Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

morgás joga 6.jpg

 

 

Az új NAT lassan az igazi menzai zöldségleveshez hasonlít: "mindent bele!"


Eddig is csak kapkodtuk a fejünket, mire van szüksége a gyermekeinknek (és miről maradtunk mi le): erkölcstanra, hazafiasságra és demokrácianevelésre, a családi életre, médiatudatosságra, gazdasági és pénzügyi nevelésre, honvédelmi ismeretekre valamint környezettudatosságra.  Ezen kívül ott van még a mindennapi testnevelés, a tízujjas gépelés, a lovaskultúra oktatása, valamint a bábjáték.

Az etikával kapcsolatban sok vita volt már eddig is, de az sem tiszta, mit fognak oktatni a hazafiasság és demokrácianevelés, valamint honvédelmi ismeretek zászlaja alatt.


-          vajon milyen módszerekkel akarják belediktálni a gyerekekbe a hazafiasságot? A cél patrióták, konformisták vagy önállóan gondolkodó, véleményalkotó polgárok kinevelése?

-          objektíven bemutatja-e, mi a geopolitikai helyünk Európában, mi a szerepe az Európa Uniónak és milyen nemzetközi egyezményekhez csatlakoztunk, azok milyen tényleges kötelezettségeket rónak Magyarországra és polgáraira?

Montesquieu.jpg-          a demokrácia alappillérei szóba kerülnek majd, olyanok például, mint a hatalmi ágak szétválasztása és a sajtószabadság? Hogyan mutatja majd be a tantárgy az állam jogait és kötelezettségeit, valamint az állampolgárok jogait és kötelezettségeit? Elárulja a diákoknak, valójában mi az a történelmi alkotmány, mi tartozik bele és mi az a Szent Korona tana?

-          a hazafiasság témakörében elmagyarázza, miért van szükség adófizetésre, mi az a költségvetés,  milyen tételekből áll össze és kik azok a "potyautasok"? Mi a feladata az államnak és az önkormányzatoknak, és mit várhat el az adófizető cserébe az általa befizetett összegért? Vajon mi az, szolgáltató állam és jogosan követelik-e az állampolgárok, hogy tudják, mire megy el a pénzük, a politikusok az ígéretek helyett mire költik el valójában az adóból befolyt forintokat?

-          mennyiben hazafias a lézerblokkoló, a szlovák rendszám, az off-shore cégek, a svájci bankszámla, a külföldi ingatlan? Követendő vagy elítélendő, kinek szabad és kinek nem? Hazafiasnak számít még attól egy diák, ha jobban szereti a Milka csokit mint a Tibit?

-          másodrendű állampolgár az, aki szegény? A hazafiasságba beletartozik-e az elesettek támogatása, a "nem hagyunk senkit az út szélén" magatartás?

-          vajon bemutatja a gyerekeknek, mi az, amire tényleg büszkék lehetnek (műemlékek, találmányok, felfedezések, művészeti alkotások, Nobel-díjasok, stb.), és mikor van az, amikor jobb, ha lehajtják a fejüket és ne dicsekedjenek azzal, hogy ők is magyarok?

 

parlament kicsi.jpg-          a hazafiasságba vajon beletartozik, hogyan kell viselkedni külföldön és hol van a határ a sporteseményeken szurkolás és a huliganizmus között? Hogyan érezzenek akkor, amikor az osztrák üzletben magyarul van kiírva, „Ne lopj!”?

-          vajon a politikusok meg fognak mindent tenni azért, hogy jó példával járjanak elől a hazafiasság és demokrácia terén? Mi fér ebbe bele? Hogyan magyaráz majd olyan fogalmakat és kitér-e mindennapi értelmezésükre, mint rasszizmus, antiszemitizmus, sovinizmus, nácizmus, globalizmus, nacionalizmus?

 

-          a demokráciára nevelés hogyan fog viszonyulni a kisebbségek jogaihoz, a vallásszabadsághoz, a mássághoz? És a bőrszínhez? Az eltérő kulturális háttérhez?

-          ad majd szamárvezetőt ahhoz, hogyan kell kulturáltan tüntetni és ellentüntetni, politikai rendezvényeken részt venni, a szónoklatokat meghallgatni vagy kifütyülni? Vajon ad-e majd menthető indokot más autójának felgyújtására, kirakatok betörésére, kukák felborogatására?

European-parliament-strasbourg.jpg-          vajon ismerteti-e majd a politikai irányzatokat, tudja-e majd a tanár tárgyilagosan, saját politikai nézeteitől elszakadva elmagyarázni, hogyan alakult ki történelmileg a jobboldal, a baloldal, a liberalizmus és a zöld irány, a különböző csoportok milyen alapértéket követnek? Kiderül a gyerekek számára, kik azok a lobbisták és hogyan tudják befolyásolni a politikát?

-          a tantárgy kitér majd arra, mikor kit kell hazaárulónak tekintetni, kinek van joga hazaárulózni a parlamentben és kik az aktuális idegenszívűek? Bemutatja majd az indulatok történelmi gyökerét, megtanít-e felismerni a tényleges szándékokat és indítékokat?

-          megismertet-e politikusi pályákat, ideológia-váltásokat, vezetési stílusokat?

-          segít majd eligazodni a különböző választási programokban, ígéret-áradatokban? Ad-e támpontot a realitás és álom elválasztásához?

-          bemutat olyan intézményeket, mint Állami Számvevőszékombudsman és Alkotmánybíróság? Elmagyarázza, miért van rájuk szükség, mit csinálnak és valójában mit kellene csinálniuk?

-          tanítja-e, hogyan kell valami mellett és ellen érvelni, bevezeti-e a diákokat a vitakultúrába, megmutatja, mi az a tolerancia?

-          hogyan fogja osztályozni a tanulókat, lehet valaki hazafiasságból jeles vagy közepes? Mi lesz azokkal, akik hazafiasságból elégtelenek?

 

Igazi fekete ló azonban a honvédelmi ismeretek, mint tantárgy.


léggömb tank kicsi.jpg
-                Vajon mi lesz a valódi célja, hogyan jelenik meg a tantervben és melyik korosztálytól mit követel majd meg?

-          meghatározott heti óraszámban kell majd gyakorlatozniuk a gyerekeknek, vagy elég lesz havonta egyszer?

-          az elméleti oktatás mit takar majd? Rendfokozatok ismeretét, fegyverzeti és hadászati ismeretet? Kitér majd a NATO-ra, annak küldetésére és céljaira, valamint hazánknak az abban betöltött szerepére?

-          a gyakorlati oktatás ki fog merülni a „jobbra át hátra arcban” vagy lesz kötelező lövészet, gránátdobás, akadálypálya-leküzdés hágcsókkal és palánkokkal? Lesznek harci játékok, várfoglalás, zászlómegszerzés, paintball csata? Ha igen, milyen gyakran?

Adventure-Park-Challenge-Budapest kicsi.jpg

-          lesz egészségügyi oktatás, elsősegélynyújtás-tanfolyam, stb.? Ezeket kik tartják majd?

-          ki fogja biztosítani a gyakorlati oktatáshoz a helyszínt és a szükséges szakember-gárdát?

-          valamiféle levente-képzés a cél, vagy inkább a katasztrófavédelem számára képeznének ki szükséghelyzetben ténylegesen is használható segédeket?

 

make love not war.jpg

 

-          lehet majd kérni felmentést lelkiismereti alapon?

 

 

       

 

      És végül, de nem utolsó sorban, mindez mennyibe fog kerülni?

 

 

 

 

P.S.

kokarda.jpg2012. március 15.

Kiegészítések a demokráciára nevelés tantárgyhoz:

- helyfoglalásos ipi-apacs szabályainak formálása, aktuális nemzeti ünnep pártpolitikai céloknak alárendelése, rendezvényekhez hazai ingyenes és fizetős tüntetők, valamint biodíszlet toborzása

- import tüntetők felkutatása, felkérése, logisztikájuk, kommunikációjuk megoldása

- saját import tüntetők legitimálása, ellen-import tüntetők illegitimmé nyilvánítása

- import és hazai tüntetők tüntetésének (békemenetének, marketingjének, stb.) költségvetése és számvitele, különös tekintettel az aktuális adózási szabályokra

- tüntetésekkel kapcsolatos szerzői jogok, különös tekintettel az internetes jogdíjakra

 

Csatlakozz a Facebook csoportunkhoz!


A bejegyzés trackback címe:

http://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr154288067

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Elavult világnézetek 2012.04.23. 12:45:41

A 21. század emberisége önmagához képest le van maradva egy kicsit. Nemcsak a technológia és a tudás kihasználtsága területén, hanem abban is, amit az értelmiség gondolkodásnak szokott nevezni. Miközben a társadalom életmódja több évtizedes hátrányban ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Eliselt 2012.03.05. 12:58:21

Azt azért ne felejtsük el, hogy a törvényt az országgyűlés (vagy annak 2/3) része hozza, a tananyag oktatását viszont rábízzák Kati nénire. Kati néni nem Orbán Viktor, 1987-ben végzett orosz szakon, majd 92-ben ihlet szállta meg, és angol tanárrá vált. Annak idején még szigorlatozott Marxizmusból (vagy egyik gyermekéből), de azóta hittanórát is tud tartani, ha szükség van rá. (Márpedig lehet rá szükség, mert fogy a gyerek, az állást pedig meg kell becsülni.) Kati néni tisztában van a társadalmon belül elfoglalt helyével is - fizetése megélni kevés, de éhen halni sok, az agyon hangoztatott minőségi paraméterek pedig leginkább annyit jelentenek, hogy jó jóban lenni az igazgatóval. A nyugdíjig még sok szolgálati időt kell összeszedni BKV bérlet-támogatással, vagy blicceléssel a 7-es buszon. Ezért Kati néniben megbízhatunk, mindent el fog követni, hogy az előírt tananyagot a saját értelmezésében adja le, illetve kérje számon. (Arra kevésbé számítanék, hogy ezen tantárgyakból az osztály több, mint fele megbukik.)
A felsorolásból hiányoltam Stohl Buci haknis előadását "Hogyan kell ittasan, bedrogozva megbánni józan tetteinket" című előadását, melyhez hamarosan csatlakozhatna Kamu Roland tanácsai: családra nevelés veszkós csizmában.