morgás joga 6.jpgOrszágunkat messze elkerüli a válság - legalábbis erre utalnak egyes, költségvetési gazdálkodásunkat reprezentáló hírek. A kiadásokból nem látszik, hogy hazánkban csökkenő tendenciát mutat a reálbér és a fogyasztás és százezrek érzik úgy, ebben az országban már nem tudják biztosítani saját és családjuk megélhetését. Ha csak a kormányzati költekezést nézzük, ténylegesen is igazi Tündérország vagyunk, európai bérszínvonallal, munkakörülményekkel és cafeteria-rendszerrel.

 

  • Ugyan az állami szférában foglalkoztatottak száma csökkent, a Miniszterelnökség úgy érzi, egyre több munkatárssal tudja csak ellátni feladatát. Tavaly még 146-an sürögtek-forogtak a magyar politika központi vegykonyhájában, 2012-ben már 275-en dolgoznak ugyanott. Láthatóan tehát a Miniszterelnöki Hivatal sokat tesz a hazai munkanélküliség felszámolására, hiszen egy év alatt 90 százalékos létszámnövekedést produkált - sajnálatos módon az adófizetők pénzéből. A "takarékos" állam keretében Orbán Viktor a tavalyi 645 millió helyett idén már 1,6 milliárdot költ közvetlen munkatársai javadalmazására, az átlagfizetés egy év alatt 368 ezer Ft/fő/hóról 485 ezer Ft/fő/hóra nőtt, a 76%-os átlagbéremelés jelentősen meghaladta az országosan tapasztalható reálbércsökkenést.

 

  • Minisztériumok által foglalkoztatott politikai tanácsadókból sem szenvedünk hiányt - az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) adatai nélkül  18 politikai főtanácsadót és 46 politikai tanácsadót foglalkoztat a kormányA legtöbb politikai tanácsadónak és főtanácsadónak a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) ad munkát (3 főtanácsadó és 27 politikai tanácsadó), jövedelmük havi 250 - 972 ezer forint skálán mozog, az átlag 547 ezer Ft/fő/hó.

 

  • Nyolc államtitkár kap lakhatási támogatást, valószínűleg ők sem a takarékoskodás jegyében döntöttek úgy, hogy nem valamelyik lepukkant lakótelepen vernek tanyát, átlagtámogatásuk 168 ezer Ft/hó. Vannak, akik szolgálati lakásban laknak és vannak, akik lakásfenntartási térítést vesznek fel, melynek havi összege maximum a köztisztviselői illetményalap hatszorosa lehet, (jelenleg 231.900 forint). A legszerényebb támogatást Hegmanné Nemes Sára, a fejlesztési tárca vagyonpolitikáért felelős államtitkára veszi fel, havi 150 ezer forintot 88 négyzetméteres szállása fenntartására. Halász János erőforrás-minisztériumi parlamenti államtitkár mindössze 57 négyzetméteres szállása fenntartásához  havonta 231 ezer forintot kap, de Hoffmann Rózsa sem a Havannán lakik láthatóan, 72 négyzetméteres laktere havi 230 ezerbe kerül az adófizetőknek. Egy biztos, a számokból kiindulva kevés az esélye, hogy átlagpolgárral találkoznak a lépcsőházban.

 

  • 2012 februári,  a  hiánycél biztosításához szükséges intézkedésekről szóló kormányhatározat tilalmat rendelt el "az intézményi beruházás keretében történő" bútorbeszerzésekre - a Matolcsy-féle minisztérium megtalálta a kibúvót a 350 milliós eszköz-beszerzéséhez - a takarékoskodás "nem vonatkozik az államháztartási körön kívüli gazdálkodó szervezetek és a fejezet vagyonkezelésében levő gazdasági társaságok beszerzéseire, valamint olyan eszközök beszerzésére, amelyeket a költségvetési szerv a hatályos számviteli szabályok előírásai alapján, összhangban az intézmény számviteli politikájával kis értékű tárgyi eszköznek minősít" (forrás: index.hu). A 98 ezer forintos forgószék és a közel 12 ezres lábtámasz külön említést érdemel, mint "előnyös" áron történő beszerzés.

 

  • A kormánytisztviselőknek nemcsak a lakhatását segíti a kormány, hanem gyermekeik megfelelő módon felnevelését is - luxusovikba járathatják porontyaikat állami támogatással (havi 60 ezer Ft/gyermek). Kérdés, ez ténylegesen mennyibe kerül éves szinten az adófizetőknek, illetve ki fizeti a különleges cafeteria-juttatás utáni közterheket.

  • A kormány nem takarékoskodik legújabb programjának népszerűsítésén sem - a munkahelyvédelmi akcióterv reklámozása összesen 56 264 400 forintba kerül, és ebben még nincs benne a jelenleg bővítés alatt álló weboldal teljes költsége. A több, mint 56 millióból országosan 1575 darab plakátot ragasztottak ki, és 80 hirdetést buszok hátfalain helyeztek el. A plakátokat és a kampány egyéb elemeit a Simicska Lajoshoz közelinek tekinthető I.M.G. Inter Media Group Kft. egyik alvállalkozója, a Lounge Design Kft. készítette, a plakátokon azonban nem magyar munkavállalók fényképei vannak (a „produkciós idő és költségek leszorítása érdekében” ). Elmondható tehát, hogy a munkahelyvédelem reklámozása sem teremt itthon munkahelyet, csak külföldön - valószínűleg egyetlen kormányalkalmazott sem merészkedett el egyetlen olyan helyre sem, ahol találkozhattak volna igazi magyarokkal, akik munkahelyüket szeretik és aggódnak is érte. 

A lista nem teljes - gondoljunk csak a szolgálati jármű-használatra, ingyenes telefonra és internetre, testőrökre és sofőrökre, külföldi utakra, repis vacsorákra, ruhapénzre, stb, ezekről a kormányzat egyelőre nem adott ki tájékoztatást.

Vajon az adófizetők meddig tudják még finanszírozni ez a költekezési színvonalat? És meddig akarják?

És vajon hosszabb távon milyen következményei lesznek annak, hogy a döntés-előkészítők és döntéshozók egy olyan tündérvilágban élnek, amelynek nem sok köze van a valósághoz, ahol nem befolyásolja életüket negatívan egy-egy új adó vagy a régi adónemek drasztikus megemelése?

Csatlakozz a Facebook csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr604701520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lavór 2012.08.08. 15:10:38

Így jártak a választópolgárok.

komplikato 2012.08.08. 15:11:59

Érdekes cikk, de azért bátorkodom megjegyezni, hogy (sajnos) egy normális matrac 120-200K, de ha az ágy szélesebb fajta, akkor még több. Így átlagbérből nem csak egészséges kaját, de normális fekvőhelyet sem tudsz venni idehaza.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.08.08. 15:14:09

a jövő elkezdődött. még annak idején, a kiabálós Kovács Pistikével, aki Jürgen Schmidt-ként látta meg a napvilágot egy München melletti faluban.

vagy valahogy így...

2012.08.08. 15:22:02

Gondolom a normális az lenne, ha 90 ezres fizetésből 15-ért panelszobát bérelnének és biciklivel / gyalog járnának.
Ez tényleg inkább csak morgás, méghozzá elég populista. Valami szoci blog lenne? Mert olyan kommunista hangzású írás.

komplikato 2012.08.08. 15:22:39

Ja a cikkhez szólva íme egy februári e-mail részlet:
"Tisztelt Álláskereső!

A Német Szövetségi Munkaügyi Szervezet Bonni központja a Nemzeti Munkaügyi Hivatallal együttműködve munkaerő-toborzást szervez.

A toborzás alkalmával az érdeklődők állásinterjún vehetnek részt, és első kézből tájékozódhatnak a németországi élet- és munkakörülményekről, valamint a munkavállalási lehetőségekről."

És alant sorolja a németországi munkákat. Kérdem én az volt a választási programban, hogy külföldi melóhelyre küldjük az embereket vagy az, hogy itthon lesznek melóhelyek? Nos?

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.08.08. 15:24:03

Összeköltözés kertes házba, napelem, napkollektor, kút, bicikli, tyúkok, kecske, konyhakert, csere-bere, fű, no-alkohol, internet, no-TV, zsíroskenyér hagymával...

kikempeljük, rohadjatokmeg!

Továbbá gyűjtünk, hogy külföldre húzzunk.

Az utolsó kapcsolja le a villanyt.

komplikato 2012.08.08. 15:25:03

@A csótány is ember: azért az elég egyértelmű volt, hogy a plakátolás (munkavédelem, vagy az iskolás riogatós) csak azért kellett, mert szegény Simicskának már meleg vízre sem telik. ;)
És akinek ez nem tetszik az komcsi.

Madárfejű Lajcsika (törölt) 2012.08.08. 15:26:18

Most nem értem mit kell itt vergődni, hiszen az emberek megszavazták, így lett, majd a következő választáson lehet új rablóbandát fejünk fölé emelni szabad rablási engedéllyel.
Amilyen a társadalom, olyanok a politikusai, vagyis ők csak nagyban csinálják, amit minden magyar kicsiben.
Pay no attention to what I say to get elected. - ez a mottója lehetne minden magyar politikusnak, nem csak Viktornak ám, de az LMP-től kezdve a Jobbikon át a DK-ig.

Akinek meg nem tetszik, annak el lehet menni Magyarországról... mondta a másik rablóvezér, Fletó.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.08.08. 15:26:49

@Johnny Joker: ..., torrent, maszekolás,... ezeket kihagytam.

KolompárRómeó 2012.08.08. 15:27:01

"az átlagfizetés egy év alatt 368 ezer Ft/fő/hóról 485 ezer Ft/fő/hóra nőtt, a 76%-os átlagbéremelés"

Ez hogy jön ki? A 368 valóban 75.8%-a a 485-nek, de ezt "fordítva" kell nézni, azaz 32% az emelkedés.

A többivel egyetértek.

Brian Cohen 2012.08.08. 15:27:33

@A csótány is ember: "Gondolom a normális az lenne, ha 90 ezres fizetésből 15-ért panelszobát bérelnének és biciklivel / gyalog járnának."

A normális az lenne ha a saját fizetéséből saját maga fizetne mindent. Ha nem éri meg neki akkor ne menjen abba az állásba. Esetleg próbáljon meg olyan helyen dolgozni a versenyszférában ahol a teljesítménye szerint bérezik.

tankaranka 2012.08.08. 15:29:07

Izé.. jönnöm már egy kis Gyurcsányozás, hogy a libsibolsik sokkal többet kaptak-loptak, meg egyébként is bajnai a libáival stb és ez meg most csak jogos igány és szükséglet kielégítése...

Madárfejű Lajcsika (törölt) 2012.08.08. 15:31:14

@komplikato: szerintem azzal mindenképpen csak jobban jár a magyar munkanélküli, ha Németországba küldik ki melózni, nem pedig itthon kap egy sárga mellényt és seprűt, aztán mímelheti a munkát évente 30 napon át a segélyért

az más kérdés, hogy a magyarok 90%-a alkalmatlan mindenféle munkavégzésre, pláne külföldön

csiszlikek dáridója 2012.08.08. 15:31:59

itthon nem találtak senkit aki felvállalta volna, hogy "Szeretem a munkám!" Vajon miért?

anno a maszop a női szavazókért kampányolt egy holland fogamzásgátló reklámplakáttal...

Madárfejű Lajcsika (törölt) 2012.08.08. 15:33:19

@A csótány is ember: az a nem normális, hogy nulla teljesítményért a versenyszférát meghaladó juttatásokat kapnak az állami alkalmazottak és a vezetők

az a társadalom beteg, ahol a ténylegesen termelő versenyszférában dolgozók helyett az állami alkalmazottak élnek jobban

komplikato 2012.08.08. 15:36:38

@nemvagyokjogasz_de: Miért, a Nemzeti Konzultáció vagy a Népszámlálás plakátokon magyar emberek vannak?
Ne csináljátok már, ilyen plakátokra nemzetközi arckép katalógusból kerülnek random emberek. Még akkor is ha látszik rajtuk sokkal jobban élő osztrák, francia vagy bármi más náció tagjai. :D
Ha csak ez lenne a baj a plakátolással ...

komplikato 2012.08.08. 15:37:16

@Madárfejű Lajcsika: Jogos, még az is lehet illetőnek lesz nyugdíja meg TB-je :D
Meg rájön, hogy van ahol melóért fizetést kap és nem létminimumot ...

csillámpóni 2012.08.08. 15:38:45

Tegyék ki Szegedi Csanit. Ő magyar, zsidó, européer, szereti a munkáját... Vagy (tegyék ki) Skrillexet. (Skrillex) olyan ellenállhatatlanul szexi a maga kis izgő-mozgó módján, hogy az nálam csont nélkül kosút. Hozzászokik az ember az enervált emó nördökhoz, erre beng! Jön ez a gyerek (Skrillex) a kis fekete rucijában, a nagy okosszemüvegében, a puha kis fekete hajával, és úgy odateszi magát, hogy hetero férfinak - Bono fénykora óta - nem állt így fel egy másik férfitól. Ilyen emberek kellenének a millába, és meglenne 14-re a háromharmad! Még Áki is belezúgott! Talán még Csani is. Nu nem is csoda. Huh.

hy3 · http://n-p.blog.hu/ 2012.08.08. 15:41:28

@idelle: jó a riposzt, de a mostani hatalmi arrogancia mentésére kevés :)

2012.08.08. 15:49:03

@komplikato: Persze, bizonyos részletek jogosak... de vannak olyan állások, ahol kell egy adott színvonal, ugye a menedzser sem szakadt tornacipőben megy üzleti tárgyalásra. A poszt gyakorlatilag mindent kifogásol, ami egy gyári munkás juttatását meghaladja. Pedig a munkakör nem ugyanaz.

@Brian Cohen: Nincs különbség, mert akkor a fizetés lenne annyi, hogy ugyanazt az életszínvonalat elérjék. Most hogy egy viszonylag kis lakásra hogyan lehet 230 ezret elkölteni havonta, én sem tudom, de a juttatások tényével szerintem nincs baj, csak azzal, hogy egyesek pofátlanul visszaélnek ezekkel a dolgokkal és 3x annyit tesznek zsebre, mint amennyi még logikus és érthető lenne.
A teljesítmény nem tudom, mennyire számít ezeknél, elvileg kéne, a gond az, hogy a kiválasztás is ciklusonként történik és nem feltétlenül szakmai alapokon... és ez sajna általános, nem pártfüggő.

@Madárfejű Lajcsika:
A mondatod fele helyes, ez kicsit soknak tűnik, habár jó lenne látni egy valós összehasonlítást magánszférás fizukkal (nem képzetlen segédmunkásra gondoltam hanem hasonló munkakörökre). De hogy egyénenként ki mit csinál azt gondolom te sem tudod jobban, mint én (semennyire) - ott is vannak jó és rossz szakemberek. Én problémának azt látom, ha ezeket nem hagyják, hogy végezzék a dolgukat politikamentesen...

2012.08.08. 15:53:51

@A csótány is ember: Költözzön a környékre, ha már ilyen zsíros állást kapott. Ha meg nem akar, akkor ne vállalja el a munkát, ennyi.

SemBoga 2012.08.08. 15:55:31

@A csótány is ember:

"Gondolom a normális az lenne, ha 90 ezres fizetésből 15-ért panelszobát bérelnének és biciklivel / gyalog járnának."

nem, a normális az lenne, ha a képviselők a saját munkájukat nem értékelnék többre, mint 90e fizú és 15ért panelszoba meg bicikli - amíg ilyen eredményei vannak az országnak

FPéter 2012.08.08. 16:22:59

@komplikato: neked is a munkáltatód fizeti a matracodat???

safranek 2012.08.08. 16:27:17

A reklm szakmában bevett szokás, hogy a kampányokhoz gyakran külföldi anyagból dolgoznak. Egyetlen reklám modell sem akarja, hogy az utcán mutogassanak rá (ott megy a prosztatás/hüvelygombás).
Vannak katalógusok, amiből kiválasztható a témának megfelelő kép, már csak a szöveg kell rá.

FPéter 2012.08.08. 16:29:58

@csillámpóni: hahaha, Orbán Viki arcképét kellett volna kitenni a "szeretem a munkámat" szlogen fölé!

2012.08.08. 16:31:24

@SemBoga: én azt gondolom kibicelni könnyű. Egyes döntéseket lehet vitatni, vagy örülni nekik, de hogy általában minden szarul megy, és de jól menne ha más lenne ott, irreális. Ha te ülnél ott jó eséllyel akkor sem menne jobban. Mindenki szeretne mondjuk egy hosszú távú, stabil 5%-os növekedést, de a világ összes nobel díjas közgazdásza nem tudná megvalósítani pénz nélkül. Persze, ha kapnánk 1-2 éves gdp-nyi ajándékot akkor abból lehetne, de ahhoz nem kellene a világbajnok közgazdász-csapat.
Ha a "nép" akarata érvényesülne minden mérlegelés nélkül, akkor az összes bankár és politikust felakasztottuk volna már, és épp a kajáért öldökölnénk a szomszédot a mad max-féle világban.
Hogy jó lenne, ha lehetne objektíven értékelni a teljesítményt, és ez alapján történne kiválasztás, bérezés/juttatás? Persze, hogy jó lenne. Csak az általános hangulatból azt érzem lassan mindegy, ki mit mond. Jól élni hirtelen nem fogunk, ergó a Dunába mindannyiukkal... ezért ez sem egy valódi álláspont... a másik véglet...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.08.08. 16:37:40

"az átlagfizetés egy év alatt 368 ezer Ft/fő/hóról 485 ezer Ft/fő/hóra nőtt, a 76%-os átlagbéremelés"

Ez csak 32%-os béremelés. Mondjuk Vágó Gábor 500 ezer feletti összegről beszélt, nem 485 ezerről :)

Failer 2012.08.08. 16:39:08

Na nehogy stock képeket használjanak.. döbbenet. Kár, hogy csak ilyenkor próbáltok magyarkodni :)

nincs_nick 2012.08.08. 16:40:34

@komplikato: 150-ért mi a francot vettek? 200k-ért már olyan matracot kapsz, ami "bálnapéniszbőrrel borított", ha normális matracboltban veszed és nem Kika-ban... Latex + kókusz + felső memory megáll 150eFt-ból egy 180x200-as ágyra, ami a legnagyobb hazai szabvány méret (nálunk ugye nincs king size, stb.) Én pl. 50eFt-ért(!) vettem ekkora méretben katonai tartóssági előírásoknak megfelelő hideghabot, 90°C-ban mosható aloe huzattal. (Kényelem miatt, fullos latex sem volt kényelmesebb nekem.) Hideghab mi a rákért nem jó nekik?

Píter 2012.08.08. 16:41:28

index címlapon: ,,Az országot elborító munkahelyvédelmi plakátsorozaton nem magyar munkavállalók fényképei vannak." - legalább egy plakátot illett volna mellékelni vagy linkelni...

Egyébként botrány, de mit várunk, ezektől, szüretelnek, amíg csak tudnak...

VT Man 2012.08.08. 16:42:27

@komplikato:
"És alant sorolja a németországi munkákat. Kérdem én az volt a választási programban, hogy külföldi melóhelyre küldjük az embereket vagy az, hogy itthon lesznek melóhelyek? Nos? "

Akinek nem büdös a munka, az akár külföldre is elutazik, ha kell a pénz.

Akinek büdös, az itthon ül és nyavajog, hogy "mikor jön már szembe a munka??".

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.08.08. 16:42:32

@Brian Cohen: Az nem gond, hogy lakást bérelnek neki, de normális áron kellene.
Fizessék ki a bérleti díjat mondjuk havi max. 100 ezerig és a többit ő állja zsebből. Vagy legyen állami tulajdonú szolgálati lakás, max. 100 négyzetméter és ne kerüljön 30 milliónál többe megvenni...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.08.08. 16:53:43

"57 négyzetméteres szállása fenntartásához havonta 231 ezer forintot kap"

Rendezzünk versenyt! Ki talál hamarabb olyan kiadó lakást, amelyik 60 négyzetméternél kisebb és a bérleti díj + rezsi 200 ezer felett van?

is 2012.08.08. 16:56:32

@idelle: tehát akkor a FIDESZ egy szinten van az akkori SZDSZ-szel. ugye jól értem, hogy ezt a hasonlatot ezért hoztad? bár tűnnének is el ugyanolyan hamar.

is 2012.08.08. 17:01:23

@online távmunkás: ha olyan a berendezése, olyan a szolgáltatása (porta, belső medence, kertész stb.), és olyan helyen van (Buda tetején), akkor simán. pl: ingatlan.com/kutvolgy/kiado+lakas/tegla-epitesu-lakas/budapest+12+kerulet+luxus+rezidencia/6245602

ez négyzetméterre vetítve még magasabb ár is (rezsi nélkül). persze megkérdezhetjük, hogy miért kell ilyenben laknia egy államtitkárnak.

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2012.08.08. 17:11:41

Gyakorlatilag ingyen élnek a mi pénzünkből.
Ingyen lakás
Ingyen rezsi
Ingyen gépkocsi
Ingyen benzin
Ingyen telefon
Kajajegy
Üdülési csekk
Prémium
A fizetésükből már csak a ténylegesen luxusnak számító dolgokra 'kell' költeniük.
Kockáról kockára!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.08.08. 17:11:51

@nemvagyokjogasz_de: Az ilyen kampányokhoz érdekes módon sosem munkásembereket keresnek. Vajon miért? Mert egy fotómodell sokkal jobban a plakáton, mint egy munkában megizzadt gyári munkás...

sírjatok 2012.08.08. 17:13:55

plakátokra stock fotók kerülnek ki, nem nagy újdonság, teljesen bevett szokás

prometheus_X 2012.08.08. 17:15:39

@A csótány is ember: Nem irigyellek azért, amit most a nyakadba vettél. Manapság nem túl szerencsés politikusokat védeni. Egyébként: minek is? Nem védi őket eléggé a tv.?

Aki már látott tárgyalást testközelből, tudja, hogy miről beszélsz. Csakhogy piaci alapon egy piaci szereplő képviselője a tárgyaláson a piaci bevételeiből finanszírozza magát, amit jó esetben a cége piacképességének, bevételeinek megfelelően áraz be magának. Kis vállalkozás kis öltöny, nagy vállalkozás nagy öltöny + Audi + istenfasza. Ha ezt párhuzamosítjuk az állammal, akkor azt láthatjuk, hogy a logikus is az lenne, ha kis állam kis öltöny, nagy állam nagy öltön + Audi + istenfasza. Márpedig Orbán is azt mondta, Magyarország bizony elég szegényecske. Akkor költekezzenek csak annak megfelelően!

Kíváncsian várom, mi az ellenérved.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.08.08. 17:21:25

@is: 60 négyzetméter alattit kérdeztem. 100 négyzetméter felett persze van egy csomó luxuslakás. Most nincs időm a sok marketingszöveget végigolvasni, de a linkelt lakásokhoz hasonlóknál a bérleti díjban benne szokott lenni a rezsi is, hiszen gyakorlatilag szállodai szolgáltatásokat nyújtanak (takarítás, ágynemű, törölköző, stb.)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2012.08.08. 17:23:36

@online távmunkás:

A cimborám lakáskiadóként most engedett a havi 60 + rezsiből tíz százalékot egy 54 nm-es lakásnál, mert az eddigi bérlője utánanézett és 24 óra alatt tucatnyi ajánlatot kapott ezalatt az ár alatt.

2llkedő 2012.08.08. 17:25:08

@A csótány is ember: "Gondolom a normális az lenne, ha 90 ezres fizetésből 15-ért panelszobát bérelnének és biciklivel / gyalog járnának."

Állítólag 47 ezerből is meg lehet élni.

Baines 2012.08.08. 17:26:56

@Madárfejű Lajcsika: Külföldre küldeni az itthoni munkanélkülit csak látszólag jó megoldás! Arányukat növelve az itthoni viszonyokat konzerváljuk vele (lásd az albán, török, stb példát). A külföldön szerzett jövedelem egy része visszaáramlik az országba -az itthoniaknak elviselhetővé téve az életét- és ezért semmi sem kényszeríti a politikai vezetőket, hogy olyan gazdasági lépéseket tegyenek, mellyel az ország versenyképessége növekedne. Érdemes lenne észbe kapni, mert soha nem volt ilyen magas a külföldre vágyók aránya! Persze, lehet, hogy a mostani vezetés célja éppen ez...

Viktus 2012.08.08. 17:28:44

@komplikato:

Ott fenn tudnának a fizetésükből :P , de minek vennének ? el kell érni a 47 ezres átlagbért a sok szorgos kis hangya meg dolgozzon ennivalóért ...

déjá vu39 2012.08.08. 17:29:57

@komplikato: ".. bátorkodom megjegyezni, hogy (sajnos) egy normális matrac 120-200K.."

Érdekes álláspont. Szóval, edényt, matracot, óvszert,... mindent mi fizessünk? (A cikk nem az árat, hanem a közpénzből történő beszerzést kifogásolta...)

Makkasz 2012.08.08. 17:34:22

A közalkalmazottak száma 2008-tól folyamatosan nő (előtte nem tudom), ebben a négy évben 8%-kal, 710.000 főről 776.000 főre (66.000 új munkahely:)).

Idióta, tehetségtelen, talpnyalóhadat fenntartó banda.

Bár ez lenne a legnagyobb hibájuk.

Katona, rendőr, pedagógus, ezekre szükség van, a többinek mekkora részére? Szerintem ötödére sem.

mim 2012.08.08. 17:55:27

Remélem nem túl cinikus:

"Tavaly még 146-an sürögtek-forogtak a magyar politika központi vegykonyhájában, 2012-ben már 275-en dolgoznak ugyanott."

Ezen nincs semmi meglepő. Bürkraták mindig is gyosan szaporodtak. Viszont a %os mértéke tényleg figyelemre méltó. Lehet valami a népsségnövekedési adatok mögött..

"..18 politikai főtanácsadót és 46 politikai tanácsadót foglalkoztat a kormány.."

Helyes. Viszont ha rossz tanácsot adnak, akkor tessék szerződést bontani. Különben még azt hiszi valaki, hogy buli pozíciókról van szó.

"parlamenti államtitkár mindössze 57 négyzetméteres szállása fenntartásához havonta 231 ezer forintot kap"

Mert nem ott laknak. Mi kerülne ennyibe egy ilyen apró szállásban? Nyilván máshol laknak és TEK / titkosszolgálat fedezi a valódi szállást. A költséget viszont botor módon nem titkosították. Hát-hát.

"..matracokat vásároltak, 130 és 150 ezer forintért.."

Tessék tudomásul venni, hogy ők a modern arisztokraták. Nem fognak tömeggyártási termékeket használni. Nekik többszörös anatómiai vizsgálat után személyre szabott matracot készíttetnek.

"..a takarékoskodás "nem vonatkozik az államháztartási körön kívüli gazdálkodó szervezetek és.."
Nyilván nem, mert valakiken keresztül be kell szerezni a többieknek is a dolgokat.

"..luxusovikba járathatják porontyaikat.."

Miért? Ki nem veretné meg a politikus gyerekét a fiával? Örülhetünk, hogy nem 200-300k-ért foglalkoztatnak dadust.

"..munkahelyvédelmi akcióterv reklámozása összesen 56 264 400 forintba kerül, és ebben még nincs.."
Áh kérem... apróság!

defenestratio · http://www.youtube.com/watch?v=SEuBeH4LCyU 2012.08.08. 18:06:57

@A csótány is ember: "Ha a 'nép' akarata érvényesülne minden mérlegelés nélkül, akkor az összes bankár és politikust felakasztottuk volna már, és épp a kajáért öldökölnénk a szomszédot a mad max-féle világban."

Ami késik nem múlik, "avagy ha egy egy üzlet beindul"...

egy osztrák ismerősöm szokta mondani, hogy ha minden nap felkoncolnánk egy politikust, egy bankárt, és egy jogászt, akkor minden nappal szebb lenne a világ.

Mityu Addideapénzt kft LE 2012.08.08. 18:24:48

"A 98 ezer forintos forgószék és a közel 12 ezres lábtámasz külön említést érdemel, mint "előnyös" áron történő beszerzés."

Nekem Márkus László egy régi kabaré jelenete jut erről eszembe:

Mi kerül ebbe a fotelba 7 ezer 200 forintba? :)

youtu.be/LULNgzYGzLc

2012.08.08. 18:25:14

@prometheus_X: nem a kis öltönnyel van a gond, de ing legalább legyen, mert kell. Én nem gondolom, hogy egy magas beosztású közszolga a Havanna lakótelepen kéne lakjon, vagy hogy ne legyen pl szolgálati telefonja.
Amúgy nem védek senkit, inkább a túlságosan leegyszerűsített posztokat nem szeretem. Szidunk sokmindenkit, hogy dilettánsok, közben ítélkezünk olyan ügyekben, amihez nem értünk. A jelen poszt kicsit olyan hergelősnek jött ki, szerintem.

2012.08.08. 18:27:47

Nekem a nagymamám ágya jutott, persze ehhez az is kell, hogy az ember nagyszüleinek jó ízlése legyen és vigyázzanak a cuccaikra. Jó lenne, ha Magyarországra is örökségként tekintenénk, amit majd át kell adni a következő generációnak. Sokszor elgondolkodom, mihez kezd majd a következő kormányzat,mert ezeket a játszadozásokat már nem engedheti meg magának (nem lesz miből vásárolgatni).

2llkedő 2012.08.08. 18:31:30

@A csótány is ember: "Én nem gondolom, hogy egy magas beosztású közszolga a Havanna lakótelepen kéne lakjon, vagy hogy ne legyen pl szolgálati telefonja."

Olyan helyen lakjon, amit a keresetéből meg tud fizetni. A 47 ezerből is tudnak munkába jjárni, rezsit fizetni, gyereket iskoláztatni, no meg egyáltalán megélni. Mármint egyesek szerint. Akkor hogy is van ez?

2012.08.08. 18:41:18

@félázsiai 2llkedő: nem egész értem a kérdést... mindenki a rabszolgabért kellene kapja? képesítéstől, képességektől, ambíciótól függetlenül?

Pan Modry 2012.08.08. 18:41:35

@A csótány is ember:
Nincs ezzel semmi gond, de olyanok ne keressenek ennyit akik korabban a versenyszferaban sem kerestek ennyit.

Elegem van hogy az orszagot olyanok iranyitjak javareszt akik nem merettettek meg a valodi ( nem a magyar haveri mutyis) versenyszferaban.

Egyebkent meg a parszazezres matrac nem annyira nagyon durva, az enyem az a felmilliot verdesi alulrol, es meg az sem a top, bar en ezt teljesen legalis versenyszferas fizetesbol vettem.

2llkedő 2012.08.08. 18:49:16

@A csótány is ember: "nem egész értem a kérdést..."

Gondolkozz el rajta, hogy kinek a pénzén élősködnek azok, akik az egykulcsos adóval is, meg a gyerekkedvezménnyel is jól jártak.

2llkedő 2012.08.08. 18:50:39

@A csótány is ember: "mindenki a rabszolgabért kellene kapja?"

Nem! Csak nem kellene pofátlanul mondani a jóból, hogy 47 ezerből is meg lehet élni. Az ilyet ki kéne b.szni a parlamentből.

Viktus 2012.08.08. 18:53:00

@Crescence:

Megnézném a mai fapozdorjás bútorokkal mit kezdene az unokám :D

Muzsikok közt 2012.08.08. 18:55:04

Jó prolipukkasztó cikk, van is komment rendesen.

Netuddki. 2012.08.08. 18:56:52

Versenyszférában sem keresnek ennyit a felsővezetésen kívül akik meg még ennél is többet. De ki állította, hogy a versenyszférában felsővezetőként beválnának ezek a megélhetési politikusok? A versenyszférában max. a szalag mellé lennének jók. Na ahhoz kéne viszonyítani a bérüket is. Főleg a gombnyomogató droidokét...

Viktus 2012.08.08. 19:00:57

@Crescence:

A mai pozdorja bútorokat megnézném az unokák tüzelőn túl mire használnák ...

tommygun 2012.08.08. 19:07:50

Tökfej posztíró, mindenki értsd MINDENKI stock fotókat használ a marketinghez, a mosóportól a politikáig. Huh, vihar egy pohár vizeletben...

janper 2012.08.08. 19:07:54

98e egy forgoszekert tenyleg minimalis. Egy jobbfajta multinal az irodai szeekek darabja olyan 400e forint korul van.

Hertelendi 2012.08.08. 19:29:37

@Zuckerbrot: Te miért nem inkább az olimpiát nézed?

2012.08.08. 19:31:13

@Pan Modry: Hát a kiválasztásos dologgal lesz még sok gond gondolom, végülis a versenyszférában is működik a nepotizmus. Ami végülis nem korrekt a többiekkel szemben. De ott mondjuk többnyire nem meghatározó indok, ill. kizáró jellegű a munka elvégzése. :) A matracos anekdota inkább azért érdekes, mert azért nem a tipikus juttatás. De gondolom a lakást be is rendezik nekik és ez egy kiragadott érdekesség volt. :)

@félázsiai 2llkedő:
Hehe, az a 47e ft megélhetéses nem volt túl szerencsés kijelentés. Nem hiszem valaki annyira hülye legyen, de hát nem mondhatják, hogy annyit adnak, ami nem elég... az egységes szja-ból meg az jár jól akinek jó a fizetése (feltéve, hogy a munkaadó nem csökkentette a bruttóját), ez azt hiszem, nem ide tartozik... ahhoz nem kell semmi csak egy jó szakma / állás.

2llkedő 2012.08.08. 19:34:13

@A csótány is ember: "ahhoz nem kell semmi csak egy jó szakma / állás."

Éppen a jó állásról van nagyba szó. Amihez még különböző kiváltságok is járnak az adófizetők pénzéból.

Viktus 2012.08.08. 19:35:35

@janper:

Te melyik boltba jársz?

Kombájnos 2012.08.08. 19:54:46

@Madárfejű Lajcsika: Te nagyon tájékozott vagy, hallod!
De mielőtt ezt el is hinnéd, keress rá arra az idézett "el lehet innen menni" mondatra és olvasd el az előtte és utána lévő néhány mondatot is!
Ha még akkor sem érted, kérj meg valakit, hogy magyarázza el, miről szól az a néhány mondat...

Viktus 2012.08.08. 20:03:56

Miközben politikusi berkekben arról zajlott a vita, meg lehet-e élni 48 ezer forintból, szépen lassan eljutottunk odáig, hogy Magyarországon lehetetlen egyedülállóként megélni egy átlagfizetésből, ha nincsen saját, természetesen hitelmentes lakásunk. És ez még akkor is igaz, ha a szépen kozmetikázott, a valóságról azonban igen keveset mesélő 140 ezer forintos nettó átlagfizetéssel számolunk.

hvg.hu/velemeny.nyuzsog/20120808_mennyi

Avatar 2012.08.08. 20:34:12

@Osceola: Nem értem a hozzászólásod. a "Jövő elkezdődött" plakát is fideszes volt, külföldi kisgyerekkel... épp úgy mint a mostani plakátokon a munkájukat szerető külföldiek.
Talán a Kovács Pistizés zavarhatott meg, mert ő a szdsz reklámarca volt, és valóban magyar kisgyerek.

AutosVilli 2012.08.08. 20:46:01

Hát igen a Tetű szaporodik ha nem írtják,a felsorolt dolgokat az emberek a fizetésükből veszik meg.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.08.08. 21:08:02

@A csótány is ember: Nah, pont az volt populizmus, amit most írtál. Ennél jóval kevesebb tanácsadóval, feleennyi kocsival és lakásfenntartási nélkül is beérhetnék. A többségük nem most kezdte a szakmát, tele van zsetonnal, vállalhatna szolidaritást az ország helyzetére való tekintettel.

Vegyük észre, szépen feltőkésítik magukat, majd mehetünk kuncsorogni robot fejében egy tál ételért, miután az állam, mint olyan megszűnik létezni.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2012.08.08. 21:10:49

Az államtitkárok fizetése 997 500 forint, a helyettes államtitkároké 750 ezer forint.

Nem tudom, hogy a fentiek alapján, hogy is gondoljátok, hogy ezekből a szerény jövedelmekből fent lehet tartani egy 57 nm-es "szállást" (lásd még: odú, lyuk, hajlék).

Egy 57 nm-es szállás fenntartására havi 230 ezer simán elmegy! Nektek nem??!!
Még jó, ha marad hó végére nekik valami a fizuból, meg a térítésekből!

Eszem faszom megáll, amit ezek megengednek maguknak!!!!!

prometheus_X 2012.08.08. 21:25:03

@A csótány is ember: Persze, a havannázás talán túlzás, ahogyan a 230ezres lakásktg.-támogatás is. Ezen van a hangsúly igazából. Mert azért alapvetően lássuk be: akármilyen magas beosztású is, van reprezentatív irodája, ahol a vendégeit/tárgyaló partnereit fogadhatja, ehhez nem kell 120-150ezres négyzetméteráron lakást bérelnie.

A probléma a mértéktartás (hiánya), a túlzó kommentek egy része kissé cinikus iróniával nyilván erre próbált rámutatni.

A képviselőink rendkívül el vannak szakadva a realitásoktól, ami sok problémás kérdést vethet fel, még akkor is, ha eltekintünk attól, hogy mik ennek az anyagi vonzatai. Ha pedig még az anyagi vonzatokat is hozzávesszük, úgy mégtöbb problémás kérdés merül fel.

Kifejtem, ha nem bánod.
- etikus-e egy elszegényedő társadalomban az, hogy a képviselő réteg és apparátusa ilyen bőkezű támogatásokban részesül? (nem)
- képviselhet-e engem valaki, aki olyan körülmények közt él 4 évig, amelyből semmit sem érzékel az ország lakóinak valós helyzetéből? (nem nagyon)
- szükségesek-e ezek a támogatások ekkora mértékben a képviseleti rendszer működésének fenntartásához? (nem igazán, a fele is untig elég lehetne)
- szükséges-e ekkora kormányzati apparátust eltartani? (ezt passzolom, de megreszkírozom, hogy nem valószínű)
- az elmúlt 22 év tapasztalatából joggal merül-e fel bárkiben, hogy az apparátus túlnyomó része csontig lenyúlja lével az államot? (igen)
- az elmúlt 22 év alapján az apparátusnak lehet-e előjoga arra az érdemei alapján, hogy ilyen körülményeket biztosítson számukra az állam? (nem)
- erősíti-e mindez az Orbán-kormány elitista és elitvédő (politikailag is nyilvánvalóan hátrányos) negatív imázsát, amely az elmúlt 2 évben alakult ki és egyre inkább erősödik a köztudatban? (igen)

Talán még találnék hasonló kínos kérdéseket, válaszokat, de talán ennyi is pont elég.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2012.08.08. 21:31:31

Akkor meressze a picsáját egy közalkalmazott, köztisztviselő 98 ezer forintos forgószékben, ha az ország harmada nem akar éppen éhen halni, hanem azon gondolkozik, hogy a negyedik ingatlanját éppen hol vásárolja meg!!!

A fenti megállapítás az összes kibaszott fizetésükre, költségtérítésükre, hivatali ingóságukra, és ingatlanukra vonatkozik!

dekol84 2012.08.08. 21:34:56

@A csótány is ember: Akkor olvasgasd a magyar vizslát! Abban olyan gyönyörű és bölcs cikkek voltak! Hogy rohadna meg a zösses fideszes csürhe!

dekol84 2012.08.08. 21:36:29

@félázsiai BPBP: Minek adtál nekik 2/3-os felhatalmazást 2010-ben! Ha nem ikszelsz be nekik, akkor most a zorbán is a vitézy zusófiát nyomná a vitézy dávid hátán és nem a zország pénzét költené! Hogy rodna meg minden fideszes csürhe!

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2012.08.08. 21:38:08

@dekol84:
"inek adtál nekik 2/3-os felhatalmazást 2010-ben! Ha nem ikszelsz be nekik,..."

De jó, hogy jobban tudod nálam, hogy én kire ikszeltem, és ikszeltem-e egyáltalán 2010-ben, vagy akármikor máskor!

dekol84 2012.08.08. 21:39:28

@prometheus_X: "A probléma a mértéktartás (hiánya), a túlzó kommentek egy része kissé cinikus iróniával nyilván erre próbált rámutatni."

Azt is leszarnám, ha a Four Seasons elnöki lakosztályában lakna az egész fideszes csürhe, ha fröcsögték volna végig az "eeemúúútnyóóóócévet". A sok rohadéknak akkor volt pofája folyamatosan cocikra röfögni-okádni-böfögni! Most meg ugyanazt csinálják a 150. hatványon! Hát ezért (is) rodjon meg az egész fideszes szarházi horda! (meg az is aki ezekre szavazott!)

dekol84 2012.08.08. 21:43:46

@safranek: "A reklm szakmában bevett szokás, hogy a kampányokhoz gyakran külföldi anyagból dolgoznak.+

Én viszont azt mondom, hogy már megint milyen orbánista agyament baromság ez a plakát kampány! A zorbán a tetves kurva anyja munkahelyét védje meg ( a zucca sarkot, ahol strichel az a ribanc) a saját összelopott pénzén és ne ilyen idióta plakátokkal bassza tele ezt a hülye narancsországot! Rohadjon meg a külföldi vagy magyar buzeránsokkal a plakátjain!

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.08.08. 22:03:50

Százezer
A kormány által benyújtott tervezet előirányzata szerint százezer rokkantnyugdíjas fog munkába állni hamarosan. Nem azért, mert ilyen sikeresen változott meg a gazdasági környezet, nem azért, mert újabban Magyarországon minden munkáskézre szükség van, nem azért, mert a rokkantsági ellátásnál sokkal többet vihet haza az, aki munkába áll, hanem egyszerűen azért, mert a tervek szerint körülbelül ennyi embernek szűnik meg az ellátása.
Az első elemzések már világosan rámutatnak arra, hogy az elképzelés – bár a legtöbb ember igazságérzetének megfelel – azért ezer sebből vérzik. A hozzáértők szerint, a kormányzati retorika ismét hamis, hiszen a juttatások megvonása nem fogja bővíteni a dolgozók számát. Egyszerűen azért nem, mert nincs elég munkahely.
Sőt az is lehet, hogy a pillanatnyi megtakarítás hosszabb távon visszaüt. A költségvetési megtakarítás ugyanis újabb keresletcsökkenést hoz. Az ellátás nélkül maradó tömeg nem fog vásárolni, nem fog adót, áfát, fizetni, és így tovább.

Hétszázezer
De ez csak a kisebbik baj. Van ugyanis itt egy nagyon komoly probléma is. Ami a hazai rokkantnyugdíjas-rendszer múltjából következik. Elég jól feltárt folyamat, hogy miképpen vált lehetségessé az, hogy Magyarországon, a minden képzeletet felülmúló hétszázezer rokkantnyugdíjas teremjen. A szocializmus összeomlása idején a GDP drámaian visszaesett, s a gazdaságból úgy esett ki nagyjából egymillió munkahely, hogy azt azóta sem sikerült pótolni. A rokkantnyugdíj egyfajta szociális rendszer lett, a munkanélküli segély valamiféle pótléka, persze elsősorban azoknak, akiknek esélyük sem igen maradt arra, hogy az átalakuló társadalmi-gazdasági rendben megtalálják a helyüket. A rokkantnyugdíjasok és a GDP viszonya tehát éppen a fordítottja annak, mint ahogyan azt a kormányzati kommunikáció sejteti. Nem azért esett a nemzeti jövedelem, mert sokan felhagytak a munkával, hanem azért voltak kénytelenek sokan rokkantnyugdíjassá válni, mert a munkájukra többet nem tartott igényt a társadalom.

Nulla
És most jön a lényeg. Nevezetesen az, hogy ezeknek az embereknek a munkájára ma sem tart igényt a magyar rögvalóság. Az érintettek nagy része már javában ötven fölött jár, képzettségük elavult, kapcsolataik felbomlottak, s így esélyük sincs arra, hogy munkába álljanak. De a stagnáló, vagy még inkább hanyatló magyar gazdaságban még a fiatalabbak is nehezen boldogulnak. Azok is, akik most jöttek ki az iskolából, azok pedig még nehezebben, akiknek a kormányzati intézkedés megszünteti a rokkantsági ellátását. Állítom, ez utóbbiaknak semmi esélye nincs.
Ha ugyanis én vállalkozó vagyok, akkor a munkára jelentkező hajdani rokkantnyugdíjasról két dolgot feltételezek: vagy nyomorék, azaz nem teljes értékű munkaerő, vagy csaló, azaz nem teljes értékű munkaerő. De, hogy munkát nem adok neki, abban biztos lehet.

prometheus_X 2012.08.08. 22:05:18

@dekol84: Az elmúltnyolcévezéssel alapvetően egyetértek (azzal a fenntartással, hogy inkább beszélni kéne elmúlthuszonkétévről), ebben a Fidesznek sajnos akkor is teljesen igaza van, ha most egyébként pontosan ugyanazt csinálják (és valóban, talán mégnagyobb mértékben és mégarcátlanabbul).

Egyik 19, a másik meg egy híján 20. Ez a legnagyobb baj, a többi ehhez képest picsaság. Attól még sajnos nekik is igazuk van abban, hogy a szocik is undorító módon nyúlták az államot, csak ebben ők jóval amatőrebbek voltak. A Fidesz "legalább" professzionális módon lopja szét az országot. Manapság már ez is valami.

Ettől függetlenül nekem az a véleményem, hogy érdemes lenne azért megvizsgálni néhány korábbi kormányt is ezügyben, azaz hogy mennyit költöttünk az apparátusukra. Szerintem lennének érdekes dolgok, nagy rácsodálkozások és kerek szemek...

TARTYOM 2012.08.08. 23:00:44

Az utolsó itt vegetáló magyar, majd mielőtt elmegy vagy kipusztul kapcsolja le a villanyt.

fingerbangs 2012.08.08. 23:56:17

azért stockfotók helyett elkezdeni magyar munkavállalókat fotózni műteremben meg minden, az nem 2 forint, erre van kitalálva a stock, ennyire azért ne legyünk szarrágók

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.08.10. 11:23:22

@A csótány is ember: Nem szoci blog, de. És most jönnek a dek. A Fidesz kormány olcsóbb államot és alacsonyabb számú alkalmazottból álló központi irányítást ígért. De most azt látjuk, hogy az állami alkalmazottak (különösen a kormányzati, és minisztériumi alkalmazottak) létszáma egyre növekszik, és ezzel együtt a rájuk fordított pénz nagysága is. Amit a BKV-val és kerékpárral munkába járó alkalmazottakat illeti, nagyon sok helyen láthatod a világ kulturáltabb részén, hogy a miniszterek és minisztériumi tisztségviselők igenis tömegközlekedéssel vagy kerékpárral járnak munkába. Csak nálunk van az, hogy a legutolsó képviselőcske és minisztériumi tótumfaktum csak autóval a seggén tudja elképzelni a munkába járást.
Ez mind szép és jó is lenne, ha nem ez a kormány ígérte volna pont az ellenkezőjét. Akkor most lehet betartani az ígéreteket.
Jó tudom az csak a buta embereknek szólt és nem maguknak.

2012.08.10. 12:33:14

@dekol84: nem ismerem az általad említett kiadványt.
@Vitéz félázsiai The Lonewolf (nem Dr.): nem a munkába járásról van szó, azt sokmindennel meg lehet oldani attól függően, az ember hol lakik. Egy irodába be lehet kényelmesen gyalogolni is ha pl max 2 km-re lakik az ember. De az is fura lenne, ha nem lenne egy darab hivatali autó sem, mert 'szegény a zország'. Az államfő néha késne a nemzetközi találkákról, mert elfüstölt a kék metró :)
A választási ígéretek - szerintem a szavazók érdemesebb része (aki mondjuk megvan legalább 25 éves) tudja, hogy nem kell szó szerint venni. Én azt gondolom, max az irányt lehet leszűrni belőle... az ígéreteket mindenki engedje át a szkepticizmus-szitáján és ami marad, az lesz elvileg az irány. Pl sok szó esik az adókról, meg a csökkentés iránti igényekről ami érthető is, viszont ha holnaptól megfeleznék őket, az emberek 90%-a akkor is csalna, lopna, hazudna, és nem fizetne be többet.
A racionális költekezés jogos elvárás, viszont az állami szférára jellemző, hogy a változásra való képessége alacsonyabb, mint a magánszférának. Nem tudom, ennek mi az oka. Talán a bürokrácia, amit a szervezet komplexitása okoz. Más pénzét is könnyebb költeni, mint a sajátunkat, a kisebb vezetők legalább ugyanannyira felelősek az ésszerűtlen költekezésért, mint a politikusok. Hogy ezt a mentalitást mi változtatja meg nem tudom, talán a minél erősebb decentralizáció jó irány lenne, úgy politikailag mint költségvetés szempontjából. Pl kisebb települések önkormányzati választásain a politikai szempontok kevésbé érvényesülnek, sokkal többet nyom a latban, hogy milyennek ismerik az adott ember(eke)t - ez a normális, mivel a manipuláció kicsit kevésbé érvényesül. Ugyanúgy, ha helyi szervezet helyi emberei a helyi pénzt költik, talán nagyobb a valószínűsége, hogy kevesebb a pazarlás.
Ha tudnám a nyerő stratégiát, gazdag és híres ember lennék. :)

dekol84 2012.08.12. 08:17:08

@A csótány is ember:

Akkor olvasd el esztet e

index.hu/belfold/0103vizsla/

Aki emúúúútnyóóócévezni tud, az az ilyen mocskokra is emlékezzen vissza! Már csak azért is, mert ez a szemét fideszes horda most a nyakunkon ül!

euro_állás · http://www.euro-allas.hu/ 2012.08.19. 15:00:05

Akinek lehetősége és affinitása van, építse a jövőt külföldön, persze nem elfeledve, hogy ott is dolgozni kell a pénzért.
süti beállítások módosítása