2012.04.19. 10:58
Pénzen vett egészség
Januártól a gálánsabb cégek dolgozóit és a gazdagokat soron kívül és hálapénz nélkül gyógyítják a magyar állami egészségügyben, ha a magánbiztosítókon keresztül kérik az ellátást. Egy tavaly év végi jogszabály-módosításnak köszönhetően a magántőke privatizáció nélkül érkezik a jelenleg igen lepusztult rendszerbe.
Mit is jelent ez valójában? Év elejétől a munkáltatók adó- és járulékmentesen vehetnek egészségbiztosítást az alkalmazottaiknak, illetve bárki magánszemélyként is köthet ilyen biztosítást. A módosító javaslatot tavaly karácsony előtt Szijjártó Péter nyújtotta be, ami még magát az egészségügyi államtitkárt is meghökkentette. A biztosítók gyorsan reagáltak az új lehetőségre (főleg, miután az életbiztosítások adókedvezménye megszűnt) és ma már több cég is kínál ilyen "csomagot".
Az új biztosítási lehetőséggel, tehát azzal, hogy valaki plusz pénzért egészségbiztosítást vásárol, az államnak fizetendő egészségbiztosítási járulék szintje nem csökken. Ez mindenképpen olyan extra tétel, ami az egészségügyi finanszírozási rendszerbe kerül, összege pedig attól függ, ki hány éves és melyik biztosítótól milyen - tehát alap, közepes vagy topkategóriás - csomagot vásárol. És mit kap így a biztosítós ügyfél? 24 órás telefonos egészségügyi tanácsadást, szűrővizsgálatokat, pszichológiai tanácsadást, laborvizsgálatokat, mindenféle szakrendelést. Ha többet áldoz, akkor a felsőbb csomagokért ambuláns műtéteket, egynapos sebészetet vagy kiemelt szintű kórházi fekvőbeteg ellátást is kaphat úgy, hogy ezért nem kell várólistára kerülnie és ott akár hosszú hónapokat, esetleg éveket várakoznia. A háziorvosok, gyermekorvosok és üzemorvosok is benne maradnak a rendszerben, az ő beutalójuk kell a vizsgálatok elvégzéséhez, az ellátásra pedig valamelyik magánintézményben vagy közkórházban kerül sor.
Az első ránézésre tökéletesen működő rendszernek azért vannak hátulütői: mi van azokkal, akiknek nem telik ilyen extra szolgáltatásra? Akik eddig sem tudtak vastagra tömött borítékokkal, hálapénzzel manőverezni a rendszerben, akik eddig is némán, türelmesen vártak a sorukra? Akiknek nincs jól prosperáló munkáltatójuk, vagy akik nem tudják zsebből kifizetni a havi 10-30 ezer forintot olyanért, ami eleve is járna nekik?
Az új rendszer hívei szerint a biztosítókon keresztül érkező betegek a volumenkorlátozás miatt eddig kihasználatlan kapacitásokat töltik ki úgy, hogy a várakozási listák ezzel akár még rövidülhetnek is. Az elképzelés tényleg szép, reális is, de az ördög a részletekben rejlik.
Mi van akkor, ha nincs ilyen felesleges kapacitást feltételező "lyuk"? Vagy ha az illetékesek majd arra számítva, hogy a betegek előbb vagy utóbb elunják a várakozást és fizetős kuncsaft üzemmódra váltva extra biztosítást kötnek, direkt hosszabbítják, lassítják a listát? Akkor a listás, egyébként szintén fizetős (csak az államnak, és nem is keveset fizető) betegek még tovább várakoznak? Vajon a térdprotézises műtétre gyakran 7 évig, a csípőprotézisre 3-4 évig várakozók mit szólnak az új rendszerhez? Bárcsak gazdagabbak lennének?
És mi van, ha a kórházak oda csoportosítják át kapacitásaikat, ahol nagyobb a fizetős kereslet? Ha a "szegényeket" és gyógyítási problémáikat leépítik és a biztosítós "fizetősöknek" szentelik idejüket és erőforrásaikat? Ha a végén bizonyos kezelések csak extra biztosítást fizető betegek számára lesznek elérhetőek?
Vajon az OEP hogyan kívánja elkerülni a felemás helyzeteket, csökkenteni a "közbetegek" kiszolgáltatottságát? Vagy teljesen mindegy, mi lesz a kevésbé tehetős páciensekkel? Várjanak, ráérnek? Közben meg szörnyülködünk, milyen sok a csökkent munkaképességű munkavállaló és milyen alacsony az átlagéletkor hazánkban Európához képest?
Immáron teljesen legálisan kerülnek a sor elejére a gazdagok, illetve azok, akiknek a munkáltatója úgy érzi, megéri befektetni az emberi erőforrásba. A törvénymódosítás következménye: ami eddig fekete pénzáramlás volt, annak nagy része a tehetős rétegek számára a biztosítók segítségével most kifehéredve adómentes költséggé változhat. A kevésbé tehetősek pedig vékonyba borítékjaikkal tovább kilincselhetnek egészségükért, ha nem épp az életükért.
Csatlakozz és kövess minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
vukkarak 2012.04.19. 14:00:42
De ha ezt a kérdést egy politikus felteszi halott. Ezért sunnyogva csináljuk a B verziót. Mindezt azért mert az egészségügy nem üzlet, meg mert az önrészt nem lehet bevezetni. Ez van.
Dirty Harry 2012.04.19. 14:01:06
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.04.19. 14:01:14
Az egységes vizitdíj is ezt a kérdést rendezte volna, de hát akkor az a nemzetre való rárontás és hazaárulás volt. Lett is hetedhét országra szóló szociális népszavazás és az emberek inkább nem akartak egységesen keveset fizetni. Most akkor majd előreengedik azt, aki többet fizet. Megoldást gondolom kell találni, ha a rendszer nem finanszírozható és a minőség egységesen nem emelhető.
vukkarak 2012.04.19. 14:04:49
Semper Fidelis 2012.04.19. 14:15:10
Így fizetem a nem fizetőjét is, és mége gyszer a magamét.
Nem kell a rinya.
room_101 2012.04.19. 14:15:39
Mennyitvel szokta a borítékot kibélelni és kinek?
Valamint lejött e már a falvédőről, és hallotta e azt a kifejezést, hogy populista?
Ha jól tudom, Marosán et. mondta, nem a zsömle lett kisebb, hanem a pofátok nagy.
euAgWzgmmtq7K 2012.04.19. 14:17:29
ezt komolyan kérdezed? ha ők is ilyen ellátást akarnak, akkor majd képzik magukat, hogy olyan állást kapjanak, ahol jobb az eü ellátás. vagy mellékállásban megkeresik a rávalót. ha pedig nem, akkor marad nekik az állami egészségbiztosítás, ami egyébként még így is jóval "olcsóbb" a szinvonalhoz képest, mintha piaci áron kellene kifizetniük maguknak.
MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.04.19. 14:29:40
Kotkodus 2012.04.19. 14:29:46
senkit sem hagyunk az út szélén... csak vannak akiket előbb veszünk fel a szekérre...
egyre inkább hasonlítunk az állatfarmra...
MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.04.19. 14:31:56
Szelid sunmalac 2012.04.19. 14:49:07
Jóska Pista 2012.04.19. 14:52:18
SemBoga 2012.04.19. 14:55:11
Szevasztok 2012.04.19. 14:58:04
A lehető legnagyobb balf.szság ez a volumenkorlát.
Attól, hogy egy kórház a kapacitásának csak kb. 50%-ában gyógyíthat, attól még a költségek jelentős része megjelenik a kórháznál (csak a TB-nak nem kell érte fizetni).
Szóval az abszolút elemi érdeke az egész rendszernek, hogy a volumenkorlát miatti üresjáratokat hatékonyan, a betegek gyógyítására használják fel. Ha ez pénzbe kerül és valaki hajlandó ezért fizetni, akkor hurrá. Mindenki örül.
Medgar 2012.04.19. 14:58:22
Miért fizessek ugyanazért a szolgáltatásért 25 000 forintot 5 000 helyett? A tiszta az lenne, hogy a munkaadói járulék menne az államhoz, a többiről én dönthessek.
A jelen felállás csak a plusz befizetés lehetőségét teremti meg.
Nuuk 2012.04.19. 14:58:37
No meg ne legyünk álnaivak! Ma a kórházakban behazudják, hogy mindenki egyenlő ellátást kap, miközben nem. Ennél egy kicsit talán még jobb is, ha fehérítünk a dolgon. Nevezzük nevén a gyereket, és jöjjön egy kicsivel több legális zsé!
ekat 2012.04.19. 14:58:58
meg lelkük rajta, nekem meg hadd legyen már lehetőségem jobb ellátásra, ha én hajlandó vagyok fizetni. És nehogy már a havi tízezret kifizetni tudó 'gazdag' legyen, ez meg már megint milyen duma?
És hozzátenném, a szervilis borítékozást a leginkább a kispénzűek (idősebbek, műveletlenebbek) művelik, minden normális ember annyira utálja ezt a helyzetet, hogy ha lehet, inkább magánrendelésre megy, ahol tiszták a viszonyok.
SemBoga 2012.04.19. 14:59:20
van logika a dologban - csak ez a kormány éveken keresztül ellenezte a dolgot és emiatt kapott egy csomó szavazatot
Stringer 2012.04.19. 15:02:59
Ha nem fizetem a drágább, névhez köthetően magánzsebes rendszerbe a plusz összeget, akkor marad az, ami voltaképp semmi?
Tehát, nem, hogy kevesebbet kapok a kötelezően befizetett járulékomért, hanem konkrétan azt, ami esetleg jut.
Mégse nyert Magyarország?
Elveszett a szociális népszavazás?
Kivlov 2012.04.19. 15:05:05
Az a baj, barátom, hogy aki dolgozik, az rég megkötötte ezt a biztosítást, azáltal, hogy havi 20-30at vonnak a béréből EB járulék címszó alatt...
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.04.19. 15:08:28
köszi az észrevételt ... a morgás jogától független, hogy pont ez a reklám fut rajta
Kutchek (törölt) 2012.04.19. 15:08:56
Havi 700.000-t keresel???
Akkor miért rinyálsz?
mahet 2012.04.19. 15:11:51
Ezzel is csak az a baj, hogy után a a magándoki suttyomban berendel a kórházba ahol soron kívül ellátnak. Mi a f*sz?
Fizetni akarok bzmeg és számlát kapni róla nem a béna magyar mutyit.
dez01 2012.04.19. 15:11:57
Never 2012.04.19. 15:14:03
Ha nekem spec az a hobbim, hogy cigi meg sör helyett arra költöm a pénzemet, hogy ne kelljen a görcsökben fetrengő kisgyerekemmel 3 órát várni arra, hogy ultrahangra jusson (példa a gyakorlatból) vagy ne kelljen egy standard szűrővizsgálat miatt a (tényleg) betegekkel teli folyosón órákat várnom (találgatva, hogy vajon melyik betegséget kapom el), akkor hadd fizessek már érte pluszban.
Az alapellátás neve az, hogy alapellátás. A plusz ellátás (egyágyas VIP szoba, soron kívüli ellátás, gyorsabb laboreredmények, pontos időpontra megjelenés) pedig ha sajnos nem része az alapellátásnak (márpedig nem az), akkor hadd legyen mégis elérhető.
Fair? Nem. Szükséges? Igen.
Szelid sunmalac 2012.04.19. 15:14:13
mahet 2012.04.19. 15:16:52
Mutyiország, jó lesz ide a Fidesz.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.19. 15:20:03
"Immáron teljesen legálisan kerülnek a sor elejére a gazdagok,"
Csak azt felejtetted el megemlíteni, hogy az privatizációs módszer esetén, nem előre kerülnek a gazdagok, hanem csak ők kapnak egészségügyi ellátást.
Szóval remek hogy leírod a rendszer hátulütőit, de a minimális konstruktivitás szellemében írhattál volna valami alternatívát, ami működőképesebbé tenné a rendszert.
pelorata 2012.04.19. 15:21:00
dez01 2012.04.19. 15:21:16
de persze ha mondjuk az egyéni vállalkozó - legyen mondjuk fodrász - havi 60 ezres jövedelemmel még vásárol egy havi 10 ezres biztosítást, akkor persze meg lehet kérdezni, hogy ugyan miből.....
Amúgy pont ma ajánlott nekem 1 ügynök ilyen biztosítást - 90 ezer volt az éves díja 40 éves korban, és 50 ezer volt egy 10 éves gyereké....
Nem a legalitással van a baj, hanem az adóelkerüléssel....
Semper Fidelis 2012.04.19. 15:21:32
Egyébként senki nem tiltja meg, hogy keressél magadnak jól fizető állást, aztán legalább többen fizetnének magasabb adót, nem? Jaja, irigykedés ingyen van...
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.19. 15:23:28
A 300Ft bevalottan arra kellett, hogy ne járjon a nyugdíjas hobbiból rendelésre.
Semmi köze nem volt semmilyen reformhoz.
Ugyanolyan parasztvakítás volt csupán, mint a lenépszavaztatása.
dez01 2012.04.19. 15:25:17
dez01 2012.04.19. 15:26:47
csárli hárper 2012.04.19. 15:31:27
és hány ilyen parasztvakító mondat hangzott el akkoriban....
mahet 2012.04.19. 15:31:50
www.vg.hu/gazdasag/adozas/az-szja-80-szazalekat-az-orszag-3-szazaleka-fizeti-meg-341094
Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2012.04.19. 15:34:33
Ha azt akarod, hogy a prof műtsön, az akkor is kérni fogja a borítékot, ha a biztosító miatt hamarabb is kerül sorra a beteg.
Kutchek (törölt) 2012.04.19. 15:35:30
Amúgy meg, a 300 Ft-os vizitdíjjal megoldották, hogy az unatkozók ne a rendelőbe járjanak melegedni.
Ha ehelyett szívesebben fizetsz egy biztosítónak is plussz tízezreket, akkor grat.:)
Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2012.04.19. 15:36:30
Bár persze reformnak is túlzás hívni, viszont első lépésnek szerintem jó volt. (lett volna)
rohejorszaga · http://rohejorszaga.blog.hu 2012.04.19. 15:40:28
ursus artos 2012.04.19. 15:42:47
okoskodo.peti 2012.04.19. 15:44:59
Havi 5000-ért majd csipőprotézis műtét fog állni bármelyik bizotsito...hahaha..ne röhögtess már.
Arról van szó, hogy a ma is pénzért magánszolgáltatónál megvásárolható ellátást, most biztosításnak álcázzák. És így generálnak a magánszolgáltatónak mesterségesen forgalmat. Miközben egy fizetős ellátás. Ennyi. Szó nincs protézisről, meg komoly műtétekről. Adómegkerülés az egész.
Posztoló hülye, nem kicsit..nagyon
orient 2012.04.19. 15:45:03
Tehát szerintem abba kell hagyni a lázongást és örülni hogy valami változás lesz ebben a halott rendszerben is, mert a fidesz semmihez sem mer nyúlni, ha meg igen akkor meg le vannak ugatva. Nem biztos hogy ez a legjobb megoldás, de ebben legalább nem mindenki fizet csak akinek van, és ettől még másoknak nem lesz rosszabb, hanem hosszútávon valószínűleg javulni fog a helyzet ahogy a vizitdíjjal is javult volna.
Szelid sunmalac 2012.04.19. 15:45:32
Kutchek (törölt) 2012.04.19. 15:50:00
Lőjünk ki mindenkit, aki kevesebbet keres mint 600.000! Rohadt élősködők!!!
Már elnézést, de ha a kormányunk egykulcsos adórendszere igazságos, akkor a járulékokat is így kéne tekinteni!
morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.04.19. 15:52:06
szerintem az OEP-nél pattog a labda ... aki szakmai szabályokat sért, pl. direkt hosszabbít várakozási listákat vagy leépíti a "közbetegeket", annak csapjon oda. Egy jó ellenőrzési rendszerrel sokat tudnak tenni az új rendszer társadalmi elfogadottságának érdekében
Állítsuk meg a ......... 2012.04.19. 15:53:36
Azoknak akik itt ugatnak a százezres nagyságrendű befizetésekről csak azt tudom mondani, fogják a be a pofájukat és örüljenek a nagy fizetésnek.
Nehogy azt képzeljék már, hogy mondjuk egy vesetranszplantot, vagy egy nyitott szívműtétet jobban megérdemelnek, mint az átlag magyar.
Egy csípőprotkó műtét így is 100 ezernél kezdődik zsebbe.
Elijah_Baley 2012.04.19. 15:58:20
Keresztény szellemiségű luxuskurva 2012.04.19. 16:03:46
ekat 2012.04.19. 16:08:43
Az Unionnak vagy kinek a feltételei nem derülnek ki a honlapjukról, meg meg még nem kérdeztem őket. Nem szeretnék semmi különlegeset, szerintem az alapnál eggyel drágább érdekelne, azaz hogy hamar és lényegi várakozások nélkül lehessen vizsgálatokra menni, ennyi.
dez01 2012.04.19. 16:09:26
Igen.. Limitek vannak benne.. Asszem 1.5 milla a komoly műtét.... ami persze édeskevés.... És utána leülnek veled újratárgyalni a díjat....
De kiegészítésnek akkor is jó lenne ez a rendszer - a magánrendelést ki tudná váltani.
Állítsuk meg a ......... 2012.04.19. 16:12:27
És mit gondolsz az igazságos, ha több hozzád hasonló is akad, akkor a szegények mindig eggyel hátrébb kerüljenek a listán miattatok?
Vagy úgy gondolod, hogy egy már hónapok óta műtétre váróval közlik, hogy bocsi, de te becsúsztál helyette és neki később cserélik ki a protkóját miattad, majd lesántul, és így hal meg talán?
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.04.19. 16:15:14
Én viszont orvos ismerősök véleményére alapozom, hogy a sok 300 Ft, ami az intézménynél maradt sokat segített. Ha egy megyei kórházba egy nap 5 000 ember bemegy (annyi biztosan) akkor évi 450 mFt körüli összegről beszélünk. Konkrétan lehetett látni, hogy mit újítottak, szereztek be belőle. A szociális népszavazás szerintem óriási hiba volt, nagy kár volt érte. De végülis meglett a 2/3-ban mérhető eredmény, úgyhogy megérte, hiszen nem az ország számít, csak a fiesz.
nu pagagyí 2012.04.19. 16:18:14
ekat 2012.04.19. 16:18:34
ekat 2012.04.19. 16:21:37
Vakmacska 2012.04.19. 16:22:10
nu pagagyí 2012.04.19. 16:25:32
Amúgy, ha így lesz, akkor hülye lesz, vagy állami alkalmazott, aki minimálbérnél többet jelent be. A járulékáért nem kap semmit, viszont a megspórolt adóból és járulékból benevezhet egy magánbiztosítóba.
dez01 2012.04.19. 16:27:26
Ez most is így van... hülye és alkalmazott jelent be többet... Ez az ország egyik legnagyobb baja, túl sok a potyautas....
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.04.19. 16:28:29
ekat 2012.04.19. 16:30:13
Állítsuk meg a ......... 2012.04.19. 16:30:47
Nem érdekel, hogy gazdag vagy-é, vagy sem és lexarom mennyit keresel, de ha más elé akarsz tolakodni, akkor fizesd ki az egész műtétet ill. járóbeteg szakellátás árát.
Szerintem az a befizetés még az előzetes vizsgálatok:CT,rtg, laborvizsgálatok árát sem fedezné.
Te tényleg azt hiszed, hogy havi 17 ezer forintért előrevesznek egy gerincműtétnél, ahol csak az implantátum ára cirka 210 ezer+ csontcsavarok+csontcement+egyebek+ az orvosok, műtősök, altatósok bére+betegszoba+nővéri felügyelet.
ekat 2012.04.19. 16:32:31
MacChicken (törölt) 2012.04.19. 16:33:48
Állítsuk meg a ......... 2012.04.19. 16:36:49
Hááát, te kérdezted, hogy a közepes biztosítás mennyi.
Ha pajzsmirigy vizsgálatra vágysz, akkor a nyaki UH és az izotópos vérvizsgálat is drágább lenne ennél:)
Friss A. (törölt) · http://egypercsincs.blog.hu/ 2012.04.19. 16:37:35
ekat 2012.04.19. 16:37:58
Itt viszont mindenkinek jár a gerincműtét havi ötezerért, ebből is látszik, hogy mennyivel jobban állunk, mint a németek.
dez01 2012.04.19. 16:39:06
Nekem az volt a jó, amikor a 3. gyerekünk születésekor jött a Gyurcsány különadója, és onnantól a bruttó fizum (járulék nélküli bruttó) 52%-át kaptam csak kézhez.... Na az nagyon fájt.....
dez01 2012.04.19. 16:40:48
dez01 2012.04.19. 16:42:44
Állítsuk meg a ......... 2012.04.19. 16:42:47
Nekem nincs biztosítóm, nem tudok havonta plusz összegeket felvállalni a sima levont járulékokon felül.
Elijah_Baley 2012.04.19. 16:43:02
ekat 2012.04.19. 16:43:35
Persze tényleg vicc volt a bruttómnak egészen pontosen a felét kézhezkapni.
Állítsuk meg a ......... 2012.04.19. 16:43:51
ekat 2012.04.19. 16:45:37
különvélemény 2012.04.19. 16:46:29
Tévedés, az biztosítási díj nem az államkasszába kerül, hanem a biztosítókhoz.
A lóvé csak közvetve, ha megbetegszik az ügyfél, jut el az eü kasszába.
Állítsuk meg a ......... 2012.04.19. 16:48:06
Szerintem meg te egy egy nagy rakás fos vagy, aki lenézi a szegényeket, ennyi.
Már hogyne zavarna, hiszen te akarsz mindenki elé kerülni a sorban.
Majd szólj ha vakbél műtét kell.
ekat 2012.04.19. 16:48:18
ekat 2012.04.19. 16:50:17
Állítsuk meg a ......... 2012.04.19. 16:56:25
budai zöld 2012.04.19. 16:58:16
Miért rosszabb ennél, ha megengedjük, hogy aki akar, több pénzt nyomjon bele az _állami_ egészségügybe - miközben persze valamit kapnia is kell a pénzéért?
Annyit azért szögezzünk le, hogy egyelőre nem fullos egészségbiztosításról van szó, hanem leginkább diagnosztikai vizsgálatokról. Fizethetek többet azért, hogy spóroljak egy kis időt (többet tudjak dolgozni), miközben a biztosító semmi kockázatot nem vállal, mert igazi betegségek tényleges kezelését egyelőre nem fedezik ezek a biztosítások.
Valószínűleg még ennél is jobban tönkre kell mennie az egészségügynek ahhoz, hogy politikailag felvállalható legyen egy két szintű (alap állami + magán) egészségbiztosítási rendszer az _állami_ egészségügyben.
Cseheknél, szlovénoknál is van már, mégsem ment bele tönkre az ország, lázadás sem tört ki, várható élettartam sem zuhant.
Momina 2012.04.19. 17:21:47
kandel 2012.04.19. 17:40:01
Nem Penny hajója 2012.04.19. 17:40:29
Mondjuk nekem rémlik valami olyasmi, hogy néhány évvel ezelőtt még pont a Fidesz ágált a magánbiztosítók ellen, meg naponta mondta Szíjjártó elvtárs, hogy az egészségügy nem üzlet blablabla... De ez végül is mindegy, rövid az emberek memóriája.
Mária 2012.04.19. 17:56:33
Németországban:
"a privatbol nagyobb elonyt huzo korhazak es klinikak jobb felszereltseget az allami biztositott betegek is elvezik."
Magyarországon:
"A privátból nagyobb előnyt húzó kórházak és klinikák jobb felszereltségét SEM az állami biztosított betegek, SEM a privát betegek NEM élvezik, mert az állam a privát betegektől az előresorolásért pluszban beszedett pénzt ELLOPJA."
Kutchek (törölt) 2012.04.19. 17:59:11
1. A magánnyugdíjpénztár gonosz. Meg kell szüntetni.
2. Az egészségpénztár jó. Be kell vezetni.
A kettő között egyetlen aprócska különbség volt-van: a magánnyugdíjpénztárakban már összegyült 3000 milliárd bezsebelhető lóvé; az egészségbiztosítók még csak most kezdenék gyűjtögetni a "megmentendő" vagyont.
873ujr3rk 2012.04.19. 18:01:05
kandel 2012.04.19. 18:01:45
freesleep 2012.04.19. 18:04:36
freesleep 2012.04.19. 18:10:31
Semper Fidelis 2012.04.19. 18:15:59
Mindenki képezheti magát, hogy többet kapjon, a többi csak szánalmas szövegelés.
Amúgy meg ugathattok, volt már ajánlatom Brüsszelbe és New Yorkba is, nem fogadtam el, de ha egyszer mégis, akkor még ennyi befizetésem sem lesz itt...
Nem hogy megköszönnék, hogy van aki beletolja a kottát (még ha nem is önszántából), hanem még rúgnak is egyet az emberbe. Tetű burzsuj! Többet mer keresni mint én!
Deres · http://textura.blog.hu 2012.04.19. 18:18:27
Kezdődik a rendszerváltozás. Lassan majd rájön a magyar, hogy nincs ingyen ebéd.
emzéperiksz 2012.04.19. 18:22:04
De mi van, ha infarktusod van, rákod van, komoly műtét kell? A csodálatos Medicover honlapján meg lehet nézni, hogy egy lóf@sz van a szádba, egy rendesebb műtétet már a magánbiztosító meg a cuki kis magánklinika nem vállal be, visszadobnak az SZTK-ba, ahol fizetheted a hálapénzt meg a többit.
Ha normális lenne a szolgáltatás, és tényleg MINDEN gyógyászati esetet biztosítanának a magánbiztosítók, akkor amúgy nagyon jó lenne egy ilyen szolgáltatás. De egy drága beavatkozást eszük ágában sincs finanszírozni :(
nu pagagyí 2012.04.19. 18:28:55
A magánbiztosító azért lényeges, mert jobban tudja védeni az érdekeidet az ellátóval szemben, mint ahogy jelenleg az állami biztosító az állami kórházzal szemben teszi.
csodalámpa 2012.04.19. 18:33:06
csodalámpa 2012.04.19. 18:35:01
Makkasz 2012.04.19. 18:36:21
Dogoljon meg.
freesleep 2012.04.19. 18:39:15
Makkasz 2012.04.19. 18:40:45
Makkasz 2012.04.19. 18:46:12
Nekem kb. allando monitor (amit egy doki nez a rendeloben allapotomrol), ingyenes hazhozjovos vizsgalat es ellatas, eletmodtanacsadas, masszirozas, udulesi beutalok, visszaterites ha megsem lettem beteg, tappenz, stb.
jarnanak egy normalis magancegnel havi 200000 ert.
freesleep 2012.04.19. 18:47:46
emzéperiksz 2012.04.19. 18:48:58
csodalámpa 2012.04.19. 18:49:50
nu pagagyí 2012.04.19. 18:49:55
Kíváncsi vagyok egyébként, mikor bukkan fel az államosított kórházak környékén Simicska újonnan grundolt cége a központosított beszerzések haszonélvezőjeként. Ő fogja az utolsó csapást mérni a normál betegek ellátási szinvonalára.
emzéperiksz 2012.04.19. 18:53:29
Épp az a lényeg, hogy a közpénzből fenntartott intézménynek fizet a biztosító a szolgáltatásért. A közpénzhez így magánpénz is társul, tehát az intézmény már nem csak közpénzből lesz fenntartva. Ha pedig több pénze van, mert megy bele magántőke is, akkor nyilván a betegek ellátási színvonala is nőhet úgy általában véve is. Nem gondolod?
Makkasz 2012.04.19. 18:55:16
Es akartam eu. biztositast kotni (mert nem csak eu ellatasrol van itt szo, hanem biztositasrol!), de nem lehetett. Senki sem akar 10 milliot kifizetni egy mutet miatt. Egyszeruen nem volt lehetoseg. Egyedul ING arult valamit, de az keves volt.
Nyugodtan te is add hozza amit munkaltatod fizet, mert azt is neked kell megtermelned a munkaddal.
vitamax 2012.04.19. 18:55:59
freesleep 2012.04.19. 18:57:28
emzéperiksz 2012.04.19. 19:00:34
A szövettanra egy hónapot várt, mert nyáron újult ki a daganat, és akkor a doktor urak nyaralnak, nem érnek rá dolgozni.
Az az érzése az embernek, hogy olyan későre adják az időpontokat, hátha nem kell már elvégezni a vizsgálatokat.
emzéperiksz 2012.04.19. 19:02:30
Macskond 2012.04.19. 19:02:52
Ha az én időm többet ér mint amit az extra biztosításra be kell fizetni, akkor hadd fizethessek már, és ha már fizetek érte, hadd kapjak már érte valamit, például leginkább azt, hogy ne kelljen várni.
A történet onnan indul, hogy "miniszterék" megnézték hogy X pénz van a kasszában akkor abból 1 évben max y darab csipőprotézisre futja. Ezért csinálatak volumen korlátot, ami peresze egy "kibaszás" ahhoz képest hogy korábban annyit csináltak amire volt kapacitás. (ugye kevesebbet nem lett a TB amit levonnak, viszont a protézis, a fizetések, rezsi költésgek többek lettek)
Szóval igy lett feles kapacitás. Ha ezt privát biztosítással ki lehet használni az gazdaságilag is jó a kórháznak is, és bármilyen meglepő is, a TB biztosítottnak is, mert aki saját plusz pénzéért soron kivül megcsináltatja magát, az nem növeli a TB-sek előtti sort.
Megsúgom, hogy akinek megvolt rá a pénze az eddig is megelőzött, viszont elvette a volumenkorlátban kiszabott helyek egyikét, igy akinek nem volt pénze eddig méghátrább került.
Nem árt már végre észrevenni, hogy lehetne egy kis megbecsülést adni azoknak aki dolgoznak, (nem minimálon) ezért fizetnek, horribile dictu, akkor ne az legyen már hogy még "hunyászkodnia" is kelljen a panelproli előtt, mert merészelt jól keresni és abból n+1-szer több adót fizetni, és gyakorlatilag az Ő ellátását is fizetni.
Lehet ennek a rendszernek is hátulütője ami a cikkben felemlegetésre kerül. De hogy a mostaninál jobb, (még ha nem is tökéletes), az bizonyos. Legális többlet pénz kerül a rendszerbe amire annak nagy szükséges van.
freesleep 2012.04.19. 19:03:55
de ugye nem gondolod, hogy erős rákkockázattal, sokszövődményesféle betegséggel, vagy meglévő betegséggel köthet valaki megfizethető áron biztosítást? irigylem az optimizmusodat
freesleep 2012.04.19. 19:05:58
Mária 2012.04.19. 19:06:03
"azért korrektebbnek tűnik mint a férgek zsebét tömni, kávéval"
Nem az orvos zsebébe megy a pénz, hogy európai színvonalon újratermelje a munkaerejét, hanem a politikusok és a kormányközeli cégek vezetőinek magánszámlájára vándorol majd.
Az orvos legalább gyógyított a hálapénzért cserébe. Nem nettó 140-ből élt ötvenévesen, hanem nettó 300-ból.
Vagy lehet, hogy tévedek, és a magánbiztosítottak pénzéből az orvosok bérére is visszaosztanak?
Vagy szerinted ha a politikus jár jól a magánbiztosított betegekkel, és az orvos meg marad ott, ahol a közalkalmazotti bérek vannak, akkor a pluszba beszedett pénzért a politikus fogja frissen, fitten, kipihenten, a kifizetetlen számlák miatt nem aggódva megműteni a perforált vakbeledet?
Makkasz 2012.04.19. 19:06:59
Egyebkent szerintem kell a kozos tb, es abba befizetett penz alapellatasert, pl. gondolj bele, ha kozeli rokonaidnak is meg kell kotnod es fizetned eu biztositasat (pl. szulok), hogy ok is kapjanak hasonlot mint neked van.
emzéperiksz 2012.04.19. 19:07:11
Mária 2012.04.19. 19:09:12
Igen, NAGYON pesszimista vagyok.
Volt szerencsém suttyó kölyök koruk óta figyelemmel követni a Fidesz alapító tagok megannyi színeváltozását.
Realista vagyok, nem számítok tőlük semmi jóra.
freesleep 2012.04.19. 19:10:03
emzéperiksz 2012.04.19. 19:13:14
Mária 2012.04.19. 19:16:24
Én a helyedben nem azon aggódnék, hogy a szegények nem kapnak majd rendes ellátást, hanem azon, hogy ki fogja zsebre tenni a VIP ellátásban reménykedő, többet fizetők pénzét, és mivel fogja kiszúrni a VIP ügyfelek szemét az extra pénzért cserébe.
Itt van a dög elásva, nem ott, hogy jajjmilesz azokkal, akik egyébként is szar ellátást kaptak a kis pénzükért cserébe.
Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2012.04.19. 19:17:37
Legyen már alapkövetelmény az orvosoktól a megbízhatóság. Az orvosi eskü?! Ja, de tudom, pénz beszél, a kutya ugat. Azonban úgy látom, hogy a sok lóvé sem garancia semmire, hiszen a maguknak sok pénzt megszavazó képviselők ordenáré gazembereknek bizonyultak. Azt hiszem, nemcsak a finanszírozással van gond az egészségügyben, az emberek is erkölcstelenebbek vagy ki vannak égve. :-(
gothikaaaaaaaaaa 2012.04.19. 19:18:53
2012.04.19. 19:24:34
Igaza van a fentebb szólónak is, hogy a biztosító úgy tűnik nem orvossal, hanem intézménnyel köt szerződést és az extra pénz nem vsz hogy a közvetlen betegellátásban részt vevőkhöz fog jutni. Inkább infrastruktúra fejlesztésre, ami látványos és jobban vonzza a beteget. Nem is látja és nem is érdekli a beteget hogy az orvos képzéséhez járulnak-e hozzá vagy hogy több szabadideje legyen az önképzéshez.
Archenemy 2012.04.19. 19:27:18
EZ IGASSÁGTALANOSSÁG A SZEGÉNY EMBEREKKEL SZEMBEN, MERT AZ AUDI SOKKAL DRÁGÁBB!!!!
Mongyonle!
lioliom 2012.04.19. 19:36:52
JohnHenry 2012.04.19. 19:39:26
Pszt! 2012.04.19. 19:45:40
soproni1 2012.04.19. 19:45:43
Elijah_Baley 2012.04.19. 19:50:26
nu pagagyí 2012.04.19. 19:51:26
Magánbiztosítás alapján magánkórházba menjen akinek van erre pénze, a TB-től meg kapja meg a normatíva összegét, mint magánember, a tényleges kezelés számlája alapján visszatérítésként.
gothikaaaaaaaaaa 2012.04.19. 19:55:47
soproni1 2012.04.19. 19:58:13
preston 2012.04.19. 19:59:18
gothikaaaaaaaaaa 2012.04.19. 20:06:34
5000-ért kapsz a laborra egy héten belül időpontot, meg másnap röngent.
gothikaaaaaaaaaa 2012.04.19. 20:09:56
senki nem hülye- na jó sokan nem hülyék- tudjuk mitől működik az eü-.ellátás, de azárt had ne akarjak a tb-vel együtt havi 30-40 ezereket fízetni, hogy másnapra kapjak laborba időpontot.
Elijah_Baley 2012.04.19. 20:10:25
emzéperiksz 2012.04.19. 20:11:57
Miért? A hálapénzes borítékos mostani rendszerben talán nem így van? Hol élsz te, apuskám?
A te általad javasolt rendszerben lennének szép, modern magánkórházak a pénzes betegeknek, meg lepukkant közkórházak a szegényeknek, ugyanabba az intézménybe nem járna szegény és gazdag. Mit gondolsz, a jó orvosok, nővérek melyik intézményben dolgoznának?
Szerintem, ha a biztosító beszáll pénzzel a közkórházakba, és ott ebből a pénzből vesznek modernebb felszerelést, jobb eszközöket, abból a szegényebb beteg is részesül.
soproni1 2012.04.19. 20:14:56
Szélmalomharcos 2012.04.19. 20:20:55
Larry Silverstein 2012.04.19. 20:44:45
Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2012.04.19. 21:10:45
Jó lenne egy olyan program amibe be lehetne írni a fizetést és megmutatná mit kapna azért ha mindenki csak annyit tenne be. Sokan elcsendesednének, főleg a leghangosabbak.
soproni1 2012.04.19. 21:33:54
Hentesező 2012.04.20. 06:46:13
- labort ki fizeti?
- altatást, az ott hasznmnált eszközöket?
- mi va, ha szövődménye lett a biztosító páciensének és bekerül az intenzívre? kinek a pénze és kinek a helye ketyeg ilyenkor?
- mennyiért bérli a biztosító a kórházat, az eszközt, és a dokit?
- És a főportás meg a mosodás bére ebben benne van, vagy az ketyeg a tb-ből?
Érdekeltté tettek egy csomó embert a lopásban, és a tb-finanszírozott ellátások lerohasztásában, és adtak hozzá láthatatlaná tévő köpönyeget. Csak remélni lehet, hogy ellen fognak állni a kísértésnek.
nitro1 2012.04.20. 08:06:54
lioliom 2012.04.20. 08:56:59
lioliom 2012.04.20. 09:00:12
Állítsuk meg a ......... 2012.04.20. 09:48:46
"@Salemi boszorkány: most komolyan ennyire frusztrál idegbeteg lesz valaki, ha nem tud kifizetni egy egészségbiztosítást? Te mindenkire acsarogsz, akinek jobb/nagyobb autója/lakása/nője van, mint neked? Az egbizt jellemzően nem az életmentő műtétekről szól, emiatt nem fognak szegényemberek halomra halni, mert a szemét egbizt-tel rendelkezők befurakodnak eléjük.....ez egy nagyon jó szolgáltatás, jó ha van és meg tudod engedni magadnak (nem szívesen vágom beléd a kést, de nekem a cégem fizeti...) tudod bkv-val is el lehet jutni A-ból B-be, de ennyire gyűlölködni azok iránt, akik mindezt egy BMW-vel teszik, nos az 50-60 évvel ezelőtt volt divat. Szerintem ne égesd magad itt tovább :) "
Kis majom.
Neked az mániád, hogy rád mindenki irigykedik.
NEM ÉRDEKEL A VAGYONOD, SŐT AZ SEM HOGYAN SZEREZTED.
Te úgy érzed, hogy neked hamarabb jár egy ct, vagy egy szövettani vizsgálat, mint nekem, akkor húzz el nyugodtan külföldre.
Ha úgy érzed, hogy neked több jogod van meggyóGYulni a rákból, mint egy szegény embernek, akkor is húzz el külföldre.
Bár én kötve hiszem, hogy ott ki tudnál fizetni egy komolyabB beavatkozást.
De te annyira minőségi és magas szintű munkát végzel, hogy csak úgy kapkodnak utánad:)
Állítsuk meg a ......... 2012.04.20. 10:44:42
Érdekes, hogy azok mennyire beképzelten tudnak vicsorogni/ugatni, akik állítólag sokat tesznek be, holott lehet, hogy ők jóval kevesebbet tettek le az asztalar azért a pénzért.
Alal 2012.04.20. 11:30:03
Ez mindig így lesz. Kicsit a többkulcsos-egykulcsos adóhoz hasonlít a vita, tipikus jobboldali-baloldali ideológia ütközés ez (nem magyar politikai terminológia szerint!). Egyik fél azt mondja, hogy szolidárisnak kell lennünk, mindenkinek ugyanaz jár, a másik azt mondja, hogy aki többet fizet, többet kapjon. És általában a szegényebbek támogatják az egyiket, a gazdagabbak a másikat – ez természetes, hisz minden szentnek maga felé fordul a keze, hát még az embereknek… nem hülyék. A két ideológia ellentétes egymással, és mind a két oldalnak megvannak a jogos érvei. Viszont ha csak az egyik oldal érveit vesszük figyelembe, akkor a másik felet teljesen elidegenítenénk, és ezzel a „lázadásukat” kockáztatjuk. Vagy a szegények törnek fel szegénylázadásba (elég szélsőséges példa, tudom), vagy a finanszírozásban fontos szerepet betöltő gazdagabbak vonják meg a pénzügyi támogatásukat (legális vagy illegális módon – pl. adóelkerülés), ami megint csak a szegénynek lesz rossz – na ezért kéne találni egy köztes megoldást.
Meg kell határozni azt a „mindenkinek járó minimumot”, amit a kockázatközösség vállal. Ez az állam, a TB feladata. Akik több pénzt keresnek meg legálisan, leadózva, azok nagyobb részt vállalnak belőle. Kiveszik a részüket a közösségvállalásból - arányosan. Itt az államnak fontos szerepe van, hogy mindenkitől behajtsa a pénzt, és ellenőrizze, hogy valóban annyit fizet be, amennyit kell. Jó eszköz erre az, hogy csak azokat engedi a másik szintre belépni, akik bizonyítani tudják, hogy legális jövedelemből képesek azt fenntartani (tehát ne mehessen oda a minimálbéren bejelentett, de zsebbe pénzt kapó adócsaló).
Viszont ha teljesítette a közösség felé vállalt kötelességét, akkor miért ne kaphatna extra szolgáltatást az extra befizetésért? Ha hajlandó többet áldozni az egészségéért, akkor kapjon jobb ellátást. Nem eléd ugrik, mert nem az állami listába áll be, viszont az állami ellátást is támogatja a pénzével. Az állami szolgáltatásoknál mindenkinek jár az ellátás, csak nem jut annyi, amennyit szeretne – ez van, sz@r az élet, ezt el kell fogadni. Ezt mindenki tudja, csak nem mindenki hajlandó szembenézni vele.
Jóska Pista 2012.04.21. 13:41:17
"Te úgy érzed, hogy neked hamarabb jár egy ct, vagy egy szövettani vizsgálat, mint nekem, akkor húzz el nyugodtan külföldre.
Ha úgy érzed, hogy neked több jogod van meggyóGYulni a rákból, mint egy szegény embernek, akkor is húzz el külföldre."
Nem kell elmenni. Már évekkel ezelőtt is befizetted az árát, és azonnal soron kívül elvégezték a vizsgálatot. A PET-CT-ért valami 200 ezret fizettem, apám bypass műtétje valami 2 millióba fájt.
A különbség csak annyi lett, hogy lehet erre ma már biztosítást kötni bizonyos feltételekkel. A mi családonknak ez pl 700 ezerbe fáj évente. (2 felnőtt, 2 gyerek)
Ezt a szegény de becsületes jómunkásember dumát meg felejtsd már el, pont az ellenkezője igaz.
lüke 2012.04.24. 17:15:45
köztudott, hogy a magán biztosításban a kíhúzott pénznek és felesleges beavatkozásnak nincs határa(a világon mindenütt)
javaslom
az
- evidence based medicine-t az
- uptodate-t
-state of the artot
MO-n pedig a
- fogorvoslás, és a
- szülészet
magán úton, magánbiztosítók nélkül is müködik
elötte tanulmányozni
lüke 2012.04.24. 17:19:00
- evidence based medicine-t az
- uptodate-t
-state of the artot
a beavatkozások elött tanulmányozni
@Jóska Pista: már Ausztriában is biztosíthatod magad, havi 300€-ért
Mohai Edit 2019.12.18. 15:47:53
Valoban igy van-e, mert aggodom erte mivel cukros es 70 eves mar. Haziorvosa kozolte vele, nem tudja ellatni, mert nincs bejelentett lakas, holott a varosban el miota megszuletett. Idokozben alberletben lakik, ahol nem jelentkezhet be, mert a foberlok nem engedik.
Mi ilyenkor a teendo?
Tisztelettel varom a valaszokat.Koszonom.
Mohai Edit 2019.12.18. 15:48:28
Valoban igy van-e, mert aggodom erte mivel cukros es 70 eves mar. Haziorvosa kozolte vele, nem tudja ellatni, mert nincs bejelentett lakas, holott a varosban el miota megszuletett. Idokozben alberletben lakik, ahol nem jelentkezhet be, mert a foberlok nem engedik.
Mi ilyenkor a teendo?
Tisztelettel varom a valaszokat.Koszonom.