morgás joga 6.jpg

 

Szeptembertől kötelező lesz az iskolákban családi életre nevelést oktatni. A tervek szerint többek között konfliktuskezelést, társkeresést, generációk közötti kapcsolatépítést oktatnának a gyerekeknek, de helyet kapna a képzésben „a reklámok káros hatásainak felismerése” is.

 

Kapcsolódó hír: február 24-én megalakult a Magyar Családtudományi Társaság. A név hangzatos, tagok kormányközeliek, küldetés-nyilatkozatuk is napvilágra került, melyből részletek:

-          „A nemiség, a párkapcsolatok, a házasság és a család témakörben még mindig igen sok a káros és nem igaz nézet szinte az egész társadalomban, és ezen változtatni érdemes. Itt nem értékpluralizmusról van szó, hanem a jó és a rossz, az érték és a károkozás, az erkölcsös és az erkölcstelen, az emberséges és az embertelen, a szabadság és a hazugság összekeveréséről”


gyűrűk kicsi_1.jpg -          „az erkölcsi értelemben definiált egészséges család az egy férfi és egy nő házasságán alapuló szeretetközösség, amelynek tagjai a feleség, a férj és az esetleges gyermekeik, beleértve a fogadott és mostoha gyermekeket is. A házasságon kívül született gyermek és szülei is családot alkotnak, azonban az ilyen családok létrejötte elsősorban a közvetlen részvevők számára nagy teher, az ember méltósága és értéke miatt sem a szüleik sem a gyermek nem ezt érdemlik.”

 -          a média is változtatásra szorul, mert az általa sugallt emberkép „botrányosan primitív, hazug, káros és kultúraellenes. A testi-lelki egészséget ajánló produktív életpálya, a felelősségteljes párkapcsolatok és a majdani házasságra történő felkészítés helyett egyéjszakás kalandokra, szingli, mingli, biszexuális és poligám életmódra buzdítanak, miközben a hűséget és a házasságot elavultnak, egészségtelennek, sőt néha nevetségesnek tüntetik fel. Az egyetlen nemi társra való törekvés pedig fel sem merül a palettájukon. ”

 A társaság szerint káros jelenség a házasság előtti szexuális kapcsolat, az élettársi kapcsolat és a nem heteroszexuális viszony is, küldetésük beteljesítéséhez pedig uniós forrásokat kívánnak a jövőben igénybe venni.

 Felvetődik,

scarlet_letter001.jpg-          Ki és milyen felhatalmazással mondja meg bárkinek is, hogyan éljen? Ki az, akinek erkölcsi piedesztálról megmondja az abszolút jót, az egyetlen követendőt, a tutit?

-          egy társadalom (vagy annak egy rétege) milyen alapon bélyegzi meg azokat, akik nem az ő általuk megkövetelt életmódot folytatják? Miért elítélendő, ha valaki szingli vagy mingli, vagy csak épp azért, mert egyetlen életét úgy éli, ahogy neki tetszik? Lesz skarlátbetű is, vagy csak a gyerekeket lázítják rokonaik ellen a Magyar Családtudományi Társaság és követői?

-          a családi életre nevelés iskolai tananyagát ki fogja és milyen tartalommal megírni? figyelembe veszi az általános trendeket, vagy egyfajta utópisztikus elképzeléseket fog a diákok elé tárni, mint követendő példát? Visszatér az „apa mosdik, anya főz” világhoz, vagy elismeri a családon belüli tetszőleges munkamegosztást?

-          milyen követelmények lesznek a tanárokkal szemben? Taníthatja olyan, aki netalán élettársi kapcsolatban él, esetleg a gyermekét egyedül neveli, vagy „20 éve szép házasságban él” pedigrét kell majd felmutatnia? Hogyan és mikor képezik ki a pedagógusokat, lesz nekik pszichológia, szociológia, etika, stb. kurzus, vagy saját szubjektív gondolataikat közlik majd? 

-          hogyan készíti fel a diákokat az olyan hétköznapi problémákra, mint a féltékenység, kapcsolat kiüresedés, gyereknevelési, szerepkonfliktusos, rokonokhoz való viszonyulási és pénzügyi problémák? 

házasság kicsi.jpg-          a tantárgy hogyan fogja kezelni az olyan problémákat, mint a munkanélküliség miatti depresszió, a pénztelenség, eladósodottság, az alkoholizmus, folytonos veszekedések és hangos kiabálás, egyik családtag uralkodási vágya, szülők verekedése, családon belüli erőszak, pedofília, stb? Fel fog használni hazai és nemzetközi szociológiai és pszichológiai kutatási eredményeket? Ismertet-e emberi játszmákat, próbál-e szituációs játékokon keresztül a "hétköznapi pszichológiát" felhasználva megoldási javaslatokat adni? Megtanítja-e a diákokat felismerni, meddig érdemes és kell is a kompromisszumokat keresni ("ezt szakítottad, szagoljad'), és mi az a pont, amikor nincs tovább, ki kell lépni egy kapcsolatból, mert már az élet a tét?

-          Hogyan fog viszonyulni a váláshoz, azt mindenáron elkerülendőnek tartja vagy megengedő vele szemben? Mit kezd majd a válás utáni élettársi kapcsolattal, az "én gyerekem meg a te gyereked veri a mi gyerekünket" típusú problémákkal? 

-          a fiatalok társkeresése kapcsán milyen tanácsokat fog adni? Támogatja-e a lányoknál a hófehér paripán érkező herceg illúzióját, vagy inkább a realitások talajáról indul ki? Mint mond a lányok "aranyásó" attitűdjéről, a fiúk érzelem nélküli vagyonba beházasodásáról? Az új trendeket figyelembe veszi, például a kezdeményező fél a nő, internetes társkeresés, chat, stb.?

-          ha követendő példa a „szex csak a házasságkötés után” lesz, fordít-e figyelmet a tanítás a fiatalok oly gyakori házasság előtti szexuális életére, a nem kívánt terhesség megelőzésére? Cél-e az egészséges szexuális élethez vezető út megmutatása a diákoknak, vagy megelégszik majd a „mocskos dolog” miatti élethossziglani bűntudat keltéssel, esetleg visszatér a „nemi élet csak a gyermeknemzést szolgálhatja” dogmához?

-          hogyan kezeli a házassági életközösség alatt mindkét fél beleegyezésével történő, ám sokak számára extrém magatartás-formákat, mint például a szvinger-klub, szerepjátékok, közös szexshop-látogatás, „hárman párban” típusú együttlét, közös pornófilm-nézés, stb.?

válás.jpg-          ha csak a házasságot tekinti egyetlen normális életközösségnek, hogyan fog viszonyulni a napjainkban oly elterjedt élettársi kapcsolathoz? és mit fog kezdeni azokkal a gyerekekkel, akiknek a szülei ilyen kapcsolatban élnek, és jól érzik benne magukat?

-          mit kezd a tantárgy a homoszexualitással? Homokba dugja a fejét és azt mondja, márpedig olyan nincs (betegség, deviancia, meg kell gyógyulniuk bármiáron, stb.), vagy követve a nemzetközi trendeket elismeri a létét és nem tekinti ki tudja hanyadrendű polgároknak azokat, akik ebbe a társadalmi rétegbe tartozónak tartják magukat?

-          hogyan kezeli majd a tantárgy a kulturális különbségeket, az ezekből adódó szerep-eltéréseket?


-          a tantárgy ötletelői vajon kitalálták már azt a stratégiát, amellyel le tudják küzdeni azt a mindent elsöprő negatív házasság-reklámot, amit a diákok saját otthonunkban, illetve barátaiknál tapasztalhatnak? Hiszen a gyerekek mélyen a lelkükbe ivódva a házasság elleni legtöbb érvet otthonról hozzák …

 

A legfőbb kérdés csak az, ki fogja gyermekeinknek megmondani mi a jó, mi a rossz, mi az érték, mi az erkölcsös és mi az erkölcstelen. És amit hallani fognak, az egészséges személyiséget eredményez, vagy bűntudattal terhes, szorongó, a valóságot elfogadni nem tudó felnőttéveket.

 

Csatlakozz a Facebook csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

http://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr254210923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

banyanya007 2012.02.27. 18:54:57

"Róma, ne vizsgálgasd, hogy a szentatya férfi-e vagy sem;
Lánya, ki rája ütött, hirdeti férfinemét."
Janus Pannonius: Pál pápáról (1465)

Hurrá!!!!! Amit nagyon hosszú évszázadok alatt nem sikerült semmilyen eszközzel megvalósítani, kizárólagossá tenni, majd most a Magyar CSaládtudományi Társaság a frissen feltalált spanyolviaszával megteszi.

Kérem a Társaság tagjait, hogy nézzenek magukba, hogy mindegyikük csak házasságkötése után élt-e nemi életet és akkor is szigorúan csak a házastársával? (Azt már meg sem merem kérdezni, hogy amennyiben a kérdésekre a válasz esetleg NEM, akkor mi a válasz arra, hogy csak ellenkező neművel volt-e kapcsolata?)

Eliselt 2012.02.28. 13:05:27

Az állam mindig korlátozni igyekszik az egyén lehetőségeit. Ennek van előnye, ha mondjuk nem válik általánossá a gyilkosság, mert megbüntethetnek érte. Van, ami csak távolról hasznos: a kínaiak egy gyermekes modellje nem hiszem, hogy tetszik a kínai családok többségének, de néhány ezer kilométerről nagyon hasznosnak tűnik, a föld túlszaporodásának megelőzése miatt.
Persze nem túl okos gondolat olyan szabályokat erőltetni, amit maguk az ötletgazdák sem biztos, hogy be tudnak tartani (lehet, hogy már megbánták, vagy jócselekedetek tucatjaival vezekeltek értük). Esetleg életük korábbi szakaszaiban kimaradtak a jobb részekből, és ha már savanyú a szőlő, akkor inkább tiltsuk be!

rózsaszín pillangó 2012.02.28. 22:47:18

Nagyon jó kérdések. Nem tudom, hány tanár fogja vállalni, hogy ilyen órákat tartson, főleg, ha megmondják neki, hogy milyen véleményt kell képviselnie. Beszélgetni, véleményt cserélni lehet és kell is ezekben a témákban, de inkább elfogadásra, toleranciára, nyitottságra kellene nevelni a gyerekeket, és semmiképpen nem bűntudat kelteni bennük azért, mert egy velük azonos nemű társukhoz vonzódnak vagy már túl vannak az első szexuális együttléten. Vagy például mert a szüleik nem ezen elvek szerint élnek. Beszéljünk, vitatkozzunk kultúráltan, egymás véleményét tiszteletben tartva, de ne mondjuk meg másnak, hogy hogyan kell élnie, mert azt csak ő tudhatja.

Nyírkátai 2012.02.29. 14:04:23

vaczijanos.blog.hu/2012/02/28/csaladtudomany

Király a fotó :DD
Még a normális fideszesek is ellen vannak.

torobala · http://vanguard-photo.hu/ 2012.03.01. 03:42:40

egyetértek rózsaszín pillangóval és a felvetett kérdésekkel. ahogy nem vagyunk egyformák, így az emberek, családok, szokások, elvek sem azok. a családi háttér lesz a domináns, bármit csinálnak az iskolában - a TV-t kéne kikapcsoltatni a szülőkkel...
de tovább megyek: mi helyett fogják ezt oktatni? a fizika, matek, földrajz, magyar... helyett? ha ezeknek az ismerete hiányzik, miről akarnak beszélgetni? a VV5ről?

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2012.03.01. 16:28:36

iGazsági és FMPSZ-KDNP Kormányzati hülyeség, hogy a testvérem több mint 2 éve nem tud jogilag elválni és újra nősülni. Pedig ugyebár házasság nélkül nem illene szekszelnie sem a bumburnyákok szerint. Ja járjanak elől ők jó példával. Erényövet rájuk.

vilagnezet.blog.hu/2012/03/01/parkapcsolati_szakerto_vagy_hazassag_szedelgo

vilagnezet.blog.hu · http://vilagnezet.blog.hu 2012.03.05. 21:22:22

Megdöbbentő, hogy milyen jogi anomália már ez. A házasságok egyre csökkenő számát maga a törvényhozási és iGazság szolgáltatási rendszer hibái okozzák.

ige.blogger.hu/2012/03/05/kenyszerhazassag

Almandin 2012.03.12. 20:58:52

@rózsaszín pillangó: "Főleg, ha megmondják neki, hogy milyen véleményt kell képviselnie"-itt a lényeg. A magánéleti kérdések nem olyanok, hogy minden tanárnak egyöntetűen kell róla vélekednie. Ez már diktatorikus kezdeményezés, magánéleti kérdésekbe már nem szólhat bele az állam.