága, messze van, keveset lehet hozni. Hollandiába akár megérheti kimenni, de inkább csokiért :)
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.20. 16:47:40
zbzbzb 2012.11.20. 16:47:50
zbzbzb 2012.11.20. 16:48:52
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.20. 16:50:52
zbzbzb 2012.11.20. 16:52:21
Laciii 2012.11.20. 16:52:50
Ha jól tudom eladni is csak hollandoknak lehet, a németem meg nem elég rossz :)
Husz_János_Puszita 2012.11.20. 16:55:07
Jobb is, mert a bélszín hirtelen sütve jó.:D Tudok én ajánlani bort paprikás krumplihoz is, csak nem lenne egészen életszerű.
Minden monopólium megdrágítja az adott terméket, mivel korlátozz a versenyt + ott a koncessziós díj.
semmiextra 2012.11.20. 16:56:09
Ja és az eredmény az hogy a fűvet és más drogokat használnak mert olcsóbb. Torontoba n többet szívnak mint isznak az ismerőseim. Éljen ezt megcsinálták...
zbzbzb 2012.11.20. 16:57:59
Napkutya 2012.11.20. 16:59:14
Nem ül majd, a bánat marta, szittya turulmadár a "Szilva Ízesítésű Szeszesital (Magyar Palackozású)" tetején, -CSUPÁN, valaki a parlamentből, épp most próbálja kiosztani az italmérési engedélyt a cimboráknak -reményei szerint, vagy hatszázhúsz évre.
Hogy állami monopólium lenne az alkohol eladása? Semmi bajom vele.
Legyen.
De, ezt most épp úgy alakítják, hogy a haver akkor is keressen vele, amikor a mai kormányoldal már nincs hatalmon.
Nyilván az a cél, hogy ha ki is dobjuk a jelenlegi kormányt, akkor a cimbora azért elég gazdag legyen a következő választásig....
Van egy-két cég, aki így lett naggyá. Talán, tejeltek is eleget a FIDESZ-nek.
MI a bánatos, homok marta, tevetüdőt gondolnak a FIDESZ-rajongók?
Netuddki. 2012.11.20. 16:59:54
Lóphaszt kispofám! Az, hogy 1-szer voltál falun nem jelenti, hogy értesz is hozzá B+! Bírom ahogy onnan a nagyfaluból osztják az észt.
Régen is simán lehetett legálisan pálinkát főzetni a "lehullott" szilvából. Azt csak nektek mesélik be, hogy az orbán találta fel. 2-3 hordó szilva miatt meg szerintem senki nem vállalja fel, hogy megvakuljon, úgyhogy továbbra is viszi főzetni...
Laciii 2012.11.20. 17:00:50
Holland füveseket meg a hazai alkoholistákat elnézve lehet, hogy jobban jártak.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.20. 17:00:57
@zbzbzb: őrmester úr kérem engem felbujtottak!
Netuddki. 2012.11.20. 17:02:36
Nyilván az a cél, hogy ha ki is dobjuk a jelenlegi kormányt, akkor a cimbora azért elég gazdag legyen a következő választásig...."
Sok hűhó semmiért. A következő kormány simán kidobja a "haverokat" ezekből a biznicekből...
Napkutya 2012.11.20. 17:10:53
Igen. És, mire ezt megcsinálja, addigra simán elmegy, vagy 200-300 millió az adófizetők pénzéből az újraszabályozásra, a törvénymódosításokra, a jövedéki rendelkezések módosításaira, stb.
Nem számít ez a mostani bandának.
Ennyi pénzből egy megyényi iskolát lehetne fűteni majd két-három év múlva, de most nem számít!
OSZTANI kell, amíg még lehet!
Anti Anyag (törölt) 2012.11.20. 17:15:00
zbzbzb 2012.11.20. 17:17:46
zbzbzb 2012.11.20. 17:19:16
saccolással?
részegek számolásával?
a szerény, állami (tehát mindenkori kormányok által befolyásolt) statisztika is 25%-ra teszi a szürke/feketegazdaságot (olvastam valahol, most nem tudom hol). akkor min is vagyunk meglepődve?
zbzbzb 2012.11.20. 17:19:48
Dzoltán55 2012.11.20. 17:22:28
Napkutya 2012.11.20. 17:25:37
Mert, ha AZT vesszük alapnak, amit a Matolcsy nevű osztó lát az asztalon, -akkor, alighanem szarban vagyunk, mert nem érdemes reál értéken licitálni a tétért.
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.11.20. 17:27:50
az okosabbja persze úgy csinálta, hogy egy kisebb részét lefőzette hivatalosan, arról volt papírja, a többit meg lefőzte maga otthon, legfeljebb ha pechje volt és feljelentették pár év múlva, mondhatta azt, hogy "finánc úr, nem fogyik, nem fogyik, nem issza itt senki, azért van ennyi!".
de a viccet félretéve, mióta olcsón lehet hivatalosan főzetni, egyszerűen tényleg nem éri meg a macerát, meg a veszélyt.
ez persze nem jelenti azt, hogy nem maradtak, akik maguknak főznek, de hát azt is hiába mondják el évről évre, hogy szüret után ha nem muszáj, ne menjünk a pincébe, vagy ha nagyon muszáj, vigyünk gyertyát magunkkal....
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.11.20. 17:29:53
és a sok alkoholista egészen egyszerűen leszokik az ivásról, ha nehezebben lehet hozzáférni a piához.
hááát, ha írtál is szakdolit az addikciókról, valszeg plágium volt az egész....
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.11.20. 17:31:24
10 ezer forint vásárlás felett ingyen Fidesz-kitűzőt kap majd a paraszt.
infuriated 2012.11.20. 17:32:53
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.11.20. 17:34:18
na ja, például amiatt, mert nem sok vizet fognak zavarni. beszerezzük máshol.
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.20. 17:36:59
és főleg, hogy a kormánynak is...
u4hgn 2012.11.20. 18:09:24
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.20. 18:14:37
Gyulimali 2012.11.20. 18:16:38
...Ó, hát és feltételezhetően egyforma eséllyel indul minden szereplő a koncesszióért, és nem élvez előnyt az eddigiek alapján a kormányközeli oligarcha lét. Nem egy országban élünk? ...
Miért, Te akarsz venni koncessziót?
Ha nem, akkor mi a gond ezzel?
De most komolyan... adott egy merőben spekuláción alapuló cikk, amiben csupán találgatások szerepelnek. Erre mindenki államosítást kiált.
Én személy szerint nem vagyok hajlandó ezen magamat felidegesíteni. Majd idegeskedek akkor, ha TÉNYLEG meglépik, és emiatt tényleg sokkal DRÁGÁBB lesz a pia. Addig csak feleslegesen hergelném magam ezen.
Gyulimali 2012.11.20. 18:18:49
..aki teheti, Szlovakiaban vasarolja a DVD-t,..
Nem, én pl. itthon veszem meg a pendrivet is, meg azt az évi 10 db DVD-t is, amire szükségem van, bár ez már nagyon nem tartozik ide.
Anti Anyag (törölt) 2012.11.20. 18:26:33
Innen már tudnak következtetni.
Anti Anyag (törölt) 2012.11.20. 18:28:20
Memória kártyából pedig veszel kb. évente 1-2 db.-ot.
deszegregator 2012.11.20. 18:29:50
mrs. white 2012.11.20. 18:32:55
Valóban nem könnyű kijönni a cigeretta haszonkulcsából. Ez tény. Erre lehet megoldás a legújabb ötlet, minél több terméket mellé pakolni. Rohadt nagy segítséget azért nem jelent, hogy a hasonló haszonkulcsú kaparós sorsjegyet tervezték erre. Ettől csak egy egyszerűbb módszer létezne, ha nagyobb haszonkulcs lenne a terméken. Miért nem merül fel soha, hogy vajon miért ennyi a kulcs és miért nem lehet rajta emelni? Talán baj, hogy aki kereskedik vele az megélhet belőle. Egyébként itt jön a következő probléma. Ha nagyon vonzó a trafik akkor mindenki azzal akar foglalkozni egésze a következő kormányváltásig ahol lehet, hogy az egészet visszacsinálják. Annyira viszont nem jó üzlet mert egy pár év alatt nem jön vissza a befektetés. Ha nagyon vonzó akkor mi alapján választják ki a nem kevés számú jelentkezőből az arra "legérdemesebbeket". Ha a szesz is koncesszióba kerül, akkor vajon szabott ára lesz vagy marad a rugalmas árképzés azzal a feltétellel, hogy egy faluba máshol nem lehet pl megvenni, mert akkor már most mondom, hogy vevő lennék egy pár darab jogra. Igaz, most nem lennék falusi boltos, mert miután kiszedték a cigit forgalomból + úgy lehet a szeszt is, akkor nehéz lesz a tejből kenyérből megélni, ami meg a hypereknél nyomott áron van. Már most is falvakon lehet keresztűl menni anélkül, hogy kocsma lenne és bolt is csak mutatóba. Nem nagy buli most falusi lakosnak lenni.
Jokerpofa 2012.11.20. 18:37:10
mbenedek 2012.11.20. 18:37:41
hurmazs 2012.11.20. 19:03:57
Egyébiránt ha én pályázok és a Sanyi is a másik utcából mi alapján döntik el ki részesül a zsíros biznicből?
infuriated 2012.11.20. 21:36:39
Gyulimali 2012.11.20. 23:23:40
Nézd, szíved joga, hogy rettegjél. Én személy szerint teljesen feleslegesnek érzem az ezen való idegeskedést. És elárulok egy titkot. Ha meg akarják csinálni, majd meg is fogják. Nyugodtan jöhetsz itt a haverokkal, meg az oligarchiákkal, de ez a világ már csak ilyen, és nem a mostani garnitúra alatt lett ilyen, hanem már bizony előtte is ilyen volt, szóval azt pl. nem értem, hogy min csodálkozol, attól, hogy a másik oldal demokratának nevezi magát, és ezeket meg diktátorozza, nem jelenti azt, hogy ez így is van.
A te választásod, hogy boldogan élsz benne, vagy rettegésben.
A mostani kormány ebben látja a heyzet megoldását. Alapvetően egyrészt az elvvel egyet tudok érteni, másrészt, mint többen is jelezték, a világ több országában is hasonló rendszer működik, azonkívül még be is jöhet nekik.
Mivel nekem nincsen rálátásom az ő helyzetükre, illetve a motívációkra, így én csak a saját dolgommal foglalkozom, mert csak a saját egészségemet rombolnám vele. Irígykedni meg nem fogok a "haverokra", mert a saját lelkiismeretükkel maguknak kell elszámolniuk. Én személy szerint utolsó tolvajnak gondolom azokat, akik a State capture-ben részt vesznek, mert mindenki jövőjét lopják el, de ettől függetlenül sem vagyok hajlandó ezen idegesíteni magam.