morgás joga 6.jpgTegnap barátságos focimérkőzés volt a Kormány és a Főváros csapata között.


Na nem a Fradi, az Újpest vagy a BKV SC pályáján, csak a flaszteron a parlament előtt, és nem is standard bőrrel, hanem az „utazóközönség – munkavállalók” feliratú labdával. És mivel az illetékesek csak gondolatfutballt játszanak már jó hosszú ideje, a virtuálisat vizuálisba a BKV munkatársai ültették át, egymás után jó sokszor bemutatva, hogyan is lehet belerúgni az érintettekbe.

 

És való igaz, mi érintettek, még csak azt sem tudjuk, melyik félidőnél járunk. Egyelőre csak kivédhetetlen gólokat kaptunk, hiszen

 

-          a tömegközlekedési vállalat munkavállalóinak jövedelme drasztikusan csökkent, a kollektív szerződést pedig még az a vezérigazgató mondta fel, aki azóta már elhagyta a süllyedő hajót,

 

-          a bérek szinten tartásának esélye sem látszik, és az illetékesek még a kötelező bérkompenzáción túl sem merészkedtek az ígéretek földjén,

 

-          a finanszírozás kérdésében döntés nincs, kormányzati, üzleti, fővárosi érdekek feszülnek egymásnak, az eseti döntések csak a tűzoltást szolgálják, egyelőre még a koncepció nem világos,

 

-          arra még végképp nem mozgatják a füle botjukat sem az illetékesek, hogy a GDP 46%-át adó főváros területén a munkavállalók, munkáltatók napi közlekedését elvárható színvonalon megoldák.

 

A legújabb fővárosi koncepció a Kormány előtt van, ám annak tartalma „szigorúan titkos, különösen fontos”-sá lett nyilvánítva, ígyhát senki sem tud róla semmit. Magyarul, csak a legfőbb érdekeltek nem mondhatják el véleményüket, azok, akiknek az adóforintjaikból és jegyvásárlásaikból ez az egész feneketlen pénznyelő finanszírozva van.

 

Az eddig napvilágra került ötletek közül egy-kettő kiverte – ugyan különböző érdekelteknél – a biztosítékot:

 

-          az agglomeráció nem akar beszállni a megoldásba (pedig az ők csak úgy virágozhatnak, ha lakosaik eljutnak a munkahelyükre)

-          egyes üzleti körök intenzív privatizációt szeretnének (busz-részleg, szerviz-bázis, egyéb kiszolgáló egységek)

-          a kerületek nagyon nem szeretnék, ha egy tollvonással forrásokat vonnának el tőlük

-          az ingyen utazó nyugdíjasok nem szeretnék, ha megváltozna a státuszuk

-          legyen kevesebb járat, csúcsidőben nagyobb zsúfoltság, azon kívül meg egy-egy busz, villamos hébe-hóba?

-          a budapesti úthasználati díj koncepciója meg végképp felháborította az autót havonta akár egy napig is a főváros területén használó polgárokat. (Bővebben itt olvashat róla)

 

Mi lesz most? Ezt még valószínűleg az illetékesek sem tudják, illetve ha tudják is, még nem merték a nagyközönség elé tárni, várhatunk tehát a főpolgármester által beharangozott kormányhatározatra.

 

Kérdéseim:

-          a tűzoltás e havi stádiumában mi a valószínűsége annak, hogy olyan megoldás születik, ami túlmutat egy-két hónapon?

-          hiszi-e valaki komolyan, hogy olyan ötletek, mint a világítással, a takarítással és a BKV sportegyesületének bezárásával operálók, valójában hoznak mérhető, az adósságállomány százalékában kifejezhető eredményt?

-          javul-e az utasok biztonsága? nem kell rettegve metrózni, mikor lesz megint tűz, és nem kell félni a buszban utazva, mikor nyílik ki az ajtó vagy szakad szét véglegesen a csukló borítása? Eljön-e egyszer majd az a pillanat, amikor nem ér fel egy sztrájkfenyegetéssel az, hogy a szerelők a remizből csak azokat a járműveket engedik ki, amelyek megfelelnek a műszaki előírásoknak? (ergo most olyanokkal utazunk, amelyek műszakilag bármikor alkalmatlannak lehet nyilvánítani, mivel ténylegesen azok is?)

-          lesz-e pénz úgy járművekre, a meglévők felújítására?

logo_bkv.jpg-          eljön-e az a pillanat, amikor az autósok örömmel szállnak át autóról tömegközlekedésre, mert tudják, a parkolóban a járművük biztonságban van, a buszon nem izzadnak büdösre, a megállóban nem fröcskölik le őket nyakig, esetleg nem áznak bőrig, nem kapnak hőgutát vagy fagynak halálra a hosszadalmas várakozásban? A BKV hangzatos küldetése mikor válik valósággá? (Erről bővebben itt olvashat)

-          tényleg jó az, ha bármikor csődbemehető magánvállalatok oldják meg Budapest teljes, pályához nem kötött tömegközlekedését? Ki fogja meghatározni, hány társasággal szerződjön a főváros, hogy a kiszolgáltatottság elfogadható mértékűvé váljon?

-          és végül, de nem utolsó sorban, mikor lesz az már végre, hogy a nagyvállalatot a politika nem hadszíntérnek tekinti, békeidőben pedig nem párt- és haverfinanszírozási lehetőségnek?

 

Csatlakozz a Facebook csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

http://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr634183526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.