2012.06.18. 13:02
Dugódíj vagy hídpénz?
Mindegy, csak fizessen lehetőleg minél többet mindenki, aki Budapesten él, dolgozik vagy épp turista minőségben tartózkodik a fővárosban.
A dugódíj már régen terítéken van, most újabb Tarlós-verzió került elő, a hídpénz. Lehet, hogy mégiscsak belenézett valaki a Fidesz részéről a közvélemény-kutatások eredményeibe? Bennük is tudatosult, hogy még a belvárosiak többsége is ellene van a dugódíjnak, nem is beszélve a külvárosiakról? Vagy vízióként megjelent egy kihalt City, ahol minden üzlet csak a környéken lakók vásárlóerejére támaszkodhat és a kocsmák is nyugodtan bezárhatnak két órával a hivatali munkaidő lejárta után, a sétálóutcákban pedig a turistákon kívül senki sem sétál? Hogy a dugódíj nyertesei azok a külső kerületek, amelyek gyorsan magukhoz szívják a belvárostól elpártoló fizetőképes keresletet? Hogy kétszer meggondolja a külvárosi, hogyan mutatja be gyermekeinek az állatkertet, a Csodák Palotáját vagy éppen a Városligetet, főleg, ha nemcsak dugódíjat hanem parkolási díjat is kell fizetnie? (Aki két fáradt, nyűgös gyerekkel, 30 fokban BKV-s átszállással indul haza az egész napos bóklászásból, az nyugodtan benevezhet egy survival-versenyre, akár Matolcsy baby boom hívő, akár nem …) Vagy az igazi ok az, ha a dugódíjat a most tervezett formájában vezeti be Tarlós, teljesen felesleges elindulnia a következő önkormányzati választásokon és nagy valószínűséggel soha nem lesz már főpolgármester Budapesten?
A hídpénz tényleg sokkal egyszerűbb lenne: a lényege, mindenki maradjon ott, ahol van, vagy fizessen. Azt már eddig is sokan sejtették, hogy a túlpartra születni kell, de most már tudni is fogják. A régi-új ötlet mellett szól, hogy történelmi hagyománya van és sokkal, de sokkal egyszerűbb lenne bevezetni és ellenőrizni, mint a zónára kivetett dugódíjat. Kérdés, a külföldi rendszámú autósokon hogyan hajtanák be (fizetőkapuk?) és bedugítaná-e a várost a hídpénzfizetésre felszólító táblák miatt megrettenő és szabálytalanul megfordulók hada. Mert ugye aki átmegy, az egyszer vissza is akar jönni, a véletlen folyami átkelés pedig dupla kiadás.
A javaslat azonban lássuk be, bizonyos szempontból előrelépés a dugódíjjal szemben – állítólag EU-konform, nem ösztönzi a külső kerületi lakosok belvárosba emigrálását (amíg nincs házszám a hidakon) és amiatt sem kell majd törni a fejét a city-polgármestereknek, hogyan szűrik ki a következő választáskor a dugódíj-megúszókat, akik a végén még képesek lennének más logika alapján szavazni, mint a kampányügyileg már oly jól kitapasztalt őslakosok. A tranzitforgalom szempontjából az még nem derült ki, minden budapesti hidat érint-e a hídpénz, vagy csak azokat, amelyek a Belváros területén vannak.
Amiatt azonban fáj még az ötletelők feje, hozna-e annyit a hídpénz a konyhára, mint amennyit a dugódíj hozna. Ha csak bevételi oldalról közelítjük meg a dolgot, biztosan nem – hiszen jóval kevesebb jármű használja a hidakat, mint a Belváros utcáit. Kevesebb lehet azonban a mentességi jogcím (a helyben lakás már ki is lőve) és sokkal kisebb a kiépítés, fenntartás-karbantartás, az ellenőrzés, valamint az adminisztráció költsége. A tervezett zónával határos kerületek is fellélegezhetnek, a határon parkoló autók száma nem fog drasztikusan megnövekedni, a belvárosi üzletek, vendéglátóhelyek pedig számíthatnak továbbra is a külvárosi vendégekre.
Bármi is lesz a végleges megoldás, a budapesti autósok nem lélegezhetnek fel: 2013-ban a baleseti adó drasztikus megemelése, a fizetős parkolási zónák kiterjesztése, a gépjárműadó, az üzemanyagot terhelő egyre nagyobb mértékű fogyasztási adó és a horribilis parkolási díjak mellett még a főváros útjainak használatáért is fizetniük kell. A feneketlen zsák mindent elnyel, akár a kormányé, akár az önkormányzaté …
Csatlakozz a Facebook csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Minden páros szervből egy a fővárost illeti! 2012.06.18. 18:27:56
Trackback: Minden páros szervből egy a fővárost illeti! 2012.06.18. 18:27:24
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Uva 2012.06.18. 16:36:36
nyalógép 2012.06.18. 16:47:08
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.06.18. 16:47:41
Ha az eső szikla lenne,
Kiskertemben agyonverne,
Hogyha pedig medve volna,
Ereszünkből kibrummogna.
Netán lenne olaszrizling?
Ittasodna minden grizzlynk.
S ha mint aszfalt nyerne testet,
M0 körbeérné Pestet!
illusztrálva:
fradyendre.blogspot.com/2009/08/ha-az-eso.html
:)
Brian Cohen 2012.06.18. 16:48:41
ügyfélszolgálatos 2012.06.18. 16:52:29
töreki 2012.06.18. 16:52:46
tarackos 2012.06.18. 16:55:21
www80 2012.06.18. 17:05:35
{-O-} 2012.06.18. 17:07:36
A belvárosi autók miért nem szennyezik a levegőt, a belvárosban lekóknak miért nem kell hozzájárulniuk a BKV fenntartásához?
Uva 2012.06.18. 17:09:56
ja. a belvárosiaktól meg eltűnik a forgalom, alig fog valaki parkolni az utcákon és ők ingyen mehetnek ide-oda a városban.
tocibacsi 2012.06.18. 17:10:18
A legfőbb baj talán nem is az a retkes 500 Ft, hanem az, hogy statisztikai alapon bátran kijelenthető, hogy ebben a gennyes szar országban ezt is úgy fogják kivitelezni, hogy csak fokozódni fog a torlódás mindenhol... ráadsáképpen a buszok is ugyanabban a dugóban fognak állni mind - l. budaörsi úti buszsáv... Plusz megint elindul a nagy össznépi "ki hova van bejelentkezve" játék...
És persze lehet példálózni, mert egész európában van vagy 2 másik város, ahol ez az agyrém talán működik is... Nézte már valaki, hogy london mekkora része érintett? Összevetette valaki százalékosan azzal, amit itt terveznek? És arról tudunk, hogy a kiskörúton belül egy elég nagy terület most is úgy kompletten behajtani tilos?
tocibacsi 2012.06.18. 17:12:29
Chicano 2012.06.18. 17:13:29
tocibacsi 2012.06.18. 17:14:37
Uva 2012.06.18. 17:15:10
és londonban van minden sarkon egy metró vagy hév állomás. itthon meg épül a négyes, valami egészen fura koncepciónál fogva ez is pályaudvart fog összekötni pályaudvarral, úgy, hogy a kelenföldinek most kb. 16 szabályos parkolóhelye van, de lehet, hogy sokat mondtam.
Chicano 2012.06.18. 17:15:34
www80 2012.06.18. 17:15:54
F173 2012.06.18. 17:16:58
A Hídpénz tiszta sarc lenne és nem csökkentené jelentősen a belvárosi forgalmat, ami a dugódíj elsődleges feladata lenne! Arról nem is beszélve hogy a hídpénz olyan egységtelen folyamatokat indítana el, amely alapján Pest és Buda gazdaságilag egyre jobban válna el és az emberek az alapján választanának munkát, hogy a folyó melyik partján laknak.
Elijah_Baley 2012.06.18. 17:17:14
Chicano 2012.06.18. 17:18:49
tocibacsi 2012.06.18. 17:20:20
tocibacsi 2012.06.18. 17:21:16
Uva 2012.06.18. 17:21:43
az autósok eddig is kb. 5 féle adót fizetnek (jövedéki adó, kötelező biztosítás, műszaki engedély, teljesítményadó, áfa mindenre), így én pl. elvárnám, hogy ne kelljen még egy hatodikat is. ha telik, ha nem.
{-O-} 2012.06.18. 17:22:13
Nem a Hungárián kell hagyni a kocsiját, hanem otthon, csak akkor kell fizetni, ha átlépi a zónahatárt. A Hungárián lakónak miért könnyebb elmagyarázni, hogy fizessen ha beljebbmegy a városba?
Uva 2012.06.18. 17:22:14
mennyivel jobb lett volna a metrót kivenni és meghagyni a P+R-t
tocibacsi 2012.06.18. 17:24:49
Elijah_Baley 2012.06.18. 17:25:04
tocibacsi 2012.06.18. 17:27:35
Uva 2012.06.18. 17:28:27
mondjuk a cigi nem tudom, hogy jön ide, de arra akartam kilyukadni, hogy valamiért túl sokszor veszik elő az autósokat, ha éppen ki kell szopatni a népből egy kis zsét.
tocibacsi 2012.06.18. 17:29:18
l. korábbi kommentemet... 15 teljes napnyi idő kiesése igen sok pénzt megér nekem is...
{-O-} 2012.06.18. 17:31:25
tocibacsi 2012.06.18. 17:32:25
igazi hős 2012.06.18. 17:33:39
tocibacsi 2012.06.18. 17:35:54
Elijah_Baley 2012.06.18. 17:36:47
Uva 2012.06.18. 17:38:04
na legalább ott van. a 11-12. kerület viszonylatban tudsz ilyet? mert én sajnos nem, és nem is hallottam, hogy épülne, pedig kéne, ha már bevezetik ezt a marhaságot
tocibacsi 2012.06.18. 17:38:41
igazi hős 2012.06.18. 17:41:06
Uva 2012.06.18. 17:41:17
igen, van tömegközlekedés. Tocibácsihoz kell csatlakoznom itt, nekem autóval 20-25 perc, bkv-val meg 50-55. kipróbáltam. ezenkívül a munkahelyre minden nap viszem magammal a laptopomat, ebédemet és sportfelszerelésemet. összességében sokkal jobb a kocsi.
Pierr Kardán 2012.06.18. 17:43:53
Aztán egy csomó nagy parkoló a Hungárián belül van (Lurdy parkolója, Aréna Pláza parkolója, a Puskás Ferenc Sportcsarnok alatti P+R (!!!!) parkoló, a Wetern CiciCenter parkolója, Corvin Plaza parkolója stb.) ahol eddig a városi forgalom zavarása nélkül, könnyen és nem túl drágán meg lehetett állni.
Aztán a dugódíj figyeléséhez kell legalább 300-400 helyre kamerákat szerelni, meg olyan programot telepíteni egy b@szott nagy számítógépes rendszerre, ami a Hungáriás dugódíjrendszert felügyeli. (Persze, ha a Tarlós-Kalapácsos ember haverjának éppen van egy eladó ilyen rendszere, akkor ez tulajdonképpen előny :-))
Aztán meg mi van akkor, ha valaki úgy játssza ki a Hungáriás dugódíjat, hogy tart egy autót folyamatosan a zónán belül, egyet meg kívül? Autóval sosem lépi át a zónahatárt, szóval nem fog fizetni sosem.
Ha a híddíj kerül bevezetésre, akkor ezek a problémák nem problémák.
De mivel mindenki tudja, hogy nem a belváros védelme itt a szempont, hanem a pénzbeszedés, ezért biztos lehet mindenki, hogy nem dugódíj VAGY hídpénz lesz a megoldás, hanem dugódíj ÉS hídpénz :-((
Uva 2012.06.18. 17:46:36
igazi hős 2012.06.18. 17:48:23
@tocibacsi: Attól függ mikor és merre jársz. A legtöbb ember a reggeli és délutáni csúcsban jár (hiszen pont ezért van torlódás/dugó minden nap), nekik a BKV. Nekem is lassabb lenne az autó, ha nem bringával járnék. Ha mégis autózom, akkor igyekszem reggel 7 előtt elhagyni a Hungáriát, szerencsére a legtöbb ügyfél tolerálja.
tocibacsi 2012.06.18. 17:49:16
Uva 2012.06.18. 17:51:13
ezért lenne a logikus megoldás mondjuk kihúzni a négyes metrót a budaörsi virágpiacig meg a bosnyákig, lenyomni mindkét helyre egy-egy 3000 férőhelyes p+r-t, ezt megismételni értelemszerűen az összes többi metróvonallal, és utána lenne miről beszélni, hogy dugódíj.
de asszem erről lemaradtunk.
tede 2012.06.18. 17:52:46
igazi hős 2012.06.18. 17:53:55
igazi hős 2012.06.18. 17:56:21
rockjano 2012.06.18. 17:56:58
Ha ezt meglépik (márpedig meg) soha többet fidesz nem nyer budapesten és a következő városvezetés úgyis eltörli.
A mai benzinárakkal már nincs is dugó, ez csak pénzbeszedés és annak egy nagyon rossz formája.
Parkolók építésére nincs és nem is lesz pénz anélkül meg ennek semmi értelme. (meg még úgyis megéri az 500Ft a mai BKV jegyárak mellett).
Nagyon sok sebből vérző dolog ez. Londonban sem egyértelmű a siker.
tocibacsi 2012.06.18. 17:58:19
Egyébként természetes, hogy ha a moszkvatéren laknék, nem budakeszin, és óbuda helyett mondjuk a keletihez mennék, eszembe se jutna autóba ülni... tehát értelemszerű, hogy vannak végletek. Csak az a nagy probléma, hogy az agglomerációs lét önmagában egy véglet... budakeszi, telki, páty, tök, akármi vonalon pl eleve nincs kötöttpálya, a tömegközlekedés annyit jelent, hogy egy büdös, tömött, lassú buszon rohadsz ugyanabban a dugóban... De van egy "érdekes" megfigyelésem a bicóval kapcsolatban is: télen ugye azért nem reális, hogy az emberek tömegesen kerekezzenek. Nyáron iszonyat meleg van, megintcsak necces, főleg itt fel a a hegyre... de nyáron a forgalom is jóval kisebb, már a felsőoktatásban beköszöntő vizsgaidőszakot is drasztikusan érezni. Viszont a kettő között minden, de értsd: minden hülye megtalálja az autót, azok is, akik télen nem mernek beleülni... na akkor meg olyan "friss" még itt a hegyvidéki levegő is, hogy mehetsz egyből a tüdőszűrőbe...
De pl. sokat javítana az én helyzetemen, ha legalább 1 db normális sétaút lenne a hármashatárhegyen (mint ami pl van a normafa felé kb. bárhonnan indulva), ahol át tudok tekerni óbudára anélkül, hogy ötből kétszer defektet ne kapnék... az is meredek, de legalább nem a kiváló BKV buszok aromáját szívom... a széher út meg eső után járhatatlan...
Birkesz 2012.06.18. 18:00:24
Ha megnézitek, sehol sem tesznek különbséget a hidak között a nyilatkozatokban. :)
Chicano 2012.06.18. 18:00:53
Chicano 2012.06.18. 18:03:31
Bingó! Aki ezt a Hungária körút határt meghúzta annak lila dunsztja nincs róla hogy hogyan működik ez a rendszer most. Ha ez a rengeteg autó erről a vidékről mind kiszorulna a Hungária gyűrűn kívülre akkor már reggel 6-kor tele lenne az a kevés parkolóhely. Totál téboly...
Chicano 2012.06.18. 18:10:11
Szerintem meg tévedésben vagy. Aki itt igazán megszívja az az agglomerációban lakó sok százezer ember aki kénytelen BP-re bejárni mert helyben nincs munka. A budapestiek lehet hogy nem is fognak dugódíjat fizetni. Nekik az elviselhetetlenül zsúfolt BKV meg a tönkremenő belvárosi üzletek miatt fájhat majd a fejük. De legalább nem kell majd havi szinten 10e forintot kipengetniük hogy dolgozni mehessenek. Viszont az tény hogy így is megfogjuk ezt hálálni a "vidék pártjának".
igazi hős 2012.06.18. 18:13:17
Egyébként meg semmi nem tiltja meg a BKV-nak, hogy minden 2. metró kimenjen legalább Vecsésig (akár Monorig vagy tovább, ahogy a forgalom szerint logikus), és e mentén csináljanak P+R-t.
Meg kellett volna csinálni azt a nyamvadt közlekedési holdingot, aki "házon belül" dönthetne ilyen ügyekben, de akkor nem marad játszótér Orbán unokaöccsének, aki annyira szereti a villamosokat.
tocibacsi 2012.06.18. 18:14:32
1) felháborít a hülyeség, meg hogy mindent fordítva csinálnak, pl még nincs P+R stb...
2) félek tőle, hogy a balfasz ellenőrző rendszer miatt az övezeten kívül is már dugó lesz, továbbá a kívül eső maradék helyen lesz használhatatlan a forgalom, és akkor mégis szívok én is...
3) azért délbuda felé csak-csak le kell mennem heti 1-2 alakalommal... mi lesz itt a rakparton?! Most is járhatatlan...
4) megint személygépjárműveikkel a lehetőséget az ügyeskedőknek, akik majd ellepik a belvárost; nem szükséges részletezni, milyen típusú és kategóriájú személygépjárműveikkel. Igen, pl az X6-os BMW-re gondolok ;)
igazi hős 2012.06.18. 18:15:27
De a többiek, azokkal csak a gond van. :-D
tocibacsi 2012.06.18. 18:18:44
Rakják rendbe a szaros mávot, szaros békávét; aztán nézzék meg, hogy normális járműpark és normális hálózat/menetrend mellett mibe kerül a fenntartása, meg ha már normálisan működik, akkor hányan használják...
Chicano 2012.06.18. 18:18:58
Fea 2012.06.18. 18:20:32
Senkinek nem hiányzik, szükséges rossz, havonta egyszer átautózni rajta is szükséges rossz, tömegközlekedjen fehérvárról egerbe a tarlós meg a sleppje úgy, hogy reggel kilencre kell ott lennie valahol... felőlem azt szednek, amit akarnak, de előtte nem lehetne végre értelmesen összegányolni azt a nyamvadt emnullást, hogy aki akarja, ki tudja kerülni butapestet?!
úgyse hiányzik, a hátam közepére se, de ahány százassal lehúznak a jövőben, esküszöm, annyi biciklisre nyitattom ki az ajtót az andrássyn (ugyanis már az is épp elég büntetés volt, hogy azokat még beterelték csalinak az autósok mellé, erre még kitalálják ezt is).
tudom, tudom, most nem voltam épp úrinő... grrrrrr
Fea 2012.06.18. 18:21:30
tocibacsi 2012.06.18. 18:22:54
tocibacsi 2012.06.18. 18:25:39
olyan valamiért akarnak pénzt szedni úgymond elrettentésül, amire a saját trehányságuk kényszeríti rá az autósokat... fos M0, fos bkv, fos máv, fos parkolás. és a leg dühítőbb, hogy a pénzt a fos kavargatására, nem pedig eltakarítására szedik...
tocibacsi 2012.06.18. 18:26:42
Tamin 2012.06.18. 18:38:06
Mutassa már meg nekem valaki, hogy szó szerint hol van ez leírva és konkrétan mit vár el az EU!? Ki találta ki a Hungárián belüli övezetet, ki találta ki a behajtásonkénti 500 Ft-os díjat, hol van leírva, hogy az EU ezt várja el és kevesbbel nem éri be?
Vicces amúgy, hogy nagy szabadságharcot folytatunk, abban izmozunk az EU-val a végsőkig, hogy a jegybank elnöke esküdjön-e meg a nyenyire, de ha történetesen egy adót kell (állítólag) az EU miatt bevezetni, akkor azt bezzeg hanyatt-homlok igyekszünk teljesíteni, sőt túlteljesíteni, nehogymár szó érje a szabadságharcos házunk elejét. Végülis érthető, ha van kire fogni akkor a gatyát is le lehet adóztatni a zemberekről, ha épp nincs kire fogni akkor meg minden adó népnyúzás és pfúj.
Amúgy hol a várost kikerülő és körbeérő M0-ás, hol vannak a P+R parkolók, hol az 5-ös, 6-ös metró meg úgy általában a színvonalas tömegközlekedés, ami minden egyes városban régesrég létezik, ahol dugódíjat bevezettek.
töreki 2012.06.18. 18:40:36
igazi hős 2012.06.18. 18:43:10
Mindkét hely remek kádertemető, az összevonással haverokat kéne kirúgni. Mindkét helyen sok, erősen szervezett ember dolgozik, az összevonás leépítést jelent, ez talán Gaskónak is szemet szúrna. Végül az összevonással sokat veszítenének azok, akik most remek pályázataikkal nyernek e remek intézményeknél.
Zorma 2012.06.18. 18:52:07
Pont a külváros használhatatlan tömegközledése kényszeríti az itt élőket az autó használatra, ami már így is brutális költséggel jár, de sokan még a 420 Ft-os benzinár ellenére se teszik le az autót, mert rohadtul nem mindegy, hogy 30 perc alatt érsz oda valahová, vagy 1,5/2 óra alatt.
Ezzel szemben a belvárosban jó a tömegközlekedés, ott jár mindhárom metró, villamosok, trolik, buszok dögivel, miért nem a belvárosi embert akarják inkább rászorítani a tömegközlekedésre, amikor neki amúgyis módjában állna azt használni?
Ha már mindenképp akarnak dugódíjat, fizessék meg a belvárosiak, nekik lesz jobb tőle, ne a már eddig is szopatott és alulfinanszírozott külvárosi kerületeket akarják tovább szopatni.
Nem elég a szar tömegközlekedés, mostmár fizess plusz büntetést is azért ha nem veszed igénybe, aztán még a belváros forgalmát is rádobjuk, a Hungáriára, hogy már annak is örülhess, ha eljutsz a fizetős zóna határáig. Amin belül aztán persze a parkolásért megint fizethetsz, ami az ott élőknek persze megintcsak ingyenes. Na elmentek ti az anyátok picsájába!
Durva vége lesz ennek a játéknak Pityukám, tudod egyszer elszakadnak ám húrok!
Chicano 2012.06.18. 18:59:22
No, pont ezt akartam én is írni. Ölre megyünk az EU-val minden csip-csup hülyeségen de ezt csont nélkül benyeljük? Sőt, túlteljesítjük? Nagyon tele lett hirtelen a hócipőm a kormánnyal.
M_R 2012.06.18. 19:01:47
Úgy tűnk Taplóspista meg Orbanescu is teljes erővel azon gyúr hogy a 2014-es választáson bányászbéka segge alatti sikereket érjenek el...
dr. Bubó 2012.06.18. 19:04:09
a közgép pénzforgalmát szabájozza...
dr. Bubó 2012.06.18. 19:11:19
szerintem ezt is meg lehetne fides módon... ahogyan a budaörsi úti buszsávot... meg is csináltuk meg nem is...
amig az eu megnézte addig megvolt...
osztjónapot
rockjano 2012.06.18. 19:12:38
Az biztos hogy a budapestieknek is kell fizetnie különben semmi értelme az egésznek.
De hogy téma lesz a következő önkormányzati választásokon az tuti. És lehet akkor már szidni Demszkit senkit nem fog érdekelni.....
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.06.18. 19:21:45
Chicano 2012.06.18. 19:41:11
Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.06.18. 19:55:09
Vannak disznóságok, amiket már nem hagyhatunk annyiban. Nemcsak hogy hagyja az igen nehéz helyzetben lévő embertársainkat szenvedni, de még beléjük is rúg az intézkedéseikkel. Ezt nem hagyhatjuk, erről mindenkinek tudnia kell és követelni kell tőlük, hogy kezdjenek el valóban segíteni az embertársainkat. Minél többen tudnak erről, annál jobb.
1. Rokkantak, fogyatékossággal élők
Sokuktól elvették vagy lefaragták a támogatásukat, a nyugdíjat és a túlélésért harcolnak. A rokkant nyugdíj helyett 27 ezer Ft szociális segélyt kapnak. Ebből hogy lehet megélni?
A beteg/rokkant/ fogyatékkal élőket otthonukban ápoló családtagok megalázóan kevés , 26 550 ft-os ápolási díját most készül megvonni a kormány, arra kényszerítve ezen családokat, hogy a rokkant-járadékból / családi pótlékból éljenek meg, immáron ketten.
Sokukra az orvos csakúgy azt mondta, hogy szerintük semmi bajuk és munkába küldte. Ezek az emberek nem tudnak munkát végezni és bármikor utcára kerülhetnek. Több cukorbeteg azért nem kaphat már inzulint, mert nemhogy a drágább diétás ételt nem tudják megvenni, de még az alapvető élelmiszerekre is alig telik.
Az ,,amúgy egészségesnek tűnő! ám gyengén látás, avagy hallássérültség, siketség, esetleg epilepsia, sclerosi.muktiplex. miatt fogyatékkal élők pontosan az állapotuk miatt évek óta sehol sem kívánatos személyek a munkaerőpiacán…azaz, a jelenlegi kormány ennek tudtával, eleve,,Persona non grata”-nak és ,,nyűgnek, koloncnak” minősíti, valamint teljesen ellehetetleníti őket a felülvizsgálat során bevezetett ,jelenlegi pontrendszerrel.
Az állapot romlással is kidobják őket, hiába is fellebbeznek, miközben nincsen számukra megfelelő munkahely. Eladósodnak, kilátástalanságba lökik őket, és nem tudjuk merre hová.
Ilyen az álszent, embertelen, sunyi, simlis fideszes politika, tegyünk ellene!
Mózsi bá (törölt) 2012.06.18. 20:07:16
Mózsi bá (törölt) 2012.06.18. 20:24:23
2012.06.18. 20:27:32
Ez a Hungária krt. határ egyértelműen jelzi, hogy ismét lehúzás az egész és nem arról szól, hogy tehermentesítsék a Belvárost.
Tündérmese, hát persze.
TARTYOM 2012.06.18. 20:28:50
Ha valaki kocsival megy be és tudja hogy villamossal vagy akármilyen tömegközlekedéssel úgy is gyorsabb lenne az igenis fizessen plusz díjat...
Sűríteném a járatokat mégjobban és kitiltanám az áruszállítás kivételével a kocsik 60-70%-át szívbaj nélkül. Kutyát nem érdekli, hogy sír pár olyan ember aki 200 méterre levő boltba is kocsival megy el.
almatermelő 2012.06.18. 20:28:51
Egész egyszerűen vegyék el minden pénzünket és semmisítsenek meg!
Pardon...., rabszolgának még jók leszünk.
Kelly és a szexi dög 2012.06.18. 20:33:44
kcsortuleninrogyilszja (törölt) 2012.06.18. 20:49:56
Menj inkább aludni.
Zorma 2012.06.18. 20:52:06
Azokat akarja megsarcolni Tarlós, akiknek a város másik végére kell járniuk, úgy, hogy nemhogy gyorsabb lenne a nekik a tömegközlekedés, hanem legjobb a esetben is 2x-3x több időt vesz igénybe mint az autó!
Tájékozódj, hogy mielőtt beszélni kezdesz!
Leonhard Euler 2012.06.18. 20:52:39
Telepítsék ki az összes minisztériumot és hivatalt az MO-ás mellé. olcsóbb telkek, gyorsabb ügyintézés, egy helyen mindenki. Természetesen legyenek irodák bent a városban a fővárosiaknak.
soproni1 2012.06.18. 22:12:09
soproni1 2012.06.18. 22:12:46
érdektelen 2012.06.18. 22:20:06
Ez az egyik.
A másik az alternatíva hiánya. Most is azt csinálom, bejövök és otthagyom a kocsit valahol. Még van hely, de ha tömegével döntenek így az emberek, akkor nem lesz. A BKV pedig nem üti meg azt a szintet sem árban, sem színvonalban hogy használja a megnövekedett utasforgalom.
Egy fejlett tömegközlekedéssel, P+R parkolókkal a kiépítve ez lehetne az utolsó lépés.
De ez így egyszerű pénzbehajtás, nem a forgalom csökkentése, ami már a magas benzinárak miatt meg is valósult.
dr. Bubó 2012.06.18. 22:22:26
közgép + sdrsimicska + drorvbán +drpintér +drlázár +drkósa +drsmit +drmatolcsi + drszíjártó.... stb
nem tudom miért érzem káromkodásnak minden egyes név leírását... nem is tudom...
bűnszervezet... a legkisebb bajuk hogy hazudnak...
államosítás ? az smafu? nemzetvesztő/hazaáruló/országrontó csürhe
igazi hős 2012.06.18. 23:02:39
Elég lenne a Hungária gyűrűre kivinni a hivatalokat. (Minisztériumról ne is álmodj, az urak épp most vesznek maguknak egy új épületet a Kossuth téren.) A TB-t már kiköltöztették a Teve utcába, ott kivételesen jó a tömegközlekedés és ha nem akarsz 100 m-en belül parkolni, akkor autóval sem gáz. A többi maradt az öreg, elavult épületeiben.
Ha én lennék a döntéshozó, megvenném a Lurdyt bagóért (úgy is döglődik évek óta) és átalakítás után oda vinnék pár forgalmas hivatalt: új épület, jó közlekedés, sok parkoló, mi kell még? Másik lehetőségnek ott a laktanya telke a népligeti buszpályaudvar mögött, de az láthatóan kell a Fradi pálya ingatlanbizniszéhez.
ügyfélszolgálatos 2012.06.18. 23:08:34
Rajmundd 2012.06.19. 09:23:49
A LOGIKA a következő:
Nézzétek meg: a 3-as Metró füstöl. elavult már az összes metrókocsi. Nincs jó híre a tömegközlekedésnek.
> Nem fognak átszállni és metrózgatni az emberek > tovább sarcolhatók.
MEGOLDÁS: Kerékpárra kell ülni. vagy Robogóra. Vagy E-Bike-ra. Kicsit drága de nagyon korszerű.
hát nem könnyű, persze, de valahonnan pénzhez kell jutnia a fővárosnak. Hát az is milyen dolog, h ott áll a 4-es metró már mióta... Kilopták a pénzt Demszkyék, És CSAK NEM számoltatják el őket!!
Valószínűleg a háttérben lepaktáltak, h nem veszik elő őket. Hát ez a Puch (MSZP) -Simicska (FId.) pártfinanszírozási tengely. Hát EGYÜTT Teniszeznek!!!
ez maga az osztályharcelmélet megvalósulása. Igaza volt Marxnak.
Én nem tudom amúgy hülyének nézi a főváros az embereket??!! Mi a túrónak így fizetni??!!
Rajmundd 2012.06.19. 09:29:04
igazi hős 2012.06.19. 12:20:06
MGN 2012.06.19. 15:46:44
Miről beszél a poszt írója??? Tudtommal beépül az egységes biztosítási adóba, és továbbra is 30% marad, tehát nem változik (ha pedig valaki följebb lép egy kategóriát a KGFB-ben, annak még csökken is a díja).
"az üzemanyagot terhelő egyre nagyobb mértékű fogyasztási adó"- Tudtommal azon nem változtatnak... Ráadásul a benzinár holnaptól ismét jelentősen csökken.
igazi hős 2012.06.19. 17:16:36
kankalyn 2012.06.19. 23:34:16
:DDDDDDDDDDDDD
GIGALOL
ROFLMAO
MUHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Ez a hónap... nem! Az év... nem is! ez egyenesen az évtized vicccccccce!
Jelenthőőőőseeeheeeehheehennnn....
bazzeg