morgás joga 6.jpg 

 

Sztrájkra készülnek a szakszervezetek, miközben a kapott kölcsönből milliós jutalmakat tettek zsebre a vezetők. A BKV-dolgozók berágtak és erőteljes lincshangulatban várják a fejleményeket és röviden összefoglalt véleményük szerint talán a dolgozók bérkompenzációját kellett volna először finanszírozni, és csak utána a prémiumokat. A BKV sajtóosztálya szerint a prémium jogos, mivel a BKV messze az üzleti terv felett teljesített és csökkent az adósságállomány is.

 

Várszegi Gyula a sztrájkfenyegetést komolyan vette, de pénteki lemondásáig nyugodt volt , mivel az új sztrájkszabályozás valójában lehetetlenné teszi az érezhető sztrájkot (66% a kötelező teljesítmény a nap minden időszakában), és egyébként is, a BKV-nak csak haszna van abból, ha nem működik. Mint a régi zsidó vicc poénja, „abból élünk, hogy szombaton zárva tartunk”. 

 

 

 

Kérdéseim:

-          hogyan kaphatott úgy szoros határidővel visszafizetendő kölcsönt a BKV, hogy nem lett meghatározva, azt mire lehet költeni? 

-          vajon jogosan remélheti-e bárki is, hogy az elavult, többségében még a szocializmusból fennmaradt struktúra finanszírozása valaha is gazdaságos lesz? vajon hosszútávon mi lesz az eredménye annak, ha átfogó átalakítás nélkül csak egy feneketlen zsákba tömik a pénzt, és valójában csak egy egyre növekvő étvágyú pénznyelőt etetnek az adófizetők pénzéből?

-          vajon milyen üzleti terv az, amelyet úgy lehetett túlteljesíteni, hogy kívülről csak az elkerülhetetlen csőd látszik? vajon mennyivel sikerült csökkenteni az adósság-állományt, ha prémiumot ért a volumene? És ha ilyen sikeres volt 2011, vajon miért nincs most elegendő pénz bérkompenzációra, jármű-karbantartásra, villanyszámlára? És miért nem érzik úgy a szolgáltatást nap mint nap igénybe vevők, hogy bármi pozitív változás történt az elmúlt évben?

 

A hírekből csak az nem derül ki, mi van azzal a világvárosnyi utassal, akik naponta használni szeretnék a BKV járműveit? Akik dühöngnek a szolgáltatás színvonalán és szenvednek attól, hogy nem tehetik meg, hogy saját autóba üljenek? Akik számára a járatok kimaradása vagy akár teljes leállása nem éppen pozitív üzleti eredménnyel jár? Akik nem abból élnek, hogy szombaton zárva tartanak, hanem abból, hogy nap mint nap pontosan odaérnek a munkahelyükre? Vajon mit tapasztalnak a BKV nyíltan vállalt vállalati értékeiből?

  • "Utasbarátság, emberközpontúság
  • Környezet iránti elkötelezettség
  • Hagyományos és folyamatos megújulás
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Pontosság, kiszámíthatóság, biztonság
  • Versenyképes árak" (forrás: bkv.hu)

 

Vajon egyetértenek-e a nagyvállalat jövőképével, mely szerint a BKV célja "a technikai feltételek, a szolgáltatás színvonala és a humán erőforrás tekintetében egyaránt hatékonyan működő, a XXI. század követelményeinek megfelelő utas- és környezetközpontú, a főváros lakosságában tulajdonosokat tisztelő szolgáltató vállalat"?

 

Emlékeztetőül:

 logo_bkv.jpgA BKV holnapján megtalálható a giga-szervezet küldetése, mely szerint az „a főváros és a budapesti agglomeráció lakosságának kínál kényelmes, kulturált, pontos, kiszámítható és biztonságos, a főváros minden körzetét elérhetővé tevő, versenyképes árú, azaz olyan minőségi közösségi szolgáltatást, amely összehasonlítható Európa bármelyik fővárosában működő közlekedési cégével és amelyre Budapest lakói büszkék.”

 

Tényleg büszkék vagyunk?

 

Csatlakozz a Facebook csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

http://morgasjoga.blog.hu/api/trackback/id/tr444096282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Eliselt 2012.02.13. 12:25:55

A BKV Önnek jár.
Nekem meg az autóm.
Mindenkinek érdemei szerint.